Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Erg fijn, ik vond de muziek in game ook al zo geweldig! :*)

Ik heb me na het uitspelen van de storyline maar eens aan de multiplayer gewaagd, ik vind het concept van supplies moeten verzamelen voor je clan wel een beetje vaag. Even kijken hoe lang ik me daarmee ga vermaken, ik denk eigenlijk dat ik eerder weer een keer de storyline ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mzx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 07:47

mzx

De multiplayer is leuk maar je bent verschrikkelijk afhankelijk van je team. Dat kan erg frustrerend zijn ivm met je daily required supply's en daarmee het proberen om 12 weken te overleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Gisteren weer een aantal spannende en intense stukken gespeeld. Ik had in het begin wel even een stuk dat ik me weer enorm stoorde aan mijn medestanders die stampvoetend aan het rondrennen waren en zelfs tegen de vijand aanliepen.
Het schieten in dit spel is ook een stuk pittiger dan bij Uncharted. Bij Uncharted blijft de tegenstander vaak gewoon achter een muurtje zitten, maar bij dit spel komen de vijanden soms langs verschillende kanten op je afgerend. Ik zorg er nu dus maar voor dat ik mijn geweren volgeladen klaar heb zitten, want tijdens een gevecht reloaden is bijna niet te doen.

Ik zit na 8 uur spelen op 42% van het spel. Ik zit nu trouwens wel op een mooi stuk, dus ik heb alweer veel zin om verder te spelen :)

[ Voor 9% gewijzigd door SToRM666 op 23-06-2013 11:33 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Terryb47 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 12:08:
[...]

ben ik mee eens, je bent samen met mij 1 van de weinigen hier die kritisch durft te zijn over het spel. heb toch het idee dat velen verblind zijn door de "hype" en de flaws van de game niet zien of niet willen zien.
Dat idee heb ik ook haha. Ik vind vooral het begin van de game heel goed (de intro) en daarna vind ik het toch allemaal minder geweldig dan iedereen zegt. Ellie is best een vervelend kind en sommige gameplay elementen vallen wat tegen, zoals de AI van de vijanden.

Het is een goede game maar zeker geen 10 zoals alle game sites hem geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Gisteren 2 uur zitten spelen en maar 4% opgeschoten...
spoiler:
Eerst had ik het stuk dat je een gebouw van 2 verdiepingen moet doorlopen met redelijk wat vijanden. De meeste heb ik kunnen wurgen, maar op den duur werd ik toch ontdekt. Daarna kwam het stuk waarbij je met de lift naar beneden valt en door dat lage water moet gaan. Dat was wel een erg spannend gedeelte!
Ik heb nu in ieder geval wel een goeie manier gevonden om zo'n Bloater snel te doden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euphanasia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-12-2023
Het heeft niet zo te maken met kritisch durven zijn imo, het is meer een mening.

Als ik een uur lang stealth bezig ben en ik ga dood omdat een ally gespot wordt zou ik mijn playstation door het raam gooien.

Ik heb het liever zo iets minder realistisch maar minder frustrerend het blijft tenslotte een game,

Welcome to the League of Draven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Laatst online: 03-09 21:48
Euphanasia schreef op maandag 24 juni 2013 @ 12:57:
Het heeft niet zo te maken met kritisch durven zijn imo, het is meer een mening.

Als ik een uur lang stealth bezig ben en ik ga dood omdat een ally gespot wordt zou ik mijn playstation door het raam gooien.

Ik heb het liever zo iets minder realistisch maar minder frustrerend het blijft tenslotte een game,
Het is meer dat je allies zelf totaal niet stealthy zijn. Ze lopen gewoon als een kip zonder kop in het rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EnigmaNL schreef op maandag 24 juni 2013 @ 13:18:
[...]

Het is meer dat je allies zelf totaal niet stealthy zijn. Ze lopen gewoon als een kip zonder kop in het rond.
Het had sowieso beter geweest dat Ellie (of wie dan ook) ook zou crouchen op de momenten dat jij dat doet. Als jij een vijand afmaakt en Ellie gaat weer staan, dan weet je gelijk dat het de laatste vijand was.

Ach, AI programmeren is waarschijnlijk niet zo makkelijk als we allemaal denken, dus wat ze hier hebben gedaan vind ik alsnog knap (Ellie die bijvoorbeeld uit zichzelf een baksteen oppakt om die later naar een bad guy te gooien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Gewoon die hele game coop maken, dan is dat probleem ook weg :D :P
Maar zoals Euphanasia het al aangeeft is het maar goed dat je medestanders niet gespot kunnen worden, dat zou pas echt frustrerend kunnen zijn.

[ Voor 54% gewijzigd door SToRM666 op 24-06-2013 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schoutse
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-08 22:15
SToRM666 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 12:45:

spoiler:
Eerst had ik het stuk dat je een gebouw van 2 verdiepingen moet doorlopen met redelijk wat vijanden. De meeste heb ik kunnen wurgen, maar op den duur werd ik toch ontdekt. Daarna kwam het stuk waarbij je met de lift naar beneden valt en door dat lage water moet gaan. Dat was wel een erg spannend gedeelte!
Ik heb nu in ieder geval wel een goeie manier gevonden om zo'n Bloater snel te doden.
spoiler:
Owja? Hoe doe jij dat dan? Volgens mij ben ik bij dat stuk gewoon aan een stuk door naar die deur gerend nadat ik wat vallen ter voorbereiding had neergezet, als gevolg van wat mislukte pogingen. Lekker trouwens hoe zo'n bloater je hoofd uit elkaar trekt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
spoiler: hoe kill ik een bloater
bloaters dood je makkelijk met een molotov of twee, en een spikebom wil ook nog wel eens helpen in een groep

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:16
Terryb47 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 17:58:
bloaters dood je makkelijk met een molotov of twee, en een spikebom wil ook nog wel eens helpen in een groep
spoiler:
dat ontdekte ik ook per toeval in de universiteit. Een molotov en de vlammenwerper klaarden vrij snel het klusje

Zie net dat ik al op 82% ben :( Gaat toch sneller dan je denkt. Het verhaal weet me enorm te boeien. Begin alleen nu pas voor het eerst het repetitieve een beetje beu te worden na de zoveelste groep bad guys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Terryb47 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 17:58:
spoiler:
Inderdaad met een molotov ja :) Die ene in het water was zelfs direct dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 21:17

v8power67

Psn: Mausosaurus

http://www.vgchartz.com/game/70350/the-last-of-us/

1.17 miljoen verkopen voor the last of us in 1 week tijd. En dat is zonder japan erbij, daar is hij pas de 20e gereleased. Ik vind goede cijfers voor een exclusive spel en een nieuwe IP.
En dit is echt alleen van eerste week(eindige op de 15e) dus zit nu misschien al op dubbele :D

[ Voor 16% gewijzigd door v8power67 op 24-06-2013 19:18 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Laatst online: 28-05 22:00
Southern Sun schreef op maandag 24 juni 2013 @ 18:19:
[...]

Zie net dat ik al op 82% ben :( Gaat toch sneller dan je denkt. Het verhaal weet me enorm te boeien. Begin alleen nu pas voor het eerst het repetitieve een beetje beu te worden na de zoveelste groep bad guys.
Persoonlijk vond ik de eerste 10 uur ik bijzonder saai en langdradig (alleen daarom al verdiend de game geen perfect score) de game bloeit daarna pas echt op vind ik...

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

De game doet het zelfs goed in Japan, lovende reviews:

http://en.rocketnews24.co...praise-on-the-last-of-us/

Om 1 comment moest ik overigens wel erg lachen: "A game about protecting a little girl is popular in Japan you say?"

