Nee, een 9 is het wel waard, want het biedt een mooie ervaring. Het verhaal, de sfeer, de omgevingen, de maincharacters, vind ik echt goed. Maar als je het spel puur bekijkt op gameplay dan is het teveel van hetzelfde en niet in balans.
Nieuwe omgeving, gebouwtje in, ontwijk of kill de runners/clickers, te korte en doodsimpele puzzel (pallet zoeken voor ellie of ladder zoeken voor joel..) erachter komen dat je naar een nieuwe stad.gebouw/omgeving moet gaan, overvallen worden door bandits.
Het spel mocht wat mij betreft daarom ook wat korter zijn. Tegen het einde begon ik wat te rushen, terwijl dat eigenlijk zonde was, want dat vond ik eigenlijk de wat boeiendere omgeving met een net wat andere gameplay (sneeuwlevel, etc.).
Heb het spel wel op medium gespeeld, dus daar zit wellicht nog een uitdaging. Ik vond de balans van de AI echter net niet goed genoeg om zonder frustratie Hard te proberen. Soms kruip ik redelijk vlot langs een clicker of runner en geen probleem, andere keer zit ik stil in een hoekje en wordt ineens aangevallen door een clicker die 8 meter verderop staat

.
Maar zoals ik zei, de zwakkere gameplay wordt imho ruimschoots goed gemaakt door het verhaal en de sfeer die het spel uitstraalt. Echter dus zeker geen perfecte score van een 10.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.