• Fresh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-05 10:07

Algemene informatie

The Last of Us werd voor het eerst geteased tijdens de Spike Video Game Awards op 29 november 2011, met een billboard op Times Square met vermelding van "een PS3 exclusive wat je niet zult geloven". Eerste trailers toonden een apocalyptische gebeurtenis, zoals rellen, epidemie, quarantaine, en geweld, alsook een clip van de documentaire Planet Earth van de BBC en toonde een mier die besmet was met Cordyceps unilateralis, een gevaarlijke parasitaire schimmel die normaal gesproken insecten doodt zoals mieren. Kort na de aankondiging, publiceerde Evan Wells (co-president van Naughty Dog) op de officiële PlayStation Blog het volgende:
The Last of Us is a genre-defining experience that blends survival and action elements to tell a character driven tale about a modern plague decimating mankind. Nature encroaches upon civilization, forcing remaining survivors to kill for food, weapons and whatever they can find. Joel, a ruthless survivor, and Ellie, a brave young teenage girl who is wise beyond her years, must work together to survive their journey across what remains of the United States.
Klik hier voor het hele bericht

Developer: Naughty Dog
Uitgever: Sony Computer Entertainment
Directors: Neil Druckmann (Creative Director) & Bruce Straley (Game Director)
Composer: Gustavo Santaolalla
Platform: PlayStation 3 (Exclusive)
Release datum: Q4 2012/Q1 2013
Genre: Third-person survival horror action-adventure
Mode: Single-player

Officiële website: The Last of Us / Naugty Dog
YouTube kanaal: Klik / Naughty Dog
Twitter: Klik

Setting

Het spel zal zich afspelen in verschillende Amerikaanse steden en er is gesuggereerd dat overleven en doden er bij betrokken zijn. (wordt nog aangevuld)

Screenshots

Characters

Ellie

Ellie is een meisje van 14 jaar oud. Ze is heel wijs voor haar leeftijd. Haar voice actor is Ashley Johnson en is ook mo-capped door haar. Er is (nog) weinig bekend over Ellie, behalve dat ze heel slim is, en zal doen wat nodig is om haar en Joel in leven te houden. Ze heeft een litteken op haar rechter wenkbrauw, al is het onbekend wanneer, waar en hoe ze die heeft verkregen.

Joel

Joel is de hoofdpersoon die in The Last of Us. Hij wordt ingesproken door Troy Baker. Hij is een meedogenloze overlevende, van de plaag die de mensheid heeft gedecimeerd.

Details:

■ In de VGA 2011 trailer, wordt Joel gewapend gezien met een pistool.
■ In het begin van The Last of Us ontmoet Joel, Ellie.
■ Het is bevestigd door Naughty Dog dat je als Joel te spelen zal zijn tijdens het singleplayer avontuur.
■ Joel is aangeduid als een "gewelddadige misdadiger, een brutale moordenaar, en een folteraar."

Trailers

Changelog:

18-1-2012: TS aangemaakt.
19-1-2012: "Characters" toegevoegd.
3-7-2012: Video's toegevoegd, topic beetje opgeruimd.

[Voor 27% gewijzigd door Fresh op 03-07-2012 15:22]

• Fresh

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Alles wat er op dit moment bekend is, staat in dat topic. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bram1984

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-05 12:17
Zag er gigantisch bruut uit... Dat wordt pre-orderen weer

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bram1984
Must buy!

• bram1984
Weinig animo voor deze game zeg. Ik ben toch wel redelijk weggeblazen door de E3 trailer.

• peto84
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:38
Gameplay beelden zagen er vet uit. Ik kijk ook zeker uit naar deze game.

Zojuist gelezen dat de game dit jaar niet uit komt.

Shuhey Yoshida, de baas van Sony Worldwide Studios, heeft gezegd dat The Last of Us niet in 2012 zal uitkomen.
“We are not ready to talk about 2013. But some of the games we showed like God of War and The Last of Us are not coming out this year."

psnprofiles

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-10-2020

Reemster

Soul Reaver

Ik ben erg benieuwd in hoeverre het allemaal echt real-time is en of er echt helemaal niets scripted is in die trailer. Deze kerel beweert ook keihard dat er niets scripted is: http://www.gametrailers.com/video/e3-2012-the-last-of/731335

Ik ga zeker van de game genieten (net zoals ik van de Uncharted-games heb genoten), maar ik blijf nog wel een beetje skeptisch wat dit betreft.

• bram1984
Lijkt me sterk dat het scripted is. Zo te zien kun je als speler gewoon overal naartoe rennen, en maakt je character gebruik van de omgeving, als in iemand z'n kop op een kast kapot beuken.

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-10-2020

Reemster

Soul Reaver

Maar grafisch was het ook te perfect. Geen clipping, geen overgang tussen animaties die net niet op elkaar aansluiten etc.En geen een actie is hetzelfde. Waarschijnlijk zitten er wel wat QTE's tussen.

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ziet er fantastisch uit, hopelijk krijgen we snel meer te zien. :P

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fresh
Topic is weer up to date en wordt weer onderhouden! Sorry voor de lange afwezigheid (ik was het helemaal vergeten wegens andere redenen) :z

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bram1984
Misschien heb ik het mis, maar het lijkt alsof dat filmpje van mij een stuk scherper en helderder is. Die zou ik in de TS gebruiken.

• bram1984
Gruwelijk, die schroevendraaier en dat andere spul wat beweegt op 01:22. Zoveel detail.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:47

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Heel benieuwd hoe het geheel in de game zal zitten, scripted lineair of juist complete vrijheid en zoek het lekker uit :P Zet deze in iedergeval op de lijst, zoek weer wat vervanging voor FF13(-2) :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• bram1984
SinergyX schreef op maandag 16 juli 2012 @ 11:20:
Heel benieuwd hoe het geheel in de game zal zitten, scripted lineair of juist complete vrijheid en zoek het lekker uit :P Zet deze in iedergeval op de lijst, zoek weer wat vervanging voor FF13(-2) :P
Ik denk dat het redelijk lineair zal zijn, Naughty Dog kennende. Maar tussen de segmenten in gaan ze denk ik wel voor iets bijzonders zorgen. Iets van real time quick time events of iets dergelijks, zoals je in het gameplay filmpje kunt zien.

• OPSLAGHOND
  • Niet online

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• Svenderson
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-04 17:07
Ziet er goed uit, de sfeer is niet heel origineel, maar wel toch wel fijn.
Ik ben alleen nog totaal niet onder de indruk van de gameplay, voor zover we daar al over mogen oordelen. Het lijkt tot nu toe ontzettend lineair en on-rails, iets wat me echt tegen is gaan staan in de Uncharted games. The Last of Us lijkt me steeds meer een mix tussen Uncharted en Heavy Rain.
Scripted of niet, ze proberen de ervaring duidelijk zo filmisch mogelijk te maken, en ik merk bij me zelf dat ik dat helemaal niet wil in games.

[Voor 8% gewijzigd door Svenderson op 15-08-2012 03:27]

PSN: Vloeibaar, Twitch: Svenniewafel YouTube Kanaal

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 06:11
Svenderson schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 03:25:
Ik ben alleen nog totaal niet onder de indruk van de gameplay, voor zover we daar al over mogen oordelen. Het lijkt tot nu toe ontzettend lineair en on-rails, iets wat me echt tegen is gaan staan in de Uncharted games. The Last of Us lijkt me steeds meer een mix tussen Uncharted en Heavy Rain.
Scripted of niet, ze proberen de ervaring duidelijk zo filmisch mogelijk te maken, en ik merk bij me zelf dat ik dat helemaal niet wil in games.
Eens.

• bram1984
Svenderson schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 03:25:
Dat moet je toch de E3 gameplay trailer nog een keertje gaan kijken, in het geval je dit nog niet gedaan hebt (die indruk krijg ik echter wel). De gameplay is verre van scripted.

• bram1984
Wat gaat dit gruwelijk worden. Hetzelfde level als op de E3, maar dan met een compleet andere benadering.

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-05 12:18
Zalig zalig!

Hoewel ik vooral PC gamer ben, heb ik ook een PS3 Slim want aan die echte kaskrakers kan ik niet weerstaan.
Eerst moet ik nog is Uncharted 2 replayen (zit halfweg), dan Uncharted 3 kopen, en dan wachten op deze game. :)

• bram1984
Hierdoor staat mijn X360 11 van de 12 maanden stof te happen.

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:42

scorpie

Supra Addict

Ik vind de Uncharted games echt supervet, dus een zelfde soort game maar dan net wat anders is wel een welkome afwisseling :)

En BTW, scripted games.. tjah, het zijn er zoveel.. God of War is ook scripted. Games die minder scripted zijn, zijn veelal sandbox games waar je een keuze hebt tussen meerdere missies, maar daar maakt het de game niet minder scripted om natuurlijk.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• bram1984
Nogmaals: de gameplay is niet scripted.

Tijdens de E3 demo zie je dat Ellie een baksteen oppakt doordat de speler toevallig die kamer inloopt en daar een baksteen aanwezig is. Als zijn kogels vervolgens op zijn, hoor je de tegenstander daar ook op reageren.

Het te bewandelen pad zal ongetwijfeld redelijk on-rails zijn, maar als je daarin de mogelijkheden ziet (in het hotel bijvoorbeeld), dan wordt het een waar feest.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:44

v8power67

Psn: Mausosaurus

Deze staat hoog op de lijst van gewilde games !!!
Ziet er damn goed uit, ook de graphics ziek!!!
Het beste wat de ps3 kan uitpersen, hoop op diversiteit, en las net ergens dat er ook infected in de game zit?? dus een zombie game ??
http://www.warpzoned.com/...tm_campaign=zergnet_20895

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• bram1984
Ja, maar dat is al bekend sinds de allereerste trailer.

• Rivandu
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-03 13:12
Elke gameplay trailer van dit spel zit ik met open mond te kijken, wat een sfeer en acteerwerk (mo-cap en voice acting).

Geweldig ook dat er van die random dingen gebeuren; die kerel die een molotov naar je hoofd gooit, mist en de grond in de fik vliegt. Komt op je afrennen, wordt neergeschoten, valt deels in het vuur en vervolgens staat zn broek in brand.
Maar goed, aan de andere kant; als het allemaal echt niet zo scripted is, laat deze sequentie dan nog maar een paar keer zien met andere routes :) Kan het namelijk bijna niet geloven, lijkt soms wel perfect ge-choreografeerd (als je dat zo kan zeggen).

• bram1984
Die is er al hoor. Het filmpje van 16 minuten is hetzelfde level als de E3 demo, alleen in de E3 demo klimmen ze een ander raam in bij het ontdekken van die bad guys.

• Anoniem: 93248
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Deze gaat zeker wel gekocht worden als hij eenmaal uit is!
Hoop alleen dat ie een beetje goed in de markt gezet wordt, anders loop ik alsnog het risico deze te missen t.z.t. :)

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 14:57

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Jammer dat ik mijn stofhappende PS3 verkocht heb een poosje terug. Deze komt MOET ik spelen.. Kop tegen die tijd wel een tweedehandsje op de kop op Marktplaats ofzo.. Die sfeer, die graphics... Heer-lijk!

Mijn specs - iRacing Stats - Overwatch Stats - Game collectie

• Noq
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-04-2018
Zoals eerdere reacties... Ik zie zojuistvoor het eerst gameplay van deze game. Gedurende de hele footage zat ik echt zonder te knipperen vast aan mijn scherm. Dit wordt bijna zeker een buy!

Even op speurtocht of er meer te vinden is en wellicht iets over een eventuele multiplayer..

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-05 11:59
Nog wat meer info over deze game zoals de boxart en pre-order bonussen:
http://blog.eu.playstatio...e-order-content-revealed/

En de nieuwe trailer:

Ziet er echt fantastisch uit, dit wordt zeker een day one voor mij _/-\o_

[Voor 13% gewijzigd door SToRM666 op 10-12-2012 10:27]

PSN id: NL_SToRM

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Yeah baby! Heb van een vriend een kapotte PS3 gekocht voor €25 met een defecte blu ray laser. Laser zelf vervangen voor €35 dus een werkende 160GB Slim PS3 voor €60!

Ik ben er helemaal klaar voor! Mei duurt echter nog zo lang.... :z

• bram1984
Techno Overlord schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:38:
Yeah baby! Heb van een vriend een kapotte PS3 gekocht voor €25 met een defecte blu ray laser. Laser zelf vervangen voor €35 dus een werkende 160GB Slim PS3 voor €60!

Ik ben er helemaal klaar voor! Mei duurt echter nog zo lang.... :z
Bedankt voor de update. :O

*Hoopte op echt nieuws over TLOU*

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ja je hebt gelijk, excuse me...

Doe ik toch ff een bijdrage. Hier op IGN kun je lezen dat er vandaag twee Special Editions van The Last of Us uitkomen en wat deze te bieden hebben. Een Joel en een Ellie Edition.

Beide edities bieden een controller skin, een LittleBigPlanet costume, een poster en een blu-ray cover van het character van jou keuze. Beide versies bieden verder het al eerder aangekondigde sights and sounds pack evenals een Survival Pack met bonus items en upgrades, een mini artwork boekje en een mini comic over The Last Of Us American Dreams.

Anoniem: 499313

De officiële demo wordt uitgebracht in combinatie met God Of War Ascension, ik denk dat ik eerst een gameplay playthrough ga maken van die demo voordat ik met GoW begin, dit wordt gewoon weer een top game zoals je kunt verwachten van Naughty Dog.

• bram1984
Deze staat echt stipt op 1 op mijn wanted lijstje. Fuck GTA. :P

[Voor 94% gewijzigd door bram1984 op 04-02-2013 16:10]

• bram1984
Nieuwe screenshots en artwork:

• bram1984
Anoniem: 499313 schreef op zondag 27 januari 2013 @ 20:14:
De officiële demo wordt uitgebracht in combinatie met God Of War Ascension, ik denk dat ik eerst een gameplay playthrough ga maken van die demo voordat ik met GoW begin, dit wordt gewoon weer een top game zoals je kunt verwachten van Naughty Dog.
Wat ik overigens lees, is dat de demo exclusief is? Dit zou betekenen dat alleen GoW kopers 'm kunnen doen? Zou wel vreemd zijn.

• Psyonara
  • Laatst online: 19:16
Vraag me af of we ook popcorn effecten mee maken?

• bram1984
Wat houdt dat in? Heeft dat met het geluid te maken? Google is er vaag over.

• jeka
  • Laatst online: 25-05 22:39

jeka

Support your local club.

Ik denk dat als je een zombie in de fik steekt zijn hoofd popt als popcorn. ;)

FCG

• bram1984
Ja, daar dacht ik in eerste instantie ook aan, maar ik kwam er toen achter dat er ook sound FX zijn die hiermee iets te maken hebben. :P

• bram1984
Jammer, we moeten nog een maandje langer wachten.

Wat is de interesse voor deze game hier overigens tot een dieptepunt gezakt zeg. Waar zijn alle Uncharted fans die hier net als ik ontzettend veel zin in hebben?

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-05 16:13
bram1984 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 13:16:
Jammer, we moeten nog een maandje langer wachten.

Wat is de interesse voor deze game hier overigens tot een dieptepunt gezakt zeg. Waar zijn alle Uncharted fans die hier net als ik ontzettend veel zin in hebben?
Hier! :)

PSN:CanisLupusNL - Xbox: CanisLupusNL - About.me

• jeka
  • Laatst online: 25-05 22:39

jeka

Support your local club.

Und hier! Topic gaat wel lopen als de release datum dichterbij komt.

FCG

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-05 19:27

kingfriko

100 % BULLY

word wel weer tijd voor een spel als dit , ps3 al een half jaar niet aangeraakt denk ik , komt weinig bijzonders uit de laatste tijd aan games ...
Komen gelukkig betere tijden aan met o.a. deze en nieuwe bioshock

kingfriko

• Butch_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-04-2018
Ik heb inmiddels een preorder geplaatst voor deze game (special edition). Omdat het hier om ontwikkelaar Naughty Dog gaat heb ik er alle vertrouwen in, want al hun games heb ik tot op heden met veel plezier gespeeld. Het enige waar ik me zorgen over maak is dat het een heel ander genre is en de ontwikkelaar daar verder geen ervaring mee heeft. Echter, het verhaal is wat me aanspreekt.

Eerlijk gezegd vind ik dat het al een tijd geleden is dat we wat hoorden over deze game.

PSN ID: ConAir (geen anonieme requests s.v.p.)

• Spiksel
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-03-2019
Ziet er goed en leuk uit. ^^

• bram1984
Indien je al wilt pre-orderen: bij Zavvi (staat niet op Budgetgaming) kost de game nu € 47,49 met het sounds & sights pack).

http://www.zavvi.nl/games...sounds-pack/10616845.html

Wel klote dat hij uitgesteld is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-05 12:32
Als deze game niet scripted is en je alle vrijheid hebt om guns te zoeken en dingen te doen buiten het verhaal om dan ga ik hem zeker kopen, ben een super grote zombie fan maar heb een gruuwlijke hekel aan een lineare game waar je 8 uurtjes speelt en happy end hebt zonder dat je er iets extra naast kan doen.
Heeft iemand m al gespeeld of weet iemand of deze game veel vrijheid biedt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bram1984
Ik zou zeggen: bekijk de lange gameplays op youtube eens.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Butch_NL
Er zijn inmiddels verschillende previews online verschenen, waaronder die van psx-sense.nl. Die preview is alvast lovend over de game. Het is me opgevallen, dat de game toch wel behoorlijk wat stealth gameplay met zich brengt, wat ik aan de hand van de eerste gameplaybeelden min of meer had verwacht. Stealth blijkt ook beter te werken dan blindelings aanvallen, want tegen de Infected zul je het nakijken hebben.

• bram1984
Er zijn inmiddels ook behoorlijk wat preview gameplays op YT te vinden. Het ziet er echt fantastisch uit. De animaties zijn echt briljant. Het wordt echt bizar wat deze studio uit de PS4 gaat persen.

• SToRM666
Bij de digitale versie is het trouwens zo dat als je het spel voor 50% binnen hebt je al kunt beginnen met spelen.

http://www.gameinformer.c...y-same-day-as-retail.aspx

[Voor 40% gewijzigd door SToRM666 op 18-05-2013 09:19]

• v8power67

v8power67

bram1984 schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 07:58:
Er zijn inmiddels ook behoorlijk wat preview gameplays op YT te vinden. Het ziet er echt fantastisch uit. De animaties zijn echt briljant. Het wordt echt bizar wat deze studio uit de PS4 gaat persen.
Komt deze voor ps4 ?? Of bedoel je ps3??
Game ziet er wel intressant uit ben benieuwd. Wacht wel even de reviews af.

• bram1984
Deze komt op PS3 uit. Ik bedoel te zeggen dat Naughty Dog nog fantastische dingen uit zulke oude hardware weet te krijgen. Laat staan PS4 straks (want daar zijn ze ongetwijfeld ook allang voor aan het ontwikkelen).

• bram1984
Dit is nagenoeg de volledige preview versie die de media afgelopen maand heeft gespeeld. Half uur gameplay (geen spoilers).

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=tAC-DMsYm0s]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bram1984
Ook een heel vet filmpje. Wat heb ik hier een zin in zeg.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=V7JNaKlXQJA]

• bram1984
Wie heeft 'm al gepre-orderd en waar? Ik kom 'm niet lager dan € 46,- tegen, en vraag me af of mensen nog tips hebben voor goedkopere shops.

edit: Zie nu dat die Zavvi aanbieding nog steeds geldt.
edit2: Zavvi zit in de UK, daar ga ik niet op wachten.

[Voor 29% gewijzigd door bram1984 op 22-05-2013 11:21]

• v8power67

v8power67

Damn demo ziet er goed uit, ga hem gewoon halen, niet reviews afwachten gewoon meteen halen !!
Eerst een ps3 regelen, want zit nu op die van mn broertje mn eigen is overleden, maar wil sowieso weer ps3 ipv ps4 ivm last of us en gt6 en beyond 2 souls :)

• bram1984
Morgen is er een press event in London. Wellicht wat nieuwe info en gameplay. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivandu
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-03 13:12
Heb zelf geen PS3, maar kijk wel uit naar de release van dit spel. Simpelweg om dan de Let's Play video's te kijken op Youtube :)

• bram1984
Hier staat de hele live stream van gisteren.

http://www.ign.com/articl...the-last-of-us-livestream

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:56
Heeft iemand de demo al gespeeld?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-05 15:28

Flotter

Pelipper!

Is er een demo? Ik kan 'm nergens vinden in de store, ik zie alleen avatars en themes...

[Voor 23% gewijzigd door Flotter op 31-05-2013 09:59]

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:56
De demo zou beschikbaar moeten zijn voor mensen die GoW Ascension oid hebben gepreorderd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SToRM666
Ik denk dat ik maar ga wachten tot de volledige versie van het spel er is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Wel spaans maar toch, is denk van de demo aangezien de dude in zn kamer zit :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01 12:58
Deagle schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 00:20:
Heeft iemand de demo al gespeeld?
Yep, net klaar. Vrij korte demo maar goede eerste indruk. Als je God of War: Ascension heb gekocht kan je nu in het hoofd menu naar 'The Last of Us Early Access' gaan en daar de demo downloaden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• qmt
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-05-2019
Wussie schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 22:12:
Yep, net klaar. Vrij korte demo maar goede eerste indruk. Als je God of War: Ascension heb gekocht kan je nu in het hoofd menu naar 'The Last of Us Early Access' gaan en daar de demo downloaden.
Moet je verder nog een unieke code oid invoeren? Anders kun je GoW gewoon even van een vriend lenen en de demo downloaden?

• ExquisiteSteez
  • Registratie: December 2004
qmt schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 22:55:
[...]

Moet je verder nog een unieke code oid invoeren? Anders kun je GoW gewoon even van een vriend lenen en de demo downloaden?
Je hoeft geen code in te voeren. In het menu van GoW kan je gewoon The Last of Us demo kiezen en dan kan je hem downloaden uit de PS Store.

Demo is trouwens erg kort.

Maar ik ben wel onder de indruk.

Als ik de demo mag geloven zal het een echte survival/stealth game worden. Als Rambo spelen heeft totaal geen nut. Ammo is schaars, en als je te veel de rambo wil uithangen ben je zo dood (ik schoot 1 clicker/zombie dood, en voor dat je het wist stonden er 4 clickers/zombies om me heen... en toen ging ik dood }:O ).

Als je te veel geluid maakt ben je dus de lul.

Er zullen wel een aantal scripted shoot-outs zitten a la Uncharted (hopelijk niet te veel), aangezien er ook menselijke vijanden in de game zitten.

Graphics zijn wel minder... nou minder wil ik niet zeggen. Maar beter dan Uncharted 2 en 3 zijn ze niet (maar goed, is dat wel mogelijk op de PS3 ? ).

Hij staat bij mij al een tijdje in de preorder (Ellie edition). En ben erg benieuwd naar de volledige game. De demo was veels te kort om conclusies te trekken.

Maar wat ik zag, zag er goed uit !

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01 12:58
Blijkbaar kan je door een bug te exploiten nog een stukje verder spelen na de demo; ik ga dat nu eens proberen. Het extra stukje lijkt niet echt bijster interessant. Meer info hier:

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=573389

[Voor 12% gewijzigd door Wussie op 01-06-2013 18:11]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boagriuz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-05 08:30
bram1984 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 11:13:
Wie heeft 'm al gepre-orderd en waar? Ik kom 'm niet lager dan € 46,- tegen, en vraag me af of mensen nog tips hebben voor goedkopere shops.

edit: Zie nu dat die Zavvi aanbieding nog steeds geldt.
edit2: Zavvi zit in de UK, daar ga ik niet op wachten.
Bij Direct Game is hij nu tijdelijk 47,79 incl verzending.

Kan verder echt niet wachten! Gisteren een filmpje op youtube gezien van gameplay die ik dus totaal nog niet langs had zien komen.. kwijl :9~

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Butch_NL
Afgelopen weekend de bevestiging gekregen dat mijn preorder nog steeds in het systeem stond bij de webshop, ondanks het feit dat ik hem onder mijn orders niet meer terug kon vinden. Ik werd toch wat ongerust. Het bleek te komen doordat ze een nieuwe website hadden en orders van voor de nieuwe website niet meer aan je account konden koppelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boagriuz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-05 08:30
Ligt het trouwens aan mij of begrijp ik uit de filmpjes op youtube dat Ellie geen wapens gaat dragen (wanneer ze vraagt om de boog te hebben onderweg naar Bill), maar staat ze wel met een gun op de cover van de game?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ExquisiteSteez
The Last of Us gets 10/10 from Edge Magazine

Naughty Dog's The Last of Us seems to be a hit with critics according to reviews which are starting to appear. Although the embargo doesn't break fully until tomorrow (when you'll be able to read our own review), scores are already looking good.

