Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik heb deze al enkele dagen liggen, maar vanavond kan ik er dan eindelijk aan beginnen. Ik heb tot nu toe zoveel mogelijk de TLoU topics geweerd om spoilers te vermijden, dus ik kan er aan beginnen zonder iets te weten van het verhaal :)

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik speel nu op hard zonder listen mode. Ik dacht hierna nog een playthrough te doen op de survivor mode met de listen mode aan, maar lees nu dat listen mode dan geen optie is. Kut! Ik vind het nu al tenenkrommend moeilijk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:18

Flotter

Pelipper!

Flotter schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 10:27:
[...]

ik heb de Ellie Edition bij Dixons besteld voor 75 euro. Ik hoop alleen dat het dit keer goed gaat, van mijn Duke Nukem Forever Special Edition preorder heb ik niks meer gehoord (dat was achteraf ook niet zo erg met alle matige reviews, en met afhalen en betalen in de winkel heeft het me niks gekost :P).
Dikke faal dus. Zaterdag gebeld met de klantenservice, ze hadden nog niet één exemplaar ontvangen en geen idee wanneer ze ze konden verwachten. Ik zal na het werk eens bij de Saturn langs, hopelijk hebben ze daar nog een exemplaar en anders bestel ik 'm via internet (hij staat nog wel op hun site).

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa4jv
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:05
Inmiddels al uitgespeeld, vond het steeds makkelijker worden naarmate je verder in het spel kwam. Als je gewoon altijd max shivs bij je hebt heb je van clickers geen last meer en floaters zijn vrij eenvoudig uit te schakelen met een
spoiler:
flamethrower
. Die werkt trouwens ook goed tegen alle andere figuren, als je dat ding volledig upgrade is het echt easymode. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:53
Flotter schreef op maandag 17 juni 2013 @ 14:05:
[...]

Dikke faal dus. Zaterdag gebeld met de klantenservice, ze hadden nog niet één exemplaar ontvangen en geen idee wanneer ze ze konden verwachten. Ik zal na het werk eens bij de Saturn langs, hopelijk hebben ze daar nog een exemplaar en anders bestel ik 'm via internet (hij staat nog wel op hun site).
Dixons-medewerkers in Sneek keken mij ook vreemd aan toen ik vroeg of het spel "The Last of Us" binnen was gekomen, ook een leverdatum konden ze niet in hun systeem vinden. Bart Smit was al uitverkocht (20 exemplaren voor 13.00 uur al weg, Free Record shop toch binnengewandeld (tegen beter weten in) en dat was de laatste optie wat betreft mijn woonplaats.

Uiteindelijk naar Leeuwarden gereden om toch het spel in bezit te krijgen, daar was ik de gelukkige van het 3e laatste exemplaar.

Na 7 uren spelen, ik weet niet waarom maar ik had er meer van verwacht terwijl het spel waanzinnig goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:49

Bosmonster

*zucht*

Anoniem: 93248 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 01:09:
[...]

Dat kan ik bevestigen, zojuist de eerste anderhalf uur van de SP er op zitten. Vrouw zei; 'goh tis net alsof je een film zit te kijken!'. Behoorlijk intense shizzle deze game...
Dan heb je ook wel het mooiste en meest intense stukje van de hele game gehad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa4jv
2 potjes multiplayer gespeeld, is wel duidelijk dat je dit met bekenden moet doen. Gekke Koreanen die alle kanten op rennen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93248

pa4jv schreef op maandag 17 juni 2013 @ 16:30:
2 potjes multiplayer gespeeld, is wel duidelijk dat je dit met bekenden moet doen. Gekke Koreanen die alle kanten op rennen. :+
Tijdens de twee potjes die ik tot nu toe heb gespeeld werd er meteen een soort van automagische teamplay ingezet, was al verbaasd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa4jv
Ruilen van teammates? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:02
Ben afgelopen vrijdag begonnen en ben zaterdag nog even verder gegaan.
Wat is het toch een topgame. Geluid is perfect, grafisch ziet het er ook goed uit. Weet niet op hoeveel procent ik zit... en moet zeggen dat het me ook weinig boeit. ik zie het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:06
pa4jv schreef op maandag 17 juni 2013 @ 15:18:
Inmiddels al uitgespeeld, vond het steeds makkelijker worden naarmate je verder in het spel kwam.
Ondanks dat hebben ze het verhaal verder goed uitgewerkt tot het eind toe.

Ik was ook wel even aan een rustig momentje toe, hehe

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa4jv
Tweakers die nu mp doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog niet, maar voeg me maar toe: Sausbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-02 14:07
Fuck ik kom dus niet verder op dat stuk waar je op de kop hangt.. schieten vind ik absoluut niet werken met een tering controller en dus ga ik steeds dood door die clicker..... NOOOOOOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-06 10:08
ik zit nu tegen het einde aan op hard en vindt het eigenlijk alleszins meevallen hoe moeilijk het is. nog geen stuk gehad waar ik het echt moeilijk had en ook altijd wel voldoende ammo gehad.. bovendien kun je met vechten ook een heel eind komen. gelukkig dat ik direct op hard ben begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:09
Wow, ik was al onwijs enthousiast over deze game, maar nu helemaal zeg.

spoiler:
Dat stukje, nadat je die sniper uitgeschakeld hebt en Sam er achter komt dat hij infected is. Die zag ik serieus niet aankomen. Kippenvelmoment. Dat heb ik nog nooit meegemaakt in een spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CristianSchriev schreef op maandag 17 juni 2013 @ 20:23:
Fuck ik kom dus niet verder op dat stuk waar je op de kop hangt.. schieten vind ik absoluut niet werken met een tering controller en dus ga ik steeds dood door die clicker..... NOOOOOOS
Ik vind dit juist een van de weinige games waarbij mikken goed werkt met een controller. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

dev10 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 21:47:
Wow, ik was al onwijs enthousiast over deze game, maar nu helemaal zeg.

spoiler:
Dat stukje, nadat je die sniper uitgeschakeld hebt en Sam er achter komt dat hij infected is. Die zag ik serieus niet aankomen. Kippenvelmoment. Dat heb ik nog nooit meegemaakt in een spel.
Van dat soort stukjes vond ik er inderdaad een aantal inzitten (niet lezen als je nog niet uitgespeeld hebt!) :

spoiler:
De kudde giraffes die in Salt Lake City opeens aan komen zetten en hoe Ellie en Joel daarop reageren.

De ontsnapping vanuit het science lab en Joel van zijn paard valt waarbij ik echt dacht dat ie dood zou zijn na de switch naar Ellie in de sneeuw. Totdat ze zei dat ze op zoek was naar anti biotics.

Joel die Ellie red van die creepy gast in het sneeuw gedeelte.

De traversal stukjes van Joel en Ellie in verlaten gebieden vond ik overal erg sterk.

De endgame in het ziekenhuis en de parkeer garage vond ik erg sterk. En Ellies vraag an Joel in de laatste scene of ze wel eerlijk tegen hem is geweest. Toch een mooi en niet typisch einde van een game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
Inderdaad niet lezen als jet het nog niet uitgespeeld hebt!

spoiler:
Mooi open eind voor een deeltje 2, toch opzoek naar een cure omdat Ellie toch de nige blijkt te zijn

[ Voor 20% gewijzigd door Jackal131 op 17-06-2013 22:27 ]

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa4jv
Ik zit eigenlijk te wachten op een 'bouw je eigen nederzetting' DLC. Kan niet missen toch? :D

Moet zeggen dat de multiplayer met wat teamwork ook wel erg gaaf is, als je geen kamperende tegenstanders hebt is het erg vermakelijk!

[ Voor 42% gewijzigd door pa4jv op 17-06-2013 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
Je moet eerst een paar leuke wapens vrijspelen. Daarna wordt het pas leuk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
hmm... beetje zonde om vanavond met het fijne weer binnen te zitten om de MP te testen:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-12-2023
CristianSchriev schreef op maandag 17 juni 2013 @ 20:23:
Ik ben ook geen fan van het mikken met de controller, ik presteer het elke keer om eerst links uit te komen van het hoofd en op het moment dat ik compenseer gaat hij te ver naar rechts :'). Gelukkig heb je wapens waarbij mikken wat minder belangrijk is.

Dat hangstukje
spoiler:
Die runners pakken je eerst vast en na wat rammen op het vierkantje kan je ze een headshot geven (auto-aim naar het hoofd), dacht dat die clicker na 6 runners komt, dus zorgen dat je dan een volle clip hebt en op hoop van zegen 6 kogels in zijn lijf pompen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peto84
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:48
Vannacht ook uitgespeeldna 15,5 uur. Man man man wat was dit een mooie reis.
Naar mijn idee in ieder hoekje en gaatje gezocht maar toch slechts de heflt van alle collectibles.

Van de week de MP eens aanslingeren, veel lovende reacties hierrover. Mensen schijnen ook echt als team samen te werken.

psnprofiles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Gisteren eindelijk de SP uitgespeeld. Ik hou er gemengde gevoelens aan over, tis een goede game maar verdiend naar mijn mening niet al die perfect scores. Wellicht dat ik iets teveel gewend ben aan geweldadigheid, dat het me minder raakt. Het verhaal met zombie/infectie thema is inmiddels niet so verfrissend meer (zeker niet als je de afgelopen jaren The Walking Dead volgt)

Jammer genoeg voelde ik vanaf het begin geen band met de hoofrolspeler(s). Dan is eigenlijk de game verpest...dat Ellie de vervelende puber moet uithangen prima, maar het herhaaldelijke abuse van het F*** woord, daar zou Gordon Ramsay trots op zijn.

Graphics en sounds zijn prima, maar de gameplay en tempo van deze game vind ik minder goed.

spoiler: niet lezen voor uitspelen!
- pas na 10 uur spelen vond ik de game pas leuk worden, het eerste gedeelte tot en met sam/henry doodgaan had veel korter gekund. zat geen tempo in en was gewoon ontzettend saai (kamers/gebouwen uitkammen) afgewisseld met een paar spannende shootouts. Ze hadden de game echt beter uit kunnen balanceren met de resterende chapters.

- hoe die paarden vrolijk kwamen aangehuppeld na de shootout (op weg naar de ranch) zag er bijzonder lomp uit :+

- Ik heb me goed vermaakt met het jagen met Ellie, haar ontvoering en het sneeuwlevel: zag er prachtig uit. Maar ik had het gevoel 2 verschillende games te spelen. naast het opbloeien van de game, hangen de chapters in het laatste kwart van het verhaal een beetje los aan elkaar. Alsof ze de chapters lukraak samengevoegd hebben. Ook de moeilijkheidsgraad kakt in na het eerste gedeelte. Zat je eerst met moeite alles bijelkaar te schrapen om een shiv te maken, heb ik bijvoorbeeld m'n flamethrower niet 1x hoeven gebruiken (had ik bewaard voor de eindbaas. die er niet kwam hehe) Op het einde loop je met zoveel wapens op je rug, je lijkt rambo wel.
The Last of Us is geen Tombraider, geen shooter maar ook geen echte sneak/stealth or survival horror game. Het heeft elementen val al deze genres, maar blinkt eigenlijk nergens in uit.

- hoe Joel het heeft overleefd na zo'n val, opstaan en paardrijden en er vanaf flikkeren is me een raadsel. bijzonder ongeloofwaardig dat ie opeens verderop in een sneeuwwereld weet te overleven. als ND echt had gedurfd, hadden ze of Joel of Ellie laten doodgaan, want uiteindelijk zitten we toch met een soort van happy open ending. Hoop echt niet dat ze een vervolg hierop gaan maken. Wat mij betreft geen passende einde bij een game die toch controversieel probeert te zijn.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-06 15:33

Sméagol

Master of Mayhem

Hebben mensen hier nog de Ellie edition ergens gespot?

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euphanasia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-12-2023
Sméagol schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 14:19:
Toen ik hem ging halen in MM Amsterdam Noord lagen er best veel, maar dat is alweer 5 dagen geleden.

Welcome to the League of Draven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:18

Flotter

Pelipper!

Vanochtend besteld bij Bart Smit: http://www.bartsmit.com/ps3-the-last-of-us-ellie-edition
Yourgamezone lijkt 'm ook nog te hebben: http://www.yourgamezone.n...-Us-Ellie-Special-Edition
Diverse MediaMarkten hebben hem ook nog: http://www.budgetgaming.n...us+ellie+edition_PS3.html

[ Voor 23% gewijzigd door Flotter op 18-06-2013 16:43 ]

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Leuk weetje: De meeste aspiratie voor The Last of Us komt uit de film No Country For Old Men, volgens de makers.

Ik vond het zelf meer richting een mix van The Road en I Am Legend gaan maar snap inderdaad wel waarom ze dat zeggen, nu ik terug denk aan verschillende secties in het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:09
Wat spelen de mensen hem snel uit zeg, ik ben 17.5uur bezig en zit op 67%. Wel op hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Hard zal wel stuk pittiger zijn? Ik deed op normal 11uur over de eerste 65%, de resterende 35% ging bijzonder rap in 5uur tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Edit: oké Nevermind, 63% na 10uur28
Komt dus nog best wat m

[ Voor 71% gewijzigd door Donstil op 18-06-2013 20:21 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
check je save file :)
de save optie is wat mij betreft eigenlijk nutteloos, je word altijd teruggestuurd naar voor de encounter. (welke de autosave volgens mij altijd al opslaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_marvin
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-06 23:34

de_marvin

You gotta love muffin's!

Sméagol schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 14:19:
Die van mij, die ik bij mycom heb besteld, is net verzonden :)

http://mycom.nl/gaming-so...-last-of-us-ellie-14-juni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Hoe zit het nou precies met sluipen en die Runners?
Aan het begin van de game kon ik daar gewoon langs sluipen dacht ik maar nu beginnen ze als een gek op me af te rennen terwijl ik stil in een donker hoekje zit (Met mijn zaklamp uit)

Ook als ik bv mijn gun trek om te mikken komen ze gelijk als een gek aangerend. Terwijl ik toch dacht dat dit eerst wel kon.

Is dat veranderd later in de game?

[ Voor 18% gewijzigd door Donstil op 18-06-2013 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Het is volgens mij niet altijd even consequent maar ik heb de indruk dat de runners die rondslenteren wat gevoeliger reageren dan de stilstaande runners. Het kan ook zijn dat Ellie of een andere NPC iets teveel herrie maakt en dat ze daarop reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ja reageren ze op Een NPC ? Dat idee heb ik dan weer niet.
Soms zit dat grietje midden in het gangpad maar lopen runners dwars door haar heen.

Ik zit nu op 72%. Ondanks dat het me absoluut niet verveeld heb ik het truukje wel een beetje gezien inmiddels.

Je bent opweg naar een lokatie > beetje rond neuzen inclusief runners/clickers ombrengen > verwerkt een teleurstelling (Geen fireflies oid) > cut scene > bandieten die je telkens weer vinden > vluchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97348

het is wel mooi te zien dat je afhankelijk bent van ellie. of als je als ellie speelt afhankelijk bent van joel.
tot nu toe is het de beste game die ik ooit op mijn PS3 heb gehad.
houd je van als een kip zonder kop door de level te rennen en alles omver te knallen ben je met TLA toch op het verkeerde adres, dit is meer stapje voor stapje uitstippelen welke route je zou gaan nemen en hoe je je tegenstanders uitschakeld.
ben blij dat je een tijdje als ellie de wereld kunt verkennen. alleen het einde......ik wil een vervolg!
toen het was gestopt had ik pas rust, en begon mijn dagelijkse leventje weer.....zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-06 15:33

Sméagol

Master of Mayhem

Thanks voor de reacties mensen. De pricewatch gaf niks aan. Google leverde niet zo gauw goeie hits op, ik zag alleen één Nederlandse site die me niet zo betrouwbaar over kwam. Ik had de Media Markt (Rotterdam) ook gebeld.. Die zou ze gisteren misschien binnen krijgen, probleem is alleen dat ik nog een paar dagen op m’n geld moet wachten, en dus liever online met een CC of andere methode betaalde. Ik was bang dat ie dan inmiddels uitverkocht zou zijn, en wou de LE niet mislopen ;). Ik heb ’m inmiddels bij Wehkamp besteld (via via één van die links boven). Ik zag die Mycom link daarna pas, daar was ie goedkoper, maar ach.

Bij deze heb ik mijn eerste non-Nintendo (en non-PC) game besteld. Nou de Playstation zelf nog, maar die moet even wachten.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Anoniem: 97348 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 23:37:
het is wel mooi te zien dat je afhankelijk bent van ellie. of als je als ellie speelt afhankelijk bent van joel.
houd je van als een kip zonder kop door de level te rennen en alles omver te knallen ben je met TLA toch op het verkeerde adres, dit is meer stapje voor stapje uitstippelen welke route je zou gaan nemen en hoe je je tegenstanders uitschakeld.
ben blij dat je een tijdje als ellie de wereld kunt verkennen. alleen het einde......ik wil een vervolg!
toen het was gestopt had ik pas rust, en begon mijn dagelijkse leventje weer.....zucht
Als Ellie spelen? Komt dat verderop in de game nog ofz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Terryb47 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 19:07:
Hard zal wel stuk pittiger zijn? Ik deed op normal 11uur over de eerste 65%, de resterende 35% ging bijzonder rap in 5uur tijd.
uhm...

volgens mijn snelle berekening zijn je laatste 5 uur dan niet veel rapper gegaan dan je eerste 11 :>
(16 uur totaal, 65%= 11 uur(70% van je speeltijd), 35%=5 uur(30% van je speeltijd))

of begrijp ik je post gewoon niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:07
Donstil schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 23:36:
Je bent opweg naar een lokatie > beetje rond neuzen inclusief runners/clickers ombrengen > verwerkt een teleurstelling (Geen fireflies oid) > cut scene > bandieten die je telkens weer vinden > vluchten.
Tja, naughty dog he ;) ik ergerde me bij uncharted enorm aan datzelfde patroon. Heb het hier nog niet gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Southern Sun schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 08:19:
[...]

Tja, naughty dog he ;) ik ergerde me bij uncharted enorm aan datzelfde patroon. Heb het hier nog niet gelukkig :)
Bij Uncharted is het idd wel erger. Doe je net een enorme puzzel om binnen in een tempel te komen zijn de bandieten al binnen via de achterkant, met zijn honderden en met jeeps en vrachtauto's 8)7

Ik vond Uncharted geweldig maar dat stond me altijd iets tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik zit nu een paar uur in de game. Ik moest er even inkomen qua gameplay en verhaal, maar ik heb nu al zin om vanavond verder te spelen :)
Ik speel nu op normal, maar misschien dat ik wel beter hard gekozen had.

De AI is inderdaad wel een beetje dom in zoverre dat je iemand kunt wurgen terwijl je nog redelijk dicht bij een andere tegenstander staat. Ik had zelf ook al gemerkt dat de tegenstanders geen alarm slaan als ze een dode zien liggen, dit vind ik ook wel jammer.
Grafisch gezien ziet het er goed uit, maar ik vind persoonlijk de Uncharted games grafisch beter. De filmpjes zien er wel zeer goed uit.

[ Voor 3% gewijzigd door SToRM666 op 19-06-2013 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-06 22:58

d0s

sssst

SToRM666 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 12:16:
Ik zit nu een paar uur in de game. Ik moest er even inkomen qua gameplay en verhaal, maar ik heb nu al zin om vanavond verder te spelen :)

De AI is inderdaad wel een beetje dom in zoverre dat je iemand kunt wurgen terwijl je nog redelijk dicht bij een andere tegenstander staat. Ik had zelf ook al gemerkt dat de tegenstanders geen alarm slaan als ze een dode zien liggen, dit vind ik ook wel jammer.
Grafisch gezien ziet het er goed uit, maar ik vind persoonlijk de Uncharted games grafisch beter. De filmpjes zien er wel zeer goed uit.
Zal wel een bug zijn. Ik heb namelijk de lichamen echt moeten verbergen en zorgvuldig moeten kijken waar ik kills deed zodat de AI de dead bodies niet zou zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
d0s schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 12:37:
[...]

Zal wel een bug zijn. Ik heb namelijk de lichamen echt moeten verbergen en zorgvuldig moeten kijken waar ik kills deed zodat de AI de dead bodies niet zou zien.
Echt? Flinke bug dan, ik speel ook op Medium (verander nooit wat aan de moeilijkheidsgraad dus zal wel medium zijn) en kan ze ook gewoon laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schoutse
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-05 09:41
SToRM666 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 12:16:

Je kunt de moeilijkheid altijd nog veranderen in de opties. Ik doe hem nu op hard, en je kunt echt geen lichamen laten liggen. Aan de andere kant, het lijkt nu wel steeds alsof ze recht op de dode lichamen af lopen... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euphanasia
mjah AI is vaag soms, heb een aantal keer gehad dat ze achter mekaar komen kijken naar een dood lichaam waarna ik ze telkens stealth kill, liggen er zo 5 lichamen op een rijtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faberge
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-05 16:49
Hoe kan je de lichamen verplaatsen? Kan dit nog nadat je de kill al hebt gedaan?

http://steamcommunity.com/id/nijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euphanasia
Volgens mij kan dat niet, je kan ze alleen verplaatsen zodra je ze vast pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Lichamen verplaatsen kan inderdaad niet.
Schoutse schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:05:
Je kunt de moeilijkheid altijd nog veranderen in de opties. Ik doe hem nu op hard, en je kunt echt geen lichamen laten liggen. Aan de andere kant, het lijkt nu wel steeds alsof ze recht op de dode lichamen af lopen... :S
Hmmm... het lijkt me sterk dat je tijdens het spel het niveau nog aan kunt passen, anders is die trophy voor hard wel erg gemakkelijk te halen :P
Ik heb alle Uncharted spellen op hard uitgespeeld, dus ik vraag me af of TLoU dan ook goed te doen is op hard. Ach, ik ga nu maar verder op normal, wie weet dat ik m ooit nog eens op hard ga spelen.

[ Voor 35% gewijzigd door SToRM666 op 19-06-2013 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faberge
Heb nooit Uncharted gespeeld en speel eigenlijk nooit shooters op de ps3. Heb alleen Red Dead Redemption en Resident evil 4 en 5 op de PS3 gespeeld. Ondanks dus weinig ervaring had ik niet veel moeite met TLoU op hard. Af en toe een lastig stuk waar ik wel vaak dood ging, maar uiteindelijk onder de 100 keer doodgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
SToRM666 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 14:26:
Lichamen verplaatsen kan inderdaad niet.

[...]

Hmmm... het lijkt me sterk dat je tijdens het spel het niveau nog aan kunt passen, anders is die trophy voor hard wel erg gemakkelijk te halen :P
Ik heb alle Uncharted spellen op hard uitgespeeld, dus ik vraag me af of TLoU dan ook goed te doen is op hard. Ach, ik ga nu maar verder op normal, wie weet dat ik m ooit nog eens op hard ga spelen.
kunt het wel aanpassen in het pauze menu. maar trophy geld voor de moeilijkheidsgraag waar je op begint..

over de AI: speel op hard en zo slim zijn ze niet. Een lijk zien ze wel maar het is niet alsof ze dan allemaal opeens super alert zijn. Hooguit eentje maar ook niet echt..

Ik vind het wat dat betreft niet echt hard. Maar dat had ik al eerder aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winst
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-06 23:57
Vanochtend de SP op normal uitgespeeld. Vond hem niet moeilijk maar ook niet echt makkelijk. Beetje normal dus :P

Maar het verhaal, personages, dialogen en gevechten zijn wat mij betreft echt (heel) overtuigend. En grafisch ziet het er ook mooier uit dan verwacht. En dat terwijl ik van nature een PC gamer ben.

Winst = Papie = ZeroT0ne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Laatst online: 15-06 19:21

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Zo. Uitgespeeld, op hard. Fantastische game, zitten een paar erg mooie momenten in.
spoiler:
Die giraffen bijvoorbeeld
Qua moeilijkheidsgraad vond ik het op hard redelijk moeilijk, nergens onmogelijk maar af en toe redelijk pittig. Lekker pittig iig, precies wat ik verwacht van hard eigenlijk. Ik zou zeggen dat het iets moeilijker is dan Uncharted de hoogste moeilijkheidsgraad.

Ik ben vol lof over het einde:
spoiler:
Erg tof verhaal, keihard maar vooral erg tragisch in a good way. Ik dacht eventjes dat het voorbij was op het moment dat Joel wakker werd bij de Fireflies met Marlene aan het bed. Dat die Joel vervolgens de hele boel uitmoord inclusief de chirurgen... Damn, dat ging ruig. Hoewel best hard past het wel erg bij hoe Joel neergezet is in de game, het geeft de game ook een lekker rauw randje. Ik vind het bewonderenswaardig dat Naughty Dog zoiets aandurft. Het is wel even wat anders dan hun generieke Hollywood / Disneyachtige goodguy Nathan Drake character. Erg tof.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Voxalizer schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 20:34:

Ik ben vol lof over het einde:
spoiler:
Erg tof verhaal, keihard maar vooral erg tragisch in a good way. Ik dacht eventjes dat het voorbij was op het moment dat Joel wakker werd bij de Fireflies met Marlene aan het bed. Dat die Joel vervolgens de hele boel uitmoord inclusief de chirurgen... Damn, dat ging ruig. Hoewel best hard past het wel erg bij hoe Joel neergezet is in de game, het geeft de game ook een lekker rauw randje. Ik vind het bewonderenswaardig dat Naughty Dog zoiets aandurft. Het is wel even wat anders dan hun generieke Hollywood / Disneyachtige goodguy Nathan Drake character. Erg tof.
spoiler:
Ik had dit ook idd, tussen dat moment en het echte einde had ik het nog drie keer trouwens.

Toen ze de lift uitkwamen had een prima einde geweest, de autorit had een prima einde geweest, maar kennelijk had Naughty Dog liever dat we nog 15 seconden speelde en eracterkomen dat Joël naast een killer ook nog eens een leugenaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euphanasia
Zo heb hem uitgespeeld heb er 18 en een half uur over gedaan, langer dan ik had verwacht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Euphanasia
Ik moest er een beetje inkomen, maar ik vond het echt een hele toffe game.

spoiler:
Aan het einde vond ik het in begin best egoistisch van Joel om haar te redden terwijl zij misschien de sleutel was voor het vinden voor de cure. Daarna dacht ik wat valt er nog te redden eigenlijk, ook al vinden ze die cure de hele wereld is al naar de shit, iedereen die leeft is al doorgedraait.

Daarom dacht ik ook een beetje aan The last of us als niet alleen de laatste niet geinfecteerde mensen, maar dat hun 2 elkaar nog hebben en elkaar zien als normale mensen tussen een wereld vol met doorgedraaide en niet te vertrouwen mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 97348 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 23:37:
Excuse my language, maar waarom houd je je bek hier niet gewoon over? Zeg anders ook meteen hoe het afloopt, als je toch bezig bent de boel te verneuken voor een ieder die nog moet spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faberge
Heeft er iemand 120 survivals gehaald met week 12? Lijkt mij nogal onmogelijk. Heb er nu 86 maar om 74 supplies per dag binnen te halen lukt me al niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bram1984 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 23:08:
[...]

Excuse my language, maar waarom houd je je bek hier niet gewoon over? Zeg anders ook meteen hoe het afloopt, als je toch bezig bent de boel te verneuken voor een ieder die nog moet spelen.
Eensch! Voor dit soort info had ie op z'n minst even de spoiler functie kunnen gebruiken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik zit nu iets van een 3 uur in het spel, bevalt echt zeer goed!

Wat ik hier eigenlijk nog niet gelezen heb is hoe goed het geluid eigenlijk is. Ik speel met 5.1 en dat is met deze game echt een dikke aanrader, de surround effecten maken het spel nog spannender.
Ik vind het ook mooi gedaan dat bepaalde geluiden anders klinken afhankelijk van waar je je bevindt ten opzichte van de bron van het geluid. Je hoort dit goed bij de stemmen, geweerschoten en ook als het regent. Die geluiden dempen als je niet in dezelfde ruimte zit en klinken dan heel anders.

[ Voor 12% gewijzigd door SToRM666 op 20-06-2013 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
SToRM666 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:00:

Wat ik hier eigenlijk nog niet gelezen heb is hoe goed het geluid eigenlijk is. Ik speel met 5.1 en dat is met deze game echt een dikke aanrader, de surround effecten maken het spel nog spannender. Ik vind het ook mooi gedaan dat bepaalde geluiden anders klinken afhankelijk van waar je je bevindt ten opzichte van de bron van het geluid. Je hoort dit goed bij de stemmen als je in dezelfde ruimte zit of niet en als je in de regen loopt en je gaat ergens binnen dan dempt dat geluid ook.
Dat riep ik een paar pagina's terug ook. Het geluid is echt <3

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SToRM666 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:00:

Wat ik hier eigenlijk nog niet gelezen heb is hoe goed het geluid eigenlijk is. Ik speel met 5.1 en dat is met deze game echt een dikke aanrader, de surround effecten maken het spel nog spannender.
Ik vind het ook mooi gedaan dat bepaalde geluiden anders klinken afhankelijk van waar je je bevindt ten opzichte van de bron van het geluid. Je hoort dit goed bij de stemmen, geweerschoten en ook als het regent. Die geluiden dempen als je niet in dezelfde ruimte zit en klinken dan heel anders.
Als je echt full immersion wilt moet je eens een headset proberen. ;)

Van de week heb ik van schrik zelfs mijn headset afgegooid. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euphanasia
De soundtrack staat trouwens volledig op Spotify

http://open.spotify.com/album/2GFFxj8aR2XpwIMYanOPjh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bram1984 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:11:
[...]

Als je echt full immersion wilt moet je eens een headset proberen. ;)

Van de week heb ik van schrik zelfs mijn headset afgegooid. O-)
Haha, ik zat gister inderdaad ook met mijn hart in de keel toen ik mijn 7.1 headset op had _/-\o_
Zit nu denk een 2-3 uur in het spel, sjonge jonge wat een spanning zeg!
spoiler:
Ben gister na het eerste encounter met die clickers in het station gestopt, toen ik daarna nog even buiten stond met de hond keek ik nog een keer om me heen of er nergens een infected de hoek om kwam

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 93248 op 20-06-2013 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de mensen die toch willen weten wat er staat, het is geen spoiler.
Anoniem: 93248 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:32:
[...]

Ben gister na het eerste encounter met die clickers in het station gestopt, toen ik daarna nog even buiten stond met de hond keek ik nog een keer om me heen of er nergens een infected de hoek om kwam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bram1984 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:22:
Voor de mensen die toch willen weten wat er staat, het is geen spoiler.

[...]
Nouja, wil niet meteen verklappen wat er gebeurd in dat station :)

Beter een spoilertag teveel dan te weinig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
"Een spoiler is een tekst die informatie verklapt over bijvoorbeeld een boek of film (of game in dit geval), die voor de lezer of kijker verborgen had moeten blijven."

En dat je clickers tegenkomt in een station, weet waarschijnlijk 98% van de mensen al, aangezien dit een uitgebreide gameplay demo is, die Naughty Dog ruim voor release op YT heeft gezet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bram1984 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:42:
"Een spoiler is een tekst die informatie verklapt over bijvoorbeeld een boek of film (of game in dit geval), die voor de lezer of kijker verborgen had moeten blijven."

En dat je clickers tegenkomt in een station, weet waarschijnlijk 98% van de mensen al, aangezien dit een uitgebreide gameplay demo is, die Naughty Dog ruim voor release op YT heeft gezet. ;)
Ah dan snap ik waar je vandaan komt, heb dat stuk nooit gezien in een trailer.
Mijn intentie was juist om te voorkomen dat mensen uit zouden vinden dat de eerste encounter met clickers na ongeveer 2,5 spelen in een station is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 93248 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:59:
[...]

Ah dan snap ik waar je vandaan komt, heb dat stuk nooit gezien in een trailer.
Mijn intentie was juist om te voorkomen dat mensen uit zouden vinden dat de eerste encounter met clickers na ongeveer 2,5 spelen in een station is :)
Nee hoor, dat is niet de eerste encounter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
Heb hem gisteren even online gespeeld.
En was behoorlijk verrast...
enige is dat ik er weinig van snap hoe het allemaal werkt... met de dagen enzo. en wanneer je sjit vrijspeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bram1984 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 12:47:
[...]

Nee hoor, dat is niet de eerste encounter. :)
Nouja de eerste dan met een ruimte vol van die mafkezen, ben er trouwens doorheen gekomen met maar 1 clicker af hoeven te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
Donstil schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 20:50:
[...]
spoiler:
...en eracterkomen dat Joël naast een killer ook nog eens een leugenaar is.
spoiler:
Wie zegt dat Joël een leugenaar is. Dat is misschien iets wat wij sterk vermoeden (open eind voor een 2e deel), maar misschien is het echt wel zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Laatst online: 15-06 19:21

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Jackal131 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 15:02:
[...]

spoiler:
Wie zegt dat Joël een leugenaar is. Dat is misschien iets wat wij sterk vermoeden (open eind voor een 2e deel), maar misschien is het echt wel zo...
spoiler:
Nee, Joel is wel degelijk de leugenaar. Als je de memo recorders van Marlene hebt gevonden kan je daarin duidelijk horen dan Ellie echt een uniek geval is. De game laat er geen enkele twijfel over. Ook heeft Naughty Dog al bevestigd dat er geen vervolg komt op Joel en Ellies verhaal, dit is dan ook niet echt een open einde.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Anoniem: 93248 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:32:
Haha, ik zat gister inderdaad ook met mijn hart in de keel toen ik mijn 7.1 headset op had _/-\o_
Zit nu denk een 2-3 uur in het spel, sjonge jonge wat een spanning zeg!
spoiler:
Ik zit nu ongeveer even ver. Vanavond maar weer verder spelen, ik heb er alweer zin in! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het weer is er in ieder geval naar. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Jackal131 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 15:02:
[...]

spoiler:
Ik ;)
Voxalizer schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:04:
[...]

spoiler:
Nee, Joel is wel degelijk de leugenaar. Als je de memo recorders van Marlene hebt gevonden kan je daarin duidelijk horen dan Ellie echt een uniek geval is. De game laat er geen enkele twijfel over. Ook heeft Naughty Dog al bevestigd dat er geen vervolg komt op Joel en Ellies verhaal, dit is dan ook niet echt een open einde.
En dat ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
ook zojuist uitgespeeld

spoiler:
wat dat betreft had het van mij in de auto wel mogen ophouden.. wel leuk dat ik toch ff de lichte twijfel had of hij alleen in de auto zou zitten. leuke scene. daar eindigen had ik beter gevonden!

de grote plottwist was wel redelijk voorspelbaar :P zeker toen Joel en Ellie echt goed gingen bonden. Wel mooie stukjes trouwens. Op het paard en met de giraffen!

echt een supergame al vind ik de uncharted reeks leuker. Maar dit weekend evengoed op survival nog een keer spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:23
Voxalizer schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:04:
[...]

spoiler:
spoiler:
Eigenlijks best wel lastig te zeggen, gezien als je als infected word gescanned gelijk dood gaat en niet eens de moeite er voor doen om te kijken dat mensen immuum kunnen worden.
De wereld is groot en er zou best kans zijn dat men immuum kan worden Ellie hoeft niet de enige te zijn misschien de eerste!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Gisteren weer een stuk verder gekomen. Het spel bevalt erg goed tot nu toe, alleen stoor ik me wel een beetje aan het feit dat als je zelf aan het sneaken bent dat Ellie gewoon doodleuk aan het rondrennen en praten is met haar zaklamp aan :o
Aan de andere kant zou het natuurlijk wel zeer frustrerend zijn als je positie telkens verraden wordt door degene die je bij je hebt.

Even over de AI van de Clickers:
spoiler:
Ik heb het gemist in de uitleg, maar die beesten zijn blijkbaar blind? Achteraf gezien moet dat wel met zo'n hoofd zonder ogen :P
Het feit dat je er eigenlijk gewoon naast kunt zitten zonder dat ze je opmerken maakt het wel een stuk gemakkelijker om er voorbij te komen.

Het grappige is ook dat ik de ene keer niet zo onder de indruk ben van de graphics, maar dan kom ik opeens op een stuk dat ik wel even een "wauw" moment heb. De tussenfilmpjes zijn ook erg indrukwekkend. Je zou soms bijna zeggen dat je naar echte acteurs zit te kijken.
Ik ben tot nu toe ook erg te spreken over de afwisseling van omgevingen en vijanden, dat houdt het spel ook leuk om voor een langere tijd te spelen.
Mijn launch PS3 begon trouwens gisteren na 1,5 uur opeens keihard te blazen (leek wel een fantest), dus toen ben ik een tijdje later maar gestopt.

[ Voor 11% gewijzigd door SToRM666 op 21-06-2013 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SToRM666 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 11:42:
Het grappige is ook dat ik de ene keer niet zo onder de indruk ben van de graphics, maar dan kom ik opeens op een stuk dat ik wel even een "wauw" moment heb :P
Mijn launch PS3 begon trouwens gisteren na 1,5 uur ook opeens keihard te blazen (leek wel een fantest), dus toen ben ik een tijdje later maar gestopt.
Mijn PS3 staat in een afgesloten tv meubel (enkel een 8cm kabelgat aan de achterkant) meestal staat ie na een half uur al te loeien als een gek. Houdt het al bijna 2 jaar vol zo!
Waarschijnlijk raken na 3 jaar die brakke RoHS solderingen toch allemaal los ongeacht waar je em neerzet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik ga het moeten afkloppen, maar mijn 60GB PS3 (ondertussen 500GB :P) werkt nog altijd perfect.
Ik laat m wel altijd even 10 minuten 'uitblazen' in het XMB menu als ik een tijd gespeeld heb. Gisteren ging ie na een paar minuten gelukkig ook weer automatisch een tandje zachter blazen toen ik het spel afgesloten had.
Mijn PS3 staat links in mijn meubel, zodat de koelgaten veel vrije ruimte hebben (om de Humax die ernaast staat op te warmen, haha).

[ Voor 43% gewijzigd door SToRM666 op 21-06-2013 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
...alleen stoor ik me wel een beetje aan het feit dat als je zelf aan het sneaken bent dat Ellie gewoon doodleuk aan het rondrennen en praten is met haar zaklamp aan :o

Het grappige is ook dat ik de ene keer niet zo onder de indruk ben van de graphics, maar dan kom ik opeens op een stuk dat ik wel even een "wauw" moment heb.
ben ik mee eens, je bent samen met mij 1 van de weinigen hier die kritisch durft te zijn over het spel. heb toch het idee dat velen verblind zijn door de "hype" en de flaws van de game niet zien of niet willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Terryb47 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 12:08:
[...]

ben ik mee eens, je bent samen met mij 1 van de weinigen hier die kritisch durft te zijn over het spel. heb toch het idee dat velen verblind zijn door de "hype" en de flaws van de game niet zien of niet willen zien.
Ach, ik vind de oplossing best prima. Liever dan dat ze het 'realistischer' hadden gedaan en de game vol zat met van die goedbedoelde shit die later allemaal weer (uit)gepatched moet worden.
Ik ben van mening dat het zo een goed werkend product is waar ik me niet aan stoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ik heb er dan ook nog geen last van gehad, dus misschien zijn er meer mensen zoals ik? Ik vind het vreemder dat runners niet reageren op lichten uit zaklampen.

Waar ik me verder aan stoor is dan NPC's in de weg lopen (als je bijvoorbeeld terug wilt om een trap op te lopen).

Voor de rest vind ik de game flawless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Het zijn voor mij persoonlijk ook maar kleine dingen in een verder enorm goeie game. Het blijft natuurlijk ook een spel, dus bepaalde dingen zoals die zaklampen moet je dan maar voor lief nemen, anders zou het spel misschien te moeilijk en/of frustrerend worden.
En grafisch zit de PS3 nu toch wel aan zijn max, het belooft in ieder geval veel goeds voor de PS4 als ik zie wat ze nog uit de PS3 weten te krijgen.

Ik bedenk me trouwens net dat dit een erg leuke coop game had kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-06 01:43
Gisteren weer een stuk verder gekomen. Het spel bevalt erg goed tot nu toe, alleen stoor ik me wel een beetje aan het feit dat als je zelf aan het sneaken bent dat Ellie gewoon doodleuk aan het rondrennen en praten is met haar zaklamp aan :o
Aan de andere kant zou het natuurlijk wel zeer frustrerend zijn als je positie telkens verraden wordt door degene die je bij je hebt.

Even over de AI van de Clickers:
spoiler:
Ik heb het gemist in de uitleg, maar die beesten zijn blijkbaar blind? Achteraf gezien moet dat wel met zo'n hoofd zonder ogen :P
Het feit dat je er eigenlijk gewoon naast kunt zitten zonder dat ze je opmerken maakt het wel een stuk gemakkelijker om er voorbij te komen.

Het grappige is ook dat ik de ene keer niet zo onder de indruk ben van de graphics, maar dan kom ik opeens op een stuk dat ik wel even een "wauw" moment heb. De tussenfilmpjes zijn ook erg indrukwekkend. Je zou soms bijna zeggen dat je naar echte acteurs zit te kijken.
Ik ben tot nu toe ook erg te spreken over de afwisseling van omgevingen en vijanden, dat houdt het spel ook leuk om voor een langere tijd te spelen.
Mijn launch PS3 begon trouwens gisteren na 1,5 uur opeens keihard te blazen (leek wel een fantest), dus toen ben ik een tijdje later maar gestopt.
spoiler:
Clickers werken met echo zoals vleermuizen, langzaam lopen is de truuk.

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SToRM666 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 12:25:
Het zijn voor mij persoonlijk ook maar kleine dingen in een verder enorm goeie game. Het blijft natuurlijk ook een spel, dus bepaalde dingen zoals die zaklampen moet je dan maar voor lief nemen, anders zou het spel misschien te moeilijk en/of frustrerend worden.
En grafisch zit de PS3 nu toch wel aan zijn max, het belooft in ieder geval veel goeds voor de PS4 als ik zie wat ze nog uit de PS3 weten te krijgen.

Ik bedenk me trouwens net dat dit een erg leuke coop game had kunnen zijn.
Ik hoop echt dat ze dat er nog in gaan patchen, ook met splitscreen. Lijkt me echt briljant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:11
Het spel bevalt erg goed tot nu toe, alleen stoor ik me wel een beetje aan het feit dat als je zelf aan het sneaken bent dat Ellie gewoon doodleuk aan het rondrennen en praten is met haar zaklamp aan :o
[...]

Stoorde ik me ook al een beetje aan toen ik weer aan het sluipen was.
En dat soms de silent kill niet werk bij Stalkers(dat zijn toch de infected die wezenloos voor zich uit staan te staren.), ook erg veel verdwijnende textures tegen gekomen.
Persoonlijk vindt ik dat het verhaal, de voice acting, de gameplay en cinematic moments zulke flaws wel makkelijk vergeeflijk maken.
Dit is sinds lange tijd een game die ik aan een stuk door heb willen spelen en ook uitgespeeld heb, omdat ik bij veel andere games al vrij snel de interesse verlies.

Afbeeldingslocatie: http://art.penny-arcade.com/photos/i-GLQjhhF/0/950x10000/i-GLQjhhF-950x10000.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Flex0r op 21-06-2013 16:26 ]

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
[...]

Ik heb dit een aantal pagina;s terug ook gepost. Het viel me het eerst op in dat dorpje met die oude "vriend".
Die zegt dan dat je heel stil moet zijn maar komt vervolgens zelfs stampvoetend langs.

Ook vond ik het persoonlijk irritant dat "grietje" continu "HE SHIT" roept, soms 1x in 30 minuten. Soms 25x in 10 minuten. Continu dezelfde audio sample ook.
Ik heb ook een Launch PS3 en ook bij mij gaat hij behoorlijk blazen. Al na een half uurtje the Last of us trouwens.

Maakt verder niet uit welke scene of omgeving oid, heb gewoon door gespeeld en nergens last van gehad. Woensdag zelfs een uurtje of 6 achter elkaar gespeeld zonder problemen.
Verderf schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 12:32:
[...]

spoiler:
Clickers werken met echo zoals vleermuizen, langzaam lopen is de truuk.
spoiler:
Vlammenwerper is de truuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mzx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-06 13:42

mzx

Donstil schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 16:35:
[...]

Ik heb dit een aantal pagina;s terug ook gepost. Het viel me het eerst op in dat dorpje met die oude "vriend".
Die zegt dan dat je heel stil moet zijn maar komt vervolgens zelfs stampvoetend langs.
spoiler:
Haha! Ja, die Bill. Wat een lomperik zeg. Kerel gewoon rennend langs die dingen en als ik dan over een flesje loop horen ze me :P.
Ik stoor me niet echt aan, want het zijn kleine schoonheidsfoutjes, maar ik kan wel snappen dat het voor sommige mensen de immersion een beetje breekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Haha, die Penny Arcade strip is wel erg toepasselijk :D
Donstil schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 16:35:
Ik heb ook een Launch PS3 en ook bij mij gaat hij behoorlijk blazen. Al na een half uurtje the Last of us trouwens.

Maakt verder niet uit welke scene of omgeving oid, heb gewoon door gespeeld en nergens last van gehad. Woensdag zelfs een uurtje of 6 achter elkaar gespeeld zonder problemen.
Blazen doet ie bij mij ook na een half uurtje, maar die ene keer ging die nog even een tandje harder blazen :P

Je moet trouwens bij het rondspeuren naar items ook goed kijken dat je niet de verkeerde deur opent, want als er dan een tussenfilmpje gestart wordt kun je niet meer terug om verder te speuren.

Achja, ik ga zometeen even verder met dit fantastische spel. Naughty Dog heeft weer een pareltje afgeleverd. Ik vermoed alleen wel dat dit geen vervolg gaat krijgen (ken het einde ook nog niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

spoiler:
Wat ik ook een beetje jammer vind, is dat Ellie een ghost is. Ze loopt en rent lekker in het open terwijl er vijanden er recht voor staat. Ja, die reageren er namelijk niet op... En dit gebeurt ook best vaak bij Joel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou, ook uitgespeeld. Ik heb er 19 uur en 14 minuten over gedaan. Echt een bizarre lengte tegenwoordig.

Ik heb de game op Hard zonder listen mode gespeeld. Is op sommige stukken echt schier onmogelijk.

Ik ben meteen weer opnieuw begonnen met New Game Plus, ook op Hard, met listen mode aan. Dat is toch wel een stuk beter te doen. Heel eerlijk gezegd vind ik het ook leuker zo.

spoiler:
Het einde is wel echt wreed verzonnen. Ik kan me niet voorstellen dat er geen vervolg komt, ND kennende. Er zijn natuurlijk nog steeds mensen die van de conditie van Ellie af weten en die haar gewoon weer achterna komen. Het adres van Joel zal ook niet zo moeilijk te vinden zijn.

Zijn er al mensen die op Survivor hebben gespeeld? Volgens mij is dat echt niet te doen.

edit: Er komt single player DLC aan, mooi. Laat maar komen!

[ Voor 9% gewijzigd door bram1984 op 22-06-2013 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Hoewel ik alle Uncharted spellen op hard gespeeld heb ben ik toch blij dat ik deze op normal speel. Voor mij moet het wel ontspannen gamen blijven zonder dat ik iets 10 keer opnieuw moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo steek ik ook in elkaar, maar juist in deze game wil ik het 't zo moeilijk mogelijk krijgen. Alles zo voorzichtig mogelijk moeten doen. Probleem van Survivor is echter dat de listen mode niet gebruikt kan worden. Alles is verder veel schaarser en vijanden zijn moeilijker te verslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ja, bij Survivor is het denk ik echt nooit je ammo gebruiken, tenzij het niet anders kan en in veel situaties de confrontatie gewoon niet aangaan en er voorbij sneaken. Maar of dat het leuker maakt betwijfel ik, zal persoonlijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peto84
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:48
Survivor valt op zich mee. Ben nu halverwege en zolang je niet te gehaast door gebieden heen gaat, lukt het meeste wel zonder kogels. Je vind nauwelijks items, dus ook zaak om daar voorzichtig mee om te springen. Er zijn wel paar gebieden geweest die pittig waren, maar met voldoende geduld ook te doen.

Zeker als je een paar flinke klappen hebt gehad moet je het checkpoint echt restarten anders kom je der later mee in problemen.

psnprofiles

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste