Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost89
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-05 09:59

joost89

Android <3

Gevraagd op het Hi Forum wanneer de .73 firmware wordt vrijgegeven in Nederland

Antwoord:
Het is niet bekend wanneer die update uitgerold wordt in NL, noch is het bekend wanneer jij hem dan mag downloaden gezien het gekoppeld is aan serienummers en die worden per batches geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhatch
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-04-2022
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2012 @ 14:18:
Nadat ik gister wat spelletjes gespeeld heb is de befaamde gele vlek bij mij ook licht zichtbaar geworden.
Ik ben meteen gestopt met spelen en heb de battery-test gedaan, 39 graden.
De cover verwijderd en de temperatuur zakte naar 30 graden waarna de gele vlek weer verdween.
Nu is de batterij 24 graden en is de gele vlek niet meer zichtbaar.
Ik neem aan dat als ik de batterij nu weer "verhit" tot bijna 40 graden deze gele vlek weer terugkomt en misschien niet meer weg gaat, dus het spelletjes spelen sla ik maar even over.
Mijn toestel is ook uit week 11 en besteld via Castle, ik ga even afwachten hoe het probleem afgehandeld wordt bij Bloodhatch alvorens mijn toestel zelf terug te sturen.
Toestel is retour ontvangen bij Castle, ik houd jullie op de hoogte

[ Voor 22% gewijzigd door Bloodhatch op 11-04-2012 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:52
TiesB schreef op woensdag 11 april 2012 @ 15:47:
[...]

Gewoon, net als elke andere melding:
Je haalt het melding ding naar beneden en drukt dan aan de bovenkant op wissen, naast de naam van je provider.
Bedankt voor je antwoord. Maar dat begrijp ik inderdaad wel. Punt is dat ik die hele melding niet wil krijgen.. Na 66x die melding gekregen te hebben begrijp ik ondertussen wel dat je er stroom mee bespaar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:12
Shifty47 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 16:06:
[...]

Bedankt voor je antwoord. Maar dat begrijp ik inderdaad wel. Punt is dat ik die hele melding niet wil krijgen.. Na 66x die melding gekregen te hebben begrijp ik ondertussen wel dat je er stroom mee bespaar 8)7
Kun je niet bij liveware beheren die melding aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 11:52
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2012 @ 14:18:
Nadat ik gister wat spelletjes gespeeld heb is de befaamde gele vlek bij mij ook licht zichtbaar geworden.
Ik ben meteen gestopt met spelen en heb de battery-test gedaan, 39 graden.
De cover verwijderd en de temperatuur zakte naar 30 graden waarna de gele vlek weer verdween.
Nu is de batterij 24 graden en is de gele vlek niet meer zichtbaar.
Ik neem aan dat als ik de batterij nu weer "verhit" tot bijna 40 graden deze gele vlek weer terugkomt en misschien niet meer weg gaat, dus het spelletjes spelen sla ik maar even over.
Mijn toestel is ook uit week 11 en besteld via Castle, ik ga even afwachten hoe het probleem afgehandeld wordt bij Bloodhatch alvorens mijn toestel zelf terug te sturen.
Waarom stuur je 'm niet terug als het vaker voorkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
[...]

Gewoon negeren. De melding verdwijnt vanzelf.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Weet iemand hoe je contacten van Facebook aan je telefoonlijst kan toevoegen? Alle sync opties staan aan, maar ik kan die optie niet vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:10

Zeror

Ik Henk 'm!

Hoe kan mijn contacten op achternaam sorteren? Ik gebruik de contacten uit Gmail en niet van de simkaart.. Heb de optie zoals genoemd op Internet nog niet gevonden.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasooktoevallig
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Zeror schreef op woensdag 11 april 2012 @ 18:42:
Hoe kan mijn contacten op achternaam sorteren? Ik gebruik de contacten uit Gmail en niet van de simkaart.. Heb de optie zoals genoemd op Internet nog niet gevonden.
Druk in je contacten app op de Menu knop. Kies "Contacten filteren". Druk op "Lijst sorteren op".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Rev! schreef op woensdag 11 april 2012 @ 17:23:
Weet iemand hoe je contacten van Facebook aan je telefoonlijst kan toevoegen? Alle sync opties staan aan, maar ik kan die optie niet vinden?
Facebook app -> Instellingen -> "contacten synchroniseren" (helemaal onderaan) -> "alles synchroniseren".

[ Voor 17% gewijzigd door Atomsk op 11-04-2012 18:48 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasooktoevallig
Atomsk schreef op woensdag 11 april 2012 @ 18:47:
[...]

Facebook app -> Instellingen -> "contacten synchroniseren" (helemaal onderaan) -> "alles synchroniseren".
Aanvulling:

Druk in je contacten app op de Menu knop. Kies "Instellingen". Druk op "Accounts en synchronisatie". Staat de Facebook sync aan? Vermoedelijk is die instelling dezelfde als vanuit de Facebook app (ik gebruik die niet), maar het kan geen kwaad om er even naar te kijken.

Daarnaast kun je ook instellen welke gegevens er gesynchroniseerd worden. Druk in je contacten app op de Menu knop. Kies "Contacten filteren". Kijk onder "Contacten weergeven" of Facebook er bij staat. Zo ja, druk op het lijsticoontje naast Facebook en check of alle soorten gegevens die je gesynchroniseerd wilt hebben zijn aangevinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk-
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-09-2024
Mijn toestel is van 12W10

- Ik heb mijn toestel nog niet bij de 40 graden gekregen dus ook nog geen gele vlekken gezien.
- Er zit speling op mijn achterklepje waaraan ik me de laatste tijd erg aan ben gaan storen. Heeft iemand anders dit ook. Ik zit te denken om hem op te sturen want het voelt niet best aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny69
  • Laatst online: 17-07-2022
hoe kan ik zien hoeveel graden mijn toestel heeft? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 07:54

JayPe

Ondertitel

Bloodhatch schreef op woensdag 11 april 2012 @ 13:14:
[...]

U mag ervoor kiezen naar ons toe te rijden zodat u geen verzendkosten heeft. U mag het product ook naar ons toesturen alleen dit wordt door de wet niet gezien als “schade”

Het is hetzelfde als een aankoop in een winkel, stel u koopt in Amsterdam een product in de winkel maar woont in Deventer.

Ook dan kunt u niet eisen van de winkel dat het product wordt opgehaald of dat de verzendkosten vergoed worden.

[...]

Iemand hier met meer juridische kennis dan ik? ;)
Juridische kennis niet, maar de vergelijking gaat volgens mij niet helemaal op: Je hebt het produkt immers niet in een fysieke winkel gekocht maar in een webwinkel. Verzenden is daarbij de meest voor de hand liggende keus. Zijn er verzendkosten in rekening gebracht bij de aanschaf, of is er gratis verzonden? In het eerste geval zou ik zeggen: Je hebt al betaald voor het laten opsturen van het defect, en dus zijn de terugstuur en weer opstuur kosten (IMHO) voor de verkopende partij, want als koper heb je wel 'schade' doordat je een defect product geleverd krijgt (waarvoor je betaald hebt, incl verzendkosten). Als er géén verzendekosten zijn gerekend is het (wedereom IMHO) wel zo fair om samen de kosten te delen: Jij stuurt m tegen jouw kosten terug, zij sturen een nieuw of gerepareerd toestel zonder kosten retour.

Overigens: het heen en weer rijden naar de *vul-woon-waren-huis-uit-zweden-in* kreeg ik ooit zonder enige blikken of blozen tegoed, doordat ze toch niet op voorraad hadden wat ik vooraf besteld had. Voor deze vergoeding heb ik geen vragen gesteld, het werd mij voorgesteld: Service. Het is gewoon mogelijk. En daarmee ook aangegeven: Ook als je het toestel zelf gaat langs brengen, maar je geen verzendkosten, maar wel reiskosten. Denk dat verzendkosten al snel voordeliger zijn, aangezien Castle toch Nation-wide zijn spullen afzet?

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 07:54

JayPe

Ondertitel

*Toevoeging: Als Castle jou 5 keer een defect toestel op stuurt,. moet jij dan accepteren dat je 5 keer kosten maakt voor het retour zenden ( hypothetisch gezien is het mogelijk dat een produkt daadwerkelijk zo brak wordt geleverd (slechte kwaliteitscontrole) dat het meerdere keren retour moet ).

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net mijn 12W11 toestel tot 44 graden opgevoerd met Temple Run, geen een vlek te zien.
Al het witte is perfect wit.
Betekent dit dat ik een toestel uit de goeie batch heb of gewoon geluk ?

Iemand al eerder gehad dat het eerst bij 42-44 graden niet voorkwam en later wel ?

@joost69

De .73 firmware is gewoon beschikbaar, als je de generic installeert houd je alle instellingen.
Echt een veel betere firmware dan de 67.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2012 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dirk- schreef op woensdag 11 april 2012 @ 19:19:
Mijn toestel is van 12W10

- Ik heb mijn toestel nog niet bij de 40 graden gekregen dus ook nog geen gele vlekken gezien.
- Er zit speling op mijn achterklepje waaraan ik me de laatste tijd erg aan ben gaan storen. Heeft iemand anders dit ook. Ik zit te denken om hem op te sturen want het voelt niet best aan
Dat klepje zit bij mij ook niet 100% stevig erop (ook een OK-scherm, mijn eerste toestel met vlekken op het scherm leek steviger). Ik heb gewoon een papieren velletje op maat van de achterkant geknipt en tussen de klep en de telefoon gestoken, probleem opgelost. Let wel op dat je de microfoon aan de achterkant niet afdekt.

(het valt bij deze telefoon eigenlijk nog mee, bij mijn Xperia Neo had ik effectief elk stukje speling in de behuizing volgepropt met stukjes papier van enkele mm om er voor te zorgen dat hij stopte met kraken :P)

[ Voor 12% gewijzigd door AmbroosV op 11-04-2012 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 22:58
Goed nieuws, CM9 naar SXS! Zie http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1594053 en http://www.xperiablog.net...ing-to-the-xperia-s-soon/

[ Voor 42% gewijzigd door chevchelios op 11-04-2012 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Kan je die .73 rom ook flashen zonder te rooten, dat is mij niet helemaal duidelijk?
Bij de Nexus S van mijn vriendin kan ik wel gewoon updates installeren zonder te rooten namelijk.

Ik heb een 12W11 btw, betekend dat 2012 week 11?

[ Voor 12% gewijzigd door Rev! op 11-04-2012 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
Rev! schreef op woensdag 11 april 2012 @ 21:17:
Kan je die .73 rom ook flashen zonder te rooten, dat is mij niet helemaal duidelijk?
Ik heb een 12W11 btw, betekend dat 2012 week 11?
Ja en ja :). Zet bij het flashen wel "wipe user data" uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny69
Hoe testen jullie hoe warm je toestel wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
Google Play: Battery Indicator#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5kYXJzaGFuY29tcHV0aW5nLkJhdHRlcnlJbmRpY2F0b3IiXQ.. Die al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
chevchelios schreef op woensdag 11 april 2012 @ 21:19:
[...]

Ja en ja :). Zet bij het flashen wel "wipe user data" uit.
Heb je dat gedaan met "flashtool" of via een andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
Rev! schreef op woensdag 11 april 2012 @ 21:36:
[...]
Heb je dat gedaan met "flashtool" of via een andere manier?
Met de flashtool inderdaad. Ideaal programma. Op een andere manier is volgens mij ook niet mogelijk op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
chevchelios schreef op woensdag 11 april 2012 @ 21:40:
[...]

Met de flashtool inderdaad. Ideaal programma. Op een andere manier is volgens mij ook niet mogelijk op dit moment.
Ok cool, nu wachten tot me downloads binnenstropen (gaan beiden met 50kb/s, duurt nog wel even dus;))
Ondertussen maar even Ajax kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:21
[...]

Ik kan me vergissen maar, is dat niet iets wat Nelie Smit er door gedrukt heeft bij de Europese Unie. Om de burgers op het energie verbruik te wijzen ? Als in: een oplaad (kabel) standaard (micro USB ?) voor alle moderne telefoons ...

Zelf kan ik me er niet aan irriteren, onbewust filter ik de dingen die belangrijk genoeg zijn voor mij. Zo krijg je ook meldingen van updates voor app's, ga je dat klikken, blijkt het een facebook update te zijn. Omg ! dat gebruik ik niet eens :?

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die een witte Xperia S heeft en last heeft van gele vlekken? Ik heb niemand gezien die een telefoon met gele vlekken heeft gepost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartje74
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:56
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2012 @ 22:41:
Iemand die een witte Xperia S heeft en last heeft van gele vlekken? Ik heb niemand gezien die een telefoon met gele vlekken heeft gepost
Witte versie hier, 12w11 en geen gele vlekken. Maar wat niet is kan nog komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Time
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-06 19:00
Ik heb me toestel van de T-Mobile shop. Ik had een 12w09 met gele vlekken. Gebeld en aan de deur een swap gedaan met een nieuwe. Deze is van 12w10, ook met gele vlekken.

Morgen zal ik T-Mobile even bellen, kijken waar ze zelf mee gaan komen..

Het is mij opgevallen dat bij een nieuw toestel de vlekken pas zichtbaar worden wanneer het toestel minimaal een uur met redelijke belasting aan staat. Langzaam zul je ze dan krijgen en verschijnen de volgende keer daarna sneller en worden meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij hebben alleen de zwarte versies last van gele vlekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Time
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2012 @ 23:01:
Volgens mij hebben alleen de zwarte versies last van gele vlekken...
ik verwacht dat witte toestellen van 12w09 en 12w10 ook gele vlekken zullen hebben, tenzij ze nog niet gemaakt zijn in die weken. echter heb ik mogelijk in deze topic gelezen dat iemand met een zwart toestel van 12w12 ook gele vlekken heeft. dus t/m wk12 is nog niets of weinig in de productie aangepast.

uiteindelijk hangt het natuurlijk van je gebruik af, een vriend van me zegt er ook nog geen last van te hebben, dat wil ik graag met eigen ogen zien, aangezien ik weet waar te moeten kijken bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Time schreef op woensdag 11 april 2012 @ 23:09:
[...]

ik verwacht dat witte toestellen van 12w09 en 12w10 ook gele vlekken zullen hebben, tenzij ze nog niet gemaakt zijn in die weken. echter heb ik mogelijk in deze topic gelezen dat iemand met een zwart toestel van 12w12 ook gele vlekken heeft. dus t/m wk12 is nog niets of weinig in de productie aangepast.

uiteindelijk hangt het natuurlijk van je gebruik af, een vriend van me zegt er ook nog geen last van te hebben, dat wil ik graag met eigen ogen zien, aangezien ik weet waar te moeten kijken bijvoorbeeld.
Hij heeft het over dode pixels maar grote kans dat w12 het ook nog niet is opgelost. Ik krijg vrijdag een vervanging en hoop dat het w12 of zelfs 13? is. Hoop dat die het niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Time
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2012 @ 23:14:
[...]

Hij heeft het over dode pixels maar grote kans dat w12 het ook nog niet is opgelost. Ik krijg vrijdag een vervanging en hoop dat het w12 of zelfs 13? is. Hoop dat die het niet heeft.
Bij welke winkel krijg je je nieuwe toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Time schreef op woensdag 11 april 2012 @ 23:20:
[...]

Bij welke winkel krijg je je nieuwe toestel?
T-mobile via klantenservice besteld. Als dezeniet goed is kan ik dadelijk 2 toestellen in 1x opsturen naar ze :) ( Echt een prima service, je krijgt je nieuwe toestel gewoon en dan kan je je oude gratis opsturen via het postkantoor )

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2012 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net mijn toestel naar 41 graden gebracht, Geen vlek te zien. w10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:06
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2012 @ 23:24:
[...]

T-mobile via klantenservice besteld. Als dezeniet goed is kan ik dadelijk 2 toestellen in 1x opsturen naar ze :) ( Echt een prima service, je krijgt je nieuwe toestel gewoon en dan kan je je oude gratis opsturen via het postkantoor )
Had ik nou maar bij T-Mobile besteld 8)7 Bij Studentmobiel willen ze nergens van weten, had vrijdag gemeld via mail en gevraagd wat ze aanraden om ermee te doen(vrijdag was de 13e dag) maar ik had dus nog geen reactie gekregen gisteren dus ik maar even bellen en nu willen ze er niks mee omdat hij niet binnen 14 dagen terug was. Mag ik lekker Dynafix gaan bellen... Nou sorry, ik ga geen gloednieuw toestel laten repareren :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een witte, de eerste dag dat ie uit is gekocht en ik heb gele vlekken. Zwart of wit maakt volgens mij niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Batterij is nu 33graden, een uur naar "de allerslechtste chauffeur van Nederland gekeken" grote vlek beneden, wit toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:06
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 00:12:
Batterij is nu 33graden, een uur naar "de allerslechtste chauffeur van Nederland gekeken" grote vlek beneden, wit toestel
Dat programma is dan ook zo slecht dat zelfs ik er gele uitslag van zou krijgen :+ Maarja, een scherm hoort daar inderdaad nog wel tegen te kunnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Dynamix schreef op woensdag 11 april 2012 @ 11:20:
[...]

Yep, ik heb gratis een micro-SIM gekregen.

(Ik zie het overigens al helemaal gebeuren: van normale SIM naar micro-SIM, vanwege SXS. Van micro-SIM naar normale SIM, vanwege reparatie. Van normale SIM naar micro-SIM, vanwege teruggekregen SXS... :X)
Super! Dan ga ik ze eens mailen. En meteen ook maar zo'n adapter kopen voor het geval m'n telefoon niet naar behoren werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
Hoe lang doen jullie er nou over om de SXS van volledig leeg naar vol op te laden met de originele lader? Die 1,5 uur red ik totaal niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Laatst online: 16-04 21:07
@Bloodhatch:

Volgens BW artikel 7:21 lid 2:
"De kosten van nakoming van de in lid 1 bedoelde verplichtingen kunnen niet aan de koper in rekening worden gebracht."

De europese richtlijn (1999/44/EG) geeft meer uitleg over deze bepaling:
Artikel 3 lid 2:
"In geval van gebrek aan overeenstemming, heeft de consument het recht dat de goederen kosteloos door herstelling of vervanging in overeenstemming worden gebracht, overeenkomstig lid 3[..]."

Artikel 3 lid 4 van dezelfde richtlijn bepaalt:
"De term „kosteloos” in de leden 2 en 3 heeft betrekking op de kosten die gemaakt moeten worden om de goederen in overeenstemming te brengen, met name de kosten van verzending,loon en materiaal."

Mijns inziens volgt uit de wet dus ondubbelzinnig dat de kosten voor retourzending bij beroep op garantie (of conformiteit) bij consumentenkoop voor rekening komen van verkoper. Let wel, indien geen sprake is van consumentenkoop geldt dit niet. Als verkoper jurisprudentie kent die zegt dat bij consumentenkoop en koop op afstand de kosten van retourzending bij beroep op non-conformiteit/garantie binnen het eerste half jaar voor rekening van koper zijn dan nodig ik hem van harte uit die met mij te delen. Alleen opmerken dat er jurisprudentie is die je standpunt ondersteund is een drogredenering, ik verwacht een betere onderbouwing.

Overigens volgt uit de wet ook ondubbelzinnig dat bij consumentenkoop en koop op afstand teruglevering plaats vindt waar de vordering tot teruglevering is ontstaan. In dit geval dus waarschijnlijk bij jou thuis. Proberen af te dwingen dat verkoper het product op komt halen zal echter hoogst waarschijnlijk in strijd worden geacht met redelijk en billijkheid.

Het stuk over de winkel slaat volgens mij als een tang op een varken, dit is appels met peren vergelijken. Bij koop (en afhalen) in een winkel is er geen om te beginnen sprake van koop op afstand. Zo heb je dan als koper ook geen herroepingsrecht. daarnaast kan verkoper dan beweren dat de vordering is ontstaan in zijn winkel (want bij non-conformiteit in de eerste maanden wordt er normaliter van uit gegaan dat het defect al aanwezig was bij levering). Bij afhalen is de plaats van levering de winkel, dus is het verdedigbaar dat de plaats van teruglevering ook de winkel is.

Volgens mij zijn de algemene voorwaarden niet specifiek voor consumentenkoop en/of koop op afstand. De wetten op consumentenkoop en koop op afstand geven de koper veel meer rechten dan het algemene verbintenissenrecht. Sommige artikelen in de algemene voorwaarden kunnen dus vernietigbaar zijn bij consumentenkoop en/of koop op afstand maar in algeme zin wel conform de nederlandse wet zijn. Het betreffende artikel is bijvoorbeeld bij zakelijke aankoop wel houdbaar, maar bij consumentenkoop mijns inziens niet.

De productaansprakelijkheid volgens BW boek 6 titel 3 afdeling 3 ligt in beginsel wel bij de producent, echter verkoper is wel het aanspreekpunt en hoofdverantwoordelijk voor het nakomen van de overeenkomst. Hoe verkoper dat regelt met de producent of haar leverancier is voor koper niet van belang.

Uit het Nederlands Tijdschrift voor Europees recht aflevering 10 2011:
"Indien een non-conforme zaak door de verkoper wordt vervangen, zijn er naast de kosten van de vervangende zaak extra kostenposten, zoals verwijderingskosten van de non-conforme zaak en installatiekosten van de nieuwe zaak. In deze uitspraak bepaalt het Hof van Justitie dat de verkoper die kosten dient te dragen, ook als de tekortkoming niet toerekenbaar is. Uit de uitspraak volgt verder dat artikel 7:21 lid 5 BW in strijd lijkt te zijn met Richtlijn 1999/44/EC (Richtlijn consumentenkoop)."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richtlijn al geimplementeerd ? Zo nee, dan sta je nog met lege handen.. volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 09:21:
Richtlijn al geimplementeerd ? Zo nee, dan sta je nog met lege handen.. volgens mij.
Klets.

Het is heel simpel. Volgens de wet heb je als consument recht op kosteloos herstel of vervanging. Kosteloos betekent kosteloos, ofwel het mag de consument geen geld kosten om een hersteld of vervangend product te krijgen.

http://blog.iusmentis.com...-bij-een-consumentenkoop/

"Elke bijdrage in de kosten zal de consument doen aarzelen om dit recht uit te oefenen [..]"
"Het is de schuld van de verkoper dat hij nu deze kosten moet maken, en die kosten mag hij niet verhalen op de consument."

Maar zie ook de reactie van mr. M. Martens-Ferwerda hier (eerste reactie onder de vraag):
http://kassa.vara.nl/vraa...d/vraag/vadetail/zalando/

En zie ook de reactie van alfatrion hier:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=73826

"Gebreken die binnen zes maanden worden ontdekt worden vermoed non-conform te zijn. In het geval van non-conformiteit heeft de consument de keuzen tussen kosteloos herstel of vervanging. Hiervan mag niet in het nadeel van de consument worden afgeweken. De wet stelt niet als voorwaarden dat het terug sturen moet gebeuren in de originele verpakking en de term kosteloos verhinderd dat de verzendkosten voor rekening komen van de consument.

Als je kosten hebt gemaakt voor de verzending kun je die declareren bij de winkelier door hem in een mail te vragen de kosten over te boeken naar je rekening. Als dit 30 dagen nog altijd niet gebeurt is dan is er spraken van verzuim en heb je derhalve recht op de wettelijke rente."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 11:52
Gister naar .73 (Zweedse versie met root) geupgrade: Batterydrain is iets afgenomen, maar nog niet spectaculair.
Tevens had ik bij .67 problemen dat als ik m'n telefoon aan de lader hing, de buttons niet meer goed werkten. Dit is nu opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jroz2001 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 10:23:
Gister naar .73 (Zweedse versie met root) geupgrade: Batterydrain is iets afgenomen, maar nog niet spectaculair.
Tevens had ik bij .67 problemen dat als ik m'n telefoon aan de lader hing, de buttons niet meer goed werkten. Dit is nu opgelost.
Als je m net geupdate hebt duurt het even voordat je batterij langer meegaat. Zou ook ff de battery reset doen na het flashen van een nieuw ROM.

Heb gisteren mijn Originele Sony Xperia S hardshell binnen gekregen. Echt een super ding!! Past perfect.

Hier nog geen gele vlekken kunnen ontdekken, maar als ik ze heb wacht ik wel wat langer met omruilen of reparatie totdat ze toestellen/schermen kunnen leveren waar dit probleem niet meer voorkomt. Anders kan je om blijven ruilen 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2012 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
nou krijg vandaag te horen of ik mijn xperia s in mag ruilen voor een nieuwe. zonder hem op te sturen.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakyFries
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-01-2021
Ik heb de mijne van het werk. Geef hem hier morgen af inclusief alle accesoires en dan gaat ie naar Castle. En dan is het afwachten :)

[ Voor 28% gewijzigd door FreakyFries op 12-04-2012 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Het scherm is echt heel goed btw, zat gister op mijn HP Touchpad en wat leek dat scherm opeens slecht zeg, tijd voor een Ipad3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartje74
Hebben jullie het volgende ook? Als ik het toestel uitschakel dat op het allerlaatste moment de woorden 'Uitschakelen' en de draaiende cirkel geel/bruin worden? Echt een split second maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Ik heb trouwens met .73 ook de navigatie software Wisepilot erbij gekregen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smartje74 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:03:
Hebben jullie het volgende ook? Als ik het toestel uitschakel dat op het allerlaatste moment de woorden 'Uitschakelen' en de draaiende cirkel geel/bruin worden? Echt een split second maar toch.
Heb ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasooktoevallig
Rev! schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:11:
Ik heb trouwens met .73 ook de navigatie software Wisepilot erbij gekregen :?
Dat is een proefversie. Als die niet in de ROM wordt meegeleverd, kun je Wisepilot for XPERIA gewoon downloaden in de Play Store. Als het goed is, vind je in het "Uitgelicht" scherm een Sony blokje. Druk je daarop dan krijg je een lijst van apps die Sony meelevert of aanbeveelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhatch
@Sigis, @TripleM:
consuwijzer schreef:
U betaalt de verzendkosten

Koopt u een product via internet, telefoon, fax of via een bestelbon uit een catalogus? En besluit u binnen zeven werkdagen dat u het product toch niet wilt kopen? Dan hoeft u alleen de kosten voor het terugsturen te betalen.

U krijgt de bezorgkosten terug

Hebt u bezorgkosten betaald om het product thuis afgeleverd te krijgen? Dan krijgt u dit bedrag weer terug.

Met andere woorden, als er verzendkosten bij de bestelling in rekening gebracht worden dan krijgt de klant de verzendkosten teruggestort.

Word er geleverd zonder verzendkosten in rekening te brengen dan betaalt de klant het retourneren.
Klopt bovenstaande? Ik heb geen verzendkosten hoeven betalen namelijk.
http://www.webwinkelforum.nl/viewtopic.php?t=1678

EDIT:
Het is de leverancier verboden hiervoor kosten in rekening te brengen anders dan de verzendkosten.
http://www.mijnwinkel.nl/...s/wetverkoopopafstand.htm

Volgens mij staat Castle in hun recht om de verzendkosten niet hoeft te vergoeden aan mij (retour).

[ Voor 14% gewijzigd door Bloodhatch op 12-04-2012 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Bloodhatch schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:49:
@Sigis, @TripleM:

[...]

Klopt bovenstaande? Ik heb geen verzendkosten hoeven betalen namelijk.
http://www.webwinkelforum.nl/viewtopic.php?t=1678

EDIT:
Het is de leverancier verboden hiervoor kosten in rekening te brengen anders dan de verzendkosten.
http://www.mijnwinkel.nl/...s/wetverkoopopafstand.htm

Volgens mij staat Castle in hun recht om de verzendkosten niet hoeft te vergoeden aan mij (retour).
Het bovenstaande klopt, maar in beide gevallen gaat het over het herroepingsrecht. Je koopt iets, krijgt het thuis, probeert het uit of ziet het en je denkt; ach ik hoef het toch niet. Dan mag je het product terugsturen (dat kan op eigen kosten zijn, afhankelijk van de voorwaarden van de webwinkel) en je krijgt dan het volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele verzendkosten, terug.

In dit geval gaat het echter om een defect product, en dan geldt kosteloos herstel of vervanging. Waar kosteloos dus ook echt kosteloos is. Jij hebt recht op een goed werkend product. Dat heb je niet gekregen, en om dat alsnog te krijgen moet jij kosten gaan maken (verzendkosten). Omdat herstel of vervanging voor JOU kosteloos moet zijn, zal Castle jou de verzendkosten moeten vergoeden die jij moet betalen om het product bij Castle te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07 18:48
Even een update over mijn reparatie via TPH.

TPH heeft de telefoon naar dynafix verstuurd, daar kreeg ik een track&trace linkje van. Stond dat de reparatie in behandeling was en een uur daarna dat de reparatie was afgebroken en en de telefoon weer naar de logistieke afdeling was gegaan.

Er stond een telefoonnummer bij, dat heb ik dus even gebeld. De reparateur had een verkeerde statuscode ingevoerd voor de track&trace. Mijn telefoon is doorgestuurd naar een externe reparateur (sony zelf wellicht?).

Nieuwe update volgt als ik meer weet.

Facebook :: Twitter :: PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
smartje74 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:03:
Yep, gebeurt hier ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patje01
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-08 22:55
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2012 @ 22:41:
Hier een witte 12W8 met gele vlekken. Gisteren een nieuwe 12W12 ontvangen van T-Mobile, nog niet goed bekeken en getest, maar volgens mij heb ik onder op het scherm weer een gele vlek.... Dus nu gaat vandaag of morgen de 12W8 op de post naar T-Mobile en waarschijnlijk volgende week oid de 12W12.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Na het volledig opgeladen zijn stekker er uit getrokken en er zeven uur niet aangezeten:

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/347uosx.png

Een verbruik van ongeveer 2% per uur.
Wifi aan, gsm aan en had een paar berichtjes ontvangen (maar niet bekeken dus geen schermgebruik).
6.0.A.3.67

Misschien is het handig om even een apart topic te openen over de verzendkosten discussie...

[ Voor 17% gewijzigd door -MD- op 12-04-2012 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 15:21
Sigis schreef op donderdag 12 april 2012 @ 04:36:
...............
Het stuk over de winkel slaat volgens mij als een tang op een varken, dit is appels met peren vergelijken. Bij koop (en afhalen) in een winkel is er geen om te beginnen sprake van koop op afstand. Zo heb je dan als koper ook geen herroepingsrecht. .........
Volgens mij gelden de 'koop op afstand' regels ook bij afhalen als je het product niet kan proberen/zien/uit de verpakking kan halen om te bekijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wai_AM
  • Laatst online: 16-09 20:19
MistaDevine schreef op donderdag 12 april 2012 @ 13:28:
Na het volledig opgeladen zijn stekker er uit getrokken en er zeven uur niet aangezeten:

[afbeelding]

Een verbruik van ongeveer 2% per uur.
Wifi aan, gsm aan en had een paar berichtjes ontvangen (maar niet bekeken dus geen schermgebruik).
Batterij drain, T-Mobile .67 firmware bij mij geeft beter resultaat
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/37986075

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Laatst online: 16-04 21:07
@Bloodhatch:
Wat jij noemt gaat inderdaad zoals TripleM zegt over het herroepingsrecht van de koper in de wet koop op afstand. Jij doet echter een beroep op non-conformiteit, garantie dus. Daarvoor gelden anderre regels.

@TripleM
Volgens mij is dat weer een oversimplificatie.
Uit de letterlijke teskten van het BW kan je mijns inziens niet keihard afleiden dat terugzendkosten vergoed moeten worden door verkoper. Het lijkt wel geïmpliceerd te worden, maar keihard is het niet.

Kostenloos herstel of vervanging lijkt wel te impliceren dat het de koper ook geen verzendkosten mag kosten, die conclusie kan je logisch gezien echter niet keihard trekken. Een minder ruime interpretatie is in beginsel ook verdedigbaar.

"Het is de schuld van de verkoper dat hij nu deze kosten moet maken, en die kosten mag hij niet verhalen op de consument." gaat mijns inziens over kosten die de verkoper moet maken voor herstel of vervanging.

Het Zalando voorbeeld betreft ook een andere situatie omdat Zalando volgens mij gratis retourzending in haar voorwaarden heeft staan, terwijl in de algemene voorwaarden van Castle juist staat dat deze voor rekening van koper zijn.

Het derde voorbeeld is juist, maar de onderbouwing komt wel uit de europese wet en regelgeving zoals ik al eerder meldde, het blijkt niet direct uit het BW:

art 3 lid 4 1999/44/EG:
Artikel 34. De term "kosteloos" in de leden 2 en 3 heeft betrekking op de kosten die gemaakt moeten worden om de goederen in overeenstemming te brengen, met name de kosten van verzending, loon en materiaal.
zie ook het al eerder door mij aangehaalde:
Uit het Nederlands Tijdschrift voor Europees recht aflevering 10 2011:
"Indien een non-conforme zaak door de verkoper wordt vervangen, zijn er naast de kosten van de vervangende zaak extra kostenposten, zoals verwijderingskosten van de non-conforme zaak en installatiekosten van de nieuwe zaak. In deze uitspraak bepaalt het Hof van Justitie dat de verkoper die kosten dient te dragen, ook als de tekortkoming niet toerekenbaar is. Uit de uitspraak volgt verder dat artikel 7:21 lid 5 BW in strijd lijkt te zijn met Richtlijn 1999/44/EC (Richtlijn consumentenkoop)."

Aangezien de europese wet- en regelgeving precedentie heeft boven onze nationale wet- en regelgeving is verkoper hier aan gebonden. Daarnaast mag in beginsel ook in de algemene voorwaarden niet in het nadeel van de consument, wordt dat wel gedaan dan zijn de betreffende betreffende artikelen vernietigbaar.

In basis ben ik het wel eens met wat je zegt, behalve dat het niet zo simpel is als jij beweert.

Wat Castle probeert te doen zijn algeme voorwaarden die gelden voor handel tussen niet-consumenten ten onrechte te gebruiken bij consumentenkoop. Daarnaast proberen ze koop op afstand gelijk te schakelen met reguliere koop geien hun voorbeeld over koop in een winkel.

In ieder geval geeft de wet- en regelgeving ze geen ruimte om bij beroep op non-conformiteit de verzendkosten niet te vergoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patje01 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 12:43:
[...]

Hier een witte 12W8 met gele vlekken. Gisteren een nieuwe 12W12 ontvangen van T-Mobile, nog niet goed bekeken en getest, maar volgens mij heb ik onder op het scherm weer een gele vlek.... Dus nu gaat vandaag of morgen de 12W8 op de post naar T-Mobile en waarschijnlijk volgende week oid de 12W12.....
Kan je ze niet tegelijk op de post doen dan? Ik krijg morgen ook mijn nieuwe en dat zal dan ook waarschijnlijk een 12w12 zijn maar als die ook vlekken heeft begin ik volgende week aan het 3e toestel alweer en zet ik ze beide tegelijk op de post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Laatst online: 20:14

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Modbreak:Dit is een toesteltopic waarin het de bedoeling is dat het toestel wordt besproken. De rest is offtopic.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk-
12w10 vandaag mijn eerste gele vlekken gezien bij 41graden. Besteld bij studentmobiel dus dat zal wel weer lastig worden met de service als ik het zo lees. Ook heb ik speling op de achterkant wat ik ook gemaakt wil hebben.

Vraag: krijg ik van studentmobiel een nieuw toestel of laten ze hem maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Hoezo kan de licht de helderheid niet automatisch aangepast worden trouwens? Er zit toch een lichtsensor voorop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
janvanduschoten schreef op donderdag 12 april 2012 @ 14:10:
[modbreak]Dit is een toesteltopic waarin het de bedoeling is dat het toestel wordt besproken. De rest is offtopic.[/]
Aangezien de gele tint en reparatie nogal een issue is bij dit toestel, wordt er flink over gepraat in dit topic. Moeten we daar een nieuw topic voor aanmaken?

[ Voor 5% gewijzigd door riotrick op 12-04-2012 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
Rev! schreef op donderdag 12 april 2012 @ 14:42:
Hoezo kan de licht de helderheid niet automatisch aangepast worden trouwens? Er zit toch een lichtsensor voorop?
Dat gebeurt ook automatisch. Er is geen instelling om het uit te zetten. Je kiest met de slider hoe helder je je scherm wilt hebben. Op basis van de lichtsterkte wordt het scherm dan lichter of donkerder gemaakt.

Kun je snel testen door het toestel in een lichte omgeving te houden en dan de bovenkant even afdekken met je hand. Je ziet dat het scherm langzaam donkerder wordt. Het gaat op de xps wat geleidelijker dan op veel andere toestellen, maar je kunt het wel degelijk goed zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Laatst online: 20:14

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

riotrick schreef op donderdag 12 april 2012 @ 14:45:
[...]

Aangezien de gele tint en reparatie nogal een issue is bij dit toestel, wordt er flink over gepraat in dit topic. Moeten we daar een nieuw topic voor aanmaken?
Jup, voor dit soort specifieke gevallen mag altijd een topic worden aangemaakt. Het is niet de bedoeling dat volledige verhalen over garantie en wetteksten in een toesteltopic komen.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk-
wanneer er een topic komt zou dat dan hier vermeld kunnen worden? Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

riotrick schreef op donderdag 12 april 2012 @ 14:48:
[...]

Dat gebeurt ook automatisch. Er is geen instelling om het uit te zetten. Je kiest met de slider hoe helder je je scherm wilt hebben. Op basis van de lichtsterkte wordt het scherm dan lichter of donkerder gemaakt.

Kun je snel testen door het toestel in een lichte omgeving te houden en dan de bovenkant even afdekken met je hand. Je ziet dat het scherm langzaam donkerder wordt. Het gaat op de xps wat geleidelijker dan op veel andere toestellen, maar je kunt het wel degelijk goed zien.
Ow haha, ik vroeg me soms al af waarom men scherm soms van helderheid veranderde

Nu hoef ik ook al niet meer naar die functie te zoeken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colossos
  • Laatst online: 04-08 08:29
zwart, 12W09, 40 graden en geen gele vlekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kun je zien van welke week de sxs is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:28:
achterkant eraf en dan op het stikkertje.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakyFries
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:28:
Klep van de achterkant halen, en dan:

Afbeeldingslocatie: http://img268.imageshack.us/img268/4552/backhc.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbttr
  • Laatst online: 04-05-2022
Hmm, is er nog ergens een verborgen knopje om je toetsenbord te selecteren? Ik had net effe een AZERTY toetsenbord geïnstalleerd om voor mijn ouders te checken of dat mogelijk was, maar heb het weer uninstalled, en sta nu op Japans >.< The obvious thing zou zijn bij Taal & Toetsenbord, maar daar kan je enkel instellingen veranderen, niks selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakyFries
Long-press op een tekstinvoerveld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbttr
  • Laatst online: 04-05-2022
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhatch
Ongelooflijk, zojuist een e-mail van Castle dat mijn toestel verzonden is! Zal wel een nieuwe moeten zijn, repareren lijkt me niet zo snel te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 12w10 en nog geen gele plekken.
Heeft er iemand wel problemen met deze batch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breugie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-02-2023
Ik bezit een toestel van week 10 en merk eerder een lichte gelige waas onderaan het scherm. al van in het begin dat ik het toestel bezit, maar merk geen echte vlekken. Is dit mss normaal voor dit type display??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ja, heb ik ook, Heeft zeer waarschijnlijk met de geringe kijkhoeken te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
breugie schreef op donderdag 12 april 2012 @ 17:25:
Ik bezit een toestel van week 10 en merk eerder een lichte gelige waas onderaan het scherm. al van in het begin dat ik het toestel bezit, maar merk geen echte vlekken. Is dit mss normaal voor dit type display??
Die gele was onderin het scherm zie ik ook. Ik dacht eerst dat het een slechte kijkhoek was maar het begint langzaam steeds erger te worden. Denk dat ik maar terug ga naar Coolblue nu ik het toestel net geen week heb.

Of ik let er steeds meer op. Ik heb wellicht last van gele vlekken vrees, haha...

[ Voor 7% gewijzigd door -MD- op 12-04-2012 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasooktoevallig
De gele waas begint hier nu ook op te komen. Zwart toestel, 12W11.

Ik heb daarnaast nog een ander probleem waarvan ik vermoed dat het aan defecte hardware ligt. De gegevens in de interne opslag raken om de paar dagen gecorrumpeerd. Ik moet dan formatteren en gegevens terugzetten (USB OTG FTW!). En na een paar dagen is het dan weer mis. Dat kan aan software liggen, maar dan zouden veel meer mensen dat soort problemen moeten hebben. Het is dus waarschijnlijker een toestelspecifiek probleem.

Ik wacht nog tot de nummerportering rond is en dan gaat dit toestel terug naar de schepper. Hopelijk zijn er rond die tijd ook niet defecte beeldschermen en toestellen uit nieuwe productieseries beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xant0r
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-08 09:00
Hier een witte SXS uit 12W09 ook een gele waas onderin het scherm. Valt genoeg op om te irriteren dus ik ga ook kijken of ik dit toestel kan omwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer merken jullie de gele waas dan op? Tijdens het surfen? Het toestel moet toch 40+ graden warm zijn voordat die gele tinten zichtbaar worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartje74
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 19:29:
Wanneer merken jullie de gele waas dan op? Tijdens het surfen? Het toestel moet toch 40+ graden warm zijn voordat die gele tinten zichtbaar worden.
Dat is meer bij de 'echte' gele vlekken. Dit is meer een gele waas aan de onderkant van het scherm. Bij mij ongeveer 1 a 2 centimeter hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasooktoevallig
Als je een witte achtergrond hebt. Ik zag het eerst niet en nu wel. Ik heb niet geprobeerd om het op te wekken en ben ook geen temperatuur aan het checken en dergelijke. De gele tint lijkt geleidelijk aan sterker te worden en dan komt er vanzelf een moment dat het je opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietrucci
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-11-2019
colossos schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:14:
zwart, 12W09, 40 graden en geen gele vlekken
hoe heb je het toestel op 40 graden gebracht, gewoon een tijdje op een radiator, onder de hete kraan, de open haard? ook mogelijk zonder zware game hoop ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhatch
pietrucci schreef op donderdag 12 april 2012 @ 19:54:
[...]

hoe heb je het toestel op 40 graden gebracht, gewoon een tijdje op een radiator, onder de hete kraan, de open haard? ook mogelijk zonder zware game hoop ik?
Zelf nadenken, gewoon iets wat grafisch veel gebruikt of wanneer de processor het zwaarder krijgt.
Ik kreeg de gele vlek bij google earth/navigatie/browsen, je kunt dit tegelijk doen om het proces te versnellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin64
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:32
Vind bij mij de vlekken het snelste opvallen als ik de notificatiebalk naar beneden trek, of al ik de play store open dan zie je even een licht grijze achtergrond voordat de afbeeldingen laden.
Kortom ik zie het het beste op een grijze achtergrond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maukoo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:56
pietrucci schreef op donderdag 12 april 2012 @ 19:54:
[...]

Ik heb hiermee de temperatuur van de telefoon opgestookt: Stability Test

Selecteer na installatie CPU+GPU stability test. Hierna gaat de app een stress test uitvoeren. Na zo'n 20 a 25 minuten zat mijn Xperia op 43 graden. Nog geen gele vlek/waas te zien. misschien komt het nog ik hoop van niet natuurlijk. Mijn toestel is van 12W11 (T-mobile). Dit is een nieuw toestel die ik sinds dinsdag heb. Mijn vorige toestel was van 12W09.

Edit: Na de stresstest was mijn telefoon niet meer te besturen! ik weet niet of dit door de warmte kwam of door het stressen. Het enige wat ik nog kon doen was vol. omhoog en power om te telefoon te resetten.

[ Voor 10% gewijzigd door maukoo op 12-04-2012 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny69
Raar , normaal verliest de batterij z'on 8-10% per nacht standby, gisterenavond stond hij op 1%.
wou hem eens laten leeglopen en deze morgen was hij nog niet uitgevallen en stond nog steeds op 1%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ik was het laad klepje zat. Dus met een heel klein boortje 4 gaatjes geboord. Toen met een heel klein zaagje van gaatje naar gaatje gezaagd. Toen nog met een heel klein vijltje het micro usb gat pas gemaakt.
Klepje weer dicht en voila, het klote klepje hoeft nooit meer open om te laden.

Toch handig zo'n fijnmechanische instrumentmakers opleiding uit een ver verleden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xant0r
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-08 09:00
Waas zit er gewoon altijd bij mij, heb net zoals de rest gewoon even een testje gedraaid door hd video af te spelen en wat te gamen (GTA3), waardoor die redelijk warm werd. Niet echt een gele/witte spot, maar alleen de waas tot nu toe, maar zoals ik al zei is ie wel altijd zichtbaar en voor mij valt het zo op dat het gewoon irritant is.
Of dit een probleem is met de kijkhoek of scherm zelf maakt me vrij weinig uit, wil er vanaf O-)

[ Voor 7% gewijzigd door Xant0r op 12-04-2012 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:35
Ik wil dit toestel ook aanschaffen. Heeft Sony al aangegeven dat het probleem betreft de "gele waas" al opgelost in nieuwe toestellen?

Is er bij jullie een toestel versie bekend waarbij het probleem zich niet voordoet?

Anders blijf ik nog even wachten met de aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 12W11 van T-Mobile en totaal geen last van een gele waas of gele vlekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben een 12w11 en een 12w12 en geen gele vlek gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:35
Zou het verschil maken in wit of zwarte toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliesjeik1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 22:04
Xant0r schreef op donderdag 12 april 2012 @ 20:57:
[...]

Waas zit er gewoon altijd bij mij, heb net zoals de rest gewoon even een testje gedraaid door hd video af te spelen en wat te gamen (GTA3), waardoor die redelijk warm werd. Niet echt een gele/witte spot, maar alleen de waas tot nu toe, maar zoals ik al zei is ie wel altijd zichtbaar en voor mij valt het zo op dat het gewoon irritant is.
Of dit een probleem is met de kijkhoek of scherm zelf maakt me vrij weinig uit, wil er vanaf O-)
Ik heb nu ook bijna altijd een gele waas onderin. Zelfs als ie niet super warm meer is. Dus het lijkt wel erger te worden na verloop van tijd.

ps. Is er al een nieuw topic over het castle verhaal m.b.t. het kostenloos opsturen of is er al meer bekend?

[ Voor 7% gewijzigd door Oliesjeik1 op 12-04-2012 21:11 ]

d'n oliesjeik

Pagina: 1 ... 38 ... 63 Laatste

Dit topic is gesloten.