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Terryb47 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 20:19:
[...]

Persoonlijk vond ik de eerste 10 uur ik bijzonder saai en langdradig (alleen daarom al verdiend de game geen perfect score) de game bloeit daarna pas echt op vind ik...

Praktisch op geen enkel punt met je eens en extra aan het genieten van een 2e playthrough. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Laatst online: 13:18
Zojuist uitgespeeld. Fantastisch spel, waar ik tot aan het eind toe van heb genoten.
spoiler: title
Wel telkens gestopt met spelen, om te voorkomen dat ik me zou ergeren aan het repetitieve karakter. Naar het eind toe neemt de snelheid en afwisseling gelukkig toe. Erg goed daarbij vond ik de gedeeltes die je als Ellie speelde. Zeker toen je aan het eind van dat chapter telkens wisselde tussen Joel en Ellie. Erg goed gedaan! Laatste chapter vond ik nog wel redelijk pittig, hoewel ik achteraf gewoon veel meer rookbommen had moeten gebruiken :z
Dat het spel eindigt met Joel die Ellie redt was enigszins te verwachten. Echter had ik niet gedacht dat het allerlaatste moment zijn leugen naar Ellie zou zijn. Gaf me toch een ietwat vieze nasmaak onder het motto 'al is de leugen nog zo snel, de waarheid...' Denk niet dat Ellie op latere leeftijd zou accepteren dat hij haar de keuze heeft ontnomen de mensheid te redden (los van of dat was gelukt of niet). Zeker omdat ze vlak daarvoor nog aangeeft dat ze eigenlijk klaar is om te sterven.
Al met al een gaaf eind, omdat het niet geheel voorspelbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

mefjoew schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 08:30:
Zojuist uitgespeeld. Fantastisch spel, waar ik tot aan het eind toe van heb genoten.
Wel telkens gestopt met spelen, om te voorkomen dat ik me zou ergeren aan het repetitieve karakter. Naar het eind toe neemt de snelheid en afwisseling gelukkig toe. Erg goed daarbij vond ik de gedeeltes die je als Ellie speelde. Zeker toen je aan het eind van dat chapter telkens wisselde tussen Joel en Ellie. Erg goed gedaan! Laatste chapter vond ik nog wel redelijk pittig, hoewel ik achteraf gewoon veel meer rookbommen had moeten gebruiken :z
Dat het spel eindigt met Joel die Ellie redt was enigszins te verwachten. Echter had ik niet gedacht dat het allerlaatste moment zijn leugen naar Ellie zou zijn. Gaf me toch een ietwat vieze nasmaak onder het motto 'al is de leugen nog zo snel, de waarheid...' Denk niet dat Ellie op latere leeftijd zou accepteren dat hij haar de keuze heeft ontnomen de mensheid te redden (los van of dat was gelukt of niet). Zeker omdat ze vlak daarvoor nog aangeeft dat ze eigenlijk klaar is om te sterven.
spoiler:
Dat van die rookbommen heb ik dus ook. Heb je de godganse tijd je complete inventory vol met bommen, gebruik je ze niet omdat "er straks vast nog wel een heul veul lastiger stuk komt"......krijg je dan de aftiteling te zien :P

Erg gave game, het is dat ik nu andere dingen te doen heb, maar deze gaat zeker nog een keer van voor tot achter uitgekamd worden. Denk dat mijn tactiek misschien nog meer naar stealth zal neigen dan dat ik nu al heb gedaan. :)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mefjoew schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 08:30:
spoiler:
Ik had juist verwacht dat Joel zou sterven. En dat van die leugen. Als je even door denkt, dan weet je dat Ellie ook wel diep van binnen weet dat Joel liegt dat hij barst. Ze wordt achter in zijn auto wakker in haar ziekenhuis kleding. Als het echt zou kloppen wat Joel zegt, hadden ze wel bij de Fireflies gebleven en had Marlene, nota bene een goede vriendin van Ellie, het hele verhaal wel aan haar uit kunnen leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-08 10:53
Wát een game zeg! Ik zag zojuist dat ik de 90% ben gepasseerd. Ik wil eigenlijk nog wel even doorgaan...

spoiler:
Ik kwam net langs de giraffes in Salt Lake City. Wat een mooi moment. Wel een beetje herkenbaar: ik zat te wachten op een niesbui in Ellie's gezicht! :)

Ik heb denk ik sinds Red Dead Redemption niet meer gehad dat het verhaal en de personages in een game mij iets deden, zoals een goede film. Hierdoor zijn de plottwists en gameplay (sneaken) in The Last Of Us onwijs spannend! Echt razendboeiende fictie dit.

Ik vind de game nagenoeg perfect. Het enige nadeel vind ik het gedrag van je medestanders tijdens het sneaken en de nogal obvious lineariteit/invisible walls hier en daar. Doch, al met al een zeldzame parel die niemand zou mogen missen.
spoiler:
Bijvoorbeeld op het moment dat Joel gewond raakt. Ik probeerde niet door de deur te gaan waarachter de aanvaller schuilt, en in plaats daarvan direct naar beneden te springen, maar dit kon niet. Terwijl de afstand naar de grond dit wel toe zou moeten laten. En het komt wel vaker voor de je eigenlijk al weet dat er rottigheid op komst is. Bijvoorbeeld wanneer plotseling overal bierflesjes en bakstenen liggen.

[ Voor 51% gewijzigd door Arrahant op 25-06-2013 09:51 ]

Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
bram1984 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 09:06:
[...]

spoiler:
Ik had juist verwacht dat Joel zou sterven. En dat van die leugen. Als je even door denkt, dan weet je dat Ellie ook wel diep van binnen weet dat Joel liegt dat hij barst. Ze wordt achter in zijn auto wakker in haar ziekenhuis kleding. Als het echt zou kloppen wat Joel zegt, hadden ze wel bij de Fireflies gebleven en had Marlene, nota bene een goede vriendin van Ellie, het hele verhaal wel aan haar uit kunnen leggen.
spoiler:
Je hebt gelijk. Vergat ook even het fragment waarbij ze haar gebeten arm bestudeert en duidelijk ziet dat daar een infuus heeft gezeten.. Conclusie is dus dat ze besluit zijn leugen te aanvaarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mefjoew schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 09:58:
[...]

spoiler:
Je hebt gelijk. Vergat ook even het fragment waarbij ze haar gebeten arm bestudeert en duidelijk ziet dat daar een infuus heeft gezeten.. Conclusie is dus dat ze besluit zijn leugen te aanvaarden?
Daar komt het denk ik wel op neer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik heb gisteren nog wat verder gespeeld en zit nu na 11 uur en 10 minuten op 52% van het spel. Aardig groot spel als je het mij vraagt. Mijn tijd gaat waarschijnlijk vooral zitten in het feit dat ik bij de meeste situaties met tegenstanders eerst even kijk wie waar loopt en in welk patroon en dan zoveel mogelijk stealth kills uitvoer.

[ Voor 42% gewijzigd door SToRM666 op 25-06-2013 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:00
Als je het spel uitgespeeld hebt, krijg je de optie om de game op bijvoorbeeld Normal + te spelen. Wat houdt dat plusje dan in?

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SToRM666 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 10:54:
Ik heb gisteren nog wat verder gespeeld en zit nu na 11 uur en 10 minuten op 52% van het spel. Aardig groot spel als je het mij vraagt. Mijn tijd gaat waarschijnlijk vooral zitten in het feit dat ik bij de meeste situaties met tegenstanders eerst even kijk wie waar loopt en in welk patroon en dan zoveel mogelijk stealth kills uitvoer.
Moet zeggen dat sinds de vondst van de Shotgun de subtiliteit er wel een beetje af is bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Verwijderd schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:24:
[...]

