Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-05 20:49
Kwistnix schreef op woensdag 08 april 2015 @ 19:02:
Nieuwe save maken voor chapter select, of 't hele spel nog een keer spelen in New Game+, ook geen straf :)
Oké! Chapter select nog niet ontdekt. Met een New Game+ moet ik dan zeker ook gewoon de behaalde collectibles opnieuw halen? Dat is wel weer een aardig werkje...

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Monda schreef op donderdag 09 april 2015 @ 07:49:
[...]

Met een New Game+ moet ik dan zeker ook gewoon de behaalde collectibles opnieuw halen? Dat is wel weer een aardig werkje...
http://community.us.plays...in-New-Game/td-p/40778105

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-05 20:49
[message 4038560,noline]Ike. schreef op donderdag 09 april 2015 @ 08:49[/message]:
[...]

http://community.us.plays...in-New-Game/td-p/40778105
Duidelijk! Thnx! ik ga ermee aan de slag.

PSN: Mondaatje

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:29
Weet iemand of je de trofee voor survivor playthrough ook krijgt als je de new game + survivor playtrough doet?

[ Voor 13% gewijzigd door Lasmibalsingh op 17-11-2016 12:00 ]

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:13
Ik kan het mij niet meer precies voor de geest halen, maar moet je niet eerst Survivor hebben gehaald, voordat je een NG+ op Survivor kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kwistnix schreef op donderdag 17 november 2016 @ 17:02:
Ik kan het mij niet meer precies voor de geest halen, maar moet je niet eerst Survivor hebben gehaald, voordat je een NG+ op Survivor kan doen?
Lijkt me wel. Er zal niet voor niets een Survivor en een Survivor+ trophy zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door bram1984 op 18-11-2016 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:13
bram1984 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 11:48:
[...]

Lijkt me wel. Er zal niet voor niets een Survivor en een Survivor+ trophy zijn.
Mijn punt was, als het niet mogelijk is om Survivor+ te doen zonder eerst Survivor te hebben gehaald dat hoeft Lasmibalsingh zich geen zorgen te maken of Survivor+ wel of niet ook de Survivor trophy unlocked, want de heb je dan noodzakelijkerwijs al. Weet alleen niet meer zeker of het zo werkt. Zou bijvoorbeeld ook kunnen zijn dat je na een Hard playthrough een NG+ playthrough kan doen op Survivor, maar volgens mij kan dat niet. Sowieso moet ie voor Grounded gaan w.m.b :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:29
Bedankt voor de reacties. Het is wel mogelijk via een omweg. Je start new game op survivor en wanneer je in hoofdstuk 2 ben beland sla je op en sluit je af naar hoofdmenu. Daarna kan je via chapter select ook survivor+ selecteren zoals ik het in de trophy guide lees.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
Net de film 'The Scorch Trials gezien'. Dit is gewoon The Last of Us: The movie. De omgevingen, scenes in omgevallen wolkenkrabbers, de infected (runners & clickers). De manier waarom je kan zien dat er infected in de buurt zijn doordat er schimmelachtige begroeiing is van de ruimtes.

spoiler:
Zelfs het dilemma, geef je (als immuun zijnde) je leven voor een medicijn voor de rest van de populatie of kies je voor jezelf, komt letterlijk terug in de film.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Heb een hele rits comments verwijderd. Het is echt niet nodig om zo uit je plaat te gaan in een discussie over een spoilertag.

Graag weer ontopic en vriendelijk nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 17:11
2 weken geleden de PS3 afgestoft om de geweldige game The Last Of Us te spelen. Gisteren uitgespeeld.
Prachtig gedetailleerde wereld met interessante personages/verhaal en volwassen gameplay.

Als ik toch een puntje van kritiek mag uiten dan heb ik soms wat pop in geconstateerd en loopt Ellie soms in een stealth situatie gewoon voor de infected langs en die merken haar dan helemaal niet op....?!

Nu wil ik ook graag Left Behind kopen op de PS store nu deze nog in de aanbieding (2,99) is tot 6 april 2017.
Ik heb gezien dat ik van bol.com de amerikaanse versie heb gekregen.
Kan ik nu gewoon The Last Of Us: Left Behind kopen in de EU PS store en deze dan gewoon spelen?
Weet iemand dat?

