Tarieven stadswarmte Vattenfall/NUON
bekend gemaakt. Schade valt (dit keer) voor ons mee, maar toch:
Variabele GJ prijs
verlaagd (...) met 35 Eurocent/GJ tot 23,24 Euro/GJ incl. BTW (1,48% minder dan in 2011-II). Nota bene: eerste >> tweede jaarhelft 2011 fors verhoogd met EUR 2,97/GJ, een explosieve toename van 14,4%...
Vastrecht natuurlijk weer verhoogd met 15,96 Euro/jaar, plus 4,61%. (2011-I >> II 4,2% verlaagd...).
Echter ook de beruchte "kookgas vastrecht compensatie vanwege Niet Meer Dan Anders principe" (wat mogelijk uit de Warmtewet gegooid zou kunnen gaan worden) 2,52 Euro extra "ontvangen", 1,91% meer compensatie.
Totale kosten GJ verbruik + vastrecht minus kookgas vastrecht compensatie 2012-I: 506,88 Euro.
Alles bij elkaar ga ik voor 12 GJ op jaarbasis dan 9,24 Euro/jaar meer betalen dan in 2011-II, verhoging all-in 1,86%.
In 2011-I betaalden we voor 12 GJ op jaarbasis 462 Euro all-in. Verhoging t.o.v. die jaarhelft: 44,88 Euro, 9,7% all-in. Met marginaal verbruik, we zitten al die jaren al op een absoluut bodem verbruik, maar het levert weinig geld extra op, dat ge-bespaar...
Triest is natuurlijk weer dat de beïnvloedbare variabele kosten weer (weinig) omlaag zijn gegaan terwijl de altijd te betalen vastrechten alweer fors omhoog zijn geschroefd, meer dan ze vorig jaar omlaag zijn gegaan. Nederland zal het nooit leren om doortastend naar rato van energie zuinig gedrag te belonen, de vastrechten beginnen een ernstige vorm van woeker te vertonen.
Kan in tweede jaarhelft natuurlijk best erger uit gaan pakken (?), en de Warmtewet zou deze maand afgetikt moeten gaan worden (is al van 7 jaar geleden dat initiatief, wat de SV verbruiker "zou moeten beschermen", maar daar is tot nu toe nog helemaal niets van terecht gekomen).
@internet4me
@www.energieleveren.nl website.
vraag ik me zomaar het volgende af.
Heeft iemand zich daar ooit al aangemeld? Krijg je dan een bevestiging? Heeft deze bevestiging enige (juridische) waarde?
Kortom heeft het uberhaupt wel zin?
....of gaan de netbeheerders een groene sier maken met mijn installatie?
Waarom zou je? Er staat niks over in de Wet, en je zou inmiddels de houding van netbeheerders t.o.v. al dat lastige salderingsvolk moeten hebben begrepen. Die zien potentieel goud, en extra heffingen in het verschiet voor al die zogenaamde "netbelasters" (wat rabiate crap is, maar ja, wie gaat dat Den Haag vertellen).
Dus neen, uiteraard niet aangemeld. Net zo min op basis van de Netcode, die de meeste netinvoeders geen enkel "voordeel" biedt. Dat ga ik pas doen als er een vaste Einspeise Vergütung, in Wet afgetikt, tegenover staat... Nooit dus, waarschijnlijk.
Er staan niet eens gebruiksvoorwaarden en juridisch protocol op die site. Heeft iemand op een vrijdagmiddagje zeker in elkaar zitten knutselen, "we zien wel wie er zo gek is...".
Wat gebeurt er met mijn gegevens?
De gegevens worden gebruikt door de netbeheerder om het elektriciteitsnet optimaal te beheren. De netbeheerder heeft een wettelijke publieke taak en gebruikt de gegevens niet voor commerciele doeleinden. Ze blijven dus strikt vertrouwelijk.
Ja, ja, op je mooie blauwe ogen. Waar is de "juridische overeenkomst" die ondertekend en wel "jouw rechten" keihard vastlegt? Bestaat helemaal niet, en er is (dus) ook geen enkele wettelijke basis voor...
Die drie "redenen" om te melden zijn bovendien bovenste beste netbeheerders-juristen-polderkolder...
[
Voor 28% gewijzigd door
zonnigtype op 16-01-2012 11:32
. Reden: Waarom zou je? ]
Sag nicht: "Ich habe die Wahrheit gefunden", sondern: "Ich habe eine Wahrheit gefunden" (Kahlil Gibran, 1883 - 1931)