ik denk dat dat lastig is om voor elkaar te krijgen, of je krijgt een koeler die nog meer herrie maakt om dat er meer lucht door 1 kleine exhaust moet.Phorze schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 10:14:
Op zich zou een aftermarket cooler gebaseerd op die double fan wel heel relaxed zijn. Of weet iemand een variant die ook direct de kast uitblaast?
Ach wat is een paar hondert euro nou. Er zijn mensen die een nieuwe auto of een nieuw huis kopen. Dat kost nig heel wat meerNeFoRcE schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 09:31:
Haha, wat nou crisis, hier wordt met honderderden euro's tegelijk gesmeten om een beetje beter te kunnen gamen! ;-)
En qua DB. Tja, ik heb meer vertrouwen in die double fan black xfx. Ik moet toch nog wachten op m'n cpu 3930K (echt een hoop geklooi om dat ding te krijgen!)...
@help het was meer voor het begin. Omdat doe vraag nog wel eens voorbij kwam.
[ Voor 6% gewijzigd door Astennu op 11-01-2012 11:48 ]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
of je knalt deze erop, zou 31 januari uit moeten komenPhorze schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 10:14:
Op zich zou een aftermarket cooler gebaseerd op die double fan wel heel relaxed zijn. Of weet iemand een variant die ook direct de kast uitblaast?
Die had ik al gezien maar ik wil die 300 Watt aan warmte liever direct de kast uit hebben als het even kan..godofal schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 13:58:
[...]
of je knalt deze erop, zou 31 januari uit moeten komen
oh enne..
"11.01.2012: Zending afgeleverd"
[ Voor 6% gewijzigd door Phorze op 11-01-2012 14:33 ]
Ik ben gerustgesteld, mijn Sapphire 7970 is zojuist zonder enige vorm van schade aan kaart of verpakking bezorgd.
Vandaag zou mijn Saphire 7970 bezorgd worden.
Kijk in mijn brievenbus , ligt er een briefje van Postnl
dat ik niet thuis was
Heb de hele dag zitten wachten op mijn nieuwe speeltje
maar geen deurbel gehoord??
Kijk in mijn brievenbus , ligt er een briefje van Postnl
dat ik niet thuis was

Heb de hele dag zitten wachten op mijn nieuwe speeltje
maar geen deurbel gehoord??
Heren (en hopelijk ook dames) Game-liefhebbers,
Allereerst - heel veel plezier met jullie nieuwe gear - ziet er smakelijk uit!
Vraag; kan iemand met een monitor die een HOGERE resolutie heeft dan 1080p checken of je beeld krijgt via
het toegevoegde miniDP -> DVI adaptertje. (niet met een aparte actieve miniDP -> DVI adapter.
Liefst op een reso van 2560 x 1600.
Alle feedback wordt gewaardeerd! (graag per email/DM/of hieronder...)
Als je tijd over hebt, zou ik het ook willen weten van HDMI (al lijkt dat me een 'long shot').
Allereerst - heel veel plezier met jullie nieuwe gear - ziet er smakelijk uit!
Vraag; kan iemand met een monitor die een HOGERE resolutie heeft dan 1080p checken of je beeld krijgt via
het toegevoegde miniDP -> DVI adaptertje. (niet met een aparte actieve miniDP -> DVI adapter.
Alle feedback wordt gewaardeerd! (graag per email/DM/of hieronder...)
Als je tijd over hebt, zou ik het ook willen weten van HDMI (al lijkt dat me een 'long shot').
Ik heb em ook binnen. Natuurlijk meteen overclocked 
Ik kan gewoon 1125-1575 furmark draaien (CCC limits)
Fan profile is aardig agressief. Als ik em fixed op 30 zet wordt i wel te heet
bij 95c krijg ik arties op 1125-1500 op 1100-1500 niet. Ik heb gemerkt dat er een beveiliging in zit. Ookal zet je de fan op 20% als de temp boven de 96C komt spoolt hij de fan kort op naar iets van 50% tot hij weer op 97c of lager uit komt. Dat is maar heel erg kort.
Ik weet niet hoe de fan het doet in games want heb nog geen games gedaan. dat komt misschien vanavond nog. Maar anders maak ik een fixed 25%-30% profile want met 25% hoor ik em amper. Moet nog even testen hoe warm hij in games gaat worden. Misschien komt hij dan niet zo hoog met de temps. En nu maar wachten op een bios tool waarmee je de fan wat mooier kan afstellen
Ik moest wel meteen de power control op +20% zetten. Op stock speeds was 0% niet genoeg voor max performance in OCCT. Ik had dan 24 fps. Met de +20% setting schoot dat naar 31. En met 1125-1500 kwam ik op 37uit
Toch even 20% er bij
Fan profile is aardig agressief. Als ik em fixed op 30 zet wordt i wel te heet
Ik weet niet hoe de fan het doet in games want heb nog geen games gedaan. dat komt misschien vanavond nog. Maar anders maak ik een fixed 25%-30% profile want met 25% hoor ik em amper. Moet nog even testen hoe warm hij in games gaat worden. Misschien komt hij dan niet zo hoog met de temps. En nu maar wachten op een bios tool waarmee je de fan wat mooier kan afstellen
Ik moest wel meteen de power control op +20% zetten. Op stock speeds was 0% niet genoeg voor max performance in OCCT. Ik had dan 24 fps. Met de +20% setting schoot dat naar 31. En met 1125-1500 kwam ik op 37uit
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Gefeliciteerd! Kon je 't weer niet laten....Astennu schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 19:24:
Ik heb em ook binnen. Natuurlijk meteen overclocked
Fan profile is aardig agressief. Als ik em fixed op 30 zet wordt i wel te heetbij 95c krijg ik arties op 1125-1500 op 1100-1500 niet. Ik heb gemerkt dat er een beveiliging in zit. Ookal zet je de fan op 20% als de temp boven de 96C komt spoolt hij de fan kort op naar iets van 50% tot hij weer op 97c of lager uit komt. Dat is maar heel erg kort.
Ik moest wel meteen de power control op +20% zetten. Op stock speeds was 0% niet genoeg voor max performance in OCCT. Ik had dan 24 fps. Met de +20% setting schoot dat naar 31. En met 1125-1500 kwam ik op 37uitToch even 20% er bij
Hopelijk blijft ie stabiel draaien op die clocks.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Ik zal er zelf voorlopig nog geen kopen, maar ik kan je toch een heel accuraat antwoord geven. De adapter die jij bedoelt is een actieve miniDP -> DVI adapter, maar Single-Link. Resoluties hoger dan 1920x1200 kun je inderdaad vergeten.Mr.Tweaks schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 19:19:
Je subtitle klopt niet! Niet hardcore genoeg dat je meteen je profile fixed....

[ Voor 3% gewijzigd door Paprika op 11-01-2012 19:30 ]
Mmm, die koeler is dus door AMD goedgekeurd, maar VRM koeling is non-existent.
Ja, dat dacht ik ook..... Maar de 6/7000 serie beschikken over DP1.2, en ik reden (technische documentatie) gezien waardoor ik me dit begon af te vragen. Inmiddels heeft een tweaker mij ge-DM't dat dit inderdaad kan (los van deze topic). Ik heb voor de zekerheid om bevestiging gevraagd, en ben benieuwd....Paprika schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 19:30:
[...]
Ik zal er zelf voorlopig nog geen kopen, maar ik kan je toch een heel accuraat antwoord geven. De adapter die jij bedoelt is een actieve miniDP -> DVI adapter, maar Single-Link. Resoluties hoger dan 1920x1200 kun je inderdaad vergeten.
[...]
Je subtitle klopt niet! Niet hardcore genoeg dat je meteen je profile fixed....![]()
![]()
http://www.amd.com/us/Doc...splay_Technologies_WP.pdf
Wikipedia: DisplayPort
...maar, nog iemand die dit kan bevestigen/ontkrachten?
Welk merk zou je kopen? Bij 3 merken is die adapter namelijk active en single-link, dus zou ie die bandbreedte niet kunnen hebben.
Zie ook http://support.amd.com/us...es/eyefinity-dongles.aspx overigens en dan voornamelijk die met product-code G9858C219-006-H.
Google plaatje:

Dat zou hem moeten zijn (die je overal bij krijgt).
Zie ook http://support.amd.com/us...es/eyefinity-dongles.aspx overigens en dan voornamelijk die met product-code G9858C219-006-H.
Google plaatje:

Dat zou hem moeten zijn (die je overal bij krijgt).
[ Voor 57% gewijzigd door Paprika op 11-01-2012 19:49 ]
Ow, ik zit niet in jullie league.
Maar een 6870 is voor mij ideaal mits ik geen Actieve miniDP -> DVI adapters hoef te kopen.
Daarmee bedoel ik overigens degene, die via USB van stroom worden voorzien.
Die actieve miniDP -> DVI kabeltjes, die er qua uiterlijk niet anders uitzien dan de single-link versies. Ik geloof dat degene die worden meegleverd dp1.2 reso's ondersteunen.
Maar een 6870 is voor mij ideaal mits ik geen Actieve miniDP -> DVI adapters hoef te kopen.
Daarmee bedoel ik overigens degene, die via USB van stroom worden voorzien.
Die actieve miniDP -> DVI kabeltjes, die er qua uiterlijk niet anders uitzien dan de single-link versies. Ik geloof dat degene die worden meegleverd dp1.2 reso's ondersteunen.
Edit:Juist! je snapt me... (ik zie je plaatje net)
MAAR... Op de pagina, waar je link naartoe verwijst, staat ook de max reso van dit ding.
En daarbij staat 1080p. De pagina lijkt echter wat outdated.... Dit hoeft niet te betekenen dat wat erop staat niet klopt, maar roept bij mij wel de nodige vragen op....
MAAR... Op de pagina, waar je link naartoe verwijst, staat ook de max reso van dit ding.
En daarbij staat 1080p. De pagina lijkt echter wat outdated.... Dit hoeft niet te betekenen dat wat erop staat niet klopt, maar roept bij mij wel de nodige vragen op....
[ Voor 4% gewijzigd door Mr.Tweaks op 11-01-2012 19:58 ]
nope xD het is een dure upgrade vanaf een 6970. Maar ik wil ME2 gaan spelen met AA. En dat wou op de 6970 net niet lekker. Af en toe net te lage FPS en dat moet met deze kaart wel goed gaan komenHelp!!!! schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 19:28:
[...]
Gefeliciteerd! Kon je 't weer niet laten....![]()
Hopelijk blijft ie stabiel draaien op die clocks.
Haha idd xD GF komt zo dus moet eerst andere dingen doenPaprika schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 19:30:
[...]
Ik zal er zelf voorlopig nog geen kopen, maar ik kan je toch een heel accuraat antwoord geven. De adapter die jij bedoelt is een actieve miniDP -> DVI adapter, maar Single-Link. Resoluties hoger dan 1920x1200 kun je inderdaad vergeten.
[...]
Je subtitle klopt niet! Niet hardcore genoeg dat je meteen je profile fixed....![]()
![]()
Ai PWM wordt loei heet. Doe mij de refferenced cooler maar! Kan ook altijd die Accelero nog halenGaming247 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 19:31:
XFX cooler blijkt niet altijd beter:
Stock
[afbeelding]
XFX
[afbeelding]
Bron
What the hell, is dat die kaart met 2 koelers dus? In dat geval laat maar hangen. 100+ graden is voor een GPU nog wel te doen, maar ik voel er niet zoveel voor om een kast temperatuur van weet ik veel hoeveel graden te krijgen! Toch maar kijken naar een andere dus!Gaming247 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 19:31:
XFX
[afbeelding]
Bron
Edit;
Zijn er nog meer mensen die hun kaart binnen hebben gekregen van Informatique?.
Misschien dat ik me morgen deze wel bestel; http://www.informatique.n...e-radeon-hd-7970-3gb.html
Maar als al jullie kaarten zo beschadigd binnen komen, dan voel ik er niet zoveel voor om daar één te bestellen...
[ Voor 19% gewijzigd door NeFoRcE op 11-01-2012 21:26 . Reden: even wennen aan toetsenbord ]
Professioneel Heftruck Syndroom
Lekker hoor VRM's boven de 100 graden. Kijken hoelang dat goed blijft gaan. Erg vreemd dat ze bij XFX een koeler uitbrengen waarvan ze wel moeten weten dat dit zo heet wordt. Een stille koeler is leuk maar dan moeten de temps wel netjes blijven, dit kan niemand denk ik netjes noemen.Gaming247 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 19:31:
Stock
[afbeelding]
XFX
[afbeelding]
Bron
EK zorgt dan wel weer voor een andere uiterste met hun waterblok.

Dat is een andere lading/pallet, dus tenzij alle pallets naar de haaien zijn, zouden die bij de leverancier als nieuw moeten zijn.NeFoRcE schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 21:09:
[...]
Zijn er nog meer mensen die hun kaart binnen hebben gekregen van Informartique?.
Misschien dat ik me morgen deze wel beste; http://www.informatique.n...e-radeon-hd-7970-3gb.html
Maar als al jullie kaarten zo beschadigd binnen komen, dan voel ik er niet zoveel voor om daar één te bestellen...
Astennu schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 20:01:
[...]
nope xD het is een dure upgrade vanaf een 6970. Maar ik wil ME2 gaan spelen met AA. En dat wou op de 6970 net niet lekker. Af en toe net te lage FPS en dat moet met deze kaart wel goed gaan komenHij is ideaal voor de reso die ik draai. En heb ik geen Dual GPU nodig
ME2 = Mass Effect 2
Have fun!
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Dat is gewoon een geval geweest waar het mis ging. Ik zou er niet van uit gaan dat dat elke keer is. Die van mij was zag er prima uit. Al had de doos om de doos van de kaart wel wat groter gemogen. Maar de doos van de kaart was ook helemaal intact.NeFoRcE schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 21:09:
[...]
What the hell, is dat die kaart met 2 koelers dus? In dat geval laat maar hangen. 100+ graden is voor een GPU nog wel te doen, maar ik voel er niet zoveel voor om een kast temperatuur van weet ik veel hoeveel graden te krijgen! Toch maar kijken naar een andere dus!
Edit;
Zijn er nog meer mensen die hun kaart binnen hebben gekregen van Informatique?.
Misschien dat ik me morgen deze wel bestel; http://www.informatique.n...e-radeon-hd-7970-3gb.html
Mass effect inderdaadHelp!!!! schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 22:06:
[...]
ME2 = Mass Effect 2Half jaar geleden ook uitgespeeld. Werd bij mij pas echt mooi als ik met SSAA speelde. Wel beetje zwaar, zelfs bij oude game maar moet wel lukken met een 7970 lijkt me
Have fun!
Oke apart, maar kan dit niet een van de mindere kaarten zijn?Gaming247 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 19:31:
Stock
[afbeelding]
XFX
[afbeelding]
Bron
Tevens, hoe staat het met de airflow in de gehele case? Als die slecht is is het niet vreemd dat de XFX warmer wordt, aangezien deze NIET de lucht uit de case blaast....
De koeler koelt dat gedeelte gewoon niet van de kaart.... De heatsink zal het dus ook niet aanraken.Paprika schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 19:35:
Mmm, die koeler is dus door AMD goedgekeurd, maar VRM koeling is non-existent.
Zie ook:

Alleen het koper deel raakt de videokaart.
Hier zie je het misschien nog beter:

Het lijkt er zelfs op dat er eigenlijk (bijna) niet eens lucht (van de fan erboven) bij dat deel van de PCB kan komen, door de heatsink.
[ Voor 44% gewijzigd door Paprika op 11-01-2012 23:24 ]
Ik hoop dat die Arctic het stukken beter doet, dat verwacht ik eigenlijk wel!Astennu schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 20:01:
[...]
Ai PWM wordt loei heet. Doe mij de refferenced cooler maar! Kan ook altijd die Accelero nog halenvrees alleen dat die 60-80 euro kost
Verwijderd
Misschien dat die reference zo aggressief staat om die extra warmte van die warme plek wat niet de GPU zelf is af te voeren. (Dat zijn de Voltage regulators toch? Die worden zowieso wel heet en zijn er dus ook op gebouwd.) Die Artic doet dat ook niet en dan moet je goed op je airflow letten wil je dat nog goed houden qua totale temp.
Nadeel van die stock fan is dat hij behoorlijk gevoelig voor stof is daardoor snel meer lawaai gaan maken.
Nadeel van die stock fan is dat hij behoorlijk gevoelig voor stof is daardoor snel meer lawaai gaan maken.
Ja daar heb je een goed punt, maar ik verwacht dat Arctic er wel een koelblok bij doet op die plek, zodat je geen XFX temps krijgt.
Verwijderd
Ah, het is een heel bouwpakket waar een gemiddelde Ikea klant zich wel mee moet kunnen vermaken.
(Mag ook wel voor die centen.)
(Mag ook wel voor die centen.)

Op basis van deze "Calibre X480 met Arctic Cooling Accelero XTREME Plus" (GTX480) dat het niet supergoed zal zijn maar wel beter in ieder geval (de 480 was niet echt zuinig
OT ik hoop over een paar weekjes mijn Asus binnen te hebben, deze heb ik vandaag besteld bij Azerty.
De GTX480 had het wel bij het reference model ook, dus dat scheelt.

Dit is eigenlijk van de hele discussie het enige dat niet off-topic is in het Prijzen & Levertijden topic (of beter gezegd: meer on-topic dan de discussie over temperatuur).mdcobra schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 00:10:
OT ik hoop over een paar weekjes mijn Asus binnen te hebben, deze heb ik vandaag besteld bij Azerty.
[ Voor 55% gewijzigd door Paprika op 12-01-2012 00:13 ]
Verwijderd
Nou ja, relevant is het wel van die temp want toch maar een Sapphire bij Informatique besteld. Dan komt die Artic later wel als hij teveel lewaai maakt. (Kan m'n GTX285 naar V&A
)
Ow en was wel handig jullie info enzow. Vriendelijk bedankt dus.
Ow en was wel handig jullie info enzow. Vriendelijk bedankt dus.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2012 00:27 ]
Wat zit daar nu voor Molex kabeltje bij? Is dat voor dat fans? Zoja is dat wel een nadeel ik wil hem gewoon op de kaart aansluiten.
Lijkt er wel op ja, gezien de videokaart er maar 1 heeft en deze overduidelijk 2 (tenzij ie er alsnog 1 gebruikt).
Misschien iets voor een mailtje?

Dit stond overigens nog in hun PDF:
Misschien iets voor een mailtje?

Dit stond overigens nog in hun PDF:
[ Voor 30% gewijzigd door Paprika op 12-01-2012 00:49 ]
Lijkt alsof die Molex splitter gewoon een optie is voor de fans direct op de voeding aan te sluiten, met continu 12V of 7V.
Als je dat niet wil, zou je de fan-connector gewoon op de kaart kunnen prikken voor PWM. (Lijkt mij de situatie)
Als je dat niet wil, zou je de fan-connector gewoon op de kaart kunnen prikken voor PWM. (Lijkt mij de situatie)
chefke, je plaatjes werken niet meer...
DPC Chef-kok :)
Zijn de reference kaarten uberhaubt nog ergens beschikbaar voor ongeveer 500? De meeste lijken nu uitverkocht te zijn?
Oh my god, you've got to be kidding me!
8:56;
3 Sapphires 7970 op voorraad bij een zaak, direct leverbaar.
8:58;
uitverkocht.
Menn, nog nooit meegemaakt dat ergens zo'n run op was!
uitverkocht.
Mooi, dat lijkt mij zeer plausibel inderdaad! Deze zit ook bij de XTREME Plus II zie ik dus dit is dus wel gebruikelijk.TNJ schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 01:21:
Lijkt alsof die Molex splitter gewoon een optie is voor de fans direct op de voeding aan te sluiten, met continu 12V of 7V.
[ Voor 8% gewijzigd door mdcobra op 12-01-2012 09:31 ]
Mooi ik ga hem daar ook zo bestellen dan. Ze zeggen dat ie leverbaar is bij de leverancier. Zal mij benieuwen!Phorze schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 11:42:
Mijn Sapphire is gisteren ook heelhuids aangekomen van Informatique. FYI
Werken de koelers die je bij de pricewatch kunt vinden niet goed ter vervanging?
Want als ik een pc ga kopen, dan koop ik er liever een stille en betere koeler bij, want ik heb het niet zo op stofzuigers die superheet worden. Had voorheen een gtx9800+ (of zo iets, met een passieve koeler en hele stille ventilator) en die was stil in ieder geval.
Want als ik een pc ga kopen, dan koop ik er liever een stille en betere koeler bij, want ik heb het niet zo op stofzuigers die superheet worden. Had voorheen een gtx9800+ (of zo iets, met een passieve koeler en hele stille ventilator) en die was stil in ieder geval.
...
Dan zou ik wachten op ASUS' DirectCU varianten. Zijn voor mij de beste en stilste koelers.Luxicon schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 12:02:
Werken de koelers die je bij de pricewatch kunt vinden niet goed ter vervanging?
Heb zelf een 6850 DirectCU en ik overklok dat ding best hoog en game best veel per dag maar ik hoor hem nooit en kaart blijft superkoel terwijl mijn PC best wel warm wordt (warme kamer, standaard processorkoeler). De standaard processorkoeler is het enige irritante onderdeel wat ik hoor onder load.
Videokaart besteld bij Informatique;
332201 Sapphire Radeon HD 7970, 3GB 519,00 1 519,00
Het is momenteel onbekend wanneer wij weer voorraad verwachten van dit product
Afwachten dus... levertijd @ website staat wel "op voorraad bij leverancier". Het zal mij benieuwen!
Afwachten dus... levertijd @ website staat wel "op voorraad bij leverancier". Het zal mij benieuwen!
Oke thanks, zal die in de gaten houden voor over een tijdje.chim0 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 12:22:
[...]
Dan zou ik wachten op ASUS' DirectCU varianten. Zijn voor mij de beste en stilste koelers.
Heb zelf een 6850 DirectCU en ik overklok dat ding best hoog en game best veel per dag maar ik hoor hem nooit en kaart blijft superkoel terwijl mijn PC best wel warm wordt (warme kamer, standaard processorkoeler). De standaard processorkoeler is het enige irritante onderdeel wat ik hoor onder load.
De 7970 is wel echt een knaller als ik het zo zie.
Ik was bij de vorige 6970 niet zo enthousiast als ik de vooruitgang zag qua prestaties.
...
Tja, mag ook wel voor die prijs maar is ook nieuwe technologie met nieuwe mogelijkheden dus betere prestaties worden automatisch verwacht.Luxicon schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 13:11:
[...]
Ik was bij de vorige 6970 niet zo enthousiast als ik de vooruitgang zag qua prestaties.
Daar moet je nooit naar kijken want die leverancier heeft wel meer klanten dan alleen Informatique.NeFoRcE schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 13:09:
levertijd @ website staat wel "op voorraad bij leverancier". Het zal mij benieuwen!
[ Voor 30% gewijzigd door chim0 op 12-01-2012 14:32 ]
Klopt, de kaart is ook weer 30 euro duurder geworden sinds m'n order. Echt ongelooflijk zoals de Sandy Bridge-E en de 7000 series van AMD fluctueren qua prijs en voorraad. Echt een gigantische run op die hardware!chim0 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 14:31:
[...]
Tja, mag ook wel voor die prijs maar is ook nieuwe technologie met nieuwe mogelijkheden dus betere prestaties worden automatisch verwacht.
[...]
Daar moet je nooit naar kijken want die leverancier heeft wel meer klanten dan alleen Informatique.
Verwijderd
In 2012 mag je toch wel verwachten dan een online voorraad systeem near realtime is.chim0 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 14:31:
Daar moet je nooit naar kijken want die leverancier heeft wel meer klanten dan alleen Informatique.
Ze kunnen de prijzen wel heel actueel houden maar de voorraad niet?
tis natuurlijk zo dat als je je voorraadstatus actueel houdt en dus aangeeft dat ze er ff niet zijn, iemand hem niet bij hun maar bij een ander besteld. Dat zal ongetwijfeld de reden zijn waarom dat niet up-to-date is. Meer mensen die hem bestellen en dus meer geld. Even vooropgesteld dat niet iedereen zo slim is om dan de order te annuleren en hem ergens anders te bestellen.
Thank you.Xanquezer schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 08:27:
chefke, je plaatjes werken niet meer...
Als je zo met de levertijden zit, waarom niet 1 van deze?NeFoRcE schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 13:09:
Videokaart besteld bij Informatique;
http://www.sicomputers.nl...d7970-3gb-ddr5-pci-e.html
http://azerty.nl/producte...displayport-1-x-hdmi.html
http://afuture.nl/productview.php?productID=339227
http://afuture.nl/productview.php?productID=339858
[ Voor 71% gewijzigd door Paprika op 12-01-2012 18:18 ]
Echt wel bij de HD5870 en 5850 was het nog veel ergerNeFoRcE schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 09:12:
Oh my god, you've got to be kidding me!
uitverkocht.
Mmh 6850 is maar midrangr hele andere TDP. De 6970 was tripples slot en je wilt er eigenlijk nog een onder vrij houden. Dat kan voor sommige niet handig zijn. Maar dat heb je bij een acellero ook. Gigabyte windforce en msi twin frozr zijn volgens mij wel dual slot. Ook stil en coolen goed.chim0 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 12:22:
[...]
Dan zou ik wachten op ASUS' DirectCU varianten. Zijn voor mij de beste en stilste koelers.
Sapphire gaf de meeste accessoires. En het wachten is toch nog op de 3930K processor, dus een weekje meer of minder komt het ook niet op aanPaprika schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 17:41:
[...]
Thank you.
[...]
Als je zo met de levertijden zit, waarom niet 1 van deze?
http://www.sicomputers.nl...d7970-3gb-ddr5-pci-e.html
http://azerty.nl/producte...displayport-1-x-hdmi.html
http://afuture.nl/productview.php?productID=339858
"Op voorraad bij de leverancier" kan 1000 stuks betekenen maar kan ook 1 stuks betekenen dus daarom moet je je daar nooit blind op staren dat je hem binnen 3 dagen hebt.Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 14:59:
[...]
In 2012 mag je toch wel verwachten dan een online voorraad systeem near realtime is.
Helft van de accessoires ga je waarschijnlijk toch niet gebruiken. En hoeveel kost een 1.8m hdmi kabel nou..?NeFoRcE schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 19:08:
[...]
Sapphire gaf de meeste accessoires. En het wachten is toch nog op de 3930K processor, dus een weekje meer of minder komt het ook niet op aan
Dus waarom zou je meer betalen? Scheelt je op het moment al 40 euro. Over een week zijn ze misschien op voorraad en dalen de prijzen.
Bovendien wacht je nog op je processor en zijn de levertijden nog niet bekend. Ik zou de order annuleren en even toekijken.
Triplescreen gebruik ik, dus meeste accessoires zal ik wel gebruiken. En toen ik 'm bestelde was ie 40 eurie duurder. 519 euro kostte ie. Echter is ie voor mij zonder btw. Dus scheelt aanzienlijk. Daar wil ik nog wel een paar dagen voor wachten, haha! ;-)yur400 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 23:42:
[...]
Helft van de accessoires ga je waarschijnlijk toch niet gebruiken. En hoeveel kost een 1.8m hdmi kabel nou..?
Dus waarom zou je meer betalen? Scheelt je op het moment al 40 euro. Over een week zijn ze misschien op voorraad en dalen de prijzen.
Bovendien wacht je nog op je processor en zijn de levertijden nog niet bekend. Ik zou de order annuleren en even toekijken.
Cd-rom land heeft hun prijs verlaagd naar 525,- voor de 7970 ik heb er net een besteld en kan hem vanaf ophalen 
Ze hebben er nog 2 DUS VLUG
Suc6!!!
Suc6!!!
Net een besteld.jcj1982 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 15:29:
Cd-rom land heeft hun prijs verlaagd naar 525,- voor de 7970 ik heb er net een besteld en kan hem vanaf ophalen
Suc6!!!
Echt bedankt voor de tip
Nu hopen dat hij ook binnen een paar dagen geleverd wordt, en dat ze dus de kaarten daadwerkelijk ook hebben.
http://www.cdromland.nl/p...apphire_Radeon_HD7970_3GB
Linkje voor de laatste.
(ik wacht nog even op versies met een aangepaste cooler)
Linkje voor de laatste.
(ik wacht nog even op versies met een aangepaste cooler)
Informatique heeft vandaag keurig een vervangende 7970 van sapphire (ipv asus) aangeleverd dus dat is nog best rap gedaan, deze gelukkig zonder schade
Congrats.dennisvank schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 17:21:
Informatique heeft vandaag keurig een vervangende 7970 van sapphire (ipv asus) aangeleverd dus dat is nog best rap gedaan, deze gelukkig zonder schade
Netjes opgelost dus door informatique!
PC Specs
Is niet zo simpel als het klinkt. Wanneer 'reserveer' je een product? Als het in de winkelmand gestopt wordt? Onwaarschijnlijk. Als er betaald is? Misschien, maar dan kan de laatste natuurlijk wel net verkocht zijn.Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 14:59:
In 2012 mag je toch wel verwachten dan een online voorraad systeem near realtime is.
Met voorraad bij leverancier is het nog lastiger.
Is dat de oorzaak van het lawaai? Wil er best nog een tweede (of derde) slot voor opofferen als dat het probleem is.ArgantosNL schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 11:05:
[...]
ik denk dat dat lastig is om voor elkaar te krijgen, of je krijgt een koeler die nog meer herrie maakt om dat er meer lucht door 1 kleine exhaust moet.
Idd, ze mogen dat soms ietwat duur zijn, imho is het de beste webshop met enorm goede service.Help!!!! schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 18:15:
[...]
Congrats.Toch klote als je vol verwachting een (dure) kaart koopt en hij is al beschadigd.
![]()
Netjes opgelost dus door informatique!
Heb er al veel besteld.
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Alleen erg slecht dat die kaart uberhaupt verstuurd is. Hoe kan je nou een kaart versturen waarvan de doos zo erorm beschadigt is ? Kijk dan op zijn minst of de spullen in de doos in orde zijn.Format-C schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 19:07:
[...]
Idd, ze mogen dat soms ietwat duur zijn, imho is het de beste webshop met enorm goede service.
Heb er al veel besteld.
volgens mij heeft die heftruck rijder ook bijna ontslag gekregen...
dat ze de dozen niet eerst controlleren voor verzending
dat ze de dozen niet eerst controlleren voor verzending
[ Voor 29% gewijzigd door Fordox op 13-01-2012 19:12 ]
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
Net opgehaald en hij zit in mijn pcInfinateNL schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 16:16:
[...]
Net een besteld.
Echt bedankt voor de tip
Nu hopen dat hij ook binnen een paar dagen geleverd wordt, en dat ze dus de kaarten daadwerkelijk ook hebben.
Suc6 maat!
Leuk en aardig die overpowerde HD 7970 3GB maar waar blijft de HD 7950? Volgens de Topic Start zou die op de zelfde dag released worden als de HD 7970.
☀️ 2220Wp | 🚗 Hyundai Ioniq Electric 28kWh | 🌬️ Ventilatie WTW | 🤖 Home Assistant
31 januari 2012Trokken schreef op zondag 15 januari 2012 @ 13:05:
Leuk en aardig die overpowerde HD 7970 3GB maar waar blijft de HD 7950? Volgens de Topic Start zou die op de zelfde dag released worden als de HD 7970.
Weet iemand of er naast de "Arctic Accelero Xtreme 7970" nog andere koelers zijn die op een 7970 passen. Kwil liever nu een bestellen dan wachten op de 31ste.
Tsja, ik wil er zelf ook één bestellen, maar ik wacht ook op de betere koelers. (MSI Twin Frozr, ASUS DC)j0ppie schreef op zondag 15 januari 2012 @ 15:41:
Weet iemand of er naast de "Arctic Accelero Xtreme 7970" nog andere koelers zijn die op een 7970 passen. Kwil liever nu een bestellen dan wachten op de 31ste.
Als je er zelf een andere op zet, vervalt je garantie. Dat lijkt mij geen slim plan, omdat de kaarten pas net uit zijn, en omdat er nog altijd bugs in kunnen zitten bijvoorbeeld.
Bij sommige merken mag je er best een andere koeler opzetten, als je de stock cooler maar weer terugplaats bij een eventuele RMA.
Serieus?faust2016 schreef op zondag 15 januari 2012 @ 15:53:
Bij sommige merken mag je er best een andere koeler opzetten, als je de stock cooler maar weer terugplaats bij een eventuele RMA.
Ik zou het ook zeer waarderen als bijvoorbeeld Tweakers of concurrent Hardware.info een vergelijking plaatst van alle merken die de 7970 verkopen. Zo kan je bijvoorbeeld goed zien bij wie je de beste garanties krijgt, bij wie je garantie behoudt na het plaatsen van een nieuwe koeler, en bij wie je de meeste accessoires krijgt. Zo is bijvoorbeeld de Sapphire rijk gevuld in de verpakking, en heeft de XFX maar weinig accessoires.
Maar laat XFX nu net een van de merken zijn waar je dus wel je cooler mag verwisselen
.
Edit: Uit de garantievoorwaarden van XFX:
XFX understands that some enthusiasts may choose to replace the original component with their own cooling solution.
[ Voor 50% gewijzigd door faust2016 op 15-01-2012 16:06 ]
Dat lijkt mij eens slim om uit te zoeken. Ik ga zo eens op onderzoek uit.faust2016 schreef op zondag 15 januari 2012 @ 16:02:
Maar laat XFX nu net een van de merken zijn waar je dus wel je cooler mag verwisselen.
[...]
Bij welke grote merken mag je de standaardkoeler vervangen voor een andere?
- Sapphire: Helaas. "Products that are defaced or physically damaged and modified by customer."
- XFX: Ja, en wat een service! "We do not encourage the removal of components due to damage that may result in the process. XFX understands that some enthusiasts may choose to replace the original component with their own cooling solution. To support the gaming community, we recommend that you contact XFX prior to any modifications so that we can update your profile and product registration to avoid potential issues with warranty support. In addition, XFX support will be able to walk through the installation with you or provide feedback and pointers on available options for your specific product. You may even consider shipping your components to XFX and allow the technicians at XFX to perform the modification for you (shipping charges to XFX apply)."
- ASUS: Helaas, ASUS ook niet. "Exclusions from this Limited Warranty Service: the product has been tampered, repaired and/or modified by non-authorized personnel;"
- MSI: Helaas, ook MSI niet. Maar wat wil je als je een Twin Frozr hebt?!
"Warranty Exclusions: Unauthorized changes of non MSI parts, modifications or alterations , parts removal in or to the products"
- Club 3D: Jawel, met dank aan Rabor voor het melden! "De garantie op Club 3D produkten vervalt bij oa fysieke schade, overklokken, het produkt modificeren, het serienummer verwijderen/onleesbaar maken, maar een andere aftermarket koeler monteren en in originele staat terugkeren, met de originele koeler, schroeven, brackets e.d. weer gemonteerd = garantie"
- Sapphire: Helaas. "Products that are defaced or physically damaged and modified by customer."
- XFX: Ja, en wat een service! "We do not encourage the removal of components due to damage that may result in the process. XFX understands that some enthusiasts may choose to replace the original component with their own cooling solution. To support the gaming community, we recommend that you contact XFX prior to any modifications so that we can update your profile and product registration to avoid potential issues with warranty support. In addition, XFX support will be able to walk through the installation with you or provide feedback and pointers on available options for your specific product. You may even consider shipping your components to XFX and allow the technicians at XFX to perform the modification for you (shipping charges to XFX apply)."
- ASUS: Helaas, ASUS ook niet. "Exclusions from this Limited Warranty Service: the product has been tampered, repaired and/or modified by non-authorized personnel;"
- MSI: Helaas, ook MSI niet. Maar wat wil je als je een Twin Frozr hebt?!
- Club 3D: Jawel, met dank aan Rabor voor het melden! "De garantie op Club 3D produkten vervalt bij oa fysieke schade, overklokken, het produkt modificeren, het serienummer verwijderen/onleesbaar maken, maar een andere aftermarket koeler monteren en in originele staat terugkeren, met de originele koeler, schroeven, brackets e.d. weer gemonteerd = garantie"
[ Voor 12% gewijzigd door JPtjeeNL op 15-01-2012 19:30 ]
Gewoon doen! Als je het netjes doet is er niks aan de hand. Gaat de kaart stuk? Gewoon de oude koeler er weer netjes op zetten. Dan zullen ze niet eens door hebben dat er wat is verandert.
Hoe gaan ze dat checken dan? Je kunt toch gewoon de stock cooler er weer op zetten.
Want overclocken is ook op eigen risico. Dus dat zou betekenen dat je geen garantie meer hebt als je ooit hebt overgeclocked. Je kunt me niet wijs maken dat iedereen hier dat netjes aangeeft als hij/zij een product terugstuurt. Trouwens, vaak heb je betere temps met een aftermarket cooler. Dus als je niks geks doet(schroevendraaier erop gooien), komt dat de levensduur alleen maar ten goede.
Want overclocken is ook op eigen risico. Dus dat zou betekenen dat je geen garantie meer hebt als je ooit hebt overgeclocked. Je kunt me niet wijs maken dat iedereen hier dat netjes aangeeft als hij/zij een product terugstuurt. Trouwens, vaak heb je betere temps met een aftermarket cooler. Dus als je niks geks doet(schroevendraaier erop gooien), komt dat de levensduur alleen maar ten goede.
Ik heb wel eens berichten gezien van RMA's bij Sapphire die werden geweigerd omdat de koelpasta en RAM pads anders waren dan stock..
Behalve XFX is EVGA volgens mij het enige merk dat andere koelers toestaat. Alleen EVGA is Nvidia-only, dus daar hebben we niet zoveel aan hier.
Behalve XFX is EVGA volgens mij het enige merk dat andere koelers toestaat. Alleen EVGA is Nvidia-only, dus daar hebben we niet zoveel aan hier.
Zit er om de gpu niet zo'n "beschermring"?. Je zult dus een koeler moeten hebben met een uitstekende "bult". Zie ook de plaatjes van de Accelero Xtreme 7970. Misschien kan je met een scheermesje deze ring eraf slopen?
Daar kun je Club 3D ook nog aan toe voegen, & ze geven 2 jaar garantie.JPtjee007 schreef op zondag 15 januari 2012 @ 16:30:
Bij welke grote merken mag je de standaardkoeler vervangen voor een andere?
"De garantie op Club 3D produkten vervalt bij oa fysieke schade, overklokken, het produkt modificeren, het serienummer verwijderen/onleesbaar maken, maar een andere aftermarket koeler monteren en in originele staat terugkeren, met de originele koeler, schroeven, brackets e.d. weer gemonteerd = garantie"
Kepi_nl
zow goeie service van xfx 
ik ben blij dat er 1 ook nog de high-end overklokker half aanmoedigt
ik ben blij dat er 1 ook nog de high-end overklokker half aanmoedigt
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
Ja zo'n idee had ik ook al. Lijkt me logisch als ze dat doen.Stofnest schreef op zondag 15 januari 2012 @ 18:30:
Zit er om de gpu niet zo'n "beschermring"?. Je zult dus een koeler moeten hebben met een uitstekende "bult". Zie ook de plaatjes van de Accelero Xtreme 7970. Misschien kan je met een scheermesje deze ring eraf slopen?
[ Voor 199% gewijzigd door JPtjeeNL op 15-01-2012 19:31 ]
Top, bedankt! Ik heb hem erbij gezet, en bedankt ook voor de tekst!rabor schreef op zondag 15 januari 2012 @ 18:47:
[...]
Daar kun je Club 3D ook nog aan toe voegen, & ze geven 2 jaar garantie.
"De garantie op Club 3D produkten vervalt bij oa fysieke schade, overklokken, het produkt modificeren, het serienummer verwijderen/onleesbaar maken, maar een andere aftermarket koeler monteren en in originele staat terugkeren, met de originele koeler, schroeven, brackets e.d. weer gemonteerd = garantie"
Misschien slim om dit voortaan te vermelden in het eerste topicbericht?!
Zit er niet 1 of andere sticker waardoor de fabrikant kan zien of je eraan hebt gezeten? (Ik heb nog nooit de koeler vervangen)
Sommige fabrikanten doen een sticker op 1 van de 4 schroeven rond de core. Dit verschilt ook vaak nog per model. Of het algemeen zit dit er niet op maar ik kom het soms bij bepaalde modellen wel tegen.j0ppie schreef op zondag 15 januari 2012 @ 20:33:
Zit er niet 1 of andere sticker waardoor de fabrikant kan zien of je eraan hebt gezeten? (Ik heb nog nooit de koeler vervangen)
Verwijderd
Je hebt de koop gedaan bij de verkoper en niet de fabrikant. Dus als je garantie van die kaart wilt opeisen moet je dat bij de winkel doen. Dat heeft weinig met wat de fabrikant beweert te doen. (Dat die dan automatisch moeilijk gaan doen als je er een after market cooler op hebt geplakt is verhaal 2.)
De winkel stuurt het product ook gewoon terug naar de fabriekant. Ze kijken alleen of er geen sprake is van user abuse. Maar als de fabriekant aangeeft dat modificaties toegestaan zijn, dan lijkt me niet dat de winkelier daar moeilijk over gaat doen. Mits er natuurlijk duidelijk iets mis is gegaan.
Het product staat niet meer op de website van Informatique. Maar bij orderstatus staat dat de Sapphire 7970 de 18e geleverd wordt. Ben benieuwd!
http://www.informatique.n...e-radeon-hd-7970-3gb.htmlNeFoRcE schreef op maandag 16 januari 2012 @ 15:27:
Het product staat niet meer op de website van Informatique. Maar bij orderstatus staat dat de Sapphire 7970 de 18e geleverd wordt. Ben benieuwd!
Ik zie het inderdaad. Paar uur terug stond het er nog niet op
Ik wacht zelf nog tot over een week, misschien twee weken.
Dan hoop ik dat de prijzen gezakt zijn, dat meer bedrijven ze op voorraad hebben, en dat er alternatieven koelers op de markt komen. Ik volg de introducties van de GPU's pas sinds de 6000 serie, en vraag mij af wanneer jullie denken dat er alternatieve koelers komen? Volgens mij is het gewoon, wie zet als eerste een alternatief op de markt, die pakt het meeste omzet. Als nu de DC van ASUS uitkomt voor een mooie prijs, gaat iedereen die halen, en wanneer de Twin Frozr's eerder uitkomen, zullen meer mensen die halen, denken jullie niet? Zo is het bij mij althans.
Je ziet ook dat de prijzen gewoon 50 euro hoger is bij de bedrijven die ze op voorraad hebben.
Kennen jullie misschien groothandels die ze (op voorraad) hebben?
Dan hoop ik dat de prijzen gezakt zijn, dat meer bedrijven ze op voorraad hebben, en dat er alternatieven koelers op de markt komen. Ik volg de introducties van de GPU's pas sinds de 6000 serie, en vraag mij af wanneer jullie denken dat er alternatieve koelers komen? Volgens mij is het gewoon, wie zet als eerste een alternatief op de markt, die pakt het meeste omzet. Als nu de DC van ASUS uitkomt voor een mooie prijs, gaat iedereen die halen, en wanneer de Twin Frozr's eerder uitkomen, zullen meer mensen die halen, denken jullie niet? Zo is het bij mij althans.
Je ziet ook dat de prijzen gewoon 50 euro hoger is bij de bedrijven die ze op voorraad hebben.
Kennen jullie misschien groothandels die ze (op voorraad) hebben?
Vandaag kreeg ik een mailtje van XFX, met hoe goed de XFX 7970 Black Edition DD wel niet was.
Ze hebben echt 16 awards gekregen. Dan lijkt het mij wel heel sterk dat het niemand is opgevallen dat het geheugen niet (goed) gekoeld word. Daarom heb ik XFX een mailtje gestuurd met deze vraag.
Ik vraag mij af hoe ze hier op gaan reageren, en laat het uiteraard weten als ik mail ontvangen heb.
Fingers crossed, want ik denk namelijk dat die foto's fake zijn, dus blijft dit nog steeds mijn toekomstige kaart.
Ze hebben echt 16 awards gekregen. Dan lijkt het mij wel heel sterk dat het niemand is opgevallen dat het geheugen niet (goed) gekoeld word. Daarom heb ik XFX een mailtje gestuurd met deze vraag.
Ik vraag mij af hoe ze hier op gaan reageren, en laat het uiteraard weten als ik mail ontvangen heb.
Fingers crossed, want ik denk namelijk dat die foto's fake zijn, dus blijft dit nog steeds mijn toekomstige kaart.
Infrarood foto's die nep zijn? 16 awards, oftewel 16 review websites vonden de kaart wel aardig, net zoals de 200.000 andere kaarten die overal awards krijgen. Wat maakt dat uit.
PS: Geheugen != VRMs
[ Voor 6% gewijzigd door Paprika op 16-01-2012 21:45 ]
Ja, infrarood is ook te faken?Paprika schreef op maandag 16 januari 2012 @ 21:42:
Infrarood foto's die nep zijn? 16 awards, oftewel 16 review websites vonden de kaart wel aardig, net zoals de 200.000 andere kaarten die overal awards krijgen. Wat maakt dat uit.
En lijkt mij stug dat 16 websites dat niet is opgevallen, en ook lijkt het mij stug dat XFX het geheugen niet gekoeld heeft. Hoe kom je daar op?! Dat zou echt een hele grote blunder zijn.