• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:34
Daarom hadden ze nu ook de tionese dingen verlaagd in prijs, maar doordat iedereen sowieso al recruit gear krijgt, koopt toch niemand het (behalve om gelijk weer te verkopen voor gratis credits). Recruit gear gratis krijgen was prima, zodat je gewoon een FP door kan komen en kan upgraden. Nu kan je zonder heel veel moeite de op één na beste gear kopen. BH gear dropt pas in HM ops, en dat is een totaal ander niveau dan BT HM keer op keer doen

edit: woei, post 7500 :+

[ Voor 3% gewijzigd door mat.hi.as op 11-12-2012 16:53 ]

Verwijderd

mat.hi.as schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 16:52:
Daarom hadden ze nu ook de tionese dingen verlaagd in prijs, maar doordat iedereen sowieso al recruit gear krijgt, koopt toch niemand het (behalve om gelijk weer te verkopen voor gratis credits). Recruit gear gratis krijgen was prima, zodat je gewoon een FP door kan komen en kan upgraden. Nu kan je zonder heel veel moeite de op één na beste gear kopen. BH gear dropt pas in HM ops, en dat is een totaal ander niveau dan BT HM keer op keer doen

edit: woei, post 7500 :+
recruit gear is toch voor pvp?

• mat.hi.as
Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 17:37:
[...]

recruit gear is toch voor pvp?
Klopt, maar je krijgt hem als je 50 wordt, en meestal loop je dan nog rond in item van level 45/49. In dat geval is die recruit set een enorme upgrade en genoeg om FP HM te lopen. Aan die expertise stat heb je inderdaad niks, maar de andere stats erop zijn genoeg om te compenseren

edit: wat ik nu hoor, is dat de nieuwe space mission niet te doen zijn met de volledig tier 7 armor. Iemand hier meer van gehoord of ervaren?

[ Voor 14% gewijzigd door mat.hi.as op 11-12-2012 23:01 ]

Verwijderd

Nu het F2P is ben ik weer begonnen, ditmaal een BH tank. lvl 12 nu, ik doe het rustig aan ivm het nu toch F2P is. Mischien dat ik weer resub als ik level 50 aangetikt hebt.

Die mounts etc die je nu kan kopen zien er geinig uit, maar uit ervaring (collectors edition) speel je maar een enkel keertje met die mounts/ pets/ etc en dan ligt het weer digitaal te verstoffen.

Ik hoop dat men meer focus op de sociale aspecten van een MMO gaan zetten, en er dus meer speler interactie komt oa ingame " gamble" spelletjes, Bounty hunter/assasinate lists van random players, pod racing etc.

En nieuwe capital city`s, om een of andere reden vind ik de fleets saai en lelijk, en is het een reskin voor beide kanten.

• Rhip
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:22
mat.hi.as schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 19:27:
[...]

Klopt, maar je krijgt hem als je 50 wordt, en meestal loop je dan nog rond in item van level 45/49. In dat geval is die recruit set een enorme upgrade en genoeg om FP HM te lopen. Aan die expertise stat heb je inderdaad niks, maar de andere stats erop zijn genoeg om te compenseren

edit: wat ik nu hoor, is dat de nieuwe space mission niet te doen zijn met de volledig tier 7 armor. Iemand hier meer van gehoord of ervaren?
ik ben net 50 gedinged op m'n sage. en gebruik de tionese zeker wel. vanwege de setbonus voor PVE ik heb 4 pieces ook al gelijk geaugmented. waarom dan?? ik verplaats de mods van de campain gear er wel in. is ook veel goedkoper dan iedere keer opnieuw te augmenten. En je blijft de set bonus houden.

Verder over de space missions, heb ik gehoord dat ze zelf moeilijk kunnen zijn in volledig tier 7 armor. Je kunt ze het best nu op de gtn kopen want ze schijnen nu nog goedkoop te zijn. vooral als je het vergelijkt dat je 500 fleet commendations kosten per stuk.
Ik heb zelf nog geen space missions gedaan.

Verwijderd

\ga vanavond is de space missions proberen, ben benieuwd.

@spunker,
De capital cities mogen inderdaad wel wat worden aangepast. Bij empire zou dit Dromund kaas kunnen zijn en republic coruscant om het een beetje fris te houden. Het nadeel is wel dat de laadtijden om in de city te komen omhoog gaan, wat niet echt leuk is voor de mensen die pvp'en (doe ik zelf niet zo veel) omdat ze dan steeds alles moeten gaan inladen.

Dat is iets wat ze moeten aanpassen, de laadtijden. Ik snap gewoon niet dat het soms zo lang duurt voor iets is ingeladen, ik vindt zelfs de tijd die moet worden geladen om je ruimteschip in te komen te hoog. Ik denk zeker dat het wel anders kan.

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-11 12:51

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

Ik ben ook net weer begonnen maar zoals eerder loop ik zelf (geloof het of niet) tegen het probleem aan van het levelen. Ik vind het lang duren.
Zo heb ik gisteren een uur gespeeld en ben ik net een halve level omhoog gegaan op level 24.
Ik doe vooral missies met af en toe en space mission of warzone voor de daily. Hoeveel uur is normaal tot level 50?

Ik heb ook het gevoel zeer squishy te zijn als marauder. Welke spec is handig om te levelen en kan ik van vett ook een healer maken?

• mat.hi.as
Het duurt toch wel een tijdje voordat je level 50 bent. Wat het wel kan versnellen zijn verschillende character perks kopen, zodat je 6% ( * aantal gekochte levels) bonus exp krijgt voor bijvoorbeeld flashpoint kills of space missions. Natuurlijk uitloggen in Cantina's/ships helpt ook een hoop.

Heroic (2+ en 4) missies geven bijna altijd blauwe gear, wat meestal een stuk beter is wat je op dat moment hebt, waardoor je minder squishy bent. Kijk anders ook even op GTN, misschien zitten daar nog wat leuke upgrades tussen. Zo kan je misschien ook kijken naar een might stim, extra strength (en power) kunnen natuurlijk nooit kwaad. Voor het level zijn er ook bonus exp stims te vinden op GTN, die je normaal in de Cartel markt moet kopen. Wat de huidige prijzen zijn weet ik niet, maar ze zijn wel met credits te kopen. Dat zou een bonus van 25% zijn. Als je dan full rested een flashpoint ingaat, kan je makkelijk een level omhoog zijn gegaan, zeker als je ook nog eerder genoemde character perks hebt gekocht.

Vette kan geen healer worden, die skills krijgt ze niet. Je
spoiler:
derde poppetje (of vierde dus, zonder die droid), is wel een healer.

• Rhip
Doe af en toe een fp daar krijg je ook mooie gear van.

• Walance
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-12 21:22

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

Levelen traag? Ik heb nog nooit een mmo gespeeld/gezien waarbij je sneller levelt dan in swtor. Misschien zijn mmo's gewoon niets voor jou dan. Ik heb er toch wel een paar manden gedaan om level 50 te worden, maar dan had ik wel tussendoor andere karakters gemaakt en zo.

Maurauder is inderdaad squishy, dat zijn de meeste damage dealers. Vette kan geen healer worden, maar elke class krijgt wel een keer een healer.

Ik speel nu voor 2 of 3 weken een marauder en ik ben nu level 36. Ik vind het zeer snel gaan eigenlijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Walance op 12-12-2012 13:32 ]

• Awaken1

Awaken1

mat.hi.as schreef op woensdag 12 december 2012 @ 13:29:
Het duurt toch wel een tijdje voordat je level 50 bent. Wat het wel kan versnellen zijn verschillende character perks kopen, zodat je 6% ( * aantal gekochte levels) bonus exp krijgt voor bijvoorbeeld flashpoint kills of space missions. Natuurlijk uitloggen in Cantina's/ships helpt ook een hoop.

Heroic (2+ en 4) missies geven bijna altijd blauwe gear, wat meestal een stuk beter is wat je op dat moment hebt, waardoor je minder squishy bent. Kijk anders ook even op GTN, misschien zitten daar nog wat leuke upgrades tussen. Zo kan je misschien ook kijken naar een might stim, extra strength (en power) kunnen natuurlijk nooit kwaad. Voor het level zijn er ook bonus exp stims te vinden op GTN, die je normaal in de Cartel markt moet kopen. Wat de huidige prijzen zijn weet ik niet, maar ze zijn wel met credits te kopen. Dat zou een bonus van 25% zijn. Als je dan full rested een flashpoint ingaat, kan je makkelijk een level omhoog zijn gegaan, zeker als je ook nog eerder genoemde character perks hebt gekocht.

Vette kan geen healer worden, die skills krijgt ze niet. Je
spoiler:
derde poppetje (of vierde dus, zonder die droid), is wel een healer.
Bedankt! Zal eens even kijken hoeveel het helpt.

• BartKers
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-12 19:40
Awaken1 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 13:07:
Ik ben ook net weer begonnen maar zoals eerder loop ik zelf (geloof het of niet) tegen het probleem aan van het levelen. Ik vind het lang duren.
Zo heb ik gisteren een uur gespeeld en ben ik net een halve level omhoog gegaan op level 24.
Ik doe vooral missies met af en toe en space mission of warzone voor de daily. Hoeveel uur is normaal tot level 50?

Ik heb ook het gevoel zeer squishy te zijn als marauder. Welke spec is handig om te levelen en kan ik van vett ook een healer maken?
Voor talent builds gebruik ik deze site:
http://www.noxxic.com/swtor/
Daar kan je afhankelijk van je speelstijl verschillende talent builds kiezen. Er wordt ook advies gegeven op welke stats je moet focussen.

Verder zou ik als tip willen meegeven om custum (oranje) gear te gebruiken en dan upgrades te kopen van de commendations die je op elke planeet krijgt voor het halen van missies. Voor 11 commendations kan je al een heel item voorzien van goede stats.

Ik moet wel zeggen dat ik de melee DPS het lastigste vond om te levellen. Tank, range dps en zelfs de healer vond ik makkelijker om te levellen. Maar misschien kwam dat omdat ik geen goede stats/build had voor mijn melee dps en het mijn eerste character was.

[ Voor 9% gewijzigd door BartKers op 12-12-2012 14:29 ]

• Rhip
mijn eerste character ging bij mij ook langzamer, m'n 2e character ging al een stuk sneller. hier had ik wel warzone experience gekocht via legacy.

Verwijderd

BartKers schreef op woensdag 12 december 2012 @ 14:23:
[...]

Voor talent builds gebruik ik deze site:
http://www.noxxic.com/swtor/
Daar kan je afhankelijk van je speelstijl verschillende talent builds kiezen. Er wordt ook advies gegeven op welke stats je moet focussen.

Verder zou ik als tip willen meegeven om custum (oranje) gear te gebruiken en dan upgrades te kopen van de commendations die je op elke planeet krijgt voor het halen van missies. Voor 11 commendations kan je al een heel item voorzien van goede stats.

Ik moet wel zeggen dat ik de melee DPS het lastigste vond om te levellen. Tank, range dps en zelfs de healer vond ik makkelijker om te levellen. Maar misschien kwam dat omdat ik geen goede stats/build had voor mijn melee dps en het mijn eerste character was.
Op zich was mijn sentinel (sith marauder) het snelst geleveld van al me characters. Het belangrijkste aan meleedps is dat je goeie gear hebt. Ze zijn meer gear afhankelijk omdat ze in het midden van het gevecht zitten (dat wil zeggen, ze worden vaker geraakt). Met ranged dps stuur je meestal je tank comp erin en schiet je gewoon van ver zonder dat je wordt geraakt. Je comp gaat misschien af en toe dood maar dat maakt weinig uit.

Als je melee gaat upgrade dan als eerste je hilts en daarna armor slots. Vervolgens de rest.

In conclusie, melee lvled snel als je goeie gear hebt, want sentinels doen wel ontiegelijke veel dmg in vergelijking met andere classes.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2012 14:42 ]

• mat.hi.as
Een inheritance weapon/armoring is ook de koop op de tweede planeet waar je komt. Die koop je meestal rond level 16/18, en kan makkelijk mee tot 26. Verder heb je niks aan die inhertitance kits, dus je kan ze het beste gelijk kopen.

• Rhip
Awaken1 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 13:07:

het lvlen in swtor gaat zeker niet traag. wat wel handig is om te weten is dat je niet maar 1 missie tegelijkertijd moet doen. probeer zo veel missies tegelijk te pakken. je word ook bij alle planets van de ene plek naar de andere plek gestuurd. zorg dat je eerst een plek helemaal af hebt voordat je naar de volgende plek gaat.
en als je de space missions niet doet en alleen missies doet gaat het ook sneller.
kijk bij voorbaad allleen de class mission story. wat ook handig is is dat je 3/4 lvls boven het minimumlevel bent wat nodig is voor die wereld. bijv. minimum level 17 = zorg dat je lvl 20 bent. dit zal het levelen ook makkelijker maken.
Doe dan wel gewoon alle quests en sla er niet een over "omdat je toch wel genoeg xp hebt". Genoeg xp heb je pas als je level 50 bent!

• mat.hi.as
verkerk20 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 17:04:
[...]

kijk bij voorbaad allleen de class mission story. wat ook handig is is dat je 3/4 lvls boven het minimumlevel bent wat nodig is voor die wereld. bijv. minimum level 17 = zorg dat je lvl 20 bent. dit zal het levelen ook makkelijker maken.
Krijg je niet relatief een stuk minder xp, waardoor je 1-2 levels minder 'verdiend' per planeet?

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:20

The Chosen One

Zie signature!

Ik zorg juist dat ik zo dicht mogelijk bij het advieslevel bent, stuk leuker om te spelen dan. Probeer vaak ook geen/zo min mogelijk bonus quests/gedeeltes te doen om niet teveel exp te krijge.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• Rhip
mat.hi.as schreef op woensdag 12 december 2012 @ 17:08:
[...]

Krijg je niet relatief een stuk minder xp, waardoor je 1-2 levels minder 'verdiend' per planeet?
Nee de hoeveelheid xp die je krijgt word er niet minder op

Verwijderd

Wat ik vooral merk is dat ik vaak 3 levels te laag ben voor missies en dan is het best frustrerend spelen.
En eindigd het vaak in een level of twee mobs grinden, wat echt saai is.

Ben nu lvl 14 BH Powertech en heb mijn schip en companion al, als een sith zijnde heb je net khel val op lvl 14, het lijkt wel alsof sommige classes sneller over verbeteringen beschikken dan andere classes.

Ik ga denk weer resubben, nu vooral dat je al een mount kan hebben vanaf level 10, word het weer aangaan van een sub erg aantrekkelijk.

Hoewel ik de vrijheid van f2p ook erg fijn vind, ik voel me niet verplicht om swtor te spelen omdat ik er niet voor betaal, zo kan ik het makkelijk een maandje of 2/3 liggen en weer oppakken.

• mat.hi.as
Dat je te laag level bent ligt aan jezelf (no offence hoor :P). Zoals hierboven al gezegd wordt, blijf boven het aanbevolen, dan gaat het een stuk rapper. Als je met 14 al achterloopt, heb je niet 80% van alle extra missies (dus buiten je main questline) gedaan. Probeer er anders af en toe een Flashpoint, warzone of space mission toe te doen. Is een leuke afwisseling, en geeft leuke bonus experience en/of gear.

Volgens mij krijgen de F2P-ers ook minder xp vanaf level 10, hoeveel dat invloed heeft op jou persoonlijk weet ik niet, ik heb er nog nooit iemand over gehoord.

Dat de verbeteringen per class veranderen klopt zeer zeker. Als BH merc healer kreeg ik pas als laatste een tank, terwijl je die als SIth Sorc al direct krijgt (Khem). Gelukkig maar, anders facerollde ik er al helemaal doorheen tot 50 :+

• Rhip
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2012 @ 02:03:
Wat ik vooral merk is dat ik vaak 3 levels te laag ben voor missies en dan is het best frustrerend spelen.
En eindigd het vaak in een level of twee mobs grinden, wat echt saai is.

Ben nu lvl 14 BH Powertech en heb mijn schip en companion al, als een sith zijnde heb je net khel val op lvl 14, het lijkt wel alsof sommige classes sneller over verbeteringen beschikken dan andere classes.

Ik ga denk weer resubben, nu vooral dat je al een mount kan hebben vanaf level 10, word het weer aangaan van een sub erg aantrekkelijk.

Hoewel ik de vrijheid van f2p ook erg fijn vind, ik voel me niet verplicht om swtor te spelen omdat ik er niet voor betaal, zo kan ik het makkelijk een maandje of 2/3 liggen en weer oppakken.
Als je echt op lvl 14 al je schip hebt heb je een heel groot deel van de quests overgeslagen! dit licht dus niet aan het spel maar aan jezelf.
Dit kun je makkelijker maken door af en toe een flashpoint te doen of af en toe een warzone.
En de mount die je op level 10 krijgt kan alleen via legacy, dus je moet eerst al een character hebben die storyline al heeft uitgespeeld(niet helemaal)
mat.hi.as schreef op donderdag 13 december 2012 @ 06:31:
Dat je te laag level bent ligt aan jezelf (no offence hoor :P). Zoals hierboven al gezegd wordt, blijf boven het aanbevolen, dan gaat het een stuk rapper. Als je met 14 al achterloopt, heb je niet 80% van alle extra missies (dus buiten je main questline) gedaan. Probeer er anders af en toe een Flashpoint, warzone of space mission toe te doen. Is een leuke afwisseling, en geeft leuke bonus experience en/of gear.

Volgens mij krijgen de F2P-ers ook minder xp vanaf level 10, hoeveel dat invloed heeft op jou persoonlijk weet ik niet, ik heb er nog nooit iemand over gehoord.

Dat de verbeteringen per class veranderen klopt zeer zeker. Als BH merc healer kreeg ik pas als laatste een tank, terwijl je die als SIth Sorc al direct krijgt (Khem). Gelukkig maar, anders facerollde ik er al helemaal doorheen tot 50 :+
F2P-ers krijgen niet minder xp. dit is een fout die velen maken.
betaalde spelers krijgen alleen meer xp. het is wel waar dat F2P-ers geen rested XP krijgen.
Een hele hoop f2p-ers zeuren ook dat ze geen sprint hebben. en inderdaad ze hebben de eerste 14 levels geen sprint maar daarna kunnen ze gewoon sprint krijgen. Zoals het altijd al is geweest.
Veel subbed spelers doen ook warzones en/of flashpoints tussendoor.
En ze hebben de storyline vaak al een keer uitgespeeld (op een andere class) waardoor ze bij veel quests al precies weten hoe ze de bonus objectives en sidequests moeten halen.

Daardoor lijkt het alsof ze meer XP krijgen.

TheS4ndm4n#1919

• Awaken1

Awaken1

Ik denk dat ik mijn probleem weet:

-Ik dacht dat space missions kort waren (telkens 4-5 minuten), maar in werkelijkheid was ik een kwartier per missie bezig (2 space missions). Ik kon met gewoon questen vaak al veel sneller, veel meer exp verdienen.
-PVP daily! verdomme 9k experience en nog redelijk wat warzone exp tijdens het vechten. Samen zorgt dit voor een veel beter exp/hour moyenne dan wat ik eerst deed.

Sterker nog, gisteren een uur gemeten en dit vergeleken met de dag ervoor: 66% meer exp/hour.
Daarbij moet ik wel zeggen dat ik een aantal codex entries voor die nieuwe warzone heb gekregen.
Maar ik weet nu wat ik moet doen, heel erg bedankt voor de tips.

Heb ik wel nog een vraag die ik eventueel vanavond thuis zou kunnen googlen maar op het werk krijg ik telkens een geblockte site: waar vind ik warzone exp boost van de legacy set? Ik kan nergens fatsoenlijke informatie hierover vinden.

Verwijderd

Klopt dit is mijn 3e BH dus ik rush door alle story lines heen, michien toch wat gas terug nemen en die bonus missies er toch maar weer bijpakken :P

Ik weet nog mijn eerste char heb ik puur met pvp geleved van 10 tot 50, toen je nog een shitload aan credits/ xp en recommendations kreeg :P en er nog geen vote kick functie was :+

• CrashandBurn76
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-12 04:18
Door je planet quests af te wisselen met een aantal PVP Warzones, kan je zeker als low lvl speler op een snelle manier lvl-en. Deze strategie werkt minder makkelijk als je boven lvl 30 komt.

• Rhip
CrashandBurn76 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 10:32:
Door je planet quests af te wisselen met een aantal PVP Warzones, kan je zeker als low lvl speler op een snelle manier lvl-en. Deze strategie werkt minder makkelijk als je boven lvl 30 komt.
Dan is de hoeveelheid gold ook niet meer genoeg. en gaan de gewone quest ook sneller.

Verwijderd

Is het mogelijk om cartel coins met credits te kopen? indien ja, is er een matrix beschrikbaar?

• Rhip
Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 02:22:
Is het mogelijk om cartel coins met credits te kopen? indien ja, is er een matrix beschrikbaar?
Nee CC kun je alleen met echt geld kopen, je kunt ze ook niet aan een vriend geven als "gift".

• Walance

Walance

Je kan wel alle cartel items kopen van andere spelers. Voor zover ik weet is alles bind on equip/use. Wanneer je iets koopt in de cartel market, is dat wel bound voor 2 dagen of zo, maar daarna kun je het gewoon verkopen (zolang je het item in de tussentijd niet hebt gebruikt).

Verwijderd

Gister voor het eerst EV (story mode) gedaan met me guild. In 1x helemaal gecomplete dus was we tevreden ook al was het maar story mode. Aangezien niemand het ooit nog had gedaan ben ik wel blij dat we hem in 1x hebben gehaald. We waren bij de laatste baas wel een stuk of 6x gewhiped omdat we niet door hadden hoe die elektrische baletjes werkten die op je af komen :P.
Volgende keer HM \o/.

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:44
Walance schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 10:15:
Je kan wel alle cartel items kopen van andere spelers. Voor zover ik weet is alles bind on equip/use. Wanneer je iets koopt in de cartel market, is dat wel bound voor 2 dagen of zo, maar daarna kun je het gewoon verkopen (zolang je het item in de tussentijd niet hebt gebruikt).
Indeed, zo heb ik dusver eigenlijk bijna al mijn cartel market items aangeschaft door mijn ingame credits te gebruiken. Heb daar toch plenty van. Ook voor bijv cargo bay upgrades is het erg handig. Normaal kost bay 4 + 5 iets van 1 mill + 3 mill ofzo, terwijl de cartel items voor < 200k per piece verkopen en ook die bays gewoon unlocken.

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Heb met me gekregen CC aantal keer inventory slots geunlocked. Ben pas net begonnen met een 2e char dus alle chars benefitten daar flink van. Moet even wachten tot ik me gratis 500 CC krijg en dan kan ik die laatste rij unlocken.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• Rhip
The Chosen One schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 09:56:
Heb met me gekregen CC aantal keer inventory slots geunlocked. Ben pas net begonnen met een 2e char dus alle chars benefitten daar flink van. Moet even wachten tot ik me gratis 500 CC krijg en dan kan ik die laatste rij unlocken.
ik zou zeggen dat dat een beetje zonde van je cc is. deze kun je beter met credits kopen want het is toch niet duur

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Tja een lelijke speeder kopen vind ik onzin, en tis meer dan duur genoeg. Vooral de laatste paar balken. En dat dan maal 7-10 future characters.

Verwijderd

Hmmm mischien dan toch maar niet subscriben, maar gewoon credits grinden, houdt me gelijk langer bezig ingame.

• Rhip
Verwijderd schreef op maandag 17 december 2012 @ 01:57:
Hmmm mischien dan toch maar niet subscriben, maar gewoon credits grinden, houdt me gelijk langer bezig ingame.
iedere dag alle daily's = 2.3 mil in een week :)

• psychodude
verkerk20 schreef op maandag 17 december 2012 @ 09:26:
[...]

iedere dag alle daily's = 2.3 mil in een week :)
Enkel jammer dat als F2P user je een credit cap hebt van... 300k? 350k? iig iets in die orde.

Daarmee is het kopen van cartel coin items op de GTN momenteel dan ook meer iets voor subbers om te doen, dan voor f2p spelers.

[ Voor 19% gewijzigd door psychodude op 17-12-2012 09:34 ]

• Awaken1

Awaken1

Wat zien jullie nou als beste koop in de Cartel market?

Ik zie die gear op level 30 en dat lijkt me toch wel mooi om even mee te levelen en pvpen.
En die lelijke speeder, maar voor de rest lijken alleen de boosts me wat interessant.
Maar goed, wat zien jullie als goede koop?

• Rhip
Awaken1 schreef op maandag 17 december 2012 @ 11:17:
Wat zien jullie nou als beste koop in de Cartel market?

Ik zie die gear op level 30 en dat lijkt me toch wel mooi om even mee te levelen en pvpen.
En die lelijke speeder, maar voor de rest lijken alleen de boosts me wat interessant.
Maar goed, wat zien jullie als goede koop?
Gear zou ik niet kopen in de cartel market voor de stats, enkel voor de looks. Verder heb ik zelf carbonite chamber gekocht. en een groot deel van de unlocks voor je schip. Verder kunnen er leuke dingen in de verschillende packs zitten.
en rocket boots!

Verwijderd

Heb zelf uit de cartel market legacy unlocks gekocht dacht ik. In ieder geval 'altijd respeccen' op me operative en jedi shadow. Zodat ik tank of heal spec kan gaan voor flashpoints en ops en quests gewoon in dps spec kan doen.

Verder heb ik alleen maar experience boosts gekocht.

• psychodude
Rocket boots, eigenlijk een must buy, aardig voordelig. Daarnaast heb ik wat GTN slots erbij gekocht, gemakzucht met name, om niet tussen chars te hoeven switchen om > 50 items op GTN te plaatsen. En een setje voor de looks.

Verder zit er als sub niet heel veel tussen op dit moment wat echt een must-buy is.

• Rhip
psychodude schreef op maandag 17 december 2012 @ 14:44:
Verder zit er als sub niet heel veel tussen op dit moment wat echt een must-buy is.
de ship unlocks

vendor op je schip = crafting crits op je droid(s)
training dummy's pvp en pve
gtn op je schip
mail op je schip kijken

• Wilibrord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-12 15:52
Rocket boots!
In vergelijking met de 1 of 2KK credits die ze normaal kosten, is 300CC echt spotgoedkoop. (en dan krijg je ze nog op alle characters)
Leuk om te kopen nu op de GTN, zijn die adaptive mounts.. Rond de 7-8K credits voor een speeder die je hele char meegaat. Ik heb ze wel eens voor 3K zien staan.

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 16:24
Ik heb van het weekend maar een sub genomen.
Game is erg veranderd en imo een stuk beter geworden. Is nog steeds niet perfect maar misschien is geen enkele MMO dat ooit :)

Van de CC heb ik die legacy XP boosts genomen en extra back back ruimte (account wide)

FUMES et CARNES

• Rhip
je kunt vanaf vandaag de expansie pre orderen.Spring 2013 zou hij live moeten komen en als je voor 7 januari besteld kun je ook nog 5 dagen eerder beginnen:)
Tevens krijgen subs 50% korting
expansie kost €20,-

• Iusedto
Zit het net te lezen.
Wel wat weinig informatie beschikbaar vind ik

FUMES et CARNES

Verwijderd

Expansie komt wel erg snel naar mijn mening (vooral kijkend op de dalende populariteit). Een goede patch (met nieuwe content en dergelijke) had denk ik wel een goede 'goodwill' laten zien vanuit de developers kant. Nadat deze content dan uit was hadden ze de 'echte' expansion kunnen bekendmaken.

Nu heb ik het gevoel van 'We hebben dalende subscribers laten we de xpansion snel uitbrengen voordat zij ook weg zijn' :P

• Rhip
Iusedto schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 14:55:
Zit het net te lezen.
Wel wat weinig informatie beschikbaar vind ik
klopt, wat we weten is dat er ee nieuwe wereld komt, maceb/makeb
lvl cap word 55
de story line is faction based dus niet ieder class heeft zijn eigen story line(dacht ik)
Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 16:07:
Expansie komt wel erg snel naar mijn mening (vooral kijkend op de dalende populariteit). Een goede patch (met nieuwe content en dergelijke) had denk ik wel een goede 'goodwill' laten zien vanuit de developers kant. Nadat deze content dan uit was hadden ze de 'echte' expansion kunnen bekendmaken.

Nu heb ik het gevoel van 'We hebben dalende subscribers laten we de xpansion snel uitbrengen voordat zij ook weg zijn' :P
HOevaak hebben we al nieuwe patches gezien?
EC
TFB
Nieuwe warzone's
Legacy

Verwijderd

verkerk20 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 16:19:
[...]

klopt, wat we weten is dat er ee nieuwe wereld komt, maceb/makeb
lvl cap word 55
de story line is faction based dus niet ieder class heeft zijn eigen story line(dacht ik)

[...]

HOevaak hebben we al nieuwe patches gezien?
EC
TFB
Nieuwe warzone's
Legacy
Dat klopt als jij vanaf het begin gesubbed was heb je die patches meegemaakt. Maar ze willen toch net juist nieuwe spelers trekken. Dan komen die nieuwe spelers er en mogen ze direct geld gaan neertellen voor een nieuwe expansion terwijl ze nog in een 'testfase' zitten.

Begrijp me nie verkeerd though, ik vindt het alleen maar logisch dat er een expansion komt maar ik vindt de timing gewoon niet handig. Mensen komen net het spel 'herontdekken' en BAM koop de expansion! Je moet ze dan overhalen om te subben EN de expansion te kopen. Had nog een free content patch uitgebracht om de spelers wat meer te binden en DAN de expansion.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2012 16:34 ]

• Rhip
Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 16:33:
[...]

Dat klopt als jij vanaf het begin gesubbed was heb je die patches meegemaakt. Maar ze willen toch net juist nieuwe spelers trekken. Dan komen die nieuwe spelers er en mogen ze direct geld gaan neertellen voor een nieuwe expansion terwijl ze nog in een 'testfase' zitten.

Begrijp me nie verkeerd though, ik vindt het alleen maar logisch dat er een expansion komt maar ik vindt de timing gewoon niet handig. Mensen komen net het spel 'herontdekken' en BAM koop de expansion! Je moet ze dan overhalen om te subben EN de expansion te kopen. Had nog een free content patch uitgebracht om de spelers wat meer te binden en DAN de expansion.
Nee inderdaad heb je helemaal gelijk in.(ff van een ander persepectief bekijken:))
Ben trouwens wel benieuwd of makeb/lvlcap voor f2p ook gratis is.

• Wilibrord
Voor zover ik weet, blijft f2p steken op de lvl 50 cap, dus geen Makeb.

Had echt gehoopt dat ze niet met dit soort geldklopperij zouden beginnen, en mogelijk wordt dit voor mij de finale reden om de stekker eruit te trekken.

• Rhip
Wilibrord schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 21:08:

Had echt gehoopt dat ze niet met dit soort geldklopperij zouden beginnen, en mogelijk wordt dit voor mij de finale reden om de stekker eruit te trekken.
cataclysm, and MoP bij WoW zijn dat dan ook geldklopperijen?

• psychodude
Wilibrord schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 21:08:

F2P kan ook de expansion kopen. Voor F2P kost het 20$, voor P2P 10$.

• Wilibrord
cataclysm, and MoP bij WoW zijn dat dan ook geldklopperijen?
Van de zuiverste soort.
Waarom niet iemand die minstens 10 maanden gesubscribed was sinds het begin (of 90% van de tijd sinds de vorige expansion bijvoorbeeld) de expansion gratis geven?

[ Voor 45% gewijzigd door Wilibrord op 18-12-2012 22:07 ]

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Omdat je toen betaalde voor de updates gewoon en te kunnen spelen.
Vind 50% korting verdomd netjes.

8,- voor die mini-uitbreiding heb ik direct gedaan.

• Wilibrord
Je vindt 50% netjes omdat iedereen de standaard van Blizzard als "normaal" aanvaard heeft.
Kijk naar EVE Online, daar zit men al aan 18 expansions, en daar heeft nog niemand 1 cent voor moeten betalen. "CCP provides expansions free of charge to its subscribers". Het kan dus ook anders.

Verwijderd

Hier in hong kong koop je WOW gewoon de laaste expansie voor 3 euro en daar zitten alle vorige delen bij inbegrepen. Maandelijkse fee is ook erg laag.

In europa word je gewoon dik een oor aangenaaid.

• Iusedto
Expansion voor een tientje is geen geld imo :)

Gisteren weer heerlrijk vermaakt in SWTOR.
De hele discussie over de expansie is bizar vind ik. Hoe kan je nu klagen over een expansie ?
Als je het niets vind moet je hem niet kopen :)

FUMES et CARNES

• psychodude
Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2012 @ 01:57:
Hier in hong kong koop je WOW gewoon de laaste expansie voor 3 euro en daar zitten alle vorige delen bij inbegrepen. Maandelijkse fee is ook erg laag.

In europa word je gewoon dik een oor aangenaaid.
Tsja, verschil in markt. Ze weten gewoon dat er in het westen meer te halen valt. Geef ze eens ongelijk om daar niet van te profiteren. Zeker om de development costs met full VO te kunnen blijven dekken zijn die inkomsten goed nodig.

• CrashandBurn76
Ik moet zeggen dat ik 8 euro voor de expansion ook gewoon schappelijk vind. Ik heb hem dan ook gelijk gekocht.

De discussie over de kosten en de beperkingen van F2P wordt ik zo langzamerhand ook een beetje moe. Voor sommige mensen is het gewoon nooit goed.

• Iusedto
CrashandBurn76 schreef op woensdag 19 december 2012 @ 10:21:
Voor sommige mensen is het gewoon nooit goed.
Inderdaad _/-\o_

Volgens mij is dit momenteel, en eerlijk gezegd al langere tijd, een probleem in met name MMO's.
Mensen willen alles, liefst in hapklare brokken en dan nog gratis ook.

Ach, ik vermaak me kostelijk in SWTOR en dat is voor mij meer dan voldoende 8)

FUMES et CARNES

• davey28
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:48
Ik ben sinds een aantal weken weer aan het spelen, (had even andere prio's) maar ik vermaak me weer prima in SWTOR, als je een Star Wars fan bent en je kan er een spel zoals dit van spelen is toch helemaal geweldig, of niet dan?

ik zag F2P, en ik dacht van ja leuk voor mensen die te gierig zijn om te betalen voor een compleet spel. ik ben meteen weer een subscriber geworden. Ik moet weliswaar nog voor het eerst 50 worden maar ik vermaak me weer prima met de storyline :D... ik zoek alleen nog een leuke guild ^^ suggesties iemand?

Dlc voor 50% voor een subscriber is toch perfect geregeld, wat wil je nog meer. dit doen ze beduidend beter als dat ze in WoW doen.

• mat.hi.as
davey28 schreef op woensdag 19 december 2012 @ 10:40:
Ik ben sinds een aantal weken weer aan het spelen, (had even andere prio's) maar ik vermaak me weer prima in SWTOR, als je een Star Wars fan bent en je kan er een spel zoals dit van spelen is toch helemaal geweldig, of niet dan?

ik zag F2P, en ik dacht van ja leuk voor mensen die te gierig zijn om te betalen voor een compleet spel. ik ben meteen weer een subscriber geworden. Ik moet weliswaar nog voor het eerst 50 worden maar ik vermaak me weer prima met de storyline :D... ik zoek alleen nog een leuke guild ^^ suggesties iemand?

Dlc voor 50% voor een subscriber is toch perfect geregeld, wat wil je nog meer. dit doen ze beduidend beter als dat ze in WoW doen.
Op Red Eclipse heb je natuurlijk Empire of Tweakers en Republic of Tweakers. Daarmee zijn we ook goed bezig met ops en altijd bereid om nieuwe tweakers te verwelkomen!

• psychodude
Iusedto schreef op woensdag 19 december 2012 @ 10:26:
Volgens mij is dit momenteel, en eerlijk gezegd al langere tijd, een probleem in met name MMO's.
Mensen willen alles, liefst in hapklare brokken en dan nog gratis ook.
Sterker nog, mensen willen ook allemaal dat iedere MMO aansluit op hun persoonlijke wensen. En vervolgens klagen richting een developer als dat niet het geval is.

Bijv. het gehele sandbox vs themepark gebeuren. Al lang geleden gedurende development werd aangegeven dat het een themepark game zou gaan worden. Tot de dag van vandaag klaagt men nog steeds steen en been dat BioWare het moet revampen naar een sandbox game.

Daarnaast zijn er ook nog eens vele onrealistische verwachtingen. Neem bijvoorbeeld de wens tot large scale open world PvP, welk vervolgens moet draaien op een core2duo @ 2.4 Ghz met een GTX260 en 4GB RAM, maar nog steeds 100 fps zou moeten trekken op 1080p.

En dan nog zogenaamd de bugs, welk vele malen erger zouden zijn dan in iedere andere MMO. Toegegeven er zitten een aantal bugs in, maar de lijst is vrij beperkt en er zijn eigenlijk geen echte game breaking bugs.

Het lijkt erop alsof continue door blijven ranten en trollen simpelweg de nieuwste vorm van endgame is geworden in MMO's. En SWTOR is niet de enige community waarin dat gebeurd, de verhalen zijn in diverse titels soortgelijk. Het gras is altijd groener bij de buren.
mat.hi.as schreef op woensdag 19 december 2012 @ 11:24:
[...]
Op Red Eclipse heb je natuurlijk Empire of Tweakers en Republic of Tweakers. Daarmee zijn we ook goed bezig met ops en altijd bereid om nieuwe tweakers te verwelkomen!
Uit pure interesse, hoe zitten de Tweakers guilds tegenwoordig progression wise? Lukt het een beetje om mee te komen als serieuze guild of?

• Rhip

ik weet niet op welke server je zit, maar op Tomb of Freedom Nadd hebben we "The Dutch Republic" (republic side ofc).

• Awaken1

Awaken1

Wat is beter?

De prijs? Ja dat klopt die is beter.
Maar de content is nu nog gissen.
Zoals ik het zie komen er:
5 nieuwe levels
Nieuwe ops en fp. Geen idee hoe veel.
Nieuwe planeet.

Dit is nog niet echt veel, waar bij WoW vaak (in het verleden) meer gamechanging veranderingen werden toegevoegd als nieuwe crafting, nieuwe classes, nieuwe races, nieuwe vorm van transportatie.
Dit is op het moment bij SWTOR nog niet aangekondigd. Dan moet je jezelf afvragen wat jij waardig vind voor 8 euro. Ik vind het op het moment wat mager voor die 8 euro extra, maar zal het uiteindelijk toch wel kopen.

Ik denk dat veel mensen vallen over de hoeveelheid content die ogenschijnlijk in de expansion zal komen. Dit lijkt mij op het moment nog wat mager, maar het blijft giswerk.

• mat.hi.as
psychodude schreef op woensdag 19 december 2012 @ 11:45:
[...]

[...]

Uit pure interesse, hoe zitten de Tweakers guilds tegenwoordig progression wise? Lukt het een beetje om mee te komen als serieuze guild of?
Dat zit wel snor. TFB HM is gecleared vorige week. Gisteravond TFB HM 16 mans tot 4e baas gekomen, daar niet gehaald door de hectiek (met 16 man richting paal lopen, 5 balletjes, chaos alom :D). EC NiM is volgens mij de eerste baas down, verder is het nog niet geprobeerd/gelukt (naar mijn weten). Nog niet alles is dus gecleared, maar het lijkt meer een kwestie van tijd totdat alles down is gegaan.

Verwijderd

Weet niet waar ik et moet posten maar aangezien dit de enige game is die ik op dit moment speel zal i het hier ff posten. Heb nog een kortingsbon liggen van 100eu die dit jaar nog moet worden ingewisseld. Wil nu me computer upgraden maar wat kan ik het best upgraden met dit systeem om swtor beter te laten lopen?

Processor: AMD Athlon II X4 620 (4x 2600Mhz) Quad Core
Processor Koeler: Thermaltake SpinQ VT
Moederbord: Asus M4A78LT-M LE
Geheugen[RAM]: 4GB DDR3 1333Mhz (Dual Channel)
Videokaart: Nvidia GTS 450 (1024MB GDDR5 | DX 11)
Voeding: OCZ ModXStream Pro 600W 80+ (Modulair, Stille 135mm fan )

De bon is 100eu maar kan best wel wat bijleggen als de upgrade het waard is. Heb zelf geen idee, zelf DENK ik videokaart of geheugen?

• Iusedto
In ieder geval geheugen maar ik zou de aanschaf van een SSD overwegen.

FUMES et CARNES

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:22
Iusedto schreef op woensdag 19 december 2012 @ 13:15:
Dead on! Best upgrade ever!
Neem een 128GB SSD en je hebt wat lagere laad tijden (wat helaas blijft tegenvallen binnen SWTOR, maar helpt zeker) en minder microlags e.d.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• CrashandBurn76
Iusedto schreef op woensdag 19 december 2012 @ 13:15:
Inderdaad, een SSD is de beste upgrade voor jou op dit moment. Ik zou gaan voor de Crucial M4 of de Samsung 830/840. Ik heb zelf een 128GB Samsung 830, die het geweldig doet. Zeker zijn geld waard.

Verwijderd

oke bedankt ik zal er naar kijken :)

• Iusedto
Level 33 nu op mijn hoogste char (vanguard)
Geniet weer enorm van deze game :)

FUMES et CARNES

• mat.hi.as
Ik heb al tweemaal bij 12game een subscription gekocht voor 15 euro. Hij staat weliswaar op "niet op voorraad", maar bij mijn vorige bestelling heb ik hem gewoon snel binnen gekregen. Dus als iemand twijfelde over 25 euro/2maanden, kan dit je wellicht over de streep trekken :).

• Rhip
bij g2play €25,- voor 2 maanden. dit dat is dus een stuk beter.

tevens heeft de eerste guild na 34 dagen ec NiM 16-man kephes gekilled. de gm van een guild bij mij op de server(stonden world first, denk nu dus 2e) was daar behoorlijk pissed over dat zei hem niet hadden. :P

[ Voor 68% gewijzigd door Rhip op 20-12-2012 15:58 . Reden: typfout ]

• mat.hi.as
Die van 12game is ook voor twee maanden, dus 10 euro goedkoper

• Rhip
mat.hi.as schreef op donderdag 20 december 2012 @ 15:53:
Die van 12game is ook voor twee maanden, dus 10 euro goedkoper
woeps, typfout

• mat.hi.as
en onduidelijkheid van mijn kant, maar het gaat erom dat het nu bekend is onder de mensen die hier koekeloeren :P

Verwijderd

Huh, iedereen is subscriber bij WoW, dus daar kan je geen vergelijking op maken.

Ik zelf vermaak me al een tijdje weer met WoW, ik kon echt niet werken met de UI van TOR. Ik merkte dat ik me daaraan ging irriteren (overigens heb ik dat ook met de standaard WoW UI, maar die kan je volledig customizen).

Inmiddels heb ik begrepen dat dit een stuk beter is, helaas alleen voor bioware ben ik lekker in de weer met een groep vrienden in WoW en heb ik geen tijd en behoefte om twee MMO's te spelen.

Wellicht dat ik weer sub als de zomer weer toeslaat of na de laatste patch voor een nieuwe WoW expansion. Ik wil namelijk best de storylines uitspelen die ik ben begonnen en als ik zie wat een subscription brengt, dan wil ik dat maand bedrag wel betalen voor het gemak.

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

mat.hi.as schreef op donderdag 20 december 2012 @ 15:20:
Ik heb al tweemaal bij 12game een subscription gekocht voor 15 euro. Hij staat weliswaar op "niet op voorraad", maar bij mijn vorige bestelling heb ik hem gewoon snel binnen gekregen. Dus als iemand twijfelde over 25 euro/2maanden, kan dit je wellicht over de streep trekken :).
Krijg je deze digitaal(via de mail) of per post? ik zelf hou er wel van als ik me gametime cards direct heb

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

• mat.hi.as
IlIlIlIlIl schreef op donderdag 20 december 2012 @ 17:41:
[...]

Krijg je deze digitaal(via de mail) of per post? ik zelf hou er wel van als ik me gametime cards direct heb
Dat heb ik zelf liever ook, maar (helaas) krijg je ze thuis gestuurd. Dat kost je dus 2 euro extra, en (minstens) een dag tijd. Ik had m liever voor 10 euro direct per mail gekregen :P

• psychodude
mat.hi.as schreef op donderdag 20 december 2012 @ 15:20:
Zal het eens proberen, laatste keer had ik na 4 weken nog niets, en gezien toen vooruitbetaald uiteindelijk maar verzocht het geld terug te laten storten. Nu middels betaling achteraf, dus we zullen het zien.

Verwijderd

Eindelijk een paypal account, van de week toch maar weer re-subben gelijk maar weer een half jaar.
Van de week nog een fireball mount gedropt gekregen in een Flashpoint, ben er erg blij mee ondanks dat ie lelijk is :D

Klopt het dat je geld over moet maken naar een enkel bank nummer van paypal en aan de hand van het bank nummer waar het geld vandaan komt word het op dat paypal account gezet? paypal noob hier 8)

Verwijderd

Ok tergend systeem, wil je subscriben via paypal moet je een creditcard toevoegen....
Will je online een Gamecard kopen via paypal moet je een creditcard toevoegen...

Redelijk nutteloos dat paypal, moet ik alsnog mooi een creditcard gaan aanvragen :'(
Tevens woon ik in hong kong waar ze nergens die gamecards verkopen :(

Helaas ook niet in bezit van een NL bank rekening anders had ik nog gebruik kunnen maken van ideal 8)7
Serieus SWTOR spelen buiten de EU/ US is echt zuur! geen support in azie/ spook servers en alles moet maar via een credit card voor US dollars en niet tegen local currency..... En dit terwijl SWTOR wel officieel gereleased is hier ;(

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:47

Nibbz

Postmaster General

Ben eigenlijk opzoek naar een RaidFrames en Dps Meter addons voro swtor. Nu lees ik her en der dat er alleen geen addons beschikbaar zijn voor swtor. Iemand enig idee of dit gaat veranderen?

Gister met mn mercanery bodyguard een flashpoint gedaan, maar wat was het lastig iedereen up te houden. Op dit moment (lvl 15) heb ik maar 2 heal skils: Rapid Scan en Rapid Fire (rapid fire is te gebruiken als ik een bepaalde buff aan zet, naam ff kwijt). De Rapid scan zorgt voor erg veel heat op mn gun, en na 3 keer healen zit ik al zowat een full heat. Rapid fire zou je tussendoor moeten gebruiken om je heat te beperken, maar Rapid Fire doet helemaal niks geen HPS. (crits van 38 ofzo).

Betreft stats, ik ga voornamelijk voor Aim en Endurance. Op mn 2 wapens zit ook nog wat TechPower (100 per wapen ongeveer).

Doe ik iets verkeerd? Kreeg de groep teveel damage om ons in leven te houden (was 1 dps' er die constant in de spread fire van de boss stond, en daardoor erg veel dmg kreeg), moet ik een andere rotation aanhouden? (lijkt me lastig met 2 spels). Of moet ik gewoon niet zeuren en doorlevelen :p, want op lvl 16 krijg je een extra heal spel erbij (Medic Scan ofzo).

Iets van een Armoury hebben ze niet bij swtor toch?

13:37

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-12 12:31
Er zijn wel DPS add-ons. Weet de naam niet meer, maar dat is een los programma dat je draait onder de game. Die haalt dan info uit de combat log etc.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12
Nibbz schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 12:15:
Ben eigenlijk opzoek naar een RaidFrames en Dps Meter addons voro swtor. Nu lees ik her en der dat er alleen geen addons beschikbaar zijn voor swtor. Iemand enig idee of dit gaat veranderen?

Gister met mn mercanery bodyguard een flashpoint gedaan, maar wat was het lastig iedereen up te houden. Op dit moment (lvl 15) heb ik maar 2 heal skils: Rapid Scan en Rapid Fire (rapid fire is te gebruiken als ik een bepaalde buff aan zet, naam ff kwijt). De Rapid scan zorgt voor erg veel heat op mn gun, en na 3 keer healen zit ik al zowat een full heat. Rapid fire zou je tussendoor moeten gebruiken om je heat te beperken, maar Rapid Fire doet helemaal niks geen HPS. (crits van 38 ofzo).

Betreft stats, ik ga voornamelijk voor Aim en Endurance. Op mn 2 wapens zit ook nog wat TechPower (100 per wapen ongeveer).

Doe ik iets verkeerd? Kreeg de groep teveel damage om ons in leven te houden (was 1 dps' er die constant in de spread fire van de boss stond, en daardoor erg veel dmg kreeg), moet ik een andere rotation aanhouden? (lijkt me lastig met 2 spels). Of moet ik gewoon niet zeuren en doorlevelen :p, want op lvl 16 krijg je een extra heal spel erbij (Medic Scan ofzo).

Op zo'n laag level denk ik niet dat add-ons je veel zullen helpen (en nee, die zijn er niet voor SWTOR, wel een ingame dps logfile, zit in je opties).

Voor een Bounty Hunter is Aim de main stat. Later in het levelling proces moet je ook kijken naar Critical Rating (voor crit heals) en Alacrity (cast je spells sneller), maar dat is op level 15 nog niet van toepassing.

De 2 grootste problemen die je waarschijnlijk had bij de instances waren:
1. DPS moet in SWTOR er zoveel mogelijk voor zorgen dat ze geen dmg krijgen. Je kan ze wel wat bijhealen, maar dat is niet echt de bedoeling.
2. Ben je niet vergeten dat je gewoon met je pistolen op je groepsleden kan "schieten" om ze te healen. Ik denk dat dit op zo'n laag level heel veel uitmaakt. Je spells gebruik je alleen om bij te healen als de gewone schoten van je pistool (genereren ook geen heat) je makkers niet omhoog kunnen houden.

Succes!

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:47

Nibbz

Postmaster General

DarthDavy schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 13:18:
[...]

Op zo'n laag level denk ik niet dat add-ons je veel zullen helpen (en nee, die zijn er niet voor SWTOR, wel een ingame dps logfile, zit in je opties).

Voor een Bounty Hunter is Aim de main stat. Later in het levelling proces moet je ook kijken naar Critical Rating (voor crit heals) en Alacrity (cast je spells sneller), maar dat is op level 15 nog niet van toepassing.

De 2 grootste problemen die je waarschijnlijk had bij de instances waren:
1. DPS moet in SWTOR er zoveel mogelijk voor zorgen dat ze geen dmg krijgen. Je kan ze wel wat bijhealen, maar dat is niet echt de bedoeling.
2. Ben je niet vergeten dat je gewoon met je pistolen op je groepsleden kan "schieten" om ze te healen. Ik denk dat dit op zo'n laag level heel veel uitmaakt. Je spells gebruik je alleen om bij te healen als de gewone schoten van je pistool (genereren ook geen heat) je makkers niet omhoog kunnen houden.

Succes!
Thnx voor de tips iig!

1. Inc. damage bij dps'ers
Het gebeurde een aantal keer dan een dps'er van 100% naar 30% ging doordat hij in een bom bleef staan of in het spread fire van de boss (soort multi shot :)). Door dan deze dps te healen zag ik de health droppen van de tank. Ben gewend om in wow te healen, en daarbij had je altijd een legio aan healing spells om eventuele panic moments door te komen

2. Schieten om te healen
Dit doe ik inderdaad ook. Ik heb een bepaalde cylinder actief zodat mn rapid fire ook healt op group members. Echter dit gaat niet echt hard, ik schiet 1x op een persoon, deze krijgt dan 3 bursts of healing. Dit kan critten tot 38 hp. Dat zou betekenen dat ik maximaa 114 hp kan healen met 1 ability. Als ik bij een maat van me kijk, speelt Sith Inquisitor (en dan de specialisatie waarbij hij ook kan healen) en hij perst er makkelijker meer HPS uit (en heeft zelfs niks geen talents in de healing tree, alleen in dps. Waar ik dus al 5 punten in me healing tree heb). Daarom dacht ik dat ik misschien iets verkeerd deed (bv. hij kan een heal spammen die al voor 300 healt.. daar kom ik dus niet echt bij in de buurt).

Ik merkte al wel op, dat rapid fire een stacking buff geeft. Deze hield ook constant op 30 stacks, wat een 3% increase healing geeft. Hiermee slaagde ik er echter ook niet in iedereen up te houden.

Ik ga nog gewoon ff wat doorleven, en op lvl 20 nog maar eens een flashpoint proberen.

Of gewoon direct weer de flashpoints in... kan natuurlijk ook zijn dat de groep gewoon uitermate slecht was? :o

Even een note on the side:
Wat is healen hier anders dan bij wow, echt heel wat intensiever. Had echt het idee dat als ik even niks deed, de party direct zou wipen.
Eerste indruk is erg positief!

13:37

Verwijderd

Speel al ongeveer een half jaar als een Jedi Sage healer en laat ik beginnen met te zeggen: Healen in The Old Republic is zowel erg leuk als een absolute marteling.

Basically, er zijn sommige encounters op top level waar de Healer zo veel taken moet verichten dat je echt wel een goede UI layout en keybindings moet hebben. Heb je dat niet, dan kan je het wel vergeten. Daarnaast is de hoeveelheid werk die je moet verrichten in vergelijking met je collega tanks en DPS erg veel. DPS staan meestal gewoon dom op een mob te bashen totdat die dood gaat en een tank moet gewoon zijn threat rotation volhouden zodat alle mobs op hem blijven.

Als healer moet je echter soms lopen, healen, ontwijken en de f-ups van je andere partymembers compenseren.

Wat betreft add-ons: Die gaan er niet komen en dit is een welbewuste keuze van Bioware. Bioware wil namelijk niet dat mensen die heel de dag bezig zijn om de laatste add-ons te vinden een oneerlijk voordeel hebben in vergelijking met mensen die hier en daar een Ops doen. Hier is wel iets voor te zeggen. De UI kan echter wel compleet worden aangepast in wat je maar wilt door middel van de interface editor, evenals de keybinds.

• psychodude
Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 15:43:
Daarnaast is de hoeveelheid werk die je moet verrichten in vergelijking met je collega tanks en DPS erg veel.

Als healer moet je echter soms lopen, healen, ontwijken en de f-ups van je andere partymembers compenseren.
En ik maar denken dat ik als tank ook soms moet lopen.... en tanken?.... crap moet ontwijken en f-ups van partymembers moet compenseren, inclusief zo nu en dan healers welk in de leech phase tegen Ciphas, Heirad, & Kel'sara een HOT op je gooien omdat je zo low in HP bent.

Healers, tanks, DPS hebben allemaal hun eigen belangrijke taken. Ik zou zeggen, speel eens tezamen met wat betere spelers en drop de noobs waar je momenteel mee speelt als ze geen flikker uitvoeren behalve een boss bashen.

• mat.hi.as
Nibbz schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 12:15:

Er bestaat wel een apart programmatje, Memories of Xendor, die je actuele healing/hps of dps kan weergeven. Is leuk, maar je moet je er niet blind op staren. Er wordt ook niet zo vaak naar HPS/DPS gevraagd als in wow. Probeer als Merc healer je heat niet boven de 40 te laten komen, dan wordt het het snelst minder. Wissel dus je rapid scan af met rapid shots. Die rapid shots zijn superhandig, zeker als je een wat beter wapen koopt (bijvoorbeeld via de GTN, eigenlijk de beste investering). Zolang je dat doet, en de groep gaat dood, is het niet jou fout geweest, kort door de bocht. Later komen er nog meer skills/combo's om iemand weer enorm up te healen in no-time.

Concentreer je qua stats vooral op aim, crit en power (in die volgorde in <50, >50 is power het belangrijkst). Techpower zit alleen op je wapens, en is hoger bij betere wapens. Alacrity is eigenlijk nutteloos, omdat je geen skills kan spammen doordat je heat te snel te hoog wordt. Surge is ook wel relaxt (dan worden je crits hoger), maar power en crit zijn belangrijker.

Als je verder nog vragen hebt, hoor ik het graag. Merc healer als main hier, geweldige char om te spelen. Zeker in FP omdat je de beste single target healing in het spel hebt, en in FP's eigenlijk alleen de tank moet healen.

• psychodude
Een weekendje even lekker mijn achterstallige class quests ingehaald op mijn imperial agent. Mijn eerste alt welk bijna 50 is. Moet zeggen, speelt echt heerlijk weg om enkel de class quests te doen op rij. Zeer goede campaign ervaring. Het is bijna jammer dat normaal gesproken er zoveel junk quests tussen zitten.

• Walance

Walance

Ben je dan niet steeds veel te laag level? Of doe je veel flashpoints/warzones/space missions?

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-12 10:05
Op de valreep nog even gebruik gemaakt van de Rise of the Hutt-Cartel pre-order actie. Die 8 euro goed besteed ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Carthrax op 07-01-2013 10:22 ]

• psychodude
Walance schreef op maandag 07 januari 2013 @ 07:57:
Ben je dan niet steeds veel te laag level? Of doe je veel flashpoints/warzones/space missions?
Ben momenteel lvl 48, heb deze char bijna enkel via warzones geleveled. Eerder mijn chapter 1 wel eens gedaan al, maar sindsdien eigenlijk niets meer. Nu dus in één reeks chapter 2 en meerendeel van chapter 3 afgerond.

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:37
Waar kun je die warzones doen?
Ik kan ze namelijk niet vinden.

Of moet je dan op een bepaalde server zitten en een bepaald level hebben?

PSN: McMillan0984

• psychodude
Clavat schreef op maandag 07 januari 2013 @ 10:49:
Waar kun je die warzones doen?
Ik kan ze namelijk niet vinden.

Of moet je dan op een bepaalde server zitten en een bepaald level hebben?
Ik weet niet meer of je in SWTOR nu ook 10+ diende te zijn of niet. Maar als je rechts onder in je minimap klikt op dat kleine knopje kun je queuen voor warzones. Zodra er een match beschikbaar is, kun je joinen. Soortgelijk systeem als de BG's in WoW.

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:37
psychodude schreef op maandag 07 januari 2013 @ 11:26:
[...]

Ik weet niet meer of je in SWTOR nu ook 10+ diende te zijn of niet. Maar als je rechts onder in je minimap klikt op dat kleine knopje kun je queuen voor warzones. Zodra er een match beschikbaar is, kun je joinen. Soortgelijk systeem als de BG's in WoW.
Oke dan ga ik dat vanavond eens proberen.
Ikzelf ben nu 20+

Maar het heeft dus niets te maken met of je nu op:
PVP
PVE
server speelt

PSN: McMillan0984

• psychodude
Clavat schreef op maandag 07 januari 2013 @ 11:29:
[...]

Oke dan ga ik dat vanavond eens proberen.
Ikzelf ben nu 20+

Maar het heeft dus niets te maken met of je nu op:
PVP
PVE
server speelt
Nope, warzones zijn op alle server types toegankelijk. Het enige verschil tussen PvP en PvE servers is dat op PvP servers world PvP altijd on-flagged is, terwijl op PvE servers spelers dit zelf aan en uit kunnen zetten.
Pagina: 1 ... 76 ... 88 Laatste

Let op:
Oeverloze discussies over maintenance van de servers is niet interessant en nogal zinloos, laat dit dan ook achterwege.