Yes, dat heb ik dus ook. Weather kaarten in mn notificatiebalk ook nog niet gezien, zoals wel in sommige filmpjes..Magnetic_Man schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 13:49:
[...]
Same here. Uit de filmpjes blijkt dat je kan zeggen "set a timer for 10 minutes", maar dan googled hij die zin gewoon bij mij.
Even mijn post op XDA quoten;
For people that want the Play Store sound lookup-widget: here is how I got it in the Netherlands (we don't have Google Play Music etc.).
Go to Titanium Backup and de-freeze 'Sound Search for Google Play'. It was frozen for me from the start. After i de-froze it, I placed the widget on my homescreen and it instantly found songs!
For people that want the Play Store sound lookup-widget: here is how I got it in the Netherlands (we don't have Google Play Music etc.).
Go to Titanium Backup and de-freeze 'Sound Search for Google Play'. It was frozen for me from the start. After i de-froze it, I placed the widget on my homescreen and it instantly found songs!
Is al bekent wanneer 4.1 naar AOKP komt?
[ Voor 5% gewijzigd door Cabo op 30-06-2012 21:32 ]
Ze maken nog 1 milestone met ICS, dan gaan ze over op JBCabo schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 21:32:
Is al bekent wanneer 4.1 naar AOKP komt?
(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ
Heb je wel de taal in: Google now - settings - voice - language op US english staan? Anders werkt een boel niet. Je systeem language e.d. kan gewoon op Ned staan, als de bovenstaande setting maar op US english staat.Magnetic_Man schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 13:49:
[...]
Same here. Uit de filmpjes blijkt dat je kan zeggen "set a timer for 10 minutes", maar dan googled hij die zin gewoon bij mij.
En nu we toch in de settings zijn, kijk meteen even of onder location en privacy "search on Google.com" uit staat, anders krijg je vaak verkeerde info.
Ben toch maar weer terug naar CM9 nu (nandroid hersteld). JB was chill, maar mijn whatsapp trilde niet meer en dat vind ik toch wel heel naar. Verder mist ik de handigheidjes van CM9/AOKP dus ben ik weer ff terug. Hopelijk komt AOKP snel met een JB rom inderdaad
If you want to be the best, you need to work with the best :)
Twee dagen draai ik nu de JB rom. Hij draait goed. Van te voren heb ik overigens geen custom roms geïnstalleerd. Gisteren dus voor het eerst de telefoon geroot (bootloader was al unlockt vanwege yakju versie die ik er op had gezet).
Op dit moment werkt alles.
Wat mij wel op valt, ik weet niet of dat met ICS ook al zo was, is dat als je een mapje maakt op het homescreen, de tekst van dit mapje niet meer gelijk is met de rest van de teksten die onder de icoontjes staan.
Op dit moment werkt alles.
Press any button... "Where is the 'any button'?!"
De kleur van een mapnaam in ICS (4.0.4) is hetzelfde als de naam van een 'snelkoppeling'. Welke kleuren heb jij dan?
Dat hebben ze inderdaad gezegd, met als toevoeging dat ze alleen met JB gaan beginnen als de source beschikbaar is.Bogey Dope schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 22:15:
[...]
Ze maken nog 1 milestone met ICS, dan gaan ze over op JB
kleur is hetzelfde bij mij, maar de tekst staat een paar (4 om precies te zijn) pixels lager bij een map dan bij gewone icoontjesPieterAelse schreef op zondag 01 juli 2012 @ 20:04:
De kleur van een mapnaam in ICS (4.0.4) is hetzelfde als de naam van een 'snelkoppeling'. Welke kleuren heb jij dan?
Formele aankondiging van Roman Birg (man achter AOKP) geeft aan dat waarschijnlijk dit weekend Milestone 6 wordt uitgebracht, en dat dat de laatste ICS release zal zijn. Daarna dus Jelly Bean AOKP ROM's!
Bron: https://plus.google.com/1...9356686/posts/Xw7dZoQLpXz
Bron: https://plus.google.com/1...9356686/posts/Xw7dZoQLpXz
Deze settings hebben voor mij geholpen om Google Now aan de gang te krijgen zodat hij ook daadwerkelijk alles wat je zegt goed interpreteert (zoals set timer, remind me to blabla etc.): http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1740542
GoT is geen helpdesk.
[ Voor 85% gewijzigd door RoD op 07-07-2012 23:59 ]
Ik zou beginnen met het doornemen van de eerste post in dit topic.
Als je dan nog vragen hebt, dan horen we ze wel...
Als je dan nog vragen hebt, dan horen we ze wel...
Hi all, ik heb JB geinstalleerd van http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1738197 versie 2.5.1 maar ik merk dat het signaal slechter is dan voorheen, wlan valt soms weg net als g3 en bellen lukt vaak ook niet. Ik had dit probleem met ICS niet en had vorige week JB 2.1 geinstalleerd en die gaf dezelfde issues. herkennen jullie dit probleem ook ?
Heb je ook de JB compatible radio uit dit topic? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1737849
Ik heb ook JB geinstalleerd! 
Werkt heerlijk zeg!
Wel jammer dat sommige apps nog niet goed werken zoals de ABN Amro, Lightflow etc. maar komt nog wel
Hebben jullie ook zeg maar de landelijke instellingen verandert naar het engels? Zodat Google Now ook werkt zoals het goed hoort te werken?
Werkt heerlijk zeg!
Wel jammer dat sommige apps nog niet goed werken zoals de ABN Amro, Lightflow etc. maar komt nog wel
Hebben jullie ook zeg maar de landelijke instellingen verandert naar het engels? Zodat Google Now ook werkt zoals het goed hoort te werken?
+1Grudgie schreef op zondag 08 juli 2012 @ 11:33:
Ik heb ook JB geinstalleerd!
Werkt heerlijk zeg!
Echt de mooiste telefoon die er op de markt is! (aanpassingsmogelijkheden)
Ben smart aan het wachten op AOPK JB (zoals iedereen hier op het forum)
Btw: MS6 is uit voor AOPK, maar blijf zelf nog even op JB.
[ Voor 20% gewijzigd door murphylee op 08-07-2012 22:04 ]
I bad beat my meat by busting my nuts!
Lightflow lijkt nu toch te werken onder Jelly Bean! 
Awesome!
Kan niet wachten tot Jelly Bean echt gereleased wordt, het werkt echt zo lekker snel!!
Awesome!
Kan niet wachten tot Jelly Bean echt gereleased wordt, het werkt echt zo lekker snel!!
Vraag me af of er nog veel verschil zal zijn met de officiële release? Volgens mij is dat exact dezelfde als diegene die we nu hebben? Tenzij Google nog een update doorvoert naar 4.1.1 ofzo eerst? Of werd er uitdrukkelijk gezegd dat dit een een preview was voor de aanwezigen en dat er nog verder ging gesleuteld worden aan de finale versie?
Waar heb je dat vandaan? Bij mij werkt vooral het verwijderen van notificaties niet of nauwelijks. Dat maakt de app vrij wel onbruikbaar. Ik zie ook nog geen updateGrudgie schreef op zondag 08 juli 2012 @ 23:31:
Lightflow lijkt nu toch te werken onder Jelly Bean!
Awesome!
Ik denk ook dat er weinig anders zal zijn, misschien alleen een aanpassing aan de unified search vanwege patent schending.Frigolamptje schreef op zondag 08 juli 2012 @ 23:34:
Vraag me af of er nog veel verschil zal zijn met de officiële release? Volgens mij is dat exact dezelfde als diegene die we nu hebben? Tenzij Google nog een update doorvoert naar 4.1.1 ofzo eerst? Of werd er uitdrukkelijk gezegd dat dit een een preview was voor de aanwezigen en dat er nog verder ging gesleuteld worden aan de finale versie?
Het is in ieder geval een goeie beta test voor Google op deze manier.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
En dan bijdeze de officiele 4.1 Jelly Bean update!
Laat het downloaden beginnen en have fun!
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1737340
Dat topic is van 28 juni. Die versie draaien we al een tijdje.Grudgie schreef op maandag 09 juli 2012 @ 19:36:
En dan bijdeze de officiele 4.1 Jelly Bean update!
Ja, zag al.. en toen kreeg ik even een /facepalm momentje
Bij deze dan de 4.1.1 :-)
http://forum.xda-develope...p=28535553&postcount=3058
De vertraging die er af en toe was bij het typen is er uit. Verder is er geen verschil.
http://forum.xda-develope...p=28535553&postcount=3058
De vertraging die er af en toe was bij het typen is er uit. Verder is er geen verschil.
DeputyNL
Klein detail van 4.1.1 was dat ik Maps kwijt was. Na deze opnieuw geinstalleerd te hebben via Play werkt Latitude weer (wat het in 4.1.0 niet deed)...
Heeft iemand een alternatief voor deze link? Ik volg de stappen om mijn GN te flashen, ben nog steeds bij begin.
http://www.multiupload.nl/X6JE2QNA1U <-- werkt niet meer
Ik had wel Maps in 4.1.1, Latitude werkte ook gewoon, behalve de widget, die bleef maar leeg. Heb Maps er af gegooid (via adb) en via de Market weer geïnstalleerd. Nu werkt alles weer.bigfoot1942 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 17:44:
Klein detail van 4.1.1 was dat ik Maps kwijt was. Na deze opnieuw geinstalleerd te hebben via Play werkt Latitude weer (wat het in 4.1.0 niet deed)...
Geen idee wat er achter die link zit ... als ie het niet doet, maar hier kan je alles mee.ragnaroks schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 14:25:
Heeft iemand een alternatief voor deze link? Ik volg de stappen om mijn GN te flashen, ben nog steeds bij begin.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1392310
Mijn 2 dagen oude Nexus gaat waarschijnlijk terug naar de leverancier vanwege te veel ruimte tussen glas en body (zie ook Smultie in "[Google Galaxy Nexus] - Ervaringen & Discussie").
Ik heb mijn telefoon echter al geroot en voorzien van 4.1.1.
Is er een mogelijkheid om een backup van mijn huidige telefoon te maken en die terug te zetten op m'n vervangende toestel?
Mijn voorkeur zou hebben:
1) Backup maken van huidige toestel (dmv Gnex Toolkit, optie 2)
2) Huidige toestel terug naar stock brengen (dmv de openingpost van dit topic, of gaat dit ook met de Gnex Toolkit, optie 9?)
3) Huidige toestel terug naar de leverancier sturen
4) Nieuwe toestel ontvangen
5) Nieuwe toestel voorzien van OTA 4.1.1 en daarna rooten
6) Backup terugzetten die in stap 1 is gemaakt.
Klopt het dat ik dan een identiek toestel heb als in de huidige situatie, maar dan (hopelijk) zonder de ruimte tussen het glas en de body?
Ik heb mijn telefoon echter al geroot en voorzien van 4.1.1.
Is er een mogelijkheid om een backup van mijn huidige telefoon te maken en die terug te zetten op m'n vervangende toestel?
Mijn voorkeur zou hebben:
1) Backup maken van huidige toestel (dmv Gnex Toolkit, optie 2)
2) Huidige toestel terug naar stock brengen (dmv de openingpost van dit topic, of gaat dit ook met de Gnex Toolkit, optie 9?)
3) Huidige toestel terug naar de leverancier sturen
4) Nieuwe toestel ontvangen
5) Nieuwe toestel voorzien van OTA 4.1.1 en daarna rooten
6) Backup terugzetten die in stap 1 is gemaakt.
Klopt het dat ik dan een identiek toestel heb als in de huidige situatie, maar dan (hopelijk) zonder de ruimte tussen het glas en de body?
[ Voor 3% gewijzigd door Smultie op 14-07-2012 10:19 ]
Alles kan tegenwoordig met de Gnex Toolkit
(van het rooten tot het un-rooten van je phone)
Miss een tip voor de OP, om dit er in te zetten. Crieer meer duidelijkheid en in mijn ogen ook de makkelijkste manier om je Nexus te rooten!
Miss een tip voor de OP, om dit er in te zetten. Crieer meer duidelijkheid en in mijn ogen ook de makkelijkste manier om je Nexus te rooten!
I bad beat my meat by busting my nuts!
Overigens, welke opties bij backup/restore moet je gebruiken om echt een 100% backup van je telefoon te krijgen?
Ik heb sinds kort ook een Nexus maar de batterij valt me wat tegen, tijd voor een andere kernel neem ik aan dus? Android is nieuw voor me (ik kom van iOS) dus schiet me niet neer als ik iets fout zeg 
Ik heb nu dit (en het algemene Nexus) topic wat doorlezen en ik zie dat voor de Franco kernel erg populair is maar dat er soms toch wat stevige bugs in zitten? Verder vraag ik me af waarom Google zulke 'slechte' kernels meegeeft, de prestaties/batterijduur met oa Franco is vele beter, dat kan dan toch niet zonder nadeel?
Ik heb nu dit (en het algemene Nexus) topic wat doorlezen en ik zie dat voor de Franco kernel erg populair is maar dat er soms toch wat stevige bugs in zitten? Verder vraag ik me af waarom Google zulke 'slechte' kernels meegeeft, de prestaties/batterijduur met oa Franco is vele beter, dat kan dan toch niet zonder nadeel?
Stock kernels zijn stabiel.Custom kernels zitten vaak op het randje. En niet elk toestel is gelijk. Bijv: ik kan heel goed undervolten op mijn toestel, maar als ik dezelfde instellingen gebruik op de Nexus van een kennis van me, gaat die telefoon in de bootloop. Instabielere chip, foutje, etc. Voor de leverancier is dit natuurlijk niet handig --> veel klachten.
Franco geeft bij mij weer problemen, crasht m'n tel keer op keer. Probeer gewoon een kernel uit een dag of 2, en switch daarna naar een ander en kijk hoe die zich houd. Zo kan je testen welke voor jou het beste is.
Let wel; de grootste stroom vreter is het scherm. Een kernel kan een beetje goed maken, maar als je scherm vaak aan is, gaat het alsnog hard.
Franco geeft bij mij weer problemen, crasht m'n tel keer op keer. Probeer gewoon een kernel uit een dag of 2, en switch daarna naar een ander en kijk hoe die zich houd. Zo kan je testen welke voor jou het beste is.
Let wel; de grootste stroom vreter is het scherm. Een kernel kan een beetje goed maken, maar als je scherm vaak aan is, gaat het alsnog hard.
[ Voor 11% gewijzigd door DrNizeGuy op 17-07-2012 18:52 ]
Kijk eerst eens wat zoveel stroom neemt.filenox schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 18:19:
Ik heb sinds kort ook een Nexus maar de batterij valt me wat tegen, tijd voor een andere kernel neem ik aan dus? Android is nieuw voor me (ik kom van iOS) dus schiet me niet neer als ik iets fout zeg
Scherm 53% - Telefoon inactief 15% - Mobiel stand-by 7% - Android OS 4%
Alvast bedankt voor je verhelderende uitleg DrNizeGuy
Alvast bedankt voor je verhelderende uitleg DrNizeGuy
Oke, hoe lang heeft je scherm aangestaan? Je kunt dat vinden door op Scherm te klikken.filenox schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 22:09:
Scherm 53% - Telefoon inactief 15% - Mobiel stand-by 7% - Android OS 4%
Ook is het handig te weten hoe lang je je doet met je accu sinds de vorige keer opladen.
Ik zal vanavond nog eens kijken wat de percentages zijn incl de screen on tijd 
"Ook is het handig te weten hoe lang je je doet met je accu sinds de vorige keer opladen."
Ik moet 'm elke avond opnieuw opladen.
"Ook is het handig te weten hoe lang je je doet met je accu sinds de vorige keer opladen."
Ik moet 'm elke avond opnieuw opladen.
Ik heb 'm vandaag wel een paar keer aan de lader moeten hangen (niet lang) dus ik weet niet of je er veel aan hebt:
16u 33m op accu, 8% resterend
55% Scherm = 2u 16m
11% Telefoon inactief = 14u 17min
8% Android OS
8% Mobiel standby = 16u 33m
4% Android-systeem
16u 33m op accu, 8% resterend
55% Scherm = 2u 16m
11% Telefoon inactief = 14u 17min
8% Android OS
8% Mobiel standby = 16u 33m
4% Android-systeem
Ziet er redelijk normaal uit. Als je helderheid wat de hoogte ingaat en/of 3g gebruikt wordt (zeker in plaatsen met slechte ontvangst) moet je je niet aan veel meer verwachten...
Ik heb nu JuiceDefender geinstalleerd en ik ben best onder de indruk van het resultaat.
10u 35m op accu, 72% accu over.. ik heb het scherm maar 33min gebruikt maar toch is dit een erg mooi resultaat imho
10u 35m op accu, 72% accu over.. ik heb het scherm maar 33min gebruikt maar toch is dit een erg mooi resultaat imho
Dat is vrij normaal, ook zonder Juicedefender. Je scherm trekt je batterij leeg dus hoe minder schermtijd hoe langer je batterij mee gaat.
Dat haal je inderdaad ook wel zonder Juice Defender. Scherm slurpt gewoon je batterij leeg. Als ik een dag weinig met m'n telefoon doe ( minder dan een uur scherm aan gehad) dan heb ik na 15 uur makkelijk 50% of meer batterij over.
To dare is to do
AOKP preview is vanochtend vrij gegeven. De toggles schijnen te werken.
Check @romanbb op twitter voor links. http://t.co/qOQfQgyk
Zit nu op mijn tel, dus geen mooie link. Hopelijk werkt deze wel.
Check @romanbb op twitter voor links. http://t.co/qOQfQgyk
Zit nu op mijn tel, dus geen mooie link. Hopelijk werkt deze wel.
aokp jb preview heeft in rom control nu 3 opties:
- clock
- toggles
- battery
- clock
- toggles
- battery
Balen dat er nog geen official is. Na 11 dagen italie hoopte ik morgen Aokp JB te kunnen flashen.
Die AOKP rom voelt toch net wat minder aan dan de OTA van Bigxie...
Heb nu af en toe wat haperingen met AOKP, waar ik die echt helemaal niet had met Bigxies rom. Ik kijk het nog even een dagje aan, voor ik terug ga.
Heb nu af en toe wat haperingen met AOKP, waar ik die echt helemaal niet had met Bigxies rom. Ik kijk het nog even een dagje aan, voor ik terug ga.
Ik zit in Frankrijk en vanaf morgen nog twee weken in Spanje, ik wacht wel tot ik thuis ben, tegen die tijd is de officiële AOKP vast wel uit
Ben wel benieuwd wat het de Nexus op gaat leveren.
Net terug van vakantie dus ook maar eens JB flashen. Ik ga denk ik voor Xenon HD. Iemand ervaring mee? Nu nog even uitzoeken of ik een nieuwe radio moet flashen.
Ondertussen toch gelezen dat diverse 4.1.1 roms bugs bevatten. Wellicht toch maar eens voor ARHD gaan, had ik op mijn Desire HD en beviel prima. Het enige nadeel is dat je geen LCD Density kunt wijzigen (overigens ook niet gezien in XenonHD of de AOKP/CM10 JB ROM). Kan iemand me adviseren welke JB rom te nemen?
Ga denk ik toch voor de Bibxie ROM. Geeft het beste gevoel als je kijkt hoeveel aandacht er aan FAQ besteed is.
Ondertussen toch gelezen dat diverse 4.1.1 roms bugs bevatten. Wellicht toch maar eens voor ARHD gaan, had ik op mijn Desire HD en beviel prima. Het enige nadeel is dat je geen LCD Density kunt wijzigen (overigens ook niet gezien in XenonHD of de AOKP/CM10 JB ROM). Kan iemand me adviseren welke JB rom te nemen?
Ga denk ik toch voor de Bibxie ROM. Geeft het beste gevoel als je kijkt hoeveel aandacht er aan FAQ besteed is.
[ Voor 48% gewijzigd door Aghanim op 22-07-2012 19:51 ]
Aangezien de batterij bij mij een stuk slechter presteert bij JB, ga ik toch maar even op zoek gaan naar een Custom rom.
Iemand ervaring met een JB rom? Welke is aan te raden?
Misschien een beetje laat, maar ik heb van de week ook een aantal JB AOSP roms geprobeerd. Ik zit nu een aantal dagen op AndroidMe. XenonHD heb ik nog niet geprobeerd.
Jammer genoeg heeft AndroidMe geen zichtbare extra's ten opzichte van stock. Ik mis bijvoorbeeld de toggles van AOKP en CM.
Ik had de AOKP Preview en een CM10 van fitsnuggly van vorige week geprobeerd, maar beiden hadden nogal wat haperingen, die ik met Bigxies rom niet had.
ARHD heb ik niet geprobeerd.
Het schijnt wel dat de fitsnuggly builds sinds het weekend goede daily drivers zijn... Ik denk dat ik die vanavond maar weer eens ga proberen.
Edit:
Ik zie nu de BAMF rom. Nog nooit geprobeerd, maar lijkt een goede complete (customization opties) JB rom te zijn...
Ook maar eens proberen vanavond.
Jammer genoeg heeft AndroidMe geen zichtbare extra's ten opzichte van stock. Ik mis bijvoorbeeld de toggles van AOKP en CM.
Ik had de AOKP Preview en een CM10 van fitsnuggly van vorige week geprobeerd, maar beiden hadden nogal wat haperingen, die ik met Bigxies rom niet had.
Het schijnt wel dat de fitsnuggly builds sinds het weekend goede daily drivers zijn... Ik denk dat ik die vanavond maar weer eens ga proberen.
Edit:
Ik zie nu de BAMF rom. Nog nooit geprobeerd, maar lijkt een goede complete (customization opties) JB rom te zijn...
[ Voor 15% gewijzigd door BooYooToo op 25-07-2012 12:14 ]
in veel gevallen ligt dit aan google now die een heleboel op de achtergrond aan het doen is. Kijk ook eens naar het verbruik met google now helemaal uit.beOnt schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 09:03:
Aangezien de batterij bij mij een stuk slechter presteert bij JB, ga ik toch maar even op zoek gaan naar een Custom rom.
ik gebruik zelf nu AOKP preview 3, werkt al erg goed, maar net zoals alle andere custom JB roms, nog niet zo compleet als ICS custom roms
Ik draai sinds zondag bixies rol. Draait als een trein en wat ik mis uit AOKP heb ik via addons en apps opgelost. Vind overigens JB niet zo spannend. Bij mij is het ook niet overdreven vloeiender dan ICS.
Ik draai ook Bixies 4.1.1 ROM, merk echt wel verschil in snelheid met ICS.
Wat ik zoek is een kernel voor 4.1.1 welke fast charge ondersteund. Liefst gewoon stock kernel met alleen fast charge. Weet iemand of deze er zijn?
Wat ik zoek is een kernel voor 4.1.1 welke fast charge ondersteund. Liefst gewoon stock kernel met alleen fast charge. Weet iemand of deze er zijn?
Onlangs XenonHD geprobeert. Goede rom. is stabiel en wat voor mij de grootste toegevoegde waarde was, was dat je met de volume knoppen nummers kan skippen (luister nog al veel muziek met mijn telefoon. Helaas geen LCD Density. Schijnt nog niet goed te werken onder JB had ik ergens gelezen.faizoel schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 11:50:
Misschien een beetje laat, maar ik heb van de week ook een aantal JB AOSP roms geprobeerd. Ik zit nu een aantal dagen op AndroidMe. XenonHD heb ik nog niet geprobeerd.
Edit:
Momenteel draai ik BAMF. Uitgebreidere rom met veel instellings mogelijkheden. Helaas geen LCD Density en ook geen mogelijkheid om nummers te skippen via volume knoppen. Draait verder wel stabiel. Een eigenaardigheid is dat je na het intoetsen van je pincode voor je sim, nog een keer de opstart animatie ziet.
Las net dat er weer een grote update van XenonHD is vrijgekomen met extra opties. Die binnenkort nog maar een keer proberen. Ik zit alleen nog te wachten totdat er een JB versie van Liquidsmooth uit komt. Onder ICS was dat mijn favoriete ROM.
[ Voor 7% gewijzigd door joenatic op 26-07-2012 15:16 . Reden: Laatste alinea toegevoegd ]
LCD Density kun je met Rom toolbox doen. Werkt prima op JB.
Ok Thanx. Ik zal het vanavond even proberen. Ik had andere programma's geprobeerd, maar daar liep mijn toestel elke keer op vast als hij reboote. Zit hier ook een fix bij voor de playstore? Ik had in het veleden namelijk dat hij sommige apps niet meer wilde updaten omdat "mijn toestel niet ondersteund werd".Aghanim schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 15:40:
LCD Density kun je met Rom toolbox doen. Werkt prima op JB.
Edit:
Ik heb met "Plug in Music Widget" ook een manier gevonden om tracks met mijn volume toetsen te skippen. Alleen is het dan een dubble press ipv een long press. Verder werkt het prima. Heeft ook nog wat andere extra's.
[ Voor 19% gewijzigd door joenatic op 26-07-2012 16:37 ]
Nee dat niet voor zover ik weet. Dat zit in AOKP ook niet echt, althans je kunt handmatig ook je Density op normaal terugzetten en dan de cache clearen. Irritant is het wel die bug.
Klopt. Ik heb hem op 280 staan nu maar merk ook op dat de unlock cirkel van het lockscreen niet meer in het midden staat. Heb hem nu maar weer op 320 gezet.
Iemand de nieuwe Franco kernel al gebruikt icm JellyBean? Zo ja, hoe bevalt deze? Of heeft iemand anders nog goede ervaringen met een andere kernel?
Er zijn ondertussen zoveel keuzes dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Er zijn ondertussen zoveel keuzes dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Franco bevalt mij prima. Veel opties en stabiel.
gebruik al tijden glados icm met de (betaalde) config app. maar ook zonder app is deze kernel erg goed.
De kernel gebruikt standaard een eigen (wheatly) governer, waarbij veel minder snel wordt terug geklokt in frequentie, maar waarbij daarintegen de cpu eerder in een soort idle state terug valt, waardoor je eigenlijk altijd volle 1200mhz power ter beschikking hebt, zonder dat er in stappen geschakeld wordt. Hierdoor heb je een goede mix tussen speed en accu.
Ook zitten er dynamische overklok opties in de app
De kernel gebruikt standaard een eigen (wheatly) governer, waarbij veel minder snel wordt terug geklokt in frequentie, maar waarbij daarintegen de cpu eerder in een soort idle state terug valt, waardoor je eigenlijk altijd volle 1200mhz power ter beschikking hebt, zonder dat er in stappen geschakeld wordt. Hierdoor heb je een goede mix tussen speed en accu.
Ook zitten er dynamische overklok opties in de app
Vreemd, net AOKP van vandaag erop gezet met Gapps van 26-07.
Ik wilde een verse install, maar nu worden de apps niet automatisch gedownload.
Meer mensen dit probleem?
Ik wilde een verse install, maar nu worden de apps niet automatisch gedownload.
Meer mensen dit probleem?
Ik heb dat met elke JB rom. Vind het bloed irritant en heb geen idee waar het aan ligt. al verschillende gapps geprobeerd maar het lukt niet.
Na 3 keer nog een keer installeren deed hij het wel... maar toch miste ik vervolgens ongeveer 10% van alle apps.
Raar.
Raar.
Het is zover, ik zit terug op ICS. JB is gewoonweg brak met mijn batterij. Bijna elke rom/kernel ik geprobeerd heb geeft ongeveer hetzelfde resultaat: batterijduur op wifi en 2g, vrij goed tot zeer goed. Batterij op 3g, drain van 8 a 9 % per uur. Ook met een verse JB zonder apps erop en met google now, etc. allemaal uitgeschakeld.
Aan het einde van de dag is mijn nexus leeg met een screen on van ongeveer 1,5uur. Dat allemaal met de 2000mah batterij.
Nu zit ik terug op ICS (Rascream + Franco kernel) en haal ik 3,5 uur screen on op 3g en meer dan 5u op wifi.
Ik wacht wel even tot dat Google de 4.1.2 update uitgeeft.
Aan het einde van de dag is mijn nexus leeg met een screen on van ongeveer 1,5uur. Dat allemaal met de 2000mah batterij.
Nu zit ik terug op ICS (Rascream + Franco kernel) en haal ik 3,5 uur screen on op 3g en meer dan 5u op wifi.
Voor mijn beeldvorming, is dat met de stock accu? Heb sinds vrijdag een GN met een Samsung extended battery.AndRo555 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 00:10:
Het is zover, ik zit terug op ICS. JB is gewoonweg brak met mijn batterij. Bijna elke rom/kernel ik geprobeerd heb geeft ongeveer hetzelfde resultaat: batterijduur op wifi en 2g, vrij goed tot zeer goed. Batterij op 3g, drain van 8 a 9 % per uur. Ook met een verse JB zonder apps erop en met google now, etc. allemaal uitgeschakeld.
Gisteren eerste dag met normaal gebruik, muziek, internetten in de trein. Rond half 1 vanochtend had ik nig ongeveer 10~15% over. Dat was na +/- 18 uur sinds dr laatste lading.
Vind dit vergeleken met mijn Razr op ICS zeker niet verkeerd.
Gebruik overigens geen Google Now.
Ik kan de 8-9% per uur ook totaal niet onderschrijven.
Ik kom eerder op 1-2% per uur uit.
Zeker weten dat er geen software je CPU bezighoudt oid?
Ik kom eerder op 1-2% per uur uit.
Zeker weten dat er geen software je CPU bezighoudt oid?
Na 10h slaap:
Bij ICS kwam ik uit op 0.5% per uur
Bij JB is het 2% per uur.
Phone idle 63%
Cell standby 28%
Vreemd genoeg heb ik 13% geen signaal gehad vannacht.
Ik zit nu op AndroidMe met Franco kernel.
Bij ICS kwam ik uit op 0.5% per uur
Bij JB is het 2% per uur.
Phone idle 63%
Cell standby 28%
Vreemd genoeg heb ik 13% geen signaal gehad vannacht.
Ik zit nu op AndroidMe met Franco kernel.
Al dit is met de Samsung 2000mAh batterij.
Cpuspy / betterbatterystats, de telefoon slaapt zoals het moet met geen buitensporige wakelocks.
Op JB gaven de batterijstats aan dat ik ook rond de 10% geen signaal had, terwijl op ICS daar gewoon 0% staat, zou het dat kunnen zijn?
Vandaag al 35min screen-on gehad en heb nog 91% over, dat lukte nooit met JB.
Cpuspy / betterbatterystats, de telefoon slaapt zoals het moet met geen buitensporige wakelocks.
Op JB gaven de batterijstats aan dat ik ook rond de 10% geen signaal had, terwijl op ICS daar gewoon 0% staat, zou het dat kunnen zijn?
Vandaag al 35min screen-on gehad en heb nog 91% over, dat lukte nooit met JB.
Geen signaal = continu zoeken naar signaal = batteryloss. Dat merk ik op mijn werk waar het bereik zeer slecht is erg goed. Telefoon verbruikt dan veel meer energie. Misschien dat je een andere radio zult moeten flashen.
[ Voor 14% gewijzigd door Aghanim op 31-07-2012 13:02 ]
Je kan ook proberen alleen 2G aan te zetten in gebieden waar slecht bereik is. In gebieden waar veel geprobeerd wordt te schakelen tussen 2G en 3G kost een hoop stroom ;-)
Draai nu 2 dagen Xenon HD en die draait als een trein. Batterij is een stuk beter dan met Bigxie, waar ik max 1.5 uur scherm haalde. Zit nu op 1:45 met 29% over. Tevens 1.5 uur muziek gespeeld en GPS recording gedaan tijdens hrt fietsen. Draai op stock kernel en voelt erg vloeiend. Nu merk ik wel dat JB soepeler is maar dat kan ook komen omdat ik Chrome en Go Launcher heb vervangen voor Apex en stock browser. Wel nog keyboard lag, vooral als ik op GoT wil posten.
Na wat geklooi (alweer) met encryption wil ik de SD Card opnieuw formatteren. Als ik in CWM 'Partition SD Card' kies komt er een keuze tussen voor Ext Size van 128M t/m 4096M. Weet iemand wat 'standaard/stock' is op deze telefoon?
/edit
Is dat gewoon de size in MBs? Hm, dat is niet helemaal wat ik wil. Ik wil gewoon de SD card helemaal schoonvegen, dit lukt me niet met een factory wipe.
/edit
Is dat gewoon de size in MBs? Hm, dat is niet helemaal wat ik wil. Ik wil gewoon de SD card helemaal schoonvegen, dit lukt me niet met een factory wipe.
[ Voor 26% gewijzigd door Radiodurans op 01-08-2012 08:07 ]
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C
Volgens mij is die CWM partitie optie niet echt bedoeld voor een telefoon zonder externe SD... Het interne geheugen is namelijk gewoon 1 partitie met verschillende mount points (/system, /data, /sdcard etc), vandaar dat je ook gewoon 13 GB aan apps kan installeren, OF 13 GB aan mp3 erop kan zetten (bv).
een factory wipe vanauit CWM wiped alleen /data zodat je spullen in /sdcard behouden blijven.
volgens mij bied het menu van android wel een optie die alles wiped (inc media zeg maar). Maar deze heb ik nooit gebruikt.
een factory wipe vanauit CWM wiped alleen /data zodat je spullen in /sdcard behouden blijven.
volgens mij bied het menu van android wel een optie die alles wiped (inc media zeg maar). Maar deze heb ik nooit gebruikt.
Zoals jullie suggereerden heb ik 3G uitgeschakeld op tijdstippen dat ik deze niet nodig had.
Met als gevolg dat mijn batterij 3x langer meegaat.
8h Standby met 3G aan: 14% battery loss
8h Standby met 2G: 4% battery loss.
Ik vraag me af waarom die 3G niet standaard af staat als er geen internet gebruikt wordt, mijn e-mail syncronisatie staat maar om het uur, en snachts zelfs niet.
8h Standby met 3G aan: 14% battery loss
8h Standby met 2G: 4% battery loss.
Ik vraag me af waarom die 3G niet standaard af staat als er geen internet gebruikt wordt, mijn e-mail syncronisatie staat maar om het uur, en snachts zelfs niet.
Verwijderd
Helemaal schoon krijg je volgens mij alles door de bootloader te locken en daarna weer te unlockenRadiodurans schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 08:03:
[..]
fastboot oem lock, en fastboot oem unlock volgens mij.
Je virtuele sdkaart kan je o.a vinden in /data/media
3G is inderdaad één van de grote boosdoeners. Zelf heb ik m altijd op 2G staan. Push, Whatsapp etc werkt gewoon op 2G prima. Wil ik echt browsen of i.d dan zet ik 3G aan. Verder staat thuis altijd wifi aan. Scheelt enorm. Haal zo n 48 uur bij gematigd gebruik met een extended 2000 batterij op Bigxie en Lean-kernel v4.20beOnt schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 08:33:
Zoals jullie suggereerden heb ik 3G uitgeschakeld op tijdstippen dat ik deze niet nodig had.
[..]
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2012 08:53 ]
Heb tegenwoordig de Jellybro Euroskank CM10 ROM (nightlies) erop staan.
Loopt lekker, alle nuttige extraatjes werken daar ongeveer op en draait stabiel, nog geen problemen tegen gekomen. Ze staan duidelijk voor op AOKP.
In combinatie met de Franco Kernel loopt dat wel lekker. zeker aan te raden.
Loopt lekker, alle nuttige extraatjes werken daar ongeveer op en draait stabiel, nog geen problemen tegen gekomen. Ze staan duidelijk voor op AOKP.
In combinatie met de Franco Kernel loopt dat wel lekker. zeker aan te raden.
Hmm, die JellyBro Euroskank CM10 ROM's hebben (nog) geen aanpasbare NAVbar. Wat ik toch wel heel belangrijk vind.
Enig idee of en wanneer die optie erbij komt?
Zou je die vraag denk je niet beter kunnen stellen in bijvoorbeeld het XDA-topic van de betreffende ROM?Bogey Dope schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 11:31:
Hmm, die JellyBro Euroskank CM10 ROM's hebben (nog) geen aanpasbare NAVbar. Wat ik toch wel heel belangrijk vind.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1771534
Misschien wel ja, zal hem daar ook stellen, als ik het daar hoor zal ik het hier ook posten.Smultie schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 11:35:
[...]
Zou je die vraag denk je niet beter kunnen stellen in bijvoorbeeld het XDA-topic van de betreffende ROM?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1771534
EDIT
Als antwoord op de vraag wanneer NAVbar customization in de ROM wordt verwerkt:
I don't know, i'm not developer (even if i wish to be one). I know only that Cyanogen gives no ETA's on anything, he/they only say "It'll be out once it's ready"
[ Voor 26% gewijzigd door J-P op 03-08-2012 13:18 ]
Ik ben weer 's de weg kwijt met rooten, recovery, updates, flashen, etc...
Ik heb een paar weken geleden JB 4.1 erop gezet. Daarvoor heb ik m'n Nexus geroot en die destijds vroeg gecompilede 4.1 rom erop gezet. So far so good.
Nu krijg ik echter regelmatig de OTA melding dat er een nieuwe versie van de software is. Als ik kies om te installeren reboot de telefoon en blijft hij hangen op de tekst "Google". Enige wat dan helpt is batterij verwijderen en opnieuw opstarten. Dan heb ik een paar dagen geen last meer van de melding dat er een update is. Daarna begint het feest weer.
Ik heb al geprobeerd om via de Nexus Toolkit de recovery terug te zetten op stock en de telefoon weer te locken, maar dat lijkt ook niet te helpen.
Wat kan ik doen om van die update-meldingen (Over The Air) af te komen?
Ik heb een paar weken geleden JB 4.1 erop gezet. Daarvoor heb ik m'n Nexus geroot en die destijds vroeg gecompilede 4.1 rom erop gezet. So far so good.
Nu krijg ik echter regelmatig de OTA melding dat er een nieuwe versie van de software is. Als ik kies om te installeren reboot de telefoon en blijft hij hangen op de tekst "Google". Enige wat dan helpt is batterij verwijderen en opnieuw opstarten. Dan heb ik een paar dagen geen last meer van de melding dat er een update is. Daarna begint het feest weer.
Ik heb al geprobeerd om via de Nexus Toolkit de recovery terug te zetten op stock en de telefoon weer te locken, maar dat lijkt ook niet te helpen.
Wat kan ik doen om van die update-meldingen (Over The Air) af te komen?
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
gewoon handmatig 4.1.1 flashen, zoals je ook 4.1.0 hebt geflashed
Ik denk dat ik maar AOKP gedag zeg. Wat duurt dit lang!
Alleen nu heb ik in mijn notification bar een slider voor de brightness en iconen om snel wifi 2g/3g gps etc aan en uit te zetten. Hebben andere roms dit ook?
Alleen nu heb ik in mijn notification bar een slider voor de brightness en iconen om snel wifi 2g/3g gps etc aan en uit te zetten. Hebben andere roms dit ook?
cm10 is al een stuk verder... zeker de jellybro versie met nog wat extra cherrypicks. daar zit ook notificatie widgets, brightness slider, maar ook volume track skip, profiles, quiet hours, color control en nog veel meer.
En idee van performance tov bixie (ofzoPrulleman schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 21:08:
cm10 is al een stuk verder... zeker de jellybro versie met nog wat extra cherrypicks. daar zit ook notificatie widgets, brightness slider, maar ook volume track skip, profiles, quiet hours, color control en nog veel meer.
merk geen verschil in snelheid/ smoothness
Xenon HD is ook niet verkeerd. Smoother dan Bigxie imo. Alleen batterij valt tegen maar dat is volgens mij met alle roms. Wel jammer dat dit niet verbeterd wordt.
SweetVerwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 08:46:
Helemaal schoon krijg je volgens mij alles door de bootloader te locken en daarna weer te unlocken
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C
Mss eens proberen dan. Batterij gaat wel merkbaar langer mee bij mij door van kernel te switchen.Aghanim schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 23:34:
Xenon HD is ook niet verkeerd. Smoother dan Bigxie imo. Alleen batterij valt tegen maar dat is volgens mij met alle roms. Wel jammer dat dit niet verbeterd wordt.
James Bond.Aghanim schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 01:05:
Welke kernel heb je genomen?
Jame Bond bedoel je
Verwijderd
Net vandaag mijn Galaxy Nexus binnengekregen en er meteen ParanoidAndroid op gezet, net zoals op mijn recent tragisch verdronken Galaxy S2, en nu zat ik een beetje naar kernels te kijken. Meeste wat er hier over gezegd is gaat nog over veel oudere versies dus ik vraag het maar gewoon:
Ik gebruik mijn telefoon ongeveer anderhalf tot twee uur met het scherm aan en nog ongeveer een uur met het scherm uit luisterend naar muziek. Valt dit dan al in de categorie die profiteert van de kernels die actief zuinig zijn (GLADoS) of zou ik dan eerder profijt hebben van een zuinige slaapster?
Ik gebruik mijn telefoon ongeveer anderhalf tot twee uur met het scherm aan en nog ongeveer een uur met het scherm uit luisterend naar muziek. Valt dit dan al in de categorie die profiteert van de kernels die actief zuinig zijn (GLADoS) of zou ik dan eerder profijt hebben van een zuinige slaapster?
Wrm zou actief zuinig zijn, niet zuinig zijn in slaapstand? Lijkt me dat als de eerste voorwaarde vervuld is, je de tweede er gratis bij krijgt, nee? Ik ben alvast tevreden van de kernel uit de link van Bogey dope hierboven.Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 20:35:
Net vandaag mijn Galaxy Nexus binnengekregen en er meteen ParanoidAndroid op gezet, net zoals op mijn recent tragisch verdronken Galaxy S2, en nu zat ik een beetje naar kernels te kijken. Meeste wat er hier over gezegd is gaat nog over veel oudere versies dus ik vraag het maar gewoon:
Verwijderd
You tell me, ik heb voorheen altijd genoegen genomen met de cm stock kernel maar zag er bij de Nexus veel meer discussie over. En er leek sterk gedifferentieerd te worden tussen zuinig actief en zuinig stand-by maar ben in principe voor het zuinigste kernel aangezien ik er geen probleem mee heb even te moeten wachten op een app oid. Heb nu GLADoS en zal morgen dan Jame Bond even proberen, als iemand tips heeft over zuinige kernels hoor ik ze graag...