AMD Radeon HD7XXX Ervaringen - Deel 1

Pagina: 1 ... 13 ... 41 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 45 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tijgert schreef op maandag 27 februari 2012 @ 17:34:
@Astennu: ik zou hem ingepakt laten en aan mij verkopen...
Waar heb je hem trouwens vandaan? (zit ik overal een beetje alles in de gaten te houden voor dit ding, heeft iemand anders er al een...op
Mycom :) i.k ben er nog niet uit. Eventueel wil ik em best aan je verkopen. Neem maar even contact op
Format-C schreef op maandag 27 februari 2012 @ 17:46:
LOL. Astennu; hoeveel 7900 kaarten heb je nu al wel niet gehad?

Ik zou echt wel voor die DCII gaan... de stock kaarten/koelers maken echt teveel lawaai.

En ik denk dat je er wel vanuit kan gaan dat die ASUS net zo goed, zo niet beter clockt, en dat terwijl de chip maar een graadje of 60 wordt, ipv 85.
Mja je weet ook dat ik dit mening niet deel. Ik heb die Sapphire OC gehad. Die was zeker stiller. Maar vond het niet schrikbarend. Als je veel om stilte geeft moet je geen refferenced nemen. Maar anders werkt het prima.

Ik heb twee 7970 refferenced kaarten gehad en een 7950 OC van Sapphire.

[ Voor 4% gewijzigd door Astennu op 27-02-2012 20:55 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:49

Nox

Noxiuz

Ik heb last van 'artifacts' met mijn 7950 (Sapphire OC) in World of Tanks.

Vreemde is dat ik in BF3 hier helemaal geen last van heb.

Het lijkt erop dat bepaalde polygonen verkeerd gerenderd worden met andere faces ofzo. Die flikkeren dan. Het is niet echt dat ik gele of groene stippen krijg. Terugclocken helpt niet, op 900/5000 (stock) heb ik er niet minder last van dan met 1000/5300. Draai nu Catalyst 12.3 :)

Zal dit met een andere driver worden opgelost of is WoT gewoon slecht geprogrammeerd (Kan het niet eens op Ultra draaien met 1680x1050, waarom moet ik altijd die achterlijk kut geprogrammeerde games leuk vinden. Vietcong was ook zo)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
BF3 loopt stabiel met die nieuwe driver op 1240/1700 OC :D
pannekoek141 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 20:05:
ik ben erg beniewd of het nou echt zo meer soepel voelt.
zit nu nog op 11.12 omdat bij de verdere drivers een overclockprobleem plaatsvind.....
@peakaboo welke settings, welke resolutie.... heb dezelfde kaart als jou dus ben erg benieuw :D
Sorry had je bericht niet gezien. Ik zat eerst ook op die late january drivers, hebben het altijd goed gedaan, stabiel, geen crashes oid. Nu geupdate naar die 8.96 en draait prima. Voor mijn gevoel iets beter nog. Ik speel op 1920x1200 met ultra settings. Cpu is niet OCed (i7 950 @ stock met HT aan).

[ Voor 85% gewijzigd door peakaboo op 28-02-2012 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

w00t, even doorklokken dan :P

Zal binnenkort proberen de 1100/1500 eens te doen. Maar 1240/1700 klinkt als muziek in de oren. Welke vcore Vgpu?

[ Voor 4% gewijzigd door Nox op 28-02-2012 01:34 ]

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Pfoe moet ik even uitlezen met GPU-z ofzo. Vcore is iig 1.3 en mem 1.65. Wellicht wat hoge waardes, maar iig rockstable. Temps zijn prima, komt niet boven de 73 graden max en gemiddeld zo rond de 65-70. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 11:42
PilatuS schreef op maandag 27 februari 2012 @ 20:19:
BF3 lijkt iets beter te lopen. Kan niet zeggen dat ik een groot verschil merk. Wel vaag dat 3dmark niet meer te draaien is. Heeft iemand anders dit ook ?
BF3 lijkt inderdaad bij mij ook soepeler, heb even rondgereden op Oman en de framedrops leken wat minder dan anders en verder lekker soepel. Hij schakelde wel één keer terug naar windowed mode en vervolgens moest ik mijn Afterburner profiel nog een keer applyen omdat ie naar stock was teruggesprongen. Verder gewoon mijn huidige OC profiel gebruikt 1140/1375. Ziet er vooralsnog goed uit, BF3 is eigenlijk het enige spel wat ik momenteel veel speel.

3DM11 kon ik trouwens gewoon opstarten, heb em niet uit laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09-2023
En het is weer zover.....
pak de nieuwe drivers en jahoor weer het zelfde verhaal.
wil niet overclocken vanwege amd ultra low power state gezeik.
ik word er wel moe van zeg. ik ga nu afterburner proberen(vanwege post hierboven)
Maar ik vind dat eigenlijk te uitgebreid trixx is lekker klein en simpel.
wat een teleurstelling weer.....

Afterburner hetzelfde verhaal
alle waardes op 0 core voltage aanpassen kan niet
weet iemand een oplossing voor deze debiele bug ?

En weer terug naar 11.12 alles werkt prima nergens problemen mee......

[ Voor 23% gewijzigd door pannekoek141 op 28-02-2012 17:51 ]

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 22:28

edward2

Schieten op de beesten

Help!!!! schreef op maandag 27 februari 2012 @ 10:16:
[...]

Voor BF3 is de BF3 Settings Editor 2.3 erg handig. Daarin kun je ook de maxfps instellen.

http://bf3.realmware.co.uk/settings-editor/downloads
Zal eens kijken, dat kan idd handig zijn aangezien mijn user.cfg settings blijkbaar niets doen.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
Ik las ergens dat je de 8.96 gewoon over de laatste pre-whql moet installeren, dan heb je die AB volt locks niet. En ik heb inderdaad geen issues met OC-en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcj1982
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-06 17:02
Net even 3Dmark11 getest op 1225-1700-1.25V Score P9589 :D CCC op default en overgeklokt met MSI AB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb de 7970 DICU II van Asus er in gezet. Maar ik denk dat er iets mis is. Met furmark op +20% power krijg ik em zo in de thermal protection. Temp schiet in no time naar 91c even daar na klapt de kaart er uit.

Met 3Dmark is er niets aan de hand. Maar goed is het niet. De 7970 Refferenced kan dit langer vol houden. (heb de fan ook fixed op 90% gezet maar dat mag niet baten. Dus contact met de heatpipes is denk ik niet optimaal)

Dus ik weet het niet. Ik heb het volgens mij al een keer eerder gelezen dat die DICU cooler niet goed zat. En om daar nu meer voor te gaan betalen vind ik wel slecht.

Daarnaast is hij ook niet helemaal onhoorbaar op 60c het is lang niet zo erg als een refferenced 7970. Maar volgens mij is die accelero stiller en cooler (ook als de DICU cooler wel goed zou zitten).

Kortom hier geen goede eerste ervaringen met Asus z'n DICU coolers. Ik denk dat ik liever een refferenced kaart heb en daar dan een Accelero Xtreme op zet dan een DI CU. Maar ik vind de refferenced cooler zelf ook al prima :)

[ Voor 8% gewijzigd door Astennu op 28-02-2012 21:25 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:53
Als de koeler niet goed zit en daardoor harder moet blazen is het logisch dat ie meer herrie maakt dan dat ie normaal zou moeten doen.
Ik zou even contact opnemen met de verkoper met de vraag of dat je hem kan omruilen (indien voorradig), anders koeler zelf opnieuw monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
Zerosum schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 18:22:
Ik las ergens dat je de 8.96 gewoon over de laatste pre-whql moet installeren, dan heb je die AB volt locks niet. En ik heb inderdaad geen issues met OC-en.
dus ik pak dan gewoon 8.96 drivers.
en dan mij 11.12 en die installeer ik er gewoon overheen ?

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mitsumark schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 21:32:
Als de koeler niet goed zit en daardoor harder moet blazen is het logisch dat ie meer herrie maakt dan dat ie normaal zou moeten doen.
Ik zou even contact opnemen met de verkoper met de vraag of dat je hem kan omruilen (indien voorradig), anders koeler zelf opnieuw monteren.
Lees @ 60c dat is een normale temps voorr een goed werkende DICU II hij wordt wel warmer maar de temp schaalt op een gegeven moment 1:1 met de fan speed.

Nah ik ga em terug brengen ik blijf bij me refferenced kaart. Ik ga em niet zelf opnieuws monteren kan het wel maar ga het niet doen. Die DICU levert de voordelen die ik er van verwacht. Doe mij maar een Accelero Xtreme. Ik denk dat die het een stuk beter doet qua geluid die heeft namelijk 3 stillere fans. Dus nog evenveel airflow maar nog minder geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
pannekoek141 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 21:43:
[...]

dus ik pak dan gewoon 8.96 drivers.
en dan mij 11.12 en die installeer ik er gewoon overheen ?
Ja, maar dan andersom. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Meestal installeer ik de nieuwe drivers over de oude heen, mocht er problemen zijn dan doe ik pas een clean install.

Jammer van de dc2 Astennu, had met de asus gtx570 dc2 wel goede ervaringen mee.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
Oke.....
Zojuist gedaan en nu is heel catylyst contrel center weg.. :P
Dus bedoelde vantevoren gewoon verwijderen bij het venstertje van het installeren ?

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bullus schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 22:52:
Meestal installeer ik de nieuwe drivers over de oude heen, mocht er problemen zijn dan doe ik pas een clean install.

Jammer van de dc2 Astennu, had met de asus gtx570 dc2 wel goede ervaringen mee.
Ja inderdaad. Al begin ik te denken dat het deels wel klopt. Want met 3Dmark en Games valt het tot nu toe mee. 3DMark werd met oc 69c zal vanavond nog een keer goed testen. Starcraft 2 met 1125 / 1575 zonder aa 61 met 63.

Wat zie gebeuren in furmark is het volgende. Pc full load met prime trekt 451 watt uit het stopcontact. Met furmark in het begin 680 (dit is met stock 1000-1400 1.175v) dus de kaart gebruikt 200+20 watt idle naarmaten de temp van 55 naar 90 gaat loopt het verbruik ook.op omdat de weerstand in de gpu hoger wordt. Al snel zie je 730 op de teller en hij loopt door naar 800+ dan zit je wel rond 90 en kap ik em af.

De stock kaart doet dat ook.wel maar die kan de temp vast houden waardoor hij er niet zelf uit klapt. Ik zal vanavond mijn refferenced kaart ook nog even testen. Maar die heeft standaard in games ook hogere temps.

Als je hier naar kijkt:

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.fr/medias/photos_news/00/35/IMG0035086.gif

Is hij ook niet zo heel veel cooler. Maar vooral stiller. Waarom die Sapphire 7950 OC cooling het wel aan kan weet ik dan niet. De sapphire op 1.175v met iets van 1175-1700 haalde zo'n verbruik echt niet. Nu bleef de temp ook wel onder de 90c. eerder rond de 80 en dat scheeld voor het verbruik ook veel.

Het kan zijn dat de cooler niet goed zit. Maar het kan ook nog een design fout zijn die vooral met zware load naar boven komt. Maar ik geef Asus het voordeel van de twijfel. Die cooler is zo gigantisch dat moet haast wel beter kunnen.

[ Voor 20% gewijzigd door Astennu op 29-02-2012 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Aparte temps astennu.. Met mijn 7950 OC (welliswaar geen 7970, maar toch) met 1.3V (max voltage) en 1.65V op de mem haal ik max temp niet eens 75 graden met flinke belasting... Met stock voltages komt ie niet boven de 54 graden uit. Zal gedeeltelijk ook afhangen van de airflow in je kast, maar dan nog... Ik zou hem terugbrengen en die sapphire houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
peakaboo schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 08:51:
Aparte temps astennu.. Met mijn 7950 OC (welliswaar geen 7970, maar toch) met 1.3V (max voltage) en 1.65V op de mem haal ik max temp niet eens 75 graden met flinke belasting... Met stock voltages komt ie niet boven de 54 graden uit. Zal gedeeltelijk ook afhangen van de airflow in je kast, maar dan nog... Ik zou hem terugbrengen en die sapphire houden.
Ja klopt. Die Sapphire OC doet het veel beter. Die heb ik ook getest. Met furmark 80-84c met OC. Dat is erg netjes. Die load is veel zwaarder dan games. Maar die Asus Faalt daar enorm. En de Refferenced 7970 die ik heb kan het ook gewoon.

Dus die DICU gaat dinsdag terug. En blijf voorlopig bij de 7970 Refferenced. Geeft wel aan dat die Sapphire 7950 OC cooler wel goed in elkaar zit :) mooi stil en coolt goed.

Edit: Mijn airflow is trouwens prima. Had de kast met de DICU zelfs open. Dus daar mag het niet aan liggen.

[ Voor 5% gewijzigd door Astennu op 29-02-2012 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 08:17

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

peakaboo schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 08:51:
Idle is mijn 7970 65 graden, en load 81-84 (3 schermen).

Wanneer ik 1 scherm aansluit is ie idle 34 graden en load nog niet getest. 3 schermen vereist van de kaart dat ie continu op volle geheugensnelheid draait (wat ik meen te lezen ergens).

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-07 17:44
Really 800+ watt met een 2600k @4.5ghz en 1 7970? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NeFoRcE schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 08:57:
[...]

