AMD Radeon HD7XXX Ervaringen - Deel 1

Pagina: 1 ... 14 ... 41 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 45 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

@Versteegrob (Rob Versteeg?)

Ben je nog van plan om een groter scherm te gaan kopen? Dat kan zeker invloed hebben want goedkoop nu kan duurkoop later zijn omdat je weer een sterkere kaart nodig hebt.
Trouwens, een 'te' krachtige kaart bestaat niet, je gaat het uiteindelijk altijd gebruiken. Probeer dus niet 'op maat' te kopen.

Probeer wat reviews of 'verwachtingen' te vinden on-line betreffende het performance verschil en relateer dat verschil naar verschil in prijs.

Persoonlijk zou ik zeggen dat als je evenredig veel meer betaald voor de extra performance, dan moet je dat doen, je gaat het vast gebruiken (mits je het kan betalen, 300 euro is wel bijna 800 piek en da's een hoop geld nog steeds). Kost een beetje meer performance veel meer geld, dan kan je wellicht beter de goedkopere kaart nemen.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Hoi tijgert,

Nu heb ik een 20inch maar ik kan een 27inch overnemen dus ik ga me toch focussen op de 1920 resoluties. Nu ben ik veel aan net lezen en een crossfiets optie lijkt me ook wel wat of de 6990, die laatste is nu 575 euro en je kan ooit nog een tweede toevoegen. Of ik neem de 7870 nu en later nog eens.

Budget is rond de 1000e maar kan altijd nog wat geld bij leggen, dat is niet zon probleem.
Moeilijk moeilijk omdat er zoveel verschillende opties zijn maar wel leuk om alles uit te zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:55

Cheezus

Luiaard

Versteegrob schreef op zondag 11 maart 2012 @ 14:10:
Hoi tijgert,
Nu ben ik veel aan net lezen en een crossfiets optie lijkt me ook wel wat
Afbeeldingslocatie: http://www.fietsvoorniets.nl/images/TBzilver.jpg
:?

Ik ben bang dat een fiets je niet veel gaat helpen voor betere graphics..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:56

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

eventueel als er een 2e 6990 erbij komt, kan ie mbv een dynamo de extra watts erbij trappen :P

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09-2023
Hoe kan ik amd tippen dat ze zelfs in de 12.2 niet de TriXX bug hebben gemaakt ?
Ik heb nu afterburner draaien met de amd patch
Ik weet niet meer waar ik hem vandaan hebt.
voeg me toe op skpe ofzo wil je het hebben :P

[ Voor 46% gewijzigd door pannekoek141 op 11-03-2012 19:53 ]

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

Iemand ook het probleem dat als je op Performance klikt, en dan Accept, het hele Performance tabje verdwijnt :? Kan dus niet overklokken. Daarnaast blijft de Windows Taskbar setting niet bewaard (7970, Windows 7 64 bit), Catalyst 12.2).

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Cheezus schreef op zondag 11 maart 2012 @ 16:27:
[...]

[afbeelding]
:?

Ik ben bang dat een fiets je niet veel gaat helpen voor betere graphics..
Bedankt iPad, wel humor :)
Crossfireeeeeeeeeeeeeeeeee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Bedankt iPad, wel humor
Zoooooo herkenbaar... ;)

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:22

JoepW

iRacer & Home Assistant

Arfman schreef op zondag 11 maart 2012 @ 18:59:
Iemand ook het probleem dat als je op Performance klikt, en dan Accept, het hele Performance tabje verdwijnt :? Kan dus niet overklokken. Daarnaast blijft de Windows Taskbar setting niet bewaard (7970, Windows 7 64 bit), Catalyst 12.2).
Dat eerste heb ik niet.
En dat met de taskbar heb ik wel. Ik start ccc tegelijk windows op via de map 'opstarten' en sluit 'm dan weer. Taskbar werkt dan wel goed. (Bugje)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerotol
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-08 13:22
Iemand enig idee wanneer the 78XX kaarten beschikbaar worden?

Lijkt mij een paperlaunch, na meer dan een week nog nergens te verkrijgen? :?

Now i am become death , the destroyer of worlds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:15
eind maart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

In AMD Radeon HD7XXX P&L weten ze vast alles wat je wilt over de prijzen en levertijden van HD7000 kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Op de Asus 7970 DCII kan je met Asus' GPU Tweak het geheugen niet overvolten.
MSI Afterburner heeft die optie wel, maar heeft dat ook effect of staat die slider er alleen maar?
AIDA heeft namelijk geen memory voltage readout...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zerotol schreef op zondag 11 maart 2012 @ 22:59:
Iemand enig idee wanneer the 78XX kaarten beschikbaar worden?

Lijkt mij een paperlaunch, na meer dan een week nog nergens te verkrijgen? :?
No shit :P dit was @ launch al bekend: de kaarten mogen pas vanaf 18 maart verkocht worden.
Tijgert schreef op maandag 12 maart 2012 @ 01:51:
Op de Asus 7970 DCII kan je met Asus' GPU Tweak het geheugen niet overvolten.
MSI Afterburner heeft die optie wel, maar heeft dat ook effect of staat die slider er alleen maar?
AIDA heeft namelijk geen memory voltage readout...
Beste manier om dit te checken is even een multimeter er bij pakken. Al wordt het bij de DCII erg lastig om er bij te komen vanwegen de backplate.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-09 11:22
Beste,
Ik weet dat deze vraag eigenlijk gedeeltelijk hoort in BBG maar ik stel hem hier toch.
Ik zoek een nieuwe videokaart maar weet eigenlijk niet wat ik moet kiezen.
Ik heb de volgende kaart in gedachten: pricewatch: XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-687A-ZDFC)
Maar nu met de introductie van de 7xxx serie vroeg ik me af wat is nu beter qua specs en de zelfde prijs/kwaliteits-verhouding.
En is de 6870 meer bang voor de buck dan bijv. de nieuwe 7770 kaart.
En wat zijn de plus punten van bijvoorbeeld de 7770 of 7870 tegenover de oude 6870.
BBG topic: ReTechNL in "[BBG aanschaf] Videokaarten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ReTechNL schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 10:33:
Beste,
Ik weet dat deze vraag eigenlijk gedeeltelijk hoort in BBG maar ik stel hem hier toch.
Ik zoek een nieuwe videokaart maar weet eigenlijk niet wat ik moet kiezen.
Ik heb de volgende kaart in gedachten: pricewatch: XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-687A-ZDFC)
Maar nu met de introductie van de 7xxx serie vroeg ik me af wat is nu beter qua specs en de zelfde prijs/kwaliteits-verhouding.
En is de 6870 meer bang voor de buck dan bijv. de nieuwe 7770 kaart.
En wat zijn de plus punten van bijvoorbeeld de 7770 of 7870 tegenover de oude 6870.
BBG topic: ReTechNL in "[BBG aanschaf] Videokaarten"
Hoe lang wil je er mee doen?
Grote voordelen zijn Stroomverbruik, Featureset (DX11.1) en GPGPU performance.

Maar op dit moment is qua prijs prestatie een 6870 een veel betere keuze. De HD7850 is ook wel leuk maar een stukje duurder. HD77xx vind ik persoonlijk niet interessant HD78xx nog wel.

Dus ik zou in jou geval kijken naar de 7850 of een 6870. Als die eerste te duur is gewoon voor de 6870 gaan,

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
Astennu schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 10:53:
[...]

Hoe lang wil je er mee doen?
Grote voordelen zijn Stroomverbruik, Featureset (DX11.1) en GPGPU performance.

Maar op dit moment is qua prijs prestatie een 6870 een veel betere keuze. De HD7850 is ook wel leuk maar een stukje duurder. HD77xx vind ik persoonlijk niet interessant HD78xx nog wel.

Dus ik zou in jou geval kijken naar de 7850 of een 6870. Als die eerste te duur is gewoon voor de 6870 gaan,
Ik wil maximaal 150 euro er aan uitbesteden en zeker er weer net als mijn vorige kaart 4 jaar er mee doen.
Mijn vorige kaart was een pricewatch: Point of View GeForce 9600 GT en voldeed niet meer aan mijn eisen :).
Erg bedankt voor de uitleg en dat brengt mij op de volgende vraag:
Is het mogelijk om bijvoorbeeld een 6870 + 7870 in crossfire te zetten of dienen het 2 identieke videokaarten te zijn? (videokaarten is voor mij een vrij grijs gebied 8)7)

[ Voor 88% gewijzigd door ReTechNL op 13-03-2012 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcj1982
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-06 17:02
jA

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ReTechNL schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 14:40:
[...]

Ik wil maximaal 150 euro er aan uitbesteden en zeker er weer net als mijn vorige kaart 4 jaar er mee doen.
Mijn vorige kaart was een pricewatch: Point of View GeForce 9600 GT en voldeed niet meer aan mijn eisen :).
Erg bedankt voor de uitleg en dat brengt mij op de volgende vraag:
Is het mogelijk om bijvoorbeeld een 6870 + 7870 in crossfire te zetten of dienen het 2 identieke videokaarten te zijn? (videokaarten is voor mij een vrij grijs gebied 8)7)
4 Jaar :| damm :D
Uhmm dat is een goede. GPGPU is dan misschien wel gemeen goed waardoor een HD77xx veel betere prestaties kan hebben dan de HD68xx.
Maar op dit moment is de HD6870 een 35% sneller. Met beide max overclocked wordt dat gat wel kleiner maar de 6870 zal dan nog steeds iets van 25% sneller zijn.

Al met al denk ik dat een HD6870 de beste keuze zal zijn.

Je kunt wel andere kaarten met elkaar in CF zetten bv HD6870 met een HD6850. Maar ze moeten wel ongeveer dezelfde featureset hebben. Een HD78xx met een HD68xx gaat niet.
Daarnaast heeft het ook geen nut om een HD68xx met bv een HD67xx te combineren. Want de snelste kaart moet dan te veel op de langzaamst kaart wachten. Het is niet sneller dan 2x HD67xx in CF. Dus zonde van het geld. (kan soms ook langzamer zijn dan twee identieke kaarten)

Dus het is beter als de verschillen tussen de kaarten niet te groot zijn. Clockspeeds is niet zo heel erg. HD6850 en HD6870 gaat ook nog wel. Maar groter verschillen zou ik vermeiden en als het even kan voor identieke kaarten gaan (qua clocks, shader counts en memory grote).

Als ik zo in de PW kijk ziet de Sapphire er qua cooling het beste uit voor die max van 150 euro. Kaarten met betere cooling zitten boven de 200 :\

[ Voor 4% gewijzigd door Astennu op 13-03-2012 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
Astennu schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 15:16:
[...]

4 Jaar :| damm :D
Uhmm dat is een goede. GPGPU is dan misschien wel gemeen goed waardoor een HD77xx veel betere prestaties kan hebben dan de HD68xx.
Maar op dit moment is de HD6870 een 35% sneller. Met beide max overclocked wordt dat gat wel kleiner maar de 6870 zal dan nog steeds iets van 25% sneller zijn.

Al met al denk ik dat een HD6870 de beste keuze zal zijn.

Je kunt wel andere kaarten met elkaar in CF zetten bv HD6870 met een HD6850. Maar ze moeten wel ongeveer dezelfde featureset hebben. Een HD78xx met een HD68xx gaat niet.
Daarnaast heeft het ook geen nut om een HD68xx met bv een HD67xx te combineren. Want de snelste kaart moet dan te veel op de langzaamst kaart wachten. Het is niet sneller dan 2x HD67xx in CF. Dus zonde van het geld. (kan soms ook langzamer zijn dan twee identieke kaarten)

Dus het is beter als de verschillen tussen de kaarten niet te groot zijn. Clockspeeds is niet zo heel erg. HD6850 en HD6870 gaat ook nog wel. Maar groter verschillen zou ik vermeiden en als het even kan voor identieke kaarten gaan (qua clocks, shader counts en memory grote).

Als ik zo in de PW kijk ziet de Sapphire er qua cooling het beste uit voor die max van 150 euro. Kaarten met betere cooling zitten boven de 200 :\
Oké, dan is misschien een upgrade over bijv. 3 jaar naar een op dat moment nieuwe videokaart beter als simpel weg gewoon nog een vid er naast hangen.
Nu zijn mijn eisen niet zo erg hoog en denk ik dat ik met een 6870 zeker nog wel 2,5 jaar vooruit kan. en dan maar eens ga kijken naar een compleet nieuw systeem. bedankt voor het verifiëren van mijn keuze in de 6870, ik zelf had de volgende kaart in gedachten: pricewatch: XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-687A-ZDFC)
Dit omdat de XFX het koelst blijft en de beste prestaties geeft met een zo laag mogelijk aantal decibels.
En dan nu maar weer terug naar 2012 met de HD7xxx serie O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ReTechNL schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 15:39:
[...]

Oké, dan is misschien een upgrade over bijv. 3/4 jaar naar een op dat moment nieuwe videokaart beter als simpel weg gewoon nog een vid er naast hangen.
Nu zijn mijn eisen niet zo erg hoog en denk ik dat ik met een 6870 zeker nog wel 2,5 jaar vooruit kan. en dan maar eens ga kijken naar een compleet nieuw systeem. bedankt voor het verifiëren van mijn keuze in de 6870, ik zelf had de volgende kaart in gedachten: pricewatch: XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-687A-ZDFC)
Dit omdat de XFX het koelst blijft en de beste prestaties geeft met een zo laag mogelijk aantal decibels.
En dan nu maar weer terug naar 2012 met de HD7xxx serie O-) .
Dat is sowieso beter. 3-4 jaar is het verschil tussen de HD3870 / HD4870 en de HD7970. En kijk zelf maar eens wat voor een verschil dat is :) Dat maak je met CF niet goed.

Dat scheelt maar dan ben je nog steeds beter af met een HD68xx ipv HD77xx. 2,5 jaar moet prima kunnen als je niet alles om max details hoeft te spelen.

Heb je dit ook in reviews gecontroleerd (van die XFX vs Sapphire?) want die Dual coolers van XFX zijn op de HD7xxx kaarten bizonder slecht. Coolen goed maar maken veel herrie. Het kan zijn dat die van de HD68xx wel goed was maar ik zou wel even een review zoeken waar dit wordt vergeleken met bv een Powercolor of Sapphire kaart met custom or refferenced cooling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Damn wat is de 7970 een mooie kaart. Heb even zitten kijken in de pricewatch en de kaart variert van

439 euro tot 543 euro. De laatste kaart is iets sneller. Alleen welke versie kan ik het beste kopen? De kaart ga ik proberen over te clocken en ik ga de kaart gebruiken voor BF3 op 1920 ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
Astennu schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 15:44:
[...]

Dat is sowieso beter. 3-4 jaar is het verschil tussen de HD3870 / HD4870 en de HD7970. En kijk zelf maar eens wat voor een verschil dat is :) Dat maak je met CF niet goed.

Dat scheelt maar dan ben je nog steeds beter af met een HD68xx ipv HD77xx. 2,5 jaar moet prima kunnen als je niet alles om max details hoeft te spelen.

Heb je dit ook in reviews gecontroleerd (van die XFX vs Sapphire?) want die Dual coolers van XFX zijn op de HD7xxx kaarten bizonder slecht. Coolen goed maar maken veel herrie. Het kan zijn dat die van de HD68xx wel goed was maar ik zou wel even een review zoeken waar dit wordt vergeleken met bv een Powercolor of Sapphire kaart met custom or refferenced cooling)
http://nl.hardware.info/p...al-fan-1gb-door-evert-jan
Geluidsproductie
Zoals in het vorige stukje al vermeld: de kaart maakt weinig lawaai, dit komt onder andere door het koelblok wat erop zit en de 2 fans die nie zo hard hoeven te draaien. Nu heb ik natuurlijk geen professionele apparatuur om het geluid vast te leggen, dus je zal me moeten vertrouwen op m'n woord. De kaart is veel stiller dan de Sapphire Radeon HD 4870 die ik in mijn vorige pc had.
productreview: XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-687A-ZDFC) review door Henkoviper
Warmte- en geluidsproductie
Na een burnin-test (10 minuten) van Furmark is de maximale temperatuur 75 graden gebleken, hierbij bleef de fan stilletjes draaien op 35 procent. De koelers leveren prima werk, hoewel ik 75 graden wel wat hoog vind. Ik had liever gezien dat de fan's iets harder gingen draaien en daarbij de kaart onder de 70 graden bleef.

Tot slot
Ik kan deze videokaart van harte aanbevelen. Hij werkt zoals ik had gehoopt (en gelezen) en maakt daarbij gelijk/minder geluid dan mijn low-voltage 12cm fans. Voor het geld is er mijns inziens niet veel beters verkrijgbaar.
Er zijn nog meer reviews en benchmarks die deze informatie allemaal steunt alleen kan ik deze niet zo erg snel vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Arfman schreef op zondag 11 maart 2012 @ 18:59:
Blijkt dus dat de WHQL Certified 12.2 ATi/AMD drivers niet met UAC (User Account Control) in Windows 7 overweg kunnen. UAC uitgezet en alle instellingen komen tevoorschijn. Wat ik daarvan vind kun je denk ik wel zien aan het volgende icoontje: :F }:|

Nouja, scheelt me toch mooi een avondje gamen, daar heb ik die kaart immers niet voor. }:|

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Arfman schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 16:09:
.....UAC (User Account Control) ......
Dat zet ik altijd meteen uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phenomania
  • Laatst online: 04-08 23:36
Vanmiddag de Sapphire 7950 OC ontvangen en gelijk aan het testen geslagen.
Een woord... bizar!

Zit nu in Trixx en zit op 1100MHz core en 1500MHz memory, zonder enige
aanpassing van m'n voltage, en al diverse benchmarks zonder enige problemen
gedraaid (3DMark11, Vantage en Shogun II).
Daarnaast vind ik hem behoorlijk stil (ik hoor hem in ieder geval niet) en hij blijft
lekker koel.

Enige minpuntje vind (ja ja neurotisch ik weet het) ik de kleine krasjes/strepen
op de behuizing (en die zie je best wel goed door m'n window).
Maar geen enkele spijt van mijn aanschaf, wat een heerlijk beestje :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Zie dat toch aardig wat mensen in dit topic een EyeFinity opstellingen hebben. Als je de 7970 OC is het echt op ultra nog te spelen? En op welke schermen spelen jullie? Ben vrij zeker dat ik de 7970 ga kopen alleen weet ik nog niet met welk scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliors40
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-09 23:29
Versteegrob schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 21:55:
Zie dat toch aardig wat mensen in dit topic een EyeFinity opstellingen hebben. Als je de 7970 OC is het echt op ultra nog te spelen? En op welke schermen spelen jullie? Ben vrij zeker dat ik de 7970 ga kopen alleen weet ik nog niet met welk scherm
Ik heb op je vraag in het multimonitor topic ook geantwoord waar je deze vraag ook stelt.
Voor eyefinity alles op ultra kan je het wel vergeten met 1 hd 7970
Met 1 scherm kan je alles max draaien.
Op medium met hier en daar een setting op high en geen msaa is het speelbaar op 5760x 1080
Denk dan aan gemiddeld 38 fps ( 30 - 45)
Wat ik eigenlijk net niet lekker vind spelen voor bf3.
Voor bf3 in eyefinity raad ik toch 2 van die kaarten aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik heb eyefinity en Sapphire 7970 zelf OC'd naar 1050 en 1500 alleen voor iRacing en draai echt met alles op volgas en max. Maar iRacing gebruikt geen 2 GPU's;)
Binnenkort krijg ik een andere koeler en dan maar eens verder OC'n.
Ik gebruik 3x samsung syncmasters 2443.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-09 09:51

Fordox

00101010

ik heb al een set-up gezien met 2x een xfx 7970 standaard geklokt, met 3 24" 1080p schermen.
ultra draaide wel goed en speelbaar, maar hjad nog steeds aanzienelijk last van framedrops. kan miscrostuttering zijn, of het kan met een lichte overklok verholpen worden. ik denk het laatste.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliors40
Hier is een mooi grafiekje wat betreft hd7970 in crossfire met bf3 en eyefinity
http://nl.hardware.info/r...ew-battlefield-3-i7-3960x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Jammer dat medium zelfs moeilijk wordt met EyeFinity. Twee kaarten wordt me nu echt te duur. Een nieuw systeem inclusief drie schermen gaat al richting de 1500e wat net kan. Lastig lastig wat het is ook zonde om alles op medium te spelen terwijl je wel de dikste kaart hebt.

Ben wel benieuwd wat een OC versie doet op EyeFinity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliors40
Met een oc kan je een paar settings op high zetten maar ik vind bf3 pas lekker spelen met meer dan 40fps.
Toch heb je veel drops onder de 40fps.
Ik laat het nu even links liggen tot ik een 2de heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Progeny
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-06-2021
Phenomania schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 20:26:
Een woord... bizar!

Daarnaast vind ik hem behoorlijk stil (ik hoor hem in ieder geval niet) en hij blijft
lekker koel.

Enige minpuntje vind (ja ja neurotisch ik weet het) ik de kleine krasjes/strepen
Zonder voltage verhoging kom ik niet hoger dan 960/1250 ;(

Een vriend van me heeft dezelfde kaart en check deze vergelijking: Hij draait mijn huidige oc van 1050/1360 op 1100V en ik heb daar 1156 voor nodig :?

Ik heb momenteel opgegeven om verder over te klokken want het lijkt wel dat ik bizar veel voltage nodig heb om het verder te krijgen maar ja aan de andere kant de kaart draait wel super op deze clocks. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:40
Ik vindt ~6 honderdste van een Volt verhoging niet zoveel.
Als je voor 960MHz al 1100 nodig hebt denk ik dat je blij mag zijn dat je de 1050MHz überhaupt haalt (hij schaalt dus goed met meer mV's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1100 haal ik ook hier makkelijk en stabiel het is een superKAART wel behoorlijk groot, heb mijn kast behoorlijk moeten "dremelen" om um erin te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Progeny
  • Laatst online: 05-06-2021
mitsumark schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 00:06:
Ik vindt ~6 honderdste van een Volt verhoging niet zoveel.
Als je voor 960MHz al 1100 nodig hebt denk ik dat je blij mag zijn dat je de 1050MHz überhaupt haalt (hij schaalt dus goed met meer mV's).
960 op 1093 Mv

Toch niet helemaal stabiel op 1050, ik ga voorlopig gewoon stock draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Versteegrob schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 21:55:
Mijn broer heeft zo'n setup maar dan met een 6970. En ik kan je zeggen dat het zwaar is. 2560x1600 gaat met een 7970 OC prima. Dan kun je ook AA en AF wel aan zetten in sommige games.

Maar dan heb je het over 4,09 megapixel. Met 3x1080p wordt dit 6,22 megapixel. Toch weer een heel stuk zwaarder. Bij 1680x1050 is het 5,23. Dus ik denk zelf dat je voor 1080p eyefinity op ultra toch echt een 7990 of 7950 CF nodig hebt. 7970 OC alleen zal niet voldoende zijn of je moet goed tegen lage framerates kunnen. Ik kan daar persoonlijk niet tegen. Dus dan wordt het vaak toch AA en AF uit of net even wat lagere details.
Progeny schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 23:49:
[...]

Een vriend van me heeft dezelfde kaart en check deze vergelijking: Hij draait mijn huidige oc van 1050/1360 op 1100V en ik heb daar 1156 voor nodig :?

Ik heb momenteel opgegeven om verder over te klokken want het lijkt wel dat ik bizar veel voltage nodig heb om het verder te krijgen maar ja aan de andere kant de kaart draait wel super op deze clocks. _/-\o_
Er zit natuurlijk verschil in de chips maar die sapphire kaarten draaien ook op lagere voltages dan de 7950 stock doet. misschien heeft hij een uitvoering gehad die wel stock 1,09v draaide. Maar dat is met Afterburner na te kijken. En zo niet dan heeft hij heel veel geluk gehad.

1,15v is inderdaad wat hoog voor 1050 MHz. Over het algemeen moet je dan wel tegen de 1100 aan kunnen zitten. Maar dan heb je misschien niet zo veel geluk gehad met jou GPU. Wellicht doet het geheugen het in verhouding wel weer beter dan die van je maat.

[ Voor 35% gewijzigd door Astennu op 14-03-2012 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Weet nu dat de 7970 OC net te weinig zal zijn voor BF3 maar nu zit ik te kijken naar crossfire. De 7970 in CF zal nog net te duur zijn, 1000e voor twee kaarten vind ik wat te. Daarom is misschien de 7870/7850 in CF een betere optie mits zij een stuk sneller zijn dan de 7970 OC. Lastig lastig wel is BF3 echt een hele zware game want zelfs op de medium settings haal je met een 7970 OC rond de 50 fps gemiddeld

Of misschien toch maar eerst de 7970 kopen en dan over een jaartje dezelfde kaart erbij kopen. Luxe problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Versteegrob schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 09:35:
Weet nu dat de 7970 OC net te weinig zal zijn voor BF3 maar nu zit ik te kijken naar crossfire. De 7970 in CF zal nog net te duur zijn, 1000e voor twee kaarten vind ik wat te. Daarom is misschien de 7870/7850 in CF een betere optie mits zij een stuk sneller zijn dan de 7970 OC. Lastig lastig wel is BF3 echt een hele zware game want zelfs op de medium settings haal je met een 7970 OC rond de 50 fps gemiddeld

Of misschien toch maar eerst de 7970 kopen en dan over een jaartje dezelfde kaart erbij kopen. Luxe problemen :)
Dat laatste is ook een optie ja :) Of nu een 7950 voor iets van 400 die overclocken en dan over een jaartje een 2e :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:52
PilatuS schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 14:10:
[...]

Kan je het waterblok monteren en de fan tegelijk aansluiten ? Je zou even kunnen kijken wat er gebeurt met waterblok erop en alsnog de fan aansluiten.
Het probleem zat echt in de kaart. Inmiddels heb ik de kaart weer terug van de RMA afdeling na laaaaang wachten... Alles draait nu perfect!

Als ik wat meer tijd heb ga ik proberen de clockspeed wat op te schroeven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

JoepW schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 16:35:
[...]

Dat zet ik altijd meteen uit ;)
Na een akkefietje met wat spyware een tijd terug wil ik het liever aan laten staan, maarja, blijkbaar is compatibel zijn met UAC geen vereiste voor WHQL certificering ...

Ik draai overigens BF3 op alles High met 3 Dell 2412m monitoren in Eyefinity, draait soepeltjes zonder framedrops zonder overclock. Heb sinds maandag de kaart overgeclocked en BF3 nog niet weer geprobeerd, maar eens testen. Wat me wel opvalt is dat geen enkel spel de processor maximaal belast (Core i5 2500K).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Sonic schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:24:
[...]

Het probleem zat echt in de kaart. Inmiddels heb ik de kaart weer terug van de RMA afdeling na laaaaang wachten... Alles draait nu perfect!

Als ik wat meer tijd heb ga ik proberen de clockspeed wat op te schroeven!
Mooi dat het opgelost is :)

Je zou even snel kunnen kijken of de kaart de max CCC waardes haalt. De meeste kaarten halen dit wel en dat maakt de kaart een flink stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Arfman schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 12:03:
[...]

Na een akkefietje met wat spyware een tijd terug wil ik het liever aan laten staan, maarja, blijkbaar is compatibel zijn met UAC geen vereiste voor WHQL certificering ...

Ik draai overigens BF3 op alles High met 3 Dell 2412m monitoren in Eyefinity, draait soepeltjes zonder framedrops zonder overclock. Heb sinds maandag de kaart overgeclocked en BF3 nog niet weer geprobeerd, maar eens testen. Wat me wel opvalt is dat geen enkel spel de processor maximaal belast (Core i5 2500K).
Dat komt omdat je processor snel genoeg is om de data aan je gpu's te leveren. verhouding van cpu - gpu is dan niet helemaal optimaal voor dit spel, niet optimaal bedoel ik: overkill cpu, betekend meer grafische kracht nodig voor optimaal cpu gebruik.
een 2500k kan alles zat bijhouden :) probeer eens alles op low met een lage resolutie, dan zie je dat wel ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Fordox op 14-03-2012 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Arfman schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 12:03:
[...]

Alles op high met 7970, wow! Dat klinkt goed zeg. Heb je wat foto's van je setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Versteegrob schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 13:50:
[...]

Alles op high met 7970, wow! Dat klinkt goed zeg. Heb je wat foto's van je setup?
Hangt er natuurlijk ook vanaf hoeveel fps iemand vloeiend vind.

Ik draai met mijn 7970 BF3 op Ultra op 1 Full-HD scherm. Dit met een overklok naar 1125/1575 en MSAA op 2x ipv 4. Daarmee haal ik vrijwel altijd 60fps. Onder de 50fps vind ik persoonlijk niet fijn. Ik kan mij niet voorstellen dat je met 1x 7970 en 3 schermen altijd 60fps haalt op high. Haal ik mijn OC eraf vind ik het niet goed genoeg lopen. Ik heb dan teveel drops tot soms onder de 40fps. Ook met 4xMSAA en OC loopt het voor mij niet lekker genoeg.

[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 14-03-2012 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcj1982
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-06 17:02
Progeny schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 23:49:
[...]

Raar ik heb mijn Sapphire 7950 Oc op stock voltage draaien op 1000-1600

Voor 1200-1700 heb ik 1.240V nodig. Geheugen voltage hoef ik niet te verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 11:42
PilatuS schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 19:00:
[...]

Hangt er natuurlijk ook vanaf hoeveel fps iemand vloeiend vind.

Ik draai met mijn 7970 BF3 op Ultra op 1 Full-HD scherm. Dit met een overklok naar 1125/1575 en MSAA op 2x ipv 4. Daarmee haal ik vrijwel altijd 60fps. Onder de 50fps vind ik persoonlijk niet fijn. Ik kan mij niet voorstellen dat je met 1x 7970 en 3 schermen altijd 60fps haalt op high. Haal ik mijn OC eraf vind ik het niet goed genoeg lopen. Ik heb dan teveel drops tot soms onder de 40fps. Ook met 4xMSAA en OC loopt het voor mij niet lekker genoeg.
Inderdaad, de een vind 50+ fps vloeiend, de ander pas 60+ of hoger. Het is jammer dat er in BF3 geen timedemo oid zit waarmee je de average, min en max kunt meten. Sommige mensen zeggen met een lichte overclock alles op ultra en msaa vloeiend te kunnen spelen, ik zit nu op 1125/1575en ik vind dat alles behalve vloeiend vanwege de occasional framedrop. Laat staan met 4x MSAA. Het ontbreekt ons binnen BF3 aan een goede benchmark, dus is het vooral het gevoel wat men aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Het ontbreekt ons binnen BF3 aan een goede benchmark, dus is het vooral het gevoel wat men aangeeft.
Ik test het altijd op Caspian Border tijdens een MP spel. Vlak voor Checkpiont vanuit de US base is de framerate bij mij het laagst van de complete map. Op dat punt controleer ik altijd mijn framerate met bepaalde settings of overklok. Voor mij persoonlijk kan ik daarmee goed zien of de settings en OC in orde zijn. Maar dit is inderdaad geen echte goede manier om te testen en te vergelijken.

Ik speel vrijwel alleen Caspian Border en dan is het op Ultra met 2xMSAA goed te doen. Heel af en toe eens wat drops naar ~50fps, verder altijd 60fps. De Back to Karkland mappen zijn weer een heel ander verhaal. Op die mappen loopt het echt niet altijd even lekker. Daar heb ik zelfs punten waarbij de framerate daalt naar 40fps. De 7970 is niet in staat om BF3 op Ultra te draaien. Met 4xMSAA loopt zelfs Caspian Border bij mij niet lekker, laat staan de B2K mappen. Zonder OC is het al helemaal niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Vrij ziek en vooral triest dat je met de aller duurste kaart niet eens lekker kan gamen op een resolutie van 1920 op ultra, jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Ik speel BF3 op ultra met 4x msaa met een phenom X4 en een enkele 6950, dat draait 35-40fps (singleplayer) en loopt prima...

Een 79xx moet dat dus zeker kunnen, ik snap de reactie van Pilatus ook niet dat het niet lekker loopt.
(klagen over 50fps 8)7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Single player is een heel ander verhaal dan de MP hoor... Daar wordt de kaart lang niet zo zwaar belast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
mitsumark schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 20:25:
Ik speel BF3 op ultra met 4x msaa met een phenom X4 en een enkele 6950, dat draait 35-40fps (singleplayer) en loopt prima...

Een 79xx moet dat dus zeker kunnen, ik snap de reactie van Pilatus ook niet dat het niet lekker loopt.
(klagen over 50fps 8)7)
Afgezien van het feit dat SP een stuk lichter is dan MP, vind ik het met 35fps bagger lopen. Ik kan echt niet lekker gamen met die framerate, net alsof ik naar een snelle diashow aan het kijken ben. Dat jij het met 35fps goed vind lopen is mooi voor je, dat scheelt je een hoop geld. Dat het voor jou prima loopt betekend alleen niet dat iedereen dat prima vind.
Versteegrob schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 20:19:
Vrij ziek en vooral triest dat je met de aller duurste kaart niet eens lekker kan gamen op een resolutie van 1920 op ultra, jammer.
Ik game er heelijk mee hoor :) Het spel ziet er prachtig uit en loopt heerlijk. Alleen MSAA op 2x, de rest voluit en dan vrijwel altijd 60fps.

Mijn mijn oude 5850 was high zonder MSAA al teveel. Toen speelde ik op medium en haalde daarmee wel constant 60fps. Met de 7970 ziet het spel er geweldig uit en loopt heerlijk.

[ Voor 28% gewijzigd door PilatuS op 14-03-2012 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Ik weet dat de meningen verschillen, alleen er werd een statement gemaakt dat een 7970 OC niet snel genoeg is voor full HD, dat vind ik sowieso behoorlijk overdreven.

Ik speel BF3 SP nu trouwens op 25-30fps, gaat ook nog prima imo.
Crysis 2 vind ik echter weer niet lekker draaien onder de 40fps (misschien wat meer last van de CF opstelling).

Ik denk dat we beiden uitersten zijn, dus nu is het meer in evenwicht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
er werd een statement gemaakt dat een 7970 OC niet snel genoeg is voor full HD, dat vind ik sowieso behoorlijk overdreven.
Ligt eraan hoe je het bekijkt en hoeveel fps je voldoende vind.

De 7970 is in staat om vrijwel alle spellen op maximale instellingen te spelen met minimaal 50fps. BF3 lukt alleen niet op maximale settings, niet met OC en al helemaal niet op stock.

Met de 7970 kan je alle spellen op Full-HD prima spelen. Alleen een enkel spel niet op maximale settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
Ik zal er eerlijk in zijn.
Ik heb mn 7950 OC nu draaien @1100 core en 1500 mem 1150 mV
En daarbij op full hd reso..
En dan heb ik op karkand drops naar 45 in de hele zware momementen, bijv boven de hoogste toren in
gulf of oman en dan kijken naar beneden.
temps tot 70 max.

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
Phenomania schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 20:26:
Een woord... bizar!

lekker koel.

Gewoon helemaal clean met alleen powertuen op 20 ?
ik heb hem op deze klok draaien met een mV van 1150

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Goede review over eyefinity op de 7970 single, wel flink over geclocked

http://www.techpowerup.com/forums/showthread.php?t=158450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:59
Sapphire Radeon HD 7970 Dual-X 3GB OC Video Card Review

Zeer leuke kaart. Hoog geclockt, koel maar toch nog stil. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Bull op 15-03-2012 10:26 ]

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phenomania
Waarschijnlijk een onwijs kansloze vraag, maar hier komt ie niettemin.

Naast snelheid van de kaart vind ik uiterlijk van de kaart toch ook best wel belangrijk.
Nu zitten er op de shroud van mijn Sapphire 7950 OC, aan de zijkant waar je recht op kijkt,
een paar schaafplekken van ik neem aan het schuiven van de kaart in de doos.
Mijn kaart blijkf erg goed over te klokken dus weg doen, zal ik niet direct willen.
Nu vroeg ik me af of je ergens (Sapphire) los een shroud kunt nabestellen.

Het antwoord zal waarschijnlijk nee zijn (en terecht overigens! ;)), maar ik
vroeg het me toch af. Anders plaats ik op Tweakers bij V&A wel een vraagadvertentie
(niet het idee hebbende dat iemand hier dan ook daadwerkelijk zal reageren).

[ Voor 3% gewijzigd door Phenomania op 15-03-2012 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Kun je hem zelf niet opknappen of zelfs volledig customizen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phenomania
Inieder geval een reactie (waarvoor dank ;))
M.b.t.opknappen had ik 2 scenario's in gedachten, waarvan één de zijkant
overschilderen en de andere optie overdekken met zwarte egale tape.
De eerste optie geprobeerd op mijn oude videokaart (inclusief primer),
maar dat gaf toch niet het gewenste resultaat. De tape ziet er toch een stuk
beter uit, maar toch niet genoeg in mijn ogen.

Volledig customizen zou kunnen als ik 2 rechterhanden had, maar die heb
ik helaas niet.

Om een beeld te geven welk gedeelte van de kaart het betreft
Afbeeldingslocatie: http://www.afbeeldingenuploaden.nl/uploads/889079sapphire-7950.jpg
pannekoek141 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 22:58:
[...]

Gewoon helemaal clean met alleen powertuen op 20 ?
ik heb hem op deze klok draaien met een mV van 1150
Nou eerlijk gezegd sinds gisteren mijn eerste euvel tegengekomen.
In Furmark knalde hij er uit, met het voltage verhogen naar 1120
(niet de tussenliggende voltages geprobeerd) draaide hij wel zonder problemen,
in het weekend ga ik hier verder mee experimenteren.

[ Voor 43% gewijzigd door Phenomania op 15-03-2012 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

zow, komt deze ook nog in een 7870 versie en in nederland?
want dan ben ik zeer geïnteresseerd in dat kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RyuuPro
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-09 19:09

RyuuPro

That Damn Fly

Ik heb sinds gisteren mijn 7950 in mijn kast zitten.
Drivers zijn alleen nog niet helemaal stabiel. Ik heb 2 schermen en heb in-game vaak dat de driver vastloopt als ik mijn 2e scherm aan heb staan.

Kaze Ni Nare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Phenomania schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 09:19:
Om een beeld te geven welk gedeelte van de kaart het betreft
[afbeelding]
Je hebt middeltjes om plastic te polijsten.
https://www.google.nl/#hl...f2a3631&biw=1686&bih=1037

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

@Versteegrob: wel geen BF3 maar you get the idea :)

Afbeeldingslocatie: http://rally.arfman.net/arfman/got/3schermen.jpg

Net even BF3 gespeeld, heb nu 1500MHz memory clock en 1050MHz GPU clock. Ik heb even gekeken en de instellingen staan op Auto (waarschijnlijk na verse install). Texture op Ultra, dan een hele rits Medium, post AA (zo heet het geloof ik) op 4 x. Ik schat zo'n 60FPS maar ik kan er iets naast zitten, en geen framedrops. Speelt in ieder geval erg soepel en geloof me, ik ben kieskeurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phenomania
Je bent een held! ik zal morgen gelijk even kijken, dank je wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Sinds vandaag in bezit van mijn nieuwe beestje, de Gigabyte GV-R797OC-3GD.
Bevalt tot dusver echt super! :)
Was toch een heel klein beetje huiverig dat ik de kaart zou horen met 3 fans, maar hij is uiterst stil!
Ik had oorspronkelijk mijn oog laten vallen op een Asus HD7970 DC2T maar na te veel slechte verhalen over de koeling en slechte beschikbaarheid toch maar voor deze kaart gegaan (past ook beter bij mijn moederbord, hehe :P).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YyPXMaYE7FE0o914WafOBfue/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZpzGGWwsyw1npX4hLRDUVu4Q/medium.jpg

Nu vroeg ik me echter nog iets af....
Is het niet zo dat de kaart nog een idle power state kent zodra je de monitor van je PC uitschakelt?
Ik heb dit even bekeken met een wattmeter en zie ook na 2 minuten wachten geen verschil eigenlijk.
Heeft iemand anders dit al eens bekeken of geprobeerd toevallig?

[ Voor 18% gewijzigd door Da_maniaC op 15-03-2012 23:39 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Arfman schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 21:58:

[afbeelding]

Net even BF3 gespeeld, heb nu 1500MHz memory clock en 1050MHz GPU clock. Ik heb even gekeken en de instellingen staan op Auto (waarschijnlijk na verse install). Texture op Ultra, dan een hele rits Medium, post AA (zo heet het geloof ik) op 4 x. Ik schat zo'n 60FPS maar ik kan er iets naast zitten, en geen framedrops. Speelt in ieder geval erg soepel en geloof me, ik ben kieskeurig.
Damn wat mooi ! Oke klinkt goed, dan ga ik toch voor de 7970 want dan kan ik straks nog een dikke boost krijgen en dan krijg ik niet met 2 x 7870 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RyuuPro
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-09 19:09

RyuuPro

That Damn Fly

Da_maniaC schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 23:37:
Is het niet zo dat de kaart nog een idle power state kent zodra je de monitor van je PC uitschakelt?
Ik heb dit even bekeken met een wattmeter en zie ook na 2 minuten wachten geen verschil eigenlijk.
Heeft iemand anders dit al eens bekeken of geprobeerd toevallig?
Bij mijn huisgenoot (dcm360) is bij zijn MSI 7970 het verbruik in idle 30 watt hoger als zijn 2e scherm aanstaat tov als dat scherm in uit/standby staat.

Kaze Ni Nare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

RyuuPro schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 09:39:
[...]

Bij mijn huisgenoot (dcm360) is bij zijn MSI 7970 het verbruik in idle 30 watt hoger als zijn 2e scherm aanstaat tov als dat scherm in uit/standby staat.
Enig idee hoe lang het duurt voordat het verbruik daalt nadat hij zijn tweede scherm uitzet?
Heb zonet een Accell Miniport to DVI adapter binnengekregen (Eyefinity validated) en mijn 2de scherm weer aangesloten. Mijn PC (lees: de HD7970) verbruikt nu inderdaad zo'n 30 watt meer.
Als ik nu mijn scherm uit zet veranderd er nog niets in het verbruik eigenlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Da_maniaC op 16-03-2012 14:36 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Als ik nu mijn scherm uit zet veranderd er nog niets in het verbruik eigenlijk.
Het scherm uitzetten zorgt er niet voor dat de videokaart geen signaal meer geeft. Of bedoel je het scherm ook echt verwijderen en extend desktop uitzetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Het scherm uitzetten of alleen de kabel loshalen maakt niet uit wat betreft verbruik, je zal eerst in Windows bij schermresolutie de schermen opnieuw moeten laten detecteren voordat de videokaart doorheeft dat er geen 2e signaal nodig is (tenminste, dit was zo in de test die RyuuPro hierboven vermeldt).
De cijfers die ik tot zover heb.
2 schermen, 180W idle -> 1 scherm 150W idle
2 schermen, 150W idle -> schermen standby 80w

Verschillen in idle waarden komen omdat dit niet op hetzelfde moment gemeten is en er in het geval van 180W wat software meer open stond (en er 2 HDD's aanstonden, welke bij de 150W meting uit stonden).

[ Voor 5% gewijzigd door dcm360 op 16-03-2012 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Wanneer mijn schermen in standby worden gezet verandert er bij mij niets qua verbruik.
Ik heb altijd begrepen dat de videokaart een idle power state had met nog minder verbruik wanneer de schermen uitstonden of de kaart lange tijd niet zou worden gebruikt.
Hoe halen we anders de door AMD gehypte ~ 5 watt idle? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Da_maniaC schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 18:22:
Wanneer mijn schermen in standby worden gezet verandert er bij mij niets qua verbruik.
Ik heb altijd begrepen dat de videokaart een idle power state had met nog minder verbruik wanneer de schermen uitstonden of de kaart lange tijd niet zou worden gebruikt.
Dit haal je alleen met 1 scherm, niet met 2. Of de PC met 2 schermen in standby staat maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phenomania
Dankzij jouw tip is mijn probleem(pje) helemaal opgelost! Top man, dank je wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Da_maniaC schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 18:22:
Ik merk dus dat als Windows de schermen uitzet dat het verbruik van mn pc 70W lager wordt. Nu zal mijn videokaart iets meer gebruiken dan een standaardmodel, maar met een enkel scherm aangesloten zou je toch wel 30W verschil kunnen verwachten. Dit verschil is dus wel echt enkel wanneer Windows de schermen standby zet, zelf de schermen standby zetten op een andere manier dan via Windows gaat niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da_maniaC schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 23:37:
Sinds vandaag in bezit van mijn nieuwe beestje, de Gigabyte GV-R797OC-3GD.

[afbeelding]
Beetje off-topic, maar is het niet handiger om je HDD's tussen de elastieken te plaatsen en je SSD's vast te zetten. SSD hebben niet echt baat bij elastische ophanging, HDD's wel... Wel mooi systeem natuurlijk en veel plezier van je nieuwe huisdier! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

dcm360 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 19:17:
[...]

Ik merk dus dat als Windows de schermen uitzet dat het verbruik van mn pc 70W lager wordt. Nu zal mijn videokaart iets meer gebruiken dan een standaardmodel, maar met een enkel scherm aangesloten zou je toch wel 30W verschil kunnen verwachten. Dit verschil is dus wel echt enkel wanneer Windows de schermen standby zet, zelf de schermen standby zetten op een andere manier dan via Windows gaat niet lukken.
Doh...daar zit wat in. Ik ga eens ff kijken wat er gebeurd wanneer windows de schermen in standby knikkert. :)

[Edit] 19:58u. Yep nu werkt het wel! Zit nu onder de 100 W. idle w00t. Nog een paar wattjes eraf (hopelijk gaat ivy bridge dat doen) en dan kan mijn zuinige downloadserver er ook uit. Draait alles weer lekker centraal op 1 systeem. :)
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 19:24:
[...]

Beetje off-topic, maar is het niet handiger om je HDD's tussen de elastieken te plaatsen en je SSD's vast te zetten. SSD hebben niet echt baat bij elastische ophanging, HDD's wel... Wel mooi systeem natuurlijk en veel plezier van je nieuwe huisdier! ;)
De SSD's hangen daar, omdat 'vroeger' op die plek 2 RaptorX schijven gezeten hebben.
Praktisch gezien zou ik ze inderdaad om moeten draaien... maar ik heb verder niet veel geluidsoverlast en op deze manier hangen de SSD's meer in de kijk. :P

[ Voor 40% gewijzigd door Da_maniaC op 16-03-2012 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

Ultra moet hij dan ok nog wel kunnen trekken toch?
Tenminste als je genoegen neemt met een AVG van 25-30fps?
Post AA staat gewoon aan en kan niet op 2/4keer. Wel een hele mooie setup zo, nice

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2012 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliors40
Met eyefinity niet.
Single screen trekt hij dat mooi ,gaat niet onder de 45 fps
Ik weet niet of je battelfield al heb gespeeld op 25 - 30 fps.
Ik kan zeggen dat speelt helemaal niet lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
PilatuS schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 18:58:
[...]

Dit haal je alleen met 1 scherm, niet met 2. Of de PC met 2 schermen in standby staat maakt niet uit.
Waar haal je dat vandaan dan? de 3w state, vaak verwisseld met idle, maar in werkelijkheid in deep idle (dus met uitgeschakelde/s1-5 monitoren) schaalt gewoon mee, zelfs over crossfire.

http://www.amd.com/Publis...ionJPEG/amd_zcp2_960W.jpg
AMD ZeroCore Power Technology leverages AMD's leadership in notebook power efficiency to grant our desktop GPUs the ability to power down when your monitor is off, also known as the "long idle state."

This is great for those times when you've stepped away from your PC to take a call, watch TV, or pop down to the store. Furthermore, AMD ZeroCore Power allows additional GPUs in an AMD CrossFire™ technology configuration to shut off when they're not in use-even the fan stops spinning!

An AMD-exclusive technology, AMD ZeroCore Power ensures that unused or idle GPUs are as efficient as possible.

Even the most hardcore gamer with an AMD CrossFire™ multi-gpu configuration benefits from AMD ZeroCore Power. Unused or idle GPUs are shut down until needed to conserve power.

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:35

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Pff. Vandaag al 5 crashes met m'n 7970 DC2T van Asus. Bij het starten van BF3 is het vrijwel instant, andere games hebben er minder last van. Krijg dit soort beeld, geluid loopt nog een minuutje ofzo door, daarna hangt de hele PC. Not happy.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-09 17:21
mdcobra schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 19:05:
[...]

Ojee, ik denk dat Asus wat steken laat vallen!
Zie HIER
Lijkt uit te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 08:36

Phntm

Tlingelingeling

Naja, iedereen begon al vreemd op te kijken toen de DCII koeler op de 7970 gewoon de 6970 versie was. Ze moesten gewoon wat tijd aan hun zelf gunnen vind ik. Haastige spoed, is zelden goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Mja, los van het feit of de koeler van een ander generatie PCB af komt, hoeft dat nog niet veel te zeggen.
Ik denk dat het momenteel een zootje is bij Asus vanwege het halen van een competitieve release datum (naast andere fabrikanten met non-reference modellen). Daarbij is de demand ook extreem hoog omdat de DC2 series nogal populair zijn. Maar er zal vast ook ergens een beslissingspunt zijn geweest wat heeft geleid tot de vele klachten nu (quality control anyone?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Bij het starten van BF3 is het vrijwel instant
Als het vrijwel instant is, heeft het dan wel tijd om te heet te worden alvorens het crasht? Is het dan niet een vervuilde driver install? Wat ook kan is een rotte chip die gewoon gammel is (maar wel net/per ongeluk door de QC heen kwam) en dan maakt hitte weinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Heet wordt hij niet. Ik heb Furmark ruim een uur laten draaien (Fullscreen, Extreme burn-in, 1920x1200, MSAAx8), komt niet boven de 70 graden uit (de fan vond het niet eens nodig om boven de 35% uit te komen). Nergens problemen mee. Vandaag ook nog nergens last van gehad.

Het enige wat ik zo zie is dat er af en toe wat spikes in het voltage zitten. Hij zit vrij stabiel op ~945mV, maar spiked af en toe naar ~1145mV.

[ Voor 34% gewijzigd door MueR op 18-03-2012 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Damn, een uur Furmark? Na een minuut of drie/vier gaat de mijne al over z'n nek heen... VRM's tegen de 110 en de core tegen de 80...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Hij gaat terug naar Azerty als DOA :( ik bleef maar crashes krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 20:00:
[...]

Ultra moet hij dan ok nog wel kunnen trekken toch?
Tenminste als je genoegen neemt met een AVG van 25-30fps?
Post AA staat gewoon aan en kan niet op 2/4keer. Wel een hele mooie setup zo, nice
Nee, dat speelt niet lekker, dat is te weinig FPS. Je reageert dan minder snel en het speelt gewoon minder nauwkeurig. Bedankt overigens, het was een hele investering (eerst 3 schermen, toen erachterkomen dat de PC het niet trok en toen een nieuwe PC gekocht) maar het is het waard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Arfman schreef op maandag 19 maart 2012 @ 11:59:
[...]
Nee, dat speelt niet lekker, dat is te weinig FPS. Je reageert dan minder snel en het speelt gewoon minder nauwkeurig. Bedankt overigens, het was een hele investering (eerst 3 schermen, toen erachterkomen dat de PC het niet trok en toen een nieuwe PC gekocht) maar het is het waard :P
Cliors40 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 22:45:
Met eyefinity niet.
Single screen trekt hij dat mooi ,gaat niet onder de 45 fps
Ik weet niet of je battelfield al heb gespeeld op 25 - 30 fps.
Ik kan zeggen dat speelt helemaal niet lekker
De singleplayer vond ik wel te doen met 25-30fps, zo heb ik hem ook 2x uitgespeeld..
Alleen wanneer ie dipt onder de 20 vind ik het storend.
Het aantal deaths en headshots zeggen mij toch wel dat ik er geen last van ondervind, al kan ik dit natuurlijk niet onderbouwen met bewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Arfman schreef op maandag 19 maart 2012 @ 11:59:
[...]

Welke setup heb je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Core i5 2500K @ 4GHz (niet standaard, schakelt gewoon terug wanneer het niet nodig is)
Club3D 7970 3GB
Gigabyte Z68 mobo
16GB RAM

Loopt lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:52
PilatuS schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 12:31:
[...]

Mooi dat het opgelost is :)

Je zou even snel kunnen kijken of de kaart de max CCC waardes haalt. De meeste kaarten halen dit wel en dat maakt de kaart een flink stuk sneller.
En dat haalt die met gemak! ;-) Bedankt voor je hulp!

PS. Ga je toevallig ook naar Drome in april? Lang geleden dat we elkaar gezien/gesproken hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 08:17

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

[afbeelding]

Lijkt verdomd veel op mijn setup, welke schermen heb je? Ook de Z5500. Ja, dit is inderdaad gamen als een baas! Draait zelf BF3 @ 5760x1200 Ultra, met AA op ik meen 2x, en die andere ook redelijk laag. Speelt opzich wel goed met +- 50FPS (met vaak uitschieters naar 60).

Ben zeker tevreden over de 7970!

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

MueR schreef op maandag 19 maart 2012 @ 10:44:
Hij gaat terug naar Azerty als DOA :( ik bleef maar crashes krijgen.
Hehe. Azerty heeft binnen 4 minuten na ontvangst besloten dat de kaart inderdaad defect is. Zou de twee A4tjes aan begeleidende brief met uitgevoerde tests en resultaten daarbij geholpen hebben? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Help.....
Ik heb net mijn 7950 OC in mijn kast geklust en ik krijg hem niet goed aan de praat.
Mijn 3 schermen werken wel (aangesloten op DVI, HDMI->DVI en MiniDP->DP) maar zodra ik ook maar iets aparts doe kapt hij er grof mee.
Zodra ik bijvoorbeeld de windows prestatie index ververs knalt hij er met een aantal secondern uit.
Ook als ik BF3 opstart kom ik in het level en na 30 seconden uiterlijk hangt hij.
Alle schermen gaan uit en ik moet rebooten....
In windows blijf hij het wel prima doen...
Ik heb CCC 12.2 geprobeerd en een vorige editie maar daar zit geen verschil in...
iemand enig idee?

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Wat zijn de temps van de kaart (GPU-z bijv.) ?
Wat heb je nog meer in je PC hangen, op wat voor voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Zie mijn inverntaris, pc is 4mnd oud en ik heb een 6950 nu vervangen door deze
temp volgens trixx komt niet boven de 50 graden...

Edit: gallery: DRuw DRuwPC
HX750 voeding met een MSI G3 mobo... heb hem ook in het andere PCI slot gehad... geen effect.
Heb 2 seconden kunnen benchen met BF3 op ultra met rond de 60fps;) dus hij doet het eventjes goed...en dan gaan de schermen uit en blijft het geluid hangen tot ik reset

[ Voor 57% gewijzigd door DRuw op 20-03-2012 21:20 ]

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Pagina: 1 ... 14 ... 41 Laatste