Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
@ Virgina:
Wel bijzonder dat jij hier de enige bent met, naja, wel 4 dagen aan accuduur. Terwijl veel foto's maken toch niet echt matig gebruik is in mijn opzicht. Niet dat ik je niet geloof hoor, maar dan lijkt het alsof het aan de 3G moet liggen, niet? Misschien kun je het ook nog proberen met in plaats van UMTS alleen aan laten staan, het gewoon op automatisch te zetten. Zelfs als het accugebruik dan door de helft zou gaan zou het nog erg goed zijn.

Voor de mensen die hier nog niet van gehoord of het gelezen hadden: er is een mogelijkheid om 23gb extra Dropbox ruimte te krijgen op Android. Misschien handig voor het automatisch laten syncen van foto's of video's naar je dropbox. Nadat je de extra ruimte hebt gekregen kun je de apk weer verwijderen en de officiële app terug installeren. Allemaal op eigen risico uiteraard, bron: http://www.teamhww.nl/201...ruimte-gratis-te-krijgen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg morgen als het goed is ook mijn telefoon. Ik ga het volgende doen waarschijnlijk:

Voorbereiding: check batterij met: *#*#7378423#*#*.
1) Telefoon aan laten staan en tegelijkertijd opladen tot 100% + 1 uur, daarna uitzetten.
2) Van de lader halen, aanzetten en weer 1 uur laten laden, daarna telefoon uitzetten.
3) Power en volume up ingedrukt houden tot hij drie keer na elkaar trilt, daarna aanzetten.
4) Weer 1 uur laten laden.
5) Vervolgens aan 1 stuk door laten leeglopen totdat hij vanzelf uitvalt. Telefoon aanzetten en totdat hij weer uitvalt.
6) Aan 1 stuk door opladen en daarna aanzetten.

En dan de komende 5 cycles leeg laten gaan totdat hij vanzelf uit gaat, weer even aanzetten totdat hij vanzelf uitgaat en dan weer helemaal in 1 stuk door opladen. Daarna kun je hem op een willekeurig moment opladen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2012 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wai_AM
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 20:19
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 16:14:
Ik krijg morgen als het goed is ook mijn telefoon. Ik ga het volgende doen waarschijnlijk:

dat is *#*#SERVICE#*#* checken. ;) niet batterij ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudscheepers
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-01 23:51
Vraagje, ik heb de XPS via telfort (dus kpn) met build nummer 6.0.A.3.62
Mijn XPS valt om de haver klap uit.. als ik een app start, als iemand mij belt of zelfs als ik hem met de volume knoppen op trillen of hoger en lager zet. Het lijkt alsof die dan steeds de batterij reset..
Heeft iemand hier nog meer last van?

Is het sowieso verstandig om naar build 67 te gaan?
Zoja, kan dat via de telfort/kpn winkel??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakyFries
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-01-2021
ruudscheepers schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 16:30:
Mijn XPS valt om de haver klap uit.. als ik een app start, als iemand mij belt of zelfs als ik hem met de volume knoppen op trillen of hoger en lager zet. Het lijkt alsof die dan steeds de batterij reset..

Ik zou zeggen, niet zelf prutsen, maar gelijk terugbrengen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 11:52
ruudscheepers schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 16:30:

Ik zou als ik jou was teruggaan naar de winkel. Dit lijkt op een defect toestel.
AmbroosV schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 15:11:
Iedereen die z'n Xperia S nog niet zo lang heeft moet hem eens uitzetten, en dan power en volume up ingedrukt houden tot hij drie keer na elkaar trilt. Dat heeft hetzelfde effect als de batterij er even uithalen, en bij veel mensen detecteerd de telefoon de batterijcapaciteit daarna beter.

Toen ik die van mij pas had stond hij op 45% (recht uit de doos), eventjes 'battery pull' gedaan, toen stond hij op iets meer dan 20%, en was de uitgelezen capaciteit hoger.
Zojuist stond mijn accu op 30%. even een 'battery pull' gedaan, weer aangezet en nu staat hij op 38%. Lijkt dus een goede tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mensen hoe kun je die battery drain verbeteren zonder te hacken of wat dan ook ?
alsjeblieft hulp !
heb het toestel sinds een paar dagen en 10uur smorgens uit de lader gehaald en savonds om 10uur is die al leeg !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 16:37:
mensen hoe kun je die battery drain verbeteren zonder te hacken of wat dan ook ?
alsjeblieft hulp !
heb het toestel sinds een paar dagen en 10uur smorgens uit de lader gehaald en savonds om 10uur is die al leeg !!!
Verdiep jezelf er eerst een beetje in voordat je lukraak vragen gaat stellen. Zelfs in de post boven die van jou staat al een nuttige tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
  • Laatst online: 11-09 23:44
Ik heb nu het volgende gedaan:

- KPN .62 geupdate naar Generic NL .67
- SXS opgeladen naar 100%
- hard power off (vol up + power / 15sec.)
- SXS opnieuw opgeladen naar 100%

Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Majesty schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 16:41:
[...]

Verdiep jezelf er eerst een beetje in voordat je lukraak vragen gaat stellen. Zelfs in de post boven die van jou staat al een nuttige tip.
ja sorry maar het zijn er zoveel reacties !

maar heb net mijn toestel uit gezet, daarna de aan/uit knop ingedrukt + volume up knop ( hij trilde 1x en daarna 3x achter elkaar) en toen even aangezet)

helpt dat echt ?

alvast bedankt, als jullie meer tips hebben hoor ik het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Ik las er op XDA ook nog wat over, misschien leuk om even te testen:
I saw a post in a Chinese forum saying that the Xperia S battery needs to be "activated" before reaching full capacity, and once activated it also resolves the high battery drain problem everybody is complaining.

I followed the instructions given and my battery capacity had actually changed from 1697500 to 1750000 afterward.

Whoever is adventurous enough and wanted to give it a try can follow these steps, but please do not hold me responsible for any unusual things happening to your phone if you try:

1. first check your battery capacity by dialling *#*#7378423#*#*
2. select Service Test then Battery Health Test, you will see Actual Battery (uAh) and a number, mine was 1697500 before I perform the remaining steps.
3. hold volume up button and power button simultaneously and wait for 3 consecutive vibrations from the phone. The phone should shut itself down and power off.
4. Power the phone back on. Dial *#*#7378423#*#* and check the battery capacity again. It should now reporting as 1750000.
5. Charge your phone.

I am now charging my phone, and still waiting to see if it actually resolves the high draining problems when the phone is idle.
Bron: http://forum.xda-develope...?p=23868959&postcount=229

[ Voor 1% gewijzigd door Majesty op 27-03-2012 17:12 . Reden: Woordvolgorde ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbttr
  • Laatst online: 04-05-2022
Ben denk ik redelijk tevreden. Die battery pull trick nog niet gedaan, misschien maakt dat het nog beter. Anyhow, sinds gisteravond niet meer aan de lader gehangen. Vanochtend dus begonnen op 97%, 9h later staat die op 45%. Redelijk veel gebeld, verschillende foto's gemaakt, beetje geïnternet, Wifi heel de tijd aan (met een netwerk dat het niet deed, dus volgens mij probeert die dan nog harder), net als 3G, dan wanneer ik weer in werkend Wifi-gebied kwam wat gestreamd, etc.. Gewoon een redelijk normale dag, niks obsessive gedaan.

Angry Birds is toch wel echt het killendst. Een Angry-Birds-tijdens-het-kakken-sessie van 10 minuten kost 5% O,o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Majesty schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 17:05:
Ik las er op XDA ook nog wat over, misschien leuk om even te testen:

[...]

Bron: http://forum.xda-develope...?p=23868959&postcount=229
Raar verhaal, ik geloof het wel maar vraag mij wel af waarom dat zo werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
Dynamix schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 16:42:

Ik ben benieuwd!
Vooralsnog lijkt het bij mijn SXS een positief effect te hebben:

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-q8HA8mUCIew/T3Hx7sq94YI/AAAAAAAABiQ/tp00Jhs0C30/s512/screenshot_2012-03-27_1859.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbttr
Hoeveel energie vraagt een reboot man? Had zo 2 battery pulls gedaan, en dropte per keer 3% :x Hoop dat ik de accu nu niet verneukt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd!
Is er al een update van .62 naar .67 voor HI? Via de telefoon en PC kan ik geen update vinden :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 16:56:
[...]

ja sorry maar het zijn er zoveel reacties !

maar heb net mijn toestel uit gezet, daarna de aan/uit knop ingedrukt + volume up knop ( hij trilde 1x en daarna 3x achter elkaar) en toen even aangezet)

helpt dat echt ?

alvast bedankt, als jullie meer tips hebben hoor ik het graag
Heb het zelf net ook gedaan en bij mij heeft het wel geholpen van 61% naar 67% eindelijk iets wat heeft geholpen nu nog maar wachten op een .67 update van HI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-09 00:06

Ik ben benieuwd!
Dit was bij de X10 inderdaad ook de truc om de batterij beter gekalibreerd te krijgen, maar daar moest je de accu eruit trekken maar dat kan nu dus niet... Denk wel dat die drain een beetje een storm in een glas water is, de kalibratie zal wel beter worden na 1/2 weken en tegen die tijd zal er ook wel een fix zijn om het nog verder te optimaliseren.

Daarnaast gebruik ik mijn nieuwe speeltjes altijd onevenredig veel waardoor ik niet echt kan bepalen hoe dit in de dagelijkse praktijk zal werken qua batterij duur...

Maarja, ik heb dan ook Whatsapp, Line(concurrent van whatsapp), Weixin(Chinese whatsapp), twitter en facebook naast elkaar draaien. Denk dat dat er ook wat mee te maken heeft dat hij redelijk snel leeg gaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 16:19
Een vraagje voor de S bezitters : hoe zit het met de standaard email app:

- Wordt HTML/afbeeldingen correct weergegegeven
- Wordt HTML inhoud doorgestuurd?
- Wordt een mail met bijlage doorgestuurd incl bijlage?

Ik heb hier op mijn HTC Desire met CM7 nogal issues mee; terwijl de Gmail app het wel goed doet. Als je een beetje zoekt op internet zie je dit probleem op meerdere (oudere) toestellen. Mijn vriendin met HTC Desire S en officiele 2.5.3 update / Sense werkt het gewoon goed in de standaard app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Het kan dus wel echt blijkbaar, maar deze telefoon is wel geroot:
Afbeeldingslocatie: http://i85.photobucket.com/albums/k53/Roelioss/screenshot201203271001-2.jpg

Bron: http://forum.xda-develope...?p=24093150&postcount=340

Ik denk dat het na verloop van tijd wel goed komt bij iedereen met die batterij duur. Is dus echt geen reden om 'm terug te brengen zoals ik hier in dit topic al wel iemand heb zien (lezen) doen.

[ Voor 15% gewijzigd door Majesty op 27-03-2012 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-09 00:06
Majesty schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 22:02:
Het kan dus wel echt blijkbaar, maar deze telefoon is wel geroot:
[afbeelding]

Bron: http://forum.xda-develope...?p=24093150&postcount=340

Ik denk dat het na verloop van tijd wel goed komt bij iedereen met die batterij duur. Is dus echt geen reden om 'm terug te brengen zoals ik hier in dit topic al wel iemand heb zien (lezen) doen.
Die heeft dan ook geen 3G/HSPA of WiFi aanstaan zo te zien :P Die van mij draint nu ook niet als ik hem in vliegtuigmodus zet, maar daar is een telefoon niet voor gemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Dat klopt, maar bij sommigen is hij na 12 uur al leeg zonder überhaupt iets te doen. Ik denk niet dat het hoofdzakelijk met 3G/HSPA of WiFi te maken heeft (hij heeft overigens wel 3G aan staat zegt 'ie, maar uit wanneer hij het niet gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rxs
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-06-2022

rxs

Ik heb niet echt iets aparts gedaan, veel wifi, wat muziek icm met bluethooth headset, paar spelletjes gespeeld op de telefoon en heb nu zo'n 13 uur met nog 36% over. Is mijns inzien prima zat.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NA7C8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Zo die van mij leeft ook nog :P wat een verrasing haha zal zo ff posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heeft dat hard power off wel iets geholpen bij mij. Wat ik heb gedaan is volume UP knop ingedrukt houden + aan/uit knop ingedrukt 15 seconden tot dat die 3 keer trilde. Ik bleef alles in houden totdat die 3x3 trilde zal na 1 keer ook wel goed zitten maar deed het voor de zekerheid.

Accu ging van 61% naar 67%, toen opgeladen tot 100%. 20 minuten later was de accu nog op 100%! Normaal gesproken zit ik dan al op de 95%. Hoop dat ik morgenochtend niet met een lege batterij zit, dan heeft het zeker verschil gemaakt voor mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Zal dat zo ook nog even doen :) ik heb wel 1 keer een battery pull gedaan maar dat is maar 1x trillen volgens mij

Volume Up + POWER (for 10 seconds) -> resets the battery, its like removing the battery and putting it back in [device will vibrate once]

Volume Up + POWER (for additional 5 seconds, total 15 seconds) -> will power off hard, device will power down [device will vibrate thrice]

en mijn pic:

Afbeeldingslocatie: http://img716.imageshack.us/img716/2692/screenshot201203272236.png

[ Voor 10% gewijzigd door WeAreLegion op 27-03-2012 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WeAreLegion schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 22:39:
Zal dat zo ook nog even doen :) ik heb wel 1 keer een battery pull gedaan maar dat is maar 1x trillen volgens mij

Volume Up + POWER (for 10 seconds) -> resets the battery, its like removing the battery and putting it back in [device will vibrate once]

Volume Up + POWER (for additional 5 seconds, total 15 seconds) -> will power off hard, device will power down [device will vibrate thrice]

en mijn pic:

[afbeelding]
hoe heb je dat gedaan zo lang !

kun je me vertellen wat je precies hebt gedaan alsjeblieft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Hem zowat niet aanraken hahaha, ik heb er maar wenig mee gedaan hoor 10 minuten gebeld ofzo, stel whatsappjes en dat is het eigenlijk wel :)

Maar goed

Ik heb .67 er opnieuw opgezet, toen helemaal naar 100 geladen en hem even door laten laden toen uit gezet, en weer aangezet (met stroom er nog aan) en toen stroomkabel er uit gehaald).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Maar hij is nog niet leeg toch? Of is dit 100 -> 0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Nee hij is nog niet leeg, zit nog 25% in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor hard power off

Afbeeldingslocatie: http://img256.imageshack.us/img256/2865/screenshot201203271350.png

Afbeeldingslocatie: http://img819.imageshack.us/img819/4452/screenshot201203271349.png

--------------------------| Na hard power off |--------------------------

Afbeeldingslocatie: http://img221.imageshack.us/img221/3377/screenshot2012032723061.png

Afbeeldingslocatie: http://img687.imageshack.us/img687/6762/screenshot201203272306.png

(Zoals je ziet maakt het dus niks uit of je WIFI aan of uit staat)

Het heeft dus geholpen, bedankt voor de tip! Iemand een idee wanneer er een .67 update komt voor HI?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2012 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De update naar .70 of .73 gaat er denk ik binnen enkele dagen aankomen voor Generic NL (-1993), als ik EMMA goed aan het interpreteren ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Ook maar even meedoen dan.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2Fw4zB1syyOwmWYmXwGorvPP/medium.png

1e dag in gebruik, met de .67 ROM. Wifi aangehad, spelletje, etc. Vind 12u nog wel gaan zo.
Het valt me alleen op dat wanneer je de SXS aan USB hebt hangen en tegelijkertijd gebruikt, de accustatus terugloopt.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Atomsk schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 23:36:
Ook maar even meedoen dan.
[afbeelding]

1e dag in gebruik, met de .67 ROM. Wifi aangehad, spelletje, etc. Vind 12u nog wel gaan zo.
Het valt me alleen op dat wanneer je de SXS aan USB hebt hangen en tegelijkertijd gebruikt, de accustatus terugloopt.
Met of zonder "battery reset"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Zonder battery reset

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik heb net die battery reset gedaan maar bleef op zelfde hoeveel heid staan :) zag wel mooi geel scherm voor bij komen ;) en het kosten me zelfs % zie ik nu haha

[ Voor 14% gewijzigd door WeAreLegion op 27-03-2012 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 17:01

TheFirepit

Vuurbal

WeAreLegion schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 23:48:
Ik heb net die battery reset gedaan maar bleef op zelfde hoeveel heid staan :) zag wel mooi geel scherm voor bij komen ;) en het kosten me zelfs % zie ik nu haha
Waar stond/staat hij bij jou op dan? Ik had voor de battery reset 1715000 en na de battery reset 1750000.

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Oh dat nee daar heb ik niet naar gekeken, bedoel meer de % :) hij stond bij mij al op 1750000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 20:17:
[...]

Is er al een update van .62 naar .67 voor HI? Via de telefoon en PC kan ik geen update vinden :|
Er is geen officiële update van KPN, maar de howto van Ambroos biedt uitkomst:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1562605

Mijn batterijniveau gaat nog steeds goed (ik heb 2G/3G trouwens op automatisch staan). Scherm heeft 15 minuten aan gestaan.

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-3wg48krWBK8/T3I5vrI0woI/AAAAAAAABic/4rpFRWV7-Ng/s512/screenshot_2012-03-28_0005.png

[ Voor 6% gewijzigd door Dynamix op 28-03-2012 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kunnen jullie bij screenshots van de battery view ook eventjes zetten hoe lang je screen actief was? (krijg je te zien als je tapped op Display in het power usage-menu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbttr
Hmm, nu net ging die weer in anderhalf uur ofzo 4% naar beneden, ook in "sleep mode". Ik snap er geen hol meer van. Ik heb nu 3x die battery trick gedaan, enige dat het doet is 3% eraf halen en mijn voltage naar beneden halen.

Los daarvan; Shadowgun is vét.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Die van mij was niet zo heel lang actief :) maar merk wel dat na dat 3x trellen ik van 24% naaar 17% ging ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die battery trick is maar één keertje nodig in het begin om er voor te zorgen dat je telefoon de capaciteit juist uitleest. Daarna doet het inderdaad niks behalve je batterij drainen. Een power cycle is altijd erg power-intensief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Dat blijkt inderdaad :) maar goed hij heeft het een dag vol gehouden ik vind het wel prima voor zo :) oh heb ook nog radio geluisterd bedenk ik me net :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasooktoevallig
  • Laatst online: 11-05-2024
Vandaag heb ik eindelijk de Xperia S binnengekregen van Coolblue. Over de hardware ben ik zeer te spreken. Het enige minpuntje vind ik de plaatsing van de Power-knop. Die had ik rechtsboven handiger gevonden, omdat ik als linkshandige de telefoon in de rechterhand vast hou.

Wel heb ik na de update naar .67 flinke problemen gekregen met de verbinding met de PC Companion. Die kan de telefoon vaak niet zien en doet de suggestie dat de telefoon opnieuw gestart moet worden. Dat helpt niet. Na veel geëxperimenteer heb ik een workaround gevonden om de verbinding weer aan de praat te krijgen.

Daarvoor moet je met de telefoon aan de USB-kabel in Instellingen > Toepassingen > Actieve Services de service com.sonyericsson.mtp stoppen. Kabel loshalen en weer aansluiten. De verbinding werkt dan weer tot die weer hangt. Ik heb de indruk dat dat hangen vooral voorkomt als de telefoon een tijdje met de USB-kabel aan de PC is aangesloten geweest zonder dat bestanden over zijn gekopiëerd. Dan valt er iets in slaap dat niet meer wakker wil worden ofzo.

Edit: soms werkt bovenstaande methode ook niet. Ik heb net een betere methode gevonden. Er is een applicatie MTPApp. Als ik de cache daarvan leeggooi en dan weer de kabel inplug krijg ik weer verbinding. Voor zo lang het duurt...

Test Sony (Ericsson) die software eigenlijk voordat die over de schutting gemikt wordt naar de klanten? :(

[ Voor 14% gewijzigd door dasooktoevallig op 28-03-2012 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dynamix schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 00:06:
[...]

Er is geen officiële update van KPN, maar de howto van Ambroos biedt uitkomst:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1562605

Mijn batterijniveau gaat nog steeds goed (ik heb 2G/3G trouwens op automatisch staan). Scherm heeft 15 minuten aan gestaan.

[afbeelding]
Bedankt!

Ik had net even me telefoon aangesloten op de pc zodat ik de screenshots kon uploaden. Was vergeten om hem weer te ontkoppelen waardoor die is gaan opladen en nu heb ik weer dat er 1% per 10 minuten vanaf gaat. Ik begrijp er echt helemaal niks meer van!

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2012 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet ook niet hoe het komt, maar de Xperia S doet inderdaad wel bij veel mensen raar als het op opladen aankomt. Dat probleem met leeggaan terwijl hij aan de PC hangt heb ik ook gehad in het begin, nu wel niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds vanmiddag ook in het bezit van een S! Hoera! *O*
Ben er super content van, maar heb wel een user error gemaakt (denk ik): Omdat ik dacht dat dat zo hoorde, heb ik eerst de accu volledig vol geladen. Daarna was ik van plan om hem helemaal terug leeg te laten, om zo te zorgen dat de capaciteit optimaal wordt. Maar zonder er bij stil te staan heb ik bij het synchroniseren van de contacten de usb in mijn computer geduwd, en toen begon hij natuurlijk op te laden (mijn vorige nokia had die functie niet, dus niet aan gedacht). Hij was toen dus nog niet leeg.
Lang verhaal, nu mijn vraag: is dat nadelig voor de accu? Is het inderdaad zo dat je hem best volledig leeg laat lopen voor hem terug op te laden? Zou ik hem dan nu best alsnog helemaal leeg laten lopen, voor ik hem terug oplaad? Of maakt dat allemaal niet zoveel uit..
Alvast bedankt!

Edit: en is het op 1 of andere manier te voorkomen dat het toestel begint op te laden wanneer je hem in een computer-usb plugt?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2012 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NEE.

Je kan de eerste keer je telefoon eens helemaal laten leeglopen voor calibratie, maar daarna doe je dat best NOOIT meer. Je batterij laten leeglopen is slecht voor de capaciteit aangezien het enorm veel van je batterij vergt om dat laatste beetje stroom eruit te persen. Best is om elke nacht gewoon je telefoon in te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik dacht vanwege het de eerste keer vergeten te zijn, het misschien goed kon zijn dan toch nog 1 keer te doen, maar dat is dus blijkbaar niet de bedoeling :). Maar altijd helemaal vol laten laden is wel nog altijd het beste? En is er een mogelijkheid om laden uit te schakelen (voor bij het insteken in een computer)? Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 67 update voor KPN komt eind deze week of volgende week twitterde sony xperia nl mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Na een goeie start met de batterij, vannacht toch weer een drain gehad van 30 %. Ik had verder niets aangepast en de telefoon lijkt ook niet bijzonder veel wakker te zijn geweest. Het laatste stuk van de lijn gaat wel erg hard naar beneden. Batterij toch maar eens proberen te calibreren :)

Afbeeldingslocatie: http://i130.photobucket.com/albums/p267/capactus/screenshot1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i130.photobucket.com/albums/p267/capactus/screenshot2.jpg

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
  • Laatst online: 10-09 13:46
Vannacht toen ik ging slapen ( 23:15) was mijnes 61%
toen ik wakker werd (6:15) was ie 53%..

is dit veel of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbttr
Ik vannacht ook weer 16-17% verloren, post later wel screens, ik snap het niet. Kan die 3x battery trick mij gekloot hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-07 17:56
blijft raar dat je zoveel tricks moet uithalen wil je een goeie performance hebben. hoe gaat dit met minder advanced users? die zitten dus vanaf het begin met een slechte battery life?

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wai_AM
gisternacht nog steeds 5% batterij verbruik :)

Afbeeldingslocatie: http://i980.photobucket.com/albums/ae290/Wai_AM/Xperia%20S/th_screenshot_2012-03-28_0701.png

heb ook mijn USB OTG kabel binnen, ga zo meteen testen hoe het allemaal in z'n werk gaat.

Afbeeldingslocatie: http://i980.photobucket.com/albums/ae290/Wai_AM/Xperia%20S/th_DSC_0053.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Wai_AM op 28-03-2012 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
Wai_AM schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 09:10:
gisternacht nog steeds 5% batterij verbruik :)

[afbeelding]

heb ook mijn USB OTG kabel binnen, ga zo meteen testen hoe het allemaal in z'n werk gaat.

[afbeelding]
Ik had vannacht ook slechts 7% verbruik :9

Waar heb je de kabel gekocht, Wai_AM? Ik moet ook nog een USB OTG en HDMI kabel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudscheepers
FreakyFries schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 16:35:
[...]

Ik zou zeggen, niet zelf prutsen, maar gelijk terugbrengen!
Heb hem idd gister terug gebracht naar de winkel (Telfort). De verkoper dacht het wel te fixen door een fabrieksreset te doen,, Dus niet.. Ze hebben hem inmiddels terug gestuurd naar Sony. 1,5 / 2 weken zonder mijn xperia S :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Dynamix schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 09:38:
[...]

Waar heb je de kabel gekocht, Wai_AM? Ik moet ook nog een USB OTG en HDMI kabel hebben.
Heb zelf deze besteld bij DX:
http://www.dealextreme.com/p/113791 (usb adapter)
http://www.dealextreme.com/p/44464 (hdmi)

en http://www.dealextreme.com/p/94828, hoewel ik geen auto heb. :P

edit: misschien toch maar een otg kabeltje nemen ipv zo'n adapter http://s.dealextreme.com/search/micro+usb+otg
edit: Deze bijv lijkt wel praktisch ivm de haakse plug.

[ Voor 26% gewijzigd door Atomsk op 28-03-2012 09:56 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
ruudscheepers schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 09:39:
[...]

Heb hem idd gister terug gebracht naar de winkel (Telfort). De verkoper dacht het wel te fixen door een fabrieksreset te doen,, Dus niet.. Ze hebben hem inmiddels terug gestuurd naar Sony. 1,5 / 2 weken zonder mijn xperia S :'(
Dat is zuur. Kreeg je niet gelijk een nieuwe mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
Atomsk schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 09:44:
[...]

Heb zelf deze besteld bij DX:
http://www.dealextreme.com/p/113791 (usb adapter)
http://www.dealextreme.com/p/44464 (hdmi)

en http://www.dealextreme.com/p/94828, hoewel ik geen auto heb. :P

edit: misschien toch maar een otg kabeltje nemen ipv zo'n adapter http://s.dealextreme.com/search/micro+usb+otg
edit: Deze bijv lijkt wel praktisch ivm de haakse plug.
Thanks! Ben al aan het shoppen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wai_AM
Dynamix schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 09:38:
[...]

Heb in goede post gezet om on topic te blijven :)

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/37940865

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
BillSpaarbank schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 09:56:
[...]

Dat is zuur. Kreeg je niet gelijk een nieuwe mee?
Nope en er wordt denk ik weinig aangedaan,behalve nieuwe firmware.
Heb het ook gehad met een mini pro, ik zou n nieuwe krijgen.
Ja daag was gewoon mijn oude met 0.62 erop ipv 0.42 ,maargoed hopelijk komt het goed voor hem.

[ Voor 24% gewijzigd door jejeh op 28-03-2012 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 04:48:
De 67 update voor KPN komt eind deze week of volgende week twitterde sony xperia nl mij.
Enorm irritant dat het weer zo'n aangepaste versie is en het weer langer wachten is. Zeker omdat ik KPN niet meer zozeer vertrouw na mijn nummerbehoud akkefietje. Ik ga die xda tutorial maar eens volgen, bedankt voor de link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
Cyleo schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 10:03:
[...]

Enorm irritant dat het weer zo'n aangepaste versie is en het weer langer wachten is. Zeker omdat ik KPN niet meer zozeer vertrouw na mijn nummerbehoud akkefietje. Ik ga die xda tutorial maar eens volgen, bedankt voor de link.
Pak ook even de howto van het Experia Blog erbij en het is zo gepiept!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
DIe van mij hing aan het stroom vannacht, maar hij loopt nu weer redelijk leeg snel haha :) maar goed he zal wel hij doet het soms wel goed soms niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudscheepers
jejeh schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 09:59:
[...]

Nope en er wordt denk ik weinig aangedaan,behalve nieuwe firmware.
Heb het ook gehad met een mini pro, ik zou n nieuwe krijgen.
Ja daag was gewoon mijn oude met 0.62 erop ipv 0.42 ,maargoed hopelijk komt het goed voor hem.
Ik ben er inderdaad ook bang voor, ze zullen er waarschijnlijk wel de .67 van KPN op zetten dan.. Er stond .62 op toen ik hem wegbracht. We zullen wel zien, ik kreeg helaas geen nieuwe omdat ze bij Telfort de '24 uurs regeling' hebben |:( . Als je binnen 24 uur terug komt met problemen krijg je meteen een nieuwe. Maargoed, ze hadden hem toch niet meer op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07 18:48
AmbroosV schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 00:21:
Ik weet ook niet hoe het komt, maar de Xperia S doet inderdaad wel bij veel mensen raar als het op opladen aankomt. Dat probleem met leeggaan terwijl hij aan de PC hangt heb ik ook gehad in het begin, nu wel niet meer.
Komt vaak voor als je de telefoon aan een unpowered usb hub hangt. Beste gewoon in een usb poort direct in je pc prikken of een powered hub.
Ik zag dat mij huidige autolader niet genoeg stroom levert voor de xps om op te laden met navigatie aan. Heb deze besteld bij DX (3.1A):

http://dx.com/mini-dual-u...-ipad-2-ipod-iphone-93946

samen met origineel sony usb kabeltje:

http://dx.com/genuine-son...ni-more-95cm-length-70893

USB OTG kabeltje:
http://dx.com/genuine-nok...a-cable-14cm-length-51045

en HDMI kabeltje:

http://dx.com/hdmi-male-t...5i-x12-mt15i-120cm-116101

[ Voor 47% gewijzigd door riotrick op 28-03-2012 10:43 ]

Facebook :: Twitter :: PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THEALPHA
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-04 22:04
@riotrick:

Heb je vaker bij die site besteld, ben nog op zoek naar een goedkope hdmi-kabel en 5 dollar inclusief is spotgoedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Meer iets voor het Accessoires voor de Sony Xperia S
Maar dx is prima, je moet alleen wel geduld hebben, duurt minimaal 2 weken, en maximaal 2 maand ongeveer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 11:52
THEALPHA schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 10:48:
@riotrick:

Heb je vaker bij die site besteld, ben nog op zoek naar een goedkope hdmi-kabel en 5 dollar inclusief is spotgoedkoop.
dx.com is gewoon een betrouwbare site die Chinese producten verkoopt. Levertijd veelal 3 tot 4 weken. Soms langer, soms korter.
Hecht verder geen waarde aan het woord genuine. Dit betekend veelal dat het erg goed is nagemaakt. DX.com is overigens nog vrij duur, vaak is eBay goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THEALPHA
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-04 22:04
zag later pas dat het gewoon om dealextreme ging. Moet nog wakker worden denk ik. Bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost89
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-05 09:59

joost89

Android <3

Heb nu eindelijk de SXS binnen!!

Heb de batterij nu leeg laten lopen, is het verstandig deze nu eerst een paar uur lang in de lader te hangen of gewoon tot hij 100% is?

Mijn microsim doet het nog steeds niet, krijg de melding dat deze geen #MM2 heeft.

Al 3x gebeld met Hi, hopelijk wordt dit snel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Jah oploaden tot 100 en nog even langer laten liggen, en dan even uitzetten en eer aan met stroom er nog in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wai_AM
USB otg werkt perfect :)

getest met 2GB usb stick
Afbeeldingslocatie: http://i980.photobucket.com/albums/ae290/Wai_AM/Xperia%20S/th_screenshot_2012-03-28_1114.pngAfbeeldingslocatie: http://i980.photobucket.com/albums/ae290/Wai_AM/Xperia%20S/th_screenshot_2012-03-28_1115.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Cyleo schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 10:03:
[...]

Zo, dat flashen is gelukt ;) zal eens kijken of dat verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Wat me gisteren trouwens opviel aan de GMail client, is dat je geen optie hebt om een ringtone in te stellen. Ik heb het nog even vergeleken met een iets oudere versie die op m'n HD2 stond en daar zitten kun je toch echt veel meer instellen.

Vind dit eigenlijk wel vervelend, want ik wil niet het standaard notificatiegeluid voor Gmail. Updaten uit de play store is niet mogelijk. Zijn er andere mogelijkheden om die instellingen terug te krijgen?

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Atomsk schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 12:02:
Wat me gisteren trouwens opviel aan de GMail client, is dat je geen optie hebt om een ringtone in te stellen. Ik heb het nog even vergeleken met een iets oudere versie die op m'n HD2 stond en daar zitten kun je toch echt veel meer instellen.

Vind dit eigenlijk wel vervelend, want ik wil niet het standaard notificatiegeluid voor Gmail. Updaten uit de play store is niet mogelijk. Zijn er andere mogelijkheden om die instellingen terug te krijgen?
Kan prima. Je moet alleen even verder in de gmailinstellingen duiken. Ergens onder het knopje labels o.i.d.
BillSpaarbank schreef op maandag 26 maart 2012 @ 16:21:
[...]

Gmail app, menu instellingen. Daar je gmail account kiezen bij acountinstellingen. Onderaan kiezen voor Labels voor meldingen. Voila!

[ Voor 16% gewijzigd door BillSpaarbank op 28-03-2012 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wai_AM
6.0.A.3.73 firmware rolling out on Xperia S

http://www.xperiablog.net...-rolling-out-on-xperia-s/

kijken wanneer NL aan de beurt is.

Afbeeldingslocatie: http://i582.photobucket.com/albums/ss269/netbookc/NbC%201/Xperiafirmware.png

[ Voor 58% gewijzigd door Wai_AM op 28-03-2012 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
BillSpaarbank schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 12:05:
[...]

Kan prima. Je moet alleen even verder in de gmailinstellingen duiken. Ergens onder het knopje labels o.i.d.
[...]
"Labels voor meldingen" inderdaad. Bedankt.
Rare naam ook, zou "Meldingen voor labels" moeten zijn IMO. :P

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Wai_AM schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 12:05:
6.0.A.3.73 firmware rolling out on Xperia S

http://www.xperiablog.net...-rolling-out-on-xperia-s/

kijken wanneer NL aan de beurt is.

[afbeelding]
Op XDA zijn de verhalen dat dit een update is voor het midden oosten zonder aanpassingen oid (ten minste, tot zover bekend/gevonden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wai_AM
Cyleo schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 12:29:
[...]

Op XDA zijn de verhalen dat dit een update is voor het midden oosten zonder aanpassingen oid (ten minste, tot zover bekend/gevonden)
klopt.even wachten tot ze uitgevist hebben wat voor veranderingen het zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07 18:48
THEALPHA schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 10:48:
@riotrick:

Yup, dealextreme komt altijd netjes aan. Een geen probleem als iets stuk is krijg je zo nieuw. Enige waar je rekening mee moet houden is de levertijd. Dat kan best een aantal weken duren. Aan de andere kant is dit soort spul nergens anders goedkoper te krijgen dan in Hong Kong.
jroz2001 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 10:51:
[...]
Hecht verder geen waarde aan het woord genuine. Dit betekend veelal dat het erg goed is nagemaakt. DX.com is overigens nog vrij duur, vaak is eBay goedkoper.
Hmm, ik heb toch over het algemeen de indruk dat bv genuine nokia/sony kabeltjes wel "echt" zijn. Ze zijn in ieder geval niet te onderscheiden van de originele spullen (die overigens net zo goed uit China komen) inclusief alle labeltjes e.d.

Heb hier bv een "genuine" nokia micro sd kabeltje liggen die van dx komt. Heb tevens een originele nokia, die bij een nokia telefoon zat. Die ziet er identiek uit:

Afbeeldingslocatie: http://online.schippersnet.nl/upload/thu/img4f72f51f9f15c.jpg

Foto van de nokia site:
Afbeeldingslocatie: http://europe.nokia.com/MEDIA_BANK_100/R6Accessories/C/CA-101/ca-101_312x312.jpg

[ Voor 50% gewijzigd door riotrick op 28-03-2012 13:30 ]

Facebook :: Twitter :: PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
riotrick schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 13:16:

Hmm, ik heb toch over het algemeen de indruk dat bv genuine nokia/sony kabeltjes wel "echt" zijn. Ze zijn in ieder geval niet te onderscheiden van de originele spullen (die overigens net zo goed uit China komen) inclusief alle labeltjes e.d.

Heb hier bv een "genuine" nokia micro sd kabeltje liggen die van dx komt. Heb tevens een originele nokia, die bij een nokia telefoon zat. Die ziet er identiek uit:
Yep, heb er daar ook 2 van. Voordeel van de genuine <merk> versies, is dat de pluggen vaak veel beter passen dan de merkloze varianten. Vooral bij merkloze microusb-pluggen heb ik vaak het idee dat je je telefoon nog eens kapot trekt omdat ze zo enorm klemmen.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliesjeik1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 22:04
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 16:14:

1) Telefoon aan laten staan en tegelijkertijd opladen tot 100% + 1 uur, daarna uitzetten.
2) Van de lader halen, aanzetten en weer 1 uur laten laden, daarna telefoon uitzetten.
3) Power en volume up ingedrukt houden tot hij drie keer na elkaar trilt, daarna aanzetten.
4) Weer 1 uur laten laden.
5) Vervolgens aan 1 stuk door laten leeglopen totdat hij vanzelf uitvalt. Telefoon aanzetten en totdat hij weer uitvalt.
6) Aan 1 stuk door opladen en daarna aanzetten.

En dan de komende 5 cycles leeg laten gaan totdat hij vanzelf uit gaat, weer even aanzetten totdat hij vanzelf uitgaat en dan weer helemaal in 1 stuk door opladen. Daarna kun je hem op een willekeurig moment opladen.
Hoe kom je aan deze "voorbereiding" sequence? Ik heb m net binnen (nog niet aangezet) en ik vroeg me af wat nu het beste is om te doen.

1. Gewoon aanzetten en gebruiken totdat ie leeg is
of
2. eerst opladen zonder aan te zetten?

d'n oliesjeik

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het maakt echt niet zo veel uit. Het huidige type batterijen kan ongeveer overal goed tegen, alleen je toestel helemaal leeg laten gaan is niet zo goed voor de batterij zelf.

Voor een juiste kalibratie in Android laat je best wel een keertje je batterij in één keer leeglopen, en dan helemaal volladen, daarna maakt het niet uit. Het beste voor je batterij is om 'm gewoon elke nacht te laten opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliesjeik1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 22:04
Ok tnx. Ga ik m zo aanzetten nadat ik mijn sim omgedoopt heb tot micro sim (wish me luck)..

d'n oliesjeik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oliesjeik1 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 15:01:
[...]
Hoe kom je aan deze "voorbereiding" sequence? Ik heb m net binnen (nog niet aangezet) en ik vroeg me af wat nu het beste is om te doen.
1. Gewoon aanzetten en gebruiken totdat ie leeg is
of
2. eerst opladen zonder aan te zetten?
Dit maakt niet uit, zolang hij maar aan de lader hangt. Het gaat erom dat je je accu kalibreert. De moderne accu's kun je gewoon opladen tijdens normaal gebruik, alleen in het begin is het wel beter om een aantal volle oplaadcyclussen te doen. Ik kom op deze sequence door te kijken naar ervaringen van anderen en algemene informatie over kalibratie en werking van accu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.xperiablog.net...d-your-xperia-s-tutorial/

Ik wil graag de .67 update met behulp van de bovenstaand website op mijn telefoon zetten. Ik heb alleen een paar vraagjes.

1. Klopt het dat al je bestanden zoals, foto's,video's,muziek etc gewoon blijven staan?
2. Raak je alle standaard apps die al op je telefoon staan kwijt? (Hi/Sony apps)
3. Raak je alle zelf geïnstalleerde apps kwijt?
4. Heb je nog steeds garantie op je toestel?

http://www.xdafileserver....0ROMS%20-%20FTF%20format/

Ik heb zelf HI maar ik zie dat KPN daar nog op .62 staat, ik neem aan dat ik dan de Xperia_S_6.0.A.3.67_1257-1993 (Generic NL).ftf moet downloaden? Is dat zonder provider brand of zie ik dat verkeerd?

Sorry voor de wat domme vragen maar ik heb dit nog nooit eerder gedaan.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2012 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wai_AM
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 16:00:
http://www.xperiablog.net...d-your-xperia-s-tutorial/

Ik wil graag de .67 update met behulp van de bovenstaand website op mijn telefoon zetten. Ik heb alleen een paar vraagjes.

1. Klopt het dat al je bestanden zoals, foto's,video's,muziek etc gewoon blijven staan?
2. Raak je alle standaard apps die al op je telefoon staan kwijt? (Hi/Sony apps)
3. Raak je alle zelf geïnstalleerde apps kwijt?
4. Heb je nog steeds garantie op je toestel?

Sorry voor de wat domme vragen maar ik heb dit nog nooit eerder gedaan.
check http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/37920356

1. Ja
2. hangt ervan af welke firmware je flashed, sommige firmware hebben bepaalde sony apps niet zoals video unlimted
3. Als je wipe user data uitvinkt raak je niks kwijt. aangevinkt wel
4. Als je zorgt dat je je oude firmware terug flashed en dan garantie claimt kunnen ze niet moeilijk doen. Met Indiaas firmware erop kunnen ze bijv moeilijk gaan doen.
Ik heb zelf HI maar ik zie dat KPN daar nog op .62 staat, ik neem aan dat ik dan de Xperia_S_6.0.A.3.67_1257-1993 (Generic NL).ftf moet downloaden? Is dat zonder provider brand of zie ik dat verkeerd?
klopt Generic is zonder provider brand

[ Voor 11% gewijzigd door Wai_AM op 28-03-2012 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de snelle reactie! Ik ga het gelijk proberen en bedankt voor de link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:10
Iemand een idee wat die gele vlek onderaan mijn scherm is?
Ik zie dingen langskomen waarbij mensen denken dat het aan de warmte kan liggen?
Dat zou best wel eens kunnen zijn aangezien de vlek er ook vaak niet is..

Iemand uitsluitsel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben mijn S net gaan omruilen bij Coolblue in Antwerpen, en merk dat de nieuwe gewoon hetzelfde probleem heeft, alleen niet meer alleen aan de onderkant maar ook aan de zijkant van het scherm... Goed dat ik nog in Antwerpen ben, ben op weg terug...

Bah vlekken op het scherm.

[ Voor 5% gewijzigd door AmbroosV op 28-03-2012 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashinuke
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-08 20:44
Iemand die in het bezit is van een MW-600 headset ? Hij lijkt bij mij op de Xperia S ook niet te werken met het bluetooth doorsturen van info naar de headset, zoals artiest/titel van tracks, en namen van personen die bellen.

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasooktoevallig
  • Laatst online: 11-05-2024
bas-r schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 16:19:
Iemand een idee wat die gele vlek onderaan mijn scherm is?
Ik zie dingen langskomen waarbij mensen denken dat het aan de warmte kan liggen?
Dat zou best wel eens kunnen zijn aangezien de vlek er ook vaak niet is..

Iemand uitsluitsel?
Het is geel en het zit op het scherm van bas-r. Rara wat is dat? Ik zeg: joppiesaus! :P

Uitsluitsel over jouw vlek kan niemand van ons je geven. Daarvoor weten we te weinig over de oorzaak (weten en vermoeden zijn verschillende dingen) en jij hebt niet eens een foto gemaakt van jouw vlek, dus weten we ook niet wat jij ziet.

Het lijkt er op dat lang niet alle toestellen dat verschijnsel hebben, dus ik zou het benaderen als een hardwaredefect of productiefout en het toestel gaan omruilen. Met een beetje geluk krijg je een toestel terug dat dit probleem niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
Ik heb zelf ook een kleine gele vlek in de rechter bovenhoek. Onderaan het scherm een nauwelijks zichtbare vlek over de gehele breedte. Tja, wat moet ik ermee... Ik zie het alleen maar als er een volledig wit scherm is, iets wat dus eigenlijk nooit gebeurd.

Mijn batterijverbruik is nu eindelijk "normaal". Na 22 uur zat ik op 10% :)

[ Voor 16% gewijzigd door Dynamix op 28-03-2012 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Un-X-PecteD schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 16:58:
Iemand die in het bezit is van een MW-600 headset ? Hij lijkt bij mij op de Xperia S ook niet te werken met het bluetooth doorsturen van info naar de headset, zoals artiest/titel van tracks, en namen van personen die bellen.

:/
Klopt, dit werkt niet, komt door het BleuZ protocol waar heel Android gebruik van maakt. Is dus een android probleem en ik zou daar de komende tijd ook geen update voor verwachten die het wel mogelijk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-08 15:14
Na alle trucs te hebben uitgehaald ben ik wel tevreden met de batterijduur, zit nu op 50% met ruim 10 uur gebruik.

Daarbij heb ik wel Bluetooth en Spotify bijna een uur aangehad (local cached music) in de auto, en dat is meestal wel een flinke energiezuiger samen. Verder normaal gebruik voor mijn doen, whatsapp regelmatig, ontvang en verstuur mail, geen games echter in dit tijdbestek.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lFd0wKR2MVBPbltGtDwUqYwa/medium.png

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:10
Je bent de leukste thuis?

Anyways, ik ga dit ding maar eens ruilen voor een fatsoenlijk gebouwd exemplaar: gele vlek, onderste balk die los zit en batterijklepje wat niet sluit met stof op de camera als gevolg. Prutapparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik nu veilig mijn telefoon van de usb ontkoppelen of moet ik nog ergens op wachten?

Afbeeldingslocatie: http://img819.imageshack.us/img819/1391/donej.png
Pagina: 1 ... 27 ... 63 Laatste

Dit topic is gesloten.