Wanneer ik 1 scherm aansluit is ie idle 34 graden en load nog niet getest. 3 schermen vereist van de kaart dat ie continu op volle geheugensnelheid draait (wat ik meen te lezen ergens).
Dat klopt. Is altijd zo geweest. Met 2 schermen heb je dat ook al. Al schakelt die 79xx de ouputs wel netjes uit als je een scherm aan of uit zet. Ik weet niet of je scherm daar perse voor op HDMI of Display port moet zitten. Dat kan ik wel een keer testen.

Volgens mij gaat hij zodra dat 2e scherm uit is gewoon netjes naar een lagere mem speed.

[ Voor 24% gewijzigd door Astennu op 29-02-2012 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sc0ut84
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-09 09:56
Ik ben nu bijna een week in het bezit van een Asus Radeon HD7950 DirectCU II Top. Op zich een beest van een kaart maar ik heb er toch een redelijk groot probleem mee. Battlefield 3 (mijn meest geliefde en gespeelde spel :) ) loopt elke keer na ongeveer een half uur / drie kwartier spelen vast. Ook in Furmark krijg ik vastlopers / system shutdowns.

Nou ben ik natuurlijk eerst zelf op onderzoek uitgegaan en kwam toen bij dit artikel van BeHardware uit (http://www.behardware.com...ctcu-ii-fault-report.html). Daar wordt vastgesteld dat deze kaart, en dan met name de cooler, een design fout heeft en daardoor overhit en zichzelf uitschakelt. Naar aanleiding hiervan heb ik dus even mijn kast open gelaten en bij het spelen van Battlefield check ik telkens of de kaart ook echt heet wordt. Het rare is dat zelfs op het moment van vastlopen de kaart niet echt heet aanvoelt, wel warm, maar niet echt meer dan de aangegeven 50-55 graden van Asus GPU Tweak.

Na verder onderzoek las ik ergens dat het een bekend probleem was van de AMD Catalyst drivers dat deze met BF3 op ultra settings kunnen crashen, dus om te testen zet ik alles op high, maar weer na een half uurtje spelen lopen het spel en mijn computer finaal vast. Dus ik vraag mij af of het wel drivers zijn die voor het probleem zorgen.

Wat ik al eerder zei, bij alle andere spellen die ik speel loopt de kaart gewoon goed en bij benchmarks zoals Heaven loopt hij ook niet vast.

Ik heb inmiddels al een vervangende 7950 besteld, dit keer van MSI. En gelukkig werk ik bij de winkel waar ik mijn spullen koop, dus ruilen en nieuwe kaarten uitproberen is nooit zo'n probleem. Ik hoop echt dat het aan dit Asus exemplaar van de 7950 ligt en dat ik morgen nadat mijn MSI 7950 geinstalleerd heb weer lekker verder kan raggen. In het ergste geval stap ik weer terug naar een 69xx kaart, wat natuurlijk op zich ook geen ramp is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
Alles op Ultra levert op mijn 7970 reference ook regelmatig een crash op, bekend probleem idd. Ik heb nu alles op ultra staan, behalve mesh/shadows op high, MSAA off, verder geen problemen meer gehad. Probeer anders eens de eind januari drivers, mogelijk dat die het probleem voor je oplossen, dat zijn nog steeds erg goede drivers voor de 7xxx serie in BF3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sc0ut84
Bedankt voor de settings tip, die zal ik vanavond na werk even uitproberen. Een driver rollback heb ik inderdaad ook al aan gedacht en geprobeert, alleen heb ik moeite om ze goed ge-rollback'ed te krijgen; elke keer staat mijn driver software info. gewoon weer op 12.3, zelfs na driver sweeper en Catalyst uninstall (in safe mode). Ik zal dus waarschijnlijk gewoon even een Windows re-install met oudere drivers moeten doen.

Wordt vervolgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb met mijn 7970 nog nooit een crash gehad met BF3. Ik draai alles op ultra behalve MSAA, dat staat op 2X en SSAO ipv HBAO. Dit op 1920x1080. Vreemd dat andere mensen toch veel problemen met BF3 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Progeny
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-06-2021
sc0ut0r schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 13:09:
Bedankt voor de settings tip, die zal ik vanavond na werk even uitproberen. Een driver rollback heb ik inderdaad ook al aan gedacht en geprobeert, alleen heb ik moeite om ze goed ge-rollback'ed te krijgen; elke keer staat mijn driver software info. gewoon weer op 12.3, zelfs na driver sweeper en Catalyst uninstall (in safe mode). Ik zal dus waarschijnlijk gewoon even een Windows re-install met oudere drivers moeten doen.

Wordt vervolgd...
Probeer anders eens Atiman Uninstaller, versie 6.3.1 is de nieuwste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sc0ut84
Progeny schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 17:22:
[...]

Probeer anders eens Atiman Uninstaller, versie 6.3.1 is de nieuwste.
Werkt bij mij nog steeds niet; moet je Atiman uninstaller in safe-mode draaien of hoeft dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NeFoRcE schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 08:57:
[...]

Als ik de clocks naar 350-100 forceer houd ik nog scheelt het wel 50-60 watt. Moet nog even een andere setup maken om het verbruik van de kaart goed te kunnen meten. Schermen zitten namelijk op dezelfde stekker. Maar de clocks schelen in ieder geval veel.

[ Voor 24% gewijzigd door Astennu op 29-02-2012 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:32

superwashandje

grofheid alom

zijn er hier toevallig mensen met een Asus HD7970 DC2 TOP en een scherm met 2560*1440 of hoger aangesloten op DL DVI?

Ik heb vanavond mijn nieuwe 7970 aangesloten op mijn U2711 via Dual link DVI maar ik kon geen resolutie hoger dan 1920*1080 instellen. Heb hem nu aangesloten op Display port en daar kan ik wel gewoon de native resolutie gebruiken hoewel ik het liefst gewoon Dual Link DVI gebruik....iemand advies?

Edit: Gevonden! Blijkbaar moet je 1 van de 4 displayport uitgangen uitschakelen met een kleine switch op de kaart zelf. was niet heel duidelijk maar heb dit plaatje gevonden op de asus site:Afbeeldingslocatie: http://ae.asus.com/websites/global/products/0MltKGsARClFuQZQ/ioports2.jpg

edit 2: iemand geinteresseerd in een reference MSI HD7970 nu mijn ASUS TOP kaart werkt? :)

[ Voor 31% gewijzigd door superwashandje op 01-03-2012 21:22 ]

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
En we hebben weer een nieuwe beta van de 8.96 branch, datum 28 februari.

http://www.guru3d.com/new...yst-12x--896-february-28/

Ik gebruik altijd een vast plekje op een lege Caspian Border server om even te kijken wat de fps is vergeleken met andere drivers en deze scoort (voor mij) aanzienlijk lager, welgeteld 7 fps van de 92 normaal op die lokatie.
Vanavond echt even ingame testen, eea lijkt er wel kleuriger uit te zien.

edit: ingame draait ie wel behoorlijk soepel, verschil kan ik niet echt merken, maar draait goed, ook met OC.