Moet zeggen dat sinds de vondst van de Shotgun de subtiliteit er wel een beetje af is bij mij :)
Wacht maar tot je nog zwaarder geschut krijgt, dan gaat je innerlijke rambo compleet los.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jackal131 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:22:
Als je het spel uitgespeeld hebt, krijg je de optie om de game op bijvoorbeeld Normal + te spelen. Wat houdt dat plusje dan in?
Je speelt dan met alle vrijgespeelde upgrades en skills. Als je je hunting rifle in je eerste playthrough dus bijvoorbeeld helemaal geupgrade hebt met scope en al, zal deze er direct op zitten. Ook je skills als maximum health e.d. zijn vanaf het begin aanwezig.

edit: Je zou eventueel ook even Google kunnen raadplegen in het vervolg, dat had je minder tijd gekost.

http://www.justpushstart....e-info-on-the-last-of-us/

[ Voor 16% gewijzigd door bram1984 op 25-06-2013 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Music
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
EnigmaNL schreef op maandag 24 juni 2013 @ 09:18:
[...]

Dat idee heb ik ook haha. Ik vind vooral het begin van de game heel goed (de intro) en daarna vind ik het toch allemaal minder geweldig dan iedereen zegt. Ellie is best een vervelend kind en sommige gameplay elementen vallen wat tegen, zoals de AI van de vijanden.

Het is een goede game maar zeker geen 10 zoals alle game sites hem geven.
Kan me ook wel vinden in de "hype" van deze game! Het ziet er mooi uit en de sfeer is geweldig incl. geluid.
Het is teveel gescript, soms ben ik het overzicht kwijt als er vijanden op je af komen. Voor mij zeker geen 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peto84
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:55
Gisteren voor de 2e maal uitgespeeld, nu op survival. Toch weer een hoop gesprekken gehad die ik gemist had. Zeker richting het einde een hoop dingen gemist.

spoiler:
Die interactie met die giraffe tegen het einde, dat was wel een mooi momentje. Ik was meteen links die trap op gelopen de 1e keer... dom dom

[ Voor 174% gewijzigd door peto84 op 25-06-2013 15:20 ]

psnprofiles

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr-Music schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:52:
[...]

Kan me ook wel vinden in de "hype" van deze game! Het ziet er mooi uit en de sfeer is geweldig incl. geluid.
Het is teveel gescript, soms ben ik het overzicht kwijt als er vijanden op je af komen. Voor mij zeker geen 10!
Je kan je vinden in de hype, je vindt het er mooi uit zien en de sfeer geweldig, en vervolgens gooi je er twee ontzettend haakse slotzinnen tegenaan. Vind je de game nu leuk of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faberge
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:23
Na in week 6 te zijn gekomen van de MP ben ik het toch echt zat aan het worden dat je soms met zulke slechte spelers in het team komt te zitten. Zeker als het andere team juist heel goed samenwerkt. Vandaar ook mijn vraag of er nog meer zijn die graag in een team willen spelen. PSN ID = Faberge21

http://steamcommunity.com/id/nijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik ben toch wel redelijk onder de indruk van de details welke wel meehelpen in het geloofwaardiger maken van de omgeving. De engine hadden ze natuurlijk al, maar dan nog moet het een enorm werk geweest zijn om al die locaties en gebouwen te ontwerpen en al die kleine details in de huizen. Echt prachtig!

Ik vind het ook wel leuk dat de NPC's af en toe een opmerking maken over de omgeving of het feit dat Ellie:
spoiler:
...een moppenboek bij heeft en af en toe een mop verteld :D En gisteren liep ik door een dorp waar ze in een huis darts ging spelen.
Ik zit nu nog altijd in datzelfde dorp en ben gestopt op het punt dat ik een sniper tegenkwam.

Ik heb nu wel weer veel zin om weer verder te spelen.

[ Voor 5% gewijzigd door SToRM666 op 26-06-2013 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SToRM666 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 12:36:
Ik ben toch wel redelijk onder de indruk van de details welke wel meehelpen in het geloofwaardiger maken van de omgeving. De engine hadden ze natuurlijk al, maar dan nog moet het een enorm werk geweest zijn om al die locaties en gebouwen te ontwerpen en al die kleine details in de huizen. Echt prachtig!

Ik vind het ook wel leuk dat de NPC's af en toe een opmerking maken over de omgeving of het feit dat Ellie:
spoiler:
...een moppenboek bij heeft en af en toe een mop verteld :D En gisteren liep ik door een dorp waar ze in een huis darts ging spelen.
Ik zit nu nog altijd in datzelfde dorp en ben gestopt op het punt dat ik een sniper tegenkwam.

Lastig stuk waar ik wel een aantal keer ben doodgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euphanasia
  • Laatst online: 27-12-2023
SToRM666 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 12:36:

spoiler:

Lol dat was ook precies het punt waar ik een keer mijn speelsessie stopte, best een klote stuk idd.

Welcome to the League of Draven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:54

NoTimeRemains

I know

Ik zou goud geld betalen voor een spel met het jaag gedeelte, dat vond ik een van de mooiste stukken tot nu toe. Sowieso is de pijl en boog super.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
Faberge schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 12:33:
Na in week 6 te zijn gekomen van de MP ben ik het toch echt zat aan het worden dat je soms met zulke slechte spelers in het team komt te zitten. Zeker als het andere team juist heel goed samenwerkt. Vandaar ook mijn vraag of er nog meer zijn die graag in een team willen spelen. PSN ID = Faberge21
Ik moet de online functies nog ff gaan ontdekken. Als het bevalt voeg ik je toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
bram1984 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 13:29:
Lastig stuk waar ik wel een aantal keer ben doodgegaan.
Ik heb het in 1 keer gehaald, maar het heeft me wel redelijk wat verbanddozen gekost.
Ik had niet verwacht dat...
spoiler:
...er ook nogeens her en der tegenstanders tussen de huizen liepen :P Ik had bij de eerste mazzel dat die mij niet zag, dus die kon ik wurgen. De rest was wat moeilijker, aangezien ze met molotovs aan het gooien waren.
Ik zit nu trouwens na 14u en 20min op 67% van de game, dus ik ben nog wel even zoet denk ik. Ik zit nu op het stuk net nadat ik samen met Ellie te paard verder ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SToRM666 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 12:33:
[...]

Ik heb het in 1 keer gehaald, maar het heeft me wel redelijk wat verbanddozen gekost.
Ik had niet verwacht dat...
spoiler:
...er ook nogeens her en der tegenstanders tussen de huizen liepen :P Ik had bij de eerste mazzel dat die mij niet zag, dus die kon ik wurgen. De rest was wat moeilijker, aangezien ze met molotovs aan het gooien waren.
Ik zit nu trouwens na 14u en 20min op 67% van de game, dus ik ben nog wel even zoet denk ik. Ik zit nu op het stuk net nadat ik samen met Ellie te paard verder ga.
Ja, maar speel je op Hard zonder listen mode? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Nee op normal. En de listen mode gebruik ik ook veel (heb die zelfs een upgrade gegeven gisteren) :P

[ Voor 4% gewijzigd door SToRM666 op 27-06-2013 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, pussy. Geen wonder dat je dat in 1 keer gehaald hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Tja, ik heb geen zin om alles 10 keer over te moeten doen. Dat spel is zo al lang genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 22:09
SToRM666 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 18:43:
Tja, ik heb geen zin om alles 10 keer over te moeten doen. Dat spel is zo al lang genoeg.
Heb hem op hard gehaald, zonder listen mode, in 18 uur. Bijna ieder gevecht meerdere keren gedaan enkel voor de lol en omdat ik hem niet uit wilde spelen/zolang mogelijk wilde genieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:31
Nou hier nog een pussy op normal. Het spel had even uitstel gekregen omdat ik in2 xcom was, maar wat een vet spel. Best klamme handjes af en toe en zonder de listen mode durf ik geen hoekje meer om :) Ben totaal niet bang uitgevallen, maar op de een of andere manier doet de combi game / infected iets met me.

Volgens mij komt dat vooral door de details en het verhaal wat me helemaal in de game zuigt. Maar genieten doe ik zeker wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
peto84 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 15:15:
Gisteren voor de 2e maal uitgespeeld, nu op survival. Toch weer een hoop gesprekken gehad die ik gemist had. Zeker richting het einde een hoop dingen gemist.

spoiler:
Die interactie met die giraffe tegen het einde, dat was wel een mooi momentje. Ik was meteen links die trap op gelopen de 1e keer... dom dom
spoiler:
Ow daar was ik ook de trap op gegaan meteen. Vond het trouwens nu ook al echt een geweldig stuk die de sfeer goed neerzet. Maar eens even op letten volgende playthrough.

De MP vind ik trouwens minder, maar die had ik bij Uncharted eerder ook al nauwelijks aangeraakt. Mist natuurlijk ook de verhaalsopbouw die de SP juist zo sterk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha net een mooi moment bij dat stuk waar die gast aan die boom hangt.

spoiler:
Ellie neemt daar die sniper positie in. Joel luistert het gesprek tussen een stuk of 5 van die gasten af. Eerste keer werd ik gesnapt, dus ik doe Restart Encounter. Vervolgens tijdens het gesprek gewoon een nailbom en een molotov in het midden gegooid, hoppa, 7 man in een keer pleite. :+

Wel mooi dat je gewoon kan doorspelen tijdens de "cutscene".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Pandemic schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 22:12:
Heb hem op hard gehaald, zonder listen mode, in 18 uur. Bijna ieder gevecht meerdere keren gedaan enkel voor de lol en omdat ik hem niet uit wilde spelen/zolang mogelijk wilde genieten!
Ik zit nu op 80% na iets meer dan 16 uur. Ik speel op het gemak en zoek ook overal voor items.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Laatst online: 19:47

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Tweede playthrough vallen bepaalde briljante kleine details nog meer op. Minimale spoiler hieronder:
spoiler:
Op een gegeven moment in die speelgoedwinkel pakt dat broertje van die donkere dude zo'n robot toy op waarvan die broer zegt dat hij die moet laten liggen... Uit de eerste playthrough wist ik nog dat Ellie die op een later moment aan die jongen geeft. Dus ik denk: Eens kijken of je Ellie die toy daadwerkelijk op ziet pakken. Nou: Ze gaat er dus echt zo heel onschuldig bij in de buurt staan, en zodra je Joel zich om laat draaien (maar wel de camera op Ellie richt) pakt ze hem stiekem heel vlug op en stopt ze hem in haar tas. Geinig.

Verder vind ik deze tweede playthrough op Survivor echt heel tof. Je weet ongeveer wat komen gaat waardoor je een betere inschatting kan maken hoeveel kogels en andere supplies je kan verbruiken in gevechten, dus je kunt sommige encounters net even iets interessanter aanpakken dan wanneer je constant zo min mogelijk supplies wilt verbruiken. In mijn eerste playthrough (op hard) had ik constant het gevoel dat ik alles moest bewaren voor dat ene moment waar ik het echt nodig had, wat resulteerde in bijna de hele eerste playthrough in stealth.
Hoewel er deze tweede playthrough op survivor echt vele malen minder supplies en kogels te krijgen zijn ben ik toch wat minder zuinig dan op hard, wat het spel toch echt nog een stuk leuker maakt. Nailbombs en molotovs ftw. Ook het ontbreken van listen mode in survivor maakt het echt vele malen interessanter. Ik ben het niet echt eens met wat iemand hierboven zegt dat dit puur zorgt voor trial en error gameplay. Het geluid in dit spel in namelijk echt heel erg goed, waardoor je eigenlijk je eigen listenmode al hebt (mits je een vorm van surroundgeluid gebruikt natuurlijk) combineer dat met de lekkere langzame pace van deze game, geniaal.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldkampj
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-04-2022
Vandaag eindelijk eens even tijd en de game van PSN gehaald :)
Net begonnen en ligt het aan mij of kun je geen repen(?) oppakken wanneer je health vol is?
Lijkt me toch dat die verderop nog wel eens handig kunnen zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Alleen medkits kun je meenemen en die repen geven toch niet zoveel health.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik heb heel het weekend niet kunnen spelen, maar vanavond kan ik eindelijk weer verder :)
Voxalizer schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 13:58:
Tweede playthrough vallen bepaalde briljante kleine details nog meer op. Minimale spoiler hieronder:
spoiler:
Op een gegeven moment in die speelgoedwinkel pakt dat broertje van die donkere dude zo'n robot toy op waarvan die broer zegt dat hij die moet laten liggen... Uit de eerste playthrough wist ik nog dat Ellie die op een later moment aan die jongen geeft. Dus ik denk: Eens kijken of je Ellie die toy daadwerkelijk op ziet pakken. Nou: Ze gaat er dus echt zo heel onschuldig bij in de buurt staan, en zodra je Joel zich om laat draaien (maar wel de camera op Ellie richt) pakt ze hem stiekem heel vlug op en stopt ze hem in haar tas. Geinig.
Haha, dat is inderdaad wel een grappig detail! Ik had er zelf nog niet eens aan gedacht om daar op te letten, maar de kans dat ik m een 2de keer ga spelen is klein. Ik heb nog veel andere spellen om uit te spelen voordat de PS4 er is.

[ Voor 19% gewijzigd door SToRM666 op 01-07-2013 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:16
Uitgespeeld ;( Niet helemaal het einde wat ik verwacht had.
Vond het echt een heel tof spel, interessant verhaal ook. Alleen jammer dat ik nooit een spel 2x wil spelen omdat het onbekende er nu wel vanaf is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik moet zeggen dat ik er de 2e keer eigenlijk meer plezier aan beleef. Komt ook deels omdat ik de eerste keer zonder listen mode speelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Het spel is echt heel vet! Gisteren tot 0:00 gespeeld en ben nu pas bij het stuk waarbij we met Bob of Billy hoe die leipo ook heet mee moeten rennen. (Bob of Billy diegene die al die vallen heeft gezet)

Ik speel op makkelijk, puur omdat ik niet meteen de frustraties van onverwachte "killed" wil mee maken. Het hele spel ziet er echt grandioos uit en het verhaal heel erg origineel in elkaar gezet.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Let wel even op spoilers. Sommige mensen lezen waarschijnlijk liever niet wie je allemaal tegenkomt enzo ;)

Ik heb gisteren ook weer een intens stuk gehad.
spoiler:
Ik heb nu het hele winter hoofdstuk uitgespeeld en zit nu bij het begin van het lente hoofdstuk.

Ik zit nu op 89% van het spel, dus ik heb m waarschijnlijk vandaag of morgen uit.

[ Voor 13% gewijzigd door SToRM666 op 02-07-2013 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelscott
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-08 22:05
SToRM666 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 12:41:
Let wel even op spoilers. Sommige mensen lezen waarschijnlijk liever niet wie je allemaal tegenkomt enzo ;)

spoiler:
Ik heb nu het hele winter hoofdstuk uitgespeeld en zit nu bij het begin van het lente hoofdstuk.

