Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Heb ze net gesproken. Ze hadden er nog 20. Dus heb er meteen een besteldFormat-C schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 09:11:
Bel ze andere even. Ze hebben gewoon en regulier nummer. Deed ik ook altijd.
Ik vind het "gezeur" over de beschikbaarheid. Onterrecht. Ik heb echt genoeg kaarten voor 509 kunnen krijgen.
Heb het alleen nu pas gedaan.
[ Voor 4% gewijzigd door Astennu op 10-01-2012 09:46 ]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Informatique liegt niet hoor.Paprika schreef op maandag 09 januari 2012 @ 21:54:
Dit ging om Sapphires.
Precies. Als ik er het geld voor had, had ik inmiddels mijn eigen tempel aan HD7970 kaarten kunnen bouwen.Astennu schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 09:45:
[...]
Ik vind het "gezeur" over de beschikbaarheid. Onterrecht. Ik heb echt genoeg kaarten voor 509 kunnen krijgen.
[ Voor 61% gewijzigd door Paprika op 10-01-2012 09:50 ]
Denk wel dat ze stom zijn geweest door 9 januari aan tegeven als beschikbaarheidsdatum - heel veel zaken krijgen hun voorraad pas *eind* deze week binnen. Gisteren was dus eigenlijk de verschepingsdatum
[ Voor 7% gewijzigd door Paprika op 10-01-2012 10:01 ]
Mee eens dat was veel erger.Werelds schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 09:59:
Dit is bij lange na zo slecht niet als de 480. Alleen al het feit dat OCUK er twee weken geleden al meer dan 100 op voorraad had zegt genoeg. Gutgut, ze kunnen nog geen tienduizenden kaarten leveren. Een 480 begon ZES WEKEN na de launch een beetje binnen te druppelen - en dan ook echt mondjesmaat. Absoluut niet vergelijkbaar, dit is eerder een situatie als bij Cypress.
Denk wel dat ze stom zijn geweest door 9 januari aan tegeven als beschikbaarheidsdatum - heel veel zaken krijgen hun voorraad pas *eind* deze week binnen. Gisteren was dus eigenlijk de verschepingsdatum
Er zijn genoeg winkels die de kaarten wel binnen hadden.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Dozenschuivers FTL.
De "grote" shops hebben ze, en daarnaast heb je nog een hoop shops die pas een kaart bestellen bij de leverancier nadat ze een order hebben. Bij zo'n shop zou ik nooit, maar dan ook NOOIT bestellen.
Die hebben NOOIT fysieke voorraad.
Zo kan elke kleuter een shop runnen natuurlijk... Er zijn echt heel veel shops die zo werken...

Het zijn altijd dezelfde shops die kaarten (of CPU's, of mobo's, of whatever the new part may be) hebben, en dat zijn CDRomland, Alternate, Informatique, Salland, Azerty, 4Launch. En volgens mij heb ik ze dan allemaal wel zo'n beetje gehad. Voorheen had MyCom (en alles wat daar bij hoort) ook vaak wel wat, maar ik heb zo langzamerhand het idee dat dat alleen zo is bij nVidia launches.
Het is iig bij elke launch van een nieuwe high end VGA kaart hetzelfde. En als je echt wil, kan je ALTIJD een kaart bemachtigen. Gewoon bellen. Een beller is sneller.
[ Voor 43% gewijzigd door Format-C op 10-01-2012 10:18 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
[ Voor 24% gewijzigd door Format-C op 10-01-2012 10:19 ]
GoT 3DMark Challenge - Deel 11k1978 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 10:37:
Ben zeker wel nieuwsgierig naar de oc resultaten van een tweaker met deze kaart. Is vast wel iemand die hem nu al lekker in ze systeempje heeft hangen toch ??
|2600k|Asus 290|
Reken er maar niet op. Ik heb zo vaak meer dan een half jaar op salland moeten wachten en toe kreeg ik nog steeds niets. Elke keer werd de levertijd maar verschoven. Tot dat je zelf annuleerd. Een van de slechtste shops ooit. Ik zou daar zelf niets bestellen.Phorze schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 10:44:
Is voor de andere bestellers bij Salland (gigabyte kaart) de verwachte datum ook op 7 feb gezet?
Duidelijk verhaal.Astennu schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 12:03:
[...]
Reken er maar niet op. Ik heb zo vaak meer dan een half jaar op salland moeten wachten rn toe kreeg ik nog steeds niets. Elke keer werd de levertijd maar verschoven. Tot dat je zelf annuleerd. Een van de slechtste shops ooit. Ik zou daat zelf niets bestellen.
Bij launches spelen ze met prijzen en levertijden, en eigenlijk ook een beetje met klanten. Normaal gesproken is het een goede shop met goede service.
Maar in dit geval zou ik ze mijden.
[ Voor 8% gewijzigd door Format-C op 10-01-2012 12:52 ]
Voor de rest ook geen problemen met Salland, maar echt nieuwe hardware bestel ik in het vervolg wel elders...
Deze shops met hun voorgespiegelde levertijden maken zich IMHO schuldig aan misleiding. Flevo en Salland melden al tijden dat de FX 8150 snel (binnen 1 tot 5 werkdagen) leverbaar is maar maken dat totaal niet waar. Op deze manier worden naar mijn mening op niet eerlijke wijze consumenten verleid tot aankoop. Omdat je meestal direct betaalt, zit je dus wel min-of-meer aan zón shop vast.
Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...
Volgens mij vallen al mijn snode "dubbeltje op de eerste rang" plannen in het water. Salland gaat een heel lang verhaal worden heb ik het idee, en micromail heeft er ook geen zin in :dirkjesdirk schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 13:05:
Salland is niet fraai. Met de FX 8150 is dit al net zo gegaan. Zie de AMD FX processors levertijden topic
[...]
Informatique heeft er weer een klant bij.Geachte,
U heeft een GIGABYTE HD 7970 3GB PCI-E (GV-R797D5-3GD-B) videokaart besteld. Helaas kunnen wij
deze videokaart niet leveren voor de bestelde prijs. Vanwege een technische storing stond het product tegen een foutieve prijs op onze website.
Wij kunnen het product aanbieden tegen de correcte prijs van € 535,- incl. BTW. Mocht u hiermee akkoord gaan dan horen wij dit graag, mocht u hier niet mee akkoord gaan dan zullen wij de bestelling annuleren en het aankoopbedrag omgaand terug storten indien van toepassing.
Onze excuses voor het ongemak.
Met vriendelijk groet,
Micro-Mail Zeewolde b.v.
Verwijderd
Aangezien de 7970 sneller is als de GTX580 ga ik er niet vanuit dat de prijs lager zal worden dan die van de GTX580 (momenteel +/- 425,-) dus met een beetje geluk zakken ze de komende maanden tot een €450/460 euro.k1978 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 13:24:
Had niet verwacht dat ze snel zouden leveren !! Maar uiteindelijk wel zouden leveren voor deze prijs. Ik kan nog gerust even met mijn videokaart doen dus heb wel tijd ... En de prijs zal uiteindelijk toch naar de 400 euro gaan
Denk pas dat de prijs omlaag zal gaan zodra de nieuwe Nvidia's uitkomen.
Verwijderd
Maar deze mega grote verschillen qua prijzen komt gewoon omdat ze de mensen die op de eerste rang willen zitten uitmelken. Kijk maar eens naar de beschikbaarheid en prijs per winkel en je weet wie de karige voorraden heeft opgekocht. De rest is afgescheept met een handjevol exemplaren. Handel is immers handel.
Dat hoeft niet te betekenen dat je ze aan het lijntje hoeft te houden maar menig verkoper die provisie krijgt zal daar niet geheel hetzelfde over denken. (Geldt ook voor verkopers in de groothandel)
Gaat ook wel gebeuren als je een half jaar tot een jaar wacht. Dan heeft de concurrentie ook iets op de markt en kunnen ze leveren. Maar zo lang wil jij denk ik niet wachten.k1978 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 13:24:
Had niet verwacht dat ze snel zouden leveren !! Maar uiteindelijk wel zouden leveren voor deze prijs. Ik kan nog gerust even met mijn videokaart doen dus heb wel tijd ... En de prijs zal uiteindelijk toch naar de 400 euro gaan
Ik vind het ergena over gaan dat mensen zo uithalen naar winkels die producten niet kunnen leveren voor te lage prijzen. Terwijl ze zelf weten dat die prijzen eigenlijk te laag zijn.
ja die winkels moeten beter opletten wat ze op de site zetten. Of controleren wat de leverancier door stuurt maar je kunt niet verwachten dat ze san toch voor die prijs gaan leveren. Dan maken ze heel veel verlies.
Bij Micromail geloof ik oprecht in de fout, in het geval van Salland.. not so much. Ik vind trouwens ook een verschil zitten tussen netjes een mail sturen dat je niet kunt leveren een dag later, en proberen je klanten aan het lijntje te houden door steeds de leverdatum een maandje vooruit te schuiven.Astennu schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 13:37:
[...]
Gaat ook wel gebeuren als je een half jaar tot een jaar wacht. Dan heeft de concurrentie ook iets op de markt en kunnen ze leveren. Maar zo lang wil jij denk ik niet wachten.
Ik vind het ergena over gaan dat mensen zo uithalen naar winkels die producten niet kunnen leveren voor te lage prijzen. Terwijl ze zelf weten dat die prijzen eigenlijk te laag zijn.
ja die winkels moeten beter opletten wat ze op de site zetten. Of controleren wat de leverancier door stuurt maar je kunt niet verwachten dat ze san toch voor die prijs gaan leveren. Dan maken ze heel veel verlies.
[ Voor 12% gewijzigd door Phorze op 10-01-2012 14:07 ]
Ik ben dan ook handig genoeg geweest om afhalen te kiezen, en tzt pas te betalen, dan loop ik geen risico
Nu is hij 519, maar nog steeds een van de goedkopere. Heb hem hier ook besteld.CILLER schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 08:10:
http://www.informatique.n...e-radeon-hd-7970-3gb.html
Daar is die nog op voorraad voor €509,-
Meteen even besteld, ik heb te weinig vertrouwen dat de orders bij salland of micro-mail.nl geleverd gaan worden.
Ik wacht denk ik toch even op die XFX Black Edition van 1 ghz.dutchminator schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 15:04:
[...]
Nu is hij 519, maar nog steeds een van de goedkopere. Heb hem hier ook besteld.
Al die standaard versies zijn mooi, maar niet stil. 60 DB is echt asociaal veel herrie voor een kaartje..
Professioneel Heftruck Syndroom
Daar ben ik het helemaal mee eens. Winkels zoals salland mag je wat mij betreft afzijken en in de grond stampen. Maar het gaat mij om dingen zoals die tablet bij the phonehouse. Waar iedereen loopt te zeuren. Het is een wonder dat ze uberhaubt voor die prijs geleverd hebben. En het dan raar vinden dat ze er nog niet even 100 hebben en dan boos worden.Phorze schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 14:05:
[...]
Bij Micromail geloof ik oprecht in de fout, in het geval van Salland.. not so much. Ik vind trouwens ook een verschil zitten tussen netjes een mail sturen dat je niet kunt leveren een dag later, en proberen je klanten aan het lijntje te houden door steeds de leverdatum een maandje vooruit te schuiven.
60dB zegt helemaal niks, sowieso is dB een slechte schaal. Maar 60dB om 10 meter is idd erg veel voor een videokaart, maar met je oor in de videokaart valt 60dB best nog wel mee (tenzei het weer een hele hoge frequentie heeft).NeFoRcE schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 15:17:
Al die standaard versies zijn mooi, maar niet stil. 60 DB is echt asociaal veel herrie voor een kaartje..
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Salland heeft niet helemaal zijn ogen dicht, zojuist netjes een mail ontvangen dat het "wegens een verkeerde prijskoppeling leverancier" niet geleverd kan worden.mdcobra schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 14:54:
Het is afwachten of Salland de levertijd van 07-02-2012 haalt, geen idee, ze hebben geen heel goede reputatie wat dat betreft.
Ik ben dan ook handig genoeg geweest om afhalen te kiezen, en tzt pas te betalen, dan loop ik geen risico
Als je morgen een kaart wilt, zou ik toch even bij Informatique shoppen. Scheelt wel 70 euro maar dan hoef je niet nog minimaal een maand te wachten.
Ah, hier ook een mailtje, wat een ballentent, eerst order updates sturen, dan alsnog annulerenPhorze schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 15:40:
[...]
Salland heeft niet helemaal zijn ogen dicht, zojuist netjes een mail ontvangen dat het "wegens een verkeerde prijskoppeling leverancier" niet geleverd kan worden.
Als je morgen een kaart wilt, zou ik toch even bij Informatique shoppen. Scheelt wel 70 euro maar dan hoef je niet nog minimaal een maand te wachten.
Klopt, maar als je er vergelijkingsmateriaal naast legt (gemeten met dezelfde methode) en één kaart steekt er qua lawaai met kop en schouders bovenuit dan zegt het wel wat.-The_Mask- schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 15:24:
[...]
60dB zegt helemaal niks, sowieso is dB een slechte schaal. Maar 60dB om 10 meter is idd erg veel voor een videokaart, maar met je oor in de videokaart valt 60dB best nog wel mee (tenzei het weer een hele hoge frequentie heeft).
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Toch hierbij nog 2 andere opties:
http://www.sicomputers.nl...d7970-3gb-ddr5-pci-e.html
http://afuture.nl/productview.php?productID=339557 (Staat XFX met een product-code van PowerColor?)
[ Voor 5% gewijzigd door Paprika op 10-01-2012 16:43 ]

[ Voor 5% gewijzigd door Paprika op 10-01-2012 16:53 ]
Verwijderd
Morgen ga ik onderdelen voor mn nieuwe pc bestellen. Ik knutsel verder nooit echt aan mn pc, ik laat eens in de zoveel tijd een nieuwe pc maken (met een budget van zo'n 1000 euro) en daar wil ik gewoon een tijd mee vooruit kunnen. Nu wil ik gewoon Battlefield 3 op ultra settings kunnen spelen met minimaal 2x AA op 1280x1024 en met 60+ fps. Nu dacht ik er eerst over om een gtx 570 met 2.5 gb voor 350 te kopen en er dan over een paar maanden nog een in SLI bij te zetten. De gtx 580 biedt in dit opzicht niet veel prestatie winst, maar kost wel zo'n 150 euro (de 3gb versie) duurder. Nu is de HD 7970 uit en dacht ik erover om dan die maar te nemen, maar nu denk ik weer van ja als ik toch al 520 euro ga uitgeven kan ik net zogoed een HD 6990 voor 80 euro extra kopen die echt een grote performence boost geeft in de benchmarks.
Dit is wel een dual GPU kaart, zou ik hier ook "micro-stuttering" mee kunnen krijgen?
Wat zouden jullie mij aanbevelen? Ik ben nu al 3 dagen non stop bezig met het zoeken naar de juiste kaart, maar iedere keer wanneer ik een keus heb gemaakt verander ik toch weer van mening na een uur. Al mn vrienden zeggen ook allemaal iets verschillends en iedere benchmark op de verschillende sites zeggen ook bijna allemaal iets anders ...
Bij voorbaat dank

[ Voor 46% gewijzigd door Paprika op 10-01-2012 17:02 ]
Verwijderd
Ik heb wel een nieuwere monitor, maar ik vind mn oude crt veel fijner spelen, dus ik laat het zo.
En daar geeft een HD 6970 een betere perfomence dan een HD 6990 ... wtf
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2012 17:07 ]
[ Voor 7% gewijzigd door Paprika op 10-01-2012 17:08 ]
Verwijderd
Omdat in die test crossfire het overduidelijk niet deed en 6990 GPU's zijn iets lager geclockt dan de 6970, dus dan is de 6970 ''sneller''Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 17:10:
Ja maar klopt die benckmark wel? hoe kan het nou dat die 6970 het beter doet dan een 6990 ...
Wanneer crossfire wel werkt zijn de 6990/GTX 590 min of meer even snel.
Op die resolutie is dat alleen allemaal overkill, ik zou gewoon een 6950 halen en hem unlocken naar een 6970 als ik jou was, meer dan genoeg performance voor max. settings en het scheelt veel geld.
[ Voor 24% gewijzigd door -The_Mask- op 10-01-2012 17:13 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Die zou zijn eisen toch niet halen zo te zien?-The_Mask- schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 17:13:
Of een HD6870 1GB ook meer dan genoeg.
Verwijderd
[ Voor 61% gewijzigd door Paprika op 10-01-2012 17:18 ]
Verwijderd
Tearing waar je niet goed van wordt...

Verwijderd
Nouja ik heb dat juist enorm op mijn samsung lcd scherm, maar laten we die discussie hier maar niet gaan voeren. Kijk in de toekomst wil ik wel GTA 5 op dat scherm gaan spelen, dus daar moet mn pc ook dan klaar voor zijn.Xeanor schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 17:20:
V-sync uit op een crt monitor is zo ver van goddelijk dat je beter de ruimtevaart in kan.
Tearing waar je niet goed van wordt...
Als jullie nou gewoon zouden moeten zeggen wat een betere prijs/prestatie verhouding heeft, maar ook een beetje het oog op de toekomst houdt, wat zouden jullie dan kiezen?
Ik bedoel als ik die HD 7970 wil moet ik dat echt vanavond of morgen ochtend doen.
6950 flashen naar een 6970.Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 17:26:
Als jullie nou gewoon zouden moeten zeggen wat een betere prijs/prestatie verhouding heeft, maar ook een beetje het oog op de toekomst houdt, wat zouden jullie dan kiezen?
@ 7970 pics:
Holy crap. Die kwam met de post?
[ Voor 7% gewijzigd door Paprika op 10-01-2012 17:29 ]
Neem aan dat die doos in een grotere doos met luchtkussens of iets dergelijks kwam? Anders zouden ze nog kunnen zeggen dat de schuld bij tnt ligtdennisvank schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 17:25:
Leuk zo'n 7970, eens kijken hoe ze dit gaan oplossen bij Informatique!
Correct, in een onbeschadigd pakket ...Paprika schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 17:28:
[...]
6950 flashen naar een 6970.
@ 7970 pics:
Holy crap. Die kwam met de post?
Dus hij is zo ingepakt daar. Mmm.... dat is wel erg f*cked up. Sterkte!dennisvank schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 17:31:
[...]
Correct, in een onbeschadigd pakket ...

[ Voor 22% gewijzigd door Paprika op 10-01-2012 17:32 ]
Klopt deze was helemaal intact.Zeara schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 17:30:
[...]
Neem aan dat die doos in een grotere doos met luchtkussens of iets dergelijks kwam? Anders zouden ze nog kunnen zeggen dat de schuld bij tnt ligt
Oh en als je snel bent (vandaag is de laatste dag van deze actie):Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 17:30:
Ik heb geen idee hoe ik zo'n kaart naar een 6970 kan flashen
http://www.informatique.n...e-radeon-hd-6970-2gb.html
Dan hoef je hem niet zelf te flashen en heb je een echte 6970 voor 280.
Is nu dus verlopen, nvm.
[ Voor 4% gewijzigd door Paprika op 10-01-2012 17:35 ]
Verwijderd
Ja handig dan gaat die een HD6970 bios flashen in een willekeurige HD6950 en dat werkt niet natuurlijk.

AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
4 maanden RMA met een passief gekoelde oude ruilkaart als tijdelijke vervangingdennisvank schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 17:25:
Leuk zo'n 7970, eens kijken hoe ze dit gaan oplossen bij Informatique!![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
nee informatique kennende zullen ze direct het product vervangen, no questions asked.
Direct leverbaar .... voorlopig nog 3 (wel een stevige prijs - €570)
Misschien moeten ze de slogan veranderen naar More for More.kluyze schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 18:20:
http://www.power4pc.be/we...sche_kaart_cgax-7977.html
Direct leverbaar .... voorlopig nog 3 (wel een stevige prijs - €570)
Pay More For Less Quality
(quality -> Club3D duurder dan premium merken bij andere webshops)
Ghehe ik snap wat je bedoelt maar ik zou em toch heel snel om laten ruilen. Ik vraag me serieus af hoe ze em zo erg hebben kunnen beschadigen

De kaart zit ook nog eens niet helemaal in die hoek maar een stuk er vanaf.Astennu schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 19:58:
[...]
Ghehe ik snap wat je bedoelt maar ik zou em toch heel snel om laten ruilen. Ik vraag me serieus af hoe ze em zo erg hebben kunnen beschadigen
Als de kaart het verder doet zou ik het bij een goedkope kaart nog wel zo laten. Probleem is alleen dat als ie een keer kapot gaat het dan gelijk gebruikersschade is en je pech hebt. Dan is 500 euro toch wel erg veel geld.
Als de kaart op een hoek van een pallet zit waarmee je ergens tegen aan rijd krijg je zulke dingen voor elkaar. Geen idee hoe het anders zou komen. Er moet enorm veel gewicht achter gezeten hebben om dit zo te krijgen.
[ Voor 16% gewijzigd door PilatuS op 10-01-2012 20:02 ]
Wel zonde maar gezien de schade aan de kaart zou ik hem ook om proberen te ruilen.
Aan de andere kant, als die werkt kun je ook er alleen melding van maken en vragen om hem iets langer om te laten ruilen als hij toch problemen geeft. Zijn hun blij mee (kunnen ze hun kaarten verkopen ipv RMA sturen) en jij kan knallen met dat ding.
Ja daarom juist. Hoe krijgen ze het voor elkaar terwijl er zo veel ruimte tussen zitPilatuS schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 20:00:
[...]
De kaart zit ook nog eens niet helemaal in die hoek maar een stuk er vanaf.
Als de kaart het verder doet zou ik het bij een goedkope kaart nog wel zo laten. Probleem is alleen dat als ie een keer kapot gaat het dan gelijk gebruikersschade is en je pech hebt. Dan is 500 euro toch wel erg veel geld.
Als de kaart op een hoek van een pallet zit waarmee je ergens tegen aan rijd krijg je zulke dingen voor elkaar. Geen idee hoe het anders zou komen. Er moet enorm veel gewicht achter gezeten hebben om dit zo te krijgen.

Ik zou het er ook maar niet op wagen zeker niet voor 500 euro. Of ze moeten je er 200 euro korting op geven
ja zo iets of ze hebben die doos tegen een muur aan gesmeten maar zelfs dan krijg je dit volgens mij niet voor elkaar

Dat lukt je met gooien niet. 1 zo'n doos is veel te licht om dat voor elkaar te krijgen. Dit moet wel met een pallet gebeurt zijn, alleen dat heeft genoeg gewicht als je er met 10km/u tegen een muur mee aan rijd. Moet je voor de gein eens proberen met je handen die metalen bracket zo te buigen, krijg je nooit voor elkaar.ja zo iets of ze hebben die doos tegen een muur aan gesmeten maar zelfs dan krijg je dit volgens mij niet voor elkaar
6200LEVerwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 18:16:
[...]
4 maanden RMA met een passief gekoelde oude ruilkaart als tijdelijke vervanging
Altijd..
Nee inderdaad. En dan vraag ik me ook af of die PCB niet beschadigt is door dat geweld. Stel je zou em gaan gebruiken zou ik er niet raar van opkijken als je in het begin of na een tijdje rare dingen tegen komt.PilatuS schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 20:12:
[...]
Dat lukt je met gooien niet. 1 zo'n doos is veel te licht om dat voor elkaar te krijgen. Dit moet wel met een pallet gebeurt zijn, alleen dat heeft genoeg gewicht als je er met 10km/u tegen een muur mee aan rijd. Moet je voor de gein eens proberen met je handen die metalen bracket zo te buigen, krijg je nooit voor elkaar.
Verwijderd
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=NUBEKMkQ9UY&feature=related]PilatuS schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 20:12:
[...]
Dat lukt je met gooien niet. 1 zo'n doos is veel te licht om dat voor elkaar te krijgen. Dit moet wel met een pallet gebeurt zijn, alleen dat heeft genoeg gewicht als je er met 10km/u tegen een muur mee aan rijd. Moet je voor de gein eens proberen met je handen die metalen bracket zo te buigen, krijg je nooit voor elkaar.
De versies die nu geleverd worden zijn bijna gegarandeerd reference design, wat in feite betekend dat elke kaart identiek is, en dat je dus ook bijvoorbeeld een msi bios op een sapphire kan zetten amirite?
Op zich wel interessant, is dus een kwestie van de fabrikant zoeken met de beste overclock utility..
Kaart zelf is niks aan te zien en werkt gewoon goed. De doos waarin het verzonden werd had totaal geen schade en de doos was ook gewoon goed opgevuld.

[ Voor 4% gewijzigd door Haywout op 10-01-2012 20:51 ]
Lekker lomp om zo met nieuwe dure kaarten om te gaan. Iemand jaloers?
Dus ik ben niet de enigeHaywout schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 20:47:
Ook mijn 7970 binnen van Informatique.. Lijkt er idd dat dat ze er niet zachtzinnig mee zijn omgegaan.
Kaart zelf is niks aan te zien en werkt gewoon goed. De doos waarin het verzonden werd had totaal geen schade en de doos was ook gewoon goed opgevuld.

Nee hoor. Het is momenteel allemaal refferenced kortom ze komen allemaal uit dezelfde fabriek. Zodra er straks custom PCB's komen krijg je wel verschillen. En dan zijn de MSI, Asus en Gigabyte kaarten vaak beter maar ook aanzienlijk duurder.Phorze schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 20:45:
Ik hoor hier geluiden over het ene merk beter dan de andere, nu ben ik fan van Sapphire, zojuist met tranen in mijn ogen afscheid genomen van mijn 4890 Vapor-X edities maar:
De versies die nu geleverd worden zijn bijna gegarandeerd reference design, wat in feite betekend dat elke kaart identiek is, en dat je dus ook bijvoorbeeld een msi bios op een sapphire kan zetten amirite?
Op zich wel interessant, is dus een kwestie van de fabrikant zoeken met de beste overclock utility..
[ Voor 7% gewijzigd door Paprika op 10-01-2012 21:49 ]
i seePaprika schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 23:09:
Was ook niet voor jou, maar een tip voor anderen in het algemeen.
[ Voor 5% gewijzigd door Astennu op 10-01-2012 23:14 ]
Volgens de mensen bij guru3d valt het echter reuze mee. Let wel: ze testen het op een andere, maar in mijn ogen reëlere afstand. http://www.guru3d.com/art...d-7970-crossfire-review/9NeFoRcE schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 15:17:
[...]
Ik wacht denk ik toch even op die XFX Black Edition van 1 ghz.
Ach ja, mocht het niet bevallen en echt een straaljager-in-huis zijn dan stuur ik hem wel terug. Ik ben nu eerder bang dat mijn Informatique-bestelling ook beschadigd aan kan komen..
En qua DB. Tja, ik heb meer vertrouwen in die double fan black xfx. Ik moet toch nog wachten op m'n cpu 3930K (echt een hoop geklooi om dat ding te krijgen!)...
Professioneel Heftruck Syndroom
Alle accesoires per fabrikant per kaart? Damn..Paprika schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 23:17:
Dat zou wel een gigantische lijst worden wanneer de non-reference modellen uitkomen.

[ Voor 9% gewijzigd door Fid3lity op 11-01-2012 09:40 ]
Zolang je salaris gewoon door gaat, heb je meestal niet echt heel veel last gelukkig.NeFoRcE schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 09:31:
Haha, wat nou crisis, hier wordt met honderderden euro's tegelijk gesmeten om een beetje beter te kunnen gamen! ;-)
En qua DB. Tja, ik heb meer vertrouwen in die double fan black xfx. Ik moet toch nog wachten op m'n cpu 3930K (echt een hoop geklooi om dat ding te krijgen!)...
Las tijdje terug ergens dat AMD bepaalde accessoires bij de launch van de 79x0 erbij stopt maar later weer weghaalt.Astennu schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 23:04:
Ja maar het ging om beter of slechter. Hier gaat het om extra of minder/andere spullen die er bij zitten.
Dus denk dat het een never ending story wordt om dit soort dingen te gaan bijhouden (in de TS).
[ Voor 31% gewijzigd door Help!!!! op 11-01-2012 10:06 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2