Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik stel voor een gele vlekken topic zodat we het hier over de leuke dingen en de mogelijkheden van de xperia s kunnen hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhatch
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-04-2022
Oliesjeik1 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 21:10:
[...]

Ik heb nu ook bijna altijd een gele waas onderin. Zelfs als ie niet super warm meer is. Dus het lijkt wel erger te worden na verloop van tijd.

ps. Is er al een nieuw topic over het castle verhaal m.b.t. het kostenloos opsturen of is er al meer bekend?
Ik heb mijn toestel dinsdag opgestuurd, vandaag e-mail terug van Castle dat ze mijn toestel weer verzonden hebben naar mij. Hopen dat ik dit toestel morgen mag ontvangen. Retourkosten zijn voor eigen rekening blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliesjeik1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 22:04
Bloodhatch schreef op donderdag 12 april 2012 @ 21:28:
[...]

Ik heb mijn toestel dinsdag opgestuurd, vandaag e-mail terug van Castle dat ze mijn toestel weer verzonden hebben naar mij. Hopen dat ik dit toestel morgen mag ontvangen. Retourkosten zijn voor eigen rekening blijkbaar.
Ok, dat is sneller dan ik dacht. Maar je moet dus en de verzendkosten naar hen betalen en ook weer de retourkosten? Dat is toch belachelijk 8)7

Kun je even laten weten of je hetzelfde toestel terug hebt gekregen of dat het toestel omgerolen :D omgeruild is?

Tnx

d'n oliesjeik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhatch
Oliesjeik1 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 21:44:
[...]

Ok, dat is sneller dan ik dacht. Maar je moet dus en de verzendkosten naar hen betalen en ook weer de retourkosten? Dat is toch belachelijk 8)7

Kun je even laten weten of je hetzelfde toestel terug hebt gekregen of dat het toestel omgerolen :D omgeruild is?

Tnx
Nee, de retourkosten zijn voor eigen rekening. Zij betalen vervolgens weer de verzendkosten naar jou toe.

Als er geen problemen zijn met de levering (lees: zoals vorige keer) dan zal ik morgen kunnen laten weten of het toestel hetzelfde is of niet. Ik kan dit herkennen aan een klein krasje :). Ik had een factory reset uitgevoerd alvorens ik het toestel terugstuurde.

[ Voor 20% gewijzigd door Bloodhatch op 12-04-2012 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 11:35
Ik heb eerder mijn telefoon omgeruild voor een nieuwe XPS (12W11) en deze heeft nu weer exact hetzelfde probleem: Gele vlek bij hogere temperaturen. Vanavond even gemeld bij ThePhoneHouse Haarlem, maar nu plotseling mag ik hem, in tegenstelling tot de eerste keer, niet meer zomaar omruilen. Terwijl men bij de eerste omruilactie toegezegd heeft dat ik zo vaak mocht ruilen als nodig was tot ik een deugdelijk product zou hebben.

Afin, morgen zou ik gebeld moeten worden want dit moest eerst "met het hoofdkantoor besproken worden". De reden: Deze telefoon is niet geretourneerd binnen de zeven dagen! Nogal wiedes dunkt me. dit is het TWEEDE toestel. Dat zou dan betekenen dat je altijd maar één keer een ondeugdelijk product mag omruilen :-)

Ik vraag me serieus af of ik niet gewoon dat ding teruggeef en een ander toestel moet nemen, want ik heb nu al in twee verschillende W-nummers hetzelfde probleem gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:35
@ eRixxje, wat was het andere W nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 11:35
vanputten80 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:30:
@ eRixxje, wat was het andere W nummer?
Ik heb dat toen helaaaaaaas niet opgeschreven, maar deze kwam uit een nieuwe zending, dus ik gok dat dat een eerdere was.

ThePhoneHouse geeft ook gewoon toe dat omruilen voor een andere waarschijnlijk onzin is omdat die hetzelfde probleem wel zal hebben.... Maar ondertussen verkopen ze ze vrolijk. 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door eRixxje op 12-04-2012 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Oke, ik heb zelf "last" van de battery drain (als in: hij loopt snel leeg, dit is voor mij niets nieuws, want zelfs met de drain houdt hij het langer vol dan mijn oude Desire, maar je snapt mijn punt), en ik heb vandaag CPU spy eens geinstalleerd en ik snap denk ik nu ook wel waarom: Mijn CPU gaat bijna niet in deep sleep (17%), in plaats daarvan blijft hij lekker doortikken op 384 MHz. Kan iemand die wel lange tijden haalt even controleren of hij andere waardes heeft? En of het hier dus inderdaad aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubdown
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-11-2023
Ook inmiddels bezitter van de Xperia S sinds gisteren. Bevalt mijn priva, alleen valt me op dat het batterij na genoeg vrijwel leeg is binnen 11 uur.

Heeft iemand wat tips voor dit "issue"?

Oh en tevens nu hopend dat de gele vlekken ook niet een issue wordt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasooktoevallig
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Rubdown schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 00:11:
Ook inmiddels bezitter van de Xperia S sinds gisteren. Bevalt mijn priva, alleen valt me op dat het batterij na genoeg vrijwel leeg is binnen 11 uur.

Heeft iemand wat tips voor dit "issue"?

Oh en tevens nu hopend dat de gele vlekken ook niet een issue wordt....
Een echte oplossing voor het accuverbruik moet van Sony komen. Het is een bug en die moeten ze fixen. Het probleem wordt hier van begin af aan uitgebreid besproken, dus als je de moeite neemt om voorgaande berichten te lezen kom je die tips wel tegen.

Kun je ons vertellen welke productieweek jouw toestel heeft? Die staat op de sticker onder de achterklep. Voorbeeld: 12W11 betekent 2012, week 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubdown
  • Laatst online: 22-11-2023
Net bekeken, mijne is 2012 uit week 12. Zwarte telefoon trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demandela
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-07-2019
dasooktoevallig schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 00:14:
[...]

Een echte oplossing voor het accuverbruik moet van Sony komen. Het is een bug en die moeten ze fixen. Het probleem wordt hier van begin af aan uitgebreid besproken, dus als je de moeite neemt om voorgaande berichten te lezen kom je die tips wel tegen.

Kun je ons vertellen welke productieweek jouw toestel heeft? Die staat op de sticker onder de achterklep. Voorbeeld: 12W11 betekent 2012, week 11.
Is het niet iets om alle tips te bundelen en die in de startpost te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Beeld kwaliteit via HDMI viel wel wat tegen trouwens, leek net of de kleuren 16bit waren?

Sinds de .73 firmware gebruikt het Andriod systeem gemiddeld 13%, dat was met de .67 firmware altijd hoger dan 30%

[ Voor 39% gewijzigd door Rev! op 13-04-2012 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Sony Music Unlimited is inmiddels verkrijgbaar, voor de mensen die nog een Spotify concurrent zoeken. Je kan het 30 dagen gratis uitproberen als je je hier aanmeld. Ze hebben apps voor telefoons en tablets (een grote plus tov spotify). App heeft mijn inziens nog wel wat optimalisatie nodig, en ik had ook liever een programma gehad voor de computer, maar het aanbod staat mij beter aan dan Spotify tot nu toe. Ik blijf het nog even proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ribbe82
  • Laatst online: 02-09 07:25
En inmiddels de .73 firmware ook beschikbaar OTA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
he he ik krijg een nieuw toestel, mag hem direct omruilen in de winkel, @TPH

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
.73 ook hier beschikbaar, maar niet OTA. Staat dat ik een computer moet gebruiken. Straks maar eens even doen :)

WORLD_6.0.A.3.67
GENERIC

[ Voor 11% gewijzigd door -MD- op 13-04-2012 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wai_AM
  • Laatst online: 16-09 20:19
Als mensen nou eens de branding erbij zetten over de .73 update is het veel duidelijker.

edit: Zonder branding kan je ook schreeuwen dat ICS 4.03 uit is.

[ Voor 30% gewijzigd door Wai_AM op 13-04-2012 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Laatst online: 17:03
ik zie ook geen OTA, op mijn computer weet ik nog niet (niet kunnen checken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Laatst online: 17:03
Wanneer wordt 4.0 eigenlijk verwacht? Ik las laatst dat de 2011 telefoons eerder 4.0 krijgen dan de xps :(

EDIT: sorry voor dubbelpost, had ik niet gemerkt.

[ Voor 20% gewijzigd door prekz op 13-04-2012 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:20
prekz schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 11:18:
Wanneer wordt 4.0 eigenlijk verwacht? Ik las laatst dat de 2011 telefoons eerder 4.0 krijgen dan de xps :(
In juni ben je aan de beurt.
2011 begint volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ribbe82
  • Laatst online: 02-09 07:25
Wai_AM schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 11:17:
Als mensen nou eens de branding erbij zetten over de .73 update is het veel duidelijker.

edit: Zonder branding kan je ook schreeuwen dat ICS 4.03 uit is.
Ja was te snel.
Ik heb een los toestel gekocht bij Coolblue. Dus generic firmware denk ik?

edit: overigens heb ik de .67 firmware OTA geflased, en deze met PC companion. De SXS hing toch al aan de usb, maar ik kreeg de melding via update-center van SXS.

[ Voor 18% gewijzigd door ribbe82 op 13-04-2012 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die van Coolblue zijn Generic NL (cust 1993), en daarvoor is inderdaad .73 net beschikbaar via PC Companion en SEUS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syrae
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-10-2020
pc companion hier zelf ook geupdate, zeurt nog wel over het feit dat mijn tel minder dan 50% is opgeladen maar gaat wel updaten, daarnaast geen gedoe meer met volume knop indrukken en aanzetten dan pas stekker erin etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
AmbroosV schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 11:34:
Die van Coolblue zijn Generic NL (cust 1993), en daarvoor is inderdaad .73 net beschikbaar via PC Companion en SEUS.
Heb mijn telefoon geflashed naar de Generic NL en krijg ook net de update binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook een kleine gele waas onderin mijn scherm, als ik hem een uur heb gebruikt. Maar om daar nou over te zeiken en al die moeite te doen vind ik niet waard.
Ze mogen btw wel opschieten met android 4, vind dat we lang genoeg hebben gewacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhatch
Mijn toestel blijkt naar Dynafix verstuurd te zijn, wie weet hoe lang het gaat duren voordat ik um terug heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07 18:48
Bloodhatch schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 11:57:
Mijn toestel blijkt naar Dynafix verstuurd te zijn, wie weet hoe lang het gaat duren voordat ik um terug heb.
Dat was mijne ook. Die is door dynafix nu doorgestuurd naar een "externe reparateur". Wellich sony zelf.

Facebook :: Twitter :: PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Laatst online: 10:12
Hier ook 6.0.A.3.73 update via PC Companion. Heb een unbranded telefoon en alleen firmware geinstalleerd wanneer deze via PC Companion beschikbaar was. Kreeg de melding niet op m'n telefoon maar nav dit topic gaan kijken. Hopelijk kan ik ook genieten van een betere batterij na deze update! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhatch
riotrick schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 12:01:
[...]

Dat was mijne ook. Die is door dynafix nu doorgestuurd naar een "externe reparateur". Wellich sony zelf.
Hoe lang ben jij je toestel nu kwijt? Ergens ben ik wel blij dat ze de telefoon gaan repareren, met een nieuwe die ze toesturen kan dat probleem alsnog voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Ben er nu mee bezig. Neem er wel even de tijd voor, het programma geeft aan dertig minuten (voor het geval dat je het ff snel wilde doen).

Edit:
Het is met een kwartiertje gedaan.

[ Voor 14% gewijzigd door -MD- op 13-04-2012 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Bloodhatch schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 12:14:
[...]

Hoe lang ben jij je toestel nu kwijt? Ergens ben ik wel blij dat ze de telefoon gaan repareren, met een nieuwe die ze toesturen kan dat probleem alsnog voorkomen.
ik weet niet of ze het echt reapareren of dat je een nieuwe krijgt je kan ook een nieuw schermpje krijgen die hetzelfde is als die je nu hebt.

ik vindt het maar raar dat ze het gaan maken terwijl het gewoon een productie fout is. daar hoor je gewoon een nieuwe voor te krijgen.
ik ben daarvoor gegaan en gekregen.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
Wat ik zo begreep op de diverse fora is dat het scherm wordt vervangen door sony.
Ik heb mijn telefoon op 5 april bij TPH weggebracht. Hij is gisteren door dynafix doorgestuurd naar een externe reparateur. Bij TPH hebben ze me verteld dat het tot 15 werkdagen duurt. Gewoon even afwachten dus.

Verder ga ik er wel vanuit dat als ze het scherm vervangen, dat je dan een scherm krijgt waar het probleem niet in zit. Dus wat dat betreft vind ik het niet zo erg dat hij gerepareerd wordt ipv omgeruild.

[ Voor 30% gewijzigd door riotrick op 13-04-2012 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhatch
riotrick schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 12:24:
Wat ik zo begreep op de diverse fora is dat het scherm wordt vervangen door sony.
Ik heb mijn telefoon op 5 april bij TPH weggebracht. Hij is gisteren door dynafix doorgestuurd naar een externe reparateur. Bij TPH hebben ze me verteld dat het tot 15 werkdagen duurt.
Bah, twee weken. Nou maar hopen dat er geen dode pixels in het nieuwe scherm zullen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
Bloodhatch schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 12:25:
[...]

Bah, twee weken. Nou maar hopen dat er geen dode pixels in het nieuwe scherm zullen zitten.
15 werkdagen is 3 weken overigens. En pasen zat er bij mij ook nog tussen. Maar ja rustig afwachten. Heb een htc wildfire s meegekregen als leentelefoon. Ben ik in ieder geval nog normaal bereikbaar.

Het FreeXperia team is overigens lekker bezig. CM9 gaat niet lang meer duren:

Afbeeldingslocatie: http://online.schippersnet.nl/upload/thu/img4f87ffc51fcde.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door riotrick op 13-04-2012 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhatch
riotrick schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 12:27:
[...]

15 werkdagen is 3 weken overigens. En pasen zat er bij mij ook nog tussen. Maar ja rustig afwachten. Heb een htc wildfire s meegekregen als leentelefoon. Ben ik in ieder geval nog normaal bereikbaar.
Slordig gelezen van mij, 3 weken maar het alleen niet beter :p. Daarbij heb ik geen leentoestel gekregen omdat ik geen verzekering heb afgesloten. Zit ik weer met mijn nokia 5530.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geef ff een gil als. 73 voor kpn beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Ik kan er trouwens geen changelog van vinden. Heeft iemand die ergens voorbij zien komen?
Benieuwd of er nog wat meer gesleuteld is behalve aan de batterij performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Laatst online: 10:12
MistaDevine schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 12:15:
Ben er nu mee bezig. Neem er wel even de tijd voor, het programma geeft aan dertig minuten (voor het geval dat je het ff snel wilde doen).

Edit:
Het is met een kwartiertje gedaan.
Hier ook een kwartier inderdaad:
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/25g9k75.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaat
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 09:38
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 11:55:
Heb ook een kleine gele waas onderin mijn scherm, als ik hem een uur heb gebruikt. Maar om daar nou over te zeiken en al die moeite te doen vind ik niet waard.
Ze mogen btw wel opschieten met android 4, vind dat we lang genoeg hebben gewacht.
Dat gevoel had ik ook, tot de vlek begon te groeien. inmiddels is het uitgezaait naar alle zijkanten van het scherm. ik krijg een nieuwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
Bloodhatch schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 12:29:
[...]

Slordig gelezen van mij, 3 weken maar het alleen niet beter :p. Daarbij heb ik geen leentoestel gekregen omdat ik geen verzekering heb afgesloten. Zit ik weer met mijn nokia 5530.
Ik heb ook geen verzekering. TPH heeft dat als service bij elke reparatie. Je moet alleen borg betalen voor het leentoestel (125euro).
MistaDevine schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 12:31:
Ik kan er trouwens geen changelog van vinden. Heeft iemand die ergens voorbij zien komen?
Benieuwd of er nog wat meer gesleuteld is behalve aan de batterij performance.
Sony geeft geen changelogs voor hun updates. Je hoort vooral dat dat accu verbeterd is met .73. Voor de rest weinig verschil.
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 11:55:
Q2 komt de release volgens sony. Zal mei / juni worden. Maar goed denk dat we ruim voor die tijd al wel CyanogenMod 9 hebben.

[ Voor 46% gewijzigd door riotrick op 13-04-2012 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 15:21
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 10:26:
[...]

Als je m net geupdate hebt duurt het even voordat je batterij langer meegaat. Zou ook ff de battery reset doen na het flashen van een nieuw ROM.
Hoe doe je een battery reset?
Is dat met powerknop + volume up 10sec? Of moet de de batt stats resetten ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de 73 update ook al voor t mobile beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk-
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-09-2024
Net bij de T-Mobile geweest voor mijn 'gele vlekken' scherm wat ook is uitgezaaid naar de zijkanten.
Toestel besteld bij studentmobiel met t-mobile abo. Ze adviseerde me om klantenservice van T-mobile te bellen zodat bij mij aan de deur mijn toestel geruild zou kunnen worden.

Dadelijk de klantenservice maar eens bellen voor een afspraak. Als ik hem bij de winkel inlever word hij gemaakt en krijg ik hem na 2 weken terug, dat duurt me toch net allemaal wat te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydr
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online

ydr

Gisteren via Hi m'n toestel op laten halen, krijg hem als het goed is dezelfde dag volgende week weer terug. Een kleine xperia ter vervanging gekregen, al met al prima service.
Verbaasde me wel dat de klantenservice het probleem met de vlekken helemaal niet kende en dat ik die man moest gaan vertellen wat het precies was.. :D

Ben maar weer even terug naar mijn x10 gezien het leentoestel mij te klein is en allemachtig, wat is die traag in vergelijking met de SXS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost89
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-05 09:59

joost89

Android <3

Ik hoor zoveel mensen klagen over de gele vlek, ben ik dan zowat de enige die geen gele vlekken heeft?

Toestel uit
12w11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk-
joost89 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 14:35:
Ik hoor zoveel mensen klagen over de gele vlek, ben ik dan zowat de enige die geen gele vlekken heeft?

Toestel uit
12w11
Heb je hem al goed warm laten worden dan? Ik zie het niet op een donkere achtergrond maar op een witte moet het goed te zien zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 11:52

Toestel uit
12w11
Ik heb ook vrijwel nergens last van. Alleen als je het weet en heeeeel goed kijkt zie je het een beetje. Ik vind het totaal niet hinderlijk. 12w09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TotalRoef
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-12-2024
Ik zit hier met een 12W09, geel zie ik alleen langs de onderste rand van het scherm. Niet storend voor mij..
Wel een verschrikkelijke battery drain op .67 (T-Mobile)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laarom
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-08 09:46
12w09 en ook nergens last van...

Ericsson-GH197>Sagem MC820>Panasonic GD90>SonyEriccson T68i>HTC Typhoon>HTC TyTN>SonyEricsson W960i>Samsung Omnia HD>HTC Desire HD>Sony Xperia S>Xperia Z>Xperia Z2>Samsung Galaxy S7 Edge>S8>S10>S21Ultra>S22Ultra>OppoFindX8Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:10

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik heb 12w09 en nog nergens last. Heb de telefoon al sinds 8 maart in bezit.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net mijn vervangende toestel gekregen en dit is er een uit 12W13. Hoop dat deze batch wel goed is :)

Laat het nog horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:39

Toestel uit
12w11
12W09 (zwart), geen gele waas of vlekken gezien, heb er ook niet naar gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 15:04:
Net mijn vervangende toestel gekregen en dit is er een uit 12W13. Hoop dat deze batch wel goed is :)

Laat het nog horen.
Nieuwe batch lijkt het. Bij welke winkel heb jij deze aangeschaft? Ben benieuwd naar jouw ervaring betreft de vlekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk-
zo, ik heb net de klantenserice van T-mobile aan de lijn gehad voor het gele vlekken probleem. Mijn toestel is het type 12W10.

Ik heb de situatie uitgelegd en werd doorverbonden met de afdeling reparatie. Voor het probleem had ik 2 opties:

- reparatie (toestel ongeveer 3 weken kwijt)
- omruilen aan de deur

Ik heb gekozen voor het laatste. Het gaat dan om een omruil toestel wat niet helemaal nieuw is, wat bijvoorbeeld is teruggestuurd door een verkeerde levering of zoiets.

Er was op het moment geen xperia s op voorraad om om te ruilen, waarschijnlijk is half Nederland daar nu mee bezig. Binnen 10 dagen krijg ik bericht voor een afspraak om de mijne om te ruilen. Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
Balen, ik heb sinds vandaag ook de gele vlekken. Ik was net zo blij dat ik aan de problemen ontsnapt leek te zijn :(

Mijn telefoon is van 12W09, mocht iemand dat interessant vinden. Maandag maar eens even langs de phonehouse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost89
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-05 09:59

joost89

Android <3

Zojuist StabillityTest laten draaien, toestel werd niet warmer dan 41 graden, geen gele vlekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
joost89 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 15:51:
Zojuist StabillityTest laten draaien, toestel werd niet warmer dan 41 graden, geen gele vlekken.
Versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-07-2022
Hello, vraagje: ondersteunt de xperia s geen 5ghz wifi?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje: als ik bel en het toestel op speaker zet, dan kan ik daarna niet meer overschakelen naar 'gewoon' telefoneren (speaker uit dus) zonder eerst de verbinding te verbreken... Dat is niet naar mijn zin. Iemand een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
nou heb hier een xperia s van 12W13. zie nog niks. we gaan testen. deze kwam standaard met .67 en zegt net een update te hebben naar .73

kwam in de winkel wisten ze nog van niks. maar belletjes naar de helpdesk maakte een hoop goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanputten80 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 15:24:
[...]

Nieuwe batch lijkt het. Bij welke winkel heb jij deze aangeschaft? Ben benieuwd naar jouw ervaring betreft de vlekken.
Ben hem nu aan het opwarmen naar 40 graden.

*Weet iemand trouwens hoe je kan zorgen dat de contactpersonen ook een afbeelding krijgen vanuit facebook? Bij de vorige telefoon lukte het maar krijg het nu niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 16:56:
vraagje: als ik bel en het toestel op speaker zet, dan kan ik daarna niet meer overschakelen naar 'gewoon' telefoneren (speaker uit dus) zonder eerst de verbinding te verbreken... Dat is niet naar mijn zin. Iemand een oplossing hiervoor?
Gewoon op dezeflde knop drukken en hij schakelt hier gewoon weer terug.

Overigens kunnen we denk ik wel stellen dat de nieuwere batch geen gele vlekken probleem heeft, en de oudere incidenteel. Misschien een idee om het hier weer wat meer over het toestel te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laarom
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-08 09:46
Slurp schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 16:35:
Hello, vraagje: ondersteunt de xperia s geen 5ghz wifi?!
Nee.

Ericsson-GH197>Sagem MC820>Panasonic GD90>SonyEriccson T68i>HTC Typhoon>HTC TyTN>SonyEricsson W960i>Samsung Omnia HD>HTC Desire HD>Sony Xperia S>Xperia Z>Xperia Z2>Samsung Galaxy S7 Edge>S8>S10>S21Ultra>S22Ultra>OppoFindX8Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 17:31:

*Weet iemand trouwens hoe je kan zorgen dat de contactpersonen ook een afbeelding krijgen vanuit facebook? Bij de vorige telefoon lukte het maar krijg het nu niet voor elkaar.
Facebook openen en via de instellingen alle contacten synchroniseren. Vervolgens naar je contactpersonen gaan, en daar je Facebook contacts uitvinken. Voor je andere contacten blijft de foto van Facebook dan wel actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TripleM schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 17:45:
[...]

Facebook openen en via de instellingen alle contacten synchroniseren. Vervolgens naar je contactpersonen gaan, en daar je Facebook contacts uitvinken. Voor je andere contacten blijft de foto van Facebook dan wel actief.
Oke bedankt.

Het lijkt erop dat bij de batch van 12W13 geen gele vlekken zijn. Heb even een test gedraaid voor 10 minuten en tot nu toe niks te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Net even een testje gedraaid, max 42 graden gekregen met moeite. Als ik heel goed kijk zie ik heel heel subtiel een geel vlekje rechts onderin. Dat gaat me normaal nooit opvallen dus voorlopig doe ik er niks mee.

[ Voor 0% gewijzigd door TripleM op 13-04-2012 20:21 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is duz het het probleem... Dat hangt blijkbaar samen met de Time-out voor je scherm?

En ik heb GEEN witte vlek en 12 W 09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietrucci
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-11-2019
Stability test gedraaid meer dan 20 min, met pijn en moeite op 40-41 graden gekregen.
Geen enkele schijn van geel.
12W09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zojuist .73 update geinstalleerd, wat is er eigenlijk veranderd in .73 ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 19:55:
zojuist .73 update geinstalleerd, wat is er eigenlijk veranderd in .73 ??
Niet veel, de batterij schijnt wat beter te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny69
  • Laatst online: 17-07-2022
geeft bij mij elke keer een fout tijdens downloaden nieuwe software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dasooktoevallig schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 23:56:
[...]

Probeer het volgende eens:

1. deïnstalleer PC Companion voor zover je dat nog niet gedaan hebt.
2. Herstart je pc.
3. Haal PC Companion van Sony's website:
http://www.sonymobile.com/global-en/tools/pc-companion/
Maak je geen zorgen dat het een iets oudere versie is dan op je telefoon. De update krijg je automatisch.
4. Installeer de pc companion. Verbind de telefoon wanneer dat wordt aangegeven. Nu zou het moeten werken. Als dat niet zo is, kom er dan nog even op terug.
Hij doet het nog steeds niet bij mij. En Windows weigert om de MTP drivers te installeren. Ik heb het geprobeerd vanuit de telefoon door te drukken op: PC compagnon installeren en daarna via apparaatbeheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
-edit- Dankje, plaats ik m'n post daar! Mag ook verwijderd worden evt.

[ Voor 91% gewijzigd door TripleM op 13-04-2012 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wai_AM
TripleM schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 20:23:
Mogen accessoires hier ook besproken worden overigens?

Ik ben namelijk op zoek naar een hoesje! Sony lijkt zelf geen officieel hoesje te hebben, en als ik bv bij Coolblue kijk, zie ik bij sommige van de hoesjes die ook geschikt zouden zijn voor de Xperia S de opmerking dat het hoesje voor dat toestel niet perfect past. Of hij is te ruim en het toestel valt eruit, of de flap kan er niet overheen...

Heeft iemand hier al goede ervaringen met een hoesje? En/of andere leuke/handige/mooie accessoires?
Er is hiervoor:
Accessoires voor de Sony Xperia S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
TripleM schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 20:23:
Mogen accessoires hier ook besproken worden overigens?
Zie hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AmbroosV schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 20:01:
[...]

Nou niets van te merken, kwartier van de lader af en al 10% kwijt.... geweldig dit -.-'

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 20:33:
[...]

Nou niets van te merken, kwartier van de lader af en al 10% kwijt.... geweldig dit -.-'
Da's wel heel extreem. Zet je telefoon eens uit, en dan power+omlaag inhouden tot hij driemaal trilt, dan gewoon terug aan. Bij mij is een halfuur een spelletje spelen net 10%...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasooktoevallig
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 20:16:
[...]

Hij doet het nog steeds niet bij mij. En Windows weigert om de MTP drivers te installeren. Ik heb het geprobeerd vanuit de telefoon door te drukken op: PC compagnon installeren en daarna via apparaatbeheer.
Heb je de PC Companion alleen vanaf de telefoon geprobeerd te installeren of ook volgens de stappen die ik beschreven had?

Zo ja, dan is de volgende test om PC Companion op een andere PC te installeren. Werkt het dan wel, dan zit de oorzaak in jouw pc. Werkt het dan ook niet, dan is het de telefoon, net als bij mij. Laat nog even van je horen als je dit getest hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die dat HD filmpje ergens online kan zetten wat standaard op de S stond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasooktoevallig
AmbroosV schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 20:01:
[...]

Ja, daar hoop ik ook op. :)

In CPU Spy zie ik dat de processor aanzienlijk meer in de slaapstand (Deep Sleep) gaat dan op de .67 ROM. Dat zou toch positieve uitwerking moeten hebben op het verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 20:45:
lijkt me copyrighted material
edit: hoewel youtube er vol mee staat: Xperia HD Landscapes.mp4

[ Voor 12% gewijzigd door JJ Le Funk op 13-04-2012 21:07 ]

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik heb sinds vandaag ook de Xperia S. De mijne is een 12W11 en nog geen problemen tot nu toe :)

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wai_AM
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 20:45:
heb hem hier gezet
http://www.MegaShare.com/4113519
http://www.multiupload.nl/1J47KFVWOT

[ Voor 7% gewijzigd door Wai_AM op 13-04-2012 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamex
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-12-2020
Vraagje,

Merken jullie ook dat de Xperia S soms erg veel lag heeft op de home screen?
Hij hapert nogal bij mij wanneer ik van pagina wil wisselen (scrollen).

Ook merk ik soms wat lag tijdens het scrollen in apps of de widgetpicker..

Is dit normaal of wordt het tijd om Hi te bellen? :S

Edit: Afgelopen zaterdag gekocht en vooralsnog bijna niets geinstalleerd btw.

[ Voor 12% gewijzigd door Flamex op 13-04-2012 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flamex schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 21:16:
Vraagje,

Bel Hi.. De Xperia S is een geweldige toptelefoon waarbij lag totaal niet aanwezig is omdat hij daarvoor veel te goed en snel is. Ik denk dat er iets mis is met jouw exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Nou nou, je hoeft niet direct Hi te bellen. Ik zou eens beginnen met een factory reset of kijken of er een update is voor je toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamex
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-12-2020
Frietsaus schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 21:53:
Nou nou, je hoeft niet direct Hi te bellen. Ik zou eens beginnen met een factory reset of kijken of er een update is voor je toestel.
De factory reset was het eerste dat ik heb geprobeerd.
Vervolgens geüpdatet, niets veranderd.

Enkele momenten geleden nog naar de NL Generic firmware geflasht en door geüpdatet naar .73.
Niets blijkt te helpen..

Morgen is de laatste dag van mijn bedenktijd, is het niet het beste om gewoon te annuleren en het vervolgens opnieuw te bestellen (om problemen met de klantenservice te voorkomen)?

Ik heb altijd "pech" met de Hi klantenservice en geloof absoluut niet dat het dit keer beter zal verlopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dasooktoevallig schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 20:37:
[...]
Zo ja, dan is de volgende test om PC Companion op een andere PC te installeren. Werkt het dan wel, dan zit de oorzaak in jouw pc. Werkt het dan ook niet, dan is het de telefoon, net als bij mij. Laat nog even van je horen als je dit getest hebt.
Geprobeerd vanuit telefoon en vanaf website en met de nieuwste versie. Natuurlijk eerst alles netjes uninstallen. Het mocht allemaal niet baten. Vanuit een andere pc werkt het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:03

Damian

Insane Obtrusion

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Echt wel... Reken er niet op voor juni...
Sowieso wordt in heel dat bericht niet gesproken over de Xperia S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasooktoevallig
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 22:47:
[...]

Geprobeerd vanuit telefoon en vanaf website en met de nieuwste versie. Natuurlijk eerst alles netjes uninstallen. Het mocht allemaal niet baten. Vanuit een andere pc werkt het ook niet.
Ga eens naar Instellingen > Toepassingen > Alle. Zoek daar de app MTPApp op. Wis de gegevens van die app. Verbind dan de telefoon weer met de PC.

Vertel me of PC Companion nu de telefoon wel herkent. Bij mij werkt dat steeds eenmalig. Vertel me ook even of de Interne Opslag dan voor jou zichtbaar is in de Windows Verkenner. Aan de hand van je antwoord kom ik dan met je volgende stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dasooktoevallig schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 23:17:
[...]

Ga eens naar Instellingen > Toepassingen > Alle. Zoek daar de app MTPApp op. Wis de gegevens van die app. Verbind dan de telefoon weer met de PC.

Vertel me of PC Companion nu de telefoon wel herkent. Bij mij werkt dat steeds eenmalig. Vertel me ook even of de Interne Opslag dan voor jou zichtbaar is in de Windows Verkenner. Aan de hand van je antwoord kom ik dan met je volgende stap.
Werkt niet. Ik zit op Windows 7 x64 en mijn MTP drivers worden gewoon niet geïnstalleerd om welke reden dan ook. Wellicht heeft dat er iets mee te maken.

Edit: Uiteindelijk is het wel gelukt na een paar keer unpluggen. Eerst cache verwijderen en dan opnieuw proberen te connecten. Bedankt voor de hulp dasooktoevallig :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2012 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasooktoevallig
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 23:41:
[...]

Werkt niet. Ik zit op Windows 7 x64 en mijn MTP drivers worden gewoon niet geïnstalleerd om welke reden dan ook. Wellicht heeft dat er iets mee te maken.

Edit: Uiteindelijk is het wel gelukt na een paar keer unpluggen. Eerst cache verwijderen en dan opnieuw proberen te connecten. Bedankt voor de hulp dasooktoevallig :)
Had je ook al geprobeerd om Windows Media Player bij Microsoft te downloaden en opnieuw te installeren? De MTP-drivers worden dan ook meegeïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dasooktoevallig schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 23:59:
[...]

Had je ook al geprobeerd om Windows Media Player bij Microsoft te downloaden en opnieuw te installeren? De MTP-drivers worden dan ook meegeïnstalleerd.
Ik zal dat morgen even proberen. Ik zal dan ook gelijk even checken of ik in de internal storage kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 22:22

SaN

Flamex schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 21:16:
Vraagje,

Ik heb dat ook hoor. Verder niemand? Ik had zelf het idee dat het aan 2 widgets van mij lag. Zal ze eens verwijderen en nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sommige widgets en live wallpapers vertragen de launcher serieus. Oa die weerwidgets die er standaard opzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb geen problemen van lag, heel soepel allemaal, heb wel een simpele achergrond, geen bewegende.

net de sxs aan de laptop aangesloten, voor t mobile nog geen update naar 73 :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solidjustus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-08 18:06
AmbroosV schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 08:51:
Sommige widgets en live wallpapers vertragen de launcher serieus. Oa die weerwidgets die er standaard opzitten.
Ook ik heb een lag in de launcher(geen live wallpaper), bij zowel de apps: series guide als calengoo (calender app)

Dit was al zo bij de .73 generic en nu ook nog bij de rooted .67

Voor de rest werkt de phone zeer snel. Heb overigens nog geen vervangende launcher geprobeerd.

Verder heb ik een vraag: Is een dode pixel groep ook te zien wanneer het scherm uit is?
Lijkt mij persoonlijk niet, maar dan betekent het dat er een foutje in mijn scherm zit.

Het is weliswaar miniscuul, maar nu dat ik het weet kan het gaan irriteren.
De originele protector is er van af en er zit een Brando op nu.

Gelukkig nog geen gele vlekken kunnen constateren, na een paar uur HD series kijken en 9mm spelen zou je verwachten dat de SXS warm genoeg zou zijn. Maar gelukkig niks te zien.
Pagina: 1 ... 39 ... 63 Laatste

Dit topic is gesloten.