[ Voor 63% gewijzigd door Zerosum op 02-03-2012 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

vreemd, ik kom met die nieuwe drivers niet eens meer in Battlefield. tijdens het laden loopt ie vast en keer ik terug naar windows. Skyrim heeft echter nog niet zo soepel gespeeld...

Morgen of zondag maar eens terug naar de vorige drivers.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyborg3201
  • Laatst online: 28-07 15:03
review van de driver
http://benchmark3d.com/am...-96-28-february-benchmark

en mensen klagen inderdaad over BF3
http://forums.guru3d.com/...php?p=4258508#post4258508

moet zelf helaas nog wachten op azerty voor mijn 7970

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
Heb gisterenavond een paar uur BF3 gespeeld met de nieuwste beta/alpha, en ik moet zeggen dat met een single 7970 ik totaal geen problemen ben tegengekomen. Geen framedrops, erg stabiele fps en draait als een tiet. OC is 1125 op de core @1,187v en loopt supersmooth. Ik zou bijna zeggen dat ie beter loopt als de eerste 8.96 release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Ik heb hem (Asus 7970 DC II Top) net binnen, maar klopt het dat de 'Bios' switch op deze kaart geen Bios switched, maar enkel de DVI output op Dual Link zet? Ik heb dus geen tweede Bios?? Iemand?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:53
Er was toch ook nooit sprake van een dual bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik 'dacht' dat alle 7970's Dual Bios waren... blijkbaar is dat een reference ontwerp iets, en die Asus is idd geen reference... "Assumption is the mother of all fuckups".

Anyway, dan maar de blindflash procedure opschrijven, just in case ;)

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• summetje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:48
Cyborg3201 schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 08:36:
review van de driver
http://benchmark3d.com/am...-96-28-february-benchmark

en mensen klagen inderdaad over BF3
http://forums.guru3d.com/...php?p=4258508#post4258508

moet zelf helaas nog wachten op azerty voor mijn 7970
driver crashed hier waneer ik bf3 start op mijn 7950.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

ja deed ie bij mij ook inderdaad. ligt gelukkig dus niet aan mijn systeem (stond ook al wel op dat forum inderdaad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Hier ook driver crash, tijdens het laden van bf3, bf3 wil niet eens opstarten.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:56

JoepW

iRacer & Home Assistant

Met 7970 heb ik ontdekt dat die 12.2_preview driver niet ondersteund wordt ;(
Maar ik krijg de boel niet terug op 12.1...... Baal. Ik denk dat ik maar even een clean install doe.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Progeny
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-06-2021
De 12.2 Pre Certified ondersteunt de 7900 serie.

Was ik bijna een grof geld uit gaan geven aan een nieuwe voeding door instabiliteits problemen, wat blijkt nou: Powertune slider op 20%, no problems op Sapphire 7950 OC. Blijkbaar kreeg ie niet goenoeg juice. ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

http://support.amd.com/us...lyst122Previewdriver.aspx

Daar staat:
"Please note that AMD Radeon HD™ 7900 users should keep using the 8.921.2 RC11 driver found here (the 12.2 preview does not support the AMD Radeon HD 7900 Series)"

Ik zou niet weten waar ik 'Pre certified" zou moeten vinden.
Update, hehe, eindelijk gevonden. Wat een onhandig gedoe:
http://support.amd.com/us...22precertifieddriver.aspx

[ Voor 25% gewijzigd door JoepW op 04-03-2012 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik vind het maar lastig, 12.x drivers en 8.9x drivers door elkaar heen en dan zijn het dezelfde...
Voorlopig blijf ik bij de drivers die in de doos zaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

12.x is de versie van Catalyst, 8.9x is de versie van de driver. Een 12.x Catalyst waarin een 8.9x driver zit is wat er de laatste tijd uitgebracht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 08:17

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Waar hebben jullie je 7970 op geOC't ? Hier draai ik BF3 eyefinity stabiel met 1080 / 1475.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
NeFoRcE schreef op zondag 04 maart 2012 @ 19:56:
Waar hebben jullie je 7970 op geOC't ? Hier draai ik BF3 eyefinity stabiel met 1080 / 1475.
De mijne draait op 1125/1575. (CCC max dus)

Trixx was moeilijk aan het doen dus doe het nu even met CCC. Powercontrol staat wel op +10% bij mij, de core was op 1125 niet helemaal stabiel zonder dat.

Het EK blok zit er eindelijk op na erg lange levertijd. Idle 37 en stressed 46 graden.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5o9ORVUnmOkZn7GXKqA4s3lB/medium.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door PilatuS op 04-03-2012 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik heb de stock koeler er nog op en draai 1000 / 1450 stabiel. En Power +20. Ook gewoon met CCC, want alle tools doen wat moeilijk.
Ik wil een betere koeler (niet water) monteren op de mijne. Nog aanraders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Heb je voor 1GHz core meer voltage nodig ? Ik heb nog geen kaart gezien die voor die snelheid meer voltage nodig heeft. Kan mij niet voorstellen dat je geen 1GHz core kan draaien zonder extra voltage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Je wordt me net te technisch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
JoepW schreef op zondag 04 maart 2012 @ 20:09:
Je wordt me net te technisch ;)
Waarom staat power op +20% ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Die power instelling heeft echter niet (direct) met het voltage te maken. Wat dat doet is de stroom beperken (door de load te verlagen) als het vermogen te hoog wordt. Dit past dus indirect de hoeveelheid Ampères aan, niet het voltage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Op 0 crashte de boel. Op 10 redelijk stabiel op op 20 geen probleem. Daarom.
En ja het verandert het voltage niet. Het geeft meer vrijheid in Amperes doorlaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
dcm360 schreef op zondag 04 maart 2012 @ 20:17:
Die power instelling heeft echter niet (direct) met het voltage te maken. Wat dat doet is de stroom beperken (door de load te verlagen) als het vermogen te hoog wordt. Dit past dus indirect de hoeveelheid Ampères aan, niet het voltage.
Ah ok, weer wat geleerd.

Je hebt trouwens wel pech met je kaart als ie op stock geen 1GHz doet op de core. De meeste kaarten doen zelfs 1125MHz zonder iets aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

@ PilatuS: wat klotst je water :)

@ de rest: dus welke driver zit er dan in 12.1, want mijn 7970 wordt daarmee niet herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Wat ik net vertelde verklaart overigens niet waarom kaarten instabiel worden als de power instelling lager staat. 'Hard' afknijpen op de ampères kan echter wel instabiliteit veroorzaken: door allerlei leuke effecten trek je het voltage namelijk omlaag als je meer ampères gebruikt. Het kan dus best dat het limiteren van het vermogen als gevolg heeft dat er hier en daar in de chip de spanning lager wordt dan er verwacht zou worden.
offtopic:
Dit is tenminste wat ik durf te zeggen zonder dat ik er heel erg naast ga zitten waarschijnlijk. Elektro is niet mijn vakgebied, maar ik interesseer me er wel in)
Tijgert schreef op zondag 04 maart 2012 @ 20:35:

@ de rest: dus welke driver zit er dan in 12.1, want mijn 7970 wordt daarmee niet herkend.
8.93-111205a-132104C-ATI aldus mijn laptop waarop ik niet de mobility maar de normale drivers heb draaien. Klopt overigens ook volgens de AMD site, daar staat ook dat er versie 8.93 in zit.
edit: apart eigenlijk dat 12.2 nog niet uit is, ondanks dat het al maart is

[ Voor 3% gewijzigd door dcm360 op 04-03-2012 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Tijgert schreef op zondag 04 maart 2012 @ 20:35:
Laing waterpomp met 4x120mm highflow rad + alleen GPU en CPU blok = heel veel waterflow :) Met vullen moet ik oppassen dat het water niet onder de buis in het reservoir komt. Als dit gebeurt spuit het water het reservoir uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

dcm360 schreef op zondag 04 maart 2012 @ 20:38:
......'Hard' afknijpen op de ampères kan echter wel instabiliteit veroorzaken: door allerlei leuke effecten trek je het voltage namelijk omlaag als je meer ampères gebruikt. ......
Ik zag het voltage wat dalen, dus vandaar de actie met +20%. Dit zet alleen de Ampere deur verder open. Het is niet zo dat er structureel meer Amperes worden verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
Weet iemand van jullie al of bij een van de recente drivers die overclock bug is gefixt?
zoals :

Afbeeldingslocatie: http://i1098.photobucket.com/albums/g377/pannekoek141/Untitled.png

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
PilatuS schreef op zondag 04 maart 2012 @ 19:58:
[...]

De mijne draait op 1125/1575. (CCC max dus)

Trixx was moeilijk aan het doen dus doe het nu even met CCC. Powercontrol staat wel op +10% bij mij, de core was op 1125 niet helemaal stabiel zonder dat.

Het EK blok zit er eindelijk op na erg lange levertijd. Idle 37 en stressed 46 graden.

[afbeelding]
Wat is jou idle temp hoog zeg. Ik heb ook een EK blok er op en die van mij is 28 graden idle. Overklok waardes identiek.

Waarom gebruik je niet 1 opening als inlet en de andere als outlet ?

[ Voor 5% gewijzigd door Ruffzz op 04-03-2012 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
pannekoek141 schreef op zondag 04 maart 2012 @ 20:46:
Weet iemand van jullie al of bij een van de recente drivers die overclock bug is gefixt?
zoals :

[afbeelding]
Daar heb ik zo'n MSI AB patch voor gebruikt, ergens gevonden op het overclock.net forum. Kan het zo snel niet vinden, effe googlen?

edit: gevonden via Guru3d:

http://www.mediafire.com/?p5y24gfh4s5bmrz

[ Voor 7% gewijzigd door Zerosum op 04-03-2012 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

@ PilatuS: Nice, een D5? Ik heb een leuke video gemaakt van mijn D5 pomp modificatie.
Verder een EK blok op mijn S-E met 2x 240 rads en wachtende op het EK blok voor de Asus 7970 DCII Top... en wachtende... en wachtende...

@ dcm360: Je hebt volkomen gelijk. Als de voeding niet meer stroom kan leveren (of MAG leveren door een instelling) terwijl er wel meer vermogen gevraagd wordt dan zal de spanning dalen tot het punt dat het niet meer genoeg is. Dat geldt voor normale voedingen en ook voor de voedingen van videokaarten. Wat nu leuk zou zijn is die OCP (overcurrent protection) er hardwarematig afmodden... Ik ga Xtremesystems maar eens afstruinen ;)

[ Voor 47% gewijzigd door Tijgert op 04-03-2012 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ruffzz schreef op zondag 04 maart 2012 @ 21:34:
[...]

Wat is jou idle temp hoog zeg. Ik heb ook een EK blok er op en die van mij is 28 graden idle. Overklok waardes identiek.

Waarom gebruik je niet 1 opening als inlet en de andere als outlet ?
Mijn temps kunnen veel beter zijn. Alle fans draaien bij mij op 6 volt. Als ik ze op 12 volt laat draaien gaan de temps enorm naar benenden. Of mijn kaart nou 30 of 50 graden is boeit mij niet. Ik heb de waterkoeling voor de stilte, vandaar dat de fans zo langzaam draaien.

Welke in en outlet bedoel je precies ?
Tijgert schreef op zondag 04 maart 2012 @ 21:59:
@ PilatuS: Nice, een D5? Ik heb een leuke video gemaakt van mijn D5 pomp modificatie.
Verder een EK blok op mijn S-E met 2x 240 rads en wachtende op het EK blok voor de Asus 7970 DCII Top... en wachtende... en wachtende...
Mijn pomp is een Laing DDC-1T.

Wachten op de waterblokken zuigt inderdaad. Als je het blok dan eindelijk hebt ben je er wel extra happy mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Kan iemand een goede koeler (niet water dus) aan raden voor mijn 7970?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
JoepW schreef op zondag 04 maart 2012 @ 23:06:
Kan iemand een goede koeler (niet water dus) aan raden voor mijn 7970?
pricewatch: Arctic Cooling Accelero Xtreme 7970

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Thnx, helaas nog niet leverbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Er is geen andere aftermarket koeler op dit moment voor de 79xx. Ik heb zelf die accelero 1 feb bestelt bij azerty. De levertijd was toen +10 dagen en dat is hij nu nog steeds :'(.
Het enige wat je kunt doen is de accelero bij arctic zelf bestellen! Die hebben er genoeg liggen gek genoeg. Je zit dan met een levertijd van ongeveer 6 werkdagen en een prijsverschil. 57 euro bij azerty en 99 dollar bij arctic zelf. (volgensmij excl verzend en belasting)

Mocht je toch nog een andere optie tegen komen let me know!! ;)

EDIT: Dat is toevallig, ik krijg net een mailtje van Azerty
Het artikel
Arctic Cooling Accelero Xtreme 7970 - Videokaart-koeler - koper

Wordt binnen verwacht bij Azerty:
14-03-2012

[ Voor 22% gewijzigd door j0ppie op 05-03-2012 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertp1
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
j0ppie schreef op maandag 05 maart 2012 @ 12:26:
Er is geen andere aftermarket koeler op dit moment voor de 79xx. Ik heb zelf die accelero 1 feb bestelt bij azerty. De levertijd was toen +10 dagen en dat is hij nu nog steeds :'(.
Het enige wat je kunt doen is de accelero bij arctic zelf bestellen! Die hebben er genoeg liggen gek genoeg. Je zit dan met een levertijd van ongeveer 6 werkdagen en een prijsverschil. 57 euro bij azerty en 99 dollar bij arctic zelf. (volgensmij excl verzend en belasting)

Mocht je toch nog een andere optie tegen komen let me know!! ;)

EDIT: Dat is toevallig, ik krijg net een mailtje van Azerty
Het artikel
Arctic Cooling Accelero Xtreme 7970 - Videokaart-koeler - koper

Wordt binnen verwacht bij Azerty:
14-03-2012
Als ik mij niet vergis is hier eens een Alpenföhn koeler voor de 79xx kaarten langsgekomen. Was echter zonder fans al iets van 70. edit: ik kan het niet meer op got vinden, maar http://www.alpenfoehn.de/...tid=61&Itemid=139&lang=en

[ Voor 7% gewijzigd door bertp1 op 05-03-2012 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bertp1 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 15:30:
[...]

Als ik mij niet vergis is hier eens een Alpenföhn koeler voor de 79xx kaarten langsgekomen. Was echter zonder fans al iets van 70. edit: ik kan het niet meer op got vinden, maar http://www.alpenfoehn.de/...tid=61&Itemid=139&lang=en
Mooi ding maar ben benieuwd wat voor een VRM cooling er bij zit.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

In het CJ Radeon Nieuws Discussie topic heb ik wat gegevens gepost over de Performance Per watt per MM2 gepost van de HD7xxx serie. Omdat het leek dat de 78xx de beste balans heeft. Dat blijkt ook zo te zijn. misschien zijn die resultaten ook wel interessant voor dit topic:
Astennu schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 09:35:
[...]

Maar ik heb net alle info op Anandtech opgezocht en dit is het resultaat:

Capre Verde: 123mm2, 1,5 Bil = 12,25 mil per mm2
Pitcairn: 212mm2, 2,8 Bil = 13,21 mil per mm2
Tahiti: 365mm2, 4,31 Bil = 11,81 mil per mm2

Dus Pitcairn heeft inderdaad de hoogste dichtheid. Maar dan:

BF3 1920x1200 - Ultra + FXAA High: ( Metro 2033 -150 watt system power)
HD7970 = 71,4 Fps - 241 Watt = 0,296 frames per watt - 0,1956 Frames per mm2
HD7950 = 60,4 Fps - 203 Watt = 0,298 frames per watt -
HD7870 = 58,2 Fps - 160 Watt = 0,364 frames per watt - 0,2745 Frames per mm2
HD7770 = 33,1 Fps - 100 Watt = 0,331 frames per watt - 0,2691 Frames per mm2

In het geval van BF3 zie je dat de 78xx niet alleen betere performance per watt heeft. Maar ook de beste performance per MM2.
Het zou natuurlijk kunnen dat die 384 bit bus gewoon nog niet helemaal optimaal ontworpen is. En dat Tahiti sowieso de eerste was die van de band rolde en ze mogelijk bij Pitcairn en Cape Verde wat dingen anders hebben gedaan. Ik denk wel dat de front end van Tahiti wat te klein is voor die 2k shaders. Ik vraag me trouwens ook af hoe ze aan die shader counts komen want:

2x Cape verde 640 = Pitcairn 1280.
Maar Tahiti met 2048 pas er niet in. 3x cape verde is 1920. 4x = 2560. Dus ze hebben voor Tahiti andere verdelingen gebruikt. Ik geloof niet dat er misschien stiekem 2560 shaders in zitten dat lijkt me veel te veel.

Hoe dan ook Pitcairn is een erg mooi chipje geworden. Een hele waardige opvolger van Barts die ook de beste performance per watt per mm2 had van die generatie.

Edit: Nu is het wel zo dat de HD79xx pas begint op te leven bij 2560x1600. Maar daar had ik geen cijfers voor de 7770:

BF3 2560x1600 - Ultra + FXAA High: ( Metro 2033 -150 watt system power)
HD7970 = 51,1 Fps - 241 Watt = 0,212 frames per watt - 0,14 Frames per mm2
HD7950 = 42,7 Fps - 203 Watt = 0,210 frames per watt -
HD7870 = 39,4 Fps - 160 Watt = 0,246 frames per watt - 0,1858 Frames per mm2

[ Voor 75% gewijzigd door Astennu op 06-03-2012 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even kort mijn ervaring.

Ik heb mijn 7970 van Sapphire nu zo'n maand in gebruik. Ik gebruik hem voor 2 displays mijn tv scherm die standaard op 720p resolutie staat (gamen full hd) en een 7 inch lcd touchscreen welke in mijn case is verwerkt 800 x 600.

Wat mij erg opvalt zijn de verschillen in temperaturen als ik beide display's aan heb staan of een enkel display.
Ik kan zo zeggen dat de temperaturen fors verschillen in idle toestand (beetje internetten, aero interface w7).
Alleen TV: 42 a 43 C
TV en touchscreen: 57 C
Ik heb de temperaturen tijdens load nog niet gechecked, maar ik ga er vanuit dat deze ook hoger liggen.

Met betrekking tot de software van Sapphire Trixx. Zo'n 1 a 3 minuten na het booten of het ontwaken uit de slaapstand schakelen de fans ongevraagd over naar een hogere snelheid 50%. Ik moet dan handmatig tussen custom en fixed schakelen om mijn custom profiel weer actief te krijgen.

Voor de rest dik tevreden met de kaart. Niet hoorbaar in idle stand en redelijk rustig en koel te houden tijdens het gamen. En de prestaties geven me elke keer weer een brede lach van oor tot oor... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 02:31:
Even kort mijn ervaring.

Ik heb mijn 7970 van Sapphire nu zo'n maand in gebruik. Ik gebruik hem voor 2 displays mijn tv scherm die standaard op 720p resolutie staat (gamen full hd) en een 7 inch lcd touchscreen welke in mijn case is verwerkt 800 x 600.

Wat mij erg opvalt zijn de verschillen in temperaturen als ik beide display's aan heb staan of een enkel display.
Ik kan zo zeggen dat de temperaturen fors verschillen in idle toestand (beetje internetten, aero interface w7).
Alleen TV: 42 a 43 C
TV en touchscreen: 57 C
Ik heb de temperaturen tijdens load nog niet gechecked, maar ik ga er vanuit dat deze ook hoger liggen.

Met betrekking tot de software van Sapphire Trixx. Zo'n 1 a 3 minuten na het booten of het ontwaken uit de slaapstand schakelen de fans ongevraagd over naar een hogere snelheid 50%. Ik moet dan handmatig tussen custom en fixed schakelen om mijn custom profiel weer actief te krijgen.

Voor de rest dik tevreden met de kaart. Niet hoorbaar in idle stand en redelijk rustig en koel te houden tijdens het gamen. En de prestaties geven me elke keer weer een brede lach van oor tot oor... ;)
Dat van die schermen is normaal. Hoe meer display's je gebruikt hoe hoger de clocks van de kaart zijn. Dit is altijd al zo geweest. Wellicht iets wat ze in de toekomst een keer wat conservatiever instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ok begreep dat enkel het geheugen op max clock blijft staan maar de core wel terug klokt... Dit in verband met screen corruption ofzo. Daar is geen oplossing voor.

[ Voor 0% gewijzigd door Tijgert op 07-03-2012 13:52 . Reden: De het een... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tijgert schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 13:37:
Ok begreep dat enkel het geheugen op max clock blijft staan maar de core wel terug klokt... Dit in verband met screen corruption ofzo. Daar is geen oplossing voor.
Core clock gaat ook iets omhoog maar hoeft niet max te zijn. Maar geheugen verbruik erg veel op max clocks vergis je daar niet in. GDDR5 verbruikt heel weinig op lage clocks maar op hoge clocks ga je zo 40-50 watt omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Mijn voorlopige bevindingen van mijn Asus 7970 DirectCU II Top:

ASIC 74.6%.
Met max clocks 1125/1575 @ 1.112v houdt hij Furmark een minuutje of twee/drie vol, dan locked hij met artifacts. Nog niks anders getest. Core haalt dan 77 graden en de VRM's de 104.

Zonder waterkoeling is Furmark niet te doen. Damnit EK, schiet eens op!

Welgrappig, met mijn SB-E op 4.9GHz tikte het totale vermogen de 850W aan, nog nooit gezien. En ik maar denken dat mijn upgrade stroom zal sparen.. hehe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Iemand al de 12.2 driver uitgeprobeerd? Ik ben wel benieuwd of dat een beetje werkt, morgen krijg ik als het goed is namelijk mn 7970 binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tijgert schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 23:18:
Mijn voorlopige bevindingen van mijn Asus 7970 DirectCU II Top:

ASIC 74.6%.
Met max clocks 1125/1575 @ 1.112v houdt hij Furmark een minuutje of twee/drie vol, dan locked hij met artifacts. Nog niks anders getest. Core haalt dan 77 graden en de VRM's de 104.

Zonder waterkoeling is Furmark niet te doen. Damnit EK, schiet eens op!

Welgrappig, met mijn SB-E op 4.9GHz tikte het totale vermogen de 850W aan, nog nooit gezien. En ik maar denken dat mijn upgrade stroom zal sparen.. hehe...
Mmh Wat voor een max temp haal je op stock speeds met +20% powertune? Die van jou lijkt in ieder geval beter dan die ik hier had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

80 graden op de core, 100 op de VRM's. Stock speed en stock voltage. Furmark op normale burn-in 1024x768.
Driver crash en recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tijgert schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 12:08:
80 graden op de core, 100 op de VRM's. Stock speed en stock voltage. Furmark op normale burn-in 1024x768.
Driver crash en recovery.
Tja toch vind ik die DICU cooler tegenvallen. Die Sapphire 7950 cooler doet het net zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik snap ook niet hoe die VRM's op die DCII zo heet worden en de kaart uiteindelijk zelfs crashed terwijl sommige anderen modellen van andre fabrikanten dat niet doen...
Trekken andere 7970's het wel of ook niet?

Is het een cooler probleem of een electrisch ontwerp probleem? Een 7970 kan toch niet ZO veel meer stroom vreten dat de kaart het niet aan kan?
Aan de anderekant, het geeft wel weer dat er flink wat doorheen gejast kan worden voor het fout gaat, geen vermogensingrepe ofzo ...

Edit:
Ik heb trouwens aardig last van Mictrostuttering. Zowel in Furmark als in de "DX9 Real-Time High-Dynamic Range Image-Based Lighting" test.
Ik gebruik de standaard bijgeleverde drivers en heb dit problem met en zonder overclock, vanaf het moment van starten. Kent iemand dit? (behalve van In-Game)

[ Voor 31% gewijzigd door Tijgert op 08-03-2012 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:21
Tijgert schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 15:20:
Ik snap ook niet hoe die VRM's op die DCII zo heet worden en de kaart uiteindelijk zelfs crashed terwijl sommige anderen modellen van andre fabrikanten dat niet doen...
Ojee, ik denk dat Asus wat steken laat vallen!
Zie HIER

Ik was trouwens ook al nooit onder de indruk van mijn Asus GTX580 DCII, maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• summetje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:48
Ik ben een beetje gaan spelen in Trixx om mijn sapph 7950 oc kaartje verder te overclocken overclocken.
Core clock draait nu op 1250 en memory op 1650, nog geen crashes gehad. hoger clocken gaat niet helemaal goed.
Idle 49 graden en fanspeed 32%.
Na 5 minuten furmark burn in test 83 graden en 75% fan speed.

Nog niet veel ervaring met overclocken maar volgens mij is dit best aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-09 17:49
Goede keus geweest om de Sapphire aan te schaffen. BF3 alles op ultra :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
summetje schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 19:55:
Ik ben een beetje gaan spelen in Trixx om mijn sapph 7950 oc kaartje verder te overclocken overclocken.
Core clock draait nu op 1250 en memory op 1650, nog geen crashes gehad. hoger clocken gaat niet helemaal goed.
Idle 49 graden en fanspeed 32%.
Na 5 minuten furmark burn in test 83 graden en 75% fan speed.

Nog niet veel ervaring met overclocken maar volgens mij is dit best aardig.
Mooie waardes, met welke voltages op de core en mem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Op een of andere manier heb ik last van tearing, zelfs als ik gewoon aan het horizontaal scrollen ben. Iemand een idee om dit op te lossen?

In BF3 had ik dit ook maar was het minder opvallend, nu als ik een grote foto bekijk in FF oid en ik scroll horizontaal zie ik heel duidelijk de tearing points.

Met mijn vorige videokaart is dit mij nooit opgevallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staan het aantal Hz van je scherm en videokaart wel gelijk ingesteld? Normaal gesproken moet dat vanzelf goed gaan, maar ik zou het nu even nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Hmmz nog voordat ik daar kwam bleek mijn scherm op dupliceren te staan @ 60hz. Geeft tearing.

Zet ik hem op uitbreiden @ 60hz heb ik geen tearing.

De tearing in BF3 had iemand op een LAN gespot, mogelijk dat hij toen ook op een andere setting dan uitbreiden stond. Het werkt nu, dus ik blijf er wel af. Anders gooi ik hem wel naar 50hz oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-07 17:44
Welkom bij ATi/AMD. Alle AMD kaarten die ik heb gehad (en dat zijn er een hoop) hadden last van tearing zodra er 2 beeldschermen (monitor & tv bijvoorbeeld) aangesloten waren (op meerdere systemen en meerdere tv/monitor combinaties getest).
Het leek het ergst te zijn in combinatie met DVI en HDMI.

[ Voor 17% gewijzigd door t!n0 op 09-03-2012 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tijgert schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 15:20:
Trekken andere 7970's het wel of ook niet?

Is het een cooler probleem of een electrisch ontwerp probleem? Een 7970 kan toch niet ZO veel meer stroom vreten dat de kaart het niet aan kan?
Aan de anderekant, het geeft wel weer dat er flink wat doorheen gejast kan worden voor het fout gaat, geen vermogensingrepe ofzo ...

Edit:
Ik heb trouwens aardig last van Mictrostuttering. Zowel in Furmark als in de "DX9 Real-Time High-Dynamic Range Image-Based Lighting" test.
Ik gebruik de standaard bijgeleverde drivers en heb dit problem met en zonder overclock, vanaf het moment van starten. Kent iemand dit? (behalve van In-Game)
Mijn Refferenced kaart heeft het probleem niet. Die blijft met een OC ook vrolijk furmark draaien.
mdcobra schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 19:05:
[...]

Ojee, ik denk dat Asus wat steken laat vallen!
Zie HIER

Ik was trouwens ook al nooit onder de indruk van mijn Asus GTX580 DCII, maar dat terzijde.
De 7970 DICU II is ook niet je van het. Mijn 7970 DCII moest terug omdat ook de core oververhit raakte met stock settings en furmark met +20% powertune.
spookz0r schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 20:46:
Goede keus geweest om de Sapphire aan te schaffen. BF3 alles op ultra :D
Zeker die had bij mij ook hele goede temps. Mooi coolertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cone-e3
  • Laatst online: 14-09 09:39
Ik vraag me af of iemand anders hier ook problemen heeft met crashende grapics card drivers als je eist enabled met zowel de 12.2 pre whql als 12.2 WHQL als met de beta drivers van 7970??

ik kon hierover niets vinden op google.

edit 1:
Daarstraks eist enabled gehad in 15 minuten 3 drivercrashes.
nu weer disabled, en alles is stabiel.

edit 2:
De crashes vinden plaats in zowel windows/ een beetje interneten youtube enzo als met gamen als eist enabled is

[ Voor 34% gewijzigd door cone-e3 op 09-03-2012 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cone-e3 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 10:31:
Ik vraag me af of iemand anders hier ook problemen heeft met crashende grapics card drivers als je eist enabled met zowel de 12.2 pre whql als 12.2 WHQL als met de beta drivers van 7970??

ik kon hierover niets vinden op google.

edit 1:
Daarstraks eist enabled gehad in 15 minuten 3 drivercrashes.
nu weer disabled, en alles is stabiel.

edit 2:
De crashes vinden plaats in zowel windows/ een beetje interneten youtube enzo als met gamen als eist enabled is
Nope mijn CPU clockt gewoon naar beneden zonder issues. (MSI Z68A GD65 bord). 7970 geen een van de drivers problemen. Ook meerdere kaarten getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

t!n0 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 08:10:
Welkom bij ATi/AMD. Alle AMD kaarten die ik heb gehad (en dat zijn er een hoop) hadden last van tearing zodra er 2 beeldschermen (monitor & tv bijvoorbeeld) aangesloten waren (op meerdere systemen en meerdere tv/monitor combinaties getest).
Het leek het ergst te zijn in combinatie met DVI en HDMI.
Ik heb er alleen last van met dupliceren. Met uitbreiden en/of een enkel scherm nul problemen. (behalve op de LAN party blijkbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ndrenth
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-07 20:26
Hoi iedereen,

Ik keek net even in de pricewatch en zag dat de eerste 7850's verschenen zijn, deze zijn echter tegen de 300eu! Is dit de prijs die alle webwinkels zullen hanteren of zal dit nog ietsjes (of veel ;)) naar beneden gaan? Sorry als dit niet in het goede topic is gepost, maar leek me onzin on een aparte thread te maken :)

Ik heb momenteel de 4850 en wou graag upgraden naar 7850, maar 300 euro is me wel iets teveel van het goede :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurrie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-12-2022
Aangezien er nog maar één winkel een prijs heeft staan, ze in het begin (neem ik aan) altijd eerst hoog inzetten en de betreffende winkel sowieso niet één van de goedkoopste is als ik naar andere videokaartprijzen kijk, zouden ze wel lager moeten komen te liggen.

Zelf overweeg ik ook een upgrade, maar met de prijzen die er nu liggen lijkt een 6970 een betere investering. Eerder dan eind april heb ik 'm niet nodig dus ik kan nog wel even wachten. Maar tegen die tijd moet hij er wel zijn als ik de upgrade doorzet, want ik moet TERA wel op max settings en 2560-reso spelen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soujah
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-07 16:58
Ik heb er momenteel twee in een CF setup draaien met EK blokken er op. Los van elkaar haal ik max 1200 op de core, in CF houd het bij 1125 exact echter al op. Hoger dan dat geeft vastlopers of driver crashes.

Er moet toch een manier zijn om deze dingen wat hoger geklokt te krijgen, zeker gezien ze niet warmer worden dan 40 graden stressed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Denk dat je ulps moet uitschakelen als je hoger dan ccc limiet wil overklokken.
Dat probleem is vaak met crossfire.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Hoe voorkomen jullie dat triXX en CCC 'ruzie' krijgen....
Ik moet met mijn 7970 eerst eenmalig ccc openen na een herstart en dan werkt triXX goed...
Ik had ook als ik ccc niet eerst open wat gestotter in iRacing. Als ik dus eerst voor het opstarten van iRacing ccc start gebeurt dit niet.

Ik gebruik de nieuwe 12.2 drivers.

bvd

[ Voor 37% gewijzigd door JoepW op 11-03-2012 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:15
weet iemand hoe je die custom resolutie van eyefinity 2.0 kan gebruiken ?? ik heb nu driver versie 12.3(voor mijn nieuwe HD7950 :D )en daar lukt het me niet in.
Ik kan net als de oude drivers alleen gewoon een display group maken en dan maat hij er dus 3*1280 van ipv dat hij mijn hd monitor de correcte resolutie geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
K wil graag de 7870/7850 kopen alleen wanneer komt die uit?

Bij azerty staat die al maar de release datum is onbekend.

Vinden jullie het prijs verschil van 90 rechtvaardig?

De 7870 is 299euro en de 7850 is 212euro

Het gamen ga ik eerst doen op een 20imch scherm bij een resolutie van 1680

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-09 09:51

Fordox

00101010

sjaakwortel schreef op zondag 11 maart 2012 @ 11:42:
weet iemand hoe je die custom resolutie van eyefinity 2.0 kan gebruiken ?? ik heb nu driver versie 12.3(voor mijn nieuwe HD7950 :D )en daar lukt het me niet in.
Ik kan net als de oude drivers alleen gewoon een display group maken en dan maat hij er dus 3*1280 van ipv dat hij mijn hd monitor de correcte resolutie geeft.
moet je volgens mij zelf ergens handmatig invoeren, ook bij games. maar dan moeten de games ook eyefinity ondersteunen.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Pagina: 1 ... 13 ... 41 Laatste