AMD Radeon HD7XXX Ervaringen - Deel 1

Pagina: 1 ... 15 ... 41 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 45 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:50
Lijkt me een software/driver probleem.

Heb je alle oude drivers verwijderd met iets als driver sweeper?
Anders misschien toch een verse windows installatie proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Dat dacht ik eerst ook maar mijn 6950 had dezelfde catalist... heb de winkel gebeld en die zeiden gelijk dat hij rma kon. als het goed is heb ik vrijdag dan een nieuwe... mocht die hetzelfde probleem hebben moet het aan de software liggen...

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

NeFoRcE schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 13:25:
[...]

Lijkt verdomd veel op mijn setup, welke schermen heb je? Ook de Z5500. Ja, dit is inderdaad gamen als een baas! Draait zelf BF3 @ 5760x1200 Ultra, met AA op ik meen 2x, en die andere ook redelijk laag. Speelt opzich wel goed met +- 50FPS (met vaak uitschieters naar 60).

Ben zeker tevreden over de 7970!
Dell 2412m, 24" IPS paneel :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Heeft iemand anders dit trouwens ook:

Ik gebruik Catalyst 12.3. Werkt prima, maar de HDMI audio interface staat altijd 6 maal geinstalleerd. :?

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/djthesp/PC/amdhdmiaudio.jpg

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-09 17:21
Da_maniaC schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 18:50:
Heeft iemand anders dit trouwens ook:

Ik gebruik Catalyst 12.3. Werkt prima, maar de HDMI audio interface staat altijd 6 maal geinstalleerd. :?

[afbeelding]
Ja, dat is normaal voor elke output 1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Heeft iemand een review van de 7870 / 7850 in crossfire ?? Kan zelf bijna niks vinden. Had er 1 gevonden maar die had geen BF3 in de benchmark.

Ben benieuwd hoe het verschil is tussen de 7970 en de 7870 in crossfire. Qua prijs scheelt het niet heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:10

jbbrans

Versteegrob schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 19:02:
Heeft iemand een review van de 7870 / 7850 in crossfire ?? Kan zelf bijna niks vinden. Had er 1 gevonden maar die had geen BF3 in de benchmark.

Ben benieuwd hoe het verschil is tussen de 7970 en de 7870 in crossfire. Qua prijs scheelt het niet heel veel.
Ook al een tijdje aan het zoeken, maar dan meer de 7850 in crossfire en alleen wat grafiekjes kunnen vinden in een youtube filmpje.
De 7870 in crossfire komt al rond de 650-700 euro, wat alweer ruim 150 euro hoger is dan een 7970.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Ja maar als de snelheid bijna twee keer zoveel is wordt het aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
Versteegrob schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 22:53:
Ja maar als de snelheid bijna twee keer zoveel is wordt het aantrekkelijk.
en er geen microstutter is. ;)

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-09 09:51

Fordox

00101010

iemand al ervaring met de powercolor pcs+ 7870 kaart?
ik zie heel veel tegenstrijdige foto's. zoals die groenblauwige dat dat onder een andere hoek wit is, en dat de plek waar HD7870 staat eigenlijk glanzend donker groen is.
ik wil het liefst een filmpje ervan zien.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:03

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Iemand die me kan helpen met een goede max voltage voor men sapphire hd7950 OC?
Stock @ 1090 (lees ik in Trixx). Lees overal dat je er 125mv bij kan knallen. Mijn vdroop is 20mv.
Dus 1195mv als max voltage?
Is dit dan een voltage die 24/7 bij gamen kan gedraaid worden?
Gaat dit niet de levensduur van de kaart verkorten?

Dank voor de feedback!

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daffie82 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 01:40:
Iemand die me kan helpen met een goede max voltage voor men sapphire hd7950 OC?
Stock @ 1090 (lees ik in Trixx). Lees overal dat je er 125mv bij kan knallen. Mijn vdroop is 20mv.
Dus 1195mv als max voltage?
Is dit dan een voltage die 24/7 bij gamen kan gedraaid worden?
Gaat dit niet de levensduur van de kaart verkorten?

Dank voor de feedback!
Is per chip anders. De schaling wordt op een gegeven moment erg slecht als in je moet in verhouding meer volt er bij geven voor maar een paar MHz extra waar het in het begin wel veel winst oplevert. Die sweetspot zit bij de 28nm chips van AMD rond de 1,75v (wat de 7970 gebruikt). Maar ik heb ook kaarten gehad die goed schaalde tot 1.2v en ook die bij 1,15v de beste balans hadden. Dus het is even uit proberen.

Mooie scaling is bv van 1050 MHz op 1,05v naar 1175 MHz 1,175. Ik heb dit bij een van mijn kaarten letterlijk zo gezien :D maar bij 1,25 max 1200. Dus dan weet je waar je op moet houden als je geen onnodig hoog verbruik wilt.

Ik heb zelf een 7950 OC gehad. En met powertune op +20% ging hij met furmark nog wel throttelen op 1,175v
In games zal hij dat nog wel niet doen maar met 1.2v kan het zijn dat je in zware games ook wat gaat merken en dat wil je niet want dan wordt je performance lager.

Mijn ervaring is dat 1.175v een heel mooi voltage is voor de HD79xx chips.

Levensduur met dit soort spanningen is relatief. De HD7970 draait standaard op 1.175v dus een 7950 kun je met dezelfde cooling ook prima op die speeds laten draaien. een 7870 gebruikt 1.2v. En dat is een soort gelijke chip dus daar verwacht ik ook totaal geen issues mee. Sowieso is ietsjes hoger (10-15%) nooit echt een probleem of je cooling moet standaard al slecht zijn.
Ook al gebruik je 1.25v denk ik dat je nog steeds met een levensduur van meer dan 7 jaar te maken hebt.

Belangrijk is wel dat de kaart gewoon goed gecooled is. En dat het PWM gedeelte van de kaart niet te heet wordt en niet te minimaal is (Als in dat dat de stock vermogens maar net aan kan).

Maar ik zou me daar dus niet te druk om maken want dat zit bij de huidige HD79xx kaarten wel goed. Het is dus vooral de vraag of het veel nut heeft. Ik zou wel zoeken naar een optimaal voltage om het verbruik te beperken.

[ Voor 36% gewijzigd door Astennu op 28-03-2012 08:30 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook wel een leuk kaartje: Power Color Vortex II:
http://nl.hardware.info/n...-hd-7970-vortex-ii-bekend

Zou stock al op 1100-5700 MHz draaien. Dat is pas een lekkere factory overclock :) Mem is misschien wat matig maar core is over het algemeen toch nuttiger (in het geval van de HD79xx serie)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Astennu schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 08:25:
[...]

Ik heb zelf een 7950 OC gehad. En met powertune op +20% ging hij met furmark nog wel throttelen op 1,175v
In games zal hij dat nog wel niet doen maar met 1.2v kan het zijn dat je in zware games ook wat gaat merken en dat wil je niet want dan wordt je performance lager.

Mijn ervaring is dat 1.175v een heel mooi voltage is voor de HD79xx chips.

Belangrijk is wel dat de kaart gewoon goed gecooled is. En dat het PWM gedeelte van de kaart niet te heet wordt en niet te minimaal is (Als in dat dat de stock vermogens maar net aan kan).

Maar ik zou me daar dus niet te druk om maken want dat zit bij de huidige HD79xx kaarten wel goed. Het is dus vooral de vraag of het veel nut heeft. Ik zou wel zoeken naar een optimaal voltage om het verbruik te beperken.
Ik zit inderdaad as we speak te zoeken naar men maximale OC op een voltage van 1175mv.
Hoe merk je of hij throttelt in Furmark?
Wat bedoel je met PWM gedeelte? De temps van de VRM? (kan je bijvoorbeeld aflezen in HWiNFO)

Nog iets anders : na een tijdje gamen krijg ik soms de opmerking ''driver has stopped responding'', waardoor ik het game (in dit geval Batman) moet afsluiten via task manager.
Ben vrij zeker dat dit te maken heeft met te hoge core clock. Het memory kan ik op stock volts normaal gezien naar 1550 mhz krijgen, maar ik vrees dat de core rond 1125mhz aan zijn max zit op 1175mv. Gister kreeg ik na een paar uur weer die driver error en dat was op 1150mhz @ 1175mv :'(
Is er trouwens geen programma waar ik dit sneller kan afleiden of ik een driver issue krijg? Nu moet ik altijd tijdje gamen alvorens ik deze error krijg. Mijn temps zijn normaal gezien ok, komen niet aan 70 graden (enkel in Furmark in lage 70). Dus daar ligt het volgens mij niet aan.
Is Furmark hier het beste stress-test programma voor? Ik draai nu altijd maar een bench van 1 minuut. Misschien iets langere bench proberen om die driver error uit te lokken?

[ Voor 12% gewijzigd door daffie82 op 28-03-2012 09:55 ]

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daffie82 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 09:48:
[...]

Ik zit inderdaad as we speak te zoeken naar men maximale OC op een voltage van 1175mv.
Hoe merk je of hij throttelt in Furmark?
Wat bedoel je met PWM gedeelte? De temps van de VRM? (kan je bijvoorbeeld aflezen in HWiNFO)

Nog iets anders : na een tijdje gamen krijg ik soms de opmerking ''driver has stopped responding'', waardoor ik het game (in dit geval Batman) moet afsluiten via task manager.
Ben vrij zeker dat dit te maken heeft met te hoge core clock. Het memory kan ik op stock volts normaal gezien naar 1550 mhz krijgen, maar ik vrees dat de core rond 1125mhz aan zijn max zit op 1175mv. Gister kreeg ik na een paar uur weer die driver error en dat was op 1150mhz @ 1175mv :'(
Is er trouwens geen programma waar ik dit sneller kan afleiden of ik een driver issue krijg? Nu moet ik altijd tijdje gamen alvorens ik deze error krijg. Mijn temps zijn normaal gezien ok, komen niet aan 70 graden (enkel in Furmark in lage 70). Dus daar ligt het volgens mij niet aan.
Is Furmark hier het beste stress-test programma voor? Ik draai nu altijd maar een bench van 1 minuut. Misschien iets langere bench proberen om die driver error uit te lokken?
Dat zie je aan de clockspeeds in bv afterburner dat deze omlaag en weer omhoog gaan. En niet strak blijven staan op de waardes die jij hebt ingesteld.
Ja de VRM's inderdaad. Vooral dat ze niet te warm worden en dat je V-GPU stabiel blijft.

Furmark is wel een zwaart stress programma ja. Ik heb zelf ook 3DMark 11 gebruikt maar in game sessies kon het soms toch mis gaan. Als 1075 bv stabiel is met 3DMark en furmark zou ik voor de zekerheid 1050 aanhouden. Heb je iets wat marge over. Dat werkt bij mij goed nooit meer een crash gehad. die 20 MHz verschil doet toch niet extreem veel op de totale framerate. Voor mem zou ik ook iets van 25-50 MHz aanhouden tov de echte max. Anders kan het zijn dat je ECC inkickt en dan krijg je FPS drops omdat het data opnieuw verstuurd en of ingelezen moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Astennu schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 10:56:
[...]

Dat zie je aan de clockspeeds in bv afterburner dat deze omlaag en weer omhoog gaan. En niet strak blijven staan op de waardes die jij hebt ingesteld.
Ja de VRM's inderdaad. Vooral dat ze niet te warm worden en dat je V-GPU stabiel blijft.

Furmark is wel een zwaart stress programma ja. Ik heb zelf ook 3DMark 11 gebruikt maar in game sessies kon het soms toch mis gaan. Als 1075 bv stabiel is met 3DMark en furmark zou ik voor de zekerheid 1050 aanhouden. Heb je iets wat marge over. Dat werkt bij mij goed nooit meer een crash gehad. die 20 MHz verschil doet toch niet extreem veel op de totale framerate. Voor mem zou ik ook iets van 25-50 MHz aanhouden tov de echte max. Anders kan het zijn dat je ECC inkickt en dan krijg je FPS drops omdat het data opnieuw verstuurd en of ingelezen moet worden.
Dank voor je hulp.
Heb ondertussen met een ander programma men max stabiele OC gevonden.
OCCT 3.1 (tip op overclock.net) 15 min laten draaien. Kreeg cold reboot op 1150 core...
Op 1130 core geen probs !
Dus uiteindelijk 1130mhz core @ 1175mv en 1550mhz memory @ stock volt
temps gaan niet boven 75 graden met custom fan profile (en dat is enkel bij extreme stress tests zoals furmark en OCCT) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daffie82 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 00:58:
[...]

Dank voor je hulp.
Heb ondertussen met een ander programma men max stabiele OC gevonden.
OCCT 3.1 (tip op overclock.net) 15 min laten draaien. Kreeg cold reboot op 1150 core...
Op 1130 core geen probs !
Dus uiteindelijk 1130mhz core @ 1175mv en 1550mhz memory @ stock volt
temps gaan niet boven 75 graden met custom fan profile (en dat is enkel bij extreme stress tests zoals furmark en OCCT) 8)
OCCT kun je inderdaad ook gebruiken. Al gebruik ik die zelf tot nu toe alleen voor de CPU. Voor de GPU pak ik nog steeds furmark maar het is iets soortgelijks.

Dat ziet er opzich netjes uit. Geen super core als ik het zo zie maar het kan slechter. Je zou voor de grap ook eens kunnen kijken wat hij op 1,15 of 1,1v doet. Misschien gaat hij dan wel even ver of ietsjes verder. Ik heb een kaart die boven de 1,17v minder goed wil clocken. Maar die kaart had stock ook 1,05v en niet 1,175v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Volgens mij is bij de 12.3 CCC nu ook opgelost dat bij een te hoge OC het systeem niet meer vastloopt of in een bootloop raakt, maar nu netjes de driver restored :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thvers
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-08 18:29
iemand hier ervaring met de Sapphire HD7850 2GB, qua geluid en snelheid etc.?b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indodraakje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-08 13:29
Misschien als kleine informatie voor de Fractal Design R3 cases.

