Ik sluit mij aan bij heggico! dat stuk is verreweg het engst
Ik ook. Ik was blij toen dat stuk voorbij was 
De eerste keer een gemuteerde tegenkomen vond ik ook wel erg spannend, aangezien je dan nog weinig tot niets weet over het gedrag van die vijand.
En nog even over de score. Voor mij persoonlijk is dit samen met Uncharted 2 toch wel de top van deze generatie. Tussen die 2 vind ik het erg moeilijk kiezen, misschien dat ik Uncharted 2 dan nog net iets leuker vind. Ik denk dat ik TLoU een 95 zou geven en U2 een 96. Als ik erover nadenk zou ik ook liever een Uncharted 4 zien dan een TLoU 2 (liefst beide).
De eerste keer een gemuteerde tegenkomen vond ik ook wel erg spannend, aangezien je dan nog weinig tot niets weet over het gedrag van die vijand.
En nog even over de score. Voor mij persoonlijk is dit samen met Uncharted 2 toch wel de top van deze generatie. Tussen die 2 vind ik het erg moeilijk kiezen, misschien dat ik Uncharted 2 dan nog net iets leuker vind. Ik denk dat ik TLoU een 95 zou geven en U2 een 96. Als ik erover nadenk zou ik ook liever een Uncharted 4 zien dan een TLoU 2 (liefst beide).
PSN id: NL_SToRM
Dat vond ik echt het vervelendste stuk van het hele spel.RMX schreef op maandag 08 juli 2013 @ 10:06:
Wat vonden jullie het engste stuk?
Ik moet zeggen dat ikspoiler:verreweg het engste vond.het laatste stuk met David
spoiler:
dat stuk nadat je in de liftschacht bent gevallen vond ik ook wel erg spannend
RMX schreef op maandag 08 juli 2013 @ 10:06:
Wat vonden jullie het engste stuk?
Ik moet zeggen dat ikspoiler:verreweg het engste vond.het laatste stuk met David
spoiler:
Het stuk in dat omgevallen gebouw, waarbij je de eerste groep infected tegenkomt vind ik wel scary, maar met stipt op een is het stuk in het hotel nadat je in de liftschacht gevallen bent.
Vermaak me zoals velen heel erg met het spel tot nu toe, ik heb zelfs na aanschaf een hele nacht doorgehaald. Iets dat ik al heeeel lang niet meer heb gedaan met een spel. Ik word wat ouder en was op het werk dan ook zeer brak.
Het spel doet me met vlagen denken aan ander toppers als Half-Life 2, Red Dead Redemption, Uncharted.
Ik neem de tijd om rond te snuffelen, maar vind het lineaire wel jammer. De vrijheid van bijvoorbeeld RDR of Outcast (een spel waarvan het verhaal me destijds ook bij de strot greep) mis ik soms wel. De omgevingen, level designs, de dreiging, muziek en met name de karakterontwikkeling zijn daarentegen van absoluut topniveau.
Chapeau, Naughty Dog!
Ik popel om te zien wat er allemaal voor de PS4 ontwikkelt gaat worden het komende decennium!
Het spel doet me met vlagen denken aan ander toppers als Half-Life 2, Red Dead Redemption, Uncharted.
Ik neem de tijd om rond te snuffelen, maar vind het lineaire wel jammer. De vrijheid van bijvoorbeeld RDR of Outcast (een spel waarvan het verhaal me destijds ook bij de strot greep) mis ik soms wel. De omgevingen, level designs, de dreiging, muziek en met name de karakterontwikkeling zijn daarentegen van absoluut topniveau.
Chapeau, Naughty Dog!
[ Voor 9% gewijzigd door Geronimous op 08-07-2013 14:20 ]
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Sorry, maar RDR is een freeroamer. Totaal niet te vergelijken (en daarnaast mag RDR niet eens in de schaduw van The Last Of Us staan, maar das mijn mening).
Grafisch gezien kunnen deze titels zich met elkaar zeker meten. De hoofdpersonages zijn hetzelfde type man: ruig, bebaard, meer. En hoewel RDR nog meer gericht is op survival, heeft TLoU daar zeker ook elementen van. Ook de wapens en de handling ervan zijn te vergelijken. En als je de zombie-uitbreiding erbij pakt, komen er nog meer elementen bij elkaar. Daarnaast is zelfs het verhaal erg goed. ik vindt zeker niet dat het slechts in de schaduw staat van TLoU. Misschien moet je het nog maar een keertje spelen.bram1984 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 14:45:
Sorry, maar RDR is een freeroamer. Totaal niet te vergelijken (en daarnaast mag RDR niet eens in de schaduw van The Last Of Us staan, maar das mijn mening).
Ik geef alleen maar aan dat het free-roaming element van RDR hier niet aanwezig is. Hierdoor ben je uiteindelijk veel minder lang bezig met het spel. Dat is jammer, ik zou nóg langer in die wereld ondergedompeld willen zijn tot het hele verhaal zich ontrafelt.
[ Voor 9% gewijzigd door Geronimous op 08-07-2013 14:54 ]
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Haha het is een wild west freeroamer en is helemaal niet gericht op survival. Gewoon een mission based game als GTA, maar dan met paarden.
Ik weet niet wat jij hebt gespeeld, maar er zitten toch echt verregaande survival elementen in... incl jagen en verzamelen.
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Ja weet ik, maar dat vind ik niet echt onder "survival" vallen. Survival (horror) games spelen zich mijn insziens voornamelijk in post apocalyptische werelden af, waar je echt moet vechten om je hoofd boven water te houden.
Verschil is wel dat je in RDR kon jagen wat je wou, de huiden kon verkopen en ammo kon kopen tot je erbij neerviel. Bij TLOU moet je echt goed nadenken of je het waard vindt om kogels/messen te gebruiken in een bepaalde situatie want je weet maar nooit hoe lang het duurt voordat je voorraad weer een beetje aan wordt gevuld. Dat is imo toch wel een essentieel verschil in het hele survival gedeelte.Jeroenimoes schreef op maandag 08 juli 2013 @ 15:55:
Ik weet niet wat jij hebt gespeeld, maar er zitten toch echt verregaande survival elementen in... incl jagen en verzamelen.
Dit.veldkampj schreef op maandag 08 juli 2013 @ 16:15:
[...]
Verschil is wel dat je in RDR kon jagen wat je wou, de huiden kon verkopen en ammo kon kopen tot je erbij neerviel. Bij TLOU moet je echt goed nadenken of je het waard vindt om kogels/messen te gebruiken in een bepaalde situatie want je weet maar nooit hoe lang het duurt voordat je voorraad weer een beetje aan wordt gevuld. Dat is imo toch wel een essentieel verschil in het hele survival gedeelte.
OK, ok. Ik geef me al over. Jullie missen heel mijn punt, maar goed.
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
@bram1984 jij bent echt blind voor een andere mening dan de uwe, jezus man, er dringt niks tot je door, iemand van 28 die al "wijs" genoeg denkt te zijn. Niks tegen in te brengen.
Leuk dat jij TLOU helemaal de shit vind, maar niet iedereen deelt die mening.
[ Voor 19% gewijzigd door swoutr op 08-07-2013 22:08 ]
Weet niet of dit al de revue is langs geweest maar ik heb ontiegelijk last van vastlopers met dit spel. Ik heb nog een oude dikke ps3 en een hd van 500 GB erin zitten. Of het inladen duurt te lang of de game glitched waardoor ik niet meer verder kan.
Ik moest zelf gisteren alles verwijderen van het spel op de hd maar wel save game gekopieerd. Toen weer alles opnieuw moeten downloaden en installeren. Spel wou gewoon niet meer verder.
Haalt mij toch echt uit de flow moet ik zeggen. Andere hier ook zo een last van ? Forum van naughtydog staat er vol mee op het moment. Waarom zie ik nergens in geen enkele review dit passeren ?
Verder tot wat ik nu heb gespeeld bekruipt mij het gevoel dat dit spel voor mij echt te simpel is. Veel kritische punten over het spel zelf klop imo gewoon. Nu hoor ik mensen zeggen dat het verhaal het goed maakt maar mensen ik speel een spel geen film..
Ik ga hem wel proberen uit te spelen als het nog lukt met al deze crashes en vastlopers.
Als je een spel wilt spelen met ook een hele vette emotie probeer deze maar eens : YouTube: Enslaved: Odyssey to the West-Video Review
Ik moest zelf gisteren alles verwijderen van het spel op de hd maar wel save game gekopieerd. Toen weer alles opnieuw moeten downloaden en installeren. Spel wou gewoon niet meer verder.
Haalt mij toch echt uit de flow moet ik zeggen. Andere hier ook zo een last van ? Forum van naughtydog staat er vol mee op het moment. Waarom zie ik nergens in geen enkele review dit passeren ?
Verder tot wat ik nu heb gespeeld bekruipt mij het gevoel dat dit spel voor mij echt te simpel is. Veel kritische punten over het spel zelf klop imo gewoon. Nu hoor ik mensen zeggen dat het verhaal het goed maakt maar mensen ik speel een spel geen film..
Ik ga hem wel proberen uit te spelen als het nog lukt met al deze crashes en vastlopers.
Als je een spel wilt spelen met ook een hele vette emotie probeer deze maar eens : YouTube: Enslaved: Odyssey to the West-Video Review
In mijn ervaring is dit juist de meest soepele PS3 game die ik ooit gespeeld heb! (zeg ik dan als PC-gamerinnerchild schreef op maandag 08 juli 2013 @ 23:11:
Weet niet of dit al de revue is langs geweest maar ik heb ontiegelijk last van vastlopers met dit spel. Ik heb nog een oude dikke ps3 en een hd van 500 GB erin zitten. Of het inladen duurt te lang of de game glitched waardoor ik niet meer verder kan.
Ik heb precies het tegen overgestelde. 1 van de meest bugged games die ik de laatste 6 jaar heb gespeeld.michaelscott schreef op maandag 08 juli 2013 @ 23:22:
[...]
In mijn ervaring is dit juist de meest soepele PS3 game die ik ooit gespeeld heb! (zeg ik dan als PC-gamer)
Zie ook hier :
http://community.us.plays...me/m-p/40654303#U40654303
http://community.us.plays...te/m-p/40662891#U40662891
Denk dat jij gewoon mazzel hebt.
Moet ik er wel bij vertellen, dat ik mijn harde schijf een half jaar geleden heb vervangen, omdat het systeem niet meer vooruit te branden was!innerchild schreef op maandag 08 juli 2013 @ 23:28:
[...]
Ik heb precies het tegen overgestelde. 1 van de meest bugged games die ik de laatste 6 jaar heb gespeeld.
Zie ook hier :
http://community.us.plays...me/m-p/40654303#U40654303
http://community.us.plays...te/m-p/40662891#U40662891
Denk dat jij gewoon mazzel hebt.
Ook hier nergens last van.
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
Ik heb tijdens het spelen één keer een vastloper gehad. Verder ging alles soepel.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
We hebben het over een vergelijking met een andere game. Misschien lees jij met je oren, maar zeik alsjeblieft alleen als je ook concreet weet waar het over gaat. Doei!swoutr schreef op maandag 08 juli 2013 @ 22:07:
@bram1984 jij bent echt blind voor een andere mening dan de uwe, jezus man, er dringt niks tot je door, iemand van 28 die al "wijs" genoeg denkt te zijn. Niks tegen in te brengen.

On: ik heb geloof ik een tijdje terug een vastloper gehad. Toen moest ik mijn PS3 opnieuw opstarten. Verder zijn de laadtijden de ene keer kort en de andere keer lang. Maar voor de rest draait de game zeer soepel. Ik heb een slim 120GB.
[ Voor 17% gewijzigd door bram1984 op 09-07-2013 08:52 ]
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=617836
schijnt al 3.4 mil verkocht te zijn wereldwijd
En terecht, is niet de 10en waard die gegeven zijn, maar een 8.5/9 zeker weten wel
schijnt al 3.4 mil verkocht te zijn wereldwijd
En terecht, is niet de 10en waard die gegeven zijn, maar een 8.5/9 zeker weten wel
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Waarom ligt dit spel niet in de schappen bij (fysieke) winkels? Ben de hele stad rondgelopen, niemand heeft em...
1) You are on the internet.
2) You are on Tweakers.net.
3) You are reading my signature.
5) You didn't notice that there is no 4.
6) You just checked it.
Omdat hij uitverkocht is? Je kunt het ook vragen in de winkel of ze hem hebben (of waarom ze hem niet hebben).Tyoi schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 13:31:
Waarom ligt dit spel niet in de schappen bij (fysieke) winkels? Ben de hele stad rondgelopen, niemand heeft em...
[ Voor 5% gewijzigd door Gtoniser op 09-07-2013 13:33 ]
Kijk even op marktplaats.Tyoi schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 13:31:
Van wat ik onlangs begreep in Leiden was dat er weinig geleverd was en de staking van de post had er ook e.e.a. mee te maken.Tyoi schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 13:31:
Hier hetzelfde gehad. Na 6 winkels in twee steden heb ik hem maar via de Playstation Store gekocht.Tyoi schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 13:31:
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Waarom bestel je 'm dan niet gewoon in een webshop die voorraad heeft? Dan ben je én goedkoper uit én je hoeft niet de deur uit.
Omdat ik in de stad was, dus al de deur uit, én ik niet voor die 7 euro extra wakker lig.bram1984 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 16:46:
Waarom bestel je 'm dan niet gewoon in een webshop die voorraad heeft? Dan ben je én goedkoper uit én je hoeft niet de deur uit.
Maarja, zal wel webshoppie worden, aangezien niemand em heeft.
1) You are on the internet.
2) You are on Tweakers.net.
3) You are reading my signature.
5) You didn't notice that there is no 4.
6) You just checked it.
spoiler:
Mijn god, dat stuk onderin dat hotel zeg... Op het moment dat ik door het water banjerde en die spores zag begon het me al dun in de broek te lopen. Met samengeknepen billen de ruimte verkend en zag gelukkig niks lopen. Totdat ik aan die generator begon te kloten 
Na die eerste golf zat de schrik er goed in en ik durfde er eigenlijk niet nog een slinger aan te geven
Uiteindelijk mn moed verzameld en het toch gedaan en ik snapte meteen waarom ik het niet aandurfde haha. Werd na een paar runners van me af te hebben gemept gepakt door een bloater dus toen heb ik de tweede keer toch maar wat meer speurwerk verricht voordat ik het nog een keer ging proberen.
Pas voor de deur gevonden en bekeken waar ik precies naartoe moest op het moment dat die gasten op me af zouden komen.
Vervolgens bij elke doorgang zo'n spijkerbom neergegooid en nog een poging gewaagd. Er was uiteindelijk nog 1 runner die me ff had, maar nadat ik die van me af had gemept en het op een lopen had gezet gelukkig toch gered. Toen heb ik even een paar minuten pauze moeten nemen want mn hart ging echt tekeer zeg!
Hoe hebben jullie dit stuk ervaren en aangepakt?
Na die eerste golf zat de schrik er goed in en ik durfde er eigenlijk niet nog een slinger aan te geven
Uiteindelijk mn moed verzameld en het toch gedaan en ik snapte meteen waarom ik het niet aandurfde haha. Werd na een paar runners van me af te hebben gemept gepakt door een bloater dus toen heb ik de tweede keer toch maar wat meer speurwerk verricht voordat ik het nog een keer ging proberen.
Pas voor de deur gevonden en bekeken waar ik precies naartoe moest op het moment dat die gasten op me af zouden komen.
Vervolgens bij elke doorgang zo'n spijkerbom neergegooid en nog een poging gewaagd. Er was uiteindelijk nog 1 runner die me ff had, maar nadat ik die van me af had gemept en het op een lopen had gezet gelukkig toch gered. Toen heb ik even een paar minuten pauze moeten nemen want mn hart ging echt tekeer zeg!
Hoe hebben jullie dit stuk ervaren en aangepakt?
spoiler:
De eerste 3x had ik geen idee waar ik naartoe moest en ging ik iedere keer dood, de 4e keer vloog mijn headset door de kamer heen omdat mijn vriendin me aantikte en ik me kapot schrok, de 5e keer had ik door dat ik die keycard moest hebben, maar mijn stomheid zorgde ervoor dat ik die pas ging zoeken na de generator aan te hebben gezet. Ik speelde dan ook op hard zonder listen mode, fucking hell man. Uiteindelijk toch wel gehaald zo. Tijdens mijn tweede playthrough eerst op mijn gemak de keycard gepakt, generatortje aangezet, paar runners kapot gebeukt, bloater ontwijkt en toen door de deur gegaan, eitje met listen mode. 
spoiler:
Dat stuk heeft mij ook een paar pogingen gekost. De beste manier voor mij was na het aanzetten van de generator direct via dat schuine pad omhoog en dan in een hoekje zitten, kijken waar ze vandaan kwamen en dan schieten. De bloater kreeg ik met 1 molotov neer.
[ Voor 6% gewijzigd door SToRM666 op 10-07-2013 10:47 ]
PSN id: NL_SToRM
spoiler:
Ik heb niemand gekilled daar ik heb gewoon in 1x een sprint getrokken naar waar ik heen moest en alles ontweken, die bloater hitte me net toen ik de deur in ging maar de game laadde gewoon verder en toen stond ik aan de andere kant van de deur 
Welcome to the League of Draven
Haha, blij om te zien dat ik niet de enigste enige was 
-edit- zie hieronder
-edit- zie hieronder
[ Voor 28% gewijzigd door heggico op 15-07-2013 16:41 ]
Je bent niet de enige nee.

van Gamer.nl
Wedden dat ND van Sony een vervolg moet gaan maken. Ze zouden gek zijn om het niet te doen.The Last of Us is tussen 14 juni en 3 juli wereldwijd 3,4 miljoen keer verkocht, zo claimt Sony. Het spel is daarmee de snelst verkopende nieuwe franchise op de PlayStation 3 tot op heden.
Ook is het de snelst verkopende PS3-game van 2013. "Deze verkoopcijfers zijn een bevestiging van de blockbuster-kwaliteit van The Last of Us", aldus Sony Worldwide Studios-president Shuhei Yoshida. "De teams bij Naughty Dog zijn echte visionaires en hun capaciteit om verhalen te vertellen is ongeëvenaard. Deze game is zonder twijfel een demonstratie daarvan."
The Last of Us is de nieuwe game van Naughty Dog, de ontwikkelaar van de Uncharted- en Jak & Daxter-games. Het spel draait om het meisje Ellie en wapen- en drugssmokkelaar Joel, die op elkaar zijn aangewezen in een wereld die geïnfecteerd is door een mysterieuze schimmel.
[ Voor 72% gewijzigd door bram1984 op 10-07-2013 13:14 ]
ND heeft ook niet ontkend dat er een vervolg zou komen. Ze hebben wel aangegeven dat een eventueel vervolg niet met dezelfde personages zal zijn (ergens in een interview gelezen).bram1984 schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 13:09:
Wedden dat ND van Sony een vervolg moet gaan maken. Ze zouden gek zijn om het niet te doen.
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
spoiler:
Ik kwam in dat hotel eerst die generator tegen. Die liet ik nog even voor wat het was, aangezien je al kon aanvoelen dat er wat ging gebeuren. Boven vond ik die keycard en ben ik opzoek gegaan naar die deur. Toen had ik helaas toch die generator nodig... en jahoor stront aan de knikker. Die bloater had ik daar totaal niet verwacht en de eerste keer rende ik dus als een gek naar die deur recht in zijn armen. De 2e poging heb ik hem gek genoeg niet gezien of gehoord...
Ander leuk stukje met een bloater later op die universiteit. Het was me gelukt om ongezien langs al die infected te komen en als je dan net die deur weer blokkeerd, springt ineens die bloater voor het raam. Schrok me kapot.
Ander leuk stukje met een bloater later op die universiteit. Het was me gelukt om ongezien langs al die infected te komen en als je dan net die deur weer blokkeerd, springt ineens die bloater voor het raam. Schrok me kapot.
Hoi Bram, ik lees al 3 pagina's mee, het maakt niet uit dat je het beter denkt te weten, het is al goed.
Hoi swoutr, helemaal goed.swoutr schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 14:48:
Hoi Bram, ik lees al 3 pagina's mee, het maakt niet uit dat je het beter denkt te weten, het is al goed.
Word gek van de vastlopers steeds. Gisteren weer. Had even een telefoontje. Stond dus ff 10 minuten stil. Toen door gerend langs allemaal schietende vijanden. Ik jump naar beneden toe vanaf een platform. Bam ps3 vast.. Ik moest hem echt hard resetten. Geprobeerd het spel weer op te starten. Spel blijft hangen op het logootje rechts beneden van de last of us.
Probeerde het spel te quiten. 2 piepen en bam ps3 restart. ps3 zit niet online tijdens het spelen. Wel de laatste update gehaald. Er was spraken van een savebug omdat de game met een server praat die allerlei gegevens van je ophaalt tijdens het spelen.