First up to review the game was Empire magazine, which called the title "a masterpiece," scoring it 5/5 in its overall summary. Next up was the Official PlayStation Magazine, which again offered up a perfect score. Perhaps the biggest surprise though is the latest score, which comes via a YouTube pre-roll advert from Edge Magazine, with the score being revealed as 10/10, making it only the 15th game in the magazine's history to get full marks.

As we say, our review will arrive tomorrow once the embargo ends. But it's fair to say that you probably won't be disappointed.

Holy ****

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Butch_NL
Edge scoort de game zo hoog? Dat is wel uitzonderlijk, want dat is iets wat Edge absoluut nooit doet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jochem Boom
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-05 12:51
Wou net zeggen. Die zijn samen met GamesTM één van de meest gereserveerde media wat scores betreft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ExquisiteSteez

Acties:
  • 0Henk 'm!

• qmt
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-05-2019
Gelekte multiplayer beelden voor de geïnteresseerden (voor hoelang beschikbaar):
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=rjs7WRFrC2Q]

Edit: Nu ook de officiële multiplayer trailer:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=XcLvvcPy3aw]

[Voor 28% gewijzigd door qmt op 04-06-2013 22:39]

• ExquisiteSteez
PSU - 9.5

http://n4g.com/news/1272008/the-last-of-us-review-psu

Volledige review is offline gehaald (embargo verloopt pas om 16:00)

Tot nu toe:

Empire Online 5/5
Playstation Magazine UK 10/10
Edge Magazine 10/10
PSU 9.5/10

• v8power67

v8power67

Zo net maar even gepreorderd 47 euro nette prijs :)
Gezien de reviews denk ik niet dat ik een fout maak. Heb er ontzettend zin in.

• ExquisiteSteez
Minpunten van de PSU review

-Boring puzzles involving planks
-Backtracking from long exploration

• SToRM666
Het review embargo is voorbij, dus nu zullen de cijfers wel binnenstromen :)

De reviews met scores op een rij: http://www.vg247.com/2013...go-all-the-scores-inside/

[Voor 79% gewijzigd door SToRM666 op 05-06-2013 16:14]

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Top reviews van zowat iedereen.

Alleen Polygon was wat minder positief: 7.5. Maar goed, de schrijver van die review kwam ook echt over van: "En wat zitten er toch misselijke dingen in... bloed, kapotte gezichten, afgescheurde armen."

http://www.metacritic.com...last-of-us/critic-reviews

Op moment van schrijven een Metacritic score van 96.

[Voor 22% gewijzigd door Uniciteit op 05-06-2013 16:27]

• ExquisiteSteez

• v8power67

v8power67

Damn dat gaat het wachten erop niet makkelijker maken.... wanna have...

• SToRM666
Ik heb m gisteren maar al gepreordered :)

• mzx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-05 19:48
@Jwells Waar heb je dat plaatje vandaan? Ik wil hem namelijk op een hoge resolutie om als achtergrond te dienen :).

• ExquisiteSteez
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=575205

Heb helaas geen grotere versie gevonden.

• mzx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-05 19:48
ah, jammer, bedankt voor de link :)!

Btw; net de Joel edition besteld bij shopto.net :D!

[Edit: Link hieronder werkt niet?]

[Voor 18% gewijzigd door mzx op 05-06-2013 21:18]

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-03 14:31

Donnie

AKA DonCorleone

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

• bram1984
Holy shit wat een scores overal. Zo direct een pre-order eruit gooien.

• bram1984
Ja bizar. Ook 95% op Metacritic. Dit is gewoon een instant klassieker.

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

bram1984 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 22:58:
Ja bizar. Ook 95% op Metacritic. Dit is gewoon een instant klassieker.
26 x 100%.
http://www.metacritic.com...tic-reviews?num_items=100

Vooral die 75 van Polygon en die 2x 80 lijkt alles omlaag te trekken (maar goed: sinds wanneer is 8/10 slecht? :P).
Pagina: 1 2 3 ... 13 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee