check voor vrijdag met een benchmark app en een flitser + een deken over je mobiel of je last hebt van de gele vlekken. Zoja? snel wisselen voor vrijdag, anders ben je net als rick je mobiel misschien meer dan een maand kwijt.denikids schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 17:46:
Sinds afgelopen vrijdag ook bezitter van een Xperia S, ben er tot nu toe heel tevreden over. Behalve dat hij vrij stoffig word dan..
ICS vind ik overigens wel een gemis, maar is maar afwachten tot Sony dit erop gaat zetten, of tot ik energie heb om het er zelf op te zetten XD
Inmiddels is mijn abo ongeveer 2 maanden geleden ingegaan... en ik heb mijn telefoon maar 1 week gebruikt. Volgende keer niet meer bij Castle bestellen denk ik... de eerste indruk was prima, after sales valt tegen.. geen leentoestel zonder verzekering, voor 12 uur vandaag op mijn ticket gereageerd en nog geen antwoord..
Ik ben teleurgesteld, zonde van het abo.
Ik ben teleurgesteld, zonde van het abo.
Geen idee dat die post van een Tweaker was.Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 16:41:
[...]
Wow, staat mijn facebook post hier nu gewoon in? Ik kwam hier alleen even kijken hoe het verder met andere reparaties staat...
Maar hopelijk komen we zo wat meer te weten over waarom het zo lang moet duren.
Verwijderd
Sony geeft internationaal aan dat als er niet voldoende schermen zijn het toestel omgeruild dient te worden. Als het langer dan 2 weken duurt misschien wat om over te beginnen.Frietsaus schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 18:14:
[...]
Geen idee dat die post van een Tweaker was.
Maar hopelijk komen we zo wat meer te weten over waarom het zo lang moet duren.
Een normale felle lamp ook goed genoeg? En welke benchmark app raad je aan?Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 17:48:
[...]
check voor vrijdag met een benchmark app en een flitser + een deken over je mobiel of je last hebt van de gele vlekken. Zoja? snel wisselen voor vrijdag, anders ben je net als rick je mobiel misschien meer dan een maand kwijt.
En deken? Vanwaar dat dan? Als ik een gele vlek alleen zie als er een deken over mn telefoon ligt maakt het toch niet uit?
Bij normaal gebruik nog niks geels gezien ing.. Zal eens een lamp erbij gaan pakken.
Editje: Antutu benchmark gedownload en met een zakdoek over mn telefoon gekeken, maar mn scherm ziet er gewoon uit als een normaal telefoonscherm.
Is toch ook geen probleem wat bij elke telefoon voorkomt neem ik aan?
[ Voor 14% gewijzigd door Dennis1812 op 01-05-2012 18:28 ]
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Ik heb vandaag het toestel besteld bij Studentmobiel. Ik ben benieuwd! Ik krijg hem over twee dagen. Gelijk maar even een week flink gebruiken om te zien of er storingen zijn.
Castle had ook een goede aanbieding, maar ze hebben nooit gereageerd op vragen die ik gesteld heb via mail. Jammer van Castle !
Castle had ook een goede aanbieding, maar ze hebben nooit gereageerd op vragen die ik gesteld heb via mail. Jammer van Castle !
Ik heb er nu dus 2. De oude heb ik een volledige backup van gemaakt met de software van Sony. Deze wil ik nu terug zetten op de nieuwe. Enige is dat alleen de foto's en films succesvol teruggezet kunnen worden. De rest allemaal niet.
Iemand hier ervaring mee?
[ Voor 5% gewijzigd door Damian op 01-05-2012 19:54 ]
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Haha, ik ben er ook al een aantal keer van geschrokken en ik zou ook graag willen weten hoe je dit kunt uitzetten...colossos schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 09:37:
Is wellicht al gepost maar kan het niet vinden.
Is het meldingsgeluid (whoop-whoop) uit te zetten voor als je batterij de 15% 10% en 5% aantikt? Ik schrik me altijd wezenloos.
Hier hetzelfde probleem.Damian schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 19:51:
Ik heb er nu dus 2. De oude heb ik een volledige backup van gemaakt met de software van Sony. Deze wil ik nu terug zetten op de nieuwe. Enige is dat alleen de foto's en films succesvol teruggezet kunnen worden. De rest allemaal niet.
Als je het met PC companion doet en kiest voor de optie oude telefoon aansluiten -> overzetten naar nieuwe telefoon dan werkt het wel.
Nou, ik heb de mijne echt goed warm gestookt en geen gele zooi op me scherm. Alleen onder is er dus een lichte gele waas, maar dat heb ik op laptops ook weleens gezien en is volgens mij gewoon van de lichtbron van het scherm.
Maar... die rotte klote pixel is me echt aan het irriteren. Iemand een idee of dat is te fixen? Het is een constant witte pixel en ik heb al zo'n pixel fix-video geprobeerd, maar dat werkt niet echt geloof ik.
Maar... die rotte klote pixel is me echt aan het irriteren. Iemand een idee of dat is te fixen? Het is een constant witte pixel en ik heb al zo'n pixel fix-video geprobeerd, maar dat werkt niet echt geloof ik.
NFC tags. Ik lees er weinig over hier. Gebruiken jullie dit niet of werkt het zo lekker dat het geen discussie behoeft ?
Bij mij werken ze niet meer sinds ik NXP tagwriter heb geïnstalleerd en daarmee begon te klooien. Ik kom niet verder dan het schrijven van plain text en kan de "applicaties (de)activeren" niet vinden zoals dat wel werkte toen ik het toestel net had. Best wel handig, al heb je maar twee tags ....
Ik ben nu aan het denken om: "Instellingen>Privacyinstellingen>Reset instellingen" te doen.
Iemand hier ervaring mee ? Zijn er risico's ? En meest belangrijk: kan dit het probleem oplossen ? Sry voor de vele vragen maar ik weet het even niet meer
Bij mij werken ze niet meer sinds ik NXP tagwriter heb geïnstalleerd en daarmee begon te klooien. Ik kom niet verder dan het schrijven van plain text en kan de "applicaties (de)activeren" niet vinden zoals dat wel werkte toen ik het toestel net had. Best wel handig, al heb je maar twee tags ....
Ik ben nu aan het denken om: "Instellingen>Privacyinstellingen>Reset instellingen" te doen.
Iemand hier ervaring mee ? Zijn er risico's ? En meest belangrijk: kan dit het probleem oplossen ? Sry voor de vele vragen maar ik weet het even niet meer

Daily driver; MB R171 SLK280
Verwijderd
Jammer van je contact maar bedankt. Dat opzetstuk lijkt mij redelijk makkelijk vervangbaar. Hoop alleen niet dat ik hem weken kwijt ben als ik hem moet opsturen en dat ik gewoon zelf kan vervangen dus..AmbroosV schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 02:20:
[...]
Auwtch, jammer!
Ik zou het graag voor je vragen, maar bij de samenvoeging van Sony Mobile en Sony en de herstructureringen bij Sony is onze regiomanager (en dus mijn contact) jammer genoeg niet meer in dienst bij Sony, en ze staat nu dus volledig onder NDA en mag nergens meer iets over zeggen...
Wat ik zou proberen is het eens navragen op de Facebookpagina van Sony Mobile NL. Die zijn daar echt extreem vriendelijk en behulpzaam. En vermeld misschien eventjes kort dat Ambroos je had gezegd dat je het daar best eens vraagt, ze kennen mij daar wel een beetje
Iemand ervaring met deze site:
http://www.mytrendyphone.nl/shop/sony-xperia-s-74198p.html
Zou hier dat opzetstuk kunnen bestellen.Wacht iig eerst reactie van Sony af.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2012 23:30 ]
Ik ben sinds afgelopen donderdag ook bezitter van een Xperia S (zwart). Bevalt me tot nu toe hartstikke goed! Kwam van een iPhone 3GS dus het was wel even wennen.
Toestel is echt heerlijk vlot en het scherm is ook behoorlijk groot maar daar ben je wel heel snel aan gewend. Camera is ook een hele beste vooruitgang
Batterij gaat ongeveer een dagje mee. Automatisch email ophalen, bewegende achtergrond e.d staat dan wel uit.
Het trouwens is een 12W14 (ABAC) toestel en tot nu toe nog niks geen last gehad van gele vlekken
Had in het begin wel wat probleempjes met m'n simkaart. Op een willekeurig moment herkende hij h'm niet meer en had je dus geen signaal. Vandaag even bij The Phone House omgeruild voor en andere en nu werkt ie perfect!
Toestel is echt heerlijk vlot en het scherm is ook behoorlijk groot maar daar ben je wel heel snel aan gewend. Camera is ook een hele beste vooruitgang
Het trouwens is een 12W14 (ABAC) toestel en tot nu toe nog niks geen last gehad van gele vlekken
Ja, het werkt prima. Valt weinig over te vertellen. Heb zelf een smarttag in de auto en die werkt prima.mir4dor schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 22:56:
NFC tags. Ik lees er weinig over hier. Gebruiken jullie dit niet of werkt het zo lekker dat het geen discussie behoeft ?
Verwijderd
Ik weet de naam van de benchmark apps niet meer maar neem er eentje die ook de warmte van de batterij aangeeft, het idee van het deken is om de warmte vast te houden. Het probleem doet zich namelijk pas voor bij ongeveer 40 graden.denikids schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 18:25:
[...]
Een normale felle lamp ook goed genoeg? En welke benchmark app raad je aan?
En deken? Vanwaar dat dan? Als ik een gele vlek alleen zie als er een deken over mn telefoon ligt maakt het toch niet uit?
Bij normaal gebruik nog niks geels gezien ing.. Zal eens een lamp erbij gaan pakken.
Editje: Antutu benchmark gedownload en met een zakdoek over mn telefoon gekeken, maar mn scherm ziet er gewoon uit als een normaal telefoonscherm.
Is toch ook geen probleem wat bij elke telefoon voorkomt neem ik aan?
40 graden is vrij warm en dan ben je echt intensief bezig een tijdje, een benchmark app + opladen + dekentje erover + 't ledlampje aan en je hebt binnen 20 minuten een idee of hij die strepen geeft of niet.
Ik kreeg een heel lichte waas bij 38/39 graden. En bij 42 graden was 't gewoon een duidelijke verticale streep links en een horizontale streep onder in het scherm.
Verwijderd
De One S lijkt me een betere vervanger.Damian schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 09:40:
Krijg vanmiddag mijn nieuwe toegestuurd. Ik heb al wel besloten als de nieuwe die gele waas weer heeft, of als dat hele scherm gelig is, dat T-Mobile hem weer terug krijgt en ik over stap op de HTC One X. Hoor gewoon teveel slechte dingen over het scherm van de Sony....
Zuiniger dan de One X en ietsje sneller dan de Xperia S maar wel hetzelfde formaat.
Maar Sense.... beter dan die kinderachtige zooi van Samsung maar het haalt het echt niet bij sony.
edit:
sorry, dubbelpost!
Mijn telefoon gaf op 44°C nog niets, een Touch 6 AAAB.
On another note, ik heb vandaag voor de eerste keer langdurig mijn Xperia S in de auto gebruikt voor navigatie. De auto ingestapt met de telefoon op 98%, aangesloten op autolader en autoradio (aux), en anderhalf uur genavigeerd met Google Maps (met HSPA actief). Bij aankomst: 80%. De autolader trekt het stroomverbruik van de Xperia S onder load niet. En het is anders wel een vrij krachtige lader, de Sony Ericsson AN300...
Op de terugweg ('s nachts, dus auto brightness gaat lager) en zonder muziek kon hij wel laden. Begonnen op 35%, aangekomen (1u15 min) op ongeveer 45% dacht ik.
On another note, ik heb vandaag voor de eerste keer langdurig mijn Xperia S in de auto gebruikt voor navigatie. De auto ingestapt met de telefoon op 98%, aangesloten op autolader en autoradio (aux), en anderhalf uur genavigeerd met Google Maps (met HSPA actief). Bij aankomst: 80%. De autolader trekt het stroomverbruik van de Xperia S onder load niet. En het is anders wel een vrij krachtige lader, de Sony Ericsson AN300...
Op de terugweg ('s nachts, dus auto brightness gaat lager) en zonder muziek kon hij wel laden. Begonnen op 35%, aangekomen (1u15 min) op ongeveer 45% dacht ik.
Wellicht heb je hier wat aan als je het zelf wil proberen te vervangen: http://www.xperiablog.net...eria-s-disassembly-guide/Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 22:57:
[...]
Jammer van je contact maar bedankt. Dat opzetstuk lijkt mij redelijk makkelijk vervangbaar. Hoop alleen niet dat ik hem weken kwijt ben als ik hem moet opsturen en dat ik gewoon zelf kan vervangen dus..
Iemand ervaring met deze site:
http://www.mytrendyphone.nl/shop/sony-xperia-s-74198p.html
Zou hier dat opzetstuk kunnen bestellen.Wacht iig eerst reactie van Sony af.
Dat ligt een beetje aan de situatie denk ik. Ik had bv mijn telefoon in een gel hoesje en was een spelletje aan het spelen in een warme auto waar de zon flink op had gestaan. In zo'n situatie wordt de telefoon erg snel warm.Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 23:24:
[...]
40 graden is vrij warm en dan ben je echt intensief bezig een tijdje, een benchmark app + opladen + dekentje erover + 't ledlampje aan en je hebt binnen 20 minuten een idee of hij die strepen geeft of niet.
Verwijderd
Dank je, ik hoop alleen dat dat zwarte stuk ook los kan van dat doorzichtige gedeelt. Ben niet van plan mijn S open te schroevenriotrick schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 23:52:
[...]
Wellicht heb je hier wat aan als je het zelf wil proberen te vervangen: http://www.xperiablog.net...eria-s-disassembly-guide/

Verwijderd
Klopt, maar over 't algemeen is met normaal gebruik met ons weer dat ding nog niet ECHT zo heet te krijgen.riotrick schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 23:55:
[...]
Dat ligt een beetje aan de situatie denk ik. Ik had bv mijn telefoon in een gel hoesje en was een spelletje aan het spelen in een warme auto waar de zon flink op had gestaan. In zo'n situatie wordt de telefoon erg snel warm.
Ik zat in mijn computerkamer, gekoeld met airco. Vandaar al die extra dingen.
Ik heb het idee dat zo'n gel case ook wel een hoop "helpt" om je telefoon warm te krijgen.Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 01:24:
[...]
Klopt, maar over 't algemeen is met normaal gebruik met ons weer dat ding nog niet ECHT zo heet te krijgen.
Ik zat in mijn computerkamer, gekoeld met airco. Vandaar al die extra dingen.
Gewoon een zwaar spel spelen en je komt ook aan de 42 graden.
Ik lees her en der posts over gele vlekken. Dit heb ik op mijn eigen toestel ook opgemerkt. Ik heb het alleen als er een witte achtergrond is. Dan midden onderin over bijna de hele breedte. Is het handig om hier rechtstreeks met Sony contact over op te nemen, of moet dit via de provider?
I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis
Via Provider. Sony stuurt je daar ook naartoe.Vae Victus schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 09:40:
Ik lees her en der posts over gele vlekken. Dit heb ik op mijn eigen toestel ook opgemerkt. Ik heb het alleen als er een witte achtergrond is. Dan midden onderin over bijna de hele breedte. Is het handig om hier rechtstreeks met Sony contact over op te nemen, of moet dit via de provider?
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Verwijderd
Hmm, niet de reactie waar ik op gehoopt had:
Ow wat is dat nou zonde. Ik kan me voorstellen dat je flink baalt. Helaas kan ik je niet zo'n stukje opsturen, wij hebben deze onderdelen niet en ik vraag me ook af of het zo simpel is te vervangen. Ik zou willen dat ik beter nieuws voor je had maar helaas.
Ben het er ook niet mee eens want als Sony zijnde moet je daar toch aan kunnen komen
Ow wat is dat nou zonde. Ik kan me voorstellen dat je flink baalt. Helaas kan ik je niet zo'n stukje opsturen, wij hebben deze onderdelen niet en ik vraag me ook af of het zo simpel is te vervangen. Ik zou willen dat ik beter nieuws voor je had maar helaas.
Ben het er ook niet mee eens want als Sony zijnde moet je daar toch aan kunnen komen
Verwijderd
Dat stoffig worden komt door de screensaver die er standaard op zit. Haal die er af en het is opgelost. Je ziet hem bijna niet zitten maar hij is er wel!denikids schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 17:46:
Sinds afgelopen vrijdag ook bezitter van een Xperia S, ben er tot nu toe heel tevreden over. Behalve dat hij vrij stoffig word dan..
ICS vind ik overigens wel een gemis, maar is maar afwachten tot Sony dit erop gaat zetten, of tot ik energie heb om het er zelf op te zetten XD
Meestal komt dat omdat de auto lader op 500 mA laad. Had hier op mijn Desire ook last van, en volgens mij is er geen telefoon die dit niet doetAmbroosV schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 23:31:
Mijn telefoon gaf op 44°C nog niets, een Touch 6 AAAB.
Had er toch eentje van Sony Ericsson (AN300) gekocht bij Coolblue, want daar zeiden ze dat die een hogere laadcapaciteit had dan de andere laders: niet dus. 550mA. Sony Ericsson heeft ook de AN401, en die doet blijkbaar wel 1200mA. Misschien die eens zoeken, maar het jammere daaraan is dat je zelf voor je USB-kabel moet zorgen.Cyleo schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 13:10:
[...]
Meestal komt dat omdat de auto lader op 500 mA laad. Had hier op mijn Desire ook last van, en volgens mij is er geen telefoon die dit niet doet
Ik heb van dealextreme een 3 ampere autolader met 2 usb poortjes.
http://www.dealextreme.co...harger-white-12-24v-72991
Wel nog zelf een kabeltje toevoegen daar ook. Maar dan loopt je telefoon niet meer leeg.
http://www.dealextreme.co...harger-white-12-24v-72991
Wel nog zelf een kabeltje toevoegen daar ook. Maar dan loopt je telefoon niet meer leeg.
Bij de Desire was er een trucje om op volle snelheid te kunnen laden in de auto. Namelijk de datalijnen van de usb poort aan elkaar knopen (zijn toch niet nodig in de lader). Hierdoor zag de desire dit als een AC charger ipv USB charger. Hierdoor ging hij met meer dan 500mA laden.
Misschien werkt een zelfde soort trucje ook met de Xperia S?
Ik denk dat mijn lader gewoon niet overweg kan met meer dan 550mA. Xperia S ziet het al als een AC charger, ik krijg altijd de melding dat ik de lader uit het stopcontact moet halen wanneer ik hem uittrek.
Ik heb nog een 2A lader liggen die denk ik wel voldoende moet zijn. Morgen komt mijn xperia als het goed is binnen, dus dit weekend kan ik het wel testen.
De 500 mA hier is alleen een limitatie in de lader, en niet in de kabel. Ik heb nog een 1 A lader van de action en een 500 mA van dealextreme. De Action lader laad sneller op met dezelfde kabel.Lieuwe15 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 14:06:
Bij de Desire was er een trucje om op volle snelheid te kunnen laden in de auto. Namelijk de datalijnen van de usb poort aan elkaar knopen (zijn toch niet nodig in de lader). Hierdoor zag de desire dit als een AC charger ipv USB charger. Hierdoor ging hij met meer dan 500mA laden.
Verwijderd
Ik ben dus ook aan het overwegen om deze screenprotector eraf te halen. Maar heb een beetje schrik voor het scherm wat eronder zit... Bij mijn vorige gsm (HTC Legend) heb ik nooit een screenprotector erop gedaan, en stak hem altijd in een hoesje... Ik heb er nu ook 1 voor mijn SXS. Hetgeen ik wil vragen is het volgende: is het scherm van de SXS een degelijk? Aangezien ze er al standaard een screenprotector opzetten, heb ik een beetje schrik om deze er zomaar vanaf te halen (ook al gaan het scrollen e.d. wat stroef...)Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 13:04:
[...]
Dat stoffig worden komt door de screensaver die er standaard op zit. Haal die er af en het is opgelost. Je ziet hem bijna niet zitten maar hij is er wel!
Ze noemen hetzelf een shatter proof sheet on scratch resistant glass. Dus de protector is meer tegen breuk of als het breekt de boel bijelkaar houden. Het glas zou zelf al krasvast moeten zijn.
Ik heb het al twee weken ofzo eraf en het is verder nog goed. Het is wel sneller vet door vingers maar de kijkhoek is naar mijn idee wel verbeterd.
Ik heb het al twee weken ofzo eraf en het is verder nog goed. Het is wel sneller vet door vingers maar de kijkhoek is naar mijn idee wel verbeterd.
[ Voor 3% gewijzigd door Robin64 op 02-05-2012 19:37 ]
ik krijg em er nooit af -.-Robin64 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 19:36:
Ze noemen hetzelf een shatter proof sheet on scratch resistant glass. Dus de protector is meer tegen breuk of als het breekt de boel bijelkaar houden. Het glas zou zelf al krasvast moeten zijn.
psn: Dutch-President
Bij mij ging het vrij eenvoudig, drukte met de nagel van mijn wijsvinger tegen het randje van de protector bij de doorzichtige balk en het hoekje schoot toen los.
Heb zelf alleen niet het gevoel dat het gladder is of beter reargeert zonder die protector, dat is naar mijn idee nog hetzelfde. Maar daar had ik met die protector ook niks over te klagen.
Heb zelf alleen niet het gevoel dat het gladder is of beter reargeert zonder die protector, dat is naar mijn idee nog hetzelfde. Maar daar had ik met die protector ook niks over te klagen.
Als ik goed kijk, het toestel op een bepaalde manier in het licht bekijken, dan zie ik al talloze minuscule krasjes op het scherm. Ik heb dan ook geen zachte babybillen vingers maar gehavende kluiven door noeste arbeid
Ik laat de protector maar even lekker zitten dus.
Ik laat de protector maar even lekker zitten dus.
Daily driver; MB R171 SLK280
Ik ben sinds vandaag ook in het bezit van een Sony Xperia S. Mooi phone!
Zit er eigenlijk standaard al een screen protector op? Na het lezen van dit topic kreeg ik namelijk de indruk dat deze screen protector al standaard is gemonteerd op de telefoon. Klopt dit? Ik zie namelijk niks zitten bij mijne....
Zit er eigenlijk standaard al een screen protector op? Na het lezen van dit topic kreeg ik namelijk de indruk dat deze screen protector al standaard is gemonteerd op de telefoon. Klopt dit? Ik zie namelijk niks zitten bij mijne....
als je het scherm verlicht vanuit het juiste perspectief dan kun je van die blokjes zien zitten. dit betekent dat er een protector op zit.nuker schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 22:13:
Ik ben sinds vandaag ook in het bezit van een Sony Xperia S. Mooi phone!
EDIT: dus met een externe lamp en het scherm uit.
[ Voor 4% gewijzigd door Bloodhatch op 02-05-2012 22:19 ]
Die blokjes zie je ook zonder de screenprotector. Zit in het scherm. De protector moet je bij de randjes van het scherm kunnen zien.
Hmmm, ik zie geen blokjes of iets dergelijks. Dit zou er toch standaard op moeten zitten of heb ik het mis?Bloodhatch schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 22:18:
[...]
als je het scherm verlicht vanuit het juiste perspectief dan kun je van die blokjes zien zitten. dit betekent dat er een protector op zit.
Uhm, dat noemt men een touch-screenBloodhatch schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 22:18:
[...]
als je het scherm verlicht vanuit het juiste perspectief dan kun je van die blokjes zien zitten. dit betekent dat er een protector op zit.

Ik heb ook nooit beweerd dat ik over technische kennis beschikRctworld schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 23:22:
[...]
Uhm, dat noemt men een touch-screenDat raster is het capacitieve gedeelte van het scherm
Castle heeft voor mij met Sony gebeld om te vragen hoelang reparatie nog duurt. Ben hem nu 2/3 weken kwijt. Sony geeft aan dat reparatie nog 6 weken duurt. Ik krijg een nieuwe

[ Voor 23% gewijzigd door FreakyFries op 03-05-2012 09:51 ]
Excuuuse me!?! Duurt de reparatie 2 maanden...FreakyFries schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 09:48:
Castle heeft voor mij met Sony gebeld om te vragen hoelang reparatie nog duurt. Ben hem nu 2/3 weken kwijt. Sony geeft aan dat reparatie nog 6 weken duurt. Ik krijg een nieuwe
6 weken + de 2/3 dat ik hem al kwijt ben he...
Ook dat nog ja... ik heb net gebeld maar Typhone schuift het naar Dynafix en wil er niks aan doen. Dynafix schuift het weer af op de externe reparatiedienst en wil er ook verder niks aan doen. Bij de externe reparatiedienst wordt gewacht op onderdelen en dat gaat volgens hun computersysteem nog 2 weken duren.
Ik heb niks tegen repareren en ik begrijp best dat het in het begin wat lastig is met onderdelen. Maar in mijn ogen moet Sony dan op dit moment nog niet gaan repareren maar gewoon direct omruilen... Erg matig dit.
Ik ben hem nu 2 (bijna 3) weken kwijt, tel er nog 2 a 3 weken bij op dan heb je toch een behoorlijke tijd te pakken dat je hem kwijt bent.
Ik heb niks tegen repareren en ik begrijp best dat het in het begin wat lastig is met onderdelen. Maar in mijn ogen moet Sony dan op dit moment nog niet gaan repareren maar gewoon direct omruilen... Erg matig dit.
Ik ben hem nu 2 (bijna 3) weken kwijt, tel er nog 2 a 3 weken bij op dan heb je toch een behoorlijke tijd te pakken dat je hem kwijt bent.
[ Voor 11% gewijzigd door Frietsaus op 03-05-2012 11:46 ]
Ik heb net op de FB page van Sony een bericht gepost. Iedere support is welkom natuurlijk!
Net maar even naar the phonehouse gebeld. Werd niet zo vrolijk van de berichtjes die ik hier las namelijk..... Ze gaan er achteraan bellen voor me. Krijg vandaag nog antwoord.
/edit
Net alweer terug gebeld door tph. Ze hebben met dynafix gebeld. Die hingen een of ander lulverhaal op, dat hij nog te kort bij dynafix lag en dat ze verder niks konden melden over de status
Uiteindelijk hebben ze dan toch een status aanvraag gedaan, maar dat kon een paar dagen duren.
De mevrouw van tph gaat ook nog met sony bellen en ze belt me voor zaterdag weer terug.
/edit
Net alweer terug gebeld door tph. Ze hebben met dynafix gebeld. Die hingen een of ander lulverhaal op, dat hij nog te kort bij dynafix lag en dat ze verder niks konden melden over de status

Uiteindelijk hebben ze dan toch een status aanvraag gedaan, maar dat kon een paar dagen duren.
De mevrouw van tph gaat ook nog met sony bellen en ze belt me voor zaterdag weer terug.
[ Voor 52% gewijzigd door riotrick op 03-05-2012 12:20 ]
ik had een van de eerste xps en deze had gele vlekken. na bellen met tph gebeurde er niks. ik he ze toen elke dag gebeld en elke naam opgeschreven die ik aan de lijn kreeg. daarnaast ook sony gebeld. ze hielden mij voor dat ze op management niveau toestemming moesten krijgen om een nieuwe telefoon konden leveren. ik nam geen genoegen nemen met een reparatie. zeker niet omdat het een erkend probleem van sony zelf is.riotrick schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 12:10:
Net maar even naar the phonehouse gebeld. Werd niet zo vrolijk van de berichtjes die ik hier las namelijk..... Ze gaan er achteraan bellen voor me. Krijg vandaag nog antwoord.
/edit
Net alweer terug gebeld door tph. Ze hebben met dynafix gebeld. Die hingen een of ander lulverhaal op, dat hij nog te kort bij dynafix lag en dat ze verder niks konden melden over de status![]()
dit leverde mij op dat ik een nieuw toestel kreeg in de winkel. bij de vraag "wat als er weer een gele waas is" werd mij verteld dat ze dat dan weer individueel gaan bekijken. dit geeft denk ik duidelijk aan dat ze helemaal niks afgesproken hebben maar dat ze gewoon afgaan op hoe moeilijk de mensen doen. er zijn er waarschijnlijk ook zat die het gewoon weg opgeven of hem wel laten repareren.
ik zeg gewoon helemaal los gaan aan de telefoon. dit is een probleem van sony en niet van jou als consument. je koopt een product om te gebruiken niet om 6 weken ergens op een reparatie afdeling te laten slingeren.
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
Verwijderd
goeiemiddag vorige week heb ik contact opgenomen met t-mobile ivm gele vlekken op het scherm.
ik zou een nieuw toestel toegestuurd krijgen en de defecte terug sturen.
Dus komt de koerier geeft pakje af ik maak hem even later open zit er een samsung s2 in zo verlijdelijk om open te maken:p.
weer terug gebeld na t mobile en ik moet wachten tot ik weer een nieuwe toegezonden krijg en dan moet ik de defecte sxs en s2 terugsturen. pff wat een gedoe.
ik kan niet van het gesealde samsung doosje afblijven het kan tog geen kwaad om ff een kijkje te nemen?
Dus komt de koerier geeft pakje af ik maak hem even later open zit er een samsung s2 in zo verlijdelijk om open te maken:p.
weer terug gebeld na t mobile en ik moet wachten tot ik weer een nieuwe toegezonden krijg en dan moet ik de defecte sxs en s2 terugsturen. pff wat een gedoe.
ik kan niet van het gesealde samsung doosje afblijven het kan tog geen kwaad om ff een kijkje te nemen?
Nee hoor; behalve dat je van een nieuwe tel. een 2e hands maakt. Zou je zelf ook niet leuk vinden.Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:58:
goeiemiddag vorige week heb ik contact opgenomen met t-mobile ivm gele vlekken op het scherm.
Verwijderd
hahahaFreakyFries schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 14:03:
[...]
Nee hoor; behalve dat je van een nieuwe tel. een 2e hands maakt. Zou je zelf ook niet leuk vinden.
Ik heb contact gehad met de webwinkel waar ik 'm heb gekocht en ik kan 'm laten repareren voor de defecte pixels, maar ik had toch wel verwacht dat ik kon ruilen binnen zo'n korte tijd.
Van gele vlekken heb ik geen last, maar defecte pixels waarvan 1 hot pixel die ik duidelijk kan zien. Ik denk dat ik er mee moet leven...
Van gele vlekken heb ik geen last, maar defecte pixels waarvan 1 hot pixel die ik duidelijk kan zien. Ik denk dat ik er mee moet leven...
Vorige week ben ik wat onvoorzichtig geweest met mijn telefoon waardoor de bottom cover een flinke scheur in de zijkant had.
Maandag heb ik bij http://www.mytrendyphone.nl/shop/sony-xperia-s-197538c1.html de bottom cover voor een paar euro gekocht. Vandaag is deze geleverd. Je hoeft (waar ik een beetje bang voor was) niet je hele telefoon los te halen, maar kunt mbv een creditcard ofzo de bottom cover "loswippen".
De nieuwe cover klik je er makkelijk op vast.
Dit scheelt uiteraard een lange tijd dat je de SXS kwijt zou zijn ter reparatie! (en uiteraard de kosten)
Maandag heb ik bij http://www.mytrendyphone.nl/shop/sony-xperia-s-197538c1.html de bottom cover voor een paar euro gekocht. Vandaag is deze geleverd. Je hoeft (waar ik een beetje bang voor was) niet je hele telefoon los te halen, maar kunt mbv een creditcard ofzo de bottom cover "loswippen".

Dit scheelt uiteraard een lange tijd dat je de SXS kwijt zou zijn ter reparatie! (en uiteraard de kosten)
Heb je ook een foto van je sxs zonder klepje?
Nee sorry, niet gemaakt. (heb uiteraard de foto van het klepje met de SXS gemaakt
)
Het klepje is echt supersimpel los te halen.
edit:
Ter aanvulling. Je ziet op de foto 4 kleine streepjes en in het middel 1 wat grotere waarmee het klepje vast gehouden word op de telefoon Meer punten van bevestiging zijn er niet.
edit:
Ter aanvulling. Je ziet op de foto 4 kleine streepjes en in het middel 1 wat grotere waarmee het klepje vast gehouden word op de telefoon Meer punten van bevestiging zijn er niet.
[ Voor 41% gewijzigd door chrdekker op 03-05-2012 15:25 ]
Ik heb inmiddels een reactie terug van zowel Sony als Telfort:
Reactie Sony:
Ik denk dat ik de Telfort shop maar eens ga binnenlopen, want ik weet nu echt niet meer wat wijsheid is...
Reactie Sony:
Reactie Telfort:Beste Ramon, Ik kan mij heel goed voorstellen dat je voor deze situatie baalt. Wij zijn momenteel bezig om een oplossing te vinden om de raparatieduur te verkorten. Op dit moment heb ik echter nog geen contrete informatie gekregen over de wijze waarop we dit gaan regelen. Ik zal je zo spoedig mogelijk op de hoogte brengen zodra ik meer nieuws heb.
Nu wordt het wel heel erg "grappig"03-05-2012 13:25
Ik begrijp dat u niet te lang uw telefoon wilt missen, maar de reparatie duurt geen 2 maanden. Moeilijke reparaties worden wel eens uitbesteed aan reparateurs in het buitenland, een reparatie duurt in dat geval wat langer. En dan is 2 maanden alsnog erg lang, dat kan alleen gebeuren als er bijvoorbeeld cruciale onderdelen niet op voorraad zijn.
In uw geval hoeft er alleen maar nieuwe software geprogrammeerd te worden, de telefoon is namelijk niet defect. Dat is een standaard handeling en gebeurt gewoon hier in Nederland. U bent hooguit 2 weken uw telefoon kwijt, maar waarschijnlijk korter.

Verwijderd
Dank je! Ik verwacht vandaag/morgen via dezelfde site ook die cover te ontvangen en was ook al bang dat ik moest gaan schroeven maar dit is dus makkelijk op te lossenchrdekker schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 15:07:
Vorige week ben ik wat onvoorzichtig geweest met mijn telefoon waardoor de bottom cover een flinke scheur in de zijkant had.
[afbeelding]
Toch raar dat dit dan zo gemakkelijk kan breken, moeten ze tijdens valtesten toch ook achter gekomen zijn?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2012 15:36 ]
Je moet je telefoon ook niet laten vallenVerwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 15:31:
[...]
Toch raar dat dit dan zo gemakkelijk kan breken, moeten ze tijdens valtesten toch ook achter gekomen zijn?
Maar goed, mooi dat het zo te vervangen simpel te vervangen is. Nu nog wat covers in leuke kleurtjes en je hebt dezelfde "feature" als op xpu.
Ik raad je aan om niet met harde materialen (schroevendraaier oid) te gaan klooien. Een creditcard of visitekaartje doet het truucje al
Verwijderd
Tsja, na 2 jaar een X10 gehad te hebben die door zijn zachte achterkant nog nooit uit mijn handen gegleden is moet ik nu toch wennen aan de S dat op sommige momenten ( Koninginnedag en iets uit groene blikken ) al fataal kan zijn. Voortaan niet meer laten vallen inderdaadriotrick schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 15:43:
[...]
Je moet je telefoon ook niet laten vallen![]()
Maar goed, mooi dat het zo te vervangen simpel te vervangen is. Nu nog wat covers in leuke kleurtjes en je hebt dezelfde "feature" als op xpu.

Volgens mij doen ze die testen niet meer lijkt het, een Iphone zit vaak ook meteen vol met barsten en mijn vorige SG3 spatte echt uit elkaar zodat je overal kon gaan zoeken naar je batterij/klep/simkaart.Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 15:31:
[...]
Dank je! Ik verwacht vandaag/morgen via dezelfde site ook die cover te ontvangen en was ook al bang dat ik moest gaan schroeven maar dit is dus makkelijk op te lossenHoop dat hij inderdaad gemakkelijk loskomt, anders sloop ik gewoon die hele cover ( huiverig om anders de doorzichtige balk te beschadigen )
Dan vind ik het een slechte keuze van Sony om de lanyard koppeling op het klepje zelf te plaatsen. Als je zo'n koordje gebruikt moet je dus oppassen dat het klepje er niet afvaltchrdekker schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 15:23:
Nee sorry, niet gemaakt. (heb uiteraard de foto van het klepje met de SXS gemaakt)
edit:
Man - a being in search of meaning
Goed idee! Nagel ze maar aan de schandpaal!Dynamix schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 11:58:
Ik heb net op de FB page van Sony een bericht gepost. Iedere support is welkom natuurlijk!
Als ik de foto bekijk zit die toch juist aan de telefoon vast?BaBy-G schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 16:30:
[...]
Dan vind ik het een slechte keuze van Sony om de lanyard koppeling op het klepje zelf te plaatsen. Als je zo'n koordje gebruikt moet je dus oppassen dat het klepje er niet afvalt
Inderdaad! Je hebt helemaal gelijkRev! schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 16:35:
[...]
Als ik de foto bekijk zit die toch juist aan de telefoon vast?
My bad!
Wanneer komt ICS nou eindelijk hiervoor? Aanvankelijk was het begin 2e kwartaal, dat is toch al een tijdje geleden. Ben heel erg benieuwd!
Kwartaal 2 loopt toch nog tot 30/06 hoorAnheuer schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 16:55:
Wanneer komt ICS nou eindelijk hiervoor? Aanvankelijk was het begin 2e kwartaal, dat is toch al een tijdje geleden. Ben heel erg benieuwd!
Verwijderd
Wat ik top vind! Alleen als er een scheur in zit is de spanning eraf en kan je hem zo lostrekkenVerwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 16:39:
ik probeer het klepi er af te halen uit nieuwsgierigheid maar hij zit goed vast hoor
Wees blij dat die cover dan los te vervangen is, had heel stuk slechter af kunnen lopenVerwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 15:59:
[...]
Tsja, na 2 jaar een X10 gehad te hebben die door zijn zachte achterkant nog nooit uit mijn handen gegleden is moet ik nu toch wennen aan de S dat op sommige momenten ( Koninginnedag en iets uit groene blikken ) al fataal kan zijn. Voortaan niet meer laten vallen inderdaad
Maar ik vind hem ook niet zo makkelijk vast houden als de X10 nee, hij is net iets te hoekig om hem helemaal strak vast te houden. Maarja, dat is mierenneukerij
Herken wel een beetje wat jullie zeggen, maar met dit hoesje heb ik er helemaal geen last meer van, is ook van stroever materiaal.

Welk hoesje is dat? Ik ben namelijk nog op zoek naar een geschikt hoesje voor mijn Xperia S.Rev! schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 19:03:
Herken wel een beetje wat jullie zeggen, maar met dit hoesje heb ik er helemaal geen last meer van, is ook van stroever materiaal.
Voor hoesjes en andere accessoires:nuker schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 20:34:
[...]
Welk hoesje is dat? Ik ben namelijk nog op zoek naar een geschikt hoesje voor mijn Xperia S.
Accessoires voor de Sony Xperia S
Is er eigenlijk al iets bekend over de datum wanneer de xperia s android 4.0 gaat krijgen? Een iets specifiekere datum dan 'het 2de kwartaal van 2012'
Heb al even op het internet gezocht maar niets gevonden.
Dat zou eind deze maand, begin juni moeten zijn.yochi schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 21:49:
Is er eigenlijk al iets bekend over de datum wanneer de xperia s android 4.0 gaat krijgen? Een iets specifiekere datum dan 'het 2de kwartaal van 2012'
Augustus/September in de winkel dacht ik te hebben opgevangen. Shhht.DonnieB schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 22:58:
Wanneer denken jullie dat de volgende Sony Xperia LT29i Hayabusa op de markt komt?
Heb net de specs etc van de Galaxy S3 bekeken, en voor mij is de Xperia S nog altijd de meest interessante telefoon. Een stuk goedkoper, een niet-PenTile-display, ... Fijn dat alle klanten die in de winkel kwamen zeggen dat de Galaxy S3 zoveel beter zou zijn gewoon fout zitten
[ Voor 42% gewijzigd door AmbroosV op 03-05-2012 23:01 ]
Verwijderd
Haha, helemaal mee eens. Dacht na al die grootse verhalen dat de S veel minder zou zijn maar ik ben blij met mijn keuze voor de S! De voorkant: ok, maar de achterkant durf ik alleen aan een blinde te laten zien.AmbroosV schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 22:59:
[...]
Dat zou eind deze maand, begin juni moeten zijn.
[...]
Heb net de specs etc van de Galaxy S3 bekeken, en voor mij is de Xperia S nog altijd de meest interessante telefoon. Een stuk goedkoper, een niet-PenTile-display, ... Fijn dat alle klanten die in de winkel kwamen zeggen dat de Galaxy S3 zoveel beter zou zijn gewoon fout zitten
Wie zit er bij facebook achter Sony Mobile? Blijft raar dat je hun moet uitleggen hoe een probleem op te lossen
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2012 23:05 ]
En veel te groot. Wel een flinke accu, dat is wel positief. Ook MicroSD vind ik wel positief, al hoor ik de laatste tijd steeds meer verhalen over dat dit de orzaak zou kunnen zijn van de Android-lag, en aangezien ik daar op mijn SXS nog niets van heb gemerkt ben ik best bereid dat te geloven. Draadloos opladen vind ik wel awesome.Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 23:04:
[...]
Haha, helemaal mee eens. Dacht na al die grootse verhalen dat de S veel minder zou zijn maar ik ben blij met mijn keuze voor de S! De voorkant: ok, maar de achterkant durf ik alleen aan een blinde te laten zien.
Wie zit er bij facebook achter Sony Mobile? Blijft raar dat je hun moet uitleggen hoe een probleem op te lossen
Al met al vind ik de prijs/kwaliteit van de SXS nog steeds onovertroffen en heb ik er nog geen seconde spijt van gehad.
Dit is geloof ik ook gewoon de markt waar Sony op mikt met hun Xperia lineup. En voor het geld is de SXS een super telefoon, de P en Sola zullen dit ook zijn als je naar de preorder prijzen kijkt en hun specs.Cyleo schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 23:12:
[...]
Al met al vind ik de prijs/kwaliteit van de SXS nog steeds onovertroffen en heb ik er nog geen seconde spijt van gehad.
Het probleem is dat er teveel mensen zijn die puur geilen op specs of teveel luisteren naar verkoop praatjes.
CPU power boeit mij zelf voor geen meter, een dualcore is snel zat, quadcore vreet voor mijn gevoel teveel power en bied niets extras. De snelheid die een quadcore volgens velen extra bied krijg je ook door de software te optimaliseren.
Om eerlijk te zijn vind ik de S3 best wel lelijk aan de voorkant
Dat is dacht ik bij Sony Mobile NL een interne PR-medewerker. PR dus, maar die kennen inderdaad niets van telefoons. De echte problemen los ik regelmatig opVerwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 23:04:
[...]
Vind de Samsung Galaxy S III qua uiterlijk ook tegenvallen. Hoeveel beter zijn de specs nou precies t.o.v. de XPS?
Begin steeds meer de voorkeur te geven aan deze telefoon, maar ik ben nog niet overtuigd...
Begin steeds meer de voorkeur te geven aan deze telefoon, maar ik ben nog niet overtuigd...
Verwijderd
Haha, dat zag ik al inderdaad daar jaAmbroosV schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 23:31:
[...]
Dat is dacht ik bij Sony Mobile NL een interne PR-medewerker. PR dus, maar die kennen inderdaad niets van telefoons. De echte problemen los ik regelmatig opIn België is het nog erger, daar is 't iemand van Engage BBDO die écht niets van smartphones in het algemeen weet, en zelfs geen fatsoenlijk Nederlands spreekt. Daarom dat ik ook altijd op die van NL zit en in Nederlandse winkels mijn telefoons koop.
No way dat ik trouwens een beschermhoes op de S ga doen, kocht hem mede voor zijn design, dat ga ik dan niet teniet doen. Misschien overweeg ik het pas als ik nog een aantal keer een scheur krijg in de onderkant ( tot nu toe valt hij altijd met de onderkant naar beneden )
Eigenlijk is alleen de processor beter en het scherm is groter. De batterij heeft ook wat meer capaciteit, maar ik denk dat dat deels teniet gedaan gaat worden door de SoC en software van Samsung.
De Xperia S is een stuk goedkoper, heeft een scherper scherm, fijnere software (subjectief), en Sony geeft in het algemeen veel betere ondersteuning qua updates. Al zal datmet de S3 en XDA ook geen probleem zijn denk ik.
Het is een beetje voorkeur denk ik, maar ik zou alleen al omwille van het formaat nooit voor de S3 kiezen, de Xperia S heeft al een net iets te groot scherm naar mijn goesting :-P
De Xperia S is een stuk goedkoper, heeft een scherper scherm, fijnere software (subjectief), en Sony geeft in het algemeen veel betere ondersteuning qua updates. Al zal datmet de S3 en XDA ook geen probleem zijn denk ik.
Het is een beetje voorkeur denk ik, maar ik zou alleen al omwille van het formaat nooit voor de S3 kiezen, de Xperia S heeft al een net iets te groot scherm naar mijn goesting :-P
$^$% toch ook hier gele vlekken op het scherm, word mijn eerste telefoon ooit die ik moet terugsturen
.

Ik probeer wat meer duidelijkheid te krijgen en tot nu toe reageert Sony heel correct, dat zijn pluspunten! Voor de geinteresseerden: klik (Dynamix = Ramon)
Verwijderd
Totnutoe is mijn FPC main assy vervangen, en later kwam daar 't zwarte onderstukje bij. Geen idee waarom ze juist dit vervangen... het scherm was het enige probleem..
Ik heb daar ook even gereageerd, vind het werkelijk waar belachelijk dat ze toestellen niet meteen omruilen, hebben ze een bord voor kop ofzo?
Verwijderd
Bij mij staat nu precies hetzelfde,ik denk een zoethoudertje.Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 13:12:
Totnutoe is mijn FPC main assy vervangen, en later kwam daar 't zwarte onderstukje bij. Geen idee waarom ze juist dit vervangen... het scherm was het enige probleem..
Ik vond een raparatie handleiding van de xps hier: http://www.sonymania.cz/s...332888_sb_xperia_s_wi.pdfVerwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 13:12:
Daar staat o.a. in (op pagina 6) hoe je de bottom cover moet verwijderen:
En die moet dus blijkbaar altijd vervangen worden als hij los is gehaald.Remove the Cover Bottom with your fingers.
Scrap! Not to be reused!
FPC is Front Panel Controller. En die zit vast aan het scherm voor zover ik weet. Wil gewoon zeggen dat ze het scherm hebben vervangen denk ik (het hele front panel dus).
De FPC Main Assy is niet het hele display. Zie die handleiding die ik hierboven postte. Staan foto's in van alle onderdelen.AmbroosV schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 14:27:
FPC is Front Panel Controller. En die zit vast aan het scherm voor zover ik weet. Wil gewoon zeggen dat ze het scherm hebben vervangen denk ik (het hele front panel dus).
Fotootje toegevoegd:

[ Voor 17% gewijzigd door riotrick op 04-05-2012 14:32 . Reden: Fotootje toegevoegd: ]
Dat is raar, dus als je er iets aan wilt hangen moet je een nieuwe klepje kopen die voor de normale consument nergens te krijgen is?riotrick schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 14:27:
[...]
Ik vond een raparatie handleiding van de xps hier: http://www.sonymania.cz/s...332888_sb_xperia_s_wi.pdf
Daar staat o.a. in (op pagina 6) hoe je de bottom cover moet verwijderen:
[...]
En die moet dus blijkbaar altijd vervangen worden als hij los is gehaald.
Om er iets aan te hangen moet je hem niet loshalen. Dat kapje is volgens mij niet bedoeld om los te halen. Dat kan alleen op de xperia u. Je kunt er wel zo weer een nieuwe opklikken als hij los is geweest.Rev! schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 14:29:
[...]
Dat is raar, dus als je er iets aan wilt hangen moet je een nieuwe klepje kopen die voor de normale consument nergens te krijgen is?
Verwijderd
De kijkhoek is zeer belabberd van de xperia s dat vind ik echt een minpunt.DonnieB schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 01:24:
Vind de Samsung Galaxy S III qua uiterlijk ook tegenvallen. Hoeveel beter zijn de specs nou precies t.o.v. de XPS?
Als je hem maar een beetje schuin houd dan komt er meteen een witte waas overheen,erg jammer.
Dit topic is gesloten.