Een dev van het spel gaf aan dat hier spelers last van konden krijgen. De laatste patch zou dit probleem moeten opheffen maar niet voor mij blijkbaar en meerdere spelers.
Ik heb het spel weer weten op te starten door een config file weg te gooien en de patch te verwijderen en opnieuw op te halen.
Maar ik kan gewoon niet rustig spelen zo. Of het is een vastloper of ik glitch like a mf.
Probeerde het spel te quiten. 2 piepen en bam ps3 restart. ps3 zit niet online tijdens het spelen. Wel de laatste update gehaald. Er was spraken van een savebug omdat de game met een server praat die allerlei gegevens van je ophaalt tijdens het spelen.
Een dev van het spel gaf aan dat hier spelers last van konden krijgen. De laatste patch zou dit probleem moeten opheffen maar niet voor mij blijkbaar en meerdere spelers.
Ik heb het spel weer weten op te starten door een config file weg te gooien en de patch te verwijderen en opnieuw op te halen.
Maar ik kan gewoon niet rustig spelen zo. Of het is een vastloper of ik glitch like a mf.
Gisteravond de game uitgespeeld en wat was dit een fantastische ervaring. Eén van de beste games die ik ooit gespeeld heb. Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik dit genre en dan voornamelijk het infected/zombie element helemaal het einde vind.
De graphics zijn super en bij sommige omgevingen waar ik in terecht kwam zat ik met open mond te kijken en riep ik mijn vriendin erbij om te laten zien hoe mooi dit wel niet was.
Het verhaal heeft me volledig gepakt. Ik leefde echt met de karakters mee en zelfs het einde vond ik top.
Ik heb het spel trouwens op het makkelijkste niveau gespeeld met listen mode aan. Ik denk dat ik het anders niet eens aangedurfd had.
Het spel krijgt van mij gewoon 10/10. Ja, er zitten wat bugs in en ja stealth mode met 'rennende' medestanders is wat vreemd (understatement), maar als ik het vergelijk met andere games van deze lichting, dan is dit gewoon de beste.
De graphics zijn super en bij sommige omgevingen waar ik in terecht kwam zat ik met open mond te kijken en riep ik mijn vriendin erbij om te laten zien hoe mooi dit wel niet was.
Het verhaal heeft me volledig gepakt. Ik leefde echt met de karakters mee en zelfs het einde vond ik top.
Ik heb het spel trouwens op het makkelijkste niveau gespeeld met listen mode aan. Ik denk dat ik het anders niet eens aangedurfd had.
Het spel krijgt van mij gewoon 10/10. Ja, er zitten wat bugs in en ja stealth mode met 'rennende' medestanders is wat vreemd (understatement), maar als ik het vergelijk met andere games van deze lichting, dan is dit gewoon de beste.
spoiler: Engste gedeelte
Het engste gedeelte vond ik het gevecht met David. Dat stuk na het vallen in de liftschacht was ook heel erg eng, maar de stem van die man als hij langzaam achter je aan zit!!! Oh my god wat kreeg ik daar kippenvel van. 
Wat een spel..
Net mijn PS3 uitgezet. Wel jammer dat het alweer over is. Multiplayer ga ik later nog proberen. Maar voor nu ff alles laten bezinken
Laatste keer dat ik zo in een spel zat was met de Half-life Series. The last of us is en blijft een prachtig spel. Ik heb het gevoel gehad dat ik naar een film heb gekeken. Het was de 61 euro dik waard!
Net mijn PS3 uitgezet. Wel jammer dat het alweer over is. Multiplayer ga ik later nog proberen. Maar voor nu ff alles laten bezinken
Laatste keer dat ik zo in een spel zat was met de Half-life Series. The last of us is en blijft een prachtig spel. Ik heb het gevoel gehad dat ik naar een film heb gekeken. Het was de 61 euro dik waard!
spoiler: Mooiste moment
Het mooiste stukje vondt ik toch wel met de Giraffe en ik zal vast niet de enige zijn 
Is inderdaad een prachtig stukje.Noctonix schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 20:48:
Wat een spel..
spoiler: Mooiste momentHet mooiste stukje vondt ik toch wel met de Giraffe en ik zal vast niet de enige zijn
spoiler:
Vond zelf sommige scenes tussen Ellie en Joel zo krachtig dat ik bij sommigen een brok in mijn keel kreeg. Het stukje op de ranch als Joel zegt dat ie Ellie niet als dochter ziet en later toch besluit met Ellie te paard verder te gaan, erg ontroerend en mooi gebracht.
Het begin als je ineens met Ellie in de sneeuw moet jagen op een hert, dat was zo sfeervol in beeld gebracht
Het begin als je ineens met Ellie in de sneeuw moet jagen op een hert, dat was zo sfeervol in beeld gebracht
De soundtrack helpt daarbij trouwens enorm, heb zelden zo'n mooie en passende muziek bij een spel gehoord. Hoop dat Naughty Dog die componist in de toekomst vaker gaat inhuren.
Ik ben maar gestopt met The Last of Us vanwege dezelfde problemen. Bij mij spelen stemmen niet meer af en wordt de rest van het level niet geladen of blijft het spel bij 0,0% hangen tijdens de eerste keer laden.innerchild schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 14:56:
Veel van dezelfde problemen als op het Naughty Dog forum.
Ik geef het voorlopig maar op, jammer, had 5 uur zonder al teveel problemen kunnen spelen en zat er lekker in. Maar nu loopt 'ie alleen nog maar vast.
Heb een PS3 fat maar geloof niet dat het daaraan ligt...
[ Voor 3% gewijzigd door Klassenoudste op 13-07-2013 05:07 ]
Heb zelf ook een fat en zonder problemen kunnen spelen (op één enkele vastloper na). Ik zou je HDD er eens uithalen en op je pc aansluiten om dan een hdd test te doen.Klassenoudste schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 05:06:
[...]
Heb een PS3 fat maar geloof niet dat het daaraan ligt...
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Wel bizar dat er toch redelijk wat mensen zulke problemen hebben...
Had zelf tijdens het spelen volgens mij 2 of 3 vastlopers gehad. Natuurlijk niet op simpele stukken, maar tijdens grote moeilijke gevechten
. Dacht zelf dat het wellicht aan de temperatuur lag. Was die dag wel erg warm.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Is dit dan iets van de laatste tijd? Heb zelf ook een phat, maar heb geen enkele vastloper gehad. De PS3 had het wel enorm zwaar.
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
Bedankt voor de tip, zal dat morgen eens proberen.Phydomir schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 08:04:
[...]
Heb zelf ook een fat en zonder problemen kunnen spelen (op één enkele vastloper na). Ik zou je HDD er eens uithalen en op je pc aansluiten om dan een hdd test te doen.
Ik Speel op 'normale' moeilijkheid en het was vrij donker.. Hevig overwogen om om te schakelen naar easy maar tot op heden niet gedaan. Zombie/infected/horror games zijn niet mijn favoriet, maar door de erg goede reviews kon ik het niet laten om m toch te bestellen..Bootje schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 12:00:
Enger dan FEAR wordt het niet, al zitten er wel spannende momenten in..
spoiler:
bij dat stuk in het hotel nadat je in die donkere ruimte komt ben ik maar even gestopt...
ik deed mijn zaklamp uit, zodat ik kon sneaken, ondanks dat ik nog geen infected zag, maar het geluid voorspelde niet veel goeds..
Komen ze ineens volop op me af rennen, uit het niets. Ik schrok me de pleuris! De eerste gingen nog vrij eenvoudig dood maar als er dan zo'n ***** 'klikker' aan komt heb ik natuurlijk net geen melee wapen meer...
En dat overkomt me vrij vaak...
ik deed mijn zaklamp uit, zodat ik kon sneaken, ondanks dat ik nog geen infected zag, maar het geluid voorspelde niet veel goeds..
Komen ze ineens volop op me af rennen, uit het niets. Ik schrok me de pleuris! De eerste gingen nog vrij eenvoudig dood maar als er dan zo'n ***** 'klikker' aan komt heb ik natuurlijk net geen melee wapen meer...
En dat overkomt me vrij vaak...
Wel een heel erg leuk spel. Een keer wat anders dan Fifa of een first person shooter
Flmpjes gaan vrijwel rechtsteeks over op de game zelf.
En laat toch maar even zien hoe mooi games er zelfs op deze generatie, uit kunnen zien.
Die klikkers zijn wel wat 'overpowered' vind ik.
Aan het begin valt het nog mee omdat ze je sneaky kunt doden, maar later komen ze in combinatie met andere zombies waardoorvje dus niet meer langs ze kunt sluipen tot je achter ze staat, want de andere infected die er in de buurt lopen zijn niet blind. En dan komen ze al gauw met zn allen op je af. De makkelijkste infected sla je dan dood, met je melee wapen. En dan op het eind nog 1 a 2 klikkers waar je geen melee meer voor hebt en weinig ammo
[ Voor 39% gewijzigd door dutchgio op 14-07-2013 23:32 ]
Of je wurgt die andere infected zodat je je melee weapon kunt gebruiken voor de klikkers 
Je kunt ook gewoon langs die klikkers sneaken natuurlijk als je weinig ammo e.d. hebt. Ze zijn blind dus zolang je maar zachtjes doet is er niks aan de hand.
Persoonlijk vind ik runners vervelender dan klikkers, maar dat geluid van een kamer vol met klikkers gaat echt door merg en been
Je kunt ook gewoon langs die klikkers sneaken natuurlijk als je weinig ammo e.d. hebt. Ze zijn blind dus zolang je maar zachtjes doet is er niks aan de hand.
Persoonlijk vind ik runners vervelender dan klikkers, maar dat geluid van een kamer vol met klikkers gaat echt door merg en been
dutchgio schreef op zondag 14 juli 2013 @ 23:23:
spoiler:bij dat stuk in het hotel nadat je in die donkere ruimte komt ben ik maar even gestopt...
spoiler:
Infected reageren niet op je zaklamp, die kun je gewoon aan laten
@dutchgio: Volgens mij heb je niet goed op zitten letten.
spoiler:
Runners reageren helemaal niet op je zaklamp en clickers kun je, al dan niet na een upgrade, melee'en met een volle shiv. Echter kun je op vrijwel alle stukken de meeste infected omzeilen, of eerst een aantal runners wurgen, zodat je meer ammo/melee wapens overhoudt voor clickers.
Zojuist uitgespeeld.
spoiler:
Het eind is niet echt wat ik ervan verwacht had eigenlijk. Misschien bewust zo open gelaten ivm met een vervolg ofzo? Vind nou niet dat het echt een afgesloten verhaal is.
bram1984 schreef op maandag 15 juli 2013 @ 15:06:
@dutchgio: Volgens mij heb je niet goed op zitten letten.
spoiler:Runners reageren helemaal niet op je zaklamp en clickers kun je, al dan niet na een upgrade, melee'en met een volle shiv. Echter kun je op vrijwel alle stukken de meeste infected omzeilen, of eerst een aantal runners wurgen, zodat je meer ammo/melee wapens overhoudt voor clickers.
spoiler:
Ik heb die generator aangezet, waarna die 'vetzak' eraan kwam, die volop lopen schieten en doen, al rennende zag ik ineens "Exit" boven zo'n gang staan.. Dus daar door heen gerend en zo snel mogelijk die deur opengekregen...
Ik was erlangs, met een flinke sprint..
Mijn zaklamp doe ik standaard uit, dacht dat ik dan meer sneaky was..
Vast wel wat items en dergelijke gemist, maar dat is nou eenmaal zo...
Ik was erlangs, met een flinke sprint..
Mijn zaklamp doe ik standaard uit, dacht dat ik dan meer sneaky was..
Vast wel wat items en dergelijke gemist, maar dat is nou eenmaal zo...
Ik heb trouwens geen idee wanneer ik aan het einde ben, (en ik hoop dat dat nog heel lang duurt) maar ik vind dat je vrij weinig upgrademogelijkheden hebt tot dusver.. Ondanks dat probeer ik wel elke gang/deur/huis te doorlopen.
Net als je munitie, de ene keer heb je veel te veel en gebruik je het niet, de andere keer ga je elke keer dood omdat je moet herladen als er net een klikker aan komt gerend...
Gisteren m'n vijfde playthrough afgerond op Survivor+
Nog nooit gehad dat ik een spel achtereenvolgens vijf keer heb uitgespeeld, omdat ik het gewoon niet kon loslaten.

Nog nooit gehad dat ik een spel achtereenvolgens vijf keer heb uitgespeeld, omdat ik het gewoon niet kon loslaten.
Haha, 5x gewoon. Ik vind het al heel wat dat ik direct opnieuw ben begonnen na de eerste keer.
Tsja, de eerste 3x op Hard / Hard+, want ik wilde toch wel alle wapen en skill upgrades hebben en dat lukte net niet op Hard+. Daarna wilde ik nog steeds meer en ben ik maar voor de Suvivor+ trophy gegaan
ik geef het op. vandaag weer proberen te spelen. 5 minuten en toen weer de raarste vastlopers. de meest vage was wel dat ik opeens niet meer kon lopen. enigste wat ik kon doen is bewegen dmv te vechten of mijn pistool te trekken. weer reboot mijn fat ps3 en toen ik verder wou spelen hing het spel nadat ik een deur opende en het beeld zwart bleef.
mijn harde schijf had ik verwisseld voor een andere van 500 GB. die heb ik ook gecontroleerd en die doet het gewoon prima. mijn ps3 is qua tijdsnotering ook van slag af. ik heb als tijdzone +1 amsterdam terwijl mijn tijd dan 1 uur achter loopt. ik moet +2 griekenland kiezen om de ps3 tijd gelijk te krijgen met onze tijdzone.
als iemand dit spel van me wilt overnemen inclusief online code want die heb ik niet gebruikt msg me dan maar 30 euro mag je hem hebben. ben er klaar mee. dat is exc verzenden.
als ik het zo lees dan gebeuren de meeste issues dus met de fat ps3....
meeste vage wat ik heb gelezen is dat de crashing bug wordt veroorzaakt door de zaklamp als je die aan hebt staan. laat ik nu net altijd de lamp aan hebben staan als ik crash.........
zie ook http://community.us.plays...ME/m-p/40998077#U40998077
mijn harde schijf had ik verwisseld voor een andere van 500 GB. die heb ik ook gecontroleerd en die doet het gewoon prima. mijn ps3 is qua tijdsnotering ook van slag af. ik heb als tijdzone +1 amsterdam terwijl mijn tijd dan 1 uur achter loopt. ik moet +2 griekenland kiezen om de ps3 tijd gelijk te krijgen met onze tijdzone.
als iemand dit spel van me wilt overnemen inclusief online code want die heb ik niet gebruikt msg me dan maar 30 euro mag je hem hebben. ben er klaar mee. dat is exc verzenden.
als ik het zo lees dan gebeuren de meeste issues dus met de fat ps3....
meeste vage wat ik heb gelezen is dat de crashing bug wordt veroorzaakt door de zaklamp als je die aan hebt staan. laat ik nu net altijd de lamp aan hebben staan als ik crash.........
zie ook http://community.us.plays...ME/m-p/40998077#U40998077
[ Voor 19% gewijzigd door innerchild op 17-07-2013 16:19 ]
*enige
Balen man. Kun je Naughty Dog niet even een mail sturen of ze voornemens zijn dit op termijn op te lossen?
Balen man. Kun je Naughty Dog niet even een mail sturen of ze voornemens zijn dit op termijn op te lossen?
Ga niet help niet..bram1984 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 16:21:
*enige
http://community.us.plays...zes/td-p/40651905/page/22
Zoveel mensen die problemen hebben met dit spel. Ik speel aardig wat games maar deze is echt brak imo. Al mijn spellen doen het op de ps3 behalve deze troep.
Ik zie daar mensen die het probleem melden, maar niet direct een post waarin staat dat er contact met ND is geweest.
Ik heb nog geen crash/bug gehad.
Ik denk dat de ps3 phat het gewoon niet trekt, op mijn slim werkt ie prima
het is het forum van ND. dichterbij dan dat is er niet voor de gebruikers.bram1984 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 16:58:
Ik zie daar mensen die het probleem melden, maar niet direct een post waarin staat dat er contact met ND is geweest.
Maatje van me heeft ook de phat maar die heb ik nooit gehoord over vastlopers. Zelf heb ik de slim en ook nooit problemen gehad. Enkel dat het af en toe even haperde op momenten dat ik in het bos stond bijvoorbeeld en iets te snel om me heen keek.
Het is het PS community forum, waarbij je een aantal games kunt uitkiezen. Ik denk dat een mail naar een dev altijd te proberen is.innerchild schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 17:13:
[...]
het is het forum van ND. dichterbij dan dat is er niet voor de gebruikers.
Check post 1 van dat forum :bram1984 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 17:24:
[...]
Het is het PS community forum, waarbij je een aantal games kunt uitkiezen. Ik denk dat een mail naar een dev altijd te proberen is.
zod5000
Naughty Dog Developer
zod5000
Registered: 01-18-2011
ik heb een launch 60gb en geen enkele vastloper gehad (game uitgespeeld)dutchgio schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 17:01:
Ik heb nog geen crash/bug gehad.
Heb hem ook zonder problemen kunnen spelen, zo zonde, misschien een bepaalde Phat serie die er problemen mee heeft?
Of juist omdat het een Phat serie is ligt het misschien wel dat er teveel stof in de console ligt op geslagen en niet genoeg adem ruimte heeft voor het spel? Als dat het geval is kun je nagaan wat het vraagt van je console.
Of juist omdat het een Phat serie is ligt het misschien wel dat er teveel stof in de console ligt op geslagen en niet genoeg adem ruimte heeft voor het spel? Als dat het geval is kun je nagaan wat het vraagt van je console.
Idem, ik heb ook een een launch phat en geen enkele vastloper gehad. Wel één bug waar een NPC door de grond heen zakte wanneer hij de kamer in liep. Gebeurde me twee keer toe, maar de tweede keer was ik erop voorbereid en kreeg hij netje een buckshot toegespeeld.
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Daarnaast heb ik hem met dit weer het liefst ook niet aan, tenzij in een goed geventileerde omgeving.
Ah die heb ik niet gezien. Wel vreemd dat ze er weinig aan lijken te doen dan.innerchild schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 18:28:
[...]
Check post 1 van dat forum :
zod5000
Naughty Dog Developer
zod5000
Registered: 01-18-2011
Voor de mensen die voorbij de universiteit zijn, leuk detail:
spoiler:
Gisteren kwam ik bij het stuk waar Joel uiteindelijk van dat balkon flikkert en die staaf door z'n donder heen krijg. Ik ben nu met de tweede playthrought bezig, en net als dat Elly dat speelgoedje voor dat zwarte kereltje sneaky oppakt, ligt ook die staaf al helemaal klaar op de grond. Leuk detail. Vooral als je weet dat veel andere games die shit gewoon ter plekke genereren op het moment dat het daadwerkelijk gebeurt. Wat ik ook tof vind is dat je gehele uitruisting in de cutscenes hetzelfde is als wanneer je speelt. Niet zoals Max Payne 3, dat je ineens een heel ander wapen vast hebt tijdens een cinematic.
[ Voor 52% gewijzigd door bram1984 op 18-07-2013 09:07 ]
spoiler:
Niet helemaal waar. Als je andere outfits koopt en die toepast op Ellie of Joel zie je die, logischerwijs, in een aantal pre-rendered cinematics niet terug.
Verwijderd
Eindelijk de game uitehaald op survivor+
Gisteren begonnen met online multiplayer, word je toch weer elke keer afgeknald.
Misschien omdat ik nog bagger wapens heb of omdat ik de levels nog niet ken...
Gisteren begonnen met online multiplayer, word je toch weer elke keer afgeknald.
Misschien omdat ik nog bagger wapens heb of omdat ik de levels nog niet ken...
Andere outfits? Waar kan dat en waarom zou ik dat doen? Of heb je het over de multiplayer?FallenAngel666 schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 09:35:
[...]
spoiler:Niet helemaal waar. Als je andere outfits koopt en die toepast op Ellie of Joel zie je die, logischerwijs, in een aantal pre-rendered cinematics niet terug.
Met vrijgespeelde tags verdien je geld. Hiermee kun je in het bonus menu items kopen. oa outfits en making-off filmpjes.
Die miste ik inderdaad al, die van Uncharted heb ik allemaal gekeken. Is best wel indrukwekkend om te zien.peto84 schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 13:07:
Met vrijgespeelde tags verdien je geld. Hiermee kun je in het bonus menu items kopen. oa outfits en making-off filmpjes.
Eens kijken wat er in dat bonusmenu allemaal te vinden is
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Volgens mij krijg je de Making off alleen als DLC, wat ik vaag vind als je kijkt naar de Uncharted series e.d.
Hoewel ik flink genieten ga van de Zomer zelf kan ik niet wachten totdat het weer wat kouder word om deze game op Platinum te halen gezien ik het niet aandurf met dit weer
Hoewel ik flink genieten ga van de Zomer zelf kan ik niet wachten totdat het weer wat kouder word om deze game op Platinum te halen gezien ik het niet aandurf met dit weer
Mmm interesant dit :
Re: The Last Of Us makes my ps3 turn off! Help?
Options
07-19-2013 04:25 PM
I called to the phone number of the technical assistence indicated on the TLoU's manual (sony technical assistence), and the guy said to me, that the problems of the PS3 software version 4.45, weren't totaly solved on the 4.46 (that would be causing the defect), but sony was working to release the 4.47 this week. Until now, nothing!
Ik moet ook zeggen na de laatste update doen andere spellen ook ineens erg funky. Vastlopen en dan piept mijn ps3. Dat was voor de laatste update echt niet het geval. Ik meen mij te herinneren dat er iets was met ps3´s en schijven groter dan 500 GB waar de patch van Sony op vast liep ? Dit is allemaal na de laatste firmware upgrade gebeurd. Ik had geluk dat ik de foute patch nog niet had geinstalleerd wel de patch daarna. Zou er iets in die patch hebben gezeten die iets wilt fixen wat geen probleem was op mijn fat en nu bij tlou naar buiten treed ?
Re: The Last Of Us makes my ps3 turn off! Help?
Options
07-19-2013 04:25 PM
I called to the phone number of the technical assistence indicated on the TLoU's manual (sony technical assistence), and the guy said to me, that the problems of the PS3 software version 4.45, weren't totaly solved on the 4.46 (that would be causing the defect), but sony was working to release the 4.47 this week. Until now, nothing!
Ik moet ook zeggen na de laatste update doen andere spellen ook ineens erg funky. Vastlopen en dan piept mijn ps3. Dat was voor de laatste update echt niet het geval. Ik meen mij te herinneren dat er iets was met ps3´s en schijven groter dan 500 GB waar de patch van Sony op vast liep ? Dit is allemaal na de laatste firmware upgrade gebeurd. Ik had geluk dat ik de foute patch nog niet had geinstalleerd wel de patch daarna. Zou er iets in die patch hebben gezeten die iets wilt fixen wat geen probleem was op mijn fat en nu bij tlou naar buiten treed ?
Klopt. Ik heb het nog is nagekeken, het gaat inderdaad niet om filmpjes maar alleen om artwork.Psyonara schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 23:12:
Volgens mij krijg je de Making off alleen als DLC, wat ik vaag vind als je kijkt naar de Uncharted series e.d.
Hmm... als ik me echt verveel maar eens voor die trophies gaan
Ik meen de meeste wel grotendeels gehaald te moeten hebben, zover ik weet alles uitgekamt in de eerste run. maar toch niet alle shiv doors, pendants, training manuals, etc gevonden... het humorboekje van Ellie ook niet gehoord. Nog behoorlijk wat collectables gemist merk ik. Ook lang niet genoeg equipment gevonden om alle wapens te upgraden en alle pills om alles aan te vullen...
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Seriously? Moet je de making of kopen voordat je die kunt zien of is het gewoon een free-download?peto84 schreef op zondag 21 juli 2013 @ 13:26:
[...]
Klopt. Ik heb het nog is nagekeken, het gaat inderdaad niet om filmpjes maar alleen om artwork.
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Ik heb hetzelfde en erger nog, mijn PS3 wil nu ook geen andere games meer afspelen.innerchild schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 16:11:
ik geef het op.
Heb de file system opnieuw ingesteld, factory reset gedaan, helpt allemaal niets meer. Geen idee wat ik verder nog kan proberen.
Wordt de PS4 backwards compatible?
Verwijderd
Nee. Heb je nog garantie?Klassenoudste schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 01:14:
[...]
Ik heb hetzelfde en erger nog, mijn PS3 wil nu ook geen andere games meer afspelen.
Heb de file system opnieuw ingesteld, factory reset gedaan, helpt allemaal niets meer. Geen idee wat ik verder nog kan proberen.
Same shit. Dan is je lasertje van de BR kapot waarschijnlijk, want hij leest dus niks meer. Een bekend probleem..Ik had een phat en wilde BF3 spelen en toen ging t niet meer. Kon ook geen andere games afspelen. Het lasertje knapte omdat BF3 nieuwere tech gebruikte waarschijnlijkKlassenoudste schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 01:14:
[...]
Ik heb hetzelfde en erger nog, mijn PS3 wil nu ook geen andere games meer afspelen.
[ Voor 17% gewijzigd door Ps3gamer91 op 24-07-2013 13:48 ]
''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''
Nee helaas, het is een fat ps3 van een half jaar na de launch.
Heb ik ook aan gedacht maar aangezien mijn PS3 nog wel dvd's leest maar geen blu rays meer is het probleem denk ik zoals hieronder staat.Verwijderd schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 13:45:
Nieuwe HDD proberen?
Ja ik denk ook dat mijn blu ray speler kapot is gegaan. Maar tot ik begon met spelen van The Last of Us heb ik nooit ergens last van gehad en heeft mijn ps3 het altijd gedaan. Ik was nog bezig met AC3 welke ik aan de kant heb gelegd om The Last of Us te spelen maar nu werkt AC3 dus ook niet meerPs3gamer91 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 13:46:
[...]
Same shit. Dan is je lasertje van de BR kapot waarschijnlijk, want hij leest dus niks meer. Een bekend probleem..Ik had een phat en wilde BF3 spelen en toen ging t niet meer. Kon ook geen andere games afspelen. Het lasertje knapte omdat BF3 nieuwere tech gebruikte waarschijnlijk
Maar eens contact opnemen met Sony binnenkort.
Is dat een aanname, je weet wel assuming is the mother of all fuck ups, of kan je dit ergens technisch bewijzen. Dit zou namelijk betekenen dat een spel dus je console kan beschadigen. Als dit zo is dan snap ik dat Naughtydogg zich stil houd aan het front.Same shit. Dan is je lasertje van de BR kapot waarschijnlijk, want hij leest dus niks meer. Een bekend probleem..Ik had een phat en wilde BF3 spelen en toen ging t niet meer. Kon ook geen andere games afspelen. Het lasertje knapte omdat BF3 nieuwere tech gebruikte waarschijnlijk
[ Voor 62% gewijzigd door innerchild op 24-07-2013 15:20 ]
Heb t zelf erna open gemaakt toen ik een slim heb gekocht. Ben dr niet verder naar gaan kijken (kan t wel gaan doen! Dus technisch hard copy, nee.). Maar het was een erg gegronde aanname omdat het vol stond op fora met soortgelijke berichten.innerchild schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 15:16:
[...]
Is dat een aanname, je weet wel assuming is the mother of all fuck ups, of kan je dit ergens technisch bewijzen. Dit zou namelijk betekenen dat een spel dus je console kan beschadigen. Als dit zo is dan snap ik dat Naughtydogg zich stil houd aan het front.
Gewoon ff open laten maken en ff kijken
Nu ga ik even uit de doos denken. Kan het misschien zo zijn dat doordat het spel zoveel vraagt van het systeem dat de ps3 warmer word dan bij een ander spel ivm de grafische pracht en dat daardoor bv een lens van de dvd hier van last gaat krijgen waardoor lees acties niet meer goed doorkomen en de ps3 laat crashen of het spel dus niet meer goed laat functioneren ? Dat dus na een aantal sessies spelen uiteindelijk de lens kapot is gegaan door de hitte ?? Misschien een design flaw die nu naar boven komt drijven ?Ps3gamer91 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 15:17:
[...]
Heb t zelf erna open gemaakt toen ik een slim heb gekocht. Ben dr niet verder naar gaan kijken (kan t wel gaan doen! Dus technisch hard copy, nee.). Maar het was een erg gegronde aanname omdat het vol stond op fora met soortgelijke berichten.
Gewoon ff open laten maken en ff kijken
Men zegt dat de diode van de laser zelf er gewoon random mee op houdt.. Dan leest ie niks meer..Ben druk op zoek naar officiele berichten want op fora staat het er vol mee met deze problemen...innerchild schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 15:20:
[...]
Nu ga ik even uit de doos denken. Kan het misschien zo zijn dat doordat het spel zoveel vraagt van het systeem dat de ps3 warmer word dan bij een ander spel ivm de grafische pracht en dat daardoor bv een lens van de dvd hier van last gaat krijgen waardoor lees acties niet meer goed doorkomen en de ps3 laat crashen of het spel dus niet meer goed laat functioneren ? Dat dus na een aantal sessies spelen uiteindelijk de lens kapot is gegaan door de hitte ?? Misschien een design flaw die nu naar boven komt drijven ?
Ik ben er even snel ingedoken en wat ik nu zie is dat de eerste ps3 fat versies en ook sommige slim modellen maar 1 leeskop gebruikte en die tamelijk van slechte kwaliteit was. Daarna heeft Sony alleen nog maar dubbele leeskoppen in de ps3 gebruikt. Vandaar ook misschien het gegeven dat de meeste klachten komen van mensen die nog een oude laser gebruiken en dat er dus ook sporadisch mensen tussen zitten met een slim model met 1 leeskop.Ps3gamer91 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 15:25:
[...]
Men zegt dat de diode van de laser zelf er gewoon random mee op houdt.. Dan leest ie niks meer..Ben druk op zoek naar officiele berichten want op fora staat het er vol mee met deze problemen...
Ik ga ervanuit dat een dubbele leeskop veel sneller kan lezen en dat dus een enkelvoudige dubbel zoveel werk moet doen ? Hit me if i am wrong,,, en dat dus software niet goed overweg kan met en dus de problemen veroorzaakt die nu overal opduiken mbt dit spel ? Zeker gezien het feit dat er ook mensen zijn die na het spelen van dit spel opeens zitten met een kapotte ps3. ?
Dat verklaart ook waarom het bij spellen gebeurde die vrij intensief waren zoals BF3. De nieuwe engine enzovoort eisten misschien teveel van de laser...?innerchild schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 15:58:
[...]
Ik ben er even snel ingedoken en wat ik nu zie is dat de eerste ps3 fat versies en ook sommige slim modellen maar 1 leeskop gebruikte en die tamelijk van slechte kwaliteit was. Daarna heeft Sony alleen nog maar dubbele leeskoppen in de ps3 gebruikt. Vandaar ook misschien het gegeven dat de meeste klachten komen van mensen die nog een oude laser gebruiken en dat er dus ook sporadisch mensen tussen zitten met een slim model met 1 leeskop.
Ik ga ervanuit dat een dubbele leeskop veel sneller kan lezen en dat dus een enkelvoudige dubbel zoveel werk moet doen ? Hit me if i am wrong,,, en dat dus software niet goed overweg kan met en dus de problemen veroorzaakt die nu overal opduiken mbt dit spel ? Zeker gezien het feit dat er ook mensen zijn die na het spelen van dit spel opeens zitten met een kapotte ps3. ?
Het zou kunnen. Bf3 zit ook erg dicht tegen het plafond aan te duwen. Maar ik ben nu wel erg uit de doos aan het denken, maar als je logisch nadenkt gezien de gegevens die voorhanden zijn, is het aannemelijk dat het hier aan gerelateerd is.Ps3gamer91 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 16:00:
[...]
Dat verklaart ook waarom het bij spellen gebeurde die vrij intensief waren zoals BF3. De nieuwe engine enzovoort eisten misschien teveel van de laser...?
Zie ook bv : http://psx-scene.com/foru...b-dual-laser-drive-98166/
http://community.us.plays...ve-dual-lens/td-p/6450790
[ Voor 14% gewijzigd door innerchild op 24-07-2013 16:50 ]
Heb hem van mijn vriendin voor mijn verjaardag gekregen afgelopen zaterdag, en zondag voor het eerst gespeeld. Had het begin al gespeeld toen ik in Spanje was bij de familie van mijn vriendin (wel in het Spaans), maar was toen al verkocht. Dus m'n vriendin mocht het eerste uur spelen, en toen was ze er ook meteen al klaar mee, het schieten vind ze verschrikkelijk onhandig 
Ik ben echt helemaal verkocht
Zit nu nog in het begin volgens mij, heb net Bill ontmoet. Maar wat een game zeg, de sfeer is fantastisch en de omgevingen briljant. Ook de constante drang voor meer ammo is echt heerlijk 
Heb dit jaar nog geen betere game gespeeld
Ik ben echt helemaal verkocht
Heb dit jaar nog geen betere game gespeeld
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Het zou misschien wel door de hitte kunnen komen? Voor The Last of Us werd mijn ps3 nooit zo warm maar met deze game ging de ventilator geregeld op volle toeren draaien.Ps3gamer91 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 15:25:
[...]
Men zegt dat de diode van de laser zelf er gewoon random mee op houdt.. Dan leest ie niks meer..Ben druk op zoek naar officiele berichten want op fora staat het er vol mee met deze problemen...
Ik denk dat ik de laser maar ga proberen te vervangen. Heb geen zin om een nieuwe ps3 te kopen met de ps4 die er bijna aankomt.
Viel mij ook al op. Dit is het eerste spel dat ik speel op de PS3 waarbij dit gebeurt.Klassenoudste schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 14:07:
Het zou misschien wel door de hitte kunnen komen? Voor The Last of Us werd mijn ps3 nooit zo warm maar met deze game ging de ventilator geregeld op volle toeren draaien.
Ps. Het schieten is echt niet te doen. Ik ben een PC gamer in hart en nieren en mis mijn muis

[ Voor 13% gewijzigd door westergas op 29-07-2013 12:19 ]
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Verwijderd
Het schieten is nogal crappy ja. Maar daardoor de game wel leuker. Ik denk dat het met een betere besturing een saaiere game was geworden. Vind deze game echt heel tof overigens. Heerlijke setting, styling en verhaal.
Vind het wel mooi dat het character waar je mee speelt een lousy shot is, weer eens wat anders dan precisie. Waarom moet de held/hoofrolspeler altijd alles perfect kunnen (storywise)
Maar als je er echt niks van kan (weapon sway upgrade)
Maar als je er echt niks van kan (weapon sway upgrade)
Maar het schieten gaat onandig vanwege de controls, niet vanwege een hoofdpersoon die vanwege een verhaal-technische reden niet met een wapen om kan gaan.
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)