Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Dima_2005
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 29-09 11:28

Dima_2005

T.net-verslaafde

Topicstarter

Huawei IDEOS X5/X6

---- WIP post ----
Huawei IDEOS X5

Scherm3.8 inch TFT
WVGA (480x800)
Capacitive Touch
G-sensor
Proximity sensor
ProcessorQualcomm MSM 7230 800 MHz
Geheugen512MB RAM
4GB intern geheugen
microSD tot 32GB
ConnectiviteitGSM 850/900/1800/1900
HSDPA 900/2100
14.4Mbps/7.2Mbps
Bluetooth 2.1 met A2DP
802.11b/g/n (met DLNA)
mircroUSB 2.0
Camera5 Megapixel
LED flash
Autofoxus
720p@30fps video
Operating SystemAndroid 2.2 (Froyo)
Update 2.3 verwacht
Extra's3.5mm audio
Dobly Mobile
FM Radio
GPS met A-GPS
Digitale compass
HDMI port
Swype
Flash 10.1
Batterij: Li-Ion 1500 mAh
Afmetingen120 x 62 x 11.6 mm

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=YP63lUiDzVs]

http://www.huaweidevice.c...56/ideos/products_x5.html
Prijs: 250€ (te koop bij Coolblue en amazon)
Review: http://forums.overclockers.com.au/showthread.php?t=928549

Handige links:
http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1120
http://android.modaco.com...deos-x5-u8800-modaco-com/

[Voor 84% gewijzigd door Dima_2005 op 25-06-2011 11:02]

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Wel interesant, die Chinese merken, zag laatst iets op de frontpage staan over een goedkope Huawei maar die had ook HDMI dus dat was misschien een ander type :) Heb je hem zelf?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Topicstarter
Ik heb hem niet, maar ik start al een topic. Ze worden normaalgezien vanaf vandaag beschikbaar in Australie en Taiwan, maar vind er nog geen info over

Hopelijk heb ik snel wat info over beschikbaarheid. Zal nog zo'n ebay hit worden als de blade denk ik.

[Voor 27% gewijzigd door Dima_2005 op 11-01-2011 17:37]

• ninasky11
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 21-09 16:42
ziet er inderdaad hartstikke aantrekkelijk uit :)

• anjaniki
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 30-07 09:38
Kwam dit stukje over de X5 tegen op Anand lijkt me een prima (budget) android. Anand verwacht hem helaas pas halverwege 2011 :'(

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Topicstarter
anjaniki schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 15:23:
Kwam dit stukje over de X5 tegen op Anand lijkt me een prima (budget) android. Anand verwacht hem helaas pas halverwege 2011 :'(
Het is nu al gelanceerd in Hong Kong, Singapore, Nieuw Zeeland en Australie.. En zou normaalgezien tegen einde januari beschikbaar in de winkels moeten zijn.

[Voor 5% gewijzigd door Dima_2005 op 14-01-2011 16:40]

• gwystyl
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23:31

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Filmpje en foto voor in de TS?
http://www.postbus31.com/...ndroid-telefoon-ces-2011/
Leuke grootte en resolutie. Over de processor weet ik niet zo veel, maar gezien de prijs is dit een opvolger voor de 528 MHz versie die veel gebruikt is door HTC (tot een jaar terug ofzo?)

Ik verwacht alleen dat voor dit toestel niet zo'n grote fanbase zal ontstaan, en je dus voor updates afhankelijk bent van de fabrikant zelf. Mochten er wel romknutselaars opstaan dan lijkt het me handig om ook hier te melden.

edit: processor even opgezocht: dit is dezelfde als in de HTC DesireZ. Niet slecht dus

@TS: die review gaat over de U8800. Is dat nou hetzelfde of niet? In de review wordt wel gezegd dat de hardware veel op de X5 lijkt.

[Voor 27% gewijzigd door gwystyl op 14-01-2011 11:16]

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Topicstarter
U8800 = X5...
U9000 = X6

Ik verwacht net wel een grote fanbase, zo'n gsm voor 150€? Da's de opvolger van de ZTE Blade. Niet echt een gigantische fanbase, maar toch een 10-tal rom's die je ter beschikking hebt.
En ik zet binnenkort ook wat foto's online, maar toch bedankt _/-\o_

[Voor 14% gewijzigd door Dima_2005 op 14-01-2011 12:59]

• maraldmec
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 11-04-2019
Hoe komen jullie eigenlijk aan die prijs van 150-200 euro? Ik zie hem meestal staan voor ongeveer $450.
In Filipijnen heet de telefoon trouwens Cherry Mobile Magnum HD

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Topicstarter
maraldmec schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 13:18:
Hoe komen jullie eigenlijk aan die prijs van 150-200 euro? Ik zie hem meestal staan voor ongeveer $450.
In Filipijnen heet de telefoon trouwens Cherry Mobile Magnum HD
Bij de introductie van India (die een paar uur geleden gebeurd was), stond richtprijs: onder de 10.000Rs (~170€)

• pietervochten
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 03-04-2011
Mijn nonkel komt zo-even volgende week terug uit Australië...
Waarom zou ik hem wel / niet mee laten nemen? :x

myn grootste zorgen zijn garantie & de wall-charger (maar een adapter heb ik wel)

Maar zou het kunnen dat het Australische-Aziatische model niet met onze netwerken werkt (in de zin dat ie gelocked is)?

• pietervochten
Gezien als ik deze prijs moet geloven, ga ik nog een tweede keer nadenken...

Price in Rupees : Rs.30570 – (Rs.31793 with VAT)
Price in Dollar : $485 – $533
Price in Euro : 358 – 393 (Euro)
Price in Pound : 303 – 333 (Pound)
Price in Rubble : 14557 – 15597 (Rubble)
Price in Yen : 40437 – 43671 (Yen)

http://www.latest-price.c...es/huawei-ideos-x5-price/

Al bij al redelijke prijzen voor dergelijke specs, toch?

... in de Orange San Francisco - topic, liet iemand weten dat de x5 al in Finland te koop is, kan iemand daar een website naar geven?

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Topicstarter
Volgens:
http://twitter.com/#!/HuaweiDevice/status/25848353388503040
geeft link naar: http://www.dancewithshado...-available-in-india-soon/
En dit is er te lezen:
It is likely to be priced below Rs 10,000.
En dat Huawei net deze artikel op hun Twitter zet, zou aantonen dat ze redelijk juist zitten.

Dan ook nog, in Finland is hij blijkbaar te koop aan 275€. Die ben ik tegengekomen op een forum van finse eigenaars die de telefoon bespreken.

Ik weet niet of ie nu al te koop is in Australie, ik heb ergens "3de week van Januari" zien passeren.

• pietervochten
Als ik deze kocht, kon het sowieso myn psp vervangen op het vlak van browsing & muziek spelen... Ik heb ook de zte blade in gedachten, maar die heeft minder power, de camera is rommel en voor muziek is hij ook niet echt aangewezen denk ik. (bijvoorbeeld de shutter knop voor camera ontbreekt?! - anders kan je die als play/pause knopje gebruiken)

Maar waarom is ie niet gewoon op ebay te vinden? Niemand een link naar andere online winkel?

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Er is ook nog de LG GT540 Optimus, LG LG P500 Optimus One, de X8 van Sony. ZIjn ook allemaal redelijk budget, die LG's hebben betere specs, die Sony is dan weer een Sony :p De Blade heb je dan nog inderdaad. Het gaat wel goed komen denk ik dit jaar met betaalbare Androidtoestellen.

/▌

• pietervochten
Misschien wachten tot er eentje met gelijkaardig scherm, 1 ghz en 512 ram onder de 200 euries verschijnt?

Of is die Blade misschien een leuke tussenstap?

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb trouwens in wat telecomwinkels gekeken in HK en Huwei lagen daar helemaal niet in de vitrine, alleen de merken die we hier ook hebben (Samsung, LG, Nokia, Blackberry. iPhone enz en de prijzen waren eerder hoger als hier dan lager. LG Optimus One was 220 euro ofzo omgerekend, hier is die voor 199 te krijgen en Huawei telefoons heb ik niet gezien.).

