Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Je hebt geen subscription nodig om enkel de action bar te unlocken. De prijs van een biertje is voldoende. Afhankelijk van wat je zoekt in het spel, kun je eventueel voor ongeveer de helft van de prijs je ding doen als het endgame zaken als raiding of PvP betreft. Wil je enkel wat questen etc, hoef je niets to vrijwel niets uit te geven.mat.hi.as schreef op maandag 19 november 2012 @ 10:25:
Als ex subscriber krijg je inderdaad niks, alleen Cartel Points als je weer subscribed (voor midden December), maar daar kan ja als subscriber niet echt iets mee doen. Wil je het spel weer willen spelen als level 50, dan is een subscription echt wel nodig (2 action bars is niet te doen). Om de verhaallijn te doorlopen (of zelfs meerdere) is het echter uitstekend te doen (dit laatste is niet op basis van eigen ervaring).
Subscriben is enkel nog maar zinvol, wil je meerdere elementen spelen.
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
Als je net als een jaar geleden blijft subben, hoef je niets te unlocken. Ik blijf het dan ook vreemd vinden dat mensen welk unsubbed zijn plotseling weer van alles verwachten. 3 maanden geleden, had je niets als unsubbed account, inclusief 0 action bars. Nu heb je nagenoeg de gehele storyline ter beschikking om gratis te spelen.DarthDavy schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 08:07:
Ik blijf het vreemd vinden dat mensen die een jaar geleden het spel gekocht hebben aan 50 euro (of in mijn geval 150 euro voor de CE) nu geld zouden moeten uitgeven in de Cartel Market om dingen zoals een extra action bar te unlocken.
Het is vreemd dat je nu gratis wil spelen, terwijl je toen bereidt was maandelijks te betalen. Da's wel een heel verschilDarthDavy schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 08:07:
Ik blijf het vreemd vinden dat mensen die een jaar geleden het spel gekocht hebben aan 50 euro (of in mijn geval 150 euro voor de CE) nu geld zouden moeten uitgeven in de Cartel Market om dingen zoals een extra action bar te unlocken.
Ik zelf heb niks tegen micro transactions, maar het is veel te onduidelijk wat het me nu kost om m'n ding te doen en ik ben te lam om het uit te zoeken.
Zijn al calculators voor beschikbaar om dat gemakkelijk te maken:_H_G_ schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 08:52:
[...]
Ik zelf heb niks tegen micro transactions, maar het is veel te onduidelijk wat het me nu kost om m'n ding te doen en ik ben te lam om het uit te zoeken.
http://www.swtor-spy.com/...l-market-calculator/2769/
Heh, als ik de paar dingen aanklik die ik teveel zou missen, om het uberhaupt weer een poging te geven, zit ik al boven de $40. Moet dat mij teruglokken?psychodude schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 08:54:
[...]
Zijn al calculators voor beschikbaar om dat gemakkelijk te maken:
http://www.swtor-spy.com/...l-market-calculator/2769/
psychodude schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 08:52:
[...]
Als je net als een jaar geleden blijft subben, hoef je niets te unlocken. Ik blijf het dan ook vreemd vinden dat mensen welk unsubbed zijn plotseling weer van alles verwachten. 3 maanden geleden, had je niets als unsubbed account, inclusief 0 action bars. Nu heb je nagenoeg de gehele storyline ter beschikking om gratis te spelen.
Ik was en ben nog altijd bereid om maandelijks te betalen als die maandelijkse betaling het waard is. Dat is niet het geval, daarom ben ik gestopt met spelen 6 maanden geleden._H_G_ schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 08:52:
[...]
Het is vreemd dat je nu gratis wil spelen, terwijl je toen bereidt was maandelijks te betalen. Da's wel een heel verschil
Het is ook niet mijn beslissing geweest om SWTOR F2P te maken. Dat heeft Bioware/EA gedaan en ze sturen mijn vriendelijke mails dat ik nu gratis kan spelen.
Maar blijkbaar mag ik niet kritisch zijn van hoe SWTOR in zijn F2P modus zit. Als voormalig subscriptor met 7 karakters op mijn account vind ik de F2P modus van SWTOR onspeelbaar. De F2P modus is leuk voor nieuwe spelers die het spel nog nooit gespeeld hebben. Voor veteranen moet je bijna wel de Cartel Market gaan duiken om het spel terug wat aangenaam te maken. Sorry, dat vind ik een vreemde situatie en de F2P modus trekt misschien wel nieuwe spelers aan. Volgens mij zullen er amper oude spelers zijn die hun gading kunnen vinden in de F2P modus van SWTOR. Zie ook de opmerking van _H_G_: het zou hem 40 dollar kosten om uberhaupt het spel terug te kunnen spelen zoals hij dat wil. Beetje sneu toch voor mensen die nog geen jaar geleden full price voor de box betaald hebben en een x aantal maanden aan sub betaald hebben.
Vergeet niet dat het een eenmalige investering is in veel gevallen. Sterk vergelijkbaar met bijv het kopen van Guild Wars 2 voor 50 euro tegenwoordig._H_G_ schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 09:22:
[...]
Heh, als ik de paar dingen aanklik die ik teveel zou missen, om het uberhaupt weer een poging te geven, zit ik al boven de $40. Moet dat mij teruglokken?Laat maar zitten. Toch bedankt voor de link.
Daarnaast dient gezegd te worden dat er een gunstige verrekening is naar euro's. Een 5500 cartel coin pack kost 35 euro.
Daarvoor kun je dan bijv. epic gear authorization unlocken, 2 extra skill bars nemen en 7 weken warzone toegang kopen. Is pvp het enige waarin je geïnteresseerd bent, dan kun je voor 35 euro daarna nog eens voor ruim 5 maanden onbeperkt warzones spelen.
Speel je slechts een beperkt aantal warzones, dan hoef je niet eens te unlocken en is de éénmalige investering voldoende. Boeit epic gear je niets en speel je het liefst toch enkel lower level met minder skills, of ben je iemand die wel in staat is een keuze te maken in skill gebruik, dan hoef je niets te investeren.
Voor ieder wat wils.
Ligt er maar volledig aan waarom je bent gestopt. Een aantal vrienden in mijn geval zijn gestopt omdat ze geen 15 euro per maand wilde betalen voor hun bioware story, die spelen ondertussen weer zonder ook maar enig probleem. Geen uitgave nodig om het spel aangenaam te maken of wat dan ook.DarthDavy schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 10:19:
Maar blijkbaar mag ik niet kritisch zijn van hoe SWTOR in zijn F2P modus zit. Als voormalig subscriptor met 7 karakters op mijn account vind ik de F2P modus van SWTOR onspeelbaar. De F2P modus is leuk voor nieuwe spelers die het spel nog nooit gespeeld hebben. Voor veteranen moet je bijna wel de Cartel Market gaan duiken om het spel terug wat aangenaam te maken. Sorry, dat vind ik een vreemde situatie en de F2P modus trekt misschien wel nieuwe spelers aan. Volgens mij zullen er amper oude spelers zijn die hun gading kunnen vinden in de F2P modus van SWTOR. Zie ook de opmerking van _H_G_: het zou hem 40 dollar kosten om uberhaupt het spel terug te kunnen spelen zoals hij dat wil. Beetje sneu toch voor mensen die nog geen jaar geleden full price voor de box betaald hebben en een x aantal maanden aan sub betaald hebben.
Het probleem zit hem eerder in de voormalige subscribers welk voor een duppie op de eerste rang willen zitten. De mensen welk eigenlijk de gehele subscription content gratis willen hebben, en het liefst dan ook nog eens geen item shop erbij hebbende of alles wat daarin zit zonder niet teveel moeite ingame te kunnen aanschaffen.
Het feit dat die hun wens niet krijgen vind ik niets sneu aan. Het zou namelijk een financiële strop betekenen voor EA gezien inkomsten volledig wegvallen. En deze spelers slaan dan ook volledig de plank mis wat betreft het freemium concept zoals steeds vaker in MMO's naar voren gaat komen.
Wat ik wel jammer vind, is dat 5500 cartel coins ca 35 euro kosten, en dat ik, na 12 maanden onophoudelijke subscription én aankoop van het spel, maar 2550 coins heb gekregen daarvoor.
Naar mijn mening hadden ze de subscribers net wat meer coins kunnen toekennen. Kost hen niet zo veel, en had een hele hoop mensen een stuk gelukkiger gemaakt.
Vergis je niet dat er nog minimaal 500k subs zijn, als die allemaal 2500 extra coins gekregen hadden op dit moment zijn dat 1 250 000 000 cartel coins. Een waarde van bijna 8 miljoen euro. Deze coins zullen verder helpen om de GTN te vullen met cartel coin items, waardoor het minder hard nodig wordt voor spelers om cartel coins te kopen gezien de kans verder is toegenomen deze items in de GTN te kunnen verkrijgen.Wilibrord schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 11:16:
Daar ben ik het mee eens.
Wat ik wel jammer vind, is dat 5500 cartel coins ca 35 euro kosten, en dat ik, na 12 maanden onophoudelijke subscription én aankoop van het spel, maar 2550 coins heb gekregen daarvoor.
Naar mijn mening hadden ze de subscribers net wat meer coins kunnen toekennen. Kost hen niet zo veel, en had een hele hoop mensen een stuk gelukkiger gemaakt.
Sure, het had een hoop mensen gelukkiger gemaakt, maar het zou tegelijkertijd ook een fikse inkomstenderving voor zichzelf betekenen, gezien het juist met de initiële rush tot veel extra verkopen leidt.
Daarnaast krijgen we binnenkort iets van 500 cartel coins per maand als subscribers, ik zou niet bang zijn om iets tekort te hebben. Sure, je kunt alles nu opkopen, maar dan stack je dalijk toch enkel maar coins tot ver in de duizenden.
Freemium is niet wat EA met SWTOR heeft gedaan, het staat haaks op alles wat juist het concept in diverse games succesvol heeft gemaakt. Een van de core-aspecten van freemium is dat een betalende en niet betalende game-mechanics technisch bijna geen verschil hebben. Veelal een lock op classes, soms op specs, enkele op content of reward, maar niet zoals SWTOR neerzet op gear-restrictutie, elke ras, UI én zelfs ingame-combat.psychodude schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 11:08:
Het feit dat die hun wens niet krijgen vind ik niets sneu aan. Het zou namelijk een financiële strop betekenen voor EA gezien inkomsten volledig wegvallen. En deze spelers slaan dan ook volledig de plank mis wat betreft het freemium concept zoals steeds vaker in MMO's naar voren gaat komen.
Het is leuk bedacht, slecht uitgewerkt en op z'n best voor een jaar aardig lopend. Vanaf dat punt krijg je echt p2w aspecten (zoals je nu al ziet met het volledig vrijkopen van je legacy en complete gear), doet me nog steeds denken aan het verhaal bij launch, ze claimde zoveel subscribers te hebben.. ironisch, want je _moest_ een sub activeren wilde je uberhaubt spelen. Hetzelfde gaat ook nu weer op, je moet subscriben wil je je cartelpuntjes krijgen.
Het wordt een beetje de STO onder 'grote franchise' MMO's, er zijn maar bar weinig games die met zo'n grote franchise ooit succes hebben behaald (lotro, matrix, DC, ST en nu SW).
Je eigen valuta uitgeven om mensen hun core-features terug te geven heeft geen waarde, zeker niet in het concept dat zij zoiets neerzetten.Een waarde van bijna 8 miljoen euro
Dit is geheel aan de game ter implementatie, en bestaat dan ook geen uniforme standaard voor. Zo is Runescape zo'n beetje één van de eerste games geweest met een f2p/p2p constructie, waarbij voor f2p skills, locations, quests en storage beperkt is. D&D:O is een volgende geweest, waarbij met name questing areas, chat, storage en area limitations bestonden. LOTRO beperkt quests, 1 character, storage, chat, en enkele features.SinergyX schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 11:32:
[...]
Freemium is niet wat EA met SWTOR heeft gedaan, het staat haaks op alles wat juist het concept in diverse games succesvol heeft gemaakt. Een van de core-aspecten van freemium is dat een betalende en niet betalende game-mechanics technisch bijna geen verschil hebben. Veelal een lock op classes, soms op specs, enkele op content of reward, maar niet zoals SWTOR neerzet op gear-restrictutie, elke ras, UI én zelfs ingame-combat.
Tsja, wat werkt voor SWTOR? Een lock op skills? Trading skills, of talent trees. Had gekund, maar dan alsnog had je zeurende spelers gehad.
Een lock op questing areas? Tsja, dan kom je of op een gegeven moment nagenoeg niet verder, of wordt het een mindless grind. Plus story is juist hetgene welk ze willen delen.
Nee, voor deze game hebben ze juist een logische keuze gemaakt. Een naar mijn idee veel passendere keuze dan bijvoorbeeld ineens Act 2 of Act 3 buiten de f2p te gooien en mensen deze te laten kopen.
P2W is de afgelopen jaren een veel te gemakkelijke term geworden. Nog even, en server transfers naar jongere servers zullen als P2W gezien gaan worden. Zaken die er nagenoeg niet toe doen? 0.01% benefit! P2W!SinergyX schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 11:32:Het is leuk bedacht, slecht uitgewerkt en op z'n best voor een jaar aardig lopend. Vanaf dat punt krijg je echt p2w aspecten (zoals je nu al ziet met het volledig vrijkopen van je legacy en complete gear),
Pas zodra current endgame gear of better than endgame gear of crafting items for sale staat in de store, kun je voor mij niet spreken van P2W. Sure sommige dingen maken progressie wat gemakkelijker, maar er zit geen "win" aspect op de weg naar endgame.
Subben bij launch is vrijwel industry standard, nagenoeg iedere MMO doet dit, terwijl je het hier laat voorkomen alsof je water ziet branden.SinergyX schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 11:32:doet me nog steeds denken aan het verhaal bij launch, ze claimde zoveel subscribers te hebben.. ironisch, want je _moest_ een sub activeren wilde je uberhaubt spelen. Hetzelfde gaat ook nu weer op, je moet subscriben wil je je cartelpuntjes krijgen.
Het heeft de waarde welk men bereid is ervoor neer te leggen. Hoeveel die inkomsten ongeveer zullen gaan zijn? Dat zullen ze vast graag delen bij de volgende financial reports.SinergyX schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 11:32:
Je eigen valuta uitgeven om mensen hun core-features terug te geven heeft geen waarde, zeker niet in het concept dat zij zoiets neerzetten.
Einde van de rit, leuk spel geweest voor 2 maandjes, zie het wel weer over een jaar ofzo, als de game dan uberhaubt nog draait
Bij WoW was je jarenlang verplicht een sub te pakken, weet niet hoe het momenteel is. Maar nog tot in WotLK toen ik voor het laatst een nieuw account had gemaakt, moest ik payment details invoeren of een timecard inleggen.SinergyX schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 16:33:
Zullen we er een paar pakken die bij aanschaf geen sub verplichten? Tera, geen sub. TSW, geen sub. AoC revamp, geen sub. Rift, geen sub. Leuke trouwens, WoW.. geen sub. Nee, SWTOR was juist de uitzondering op het principe hiervan, dat je op een bepaald moment een sub moet activeren is logisch, maar niet voordat je uberhaubt nog maar 1 seconde in de game bent geweest. Cijfers hebben ze achteraf ook toegegeven dat het dus inclusief die 'verplichte subbers' was, hun magisch record was helemaal niet zo'n record.
Einde van de rit, leuk spel geweest voor 2 maandjes, zie het wel weer over een jaar ofzo, als de game dan uberhaubt nog draait
Rift, weet niet welke versie jij gespeeld hebt hoort, maar had hier binnen de EU versie 3 opties:
Activatie met CC, GTC of iDEAL.
TERA, ook een CC vereist om de game te activeren, iig voor de enmasse versie. Hierbij niet de EU versie geprobeerd, maar zal vast niet erg anders geweest zijn.
Dus nee, ook daar was direct subben een vereiste. Zoals reeds gezegd, industry standard.
Maargoed, ik laat het verder hier wel bij.
Als ze een paar punten zouden laten vallen (zoals epic gear kunnen equippen voor $20) zou het een stuk interessanter zijn. Dat er dan massa's mensen komen kijken (het is groot nieuws) en dan reageren met "uber fail! lololol!" is toch niet geheel onverwacht lijkt me. Potentieel blijft er dan nog meer dan genoeg inkomsten over (ik zag wel wat dingen die best interessant waren, maar dan kan ik eigenlijk beter subben, waarvoor ik eigenlijk te weinig speel).psychodude schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 11:08:
Het probleem zit hem eerder in de voormalige subscribers welk voor een duppie op de eerste rang willen zitten. De mensen welk eigenlijk de gehele subscription content gratis willen hebben, en het liefst dan ook nog eens geen item shop erbij hebbende of alles wat daarin zit zonder niet teveel moeite ingame te kunnen aanschaffen.
Maar misschien is het wel beter dat ze vooral nieuwe spelers aanspreken. Het blijft een mooi spel
Voor de één is het de epic gear, voor de ander skillbars, weer anderen willen onbeperkt toegang tot warzones. Terwijl anderen vinden dat je flashpoints en/of operations gratis zou moeten aanbieden. Etcetera._H_G_ schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 20:07:
[...]
Als ze een paar punten zouden laten vallen (zoals epic gear kunnen equippen voor $20) zou het een stuk interessanter zijn. Dat er dan massa's mensen komen kijken (het is groot nieuws) en dan reageren met "uber fail! lololol!" is toch niet geheel onverwacht lijkt me. Potentieel blijft er dan nog meer dan genoeg inkomsten over (ik zag wel wat dingen die best interessant waren, maar dan kan ik eigenlijk beter subben, waarvoor ik eigenlijk te weinig speel).
Maar misschien is het wel beter dat ze vooral nieuwe spelers aanspreken. Het blijft een mooi spelWie weet wordt het een en ander nog aangepast.
Met andere woorden, BioWare gaat die mensen welk over het algemeen enkel lopen te zeuren omdat zij zelf graag volledig gratis willen spelen toch niet tevreden kunnen stellen, want dan zouden ze nagenoeg al hun inkomsten mis lopen.
En tsja, als je diverse dingen zien waardoor je beter kunt subben, maar te weinig zou spelen, kun je jezelf het beste afvragen heb je die dingen echt nodig op dat moment? Als je per week bijv. maar 5 uurtjes speelt kun je gemakkelijk af met enkel flashpoints + warzones welk je gratis krijgt (3 + 5). Indien je wilt kun je de epic gear unlock aanschaffen en kun je voor ca 18 Eur ip klaar zijn. Speel je op die wijze ruim een jaar, betaal je 1.5 Eur per maand.
Speel je 10 uur in de week, enkel warzones bijv. Dan kun je kiezen voor de ruwweg 8 euro in de maand uiteindelijk kostende weekly passes optie. Waarbij natuurlijk de vraag is, is 8 uur in de week voor jezelf te veel of niet?
En tsja, speel je meer, speel je een grotere diversiteit aan endgame zaken, dan is het eigenlijk ook nog wel zo netjes dat je subbed. Al is het maar om te zorgen dat de developers voldoende inkomsten behouden om jou van meer entertainment te gaan voorzien. Daarnaast willen zij vast ook graag hun eten kunnen blijven betalen
Een dag later pas?Thr!lls schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 18:17:
Heerlijk trouwens, de ene dag zit je vast bij Master Yonlach en z'n knechtje en de volgende dag door slechts de toevoeging van een Stim wandel je er met twee vingers in je neus doorheen
[ Voor 8% gewijzigd door psychodude op 21-11-2012 10:23 ]
Je rekensommetje is leuk, maar ik ben echt niet gestopt vanwege de subscription. Dus misschien dat ik na een uur al deïnstalleer, wat dan €15/uur was ipv je €1,5/maand. Een subscription houd je eerder tegen om het weer te proberen. En het aangeboden F2P model is geen goed alternatief.psychodude schreef op woensdag 21 november 2012 @ 10:21:
Met andere woorden, BioWare gaat die mensen welk over het algemeen enkel lopen te zeuren omdat zij zelf graag volledig gratis willen spelen toch niet tevreden kunnen stellen, want dan zouden ze nagenoeg al hun inkomsten mis lopen.
Maar je mag het zeuren noemen. Het boeit me niet echt hoor
Mja dag later als in gestopt om 00:00 bijv en verder de volgende ochtend/middagpsychodude schreef op woensdag 21 november 2012 @ 10:21:
Een dag later pas?Maarja, adrenalins en stims op lower levels voor die class quests zijn een blessing
.
Verwijderd
Ik zou zeggen ga als scoundrel. Zo kun je als dps of healer gaan. dps als een scoundrel zal in pvp minder zijn maar in pvp is het nog steeds heel nice.Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2012 @ 15:37:
Ik zit echt te twijfelen of ik nou een gunslinger moet aanmaken of een tank/healer type... ben bang dat ik nooit groepen ga vinden als puur dps.
healen is zowel in pvp als in pve heel goed.
Starting Planet: Ord Mantell
Armor: Heavy
Ship: BT-7 Thunderclap
Commando(Healing / Ranged DPS)
Vanguard(Tank / Ranged DPS)
Dit klopt dus niet, een vanguard is een Melee DPS. geen range. Hij heeft wel range abilites maar om volle dps te krijgen moet hij in melee range staan.(ik weet dat ik hier laat mee aan kom maar ben pas net lid bij tweakers
Verwijderd
Ik zat erover te denken maar vind scoundrels niet zo leuk. Ik vindt de tegenhanger op empire dan leuker (de operative).verkerk20 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 15:58:
[...]
Ik zou zeggen ga als scoundrel. Zo kun je als dps of healer gaan. dps als een scoundrel zal in pvp minder zijn maar in pvp is het nog steeds heel nice.
healen is zowel in pvp als in pve heel goed.
je bent niet de enigste, wel jammer eigenlijk dat er zo veel meer mensen naar de empire gaan ipv republic.Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2012 @ 16:44:
[...]
Ik zat erover te denken maar vind scoundrels niet zo leuk. Ik vindt de tegenhanger op empire dan leuker (de operative).
Verwijderd
Maar ja.. zoals gezegd.. als pure dps ben ik bang dat ik geen groepen kan vinden om FP te doen.
1.) Action bars voor moeten betalen? Kansloos. Dat is gewoon te zielig voor woorden
2.) Epic Gear, PVP is nu dus zwaar unbalanced. en als PVE speler wordt je groups uit gekicked omdat je geen epics hebt (ja daar zijn al genoeg voorbeelden van)
3.) 2 rassen, eigenlijk 3, maar ja, cyborg = human met andere skin. Erg beperkt.
Ik vind de beperkingen gewoon te groot om dit een goed F2P spel te maken. Erg jammer.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
edit: wat ik dan niet echt niet tof vind, is dat ik ook wordt teruggeplaats. Ik stond 280, 5minuten later weer 292. Krijg de klere!
edit2: Lijkt meer aan de hand te zijn, The Red Eclipse is nu (als enige server) down.
[ Voor 57% gewijzigd door mat.hi.as op 25-11-2012 19:52 ]
Idd, normaal gesproken krijgen we als subs tot nu toe instant access. Sowiezo was het al gek, een queue bij very heavy, en daarna heavymat.hi.as schreef op zondag 25 november 2012 @ 19:43:
Dafuq? Plaats 315 in de wachtrij (als subscriber). Dat is dan ook weer niet de bedoeling hoor
edit: wat ik dan niet echt niet tof vind, is dat ik ook wordt teruggeplaats. Ik stond 280, 5minuten later weer 292. Krijg de klere!
edit2: Lijkt meer aan de hand te zijn, The Red Eclipse is nu (als enige server) down.
Blijft wel raar dat de queue positie op bleef lopen, mogelijk een indicatie dat susbcribers op een gedeelde eerste plaats gezet worden bij queues.
Bleek achteraf dat er ook een server reroll was (kan iemand dat bevestigen?), hoorde ik later op de general chat. Dus het hele inlogsysteem klopte op dat moment niet, dus ik maak me er verder niet druk overpsychodude schreef op zondag 25 november 2012 @ 22:27:
[...]
Idd, normaal gesproken krijgen we als subs tot nu toe instant access. Sowiezo was het al gek, een queue bij very heavy, en daarna heavy.
Blijft wel raar dat de queue positie op bleef lopen, mogelijk een indicatie dat susbcribers op een gedeelde eerste plaats gezet worden bij queues.
De enige vorm van "re-roll" welk ik via guildmates te horen kreeg was dat GTN items verdwenen waren, maar zoals bij eerdere soortgelijke events verschijnen die na een korte periode in je mailbox bij zoiets. Geen van hun had last van progression, experience loss of iets in die zin.mat.hi.as schreef op zondag 25 november 2012 @ 23:38:
[...]
Bleek achteraf dat er ook een server reroll was (kan iemand dat bevestigen?), hoorde ik later op de general chat. Dus het hele inlogsysteem klopte op dat moment niet, dus ik maak me er verder niet druk over
2. Dit heeft weinig met F2P te maken, elke MMO heeft dit.lanerios schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 10:30:
Mijn grootste irritaties:
1.) Action bars voor moeten betalen? Kansloos. Dat is gewoon te zielig voor woorden
2.) Epic Gear, PVP is nu dus zwaar unbalanced. en als PVE speler wordt je groups uit gekicked omdat je geen epics hebt (ja daar zijn al genoeg voorbeelden van)
3.) 2 rassen, eigenlijk 3, maar ja, cyborg = human met andere skin. Erg beperkt.
Ik vind de beperkingen gewoon te groot om dit een goed F2P spel te maken. Erg jammer.
3. Als je het zo bekijkt zijn alle rassen 'human met andere skin', ze hebben allemaal dezelfde lichaamsbouw, alleen de hoofden zien er (iets) anders uit. Dan is dit bij cyborgs wel het ergste zo, maar ja..
Verwijderd
In de lagere instances t/m 50 zal je niet eruit worden gekicked. Maar ja als je sommige HM doet wordt het erg lastig dus logisch imo.
Amasaril, ook in lagere, eerste instance "OMG you don't have crafted epics gtfo" is me al 2x overkomen.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Verwijderd
Dan heb je wel HEEL erg pech met groepen, onder lvl 50 heb ik eigenlijk nooit epics gehad. En die FP zijn ook zo makkelijk dat het helemaal niet nodig is. Gare groepen, meteen blokkerenlanerios schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 10:12:
@Walance, geweldige redenatie, omdat andere games het hebben, mag ik het niet erg vinden. Slim.
Amasaril, ook in lagere, eerste instance "OMG you don't have crafted epics gtfo" is me al 2x overkomen.
Vegeta, blijf je me hier nu stalken om me aan te vallen? Zoek eens een hobby man. Ik wil je niet laten schrikken hoor, maar ik kan een game echt wel spelen terwijl ik er kritiek op heb. Eng he?
[ Voor 31% gewijzigd door corset op 27-11-2012 11:26 ]
Bekrompen mensen zul je helaas in alle mmo's terugvinden.
@ Lanerios Ik ben het eens met je, ik vind ook dat er veel mis is met SWTOR, maar ondanks al deze tekortkomingen en oneffenheden blijf ik toch regelmatig spelen.
-= Very annoying forum person =-
Ik hoop iig wel dat de support niet ophoudt. Die andere grote MMO was in het begin ook verre van perfect en het heeft toch wel een lange tijd geduurd voor het op een bepaald niveau was. Voor mij is de basis er wel.lanerios schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 11:32:
inderdaad, het blijft een leuk spel. Er is genoeg fout aan, maar er is ook genoeg om te blijven spelen. Blijkbaar snappen sommige mensen (fanboys?) dat niet.
-= Very annoying forum person =-
Iemand hier die de one shot weet te voorkomen?
alvast bedankt.
Ik stalk je niet vriend. Het is gewoon dat 9 van de 10 keer als hier een nieuwe post is het van jou is en dan is het een klaagzang. Dus ja. Ik ben al lang geen fanboy meer, het was een leuke game maar zoals alle MMO's wordt het saai. Eng he.lanerios schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 11:25:
Zou goed kunnen Amahelaas door m'n tries heen deze week. Volgende week maar weer proberen, beetje jammer. Ik vond de community vlak na launch wel wat beter moet ik zeggen, al lijkt dat met elke game zo te zijn.
Vegeta, blijf je me hier nu stalken om me aan te vallen? Zoek eens een hobby man. Ik wil je niet laten schrikken hoor, maar ik kan een game echt wel spelen terwijl ik er kritiek op heb. Eng he?
lanerios schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 10:30:
lanerios schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 11:32:
inderdaad, het blijft een leuk spel. Er is genoeg fout aan, maar er is ook genoeg om te blijven spelen. Blijkbaar snappen sommige mensen (fanboys?) dat niet.
Maar goed dat je jezelf niet enorm tegenspreekt.lanerios schreef op zondag 18 november 2012 @ 18:15:
even gespeeld, en gelijk gestopt. Als ex subscriber krijg ik nauwelijks iets, en het F2P deel is gewoon veels te beperkt.
[ Voor 33% gewijzigd door MrVegeta op 27-11-2012 13:09 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Er moet goed getaunt worden, zeker na elk simon says gedeelte met de kleurtjes, reset de aggro dacht ik. Je hebt toch 2 tanks bij? Moet wel anders geraak je ni voorbij the Dread Guard?verkerk20 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 12:20:
Ik heb met mijn guild een probleem bij de 3de boss TFB. De fase dat iedere kleur moet channelen gaat helemaal goed maar dan komen we aan dat de boss spawnt en na een shield fase word een van de dps ge oneshot.
Iemand hier die de one shot weet te voorkomen?
alvast bedankt.
Doe je hem op HM? Dan moet elke speler een obtuse buff halen, door een sphere droid te killen van zijn kleur. Daarna kan je een focus attack die in raidwarning wordt gecalled door het spel, verhinderen (buff valt wel weg).
Maar het zal denk ik de aggro reset zijn die je dps kapot maakt
Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE
Ja 2 tanks, meestal 2 guardians(weet niet of dat veel uit maakt). en ja het is op HM, sphere droid zijn allemaal dood.BlaSfem0n schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 13:27:
[...]
Er moet goed getaunt worden, zeker na elk simon says gedeelte met de kleurtjes, reset de aggro dacht ik. Je hebt toch 2 tanks bij? Moet wel anders geraak je ni voorbij the Dread Guard?
Doe je hem op HM? Dan moet elke speler een obtuse buff halen, door een sphere droid te killen van zijn kleur. Daarna kan je een focus attack die in raidwarning wordt gecalled door het spel, verhinderen (buff valt wel weg).
Maar het zal denk ik de aggro reset zijn die je dps kapot maakt
maar dat taunten zal ik een proberen, kan het misschien zijn dat de persoon die 2e staat op de aggro lijst die attack krijgt.
dan zouden we ik en de andere tank in die fase moeten overtaunten.
bedankt:)
Wat gebeurd er in die fase:verkerk20 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 13:36:
[...]
Ja 2 tanks, meestal 2 guardians(weet niet of dat veel uit maakt). en ja het is op HM, sphere droid zijn allemaal dood.
maar dat taunten zal ik een proberen, kan het misschien zijn dat de persoon die 2e staat op de aggro lijst die attack krijgt.
dan zouden we ik en de andere tank in die fase moeten overtaunten.
bedankt:)
De big droid spawned, 2 (of meer) "kleine" droids zijn nog aanwezig.
--> Kill de kleine droids, liefst diegene op de tank welk de boss erbij tanked eerst indien tanks delen.
De boss shield, iedereen rent naar de eigen kleur. Na de shield phase is de aggro gereset, main tank taunt direct de boss om aggro terug te krijgen. Nu zijn er, indien iedereen op zijn eigen kleur stond, twee opties:
- De boss is "friendly" en gooit een kleur onder iemand, waarna ééntje met die kleur dat onschadelijk dient te maken.
- De boss is "unfriendly" en target iemand anders waarna hij voor 19k schiet. Hierbij dient de 2e tank direct te taunten, het liefst voor de hit gevallen is. De healer dient direct een shield op te gooien op de target, voor indien de tank toch net iets te laat taunt. En healers dienen er voor te zorgen dat de DPS in deze phase qua HP eigenlijk een beetje maxed is.
Vlugge taunts als tanks zijn dus met name noodzakelijk hierbij, met snelle shielding door een healer als eventuele backup. Meer dan die 19k moet niemand eigenlijk gehit worden, indien het toch meer is, dan gaat het taunting echt te langzaam.
Verwijderd
Ik had het spel opgegeven om de niet bestaande communitie op de asian spook servers. Ook het spelen op lege US servers tijdens nacht uren resulteerde in 20 spelers op de fleet.....
Tijdens het F2P de gelegenheid genomen om op een EU server te spelen en mijn mond viel open, 250+ users op de fleet en alle instances vol @ level gebieden a 150 users. Helaas wel een whopping 350 ms latency, die ik trouwens ook heb op de asian servers...... wel zuur omdat ik in china woon.
BH blijft toch het lekkerst weg spelen in mijn optiek, het verhaal is niet aan mij besteed dus ik "power" level mijzelf wel naar 50.
Het gaat mij voornamelijk om de communitie en casual een spelletje spelen en slap auwehoeren, het ziet er voorlopig wel ok uit met die communie in EU.
Echter blijf ik het lomp vinden dat men geen nieuwe patch/ expansion uitgegeven heeft tijdens F2P introductie, want buiten gratis spelen is er niets aantrekkelijks voor de oude garde weer terug te gaan.
Zeg ik dan dat je het niet erg mag vinden? Jij geeft aan dat het een van de redenen is dat je de f2p versie van dit spel niet goed vindt, ik zeg alleen dat het niets met f2p te maken heeft.lanerios schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 10:12:
@Walance, geweldige redenatie, omdat andere games het hebben, mag ik het niet erg vinden. Slim.
Ik zou het eerlijk gezegd raar vinden als ze nu al een expansion/ (level cap) uit gaan geven aangezien TFB net uit is. en ook komt er een nieuwe warzone uit.Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2012 @ 06:35:
Mischien toch maar weer resubben zodra er een nieuwe patch uitkomt.
Ik had het spel opgegeven om de niet bestaande communitie op de asian spook servers. Ook het spelen op lege US servers tijdens nacht uren resulteerde in 20 spelers op de fleet.....
Tijdens het F2P de gelegenheid genomen om op een EU server te spelen en mijn mond viel open, 250+ users op de fleet en alle instances vol @ level gebieden a 150 users. Helaas wel een whopping 350 ms latency, die ik trouwens ook heb op de asian servers...... wel zuur omdat ik in china woon.
BH blijft toch het lekkerst weg spelen in mijn optiek, het verhaal is niet aan mij besteed dus ik "power" level mijzelf wel naar 50.
Het gaat mij voornamelijk om de communitie en casual een spelletje spelen en slap auwehoeren, het ziet er voorlopig wel ok uit met die communie in EU.
Echter blijf ik het lomp vinden dat men geen nieuwe patch/ expansion uitgegeven heeft tijdens F2P introductie, want buiten gratis spelen is er niets aantrekkelijks voor de oude garde weer terug te gaan.
Wow, desperate for attention much?MrVegeta schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 13:07:
[...]
Ik stalk je niet vriend. Het is gewoon dat 9 van de 10 keer als hier een nieuwe post is het van jou is en dan is het een klaagzang. Dus ja. Ik ben al lang geen fanboy meer, het was een leuke game maar zoals alle MMO's wordt het saai. Eng he.
[...]
[...]
[...]
Maar goed dat je jezelf niet enorm tegenspreekt.
OW NEE ik ben van mening veranderd, HELP! wat een ramp, bel de poltie! >_>
Expansion wise denk ik niet dat er snel een nieuwe uitkomt. Ze hebben net het F2P plan erin gegooid, dus ik denk dat ze eerst willen afwachten wat dat gaat doen voordat ze echt gaan beslissen hoe de toekomst eruit ziet. 1 grote expansion, of losse questpacks zoals LOTR via de store.
De US servers zijn qua population ook niet verkeerd, en mogelijk als je in China woont, gunstiger. Als je de populaties bekijkt op de EU servers zit er een sterke piek in de avonduren hier, waarbij de fleet bijv oploopt tot ca 800 ~ 1000 spelers op bijv The Red Eclipse (iig empire side). Maar de rest van de dag kan het relatief "rustig" zijn, met in de ochtend uren slechts ca 200 spelers op de fleet, wat een beetje de primetime voor je is denk ik gezien het tijdszone verschil.Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2012 @ 06:35:
Mischien toch maar weer resubben zodra er een nieuwe patch uitkomt.
Terwijl de US servers gezien time difference in east en west coast een meer gespreide population hebben. Maar ik weet zo 1, 2, 3 niet of je primetime een beetje samenvalt met hun west coast peak.
De APAC servers blijven verder idd een ramp, het aantal spelers vanuit de regio is simpelweg niet hoog genoeg in de Engelstalige landen. En wrs speelt het gebrek aan de Aziatische talen een belangrijke rol in weinig Aziatische spelers.
Edit: Er is trouwens wel een nieuwe patch gelijk bijgekomen, EC NMM is geïntroduceerd. Waar we iig weer even mee vooruit kunnen.
En de nieuwe warzone, die lijkt er snel aan te komen.
Ik denk dat het beide zal gaan worden, iets wat ik al jaren vermoed wat ze zullen doen is eigenlijk net als traditional games de story content aan te pakken. Met andere woorden 3 à 5 DLC packs, waarna een "expansion pack" (gehele volgende campaign).lanerios schreef op woensdag 28 november 2012 @ 10:02:
Expansion wise denk ik niet dat er snel een nieuwe uitkomt. Ze hebben net het F2P plan erin gegooid, dus ik denk dat ze eerst willen afwachten wat dat gaat doen voordat ze echt gaan beslissen hoe de toekomst eruit ziet. 1 grote expansion, of losse questpacks zoals LOTR via de store.
Qua DLC zal Makeb wrs de 1e zijn in dat soort traditie, waarbij voor subs ik verwacht dat het gratis is, en voor non-subs het waarschijnlijk iets van 2500 - 3000 cartel coins ofzo zal kosten, ruwweg 12.99 - 14.99 Eur. Dat een paar keer doen, bijv feb 2013, juni 2013, december 2013. En vervolgens rond medio 2014 bijv een expansion pack.
[ Voor 22% gewijzigd door psychodude op 28-11-2012 10:17 ]
lanerios schreef op woensdag 28 november 2012 @ 10:02:
[...]
Wow, desperate for attention much?
OW NEE ik ben van mening veranderd, HELP! wat een ramp, bel de poltie! >_>
Ik ben bang dat (net als bij WoW) ook subscribers moeten gaan betalen voor level cappsychodude schreef op woensdag 28 november 2012 @ 10:10:
Ik denk dat het beide zal gaan worden, iets wat ik al jaren vermoed wat ze zullen doen is eigenlijk net als traditional games de story content aan te pakken. Met andere woorden 3 à 5 DLC packs, waarna een "expansion pack" (gehele volgende campaign).
Qua DLC zal Makeb wrs de 1e zijn in dat soort traditie, waarbij voor subs ik verwacht dat het gratis is, en voor non-subs het waarschijnlijk iets van 2500 - 3000 cartel coins ofzo zal kosten, ruwweg 12.99 - 14.99 Eur. Dat een paar keer doen, bijv feb 2013, juni 2013, december 2013. En vervolgens rond medio 2014 bijv een expansion pack.
Een F2Per betaalt om naar section X te moeten gaan. Een subscriber krijgt hier standaard toegang naar.
Stel je hebt op 1 character HK-51 unlocked dan kun je er voor gaan betalen. zodat je op de andere characters niet meer al die quests hoeft te doen
Nee, HK-51 is gratis als subscriber. Section X toegang heb je, de quest line heb je, en voor alts kun je het unlocken met credits. Waarvan ik iig voldoende heb om op meerdere accounts alle mogelijke alts te voorzien van HK-51 zou ik daar behoefte aan hebben.DarthDavy schreef op woensdag 28 november 2012 @ 11:34:
Subscribers moeten nu toch ook betalen voor de HK-51 DLC (ok, als subscriber zal je wel voldoende cartel points "gekregen" hebben zodat het toch "gratis" is). Ik zie dus niet in waarom extra content in de toekomst gratis zou zijn voor de subscribers. Dit gaat gewoon ook de Cartel Market in net zoals nu.
Voor dat alles, hoeveen geen cartel coins gebruik te worden.
Uiteraard kan het wel, om te unlocken op alts. Handig indien je wat minder credits hebt.
Subscribers bij WoW betalen ook enkel voor de echte expansion packs, geen content patches tussendoor. Ik denk niet dat EA dit heel anders zal regelen met SWTOR.verkerk20 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 11:32:
[...]
Ik ben bang dat (net als bij WoW) ook subscribers moeten gaan betalen voor level cap
EA heeft er idd mee te maken, maar ik denk niet dat dat heel veel gaat veranderen. Het is namelijk niet aantrekkelijk om voor een subscriber unlocks tegen gereduceerd tarief aan te bieden. Je moet een subscriber namelijk niet unlocken als bedrijf, maar enkel gedurende subscription access laten hebben. Anders kan men op een gegeven moment subscriben, alles goedkoop aanschaffen, subscription droppen en gratis spelen.lanerios schreef op woensdag 28 november 2012 @ 11:28:
Psycho, zou goed kunnen. Echter het voor subscribers gratis maken? Dat denk ik niet, vergeet niet, EA heeft er ook mee te makenIk denk zelf eerder aan een, 75-80% korting voor het begin, dan naar 50% oid.
Dat zou niet rendabel zijn voor EA
[ Voor 42% gewijzigd door psychodude op 28-11-2012 12:54 ]
Dat wist ik niet. Dat is dan wel netjes.verkerk20 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 11:59:
Als subscriber hoef je helemaal niks voor HK-51 te betalen.
Een F2Per betaalt om naar section X te moeten gaan. Een subscriber krijgt hier standaard toegang naar.
Stel je hebt op 1 character HK-51 unlocked dan kun je er voor gaan betalen. zodat je op de andere characters niet meer al die quests hoeft te doen
Overlaatst nog een ganse flame thread gelezen over het feit dat subscribers moesten betalen voor de Section X questline. Allemaal uit de lucht gegrepen dus. Maar ik kon het niet weten, want ik zag HK-51 in de cartel market staan, dus ik ging ervan uit dat het waar is.
jaa, ik herken het. Heb de dag dat f2p uit kwam nog flinke discussies hierover gehad met guildmates. Ik had gelijk maar ze wouden me het niet geven.DarthDavy schreef op woensdag 28 november 2012 @ 13:21:
[...]
Dat wist ik niet. Dat is dan wel netjes.
Overlaatst nog een ganse flame thread gelezen over het feit dat subscribers moesten betalen voor de Section X questline. Allemaal uit de lucht gegrepen dus. Maar ik kon het niet weten, want ik zag HK-51 in de cartel market staan, dus ik ging ervan uit dat het waar is.
Dit bedoelde ik ook:)psychodude schreef op woensdag 28 november 2012 @ 12:51:
[...]
Subscribers bij WoW betalen ook enkel voor de echte expansion packs, geen content patches tussendoor. Ik denk niet dat EA dit heel anders zal regelen met SWTOR.
Al is dit allemaal ongetwijfeld "subject to change", en met EA weet je nooit.
Tsja, zoals zoveel zaken in de flame threads. Het meerendeel van wat erin gezegd wordt dient met een korreltje zout genomen te worden.DarthDavy schreef op woensdag 28 november 2012 @ 13:21:
[...]
Dat wist ik niet. Dat is dan wel netjes.
Launcher restarten? Of blijft hij dan ook nog vast lopen?FitzChevalric. schreef op woensdag 28 november 2012 @ 20:06:
Mijn update loopt vast, is er een manier om deze weer lopende te krijgen?
Lukt niet via my account... hij wil alleen het fysieke ding instellen. Geen optie voor de mobiele versie.
Hoe kom ik aan een serial number en een activation code?
Nou ja, dat staat dus echt nergens. Heb een uur zitten zoeken.
[ Voor 85% gewijzigd door FitzChevalric. op 06-12-2012 16:14 ]
Volgens mij kun je gewoon een account aanmaken en het spel dan downloaden.
destroye schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 10:30:
Ik zit eraan te denken om dit spel toch te gaan kopen omdat ik hem nu voor 13 euro zie liggen. Maar ik krijg hier toch sowiezo 30 dagen speeltijd bij ofniet?
Shuttle st20g5
Ben nu zelf een weekje bezig en op level 10. F2P. Behoorlijk leuk moet ik zeggen. Het voordeel is, ik heb het nooit eerder gespeeld dus weet ik ook niet wat ik mis als f2p'er. Voor mijn gevoel heb ik op dit moment voldoende content.
Sage altje, anders maybe artifice.
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Wat wel superhandig is, is biochem. Je kan de beste stims maken die herbruikbaar zijn (alleen niet verkoopbaar, is voor biochem mensen only) wat uiteraard goede resultaten heeft voor je prestaties in FP/PVP. Je kan ook implants reverse engineeren, waardoor je de belangrijkste mats krijgt voor de eerder genoemde MK kits, en zo ook op een andere manier verdiend.
De goede dingen kun je niet verkopen en de implants staan op AH voor ~10k terwijl je enorm veel missies moet doen die moeten critten om de speciale recource te krijgen.
En dan betaal je al honderden k's om uberhaupt bij de paarse !@#$ te komen.
Artifice op een class met 2 sabers kiezen i.p.v. 1 maakt niet echt uit als ik toch beide ga kiezen lijkt me? Kan dan toch gewoon ruilen if needed.
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Voor End-Game zijn de 2 nuttigste skills toch Biochem en Cybertech, en wel vanwege het volgende:
- Biochem geeft, zoals al gezegd, de mogelijkheid tot het craften van herbruikbare Stims, Adrenals en Medpacks. Dit scheelt een hele hoop aan credits voor het kopen van dit spul. Je kunt er misschien niet echt aan verdienen, maar als je mee rekent dat je ook veel minder kosten hebt (Exotech stims kosten rond de 15-20k per stuk op de Red Eclipse, momenteel), dan is het dit toch waard.
- Cybertech geeft de mogelijkheid om herbruikbare grenades te craften. Ze lijken in eerste instantie niet heel nuttig, maar sommige ervan kunnen, wanneer goed ingezet, het verschil maken in een PvP match. Ik was er eerst ook sceptisch over, maar nadat ik een mede-guildie het effectief zag gebruiken heb ik besloten om op mijn cyertech deze dingen ook te craften. Uiteraard is het ook een mooie extra (gratis) AoE attack voor wanneer je met je dailies bezig bent. De explosive grenade, bijvoorbeeld, kan een normal/weak mob voor +/- 50% raken. Dan gaat het toch een stuk sneller om er doorheen te gaan.
De overige crew skills hebben eigenlijk alleen maar op korte termijn nut. Zodra je je gear maximaal hebt geupgrade krijg je van deze skills geen voordelen meer. Het enige waar ze daarna nog goed zijn is proberen geld te verdienen aan het verkopen van items, maar dat lukt eigenlijk alleen echt wanneer je in de verkoop van high end mods/armoring gaat. Lukt het je echter om een Advanced 27 Hilt/Barrel te krijgen als schematic, dan is er veel mee te verdienen, aangezien deze toch duidelijk minder voor komen dan bijv. de mods, enhancements en armorings.
De enige reden dat ik überhaupt alle crew skills heb, is zodat ik mijn guild straks, wanneer mijn gear op max is, kan helpen door te proberen de high end dingen te reverse-engineeren om schematics en mats te krijgen die dan weer voor mijn guild beschikbaar komen.
synthweaving is a.t.m. niet handig. de meeste mensen hebben al augments.The Chosen One schreef op zondag 09 december 2012 @ 17:06:
Hoe nuttig is synthweaving als een skill? Gezien je veel endgame stuff/armour van FP's en PVP gedoe hebt.
Sage altje, anders maybe artifice.
Krijg nou tandjes, ik dacht dat die rakata dingen het beste waren. Scheelt dus 16 aim en 6 power. Die radioactive paste dingen zijn helaas weer net iets te duur (en komen te weinig) om ze zelf te gaan gebruiken.verkerk20 schreef op maandag 10 december 2012 @ 10:09:
De beste stims en adrenals zijn exotech stims/adrenals
1.6 zal niet veel gaan veranderen in dat opzichte. Probleem is een beetje in SWTOR momenteel dat er teveel mensen zijn welk flink gatheren, terwijl er niet bijzonder veel is om dit allemaal echt aan te spenderen. Daardoor zitten velen opgescheept met meerdere stacks aan items om te verkopen, wat weer leidt tot bodemprijzen.mat.hi.as schreef op maandag 10 december 2012 @ 08:23:
Wat misschien ook wel handig is, is om te kijken wat er precies gaat veranderen in patch 1.6 mbt crew skills. Bij één van de vorige updates kwamen die MK-6 dingen erbij, en als je daarvoor voorbereid (heel veel dingen maken om later te RE'en) kan je daar enorm mee verdienen. Eerst gingen die kits er namelijk uit voor makkelijk 100k/stuk (en zelfs hoger), terwijl dat nu rond de 43k ligt. Zelf heb ik niet gekeken, ik zie het achteraf wel
Het beste kun je een beetje op de verschillende tiers rondkijken in je GTN om een indruk te krijgen hoe leveling zaken verkopen op je server, daar is soms een tier tussen te vinden waarmee je met gathering skills aanzienlijk meer profit kan maken dan met endgame pieces.
De exotech stims schematics kun je bij de black hole vendor kopen, de exotech adrenals bij de daily mission vendor.mat.hi.as schreef op maandag 10 december 2012 @ 14:42:
[...]
Krijg nou tandjes, ik dacht dat die rakata dingen het beste waren. Scheelt dus 16 aim en 6 power. Die radioactive paste dingen zijn helaas weer net iets te duur (en komen te weinig) om ze zelf te gaan gebruiken.
De radioactive paste is idd duur. maar de laatste tijd(iig op tofn) zijn de prijzen flink gedaalt. tevens ook de prijzen van exotech stims. waar ik eerst in een avondje 400k kon verdienen verlies zou ik nu 100k verliezen door het verkoop van exotech stims. radioactive paste kopen is de goedkoopste manier want als je de paste wil krijgen door diplomacy krijg je een hele hoop blauwe materials waar je niks aan hebt.
Ik had uitgerekend dat je als je de radioactive paste voor 10k per stuk koopt dat je dan winst maakt als je de stims voor 17k per stuk verkoopt.
Ik heb zelf trouwens op 2 lowlevels 400 cybertech en 400 artifice. hier hoef je geen level 50 voor te zijn wat een hoop mensen denken. de mods/enhancements/armorings kun je doorsturen met legacy gear.
alleen hilts en barrels kun je niet doormailen
Tevens kun je op je repair droid op je schip(te koop via legacy, credits of cc) extra craftcrit kopen voor je droid. ik dacht dat deze 150k per stuk zijn.
[ Voor 9% gewijzigd door Rhip op 10-12-2012 16:52 . Reden: iets toegevoegd ]
Ook ff weer aan me HUD zitten sleutelen;

Groups linksboven de chat, say is al wat lichter natuurlijk.
Ik ga eens kijken naar die repairdroid. Ik heb nu ongeveer 2miljoen credits 'over', maar nog geen 27 gear, dus ik moet even wat gaan afwegen.
Het beste kun je gewoon rakata stims gebruiken
het 27 gear kun je het best verkrijgen door stabilizers te krijgen via ec/tfb sm ec/tfb hm ec nm. niet gaan kopen met je credits.mat.hi.as schreef op maandag 10 december 2012 @ 18:11:
Hoeveel stims maak je per keer dan? Want er zijn 4 pastes nodig om 1 hoeveelheid te maken, dus anders maak je sowieso 23k verlies. Gelukkig heb ik nog wat pasta, dan kan ik met 20BH comms toch nog wat leuk geld verdienen, de rest van de mats heb ik al.
Ik ga eens kijken naar die repairdroid. Ik heb nu ongeveer 2miljoen credits 'over', maar nog geen 27 gear, dus ik moet even wat gaan afwegen.
[ Voor 69% gewijzigd door Rhip op 11-12-2012 09:31 ]
Verwijderd
Een betere oplossing zou naar mijn mening zijn om simpelweg het aantal commendations die benodigd zijn te verlagen. Je moet dan nog steeds de FP runnen alleen duurt het geen 80 jaar meer om aan die gear te komen. Je doorloopt dan nog steeds de tappen van tionese->columni->rakata alleen doe je het wat sneller, maar het is dan in ieder geval niet 'free'.
Doet me denken aan Wow:wotlk.. Free charity purples
Oeverloze discussies over maintenance van de servers is niet interessant en nogal zinloos, laat dit dan ook achterwege.