Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07 18:48
Ik heb net mijn gerepareerde XPS opgehaald. Bij TPH werd verteld dat "het hele binnenwerk" vervangen is.
Maar ik heb blijkbaar een andere telefoon terug gekregen. Heb nu een 12W11 AAAB, touch firmware 7 gekregen. Wellicht is hiervan wel het scherm vervangen, dat is niet terug te zien.

Vorige was een 12W09. Deze heeft een ander mac adres. Mijn vorige had een klein deukje in de bovenkant, doordat ik hem al eens had laten vallen. Deze is weer puntgaaf. Het scherm had ook weer zo'n beschermfolie eroverheen. Dus het lijkt waarschijnlijk dat dit een andere furbie is die ik heb gekregen doordat sony mobile nl erachteraan heeft gebeld.

Vooralsnog geen vlekken, geen dode pixels, achterklapje zit prima, geen gekraak in het onderste kapje. Hopelijk blijft deze goed.

Verder zie ik ook weinig verschil in kleurtint vergeleken met mijn vorige xps. Ben morgen weer op het werk, zal hem eens naast de 12W11 van m'n collega leggen om te vergelijken.

[ Voor 52% gewijzigd door riotrick op 21-05-2012 17:38 ]

Facebook :: Twitter :: PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
bartsled schreef op maandag 21 mei 2012 @ 17:22:
[...]

Was te verwachten :) Als ik iets heb geleerd met S(E) updates is het wel niet de geruchtenstroom geloven.
Zolang het maar werkt. Door de skin van SE mis ik ICS nog niet echt, en de telefoon werkt gewoon snel en is stabiel. Liever dat ze dat zo houden dan dat ze te snel half werk afleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woow ik kom net pas achter, omdat ik nieuwe toestel kreeg zit ik nog op .63 en telefoon zegt dat ik al de nieuweste software heb en via pc gebeurt ook niks :S raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar heb ik ook gekeken, maar er gebeurt daar niet zo veel,ik zoek ook een hoesje waar mijn camera goed te gebruiken blijft. Ik heb nu een flip case en geeft lelijke schaduwen op mn fotos. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakyFries
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-01-2021
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2012 @ 22:45:
woow ik kom net pas achter, omdat ik nieuwe toestel kreeg zit ik nog op .63 en telefoon zegt dat ik al de nieuweste software heb en via pc gebeurt ook niks :S raar
Op mijn Hero zette ik de tijd daarvoor een maand naar voren; dan kreeg ik de updates wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
  • Laatst online: 11-09 23:44
Yes, goed nieuws van Telfort omtrent het probleem met de schermen:
Ik heb goed nieuws ! Mijn excuses dat het wat lang heeft geduurd. U kunt bij een KPN of Hi Winkel langsgaan om uw toestel in te leveren. De toestellen worden dagelijks opgehaald door onze reparatiepartner (Teleplan). Bij Teleplan wordt het toestel direct omgeruild of gerepareerd. Binnen 2 a 3 dagen wordt u gebeld door de winkel om uw toestel weer op te halen. Dit kan uw eigen toestel zijn of een nieuwe. Vergeet niet om uw aankoopbevestiging mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakyFries
Dynamix schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 11:16:

[...]
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavier!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-01 13:11

[...]
Geldt dit ook voor mensen die een telefoon van KPN hebben, maar het abonnement bij TPH hebben afgesloten? Of ben ik dan echt van de TPH afhankelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
xavier! schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 11:43:
[...]

Geldt dit ook voor mensen die een telefoon van KPN hebben, maar het abonnement bij TPH hebben afgesloten? Of ben ik dan echt van de TPH afhankelijk?
Als je bij tph een abonnement hebt afgesloten heb je een telefoon van tph en zul je dus daarheen moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk-
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-09-2024
Hallo,

Ik heb door batterij problemen een of andere batterij app gedownload om te kijken of dit verschil maakte. Nu krijg ik alleen dagelijks advertenties als melding waar ik nogal moe van word.

Ik heb gekeken bij geinstalleerde apps maar daar staat niets tussen, dus ik kan ook niets verwijderen. Weet iemand toevallig hoe ik dit kan verhelpen want ik denk constant dat ik een sms krijg maar dan is het een advertentie van: win iphone...., uw batterij verliest te snel capaciteit enz.

[ Voor 4% gewijzigd door dirk- op 22-05-2012 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo

[...]
Mooi, dan durf ik nu eindelijk de stap te nemen om naar de KPN te gaan :P Bedankt voor het posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin64
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:50
Die batterij app verwijderen. Of als die het toch niet is zou deze app moeten kunnen detecteren welke app het dan wel is.
Google Play: AirPush Detector#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5icm9zbWlrZS5haXJwdXNoZGV0ZWN0b3IiXQ..

Verder zelf geen ervaring mee.
dirk- schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 12:42:
Hallo,

Ik heb door batterij problemen een of andere batterij app gedownload om te kijken of dit verschil maakte. Nu krijg ik alleen dagelijks advertenties als melding waar ik nogal moe van word.

Ik heb gekeken bij geinstalleerde apps maar daar staat niets tussen, dus ik kan ook niets verwijderen. Weet iemand toevallig hoe ik dit kan verhelpen want ik denk constant dat ik een sms krijg maar dan is het een advertentie van: win iphone...., uw batterij verliest te snel capaciteit enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:23
Cyleo schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 12:44:
[...]

Mooi, dan durf ik nu eindelijk de stap te nemen om naar de KPN te gaan :P Bedankt voor het posten.
Ik geloof er vrij weinig van... Ja, omruilen in 2 a 3 dagen zou kunnen, maar teleplan heeft dat ding echt niet gerepareerd in 2 a 3 dagen :P Sterker nog, volgens mij is teleplan alleen maar tussenpersoon voor de communicatie omtrent de reparaties en dergelijke...

Mijn Sony VAIO reparatie liep ook via teleplan(dat stond op de bon) maar de reparatie zelf gebeurde toch echt gewoon bij Sony VAIO Europe Repair Center ergens in Duitsland. Moest ik wel zeggen dat hij meestal binnen een week weer terug was dus dat viel mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnieB
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Heb net de mijne ontvangen van T-Mobile. Het is een 12w17! Ben opgelucht. Heb em vorige week woensdag besteld. Dus T-Mobile levert kennelijk de meest recente batch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-09 13:46
uhm vandaag met dit warme weer heb ik ook last gekregen van de gele vlekken!
Heb hem nu precies een maand..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het TPH krantje/foldertje wordt de Sony Xperia S geadverteerd met Android 4.0!
Lijkt me toch niet dat ze dit waar kunnen maken? Maar 't lijkt me ook niet dat een bedrijf zo'n blunder maakt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:53
Androo schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 19:54:
uhm vandaag met dit warme weer heb ik ook last gekregen van de gele vlekken!
Heb hem nu precies een maand..
Welke versie heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 19:59:
Maar 't lijkt me ook niet dat een bedrijf zo'n blunder maakt toch?
Als de krantjes van The Phone House kloppen heeft Nokia al toestellen met Android gemaakt. Dat soort blunders gebeuren elke dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AmbroosV schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 21:36:
[...]

Als de krantjes van The Phone House kloppen heeft Nokia al toestellen met Android gemaakt. Dat soort blunders gebeuren elke dag.
Wel jammer, maar ach, tegen de tijd dat ik m'n Xperia S terug heb van Sony, is android 4.0 ook al verouderd :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-09 13:46
12W11 AAAB
touchversie 7

de vlekken zijn nu wel weg.. maar zal vanmiddag wel weer tevoorschijn komen als het wat warmer word!

[ Voor 23% gewijzigd door Androo op 23-05-2012 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-02-2024
Om de één of andere vage reden vond m'n vader het scherm van de Xperia S niet mooier dan die van z'n Galaxy SII. En aangezien mijn HTC Wildfire het vorige week had begeven kreeg ik hem.

Het is een exemplaar uit week 17 (12W17 dus), iemand die kan vertellen of deze nog behoort tot de mogelijke probleem lichting of dat de kans op gele vlekken vrij klein is?

Verder erg tevreden over de telefoon. Heb hem nu drie dagen in gebruik en de grootste tegenvallers zijn de knoppen onderin die wat slecht reageren en de korte batterij duur. De Wildfire ging zelfs met intensief gebruik wel een lange dag mee. Nou gebruikt deze telefoon natuurlijk een stuk meer, maar zelfs met veel standby tijd heb ik al moeite om het einde van de dag te halen. En het gemis van ICS valt wat tegen natuurlijk, maar ik begreep dat we dat in juni kunnen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Linius schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 08:48:
Om de één of andere vage reden vond m'n vader het scherm van de Xperia S niet mooier dan die van z'n Galaxy SII. En aangezien mijn HTC Wildfire het vorige week had begeven kreeg ik hem.

Het is een exemplaar uit week 17 (12W17 dus), iemand die kan vertellen of deze nog behoort tot de mogelijke probleem lichting of dat de kans op gele vlekken vrij klein is?

Verder erg tevreden over de telefoon. Heb hem nu drie dagen in gebruik en de grootste tegenvallers zijn de knoppen onderin die wat slecht reageren en de korte batterij duur. De Wildfire ging zelfs met intensief gebruik wel een lange dag mee. Nou gebruikt deze telefoon natuurlijk een stuk meer, maar zelfs met veel standby tijd heb ik al moeite om het einde van de dag te halen. En het gemis van ICS valt wat tegen natuurlijk, maar ik begreep dat we dat in juni kunnen verwachten.
Heb je al de nieuwste firmware op je telefoon, met de .73 gaat de SXS meer dan een dag mee bij mij met normaal gebruik. Knoppen onderin is bij mij opgelost na het verwijderen van de standaard screen protector. Is er nu al meer dan 2 maandjes af en nog geen krasjes te zien op het scherm. Heb een SXS uit de eerste batch AAAB maar gelukkig met touch versie 6 en dus geen gele vlekken. (ook niet na 45°C met benchmark)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik heb hem toevallig net aangesloten op de laptop om eens te kijken of er nog software updates waren. Hij lag namelijk al een week in de la voor ik hem kreeg. Hij is nu bezig met updaten dus ik ben benieuwd of wat uithaalt met de batterij :)

En er zitten geen screen protectors meer op de telefoon. Maar o.a. de recensie op deze website liet al zien dat het probleem met de knoppen bij de telefoon hoort. Je moet wat preciezer mikken, maar het zal ook wel wennen naarmate ik hem langer heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
  • Laatst online: 11-09 23:44
Linius schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 09:07:
Ik heb hem toevallig net aangesloten op de laptop om eens te kijken of er nog software updates waren. Hij lag namelijk al een week in de la voor ik hem kreeg. Hij is nu bezig met updaten dus ik ben benieuwd of wat uithaalt met de batterij :)

En er zitten geen screen protectors meer op de telefoon. Maar o.a. de recensie op deze website liet al zien dat het probleem met de knoppen bij de telefoon hoort. Je moet wat preciezer mikken, maar het zal ook wel wennen naarmate ik hem langer heb.
Die knoppen kun je het beste swipen, dan heb je altijd succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnifix
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Magnifix

Eat, sleep, grill, repeat

Heb hier een 12W11 AAAB en merk geen problemen. Weet ook niet goed waar ik naar zou moeten zoeken 8)
Waar ik wel benieuwd naar ben is de touch versie. Waar haal ik dat vandaan?
Zijn er problemen te herleiden naar een specifieke touch versie?

Misschien zie ik wel beren die er helemaal niet zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
Magnifix schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 10:37:
Heb hier een 12W11 AAAB en merk geen problemen. Weet ook niet goed waar ik naar zou moeten zoeken 8)
Waar ik wel benieuwd naar ben is de touch versie. Waar haal ik dat vandaan?
Zijn er problemen te herleiden naar een specifieke touch versie?

Misschien zie ik wel beren die er helemaal niet zijn :P
Touch versie 7 kan problemen hebben, versie 6 niet.

Start je telefoon (waar je kunt bellen dus). En tik *#*#SERVICE#*#* (*#*#7378423#*#*). Je krijg dan een menu. Kies Service Info, dan Software Info. Onderaan zie je je touch versie staan.

Overigens is de XPS die ik heb terug gekregen na reparatie ook een 12W11 AAAB touch 7. Die heeft momenteel geen gele vlekken. Wellicht dat bij deze wel het scherm is vervangen.

[ Voor 12% gewijzigd door riotrick op 23-05-2012 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Rctworld schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 13:17:
[...]

Ik geloof er vrij weinig van... Ja, omruilen in 2 a 3 dagen zou kunnen, maar teleplan heeft dat ding echt niet gerepareerd in 2 a 3 dagen :P Sterker nog, volgens mij is teleplan alleen maar tussenpersoon voor de communicatie omtrent de reparaties en dergelijke...

Mijn Sony VAIO reparatie liep ook via teleplan(dat stond op de bon) maar de reparatie zelf gebeurde toch echt gewoon bij Sony VAIO Europe Repair Center ergens in Duitsland. Moest ik wel zeggen dat hij meestal binnen een week weer terug was dus dat viel mee :P
Klopt ja, die VAIO reperatie service was echt top. Doosje thuisgestuurd, alles opgehaald en weer verzonden, hoefde zelfs echt niets te doen en ze hadden zelfs nog wat dingen meegenomen die ik niet eens had aangegeven. Hopelijk gaan we meer van dit soort taferelen bij Sony zien nu ze SE hebben overgenomen, al heb ik het idee dat het voorbehouden blijft aan de VAIO lijn :P

@hendrydg: TPH heeft heel wat blunders op zijn naam staan, zou er niet op vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Time
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-06 19:00
Mijn 3e toestel vanuit T-mobile is binnen!

Ik mag mij gelukkig prijzen met een 12w17 ABAC T7 + T-mobile fw .67

Eerste indruk is perfect! Zeer mooie felle wit-waarde ook, niets geels gezien nog.

Ik heb mijn 'oude' XPS voorzien van een update naar fw .73 via PC Companion, daarbij is de batterij niet veel beter geworden. Mijn laatste grote drain was een paar dagen geleden nog, 80% weg tijdens 6,5 uur slapen, van 100% naar 20% in standby dus.

Wat kan ik het beste met mijn nieuwe doen?
a) Flashen naar Generic .73 (nadelen? DRM weg?)
b) Updaten via PC Companion en voor de zekerheid een Factory Defaults erachteraan?

Bedankt voor het advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Time schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 12:18:

Eerste indruk is perfect! Zeer mooie felle wit-waarde ook, niets geels gezien nog.

Ik heb mijn 'oude' XPS voorzien van een update naar fw .73 via PC Companion, daarbij is de batterij niet veel beter geworden. Mijn laatste grote drain was een paar dagen geleden nog, 80% weg tijdens 6,5 uur slapen, van 100% naar 20% in standby dus.

b) Updaten via PC Companion en voor de zekerheid een Factory Defaults erachteraan?

Bedankt voor het advies.
Sowieso de generic erop zetten waarbij als het goed is je DRM behouden blijft, bij root niet.
En daarna geduld hebben tot ICS uitkomt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Time schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 12:18:

Bedankt voor het advies.
Je kan idd gewoon generic .73 flashen met flashtool zonder je DRM kwijt te raken dit is nl. gewoon een officiele FTF file. Je moet dus geen .img files flashen en je toestel niet unlocken. Pas als je je toestel unlocked raak je je DRM keys kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wai_AM
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-09 20:02
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 13:12:
[...]
Je kan idd gewoon generic .73 flashen met flashtool zonder je DRM kwijt te raken dit is nl. gewoon een officiele FTF file. Je moet dus geen .img files flashen en je toestel niet unlocken. Pas als je je toestel unlocked raak je je DRM keys kwijt.
uhm officiele FTF file, weet niet of het zo is, maar beter is:

Officiele Sony firmware files in een formaat voor gebruik met Flashtool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randy_e
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-09 23:46
Nou ik moest er ook aan geloven, had sinds 2 april een AAAB 12w09 touch 7...
afgelopen weekend kreeg ik ineens gele vlekken...

maandag T-mobile gebeld en vandaag een nieuwe gekregen, omgeruild aan de deur.

heb nu een 12w16 ABAC touch 6 en hoop dat deze perfect is!
Hele goede service van tmobile en de Xperia S vind ik nog steeds een TOPtoestel!

ps. ook van deze telefoon krijg ik de screenprotector er NIET af :(

psn: Dutch-President

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ik had me er zo op verheugd

Android Ice Cream Sandwich komt er niet aan in juni, maar op een later tijdstip. Sony meldt dat een medewerker van het bedrijf zich heeft vergist toen hij vorige week mededeelde dat het binnenkort zo ver is voor de Xperia S. Het zou gaan om andere Xperia-modellen, die de update wel binnenkort krijgen.

Wanneer de Xperia S dan wel aan de beurt is, kan Sony niet zeggen. Ergens aan het einde van het tweede kwartaal, is het enige wat het bedrijf er over kwijt wil.

Komt van all about phones.nl

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2012 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoaHong
  • Laatst online: 14-09 14:12
Ik had vandaag even een schrikmoment. Dacht dat de XPS dood was, maar dmv powerknop en vol+ ingedrukt kwam ie weer tot leven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 18:51:
En ik had me er zo op verheugd

Android Ice Cream Sandwich komt er niet aan in juni, maar op een later tijdstip. Sony meldt dat een medewerker van het bedrijf zich heeft vergist toen hij vorige week mededeelde dat het binnenkort zo ver is voor de Xperia S. Het zou gaan om andere Xperia-modellen, die de update wel binnenkort krijgen.

Wanneer de Xperia S dan wel aan de beurt is, kan Sony niet zeggen. Ergens aan het einde van het tweede kwartaal, is het enige wat het bedrijf er over kwijt wil.

Komt van all about phones.nl
Ehm, het einde van het tweede kwartaal is juni :P
De planning was altijd eind juni, en dat is nu nog altijd zo. Een medewerker van Sony had op het forum inderdaad gezegd dat de update er eind mei al aankwam, maar dat was voor de rest van de 2011-toestellen. De software is al aan de regionale takken van Sony doorgespeeld zodat ze de customizations kunnen afwerken. Eind juni komen dan de eerste firmwares uit. Gelukkig is Generic NL vrij snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:16
Ben maar blij met het uitstel ,ics voor de arc s is nou niet echt een succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnieB
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Even voor de duidelijkheid: dat plastic over de telefoon dat je er makkelijk af kunt halen is de screenprotector van Sony? Of zit er nog een screenprotector overheen? Lees hierboven dat je het er niet af kunt halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wanneer je je telefoon vers uit de doos haalt zitten er twee laagjes op. Één matte laag met wat witte gedrukte tekst op, die halen de meeste mensen er vrijwel direct af.

Daaronder zit echter nog een gewone screenprotector op het scherm. Die is echter erg goed eropgeplakt (machinaal) en is nauwelijks zichtbaar. Als je aan de rand of rond het luidsprekerding kijkt zie je hem echter wel zitten als je goed kijkt. Die kan je er af halen, maar je laat hem er naar mijn mening beter opzitten. Is ook helemaal niet zo simpel om die er af te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:50

W84

Er zit beschermfolie op (de bovenste die bedrukt is) en daaronder een "echte" protector. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:06

Rudios

Lost in space?

Is het juist de bedoeling dat die protector-laag blij zitten? Of kun je deze ook gewoon eraf zonder enige problemen?

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakyFries
Rudios schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 03:13:
Is het juist de bedoeling dat die protector-laag blij zitten? Of kun je deze ook gewoon eraf zonder enige problemen?
Als je er geen last van hebt lekker laten zitten. Ik zou niet weten waarom hij er af moet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Laatst online: 12-09 11:52
FreakyFries schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 09:06:
[...]

Als je er geen last van hebt lekker laten zitten. Ik zou niet weten waarom hij er af moet :)
Dat weet je pas als die er af is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakyFries
jroz2001 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 09:41:
[...]

Dat weet je pas als die er af is ;)
Goed punt :+ Wat niet weet, wat niet deert dan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Rudios schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 03:13:
Ik ben er erg blij mee en laat hem lekker zitten. Zo netjes kun je hem zelf namelijk nooit plakken. Sommige mensen vinden het echter irritant en stroef en die kunnen het eraf halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb m eraf gehaald en doe er ook geen andere of nieuwe meer op. Als je normaal met de telefoon omgaat zou een screenprotector op dit scherm ook niet echt nodig zijn lijkt mij. Het scherm is "krasbestendig" de folie dient volgens Sony als ik het goed begrepen heb als barst (shatter) bescherming bij het laten vallen van de telefoon. (shatter proof shield)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2012 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net maar weer eventjes met Sony gebeld want er is nog steeds heel veel onduidelijkheid. Een medewerker van TPH heeft me gisteren verteld dat de toestellen omgeruild gaan worden, net krijg ik van Sony te horen dat ze gewoon gerepareerd gaan worden en dat ze dus wachten op onderdelen vanwege de grote vraag. Ze wachten nu op het "hoger management" om een beslissing te nemen hoe ze dit kunnen oplossen.

Als je je contactgegevens bij Sony hebt achtergelaten, dan nemen ze telefonisch of per e-mail contact met je op, hebben ze me laten weten.

Als iemand nu een Xperia S heeft die gele vlekken vertoont, kun je beter even wachten met het aanbieden ter reparatie denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THEALPHA
  • Laatst online: 09-04 22:04
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 11:17:
Ik heb m eraf gehaald en doe er ook geen andere of nieuwe meer op. Als je normaal met de telefoon omgaat zou een screenprotector op dit scherm ook niet echt nodig zijn lijkt mij. Het scherm is "krasbestendig" de folie dient volgens Sony als ik het goed begrepen heb als barst (shatter) bescherming bij het laten vallen van de telefoon. (shatter proof shield)
hoe krijg je dat ding er in hemelsnaam af dan? Ik heb zelf een klein barstje in de protector zitten, daarom wil ik hem vervangen maar dat lijkt me bijna onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THEALPHA schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 13:23:
[...]

hoe krijg je dat ding er in hemelsnaam af dan? Ik heb zelf een klein barstje in de protector zitten, daarom wil ik hem vervangen maar dat lijkt me bijna onmogelijk.
Je moet in een bovenhoek beginnen, het gaat idd zeer lastig. Moet met je nagel blijven pulken en dan zou je uiteindelijk een hoekje los moeten krijgen.
Nadat je m verwijderd hebt moet je met een schone doek een beetje plakkerig spul verwijderen, indien dit achterblijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wollie91
  • Laatst online: 14:56
Hey,

Ik heb sinds een aantal dagen ook de Xperia S.
Gisteren heb ik de telefoon geupdate naar android .73 in de hoop dat de accu het langer zou vol houden.

Ik heb vanmorgen om 8 uur de telefoon van de lader gehaald en half 2 is de accu al op 50% Is dit normaal?
Ik heb 2x 20 minuutjes radio geluisterd, verder staat wifi aan en heb ik 2x heel even op facebook gezeten.

Dit staat bij accugebruik:
weergave: 54
mobiel stand by: 17
wifi: 9
telefoon inactief: 9
Rocket player 5
android besturingssysteem: 2
com.sonyericson.music: 2
android systeem: 2

Verder staat achtergrondgegevens en auto-synchronisatie uit.

Met vr, groet,
Jeffrey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Time
Gebruik je toevallig de T-mobile versie?
Wollie91 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 13:45:
Hey,

Gisteren heb ik de telefoon geupdate naar android .73 in de hoop dat de accu het langer zou vol houden.

Ik heb vanmorgen om 8 uur de telefoon van de lader gehaald en half 2 is de accu al op 50% Is dit normaal?
Ik heb 2x 20 minuutjes radio geluisterd, verder staat wifi aan en heb ik 2x heel even op facebook gezeten.

Rocket player 5

Met vr, groet,
Jeffrey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THEALPHA
Wollie91 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 13:45:
Hey,

Rocket player 5

Met vr, groet,
Jeffrey
Nee, ikzelf doe een volledige dag met mijn accu met data en wifi aan. Maar het kan zijn dat het aan de nieuwe telefoon ligt dat kan wel even duren voordat de batterij optimaal presteert had ik ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakyFries
Hoe hoog heb je de helderheid van je scherm staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wollie91
De helderheid van het scherm heb ik ongeveer op een kwart staan. (laag dus..)

Ik heb de telefoon ge-update d.m.v. het sony programma. Mijn telefoon komt bij de Hi winkel weg dus heb geen T-mobile update gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wollie91 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 13:52:
De helderheid van het scherm heb ik ongeveer op een kwart staan. (laag dus..)

Ik heb de telefoon ge-update d.m.v. het sony programma. Mijn telefoon komt bij de Hi winkel weg dus heb geen T-mobile update gedaan.
Heb je ook je batterij gereset d.m.v. volume op en power ingedrukt houden en wachten op 3x trillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoaHong
  • Laatst online: 14-09 14:12
Via de chat met Sony NL heb ik te "lezen" gekregen:

Tot onze spijt moeten wij u mededelen dat wij uw toestel momenteel niet kunnen repareren of omruilen. Wij hebben tijdelijk een vertraging in de levering van de onderdelen die vervangen dienen te worden in uw telefoon. Omdat wij niet willen dat u uw toestel voor onbepaalde tijd niet kunt gebruiken, raden wij u aan uw toestel momenteel nog niet ter reparatie aan te bieden. Uiteraard lossen wij dit probleem zodra de onderdelen weer beschikbaar zijn gratis voor u op, binnen de garantietermijn.

Momenteel kunnen wij u alleen de mogelijkheid bieden uw contactgegevens aan ons door te geven, zodat wij u op de hoogte kunnen houden van de voortgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wollie91
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 14:09:
[...]

Heb je ook je batterij gereset d.m.v. volume op en power ingedrukt houden en wachten op 3x trillen?
Dat heb ik ook gedaan inderdaad..!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
ik moet nu echt gaan kiezen }:O tussen de lumia 800 en deze.... ik heb nu een Desire Z (met ICS op het moment) en die gaat minder dan een dag mee, ik ben wel een heavy gebruiker dus vraag me af hoe lang deze mee gaat met een beetje heavy use.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:23
THEALPHA schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 13:47:
[...]

Nee, ikzelf doe een volledige dag met mijn accu met data en wifi aan. Maar het kan zijn dat het aan de nieuwe telefoon ligt dat kan wel even duren voordat de batterij optimaal presteert had ik ook last van.
Wat noemen jullie nou eigenlijk een volledige dag? Een werkdag is 8 uur maar de tijd dat ik wakker ben is veel langer. Mijn telefoon houdt het soms 12 uur uit, soms 30 uur, maar het maakt eigenlijk niks uit hoeveel ik hem gebruik. Het verbruik is er nooit beter op geworden, hij blijft zeer onberekenbaar...

Zie nu ook in de service menu's dat hij maar 162750 uAh haalt en niet de 175000 die hij eigenlijk zou moeten halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Nou... mijn DZ hangt nu aan de lader.. ik ging om 6:20 de deur uit en ik ben rond 18:00 weer thuis, soms houdt hij het net vol tot ik thuis ben, maar meestal niet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THEALPHA
Rctworld schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 14:43:
[...]

Wat noemen jullie nou eigenlijk een volledige dag? Een werkdag is 8 uur maar de tijd dat ik wakker ben is veel langer. Mijn telefoon houdt het soms 12 uur uit, soms 30 uur, maar het maakt eigenlijk niks uit hoeveel ik hem gebruik. Het verbruik is er nooit beter op geworden, hij blijft zeer onberekenbaar...

Zie nu ook in de service menu's dat hij maar 162750 uAh haalt en niet de 175000 die hij eigenlijk zou moeten halen...
als ik hem 's ochtends rond 7/8 uur van de lader afhaal, de telefoon de hele dag redelijk gebruik (beetje whatssapp, internet, facebook) is de telefoon wanneer ik rond een uur of 11 ga slapen redelijk leeg. (meestal nog rond de 20%)

Maar ik heb ook wel dagen dat ik er langer of korter mee doe. Het is precies goed zo voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
trouwens, leuke actie van de MM (geldt volgens mij ook voor de Xperia S)

http://www.mediamarkt.nl/mcs/shop/vakantiepremie.html

419 euro.. - 50 euro zou die nieuw 369 euro kosten! t/m as zondag geldig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wollie91
THEALPHA schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 14:46:
[...]

als ik hem 's ochtends rond 7/8 uur van de lader afhaal, de telefoon de hele dag redelijk gebruik (beetje whatssapp, internet, facebook) is de telefoon wanneer ik rond een uur of 11 ga slapen redelijk leeg. (meestal nog rond de 20%)

Maar ik heb ook wel dagen dat ik er langer of korter mee doe. Het is precies goed zo voor mij.
Als de mijne dat zou volhouden zou ik er tevreden mee zijn indd. Maar dat red ik helaas niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffert
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:23
ArcticWolf schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 14:47:
trouwens, leuke actie van de MM (geldt volgens mij ook voor de Xperia S)

http://www.mediamarkt.nl/mcs/shop/vakantiepremie.html

419 euro.. - 50 euro zou die nieuw 369 euro kosten! t/m as zondag geldig
Die 419 is al met de vakantiepremie eraf. Hij kost normaal 469 bij de mediamarkt.

hmz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Dat kun je oplossen met een battery reset.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Snuffz0r schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 15:05:
[...]

Die 419 is al met de vakantiepremie eraf. Hij kost normaal 469 bij de mediamarkt.
:/ dat staat dan weer nergens :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakyFries
ArcticWolf schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 15:33:
[...]

:/ dat staat dan weer nergens :'(
Hurray voor de MM marketing afdeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
THEALPHA schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 13:47:
[...]

Dit klopt idd. Eerste paar dagen was de telefoon zo leeg. Ik heb hem nu bijna 3 weken en ik haal 2 dagen.

Daarbij gebruik ik veel WhatsApp/Facebook en is hij continu verbonden met het internet. Automatsch syncen staat uit. Meestal na een dag heb ik nog 55/60% over. Ben er blij mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:16
Mensen display time is het belangrijkste.
Als je 5 a 6uur haalt voor de bat leeg is heb je een prima score.
Het kan dus zijn dat je dat in 8 uur tijd al gebruikt hebt ,maar 3 dgn kan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wollie91
vanputten80 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 16:44:
[...]

Dit klopt idd. Eerste paar dagen was de telefoon zo leeg. Ik heb hem nu bijna 3 weken en ik haal 2 dagen.

Daarbij gebruik ik veel WhatsApp/Facebook en is hij continu verbonden met het internet. Automatsch syncen staat uit. Meestal na een dag heb ik nog 55/60% over. Ben er blij mee
Oke, ben zeer benieuwd of de batterij zich verbeterd. Toch raar dat de batterij naar een bepaald aantal dagen langer kan volhouden...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drav91
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:25
[...]

Er zijn dus nog meer mensen die dit merken. Bij mij zakt deze capaciteit ook steeds spontaan in, heb ook mee gemaakt dat deze zelfs een keer hoger werd. Pas kwam de capaciteit bij mij ook onder de 1700mAh, vond het toen wel weer tijd om een battery pull te doen (power+volumeup 3x trillen). Maar bij jou is dit dus nog verder ingezakt, en de capaciteit blijft dus inzakken.

Het lijkt me niet echt de bedoeling dat dit zomaar gebeurd, en ben wel benieuwd waardoor dit komt.
Wollie91 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 17:16:
[...]

Oke, ben zeer benieuwd of de batterij zich verbeterd. Toch raar dat de batterij naar een bepaald aantal dagen langer kan volhouden...?
Het is ook niet dat de batterij het langer volhoud. De batterij is in het begin nog niet goed gekalibreerd, waardoor de telefoon 'denkt' dat de batterij al leeg is of al volledig is opgeladen, terwijl dit niet het geval is. Na een paar dagen of door de batterij 1x volledig te ontladen en te laden, is de batterij al wat beter gekalibreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die batterijcapaciteit in het servicemenu zakt altijd wat afhankelijk van je laadgedrag. Als je je telefoon nooit helemaal leeg laat lopen is het normaal dat de geschatte capaciteit lager ligt. Als je je telefoon dan een paar keer helemaal leeg laat lopen en in één keer helemaal vol laat laden (liefst niet met een quickcharger) komt die capaciteit normaal terug op 1700mAh-ish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
of de telefoon nou 1655 of 1700mah is.. daar merk je in de praktijk zeer weinig van, anders even een batterij calibrator programma downloaden...
tot 100% laden + 20 minuten en daarna battery stats verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drav91
AmbroosV schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 18:38:
Die batterijcapaciteit in het servicemenu zakt altijd wat afhankelijk van je laadgedrag. Als je je telefoon nooit helemaal leeg laat lopen is het normaal dat de geschatte capaciteit lager ligt. Als je je telefoon dan een paar keer helemaal leeg laat lopen en in één keer helemaal vol laat laden (liefst niet met een quickcharger) komt die capaciteit normaal terug op 1700mAh-ish.
Dit was toch niet goed voor de levensduur van de accu?
Dus of je laad de telefoon vaak op, omdat dit goed is voor de accu, maar dan meet de telefoon na verloop minder capaciteit en lijkt de accu sneller leeg. Of je ontlaad de telefoon steeds, zodat de accu goed is gekalibreerd en volledig kan worden gebruikt, maar dit is niet goed voor de accu, waardoor de accu prestaties ook verminderen.

Of heeft de capaciteit die in het servermenu staat niks te maken met kalibratie en accuduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In principe hebben alle telefoons tegenwoordig een reserverpercentage dat onzichtbaar is en waar je niet onder kan gaan, tenzij je natuurlijk je telefoon blijft rebooten tot hij écht niets meer doet. Maar het is inderdaad beter om gewoon je telefoon op te laden wanneer je de kans hebt. Voor mij is dat gewoon elke nacht, ongeacht mijn verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:06

Rudios

Lost in space?

Overigens vind ik de Xperia S een geweldig toestel! Superscherp display, schiet prachtige plaatjes, is snel en ziet er ook nog eens erg mooi uit! Well done Sony.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk-
  • Laatst online: 25-09-2024
Afbeeldingslocatie: http://www3.picturepush.com/photo/a/8332181/1024/Picture-Box/screenshot-2012-05-20-1057.png

met .73 t-mobile, telefoon dus bijna niet gebruikt, 's nachts een drain van 40 naar 0 in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakyFries
ArcticWolf schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 18:45:
of de telefoon nou 1655 of 1700mah is.. daar merk je in de praktijk zeer weinig van, anders even een batterij calibrator programma downloaden...
tot 100% laden + 20 minuten en daarna battery stats verwijderen.
Battery stats verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Heeft er iemand uberhaupt al wat gehoord van Sony over die headsets? IK kreeg voor 1 april wel een brief dat het 10 weken koon gaan duren, maar daar komen we toch al weer aardig in de buurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
FreakyFries schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 08:16:
[...]

Battery stats verwijderen?
Google Play: Battery Calibration#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5uZW1hLmJhdHRlcnljYWxpYnJhdGlvbiJd

hier

@dirk-

holy :X je hebt flinke wake issues... een app trekt je batterij helemaal leeg (ingeschakeld) in het begin klopt het, daarna niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
12W16 ABAC

Ik merk op bij een witte achtergrond dat de achtergrond verlichting niet altijd constant is. Als ik er naar kijk valt hij wat weg. Soms is het sterk andere keer wat minder.

Herkent iemand dit ook? En wat zou je er mee kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WeAreLegion schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 09:36:
Heeft er iemand uberhaupt al wat gehoord van Sony over die headsets? IK kreeg voor 1 april wel een brief dat het 10 weken koon gaan duren, maar daar komen we toch al weer aardig in de buurt :)
Heb dezelfde brief idd gehad maar nog niks vernomen, mooi lokkertje van T-Mobile en Sony ;) en dan een brief sturen dat ze door de grote vraag nog niet kunnen leveren. Wie heeft die vouchers in de doos gedaan ik neem aan Sony zelf toch?? Hadden ze deze grote vraag toch kunnen voorzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticWolf schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 09:43:
[...]

Google Play: Battery Calibration#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5uZW1hLmJhdHRlcnljYWxpYnJhdGlvbiJd

hier

@dirk-

holy :X je hebt flinke wake issues... een app trekt je batterij helemaal leeg (ingeschakeld) in het begin klopt het, daarna niet meer
Je kan denk ik geen battery stats verwijderen als je geen ROOT rechten hebt. Alleen resetten met een battery pull.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 10:03:
[...]

Je kan denk ik geen battery stats verwijderen als je geen ROOT rechten hebt. Alleen resetten met een battery pull.
dat programma werkt ook zonder root ;-) de battery stats staan op de sdcard, niet in de system dir
vanputten80 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 09:52:
12W16 ABAC

Ik merk op bij een witte achtergrond dat de achtergrond verlichting niet altijd constant is. Als ik er naar kijk valt hij wat weg. Soms is het sterk andere keer wat minder.

Herkent iemand dit ook? En wat zou je er mee kunnen doen?
lichtsensor?

[ Voor 36% gewijzigd door ArcticWolf op 25-05-2012 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06:28
Ik ga een Sony Xperia S bestellen bij T-Mobile(heb nu Vodafone) T-Mobile is goedkoper en krijg ik 10 belminuten en 50MB meer.

Maar ik lees veel verhalen over de gele vlekken.
Ik ga op internet bestellen maar waar moet ik rekening meehouden? Ik zie mensen met die codes als "12W16".. Wat houd dit precies in? 2012 week 16? Welke batch is goed dan en hoe kan ik zorgen dat er niets mis gaat en dat ik geouhoer krijg met die telefoon?!

Heb nu reviews gelezen hier op tweakers en de berichten zijn erg positief, dus voor de reden om te gaan voor deze telefoon.
Mijn huidige phone is een HTC Legend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trezzahn schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 10:37:
Maar ik lees veel verhalen over de gele vlekken.
Ik ga op internet bestellen maar waar moet ik rekening meehouden? Ik zie mensen met die codes als "12W16".. Wat houd dit precies in? 2012 week 16? Welke batch is goed dan en hoe kan ik zorgen dat er niets mis gaat en dat ik geouhoer krijg met die telefoon?!
Het gele vlekken probleem is volgens mij niet meer aan de orde bij nieuwe toestellen. Als jij er nu eentje koopt, hoef je je volgens mij geen zorgen te maken over de gele vlekken en kun je gewoon genieten van een, op zich, prachtig toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat mij vooral opvalt is dat het scherm moeite heeft met sommige kleuren. Mijn Arc en Neo hadden dit ook, maar in mindere mate.

Bijvoorbeeld het grijs onder de grafiek bij de batterijstats. Als je daar goed naar kijkt zie je dat er een enorm geflikker bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
ArcticWolf schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 10:30:
[...]

dat programma werkt ook zonder root ;-) de battery stats staan op de sdcard, niet in de system dir

[...]

lichtsensor?
Het is niet een lichtsensor. Dat staat uit. Het is echt scherm wat licht flikkerd. Vooral zichtbaar met een witte/gele achtergrond. Beetje hetzelfde als wat AmbroosV omschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Yep, ik ken het probleem, mijn desire Z heeft dit ook, dit is opgelost door cyanogenmod die daar een automatic backlight menu voor hebben geschreven.
Hier kun je het scherm zo afstellen dat die niet meer flikkert, dit heeft te maken met light decrease, custom dim levels of decrease hysteresis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Time
Mijn 3e toestel van T-mobile nu. 12w17, prima dus, zal geen vlekken krijgen. Maar ik heb wel 20 niet goed werkende pixels. Met name op zwart te zien, dan zijn ze grijs/groenig. Zijn dit er teveel, zouden jullie daar moeilijk over doen?

Ik zit te denken om het toch maar te gaan melden, op 1 plek zitten 3 van die pixels bij elkaar waardoor het daar toch zeker opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
ArcticWolf schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 10:58:
Yep, ik ken het probleem, mijn desire Z heeft dit ook, dit is opgelost door cyanogenmod die daar een automatic backlight menu voor hebben geschreven.
Hier kun je het scherm zo afstellen dat die niet meer flikkert, dit heeft te maken met light decrease, custom dim levels of decrease hysteresis.
Begrijp bovenstaande niet helemaal.. Is het probleem op te lossen ? Zou dit een garantie iets kunnen zijn?

Ik stoor me er niet aan maar zie het wel bij witte/grijze achtergrond..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakyFries
Time schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 12:05:
Mijn 3e toestel van T-mobile nu. 12w17, prima dus, zal geen vlekken krijgen. Maar ik heb wel 20 niet goed werkende pixels. Met name op zwart te zien, dan zijn ze grijs/groenig. Zijn dit er teveel, zouden jullie daar moeilijk over doen?

Ik zit te denken om het toch maar te gaan melden, op 1 plek zitten 3 van die pixels bij elkaar waardoor het daar toch zeker opvalt.
Ik zou het niet accepteren.

Kijk hier eens: http://blog.iusmentis.com...teren-op-mijn-lcd-scherm/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
vanputten80 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 12:07:
[...]

Begrijp bovenstaande niet helemaal.. Is het probleem op te lossen ? Zou dit een garantie iets kunnen zijn?

Ik stoor me er niet aan maar zie het wel bij witte/grijze achtergrond..
Dat weet ik niet helaas of dit ook bij de xperia S werkt en anders zou je custom software moeten installeren.
}:O
ik kijk toch een beetje de kat uit de boom op het moment, veel te veel scherm problemen naar mijn idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drav91
AmbroosV schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 20:15:
In principe hebben alle telefoons tegenwoordig een reserverpercentage dat onzichtbaar is en waar je niet onder kan gaan, tenzij je natuurlijk je telefoon blijft rebooten tot hij écht niets meer doet. Maar het is inderdaad beter om gewoon je telefoon op te laden wanneer je de kans hebt. Voor mij is dat gewoon elke nacht, ongeacht mijn verbruik.
Ja zoiets dacht ik al. Ik laad hem ook bijna elke nacht op, inderdaad ongeacht het percentage. Ik ga dan wel eens in de zoveel tijd een battery pull doe, zodat ik weer van de volledige capaciteit gebruik kan maken.
vanputten80 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 10:55:
[...]

Het is niet een lichtsensor. Dat staat uit. Het is echt scherm wat licht flikkerd. Vooral zichtbaar met een witte/gele achtergrond. Beetje hetzelfde als wat AmbroosV omschrijft.
De lichtsensor staat volgens mij altijd aan of maak je gebruik van een App of iets om dit uit te zetten? Met de helderheid balk in de instellingen van de telefoon stel je alleen een offset van de helderheid in. De helderheid veranderd dan nog steeds afhankelijk van de hoeveelheid lichtinval.

Ik ben in deze topic wel eens tegen gekomen dat bij sommige van jullie het USB klepje niet goed sluit. Hier had ik zelf eerst nooit last van, maar sinds een week ofzo wel. Na eens goed te hebben gekeken, ontdekte ik een scheurtje in het staafje waarmee het klepje vast zit. Hierdoor gaat het klepje niet altijd goed dicht. Het gaat steeds moeizamer dicht en het scheurtje lijkt steeds groter te worden. Zit er bij degene waarbij het klepje niet goed sluit ook een scheurtje hier?

Om te voorkomen dat het nog verder scheurt en helemaal afbreekt, heb ik het klepje er maar helemaal afgehaald (dit kan eenvoudig zonder iets kapot te maken). Ik heb wel liever dat er een klepje op zit. Weet iemand van jullie waar ik een klepje zou kunnen bestellen? Het al een beetje op internet gezocht, maar heb niks kunnen vinden.

btw. ik heb niet iets geks er mee gedaan. Alleen iedere dag open en dicht om hem op te laden. En verder ben ik best voorzichtig met mijn SXS. Ik vind het dan toch best apart dat het klepje al na nog geen 2 maanden kapot gaan.

Verder ben ik nog steeds erg tevreden over het toestel. Gelukkig ben ik ook nog geen gele vlekken tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
drav91 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 14:21:

De lichtsensor staat volgens mij altijd aan of maak je gebruik van een App of iets om dit uit te zetten? Met de helderheid balk in de instellingen van de telefoon stel je alleen een offset van de helderheid in. De helderheid veranderd dan nog steeds afhankelijk van de hoeveelheid lichtinval.
Klopt! Ik ben verder gaan zoeken op het internet en hij staat altijd aan.
je kan hem uitschakelen:

Go to Playstore and search "Toggle ALS Xperia"

Install this app Disable Automatic Brightness. And please note it needs u to be rooted

Ik ga nog evne zoeken, gelukkig dus geen storing in het scherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Laatst online: 12-09 11:52
drav91 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 14:21:
Om te voorkomen dat het nog verder scheurt en helemaal afbreekt, heb ik het klepje er maar helemaal afgehaald (dit kan eenvoudig zonder iets kapot te maken). Ik heb wel liever dat er een klepje op zit. Weet iemand van jullie waar ik een klepje zou kunnen bestellen? Het al een beetje op internet gezocht, maar heb niks kunnen vinden.

btw. ik heb niet iets geks er mee gedaan. Alleen iedere dag open en dicht om hem op te laden. En verder ben ik best voorzichtig met mijn SXS. Ik vind het dan toch best apart dat het klepje al na nog geen 2 maanden kapot gaan.
Dat klepje is wel een grote designfail vind ik hoor. Mijne werkt nog prima, na 1,5e maand, maar dit gaat het echt geen 2 jaar volhouden. Dan is de oplossing van Samsung op zijn Windows Phone 10x beter, dat is een mooi degelijk schuifje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
jroz2001 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 15:55:
[...]

Dat klepje is wel een grote designfail vind ik hoor. Mijne werkt nog prima, na 1,5e maand, maar dit gaat het echt geen 2 jaar volhouden. Dan is de oplossing van Samsung op zijn Windows Phone 10x beter, dat is een mooi degelijk schuifje.
Op m'n X10 was het ook via een dergelijke constructie gemaakt en die zit er nog steeds op. Denk dat het vooral aan de gebruiker ligt of zoiets een lang leven is bekoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drav91
bartsled schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 16:00:
[...]

Op m'n X10 was het ook via een dergelijke constructie gemaakt en die zit er nog steeds op. Denk dat het vooral aan de gebruiker ligt of zoiets een lang leven is bekoren.
Me vorige telefoon was ook de X10, na 2 jaar gebruik is er niks mee gebeurd. Het ligt bij mij echt niet aan het gebruik. Of het moet zo zijn dat je het klepje niet mag openen en je de telefoon alleen draadloos mag opladen, maar geen idee hoe dat moet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drav91 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 16:18:
[...]

Me vorige telefoon was ook de X10, na 2 jaar gebruik is er niks mee gebeurd. Het ligt bij mij echt niet aan het gebruik. Of het moet zo zijn dat je het klepje niet mag openen en je de telefoon alleen draadloos mag opladen, maar geen idee hoe dat moet. :+
Misschien forceer je hem te veel? Het klepje gaat moeilijker dicht dan bij de 10 en ook maar op 1 manier. Als je hard moet drukken weet je dat je het verkeerd doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drav91
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 17:59:
[...]

Misschien forceer je hem te veel? Het klepje gaat moeilijker dicht dan bij de 10 en ook maar op 1 manier. Als je hard moet drukken weet je dat je het verkeerd doet.
Misschien deed ik het inderdaad op de verkeerde manier, helaas nu te laat. Zoals ik het altijd deed, ging het vrij gemakkelijk. Als ik ergens een nieuwe kan vinden, zal ik hier wel op letten.

Weet iemand waar dit klepje te bestellen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drav91 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 18:26:
[...]

Misschien deed ik het inderdaad op de verkeerde manier, helaas nu te laat. Zoals ik het altijd deed, ging het vrij gemakkelijk. Als ik ergens een nieuwe kan vinden, zal ik hier wel op letten.

Weet iemand waar dit klepje te bestellen is?
Misschien op mytrendyphone.nl
Ik heb daar ook een nieuwe bottomcover besteld..
Pagina: 1 ... 54 ... 63 Laatste

Dit topic is gesloten.