Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamex
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-12-2020
AmbroosV schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 08:51:
Sommige widgets en live wallpapers vertragen de launcher serieus. Oa die weerwidgets die er standaard opzitten.
Het is niet alleen de home screen. Ik gebruik de officiele PlayStation app best vaak.
Op mijn Xperia Arc was, in tegenstelling tot de S, de begin menu van de app echt vloeiend.

Op de Xperia S is het gewoon pijnlijk om er doorheen te navigeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij slaan widgets heel vaak vast, vooral widgets die internet nodig hebben.
Op mijn x10i was dat ook al zo. Zal wel aan Android liggen.

Hopelijk is dit met ICS sterk verbeterd. Is dat ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Mijn homescreens staan helemaal vol met widgets en ik heb een live wallpaper en heb werkelijk geen lag, dus iets is er dan aan het parasiteren als jij er wel last van hebt.

Sinds de update trouwens wel betere accuduur. Zo'n 20% tijdens 8 uur slaap. Nog wat veel, maar er synct ook heel wat op mijn telefoon en het bereik is hier slecht.

[ Voor 32% gewijzigd door Cyleo op 14-04-2012 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactus
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09-2024
Ik heb gelukkig nog nergens last van en ik moet zeggen dat de laatste update wonderen doet voor je accu verbruik.
Gisterochtend na 4/5 uur was mijn telefoon gezakt van 100% naar 83%, vandaag na ongeveer hetzelfde aantal
uren stond ie op 96%.

Heb zelf nog geen gele waas gelukkig, echter speel ik ook weinig tot geen spellen. Is er iemand die me een
spel of programma kan aanraden waarmee ik mijn telefoon even flink kan opwarmen.
Ik kom er liever nu achter dat er iets mis is met het scherm dan over een aantal weken/maanden.

//Edit//
Het facebook gedeelte van Timescape heeft steeds problemen met het inloggen, ik krijg de melding dat ie
niet kan synchroniseren omdat er ik me opnieuw moet inloggen. Wanneer ik op de melding klik verschijnt er
vluchtig een ander scherm die me weer inlogt (hoef verder niets in te vullen). Ik heb het maar uitgezet, iemand
anders doe hier iets op heeft gevonden?

[ Voor 26% gewijzigd door Galactus op 14-04-2012 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Galactus schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 10:47:

//Edit//
Het facebook gedeelte van Timescape heeft steeds problemen met het inloggen, ik krijg de melding dat ie
niet kan synchroniseren omdat er ik me opnieuw moet inloggen. Wanneer ik op de melding klik verschijnt er
vluchtig een ander scherm die me weer inlogt (hoef verder niets in te vullen). Ik heb het maar uitgezet, iemand
Je zou je facebook account even kunnen verwijderen en dan op facebook bij je accountinstellingen bij apps alles verwijderen wat met een xperia toestel te maken heeft gehad. Daarna weer opnieuw op je mobiel aanmelden bij facebook. Misschien helpt dit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht nog steeds op de KPN .73 update.

Al meer nieuws hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk-
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-09-2024
Galactus schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 10:47:
Ik heb gelukkig nog nergens last van en ik moet zeggen dat de laatste update wonderen doet voor je accu verbruik.
Gisterochtend na 4/5 uur was mijn telefoon gezakt van 100% naar 83%, vandaag na ongeveer hetzelfde aantal
uren stond ie op 96%.

Heb zelf nog geen gele waas gelukkig, echter speel ik ook weinig tot geen spellen. Is er iemand die me een
spel of programma kan aanraden waarmee ik mijn telefoon even flink kan opwarmen.
Ik kom er liever nu achter dat er iets mis is met het scherm dan over een aantal weken/maanden.

//Edit//
Temple run, beetje downloaden via playstore, filmpje.

Ik ben zo aan het zoeken geweest naar de vlek en gevonden. Nu lijk is alleen een beetje panisch te worden want ik denk ook vlekken te zien op mijn laptop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Is die backlight optie trouwens iets speciaals? Dat heb ik nog nooit in een telefoon aan/uit kunnen schakelen. Lijkt mij dat hij dan alleen wat feller gaat branden want anders zou je in het donker helemaal niks zien toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat inderdaad de batterij duur met de update tot nu toe verbeterd is wat ik merk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Laatst online: 13:20
Hopelijk is de geelzucht uit de wereld als de xperia s gebruikers ics krijgen.
De arc [ s ] gebruikers melden een beduidend hogere temp na de update van gb naar ics.
Ik zelf heb er nooit opgelet trouwens.

[ Voor 10% gewijzigd door jejeh op 14-04-2012 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 15:43:
Ik moet zeggen dat inderdaad de batterij duur met de update tot nu toe verbeterd is wat ik merk
Hier ook, nu 15% verbruikt in 5 uur, met wat whatsapp, mail en een uurtje muziek luisteren. Zou dus theoretisch 33 uur kunnen halen (nog steeds niet geweldig maagoed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
Rev! schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 18:42:
[...]

Hier ook, nu 15% verbruikt in 5 uur, met wat whatsapp, mail en een uurtje muziek luisteren. Zou dus theoretisch 33 uur kunnen halen (nog steeds niet geweldig maagoed).
wat verwacht je van een smartphone? 33 uur zou ik helemaal voor gaan.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazigeside
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-09-2024
Sinds de .73 firmware update gaat mijn batterij veel langer mee. eerst gebruikte die tot 3% per uur in standby en nu 1% of minder. Super tevreden over de telefoon nu :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Hopelijk komt KPN ook snel met die update, want ik vind de accu nu wel erg snel leeg gaan.

[ Voor 9% gewijzigd door SToRM666 op 14-04-2012 21:32 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wai_AM
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 20:19
Wazigeside schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 21:05:
Sinds de .73 firmware update gaat mijn batterij veel langer mee. eerst gebruikte die tot 3% per uur in standby en nu 1% of minder. Super tevreden over de telefoon nu :D
Wow kan niet wachten dan, nu .67 firmware al 1% per 2 uren, wat zou er gaan gebeuren als de .73 firmware
erop komt ??????

edit: Zoals ik al zei , zonder branding is het gewoon totaal ONBRUIKBAAR wat mensen hier op de forum zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:35
Zit er niet een dergelijk bestand op de Sony?

nieuws: Tweak geeft gebruikers HTC One X betere accuduur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
Sowieso is het ontzettend lastig om het batterijverbruik cq de prestaties te meten... Zoveel factoren zijn er van invloed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is een bestand specifiek voor de nVidia-chipset. De batterijduur van de Xperia S is best okay vergeleken met de hardware die erin zit, toch zeker met de .73-chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:06
Wai_AM schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 21:41:
[...]

Wow kan niet wachten dan, nu .67 firmware al 1% per 2 uren, wat zou er gaan gebeuren als de .73 firmware
erop komt ??????

edit: Zoals ik al zei , zonder branding is het gewoon totaal ONBRUIKBAAR wat mensen hier op de forum zetten.
Tja, ik gebruikte eerst .73 SG en nu weer terug naar .73 Generic NL, batterij verbruik blijft zeer hoog maar ook zeer wisselvallig. Ene keer is die binnen 14 uur leeg zonder dat ik er iets mee doe en andere keer gaat hij zo 24 uur mee... Snap niet waar het aan ligt.

Maar zit jij inmiddels al op een 3G netwerk? Want anders is het ook een beetje oneerlijke vergelijking :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBy-G
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 21:58
Rev! schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 18:42:
[...]

Ik denk dat veel mede-Tweakers hier op het forum een moord willen doen voor 33 uur :+

Man - a being in search of meaning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BaBy-G schreef op zondag 15 april 2012 @ 01:53:
[...]

Ik denk dat veel mede-Tweakers hier op het forum een moord willen doen voor 33 uur :+
Nou laat die moord maar zitten. Sinds de laatste update lijkt mijn batterij meer dan twee keer langer mee te gaan.

Ik heb nu nog 65% van de batterij na bijna 35 uur. Ok geen bijzondere dingen gedaan alleen email checken en een beetje rommelen met de browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wai_AM
Rctworld schreef op zondag 15 april 2012 @ 00:47:
[...]

Tja, ik gebruikte eerst .73 SG en nu weer terug naar .73 Generic NL, batterij verbruik blijft zeer hoog maar ook zeer wisselvallig. Ene keer is die binnen 14 uur leeg zonder dat ik er iets mee doe en andere keer gaat hij zo 24 uur mee... Snap niet waar het aan ligt.

Maar zit jij inmiddels al op een 3G netwerk? Want anders is het ook een beetje oneerlijke vergelijking :P
Wat mij zinnig lijkt om te vergelijken is de 7 a 8 uur verbruik in de nacht tijdens slapen waar de telefoon eigenlijk niks hoeft te doen dan alleen in standby. Updates kan je dan weer aanzetten als je wakker bent wat verbruik dan omhoog zal schieten.

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/38033552

over het andere verbruik is moeilijk te vergelijken zonder dat er goed is getest qua verbruik per onderdeel.
Wat is het verbruik als je telefoneert, internet via 3G, internet via Wifi, SMS, etc.

Elke keer als mensen hier over batterij drain hebben wordt er gewoon alles erbij gegooid alsof dat erg nuttig is en dan ook een firmware versie erbij zetten zonder branding 8)7 :?
Wat heb je daar nou aan als mensen naar die firmware versie willen switchen? Wordt er weer 15 post geplaatst om dan te kunnen switchen.
.73 versie is er in meerdere branding
[FIRMWARE][6.0.A.3.73] Lebanon Generic
[FIRMWARE][6.0.A.3.73] France Generic
[FIRMWARE][6.0.A.3.73] Spain + Portugal Generic
[FIRMWARE][6.0.A.3.73] Sweden Generic
[FIRMWARE][6.0.A.3.73] Singapore Generic
[FIRMWARE][6.0.A.3.73] Stock NL Generic
[FIRMWARE][6.0.A.3.73] Norway Generic
[FIRMWARE][6.0.A.3.73] Belgium generic
[FIRMWARE][6.0.A.3.73] Central Europe 1 Generic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meld het ff als je de. 73 update voor een bepaalde brandING hebt.

Ik wacht op de kpn versie ervan.

BVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:35

KL643

beeldaandemuur

Wai_AM schreef op zondag 15 april 2012 @ 09:07:
Wat mij zinnig lijkt om te vergelijken is de 7 a 8 uur verbruik in de nacht tijdens slapen waar de telefoon eigenlijk niks hoeft te doen dan alleen in standby. Updates kan je dan weer aanzetten als je wakker bent wat verbruik dan omhoog zal schieten.
Met .73 ging ik naar bed met 27% en werd vanochtend weer wakker met 27% (uurtje of 8, flight mode aan). Gisteren met .67 ging ik 2 % naar beneden.

[ Voor 5% gewijzigd door KL643 op 15-04-2012 09:48 ]

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wai_AM
KL643 schreef op zondag 15 april 2012 @ 09:46:
[...]

Met .73 ging ik naar bed met 27% en werd vanochtend weer wakker met 27% (uurtje of 8, flight mode aan). Gisteren met .67 ging ik 2 % naar beneden.
je wilt vergelijken met:
:z 8)7 :?

Met .73 ging ik naar bed met 100% en werd vanochtend weer wakker met 100% (uurtje of 8, telefoon uitgezet). Gisteren met .67 ging ik 0 % naar beneden.

:z 8)7 :?

edit: i rest my case.........

[ Voor 3% gewijzigd door Wai_AM op 15-04-2012 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Oh ja, beetje suf,net wakker en niet goed gelezen 8)7 Na ja, in ieder geval beter dan de eerste nacht dat ik hem had..toen ging ik van 40% naar 0% en daar schrok ik een beetje van.

[ Voor 54% gewijzigd door KL643 op 15-04-2012 10:11 ]

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
KL643 schreef op zondag 15 april 2012 @ 10:09:
Oh ja, beetje suf,net wakker en niet goed gelezen 8)7 Na ja, in ieder geval beter dan de eerste nacht dat ik hem had..toen ging ik van 40% naar 0% en daar schrok ik een beetje van.
Het gaat hem erom dat je je branding erbij zet. En het is ook nogal bepalend wat je in die tijd allemaal aan had staan, BT, 3G/GSM, WiFi, etc. etc.
Wat je nu doet is natuurlijk appels met peren vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk persoonlijk toch dat het moeilijk is het allemaal gaan te vergelijken. Acccuduur is gewoon van heel veel factoren afhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Alle 3 de nachten had ik alles uitstaan..en de telefoon op flight mode. Daarom was ik ook verbaast dat hij de eerste nacht van 40% naar 0 ging. Waarschijnlijk heeft er toch iets gedraaid op de achtergrond. Ben in ieder geval blij met de Experia S (kom van paar jaar iPhone, 3Gs en 4) en wat betreft de batterij zit het wel goed bij mij.

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Gisteren rond 10:00u telefoon er af gehaald. Normaal gebruikt, beetje whatsapp en dergelijke, nu net zonder tussentijds laden nog 57% over.
Lijkt me prima, zo kan ik er ongeveer twee dagen mee doen. Mijn Desire HD die ik hiervoor had ligt zich nu als het goed is in een hoekje kapot te schamen.

Edit: Bedenk me net dat Llama er voor zorgt dat hij thuis op WiFi gaat. Heeft vast ook invloed op de batterij.

[ Voor 16% gewijzigd door vaagisdenaam op 15-04-2012 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wai_AM
vaagisdenaam schreef op zondag 15 april 2012 @ 12:13:
Gisteren rond 10:00u telefoon er af gehaald. Normaal gebruikt, beetje whatsapp en dergelijke, nu net zonder tussentijds laden nog 57% over.
Lijkt me prima, zo kan ik er ongeveer twee dagen mee doen. Mijn Desire HD die ik hiervoor had ligt zich nu als het goed is in een hoekje kapot te schamen.
Misschien kan dit soort onbruikbare post over batterijduur in een aparte topic
de Xperia S appels met peren vergelijk en onbruikbare batterij duur post topic

en voor gele vlekken:
Xperia S gele vlekken topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
[...]

over het andere verbruik is moeilijk te vergelijken zonder dat er goed is getest qua verbruik per onderdeel.
Wat is het verbruik als je telefoneert, internet via 3G, internet via Wifi, SMS, etc.

Elke keer als mensen hier over batterij drain hebben wordt er gewoon alles erbij gegooid alsof dat erg nuttig is en dan ook een firmware versie erbij zetten zonder branding 8)7 :?
Wat heb je daar nou aan als mensen naar die firmware versie willen switchen? Wordt er weer 15 post geplaatst om dan te kunnen switchen.
.73 versie is er in meerdere branding

[...]
Tja, ik begrijp wel wat je zegt, branding/customization is sowieso wel belangrijk maar 's nachts testen met alle functionaliteiten uit vind ik persoonlijk erg zinloos. Het is een telefoon die gemaakt is voor 3G/HSPA/Wi-Fi en dan kan ik wel alles uit gaan zetten maar dat zegt eigenlijk nog weinig over de battery drain als het over een situatie gaat die ik zelf nooit zal tegen komen... Mijn telefoon staat namelijk altijd uit 's nachts...

Check vandaag met .73 Stock NL Generic:
http://www.box.com/s/b3867b98dba978427e99

In deze tijd heeft Wi-Fi aangestaan op automatisch uit tijdens standby. 3G stond ook aan maar die doet in principe niks zolang Wi-Fi aan staat... Verder heb ik hem misschien een uur gebruikt in totaal... Toch is weergave zo enorm hoog... Kijk ook naar die cliff die op driekwart van de grafiek zit, dat is al het verschil van een nacht uit staan 8)7

Wat je gewoon ziet is dat hij ten alle tijden "leeg" loopt... En wel meer dan 1% per uur...

Kijk ik naar CPU Spy van vanochtend dan zie ik wel wat dingen:
http://www.box.com/s/0a45646250323233ec7a

Ongeveer 23 minuten op 1500MHz(dat zal best kunnen, dat is ongeveer de tijd dat ik hem actief gebruikt heb), 1 uur en 9 minuten op 384MHz en slechts 2 uur en 40 minuten daadwerkelijk deep sleep. Er is iets van Sony zelf wat hem uit zijn slaap houdt zolang hij met internet verbonden is... Dat kan haast niet anders want zelfs mijn X10 met twee jaar oude accu hield het langer vol en had met dezelfde services op de achtergrond veel hoger deep sleep gehalte...

Wat helemaal vreemd is, is dat 192MHz dus schijnbaar wel mogelijk is als CPU stand maar hij de ene keer maar een paar seconden daar in door brengt en de andere keer helemaal niet. Wellicht dat Sony die niet wil gebruiken omdat hij dan te langzaam reageert of iets dergelijks maar bij achtergrond synchronisatie zou die toch gewoon moeten voldoen 8)7

@Wai_AM
Ik zie op jouw CPUSpy screenshots ook dat 384MHz een redelijk groot aandeel heeft zolang je WiFi aan hebt, maar met data uit helemaal niets. Is dat nu nog steeds zo? Een smartphone zonder data blijft echter sowieso een kansloos ding 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door Rctworld op 15-04-2012 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wai_AM
Rctworld schreef op zondag 15 april 2012 @ 12:37:
[...]

Tja, ik begrijp wel wat je zegt, branding/customization is sowieso wel belangrijk maar 's nachts testen met alle functionaliteiten uit vind ik persoonlijk erg zinloos. Het is een telefoon die gemaakt is voor 3G/HSPA/Wi-Fi en dan kan ik wel alles uit gaan zetten maar dat zegt eigenlijk nog weinig over de battery drain als het over een situatie gaat die ik zelf nooit zal tegen komen... Mijn telefoon staat namelijk altijd uit 's nachts...

In deze tijd heeft Wi-Fi aangestaan op automatisch uit tijdens standby. 3G stond ook aan maar die doet in principe niks zolang Wi-Fi aan staat... Verder heb ik hem misschien een uur gebruikt in totaal... Toch is weergave zo enorm hoog... Kijk ook naar die cliff die op driekwart van de grafiek zit, dat is al het verschil van een nacht uit staan 8)7

Wat je gewoon ziet is dat hij ten alle tijden "leeg" loopt... En wel meer dan 1% per uur...
Als je mij post Leest http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/37986075
zie je mijn test resultaten met T-Mobile NL .67 firmware

a:WiFI aan de hele nacht zonder connectie maakt niks uit qua batterij gebruik
b:GPS aan de hele nacht batterij verbruik
c:BT aan de hele nacht batterij verbruik
d:WiFI, GPS, BT, NFC aan de hele nacht zonder connectie maakt niks uit qua batterij gebruik

Hier kan je dus zien wat voor % verbruik is in standby, Als hier al zonder gebruik een flinke batterij drain
voorkomt dan weet je dat het aan de firmware ligt.
Alle andere verbruik factoren zijn hier weg.

Vanaf hier kan je verder experimenteren welke andere service/apps de batterijduur verkort.

Natuurlijk heb je een smartphone voor alle fancy dingen aangeschaft, zoals 3g internet etc. en dan is natuurlijk verbruik groter dan 1% per 2 uren.

edit: gebruik nog steeds T-Mobile .67 firmware met het o zo grote batterij drain van 1% per 2 uren in standby.
Ga ik dan gebruiken WIFI aan voor Smartphone data gebruik dan gaat het harder :)
Maar zodra ik weer in standby staat gaat alles weer keurig naar 1% per 2 uren.

[ Voor 6% gewijzigd door Wai_AM op 15-04-2012 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Wai_AM schreef op zondag 15 april 2012 @ 12:48:
[...]

Als je mij post Leest http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/37986075
zie je mijn test resultaten met T-Mobile NL .67 firmware

a:WiFI aan de hele nacht zonder connectie maakt niks uit qua batterij gebruik
b:GPS aan de hele nacht batterij verbruik
c:BT aan de hele nacht batterij verbruik
d:WiFI, GPS, BT, NFC aan de hele nacht zonder connectie maakt niks uit qua batterij gebruik

Hier kan je dus zien wat voor % verbruik is in standby, Als hier al zonder gebruik een flinke batterij drain
voorkomt dan weet je dat het aan de firmware ligt.
Alle andere verbruik factoren zijn hier weg.

Vanaf hier kan je verder experimenteren welke andere service/apps de batterijduur verkort.

Natuurlijk heb je een smartphone voor alle fancy dingen aangeschaft, zoals 3g internet etc. en dan is natuurlijk verbruik groter dan 1% per 2 uren.
Ik zou 3G niet persé fancy willen noemen in een smartphone. :+ Bij mijn X10 ging die zeker toen die net nieuw was echt niet zo hard leeg...

Wat ik bij jou ook zie is een volstrekt rechte lijn, dit is bij mij nog nooit gelukt... Zelfs niet toen ik hem een keer in vliegtuigmodus zette. Maar goed, ik kan het een keer proberen zonder data sync, maar probeer jij het eens een keer met datasync dan? Zoals je ziet loopt hij bij mij namelijk constant gewoon leeg...

P.S. Vreemdste blijft wel dat er ook gewoon verschil van 10 uur in kan zitten van de één op de andere dag terwijl ik niks geks doe 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Rctworld op 15-04-2012 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wai_AM
Rctworld schreef op zondag 15 april 2012 @ 12:53:
[...]

Ik zou 3G niet persé fancy willen noemen in een smartphone. :+ Bij mijn X10 ging die zeker toen die net nieuw was echt niet zo hard leeg...

Wat ik bij jou ook zie is een volstrekt rechte lijn, dit is bij mij nog nooit gelukt... Zelfs niet toen ik hem een keer in vliegtuigmodus zette. Maar goed, ik kan het een keer proberen zonder data sync, maar probeer jij het eens een keer met datasync dan? Zoals je ziet loopt hij bij mij namelijk constant gewoon leeg...
natuurlijk heb je gelijk dat datasync veel batterij gebruikt, daarvoor is het ook bedoelt.....
bij de ene phone is dat meer dan de andere, maar zolang je niet de basis % verbruik weet kan je zolang doorgaan met het zeggen dat er zoveel % batterij drain is zonder ooit achter te komen waaraan het ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Wai_AM schreef op zondag 15 april 2012 @ 12:57:
[...]

natuurlijk heb je gelijk dat datasync veel batterij gebruikt, daarvoor is het ook bedoelt.....
bij de ene phone is dat meer dan de andere, maar zolang je niet de basis % verbruik weet kan je zolang doorgaan met het zeggen dat er zoveel % batterij drain is zonder ooit achter te komen waaraan het ligt.
Maarja, wellicht dat het wel wat met de CPU Governer van Sony te maken heeft. Bij mijn X10 ging die standaard tot 256MHz maar met custom kernel naar 128MHz. Dan lijkt 384MHz toch wel redelijk hoog. Probleem is inderdaad echter wel dat er momenteel geen enkele consistentie in zit waardoor het probleem nog niet heel makkelijk te lokaliseren is. Maar zal eens verder kloten, misschien ook een factory reset proberen... Heb de live wallpaper en de dynamische weerwidgets al van mijn homescreen afgegooid om te checken...

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat hij zoveel verbruikt voor het monitoren van een paar simpele dingetjes die de X10 ook zonder problemen deed... 8)7 In China deed hij(weliswaar op Edge ipv 3G, dat scheelt ook wel wat) met data synchronisatie aan makkelijk 4 dagen bij normaal gebruik :)

[ Voor 17% gewijzigd door Rctworld op 15-04-2012 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wai_AM
Rctworld schreef op zondag 15 april 2012 @ 13:01:
[...]

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat hij zoveel verbruikt voor het monitoren van een paar simpele dingetjes die de X10 ook zonder problemen deed... 8)7
Heb gewoon alle 5 de homescreen gewoon vol staan en thema op sapphire. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Wai_AM schreef op zondag 15 april 2012 @ 13:06:
[...]

Heb gewoon alle 5 de homescreen gewoon vol staan en thema op sapphire. :)
Ik gebruik 1.5 :P

Maar nogmaals, het is van jou ook niet helemaal eerlijk om te zeggen dat je geen battery drain hebt als je geen 3G en data sync gebruikt. Het enige wat we daar uit kunnen concluderen is dat het probleem waarschijnlijk in die hoek ligt. Alleen als de rest dat allemaal wel gebruikt is het ook niet zo gek dat jij er geen last van hebt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
[...]Wat mij zinnig lijkt om te vergelijken is de 7 a 8 uur verbruik in de nacht tijdens slapen waar de telefoon eigenlijk niks hoeft te doen dan alleen in standby. Updates kan je dan weer aanzetten als je wakker bent wat verbruik dan omhoog zal schieten.

[...]
Zelfde toestel, maar dan met de .73 update (WORLD_6.0.A.3.73)
Vannacht tien uur niet gebruikt, Wifi aan, GSM aan, de rest uit.
Volledig opgeladen stekker eruit, scherm niet aangehad.
Ik had drie berichtjes (niet gelezen) ontvangen.
Bij het aanzetten had ik nog 94% over (wat na een minuutje berichtjes lezen alweer 93% was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Rctworld schreef op zondag 15 april 2012 @ 12:37:
[...]

Kijk ik naar CPU Spy van vanochtend dan zie ik wel wat dingen:
http://www.box.com/s/0a45646250323233ec7a

Ongeveer 23 minuten op 1500MHz(dat zal best kunnen, dat is ongeveer de tijd dat ik hem actief gebruikt heb), 1 uur en 9 minuten op 384MHz en slechts 2 uur en 40 minuten daadwerkelijk deep sleep. Er is iets van Sony zelf wat hem uit zijn slaap houdt zolang hij met internet verbonden is... Dat kan haast niet anders want zelfs mijn X10 met twee jaar oude accu hield het langer vol en had met dezelfde services op de achtergrond veel hoger deep sleep gehalte...

Wat helemaal vreemd is, is dat 192MHz dus schijnbaar wel mogelijk is als CPU stand maar hij de ene keer maar een paar seconden daar in door brengt en de andere keer helemaal niet. Wellicht dat Sony die niet wil gebruiken omdat hij dan te langzaam reageert of iets dergelijks maar bij achtergrond synchronisatie zou die toch gewoon moeten voldoen 8)7

@Wai_AM
Ik zie op jouw CPUSpy screenshots ook dat 384MHz een redelijk groot aandeel heeft zolang je WiFi aan hebt, maar met data uit helemaal niets. Is dat nu nog steeds zo? Een smartphone zonder data blijft echter sowieso een kansloos ding 8)7
Dat CPU spy verhaal is mij ook al een paar keer opgevallen, om de een of redenen gaat hij pas erg laat in het echt zuinige deep sleep. Mensen die 2%/8uur halen, willen jullie eens kijken hoe jullie CPU spy eruit ziet? En welke verbindingen staan dan aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb vraagje aan jullie, wat zijn op dit moment min en plus punten van xperia S.? Want mijn abbo is binnenkort verlengbaar en ik vroeg me gewoon af jullie ervaringen met dit toestel, ben zelf op dit moment bezitter van x10 (waarmee ik wel genoeg problemen mee gehad) daarom dacht ik aan iphone 4s maar toen ik zag dat xperia S uitkwam liet me wel twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wai_AM
Verwijderd schreef op zondag 15 april 2012 @ 18:26:
heb vraagje aan jullie, wat zijn op dit moment min en plus punten van xperia S.? Want mijn abbo is binnenkort verlengbaar en ik vroeg me gewoon af jullie ervaringen met dit toestel, ben zelf op dit moment bezitter van x10 (waarmee ik wel genoeg problemen mee gehad) daarom dacht ik aan iphone 4s maar toen ik zag dat xperia S uitkwam liet me wel twijfelen.
mooi design, 720p resolutie, android, zeer snel.
Het beste is even naar een winkel gaan en de Xperia S even proberen en tegelijk te vergelijken met de 4S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 22:22

SaN

Verwijderd schreef op zondag 15 april 2012 @ 18:26:
Grootste pluspunt is het scherm. Ik vind de amoleds van Samsung persoonlijk niet om aan te zien. Wit is absoluut geen wit en de kleuren zijn veel te overdreven.

Wat ook erg goed is is het geluid. Zowel het bellen als de speaker achterop zijn erg goed. Echt veel beter dan bij de 5 htc's die ik gehad heb.

Verder is de S niet zo duur en het design spreekt me wel aan. Al hadden ze de "doorzichtige" balk wel weg kunnen laten. Het lijkt best cool, maar eigenlijk maakt hij het toestel alleen maar onnodig groot.

Andere minpuntjes zijn de 3 knoppen die niet verlicht zijn. lastig in het donker. De batterijduur valt mij vooralsnog tegen, maar ik wacht op de .73 update. Erg snel is de S niet vind ik. Ik heb lag tijdens scrollen en met scrollen door homescreens. Niet ernstig, maar het is er wel.

Al met al had er wel meer in deze telefoon gezeten. Als ik nu een nieuwe telefoon uit zou moeten kiezen zou ik nog eens goed naar de HTC One X kijken al staat dat design me niet zo aan. Maar ik denk dat ik vanwege het flinke prijsverschil weer voor de Sony zou gaan.

[ Voor 27% gewijzigd door SaN op 15-04-2012 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Ik heb soms als ik gebeld wordt dat het scherm pas heel laat reageert en dat ik niet meteen op kan nemen door de groene knop te verslepen. Iemand dit ook gemerkt? Ik heb gezocht via google maar heb niemand gevonden die dit ook heeft, heeft iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik vind hem juist zeer snel, ik heb eigenlijk ook totaal geen last van lag op de homescreens? Wat me meer stoort is de waardeloze browser van Gingerbread, dat ding is niet soepel scrollend te krijgen.

Overigens is die van mij ingepakt, gaat morgen retour naar Typhone voor reparatie van het scherm (teveel defecte pixels). Heb ook direct maar even de gele waas onderaan aangekaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Ik vind hem ook heel snel en soepel reageren. Ik heb 3 homescreens vol widgets en apps, onavo en llama op de achtergrond draaiend, maar nergens last van..
Ook de menu's gaan soepel en shadowgun draait hij ook mooi. Qua performance heb ik niets te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
SaN schreef op zondag 15 april 2012 @ 19:11:
Grootste pluspunt is het scherm. Ik vind de amoleds van Samsung persoonlijk niet om aan te zien. Wit is absoluut geen wit en de kleuren zijn veel te overdreven.
Ik had hiervoor een Galaxy S en als ik de schermen naast elkaar houd dan is het wit bij de Galaxy lichtblauw. Dat was me echt nooit opgevallen.

Wat ik wel mis bij de Xperia is een fysieke home button. Dat vond ik toch wel erg handig. De puntjes als menutoetsen zijn sowieso erg wennen moet ik zeggen.
De kleuren van de camera vond ik in het begin veel te donker, maar door die automatische mode uit te schakelen kreeg ik opeens een hoop functies erbij en nu is de camera echt zeer goed.
Uitproberen en kijken of die bevalt lijkt mij eigenlijk ook de enige juiste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Zoooo

Ik leef ook nog! :) Heb gister even nieuwe hoesje gekocht van muvit ofzo is speciaal voor de xperia en moet zeggen dat hij toch wel goed er in zit! Dus als je goed hoesje zoekt zekers een aanrader! Verder heb ik gister heel veel stock roms gedownload voor op de server die kan je op de bekende locatie vinden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davee92
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-05 15:09
Ik hoor hier van meerdere mensen dat als je de camera op de normaal modus betere foto's krijgt..
Heeft iemand misschien een idee voor de beste configuratie in de modus normaal,
voor het beste resultaat?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vaagisdenaam schreef op zondag 15 april 2012 @ 19:20:
Ik heb soms als ik gebeld wordt dat het scherm pas heel laat reageert en dat ik niet meteen op kan nemen door de groene knop te verslepen. Iemand dit ook gemerkt? Ik heb gezocht via google maar heb niemand gevonden die dit ook heeft, heeft iemand een tip?
Thnks, meer reacties zijn welkom !!!!, ben ook al keer geweest om ze in het echt te bekijken....en toch vielen mijn ogen op xperia S, ervaringen met mijn x10 waren nie zo best zelfs tot nu toe (2x opgestuurd naar reparatie, Software problemen) en daarna begon die zomaar uitvallen en dat heb ik echt regelmatig

en wat ik zelf heb opgemerkt dat xperia s voelt niet echt stevig aan !
SaN schreef op zondag 15 april 2012 @ 19:11:
[...]

Wat ook erg goed is is het geluid. Zowel het bellen als de speaker achterop zijn erg goed. Echt veel beter dan bij de 5 htc's die ik gehad heb.

Verder is de S niet zo duur en het design spreekt me wel aan. Al hadden ze de "doorzichtige" balk wel weg kunnen laten. Het lijkt best cool, maar eigenlijk maakt hij het toestel alleen maar onnodig groot.

Andere minpuntjes zijn de 3 knoppen die niet verlicht zijn. lastig in het donker. De batterijduur valt mij vooralsnog tegen, maar ik wacht op de .73 update. Erg snel is de S niet vind ik. Ik heb lag tijdens scrollen en met scrollen door homescreens. Niet ernstig, maar het is er wel.

Al met al had er wel meer in deze telefoon gezeten. Als ik nu een nieuwe telefoon uit zou moeten kiezen zou ik nog eens goed naar de HTC One X kijken al staat dat design me niet zo aan. Maar ik denk dat ik vanwege het flinke prijsverschil weer voor de Sony zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Niet stevig? Ik vind hem juist een stuk steviger voelen als bijvoorbeeld een HTC, en al helemaal beter dat de SGSII, die voelt wel heel erg flimsy aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasooktoevallig
  • Laatst online: 11-05-2024
Verwijderd schreef op zondag 15 april 2012 @ 20:37:
[...]
ervaringen met mijn x10 waren nie zo best zelfs tot nu toe (2x opgestuurd naar reparatie, Software problemen) en daarna begon die zomaar uitvallen en dat heb ik echt regelmatig
[...]
Lees de voorgaande 158 pagina's even door. Grote kans dat je met de Xperia S die ervaring opnieuw gaat meemaken. :'(

De pluspunten van het toestel zijn een uitstekende camera (maar dat hebben een aantal andere Android toestellen ook), het uitstekende geluid (dat hebben de nieuwe HTC modellen ook, de One S heeft zelfs betere meetwaarden) en het erg mooie hoge resolutiescherm (dat bieden dit jaar steeds meer toestellen) en de goede prijs voor de specs.

Die pluspunten wegen in mijn ogen niet op tegen de gebrekkige kwaliteitscontrole op de hardware (fabricagefouten en defecte beeldschermen) en de grote softwarebugs die zorgen voor een erg hoog energieverbruik en voor een na ca. 20 minuten uitvallende GPS.

Als ik eerlijk ben kan ik je dit toestel niet aanraden zo lang die gebreken niet volledig uit de wereld zijn, tenzij je een totale Sony (Ericsson) fanboy bent die blind is voor wat de andere Android fabrikanten te bieden hebben.

Ga je toch voor een Xperia S, let er dan op dat je je géén branded toestel van T-Mobile of KPN in de maag laat splitsen. Die krijgen de broodnodige softwareupdates blijkbaar later dan de algemene Nederlandse versie van het toestel. En let er op dat het toestel in week 14 of later is geproduceerd om er helemaal zeker van te zijn dat je het gele tint probleem niet krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:30
dasooktoevallig schreef op zondag 15 april 2012 @ 21:15:
[...]

Lees de voorgaande 158 pagina's even door. Grote kans dat je met de Xperia S die ervaring opnieuw gaat meemaken. :'(

De pluspunten van het toestel zijn een uitstekende camera (maar dat hebben een aantal andere Android toestellen ook), het uitstekende geluid (dat hebben de nieuwe HTC modellen ook, de One S heeft zelfs betere meetwaarden) en het erg mooie hoge resolutiescherm (dat bieden dit jaar steeds meer toestellen) en de goede prijs voor de specs.

Die pluspunten wegen in mijn ogen niet op tegen de gebrekkige kwaliteitscontrole op de hardware (fabricagefouten en defecte beeldschermen) en de grote softwarebugs die zorgen voor een erg hoog energieverbruik en voor een na ca. 20 minuten uitvallende GPS.

Als ik eerlijk ben kan ik je dit toestel niet aanraden zo lang die gebreken niet volledig uit de wereld zijn, tenzij je een totale Sony (Ericsson) fanboy bent die blind is voor wat de andere Android fabrikanten te bieden hebben.

Ga je toch voor een Xperia S, let er dan op dat je je géén branded toestel van T-Mobile of KPN in de maag laat splitsen. Die krijgen de broodnodige softwareupdates blijkbaar later dan de algemene Nederlandse versie van het toestel. En let er op dat het toestel in week 14 of later is geproduceerd om er helemaal zeker van te zijn dat je het gele tint probleem niet krijgt.
Dit is toch wel jammer om te lezen. Ik ben namelijk sinds kort eigenaar van een SE Arc en ik ben echt verbaasd over de kwaliteit. Veel beter dan vergelijkbare HTC's of Samsungs, op veel vlakken (accu is bijvoorbeeld niet super). Maar blijkbaar is er nu dus iets mis gegaan?

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Nou, zoveel softwareproblemen heeft de Xperia S in mijn ogen niet hoor. En hij is nog niet zo lang uit, geef Sony ook de tijd om die bugs te fixen (wellicht al met de ICS update?).

Uitvallen heb ik ook geen last van met mijn Xperia S, het enige wat in mijn ogen niet zo best is zijn de schermen op dit moment met de gele vlekken/tinten en dode pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan me niet vinden in dat verhaal. Persoonlijk vind ik de S gewoon zeer degelijk aanvoelen en het gebruikte plastic geeft ook een kwalitatief goede indruk. Qua software vind ik Sony ook gewoon weer prima zijn werk gedaan te hebben en vertrouw ik erop dat ze die paar kleine bugs er wel uit halen.

Jammer dat er iets fout is gegaan in de fabriek bij die schermen, gelukkig zijn ze er nu achter gekomen. Ik heb nu een toestel uit 12W13 en die gele vlekken + gele waas bij de onder en bovenrand zie ik niet op mijn scherm. Toptoestel! Er moet wel heel veel fout gaan om mij over te laten stappen op een ander merk.

*Zo even de Generic NL erop flashen, dan heb ik vanaf dan ook meteen snel een update ipv op t-mobile te wachten.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2012 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliesjeik1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 22:04
Zojuist mijn telefoon geupgrade van .67 naar .73 (World_6.0.A.3.73, 1252-0023_6.0.A.373)

Ik zal vannacht eens kijken of de battery drain minder is geworden. Ik hoop het wel want echt lang gaat ie nog steeds niet mee :(

d'n oliesjeik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbttr
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-05-2022
Bij mij is op .73 world for no apparent reason plots de drain naar een 50% per nacht gegaan. Ole!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt allemaal voor reacties, klinkt best posetief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtenklooster
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-04 18:11
Ik heb de experia s nu een paar dagen in gebruik. Ik heb ook nog een galaxy s2 die ik een maand of 7 heb gebruikt. Nu ik eenmaal de experia s heb, wil ik om geen enkele reden, en voor geen goud terug naar de Samsung.

Wat een GEWELDIG scherm heeft deze telefoon. Super scherp, super resolutie, je kunt zowaar fatsoenlijk met deze telefoon internetten, dit in tegenstelling tot de galaxy s2. Kijkhoek is iets minder, maar hier heb je bij normaal gebruik geen last van. Dit wordt trouwens ruimschoots gecompenseerd door de uitmuntende schermprestaties bij zonlicht....

Geen last van vlekken en andere shit, de accu houd het langer vol dan mijn s2, die komt de dag niet eens door normaal gesproken, (ja ik gebruik hem goed, niet hele dag op vliegtuigmodus.. koop dan een dumbphone)

Wat ik niet begrijp is dat mensen deze telefoon zitten te vergelijken met toestellen van andere fabrikanten die nog moeten uitkomen, of dat gezeur over de chipset.... ik vind (nu ik het verschil merk) het scherm echt een van de belangrijkste onderdelen, iedere keer als je hem aan zet heb je profijt van de super scherpte resolutie en scherpte... of ie nou een dikke quadcore onder de motorkap heeft of niet de chipset is snel genoeg voor alles wat je er nu mee zou willen doen.

Heb echt niet geweten dat zo'n resolutie en ppi verschil zo'n andere beleving zou geven.

Ben momenteel even Sony fan.. mn nieuwe Sony tv is ook de mooiste tv ooit gemaakt, wel jammer dat er geen 3d brilletjes bij geleverd worden, maar dat terzeide.

Als je hem nog niet hebt.. gewoon kopen! Ola fijne avond verder!

[ Voor 5% gewijzigd door rtenklooster op 15-04-2012 23:11 . Reden: ff verduidelijkt dat het scherm super is ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
MistaDevine schreef op zondag 15 april 2012 @ 13:50:
[...]
Zelfde toestel, maar dan met de .73 update (WORLD_6.0.A.3.73)
Vannacht tien uur niet gebruikt, Wifi aan, GSM aan, de rest uit.
Volledig opgeladen stekker eruit, scherm niet aangehad.
Ik had drie berichtjes (niet gelezen) ontvangen.
Bij het aanzetten had ik nog 94% over (wat na een minuutje berichtjes lezen alweer 93% was).
In aanvulling op dit bericht:
We zijn nu een paar uurtjes verder.
De gehele dag wifi aangestaan (af en toe verbonden), wat browsen, stuk of 50 Whatsapp berichtjes, paar emailtjes, heb twee uurtjes gefietst met Endemondo aan (gps aan), daarbij ook twee uur muziek luisteren wat via BT naar mijn MW-600 (bluetooth headset) ging. Scherm weergave staat op anderhalf uur.

M.a.w.: best wel gebruikt. Resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/epn9g6.png

Ik denk echt wel dat je met bovengemiddeld gebruik van je telefoon met gemak de dag doorkomt als je 'm 's ochtends van de lader afhaalt.

[ Voor 8% gewijzigd door -MD- op 15-04-2012 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Rossi46 schreef op zondag 15 april 2012 @ 21:19:
[...]

Dit is toch wel jammer om te lezen. Ik ben namelijk sinds kort eigenaar van een SE Arc en ik ben echt verbaasd over de kwaliteit. Veel beter dan vergelijkbare HTC's of Samsungs, op veel vlakken (accu is bijvoorbeeld niet super). Maar blijkbaar is er nu dus iets mis gegaan?
Ik zou je daar niet teveel van aantrekken, buiten de gele waas die inmiddels verholpen lijkt te zijn, zijn er geen fabricagefouten. Softwareupdates komen snel en de sony skin maakt het toestel af in plaats van buggy en traag(ik kijk naar htc en Samsung, heb met beide ervaring). De energie bug is met de nieuwste versie ook grotendeels gepket, hem zal dat anders met de aankomende is update wel zijn, omdat ze dan naar een volledig nieuwe kernel overstappen. Daarnaast navigeer ik iedere woensdag 4 uur met mijn telefoon zonder problemen. Ook vind ik het toestel erg premium aanvoelen, het is geen metaal helaas, maar het plastic voelt wel luxe en niet als speelgoed (s2)

Al met al ben ik bijzonder tevreden met deze telefoon en kan ik hem zeker aanraden. Wel had ik liever de Ray stijl fysieke home knop gehad, maar na 2 dagen weet je de knoppen moeiteloos te vinden en raken (zeker als je swiped). Daarnaast is de verlichting van de balk makkelijk weer aan te zetten door even je camera knop op focus stand in te drukken. De balk eronder is mijn inziens ook wat te groot, had het toestel kleiner kunnen worden, maar ik vind het niet storend en het is een designkeuxe geweest, die wel goed heeft uitgepakt na mijn mening. Persoonlijk vind ik deze kleine puntjes echt moeilijk doen, en niet onoverkomelijk. Aangezien ik persoonlijk dat ook het enige vind wat mis is met de s, kan ik hem twijfelaars zeker aanraden. Vooral ook omdat de prijs/kwaliteit verhouding prima in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliesjeik1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 22:04
Oliesjeik1 schreef op zondag 15 april 2012 @ 21:58:
Zojuist mijn telefoon geupgrade van .67 naar .73 (World_6.0.A.3.73, 1252-0023_6.0.A.373)

Ik zal vannacht eens kijken of de battery drain minder is geworden. Ik hoop het wel want echt lang gaat ie nog steeds niet mee :(
Ok. Hierbij de eerste resultaten:

Wifi, Data sync, 3g etc aan met .67 versie: 19% drain in ~7 uur
Afbeeldingslocatie: http://img442.imageshack.us/img442/7856/batterydrain67.png

Wifi, Data Sync, 3g etc aan met .73 versie: 6% drain in ~8,5 uur
Afbeeldingslocatie: http://img593.imageshack.us/img593/6753/batterydrain73.png

Wat opvalt is dat balk van "telefoonsignaal" anders is (geel/grijs i.p.v. alleen grijs :? ), wifi continu aan stond bij de .73 versie (terwijl ik wifi ook aan had staan bij de .67 versie maar dat zie je niet terug in het verbruik :? ) en dat de telefoon kortere periodes ingeschakeld was t.o.v. de .67 versie (waarschijnlijk data sync?). Maar goed, vooralsnog dus een hele verbetering :9 Nu nog even kijken hoe m'n SXS het overdag vergaat. Ik laad m nu weer op tot 100% en dan eens kijken hoe ik de dag door kom.

[ Voor 6% gewijzigd door Oliesjeik1 op 16-04-2012 09:16 ]

d'n oliesjeik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:44
rtenklooster schreef op zondag 15 april 2012 @ 23:08:
Wat een GEWELDIG scherm heeft deze telefoon. Super scherp, super resolutie, je kunt zowaar fatsoenlijk met deze telefoon internetten, dit in tegenstelling tot de galaxy s2. Kijkhoek is iets minder, maar hier heb je bij normaal gebruik geen last van. Dit wordt trouwens ruimschoots gecompenseerd door de uitmuntende schermprestaties bij zonlicht....
Ik heb het scherm op 30% helderheid staan en in vol zonlicht blijft het scherm net zo goed leesbaar, dat is iets wat ik nog niet eerder heb gezien!

Verder is dit mijn eerste ervaring met Sony (ik heb altijd HTC gehad) en ben nog steeds meer dan tevreden met mijn overstap. Ik ben geen fan van plastic, maar de SXS voelt als een stuk massief plastic. De bouwkwaliteit heeft me echt positief verrast. Verder is de smoothness van het toestel heel goed. Iets wat ik met mijn vorige HTC's alleen maar kon bereiken met custom roms. Helaas moet mijn scherm wel gerepareerd worden ivm de gele vlekken, dat is jammer. Maar goed, als je een toestel uit de eerste batches hebt, hou je altijd een risico. En daarbij heeft Sony zich heel professioneel opgesteld door het probleem te onderkennen. Daar win je bij mij vertrouwen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
De Xperia S voelt inderdaad zeer stevig aan. Ik vind de gebruikte materialen sowieso zeer goed.

Ik heb trouwens gisteren via ebay een pouch besteld. Ik heb al eens bij dezelfde verkoper eenzelfde type pouch besteld voor mijn Galaxy S waar ik heel tevreden over ben. Na 1,5 jaar is de pouch nog in prima staat en de Galaxy nog als nieuw en dat voor maar 2,40 euro :)
Ik plaats wel wat foto's als ik m binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wai_AM
9:13:04 0%
11:00 100%

met snellader ep850

Afbeeldingslocatie: http://i980.photobucket.com/albums/ae290/Wai_AM/Xperia%20S/th_screenshot_2012-04-16_1101.pngAfbeeldingslocatie: http://i980.photobucket.com/albums/ae290/Wai_AM/Xperia%20S/th_screenshot_2012-04-16_1101_1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Jah dat opladen gaat bij mij ook echt donders snel, daarom vind ik het ook niet zo erg meer dat ie wat sneller leeg loopt het zal verder wel haha, maar goed hij gaat gemiddeld nu wel uurtje of 19 a 23 mee daar tussen in. Soms nog iets langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wai_AM
was in gelegenheid dat ie echt helemaal leeg is, dus vandaar maar tegelijk genoteerd.

@LordHades, zal later update van Flashtool ook even uploaden naar je server, done.

[ Voor 35% gewijzigd door Wai_AM op 16-04-2012 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poestoe
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-09 10:37
hier ook een gele vlek (12w11) onderin scherm werd doorverwezen naar dynafix

Aangezien ik toestel langer dan 7 dagen heb (3 weken) wordt deze door Sony niet omgeruild en werd ik doorverwezen naar dynafix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guumuus
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

Guumuus

OJAJOH?!

valt gewoon onder garantie dus daar zou ik me maar niet al te druk over maken

The number one enemy of progress is question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Wai_AM schreef op maandag 16 april 2012 @ 11:14:
was in gelegenheid dat ie echt helemaal leeg is, dus vandaar maar tegelijk genoteerd.

@LordHades, zal later update van Flashtool ook even uploaden naar je server, done.
Dankje :)

Ik ga straks weer even alle stock versies langs om te kijken of ik nog een paar mis :) die rooted versies laat ik maar even hangen want dat is alleen een system.img dat is me net even te veel gedoe om daar folder structuur voor te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wai_AM
WeAreLegion schreef op maandag 16 april 2012 @ 13:08:
[...]
Ik ga straks weer even alle stock versies langs om te kijken of ik nog een paar mis :) die rooted versies laat ik maar even hangen want dat is alleen een system.img dat is me net even te veel gedoe om daar folder structuur voor te maken ;)
Cool, even wat over de firmware directory, in firefox/ie9 zie ik niet de volledige naam van de file.

Ook misschien dat tool buiten Xperia S kan omdat het voor alle Xperia te gebruiken is :)

[ Voor 9% gewijzigd door Wai_AM op 16-04-2012 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Wai_AM schreef op maandag 16 april 2012 @ 13:12:
[...]

Cool, even wat over de firmware directory, in firefox/ie9 zie ik niet de volledige naam van de file.

Ook misschien dat tool buiten Xperia S kan omdat het voor alle Xperia te gebruiken is :)
Klopt :) komt omdat de datum hem weg douwt :) ik ga vanmiddag even script aanpassen :)

en tool staat tool staat daaromdat als hij in elke mappen komt de bandbreedte helemaal te geword, afgelopen maand was al 7,7tb :)

[ Voor 14% gewijzigd door WeAreLegion op 16-04-2012 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wai_AM
WeAreLegion schreef op maandag 16 april 2012 @ 13:31:
[...]

Klopt :) komt omdat de datum hem weg douwt :) ik ga vanmiddag even script aanpassen :)

en tool staat tool staat daaromdat als hij in elke mappen komt de bandbreedte helemaal te geword, afgelopen maand was al 7,7tb :)
bedoel Tool in root van Sony (ericsson) ipv van in Xperia S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ja klopt :) dat bedoel ik doe dat maar even niet :P laat ze maar even zoeken haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07 18:48
poestoe schreef op maandag 16 april 2012 @ 13:00:
hier ook een gele vlek (12w11) onderin scherm werd doorverwezen naar dynafix

Aangezien ik toestel langer dan 7 dagen heb (3 weken) wordt deze door Sony niet omgeruild en werd ik doorverwezen naar dynafix
Zelfde bij mij. Dynafix stuurt je telefoon vervolgens weer door naar een "externe reparatiedienst". Valt verder gewoon onder de garantie. Dus het kost je niks, duurt alleen even (15 werkdagen werd mij verteld).

Afbeeldingslocatie: http://online.schippersnet.nl/upload/thu/img4f8c08ddcafe3.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door riotrick op 16-04-2012 13:57 ]

Facebook :: Twitter :: PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Oliesjeik1 schreef op maandag 16 april 2012 @ 08:50:
[...]

Ok. Hierbij de eerste resultaten:

Wifi, Data sync, 3g etc aan met .67 versie: 19% drain in ~7 uur
[afbeelding]

Wifi, Data Sync, 3g etc aan met .73 versie: 6% drain in ~8,5 uur
[afbeelding]

Wat opvalt is dat balk van "telefoonsignaal" anders is (geel/grijs i.p.v. alleen grijs :? ), wifi continu aan stond bij de .73 versie (terwijl ik wifi ook aan had staan bij de .67 versie maar dat zie je niet terug in het verbruik :? ) en dat de telefoon kortere periodes ingeschakeld was t.o.v. de .67 versie (waarschijnlijk data sync?). Maar goed, vooralsnog dus een hele verbetering :9 Nu nog even kijken hoe m'n SXS het overdag vergaat. Ik laad m nu weer op tot 100% en dan eens kijken hoe ik de dag door kom.
Hier ongeveer hetzelfde resultaat met .73 alleen dan met WiFi uit. 11 % over 9 uur (en ik heb veel sync apps) met WiFi uit en alles syncs aan. En volgens CPU spy ook op een paar minuten na altijd lopen deep sleepen. Volgens mij is het inmiddels gewoon gefixed dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
riotrick schreef op maandag 16 april 2012 @ 13:56:
[...]

Zelfde bij mij. Dynafix stuurt je telefoon vervolgens weer door naar een "externe reparatiedienst". Valt verder gewoon onder de garantie. Dus het kost je niks, duurt alleen even (15 werkdagen werd mij verteld).

[afbeelding]
bij de phonehouse gewoon heel moeilijk gedaan want ik had hem al langer dan een maand. ik kreeg gewoon in de winkel een nieuwe. het is niet mijn fout dat er gele vlekken in het scherm zitten.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik heb na 24 uur nog altijd 30% accu over met de .67 versie. Ik zet wel alleen 3G/WiFi aan op het moment dat ik het nodig heb.

[ Voor 8% gewijzigd door SToRM666 op 16-04-2012 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met .73 (NL) gaat mijn CPU nu véél meer in Deep Sleep. Waar de verhouding tussen 384Mhz en Deep Sleep hiervoor ongeveer 40% - 60% was is dit nu 10% - 90% in standby. Veel, veel beter (en het verschil is merkbaar). Geen apps verwijderd na de update, geen instellingen aangepast, ... gewoon de update met PC Companion gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ik zit nog steeds op de kpn .73 te wachten.
Iemand al info hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk-
Ik hoor allemaal verhalen dat het toestel stevig aanvoelt maar de mijne is toch echt wel gammel bij de HDMI poort eigenlijk heel die kant.

Daarnaast heb ik nu 2 weken een valenta pocket en deze heeft nu al de lak beschadigd op de achterkant. Ik zie de streep van het trekkoortje al onder op mijn toestel staan. Toch maar een gelcase aanschaffen want het zal anders wel meer gaan beschadigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Heel vaag, die mij voelt echt super solide aan, doet me een beetje denken aan mijn oude Siemens s65.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhatch
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-04-2022
riotrick schreef op maandag 16 april 2012 @ 13:56:
[...]

[afbeelding]
Waar kun je de status volgen? Ik heb geen e-mail gekregen van dynafix dat de telefoon is aangekomen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drav91
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
dirk- schreef op maandag 16 april 2012 @ 17:06:
Daarnaast heb ik nu 2 weken een valenta pocket en deze heeft nu al de lak beschadigd op de achterkant. Ik zie de streep van het trekkoortje al onder op mijn toestel staan. Toch maar een gelcase aanschaffen want het zal anders wel meer gaan beschadigen.
Dit soort strepen had ik ook altijd na een tijdje op mijn X10, maar die kon ik er zo afvegen. Ik heb het nog niet bij mijn SXS gehad, maar ik denk dat het ook kan. Aangezien het er op lijkt dat de SXS van hetzelfde materiaal is gemaakt. Hierbij nog een extreem voorbeeld, wat ook al vaker hier in dit topic is gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand de Headset Pro al mogen ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Sinds afgelopen zaterdag MINE :P

Tot nu toe goed bevallen, had niet anders verwacht (vorig toestel ook een SE Arc X10i).

Nog steeds alle dingen aan het uitvinden/ uitzoeken maar het gaat steeds beter.

Voorzichtig aan het kijken naar root'en.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
AmbroosV schreef op maandag 16 april 2012 @ 16:11:
Met .73 (NL) gaat mijn CPU nu véél meer in Deep Sleep. Waar de verhouding tussen 384Mhz en Deep Sleep hiervoor ongeveer 40% - 60% was is dit nu 10% - 90% in standby. Veel, veel beter (en het verschil is merkbaar). Geen apps verwijderd na de update, geen instellingen aangepast, ... gewoon de update met PC Companion gedaan.
Exact hetzelfde hier, ik vind het nu echt een prima toestel. Ik kan nu makkelijk de dag doorkomen.
dirk- schreef op maandag 16 april 2012 @ 17:06:
Ik hoor allemaal verhalen dat het toestel stevig aanvoelt maar de mijne is toch echt wel gammel bij de HDMI poort eigenlijk heel die kant.

Die streep is waarschijnlijk van de verf, ik denk dat je die er wel af kan halen door met een vochtig doekje er even overheen te gaan. En omschrijf gammel, want mijn telefoon voelt echt enorm degelijk. Als er echt iets beweegt of je hoort iets met schudden zou ik even terug gaan en langs de MM gaan om andere Xperia S's te bekijken of dat die het ook hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk-
Met gammel bedoel ik dat wanneer ik op het achterklepje druk dat deze omhoog en omlaag gaat. Ik hoor ik het af en toe kraken. Ik heb ergens eerder ook al gelezen dat de kant bij de hdmi-poort gammel was. Maar de mijne word deze week aan de deur omgeruild omdat ik het gele vlekken probleem ook heb, misschien krijg ik er dan eentje zonder vlekken en een stevige

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dasooktoevallig schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 23:59:
[...]

Had je ook al geprobeerd om Windows Media Player bij Microsoft te downloaden en opnieuw te installeren? De MTP-drivers worden dan ook meegeïnstalleerd.
Windows Media Player 12 kan ik niet los downloaden. De download pagina van Microsoft geeft aan dat het al ingebouwd is en ik kan het programma ook niet uninstallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is trouwens wel echt een stofmagneet :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds vrijdag ook in het bezit van dit prachtig toestel. Toen ik hem voor de eerste keer opstartte, gaf hij meteen de melding dat de .73 update voor mijn toestel beschikbaar was. Ik heb hem dus ook meteen geüpdatet.
Nu heb ik een vraag i.v.m. het lockscreen:
Bij Instellingen > Weergave > Instellingen voor Vergrendeld scherm staat Kalenderevents. Dit is in mijn ogen dat de eerstvolgende kalenderevent getoond wordt op het lockscreen.
Deze optie heb ik dus aangevinkt, maar ik zie mijn kalenderevents niet op het lockscreen.
Is dit een bekende bug, of weet iemand of ik nog iets extra moet instellen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 april 2012 @ 17:54:
Heeft iemand de Headset Pro al mogen ontvangen?
Nopes denk niet veel mensen hem al hebben, ze hebben namelijk een groot te kort aan die dingen (kreeg brief ergens op de 28ste van maart) dat ik hem over ongeveer 10 weken kon verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nopes denk niet veel mensen hem al hebben, ze hebben namelijk een groot te kort aan die dingen (kreeg brief ergens op de 28ste van maart) dat ik hem over ongeveer 10 weken kon verwachten.
[/quote]

Ja maar wat blijft iedereen daar koud en gelaten onder...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 april 2012 @ 19:18:
[/quote]

Ja maar wat blijft iedereen daar koud en gelaten onder...?
Waarom zouden mensen daar boos over moeten worden? het is iets wat je er bij krijgt ;) er zijn er genoeg die het niet krijgen. Dat ding komt vanzelf wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:53

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Ik kan tegenwoordig mijn Xperia S niet meer verbinden met mijn PC. PC Companion geeft een verbindingsfout aan. Onder apparaatbeheer staat hij verder gewoon wel. Ik heb alles al heropgestart, PC companion al geherinstalleerd, en iedere USB poort geprobeerd.

Iemand die nog iets weet wat ik kan proberen? :(

Nevermind, de windows driver herinstalleren heeft het opgelost :)

Ik heb hier in Belgie overigens geen NFC-tags gekregen, maar wel een HDMI kabel. Zijn die NFC tags ergens apart te krijgen?

[ Voor 24% gewijzigd door ETzPliskin op 16-04-2012 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunblade NL
  • Laatst online: 27-08 21:04
Verwijderd schreef op maandag 16 april 2012 @ 18:37:
Het is trouwens wel echt een stofmagneet :o
Jah klopt ligt vast aan de screenprotector die er standaard op zit.
Bij mijn Ipod die ook een screenprotector had had ik er helemaal geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 16 april 2012 @ 18:58:
Ik ben sinds vrijdag ook in het bezit van dit prachtig toestel. Toen ik hem voor de eerste keer opstartte, gaf hij meteen de melding dat de .73 update voor mijn toestel beschikbaar was. Ik heb hem dus ook meteen geüpdatet.
Nu heb ik een vraag i.v.m. het lockscreen:
Bij Instellingen > Weergave > Instellingen voor Vergrendeld scherm staat Kalenderevents. Dit is in mijn ogen dat de eerstvolgende kalenderevent getoond wordt op het lockscreen.
Deze optie heb ik dus aangevinkt, maar ik zie mijn kalenderevents niet op het lockscreen.
Is dit een bekende bug, of weet iemand of ik nog iets extra moet instellen?

Alvast bedankt!
Die dingen op het lockscreen is alleen voor meldingen. Wanneer je een uur op voorhand een herinnering via melding instelt voor je kalenderitem dan krijg je wel zo'n icoontje dat je kan wegswipen om rechtstreeks het event te bekijken. Net als wanneer je een nieuwe SMS krijgt dus. Het kan handiger, maar het gaat de goede richting uit met de skin van Sony!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
raydekok schreef op maandag 16 april 2012 @ 15:11:
[...]

bij de phonehouse gewoon heel moeilijk gedaan want ik had hem al langer dan een maand. ik kreeg gewoon in de winkel een nieuwe. het is niet mijn fout dat er gele vlekken in het scherm zitten.
Tja, daar heb ik ook over gedacht. Maar ik had al redelijk wat verhalen gelezen over mensen die al aan een derde toestel toe waren, vanwege hetzelfde probleem. Denk als het scherm wordt vervangen, dan krijg ik er in ieder geval een die goed is.
Bloodhatch schreef op maandag 16 april 2012 @ 17:24:
[...]

Waar kun je de status volgen? Ik heb geen e-mail gekregen van dynafix dat de telefoon is aangekomen etc.
Ik kreeg na een paar dagen een mail van dynafix. Daarin staat een rma nummer wat je nodig hebt om in te loggen.

[ Voor 45% gewijzigd door riotrick op 16-04-2012 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een stomme vraag, maar weet er iemand of de widget 'energiebeheer', die te vinden was op de xperia x10, ook op deze zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
ETzPliskin schreef op maandag 16 april 2012 @ 20:21:
Ik heb hier in Belgie overigens geen NFC-tags gekregen, maar wel een HDMI kabel. Zijn die NFC tags ergens apart te krijgen?
Ik heb de sony tags nog niet los gezien, maar die zullen vast wel komen. Wel kun je bv dit soort tags kopen: http://www.tagsfordroid.com. Deze zijn gelijk wat groter qua opslag (1k vs 46 bytes), waardoor ze ook bruikbaar zijn met apps als nfc task launcher (veel meer instelmogelijkheden dan de sony app).

Als je ze wilt gebruiken als de sony smart tags dan kun je de volgende data erheen schrijven met een nfc appje wat kan schrijven.
For the red tag: semc://liveware/A1/1/NT1/2/smarttags1
For the blue tag: semc://liveware/A1/1/NT1/1/smarttags1
For the white tag: semc://liveware/A1/1/NT1/4/smarttags1
For the black tag: semc://liveware/A1/1/NT1/3/smarttags1

Pagina: 1 ... 40 ... 63 Laatste

Dit topic is gesloten.