AMD Radeon HD7XXX Ervaringen - Deel 1

Pagina: 1 ... 27 ... 41 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 45 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Imprezzion schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 18:38:
Ach ja, zo iets heb ik ook wle eens geprobeerd. 2x 680 met modded 1.21v BIOS SLI op een XFX 650W met een i5 2500k @ 5.2Ghz met 1.48v voor benchen. Voeding hield zich prima.

Moet wle zeggen nu ik weer een tijdje op een 7970 zit dat ik persoonlijk de 7970 beter vind draaien in games dan de 680. In zowel BF3, Max Payne 3 en Far Cry 3 vind ik de 7970 beter lopen dan de 680. Ook met overclocks.

Ik ben er wel over uit, 7970 is koning der high-end momenteel ook mede door het spectaculaire prijsverschil met de 680 en het feit dat hij de gelijk geprijsde 670 afmaakt.
Ik had ook een 680 en ik moet je gelijk geven in je post. Vond de 680 niet fijn draaien in geen een game. Zelfs niet in UT2004.
Nvidia stottert heel erg in alle games. Als je snel met je muis draait gaat de boel vaak schokken.

[ Voor 39% gewijzigd door A87 op 26-01-2013 22:26 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-09 22:22
A87 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 18:11:
ja, die voedingen.. we weten nu iig dat Silverstone goed is!!
Wat betreft dat 100A single rail verhaal,
Ik had een voeding had met 6 rails of het waren er 4... ik had 3x GTX580 en de voeding van 1100w trok het totaal niet (1000w over de 12v!). PC knalde steeds uit na 1 min load (en CPU stock). Weet niet of de voeding defect was of whatever... iig draaide het 2x GTX 580 met zware overclocks en de CPU op 1,5V zonder problemen (Cooler Master UCP 1100,)
https://www.google.nl/web...907a7a41&biw=1920&bih=979

Toen ik dus over ging op die 1200w die ik nu heb kon ik dus wel opeens 3x GTX 580 aansturen .
Dus ik begin zelf nooit meer aan multi-rails. En ja, die 580 tri sli was meer een test dan logica.

...
Proves my point exactly. Je KAN mogelijk maar 75% van het maximale vermogen van een multi-rail voeding afnemen, omdat je dus geen vrijheid hebt in de manieren van aansluiten. Gevolg: veel ongebruikt vermogen op afgezekerde lijnen.
-The_Mask- schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 19:51:
Zoals ik al tien keer heb uitgelegd komt het allemaal van één bron en heeft het dan ook niks met rendement nodig.
Klopt, maar als jij groepen gaat scheiden, ga je opzettelijk een te zware voeding aanschaffen omdat je NOOIT alle losse rails op 100% kan gaan belastten vanwege de hele opzet van een modulaire voeding die de boel scheidt.
Nou zijn de huidige voedingen prima in staat op 90% van hun vermogen nog steeds een rendement van ~85% te leveren:
je kan wel nagaan dat het verschil tussen maximaal 75% van de voeding KUNNEN afnemen door multi-rail voeding (voordat 1 van de rails het wel weer leuk genoeg heeft gevonden), t.o.v. prima 90% van de voeding KUNNEN afnemen bij overclockers en SLI configuraties ZEKER belangrijk is.
Er is een standaard van hoeveel er over een 6 pins en 6+2 pins getrokken van mag worden. Namelijk 75W en 150W. Daar gaan de fabrikanten niet overheen, een videokaart welke daar niet genoeg aan heeft, krijgt gewoon een extra aansluiting. Daarnaast heb je er sowieso geen last van bij een goede implementatie, aangezien het helemaal niet zo strikt is ingesteld.
Precies: er wordt aangegeven hoeveel watt er per connector maximaal afgegeven wordt. Vervolgens gaan voedingsfabrikanten daarop inspelen, en zekeren de boel op nét wat hogere ampèrages: gevolg: je zal nooit het maximale vermogen uit je voeding kunnen trekken.
Weer zulke dikke onzin hoe kan een multi-rail voeding überhaupt zorgen on onstabiliteit? Als je één rail overbelast schakelt de voeding gewoon uit. De PC is dan dus volledig uit hoe kan dit dan er iets mee te maken hebben? :?
Dikgedrukt: maar dat wil ik helemaal niet!

Je moet als gebruiker de vrijheid hebben de boel met de modulaire kabels aan te sluiten hoe jij wilt: het zou niet aan de voedingsfabrikant moeten liggen hoe jij de boel aan gaat sluiten, laat staan hoe jij de voeding gaat belasten.
Je hebt het vorige linkje dus duidelijk niet gelezen. Hier is die nogmaals.
http://www.jonnyguru.com/forums/showthread.php?t=3990

Ik hoop nu dat dit de laatste keer is dat je met deze onzin komt wat niemand heeft hier iets aan. Dus als nu eerst gaat lezen hoe het echt zit is dat voor iedereen beter. :o
En ik hoop dat dit de laatste keer is dat je iemand een modulaire voeding aanraadt. Single rail voedingen doorstaan prima de veiligheidstests met kortsluiting (dat bewijzen meerdere reviews!), en zoals ik je eerder in een link heb laten zien gaat hij keurig uit bij kortsluiting (niks geen afgebrande kabels, dat is LANGDURIG in het filmpje, wat nergens op slaat). De voedingen met een sterke single rail voldoen keuring aan de gestelde veiligheidsnormen, anders waren ze niet op de markt verschenen: ze hebben zich bewezen veilig te zijn voordat ze op de markt zijn verschenen.

Mocht je dan toch componenten hebben die kortsluiting maken: bij de kortsluiting zelf is er allang kortstondig schade aangericht aan de componenten, dat de maximale stroom dan tijdelijk effe wat hoger is doet er dan allang niet meer toe, omdat het componentje in de meeste gevallen toch allang kapot was gegaan (anders gaf het geen kortsluiting). Bovendien wordt in veel gevallen door de kortstondig hogere stroom er meteen een duidelijkere brandplek zichtbaar gemaakt: weet je tenminste zeker welk component stuk is, in plaats van echt helemaal NIKS te zien in sommige gevallen van kortsluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
A87 schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 22:21:
[...]

Ik had ook een 680 en ik moet je gelijk geven in je post. Vond de 680 niet fijn draaien in geen een game. Zelfs niet in UT2004.
Nvidia stottert heel erg in alle games. Als je snel met ej muis draait gaat de boel vaak schokken. Met AMD nog geen 1 keer gehad. Ligt niet ana mij had ook 480 en 580 etc.. altijd zelfde effecten mee, ook met 680 wederom.

Geen Nvidia meer voor mij, draait gewoon slecht imo
Dat ligt ook aan de rest van de configuratie.
In mijn huidige systeem draait Nvidia super smooth(660Ti-670-680 tested) en AMD schokt heel erg (7850-7870-7950-7970 tested)
In mijn vorige systeem was het AMD die perfect liep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

hm, vreemd :/. Maarja elke pc is idd anders

[ Voor 119% gewijzigd door A87 op 26-01-2013 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-07 17:44
Ik heb juist het tegenovergestelde; AMD 5xxx, 6xxx en 7xxx (5870, 6870, 6950, 6970, 7950 en 7970) had veel meer last van jitters en 'micro stutter' (zelfs met een enkele kaart) t.o.v. Nvidia GTX560 Ti 448, GTX580, GTX670 en GTX680 in dezelfde systemen.
Ik ervaar juist veel meer smoothness bij Nvidia kaarten. Mij maakt het persoonlijk niet uit of Gucci of Daf het merk is, zolang ik maar de beste experience ervaar.
Voorlopig ben ik even gestopt met het aanschaffen van AMD kaarten om bovenstaande ervaringen (i.c.m. mindere drivers door AMD, persoonlijk!)
Maar sta altijd open om de 8xxx of 9xxx een kans te geven.

Disclaimer: Bovenstaand is een reactie op eerdere posts over ervaringen met een GTX680 en is gebaseerd op mijn mening. Er is geen intentie om een fanboy war te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jorn1986 schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 22:27:
[...]

Proves my point exactly. Je KAN mogelijk maar 75% van het maximale vermogen van een multi-rail voeding afnemen, omdat je dus geen vrijheid hebt in de manieren van aansluiten. Gevolg: veel ongebruikt vermogen op afgezekerde lijnen.
Jij gelooft in zulke onzin marketing van bijvoorbeeld XFX?
Afbeeldingslocatie: http://xfxforce.com/ecms.ashx/Technology_Images/psu_easyrail_100.jpg
http://xfxforce.com/en-gb...on-Full-Modular-Gold.aspx
Dat is natuurlijk onzin, daarnaast beschikt de voeding gewoon vier 12V lijnen alleen adverteren ze met single rail omdat ze die onzin al tijden verspreiden. Dus dan zou het vreemd zijn om nu in eens anders te doen, al doen ze het dus toch wel alleen volgens de marketings afdeling niet.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZPmmbi5QUOa5BeTBXZpEcy7z/full.png
Speciaal voor jouw een tekening gemaakt in paint, van hoe het werkt.
Leg mij nu eens bij deze voeding uit hoe je ongewenst een rail kan overbelasten, dat zal gewoon niet gaan behalve bij kortsluiting.
Klopt, maar als jij groepen gaat scheiden, ga je opzettelijk een te zware voeding aanschaffen omdat je NOOIT alle losse rails op 100% kan gaan belastten vanwege de hele opzet van een modulaire voeding die de boel scheidt.
Je hoeft ook niet elke rail tot 100% te belasten wil je voeding tot 100% belasten dat is onzin zie bijvoorbeeld de tekening van mij hierboven. Anders zou het betekenen dat de voeding die ik heb getekend 275A op de 12V zou kunnen leveren terwijl het maar 100A is.
Precies: er wordt aangegeven hoeveel watt er per connector maximaal afgegeven wordt. Vervolgens gaan voedingsfabrikanten daarop inspelen, en zekeren de boel op nét wat hogere ampèrages: gevolg: je zal nooit het maximale vermogen uit je voeding kunnen trekken.
Ze doen nooit net wat meer maar altijd veel veer, er wordt rekening gehouden met overkloks.
Dikgedrukt: maar dat wil ik helemaal niet!

Je moet als gebruiker de vrijheid hebben de boel met de modulaire kabels aan te sluiten hoe jij wilt: het zou niet aan de voedingsfabrikant moeten liggen hoe jij de boel aan gaat sluiten, laat staan hoe jij de voeding gaat belasten.
Lees nou eens wat ik allemaal zeg....
En ik hoop dat dit de laatste keer is dat je iemand een modulaire voeding aanraadt.
Nee, modulaire voedingen vinden mensen vaak handig.
Single rail voedingen doorstaan prima de veiligheidstests met kortsluiting (dat bewijzen meerdere reviews!), en zoals ik je eerder in een link heb laten zien gaat hij keurig uit bij kortsluiting (niks geen afgebrande kabels, dat is LANGDURIG in het filmpje, wat nergens op slaat). De voedingen met een sterke single rail voldoen keuring aan de gestelde veiligheidsnormen, anders waren ze niet op de markt verschenen: ze hebben zich bewezen veilig te zijn voordat ze op de markt zijn verschenen.
Je snapt het weer niet. Natuurlijk gaat een voeding uit als je alle kabels met elkaar kortsluit zo verdeel je de stroom immers zo veel dat je de kabels niet kan overbelasten. Maar dat is niet realischtisch kortsluiting heb je immers maar op één plek en niet aan elke kabel tegelijk. Als je het hebt op maar één kabel of draad dan krijg je dus dat het volledig mis gaat. Maar dit heb ik ook al tien keer verteld...
Mocht je dan toch componenten hebben die kortsluiting maken: bij de kortsluiting zelf is er allang kortstondig schade aangericht aan de componenten, dat de maximale stroom dan tijdelijk effe wat hoger is doet er dan allang niet meer toe, omdat het componentje in de meeste gevallen toch allang kapot was gegaan (anders gaf het geen kortsluiting). Bovendien wordt in veel gevallen door de kortstondig hogere stroom er meteen een duidelijkere brandplek zichtbaar gemaakt: weet je tenminste zeker welk component stuk is, in plaats van echt helemaal NIKS te zien in sommige gevallen van kortsluiting.
Idd liever je huis afgebrand door een goede kortsluiting dan helemaal geen zichbare schade. :')

Hoop dat je het dit keer wel snapt. :X

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:45
Burakius schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 20:55:
[...]

Hmmm hij is dus niet stil? Naja komt goed, als het maar niet te erg stoort. Hoe is de kaart op idle??? Denk je dat het het waard is om deze te nemen ipv de gigabyte 7970 van 50 euro minder?
Onder Idle hoor je hem niet... ik heb de gigabyte nooit gehoord dus geen idee..

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Weet iemand waarom de Sapphire 7950 Vapor-X 2x 8 pins power inputs heeft? Ik dacht dat de 7950 ruim onder de 300W zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt max 150W tijdens games en zo'n 180W maximaal, dus als je over de 300W wil moet je met extreme koeling gaan werken.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Waarom dan toch 2x 8? Zelfs 6 + 8 (225+W) is een beetje veel voor 180W max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 21:12

bbblije

Riiiiight

Mijn "budget" game pc begint langzaam vorm te krijgen! Zit alleen nog te twijfelen over het merk van de videokaart. Ik zit te twijfelen tussen deze 7870 kaarten:

- pricewatch: Asus HD7870-DC2-2GD5-V2
- pricewatch: Club3D Radeon HD 7870 royalKing
- pricewatch: Gigabyte GV-R787OC-2GD
- pricewatch: Sapphire HD 7870 GHz Edition 2GB GDDR5

Heb gelezen dat de sapphire goed presteert maar tweakers prijst de club3D aan. Ben van plan hem een lichte overclock te geven, richting de 1,2 GHz... Heb gezocht naar reviews ed maar er staan zoveel verschillende meningen. Raad je een ander merk aan dan hoor ik het ook graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
bbblije schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 18:50:
Mijn "budget" game pc begint langzaam vorm te krijgen! Zit alleen nog te twijfelen over het merk van de videokaart. Ik zit te twijfelen tussen deze 7870 kaarten:

- pricewatch: Asus HD7870-DC2-2GD5-V2
- pricewatch: Club3D Radeon HD 7870 royalKing
- pricewatch: Gigabyte GV-R787OC-2GD
- pricewatch: Sapphire HD 7870 GHz Edition 2GB GDDR5

Heb gelezen dat de sapphire goed presteert maar tweakers prijst de club3D aan. Ben van plan hem een lichte overclock te geven, richting de 1,2 GHz... Heb gezocht naar reviews ed maar er staan zoveel verschillende meningen. Raad je een ander merk aan dan hoor ik het ook graag!
Dit is van de 7870 kaarten door de aanwezige Tahiti chip de beste bang-for-buck.pricewatch: Sapphire HD 7870 XT Boost 2GB GDDR5
Die geplande overclock van 1200MHz is misschien ietwat voorbarig want elke chip is immers anders en je weet niet of de kaart die jij krijgt die snelheid stabiel kan gaan draaien.

[ Voor 9% gewijzigd door calsonic op 29-01-2013 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije

bbblije

Riiiiight

Bedankt voor je advies! Zit er dan zoveel verschil in batches? En is het dus een kwestie van geluk hebben als je wil overclocken? Gaat deze aanbevolen sapphire kaart wel standaard naar de 1 GHz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-09 22:22
-The_Mask- schreef op maandag 28 januari 2013 @ 22:02:
[...]

[afbeelding]
Speciaal voor jouw een tekening gemaakt in paint, van hoe het werkt.
Leg mij nu eens bij deze voeding uit hoe je ongewenst een rail kan overbelasten, dat zal gewoon niet gaan behalve bij kortsluiting.
Bedankt, het is me nu (eindelijk) duidelijk :Y

Het is alleen dat ik het vertrouwen compleet verloren was in multi-rail voedingen, na de eerste generaties (ramp)voedingen met multi-rails.
Koop je NU een nieuwe voeding, dan is er niet zoveel aan de hand meer met multi-rail voedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
bbblije schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 19:41:
Bedankt voor je advies! Zit er dan zoveel verschil in batches? En is het dus een kwestie van geluk hebben als je wil overclocken? Gaat deze aanbevolen sapphire kaart wel standaard naar de 1 GHz?
Die 1GHz gaat hij wel halen ja maar alles daarboven is luck of the draw.
De ene chip kan niet meer als 50MHz terwijl een andere met gemak 300MHz meer kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije

bbblije

Riiiiight

calsonic schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 20:06:
[...]

Die 1GHz gaat hij wel halen ja maar alles daarboven is luck of the draw.
De ene chip kan niet meer als 50MHz terwijl een andere met gemak 300MHz meer kan halen.
Oké! Bedankt! Zal nog wel posten hoe het me afgaat! Sapphire > club3D in dit opzicht trouwens?

[ Voor 5% gewijzigd door bbblije op 29-01-2013 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:22
Ik twijfel nog tussen de sapphire 7870 xt en de club3d 7950 royal king. Het prijsverschil is ongeveer 50 euro. Ben er niet uit of het prijsverschil het verschil in prestaties rechtvaardigd. Ik game op 1920x1080, dus dan lijkt mij de sapphire ruim voldoende. Volgens is de sapphire ook wat minder luidruchtig. Voordeel is wel dat de 7950 iets meer ruimte heeft tot overklokken, terwijl de 7870 xt met overklokken een 7950 kan bereikbaar met stock waarden.

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jorn1986 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 20:05:
[...]

Bedankt, het is me nu (eindelijk) duidelijk :Y

Het is alleen dat ik het vertrouwen compleet verloren was in multi-rail voedingen, na de eerste generaties (ramp)voedingen met multi-rails.
Er zijn amper voedingen met slechte implementatie geweest.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije

bbblije

Riiiiight

drernie schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 21:28:
Ik twijfel nog tussen de sapphire 7870 xt en de club3d 7950 royal king. Het prijsverschil is ongeveer 50 euro. Ben er niet uit of het prijsverschil het verschil in prestaties rechtvaardigd. Ik game op 1920x1080, dus dan lijkt mij de sapphire ruim voldoende. Volgens is de sapphire ook wat minder luidruchtig. Voordeel is wel dat de 7950 iets meer ruimte heeft tot overklokken, terwijl de 7870 xt met overklokken een 7950 kan bereikbaar met stock waarden.
Ze clocken hem aardig hoog hier! http://www.hardwareheaven...ise-and-overclocking.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
Het is een zeer aantrekkelijke kaart, beter dan de club3d versie met een iets minder goede koeler.

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
drernie schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 22:41:
[...]

Het is een zeer aantrekkelijke kaart, beter dan de club3d versie met een iets minder goede koeler.
Wat is er minder aan de koeler? Linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
de club3d heeft maar 1 fan, temps zijn hoger dan de sapphire.

http://www.overclock3d.ne...oker_xt_edition_review/16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:48
Als noob wil ik onderstaande aan jullie voorleggen:

Via een webwinkel heb ik een kleine maand geleden een pc samengesteld:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3350P Boxed€ 152,95€ 152,95
1ASRock B75 Pro3-M€ 57,10€ 57,10
1Sapphire HD 7950 Boost 3GB GDDR5€ 270,99€ 270,99
1Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB€ 113,90€ 113,90
1Fractal Design Define R4 Titanium Grey€ 93,60€ 93,60
1Asus My Cinema P7131€ 28,80€ 28,80
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 81,80€ 81,80
1Logitech Speaker System Z623€ 127,10€ 127,10
1Logitech MK710€ 69,95€ 69,95
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 46,83€ 46,83
1LG GH24NS90 Zwart€ 16,20€ 16,20
1XFX Pro 550W€ 52,40€ 52,40
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 94,-€ 94,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.205,62

Nu bleek mijn grafische kaart echter gaar te wezen en deze heb ik dus ook teruggestuurd onder garantie. Helaas blijkt dezelfde kaart niet meer leverbaar op korte termijn. Leverancier stelt voor de kaart met gesloten beurs om te ruilen voor het volgende exemplaar: pricewatch: XFX Radeon HD7950 Double Dissipation Edition

Nu is mijn vraag, doe ik daar wel goed aan? PC is voor een groot deel zakelijk in gebruik en slechts af en toe draai ik een game. Ik doe niet aan overklokken etc. Ik las iets over hoge temperaturen en geluidsproductie van deze kaart, met name geluid zou me storen. Bovendien staat mijn kast aan twee zijden tegen een wand aan en dit komt airflow niet ten goede (maar is helaas niet anders te doen).

Indien jullie dit zouden afraden, welke kaart is dan een betere optie in ongeveer dezelfde prijscategorie. Enkele tientjes verschil zou te overzien zijn, maar indien het niet nodig is dan liever niet natuurlijk.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WolfsRain
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-09 12:08
Als alternatief: Gigabyte HD7950 Windforce 3.

Ja ik heb ook gelezen dat die kaart aardig wat geluid maakt, uit ervaring weet ik dat de Windforce 3 vrij stil is.

5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keversloper
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 23:12
Ik heb zelf voor mijn 2de gamepc de 7870 xfx Double Dissipation Editiongehaald. Was erg tevregen over de 7950 Double Dissipation Edition. Royal king zat ik ook aan te denken, maar xfx heeft me toch de laatste tijd doen verbazen. Kaart is ook vrij stil namelijk en ziet er erg goed uit!

[ Voor 7% gewijzigd door Keversloper op 30-01-2013 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:48
mvdklooster schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 14:12:
Ik heb zelf voor mijn 2de gamepc de 7870 xfx Double Dissipation Editiongehaald. Was erg tevregen over de 7950 Double Dissipation Edition. Royal king zat ik ook aan te denken, maar xfx heeft me toch de laatste tijd doen verbazen. Kaart is ook vrij stil namelijk en ziet er erg goed uit!
Welke heb je nou zelf?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keversloper
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 23:12
Ik heb ze alle twee. Gisteren de 7870 binnen gekregen voor mijn 2de gamebak en vorige week in een pc voor mijn broertje de 7950 erin gestop.
Kaarten zijn idle erg stil en onder load hoor je ze wel, maar niet luidruchtig.

Heb in mijn eerste gamepc een sapphire 7970 zitten. Moet wel zeggen dat die iets stiller is als de xfx 7950 Double Dissipatoin, maar de xfx maakt niet heel erg veel lawaai. Idle zijn ze allebei gewoon stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit te twijfelen tussen de Asus 7970 top of de sapphire 7970 vapor x 3gb welke overclockt beter? graag wat advies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lakigucci
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-09 15:09
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 18:42:
ik zit te twijfelen tussen de Asus 7970 top of de sapphire 7970 vapor x 3gb welke overclockt beter? graag wat advies
+1, dit zou ik ook wel willen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lakigucci
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-09 15:09
lakigucci schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 19:52:
[...]

+1, dit zou ik ook wel willen weten.
De ASUS HD7970-DC2T-3GD5 is zo'n 3 à 5 graden koeler, maar bovenal 14 dB(A) stiller (op 10 centimeter gemeten). De vapor-x is wel 3fps sneller.

Aldus Hwi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

In de nabije toekomst ga ik op zoek naar een nieuwe videokaart. Een tijd geleden heb ik een nieuwe mATX case gekocht (Lian-Li PC-V352B) waar mijn XFX HD 6870 niet in paste. Niet enkel was hij te hoog, de kaart mag geen millimeter boven de standaard PCB uitsteken vanboven, maar ook waren de power connectors bovenaan geplaatst, wat ook niet in de kast lukt.

Vervelend en ik had de kast beter niet gekocht maar ik had ook nooit gedacht dat Lian-Li zo'n slechte case kon ontwikkelen zodat 99% van alle betere videokaarten niet zou passen, want ze scheppen wel op dat er lange videokaarten geplaatst kunnen worden.

Anyway, ik had een passende kaart gevonden, namelijk een Radeon HD 7770, met ook de power connector(s) aan de zijkant ipv. bovenkant.

Echter is die videokaart echt niet toereikend voor vloeiend moderne games te spelen, zelfs Battlefield 3 moet ik op Low en 1280x720 spelen (ipv. native 1920x1080) om niet constant in de <30fps zone te zitten. Zelfs bij Diablo 3 durft de game datzelfde te doen met lager ingestelde graphics settings.

Ik zou dus vloeiend willen gamen in 1920x1080 met settings op high, niet desnoods met FSAA.
Nu zie ik een videokaart die iets beter is dan mijn huidige HD 7770 maar niet veel beter, namelijk de Asus Radeon HD7850-DC2-2GD5-V2, specifiek die V2 op het einde heeft dit:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fKMdznV.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.highspeedbackbone.net/SKUimages/gallery/large/A455-7852_vcallout02_mv_3445896.jpg

Dat verloopstukje kan me niet boeien maar zijn er nog andere videokaarten die de connectors aan de zijkant hebben én zonder koelers die voorbij de PCB bovenaan uitsteken ? Ik ben niet vies van creatieve oplossingen zoals de shroud verwijderen of andere koeling plaatsen, maar graag had ik de kast nog gehouden totdat ik een volledige nieuwe PC ga kopen (nog een Core 2 Quad systeem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
Phuncz schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 12:12:
In de nabije toekomst ga ik op zoek naar een nieuwe videokaart. Een tijd geleden heb ik een nieuwe mATX case gekocht (Lian-Li PC-V352B) waar mijn XFX HD 6870 niet in paste. Niet enkel was hij te hoog, de kaart mag geen millimeter boven de standaard PCB uitsteken vanboven, maar ook waren de power connectors bovenaan geplaatst, wat ook niet in de kast lukt.

Vervelend en ik had de kast beter niet gekocht maar ik had ook nooit gedacht dat Lian-Li zo'n slechte case kon ontwikkelen zodat 99% van alle betere videokaarten niet zou passen, want ze scheppen wel op dat er lange videokaarten geplaatst kunnen worden.

Anyway, ik had een passende kaart gevonden, namelijk een Radeon HD 7770, met ook de power connector(s) aan de zijkant ipv. bovenkant.

Echter is die videokaart echt niet toereikend voor vloeiend moderne games te spelen, zelfs Battlefield 3 moet ik op Low en 1280x720 spelen (ipv. native 1920x1080) om niet constant in de <30fps zone te zitten. Zelfs bij Diablo 3 durft de game datzelfde te doen met lager ingestelde graphics settings.

Ik zou dus vloeiend willen gamen in 1920x1080 met settings op high, niet desnoods met FSAA.
Nu zie ik een videokaart die iets beter is dan mijn huidige HD 7770 maar niet veel beter, namelijk de Asus Radeon HD7850-DC2-2GD5-V2, specifiek die V2 op het einde heeft dit:

[afbeelding]

[afbeelding]

Dat verloopstukje kan me niet boeien maar zijn er nog andere videokaarten die de connectors aan de zijkant hebben én zonder koelers die voorbij de PCB bovenaan uitsteken ? Ik ben niet vies van creatieve oplossingen zoals de shroud verwijderen of andere koeling plaatsen, maar graag had ik de kast nog gehouden totdat ik een volledige nieuwe PC ga kopen (nog een Core 2 Quad systeem).
Een 7770 is een low-end videokaart - wil je een beetje kunnen gamen op 1080p dan heb je minimaal een 7870 nodig - neem dan meteen de Sapphire 7870 XT en dan zit je goed
pricewatch: Sapphire HD 7870 XT Boost 2GB GDDR5
Ik weet niet of deze goed in je case past dat moet je zelf proberen uit te vinden

[ Voor 4% gewijzigd door calsonic op 31-01-2013 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Helaas heeft die kaart de power-connectors ook aan de bovenkant:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nZyAWNZ.jpg

Het mag gerust nog een zwaardere reeks zijn, de voeding kan het toch aan.

Mijn huidige situatie:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/h4vCFdE.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cwsYIfU.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Phuncz op 31-01-2013 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:09
Tot dusver is mijn ervaring met de Sapphire HD 7950 3GB GDDR5 OC slecht. Ik heb een 2500k, 8gb ram en W7 64bit en speel op een resolutie van 1650x1080. In Battlefield 3 met alle settings op medium heb ik FPS drops en verder ook bij Torchlight 2 van 100 fps naar 30-40 als er 5 vijanden in beeld zijn. AA en alles begin ik al niet aan want dan is het helemaal een drama. Heb al andere drivers geprobeerd en dergelijke maar dit mag allemaal niet baten. Burn intest bij Furmark op 1680x1050 zonder MSAA en dergelijke is ook 44 fps.

Bij de benchmark van Resolution: 1280x720 (FS) - AA:0 samples krijg ik de volgende resultaten: FPS: min:63, max:73, avg:64 - OPTIONS: DynBkg

[ Voor 19% gewijzigd door spookz0r op 31-01-2013 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
spookz0r schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 13:16:
Tot dusver is mijn ervaring met de Sapphire HD 7950 3GB GDDR5 OC slecht. Ik heb een 2500k, 8gb ram en W7 64bit en speel op een resolutie van 1650x1080. In Battlefield 3 met alle settings op medium heb ik FPS drops en verder ook bij Torchlight 2 van 100 fps naar 30-40 als er 5 vijanden in beeld zijn. AA en alles begin ik al niet aan want dan is het helemaal een drama. Heb al andere drivers geprobeerd en dergelijke maar dit mag allemaal niet baten. Burn intest bij Furmark op 1680x1050 zonder MSAA en dergelijke is ook 44 fps.

Bij de benchmark van Resolution: 1280x720 (FS) - AA:0 samples krijg ik de volgende resultaten: FPS: min:63, max:73, avg:64 - OPTIONS: DynBkg
Komt waarschijnlijk omdat dergelijke kaarten beter presteren met hogere resoluties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
calsonic schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 13:23:
[...]

Komt waarschijnlijk omdat dergelijke kaarten beter presteren met hogere resoluties.
Dus 1650x1080 is niet genoeg kwa resolutie met gamen om voldoende performance uit de kaart te halen? Ik wil het risico niet nemen om bv een ander scherm te kopen en dan nog met belabberde prestaties te zitten.

Resolution: 1680x1050 (W) - AA:0 samples FPS: min:42, max:53, avg:43 - OPTIONS: DynBkg

[ Voor 23% gewijzigd door spookz0r op 31-01-2013 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik ben toch ook benieuwd hoe een videokaart slechter kan presteren onder een lagere resolutie of beter gezegd, hoe een videokaart beter kan presteren onder een hogere resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
spookz0r schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 13:25:
[...]

Dus 1650x1080 is niet genoeg kwa resolutie met gamen om voldoende performance uit de kaart te halen? Ik wil het risico niet nemen om bv een ander scherm te kopen en dan nog met belabberde prestaties te zitten.

Resolution: 1680x1050 (W) - AA:0 samples FPS: min:42, max:53, avg:43 - OPTIONS: DynBkg
Hoe lang draait je OS al?
Kan ook een conflict zijn van software (wat misschien ook alweer(gedeeltelijk) verwijderd is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
calsonic schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 13:50:
[...]

Hoe lang draait je OS al?
Kan ook een conflict zijn van software (wat misschien ook alweer(gedeeltelijk) verwijderd is)
OS draait 6 maanden nu op een SSD. Heb net even 3D mark gedownload en de performance test gedaan daar kwam dit uit: http://www.3dmark.com/3dm11/5760186

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
spookz0r schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 13:52:
[...]

OS draait 6 maanden nu op een SSD. Heb net even 3D mark gedownload en de performance test gedaan daar kwam dit uit: http://www.3dmark.com/3dm11/5760186
Dat is idd niet zon hoge score.
Maar je gpu score is met 8285 punten wel in orde lijkt mij dus je moet het ergens anders gaan zoeken.
Heb je gecheckt voor malware of virussen die op de achtergrond draaien?

[ Voor 11% gewijzigd door calsonic op 31-01-2013 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
calsonic schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 14:26:
[...]

Dat is idd niet zon hoge score.
Maar je gpu score is met 8285 punten wel in orde lijkt mij dus je moet het ergens anders gaan zoeken.
Heb je gecheckt voor malware of virussen die op de achtergrond draaien?
Probleem zat denk ik in de Windows installatie. Heb net even mij Win7 installatie usb ebruikt deze gaf aan dat er wat mis was. Vervolgens repair gedaan en nu lijken de games op het eerste gezicht beter te lopen. Score blijft wel wat aan de lage kant http://www.3dmark.com/3dm11/5760769 Maar zolang het in games goed loopt ben ik tevreden. In ieder geval bedankt voor het meedenken :)

[ Voor 13% gewijzigd door spookz0r op 31-01-2013 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

OK.. ronde 2

/ herhaling van xfx verhaal
xfx 7950's de deur uit.. 1 ging kapot...

Nog een hoop op forums gekeken en 99% was niet blij met de xfx 7950's of 7970's omdat PWMs 110 graden worden ofso... 8)7 niet gek dat het dan snel kapot gaat.
zeker van 10 man ofso gelezen dat die rond 110 soms zelfs 120 graden!! werden :/

XFX, refuse it

/

Nu mijn MSI 7970s V2 binnen
. temps zon 17 graden lager dan de XFX 7950s!!
@ 1150 met voltage 1113/1175.
Dus ook nog een overclock er bij

heb alles gedraait ook metro een tijdje.. werkt perfect en geen uitschieters in temps

deze kaarten dus...
http://www.computershoppe...d-7970_slideshow_main.jpg.

Voor de liefhebbers,.. 3dmark 11 scores ........ dit met fans op 100% en een hoop voltage.. op lucht
http://www.3dmark.com/3dm...ey=8lvG45sPwGeXjO1FjlIGCw

graphics score bijna 22.000
In metro met alles MAX zie je al zware CPU bottlenecks dikke ownage dus, altijd leuk om de CPU op de knieen te krijgen >:). Weet je meteen de volgende CPU upgrade geen overkill is

[ Voor 148% gewijzigd door A87 op 31-01-2013 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Op die XFX kaart zat zeker zo'n fancy koeler, maar ondertussen koelde die de PWM's niet dus gaan ze allemaal stuk ??
Volgens mij niet alleen een XFX probleem, maar ook die van andere fabrikanten met custom koelers ;)

In ieder geval de #1 reden dat ik het liefst de normale uitvoering van een kaart koop. Die MSI 7950 V2 lijkt me dan ook zo'n kaart die gewoon goed zijn zaakjes voor elkaar heeft net als de eerste normale 7950/7970 kaarten :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 10:42

westergas

rikkie_pc

A87 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 17:48:
OK.. ronde 2

/ herhaling van xfx verhaal
xfx 7950's de deur uit.. 1 ging kapot...

Nog een hoop op forums gekeken en 99% was niet blij met de xfx 7950's of 7970's omdat PWMs 110 graden worden ofso... 8)7 niet gek dat het dan snel kapot gaat.
zeker van 10 man ofso gelezen dat die rond 110 soms zelfs 120 graden!! werden :/

XFX, refuse it

/

Nu mijn MSI 7970s V2 binnen
. temps zon 17 graden lager dan de XFX 7950s!!
@ 1150 met voltage 1113/1175.
Dus ook nog een overclock er bij

heb alles gedraait ook metro een tijdje.. werkt perfect en geen uitschieters in temps

deze kaarten dus...
http://www.computershoppe...d-7970_slideshow_main.jpg.

Voor de liefhebbers,.. 3dmark 11 scores ........ dit met fans op 100% en een hoop voltage.. op lucht
http://www.3dmark.com/3dm...ey=8lvG45sPwGeXjO1FjlIGCw

graphics score bijna 22.000
In metro met alles MAX zie je al zware CPU bottlenecks dikke ownage dus, altijd leuk om de CPU op de knieen te krijgen >:). Weet je meteen de volgende CPU upgrade geen overkill is
Ik heb een XFX 7950 DD Black en ben er volkomen tevreden mee. Oke het is niet de stilste in zijn soort maar dat wist ik voordat ik hem kocht. Het was wel 1 van de goedkoopste en daar ben ik bewust voor gegaan. Mijn kaart word onder full load niet warmer dan 74c.

Dit even om een nuance in jouw verhaal aan te brengen.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds kort de club 3d 7870 xt joker kaart, ben er zeer tevreden over.
ik hou hem onder de 70 graden zonder fanprofile wel op stock.
gewoon door de airflow in mijn kast.
zonder voltage aanpassing geclockt op 1150 voor de core en + 50 voor de mem.
wel is hij met een fanprofile luid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
Het gerucht gaat de ronde dat de nwe generatie kaarten langer op zich zal laten wachten als werd aangenomen
http://videocardz.com/392...ries-postponed-to-q4-2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Dacht al zoiets... ze hebben nu de 7970 en 680............. je kan ze kopen van snelheden tot 1200 mhz......
Als dat anno nu nog niet snel genoeg is............ (qua games)

Ze gaan alleen zichzelf in de weg zitten als ze nu al kaarten gaan releasen.
En wat moet je met een 8970 die 20-30% sneller is (praktisch) dan een 7970... at the moment.
Waar die 8970 het ook nog moet hebben van hogere clocks...

heb je niets aan theoretisch... en zo wel.. koop je die 7970 niet meer en dat heeft AMD liever niet.

Ik zou zelf trouwens voor 2x 8970 gaan maar werd het wachten gewoon beu..... :X

En wie weet heeft Nvidia wel afspraken met AMD over releases, in geval van uitstel niets illegaals aan... helaas ;). Beiden verdienen ze alleen maar meer op deze manier. Kan er naast zitten maar zo denk ik er ff over.

Net zoals ze samenwerken voor de nieuwe 3dmark.. (bron facebook futuremark).... tijd genoeg om te vergaderen (lijkt mij).

[ Voor 65% gewijzigd door A87 op 01-02-2013 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:40

JoSchaap

Had a life, got a modem..

sinds gister draai ik nu crossfire met 2x de HD7850 OC Edition (920 Mhz 2GB) van Sapphire in mn i7 systeem, moet zeggen dat het best bevalt :)

vooral in games is het overweldigend hoe stabiel en vloeiend alles blijft lopen :)

even wat van mn benches

Core i7 2600K - 2x HD7850 OC - http://www.3dmark.com/3dm11/5765968 (crossfire)
Core i7 2600K - 1x HD7850 OC - http://www.3dmark.com/3dm11/3846726 (single)

en wat ouder vergelijkingsmateriaal :)

Core i7 2600K - 2x HD5830 GameEdition - http://www.3dmark.com/3dm11/650075 (crossfire)

Als je eenmal crossfire gedraaid hebt, voelt het toch lullig als je na een upgrade maar met 1 kaart speelt :Y)

Windows prestatie score is een 7.8 rond nu :)

overclocken heb ik helaas geen tijd voor gehad :)

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
A87 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 09:39:
Dacht al zoiets... ze hebben nu de 7970 en 680............. je kan ze kopen van snelheden tot 1200 mhz......
Als dat anno nu nog niet snel genoeg is............ (qua games)

Ze gaan alleen zichzelf in de weg zitten als ze nu al kaarten gaan releasen.
En wat moet je met een 8970 die 20-30% sneller is (praktisch) dan een 7970... at the moment.
Waar die 8970 het ook nog moet hebben van hogere clocks...

heb je niets aan theoretisch... en zo wel.. koop je die 7970 niet meer en dat heeft AMD liever niet.

Ik zou zelf trouwens voor 2x 8970 gaan maar werd het wachten gewoon beu..... :X

En wie weet heeft Nvidia wel afspraken met AMD over releases, in geval van uitstel niets illegaals aan... helaas ;). Beiden verdienen ze alleen maar meer op deze manier. Kan er naast zitten maar zo denk ik er ff over.