Ik zit nu op 89% van het spel, dus ik heb m waarschijnlijk vandaag of morgen uit.
Dan ben je er inderdaad bijna!
spoiler:
Ben ik de enige die het gevoel krijgt dat naarmate het spel vordert de moeilijkheidsgraad steeds verder zakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SToRM666 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 12:41:

spoiler:

Ik neem aan dat je de meneer boven mij bedoelt, aangezien een naam geen spoiler is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:44

Phydomir

Dennis

michaelscott schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 12:45:
[...]

Dan ben je er inderdaad bijna!
spoiler:
Ben ik de enige die het gevoel krijgt dat naarmate het spel vordert de moeilijkheidsgraad steeds verder zakt?
spoiler:
Dat komt omdat je meer mogelijkheden krijgt. Zoals het shiven van clickers nadat ze je aanvallen. Dat had mij in het begin van de game wel een aantal deaths kunnen schelen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
spoiler:
Er zitten wat pittige stukken tussen, zoals wanneer je net met Ellie die man tegen gekomen bent en je in die ruimte zit dat ze van alle kanten komen. Ik had daar trouwens geluk, want ik gooide zo'n spijkerbom en had direct 3 a 4 tegenstanders te pakken :P
De pijl en boog gebruik ik nu ook al wat meer dan in het begin.
bram1984 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 13:03:
Ik neem aan dat je de meneer boven mij bedoelt, aangezien een naam geen spoiler is.
Ik bedoelde jou niet nee ;)
Ach, het is op zich maar een kleine spoiler.

[ Voor 40% gewijzigd door SToRM666 op 02-07-2013 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Ook uitgespeeld. Grimmige versie van Uncharted. :p

Geen 10/10 game omdat er nog wat foutjes inzitten (iets met NPC's en stealthy zijn en sowieso de detectie AI van de enemies), maar zeker een kandidaat voor GOTY (stukken beter dan Bioshock Infinite bijvoorbeeld). Vooral de in-your-face combat (death animaties als je zelf doodgaat :9~ ) en geluid/muziek konden mij erg bekoren en trekt je heel erg in de game. Verder solide verteld
spoiler:
maar nergens echt verrassend of origineel
en gameplay die bijna de hele game interessant blijft
spoiler:
ondanks dat er weinig variatie zit in de confrontaties en vijanden
.

O, en over de muziek. Ik vond het al ergens op lijken. De componist verzorgde onder andere ook een deel van de Babel soundtrack. :)

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik heb m gisteren ook uitgespeeld, dus nu kan ik eindelijk alle spoilers lezen :P

Over het einde:
spoiler:
Ik heb er wel een dubbel gevoel over, maar dat zal wel de bedoeling zijn geweest van ND. Aan de ene kant begrijp ik zijn keuze gezien Joel zijn verleden en het geeft ruimte voor een opvolger.

Uncharted 2 staat al heel lang als mijn nummer 1 game, maar ik twijfel nog of ik TLoU hoger of lager wil zetten. U2 is echt helemaal mijn type spel, maar TLoU heeft een erg sterk verhaal en ook prachtige omgevingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ND heeft al aangegeven dat er geen vervolg gaat komen (ik hoop dat ze liegen). Er staat wel DLC gepland.

@ Gundogan:
Een spoiler is een tekst die informatie verklapt over bijvoorbeeld een boek of film, die voor de lezer of kijker verborgen had moeten blijven. Vaak is dit informatie die belangrijk is voor de plot en pas laat in het verhaal verteld wordt. Kennisname vooraf daarvan kan de spanning en verrassing bederven. Daarom wordt er in boeken en op websites wel een "leeswaarschuwing" gebruikt om aan te geven dat er spoilers volgen. Ook kan op een website de spoiler eerst onzichtbaar zijn, en zichtbaar worden door bijvoorbeeld selecteren.
M.a.w. mensen die nog niet gespeeld hebben, kunnen je "spoilers" probleemloos lezen. :)

@ SToRM666:

Tja, technisch gezien moet ik toegeven dat TLOU toch wel een hoger niveau heeft. Vooral op het gebied van animaties. Ik ben overall meer onder de indruk dan U2. Moeilijk kiezen sowieso. :)

[ Voor 87% gewijzigd door bram1984 op 03-07-2013 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
ND heeft met TLoU wel laten zien dat ze goed overweg kunnen met de PS3 en de engine van Uncharted, dus ik ben erg benieuwd wat ze voor elkaar gaan krijgen op de PS4! Ik vind het spel ook verrassend groot eigenlijk met veel variatie in de omgevingen, maar het zal wel gescheeld hebben dat ze de nodige tools al hadden.

[ Voor 32% gewijzigd door SToRM666 op 03-07-2013 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Nu online

Gundogan

bram1984 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 10:48:
ND heeft al aangegeven dat er geen vervolg gaat komen (ik hoop dat ze liegen). Er staat wel DLC gepland.

@ Gundogan:

[...]

M.a.w. mensen die nog niet gespeeld hebben, kunnen je "spoilers" probleemloos lezen. :)
Meeste mensen wel. Maar als je voor de volledige 'blind' ervaring wilt gaan, zou ik dat zelfs al een spoiler vinden. Maar die mensen lezen het forum ook niet lijkt me totdat ze het uitgespeeld hebben. :)
SToRM666 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 10:43:
Ik heb m gisteren ook uitgespeeld, dus nu kan ik eindelijk alle spoilers lezen :P

Over het einde:
spoiler:
Ik heb er wel een dubbel gevoel over, maar dat zal wel de bedoeling zijn geweest van ND. Aan de ene kant begrijp ik zijn keuze gezien Joel zijn verleden en het geeft ruimte voor een opvolger.

Uncharted 2 staat al heel lang als mijn nummer 1 game, maar ik twijfel nog of ik TLoU hoger of lager wil zetten. U2 is echt helemaal mijn type spel, maar TLoU heeft een erg sterk verhaal en ook prachtige omgevingen.
spoiler:
Er komt volgens mij sowieso al een vervolg. Maar voor een open einde was dit wel ok. Weet Ellie wel of niet wat Joel heeft gedaan is wel een leuke afsluiter.

TLoU en de Uncharted games behoren denk ik wel tot mijn favoriete PS3 games. Veel overeenkomsten, maar door de andere toon een leuke afwisseling van elkaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit nu op 69%

LEES DE SPOILER ALS JE ME WILT HELPEN BIJ EEN SITUATUE :)
Ben beland op de university campus, nadat je de de grote binnenplaats over bent gestoken kom je bij het tweede hek aan dat je met een generator moet openen. Om bij die generator te komen moet je door de dormatories heen. Op de begane grond van de dorms kom je een zooi clickers en een huge dude tegen. (ben de naam even kwijt) Hoe hebben jullie deze opgelost?
Mijn idee was om via de verre kant te gaan (gezien vanaf de plek waar je binnen komt) want volgens mij hoef je dan maar 2-3 clickers uit te schakelen. Ik ben alleen benieuwd waar precies de uitgang zit en of je die huge dude uit moet schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Nu online

Gundogan

Verwijderd schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 13:44:
Zit nu op 69%

Ben beland op de university campus, nadat je de de grote binnenplaats over bent gestoken kom je bij het tweede hek aan dat je met een generator moet openen. Om bij die generator te komen moet je door de dormatories heen. Op de begane grond van de dorms kom je een zooi clickers en een huge dude tegen. (ben de naam even kwijt) Hoe hebben jullie deze opgelost?
Mijn idee was om via de verre kant te gaan (gezien vanaf de plek waar je binnen komt) want volgens mij hoef je dan maar 2-3 clickers uit te schakelen. Ik ben alleen benieuwd waar precies de uitgang zit en of je die huge dude uit moet schakelen.
spoiler:
Algemene tip: als je weet dat er een groep/sterke tegenstander aankomt: nail bombs neerzetten en dan de event/monster triggeren. Algemene tip twee: als ze je nog niet hebben gezien: fles/steen gooien -> wachten totdat ze er allemaal bijstaan -> molotov surprise! Volgens mij had ik op dat stuk genoeg shivs om alle clickers stealth uit te schakelen + bombs/molotov en shotgun/flamethrower voor de bloater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 13:44:
Zit nu op 69%

spoiler:
Haha die heb ik in een keer gehaald zonder listen mode. :+

Ik heb er 3 neergehaald met een pijl in het hoofd. De andere 2 met een shiv. Die bloater bleef bij mij gewoon stil staan, dus daar heb ik niks mee gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah mooi, dan was ik al goed op weg. Grootste zorg was die bloater, heb zo'n takke hekel aan die gasten :)

Vanavond nog maar eens proberen, hoop dat ik deze keer mijn broek niet weer volpeop van angst :+ Deze game werkt echt op mijn zenuwen hoor, vooral met de headset op zit ik soms echt met mijn hart in de keel te spelen! Ben ik niet gewend van games, speel normaal eigenlijk alleen maar shooters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die bloater hoef je helemaal niet neer te halen. Als hij je niet hoort, kun je er gewoon langs lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 20:35

Sméagol

Master of Mayhem

Wow, ik zal niet zo snel meer iets bestellen bij Wehkamp dus! Maar m’n Ellie edition is eindelijk goed aangekomen! :p

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Verwijderd schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 14:07:
Ah mooi, dan was ik al goed op weg. Grootste zorg was die bloater, heb zo'n takke hekel aan die gasten :)
spoiler:
Zoals eerder aangegeven is een molotov erg effectief tegen een bloater ;)
Vanavond nog maar eens proberen, hoop dat ik deze keer mijn broek niet weer volpeop van angst :+ Deze game werkt echt op mijn zenuwen hoor, vooral met de headset op zit ik soms echt met mijn hart in de keel te spelen! Ben ik niet gewend van games, speel normaal eigenlijk alleen maar shooters.
Als je eens een zeer spannend spel wil spelen dan kan ik Dead Space aanraden. Echt een supergoed spel en soms zenuwslopend. Ik ben normaal gezien helemaal niet zo voor horror-games met veel schrikmomenten, maar deze staat hoog in mijn lijstje van must-haves voor de PS3.

[ Voor 23% gewijzigd door SToRM666 op 03-07-2013 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Spel is nog steeds overal slecht op voorraad. Net maar besteld bij Yourgamnezone. Wat duurder maar wel op voorraad. Erg benieuwd naar dit verhaal, naar dit spel en Beyond: Two Souls heb ik enorm uitgekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldkampj
Exorcist schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 10:34:
Spel is nog steeds overal slecht op voorraad. Net maar besteld bij Yourgamnezone. Wat duurder maar wel op voorraad. Erg benieuwd naar dit verhaal, naar dit spel en Beyond: Two Souls heb ik enorm uitgekeken.
Zondag met een maatje door Leiden gelopen op zoek naar het spel en idd toen ook al nergens op voorraad.
Zelfde avond toen ik thuis was van PSN gehaald, aangezien ik toch nog 15 euro tegoed had en ze blijkbaar iDeal hebben geintegreerd (eindelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Had ook gekund, met nog 25 Euro tegoed op PSN en CC koppeling, maar doosje en boekje hé :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SToRM666 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 11:42:Even over de AI van de Clickers:
spoiler:
Ik heb het gemist in de uitleg, maar die beesten zijn blijkbaar blind? Achteraf gezien moet dat wel met zo'n hoofd zonder ogen :P
Het feit dat je er eigenlijk gewoon naast kunt zitten zonder dat ze je opmerken maakt het wel een stuk gemakkelijker om er voorbij te komen.
Nou zo makkelijke is het niet. Ik ben begonnen met een hard playthrough met de Hearing skill uitgeschakeld in het optie menu. Dat was al pittig, maar ik ben van de week begonnen met een survivor difficulty playthrough en ik moet zeggen...wow. De AI is ontzettend slim op deze setting, vijanden zien je sneller, clickers horen je veel sneller, als je te dichtbij bent (ook al sta je stil) ben je de klos. Erg gaaf.

Als ik nieuwe spelers advies mag geven, begin op hard met die skill uitgeschakeld, wat een ervaring was dat!
SToRM666 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 11:42:
Het grappige is ook dat ik de ene keer niet zo onder de indruk ben van de graphics, maar dan kom ik opeens op een stuk dat ik wel even een "wauw" moment heb. De tussenfilmpjes zijn ook erg indrukwekkend. Je zou soms bijna zeggen dat je naar echte acteurs zit te kijken.
Ik ben tot nu toe ook erg te spreken over de afwisseling van omgevingen en vijanden, dat houdt het spel ook leuk om voor een langere tijd te spelen.
Mijn launch PS3 begon trouwens gisteren na 1,5 uur opeens keihard te blazen (leek wel een fantest), dus toen ben ik een tijdje later maar gestopt.
Tja het is en blijft een stuk hardware uit 2006-2007.

Mensen hebben het vaker over hoe crysis (PC graphics in het algemeen) de utlieme benchmark voor graphics is. Wat ik persoonlijker veel indrukwekkender vind, is hoe developers dit artistisch/grafisch niveau op deze oude hardware weten te verkrijgen. Terwijl de meeste PC games gewoon de PC specs verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:41
K voor diegenen die hem al uit hebben gespeelt.
Betreft het einde en de toon waarop het eindigt lijkt het me helemaal niks om een direct vervolg op te hebben, gezien dat gewoon niet met deze personage's kan worden ge-evenaard.
Maar ND wil waarschijnlijk nog wel een verhaal doen in deze wereld, en ik zie eerder dat je als een soort Bounty Hunter gaat jagen op Ellie gezien the word probably will get out that there is a girl that is immune.

K het zal F***** zijn om zo'n rol te spelen gezien je in dit deel met hun speelt en nu jaag je op ze? ( Puur speculatie) Ze hebben het toen ook in Starcraft Broodwar gedaan Fenix....... :(

[ Voor 86% gewijzigd door Psyonara op 04-07-2013 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik had gisteren opeens een 'idee' over het einde:
spoiler:
Het einde was volgens mij veel beter geweest als de speler een keuze had mogen maken tussen ingrijpen of de operatie wel door laten gaan. Dat had ook tot de nodige discussies kunnen leiden en de speler zou het spel dan kunnen afsluiten zoals hij/zij het wil.
Ik zou dat wel een passende optie vinden en een test voor de speler in hoeverre je gehecht bent aan Ellie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Ik weet niet waar die drang naar keuze in een verhalende game altijd vandaan komt. Je speelt Joel volledig naar hoe zijn karakter Joel is; je bouwt hem niet op zoals je in een RPG als Mass Effect wel Shepard helemaal opbouwt.
spoiler:
Het was zijn keuze. Naar mijn idee was het gewoon niet logisch geweest om de hele game Joel zelf zijn keuzes te laten maken en dan vervolgens op het eind de speler ineens de keuze te geven wat Joel zou doen.

Het is gewoon een mooi afgesloten verhaal dat imo mede zo mooi is omdat het niet zo loopt als je als speler zelf zou verwachten of misschien zou willen, accept it. :)

[ Voor 1% gewijzigd door Voxalizer op 04-07-2013 15:27 . Reden: Spoilertags toch maar ]

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spoiler:
Er is bijvoorbeeld ook de mogelijkheid dat Joel of Ellie doodgaat, die mogelijkheid doe je nu teniet.

[ Voor 76% gewijzigd door bram1984 op 05-07-2013 07:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

bram1984 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 14:09:
[...]

Dit mag dan wel weer tussen spoiler tags.

spoiler:
Er is bijvoorbeeld ook de mogelijkheid dat Joel of Ellie doodgaat, die mogelijkheid doe je nu teniet.
Eeh, idd bij nader inzien spoilertags toegevoegd. Staat nog wel in je quote tho.

[ Voor 10% gewijzigd door Voxalizer op 04-07-2013 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel games sinds ik een NES kreeg op m'n zesde (ergens in 1991) en hoewel Half-Life 2 sinds 2004 steady op de troon zit wat betreft de beste game die ik ooit gespeeld heb kan The Last of Us weleens deze positie overnemen.

Ik heb 'm zojuist uitgespeeld. Om het negatieve gezeik er gelijk uit te gooien: het spel is verre van perfect. Af en toe geeft het geloofwaardigheid op voor gameplay (voorbeeldje: een Clicker komt eraan, jij probeert superstil te doen, Ellie rent met luide stappen rakelings langs de zombie zonder dat er iets gebeurt omdat tegenstanders haar niet zien). Sowieso hoort de AI relatief weinig geluid, ook al loopt iemand die jij op dat moment wurgt hard te gorgelen. De routes van de AI zijn heel cyclisch en daardoor zijn sommige stukken iets te systematisch van aard en voel je je niet altijd evenzeer bedreigd. En er zitten een paar kleine MGS4 momentjes in (dramatische stukken waarop je bijna sterft en maar één ding kunt doen), los van het feit dat het spel natuurlijk heel erg lineair is en van je verwacht dat je exact het pad volgt zoals het bedoeld is en het soms bepaalde keuzes, zoals het gebruik van grof geweld in plaats van sneaken, afdwingt. Om een paar zaken te noemen die zo direct in me opkomen.

Maar vergeet dit commentaar. The Last of Us heeft geloofwaardigere en volwassenere karakters dan welk spel dan ook. De omgevingen zijn stuk voor stuk schitterend ontworpen, ik heb werkelijk mijn ogen uitgekeken. De muziek is aangrijpender en sfeervoller dan welke soundtrack ooit eerder (Gustavo Santaolalla _/-\o_ ). Het verhaal blijft spannend tot het (oké, ik geef toe, beetje dubieuze) einde. En ondanks schoonheidsfoutjes is de gameplay stukken interessanter dan de doorsnee shooter. Alles opgeteld is dit spel meeslepender dan alles dat ik ooit eerder gespeeld heb. Echt een prachtige ervaring.

Misschien doet het maar weinig echt originele dingen. Maar wat mij betreft is het de meest briljante uitvoering ooit wat betreft verhalende lineaire actiegames en een mijlpaal wat betreft storytelling in games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Leuk leesvoer (met spoilers)

The Moral Ambiguities In The Last Of Us
http://kotaku.com/the-mor...-the-last-of-us-646394482

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Verwijderd schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 22:14:
Ik speel games sinds ik een NES kreeg op m'n zesde (ergens in 1991) en hoewel Half-Life 2 sinds 2004 steady op de troon zit wat betreft de beste game die ik ooit gespeeld heb kan The Last of Us weleens deze positie overnemen.
Eigenlijk wel grappig dat je HL2 vernoemd, aangezien TLoU me gek genoeg deed denken aan HL2.
Ik denk dat dit komt doordat de opzet bij beide spellen toch wel op elkaar lijkt. Bij beide spellen ga je namelijk op een soort van lange 'reis' door een vrij gedetailleerde en realistisch opgezette fictieve wereld. En daarbij kom je ook door veel verschillende omgevingen. Beter kan ik het even niet uitleggen :P

[ Voor 4% gewijzigd door SToRM666 op 05-07-2013 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

SToRM666 schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 14:01:
[...]

Eigenlijk wel grappig dat je HL2 vernoemd, aangezien TLoU me gek genoeg deed denken aan HL2.
Ik denk dat dit komt doordat de opzet bij beide spellen toch wel op elkaar lijkt. Bij beide spellen ga je namelijk op een soort van lange 'reis' door een vrij gedetailleerde en realistisch opgezette fictieve wereld. En daarbij kom je ook door veel verschillende omgevingen. Beter kan ik het even niet uitleggen :P
Snap wat je bedoeld, dat gevoel had ik ook. Sowieso is dit 1 van de zeer weinige games in de 25 jaar dat ik game die emotie bij mij oproept, ik kon me echt helemaal inleven in de personages als ware ik er zelf was.

Had nadat ik de game uitgespeeld had ook ff een paar dagen totaal geen zin in een andere game, het avontuur spookte een week lang nog door mijn hoofd. Dat heb ik echt zelden meegemaakt.

Erg knappe prestatie van Naughty Dog en Neil Druckmann. Ben echt zo ontzettend benieuwd wat die gasten straks op de PS4 gaan laten zien. Kijk daar nog meer naar uit dan een Half Life 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Laatst online: 15-09 21:17

v8power67

Psn: Mausosaurus

Net uitgespeeld. En damn wat een game.
Enige jammere is ik heb de game gestart op hard, maar blijkbaar is hij ergens geswitched naar normal... niet zelf gedaan maar misschien te vaak dood gegaan.
Heb er 12 uur over gedaan. Maae dat komt omdat ik mn savegame in begin kwijraakte en dus meer dan een kwart van het spel kon dromen.
Kjjk erg uit naar de dlc mits het singleplayer is. Bij dit soort games raak ik de multiplayer niet aan.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:44

Phydomir

Dennis

v8power67 schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 14:47:
Enige jammere is ik heb de game gestart op hard, maar blijkbaar is hij ergens geswitched naar normal... niet zelf gedaan maar misschien te vaak dood gegaan.
Heb er 12 uur over gedaan. Maae dat komt omdat ik mn savegame in begin kwijraakte en dus meer dan een kwart van het spel kon dromen.
Kjjk erg uit naar de dlc mits het singleplayer is. Bij dit soort games raak ik de multiplayer niet aan.
Wat best jammer is want de multiplayer (survival mode) is best goed.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
v8power67 schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 14:47:
Wow, 12 uur is wel erg snel! Ik heb er 20 uur en 15 minuten over gedaan, maar ik heb dan ook elke ruimte redelijk grondig doorzocht voor items.
Ik ben achteraf gezien wel blij dat ik voor normal gekozen heb. Ik heb alle Uncharted games op hard uitgespeeld, maar bij deze had ik het idee dat normal beter zou zijn voor mij.
Ik vind trouwens de 5% trophies die ik maar heb met het spel uit te spelen wel erg karig.

spoiler: nog wat opmerkingen over het laatste stuk van het spel
Het stuk met de giraffen was wel erg leuk en verrassend. In het gebied daar vlak na had ik eigenlijk wel vrij zware tegenstand verwacht, maar eigenlijk was het hele stuk tot aan het ziekenhuis vrij eenvoudig.
Eigenlijk sowieso wel een klein beetje jammer dat het spel naar het einde toe wat toch redelijk gemakkelijk is, mede door de grote hoeveelheid wapens die je bij hebt. Dan is het toch al wat minder survivallen.

Bij het laatste gevecht in die zwaarbewaakte gang was ik in stealth mode voorbij de tegenstanders gegaan. Ik spring op het einde van de gang over wat kisten heen om stilletjes naar de deur te sluipen, blijken daar opeens 2 tegenstanders achter te zitten :o
Het resultaat was toen een groot vuurgevecht, waarbij ik iedereen in die gang maar heb neergeschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Laatst online: 20:59

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Zojuist uitgespeeld. Heb me prima vermaakt.Genoten van het verhaal, de characters (uitstekende voice acting) en de omgevingen.

De gameplay zelf vond ik, met een aantal uitstekende aspecten (zoals de real time menus om wapens te selecteren en om te craften), eigenlijk het minste van de game :). Vond de puzzels weinig toevoegen en niet echt passen bij de volwassenheid die het spel met het verhaal wil overbrengen. Daarnaast vond ik het soms net wat te herhalend qua gameplay en duurde het even totdat de volgende setpieces voorbij kwamen. Ook vond ik de AI wat te afwisselend. De ene keer horen ze niets, de andere keer horen ze je op 20 meter afstand :)

Maar vanwege het boeiende verhaal en de sfeer die ze in de game hebben weten te brengen heb ik het toch binnen 3 daagjes uitgespeeld. :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Grappig, de voice actor van David is Nolan North, oftewel Nathan Drake van Uncharted.
http://thelastofus.wikia.com/wiki/David

[ Voor 12% gewijzigd door Slashdotter op 05-07-2013 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:31
Helaas ook uitgespeeld, maar deze gaat later op voor een 2e run. Einde was minder episch dan ik gehoopt had , maar al met al meer dan tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:32

RMX

Ik moest bij de stem van David op veel punten aan Trey Parker van South Park denken. Het accent lijkt veel op bepaalde types van de serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Het spel is flink in trek in ieder geval... :) Vanmiddag op marktplaats gezet, echt al teveel reacties...

Het is ook echt een spel om gewoon 1 keer te spelen. Het boeiendste is toch het verhaal en hoe zich dat ontwikkelt. Gezien er ook geen keuzemomenten zijn is voor mij een 2e playthrough niet echt aantrekkelijk. Gisteren ook even wat MP beelden gekeken of het wellicht interessant was om die online code te gebruiken, maar vond de gameplay er niet geweldig uitzien. Goed dat Naughty Dog toch MP ervaringen wil bieden maar het is het iedere keer net niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ps3gamer91
  • Registratie: Februari 2013
Vinden jullie het echt een 99/100 score ( zie de PU )?

''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Nee, een 9 is het wel waard, want het biedt een mooie ervaring. Het verhaal, de sfeer, de omgevingen, de maincharacters, vind ik echt goed. Maar als je het spel puur bekijkt op gameplay dan is het teveel van hetzelfde en niet in balans.

Nieuwe omgeving, gebouwtje in, ontwijk of kill de runners/clickers, te korte en doodsimpele puzzel (pallet zoeken voor ellie of ladder zoeken voor joel..) erachter komen dat je naar een nieuwe stad.gebouw/omgeving moet gaan, overvallen worden door bandits.

Het spel mocht wat mij betreft daarom ook wat korter zijn. Tegen het einde begon ik wat te rushen, terwijl dat eigenlijk zonde was, want dat vond ik eigenlijk de wat boeiendere omgeving met een net wat andere gameplay (sneeuwlevel, etc.).

Heb het spel wel op medium gespeeld, dus daar zit wellicht nog een uitdaging. Ik vond de balans van de AI echter net niet goed genoeg om zonder frustratie Hard te proberen. Soms kruip ik redelijk vlot langs een clicker of runner en geen probleem, andere keer zit ik stil in een hoekje en wordt ineens aangevallen door een clicker die 8 meter verderop staat :).

Maar zoals ik zei, de zwakkere gameplay wordt imho ruimschoots goed gemaakt door het verhaal en de sfeer die het spel uitstraalt. Echter dus zeker geen perfecte score van een 10. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Ps3gamer91 schreef op zondag 07 juli 2013 @ 13:32:
Vinden jullie het echt een 99/100 score ( zie de PU )?
Eigenlijk niet, maar logisch gezien ook weer wel. Het is een geweldige game, maar niet perfect. Vergeleken met andere games die recent zijn uitgekomen vind ik het echter een groot meesterwerk. Deze game verdient wel hoge cijfers, maar de regen van tienen is een beetje overdreven. Review scores zijn volgens mij niet echt ergens op gebaseerd tegenwoordig. Als je de ene game (Bioshock Infinite bijvoorbeeld) een 9.5 geeft en er komt vervolgens een nog betere game uit... Tja, dan moet je die een 10 geven. Sowieso vind ik dat er gewoon te hoge cijfers worden gegeven tegenwoordig, maar dat is een andere discussie.

Het verhaal over gameplay hierboven vind ik niet helemaal terecht. Dat de gameplay na een tijdje een beetje eentonig wordt is natuurlijk geen feit maar een mening. Ik heb dit namelijk niet ervaren. Het ligt ook enorm aan je speelstijl en voorraad supplies die je bij je hebt. Ik heb er nu een playthrough op hard en survivor op zitten en weet zeker dat ik over een tijdje nog wel eens een playthrough ga doen. Ik vind de gameplay best goed uitgewerkt, vooral in de grotere gevechten.
Dat je die gevechten vrijwel allemaal in stealth kan overslaan en het dan saaie gameplay noemt.. Dat kan ik me dan wel weer voorstellen.

Bioshock Infinite bijvoorbeeld kreeg ontzettend hoge cijfers maar vond ik gewoon ontzettend overrated. Dat is nou wel een game waarvan ik zou zeggen dat het puur story over eentonige gameplay is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Mijn post is natuurlijk mijn mening en geen feit. Echter ga ik niet bij elke zin imo of imho of ik vind zetten. :)

Ik heb hele spel enkel met een shotgun, de revolver en een enkele keer de carbine uitgespeeld. Heb de flamethrower niet eens aangeraakt. Je kunt zeggen dat dat aan mijn speelstijl ligt, maar het spel nodigt me ook niet echt uit om een andere speelstijl aan te nemen. Juist op hard en survivor is het gebruik van wapens volgens mij al helemaal niet aan te raden boven stealth. :) En om nog een keer 15 uur hetzelfde trucje uit te halen met een baksteen een flesje en een shiv is gewoon niet aan mij besteed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldkampj
Ondanks dat ik het een enorm goed spel vind, erger ik me mateloos aan die computer gestuurde idioten die met je meelopen.
Zelf probeer ik zoveel mogelijk te sneaken en dan komt er zo'n idioot met volle vaart aangesprint als een of andere dolle olifant. Lijkt me toch dat dat de reviewers van het spel ook opgevallen moet zijn dus ik vraag me serieus af waar al die tienen vandaan komen.

Ik denk overigens ook niet dat ik het spel hierna nog een keer uit zal spelen, puur omdat ik dan weet wat ik kan verwachten wat voor mij de spanning er compleet vanaf haalt. Nu zit ik regelmatig met een bruine broek op de bank :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:32

RMX

Wat vonden jullie het engste stuk?
Ik moet zeggen dat ik
spoiler:
het laatste stuk met David
verreweg het engste vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-09 15:49
spoiler:
Bij mij was dat in het hotel, als je naar beneden bent gevallen in de liftschacht. Ik starte de generator om met je pasje door de deur te kunnen, maar toen hoorde ik dus direct een aantal infected. Ik loop naar een kamer met 1 ingang, gooi wat van die nailbombs neer en wou het uitwachten, komt er een bloater naar binnen, FUCK! Dus dood. Toen dacht ik, ik ren gewoon naar de uitgang en skip die bloater. Ging goed, ga ik die laatste bocht om naar de deur en gues what? Daar kwam die bloater dus vandaan -_-. Loop de hoek om en schrok me de pleuris. Liep recht tegen de bloater op |:(
Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste