Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De cover is binnen en is inderdaad heel gemakkelijk te vervangen :) Zo ziet de onderkant er trouwens uit ( vroeg iemand naar? )

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2hhmwj7.jpg

Geen idee trouwens wat dat ding rechts is in dat zwarte blok.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2012 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakyFries
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-01-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 14:57:
De cover is binnen en is inderdaad heel gemakkelijk te vervangen :) Zo ziet de onderkant er trouwens uit ( vroeg iemand naar? )

[afbeelding]

Geen idee trouwens wat dat ding rechts is in dat zwarte blok.
Jup :P Uit nieuwschierigheid :P

Microfoon? Trilfunctie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnieB
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Klopt het trouwens dat de Sony Xperia Ion alleen op de Amerikaanse markt wordt uitgebracht? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07 18:48
FreakyFries schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 15:06:
[...]

Jup :P Uit nieuwschierigheid :P

Microfoon? Trilfunctie?
Het ziet er uit als een trilmotortje.

Facebook :: Twitter :: PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DonnieB schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 15:07:
Klopt het trouwens dat de Sony Xperia Ion alleen op de Amerikaanse markt wordt uitgebracht? :/
En mogelijk in andere landen, maar er is nog niets bekend over welke landen dat zouden worden. Waarschijnlijk andere landen met LTE. Ik zou er in NL/BE/DE/DK/UK/FR niet op rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

12w16 is gearriveerd, hangt aan de lader. Keep you guys updated!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:05
Hier net een 12w16 ABAC binnen. zo eens kijken naar gele waas/vlekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FZ6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-09 22:18

FZ6

En Xperia S nummer 3 is onderweg :(

Afgelopen week krijg ik netjes een nieuwe via T-mobile omdat ik ook de gele vlekken had.

Komt ie binnen...zijn mijn kleuren allemaal flets en "gelig".
Had hetzelfde probleem als Lorddusk.

Na een telefoontje met T-mobile bleek ook dit een bekend probleem.

3 keer is scheepsrecht...dus hoop volgende week weer mijn nieuwe toestel te krijgen.

Maar... wel goede service van T-mobile _/-\o_

(overigens...dit had ik bij een SXS 12w15)

[quote]lorddusk schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 19:22:
Vanmiddag mijn vervangend toestel gekregen van Tmobile, en nu ik er zo mee rbezig ben valt me het volgende op :

[afbeelding]

Boven(links) is de nieuwe, en heel geel,
Onder(rechts) de oude, en behoorlijk blauw/wit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

riotrick schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 15:14:
[...]

Het ziet er uit als een trilmotortje.
Is het ook inderdaad :) Zit er toch meer in die onderkant dan ik gedacht had :P

@Ambroos
Gaat Sony nog wat aan die site doen want qua informatie en talen is het nou geen verbetering op de site van SE :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 18:42:
[...]
@Ambroos
Gaat Sony nog wat aan die site doen want qua informatie en talen is het nou geen verbetering op de site van SE :?
Zijn ze mee bezig, maar dat kan nog even duren. Ik was eerlijk gezegd al onder de indruk van hoe vlot de overschakeling ging. Juli-Augustus voor de Nederlandstalige site dacht ik te hebben opgevangen. Rond de release van de LT29i dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhatch
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-04-2022
Wie heeft er nog meer bij Castle besteld en het toestel teruggestuurd? Ik heb dinsdag een reactie in het ticket geplaatst en tot op heden nog geen antwoord gehad, schandalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan er een apart problemen topic komen voor de sxs?

het enige wat nog in dit topic gepost wordt is problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Een leuk weetje over de NFC technologie in de Xperia P & S en MasterCard
http://blog.se-nse.net/ma...ed-xperia-s-and-xperia-p/

[ Voor 10% gewijzigd door Majesty op 04-05-2012 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Majesty schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 19:16:
Helaas wil het in nederland nog niet zo vlotten met de nfc impplimentaties helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Majesty schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 19:16:
Zou graag met mijn xperia de OV-poortjes kunnen openen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

nvm

[ Voor 93% gewijzigd door Humma Kavula op 04-05-2012 23:15 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:48

W84

De Xperia S begint mij echt steeds meer tegen te vallen. Er zijn ook zeker positieve kanten zoals de features, snelheid, design etc., maar met het volgende ben ik tot nu toe niet blij:
- 1 hot pixel en 2 defecte subpixels vanaf het begin en er verschijnen steeds meer defecte subpixels (nu al 6)
- Achterklepje begint steeds meer te kraken en los te zitten
- Het zwarte blok onder de transparantie balk komt steeds meer los
- Het USB-klepje blijft niet goed zitten en komt heel gemakkelijk los i.t.t. het HDMI-klepje
- Touch-knoppen reageren soms totaal niet en het lijkt net alsof ze opeens ontwaken
- Camera heeft veel te veel ruis en gebrek aan detail (soms ook niet scherp te krijgen)
- Geen taakbeheer zoals bij bijv. Samsung
- SIM-kaart lijkt soms niet goed contact te maken en moet ik opeens opnieuw mijn pincode invoeren
- Batterij is een keer spontaan leeggetrokken in standby (geen idee hoe dat kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randy_e
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-09 21:46
W84 schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 16:33:
De Xperia S begint mij echt steeds meer tegen te vallen. Er zijn ook zeker positieve kanten zoals de features, snelheid, design etc., maar met het volgende ben ik tot nu toe niet blij:
- 1 hot pixel en 2 defecte subpixels vanaf het begin en er verschijnen steeds meer defecte subpixels (nu al 6)
- Achterklepje begint steeds meer te kraken en los te zitten
- Het zwarte blok onder de transparantie balk komt steeds meer los
- Het USB-klepje blijft niet goed zitten en komt heel gemakkelijk los i.t.t. het HDMI-klepje
- Touch-knoppen reageren soms totaal niet en het lijkt net alsof ze opeens ontwaken
- Camera heeft veel te veel ruis en gebrek aan detail (soms ook niet scherp te krijgen)
- Geen taakbeheer zoals bij bijv. Samsung
- SIM-kaart lijkt soms niet goed contact te maken en moet ik opeens opnieuw mijn pincode invoeren
- Batterij is een keer spontaan leeggetrokken in standby (geen idee hoe dat kan)
dan heb jij gewoon een slecht toestel, ik heb em sinds 2 april en nergens last van, zeker niet de punten die jij benoemd. top toestel

psn: Dutch-President

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dat verhaal van die pixels komt mij wel bekend voor, het begon met 1 defecte subpixel en het waren er bij mij na een week ook ineens 3 en toen 6. Verder vond ik dat het usb klepje inderdaad wat minder strak sloot, maar niet zo erg dat ie uit zichzelf weer open ging ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:54

JayPe

Ondertitel

Mijn 'eerste' SXS had ook één defecte pixel, maar doordat ik hier (in dit topic) gelezen had over het hoe en wat ( *#*#SERVICE#*#* -> Display ) had ik nog geen uur na aankoop al door dat er iets mis was. Binnen 1 werkdag dus terug en als DOA omgeruild tegen een ander toestel.

Je probleem met het scherm valt gelukkig ook gewoon onder de garantie: Laten repareren dus!

De rest van jouw problemen komen mij niet bekend voor. Niet om een flame te starten, maar behandel je het toestel wel een beetje met beleid? Je problemen zijn veel 'mechanisch' van aard: Los zitten, kraken,.. Het is een minituur computertje en géén Nokia 3310 he?

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de camera toch wel een tegen valler, op sommige punten is hij geweldig goed, zoals macro en opnames bij heel veel licht.
Maar inzoomen is verschrikkelijk slecht, en ik besef echt wel dat het om een digitale zoom gaat en niet een optische maar zoveel ruis bij een 12 mp camera zou niet mogen. En bij 12 mp zou je een foto toch wel als achtergrond op je computer scherm moeten kunnen gebruiken zonder verlies aan kwaliteit.
En de snelheid is voor mij ook een domper, voor hij scherp gesteld heeft, is het
moment al voor bij.
Is er nog een kans dat er verbetering komt als we naar ics gaan? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Ik behandel al mijn spullen altijd met liefde en mn vorige foon ziet er ook nog als nieuw uit, dus daar kan het niet aan liggen. Maar goed, ik kijk het nog even aan en misschien laat ik m opsturen naar Sony. Die subpixels vallen niet echt op, maar die witte pixel is wel irritant. En dat gekraak en loszitten van de achterklep zit is links van de camera trouwens. Zit bij jullie die USB-klep ook losser dan die van de HDMI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe

JayPe

Ondertitel

@essie-D

Als je in digitale zoom gelooft, dan ja: Met ICS zullen alle problemen verholpen zijn.

Digitale zoom: Dat is niets meer dan een uitsnede van de 12 mp foto vergroten. Het is al triest genoeg dat fabrikanten deze 'functie' nog steeds toevoegen, maar waarschijnlijk komt 't ook vooral doordat onwetende consumenten zich er door laten verleiden.
Dat de kwaliteit van de camera tegenvalt ligt misschien ook aan je referentiekader. Het blijft wel een telefoon met een camera zo groot als een speldenknop. De kwaliteit van de foto's zijn dan ook niet vergelijkbaar met een echte camera. Mijn digitale spiegelreflexcamera ( met een lens van enkele centimeters in doorsnede ) maak op minder megapixels véél betere foto's.
Laat je niet te veel verleiden door de 'cijfers' maar vergelijk de kwaliteiten liever met vergelijkbare apparaten: Andere telefoons met een camera bijvoorbeeld.

@W84:
Achterkant zit links van de camera wel het dichtstbij 'geborgd'. Heb je een echte micro-sim, of een zelf geknipte? In de achterkant zit een richeltje om de simkaart extra te borgen: Misschien dat het daar wringt?

Zijn er geen klipjes afgebroken of verbogen? De achterkant kan er dus wel af, maar hij is er volgens mij niet voor gemaakt om regelmatig te worden geopend.

De HDMI klep heb ik nog niet één keer open gehad, die van de USB veel vaker (joh!), maar hoewel ik het ook een prut-systeem vind, nog geen problemen mee gehad. Welke hardware codes heb je? Een 12W09 ofzo? (heel vroege?) De telefoon is (blijkbaar) qua behuizing inmiddels wat ' verbeterd ' want ook hier in het topic zijn er meerdere klachten geweest over aansluiting, randjes, overgangen en ruimtes.
Ik heb een 12W14 met code ABAC,. en bij is nog steeds prima-de-luxe, tot nu toe zonder hoesje of bumper. Maar nog geen broekzak van binnen gezien :)

[ Voor 34% gewijzigd door JayPe op 05-05-2012 20:37 ]

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W84 schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 20:30:
Ik behandel al mijn spullen altijd met liefde en mn vorige foon ziet er ook nog als nieuw uit, dus daar kan het niet aan liggen. Maar goed, ik kijk het nog even aan en misschien laat ik m opsturen naar Sony. Die subpixels vallen niet echt op, maar die witte pixel is wel irritant. En dat gekraak en loszitten van de achterklep zit is links van de camera trouwens. Zit bij jullie die USB-klep ook losser dan die van de HDMI?
Klepje kraakt nergens bij mij maar dat usb-klepje zit inderdaad losser ( is ook een ander mechanisme dan de HDMI klep ), hoort dus gewoon zo. Ook die drukpunten werken gewoon super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Ik heb een 12W12/Touch V7 en er zit trouwens een echte Micro-SIM in. Ik ben helaas over de 7 dagen omruil heen, maar ik kan m laten opsturen naar Sony via de winkel hier. Alleen tja ik heb nu een mooi helder scherm zonder gele vlekken en dan heb ik straks dat weer. Weet iemand trouwens of een witte hot pixel ook echt dood betekent op dit scherm? Want het is toch gewoon een TN-scherm?

/Edit: Volgens mij is het geen defecte pixel, want ik keek net met een felle lamp toen het scherm uit stond en dan is het ook zichtbaar. Dus het lijkt mij meer een stofje of iets... Pfff heb ik weer. :+

[ Voor 21% gewijzigd door W84 op 05-05-2012 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
riotrick schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 12:10:

[..]

De mevrouw van tph gaat ook nog met sony bellen en ze belt me voor zaterdag weer terug.
Niet terug gebeld dus. Maandag maar weer achteraan gaan bellen dan. *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Ik zal je telefoon terugsturen, dit hoort echt niet, ik kan mij in geen van de punten die je noemt vinden. Enkel dat de camera af en toe er even naast zit, maar dat is meer leren omgaan met de kwaliteiten en tekortkomingen van de camera, iedere camera heeft die en als je er eenmaal mee hebt leren omgaan kun je echt mooie foto's maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
riotrick schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 22:03:
[...]

Niet terug gebeld dus. Maandag maar weer achteraan gaan bellen dan. *zucht*
ik zei toch je moet elke dag zeker 3 keer bellen. bij TPH lijken ze lekker mee te werken maar dat gebeurd dus niet.
duidelijk zijn dat je een nieuwe telefoon verwacht en geen genoegen neemt met repareren. je koopt een toestel om te gebruiken niet om te laten repareren. het is een fabrieksfout. de schade is niet door jou gekomen.

alle namen opschrijven wie je spreekt. en ook sony bellen. het is toch een schande dat er toestellen verkocht worden met gele schermen. ik zeg een terug roep actie.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacky00
  • Laatst online: 05-07 07:37
Wat als je een SXS als cadeau krijgt, maar je huidige sim kaart is geen micro.
Kan je dan gewoon een nieuwe aanvragen bij je provider zodat je die telefoon alsnog kan gebruiken ?

Weet iemand ook hoe je het batterij eruit kan halen.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 19:00
jacky00 schreef op zondag 06 mei 2012 @ 02:12:
Kan je dan gewoon een nieuwe aanvragen bij je provider zodat je die telefoon alsnog kan gebruiken ?

Een microsimkaart kun je bij de meeste providers gewoon gratis aanvragen. Je kunt ook gewoon bij een winkel van hun langs gaan voor eentje.

De batterij kan er niet uit, dat is tenminste het idee.
Er zijn wat videos op youtube hoe je hem eruit kunt halen maar dit is eigenlijk niet de bedoeling, ik weet ook niet of er zegels zijn die doorbroken moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
jacky00 schreef op zondag 06 mei 2012 @ 02:12:

We verwachten op GoT wel wat meer eigen inzet dan dit. Heb je het uberhaubt al gevraagd aan je provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacky00
  • Laatst online: 05-07 07:37
RoD schreef op zondag 06 mei 2012 @ 02:31:
[...]

We verwachten op GoT wel wat meer eigen inzet dan dit. Heb je het uberhaubt al gevraagd aan je provider?
Kan pas over dagen persoonlijk langsgaan, maar dacht ik vraag het alvast voor meer informatie.
Maar bedankt Deadsy iig voor je antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe

JayPe

Ondertitel

Sim naar Micro-sim knippen: Bij een telefoonwinkel laten doen, snel en simpel. Als je het afgeknipte deel bewaard, heb je niet eens een adapter nodig voor als je je oude toestel weer zou willen gebruiken: Gewoon terug in het knip-gat drukken en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgend week ga ik mijn abbo verlengen en kies voor sxs, mijn vraag is uit welk week zijn problemen met beeldscherm opgelost ? Want heb geen zin om weer gedoe krijgen zoals ik met mijn x10 gehad (scherm viel spontaan uit elk keer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Laatst online: 07:05
Hier een 12W16 ABAC met Touch versie: 6
Geen gele waas of vlekken merkbaar op een wit scherm.
Gisteren heeft hij 3 kwartier liggen benchen en is de temperatuur uiteindelijk 50 graden geworden en nog steeds geen gele vlekken, dus het lijkt erop dat die van mij goed is _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2012 @ 12:49:
Volgend week ga ik mijn abbo verlengen en kies voor sxs, mijn vraag is uit welk week zijn problemen met beeldscherm opgelost ? Want heb geen zin om weer gedoe krijgen zoals ik met mijn x10 gehad (scherm viel spontaan uit elk keer)
Met de nieuwe batches zou het goed moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poestoe
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:37
Bloodhatch schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 18:45:
Wie heeft er nog meer bij Castle besteld en het toestel teruggestuurd? Ik heb dinsdag een reactie in het ticket geplaatst en tot op heden nog geen antwoord gehad, schandalig.
Besteld bij Castle en teruggestuurd. Vervolgens (nadat ik het toestel teruggestuurd heb) een mailtje ontvangen met de mededeling dat het defecte onderdeel bij Sony niet op voorraad is en dat ik rekening moet houden met een langere reparatie tijd.

Natuurlijk een mail verstuurd met in 1ste instantie een vraag over wat zij verstaan onder een langere reparatie tijd. Maar nog altijd geen reactie hierop ontvangen van Castle.

Slechte zaak, ik was tot nu toe ontzettend te spreken over de service van Castle. Maar dit begint nu langzamerhand toch wat minder te worden zo.

Ik krijg het gevoel dat zij vooral bezig zijn zichzelf in te dekken en zich helemaal niet bekommeren om hun klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 21:27
Misschien een domme vraag, maar waarom kan ik geen bestanden van 4 gig bijvoorbeeld op de telefoon zetten via mijn PC? Hij zegt steeds dat het bestand groter is dan de ruimte op het apperaat, terwijl ik nog ruim 20gig over heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Denk dat het geheugen geformatteerd is in FAT32 dan :) die kan geen bestanden groter dan 4 gig aan.

linkje

en nog een quote ergens anders vandaan:
"Because FAT32 stores 32-bit file sizes and the maximum you can store in 32 bits is 2^32-1 ~= 4.29e9. 2^32-1 bytes = 4GB - 1 byte."

[ Voor 32% gewijzigd door answer_man op 06-05-2012 16:25 ]

[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even het topic opfleuren hoor :>
Ben echt tevreden met de camera!

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/a2t6qc.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Metalbuster schreef op zondag 06 mei 2012 @ 16:11:
Misschien een domme vraag, maar waarom kan ik geen bestanden van 4 gig bijvoorbeeld op de telefoon zetten via mijn PC? Hij zegt steeds dat het bestand groter is dan de ruimte op het apperaat, terwijl ik nog ruim 20gig over heb.
Heb je wel de drivers geinstalleerd bij PC companion?

@hierboven: Hij maakt inderdaad geweldige foto's, zeker met veel licht en in macro modus is er geen verschil meer tussen de S en een kleine camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
answer_man schreef op zondag 06 mei 2012 @ 16:23:
Denk dat het geheugen geformatteerd is in FAT32 dan :) die kan geen bestanden groter dan 4 gig aan.

linkje

en nog een quote ergens anders vandaan:
"Because FAT32 stores 32-bit file sizes and the maximum you can store in 32 bits is 2^32-1 ~= 4.29e9. 2^32-1 bytes = 4GB - 1 byte."
Kan ik daar NTFS van maken? Zie de optie niet staan namelijk in de verkenner, heb de drivers er gewoon op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• answer_man
Metalbuster schreef op zondag 06 mei 2012 @ 17:11:
[...]

Kan ik daar NTFS van maken? Zie de optie niet staan namelijk in de verkenner, heb de drivers er gewoon op staan.
Schijnt gelocked te zijn dus ben bang van niet, misschien met custom-roms in de toekomst :)

[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
answer_man schreef op zondag 06 mei 2012 @ 18:17:
[...]

Schijnt gelocked te zijn dus ben bang van niet, misschien met custom-roms in de toekomst :)
Dus met andere woorden, je kan dus geen grote bestanden erop zetten? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer komt die android update nou uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@essie-D

Zet je camera eens op de sportstand. Dan kan de kwaliteit mischien wat minder zijn maar hij maakt dan wel erg snel de foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:15
Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2012 @ 18:54:
Sjemig, gebruik de zoekfunctie ofzo. Pffff. Het is Tweakers he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• answer_man
Metalbuster schreef op zondag 06 mei 2012 @ 18:51:
[...]

Dus met andere woorden, je kan dus geen grote bestanden erop zetten? ;(
Nee.

Weet niet wat voor bestanden groter dan 4 gig je er op zou willen zetten?
Films zou je moeten converteren dan naar een kleiner formaat, loopt ook ergens een draadje over op XDA geloof ik.
Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2012 @ 18:54:
Ergens tussen pinksteren en iets voordat de wereld vergaat :) Hoop dat dit een duidelijk antwoord voor je is? :P

[ Voor 25% gewijzigd door answer_man op 06-05-2012 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die bestandslimiet van 4 gig steekt me ook wat tegen. Op zo'n scherm kijk ik mijn films graag in 720p.

Gisteren trouwens gemerkt dat hij bij sommige 720p-MKV's op hoge bitrate soms moeite heeft, de GPU dan toch. Tijdens het afspelen (in hardwaremodus) draait de CPU maar op 384Mhz, en in het algemeen loopt het goed, maar dan speelt hij ineens 15 seconden alles vertraagd af, en springt hij daarna in een seconde terug bij. Wel jammer, ik had gehoopt dat 720p wel haalbaar zou zijn in elke bitrate. Achja, in de zomer de LT29i en dan is dat probleem ook weer opgelost :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin64
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-09 14:50
Snap ook niet dat er tegenwoordig nog fat32 als filesystem gebruikt wordt. Zou verwachten dat er wel een ander fs zou zijn die fat32 vervangen heeft.

Welke videoplayer gebruikt jij dan? Ik ben zelf nog geen haperingen tegengekomen met mijn mkv vids, maar miss zijn ze niet zwaar genoeg. Ik heb meerdere players geprobeerd maar bij mij lijkt diceplayer het beste te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Diceplayer. MX player wilt ze niet met hardware spelen, en in software krijg ik het natuurlijk op geen enkele manier vloeiend aan het spelen.

Het zijn ook lang niet alle MKV's die het doen, maar die die ik nu heb zijn 2.25GB per 50 minuten, dus vrij hoge bitrate. Zal daar wel aan liggen.

[ Voor 5% gewijzigd door AmbroosV op 06-05-2012 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin64
Je zou nog BSplayer kunnen proberen. Die werkt ook goed met hardware decoding en mkv afspelen. Heb alleen voor dice gekozen omdat die ui mij meer aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Robin64 schreef op zondag 06 mei 2012 @ 23:01:
Je zou nog BSplayer kunnen proberen. Die werkt ook goed met hardware decoding en mkv afspelen. Heb alleen voor dice gekozen omdat die ui mij meer aanstaat.
Playback lijkt inderdaad vlotter. Zal er straks eens een aflevering mee kijken. De interface is inderdaad wel erg slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

12w16:

Scherm goed,
Geen dode pixels,
Geen last van battery drain,
Geen gele vlekken,
Afwerking perfect

Conclusie: Tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Time
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-06 19:00
AmbroosV schreef op zondag 06 mei 2012 @ 23:47:
[...]

Playback lijkt inderdaad vlotter. Zal er straks eens een aflevering mee kijken. De interface is inderdaad wel erg slecht.
Ik was tevreden over Vplayer! alleen sinds een update worden mkv's niet meer geopend :S

720p kon ik bijna probleemloos streamen vanaf mijn NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe

JayPe

Ondertitel

Ah: Hoe stream jij vanaf je NAS?

Ik heb AndSMB (samba client) draaien, krijg ook toegang, maar krijgt t niet voor mekaar om vervolgens daadwerkelijk af te spelen: Alleen 'filemanager' taken; copy, cut 'n paste.

@ ICS update:

Op mijn SXS beginnen allemaal updates binnen te rollen van Sony app'jes, zoals voor die NFC-tags; Allemaal updates ivm verbeteringen t.b.v. ICS. Volgens mij is de S op dit moment uberhaupt het enige Sony toestel op de markt met NFC ingebouwd,... dus "do your math".

Anyhoe: Liefst volgt Sony de zelfde release tactiek als Slackware: Geen deadline, maar release: When it's ready.

[ Voor 48% gewijzigd door JayPe op 07-05-2012 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supergiel
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-04-2023
Ik heb sinds drie weken ook mijn XPS.
12w13 op de batterij
T-Mobile
0.63 versie

Ik heb de afgelopen week 2x een crash gehad waar mijn telefoon terecht komt in een freeze. Niks anders op dan battery reset te doen.
Maar nu ben ik voor de 2e jeer een app "kwijt" geraakt. Eerst Evernote en daarna FieldrunnersHD (inclusief mijn save van aantal uur spelen).
App is niet meer op te starten en icoon veranderd ook. Als ik op icoon druk geeft ie de melding `app niet gevonden`.
Enige oplossing is de app weer opnieuw te downloaden en opnieuw te instaleren.

Heeft iemand ook daar last van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakyFries
Ja, maar dan zonder de freeze. Dus wel dat een app (Wordfeud) gewoon weg is, terwijl het icoontje blijft staan, maar met een ander plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik raad iedereen aan als ze een T-mobile toestel hebben zonder kuren om gewoon de GenericNL 73 firmware erop te flashen. Heb ik ook gedaan en mijn mobiel loopt als een trein! Misschien ben je dan ook van die verdwijnende apps af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op 8 Maart mijn toestel ontvangen,toen ook met gele vlek ik heb op 25-4 een omruiling gekregen en een nieuw toestel ontvangen,maar helaas weer met gele vlek, net weer gebeld en ze komen hem een deze dagen gewoon weer omruilen. Hopelijk nu wel zonder vlek en een vd 2de serie,of ligt het daar niet aan? Jammer,maar als ik het zo lees heb ik nog geluk dat ze hem niet ter reperatie opsturen dan ben je je toestel dus een maand kwijt,ze stelde het wel voor maar heb dat meteen af geketst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhatch
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-04-2022
poestoe schreef op zondag 06 mei 2012 @ 15:34:
[...]

Besteld bij Castle en teruggestuurd. Vervolgens (nadat ik het toestel teruggestuurd heb) een mailtje ontvangen met de mededeling dat het defecte onderdeel bij Sony niet op voorraad is en dat ik rekening moet houden met een langere reparatie tijd.

Natuurlijk een mail verstuurd met in 1ste instantie een vraag over wat zij verstaan onder een langere reparatie tijd. Maar nog altijd geen reactie hierop ontvangen van Castle.

Slechte zaak, ik was tot nu toe ontzettend te spreken over de service van Castle. Maar dit begint nu langzamerhand toch wat minder te worden zo.

Ik krijg het gevoel dat zij vooral bezig zijn zichzelf in te dekken en zich helemaal niet bekommeren om hun klanten.
Op mijn reacties van vorige week dinsdag en donderdag nog geen antwoord van in het ticket, waar normaal al na 30 minuten gereageerd werd. Vandaag om 8 uur een mail gestuurd naar hun info e-mailadres en voor alsnog geen antwoord. Beetje jammer dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:03

Damian

Insane Obtrusion

Open anders even een problemen topic, dit schiet echt niet op zo....

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakyFries
Wie hebben we daar? :o
Afbeeldingslocatie: http://files.ierde.nl/xperias/IMAG0122.jpg

Ah! Mijn nieuwe Xperia! :D
Afbeeldingslocatie: http://files.ierde.nl/xperias/IMAG0123.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin64
Damian schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:50:
Open anders even een problemen topic, dit schiet echt niet op zo....
Waar moeten we het dan over hebben :+

Volgens mij gaat het alleen maar over problemen, het goede is al geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
Robin64 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 14:05:
[...]

Waar moeten we het dan over hebben :+

Volgens mij gaat het alleen maar over problemen, het goede is al geweest.
Afbeeldingslocatie: http://reclamewereld.blog.nl/files/2010/04/Melkunie-Peer-Koe.png

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me ook niet nodig. Ik hoop dat iedereen nu een goede batch krijgt. Toch een paar pechvogels hier :P Dan komt het vanzelf weer goed hier met positieve zaken en dergelijke ook.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2012 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morscha
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-08 10:48
Het volgende:

Als ik filmpjes maak met mijn SXS dan heb ik het toestel meestal gewoon rechtop in mijn hand. Dus ik film dan in de portrait houding. Als ik dan vervolgens het filmpje ga afspelen, dan wordt deze overdwars afgespeeld. Ik kan het filmpje op geen enkele manier draaien zodat deze in portrait modus afspeelt. Heel vervelend.

Wat ik eigenlijk wil bereiken is dat als ik opneem en heb de telefoon gewoon rechtop in mijn hand, dat ik dan de opgenomen filmpjes ook gewoon volledig op het scherm heb als ik de telefoon rechtop in mijn hand heb staan.

Heeft iemand een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin64
Andere speler voor video gebruiken. Als je toevallig quickpic gebruikt als gallerij dan kan je daar ook je video mee afspelen in portret.

Of een videospeler als DicePlayer bied ook deze optie en is stuk uitgebrijder dan de standaard speler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morscha
Robin64 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 15:18:
Andere speler voor video gebruiken. Als je toevallig quickpic gebruikt als gallerij dan kan je daar ook je video mee afspelen in portret.

Of een videospeler als DicePlayer bied ook deze optie en is stuk uitgebrijder dan de standaard speler
Ik gebruik quickpic om af te spelen, maar deze speelt niet af in portret. Ik zal DicePlayer eens checken. Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin64
Heb je dan wel rotatie aanstaan in quickpic? Bij mij speelt deze namelijk wel af in portret modus als ik heb toestel in portret hou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morscha
Robin64 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 15:23:
Heb je dan wel rotatie aanstaan in quickpic? Bij mij speelt deze namelijk wel af in portret modus als ik heb toestel in portret hou.
In de opties van quickpic onder "Change screen orientation" heb ik "By system setting" & "By orientation sensor" geprobeerd. Het automatisch draaien heb ik aanstaan van het toestel zelf.

Maar dan nog werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morscha
morscha schreef op maandag 07 mei 2012 @ 15:20:
[...]

Ik gebruik quickpic om af te spelen, maar deze speelt niet af in portret. Ik zal DicePlayer eens checken. Bedankt voor je reactie.
DicePlayer werkt. Daar is het meteen goed! Thanks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2012 @ 11:17:
Ik raad iedereen aan als ze een T-mobile toestel hebben zonder kuren om gewoon de GenericNL 73 firmware erop te flashen. Heb ik ook gedaan en mijn mobiel loopt als een trein! Misschien ben je dan ook van die verdwijnende apps af.
De 73 firmware draait hier al een poosje (sinds de dag dat die uit kwam) zonder reboots en voelt nog steeds snel, is nog steeds stabiel en accuduur is nog steeds normaal. Bij problemen, probeer dus eerst idd 73 te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Laatst online: 08:25
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2012 @ 11:28:
Ik heb op 8 Maart mijn toestel ontvangen,toen ook met gele vlek ik heb op 25-4 een omruiling gekregen en een nieuw toestel ontvangen,maar helaas weer met gele vlek, net weer gebeld en ze komen hem een deze dagen gewoon weer omruilen. Hopelijk nu wel zonder vlek en een vd 2de serie,of ligt het daar niet aan? Jammer,maar als ik het zo lees heb ik nog geluk dat ze hem niet ter reperatie opsturen dan ben je je toestel dus een maand kwijt,ze stelde het wel voor maar heb dat meteen af geketst!
Waar had je hem gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kijk eens wat we hier hebben!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3szBM.png

Hayabusa, aka LT29i. 720p, 4.55", Snapdragon S4 Pro (Adreno 300-serie GPU), soft ICS buttons (de eerste non-Nexus-telefoon zonder hardware keys?), ...

Het design doet curves uitschijnen, dus dit zou dan de 'opvolger' van de Arc moeten worden. De Xperia S is meer X10 dan Arc.

[ Voor 12% gewijzigd door AmbroosV op 07-05-2012 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKV
  • Laatst online: 02-08 19:35

MKV

Misschien dat het al eens behandeld is maar met zoeken kom ik er niet op:
iemand ervaring met de temperatuur die in de SXS wordt gehanteerd waarbij nog geladen mag worden?

Bij Navigatiegebruik wordt de temp al gauw > 37 °C en ik heb sterk het idee dat daar al charge cut-off optreedt..
Heeft natuurlijk niet veel zin om dan aan de navigatie te gaan als je toestel ervan leegloopt ondanks de permanente powersource... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MKV schreef op maandag 07 mei 2012 @ 18:01:
Misschien dat het al eens behandeld is maar met zoeken kom ik er niet op:
iemand ervaring met de temperatuur die in de SXS wordt gehanteerd waarbij nog geladen mag worden?

Bij Navigatiegebruik wordt de temp al gauw > 37 °C en ik heb sterk het idee dat daar al charge cut-off optreedt..
Heeft natuurlijk niet veel zin om dan aan de navigatie te gaan als je toestel ervan leegloopt ondanks de permanente powersource... :'(
Dat heeft niet met de temp te maken, maar gewoon met het feit dat zowel het scherm als de CPU tijdens navigatie echt gewoon stroom vreten. Heb het een paar posts terug nog vermeld.

Mijn autolader (Sony Ericsson-ding) geeft een output van 550mA, en dat is gewoon te weinig om de telefoon power te geven tijdens het navigeren. Afhankelijk van de schermhelderheid loopt mijn telefoon mét lader tussen de 8% en 15% per uur leeg tijdens het navigeren. En dat is best normaal.

Als je dat liever niet hebt ga je op zoek moeten gaan naar een autolader die minstens 1A kan outputten. Als je een paar pagina's terug kijkt heeft iemand iets gelinked op DealExtreme dat 3A geeft aan 2 USB's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2012 @ 00:11:
12w16:

Scherm goed,
Geen dode pixels,
Geen gele vlekken,
Afwerking perfect

Ik heb vandaag ook een 12W16 AB in handen gehad en het scherm was prima verder. Denk dat de grootste problemen inmiddels wel zijn opgelost dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AmbroosV schreef op maandag 07 mei 2012 @ 18:00:
Kijk eens wat we hier hebben!

[afbeelding]

Hayabusa, aka LT29i. 720p, 4.55", Snapdragon S4 Pro (Adreno 300-serie GPU), soft ICS buttons (de eerste non-Nexus-telefoon zonder hardware keys?), ...

Het design doet curves uitschijnen, dus dit zou dan de 'opvolger' van de Arc moeten worden. De Xperia S is meer X10 dan Arc.
Specs en dergelijke zullen prima zijn maar qua design vind ik de S een stuk mooier ( ja, vage foto's nog ). Maar dan zou dit toch bijna pas in november / december pas op de markt komen?

Blijf het jammer vinden dat het SE logo uiteindelijk zal verdwijnen. Maakt het toch een herkenbaarder toestel van vind ik.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2012 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2012 @ 18:24:
[...]

Specs en dergelijke zullen prima zijn maar qua design vind ik de S een stuk mooier ( ja, vage foto's nog ). Maar dan zou dit toch bijna pas in november / december pas op de markt komen?

Blijf het jammer vinden dat het SE logo uiteindelijk zal verdwijnen. Maakt het toch een herkenbaarder toestel van vind ik.
Ik gok eerder op augustus-oktober. Sony is hard aan het werken om de release cycle zo kort mogelijk te maken. Ze willen van de "too little too late"-reputatie (vooral qua SoC) af. Het zou fijn zijn als ze de eerste zijn met een S4 Pro, en ik denk dat ze daar ook wel voor willen gaan.

(en jup, ik ga het logo ook wel missen, het is gewoon een erg leuke design-touch...)

[ Voor 6% gewijzigd door AmbroosV op 07-05-2012 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin64
Hoop niet dat de nieuwe ook van glimmend plastic is net als de arc. Niet echt mijn ding, maar dit lijkt mat. En vind het ook wel jammer dat er dan software buttons zijn, vind het zonde van de schermruimte. Maargoed eerst maar zien wat het uiteindelijk wordt. De SoC is wel positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe

JayPe

Ondertitel

Sorry, en ik wil niet bot zijn, maar toch:

Een telefoon die z'n eigen topic verdient! :(

En om off-topic door te gaan :) ( zo ben ik dan ook wel weer ) What's the fuzz about the logo? Ik kan het logo gewoon duidelijk herkennen. _/-\o_ Dus? :9 What The Fuzz?

[ Voor 27% gewijzigd door JayPe op 07-05-2012 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-09 10:53
12w16:

Scherm goed,
Geen dode pixels,
Geen gele vlekken,
Afwerking perfect

Gekocht bij..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JayPe schreef op maandag 07 mei 2012 @ 19:34:
[...]

Sorry, en ik wil niet bot zijn, maar toch:

Een telefoon die z'n eigen topic verdient! :(

En om off-topic door te gaan :) ( zo ben ik dan ook wel weer ) What's the fuzz about the logo? Ik kan het logo gewoon duidelijk herkennen. _/-\o_ Dus? :9 What The Fuzz?
Beter te vroeg dan te laat: Sony LT29i Hayabusa / LT30i (Mint?) : het geruchtentopic

Let's get the hype up!

Vanaf nu dus ook geen geruchten meer in dit topic (dat is vooral gericht aan mezelf), dit topic houden we voor de Xperia S en de Xperia S only!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T-Mobile na 6 keer inruilen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk-
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-09-2024
Hallo,

Ik ben begonnen met een sxs 12w11. Deze had gele vlekken, 1 dode pixel en een gammele achterklep met speling. Ik heb deze omgeruild met T-Mobile aan de deur.

Daarvoor heb ik op 20 april een andere sxs 12w13 voor teruggekregen. In eerste instantie viel me op dat het zwarte onderbalkje aan de linkerkant niet goed aansloot. Maar omdat mijn scherm verder geen vlekken vertoonde nam ik dit voor lief.

Maar afgelopen week heb ik een dode pixel gevonden links boven in het scherm. Ook mijn acheterklepje is links boven los gaan zitten, Geen vlekken maar verder evenveel mankementen als de vorige die ik had. Morgen ga ik weer de klantenservice van T-Mobile bellen, maar hopen dat ik nog een omruilafspraak kan maken. Ik ga er wel van uit want mijn eerste toestel kon ik ook nog na 2 weken ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Time
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-06 19:00
@JayPe

Veel video players hebben een build-in file browser. Vplayer heeft dat ook en geeft toegang tot shared folders etc. Maar helaas zoals genoemd ziet Vplayer momenteel gek genoeg mijn MKV bestanden niet meer, maar misschien ligt dat aan mijn instellingen/server.

Als file browser gebruik ik File Expert (aka Filexpert), je kunt on the fly alle bestanden openen SMB, FTP, etc. Openen gaat met je standaard player of via je keuze uit de lijst als je geen standaard speler hebt. Werkt perfect!! Er zijn veel meer functies beschikbaar, misschien is het wel mijn beste aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2012 @ 21:08:
[...]

T-Mobile na 6 keer inruilen!
Auwtch.

De batches die T-Mobile heeft gekregen lijken er in het algemeen wel vrij veel last van te hebben. Ik vraag me af of Sony al 'nieuwere' toestellen voor T-Mobile heeft gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Onlangs overgestapt van Vodafone naar MTV mobile (KPN) en sindsdien houd de accu het zo'n 2x langer vol. Weet niet zeker of dat nu de oorzaak is, maar vreemd is het wel. Ik vermoed dat de dekking beter is en daardoor minder schakelen tussen 2G/3G.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBy-G
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 21:58
12w16:

Scherm goed,
Geen dode pixels,
Geen gele vlekken,
Afwerking perfect

Dat klinkt goed! :Y)

Man - a being in search of meaning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Mijn achterklepje sloot dus niet goed aan en had een hoop gekraak. De oorzaak was blijkbaar dat de achterklep niet helemaal goed gebogen was (productiefoutje denk ik). Nu heb ik dat een beetje krom getroken en sluit die perfect en totaal geen gekraak meer! Alleen ik moest weer zo nodig nog meer buigen om een of andere reden (dwang ofzo) en nu heb ik een kleine scheur. Handige Harry ben ik ook...

Camera is nu ook prima, want op een of andere manier stond die op gezichtsdetectie en nog wat andere rare instellingen waardoor ik echt klote foto's kreeg. Alles opnieuw ingesteld en werkt goed nu.

En de defecte hele pixel is dus een stofje of iets, want er zit wat tussen het scherm en glas of iemand moet mij hier vertellen dat een defecte pixel ook zichtbaar kan zijn als het scherm uitgeschakeld is. Ik zie dan namelijk iets wit als ik er met een felle lamp op schijn.

P.S. Heeft de Xperia S een TN of IPS display? Aan de kijkhoek te zien TN, maar weet het niet zeker.

[ Voor 5% gewijzigd door W84 op 08-05-2012 02:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luppien
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 18:42

luppien

All u have R Belong To Me

Ik ben heel tevreden met mijn Xperia S na overgestapt te zijn van een Blackberry Bold 9700. Waar ik echter mee zit is een heel raar Whatsapp probleem.

Als ik iemand een foto stuur via Whatsapp stuurt hij deze direct na het maken van de foto, ik krijg geen melding om te kijken of de foto goed is en of ik deze wel wil versturen. Op mijn Blackberry had ik dit wel en een collega met een Samsung Galaxy S krijgt ook een dergelijke melding. Ook krijg ik elke foto die ik stuur 2 x in mijn galerij te zien. Een keer origineel en 1 x via whatsapp files.

Mijn vraag is dus of dit aan de telefoon kan liggen, of dat dit een whatsapp specifiek probleem is. Ik heb de instellingen van Whatsapp nagekeken maar kan niets vinden dat hier op lijkt. Ook google helpt totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:15
@Ambroos:
misschien is het een idee om wat tips voor de battery drain in de openingpost te zetten? Ik heb ze hier voorbij zien komen maar kan door de bomen het bos niet meer zien. Ik heb nu een forse drain na een paar weken op .73 te zitten en wilde eigenlijk wat tips raadplegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

luppien schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 09:24:
Ik ben heel tevreden met mijn Xperia S na overgestapt te zijn van een Blackberry Bold 9700. Waar ik echter mee zit is een heel raar Whatsapp probleem.

Als ik iemand een foto stuur via Whatsapp stuurt hij deze direct na het maken van de foto, ik krijg geen melding om te kijken of de foto goed is en of ik deze wel wil versturen. Op mijn Blackberry had ik dit wel en een collega met een Samsung Galaxy S krijgt ook een dergelijke melding. Ook krijg ik elke foto die ik stuur 2 x in mijn galerij te zien. Een keer origineel en 1 x via whatsapp files.

Mijn vraag is dus of dit aan de telefoon kan liggen, of dat dit een whatsapp specifiek probleem is. Ik heb de instellingen van Whatsapp nagekeken maar kan niets vinden dat hier op lijkt. Ook google helpt totaal niet.
Dat had ik eerst op mijn X10 inderdaad ook. Ik neem aan dat het een probleem in Whatsapp is die nog niet geoptimaliseerd is voor de S..? Dat je die foto's dubbel krijgt te zien is logisch aangezien elke foto die je verstuurd in Whatsapp in 'Whatsapp images' komt.

@W84
De Xperia S heeft een IPS display

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKV
  • Laatst online: 02-08 19:35

MKV

AmbroosV schreef op maandag 07 mei 2012 @ 18:11:
[...]

Dat heeft niet met de temp te maken, maar gewoon met het feit dat zowel het scherm als de CPU tijdens navigatie echt gewoon stroom vreten. Heb het een paar posts terug nog vermeld.

Mijn autolader (Sony Ericsson-ding) geeft een output van 550mA, en dat is gewoon te weinig om de telefoon power te geven tijdens het navigeren. Afhankelijk van de schermhelderheid loopt mijn telefoon mét lader tussen de 8% en 15% per uur leeg tijdens het navigeren. En dat is best normaal.

Als je dat liever niet hebt ga je op zoek moeten gaan naar een autolader die minstens 1A kan outputten. Als je een paar pagina's terug kijkt heeft iemand iets gelinked op DealExtreme dat 3A geeft aan 2 USB's.
Mijn lader (Brodit houder voor SXS) levert iets van 1100 mA dus dat zou het probleem volgens jou niet kunnen zijn. Als ik in het log van mijn batterij app kijk zie ik duidelijk de temperatuur stijgen door gebruik van de navigatie en vanaf een bepaald moment wordt er dan niet meer bijgeladen en loopt de accu dus leeg. Dat zou ik misschien kunnen opheffen door goed te koelen maar de houder zit niet direct voor een ventilatie-opening.

Als ik aan mijn bureau met USB-laden de temperatuur van het toestel laat stijgen tot bijvoorbeeld 40 °C en dan alle apps weer stop dan waarneem ik ook dat er niet meer geladen wordt totdat de temperatuur onder de 38 graden is gezakt. Pas dan krijg ik weer +mA te zien.

Volgens de specificaties van Li-Ion accu's mogen die tot 45 °C veilig geladen worden. Dit zou betekenen dat Sony er extra veilig mee omgaat zodat het onder de 38 °C blijft. Maar dat is een temperatuur die redelijk makkelijk behaald wordt dus. Zou die grens dan niet wat aangepast moeten worden, of is mijn toestel wellicht niet helemaal in orde? We leven nou niet direct in India (als je het toestel daar hebt, dan moet je hem alleen in ge-airconditionde omgevingen gebruiken :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
AmbroosV schreef op maandag 07 mei 2012 @ 18:35:
[...]

Ik gok eerder op augustus-oktober. Sony is hard aan het werken om de release cycle zo kort mogelijk te maken. Ze willen van de "too little too late"-reputatie (vooral qua SoC) af. Het zou fijn zijn als ze de eerste zijn met een S4 Pro, en ik denk dat ze daar ook wel voor willen gaan.

(en jup, ik ga het logo ook wel missen, het is gewoon een erg leuke design-touch...)
En dat mag ook wel eens. Als je ziet hoe lang de P en U nu al aangekondigd zijn en ze nu nog niet te verkrijgen zijn, dan overschat je de spanningsboog van mensen. Zeker als je dit dan vergelijkt met Samsung, die een toestel grootst presenteert en een maand later is die verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
Twitter gesprekje met tph:
@rickschippers De reparatie is in ons systeem nog in behandeling. Volgens Dynafix is de telefoon vanaf 12 april in behandeling

@rickschippers Volgens die gegevens zijn de 20 werkdagen dus ook nog niet verstreken. Excuses, maar er wordt aan gewerkt! Mvg, Peter.
Yeah... right... :(

Afbeeldingslocatie: http://online.schippersnet.nl/upload/thu/img4fa8d944a3107.jpg

Nog even mijn berichtjes toegevoegd:
@PhonehouseHelpt 20 werkdagen was nog niet voldoende. Status is nog onveranderd. Inmiddels al 33 dagen zonder xperia s...

@PhonehouseHelpt hier nog een screenshot van het status schermpje: http://online.schippersne.../org/img4fa8d944a3107.jpg. 5 april al ingeleverd. Ben op 1 april al...

@PhonehouseHelpt in de winkel geweest. Werd toen weggestuurd, omdat ze nog niet van het probleem wisten. 5 April dan uiteindelijk....

@PhonehouseHelpt ... ingeleverd. Vervolgens heeft het een week geduurd voordat de telefoon bij dynafix lag. Al met al nu al ruim een....

@PhonehouseHelpt ... maand de telefoon kwijt. Vind het erg voor een telefoon die 2 weken oud was, met een productiefout van sony.

@PhonehouseHelpt 20 werkdagen by dynafix is overmorgen. Tel ligt bij externe reparateur. Geloof er nog niks van dat die dan terug is....

@PhonehouseHelpt kortom: #unhappycustomer :(

@PhonehouseHelpt in de winkel was het tot 15 werkdagen. Dat is geworden 20 werkdagen, en daarna 20 werkdagen bij dynafix...

@PhonehouseHelpt ... en dat wordt ook niet gehaald. Elke verzending duurt minimaal 4 dagen (zie t&t). Een tel van 2 weken oud was dit dus :(

[ Voor 70% gewijzigd door riotrick op 08-05-2012 12:06 . Reden: Mijn twitter berichten toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin64
Hoop dat je het snel terugkrijgt.

Vind de service van Sony hier toch wel erg slecht. Ze hebben alleen erkent dat het een bekend productie probleem is bij een beperkt aantal toestellen. Al heb ik mijn twijfel of het wel zo'n beperkt aantal is. Maar over een oplossing hoor je weer niks. En als het voor Sony zo'n klein deel is dat deze fout heeft is een omruil regeling toch goed te doen. Nu zijn er alleen maar lange wachtijden en onduidelijkheid. Mijne heeft ook last van problemen maar ik wacht nog todat er een betere regeling komt of de reparatietijd verkort wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
Robin64 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 12:07:
Hoop dat je het snel terugkrijgt.

Vind de service van Sony hier toch wel erg slecht. Ze hebben alleen erkent dat het een bekend productie probleem is bij een beperkt aantal toestellen. Al heb ik mijn twijfel of het wel zo'n beperkt aantal is. Maar over een oplossing hoor je weer niks. En als het voor Sony zo'n klein deel is dat deze fout heeft is een omruil regeling toch goed te doen. Nu zijn er alleen maar lange wachtijden en onduidelijkheid. Mijne heeft ook last van problemen maar ik wacht nog todat er een betere regeling komt of de reparatietijd verkort wordt.
Bij TPH apeldoorn ben ik tot nu toe de enige die er mee terug gekomen is. Ben al een paar keer in de winkel geweest, ze worden aardig verkocht volgens mij. Ook erg jammer dat TPH het zelf niet afhandeld bij zoeits, zoals bv t-mobile dat wel doet. Het schiet gewoon totaal niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwietje
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-06 20:02
Hee!
Na het zien van het scherm van de One S van HTC ben ik toch gaan twijfelen om geen Sony Xperia S te halen, maar naar het doorspitten van het forum heb ik het idee dat je echt 50% kans hebt op een telefoon met een geel scherm. Wanneer dit naar de reparatie moet ben je over het algemeen een week of 4 je telefoon kwijt (uit ervaring..)

Is het probleem echt zo groot dat 1 op de 2 telefoons zo'n geel scherm / gele vlekken heeft?
Pagina: 1 ... 48 ... 63 Laatste

Dit topic is gesloten.