Net zoals ze samenwerken voor de nieuwe 3dmark.. (bron facebook futuremark).... tijd genoeg om te vergaderen (lijkt mij).
Nu is het uiteraard wel zo dat als het daadwerkelijk wordt uitgesteld en nvidia de titan uitbrengt en hij is idd 2x zo snel als de 680 dan hebben ze voorlopig wel de troon in handen
http://videocardz.com/391...rk11-performance-revealed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Ik ken die Titan maar van mij mogen ze em releasen....... haal ik er 2 .. ^^ haha. nah. met die 900 euro adviesprijs.. hellll no ;). ff te veel van het goede

maar ben benieuwd want vind het allemaal maar vaag en erg lang duren. Normaliter krijg je 3 weken van te voren oid wel goede leaks.. nu nog helemaal niets behalve speculatie.
Well see. Ik blijf iig tijdje bij AMD voor de afwisseling

[ Voor 74% gewijzigd door A87 op 01-02-2013 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

JoSchaap schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 09:58:
sinds gister draai ik nu crossfire met 2x de HD7850 OC Edition (920 Mhz 2GB) van Sapphire in mn i7 systeem, moet zeggen dat het best bevalt :)

Als je eenmal crossfire gedraaid hebt, voelt het toch lullig als je na een upgrade maar met 1 kaart speelt :Y)
Nice :). sowieso is 1 kaart niet te doen als je er 2 hebt >:). Ik moet er niet aan denken om maar 1 videokaart te zien in mijn casewindow 8)7 >:).
Just not right!

[ Voor 10% gewijzigd door A87 op 01-02-2013 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
A87 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 10:01:
Ik ken die Titan maar van mij mogen ze em releasen....... haal ik er 2 .. ^^ haha. nah. met die 900 euro adviesprijs.. hellll no ;). ff te veel van het goede

maar ben benieuwd want vind het allemaal maar vaag en erg lang duren. Normaliter krijg je 3 weken van te voren oid wel goede leaks.. nu nog helemaal niets behalve speculatie.
Well see. Ik blijf iig tijdje bij AMD voor de afwisseling
En dan 2 in SLI _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

LOL die gekken zul je idd ook wel weer krijgen die er meteen 2-3 halen :P.
En dan denk je van ffs... mijn pc is traaaag.

Denk je van QUAD sli ??? omg omg omg nom nom nom

[ Voor 47% gewijzigd door A87 op 01-02-2013 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
A87 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 10:06:
LOL die gekken zul je idd ook wel weer krijgen die er meteen 2 halen :P.
En dan denk je van gvd... mijn pc is traaaag
Ja idd en dan meteen icm de nwe haswell/mb/ram ed ben je 4000 verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

had ik dat maar te besteden voor een ''PC''.. Heb je een knappe auto voor.
maja wat is er leuker dan al je geld in een PC douwen? ^^

je moet gewoon 1x in je leven een PC hebben gehad van 4000 euro ofso. Dat je 1x een systeem bouwt met alles to the limit !!

[ Voor 63% gewijzigd door A87 op 01-02-2013 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
A87 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 10:09:
had ik dat maar te besteden voor een ''PC''.. Heb je een knappe auto voor
Autos zijn duur vandaag de dag daar heb je misschien een 3e handsje voor
Beetje auto is nieuw als snel 30K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Mja... PC's verouderen snel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
A87 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 10:11:
Mja... PC's verouderen snel...
Als je een goede samenstelt kun je er wel een paar jaar mee doen(een upgrade daargelaten) maar dan heb je het niet over een pc van maar €800
Autos worden steeds beter heb de mijne inmiddels bijna 6 jaar en hij is nog steeds 100%(de nwe is al wel besteld ;) )

[ Voor 17% gewijzigd door calsonic op 01-02-2013 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Progeny
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-06-2021
Is Sapphire support outsourced naar de derde wereld of zo?

2013-1-31 [23:23]

Dear sir/miss, What is the exact length for this card? The product page of this version states 28,8 cm while the 6 gb vapor x and the toxic versions mention 27,5 cm. Kind regards,

2013-2-1 [09:52]

Dear Sir
Do you have P/N or SKU number for this product ? We need to confirmed which exactly model you wants. Thanks.
Regards

2013-2-1 [12:27]

Dear sir/miss,

I hope these numbers are correct.

http://nl.hardware.info/p...adeon-hd-7970-vapor-x-3gb
PN: 11197-12-40G
http://azerty.nl/producte...dvi-hdmi-displayport.html
Sku's 11197-12-40G

Kind regards,

2013-2-1 [14:44]

Dear Sir :
http://www.sapphiretech.c...pid=1679&psn=&lid=1&leg=0
285(L)x135(W)x45(H) mm Size.
Thanks.

2013-2-1 [18:23]

Dear sir/miss,

Please read my initial question!! The offical product page that you just copied and pasted (great work btw omg) states 28,5 cm while the 6 gb and toxic versions (same cooler) state 27,5 cm. Please drink some coffee before you help me.

Kind regards,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

Sapphire is geen prettige toko op gebied van support en garantie nee.

Ik heb 1x een kaart verloren in de garantieprocedure, en een andere kreeg ik met door hun toegedane schade teruggestuurd (onder de noemer: user abuse) Was een kaart met nog 1 week garantie over :Y)

Maar als ze werken zijn het wel fijne kaarten met altijd de juiste koelling, goede looks in de kast, en fijne specs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Progeny
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-06-2021
Bedankt Jo,

Ik had overigens de exacte productnaam benoemd in de header voordat ik mijn eerste vraag stelde en blijkbaar was het teveel moeite voor die persoon om het dan in eerste instantie zelf op te zoeken. Heeft toevallig hier iemand deze kaart?

Ik vond overigens dat ik nog vrij mild was naar deze "Special Ed" toe. Die gast kan geeneens fatsoenlijk Engels!

Mvg,

Prog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Progeny schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 11:51:
Bedankt Jo,

Ik had overigens de exacte productnaam benoemd in de header voordat ik mijn eerste vraag stelde en blijkbaar was het teveel moeite voor die persoon om het dan in eerste instantie zelf op te zoeken. Heeft toevallig hier iemand deze kaart?

Ik vond overigens dat ik nog vrij mild was naar deze "Special Ed" toe. Die gast kan geeneens fatsoenlijk Engels!

Mvg,

Prog
Ik dacht dat Engels een verplicht vak was in India? Ze behoren toch nog tot de zgn. commonwelth ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kolomos
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-08 19:41
Ik heb een vraag over het aanschaffen van een budget variant hiervan, welke is de snelste of betere? En zo ja op welk vlak, want de kloksnelheid is groter van de ene terwijl de snelheid van het geheugen minder is. Ik gebruik de pc voor 1 scherm van 22 inch.

Club3D Radeon HD 7870 XT JokerCard (Tahiti LE)

Of de

Club3D Radeon HD 7870 royalKing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan1717
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-10-2022
De Club3D Radeon HD 7870 XT JokerCard (Tahiti LE)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 09:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Progeny schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 11:51:
Bedankt Jo,

Mvg,

Prog
Daar heb je dan ook gewoon google voor, aantal reviews geven namelijk aan waar het verschil in zit. Maargoed, de 6GB en 3GB hebben verschillende PCB's/cooling plaatsing, vandaar ook verschillende groottes. De 3GB heeft dus andere afmeting dan de 6GB Vapor en Toxic.

(in het kader vrij mild zijn, het Mvg verhaal hoeft hier niet :P)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

twijfel tussen 2x 7950 of 1x7970 iwee 7950's tweedehands zijn niet zo prijzig! graag wat advies. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 18:20:
twijfel tussen 2x 7950 of 1x7970 iwee 7950's tweedehands zijn niet zo prijzig! graag wat advies. :)
1 monitor dan 1 kaart - meerdere schermen dan sli/cf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Game nu een paar maanden op drie schermen met een 7970, werkt prima hoor. Denk wel dat k een tweede kaart moet hebben voor de games van 2013.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:55
zo even kort berichtje. De club3d 7870xt zit in mijn systeem.

verse install gedaan van win7 , ati catalist 13.2 beta er op geknald en benchen maar.

alles op stock speed een 3dmark11 score van P7888

I7 2600
8gb ddr 3 kingstonf
2x500gb hitachi in raid0
530watt bequiet modulaire voeding.

Niet slecht denk ik zo.

Temps van de kaart zijn erg netjes , zelf onder full load blijf het fan profiel van de kaart op 25%. Ik hoor hem dus niet :) Temp idle is 34C , na wat benchen is hij 59C . Perfect dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije

bbblije

Riiiiight

Galaxis schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 21:19:
zo even kort berichtje. De club3d 7870xt zit in mijn systeem.

verse install gedaan van win7 , ati catalist 13.2 beta er op geknald en benchen maar.

alles op stock speed een 3dmark11 score van P7888

I7 2600
8gb ddr 3 kingstonf
2x500gb hitachi in raid0
530watt bequiet modulaire voeding.

Niet slecht denk ik zo.

Temps van de kaart zijn erg netjes , zelf onder full load blijf het fan profiel van de kaart op 25%. Ik hoor hem dus niet :) Temp idle is 34C , na wat benchen is hij 59C . Perfect dus.
Graag zo nu en dan een update? Neig zelf erg naar de Saphire 7870xt, die lijkt me bij een overclock iets koeler te blijven. Maar als die club3D het ook goed uithoud, dan bespaar je daar toch weer een hamburger of 7. Of verzend kosten ;) En ik vind de koeler op de club3D er toch een stuk mooier uit zien. Vind het heel naar dat fabrikanten van die marsmannetjes koelers ontwerpen.

[ Voor 7% gewijzigd door bbblije op 01-02-2013 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 13:50
Versteegrob schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 20:41:
Game nu een paar maanden op drie schermen met een 7970, werkt prima hoor. Denk wel dat k een tweede kaart moet hebben voor de games van 2013.
Vind toch niet dat er nu al grafische knallers op staan voor het jaar, maar tis nog vroeg.

Buiten Crysis 3 dan maarja :+

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-07 17:44
Heeft iemand een idee hoe ik voltage control krijg op mijn Asus HD7970 DCII?
Met de huidige bios(sen) kan ik het voltage wel veranderen met GPU tweak, maar hij past het niet toe, net als met Aterburner.
Met stock voltage kan ik de max (1125mhz core) stabiel draaien, vermoed dus dat het een leuk exemplaar betreft wanneer ik de voltage kan verhogen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
yzx schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 21:41:
[...]

Vind toch niet dat er nu al grafische knallers op staan voor het jaar, maar tis nog vroeg.

Buiten Crysis 3 dan maarja :+
Met een beetje mazzel GTA 5 _/-\o_
En daar zul je een flinke kaart voor nodig hebben ;) ...Geforce Titan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Aangezien GTA V pas op de consoles in september komt en de PC-release van een GTA-game meestal meer dan een half jaar later komt, mag je blij zijn met deze tijd volgend jaar. Helaas :(

[ Voor 4% gewijzigd door Phuncz op 01-02-2013 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bioshock infinite ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
Phuncz schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 22:18:
Aangezien GTA V pas op de consoles in september komt en de PC-release van een GTA-game meestal meer dan een half jaar later komt, mag je blij zijn met deze tijd volgend jaar. Helaas :(
Jammer genoeg zul je wel gelijk hebben :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meddle
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-09 23:02

meddle

:o

Ik heb problemen met mijn asus hd7950 directCUII top. Deze kaart heb ik retour ontvangen van 4launch nadat ik een MSI 7950 twin frozer had met kromme koeler. Maar nu ik de asus 1.5 maanden gebruik krijg ik vaak blackscreens tijdens het gamen en ik zie ook in gpu-z dat de clocksnelheid steeds omlaag aan het trottelen is, dit laatste kan ik dan verhelpen door in catalyst de power managment setting op +20% te zetten, maar dan krijg ik al helemaal constant blackscreens. De kaart hangt verder aan een Corsair TX650V2 voeding en ik heb hem ook met een oude zalman 600hp getest, maar dat maakt geen verschil.
Met de MSI of een hd4850 had ik dit probleem niet. Dus naar mijn idee is het gewoon de kaart die brak is, of heeft iemand nog suggesties voor een andere aannemelijke oorzaak?

specs PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

ff MSI 7970 v2 crossfire score.... 3dmark ^^. wel op onzin modes dus fans 100%
http://www.3dmark.com/3dm...ey=YRMGgKlZTy-DGLB1JPKVZg

lekkere clock kaartje dus. haal met stock voltages 1110-1700.
die i5 760 @ 3.9Ghz bottlenecked dus als een malle. :o

Metro max > 72 fps
geen dof >78
AA ipv 4xAA > 82

Moet je zien dikke CPU bottlenecks in metro 8)7. There we go 8)

[ Voor 74% gewijzigd door A87 op 03-02-2013 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 10:29
vraagje, ik heb een msi 7850 twin frozr, en wil daar 3 schermen op draaien. Het heeft 1 DVI, 1 HDMI, en 2 x DPort. Als ik via een passieve Dport naar DVI een 3 de mon aansluit, valt de HDMI uit..
Moet ik een actieve Dport naar DVI erbij nemen of dien ik dit op te lossen via eyefinity oid ?

dank alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 12:33

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Yep, je hebt een actieve voor 3 schermen.

@t!n0, heb je ''Boost'' BIOS op dat ding staan of gewoon de ouderwetse? En probeer de beta 4.4.0b-MOD versie van TriXX eens. Support veel meer kaarten en nu door de mod ook vram volt adjustment enz.

Link is m'n eigen. Geen spamzooi / ads.
http://www43.zippyshare.com/v/83298134/file.html

@A87 Het wordt tijd om eens wat minder €€ in je videokaartjes te proppen en een fatsoenlijke CPU te kopen haha. Heb nog wel een i7 975 Extreme met een H60i, GB X58A UD3R en 12GB HyperX in de aanbieding? :D

[ Voor 23% gewijzigd door Imprezzion op 03-02-2013 11:25 ]

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Laatst online: 12-09-2024
t!n0 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 21:48:
Met de huidige bios(sen) kan ik het voltage wel veranderen met GPU tweak, maar hij past het niet toe, net als met Aterburner.
Met stock voltage kan ik de max (1125mhz core) stabiel draaien, vermoed dus dat het een leuk exemplaar betreft wanneer ik de voltage kan verhogen :)
Met de asus software ook niet?
Nvm gpu tweak is van asus |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Bullus op 03-02-2013 12:37 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Imprezzion schreef op zondag 03 februari 2013 @ 11:22:
Yep, je hebt een actieve voor 3 schermen.

@A87 Het wordt tijd om eens wat minder €€ in je videokaartjes te proppen en een fatsoenlijke CPU te kopen haha. Heb nog wel een i7 975 Extreme met een H60i, GB X58A UD3R en 12GB HyperX in de aanbieding? :D
Ff geen geld meer voor hoor :+
Had liever wat grafisch geweld

[ Voor 3% gewijzigd door A87 op 03-02-2013 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

t!n0 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 21:48:
msi afterburner 225 beta 1
Voor voltage unlock

of trixx 4.4.0 Beta.

Als je meer MHZ wilt ipv die max 1125 kan je bij je shortcut van afterburner dit toevoegen zonder aanhalingstekens '' -xcl ''
dan open daarna meteen weer die lijn verwijderen
Dan haalt hij de limieten weg zowel in AB als in de AMD drivers.. kan je max tot 1,5ghz ofso qua core

idd xcl geen xcr :P

[ Voor 73% gewijzigd door A87 op 03-02-2013 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laquaezzi
  • Laatst online: 14-09 21:52
AMD heeft de game bundels een update gegeven:

http://www.hardwarecanuck...dle-reloaded-updated.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
gaat club3d deze games weer aanbieden bij hun pokerseries? Dan ga ik toch heel hard nadenken of ik mijn order voor een sapphire 7870 xt ga cancelen voor een club3d 7950 royal king.

[ Voor 20% gewijzigd door drernie op 03-02-2013 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:34

vhal

ಠ_ಠ

Jammer dat Asus zo gierig is met zijn games...althans het gebrek ervan...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 12:33

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Het is -xcl trouwens. Dit boost inderdaad handigerwijs ook de limits in je catalyst control centre en dus kun je zonder volt verhogingen voorbij de 1600Mhz core instellen. Blijft ook bestaan als je MSI AB er weer af gooit bv.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laquaezzi
  • Laatst online: 14-09 21:52
drernie schreef op zondag 03 februari 2013 @ 17:51:
[...]

gaat club3d deze games weer aanbieden bij hun pokerseries? Dan ga ik toch heel hard nadenken of ik mijn order voor een sapphire 7870 xt ga cancelen voor een club3d 7950 royal king.
Dit heb ik nergens kunnen vinden helaas, ikzelf wacht het nog even af, aangezien crysis en bioshock hoger op mijn lijst heb staan dan farcry 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
laquaezzi schreef op zondag 03 februari 2013 @ 18:34:
[...]

Dit heb ik nergens kunnen vinden helaas, ikzelf wacht het nog even af, aangezien crysis en bioshock hoger op mijn lijst heb staan dan farcry 3
club3d is toch de enige fabrikant die in Nederland met de vorige game bundel aktie van AMD heeft meegedaan?

[ Voor 4% gewijzigd door drernie op 03-02-2013 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:16
Ik heb al een tijdje het probleem met mijn Sapphire 7850 dat het beeld af en toe begint te knipperen (heel even geen beeld). Dit komt met beide monitoren voor en het gebeurt zowel bij het gamen als op de desktop.
De monitoren zijn via Displayport aangesloten en ik draai Windows 8 met Catalyst 13.1. Mijn vorige Windows 7 installatie met Catalyst 12.6 had het probleem ook. Wat er nog bij komt is dat wanneer ik gebeld (GSM ;)) wordt het beeld vrijwel altijd ook begint te knipperen (net voordat de telefoon 'rinkelt').
Hierdoor heb Ik sterk het vermoeden dat het een hardware probleem is. Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Dat lijkt inderdaad een 'hardwareprobleem', namelijk kabels die niet voldoende afgeschermd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 16:46

Solid Seal

3D Printer N00b

#@#$% handen in het haar :D

Ben opzoek naar 2 videokaarten maar ik wil niet meer betalen dan 230 euro per kaart.
(crossfire, SLi is onbelangrijk lijkt me)

Maar er zijn er best veel in die prijs klasse.
Wat is op dit moment DE beste kaart onder de 230?

Ik zat te kijken naar de Club 3D Radeon HD 7870XT jokerCard die bij alterneate voor 219 tekoop staat. ( http://www.alternate.nl/h...ard/1046614/?event=search )

Dit omdat ik veel 'goede' dingen lees uit de kaartendeck serie :)
Ben geen die-hard gamer en OC-en is ook niet echt mijn ding.

Waarom dan 2? .. gewoon daarom :)

any thoughts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
Solid Seal schreef op zondag 03 februari 2013 @ 20:37:

Ben opzoek naar 2 videokaarten maar ik wil niet meer betalen dan 230 euro per kaart.

Ik zat te kijken naar de Club 3D Radeon HD 7870XT jokerCard die bij alterneate voor 219 tekoop staat. ( http://www.alternate.nl/h...ard/1046614/?event=search )

any thoughts?
mijn gedachte: waarom 2 kaarten in crossfire als je zelf zegt geen die hard gamer te zijn of een OC-er. Bovendien zou ik niet voor een club3d 7870 xt gaan maar voor de sapphire ivm betere koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

wow je leeft nog :D

anyway mike, de Sapphire versies zijn qua cooling vaak de betere keuze :)

enne.. 'gewoon omdat het kan'

is ook een prima reden om crossfire te draaien, dit is ook mijn reden, ik game immers nog maar 3 a 4 uur per week :')
Solid Seal schreef op zondag 03 februari 2013 @ 20:37:

any thoughts?

[ Voor 8% gewijzigd door JoSchaap op 03-02-2013 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

@ drernie : Omdat ik 2 kaarten wil moet ik een die-hard gamer zijn ? en OC-en?
Ik ga ook een watercool systeem erop zetten (had ik niet vermeld idd) . maar moet ik dan OC-en ?

Niet om je aan te vallen maar valt me op dat watercooling en 2 videokaarten steeds geassocieerd word met OC :)

@ JoSchaap : Hé Johan :D ja ik leef zeker nog :P

Ben bezig met een casemod projectje (het denk-gedeelte) vandaar 2 stuks omdat ik dat simpelweg leuker vind dan 1 .

Sapphire ga ik even naar kijken maar voor koeling lijkt dat me niet nodig.

[ Voor 11% gewijzigd door Solid Seal op 03-02-2013 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
Solid Seal schreef op zondag 03 februari 2013 @ 20:57:
@ drernie : Omdat ik 2 kaarten wil moet ik een die-hard gamer zijn ? en OC-en?
Ik ga ook een watercool systeem erop zetten (had ik niet vermeld idd) . maar moet ik dan OC-en ?

@ JoSchaap : Hé Johan :D ja ik leef zeker nog :P

Ben bezig met een casemod projectje (het denk-gedeelte) vandaar 2 stuks omdat ik dat simpelweg leuker vind dan 1 .

Sapphire ga ik even naar kijken maar voor koeling lijkt dat me niet nodig.
als jij het leuk vindt om twee videokaarten in je pc te zetten met waterkoeling moet je dat vooral doen, ik zie het nut er niet van in als je geen fanatieke gamer bent of een overklokker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

drernie schreef op zondag 03 februari 2013 @ 21:00:
[...]

als jij het leuk vindt om twee videokaarten in je pc te zetten met waterkoeling moet je dat vooral doen, ik zie het nut er niet van in als je geen fanatieke gamer bent of een overklokker.
Ik zie ook het nut van hard rijden op de weg niet .. mja doen ook een hoop mensen he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Ik heb 2 kaarten omdat het mooi staat en ik 1 uit zet als een game ruk draait en dan ''meestal'' nog zat performance heb.

Veel spullen in het leven die mensen thuis hebben staan zijn onzinnig,

Die speakers van 8 inch kevlar voor me neus zijn ook overkil 8)7
maja, uiteindelijk ben ej er niet meer en is en zal alles sowieso wasted zijn :+

[ Voor 56% gewijzigd door A87 op 03-02-2013 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chippu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 11:35
Ik heb onlangs de Sapphire 7870 XT aangeschaft maar lijk deze niet goed uitgelezen te krijgen met Sapphire Trixx. Overklokken met dit programma lijkt in zoverre dus niet te gaan lukken:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tziD78ys.png

Met gpu-z krijg ik de informatie van de kaart wel uitgelezen:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LyD4riXs.png

Ik draai Catalyst 13.1 en Sapphire Trixx v4.3.0.

Heeft iemand wellicht een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn? Kan op het internet ook niet zo gauw vinden of het bijvoorbeeld ligt aan Catalyst 13.1 of Trixx zelf.

Edit: ik zal ook nog even MSI Afterburner testen. Dit probleem heb ik ook niet eerder gehad met mijn oudere Sapphire kaarten uit de 5000/6000 serie.

Edit 2: ik zie dat verscheidene reviews gebruik maken van Catalyst 12.11. Misschien een Catalyst issue dan? Daarnaast schijnt er een Trixx v4.6 beta driver rond te zwerven waar de 7870 Tahiti wel mee zou moeten werken binnen 13.1. Even de officiële release afwachten dan maar.

[ Voor 24% gewijzigd door Chippu op 03-02-2013 23:51 . Reden: extra informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 19:31
A87 schreef op zondag 03 februari 2013 @ 23:21:
Ik heb 2 kaarten omdat het mooi staat en ik 1 uit zet als een game ruk draait en dan ''meestal'' nog zat performance heb.

Veel spullen in het leven die mensen thuis hebben staan zijn onzinnig,

Die speakers van 8 inch kevlar voor me neus zijn ook overkil 8)7
maja, uiteindelijk ben ej er niet meer en is en zal alles sowieso wasted zijn :+
Je leeft naar je inkomsten, ik ken een stel dat een paard heeft en 5 keer paar jaar op vakantie gaat zij is tandarts dus kan het betalen, ik vind het zonde van het geld maar ik heb gewoon minder te besteden en je moet ook genieten dus gelijk hebben ze.
Pagina: 1 ... 27 ... 41 Laatste