The Walking Dead.
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Ik ben inmiddels alweer vergeten hoe die listen mode uberhaupt aan ging.. welke toets was dat? 
Ik dacht L3, maar die doet niks.
Ik dacht L3, maar die doet niks.
[ Voor 15% gewijzigd door Bosmonster op 14-06-2013 11:55 ]
Anoniem: 93248
Vind ik het gebruik wat Euphanasia boven jouw post beschrijft toch leuker klinken
Nog niet gespeeld dus de praktijk zal het uit moeten wijzen!
Gisteren de tijd niet gevonden om nog langs de MM te gaan maar moet er als ik dit allemaal lees toch aan geloven.Audione0 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 11:45:
[...]
Ik ben er gisteren aan begonnen en moet zeggen dat het er zeer goed uit ziet en dat de game play leuk is, nog niet heel vet.
Ellie ben ik nog niet tegen gekomen en men zegt dat de game dan pas echt uit zn voegen knalt en dat je dan pas het verhaal ingezogen wordt.
Wat ik overigens al erg tof vond is dat er in het begin van de game een nieuwsbericht op tv zag vervolgens draai je je om en je ziet het daadwerkelijk gebeuren.
Wat precies zeg ik natuurlijk niet..
Ik vind het iig een mengsel van Heavy rain en de betere resident evil game + the walking dead tv serie.. Dus voor mij iig een perfecte mix!
Nu nog even doorspelen en Ellie vinden..
#Edit: spelfoutje..
Zonde dat ik vanavond wat verplichtingen heb... Misschien als ik terugkom om half 11 vanavond dat ik dan nog even nachtwerk kan maken...
Tja ik heb geen idee. Ik heb nog niet gespeeld, maar ik mag toch aannemen dat je sommige vertrekken ongezien binnen kan sluipen.Anoniem: 93248 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 11:59:
[...]
Vind ik het gebruik wat Euphanasia boven jouw post beschrijft toch leuker klinken
Nog niet gespeeld dus de praktijk zal het uit moeten wijzen!
De game ziet er juist zo tof uit door de realistische animaties en gevechten. Joel is geen Drake en kan geen grote sprongen etc. maken, maar nu kan hij ineens wel door muren heen kijken.
Alles wat ik quote.Anoniem: 93248 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 13:01:
gevisualiseerd
Media Markt Den Haag had nog niets liggen. Opvallend wel, daarna nog doorgeweest naar de Gameshop maar ook niets. Ik bestel voortaan wel.
Nederlandse PS5 clan / 30+
Zijn hier andere die het spel hebben gepreordered bij mycom? Ik heb al een heletijd geleden een preorder gedaan op de Ellie Edition.
http://mycom.nl/gaming-so.../last-of-us-ellie-14-juni
Hoewel het product zelfs in de titel 14 juni heeft staan, staat er ook leverbaar in juli bij
Ik hoop wel dat ik hem nog krijg en niet dat hij geannuleerd wordt.
Hoewel het product zelfs in de titel 14 juni heeft staan, staat er ook leverbaar in juli bij
haha, wat ik bedoel te zeggen is dat het niet 1 op 1 'kijken' is. Meer dan wat contouren van personen zie je niet, de rest van de ruimte is nog compleet onbekend. Je ziet in feite dus evenveel als dat je normaal gesproken zou horen.
Als het hedendaagse ingame geluid zover was dat je zulke exacte locatiebepalingen kon doen dan hadden ze het wel anders opgelost.
Ik zie het als een redelijk creatieve work around en het feit dat het makkelijk - niet - te gebruiken is vind ik ook een prima oplossing.
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 93248 op 14-06-2013 13:40 ]
65euro voor dit spel! Yes no problem!
Dan maakt het me niks uit. 60euro voor een fifa nummer 10.000 no thanks! Wat een geweldig spel
In juli. Ja dan moet je nog even geduld hebben.de_marvin schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 13:25:
Zijn hier andere die het spel hebben gepreordered bij mycom? Ik heb al een heletijd geleden een preorder gedaan op de Ellie Edition.
True. Ik kijk wel even hoe het werkt.Anoniem: 93248 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 13:33:
[...]
haha, wat ik bedoel te zeggen is dat het niet 1 op 1 'kijken' is. Meer dan wat contouren van personen zie je niet, de rest van de ruimte is nog compleet onbekend. Je ziet in feite dus evenveel als dat je normaal gesproken zou horen.
Als het hedendaagse ingame geluid zover was dat je zulke exacte locatiebepalingen kon doen dan hadden ze het wel anders opgelost.
Ik zie het als een redelijk creatieve work around en het feit dat het makkelijk - niet - te gebruiken is vind ik ook een prima oplossing.
Wat mij betreft snap je er weinig van als je überhaupt € 65,- voor welke game dan ook neer telt. Dat is gewoon pure oplichting. Nul support vanuit mijn kant, dit soort winkels. Bol doet ook aan dat soort praktijken.CristianSchriev schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 13:50:
65euro voor dit spel! Yes no problem!Dan maakt het me niks uit. 60euro voor een fifa nummer 10.000 no thanks! Wat een geweldig spel
Wat ik ook raar vind is dat er onderlinge prijsverschil is bij de MM. Bij de 1 kostie €65 bij de ander weer 60 en bij weer een andere MM weer €55, raaaaaaaaaar... Je zou zeggen MM = MMbram1984 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 14:09:
Wat mij betreft snap je er weinig van als je überhaupt € 65,- voor welke game dan ook neer telt. Dat is gewoon pure oplichting. Nul support vanuit mijn kant, dit soort winkels. Bol doet ook aan dat soort praktijken.

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Daar heb ik 'm anders gister gehaald.The Outlaw schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 13:19:
Media Markt Den Haag had nog niets liggen. Opvallend wel, daarna nog doorgeweest naar de Gameshop maar ook niets. Ik bestel voortaan wel.
Bij MM Arnhem gaven ze em gister nog niet mee. Vrouwtje kwam aan met het verhaal dat ze anders ruzie kreeg met Sony. Daarnaast had ze er maar 10 liggen

Dit is voor mij ook een behoorlijke uitzondering hoor, heb em vanmorgen voor 59,95 besteld bij bol.com. (-15 euro kadobon, dat wel)bram1984 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 14:09:
Wat mij betreft snap je er weinig van als je überhaupt € 65,- voor welke game dan ook neer telt. Dat is gewoon pure oplichting. Nul support vanuit mijn kant, dit soort winkels. Bol doet ook aan dat soort praktijken.
De enige andere game die ik ooit bij release heb gekocht op de PS3 is Battlefield 3, voor de rest speel ik alleen maar 'ouwe' meuk
BF3 heeft me in totaal 80 euro gekost (game+DLC) maar als ik het aantal uur speelplezier bekijk dan is dat eigenlijk peanuts.
[ Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 93248 op 14-06-2013 14:35 ]
Dat is niet alleen met spellen zo maar ook met laptops en tv's en zo'n beetje alles wat ze verkopen, heel erg oppassen dus met dit soort dingen. Op een tv scheelde het bijna 80 euro met degene hier in de stad en eentje iets verderop hierAudione0 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 14:13:
[...]
Wat ik ook raar vind is dat er onderlinge prijsverschil is bij de MM. Bij de 1 kostie €65 bij de ander weer 60 en bij weer een andere MM weer €55, raaaaaaaaaar... Je zou zeggen MM = MM

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
Ik had hem gister gehaald in MM Amsterdam-noord voor 55,-
Welcome to the League of Draven
MM zijn toch allemaal van die franchise cowboys?Donnie schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 14:27:
[...]
Dat is niet alleen met spellen zo maar ook met laptops en tv's en zo'n beetje alles wat ze verkopen, heel erg oppassen dus met dit soort dingen. Op een tv scheelde het bijna 80 euro met degene hier in de stad en eentje iets verderop hier![]()
Bartsmit apeldoorn gaf hem woensdag al mee.Anoniem: 93248 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 14:27:
[...]
Bij MM Arnhem gaven ze em gister nog niet mee. Vrouwtje kwam aan met het verhaal dat ze anders ruzie kreeg met Sony. Daarnaast had ze er maar 10 liggen(UK import versie)
[...]
Dit is voor mij ook een behoorlijke uitzondering hoor, heb em vanmorgen voor 59,95 besteld bij bol.com. (-15 euro kadobon, dat wel)
De enige andere game die ik ooit bij release heb gekocht op de PS3 is Battlefield 3, voor de rest speel ik alleen maar 'ouwe' meuk
BF3 heeft me in totaal 80 euro gekost (game+DLC) maar als ik het aantal uur speelplezier bekijk dan is dat eigenlijk peanuts.
Waarom vind je dit pure oplichterij? Want ik zie niet in wat hier oplichterij aan is?bram1984 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 14:09:
[...]
Nope, zo werkt het helaas niet. Men kan per vestiging de prjis bepalen. Een winkel als bijvoorbeeld BCC is hierin anders (hoewel het daar ook voor komt vanwege regionale aanpassingen, maar op een veel kleinere schaal).Audione0 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 14:13:
[...]
Wat ik ook raar vind is dat er onderlinge prijsverschil is bij de MM. Bij de 1 kostie €65 bij de ander weer 60 en bij weer een andere MM weer €55, raaaaaaaaaar... Je zou zeggen MM = MM
Als je dat niet ziet, moet je lekker je games bij Bol of E-Plaza blijven kopen voor de absurde prijs van € 65,-. Ik blijf ze lekker bij kleinschalige webshopjes voor minder dan € 50,- bestellen.Swaxie schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 14:36:
[...]
Waarom vind je dit pure oplichterij? Want ik zie niet in wat hier oplichterij aan is?
Ik krijg net overigens vanuit het thuisfront te horen dat mijn exemplaar nog steeds niet binnen is. Hopelijk valt 'ie zo dadelijk alsnog op de mat. Anders haal ik 'm straks wel bij de Saturn denk ik. Dan breng ik het gesealde exemplaar weer terug naar de Saturn morgen of volgende week.
Zeg nou gewoon wat er oplichterij aan is...bram1984 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 15:14:
[...]
Nope, zo werkt het helaas niet. Men kan per vestiging de prjis bepalen. Een winkel als bijvoorbeeld BCC is hierin anders (hoewel het daar ook voor komt vanwege regionale aanpassingen, maar op een veel kleinere schaal).
[...]
Als je dat niet ziet, moet je lekker je games bij Bol of E-Plaza blijven kopen voor de absurde prijs van € 65,-. Ik blijf ze lekker bij kleinschalige webshopjes voor minder dan € 50,- bestellen.
Ik krijg net overigens vanuit het thuisfront te horen dat mijn exemplaar nog steeds niet binnen is. Hopelijk valt 'ie zo dadelijk alsnog op de mat. Anders haal ik 'm straks wel bij de Saturn denk ik. Dan breng ik het gesealde exemplaar weer terug naar de Saturn morgen of volgende week.
Ik zeg niet dat ik bij bol.com koop ik zeg alleen dat ik niet inzie dat jij dit oplichterij noemt. Van je bekendheid gebruik maken heet dat. Die kleine webshopjes van jouw worden binnenkort ook groot en dan gaan ze je ook "oplichten". Ik vind het gewoon een slimme verkooptruc.
Daarbij is het voor winkels als Saturn en MM, uiteraard veel makkelijker om betere tarieven te krijgen omdat ze meer inkopen. Voor de webshoppies geld gewoon hetzelfde.
Als je het nou even in de context leest en niet alles letterlijk gaat opvatten. Natuurlijk is het pas echte oplichting als er een CD van Tina Turner in het doosje zou zitten, maar je snapt wat ik bedoel. Bol en E-Plaza zijn ook gewoon webshops en "Ook daarom koop je bij Bol.com". Voor de absurd hoge prijs dus.
Zelfs de Saturn en MM verkopen ze dikwijls onder de € 60,-.
Zelfs de Saturn en MM verkopen ze dikwijls onder de € 60,-.
Yeah, MM's zijn allemaal losstaande winkels met hetzelfde concept/naam, maar niks met elkaar te maken. En dus ook hun eigen prijsbeleid.Anoniem: 93248 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 14:36:
[...]
MM zijn toch allemaal van die franchise cowboys?
Verder moet je niet de winkel aankijken als die een product voor de door de uitgever aangegeven adviesprijs verkoopt natuurlijk... Winkels zuigen die prijzen ook niet uit hun duim...
Als die bij een winkel te duur is, dan koop je hem gewoon bij een andere toch?
[ Voor 30% gewijzigd door Bosmonster op 14-06-2013 15:36 ]
Ik heb hem net maar besteld bij Coolblue. Morgen in huis, hij is nergens meer in de winkel te krijgen
Owner of DBIT Consultancy
Als die van mij straks nog niet binnen is, haal ik 'm bij de Bart Smit voor, jawel, € 65,-. De game die ik dan van Direct Game ontvang, breng ik volgende week weer terug bij Bart Smit.
In mijn menu blijft hij staan op autosaving ease wait. Maar kan nu niet saven niet laden niet stoppen niets.... ben bang dat als ik stop ik alles kwijt ben. En ben nu al een aantal uurtjes bezig.
Edit:
http://zoknowsgaming.com/...-last-of-us-autosave-bug/
FIjn is dus een bug.... ben nu dus zeker te weten heel veel uurtjes kwijt omdat dit al bijna vanaf eerste minuut bij mij in menu staat.
Heel jammer dit.
Edit:
FIjn is dus een bug.... ben nu dus zeker te weten heel veel uurtjes kwijt omdat dit al bijna vanaf eerste minuut bij mij in menu staat.
Heel jammer dit.
[ Voor 37% gewijzigd door v8power67 op 14-06-2013 16:28 ]
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Voor de mensen die zich storen aan de listen mode 'special power' van Joel: Dit is in game options gewoon uit te zetten. Geen vervangend systeem oid, gewoon compleet die listen mode weg. FTW. Vooral met een goede surround (head)set echt genieten en zo veel spannender!
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
Kijk, dit. Ik heb gelukkig een headset, dus die optie gaat uit.Voxalizer schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 16:38:
Voor de mensen die zich storen aan de listen mode 'special power' van Joel: Dit is in game options gewoon uit te zetten. Geen vervangend systeem oid, gewoon compleet die listen mode weg. FTW. Vooral met een goede surround (head)set echt genieten en zo veel spannender!
"Uw bestelling wordt voorbereid voor verzending."...24 uur later nog steeds zelfde..:/
Net een paar uur op zitten. Wat een fantastische game. Wat Naughty Dog uit die PS3 weet te persen is ongezien.
En de game pakt je ook echt emotioneel. Ik zat bijna te huilen achter mijn PS3... Niet veel games kunnen dat losmaken.
En de game pakt je ook echt emotioneel. Ik zat bijna te huilen achter mijn PS3... Niet veel games kunnen dat losmaken.
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
Zelfde hier, gisteravond lekker zitten spelen, maar hij bleef op autosave hangen en ik kon niet manual saven of normaal quitenv8power67 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 16:23:
In mijn menu blijft hij staan op autosaving ease wait. Maar kan nu niet saven niet laden niet stoppen niets.... ben bang dat als ik stop ik alles kwijt ben. En ben nu al een aantal uurtjes bezig.
Edit:
Heel jammer dit.
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=589746 Hier is ook wat info, maar er is nog geen echte oplossing.
Ja hier ook, mijn laatste save is op 5 uur gespeeld, 2 uur later kwam ik er achter dat het fout ging. Opnieuw die save game gestart, na 5 minuten zelfde probleem. Kan dus niet meer verder...nioz schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 17:30:
[...]
Zelfde hier, gisteravond lekker zitten spelen, maar hij bleef op autosave hangen en ik kon niet manual saven of normaal quitenNet de savegame weer geladen, meer dan een uur aan progress kwijt en gelijk weer de bug
Kan dus weer resetten en hopen dat hij wegblijft.
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=589746 Hier is ook wat info, maar er is nog geen echte oplossing.
Mja, ik heb hem gekocht voor de single player.
Nu even 20 minuten kunnen spelen (veel checken tussendoor of de savefunctie nog wel werkt), maar nu toch weer vastgelopen.
Zal jullie er verder niet meer mee lastigvallen, maar ik zou zeggen: let er op
Nu even 20 minuten kunnen spelen (veel checken tussendoor of de savefunctie nog wel werkt), maar nu toch weer vastgelopen.
Zal jullie er verder niet meer mee lastigvallen, maar ik zou zeggen: let er op
Zie ook hier:
http://www.ign.com/articl...ems-plague-the-last-of-us
Ik ga vanavond toch maar beginnen eraan hoor
http://www.ign.com/articl...ems-plague-the-last-of-us
Ik ga vanavond toch maar beginnen eraan hoor
PSN: Melkazar | Steam: Melkaz
net gehaald bij MM rijswijk voor €55,-
, hoop dat ik er vanavond nog aan toe kom.......
Raad iedereen aan even ste wachten met spelen tot dat ze patchen zal niet lang duren. Voorkomt een hoop frustratie ....
Ben gewoon terug geschoten naar 55min in het spel. Ben ong 4 uur gamplay kwijt.... naja kan nog een keer alles doen
ook geen straf.
Ben gewoon terug geschoten naar 55min in het spel. Ben ong 4 uur gamplay kwijt.... naja kan nog een keer alles doen
[ Voor 36% gewijzigd door v8power67 op 14-06-2013 19:12 ]
Ze zeggen dat het is opgelost via Twitter:v8power67 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 19:05:
Raad iedereen aan even ste wachten met spelen tot dat ze patchen zal niet lang duren. Voorkomt een hoop frustratie ....
Ben gewoon terug geschoten naar 55min in het spel. Ben ong 4 uur gamplay kwijt.... naja kan nog een keer alles doenook geen straf.
The autosave issue was a problem w/ our servers. No patch needed to fix it, just re-launch the game. Thanks again
Net het begin gestart en meteen de bug van de auto-saving. Lijkt dus nog niet opgelost?
Ik was ook al ruim 3,5 uur bezig. Na het eten verder bij... 15min.... Gelukkig is het spel wel vermakelijk.
Ook mensen die er geen last van hebben?
Ja die zijn er maar die hoor je niet zo vaak.bram1984 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 20:13:
Ik heb de mijne gisteren bij de MM gekocht voor 52 euro. Gisteren tot laat in de ochtend doorgespeeld en ben helaas al bij 45%
Ik neem aan dat je het over de Saturn? Ik heb daar ook de ellie editie besteld(na dat het bij shopto.net meerdere keren niet lukte) en bij mij zit er ook nog geen schot in de zaak. Ik ga morgen toch even bellen, want zo heeft pre-orderen natuurlijk weinig zin!aleejj schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 16:46:
"Uw bestelling wordt voorbereid voor verzending."...24 uur later nog steeds zelfde..:/

Ik heb nog niks meegemaakt waar nu jullie over converseren. Ik heb geluk I guess.
Ik wacht even tot de kleine slaapt, en dan ga ik ook beginnen. Heel klein stukje van het begin gedaan, en dat belooft veel goeds.
Wat ik nu niet begrijp is weapon upgrades, het heeft zo een tool tekentje en ik weet niet wat ik nodig heb om dus die tool level te levelen. (Tot nu toe alle wapens die ik in mijn bezit heb wel kunnen level met level 0 waardes.)
Vrij bijzondere zin maar ik denk dat ik je begrijp.. Op een gegeven moment kom je soort werkbanken tegen in het spel waar je vervolgens je wapen kunt upgraden met die verzamelde shit. Dan kun je per wapen bepaalde eigenschappen upgraden.Phntm schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 21:11:
Wat ik nu niet begrijp is weapon upgrades, het heeft zo een tool tekentje en ik weet niet wat ik nodig heb om dus die tool level te levelen. (Tot nu toe alle wapens die ik in mijn bezit heb wel kunnen level met level 0 waardes.)
Een vriend van mij heeft nergens last van.bram1984 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 20:13:
Zelf heb ik een nieuwe save gemaakt (vanaf het punt waar ik was toen ik de bug kreeg), en tot nu toe nergens last meer van. Misschien dat er iets misgaat waardoor een bepaalde save niet goed te overschrijven is ofzo?
edit:
Was even terug aan het lezen en het is dus waarschijnlijk gefixt?
drpeer_holland in "[PS3] The Last of Us - Deel 1"
[ Voor 15% gewijzigd door nioz op 14-06-2013 21:56 ]
Lekker dan, ook 4 uur gameplay kwijt. Kan gewoon weer helemaal vooraan beginnen waar die stad onder vuur ligt en die Tommy er nog bij is. WTF niet tof! 
Heb de controller net aan de kant geflikkerd, morgen is weer een dag. Oh nee morgen heb ik geen tijd, en zondag ook niet. Maandagavond dan...nope. Leuk zo'n verbouwing waarin je één keer een vrije avond inpland.

Heb de controller net aan de kant geflikkerd, morgen is weer een dag. Oh nee morgen heb ik geen tijd, en zondag ook niet. Maandagavond dan...nope. Leuk zo'n verbouwing waarin je één keer een vrije avond inpland.
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Nee, begrijpen is zeker iets niet wat je hier hebt gedaan. Als er wordt verteld dat de wapens al eerder zijn geupgrade moet je toch wel kunnen constateren dat ik al de benches ben tegen gekomen.Maxow schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 21:17:
[...]
Vrij bijzondere zin maar ik denk dat ik je begrijp.. Op een gegeven moment kom je soort werkbanken tegen in het spel waar je vervolgens je wapen kunt upgraden met die verzamelde shit. Dan kun je per wapen bepaalde eigenschappen upgraden.
Ik begrijp wat je bedoelt. Om je wapens te upgraden heb je die boutjes nodig maar je hebt ook inderaad die moersleutel nodig. Die ben ik tot nu toe maar 2 keer tegengekomen, heb ook geen flauw idee of ik er een paar gemist heb of niet. Maar blijkbaar zijn het er 5 in totaal. DIt hadden ze wel beter kunnen uitwerken vind ik.Phntm schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 22:18:
[...]
Nee, begrijpen is zeker iets niet wat je hier hebt gedaan. Als er wordt verteld dat de wapens al eerder zijn geupgrade moet je toch wel kunnen constateren dat ik al de benches ben tegen gekomen.Ik had het over de tools, en ik heb er toevallig net eentje gevonden. Zitten altijd in rooie kistjes, moet je wel goed rond neuzen om ze te vinden anders heb je pech.
[ Voor 6% gewijzigd door Bobo221 op 15-06-2013 00:58 ]
OK ik heb het spel vanaf 16.00 vanmiddag gespeeld en ben dus mijn save kwijt door de autosave bug.. die is inmiddels opgelost maar ik ben wel mijn progress kwijt 
Is er iemand die ongeveer bij 'fall' is en zijn savegame met mij wil delen? anders kan ik 8 uur opnieuw doen, daar ga ik niet aan beginnen.
Is er iemand die ongeveer bij 'fall' is en zijn savegame met mij wil delen? anders kan ik 8 uur opnieuw doen, daar ga ik niet aan beginnen.
[ Voor 11% gewijzigd door d0s op 15-06-2013 03:10 ]
Dit is waarom ik een PS3 heb.
Ik speel op hard met de listen mode uit. Met een goede headset kun je ze ook prima horen, hoewel ik de eerste aanvaring met groep runners en een clicker zo een 25x opnieuw heb moeten doen.
Een goede tip is om altijd een baksteen bij je te dragen. Een clicker met je vuisten te lijf gaan heeft niet zo veel zin, tenzij je een pijp of een stok hebt. Shivs liggen niet voor het oprapen.
Weet iemand of je in de makkelijkere modussen meer items vindt? Shit is schaars.
Ik speel op hard met de listen mode uit. Met een goede headset kun je ze ook prima horen, hoewel ik de eerste aanvaring met groep runners en een clicker zo een 25x opnieuw heb moeten doen.
Een goede tip is om altijd een baksteen bij je te dragen. Een clicker met je vuisten te lijf gaan heeft niet zo veel zin, tenzij je een pijp of een stok hebt. Shivs liggen niet voor het oprapen.
Weet iemand of je in de makkelijkere modussen meer items vindt? Shit is schaars.
Is het je ook opgevallen dat iedere keer dat je opnieuw moet beginnen, dat dan de loot die ze laten vallen anders is dan de keer daarvoor?bram1984 schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 08:01:
Op een gegeven moment kwam ik een groep clickers tegen, waarvan ik de eerste 2 afmaak. Ze dropten iets van 15 shotgun kogels en nog wat andere munitie. De laatste keer dat stukje over moest doen en k die 2 clickers afmaakte werden er maar 3 shotgun kogels gedropt....
DIt is echt een geweldige game en ziet er fantastisch uit, maar ik erger me toch een beetje aan die gast die op een gegeven moment met je meegaat. Wat een boer.
Wil je het stealthy aanpakken, komt hij er weer met z'n legerboots en z'n shotgun tussendoor rennen terwijl hijzelf even daarvoor zegt: "let's do this quietly"...
Op Normal is shit ook schaars, ook al kijk je in elke hoekje wat je tegenkomt.bram1984 schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 08:01:
[ Voor 11% gewijzigd door Jackal131 op 15-06-2013 09:26 ]
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
Vandaag geen last meer gehad van de auto-save bug, ondertussen ongeveer de helft van wat ik gisteren gespeeld had nu weer gedaan. Viel me wel weer op dat de muziek en sfeer een aantal momenten echt perfect is. Heb er vandaag ook niet zo'n moeite meer mee dat ik een stuk opnieuw moet doen, netjes van Naughty Dog hoe snel het is opgelost.
@ Jackal; is me niet opgevallen. Ik speel op hard en de clickers en runners laten tot nu toe erg weinig vallen, van wat ik zo zie.
Ik ben nu even niet in de gelegenheid om te kijken, maar kun je, net als in Uncharted, ook chapters uit het hoofmenu kiezen? Ik ben net door een deur gegaan en kan niet meer terug, terwijl ik weet dat ik ergens items heb laten liggen.
edit: Gevonden, is mogelijk. Kijken of ik nog een stukje terug kan.
Ik ben nu even niet in de gelegenheid om te kijken, maar kun je, net als in Uncharted, ook chapters uit het hoofmenu kiezen? Ik ben net door een deur gegaan en kan niet meer terug, terwijl ik weet dat ik ergens items heb laten liggen.
edit: Gevonden, is mogelijk. Kijken of ik nog een stukje terug kan.
[ Voor 9% gewijzigd door bram1984 op 15-06-2013 10:46 ]
Posbooi kwam net langs met de game 
Heb vandaag helaas geen tijd voor SP, wel een potje MP kunnen doen;
Holy crap! Wat is dat intens zeg!
Echt geniaal, super gameplay, meesterlijk geluid, spanning, teamplay!
Heb vandaag helaas geen tijd voor SP, wel een potje MP kunnen doen;
Holy crap! Wat is dat intens zeg!
Echt geniaal, super gameplay, meesterlijk geluid, spanning, teamplay!
Net uit de US store gehaald voor 59,99 USD. Moest wat funds daar opmaken / toevoegen, pff wel lastig dat voor elkaar te krijgen EU credit cards en EU paypal worden niet geaccepteerd.
Ben benieuwd
Officiële website bestaat nog niet? www.lastofus.com
Ben benieuwd
[ Voor 38% gewijzigd door Falcon Heavy op 15-06-2013 11:15 ]
http://www.thelastofus.com/Frank J. schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 11:15:
Net uit de US store gehaald voor 59,99 USD. Moest wat funds daar opmaken / toevoegen, pff wel lastig dat voor elkaar te krijgen EU credit cards en EU paypal worden niet geaccepteerd.
Ben benieuwd
Grappig bij naughty dog staat onder game details www.lastofus.com
http://www.naughtydog.com/games/the_last_of_us/
http://www.naughtydog.com/games/the_last_of_us/
Die Clickers zijn toch wel verdomd vervelend zeg
Dat zullen nooit mijn vriendjes worden 
Ben nu voor het eerst in een ruimte met een stuk of 3, 4 Clickers (Of het lijken er gewoon zoveel
) en ook nog een paar Runners. En ik heb maar 2 shivs, steeds is er wel iets waardoor ik gepakt wordt en dood ga
Ben nu voor het eerst in een ruimte met een stuk of 3, 4 Clickers (Of het lijken er gewoon zoveel
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Bloaters zijn nog veel erger, vooral op hard.Nakebod schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 14:30:
Die Clickers zijn toch wel verdomd vervelend zegDat zullen nooit mijn vriendjes worden
Ben nu voor het eerst in een ruimte met een stuk of 3, 4 Clickers (Of het lijken er gewoon zoveel) en ook nog een paar Runners. En ik heb maar 2 shivs, steeds is er wel iets waardoor ik gepakt wordt en dood ga
Net mijn eerste bloater gehad. De game is wel ontzettend pittig.
Ik speel op normal, dus weet niet of dat uitmaakt. Die clickers daar kan je best goed langs sneaken en eventueel afleiden met een baksteen of fles. Dan proberen die anderen te killen en snel verder sneaken. Als ik er langs kan komen zonder te killen, dan doe ik dat lieverNakebod schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 14:30:
Die Clickers zijn toch wel verdomd vervelend zegDat zullen nooit mijn vriendjes worden
Ben nu voor het eerst in een ruimte met een stuk of 3, 4 Clickers (Of het lijken er gewoon zoveel) en ook nog een paar Runners. En ik heb maar 2 shivs, steeds is er wel iets waardoor ik gepakt wordt en dood ga
Super spel!
Helaas was ik slachtoffer van de opening bug waardoor ik niet kon saven. Hier kwam ik achter toen ik al 8 uur gespeeld had. Na 10 uur spelen kon ik ECHT niet meer en heb ik opgegeven.
Is er misschien iemand die een save-game heeft? Zodat ik terug zou kunnen naar het chapter? Ik speel op hard.
Dit is de plek waar ik gestopt ben: SPOILER
Helaas was ik slachtoffer van de opening bug waardoor ik niet kon saven. Hier kwam ik achter toen ik al 8 uur gespeeld had. Na 10 uur spelen kon ik ECHT niet meer en heb ik opgegeven.
Is er misschien iemand die een save-game heeft? Zodat ik terug zou kunnen naar het chapter? Ik speel op hard.
Dit is de plek waar ik gestopt ben: SPOILER
spoiler:
eerst ff testen
Ik ben nu in dat stadje waar je opzoek moet naar auto onderdelen.
Zegt die goser continu dat je erg stil moet zijn maar zelf loopt hij dan stampvoetend achter me
Verder geniet ik elke seconde, het is naar mijn mening alleen wel veel donker in de game.
Zegt die goser continu dat je erg stil moet zijn maar zelf loopt hij dan stampvoetend achter me

Verder geniet ik elke seconde, het is naar mijn mening alleen wel veel donker in de game.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik zou je brightness settings even bekijken, en kijken of het allemaal lekker gecalibreerd is.Donstil schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 16:58:
Ik ben nu in dat stadje waar je opzoek moet naar auto onderdelen.
Zegt die goser continu dat je erg stil moet zijn maar zelf loopt hij dan stampvoetend achter me![]()
Daarnaast kun je met R3 (geloof ik) ook je lamp aanzetten
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Ik heb hem net uitgespeeld! 14 uur over gedaan ondanks dat ik alles zo'n beetje leeg geroofd heb. Nu kan de ps3 weer stof gaan happen tot gta5 haha
Nog 1 week en dan heb ik lekker vakantie, gelijk the last of us oppakken en mezelf opsluiten thuis 
Weet iemand toevallig wat de winkelprijs is van the last of us in de FRS? Heb daar nog kortingsbonnen van, Als die 60 is dan kost die maar 50, prima bedrag toch? Maandag maar eens eventjes kijken dan.
Weet iemand toevallig wat de winkelprijs is van the last of us in de FRS? Heb daar nog kortingsbonnen van, Als die 60 is dan kost die maar 50, prima bedrag toch? Maandag maar eens eventjes kijken dan.
Eerste half uurtje heb ik net gespeeld. Wat een gave game zeg!! Wel had ik het idee dat m'n PS3 er best wat moeite mee had, fans gingen op volle toeren en hier en daar ook een lagspike
Ik denk niet dat FRS de games krijgt omdat zij op het punt staan om gewoon te sluiten. Een paar winkels in Amsterdam hebben haast al geen nieuwe titels meer binnen gekregen. Ga gewoon naar de game mania, of probeer nedgame. Zal wel in beide gevallen 60~65 euro zijn. Game is toch net uit.iPodKiller schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 17:32:
Nog 1 week en dan heb ik lekker vakantie, gelijk the last of us oppakken en mezelf opsluiten thuis
[ Voor 4% gewijzigd door Phntm op 15-06-2013 18:03 ]
De multiplayer sla je over? Die is zeker de moeite waardDeagle schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 17:24:
Ik heb hem net uitgespeeld! 14 uur over gedaan ondanks dat ik alles zo'n beetje leeg geroofd heb. Nu kan de ps3 weer stof gaan happen tot gta5 haha
Wat ik hoorde wordt die ook nog uitgebreid de komende tijd
SP uitgespeeld. Werkelijk waar schitterend, mooi einde ook. Misschien wel de beste game die ik de huidige generatie consoles heb gespeeld.
Op enkele momenten zie je wel dat de PS3 het af en toe zwaar had met een inzakkende framerate, het maakt me echter des te nieuwsgieriger wat Naughty Dog dadelijk met de PS4 voor elkaar kan krijgen.
Oh ja, ik had last van de save bug en was op een gegeven moment al 6 uur verder ofzo. Ik heb de PS3 daarom maar 2 nachten aan laten staan zodat ik niet helemaal opnieuw hoefde te beginnen
spoiler:
De interactie tussen Joel en Ellie en de band die tussen hun groeit vind ik nog het mooiste aan de hele game. De conversaties die ze voeren tijdens hun lange reis en hoe ze naar elkaar toegroeien is echt ontzettend goed gedaan. Dialogen, cutscenes en muziek zijn echt van een extreem hoog niveau. En ondanks dat het een vrije lange SP is werd het voor mij nergens langdradig. Sterker nog, ik baalde toen ik de aftiteling zag, ik werd er zo ingezogen.
De locaties die je bezoekt zijn met heel veel zorg en liefe in elkaar gezet, ontzettend veel oog voor detail en nergens afgeraffeld. De verschillende dagdelen waarin je speelt dragen ook veel bij aan de sfeer en omgevingen. Ik had echt het gevoel in een lange film te spelen.
Het einde vond ik eigenlijk best goed gevonden en je zag het wel een beetje aankomen met Joel's verleden (z'n dochter die dood gaat tijdens de prologue en hoe hij Ellie uiteindelijk ziet als haar dochter).
Ik kan de game denk ik nog het beste omschrijven als een mix tussen The Road en I Am Legend.
De locaties die je bezoekt zijn met heel veel zorg en liefe in elkaar gezet, ontzettend veel oog voor detail en nergens afgeraffeld. De verschillende dagdelen waarin je speelt dragen ook veel bij aan de sfeer en omgevingen. Ik had echt het gevoel in een lange film te spelen.
Het einde vond ik eigenlijk best goed gevonden en je zag het wel een beetje aankomen met Joel's verleden (z'n dochter die dood gaat tijdens de prologue en hoe hij Ellie uiteindelijk ziet als haar dochter).
Ik kan de game denk ik nog het beste omschrijven als een mix tussen The Road en I Am Legend.
Op enkele momenten zie je wel dat de PS3 het af en toe zwaar had met een inzakkende framerate, het maakt me echter des te nieuwsgieriger wat Naughty Dog dadelijk met de PS4 voor elkaar kan krijgen.
Oh ja, ik had last van de save bug en was op een gegeven moment al 6 uur verder ofzo. Ik heb de PS3 daarom maar 2 nachten aan laten staan zodat ik niet helemaal opnieuw hoefde te beginnen
[ Voor 3% gewijzigd door kazuka op 15-06-2013 20:57 ]
Ik denk dat ND helemaal los gaat op de PS4. Wat mij betreft kunnen ze zich op het gebied van animatie al sinds Uncharted 3 next gen noemen. Die gaan echt games met de kwaliteit van The Division en hoger uitpoepen.
Ik zou als ik hun was een next gen versie van the last of us maken.. gewoon 1080p met hoop AA en hogere resolutie yextures. Dan heb je alvast een van de meest mooie games voor next gen. En 60fps dan. Moet zon ps4 wel trekken lijkt me. En ziet er dan super uit. Verbaas me constant wat naughty gods soms uit een ps3 kan persen.
Heb vandaag en morgen helaas geen tijd voor deze game. Maandag avond waarschijnlijk weer. Moet wel weer opnieuw beginnen. Dus delete dan gewoon mn huidige savegame en begin opnieuw. Heb er nu al zin in
Heb vandaag en morgen helaas geen tijd voor deze game. Maandag avond waarschijnlijk weer. Moet wel weer opnieuw beginnen. Dus delete dan gewoon mn huidige savegame en begin opnieuw. Heb er nu al zin in
Zou met niet verbazen als blijkt dat Ellies script door Gordon Ramsay is geschreven
Een beetje vervelende puber uithangen ok, maar haar gedrag en taalgebruik ergert me mateloos. Ik voel daarom ook helemaal geen band met de hoofdrolspelers. ik heb ook helemaal geen wow moment gehad tot dus ver (8 uur gespeeld). Tis zeker geen slechte game, maar het is of ontzettend saai (kamers/gebouw uitkammen) of super spannend in een kamer vol clickers. Maar vooralsnog ben ik niet onder de indruk...
Gelukkig geen savebug hier gehad, maar vind het wel vervelend dat je opnieuw alles moet oprapen nadat je dood bent gegaan...
Een beetje vervelende puber uithangen ok, maar haar gedrag en taalgebruik ergert me mateloos. Ik voel daarom ook helemaal geen band met de hoofdrolspelers. ik heb ook helemaal geen wow moment gehad tot dus ver (8 uur gespeeld). Tis zeker geen slechte game, maar het is of ontzettend saai (kamers/gebouw uitkammen) of super spannend in een kamer vol clickers. Maar vooralsnog ben ik niet onder de indruk...
Gelukkig geen savebug hier gehad, maar vind het wel vervelend dat je opnieuw alles moet oprapen nadat je dood bent gegaan...
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Wat me wel positief opviel is dat het geluid echt mega goed is. Alle geluiden zijn kraakhelder en klinken zoals je zou verwachten!!
Niemand die me hier aan kan helpen die het al uitgespeeld heeft? 10 uur opnieuw doen is me echt te lang..d0s schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 03:09:
OK ik heb het spel vanaf 16.00 vanmiddag gespeeld en ben dus mijn save kwijt door de autosave bug.. die is inmiddels opgelost maar ik ben wel mijn progress kwijt
Klopt echt super realistisch. Ik heb hier een goede 5.1 set en alles komt perfect uit de speakers. Plaatsing hardheid detail alles top. Vooral de guns klinken erg vet, ondanks dat ik de guns amper gebruikDennusB schreef op zondag 16 juni 2013 @ 00:10:
Wat me wel positief opviel is dat het geluid echt mega goed is. Alle geluiden zijn kraakhelder en klinken zoals je zou verwachten!!
Je hebt een PMd0s schreef op zondag 16 juni 2013 @ 00:12:
[...]
Niemand die me hier aan kan helpen die het al uitgespeeld heeft? 10 uur opnieuw doen is me echt te lang..
Ik ben op 56% na 10 uur en een kwartier gespeeld te hebben en kan niet anders zeggen dan
Zit nu wel een beetje krap in de munitie terwijl ik ongeveer ieder hoekje heb gezien maar op hard zijn ze niet zo scheutig met de munitie lijkt het. Wat ik overigens vreemd vind, als je met de pijl&boog iemand met een headshot neerschiet dan kun je soms wel en soms niet de pijl terug pakken, iemand enig idee hoe dit zit?
Gisteren eerst uurtje in het spel rondgelopen en ik ben impressed (en dat zeg ik niet graag over iets op de PS als een Xbox fanboy
). Visueel ziet het er heel goed uit, ook op mijn beamer (100inch) blijft het er strak uitzien. Iets meer AA op zijn tijd had geen kwaad gekund, maar dat is geen dealbreaker. Geluid is vooralsnog een van de beste soundtracks die ik deze generatie heb gehoord. Ontzettend filmisch, waarbij er uitstekend gebruik wordt gemaakt van de rear channels. Ook de sub wordt meer dan eens ingezet om de beelden nog eens extra kracht bij te zetten. Natuurlijk zijn beelden en geluid vooral randzaken, maar het helpt enorm om me meteen het verhaal in te sleuren en de omgeving om me heen te vergeten. Gameplay an sich is wel ongeveer wat je van Naughty Dog mag verwachten (gewoon prima), al heb ik al redelijk wat momenten gehad dat ik blijkbaar niet precies deed wat Naughty Dog verwacht dat je zou doen met als resultaat een companion die staat te stuiteren op haar plaatst in afwachting van dat ik een hoekje om zou lopen.
Haha, ze is dan ook opgegroeid in een wereld vol zombies he!Terryb47 schreef op zondag 16 juni 2013 @ 00:04:
Zou met niet verbazen als blijkt dat Ellies script door Gordon Ramsay is geschreven![]()
Een beetje vervelende puber uithangen ok, maar haar gedrag en taalgebruik ergert me mateloos.
Niet op een één of andere christelijke basisschool in Laren
Dat stuk met die keycard in dat hotel trouwens, holy shit. Ik heb nog nooit zo hard gerend.
Haha geniaal dat stukje. En dan nog die paar sec voor die deur open gaat.. Halve hart verzakking.bram1984 schreef op zondag 16 juni 2013 @ 11:24:
Dat stuk met die keycard in dat hotel trouwens, holy shit. Ik heb nog nooit zo hard gerend.
Het is wel mega wennen aan die clickers zeg. Je moet echt super stil doen anders ben je de lul
Heb net een stukje wel 5x overnieuw moeten doen voordat ik er achter kwam dat ik eerst een mes moest maken... xD
Anoniem: 97951
Moet je trouwens dat mes nog selecteren, na deze gemaakt te hebben? Of pakt hij dit automatisch zodra je iemand wurgt?
Wanneer je iemand wurgt kan je dan met driehoekje kiezen om hem met je Shiv af te maken. Hoeft verder niet geselecteerd te worden.Anoniem: 97951 schreef op zondag 16 juni 2013 @ 13:53:
Moet je trouwens dat mes nog selecteren, na deze gemaakt te hebben? Of pakt hij dit automatisch zodra je iemand wurgt?
[ Voor 19% gewijzigd door Wussie op 16-06-2013 13:56 ]
Helemaal met je eens.kazuka schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 19:44:
SP uitgespeeld. Werkelijk waar schitterend, mooi einde ook. Misschien wel de beste game die ik de huidige generatie consoles heb gespeeld.
spoiler:spoiler verhaal
Game of the year van de current-gen consoles. Dat gaat geen enkele andere game dit jaar overtreffen!
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
Vanmiddag ook maar aangeschaft en de eerste 16% gespeeld. Normaal koop ik alleen GTA direct bij de release aangezien ik het een hoop geld vind voor een spel, maar deze is het gelukkig waard
Alleen zal m'n vriendin het niet kunnen waarderen de tv kwijt te zijn waarschijnlijk
Op dit ogenblik zonder enige twijfel GOTY. GTAV zal zijn poten mogen uitkuisen om dit te kloppen...
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
Het is anders een prima game om gewoon mee te kijkenSouthern Sun schreef op zondag 16 juni 2013 @ 19:14:
Vanmiddag ook maar aangeschaft en de eerste 16% gespeeld. Normaal koop ik alleen GTA direct bij de release aangezien ik het een hoop geld vind voor een spel, maar deze is het gelukkig waardAlleen zal m'n vriendin het niet kunnen waarderen de tv kwijt te zijn waarschijnlijk
Dat kan ik bevestigen, zojuist de eerste anderhalf uur van de SP er op zitten. Vrouw zei; 'goh tis net alsof je een film zit te kijken!'. Behoorlijk intense shizzle deze game...rclahsen schreef op zondag 16 juni 2013 @ 20:55:
[...]
Het is anders een prima game om gewoon mee te kijken