Er staat in de PS store alleen dat je de game nodig hebt en dat ie niet geschikt is voor de PS4 remastered versie maar verder staat er niks specifiek dat je de Europese versie moet hebben...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zonekill schreef op maandag 3 april 2017 @ 11:06:
2 weken geleden de PS3 afgestoft om de geweldige game The Last Of Us te spelen. Gisteren uitgespeeld.
Prachtig gedetailleerde wereld met interessante personages/verhaal en volwassen gameplay.

Als ik toch een puntje van kritiek mag uiten dan heb ik soms wat pop in geconstateerd en loopt Ellie soms in een stealth situatie gewoon voor de infected langs en die merken haar dan helemaal niet op....?!

Nu wil ik ook graag Left Behind kopen op de PS store nu deze nog in de aanbieding (2,99) is tot 6 april 2017.
Ik heb gezien dat ik van bol.com de amerikaanse versie heb gekregen.
Kan ik nu gewoon The Last Of Us: Left Behind kopen in de EU PS store en deze dan gewoon spelen?
Weet iemand dat?

Er staat in de PS store alleen dat je de game nodig hebt en dat ie niet geschikt is voor de PS4 remastered versie maar verder staat er niks specifiek dat je de Europese versie moet hebben...?
Ik zie voor die prijs zelf alleen het dynamische thema in de US store staan, maar wellicht kijk ik verkeerd. Normaal gesproken moet de DLC inderdaad corresponderen met de versie de je hebt, dus je zou niet een EU versie kunnen spelen met US DLC. Het lijkt me dat het dus zou moeten werken, maar wellicht kun je deze vraag beter in het actievere PS4 topic plaatsen, ook al gaat het over de PS3 versie. Daar lezen veel meer mensen het.

Je kan de versie die je hebt ook verkopen en voor € 11,99 de GOTY versie uit de EU store trekken. Dan heb je én de game én de DLC in één keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
bram1984 schreef op maandag 3 april 2017 @ 13:25:
[...]

Ik zie voor die prijs zelf alleen het dynamische thema in de US store staan, maar wellicht kijk ik verkeerd. Normaal gesproken moet de DLC inderdaad corresponderen met de versie de je hebt, dus je zou niet een EU versie kunnen spelen met US DLC. Het lijkt me dat het dus zou moeten werken, maar wellicht kun je deze vraag beter in het actievere PS4 topic plaatsen, ook al gaat het over de PS3 versie. Daar lezen veel meer mensen het.

Je kan de versie die je hebt ook verkopen en voor € 11,99 de GOTY versie uit de EU store trekken. Dan heb je én de game én de DLC in één keer.
Bedankt voor je snelle bericht.

In de US store is Left Behind $9.99
Voor de duidelijkheid, ik heb de US Disc en wil de EU DLC kopen.
Het lijkt me dat het dus zou moeten werken,
Bedoel je dat het zou werken of ben je niet vergeten in de zin..?

$9.99 vind ik principieel teveel voor de US DLC en ik moet ook weer helemaal opnieuw beginnen als ik met de disc op mijn US account ga spelen. Ook is in de EU store de DLC nu €2,99 dat vind ik een goede prijs voor 3 uur gameplay side story. Vreemd is ook dat op de US store de game apart en de DLC apart hetzelfde kosten... $9.99...!? En dan is er ook nog een Standalone van de Left Behind....in de US store.

Probleem bij de GOTY versie uit de EU store is dat de 31GB niet meer op mijn HDD passen....
en dat deze lagere prijs maar tijdelijk is tot 01:59 donderdag morgen hier in NL. volgens mij.

Wil ik eens iets kopen in de EU PS store en dan blijkt het zo 'lastig' te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zonekill schreef op maandag 3 april 2017 @ 16:02:
[...]

[...]

$9.99 vind ik principieel teveel voor de US DLC en ik moet ook weer helemaal opnieuw beginnen als ik met de disc op mijn US account ga spelen. Ook is in de EU store de DLC nu €2,99 dat vind ik een goede prijs voor 3 uur gameplay side story. Vreemd is ook dat op de US store de game apart en de DLC apart hetzelfde kosten... $9.99...!? En dan is er ook nog een Standalone van de Left Behind....in de US store.

Probleem bij de GOTY versie uit de EU store is dat de 31GB niet meer op mijn HDD passen....
en dat deze lagere prijs maar tijdelijk is tot 01:59 donderdag morgen hier in NL. volgens mij.

Wil ik eens iets kopen in de EU PS store en dan blijkt het zo 'lastig' te zijn...
Ja ik las denk ik verkeerd. Ik dacht dat je de US DLC bedoelde. Maar nee, normaal gesproken moet de DLC uit dezelfde regio komen, tenzij het de standalone versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebsel
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-05 15:51
Zonekill schreef op maandag 3 april 2017 @ 16:02:
[...]

[...]

Als je een PS4 hebt, kun je ook deze nemen: https://store.playstation...00558_00-THELASTOFUS00000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
bram1984 schreef op maandag 3 april 2017 @ 16:14:
[...]

Ja ik las denk ik verkeerd. Ik dacht dat je de US DLC bedoelde. Maar nee, normaal gesproken moet de DLC uit dezelfde regio komen, tenzij het de standalone versie is.
Dat is toch ook weer stom, disc regio vrij... DLC niet....!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
Bedankt voor de info maar als ik een PS4 had dan had ik de Remastered versie gekocht.
Heb wel nog even getwijfeld om een PS4 te kopen en dan de Remastered versie...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-05 11:27
Is de DLC niet sowieso standalone?

Op de PS4 iig wel.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
Malfunctions schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 12:39:
Is de DLC niet sowieso standalone?

Op de PS4 iig wel.
Nee, in de US PS store staat ie wel en ook de disc afhankelijke maar in de EU PS store kan ik de stand alone niet vinden. (als die wel bestaat natuurlijk)

Staat dus wel in de PS store...

[ Voor 6% gewijzigd door Zonekill op 05-04-2017 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ben weer enthousiast begonnen, ben op circa 25% van het spel, maar de trophies blijven op 1% staan, is dat normaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Sanction schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 01:08:
Ben weer enthousiast begonnen, ben op circa 25% van het spel, maar de trophies blijven op 1% staan, is dat normaal?
Ja :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ohw. Waarom is dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-05 19:44
Omdat er best veel collectables trophies zijn:

Collect all comics
Find all Firefly Pendants
Find all artifacts
Find all training manuals

Oook trophies als
Craft every item
Fully upgrade all weapons

En een paar multiiplayer trophies

Zijn geen trophies die je even 1-2-3 binnen hengelt. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

Aight!

'A toy robot...'

Toch ook maar gehaald, maar man wat `zijn die clickers vervelend zeg!

Tot dat ik een shotgun heb, boem in the face en ze piepen wat anders! En die dikke wat het gas spuugt, daar gaat ook helaas veel kogels in.

Ik moet ook eerlijk toegeven, ik vindt het spannend om het spel te spelen :D!

Ben nu net voorbij dat Ellie mij redt (net voorbij de lift scene).

Owja en wat zijn bakstenen fijn :D zowel om mee te slaan of gewoon gooien en dan de vijand grijpen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightTwi
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-05-2024
Ik speel nu sinds gisterenavond Last of Us Remastered op de PS4 omdat het gratis PS+ GotM is. Nu ben ik ook beetje een trophy hunter wanneer het effe kan en heb ik een guide erop nageslagen alleen is hij voor mij niet volledig duidelijk.
Ik heb net een nieuwe game gestart op moeilijkheidsgraad normal, en vanzelfsprekend kun je daarna lijkt me een new game starten op "normal+", maar mijn vraag is; kun je na het alleen eenmalig voltooien van de game op moeilijkheidsgraad normal direct daarna een new game starten op "survivor+"?
(Zodat ik meteen alle overige moeilijkheidsgraad achievements in een keer haal met in totaal 2 walkthroughs in plaats van 3 die er dan anders nodig zijn, want dan kan ik nu nog opnieuw beginnen aan een nieuwe game met survivor moeilijkheidsgraad)
Iemand die dit toevallig weet?

[ Voor 15% gewijzigd door LightTwi op 03-10-2019 16:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:12
LightTwi schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 16:27:
mijn vraag is; kun je na het alleen eenmalig voltooien van de game op moeilijkheidsgraad normal direct daarna een new game starten op "survivor+"?
Nee, voor de newgame+ kun je enkel kiezen voor de moeilijkheidsgraad waarop je het spel hebt uitgespeeld. Er is wel een manier om dit te omzeilen:
https://www.playstationtr...ough-new-game-glitch.html

Je hebt na Survivor ook nog Grounded, de hoogste moeilijkheidsgraad. Hier zijn ook twee trophies voor mocht je voor de 100% willen gaan (zijn niet nodig voor de platinum). Ik weet alleen niet of Grounded ook bij de PS+ zit, omdat dit een DLC is.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightTwi
Dankjewel voor je antwoord Raem! Die link die je stuurde is echt mega mega duidelijk _/-\o_ , en ik ga dat zo proberen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
@LightTwi Overigens denk ik dat je nog steeds wel meer dan 2 playthroughs nodig hebt als je alle trophies wilt halen. Je hebt upgrade parts nodig om al je wapens te upgraden. Je hebt er niet genoeg met je eerste playthrough en op Grounded zijn die erg schaars, dus ik denk dat je daarna nog wel een paar chapters moet spelen om alles te halen.

En ik raad ik je aan de eerste playthrough echt zonder guide voor de collectibles oid te spelen. Dat is echt zonde met deze game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightTwi
Ok duidelijk Raem. En weet je tot slot of er ook een laatste variant mogelijk is? De game eerst uitspelen op Normal, daarna nogmaals op Normal+, EN daarna nogmaals met die savegame op Survivor+/Grounded+? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
LightTwi schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 17:09:
Ok duidelijk Raem. En weet je tot slot of er ook een laatste variant mogelijk is? De game eerst uitspelen op Normal, daarna nogmaals op Normal+, EN daarna nogmaals met die savegame op Survivor+/Grounded+? :X
Ja, dat is mogelijk. :) Wel nog steeds met de glitch uit de vorige link, anders kun je Grounded+ niet kiezen als je hem alleen op normal hebt uigespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Laatst online: 15-05 06:45

Tripl3 D

Brother in Arms

Terwijl iedereen al lang met deeltje 2 bezig is (geweest) ben ik nog lekker aan het rondstruinen in deel 1.

Wat een geweldige game is dit. En ja er zijn ook tekortkomingen maar de pluspunten (met name het sterke verhaal) maken dit meer dan goed.

Ben begonnen op Hard en daar regelmatig in de problemen gekomen met munitie. Pittsburgh en het ziekenhuis waren daardoor een hel om door te komen.

Vervolgens op Hard+ gespeeld. Veel geleerd van de 1e playthrough, dus door nog wat meer stealth te spelen, te vertrouwen op de ijzeren vuisten van Joel, proberen de AI medestanders meer in te zetten en daarnaast soms wat jatten van Speedrun ideeen (bijvoorbeeld met Marlene op dat dak, zonder er ook maar een te vermoorden van de tegenstanders, of de Suburbs met die sniper) was dit al een stuk makkelijker dan de 1e keer.
Daardoor in het ziekenhuis er als een Rambo bijgelopen zoveel wapens had ik nog (jachtgeweer en el Diablo met bijna volle munitie). Was daardoor ineens super makkelijk.

Daarna heel veel Factions gespeeld en beide trofeeen binnen gehaald. Was af en toe maar net langs het randje van de afgrond en soms een keiharde exit om niet overnieuw te hoeven beginnen, maar het was uiteindelijk toch wel een leuke ervaring naast al het CoD en BF 'geweld'.

Daarna nog een rondje Hard+ om de laatste wapen upgrades te doen en de moppen van Ellie te completeren en nog wat meer op zoek te gaan naar pendants en artifacts.

Vooral dat laatste viel erg tegen, dus nu met de 'glitch' een Survivor+ game opgestart om ook die trofee binnen te harken. Tegelijkertijd maar een collectibles guide op YouTube erbij om alles mee te pakken.
Maar da's nog best lastig en ik hoop dat de gesprekken goed gaan, want dat houdt hij helaas per hoofdstuk niet bij.

Overigens is Survivor echt al een stuk pittiger. AI is al een stuk minder dom en word al sneller ontdekt dan op Hard. Ik ga overigens waarschijnlijk geen Grounded spelen, want ik zit nu al regelmatig zonder munitie en verbandtrommels. Ben nu bij Tommy's Dam dus het gaat al opschieten.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste