Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wai_AM
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 20:19
Un-X-PecteD schreef op maandag 26 maart 2012 @ 21:53:
Ik heb zojuist mijn sim moeten opknippen naar micro-sim, en nou pakt hij hem niet (als ik hem in een adapter in mn oude X10 duw, doettie het wel nog).

Zou iemand een foto kunnen maken van zijn simkaart, hoe die geplaatst is ? in heb aan de onderkant nog wel iets van speling, maar ik krijg hem niet verder doorgeschoven, misschien moet ik hem bijvijlen ofzo :/
zie meer en meer oud X10 medegebruikers hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-09 00:06
Ik heb zojuist mijn sim moeten opknippen naar micro-sim, en nou pakt hij hem niet (als ik hem in een adapter in mn oude X10 duw, doettie het wel nog).

Zou iemand een foto kunnen maken van zijn simkaart, hoe die geplaatst is ? in heb aan de onderkant nog wel iets van speling, maar ik krijg hem niet verder doorgeschoven, misschien moet ik hem bijvijlen ofzo :/
Toevallig Vodafone? Dat had ik ook, maar Vodafone heeft een "speciale" sim-kaart waarbij je een stuk van de chip af moet knippen omdat hij anders geen contact maakt. Nu heb ik een te kleine micro SIM(bijna nano SIM zou ik zeggen) maar hij zit goed klem dus dat boeit niet...

@Wai_AM, ik had inderdaad ook een X10 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:30
Nu we het toch hebben over oude X10 gebruikers,heeft iemand al geprobeerd om je oude backupbestanden (ao. telefoon nrs. en sms bestanden) over te zetten.
Had voor ik mijn X10 weg bracht om te repareren een backup gemaakt dus hoop dit wel te kunnen gebruiken.
Of krijg je dan problemen met sd en intern geheugen ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wai_AM
ouwefreaker schreef op maandag 26 maart 2012 @ 22:01:
Nu we het toch hebben over oude X10 gebruikers,heeft iemand al geprobeerd om je oude backupbestanden (ao. telefoon nrs. en sms bestanden) over te zetten.
Had voor ik mijn X10 weg bracht om te repareren een backup gemaakt dus hoop dit wel te kunnen gebruiken.
heb gewoon de back-up en herstel gebruikt voor sms en call log te backuppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashinuke
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-08 20:44
Rctworld schreef op maandag 26 maart 2012 @ 21:58:
[...]

Toevallig Vodafone? Dat had ik ook, maar Vodafone heeft een "speciale" sim-kaart waarbij je een stuk van de chip af moet knippen omdat hij anders geen contact maakt. Nu heb ik een te kleine micro SIM(bijna nano SIM zou ik zeggen) maar hij zit goed klem dus dat boeit niet...

@Wai_AM, ik had inderdaad ook een X10 :+
Nee, T-mobile, met nog een orange simkaart. En over een week of 3 gaat mn nieuwe Tele-2 abbo in...
En ik hem de Xperia bij gsmeasy besteld, en daar kreeg ik zon simcutter bij...
ouwefreaker schreef op maandag 26 maart 2012 @ 22:01:
Mijn intentie was om met my backup pro (ooit eens gekocht) een backup te maken, en deze backup op mn nieuwe telefoon te zetten... Of het ging werken was nog maar de vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
  • Laatst online: 21:30
Ok mooi dan zijn mijn sms jes :+ niet verloren,bij meerdere waren adressen, dus best belangrijk.
MMM kan niet wachten om deze in mijn handen te krijgen.
Wordt wel een kpn dus wat problemen,maja afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maukoo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:05
Hier mijn geknipte Vodafone simkaart. De foto is niet zo scherp maar het is wel te zien zo:

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/5fovhy.jpg

Dat hoekje linksboven heb ik moeten knippen anders pakte de telefoon de simkaart ook niet.

[ Voor 33% gewijzigd door maukoo op 26-03-2012 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hebben jullie trouwens ook als je telefoon aanzet, dat je een geel achtige flits ziet onder aan het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashinuke
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-08 20:44
maukoo schreef op maandag 26 maart 2012 @ 22:17:
Hier mijn geknipte Vodafone simkaart. De foto is niet zo scherp maar het is wel te zien zo:

[afbeelding]

Dat hoekje linksboven heb ik moeten knippen anders pakte de telefoon de simkaart ook niet.
Wat een gezeik hey. Ik krijg de sim echt niet aan de gang, kep het bijgevijld/knipt etc, maar geen enkele keren contact gehad.

Ik kan nu wel een nieuwe sim aanvragen bij T-mobile (waar mn abbo over 3 weken afloopt), maar ik heb het simnummer van deze simkaart moeten doorgeven aan tele2 voor nummerbehoud...

En een simkaart van tele2 vragen zal nog wel geen nut hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Al geprobeerd met een papiertje ertussen enzo? Weet zeker dat 'ie niet op z'n kop zit (ja je weet het niet haha)?
Als 'ie in je oude telefoon nog wel werkt heb je 'm in ieder geval niet kapot gemaakt. Als je 'm erin steekt, zit hij dan wel een beetje los ook of niet?

Tele2 geeft zeker zelf een microsim?

[ Voor 6% gewijzigd door Majesty op 26-03-2012 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maukoo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:05
WeAreLegion schreef op maandag 26 maart 2012 @ 22:41:
Hebben jullie trouwens ook als je telefoon aanzet, dat je een geel achtige flits ziet onder aan het scherm?
Ja heb ik ook inderdaad. Ik weet niet wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wai_AM
even update van CPU status van 1:30 uur cpu spy
Afbeeldingslocatie: http://i980.photobucket.com/albums/ae290/Wai_AM/Xperia%20S/th_screenshot_2012-03-26_2330.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-07 23:30
Is dat niet die geel achtige waas waar over gesproken wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Wai_AM schreef op maandag 26 maart 2012 @ 23:32:
even update van CPU status van 1:30 uur cpu spy
[afbeelding]
Dan moeten we maar eens checken hoe dat bij mij zit zodra hij klaar is met opladen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wai_AM
Rctworld schreef op maandag 26 maart 2012 @ 23:35:
[...]

Dan moeten we maar eens checken hoe dat bij mij zit zodra hij klaar is met opladen :P
ok, ga slapen met 62% batterij, morgen weer resultaten.
Als het weer zo is dan is het geen meet fout :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even een vraagje. Ben een beetje dom geweest maar ik had de PS Store gedownload en toen mijn taal op frans gezet, zodat ik even een kijkje kon nemen. Nu wilde ik dit echter weer naar Nederlands doen d.m.v. App eraf gooien en opnieuw downloaden/instaleren. Dit werkte helaas niet heeft iemand een idee hoe ik het nu terug naar het Nederlands of Engels krijg?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Dimiz schreef op maandag 26 maart 2012 @ 23:32:
Is dat niet die geel achtige waas waar over gesproken wordt?
Nee het is geen waas want zodra dat geweest is heb ik nergens last van. Ze nergens een gele waas verder maar goed zal wel bij opstarten van scherm horen hij doet het verder prima.

Maar me battery drain is nog steeds niet weg ook niet na een factory reset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet wat er bij mij fout gaat, maar mijn batterij gaat van 100% naar 0% in minder dan 8 uurtjes. Zodra ik de oplader eruit haal gaat er al direct 1% vanaf. Na 10 minuten zit ik meestal al op de 92%. Dit is echt absurd! Iemand tips met wat ik nu het beste kan doen? Ik heb nu mijn telefoon helemaal laten leeg lopen en ik wil hem opladen tot 100% en dan bijhouden tot 0%, hoe kan ik dit het beste doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbttr
  • Laatst online: 04-05-2022
Jongens, in die voorbeeldfoto van die kat op die rode achtergrond. Aan de rechterkant, is het rood daar bij jullie fucked up? Alsof het maar uit weinig kleuren bestaat? Ik vind bv ook bij het Angry Birds mainscreen dat het lijkt alsof er zo'n grain ofzo overheen zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
mbttr schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 01:12:
Jongens, in die voorbeeldfoto van die kat op die rode achtergrond. Aan de rechterkant, is het rood daar bij jullie fucked up? Alsof het maar uit weinig kleuren bestaat? Ik vind bv ook bij het Angry Birds mainscreen dat het lijkt alsof er zo'n grain ofzo overheen zit...
Grain of banding? Dat is een heel verschil... Banding zie ik wel inderdaad, dat de gradient niet echt vloeiend is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Nou dat zie ik allemaal niet haha zo goed zijn me ogen niet dat scheelt, ik word alleen echt nuts van die batterij maar weet ook wel dat het niet aan toestel ligt, ik ben zo geneigd om hem toch maar te rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-09 14:12
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 01:10:
Ik weet niet wat er bij mij fout gaat, maar mijn batterij gaat van 100% naar 0% in minder dan 8 uurtjes. Zodra ik de oplader eruit haal gaat er al direct 1% vanaf. Na 10 minuten zit ik meestal al op de 92%. Dit is echt absurd! Iemand tips met wat ik nu het beste kan doen? Ik heb nu mijn telefoon helemaal laten leeg lopen en ik wil hem opladen tot 100% en dan bijhouden tot 0%, hoe kan ik dit het beste doen?
Wat wil je precies bijhouden? Android houdt zelf de tijd sinds het verwijderen van de lader bij (Instellingen->Over de telefoon->Accugebruik) en wat globaal de grootste stroomverbruikers zijn. Als je echt alle processen etc. op stroomverbruik wilt bijhouden moet je een andere appp installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wai_AM
Resultaat: uiterst tevreden Xperia S batterij slurp.
62% --> 57%
23:30 --> 07:15

96% deep sleep ;)

Afbeeldingslocatie: http://i980.photobucket.com/albums/ae290/Wai_AM/Xperia%20S/th_screenshot_2012-03-27_0716.pngAfbeeldingslocatie: http://i980.photobucket.com/albums/ae290/Wai_AM/Xperia%20S/th_screenshot_2012-03-27_0716_1.pngAfbeeldingslocatie: http://i980.photobucket.com/albums/ae290/Wai_AM/Xperia%20S/th_screenshot_2012-03-27_0717.pngAfbeeldingslocatie: http://i980.photobucket.com/albums/ae290/Wai_AM/Xperia%20S/th_screenshot_2012-03-27_0717_1.png

Afbeeldingslocatie: http://i980.photobucket.com/albums/ae290/Wai_AM/Xperia%20S/th_screenshot_2012-03-27_0715.png

wat ik gistermiddag wel deed was toen hij opgeladen was usb eruit halen, zakte ook vrij snel naar 97%
toen batterij pull restart (power + vol up) , gaf toen na herstart 91%, daarna tot 100% opladen.

[ Voor 7% gewijzigd door Wai_AM op 27-03-2012 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canth
  • Laatst online: 16-09 13:44
Net versie 67 generic nl er op gezet, en vannacht maar 8% drain. Ik denk overigens dat dit vooral komt door het instellen van 1 setting. Heb de telefoon verplicht op 3G gezet. Ik denk dat dat meer helpt dan het updaten van de firmware. .

Proces: download 67 generic, flashen met flashtool (telefoon pas aan de computer koppelen als Flashtool er om vraag, dank Ambroos!), alleen vinkje 'wipe cache' gezet.
Daarna herstart, de troep apps weggegooid (powersave, socces, play) en de telefoon naast mijn bed gelegd.

update -- net weer even de netwerk modus teruggezet naar mixed. Vandaag maar even zien hoe hard de telefoon leegloopt.

Ik zie overigens ook een aantal tips van volledig ontladen en dan weer volledig opladen. Er lijkt mij geen enkele reden te zijn dat dat enig effect zal hebben. De drain wordt niet veroorzaakt door een 'luie' batterij, maar door een proces dat verhindert dat de telefoon in deep-sleep gaat.

Straks ook nog even de GPS testen (die hield er met de vorige firmware na 10-20 minuten mee op), en als die ook werkt ben ik weer helemaal happy.

[ Voor 68% gewijzigd door canth op 27-03-2012 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Vannacht ook maar een drain gehad van 7% in 8,5uur. Ben toch wel heel benieuwd welk programma er dan in de weg zat voor mijn factory reset.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbttr
Yes! Ik ben er van af.

7h21 op batterij
100% -> 97%
1m scherm aan
5m wakker
Piek is 40mA

[ Voor 7% gewijzigd door mbttr op 27-03-2012 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
mijn batterij is na ongeveer 10 uur op de helft en dan heb ik gebeld, gewhatsappt, internet en een paar keer facebook. ik ga dan van wifi over op 3G op een plek waar weinig ontvangst is en het netwerk vaak gezocht moet worden.

ik begin steeds blijer te worden hiermee.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Arme LordHades.. Haha.
Wai_AM en mbttr hebben toch een klein beetje dezelfde techniek uitgevoerd met het resetten van de batterij en weer volledig opladen naar 100% etc., misschien heeft het deels ook weer te maken met batterij calibratie.

Die van mbttr is trouwens wel erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:44
canth schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 08:15:
Net versie 67 generic nl er op gezet, en vannacht maar 8% drain. Ik denk overigens dat dit vooral komt door het instellen van 1 setting. Heb de telefoon verplicht op 3G gezet. Ik denk dat dat meer helpt dan het updaten van de firmware. .
Op de KPN versie werkte ook dat voor geen meter... ben vannacht van 30 naar 0 % gegaan :( (Ik was blij dat ik onrustig had geslapen en dus ruim voor m'n wekker wakker werd...)
mbttr schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 08:43:
Yes! Ik ben er van af.

7h21 op batterij
100% -> 97%
1m scherm aan
5m wakker
Piek is 40mA
Wat heb je gedaan dan?

[ Voor 14% gewijzigd door Dynamix op 27-03-2012 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakyFries
  • Laatst online: 27-01-2021
Is het nou de nieuwe firmware (.67) die de battery drain vermindert? De calibratie? Of de combi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
FreakyFries schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 08:48:
Is het nou de nieuwe firmware (.67) die de battery drain vermindert? De calibratie? Of de combi?
Het begint een beetje op een combi te lijken zoals ik in mijn vorige post zei, Wai_AM had dit ook een klein beetje gedaan namelijk.
Daarvoor moet je even een paar pagina's terug lezen!

[ Voor 22% gewijzigd door Majesty op 27-03-2012 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbttr
Ik heb gedaan;

Flash naar T-Mobile .67
Geen apps verwijderd, wel massive veel geïnstalleerd en van die nieuwe weer verwijderd
Opgeladen tot 100% + half uur, aan de lader uitgezet.
Van de lader gehaald, toestel aangezet.
Toestel weer aan de lader, weer tot 100% (hier zat die bij mij plots weer aan 97%!).
Leeg laten lopen, zeer actief, want dat was geklaard in 6h20. (hoeft niet per se zo snel, maar wou alles in een dag gedaan hebben)
Toestel laten uitvallen.
Toestel weer proberen aanzetten, laten uitvallen.
In 1 ruk, niet naar kijken, chargen tot 100%.

Zo heb ik het gedaan..

Trouwens wel grappig, ben ik zo euforisch over de nachtscore, zet ik nog geen minuut mijn scherm aan, zit ik alweer aan 96 :') Misschien is de mijne snachts goed maar zuipt die nu overdag als een beest. We'll see!

[ Voor 4% gewijzigd door mbttr op 27-03-2012 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
mbttr schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 08:53:

Trouwens wel grappig, ben ik zo euforisch over de nachtscore, zet ik nog geen minuut mijn scherm aan, zit ik alweer aan 96 :') Misschien is de mijne snachts goed maar zuipt die nu overdag als een beest. We'll see!
Of hij zat vanochtend op het randje van 97 naar 96 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 11:52
smartje74 schreef op maandag 26 maart 2012 @ 17:42:
[...]

Ging deze er makkelijk af? En laat ie restjes achter?
Beginnetje is een beetje pulken, maar daarna is het geen probleem. Laat geen restjes achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wai_AM
mbttr schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 08:53:

nope is net zo bij mij, zie de screens.

overeenkomsten met mbttr
heb de batterij drain niet echt letterlijk toegepast, maar toen ik het toestel net had heb ik wel een paar keer ontlading tot toestel uitvalt gedaan en opgeladen tot 100%. bij T-Mobile .62 firmware.
maar toen drain van 2 a 3 % per uur.

Nu met T-Mobile .67 firmware : dezelfde ontlading, geen batterij drain meer.

[ Voor 32% gewijzigd door Wai_AM op 27-03-2012 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vannacht wakker omdat het toestel zichzelf uitschakelde van 29% naar 0% in 4 uurtjes. Ik heb het helemaal gehad ga m rooten want ik wordt hier niet goed van. Zou denken dat Sony deze klacht wel zo snel mogelijk op zou willen lossen????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Mmmm

Moet zeggen dat het vannacht wel mee viel, ik ging om 2 uur pitten, en werd om half 9 wakker en toen was er 8% vanaf. stroom verbruik zit op gem -40mA dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbttr
Ga nu heel de dag wifi, autosync en data aan laten staan, eens kijken of ik er door kom. Als ik dan nog een betrouwbare battery-app vind installeer ik die morgen. Die Juicedefender laat ik maar effe liggen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ja ik hang hem nu ook niet meer aan het stroom tot ie gewoon vanzelf leeg is en dan laat ik hem op in 1 ruk naar 100+

Maar ben wel van mening dat het wel een serieuse bug is haha. Want er zijn wel net ff te veel mensen die er last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z4dii
  • Laatst online: 19-01-2024
Hierbij mijn screenshot, na 8u 30m op 94%. Maar komt door het kleine dipje signaalverlies :?
Dus .67, en 3g only setting verder alles standaard.

Afbeeldingslocatie: http://img707.imageshack.us/img707/2868/screenshot201203270740.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Waar ik heel veel last van heb zijn wakelocks, dat is echt niet gezond zal zo even screenshot maken van zelfde screen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luppien
  • Laatst online: 09-09 18:42

luppien

All u have R Belong To Me

Ik krijg met geen mogelijkheid facebook upgedate. Ik krijg steeds de foutmelding: FOUT: Uw bestelling wordt verwerkt. Het item is over enkele minuten beschikbaar. Maar hoe lang ik ook wacht hij gaat hem nooit downloaden. Komt dit soms door al die geïntegreerde Facebook software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjkmobI
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
luppien schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 09:44:
Ik krijg met geen mogelijkheid facebook upgedate. Ik krijg steeds de foutmelding: FOUT: Uw bestelling wordt verwerkt. Het item is over enkele minuten beschikbaar. Maar hoe lang ik ook wacht hij gaat hem nooit downloaden. Komt dit soms door al die geïntegreerde Facebook software?
Bij mij ging deze update foutloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Wat soms helpt is even cache legen van market (bij instellingen) en dan even rebooten. En nee komt niet door die geintegreerde software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-08 15:14
jroz2001 schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 08:55:
[...]

Beginnetje is een beetje pulken, maar daarna is het geen probleem. Laat geen restjes achter.
Beetje pulken? Ik zit met gek te pulken... komt er maar niet af dat kreng... (ja er zit er wel een op :p)

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbttr
Rctworld schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 01:17:
[...]

Grain of banding? Dat is een heel verschil... Banding zie ik wel inderdaad, dat de gradient niet echt vloeiend is...
Mja, ik ken de termen niet goed, maar het lijkt op dat rode van die kat iig alsof het plots meer bruinig wordt ofzo. En bij de achtergrond van Angry Birds Space (dat paarse) lijkt het ook gewoon niet allemaal netjes. Misschien probeer ik gewoon teveel te zoeken naar fouten, kan ook goed aan de low-quality van Angry Birds liggen, want bv bij Dude Perfect zie ik het niet echt.

Ik zit gewoon echt het scherm te grondig te bestuderen, net als wat veel reviews schreeuwen dat je geen pixels kan onderscheiden, da's natuurlijk ook je reinste onzin. Maar ik weet dus niet of al dat gemierenneuk aan de screen protector of aan het scherm ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luppien

luppien

WeAreLegion schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 09:47:
Wat soms helpt is even cache legen van market (bij instellingen) en dan even rebooten. En nee komt niet door die geintegreerde software
Helpt helaas niet :( Toch bedankt voor de hulp, ik snap er echt helemaal niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wai_AM
WeAreLegion schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 09:41:
Ja ik hang hem nu ook niet meer aan het stroom tot ie gewoon vanzelf leeg is en dan laat ik hem op in 1 ruk naar 100+

Maar ben wel van mening dat het wel een serieuse bug is haha. Want er zijn wel net ff te veel mensen die er last van hebben.
als je batterij drain na 'batterij calibratie' verdwenen is dan weten we genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ja laat het morgen of vannavond wel weten zo moeilijk is het niet te testen als hij niks ligt te doen. Maar goed ik vond die 8% al stuk beter dan de 20 van nacht er voor haha.

Me telefoon heeft net wel zijn eerste vliegles gehad trouwens en hij kan wel tegen een stootje das fijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbttr
Als mensen trouwens nog eens wat camera-pics willen nemen, graag, ik wil wel eens wat vergelijken, heb het gevoel dat daar nog niet alles goed loopt. Kunnen we meteen zien waar iedereen zit ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luppien

luppien

Ik heb het Facebook probleem inmiddels opgelost voor als er mensen zijn die dit ook hebben. Als je via play.google.com de App installeerd werkt deze wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin64
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:03
mbttr schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 09:55:
Als mensen trouwens nog eens wat camera-pics willen nemen, graag, ik wil wel eens wat vergelijken, heb het gevoel dat daar nog niet alles goed loopt. Kunnen we meteen zien waar iedereen zit ;p
Wat loopt er niet goed dan?

Deze heb ik een paar dagen geleden genomen
Afbeeldingslocatie: http://s16.postimage.org/9k8bt81up/2012_03_24_14_44_11.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Hier dit is die van mij;

Afbeeldingslocatie: http://img577.imageshack.us/img577/1241/screenshot201203270948.png

[ Voor 113% gewijzigd door WeAreLegion op 27-03-2012 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjkmobI
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Even een Android Noob vraag: hoe kan ik zien welke apps er allemaal actief zijn en hoe kan ik tussen deze wisselen (multitasken)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Bij toepassingen staat actieve toepassingen daar kan je zien wat er ongeveer actief is, en multitasken kan door het huisje in gedrukt te houden (knop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07 18:48
canth schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 08:15: Heb de telefoon verplicht op 3G gezet. Ik denk dat dat meer helpt dan het updaten van de firmware. .
Ik heb dit ook even geprobeerd. Maar wat er dan gebeurt is wanneer je op plekken zit waar je slecht 3g bereik hebt ( @work bv :X ), dan zie je dat het volledige bereik van je telefoon ook helemaal inzakt tot 1 streepje en met momenten zelfs helemaal geen bereik. Gevolg: je kunt ook niet meer gebeld worden dan.
Wanneer ik de telefoon zet op automatisch schakelen tussen gsm/umts dan heb ik op diezelfde plek vol bereik met 5 streepjes en schakelt de data verbinding tussen gprs en 3g.

Overigens heb ik normaal gesproken wifi aanstaan en wordt de 2g/3g verbinding uberhaupt niet gebruikt. Ik laat hem dus mooi op automatisch wisselen staan.

Facebook :: Twitter :: PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
M-Opensource schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 09:48:
[...]

Beetje pulken? Ik zit met gek te pulken... komt er maar niet af dat kreng... (ja er zit er wel een op :p)
Heb je je nagels te ver afgebeten? :P
mbttr schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 09:51:
[...]

Ik zit gewoon echt het scherm te grondig te bestuderen, net als wat veel reviews schreeuwen dat je geen pixels kan onderscheiden, da's natuurlijk ook je reinste onzin. Maar ik weet dus niet of al dat gemierenneuk aan de screen protector of aan het scherm ligt.
Wilde je zeggen dat jij de pixels kan onderscheiden? Ik niet hoor, en dan heb ik geen slechte ogen...
riotrick schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 10:21:
[...]

Ik heb dit ook even geprobeerd. Maar wat er dan gebeurt is wanneer je op plekken zit waar je slecht 3g bereik hebt ( @work bv :X ), dan zie je dat het volledige bereik van je telefoon ook helemaal inzakt tot 1 streepje en met momenten zelfs helemaal geen bereik. Gevolg: je kunt ook niet meer gebeld worden dan.
Wanneer ik de telefoon zet op automatisch schakelen tussen gsm/umts dan heb ik op diezelfde plek vol bereik met 5 streepjes en schakelt de data verbinding tussen gprs en 3g.

Overigens heb ik normaal gesproken wifi aanstaan en wordt de 2g/3g verbinding uberhaupt niet gebruikt. Ik laat hem dus mooi op automatisch wisselen staan.
Ik reis elke dag met de metro, daar is alleen maar gsm... Dus ik heb hetzelfde probleem als jij hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
jroz2001 schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 10:22:
[...]

Heb je je nagels te ver afgebeten? :P
[...]
Ik heb 'm :D fuck, heb wel half uur zitten klooien... maar inderdaad, knopjes werken beter! Nu battery drain oplossen en ik ben gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M-Opensource schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 10:25:
[...]

Ik heb 'm :D fuck, heb wel half uur zitten klooien... maar inderdaad, knopjes werken beter! Nu battery drain oplossen en ik ben gelukkig.
Tis ook een aardig dik stuk plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik zal wel iets van polio hebben want ik heb echt totaal geen last van dat bescherm ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z4dii
  • Laatst online: 19-01-2024
WeAreLegion schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 10:37:
Ik zal wel iets van polio hebben want ik heb echt totaal geen last van dat bescherm ding.
Ik had ook geen problemen met de protector. Ik heb de mijne eraf gehaald omdat er een diepe kras bij een val op was gekomen.
De capacitieve knoppen werken nu wel beter en is het scherm naar mijn gevoel soepeler te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Het is ook niet zo zeer "last hebben van", het werkt prima met screenprotector, maar het wordt wel beter nadat dat ding eraf is!

En inderdaad, hijs dik dus wellicht dat dat de capacitieve werking niet volledig ten goede komt.

[ Voor 4% gewijzigd door M-Opensource op 27-03-2012 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
haha nou ja ik laat hem wel even zitten nog, dat ding werd al keer gelanceerd van morgen toen ik bed opwou maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
Ik had er ook geen last van, maar er zat een haartje of stofje onder mijn protector, waardoor het leek alsof er een scheur in het scherm zat. Dus dan maar eraf halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Z4dii schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 10:41:
[...]

Ik had ook geen problemen met de protector. Ik heb de mijne eraf gehaald omdat er een diepe kras bij een val op was gekomen.
De capacitieve knoppen werken nu wel beter en is het scherm naar mijn gevoel soepeler te bedienen.
Dan zou ik er maar snel een nieuwe op doen, als je hem nu al hebt laten vallen... Volgende keer is het je scherm zelf... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het beginscherm heb je 5 tabbladen. Hoe verwijder je lege tabbladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 11:38:
In het beginscherm heb je 5 tabbladen. Hoe verwijder je lege tabbladen?
Volgens mij niet, de homescreens zijn bepaald door de launcher, in dit geval dus door Sony.

Je kan altijd een andere launcher installeren zoals ADW.Launcher of LauncherPro. Grote kans is dan wel dat de widgets van Sony niet meer werken, maar dat is een kwestie van proberen.

[ Voor 25% gewijzigd door M-Opensource op 27-03-2012 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Balen, best lelijk eigenlijk! Weet iemand trouwens hoe je de NFC tags opnieuw inleest? Dus nieuwe instellingen, of is dat ook eenmalig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Dat is toch gewoon kwestie van ze er boven houden met dat smart tag app en dan andere dingen kiezen wat aan en uit moet? of bedoel je dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow ok! Gevonden! Thanks voor jullie antwoorden Opensource en LordHades!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Dat ziet er echt prima uit, nog wel veel kleine awakes maar die zie je niet terug in de accucurve. Welke versie draai je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
.67 t-mobile

mkoet ik wel zeggen dat ik toestel echt bijna niet gebruikt heb in die 10 uur he :) maar inderdaad het kon slechter :) het ligt in iedergeval niet aan toestel, maar aan de software daar ben ik wel achter en ik raad zoiezo iedereen aan om niks te deleten va nde apps die er opstaan

[ Voor 49% gewijzigd door WeAreLegion op 27-03-2012 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
Wat klopt er niet... 8)7

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-_MBP3JsGo0Q/T3GPsqrzZ-I/AAAAAAAABh4/rnQ0tqjfu_s/s640/screenshot_2012-03-27_1159.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Mmm welke versie draai je? en heb je die bloatware weg gehaald?

[ Voor 41% gewijzigd door WeAreLegion op 27-03-2012 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
De KPN 0.62 versie. Scheelt zowat 10 uur met jouw screenshot! Bijna alle bloatware heb ik verwijderd. Timescape gebruik ik wel.

Ik denk dat er in v .67 toch wel degelijk verbeteringen zitten. Ik ga vanavond die .67 Generic NL maar eens flashen.

[ Voor 15% gewijzigd door Dynamix op 27-03-2012 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Dynamix schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 12:40:
De KPN 0.62 versie. Scheelt zowat 10 uur met jouw screenshot! Bijna alle bloatware heb ik verwijderd. Timescape gebruik ik wel.

Ik denk dat er in v .67 toch wel degelijk verbeteringen zitten. Ik ga vanavond die .67 Generic NL maar eens flashen.
Heb dezelfde versie, en mijn idle verbruik ligt ook vrij hoog. Niet zo dramatisch, zeker omdat ik er ook nog bluetooth audio mee heb afgespeeld.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/9898132/screenshot_2012-03-27_1244.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
WeAreLegion schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 11:56:
.67 t-mobile

mkoet ik wel zeggen dat ik toestel echt bijna niet gebruikt heb in die 10 uur he :) maar inderdaad het kon slechter :) het ligt in iedergeval niet aan toestel, maar aan de software daar ben ik wel achter en ik raad zoiezo iedereen aan om niks te deleten va nde apps die er opstaan
nou ik heb ook nergens last van. soms gaat het sneller dan anders maar dat ligt aan gebruik en bereik. ik hbe middels root er echt vanalels afgeflikkert. timescape enzo en dat gedoe met playstation. ik heb ook een mod draaien met snelkoppelingen in de menu balk.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Als je root heb geld dat niet echt he want dan kan je meer dingen er af donderen.

Ik heb dit keer eens niets er afgehaald en gelijk gaat batterij wat langer mee. Dus er zit ergens iets niet goed (maakt niet uit of generic of t-mobile is in dit geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnzymeNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-06 01:12

EnzymeNL

Dat ken in Utereg!

Ik moest dit ook doen met mijn vodafone sim. Pakte 'm een eerste instantie ook niet maar dat kwam denk ik omdat die er een beetje scheef in ging. Nog beetje kleiner geknipt en zelf beetje geschoven en toen deed die het *O*

PSN ID: Enzyme-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik heb sinds gisteren ein-de-lijk m'n Xperia S, maar ik vind de accu ook best hard gaan. Gisteren sowieso, met het installeren van m'n apps en bijwerken en spelen en showen en en en...

Vandaag heb ik de telefoon helemaal opgeladen tot 100%, via de Update Service geupdate (build 6.0.A.3.67) en WhatsApp even open gehad. Binnen 50 minuten staat de accu nu alweer op 85%. Ik weet niet hoe hard het gaat met updaten, maar ik zal de telefoon vanavond eens helemaal leegmaken, voor het slapen helemaal opladen en CPU Spy laten draaien vannacht.

Noob question: hoe maak je een screenshot?
-edit- @dennis585 Doh dat ik dat gemist heb! :D

[ Voor 4% gewijzigd door TripleM op 27-03-2012 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TripleM schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 13:30:
Ik heb sinds gisteren ein-de-lijk m'n Xperia S, maar ik vind de accu ook best hard gaan. Gisteren sowieso, met het installeren van m'n apps en bijwerken en spelen en showen en en en...

Vandaag heb ik de telefoon helemaal opgeladen tot 100%, via de Update Service geupdate (build 6.0.A.3.67) en WhatsApp even open gehad. Binnen 50 minuten staat de accu nu alweer op 85%. Ik weet niet hoe hard het gaat met updaten, maar ik zal de telefoon vanavond eens helemaal leegmaken, voor het slapen helemaal opladen en CPU Spy laten draaien vannacht.

Powerknop ingedrukt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb me telefoon helemaal laten leeglopen naar 0%. Telefoon uitgelaten en opgeladen tot 100% telefoon weer aangezet en gelijk alweer 1% eraf.

Ik heb de telefoon niet gebruikt de afgelopen 45 minuten. Ik heb 3 woordjes neergelegd met woordfeud en meer niet. Telefoon lag daarna gewoon op me bed.

Afbeeldingslocatie: https://dl-web.dropbox.com/get/screenshot_2012-03-27_1350.png?w=a634d67b

Afbeeldingslocatie: https://dl-web.dropbox.com/get/screenshot_2012-03-27_1349.png?w=0a21dec1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Plaatjes kaduk! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie ze gewoon? Waar kan ik ze anders het beste uploaden om hier te weergeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakyFries
  • Laatst online: 27-01-2021
Afbeeldingslocatie: https://dl-web.dropbox.com/static/images/lockbox.png

:P

Je kunt ze in de Public map van Dropbox zetten. Dan rechter muisknop: Get public link

[ Voor 36% gewijzigd door FreakyFries op 27-03-2012 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Imageshack.us werkt wel redelijk goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
tijd voor een topic nummer 2 (lol)? misschien doet die het daar dan weer wel?

[ Voor 4% gewijzigd door Vinand op 27-03-2012 14:09 ]

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
Hoe kan het dat de Generic UK versie 180MB kleiner is dan de Generic NL? Zit de NL versie zo volgestopt met bloatware???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Wel behoorlijk inderdaad :)maar goed ik vind het nu allemaal wel even best en laat hem gewoon zo staan hoe die nu is haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poging 2

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/photo/my-images/819/screenshot201203271349.png

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/photo/my-images/256/screenshot201203271350.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Je moet bij image shack de direct link hebben (staat iets naar beneden bij share opties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morscha
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-08 10:48
canth schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 08:15:
Net versie 67 generic nl er op gezet..........

Straks ook nog even de GPS testen (die hield er met de vorige firmware na 10-20 minuten mee op), en als die ook werkt ben ik weer helemaal happy.
Ik ben benieuwd naar je bevindingen met de GPS. Ik heb namelijk hetzelfde gezeik met de GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Driemaal is scheepsrecht...?

Afbeeldingslocatie: http://img819.imageshack.us/img819/4452/screenshot201203271349.png

Afbeeldingslocatie: http://img256.imageshack.us/img256/2865/screenshot201203271350.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TripleM schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 13:30:

-edit- @dennis585 Doh dat ik dat gemist heb! :D
Misschien is het handig om gewoon wat geduld te oefenen :)

Heb de telefoon nu bijna 3 weken en in het begin echt drainomania maar nu met matig gebruik net na 3 dagen en 14 uur aan de lader gehangen. 86 uur dus met nog 10% over waarmee ik waarschijnlijk nog een hele dag zou kunnen doen. Matig gebruik is dus wat telefoontjes, sms jes, een paar you tube videotjes, wat updates, wat muziek en veel fotoos maken en kijken :)

Mijn telefoon is van T-Mobile met .67 en verder stock zonder monitor apps en dergelijke. Ik zet wanneer ik de telefoon wegleg de dingen die niet nodig heb uit en heb de telefoon vast staan op UMTS met brightness op heel laag (buiten schakel ik backlight in).

(edit, foutje verbeterd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laarom
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-08 09:46
Vannacht voor het eerst sinds aanschaf geen drain gehad! Heb de SXS nu sinds de 8e. Ik heb 1 keer een extreme drain gehad van 49% in 7,5 uur, na het deïnstalleren van enkele apps was het weer "normaal". 2 à 3% per uur. Nadat ik gister de network mode op wcdma only heb gezet heb ik vannacht maar een drain gehad van 1%/uur en dit met wifi en facebook sync ieder uur aan. Calibratie heb ik in het begin al gedaan en ik heb niks geflashed oid.
Gister heb ik tijdens mijn werk bijna continu alles aangehad; 3g, wifi, bt, gps, nfc, autosync & backlight aan, dus 100% brightness. Veel gewhatsappt, wat 3d games gespeeld en muziek geluisterd en de browser gebruikt.Na ruim 9 uur had ik nog 30% over.
Dit begint er eindelijk een beetje op te lijken.

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/t0nmn7.jpg

Ericsson-GH197>Sagem MC820>Panasonic GD90>SonyEriccson T68i>HTC Typhoon>HTC TyTN>SonyEricsson W960i>Samsung Omnia HD>HTC Desire HD>Sony Xperia S>Xperia Z>Xperia Z2>Samsung Galaxy S7 Edge>S8>S10>S21Ultra>S22Ultra>OppoFindX8Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 14:28:
[...]

Misschien is het handig om gewoon wat geduld te oefenen :)

Heb de telefoon nu bijna 3 weken en in het begin echt drainomania maar nu met matig gebruik net na 3 dagen en 14 uur aan de lader gehangen. 86 uur dus met nog 10% over waarmee ik waarschijnlijk nog een hele dag zou kunnen doen. Matig gebruik is dus wat telefoontjes, sms jes, een paar you tube videotjes, wat updates, wat muziek en veel fotoos maken en kijken :)

Mijn telefoon is van T-Mobile met .67 en verder stock zonder monitor apps en dergelijke. Ik zet wanneer ik de telefoon wegleg de dingen die niet nodig heb uit en heb de telefoon vast staan op 3G met brightness op heel laag (buiten schakel ik backlight in).
Ik wil je nergens voor uitmaken, maar ik vind 86 uur wel heel erg veel... heb nog geen smartphone dat uberhaupt zien halen (met 3g aan zeker niet). Mag ik je vragen een screenshot van je Battery Use te posten? Ben wel heel erg benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M-Opensource schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 14:32:
[...]

Ik wil je nergens voor uitmaken, maar ik vind 86 uur wel heel erg veel... heb nog geen smartphone dat uberhaupt zien halen (met 3g aan zeker niet). Mag ik je vragen een screenshot van je Battery Use te posten? Ben wel heel erg benieuwd :)
sorry, foutje van mijn kant, ik bedoelde UMTS. Zoals ik al zei, ik zet verder alles uit als ik het niet gebruik. En een screenshot, wel, ligt net weer aan de lader maar ik zal de volgende keer bewijsmateriaal overleggen, alleen gaat dat wel minimaal 3 dagen duren ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2012 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iedereen die z'n Xperia S nog niet zo lang heeft moet hem eens uitzetten, en dan power en volume up ingedrukt houden tot hij drie keer na elkaar trilt. Dat heeft hetzelfde effect als de batterij er even uithalen, en bij veel mensen detecteerd de telefoon de batterijcapaciteit daarna beter.

Toen ik die van mij pas had stond hij op 45% (recht uit de doos), eventjes 'battery pull' gedaan, toen stond hij op iets meer dan 20%, en was de uitgelezen capaciteit hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-07 17:56
Robin64 schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 10:04:
[...]

Wat loopt er niet goed dan?

Deze heb ik een paar dagen geleden genomen
[afbeelding]
wateringen?

făbŞŤĄŘ - Mijn PC