Dan raad ik je toch cm9 aan met standaard kernel, leunt qua vormgeving dichst aan bij AOKP. Heb zelf de switch gemaakt omdat hij plots constant rebootte op AOKP met franco kernel en voorlopig erg tevreden (dat rebooten ligt trouwens ook wel aan franco denk ik, zou zijn kernel eens moeten testen op cm9. Maar liquidsmooth heeft zijn icoontjes blauw gethemed en dat was wel een afknapper voor mijStarC schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 13:32:
Ik zal het zo eens testen met liquidsmooth 1.4 als ik straks weg ga.
heb er nog steeds geen last van gehad, zojuist van M5 naar B37 gegaan, en zal het nog eens in de gaten houden.
Sinds vandaag galaxy nexus in gebruik en deze meteen geroot en custom rom erop. Naar aanleiding van dit topic voor de AOKP gegaan (build 37). Ben van Android (CW) (HD2) naar ios gegaan en nu weer terug. Good to be back!
Beetje off-topic maar ben toch benieuwd: waarom van Android naar iOS en weer terug?synx6 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 21:39:
Sinds vandaag galaxy nexus in gebruik en deze meteen geroot en custom rom erop. Naar aanleiding van dit topic voor de AOKP gegaan (build 37). Ben van Android (CW) (HD2) naar ios gegaan en nu weer terug. Good to be back!
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Dit snap ik niet. Je hebt wifi aan, maar je zit niet of wifi want dat is slecht voor de batterij??murphylee schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 12:51:
Data drops heb ik nooit iets van gemerktof gewoon niet is opgevallen haha
Heb wifi altijd 90% van de tijd gewoon aanstaan ook al zit ik niet op wifi (slecht voor de batterij)
Je batterij gaat juist langer mee als je op wifi zit..
If you want to be the best, you need to work with the best :)
Wel aan maar niet connected(in de buurt van bekend punt) is slechter voor je accu als wifi helemaal uit. Er moet toch periodiek gescand worden of je in d buurt van een bekend punt bent.
Er valt niks te tweaken aan iOS, saai! Tot nu toe bevalt de AOKP rom prima. Led notifiy is erg handigjelmervos schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 21:54:
[...]
Beetje off-topic maar ben toch benieuwd: waarom van Android naar iOS en weer terug?
Puur om dit topic enig leven in te blazen: is het de moeite waard te upgraden van M5 naar B37? Ik vind M5 prima draaien, weliswaar niet de beste stats qua battery maar het is stabiel. Heb geen zin meer om iedere build te updaten (en mogelijk te moeten wipen). Dus, enkele interessante fixes/features? Volgens de changelog niet.
De theme engine is wel aardig, verder weinig verschil, of je moet je storen aan het schijnbaar lage volume (stock issue), dat hebben ze nu ook omhoog gegooid
Kernel tip: imoseyon. Toevallig geflashed omdat hij in die app van franco staat, maar echt een aanrader. Goede prestaties (zeker even snel als franco, wellicht nog wat sneller), goede batterijprestaties en stabiel (bleef last hebben van reboots en browser die plots afsluit met franco). Dit is de thread op rootzwiki: http://rootzwiki.com/topi...alistic-kernel-380-52712/
@ Frigo:
Goeie tip
Was al op zoek naar een andere kernel.
Zat een tijdje op de standaard kernel van AOKP M5, die deed het ook niet verkeerd.
Zit nu op 3h 55 met nog 8% over =)
Zal loop van de week wat meer testen
Goeie tip
Was al op zoek naar een andere kernel.
Zat een tijdje op de standaard kernel van AOKP M5, die deed het ook niet verkeerd.
Zit nu op 3h 55 met nog 8% over =)
Zal loop van de week wat meer testen
I bad beat my meat by busting my nuts!
Ik wil geen domme vragen stellen maar, kan ik een kernel gewoon over een AOKP rom flashen zonder probs? Of wipen en alles opnieuw met nieuwe kernel?
soms wordt het aangeraden om cache en dalvik cache te wipen, maar meestal is dat niet eens nodig. /data wipen hoeft in ieder geval niet, laat staan /system.
Je raakt dus niets kwijt
Je raakt dus niets kwijt
Klopt, al kan het wel zijn dat een kernel bepaalde bestanden (bijvoorbeeld in init.d) neerzet. Als je dan verschillende kernels hebt geprobeerd, kan het een zooitje worden.
Vreemd, vandaag noodgedwongen build 37 van AOKP erop gezet aangezien m'n Nexus met M5 en de gapps van 29-04 erop niets meer doet, bleef hangen bij het opstarten.
Nu dus 37 erop met gapps 29-04, Gmail app foetsie. Zeer irritant

Ga naar play store, zoek naar gmail en installeerpartyondude schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 18:15:
Vreemd, vandaag noodgedwongen build 37 van AOKP erop gezet aangezien m'n Nexus met M5 en de gapps van 29-04 erop niets meer doet, bleef hangen bij het opstarten.
Gapps is gestripped van alles wat vrij te verkrijgen is in de , dus gmail is er inderdaad uit
Zinloze post, dus weg.
[ Voor 77% gewijzigd door janvanduschoten op 02-06-2012 09:49 ]
AOKP B38 is uit. In de changelog staat 'fixed data toggle'. Hoop dat dit betekent dat de switch van wifi > 3g gefixt is 
http://aokp.co/index.php/releases/_/build-38-r24
Iemand die specifiek dit getest heeft? Ik heb er namelijk met M5 veel last van.Maardiweb schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 14:22:
AOKP B38 is uit. In de changelog staat 'fixed data toggle'. Hoop dat dit betekent dat de switch van wifi > 3g gefixt is
Ik vermoed dat dit te maken heeft met het data schuifje in je notification drawer, dus om mobile data aan of uit te zetten. ik denk niet dat het met het switchen van wifi naar 3g te maken heeft, anders hadden ze het wel wifi 3g switch genoemd ipv data toggle
verder heb ik er met vodafone zakelijk helemaal geen last van. wat ik wel laatst dacht, ik zet altijd als eerste bij een nieuwe install de optie uit dat vrije netwerken worden weergegeven. wellicht heeft het met het scannen naar vrije wifi netwerken te maken?
(wifi settings, menu, geavanceeerd: Netwerkmelding melden wanneer een open netwerk beschikbaar is > uit)
verder heb ik er met vodafone zakelijk helemaal geen last van. wat ik wel laatst dacht, ik zet altijd als eerste bij een nieuwe install de optie uit dat vrije netwerken worden weergegeven. wellicht heeft het met het scannen naar vrije wifi netwerken te maken?
(wifi settings, menu, geavanceeerd: Netwerkmelding melden wanneer een open netwerk beschikbaar is > uit)
Denk ook dat het daar mee te maken heeft. Heb b38 nog niet geflashed, zit op b37 maar ook daar heb ik nog wel eens last van een wegvallende 3g nadat ik op wifi heb gezeten.Prulleman schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 14:35:
Ik vermoed dat dit te maken heeft met het data schuifje in je notification drawer, dus om mobile data aan of uit te zetten. ik denk niet dat het met het switchen van wifi naar 3g te maken heeft, anders hadden ze het wel wifi 3g switch genoemd ipv data toggle![]()
Ik heb er hier dus totaal geen last van
Wifi staat dag en nacht aan... Netwerkmelding staat ook gewoon aan
Heb ook altijd binnen 10 seconde weer een 3g of H icoontje in beeld staan.
Welke ROM, kernel en radio gebruik je?murphylee schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 18:02:
Ik heb er hier dus totaal geen last van![]()
Bij mij is het 3G (re)connect probleem opgelost als ik de min. freq. op 700MHz zet i.p.v. 350MHz (leankernel 3.8.0, XXLA2, interactivex, leantweaks 15.0, AOKP b38). Probleem is bij mij ook duidelijk reproduceerbaar als ik 'm weer op min. freq 350MHz zet. Misschien werkt dit ook voor anderen?
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C
Ik heb het wegvallend signaal probleem ook op de CM Nightly van gisteren. Hiervoor heb ik geen (zichtbare/merkbare) problemen gehad met AOKP (volgens mij tot en met build 35).
De afgelopen week heb ik dit probleem ook gehad met de laatste MIUI build. Hiervoor heb ik het probleem ook niet gehad op MIUI.
Ik ga vanavond toch maar weer AOKP b38 erop zetten en kijken of het probleem weer naar voren komt.
De afgelopen week heb ik dit probleem ook gehad met de laatste MIUI build. Hiervoor heb ik het probleem ook niet gehad op MIUI.
Ik ga vanavond toch maar weer AOKP b38 erop zetten en kijken of het probleem weer naar voren komt.
Nog iets heel anders... Cyanogenmod krijgt nu wel aardig vorm. Een paar weken terug leek het nog een stock rom met Trebuchet launcher. Nu lijken ze meer tijd te kunnen steken in de customisation opties van de gehele rom.
Ik moet zeggen dat de manier waarop dat gedaan is, heel goed eruit ziet en ook intuitief werkt. Zeker de moeite waard om even naar te kijken!
Dus als je toch gaat wipen, zet er even CM op en kijk hoe vlot het loopt en ook hoe de CM specifieke opties eruit zien.
Ik moet zeggen dat de manier waarop dat gedaan is, heel goed eruit ziet en ook intuitief werkt. Zeker de moeite waard om even naar te kijken!
Dus als je toch gaat wipen, zet er even CM op en kijk hoe vlot het loopt en ook hoe de CM specifieke opties eruit zien.
In mijn kernelprobeersels komt "CMPlus for Tuna" er voorlopig het beste uit icm CM9. Dat is mss niet zo vreemd, want het is uiteindelijk een aangepaste versie van de standaard CM9 kernel. Hij is wel merkbaar vlotter: screen unlock en openen van app drawer laggen niet meer, dat is bij de standaard kernel anders. Je kan ook wat overclocken als je daar zin in hebt. Voor CM9 gebruikers zeker een aanrader!
Mijn problemen met wegvallend signaal lijken alleen op werk voor te komen. Ik heb het gisteren na werk ook bijgehouden en het signaal is geen enkele keer weggevallen. Nu op werk is het weer een aantal keer weggevallen.
Ik ben het nu in de gaten aan het houden zonder wifi aan (die staat bij mij altijd aan, zodat hij thuis automatisch verbinding maakt via de router).
Edit: Nu een paar uur later zie ik geen wegvallende verbinding... Dus mijn voorlopige oplossing is wifi uitzetten als ik het niet gebruik.
Ik ben het nu in de gaten aan het houden zonder wifi aan (die staat bij mij altijd aan, zodat hij thuis automatisch verbinding maakt via de router).
Edit: Nu een paar uur later zie ik geen wegvallende verbinding... Dus mijn voorlopige oplossing is wifi uitzetten als ik het niet gebruik.
[ Voor 16% gewijzigd door BooYooToo op 08-06-2012 13:03 ]
Voorlopig met AOKP en CM for Tuna kernel geen probleem met signaal, meende het bij CM9 af en toe te hebben en bij de fitsnugly ofzo kangs zeker. Al bij al draait deze combinatie ook wel wat vlotter dan de andere twee.
Misschien een domme vraag maar ik draai nu cyanogenmod, en ik zie dat er een nieuwe versie is. Hoe kan ik nu deze flashen zonder dat hij weer terug naar fabriekinstellingen wordt gezet.
Ik heb zojuist met rom manager een backup gemaakt van de huidige situatie. Maar als ik nu de nieuwe nightly download en installeer ben ik dan alle instellingen apps etc kwijt of niet?
Tevens vraag ik me af wat er gebeurd met backups op je interne geheugen blijven die gewoon bewaard na het flashen van een andere mod? Dezelfde vraag geld eigenlijk ook voor eventuele titanium backups.
Ik heb zojuist met rom manager een backup gemaakt van de huidige situatie. Maar als ik nu de nieuwe nightly download en installeer ben ik dan alle instellingen apps etc kwijt of niet?
Tevens vraag ik me af wat er gebeurd met backups op je interne geheugen blijven die gewoon bewaard na het flashen van een andere mod? Dezelfde vraag geld eigenlijk ook voor eventuele titanium backups.
Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen
hangt er vanaf of de nieuwe nightly compatible is, grote verschil met officiele fabrieks updates en community updates is dat je geen garantie hebt dat je data partitie compatible is.
In het kort, als je alleen je rom en gapps flashed, ben je in principe niets kwijt, maar je hebt kans dat je rom niet stabiel is. Voor de zekerheid wordt daarom meestal aangeraden om /data te wipen. Dit kan makkelijk vanuit clockwork. In principe blijft alles wat aan je pc gemount wordt via MTP wel op je interne geheugen staan bij een data wipe (factory reset), maar all je apps en instellingen dus niet. Beste is natuurlijk om de boel gewoon te backuppen, dat is ook in 10 minuutjes gedaan.
wat ook een optie is, gewoon eroverheen flashen en bij problemen pas wipen. (wel een backup maken natuurlijk)
In het kort, als je alleen je rom en gapps flashed, ben je in principe niets kwijt, maar je hebt kans dat je rom niet stabiel is. Voor de zekerheid wordt daarom meestal aangeraden om /data te wipen. Dit kan makkelijk vanuit clockwork. In principe blijft alles wat aan je pc gemount wordt via MTP wel op je interne geheugen staan bij een data wipe (factory reset), maar all je apps en instellingen dus niet. Beste is natuurlijk om de boel gewoon te backuppen, dat is ook in 10 minuutjes gedaan.
wat ook een optie is, gewoon eroverheen flashen en bij problemen pas wipen. (wel een backup maken natuurlijk)
Er wordt vaak ook gezegd probeer eerst je cache en dalvik cache te wipen, installeer dan je rom. Heb je dan problemen, doe dan een full wipe.
Door alleen je cache te wipen verlies je je instellingen niet en ook niet je apps/data.
Ik heb een poos terug Titanium backup aangeschaft. Hiermee maak ik elke nacht een backup van mijn apps en een aantal systeem apps (instellingen).
Als ik dan een wipe doe heb ik binnen een paar minuten alles terug. Je hebt ook apps om je smsjes en bel historie op te slaan en ook die zet ik dan terug, lijkt alsof er niets met mijn toestel gebeurd is na een full wipe.
Het enige dat ik elke keer moet doen is mijn ringtone aanpassen (maar sinds cyanogenmod vind ik de standaard tones goed).
Edit: En ik moet mijn widgets opnieuw instellen, maar als je een andere laucher gebruikt (apex) dan kan je ook dat backuppen en restoren vanuit de launcher instellingen.
P.S. Ergens in dit topic had iemand gezegd dat (dalvik) cache wipen niet nodig is... Dus dat je gewoon een nieuwe versie van een rom over de oude kan flashen en als je problemen hebt dan wipe je dus volledig.
Door alleen je cache te wipen verlies je je instellingen niet en ook niet je apps/data.
Ik heb een poos terug Titanium backup aangeschaft. Hiermee maak ik elke nacht een backup van mijn apps en een aantal systeem apps (instellingen).
Als ik dan een wipe doe heb ik binnen een paar minuten alles terug. Je hebt ook apps om je smsjes en bel historie op te slaan en ook die zet ik dan terug, lijkt alsof er niets met mijn toestel gebeurd is na een full wipe.
Het enige dat ik elke keer moet doen is mijn ringtone aanpassen (maar sinds cyanogenmod vind ik de standaard tones goed).
Edit: En ik moet mijn widgets opnieuw instellen, maar als je een andere laucher gebruikt (apex) dan kan je ook dat backuppen en restoren vanuit de launcher instellingen.
P.S. Ergens in dit topic had iemand gezegd dat (dalvik) cache wipen niet nodig is... Dus dat je gewoon een nieuwe versie van een rom over de oude kan flashen en als je problemen hebt dan wipe je dus volledig.
[ Voor 8% gewijzigd door BooYooToo op 13-06-2012 14:28 ]
Ik heb zojuist de nieuwe nightly geinstalleerd en enkel de dalvik cache gewist, draait prima en al mijn instellingen zijn behouden
Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen
Dit ziet er interessant uit: http://arstechnica.com/ga...cent-by-linaro-toolchain/
Eens kijken op xda of ik een rom vind
Ik heb al builds van AOKP en van CM9 langs zien komen op XDA die gebruik maken van die optimalisatie. Van wat ik had begrepen was de implementatie van CM9 beter (daar was meer snelheidswinsts gemeten).Frigolamptje schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 18:41:
Dit ziet er interessant uit: http://arstechnica.com/ga...cent-by-linaro-toolchain/
Beetje late reactie maar zoals hier eerder vermeld is;
Probeer je min CPU frequentie op 700 MHz te zetten en kijk dan of je probleem nog voor komt!
Gebruik al enige tijd de zelfde setup.
(kernel verander ik wel regelmatig)
AOKP M5
Franco M4
I9259XXLA2
Min CPU
729 MHz
Bij mij geen verbindingsproblemen op 350mhz gelukkig. Waar ik me wel aan irriteer is de brightness van het scherm. De kleuren heb ik via ColorControl al een tijd lang best aardig, maar het scherm blijft erg dof vergeleken bij een One X bijvoorbeeld. Nu lees ik deze regel in het Screen Color Calibration Nexus topic op XDA:
Also, to disable the content adaptive brightness control (auto brightness limiter)
echo 0 > /sys/class/backlight/s6e8aa0/acl_set
Is dit een terminal command? Hoe voer ik dit uit?
Also, to disable the content adaptive brightness control (auto brightness limiter)
echo 0 > /sys/class/backlight/s6e8aa0/acl_set
Is dit een terminal command? Hoe voer ik dit uit?
Kan via Terminal Emulator, kan ook via ADB (ik gebruik adbWireless kan je connecten via wifi).
type:
adb shell
en dan de command wat je wilt invoeren
type:
adb shell
en dan de command wat je wilt invoeren
Kwam toevallig dit tegen op xda
Deze app zou je baseband en RIL (Radio Interface Layer) aan elkaar moeten matchen.
GetRIL
Deze app zou je baseband en RIL (Radio Interface Layer) aan elkaar moeten matchen.
GetRIL
Zou moeten matchen...
De enige manier dat ik geen signal drop krijg (op 350mhz) is door een UGLC1 baseband te nemen met een xxla2 ril, alle andere combinaties geven signaal verlies in stand by, vreemd maar het werkt . Dit allemaal op aokp m5 met r181 van franco.
De enige manier dat ik geen signal drop krijg (op 350mhz) is door een UGLC1 baseband te nemen met een xxla2 ril, alle andere combinaties geven signaal verlies in stand by, vreemd maar het werkt . Dit allemaal op aokp m5 met r181 van franco.
Goedemorgen,
Ik heb nog niet eerder de rom aangepast omdat ik nooit tegen problemen aanliep en het daarom niet nodig vond. Nu zijn er een aantal apps van samsung die ik graag zou willen installeren maar helaas worden deze niet door de nexus ondersteunt. Vandaar dat ik nu toch overweeg om mijn nexus een costum rom te geven, tenminste als dat mijn probleem oplost? Ook zag ik op internet dat de software van de s3 erop geladen kan worden (of in ieder geval dat hij erop lijkt) iemand hier ervaring mee?
Ik heb nog niet eerder de rom aangepast omdat ik nooit tegen problemen aanliep en het daarom niet nodig vond. Nu zijn er een aantal apps van samsung die ik graag zou willen installeren maar helaas worden deze niet door de nexus ondersteunt. Vandaar dat ik nu toch overweeg om mijn nexus een costum rom te geven, tenminste als dat mijn probleem oplost? Ook zag ik op internet dat de software van de s3 erop geladen kan worden (of in ieder geval dat hij erop lijkt) iemand hier ervaring mee?
je vraagt je af of een custom rom "je probleem" oplost, maar je omschrijft je proleem als "een aantal apps worden niet door de nexus ondersteund"...
met alleen deze info zal je niet veel antwoorden krijgen...
- Om welke apps gaat het specifiek? (sommige apps zullen de touchwizz launcher nodig hebben, andere wellicht aanpassingen in het framework, ofwel diep in de rom)
- Wat bedoel je met "software van de s3 erop geladen kan worden"...Apps of ROM?
Ik zie op XDA zo snel niet een touchwizz of s3 port voor de GN, dus ik vraag me af of daar al aan gewerkt wordt (erop lijken zal denk ik niet genoeg zijn..)
- waar heb je vandaan dat "de software erop geladen kan worden"? (link)
met alleen deze info zal je niet veel antwoorden krijgen...
- Om welke apps gaat het specifiek? (sommige apps zullen de touchwizz launcher nodig hebben, andere wellicht aanpassingen in het framework, ofwel diep in de rom)
- Wat bedoel je met "software van de s3 erop geladen kan worden"...Apps of ROM?
Ik zie op XDA zo snel niet een touchwizz of s3 port voor de GN, dus ik vraag me af of daar al aan gewerkt wordt (erop lijken zal denk ik niet genoeg zijn..)
- waar heb je vandaan dat "de software erop geladen kan worden"? (link)
Ik bedoel apps zoals allshare en de samsung tv remote zodat ik makkelijk met mijn samsung tv kan communiceren. Deze apps zijn door samsung gemaakt voor samsung telefoons alleen krijg je ze niet geïnstalleerd op de nexus.
De informatie om de nexus op een s3 te laten lijken had ik hier vandaan.
http://www.androidauthori...galaxy-s3-features-90491/
De informatie om de nexus op een s3 te laten lijken had ik hier vandaan.
http://www.androidauthori...galaxy-s3-features-90491/
Ok, uit dat verhaal begrijp ik dat het er een addon bestaat welke o.a. touchwizz, s-voice en een heleboel andere apps geport of geript van de s3 bevat.
De addon werkt alleen op een basis van CM9 en AOKP (of afgeleiden daarvan (dus 80% van alle custom roms)), dus niet op stock ICS van de nexus
Als hoe het in dit artikel staat de enige manier is, moet je dus de volgende stappen doen:
- Bootloader unlocken
- CWM flashen
- custom rom CM9 of AOKP flashen
- addon pack flashen.
Voor zover ik kan zien in het XDA topic werkt bijna alles behalve de digitale klok widget..
De addon werkt alleen op een basis van CM9 en AOKP (of afgeleiden daarvan (dus 80% van alle custom roms)), dus niet op stock ICS van de nexus
Als hoe het in dit artikel staat de enige manier is, moet je dus de volgende stappen doen:
- Bootloader unlocken
- CWM flashen
- custom rom CM9 of AOKP flashen
- addon pack flashen.
Voor zover ik kan zien in het XDA topic werkt bijna alles behalve de digitale klok widget..
Hé, dat lijkt me wel relaxt, dat ga ik eens proberen te combineren met AOKP versie 39
Ja, ff tijd vinden om een full back-up te maken, denk dat ik het niet heel geweldig gas vinden, naar leuk om een x te
http://phandroid.com/2012...tore-outs-jelly-bean-4-1/
Zou leuk zijn om op de dag van de aankondiging (of kort erna) jelly bean al te mogen verwelkomen op onze Galaxy Nexus. Maakt het net weer wat fijner om een Google phone te bezitten
.
Zou leuk zijn om op de dag van de aankondiging (of kort erna) jelly bean al te mogen verwelkomen op onze Galaxy Nexus. Maakt het net weer wat fijner om een Google phone te bezitten
Ik heb ondertussen AOKP 40 draaien. Hij zou nu ook op ad hoc wifi netwerken moeten kunnen. Ik kan die wel zien (vroeger niet) maar nog steeds niet connecten.
Meer mensen met dit probleem?
Meer mensen met dit probleem?
(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ
Frigolamptje schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 22:55:
http://phandroid.com/2012...tore-outs-jelly-bean-4-1/
Zou leuk zijn om op de dag van de aankondiging (of kort erna) jelly bean al te mogen verwelkomen op onze Galaxy Nexus. Maakt het net weer wat fijner om een Google phone te bezitten.
Btw, op XDA is er al een pre-rooted stock jelly bean rom te downloaden. Nu bezig een cwm backup te maken, je weet maar nooit en daarna al jelly bean op mijn GN. Niet gedacht dat het zo snel zou gaan
Ik lees dat hij ook al in de Rom Manager staat. Dat gaat inderdaad echt snel. Kon ook niet anders, als je alle devs een OTA geeft
Ziet er goed uit hoor. Heb een dirty flash gedaan over AOKP #40 en dat werkt (tot nu toe) prima.
Klopt het dat je je root verliest, of is daar al een oplossing voor?
Dat klopt, maar HIER kan je een root fix downloaden en flashen via CWM.
Oke, vraagje voor diegene die hem al hebben draaien: Merk je echt wat van die "Project Butter"? Ik had namelijk het gevoel dat mijn Nexus al aardig smooth was 
Het enige dat nu dan wel eindelijk schijnt te werken is live wallpapers (zonder lag!)
Het enige dat nu dan wel eindelijk schijnt te werken is live wallpapers (zonder lag!)
Ik heb het idee dat scrollen, zoomen op afbeeldingen en webpagina's nòg wat soepelder gaan dan met ICS.
De effecten van Project Butter zijn zeker merkbaar, de hele UI met animaties is gewoon smooth as butter en er zitten ook meer effecten in JB verwerkt. Je merkt het vooral bij het scrollen. Verder zijn de Google Now cards een leuke toevoeging. Kreeg net al een melding dat ik bijna weg moet om op tijd bij de tandarts te komen
. Wat mij wel opviel is dat Chrome niet de standaard browser was maar nog gewoon de "oude" browser, of is dit alleen voor de Nexus 7?
Haha, echt? GeweldigJorick schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 11:45:
erder zijn de Google Now cards een leuke toevoeging. Kreeg net al een melding dat ik bijna weg moet om op tijd bij de tandarts te komen.
p.s. ja, volgens mij was het alleen de Nexus 7 die standaard met chrome is geleverd.
Is dit dan de juiste werkwijze? (Eerste deel gejat uit het gnex topic)DrNizeGuy schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 11:26:
Dat klopt, maar HIER kan je een root fix downloaden en flashen via CWM.
1.Check dat je Galaxy Nexus is geroot en de bootloader moet unlocked zijn(heel simpel te doen via GNex Toolkit. Maak van tevoren een backup want bij het unlocken van de bootloader vindt een full whipe plaats.)
2.Check of je superuser hebt geïnstalleerd(bij het rooten via GNex Toolkit wordt deze automatisch geïnstalleerd) 3.Download Clockworkmod (ROM manager) via Google Play
4.Installeer vanuit ROM manager ClockworkMod recovery
5.Ga in ROM manager naar ‘download ROM’
6.Onder het kopje ‘Featured’(bij mij bovenaan) klik op ‘ClockworkMod’
7.Onder het kopje ‘roms’ staat ‘Jelly Bean’
8.Download Jelly Bean(duurde bij mij ruim een half uur)
9.Als de download compleet is vink ‘whipe dalvik cache’ en druk ok.
10.Je nexus zal uitgaan en opstarten in installatie modus voor Jelly Bean!
11.Nog een keer opstarten en je hebt Android 4.1 JellyBean Build JRN84D op je Nexus.
Dan die root fix uit jouw link op de gnex zetten, rebooten naar de recovery en dan die zip selecteren/installeren?
Ja dat kan alleen ik gebruik rom manager niet. Als je al geroot bent en CWM stat al op de Nexus, dan download je gewoon uit dat topic wat ik opgaf de ROM, de Root Fix en de nieuwe radio.
Je flashed dan in CWM eerst:
-De nieuwe radio
-Wipen cache en data
-flashen van de JB ROM
-rebooten en rom laten opstarten.
-terug naar CWM en flash de rootfix.
Dan ben je helemaal klaar en kan feest vieren
Nieuwe radio wordt wel aangeraden, dit kàn namelijk problemen gaan geven met je wifi/data/gps/etc verbinding
-De nieuwe radio
-Wipen cache en data
-flashen van de JB ROM

Nieuwe radio wordt wel aangeraden, dit kàn namelijk problemen gaan geven met je wifi/data/gps/etc verbinding
[ Voor 8% gewijzigd door DrNizeGuy op 28-06-2012 12:05 ]
Sweeeet had niet gedacht dat JB zo snel beschikbaar zou zijn
* Maardiweb is bezig met z'n NANDROID
* Maardiweb is bezig met z'n NANDROID
Draait lekker hoor die Jellybean. Heel smooth. Merk af en toe wel dat er iets gecached moet worden, bijvoorbeeld bij het openen van de App Drawer.
Voor de rest prima upgrade, nu kijken hoelang de accu het nog uithoud.
Voor de rest prima upgrade, nu kijken hoelang de accu het nog uithoud.
Macbook Pro 16" 2021 - iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB - Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case - iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB - Apple TV 4K 32GB
Waarom eerst de radio flashen DrNizeguy trouwens? Ik flash altijd eerst de ROM en daarna kernel/radio
Thanks, ga ook maar aan de slag. Vroeger in mijn HTC desire-tijd was ik nog wel op de hoogte van alle flash procedures, van vroege GB roms tot CM7.2 geflashed, maar daarna gestopt en die kennis zakt snel weg merk ik nuDrNizeGuy schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 12:04:
Ja dat kan alleen ik gebruik rom manager niet. Als je al geroot bent en CWM stat al op de Nexus, dan download je gewoon uit dat topic wat ik opgaf de ROM, de Root Fix en de nieuwe radio.
-De nieuwe radio
-Wipen cache en data
-flashen van de JB ROM
Zow. Jelly bean up and running! Zeker sneller dan 4.0.4 dus een verbetering
ben benieuwd naar het batterijverbruik, want door het flashen en settings opnieuw doen ben ik flink wat juice verloren. Baal er alleen van dat ik nu mn CM9 / AOKP ringtones kwijt ben en geen idee heb hoe ik ze moet restoren. Heb inmiddels wel uit mn nandroid de goede .ogg kunnen extracten, maar ik krijg hem niet ingesteld als ringtone. Iemand een idee? Hij staat volgens mij al in system/media/audio/ringtones, maar ik kan dat niet cheken want solid explorer doet niet leuk mee (krijgt geen rootacces ofzo
)
Nu maar weer studeren.. zucht*
Nu maar weer studeren.. zucht*
Volgens mij ondersteunt Jelly Bean high-res contact foto's. Kan iemand dit checken?
Volgens google is dat inderdaad het geval, zelf nog niet gekeken, ben nog druk bezig met het spelen met google nowlordMocro schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 15:22:
Volgens mij ondersteunt Jelly Bean high-res contact foto's. Kan iemand dit checken?
Voelt inderdaad veel beter aan al, neem aan dat de uiteindelijke versie nog vloeiender is.
Yup, idd wat vloeiender, maar verwacht er toch wat meer van nog als ze het zelf al 'project butter' gaan noemen. Maar alles samen, zelfs als de extra butter winst beperkt blijft, is het toch een mooie update en ben ik blij dat ik hem al draaien hebFly-guy schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 15:58:
[...]
Volgens google is dat inderdaad het geval, zelf nog niet gekeken, ben nog druk bezig met het spelen met google now
Voelt inderdaad veel beter aan al, neem aan dat de uiteindelijke versie nog vloeiender is.
Hoe werkt dat google now precies dan? Ik kom niet verder dan een weerkaart

En het is zo vet dat je nu kan zeggen: "What's the weather in Amsterdam?" en dat de telefoon terug praat 
Of: "Will it rain tomorrow?"
Verder erg soepel allemaal. Wat ik fijn vind is dat het multitask menu nu WEL soepel werkt in plaats van de lag in ICS.
Of: "Will it rain tomorrow?"
Verder erg soepel allemaal. Wat ik fijn vind is dat het multitask menu nu WEL soepel werkt in plaats van de lag in ICS.
[ Voor 42% gewijzigd door stijnos1991 op 28-06-2012 17:14 ]
helaas nog steeds niet via Gmail... contactfoto's zijn wel groter in JB als je er op klikt.lordMocro schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 15:22:
Haxsync doet de trick jongens, óók op JB
@ stijnos: Dat mn telefoon terugpraat heb ik nog niet ondervonden, ook niet als ik hem op engels zet
@ stijnos: Dat mn telefoon terugpraat heb ik nog niet ondervonden, ook niet als ik hem op engels zet
"Weather in ......" doet bij mij het vrouwtje wel praten...Maardiweb schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 19:21:
Haxsync doet de trick jongens, óók op JB
Hebben jullie de 'easter egg' al gevonden? Nyan android is het niet meer...
Meer mensen die geen interpunctie krijgen als ze op space drukken (na een woord dus)?
Nee, wanneer heb je dit?zAo schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 20:08:
Meer mensen die geen interpunctie krijgen als ze op space drukken (na een woord dus)?
Bij elk invoerveld. Hier dus ook.
toetsenbord -> instellingen -> geavanceerd -> volgende woord voorspellen uitschakelen. heb je het weer terug, dacht ik.zAo schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 20:08:
Toch maar even terug nog naar ICS en wachten totdat er een AOKP van is. Bepaalde bugs in JB zijn wel lastig. Zie in sommige apps de tekst niet (bijv. internet bankieren ABN) en K9 mail geeft problemen, al kan dat ook liggen aan een verkeerd terug gezette backup.
Moet zeggen na een dagje spelen draait het wel lekker, ziet er goed uit en 't is net even iets smoother.
Nu nog met AOKP functies en ik ben blij.
Moet zeggen na een dagje spelen draait het wel lekker, ziet er goed uit en 't is net even iets smoother.
Nu nog met AOKP functies en ik ben blij.
Vaag, maar bedankt!yok schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 20:53:
[...]
toetsenbord -> instellingen -> geavanceerd -> volgende woord voorspellen uitschakelen. heb je het weer terug, dacht ik.
JB is hier heerlijk smooth, echt wel een verschil met ICS, alleen ik mis wel mijn AOKP tweaks als volume skip en wake, battery percentage, notification widgets etc.
weet niet hoelang ik het vol hou op deze JB, maar ik kan niet wachten tot AOKP met deze source aan de slag gaat
weet niet hoelang ik het vol hou op deze JB, maar ik kan niet wachten tot AOKP met deze source aan de slag gaat
Gisteren ook maar Android 4.1 geïnstalleerd, werkt heerlijk. Vooral het multitask menu werkt nu lekker snel.
Voor mensen die battery percentage willen: http://forum.xda-develope...?p=27996954&postcount=357
Helaas geeft Apex Launcher een FC, zal wel een update voor komen.
Ook krijg ik Latitude niet meer aan de praat. De hele vriendenlijst is leeg.
Voor mensen die battery percentage willen: http://forum.xda-develope...?p=27996954&postcount=357
Helaas geeft Apex Launcher een FC, zal wel een update voor komen.
Ook ik kom van AOKP en mis wel een aantal zaken, zeker de quite hours. De smoothness van JB is alleen dusdanig dat ik wel even zonder de tweaks doePrulleman schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 09:16:
JB is hier heerlijk smooth, echt wel een verschil met ICS, alleen ik mis wel mijn AOKP tweaks als volume skip en wake, battery percentage, notification widgets etc.
Bij mij trilt mijn telefoon niet meer bij whatsapp en ik kom er maar niet achter hoe dat komt.. Iemand een idee? Whatsapp instellingen staan goed enzo, maar for some reason geen trillingen!
Zit ook op JB dus
Zit ook op JB dus
mocht je light flow gebruiken, daarin kan je ook quiet hours instellenzAo schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 11:57:
[...]
Ook ik kom van AOKP en mis wel een aantal zaken, zeker de quite hours. De smoothness van JB is alleen dusdanig dat ik wel even zonder de tweaks doe
Opgelost, Maps verwijderen (via ES File Explorer) en vervolgens Maps via Play installeren. Zelfde versie, maar nu werkt Latitude weer.jelmervos schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 09:28:
Ik wil mijn toetsel gaan rooten, maar de link fastboot/adb/recovery is niet meer 
Heeft iemand deze bestanden toevallig voor mij?
Heeft iemand deze bestanden toevallig voor mij?
dan moet je even de sdk downloaden en de USB drivers installeren. Dat lost het op....
DeputyNL
Gisteren ook Jelly Bean geinstalleerd. Lekker rap. Wel 2 problemen so far:
- Lair Defense 2 (tower defense game) doet het totaal niet
- Rabobank Telebankieren kan ik wel inloggen, maar als ik doorklik op mijn rekeningnummer voor betalings-informatie gebeurt er niets.
Vooral die 2e is wel onhandig. Meer mensen hier last van? Android 4.0.4 had dit probleem niet.
- Rabobank Telebankieren kan ik wel inloggen, maar als ik doorklik op mijn rekeningnummer voor betalings-informatie gebeurt er niets.
Vooral die 2e is wel onhandig. Meer mensen hier last van? Android 4.0.4 had dit probleem niet.
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Ja, ik kan wel mijn saldo zien, maar er vervolgens niet op klikken om transacties te zien.spaceboy schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 16:33:
Gisteren ook Jelly Bean geinstalleerd. Lekker rap. Wel 2 problemen so far:
+1jampot1989 schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 17:09:
[...]
Ja, ik kan wel mijn saldo zien, maar er vervolgens niet op klikken om transacties te zien.
Dat is al meer dan de ABN app; daar zie je alles, behalve je saldo
inderdaad
ik wil eigenlijk ook wel terug naar ics maar jb is wel erg smooth....
maar mis mn apps als mxplayer, k9mail, abn bankieren
ik wil eigenlijk ook wel terug naar ics maar jb is wel erg smooth....
maar mis mn apps als mxplayer, k9mail, abn bankieren
Ja precies. Ok. Dan ligt het niet aan mij. Gelukkig kun je wel betalingen doen.jampot1989 schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 17:09:
[...]
Ja, ik kan wel mijn saldo zien, maar er vervolgens niet op klikken om transacties te zien.
Wel een tikkie onhandig, maar al met al laat ik JB er wel opstaan. Rabo komt vast wel met 'n update...
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Gewoon de app makers mailen met het bericht dat hun app niet (goed) werkt onder Android 4.1.
Die optie heb je niet, dus maar als review van de app gedaan.jelmervos schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 09:34:
Gewoon de app makers mailen met het bericht dat hun app niet (goed) werkt onder Android 4.1.
Iets anders: in video's over JB op Youtube waar de Google Now wordt getest, zie ik steeds dat de antwoorden tevoorschijn komen op kaarten, of dat er bijvoorbeeld timers te zetten zijn. Als ik zoiets probeer (zowel engels als nederlands), voert google now elke keer simpelweg een zoekfunctie uit op de woorden die ik sprak. Hoe los ik dat op?
Same here. Uit de filmpjes blijkt dat je kan zeggen "set a timer for 10 minutes", maar dan googled hij die zin gewoon bij mij.jampot1989 schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 13:45:
[...]
Die optie heb je niet, dus maar als review van de app gedaan.
Iets anders: in video's over JB op Youtube waar de Google Now wordt getest, zie ik steeds dat de antwoorden tevoorschijn komen op kaarten, of dat er bijvoorbeeld timers te zetten zijn. Als ik zoiets probeer (zowel engels als nederlands), voert google now elke keer simpelweg een zoekfunctie uit op de woorden die ik sprak. Hoe los ik dat op?