De MSI R7970 Lightning Edition past! (ook al staat er dat er ~290mm kaarten in kunnen)
Ik hou em nu maar ff op stock :) daarna kijken hoever de OC komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 22:28

edward2

Schieten op de beesten

Zijn er hier nog mensen die GTAIV(enb met SSAA) en COD Blacks Ops draaien met CF?
Die 2 lopen voor geen meter hier.
COD is wel met 1 GPU te doen, maar voor GTAIV lost dat niets op?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
edward2 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 17:32:
Zijn er hier nog mensen die GTAIV(enb met SSAA) en COD Blacks Ops draaien met CF?
Die 2 lopen voor geen meter hier.
COD is wel met 1 GPU te doen, maar voor GTAIV lost dat niets op?
Heb je die tweaks toegepast zodat je je 3gb vram effectief kunt gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ik heb dit in een commandline.txt staan:

-norestrictions
-nomemrestrict
-percentvidmem 100
-noprecache

[ Voor 79% gewijzigd door edward2 op 30-03-2012 23:12 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
edward2 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 23:10:
Ik heb dit in een commandline.txt staan:

-norestrictions
-nomemrestrict
-percentvidmem 100
-noprecache
Ja das prima verder... Cap profiles 12.3 ook installed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

peakaboo schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 23:29:
[...]

Ja das prima verder... Cap profiles 12.3 ook installed?
Ik draai 8.95.5 zonder caps, die hebben alle optimalisaties van oudere games al geíintegreerd.

Ik zal de openCl 12.4 beta's nog eens proberen, maar ik vrees dat AMD geen moeite meer doet om deze games alsnog goed te ondersteunen.

The Witcher2 is ook zo'n slachtoffer, loopt nog lang niet goed, zeer inconsistent framerateverloop met 10 fps als dieptepunt in het level bij "the ballista", die grote kruisboog.

[ Voor 18% gewijzigd door edward2 op 31-03-2012 00:04 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:41
Heeft er eigenlijk iemand al een mooie premium HD 7870 gevonden met een stille koeler?

TPU laat zien dat de ASUS en de MSI nogal tegenvallen op dat gebied...

Ik heb niet zo gek veel met OC kaarten. Als ik dat wil, doe ik het zelf wel. Iemand al een goeie review van de premium Sapphire of XFX tegengekomen?

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

de goed stille kaarten zijn de xfx dual dissipation en de powercolor pcs+.
voor de xfx heb je 2 versies, met en zonder overklok. de powercolor wil ik zelf nu ook, gezien deze een hoge standaard overklok heeft, een mooie strakke koeler (zwart) en lekker stil is.
linkjes:
xfx:
http://nl.hardware.info/p...dissipation-black-edition
http://nl.hardware.info/p...ouble-dissipation-edition

powercolor:
http://nl.hardware.info/p...r-radeon-hd-7870-pcs+-2gb

wel linkjes van hwi, omdat tweakers helaas niet zo up to date is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
Over stille coolers gesproken mijn Arctic Accelero Xtreme 7970 is net bij Azerty binnengekomen, ze hebben er nog 3 dus doe er je voordeel mee ;)
Zaterdag ophalen en dan hopen dat ik hem in mijn Refine R2 kan krijgen! Dat zal wel passen en meten worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:20

Phntm

Tlingelingeling

mdcobra schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 23:36:
Over stille coolers gesproken mijn Arctic Accelero Xtreme 7970 is net bij Azerty binnengekomen, ze hebben er nog 3 dus doe er je voordeel mee ;)
Zaterdag ophalen en dan hopen dat ik hem in mijn Refine R2 kan krijgen! Dat zal wel passen en meten worden....
Anders gewoon je case beetje modden ofzo toch. :P Alles er voor over hebben voor die 7970 accelero xtreme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
Phntm schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 23:44:
[...]

Anders gewoon je case beetje modden ofzo toch. :P Alles er voor over hebben voor die 7970 accelero xtreme
Haha, dat sluit ik zeker niet uit >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
Fordox schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 19:38:
de goed stille kaarten zijn de xfx dual dissipation en de powercolor pcs+.
voor de xfx heb je 2 versies, met en zonder overklok. de powercolor wil ik zelf nu ook, gezien deze een hoge standaard overklok heeft, een mooie strakke koeler (zwart) en lekker stil is.
linkjes:
xfx:
http://nl.hardware.info/p...dissipation-black-edition
http://nl.hardware.info/p...ouble-dissipation-edition

powercolor:
http://nl.hardware.info/p...r-radeon-hd-7870-pcs+-2gb

wel linkjes van hwi, omdat tweakers helaas niet zo up to date is.
Hah - ziet er goed uit. Die XFX DD Black Edition scoort erg goed bij de buren. I'll keep my eyes out for one. Thnx voor de tip!

En alles goed en prima natuurlijk, maar ik weet alleen niet of ikzelf nou direct een PowerColor wil...

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

powercolor is net zo goed als alle anderen, alleen is het merk niet zo bekend.
als je de benchmarks na gaat is dit nu de beste standaard 7870 op de markt met een goed stille koeler ;)
de looks zijn ook niet verkeerd (op dat groenige ding na dan).

dus deze staat in mijn wenslijst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
Er is natuurlijk de vraag van support mocht er ooit iets misgaan. Op zich heb je natuurlijk eerst te maken met de retailer, maar goed.

En dan is er die altijd interessante vraag van restwaarde. PowerColor is nu eenmaal niet zo geliefd in de V&A. Dan heb ik liever een XFX :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrShady
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-07 11:07
Iemand enig advies welke 7850 ik het beste zou kunnen aanschaffen (prijs/prestatie/temps)?
En of het miss verstandig is te wachten totdat de nvidia releases de prijzen drukt?

Heb nu namelijk al de msi R6950 twin frozr III en samen met de 7850 zou dat in mijn ogen een goede crossfire samenstelling zijn (zonder dat ik de psu hoef te vervangen).
Zelf dacht ik aan de MSI R7850 Twin Frozr (staat wel zo mooi:P) maar met de standaard clockspeed is het niks meer dan de frozr cooler op een normale 7850 geplakt.

Dus iemand hier enig ervaring mee of miss een beter advies voor een mogelijke graphics add on van de nieuwe amd generatie?
Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Helixes schreef op woensdag 04 april 2012 @ 21:15:
Er is natuurlijk de vraag van support mocht er ooit iets misgaan. Op zich heb je natuurlijk eerst te maken met de retailer, maar goed.

En dan is er die altijd interessante vraag van restwaarde. PowerColor is nu eenmaal niet zo geliefd in de V&A. Dan heb ik liever een XFX :)
ag gelukkig heb ik connecties bij een computerwinkel. ik krijg een gelijkwaardig leenmodel als de kaart rma is. maargoed, niet iedereen heeft dat geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees net in een artikel,van iets terug, op T.net,dat de Amd HD 7750 iets sneller is dan de Hd 6770 ?
Iemand hier ervaring mee? Er zijn helaas nog geen review`s van.
Ook verneem ik dat de Amd Hd 7770 onder load(slechts) ongeveer 75 watt verbruikt ?

Weet iemand of die cijfers een beetje kloppen,want ik wil er 1 gaan aanschaffen.
Hoewel ik steeds meer fan van nvidia begin te worden,heb ik nog geen goede tegenhanger gezien,van deze Amd Hd 77xx serie .Een 550Ti was niet naar mijn tevredenheid.

Zou het verschil van-/+ 40 euro tussen eenAmd Hd 7750 (100,-) & een Hd 7770 (140,-) gerechtvaardigt zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkcarlaza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 20:29
mrShady schreef op donderdag 05 april 2012 @ 16:10:
Iemand enig advies welke 7850 ik het beste zou kunnen aanschaffen (prijs/prestatie/temps)?

Heb nu namelijk al de msi R6950 twin frozr III en samen met de 7850 zou dat in mijn ogen een goede crossfire samenstelling zijn (zonder dat ik de psu hoef te vervangen).
Ten eerste: CrossFire gaat je niet lukken met deze kaarten tenzij je een Lucid-chip op je moederbord hebt welke kaarten uit een geheel andere serie, of zelfs van nVidia met je huidige kaart laat samenwerken.

Als je een HD 6950 2GB hebt is de kans groot dat je een bios-mod kan uitvoeren, je kan de bios van de 6970 gebruiken om shader cores te unlocken, zodat je 6950 ineens een 6970 is. Clocksnelheid is vaak ook dusdanig te verhogen dat je de daadwerkelijke snelheid van een stock HD 6970 haalt.

Tevens worden veel 6950's nu verkocht, voor € 180 tot 200.- verdubbel je je snelheid (bijna).

Wat de beste HD 7850 op dit moment is, goede vraag. Reviews van de 7850 zijn echter makkelijk te vinden.

Op TechPowerUp hebben ze het in de review van de 7870 en 7850 over de CHil CHL8225 voltage controller, deze is helaas op weinig HD 7850 custom PCB's geplaatst. Volgens mij is het op dit moment dan ook zoeken naar een AMD referentie-kaart.

Wat ik mij dan weer afvraag: TechPowerUP laat op de foto zien dat de PCB van de 7850 en 7870 dezelfde grootte heeft. Ik kan geen kaarten vinden uit de 7850-serie met de grote PCB.
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 18:09:
Ik lees net in een artikel,van iets terug, op T.net,dat de Amd HD 7750 iets sneller is dan de Hd 6770 ?
Ook verneem ik dat de Amd Hd 7770 onder load(slechts) ongeveer 75 watt verbruikt ?

Weet iemand of die cijfers een beetje kloppen,want ik wil er 1 gaan aanschaffen.
Hoewel ik steeds meer fan van nvidia begin te worden,heb ik nog geen goede tegenhanger gezien,van deze Amd Hd 77xx serie .Een 550Ti was niet naar mijn tevredenheid.

Zou het verschil van-/+ 40 euro tussen eenAmd Hd 7750 (100,-) & een Hd 7770 (140,-) gerechtvaardigt zijn?
Niet? klik

Volgens de review is de 5770 (welke identiek is aan de 6770 qua game performance) iets sneller overall dan de HD 7750, de laatste is een stukje zuiniger (stuk IMO).

De HD 7770 is idd ook zuinig, 43W tegenover 86W volgens Guru3D even uit mijn hoofd. Behoorlijk verschil voor maar 30% prestatiewinst. Je kan ook zeggen dat de HD 7750 gewoon extreem zuinig is voor de performance die deze biedt!

[ Voor 26% gewijzigd door darkcarlaza op 05-04-2012 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 07:18
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 18:09:

Een 7750 is ongeveer even snel als een 6770, maar ik denk dat de 7750 sneller is wanneer je overclockt, er zit zeker nog flink wat rek in die core snelheid die standaard maar 820Mhz is.

Als je het snelste voor rond dit budget wilt hebben kun je overigens het beste een 6850 kopen, wel wat minder zuinig maar zelfs sneller dan een 7770 en verkrijgbaar voor ~120 euro.

[ Voor 7% gewijzigd door Redblader op 05-04-2012 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok,Bedankt :) .Ik doelde meer op reviews hier bij T.net.
De 6850 is denk iets te veel.Ook kwa verbruik(voor de voeding van dit systeem).Bovendien wil ik profiteren van die vernieuwing in die 77xx serie.
Ik ga voor een nieuwe 7750 of 2de hands 7770,(al zal ik die laatste wel niet zo snel tegenkomen )voor 100,-

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2012 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrShady
darkcarlaza schreef op donderdag 05 april 2012 @ 18:10:
[...]

Ten eerste: CrossFire gaat je niet lukken met deze kaarten tenzij je een Lucid-chip op je moederbord hebt welke kaarten uit een geheel andere serie, of zelfs van nVidia met je huidige kaart laat samenwerken.

Als je een HD 6950 2GB hebt is de kans groot dat je een bios-mod kan uitvoeren, je kan de bios van de 6970 gebruiken om shader cores te unlocken, zodat je 6950 ineens een 6970 is. Clocksnelheid is vaak ook dusdanig te verhogen dat je de daadwerkelijke snelheid van een stock HD 6970 haalt.

Tevens worden veel 6950's nu verkocht, voor € 180 tot 200.- verdubbel je je snelheid (bijna).

Wat de beste HD 7850 op dit moment is, goede vraag. Reviews van de 7850 zijn echter makkelijk te vinden.

Op TechPowerUp hebben ze het in de review van de 7870 en 7850 over de CHil CHL8225 voltage controller, deze is helaas op weinig HD 7850 custom PCB's geplaatst. Volgens mij is het op dit moment dan ook zoeken naar een AMD referentie-kaart.

Wat ik mij dan weer afvraag: TechPowerUP laat op de foto zien dat de PCB van de 7850 en 7870 dezelfde grootte heeft. Ik kan geen kaarten vinden uit de 7850-serie met de grote PCB.
Ja ik zie net wat je bedoelt, had miss wat meer research moeten doen omtrent crossfire.
Nogal klote sinds de 6950 die ik nu heb niet meer wordt verkocht. En helaas een bios mod zou kunnen maar er zit geen bios switch op mijn huidige kaart (alleen een fan switch) dus dan moet ik onnodig risico nemen wat ik persoonlijk de moeite niet waard vind voor de performance gain.
Dus opzoek naar een goedkope koele 6950.
In ieder geval bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:40
Zijn er hier al mensen die de Sapphire HD 7850 gekocht hebben? En zo ja, ervaringen ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crabro
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 11:39
Haay schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 09:05:
Zijn er hier al mensen die de Sapphire HD 7850 gekocht hebben? En zo ja, ervaringen ???
Ja, een week geleden geleverd en toen in mijn nieuwe systeem geinstalleerd. Echter, nog geen echte ervaringen aangezien ik het druk druk druk heb :-)

Wel al even World of Tanks gespeeld, maar dat vraagt natuurlijk niet echt veel van de kaart. Wel kan ik nu op de hoogste settings spelen (had eerst een 4770) op 1680x1050. Tijdens het spelen fluisterstil qua geluidsproductie. Moet hem verder nog even testen bij Civ5 en Starcraft 2.

Maar, wat voor vragen zou je verder hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
ik heb mijn computer op het buro staan op 30 cm afstand tijdens gamen mag hij best lawaai maken maar onder het internetten wil ik hem liever niet horen.
Hoe stil is jouw computer en hoe weel lawaai maakt hij in idle
Jerryt schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 16:22:
[...]

Ja, een week geleden geleverd en toen in mijn nieuwe systeem geinstalleerd. Echter, nog geen echte ervaringen aangezien ik het druk druk druk heb :-)

Wel al even World of Tanks gespeeld, maar dat vraagt natuurlijk niet echt veel van de kaart. Wel kan ik nu op de hoogste settings spelen (had eerst een 4770) op 1680x1050. Tijdens het spelen fluisterstil qua geluidsproductie. Moet hem verder nog even testen bij Civ5 en Starcraft 2.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Nou ik ben het wachten helemaal zat. Ik heb zo net de Saphire standaardversie dus geen OC besteld.
Ik kan wel gaan wachten tot de stilste uitkomt, hopelijk is deze net zo stil als zijn OC versie 44db onder load.

Zat op voorraad zei de website, dus hopelijk woensdag binnen laat ik wel wat weten het gaat tenslotte in een bijna 4 jaar oude computer benieuwd hoe groot de winst dan is op spellen.
En die 10% overklok winst geloof ik wel die paar frames, zal waarschijnlijk wel wat proberen te OC'en gewoon voor de lol.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 13:50
ErikRo schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 12:40:
ik heb mijn computer op het buro staan op 30 cm afstand tijdens gamen mag hij best lawaai maken maar onder het internetten wil ik hem liever niet horen.
Hoe stil is jouw computer en hoe weel lawaai maakt hij in idle

[...]
Idle hoor je de meeste refference stofzuiger ventilatoor kaarten niet dus ;)

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

ErikRo schreef op maandag 09 april 2012 @ 10:47:
Nou ik ben het wachten helemaal zat. Ik heb zo net de Saphire standaardversie dus geen OC besteld.
Ik kan wel gaan wachten tot de stilste uitkomt, hopelijk is deze net zo stil als zijn OC versie 44db onder load.

Zat op voorraad zei de website, dus hopelijk woensdag binnen laat ik wel wat weten het gaat tenslotte in een bijna 4 jaar oude computer benieuwd hoe groot de winst dan is op spellen.
En die 10% overklok winst geloof ik wel die paar frames, zal waarschijnlijk wel wat proberen te OC'en gewoon voor de lol.
Je kan heus wel je kaart overklokken hoor. Het is maar dat de OC versie komt met wat betere en stillere koeling. Je hebt dus gewoon kans dat je kaart misschien een paar graden boven de temperatuur uitkomt van een OC versie. Veel overklokplezier. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 13:50
Phntm schreef op maandag 09 april 2012 @ 11:28:
[...]

Je kan heus wel je kaart overklokken hoor. Het is maar dat de OC versie komt met wat betere en stillere koeling. Je hebt dus gewoon kans dat je kaart misschien een paar graden boven de temperatuur uitkomt van een OC versie. Veel overklokplezier. :p
De kaart die hij bestelt heeft is de OC versie alleen dan zonder OC, als ik de juiste kaart voor heb ;)

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

yzx schreef op maandag 09 april 2012 @ 11:30:
[...]

De kaart die hij bestelt heeft is de OC versie alleen dan zonder OC, als ik de juiste kaart voor heb ;)
Oh, ik heb het even opgezocht en die komen met de dual x fans van Sapphire net als de OC kaart. Dus hij zal geen problemen ondervinden met de koeling tijdens het overklokken. Je hebt gelijk. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Omdat ik een dell u2711 (2560x1440) monitor voor mijn pc ga kopen vind ik dat hij ook wat stiller mag worden. Op dit moment heb ik een waanzinnig luidruchtige 5750 512MB kaart (pricewatch: Asus EAH5750 FORMULA/DI/512MD5) er in zitten. Ik zou deze graag willen vervangen door een passief gekoelde 7750 1GB (pricewatch: Sapphire Ultimate HD 7750 1GB GDDR5). Ik game bijna nooit, maar soms speel ik een spelletje SC2/battlefield maar dit hoeft zeker niet op de hoogste kwaliteit.

Nu had ik twee vragen:
1) Is dit een goede kaart als stillere vervanging van mijn 5750? Of zouden jullie iets anders aanraden?
2) Moet ik met dingen rekening houden qua koeling? Zouden jullie aanraden extra stille fans te plaatsen? Ik heb een 1e generatie CM 690 behuizing, een i5 750 met een cooler master 212 met 120mm fan die naar onderen blaast. Verder een 120mm outtake en een 120mm intake fan. De voeding zit onderin de kast en draagt dus niet bij aan de airflow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orangegoblin
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-04 19:18
@ pientertje

in mijn cm690 II Lite heb ik 2 intakes (boven en voor) Ik heb daarnaast nog scythe mugen rev.B en 1 outtake. Alle vier op een fancontroller. Zo heb ik alleen tijdens gamen de intakes aan. De sapphire lijkt me een prima kaartje, kijk voor reviews even rond via google. Als je gaat gamen, zorg voor een goede airflow.

edit: 1gb voor jouw monitor is een plus, maar verwacht niet veel betere prestaties. Dan kun je beter voor €120 een hd6850 kopen. Niet passief, maar zeker geen stofzuiger.

[ Voor 20% gewijzigd door orangegoblin op 09-04-2012 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orangegoblin
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-04 19:18
Maar nu ben ik ook nieuwsgierig naar ervaringen van een HD 7750.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haay schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 09:05:
Ja, ik

Geen problemen tot nu toe, stil, zuinig en kan alles op max spelen. (geen groot scherm "1680 x 1050")
Verder haalt deze in oc 1200Mhz core en 1450Mhz mem op originele spanning. Het blijk dat Asus GPU tweak goed werkt op sapphire kaarten. In dit oc programma is het mogelijk de software limiet van 1050mhz te doorbreken door in "advanced mode" de "overclocking range enhangement" onder settings aan te vinken.

Wel grappig dat het mogelijk is dat een 7850 van 220 euro bijna GTX580 performance kan halen met deze oc.

GPU score na oc in 3dm11: 6578

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Niet online
Ik zal mijn vraag ook nog maar even in het algemene videokaart best buy guide topic zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crabro
Verwijderd schreef op maandag 09 april 2012 @ 20:21:
[...]

GPU score na oc in 3dm11: 6578
Is dat gewoon in de gratis versie van 3dm11 op de performance instellingen? En ben ook wel benieuwd naar je niet OC-score :-). (En onderverdeeld naar de verschillende scores). Dan zal ik ook even draaien en posten.

Verder ben ik ook erg tevreden. SC2, CIV5, The Witcher 2, World of Tanks: alles draait lekker op 1650x1080.
Verder staat de kast naast me op de grond en hoor ik hem nauwelijks. Ook na het games lijkt het stil te zijn. Niks geen stofzuigers :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efari
  • Laatst online: 05-09 10:21
even een puntje van aandacht waar ik zelf last van gehad heb:
met mijn 7950 overclockt naar 1100MHz, gebeurde het vaak dat hij plots naar 501Mhz zakte..
al snel bleek dit telkens wanneer ik een Youtube filmpje opende
na wat onderzoek vond ik dat de UVD (Unified Video Decoder) (voor hardwarematige GPU versnelling) die blijkbaar op 501 wilt ofzoiets
oplossing: rechterklik op youtube filmpje, settings: "enable hardware acceleration" uitzetten

edit: dit was blijkbaar al eens gezegd geweest, maar nu nog eens ter bevestiging voor de 7950

[ Voor 11% gewijzigd door efari op 11-04-2012 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcj1982
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-06 17:02
efari schreef op woensdag 11 april 2012 @ 23:03:
even een puntje van aandacht waar ik zelf last van gehad heb:
met mijn 7950 overclockt naar 1100MHz, gebeurde het vaak dat hij plots naar 501Mhz zakte..
al snel bleek dit telkens wanneer ik een Youtube filmpje opende
na wat onderzoek vond ik dat de UVD (Unified Video Decoder) (voor hardwarematige GPU versnelling) die blijkbaar op 501 wilt ofzoiets
oplossing: rechterklik op youtube filmpje, settings: "enable hardware acceleration" uitzetten

edit: dit was blijkbaar al eens gezegd geweest, maar nu nog eens ter bevestiging voor de 7950
Dit doet hij ook in BF3 bij mij CPU en MEM zakken dan terug.

Maar volgens mij heb ik dan ook meerede tabbladen openstaan, waar reclame filmpjes op gedraaid worden. Misschien heeft dit er dan wel mee te maken ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Progeny
  • Laatst online: 05-06-2021
Sapphire 7950 OC Vragen;

Ik heb momenteel de mijne op 1137V 1020C 1590M 100% stabiel draaien maar ik kan de core veel verder krijgen alleen constateer ik dan een grafische glitch op een enkel punt in Crysis 2 singleplayer. Mijn vraag is dan ook gewoon negeren die ene mankement en doorklokken of niet? Op hogere core crasht ie ook niet in geen enkel spel dus verders doet ie t gewoon dan goed afgezien van die ene "artifact".
Temps zijn overigens prima ook op hogere ab settings.

[ Voor 6% gewijzigd door Progeny op 12-04-2012 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Progeny schreef op donderdag 12 april 2012 @ 20:27:
Sapphire 7950 OC Vragen;

Ik heb momenteel de mijne op 1137V 1020C 1590M 100% stabiel draaien maar ik kan de core veel verder krijgen alleen constateer ik dan een grafische glitch op een enkel punt in Crysis 2 singleplayer. Mijn vraag is dan ook gewoon negeren die ene mankement en doorklokken of niet? Op hogere core crasht ie ook niet in geen enkel spel dus verders doet ie t gewoon dan goed afgezien van die ene "artifact".
Een "glitch" is meestal bij te hoge mem oc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Progeny
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 20:31:
[...]

Een "glitch" is meestal bij te hoge mem oc.
In dit geval niet, op 1590 mem doet ie dat niet maar verhoog ik de core naar 1030 dan veroorzaakt ie dat, maakt niet uit met welke voltage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcj1982
Progeny schreef op donderdag 12 april 2012 @ 20:27:
Sapphire 7950 OC Vragen;

Met die voltage moet de 1150 kunnen draaien op de GPU!

Ik gebruik 1.255 voor 1200 mem heb ik op 1650 staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Progeny
jcj1982 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 12:43:
[...]

Ik gebruik 1.255 voor 1200 mem heb ik op 1650 staan
Dat is wel erg hoog he voor 24/7 gebruik. Ik betwijfel dat de meesten dat stabiel ingame halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Progeny schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 21:24:
[...]

Dat is wel erg hoog he voor 24/7 gebruik. Ik betwijfel dat de meesten dat stabiel ingame halen.
Waarom dat? Als de koeling maar goed is... Ik heb met dat voltage mijn fan op auto staan en ik kom met intensief potje gamen niet eens boven de 65 graden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Progeny
Mn koeling is prima maar ik betwijfel of ik dat haal en ook daadwerkelijk stabiel kan houden in al mijn games. Ik denk niet dat iedere chip dezelfde resultaten behaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peakaboo schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 22:57:
Waarom dat? Als de koeling maar goed is... Ik heb met dat voltage mijn fan op auto staan en ik kom met intensief potje gamen niet eens boven de 65 graden....
Voorbij een bepaald punt gaan betere koeling je niet meer helpen, tenzij je met exotisch koelspul aan de slag gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Laatst online: 15-09 21:46
Jerryt schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 16:22:
[...]

Ik heb ook een 4770. Wat vind je van de performance increase t.o.v. de HD4770? En hoe zit het met de hitte die de kaart genereert?

Ik ben ook van plan de 7850 te kopen als de prijs een beetje daalt (hopelijk zorgt nVidia daarvoor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcj1982
Progeny schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 03:08:
Mn koeling is prima maar ik betwijfel of ik dat haal en ook daadwerkelijk stabiel kan houden in al mijn games. Ik denk niet dat iedere chip dezelfde resultaten behaalt.
Geen enkel probleem ik heb mijn fan op 55% en dan blijft hij meestal onder de 60 graden met een uitschieter soms naar 62 graden!

Geen problemen ingame (BF3) de overklock is niet echt nodig, maar ik heb wel +- 13 frames meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellsau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-01 14:07
Edit: Toch maar in het BBG topic

[ Voor 91% gewijzigd door hellsau op 17-04-2012 17:48 ]

Dotabuff profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crabro
LongBowNL schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 11:31:
[...]

Ik heb ook een 4770. Wat vind je van de performance increase t.o.v. de HD4770? En hoe zit het met de hitte die de kaart genereert?

Ik ben ook van plan de 7850 te kopen als de prijs een beetje daalt (hopelijk zorgt nVidia daarvoor).
Zie mijn post iets eerder. Verder erg tevreden over de increase. Maar daar zijn genoeg benchmarks voor op het internet die dat aantonen. Qua warmte geen idee, maar aangezien ik geen stofzuigers hoor zit dat wel goed ;-). Ook precies 1 van de redenen dat ik gewacht heb op deze kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efari
  • Laatst online: 05-09 10:21
nog ff inpikken op die 1100MHz die ik aanhaalde enkele posts hierboven (hd7950)
met furmark en bitcoinminer draait dit stabiel, maar zodra ik een game begin (bf3 of zelfs tf2), na 2-5 seconden poef gedaan (1085 doet het wel goed)
of is dit omdat Vcore niet hoog genoeg staat? (1.025)
zoja: dan 2de vraag, hoe pas je die aan in AfterBurner? (unlock voltage control is aangevinkt maar doet niets)

[ Voor 8% gewijzigd door efari op 17-04-2012 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:40
Heb de knoop doorgehakt en ook een Sapphire HD 7850 besteld. Hopelijk heb ik hem snel.

(bij Azerty besteld)

[ Voor 12% gewijzigd door Haay op 18-04-2012 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
De mijne kwam de volgende dag al (zercom). Hij was wel op voorraad dat scheelt.

[ Voor 31% gewijzigd door ErikRo op 18-04-2012 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sm1ley
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09-2016
Bij een aantal webshops zijn de prijzen van een HD7970 al drastisch omlaag gegaan :). Begint nu zeer interessant te worden. Hebben alle Club3D HD7970 kaarten een zwart PCB (volgens foto's wel, maar die wijken nog wel eens af)?

[ Voor 46% gewijzigd door sm1ley op 18-04-2012 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjeck
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:18
Help! Nu de 7770 dezelfde prijs heeft als de 6850. Wat is nu de betere keus? :S Benchmarks en reviews spreken elkaar tegen over welke nu beter is :(. Lekker vreemd weer 8)7

http://www.anandtech.com/...770-ghz-edition-review/19

http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html

Iemand ervaring met de hd 7770?

[ Voor 3% gewijzigd door tsjeck op 18-04-2012 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Reeferman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:53
"In any case the performance of the 7700 series is starting to show some consistency. Once again the 7770 underperforms the 6850, this time by 5%, elsewhere the 7750 noticeably trails the 5770."

"It’s interesting to note though that at 1920 the 7700 series fares well, in fact it fares too well. 1920 is clearly hitting a memory limit for 1GB cards, and while the 5000 and 6000 series completely flounder, the 7700 series does unexpectedly well. Did AMD improve their memory allocation methods for the 7000 series? Is PCI Express 3.0 helping to alleviate the bottleneck? It’s hard to say, but clearly AMD has improved on something between the 6000 series and now."

Dus in het geval dat er meer dan 2GB vram nodig is en dat is er niet dan doet de 7700 het beter, maar als je een 6870 2GB pakt zal die in games altijd beter zijn.

AMD Ryzen 5800X3D / ASUS R-S B550-F wifi II / 32GB 3600mhz / SSD's + HDD's / GTX 1080 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xzito
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:57
Beste 7* gebruikers,

Op 2 7 April wil ik graag ene 7970 kopen echter zit ik nog wel twijfelen over de versies.
Asus HD7970-DC2T-3GD5 t.w.v 450 euro of clun3d readon 7970 t.w.v 404 euro.
de msi lightnign vind ik welerg duur met zijn 550 euro.

Advies zou ik op prijs stellen.

LOL EU: InXzitoWeTrust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren een 7870 gehaald en deze werkt perfect.

Ik krijg zonder voltage increase 1150 en 1350 op de core en mem.

Maar hoe krijg ik de voltage unlocked in bijvoorbeeld msi afterburner? .. ik heb al verschillende dingen van verschillende sites geprobeerd maar geen resultaat.

Is er een alternatief voor afterburner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2012 @ 10:27:
Ik heb gisteren een 7870 gehaald en deze werkt perfect.

Ik krijg zonder voltage increase 1150 en 1350 op de core en mem.

Maar hoe krijg ik de voltage unlocked in bijvoorbeeld msi afterburner? .. ik heb al verschillende dingen van verschillende sites geprobeerd maar geen resultaat.

Is er een alternatief voor afterburner?
Asus GPU Tweak heeft volgens mij unlocked voltage tweak, geloof ik ten minste, niet echt na gezocht of dat wel zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08 21:16
Ik heb hier net een 7850, op een gygabyte Z68X-UD3H-B3, en als ik windows installeer, en vervolgens de AMD driver van de videokaart, dan wil hij vanaf dat moment niet meer in windows komen. Ik krijg wel het loading screen van windows, maar daarna doet ie het niet meer.

Veilige modus werkt nog wel. Dus ik vermoed een driver issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
  • Laatst online: 14:09
TheTMC schreef op donderdag 19 april 2012 @ 21:51:
Ik heb hier net een 7850, op een gygabyte Z68X-UD3H-B3, en als ik windows installeer, en vervolgens de AMD driver van de videokaart, dan wil hij vanaf dat moment niet meer in windows komen. Ik krijg wel het loading screen van windows, maar daarna doet ie het niet meer.

Veilige modus werkt nog wel. Dus ik vermoed een driver issue?
Hi, ik had iets vergelijkbaars, maar mijn kaart was dus kapot, zie : Probleem met HD 6950, driver/hardware gerelateerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
hmm, dat klinkt niet zo leuk.
Ik ga nog wel even de drivers zonder extra meuk proberen, hopen dat dat werkt...

Edit: Werkt ook niet. Nu nog een live CD proberen.

[ Voor 19% gewijzigd door TheTMC op 19-04-2012 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
  • Laatst online: 14:09
Ja, ik heb zelfs windows opnieuw geinstalleer, en het probleem bleef, dus ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
Ja, dit is ook een verse install, ook al opnieuw gedaan.
Lijkt erop dat het een vergelijkbaar probleem is, en dat de kaart misschien stuk is. Morgen maar eens contact opnemen met de winkel waar hij vandaan komt.

EDIT: De webshop adviseert hem terug te sturen. Dus waarschijnlijk is het wel de kaart.

[ Voor 17% gewijzigd door TheTMC op 20-04-2012 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 22:29
Volgens mij heb ik problemen met mijn sapphire 785OC. Ik heb hem net 1 dag in huis maar hij zoemt als een gek als ik een spel opstart. Lijkt bijna op het ratelen van een oude harddisk. Ook zie je als het scherm donker wordt dat de monitor gewoon een vuil signaal ontvangt. Allemaal strepen in het scherm.

Echter bij informatique hebben ze alleen nog maar de asus 7850, niet de top versie.
Ga ik daar niet op achteruit? Hij heeft standaard lagere clocks en het gaat me uiteindelijk om de max OC.

Misschien moet ik het gewoon even proberen. Asus haalt zelfs op hun eigen website de snelheden van de verschillende versies door elkaar.

[ Voor 12% gewijzigd door Dekaasboer op 21-04-2012 12:11 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrShady
Je hebt gewoon garantie op je kaart (tenzij je de stock koeler eraf gesloopt hebt).
Dus ermee terug en zelfde nieuwe kaart terug vragen of anders aankoopbedrag terug.
Je kan ook altijd nog lager gaan (bijv: 7770) maar dan moet je wel het prijsverschil terug krijgen.
Het is gewoon je recht al kan het wel eens een hoop gedoe zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:29

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Problemen! Ik krijg met geen mogelijkheid meer fatsoenlijk triple screen aan de praat op de 7970 ! Ik denk dat m'n kaart kuren vertoont. Zie ook dit topic: AMD 7970 Triple Screen; Display port brak?

Aldus de webshop komt dit probleem vaker voor, meer mensen die dit kunnen bevestigen?

Edit:
Doordat ik 3 schermen had was mijn kaart continu +- 60 graden. Echter moet dit geen verschil maken toch, aangezien videokaarten flink warm mogen worden...

[ Voor 20% gewijzigd door NeFoRcE op 21-04-2012 15:52 ]

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

60 graden (in idle neem ik aan?) zou zeker geen probleem mogen zijn voor een videokaart, met 2 schermen aan mn 7970 blijft deze bij mij op 54 graden hangen in idle (wat overigens flink minder wordt als ik 1 scherm loshaal, dat extra scherm zorgt gewoon voor 40W meer verbruik...). Ik heb echter geen DP-scherm aan mn pc en kan daar dus weinig over zeggen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:29

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

dcm360 schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 17:29:
60 graden (in idle neem ik aan?) zou zeker geen probleem mogen zijn voor een videokaart, met 2 schermen aan mn 7970 blijft deze bij mij op 54 graden hangen in idle (wat overigens flink minder wordt als ik 1 scherm loshaal, dat extra scherm zorgt gewoon voor 40W meer verbruik...). Ik heb echter geen DP-scherm aan mn pc en kan daar dus weinig over zeggen helaas.
Idle inderdaad. Schommelt ie tussen 60-63 graden. Load gaat ie naar 75-80. Ook nog doable voor zover ik weet. Heb zelf geen displayport monitor, Ik gebruik een active adapter van DP -> DVI. Werkte voorheen prima, tot op de dag van gisteren. Werk nu nog maar op 1 scherm. Krijg de andere 2 voor geen meter meer fatsoenlijk aan de praat. Echt balen!

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3veNG
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-05-2021

R3veNG

Undercover Belg

Heb nu een reference HD4850 512MB in mijn bak steken (staat op de grond, 1m van mij verwijderd) en man o man, wat een herrie kan dat ding maken! Ook gloeiend heet na slechts enkele minuten eender welke moderne game spelen.

Ik was daarom aan het kijken naar een Asus HD7870 DCII, maar de review van TU geeft aan dat deze versie 'under load' 46dB luid is. Waaraan mag ik mij verwachten in-game? Gezoem als een doorsnee koelkast, simpelweg hoorbaar geblaas of een storend hoorbare combinatie van beide (of zelfs nog luider)?

Iemand ervaring met de Asus?

CoC: MISSeR | Steam: r3veng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

yeah mijn powercolor 7870 pcs+ is gearriveerd :)
nu nog naar huis gaan, maar ik kan er maandag pas fatsoenlijk mee spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-09 21:58
Zijn er mensen die de pricewatch: Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3 of zijn HD7970 grotere broer al in hun systeem hebben?

Ik sta op het punt om mijn 2 generaties oude HD5870 te gaan vervangen, waarschijnlijk door één van deze twee, maar de keuze is moeilijk.
Het gaat om nogal wat geld, dus als er mensen zijn die er al wat ervaring mee hebben zou ik graag horen hoe de kaart bevalt!

[ Voor 15% gewijzigd door Arachnan op 28-04-2012 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:22

seninha

god's right foot

Weet iemand een site waar ik mijn kaart een 5870 1gb rechtstreeks kan vergelijken met een 6xxx en de 7xxx serie?
Ik heb al bij Tomshardware maar daar kan ik dat niet. Wel zijn er aparte charts maar ik wil juist zelf de kaarten kiezen.

Ik wil namelijk mijn huidige setup (E8400, 4gb Mem) vervangen voor een i7 2600k set.
Aangezien videokaart dan ook erbij komt wil ik wel iets hebben wat even snellen is.
Prijs wil ik pas bepalen na een paar charts gekeken te hebben (ga geen € 100 meer betalen om bv 10 fps extra te krijgen)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naabgamer
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-06 20:53
seninha schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 13:31:
Weet iemand een site waar ik mijn kaart een 5870 1gb rechtstreeks kan vergelijken met een 6xxx en de 7xxx serie?
Ik heb al bij Tomshardware maar daar kan ik dat niet. Wel zijn er aparte charts maar ik wil juist zelf de kaarten kiezen.

Ik wil namelijk mijn huidige setup (E8400, 4gb Mem) vervangen voor een i7 2600k set.
Aangezien videokaart dan ook erbij komt wil ik wel iets hebben wat even snellen is.
Prijs wil ik pas bepalen na een paar charts gekeken te hebben (ga geen € 100 meer betalen om bv 10 fps extra te krijgen)
HD 7970 is iets sneler dan een hd5870 crossfire setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:52

JoepW

iRacer & Home Assistant

En zeker met iRacing ;)
Want iRacing gebruikt de tweede GPU niet!

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:22

seninha

god's right foot

Precies.Dat is dus de reden waarom ik geen tweede 5870 wil hebben ;)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Laatst online: 08:50
seninha schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 13:31:
http://www.anandtech.com/bench/GPU12/372

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarrack
  • Laatst online: 08-04-2023
Heeft iemand 3x7950 in trifire draaien? Ik kan nergens iets over de kaart temperaturen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timx2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 22:05
Afgelopen week heb ik mijn GTX 295 vervangen voor de zuinigere en krachtigere Sapphire 7850. Man, man, man.... wat ben ik blij met dit kaartje. Het blijkt namelijk een beest te zijn met overclocken.
Met Asus GPU Tweak heb ik het volgende bereikt:

GPU Clock 860 Mhz --> 1200 Mhz
Memory Clock 4800 Mhz --> 5800 Mhz
Voltage 1.215 (temperatuur op full load 59 graden en idle op 26 graden fans op 40%)

Ik heb OCCT een uur gedraaid zonder errors. Daarnaast heb ik nog geen crash mogen ervaren tijdens mijn BF3 sessies dus ik noem hem stabiel.

In heaven betekent dit met alle settings op max (met een resolutie van 1280 x 1024) de volgende verbetering :

Score: 984 naar 1284

In BF3 komt het er op neer dat ik van gemiddeld en grofweg genomen 40 fps naar 60+ fps ga en dat met alles op maxed out(1280 x 1024).

Ik heb nog nooit zo'n krachtig kaartje voor 214,- euro gekocht. Wat zijn jullie ervaringen met de 7850 en overclocken? En wat is de maximale temperatuur voor een gpu want ik heb het idee dat er nog veel meer in deze chip zit... (maar ik ben altijd opzoek naar beste performance/geluid/warmte verhouding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 20:41

Bever!

3

wow 7970 reference cooler zuigt flink, wat een herrie man!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Timx2 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 21:06:
Afgelopen week heb ik mijn GTX 295 vervangen voor de zuinigere en krachtigere Sapphire 7850. Man, man, man.... wat ben ik blij met dit kaartje. Het blijkt namelijk een beest te zijn met overclocken.
Met Asus GPU Tweak heb ik het volgende bereikt:

GPU Clock 860 Mhz --> 1200 Mhz
Memory Clock 4800 Mhz --> 5800 Mhz
Voltage 1.215 (temperatuur op full load 59 graden en idle op 26 graden fans op 40%)

Ik heb OCCT een uur gedraaid zonder errors. Daarnaast heb ik nog geen crash mogen ervaren tijdens mijn BF3 sessies dus ik noem hem stabiel.

In heaven betekent dit met alle settings op max (met een resolutie van 1280 x 1024) de volgende verbetering :

Score: 984 naar 1284

In BF3 komt het er op neer dat ik van gemiddeld en grofweg genomen 40 fps naar 60+ fps ga en dat met alles op maxed out(1280 x 1024).

Ik heb nog nooit zo'n krachtig kaartje voor 214,- euro gekocht. Wat zijn jullie ervaringen met de 7850 en overclocken? En wat is de maximale temperatuur voor een gpu want ik heb het idee dat er nog veel meer in deze chip zit... (maar ik ben altijd opzoek naar beste performance/geluid/warmte verhouding).
volgens mij heb je een bottleneck in je systeem zitten, want mijn 7870 powercolor pcs+ haalt een score van 1900. lijkt me sterk dat er zon groot verschil tussen zit (ik draai dan ook op een fx 8150 op 4ghz)

Pagina: 1 ... 15 ... 41 Laatste