[Voor 5% gewijzigd door Marzman op 03-03-2011 17:53]

/▌

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Topicstarter
Ik heb ze al in wat online winkels in NZ en AUS gezien. Daar kost het omgerekend zo'n 250€ voor de X6 en 200€ voor de X5....

• jongeroel
  • Laatst online: 16:45
Is er hier al iemand in het bezit van de X5?
Hij staan namelijk in diverse Nederlandse webwinkels te koop.
Wou graag weten of hij de moeite waard is! :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ElSticky
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 14-12-2017
Ben ook wel benieuwd naar enige ervaringen. Hier in belgië staat het toestel aan ongeveer €250 te koop (X5). Reviews zijn toch vrij positief maar ikzelf zou misschien toch op de X6 wachten want die zou deze maand nog verschijnen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M4rtyn
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 24-09 09:41
Heb hem toevallig vandaag binnen gekregen (de X5).
Opzich wel goede kwaliteit werkt lekker vlot in vergelijking met mijn LG GT540.
Het enige nadeel is dat mijn wi-fi niet lekker werkt, deze lijkt maar half te werken heb nog niet echt een idee waaraan het kan liggen.. (heb de zelfde problemen als hier in dit filmpje worden aangegeven YouTube: Huawei U8800 / IDEOS X5 Part 1: Wi-Fi / WLAN problems verder werkte het net wel weer heel even en kon ik probleemloos muziek streamen vanaf mijn nas 8)7 maargoed, dat was maar voor ~7 min )
De bouwkwaliteit is beter dan ik had verwacht :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Topicstarter
Ahja, gelukkig zijn ze bezig aan een custom rom. Ik ben nog steeds aan het twijfelen, wacht nog even op de X6 :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ElSticky
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 14-12-2017
Ik wacht ook volop op de X6, maar ik vind er zo weinig over terug :s , al enig idee of het nog lang duurt voor hij verschijnt?

• albert04
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 22:31
M4rtyn schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 23:59:
Heb hem toevallig vandaag binnen gekregen (de X5).
Opzich wel goede kwaliteit werkt lekker vlot in vergelijking met mijn LG GT540.
Het enige nadeel is dat mijn wi-fi niet lekker werkt, deze lijkt maar half te werken heb nog niet echt een idee waaraan het kan liggen.. (heb de zelfde problemen als hier in dit filmpje worden aangegeven YouTube: Huawei U8800 / IDEOS X5 Part 1: Wi-Fi / WLAN problems verder werkte het net wel weer heel even en kon ik probleemloos muziek streamen vanaf mijn nas 8)7 maargoed, dat was maar voor ~7 min )
De bouwkwaliteit is beter dan ik had verwacht :)
Waar heb je hem besteld?

Bevalt ie verder goed? Is de wlan alleen het min puntje?

• Grote Smurf
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 00:18
Is er al iets bekend over de release van de X6 in Nederland? Ik kan hier vrij weinig over vinden en lees dat andere landen hem al hebben. Ook onder andere namen:

- Motorola TRIUMPH
- Huawei U9000 IDEOS X6
- Viewsonic Viewpad 4
- Cherry Mobile Magnum HD A400
- Spice CSL Mi 410 - Slim
- WellcoM A99
- CSL Blueberry Mi 410
- Olive Smart VS300
- Commtiva HD710
- Axioo Vigo 410

• wtrdg
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 13:44

• k995
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 19:09
Vorige week mijn Huawei X5 via ebay gekocht (nieuw 136€)

Miui rom opgezet 1.7.15 http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1152240

Werkt perfect enige probleem dat ik merk is geen video camera .

Echt voor geen geld een heel snel en goed aanvoelende smartphone.

• wtrdg
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 13:44
136 euro is een ongelooflijke lage prijs voor deze telefoon.
Ik heb een tijd Ebay in de gaten gehouden en ik kon hem niet vinden onder de 227 euro, vanuit Engeland.
Ik heb de telefoon gekocht bij een nederlandse webshop voor 260. Ik had bij deze winkel het meeste vertrouwen ivm garantie en levering.

Zelf heb ik FLB's custom rom erop staan http://android.modaco.com...8800-with-online-kitchen/
Ik zit te wachten op een goed draaiende gingerbread rom.

• k995
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 19:09
wtrdg schreef op maandag 25 juli 2011 @ 22:06:
136 euro is een ongelooflijke lage prijs voor deze telefoon.
Ik heb een tijd Ebay in de gaten gehouden en ik kon hem niet vinden onder de 227 euro, vanuit Engeland.
Ik heb de telefoon gekocht bij een nederlandse webshop voor 260. Ik had bij deze winkel het meeste vertrouwen ivm garantie en levering.

Zelf heb ik FLB's custom rom erop staan http://android.modaco.com...8800-with-online-kitchen/
Ik zit te wachten op een goed draaiende gingerbread rom.
Die Miui rom draait echt goed en is gebaseerd op 2.3.4 dacht ik.

Enigste Probleem dat ik heb is geen video camera , foto's werken maar op 3Mpixel niet op 5 .

• remcoboy1479
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 28-09 22:59
In de aanbieding bij iBood, de x5 voor €170!
Heb nu de LG GT540, is dat een upgrade waard?

• SndBastard
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 20:25
Ik heb er net ook maar eentje gekocht. Was al wekenlang aan het orienteren tussen de Galaxy S plus, Nexus S of toch maar meer betalen en een Galaxy S II... veel te duur allemaal, dus ibood kwam op het perfecte moment.

Ik upgrade van een Samsung Jet, dus kan er qua OS alleen maar op vooruit gaan. Qua hardware was de Jet wel erg sterk, dus ik ben benieuwd.

• SndBastard
Het toestel vanmiddag binnen gekregen (snel van ibood deze keer) en inmiddels opgeladen, van mijn vorige toestel de contacten via BT verzonden en daarna op de X5 geïmporteerd. Werkte gelukkig allemaal prima, ook het overzetten van de geheugen en simkaart.

Een collega die hem ook had besteld heeft er inmiddels al geroot met andere firmware. Wellicht morgen.

• Masxmasx
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 11-02-2019
Heb hem ook binnen :)
Tot nu toe tevreden, behalve dat de flitser van de camera heel slecht werkt, de flits komt voor dat de foto genomen wordt, zodat deze dus geen effect heeft.
Verder ook erg jammer dat er een hoop rommel standaard meegeleverd wordt, wat blijkbaar niet te verwijderen is zonder te rooten.

Zou het fijn vinden als je je ervaringen met het rooten hier deelt, SndBastard.

[Voor 20% gewijzigd door Masxmasx op 07-10-2011 01:09]

• christiaan999
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 30-09 10:05
Heb hem ook gisteren binnen gekregen. Nadat ik er even mee had gespeeld heb ik er maar direct cwm opgezet en om het af te maken de miui rom van stockwell. Met miui werkt alles echt heel smooth. Hoef eigenlijk nooit echt ergens op te wachten en mocht er een app tussen zitten die niet helemaal lekker werkt dan kun je hem zonder problemen overclocken tot 1.4 ghz waardoor ze het meestal wel goed doen. Ben echt zeer tevreden met dit mobieltje. Het enige nadeel is dan eigenlijk ook dat er niet veel accessoires voor te krijgen zijn.

• SndBastard
Gisterenmiddag heeft een collega van me er Clockwork recovery en daarna de Oxygen ROM op gezet. Rooten was verder niet apart nodig omdat dat in de rom zit. Hiermee is de telefoon ook meteen op 1ghz geklokt (tussen de ~360mhz en 1ghz ingesteld.
Loopt eigenlijk erg goed, ik heb niet gemerkt dat er nog issues zijn. Wellicht in de camera, maar die gebruik ik zeer zelden...

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Topicstarter
Hoewel het hier stil is, even de boel wakker maken.

Ik heb zelf de IDEOS X5 gekocht, gisteren werd ie geleverd. Moet zeggen: prachtapparaat. Ik heb meteen de CyanogenMOD unofficial erop gezet. Heerlijk snel, degelijk, feautrevol, en maar 150€ gekost (Coolblue Blauwe Dagen - excl. BTW).

Scherm is prachtig, Wifi is zelfs sterker dan in mijn laptop. Enfin, alles aanwezig wat er moet zijn, supertevreden tot nu toe!

• Stinky9
  • Laatst online: 22-05 18:20
Heb ook een Huawei Ideos X5 tijdens de blauwe dagen gekocht bij CoolBlue. Nadat het scherm van mijn Huawei Ideos (U8150) kapot was gegaan, wilde ik een vervanger die niet teveel zou kosten. De X5 was de beste keus qua specs/prijs verhouding. Ik heb hem geroot, een B160 cutsom ROM erop gezet en de CPU overklokt naar 1,5 Ghz! En hij draait stabiel en erg soepel! Daarnaast gebruik ik Juice Defender Ultimate om met wat tweaks de accu te sparen. Ik haal met mijn gebruik net 2 werkdagen op de accu ondanks de overklok. Ik ben wat aan het facebooken, gamen, browsen. De camera valt mij ook niet tegen. Kortom: heerlijk toestel! :)

• pjotrski71
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 19:23
Vorige week me nieuwe Huawei Ideos X5 ontvangen via Coolbleu!! Me HTC Legend was overleden en heb tot volgend jaar mei nog en toestel nodig. Na wat reviews kwam ik bij dit toestel terecht.
Wat vind ik van het toestel en week later?

- uiterlijk toestel, gewoon oke!
- standaard Android 2.2 met allerlei extra troep, die is er al af :)
- Toestel geroot, en Oxygen 2.3.1 er op gezet! :)
- Hij is nu lekker snel en vooral, er staat geen troep meer op.
- Batterij levensduur vind ik persoonlijk wel iets minder. Moet echt elke avond/nacht aan het sap.
- Camera bedien ik via FxCamera en dat gaat goed, de standaard vind ik persoonlijk minder. [flitst heel laat]
- Bel kwaliteit is gewoon oke, heb nog niemand gehoord die me niet kan verstaan.

Al met al voor dat geld gewoon en goed toestel, ik red me wel tot mei 2012!

• Stinky9
Inmiddels de Miui ROM 1.11.40 erop gezet. Ik draai het nu een weekje. Wat een goeie ROM is dat! Te vinden bij miui.us. Werkt goed, soepel en snel en ziet er goed uit. Er zijn ook meerdere themes te downloaden... Of maak je eigen theme. Een aanrader IMHO!

Ik gebruik Vignette als camera app. Dan kun je overal op het scherm klikken om de foto te nemen. Het neemt de foto's ook veel sneller dan de standaard camera app. Daar komt bij dat ik eventueel leuke effecten kan toevoegen. Maar gezien de naam - FxCamera - zal dat met die app ook wel mogelijk zijn. :D

• Stinky9
Grootste pluspunt aan dit toestel is in mijn beleving de prijs en wat je er voor krijgt, oftewel de verhouding prijs, prestaties/hardware. Ik kon geen betere deal vinden! Daarbij doet het toestel IMO niets fout of slecht, het is gewoon een erg goed toestel. Toestellen met vergelijkbare specs van de overige telefoonmerken zijn of duurder en/of hebben een scherm met lagere resolutie.

Simply "the most bang for your buck"!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Topicstarter
Ik heb de afgelopen week mijn toestel op 1.5Ghz laten lopen, moet zeggen met wat optimalisatie enz. kun je het even lang als een gewone doorsnee smartphone laten lopen, maar dan is ie echt gewoon snel snel snel snel.

Uiteindelijk heb ik hem terug op 1Ghz gezet, het is echt niet veel trager, maar batterij gaat nu met gewoon gebruik 2-3dagen mee.

PS: ik heb 2 extra batterijtjes gekocht :) (en een lader)... Echte aanrader, het is misschien namaak, misschien ook niet, het enige wat ik weet dat het altijd in mijn zak zit voor het geval ik het nodig zou hebben. (een dag heel erg intensief de smartphone gebruiken houdt hij niet vol. Zo is bv. 8u wifi surfen met scherm aan + muziek op de achtergrond + 1min sync, dan kom je toch wel op 10% terecht na die 8u...)
Steel je de reservebatterij in, en je bent vertrokken voor nog eens 8u +D (en dat maar voor 2.5€)

• tBoz
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 22:40
De Gingerbread update is zojuist gereleased!! 8)
Zie huaweidevice.com en het topic op XDA

[Voor 3% gewijzigd door tBoz op 30-11-2011 17:08. Reden: Update link naar Engelse versie]

• Masxmasx
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 11-02-2019
En op die pagina's staat ondertussen ook al beta 2.

Misschien een domme vraag, maar als je upgrade, begin je dan weer met een clean install?

• tBoz
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 22:40
Ja je bent alles kwijt... Maar je kunt een backup maken met Hi Suite.
Bij mij loopt de v2 beta gingerbread rom overigens zeer goed.
Alleen bij gebruik wifi helaas nog steeds spontane reboots (niet vaak overigens)

• SiM0
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 11-12-2017
Hopelijk komt de mijne ook snel terug uit garantie. (Een strook van het touchscreen reageerde soms gewoon helemaal niet + had een dode pixel op m'n scherm zitten)

Ben ook erg tevreden over dit toestel, werkt snel, was redelijk goedkoop en doet wat ie moet doen. :)

• Pietertje
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 08-09 15:13

Pietertje

The Rock

Huawei heeft de final Gingerbread uitgebracht op www.huaweidevice.com

Alleen heb ik nu deze geinstalleerd is geen mobile dataconnectie meer. De Status pagina zegt dat er een UMTS verbinding is, maar dat de connectie niet gestart is. Ik kan alleen geen mobiele connectie meer starten door bijvoorbeeld een Web browser te genruiken. Voor deze Gingerbread update had ik hier geen last van.

Alle provider settings kloppen met die van vodafone. Via Wifi doet alles het gewoon.

Heeft iemand anders dit probleem of een suggestie hoe dit op te lossen?

[Voor 4% gewijzigd door Pietertje op 11-01-2012 11:43. Reden: URL eindigend op = werd niet goed gelinked]

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Topicstarter
Tip: installeer CM7 (2012 01 04 werkt geweldig).
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1431272

• Pietertje
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 08-09 15:13

Pietertje

The Rock

Hoera, mijn X5 op Gingerbread heeft weer een mobiele dataverbinding.
De vodafone settings die je default krijgt kloppen niet!

Bij mij was APN Type *. toen ik dit leeg maakte had ik weer verbinding!!

Dus het moet zijn:

- Gegevenstoegang aan: Aanvinken
- Ga naar 'Namen toegangspunten'
- Controleer de APN Vodafone NL of druk op de Menu-toets en kies 'Nieuwe APN'
- Naam: Vodafone NL
- APN: live.vodafone.com of voor zakelijk: office.vodafone.nl of web.vodafone.nl
- Proxy: 192.168.251.150
- Poort: 8799
- Gebruikersnaam: vodafone
- Wachtwoord: vodafone
- Server: niet ingesteld
- MMSC: http://mmsc.mms.vodafone.nl
- MMS proxy: 192.168.251.150
- MMS poort: 8799
- MCC: 204
- MNC: 04
- Verificatietype: PAP
- Type toegangspunt: leeg laten (dus verwijderen en leegmaken als iets instaat)
- APN-protocol: IPv4
- APN-inschakelen/uitschakelen:APN ingeschakeld
- Drager: niet opgeven
- Druk op de Menu-toets en kies 'Opslaan'
- Keer terug naar het beginscherm
- Kies ' Applicaties' -> 'Browser' om verbinding te maken internet

• Quad
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 00:33

Quad

Selectief doof

Ervaring van een kennis die de Ideos X5 heeft:
Hij draait Android 2.3.7, zeer tevreden en overgeclocked naar 1.8Ghz stabiel!

Heb er even mee gespeeld, maar hij doet het echt fantastisch.
Waar itt mijn ZTE Blade de Facebook app zeer vervelend lang over doet, is hij op deze telefoon instant bruikbaar nadat hij geladen is.

Kortom, er is een tevreden gebruiker aanwezig, en wellicht in de toekomst nog een ;).

Ik heb geen schoonmoeder, maar een trouwma. ✓✓
Have you tried turning it off and on again? ✓✓
Ik ben niet raar, ik ben alleen heel bijzonder. ✓✓

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Topicstarter
Ik heb ook op 1.8Ghz stabiel gedraait, gewoonweg GTA3 gespeeld, wel aangeraden dan om een microUSB aan te sluiten, anders is dat een serieuze overload voor de batterij.

Trouwens er is al een megastabiele versie van ICS aanwezig :) Nu nog een paar kleine bugjes die in de nabije toekomst opgelost gaan geraken, maar nu is het al: WOW!

• ebeltje2
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 05-10-2017
Hoi heb een ideos x5 van Ibood en ik denk dat jullie dat zo weten
1 hoe krijg ik die klote spelletjes eraf
2klokkie loopt veel te snel, al 20minuten verschil
3 batterij gaat maar 8-9 uur mee

bvd

• Quad
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 00:33

Quad

Selectief doof

Joh, wat heb je zelf gedaan?
Lekker makkelijk, niet?

Klok moet je proberen in te stellen dat hij niet (of juist wel) de netwerktijd moet gebruiken.
De spelletjes, tsjah google play al geprobeerd?
En de batterij verbruik moet je eens kijken naar je helderheid van het scherm, het gebruik van je telefoon etc.

Ik heb geen schoonmoeder, maar een trouwma. ✓✓
Have you tried turning it off and on again? ✓✓
Ik ben niet raar, ik ben alleen heel bijzonder. ✓✓

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Topicstarter
Tsja, en begin maar eens met een Custom ROM te installeren. Met de Aurora ICS draait hij zoveel soepelder dan stock. Spelletjes zijn eraf, klok niks van gemerkt, en batterij, tjah, dat hangt inderdaad af van je gebruik.

• ebeltje2
Dima_2005 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 09:35:
Tsja, en begin maar eens met een Custom ROM te installeren. Met de Aurora ICS draait hij zoveel soepelder dan stock. Spelletjes zijn eraf, klok niks van gemerkt, en batterij, tjah, dat hangt inderdaad af van je gebruik.
Bedankt,
Oke de klok loopt nu goed heb dat vinkje aangezet
Die klote spellekes zaten er van het begin af aan op evenals google, zullen wel ingebakken zijn
Gebruik dat speeltje nauwelijks, ook als ik niets doe is die accu zo leeg en je voelt dat aan de temperatuur van dat apparaatje heb nu ook automatische synchroon afgezet.
Waar kan je die aurora ICS halen is dat gewoon firmware die je kan installeren? Ben een leek op mobieltjes gebied maar van beroep computerprogrammeur. ben nu aurora aan het downen
Ben er nu bijna heb drivers voor windows en hi-suite. Opstarten met vol+ en vol min aan en dan komt het paarse scherm. Met explorer kan je dan erbij en heb die kutspellen eraf en ook de indiase booter erin gezet maar toen geen netwerk meer. Ook aurora van sourceforce er bij gedaan en nu nog die installeren. Ondertussen wou die micro usbplug er niet meer in maar na een hoop gepruts met een haakse slijper dat ook opgelost.

[Voor 21% gewijzigd door ebeltje2 op 22-06-2012 14:06]

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Topicstarter
Is het ondertussen opgelost?
Anders de grote gids nalezen op xda he..
Eerst nieuwste recovery opzetten (via pink screen)
http://forum.xda-develope...p?p=22682229#post22682229

Of nog beter: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1420728

• ebeltje2
ik vind de nieuwe forums ronduitgezegd onbegrijpelijk
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True