het is jammer wat A87 roept.
ik draai al een jaar nu op mijn coolermaster m850, hij is heerlijk stil, geeft een goede voltage (ook onder load, en is getest met een multimeter van me werk (dus geen top craft ding

)) en heb er nog nooit gezijk mee gehad. ik vaak genoeg sluiting veroorzaakt en hij draait nog steeds alsof er niks gebeurd is (ik beun veel aan ventilatoren en test ze terwijl mijn pc nog aan staat)
voor een tweede kaart is 1200 watt enorm overbodig. 850 is zelfs al teveel, en als je de efficiëntie van een voeding in een grafiek zet, zie je een kromme lijn die bij weinig belasting minder efficiënt is. de meeste voedingen zijn het meest efficiënt bij ongeveer 80% load. met een dual gpu set-up met een 7970, en al zijn ze overclockt, trek het nog maar 650 watt uit je voeding of misschien zelfs minder. al heeft die voeding wel een gold certificaat, hij werkt nog niet optimaal.
iemand anders ervaring met overvolten van een 7870 met luchtkoeling? ik wil graag de grenzen weten. sommige review sites gaan niet verder tot 1,24, en weer anderen zetten hem op 1,4 (weliswaar met de notitie dat ze dat niet leuk vinden). het gaat om de non xt. ik ga er van uit dat 1,28-1,32volt nog leuk is? de koeling red het wel. met de core op 1175 heb ik een max temp gehaald van 61 graden met de fan nog doodleuk op 45%. headroom genoeg dus
en heeft iemand een idee hoe je die demo's van de nieuwe 3dmark uit zet (""zonder te betalen"")? het duurt zo lang >_> na 5x heb ik het ook wel gezien.
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.