Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnightX
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-01-2018
psychodude schreef op woensdag 19 september 2012 @ 08:22:
[...]

Vraag me af hoe het wordt wanneer de nieuwe raid uitkomt, ik weet dat bijv mijn guild en enkele andere guilds van Nightmare lands op vrijwel non-actief staan en GW2 spelen tot de nieuwe raid released. Kan nog eens druk worden nu na de server merges zodra dat gebeurd :p.
De Terror From Beyond raid? Die zou ondertussen in game moeten zijn (1.4 is Live, 1.5 is nu op de PTS).

Mijn Star Wars The Old Republic referral link voor degene die de game eens willen proberen. (terugkerende spelers krijgen een bundeltje account unlocks) Ook BDO guest passes verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-10 10:13

odan

The dark side is within all!

RocketKoen schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:38:
[...]

2 engelstalige EU servers.
De capaciteit van de servers is nu wel veel groter dan @ launch.
1 pve, 1 pvp en 1 rp. dus 3 servers :>

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oropher
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-07 10:30
Goedemiddag allen. Ik ben zowaar eens begonnen met het spelen van SWtor voordat Free to Play uitkomt. En ik mag wel zeggen dat ik me zeer vermaak. Ik heb voorheen andere MMO's gespeeld, en ik ga geen vergelijking uitvoeren, want dat is allemaal allang gedaan en voegt niets toe. Maar ik wil wel ff zeggen dat ik de classes aangenaam vind om te spelen. Ik was begonnen op Shadowlands, maar die is nu gemerged naar The Red Eclipse als ik me niet vergis. Ben nu wat classes aan het uitproberen tot level 20 en dan zoek ik wel de leukste voor mijn main..

WoW Druid

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oropher schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 14:11:
Goedemiddag allen. Ik ben zowaar eens begonnen met het spelen van SWtor voordat Free to Play uitkomt. En ik mag wel zeggen dat ik me zeer vermaak. Ik heb voorheen andere MMO's gespeeld, en ik ga geen vergelijking uitvoeren, want dat is allemaal allang gedaan en voegt niets toe. Maar ik wil wel ff zeggen dat ik de classes aangenaam vind om te spelen. Ik was begonnen op Shadowlands, maar die is nu gemerged naar The Red Eclipse als ik me niet vergis. Ben nu wat classes aan het uitproberen tot level 20 en dan zoek ik wel de leukste voor mijn main..
Ik zou je aanraden om eerst met iig 1 character episode 1 uit te spelen. Dan unlock je legacy.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-09 13:40
Inderdaad. Legacy unlocked toch een aantal leuke en handige zaken. Plus, met elk character waarmee je speelt, bouw je daarna mee aan je legacy level.
Ik speel nog steeds met veel plezier, maar ga waarschijnlijk toch free-to-play gaan. 't Zal er wat van afhangen wat de beperkingen juist worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:08
Gisteren kon ik toch mijn impulsiviteit niet meer beheersen. Ik heb namelijk een week geleden episode drie met mijn vriendin zitten kijken - die had Star Wars nog nooit gezien - en daarna kwam ik weer aardig in het sfeertje. KOTOR kon de dorst niet lessen. Te weinig role-play opties. Kortom, maar weer eens geprobeerd om met PayPal mijn sub te verlengen. En dit keer werkte het! Niet meteen - stond ook op de website - maar ik kreeg na ongeveer een halfuurtje een mail van PayPal en TOR dat mijn abonnement weer geldig is.

Het enige waar ik nog steeds tegenaan hik - al sinds beta - is het feit dat hun infrastructuur voor het downloaden van de client echt hoofdpijnverwekkend is. Zelfs na meer dan een jaar krijgt mijn client - en van een maat van me - het nog steeds niet voorelkaar om boven de 200 - 500 KB/s te komen. Rampzalig gewoon. Als je het forum van hun erop naleest zijn er genoeg mensen met hetzelfde probleem maar door Bioware wordt er altijd naar de spelers gewezen. ISP dit, router poorten dat. Verbazingwekkend dat er zoveel mensen zijn die het probleem hebben. Dan ligt het toch niet aan de ISP lijkt me.

Gelukkig kon ik via usenet SWTOR te pakken krijgen, moest ik alleen nog 900 mb aan data downloaden.
Vanmiddag kan ik dan eindelijk weer eens terug duiken in het pracht en praal van SWTOR. Zeker met de 'dungeon finder' zal het een stuk leuker spelen zijn.

Toch, ondanks de problemen, vind ik het jammer dat het spel niet de belangstelling heeft gehad die het verdient. Het is, absoluut, een vermakelijk spel. Leuke storylines - en een SP ervaring daarmee - en op zich een leuke PvP modus. Hopelijk kunnen ze met iets komen - waarschijnlijk de F2P optie - om het spel weer wat populairder te maken.

Ze geven toch aardig wat weg met die F2P opties. De hele storyline - dat is aardig wat content - waarom niet gewoon de eerste episode van de verhaallijnen van een paar classes? Zo kom je toch aardiger in de buurt om mensen ervoor te laten betalen.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oropher
Thanks voor de tips betreffende die legacy! Dat wist ik dus niet. Total SWtOR noob dus ;) Ik ga ervanuit dat die legacy alleen geld voor een faction die je kiest? Ik zal er es over gaan lezen.

WoW Druid

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oropher schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 08:36:
Thanks voor de tips betreffende die legacy! Dat wist ik dus niet. Total SWtOR noob dus ;) Ik ga ervanuit dat die legacy alleen geld voor een faction die je kiest? Ik zal er es over gaan lezen.
Nee, voor al je characters op die server.
Somige perks die je kan kopen/unlocken tellen alleen voor 1 character. De rest voor allemaal.
En het legacy level telt ook over al je characters mee.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-09 12:23
RocketKoen schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:38:
[...]

2 engelstalige EU servers.
De capaciteit van de servers is nu wel veel groter dan @ launch.
Wow alles op 2 servers, dat doet me er weer over nadenken om ook nog eens terug te beginnen. Ik vond het 2 maand naa de release al aardig leeglopen.. Zo ben ik zelf vroeger niet voorbij lvl 40 geraakt omdat het dan ineens heel saai begon te worden en het heel moeilijk was om een dungeon groep te maken (zelfs al speelde ik healer, een role die in andere games garant staat voor instant groep).

De mobs die je moet killen zijn dan ook bijna altijd dezelfde, ofwel enkele gewone in een groepje ofwel enkele sterkere apart. Dat zal nog wel steeds het geval zijn zeker?

Men besluit staat in ieder geval vast Zondag begin ik weer! :-)

Of zou ik beter nog even op de F2P wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inrage schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:31:
[...]

Wow alles op 2 servers, dat doet me er weer over nadenken om ook nog eens terug te beginnen. Ik vond het 2 maand naa de release al aardig leeglopen.. Zo ben ik zelf vroeger niet voorbij lvl 40 geraakt omdat het dan ineens heel saai begon te worden en het heel moeilijk was om een dungeon groep te maken (zelfs al speelde ik healer, een role die in andere games garant staat voor instant groep).

De mobs die je moet killen zijn dan ook bijna altijd dezelfde, ofwel enkele gewone in een groepje ofwel enkele sterkere apart. Dat zal nog wel steeds het geval zijn zeker?

Men besluit staat in ieder geval vast Zondag begin ik weer! :-)

Of zou ik beter nog even op de F2P wachten?
Er is tegenwoordig een flashpoint finder, vergelijkbaar met de dungeon finder van WoW.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oropher
Thanks RocketKoen voor je reply, op mijn vraag van de legacy. Ik heb nu gekozen om mijn Sith Sorcerer verder te levellen. gisteren al wat spacebattles gedaan. Cool hoor. Ik was vroeger verslaafd aan X-Wing Vs Tie-Fighter, dus kreeg een beetje dat gevoel weer terug. Ook al wordt je ship in een baan wel gestuurd, het is wel een leuke extra in de game. Nog niet bezig geweest met PVP. dat deed ik in een 'andere' MMO wel veel. Es kijken of ik dat nog een beetje aankan ;)

WoW Druid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnightX
  • Laatst online: 30-01-2018
Oropher schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 11:27:
Thanks RocketKoen voor je reply, op mijn vraag van de legacy. Ik heb nu gekozen om mijn Sith Sorcerer verder te levellen. gisteren al wat spacebattles gedaan. Cool hoor. Ik was vroeger verslaafd aan X-Wing Vs Tie-Fighter, dus kreeg een beetje dat gevoel weer terug. Ook al wordt je ship in een baan wel gestuurd, het is wel een leuke extra in de game. Nog niet bezig geweest met PVP. dat deed ik in een 'andere' MMO wel veel. Es kijken of ik dat nog een beetje aankan ;)
Het is best fun in SWTOR, de Warzones lijken heel veel op WoW's BGs met een paar toffe features (zoals in Novare Coast moet je 2 objectives volledig bezitten vooraleer je kant punten begint te scoren - en ieder objective duurt een tijdje om te claimen, dus kans genoeg om het nog JUIST op tijd terug te claimen!)

Mijn Star Wars The Old Republic referral link voor degene die de game eens willen proberen. (terugkerende spelers krijgen een bundeltje account unlocks) Ook BDO guest passes verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pulpje1974
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 30-07 21:25

Pulpje1974

Gaming is a fulltime job.

CrashandBurn76 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 13:30:
[...]

Ja, hoor er zijn nog mensen die spelen. Ik heb sinds kort ook een karakter aangemaakt op de Tomb of Freedon Nadd. Een female lvl 36 Sith Juggernaut genaamd No'at. Als je samen wilt spelen kan je altijd contact opnemen.
Je bent wat levels hoger dan ik dus ik denk dat je op een andere planeet rond wandelt want ik ben je nog niet tegen gekomen. ik ben de laatste week ook wat minder online geweest door drukte op het werk. Ik hoop van het weekend wat tijd te hebben om te gamen.

Intel core i7-6700k, Asus Z170 pro gaming, Crosair vengeance lpx 8GB. Asus Geforce GTX 960

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaSfem0n
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-12-2023

BlaSfem0n

I'm cool! My mother told me so

Ik speel ook nog wel regelmatig, maar eigenlijk enkel ops. Vriendin die ik verslaafd heb gekregen, speelt nog dagelijks (maar moet ook wel want die is GM nu). Zitten met de guild nu op 4/5 TfB HM. Niet zo heel veel guilds die beter doen ;)

Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pulpje1974
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 30-07 21:25

Pulpje1974

Gaming is a fulltime job.

Ik zit niet in een guild omdat ik er niet bekend mee ben. Wat kan je eigenlijk als je in een guild zit? Zijn er dan extra missies te doen of is het alleen makkelijker om met andere te spelen?
Als er iemand is die op server Tomb of Freedon Nadd speelt en mij wil uitnodigen.
Ik speel een vrouwlijke sith sorcerer lvl 27 naam Lt'pulp

Intel core i7-6700k, Asus Z170 pro gaming, Crosair vengeance lpx 8GB. Asus Geforce GTX 960

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pulpje1974 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 23:54:
Ik zit niet in een guild omdat ik er niet bekend mee ben. Wat kan je eigenlijk als je in een guild zit? Zijn er dan extra missies te doen of is het alleen makkelijker om met andere te spelen?
Als er iemand is die op server Tomb of Freedon Nadd speelt en mij wil uitnodigen.
guids heb je voor de gezelligheid.
Maar ook vooral om de end-game content te spelen. Ranked warzones en hard/nightmare mode operations.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaSfem0n

BlaSfem0n

Pulpje1974 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 23:54:
Je kan een apply maken voor de guild, als je de DRT link volgt in men signature. De "apply" is voornamelijk een formaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Wanneer komt die f2p er nu werkelijk aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.swtor.com/free/features

Vermoedelijk half december, ik wacht er ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gok inderdaad bij hun anniversary, dus rond 20 december.
Hebben ze wel meteen 3rde record binnen (duurste, snelst groeiende en dan snelste p2p->f2p) :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:32
Ik vermoed eerder, ze hebben dusver namelijk aangegeven Autumn. Daarbij komt dat op een financial report eerder November vermeld stond. Plus de cartel market is momenteel op de PTS te vinden, tezamen met de rest voor patch 1.5. Ze hebben aangegeven patches à 6 weken uit te willen gaan brengen, 1.4 kwam hierbij eind september. Mid-november lijkt dus waarschijnlijk te gaan worden.

Het fraaie is ook, dit valt vlak voor Black Friday, als ze daar in de Amerikaanse winkels handig gebruik van maken met posters e.d. zullen de doosjes voor het spel als zoete broodjes over de toonbank verdwijnen gezien de al reeds lagere prijs en nu nog F2P ook.

Wat ze dan vervolgens natuurlijk weer voor hun volgende financial call kunnen gebruiken als statistieken om aan te tonen hoe goed de F2P switch het gedaan heeft.

[ Voor 11% gewijzigd door psychodude op 05-11-2012 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Wel beetje achtelijk het free to play systeem. beetje "Limit ALL the things!" minder xp, bijna geen dungeons, geen fleet pass, bijna geen battlezones, 2 races (Cyborg = geen ras, het is een andere skin >_>).
Nee, als ze spelers willen trekken, moeten ze genoeg doen om de F2P spelers het leuk te maken, en niet "Ow je wil meer doen dan inloggen? Sorry"

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lanerios schreef op maandag 05 november 2012 @ 22:19:
Wel beetje achtelijk het free to play systeem. beetje "Limit ALL the things!" minder xp, bijna geen dungeons, geen fleet pass, bijna geen battlezones, 2 races (Cyborg = geen ras, het is een andere skin >_>).
Nee, als ze spelers willen trekken, moeten ze genoeg doen om de F2P spelers het leuk te maken, en niet "Ow je wil meer doen dan inloggen? Sorry"
Het doel van het spel is nog steeds om geld te verdienen. Hoe gaan ze dat doen als alles gratis is?
Eigenlijk is het F2P gedeelte gewoon een goede RPG. En als je gaat betalen wordt het een MMORPG.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Dus je snapt m'n post niet. Ok. Laat ik het duidelijker maken.

Je loopt in een supermarkt, je wil boodschappen doen. Maar ipv de dingen te zien, moet je daar een aparte pas voor kopen. Om naar de kassa te gaan? Andere pas nodig. Om te pinnen? etc.

Rift/WoW/LOTR/whatever:

Je hebt toegang tot 20% van de supermarkt, maar kan er genoeg mee om een basis idee te krijgen.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 10:24
lanerios schreef op maandag 05 november 2012 @ 23:59:

Je loopt in een supermarkt, je wil boodschappen doen. Maar ipv de dingen te zien, moet je daar een aparte pas voor kopen. Om naar de kassa te gaan? Andere pas nodig. Om te pinnen? etc.

Rift/WoW/LOTR/whatever:

Je hebt toegang tot 20% van de supermarkt, maar kan er genoeg mee om een basis idee te krijgen.
Het is toch een prima F2P model? Als je de game wil proberen kan je zo'n beetje alles wel doen, ze willen mensen natuurlijk lokken naar de raids etc waardoor ze betalen. Simpele strategie.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
lanerios schreef op maandag 05 november 2012 @ 23:59:

Rift/WoW/LOTR/whatever:

SWTOR heeft momenteel ook een trial tot lvl 15, maar EA/BioWare wilde het een andere insteek geven. Ze willen de gehele storyline voor mensen gratis speelbaar laten maken. En enkel voor de MMO features mensen eigenlijk laten subben.

Iets wat gezien de insteek van het spel, helemaal zo slecht nog niet zal vallen.

Het grote voordeel erbij is namelijk dat ze op deze wijze de ontwikkeling van chapters bijv. kunnen blijven dekken uit boxed sales. En ze de ontwikkeling van MMO content kunnen blijven dekken uit subscriptions en cartel sales.

Hetgene waar de meeste inkomsten liggen, zou kunnn varen als leidraad om waarvoor met name te gaan ontwikkelen, want dat is klaarblijkelijk wat de community zoekt.

Het is verder volgens mij ook nog niet helemaal duidelijk of de free trial tot lvl 15 zal verdwijnen, gezien dusver nog wel het idee is dat je de boxed versie van het spel aanschaft wil je kunnen spelen op f2p; eigenlijk dus een b2p constructie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ben het er wel mee eens op zich. Maar ik ben echt bang dat het voor veel spelers teveel restricties gaat hebben. Waarom een spel proberen waairn je bijna niks kan, tegen een spel waarin je een stuk meer kan probren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
lanerios schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 09:32:
Ben het er wel mee eens op zich. Maar ik ben echt bang dat het voor veel spelers teveel restricties gaat hebben. Waarom een spel proberen waairn je bijna niks kan, tegen een spel waarin je een stuk meer kan probren.
In WoW bijvoorbeeld kun je vrij weinig proberen, je bent gebonden tot level 20 max. Je kunt geen party members invited. Heirloom gears heb je niet. PvP is hierdoor een rapefest tegen je. Qua dungeons heb je toegang tot een handjevol. En qua quests ben je ook zeer beperkt.

In TOR kun je de gehele story content doorlopen. Qua gear kun je, zeker pre-50 redelijkerwijs meekomen. Dungeons heb je toegang tot alles.

Je bent enkel beperkt in aantal keer dat je toegang hebt. Maar met 5 warzones en flashpoints per week momenteel, ben je al snel hiermee toch wel een minuutje of 80 mee zoet. Als je dan ook nog eens 1.5 uurtjes quest op een dag, kun je per week al snel 20 uur spelen voor geen extra geld.

Persoonlijk vind ik de trials restricties dan ook sterker dan de huidige restricties zoals voorgesteld voor SWTOR f2p. Als ze de restricties nog minder zouden maken, zou niemand meer subben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verschil dat WoW niet bepaald te vergelijken is, daar is F2P een bonus die zie weggeven omdat ze toch bakken met geld binnenharken. SWTOR heeft een iets moeilijkere situatie, het wordt zelfs hun primaire bron van inkomsten, de game leent zich ook niet echt om cosmetisch veel te doen (buiten skins, maar heeft de game daar wel ondersteuning voor).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Psycho, probleem met Heirloom bestaat uberhaupt niet voor nieuwe accounts, want daar moet je eerst een max level voor hebben.

PVP in SWTOR wordt ook zwaar unbalanced. De subscribers kunnen purple quality equipen, F2P niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lanerios schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:34:
Psycho, probleem met Heirloom bestaat uberhaupt niet voor nieuwe accounts, want daar moet je eerst een max level voor hebben.

PVP in SWTOR wordt ook zwaar unbalanced. De subscribers kunnen purple quality equipen, F2P niet.
Het is dan ook niet de bedoeling dat mensen die end-game willen spelen f2p accounts hebben.
lvl 1-49 heeft bijna niemand purple gear. Dus daar is er geen probleem.
Als je toch endgame content wil spelen moet je subben. of tijdelijk dingen unlocken met microtransactions.

Er zijn andere F2P modellen:
1) Reclame (bijvoorbeeld gratis apps)
2) Puur cosmetische items verkopen zoals pets en hoedjes (bijvoorbeeld TF2 en Hon/LoL)
3) Pay2Win: end game items verkopen via microtransactions.
4) Apart betalen voor elke content update (GW, WoW)

1 en 2 leveren nooit genoeg op om de game draaiende te houden.
en de meeste games die optie 3 kiezen zijn binnen no-time dood.
En bij 4 is het net zo duur om een heel jaar te spelen, dan een jaar niet te spelen en daarna terug te komen. Zo jaag je dus casual spelers weg.

Ik snap dat Hollanders graag voor een dubbeltje (of gratis) op de 1e rij willen zitten. Maar zo werkt het niet in de echte wereld.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
lanerios schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:34:

Het probleem voor heirlooms bestaat juist voor nieuwe accounts, want zij worden opgesteld tegen de mensen met heirlooms.

F2P kan niet direct alle purples equipen, dat is waar. Maar voor een eventueel klein bedrag kunnen ze er voor kiezen om deze mogelijkheid te unlocken. Daarnaast kom je purples weinig tegen in low level PvP, terwijl in WoW BG's bijna iedereen wel heirlooms droeg. Die purples levelen tenslotte niet met je mee, waardoor ook als subscriber je moet blijven investeren, terwijl je er eigenlijk relatief snel voorbij bent.
SinergyX schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:01:
Verschil dat WoW niet bepaald te vergelijken is, daar is F2P een bonus die zie weggeven omdat ze toch bakken met geld binnenharken. SWTOR heeft een iets moeilijkere situatie, het wordt zelfs hun primaire bron van inkomsten, de game leent zich ook niet echt om cosmetisch veel te doen (buiten skins, maar heeft de game daar wel ondersteuning voor).
Het is nog maar geheel de vraag of het hun primaire bron van inkomsten wordt. Momenteel weten we dat de subscribers "well above 500k" zijn, en momenteel "stable". In andere woorden, ze hebben dusver nog steeds een inkomsten bron van meer dan 7.5 miljoen per maand.

Daarmee zouden ze in theorie bijv servers voor 1 miljoen per maand kunnen onderhouden en 650 werknemers 10.000 per maand betalen. Dat gebeurd uiteraard niet. Het spel draait dan ook zeker nog geen verlies. F2P zal dan ook zeer onwaarschijnlijk de primaire bron van inkomsten worden. Het wordt mogelijk een gedeelde bron van inkomsten, in de zin van expansion packs. Maar daarnaast zal een belangrijk deel nog steeds blijven komen uit conversie naar subscriptions.

Sowiezo zal het dusver geen echt "Free" to play kennen, gezien je vooralsnog toch nog eerst een box zal moeten blijven aanschaffen en B2P de betere definitie zal zijn om te handhaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar die zgn 'subs' worden onderdeel van het freemium principe, ze moeten dus die extra's aantrekkelijk genoeg houden om dat te blijven betalen, mensen die enkel nog wat rondhuppelen om hier en daar een pvp of dungeon te doen zouden eerder kiezen om de sub te stoppen. Maar als ze gelijktijdig de freebie-spelers dusdanig limiteren (story is leuk, maar daar heb je soms 2 man écht voor nodig), creeer je wel een enorm gat tussen die 2.

Dat opzicht hebben ze goed gekeken naar bv CoH, hoe ze freemium en freebies naast elkaar kunnen laten spelen en dit via sub of via cartel kunnen laten unlocken. Vraag ik me alleen af hoe zit dit voor je huidige characters gaan doen, zou impliceren dat ik als freebie opeens mijn huidige characters niet meer zou kunnen spelen.

[ Voor 27% gewijzigd door SinergyX op 06-11-2012 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knowuse
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-09 01:46
Ik zat te denken dat ik een optie mis waar je bijvoorbeeld, je xp inkomen verdubbelt door premium te kopen. Maar dat werkt waarschijnelijk alleen in PvP, waar je exp blijft verzamelen om vooruit te gaan. Mensen die alleen PvE spelen, hebben relatief weinig xp nodig.

Misschien hadden ze beter iets kunnen verzinnen waar je alle content kan doen, alleen dat je voortgang sneller is met premium. Zowel voor PvE, crafting, PvP enz, denk veel mensen best geld willen uitgeven om sneller vooruit te gaan. Een beetje zo als World of Tanks doet.
RocketKoen schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 14:30:
[...]

Het is dan ook niet de bedoeling dat mensen die end-game willen spelen f2p accounts hebben.
lvl 1-49 heeft bijna niemand purple gear. Dus daar is er geen probleem.
Als je toch endgame content wil spelen moet je subben. of tijdelijk dingen unlocken met microtransactions.

Er zijn andere F2P modellen:
1) Reclame (bijvoorbeeld gratis apps)
2) Puur cosmetische items verkopen zoals pets en hoedjes (bijvoorbeeld TF2 en Hon/LoL)
3) Pay2Win: end game items verkopen via microtransactions.
4) Apart betalen voor elke content update (GW, WoW)

1 en 2 leveren nooit genoeg op om de game draaiende te houden.
en de meeste games die optie 3 kiezen zijn binnen no-time dood.
En bij 4 is het net zo duur om een heel jaar te spelen, dan een jaar niet te spelen en daarna terug te komen. Zo jaag je dus casual spelers weg.

Ik snap dat Hollanders graag voor een dubbeltje (of gratis) op de 1e rij willen zitten. Maar zo werkt het niet in de echte wereld.

Shuttle st20g5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
SinergyX schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 14:44:Vraag ik me alleen af hoe zit dit voor je huidige characters gaan doen, zou impliceren dat ik als freebie opeens mijn huidige characters niet meer zou kunnen spelen.
Tsja, zoals in EQ2 waar bepaalde classes enkel voor subs zijn, hebben zij dat zo ingevoerd. Levelde je een pala tot 40, spijtig, dan zal je moeten dokken om met die class verder te gaan. Zo ook voor bepaalde skills en gear. Niet betalen, is ze niet meer kunnen wearen of gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
SinergyX schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 14:44:
Maar die zgn 'subs' worden onderdeel van het freemium principe, ze moeten dus die extra's aantrekkelijk genoeg houden om dat te blijven betalen, mensen die enkel nog wat rondhuppelen om hier en daar een pvp of dungeon te doen zouden eerder kiezen om de sub te stoppen. Maar als ze gelijktijdig de freebie-spelers dusdanig limiteren (story is leuk, maar daar heb je soms 2 man écht voor nodig), creeer je wel een enorm gat tussen die 2.

Dat opzicht hebben ze goed gekeken naar bv CoH, hoe ze freemium en freebies naast elkaar kunnen laten spelen en dit via sub of via cartel kunnen laten unlocken. Vraag ik me alleen af hoe zit dit voor je huidige characters gaan doen, zou impliceren dat ik als freebie opeens mijn huidige characters niet meer zou kunnen spelen.
Tsja, raiders zullen vanzelf sprekend premium blijven, en hetzelfde geldt voor de echte PvP'er. Voor de crafter zal het blijven van premium ook een must zijn. Enkel diegenen welk het her en der rondhuppelen deden zullen mogelijk switchen naar F2P, maar daar zijn er niet heel veel van over zover als ik zie op mijn server iig.

F2P moet eigenlijk meer gezien worden als een extended trial, voldoende om de singleplayer content te volbrengen, de BioWare storyline te ervaren. Maar laat je slechts proeven van de multiplayer mogelijkheden.

Qua je characters hebben ze eerder aangegeven dat je characters speelbaar blijven, maar dat als je op een freebie account je overschot aan characters delete, je deze niet meer terug kunt maken tot je weer premium wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
De beperking is overigens niet 5 warzones per week, maar slechts 3.
Bovendien kan je slechts 2 characters houden, en enkel human, cyborg en zabrak. Zal je maar net pech hebben dat je main een twi'lek is ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wilibrord schreef op woensdag 07 november 2012 @ 00:26:
De beperking is overigens niet 5 warzones per week, maar slechts 3.
Bovendien kan je slechts 2 characters houden, en enkel human, cyborg en zabrak. Zal je maar net pech hebben dat je main een twi'lek is ofzo.
Bestaande characters blijven gewoon speelbaar.
Ook kun je via microtransactions andere rassen of meer account slots kopen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Dus wili, 2 rassen. Humans (+Human reskin) en Zabrak. Yay.

Krijg net een mailtje. "To gain access to your cartel coins you have to subscribe" Dus zelfs dat gaan ze weghalen voor returning players die niet willen subscriben? Ach ja, veel meer kan je niet weghalen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
Is F2P eigenlijk al van start gegaan? Of staat er al een datum op? Wil wel nog eens inloggen om te kijken hoe het met de game gesteld is.

Nvm, Vond op vorige pagina van topic dat het blijkbaar gepland staat voor ergens midden december.

[ Voor 29% gewijzigd door Grompie op 07-11-2012 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Klopt, en in het mailtje wat ik kreeg staat weer November, dus blijkbaar weten ze het zelf nog niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-09 21:40

Sméagol

Master of Mayhem

15 November dus, en dan kan ik gratis de single player spelen..
http://www.swtor.com/info/news/news-article/20121108

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-10 07:13
Wat ik niet begrijp zijn de Cartel Points voor Founders.
In eerste instantie kreeg ik een bericht dat ik per maand active sub (na augustus 2012) zoveel points kreeg.

Nu zie ik dat ik hiervoor op het moment van F2P gang perse weer een active sub moet hebben. Betekent dit dat je als Founder eigenlijk geen enkel voordeel meer hebt bij F2P? (behalve dan de title?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lanerios schreef op woensdag 07 november 2012 @ 08:03:
Krijg net een mailtje. "To gain access to your cartel coins you have to subscribe" Dus zelfs dat gaan ze weghalen voor returning players die niet willen subscriben? Ach ja, veel meer kan je niet weghalen toch?
Toch precies hetzelfde kutgeintje wat ze bij launch deden? Om je eerste 30 dagen gratis te krijgen _moest_ je subscriben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
lanerios schreef op woensdag 07 november 2012 @ 08:03:
Dus wili, 2 rassen. Humans (+Human reskin) en Zabrak. Yay.

Tsja, de cartel points is altijd al bedoelt geweest als extraatje voor de loyal subscribers. Vergelijkbaar met de pet van eerder, en de gratis maand gameplay voor subs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
psychodude schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 11:57:
[...]

Tsja, de cartel points is altijd al bedoelt geweest als extraatje voor de loyal subscribers. Vergelijkbaar met de pet van eerder, en de gratis maand gameplay voor subs.
Dat begrijp ik inderdaad uit de recente berichten. Toch wel vreemd dat dit oorspronkelijk niet zo gecommuniceerd is. Jammer.

Toch raar dat ik dan weer zou moeten gaan suben om iets te mogen gebruiken waar je oorspronkelijk 'recht' op zou moeten hebben. Ik zeg bewust 'recht' want blijft een spelletje natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
bullshit psycho. De Cartel coins zijn in meerdere interviews aangegeven dat deze voor iedereen zijn. Dan moeten ze niet opeens op het laatste moment het weer terugtrekken omdat ze dat minder oplevert.

Ze moeten gewoon doen wat ze beloven, dan had dit wat kunnen worden, maar als ze hun playerbase gewoon compleet negeren (waar ze erg goed in zijn, beta feedback had wat voor effect? Owja, geen) gaat het fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ioramus
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-10 09:03
Hmm .. ik heb ook een dergelijk mail gehad en er staat toch echt dit:

Get ready to visit the Cartel Market loaded with coins to spend this November - and turn these golden coins into valuable items such as pets, vehicles, XP boosts, and more! Remember, you must return as a Subscriber to take advantage of this golden opportunity!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=552472
Met kleine detail inderdaad dat op het forum ook enkel active subs kunnen posten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
erg bullshit hoor. Sorry, maar bioware mag wel wat duidelijker worden in wat ze bedoelen/doen.

Dus ik moet NU subscriben, om uberhaupt iets van mn cartel coins te krijgen. Lekker handig weer. Jaja fanboys, dan moet ik maar subscriben, nee. Eerst beloftes waarmaken, dan subscribe ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Enig punt is, je zou dus een active sub moeten hebben op 15 november, om uberhaubt die punten te krijgen? Niet duidelijk of je ze nu nog ook krijgt als je 2 dagen later je sub activeert.

Erg lullig als je al 10 maanden subbed ben, maar door whatever even 2 maanden stop hebt en pas na de 15de weer kan activeren :D

Ergens snap ik nu waarom ze het dus steeds Tortanic noemde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
jep, dit is F2P een hele slechte naam geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimS81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
SinergyX schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 16:02:
Niet duidelijk of je ze nu nog ook krijgt als je 2 dagen later je sub activeert.

Erg lullig als je al 10 maanden subbed ben, maar door whatever even 2 maanden stop hebt en pas na de 15de weer kan activeren :D
Staat toch wel duidelijk vermeld. Althans, ik had geen probleem om dit vrij snel te vinden in een van de nieuwsposts: Iedereen die tot uiterlijk 20 december een subscription neemt/heeft, en al Cartel Points heeft opgebouwd tot 15 november, krijgt zijn "Ledger" Cartel Coins gewoon, plus de stipend die bij je subscription wordt gegeven. De extra bonus voor spelers die al een subscription hebben op 15 november (250 cartel coins) krijg je daarbij dan niet, maar de rest wel.

[ Voor 4% gewijzigd door TimS81 op 09-11-2012 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je inderdaad subbed, ben je 10 maanden sub geweest met een CE, maar je subbed niet meer voor de 20 december, ben je royaal genaaid:
The Complimentary Cartel Coins that are currently visible in your Cartel Coin Ledger are a reward for being an active subscriber with Star Wars™: The Old Republic™. As such, the rewards will only be granted to active subscribers when the Free-to-Play option becomes available.
Ach ja, ik zal het toch niet meer gaan spelen :)

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 09-11-2012 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
lanerios schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 15:20:
bullshit psycho. De Cartel coins zijn in meerdere interviews aangegeven dat deze voor iedereen zijn. Dan moeten ze niet opeens op het laatste moment het weer terugtrekken omdat ze dat minder oplevert.

Ze moeten gewoon doen wat ze beloven, dan had dit wat kunnen worden, maar als ze hun playerbase gewoon compleet negeren (waar ze erg goed in zijn, beta feedback had wat voor effect? Owja, geen) gaat het fout.
Doen wat ze beloven? Het was al lang bekend dat het meerendeel van de free cartel points, en de party jawa, enkel voor active subscribers zou zijn. Stond duidelijk aangegeven in de fineprint.

Het enige wat verandert is de afgelopen periode zijn de free cartel points voor de periode t/m juli. Deze waren aanvankelijk voor alle voormalige subscribers. Nu zijn deze voor alle voormalige subscribers met een active subscription op f2p launch. Maar als extra wordt daarentegen dan wel het volgende voor in de plaats gegeven:

"All former subscribers who reactivate their subscription by the new date of December 20, 2012 at 11:59pm CST will be granted Complimentary Cartel Coins for their prior paid months up to November 15, 2012."

Dus je hoeft niet eens direct te subben, je kunt f2p bekijken. Wil je je cartel points? Dan sub je voor een maandje. Inschattende dat 100 cartel points ruwweg 1 Eur zal kosten hebben mensen welk 6 maanden gesubbed hebben of meer daar toch nog best voordeel bij.

En besluiten ze niet te willen resubben? Tsja, hadden ze waarschijnlijk toch al geen interesse om iets te kopen in de store of weer te gaan spelen en is het voor BioWare nu ook niet bepaald een verlies.
Henkje.doc schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 12:05:
[...]

Dat begrijp ik inderdaad uit de recente berichten. Toch wel vreemd dat dit oorspronkelijk niet zo gecommuniceerd is. Jammer.

Toch raar dat ik dan weer zou moeten gaan suben om iets te mogen gebruiken waar je oorspronkelijk 'recht' op zou moeten hebben. Ik zeg bewust 'recht' want blijft een spelletje natuurlijk :P
Maar dat is het hem juist, oorspronkelijk hebben we nergens recht op. Free cartel points op deze wijze uitdelen is niet iets wat veel gebeurd. Vele huidige subbers staan ruim 2000 cartel points te wachten, dat is mogelijk ruim 20 dollar/euro. Wat voor ruim een half miljoen subs welk ze hebben dus al snel op loopt tot ongeveer 10 miljoen dollar/euro aan cartel points.

Natuurlijk zal lang niet iedereen die dingen alsnog gekocht hebben, maar de mogelijke 10 - 20% die dat wel gedaan zou hebben, tsja, ze hadden die 1 - 2 miljoen dollar/euro ook met gemak aan kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Psycho, zullen we even de beloftes gaan opnoemen?

Conversations in quests will have an affect on the whole storyline -> Jep 2 dialoog dingen veranderen, dat was het. YAY!

Same Sex Relationships Will come short after launch -> We wachten nog steeds

Large small group dungeons with different branching paths that can take hours to explore -> Nooit gebeurt.

Moet ik doorgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
Beetje overdreven hoor.
Keuzes in coversaties en quests hebben wel degelijk gevolgen. Niet meteen altijd heel duidelijk, en soms slechts heel subtiel, maar zoiets is sowieso heel lastig in een mmo.
Same sex relationships zitten er inderdaad nog niet in, maar da's nu niet echt een show-stopper te noemen, toch? Begrijpelijk dat ze dit minder prioriteit hebben gegeven; er waren belangrijkere dingen.
Flashpoints en operations voldoen aan de omschrijving van je laatste "belofte", of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Nee, snap sowieso het nu van je laatste 10 berichten al niet meer.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Wilibrord, als ik een questgiver afmaak aan het einde, heeft dat totaal geen effect op mn storyline. Ja, een andere questgiver geeft een opmerking erover, en dat was het. (ik heb het hier niet over de main NPC's die dood horen te gaan! Die hebben wel degelijk effect, maar de kleinere side NPC's om het zo maar te zeggen zouden ook effect hebben)
Als je de beta hebt gespeeld, en er ook actief bezig mee bent geweest, dan had je geweten dat Daniel Erickson (Dacht ik) er constant op liep te hameren dat ook zulke keuzes gigantische gevolgen zouden hebben. Helaas is dit niet gebeurt.

Same sex, is het een show stopper? Nee, maar dan moeten ze niet meerdere malen beloven "First patch will have it, we promise!" En dan omdat een stel homofobe fans lopen te janken het constant uitstellen. Short, we zien het gewoon nooit meer.

Raids en dungeons, er zouden voor ALLE dungeons verschillende paden zijn, zou tijd kosten om alles te verkennen. Black Talon, Hammer Station, en die andere (Sith lord aan het einde en een grote creature daarvoor, ben even de naam kwijt) allemaal linear pad die gewoon gangetje clearen is, en dan boss.

Ik denk dat ze gewoon de fout hebben gemaakt door met EA in zee te gaan, er werd teveel te snel gepushed. En dat merk je nu ook met dit Free to Play verhaal.

En vegeta, als je niks nuttigs kan toevoegen, zeg dan niks.

Edit:

Laat ik wel 1 ding melden: Ik ga het spel zeker spelen als het F2P is, het is echt geen slecht spel, echter hadden ze niet gigantisch veel dingen moeten beloven en er dan gewoon niks mee doen. Dat is wat mij het meeste irriteert aan het spel op dit moment.

[ Voor 18% gewijzigd door corset op 10-11-2012 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Tja, jij zegt ook niets wat ~120 pagina's geleden niet werd gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
lanerios schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 22:09:
Psycho, zullen we even de beloftes gaan opnoemen?
Sure, waarom ook niet.
lanerios schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 22:09:Conversations in quests will have an affect on the whole storyline -> Jep 2 dialoog dingen veranderen, dat was het. YAY!
Zijn er uitgegooid omdat de COMMUNITY erover liep te zijken dat ze plotseling geen toegang meer hadden tot een companion character bijvoorbeeld omdat ze verkeerde keuzes gemaakt hadden. Omdat de COMMUNITY liep te QQ'en over het feit dat ze bepaalde events niet langer konden doen doordat ze verkeerde keuzes gemaakt hadden.

In de 1e maanden van de beta, lange tijd geleden, hadden je keuzes een veel grotere impact op de storyline dan nu. Maar de COMMUNITY zat daarover te whinen op de beta boards.
lanerios schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 22:09:Same Sex Relationships Will come short after launch -> We wachten nog steeds
Ja, we wachten nog steeds, omdat alhoewel same sex relationships voor ons in west Europa veel minder een issue is, dit met name binnen de VS onder veel grotere getalen mensen een gevoelig issue blijft. Daartoe dien je lastige keuzes te maken, welk niet enkel van je eigen bedrijf afhankelijk zullen zijn, maar van alle betrokken partners. In dit geval dus EA/BioWare, in eerdere instantie LucasArts en nu mogelijk na de recente overname door Disney met de betrokkenen bij Disney welk het Lucas stukje op zich nemen.

Tsja, we leven nu eenmaal in een bekrompen, kortzichtige wereld waardoor dat soort zaken helaas nog niet als vanzelsprekend kunnen zijn. Maar dat is de developers bij BioWare nu niet 1,2,3 kwalijk te nemen.
lanerios schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 22:09:Large small group dungeons with different branching paths that can take hours to explore -> Nooit gebeurt.
Deze statement ken ik niet van SWTOR, maar is iets wat de GW2 devs wel in het verleden gezegd hebben. Linkje? Quote?
lanerios schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 11:10:Ik denk dat ze gewoon de fout hebben gemaakt door met EA in zee te gaan, er werd teveel te snel gepushed. En dat merk je nu ook met dit Free to Play verhaal.
Laten we niet vergeten dat zonder EA, weinig van dit alles mogelijk geweest was. EA heeft voor grote funding bedragen gezorgd. En die hele VO bijv. zal zonder EA nagenoeg geen optie geweest zijn. Daarnaast wordt veel aangehaald dat het gerushed zou zijn, maar uiteindelijk moet je op een gegeven moment ook gewoon tot een release komen. De BioWare MMO werd voor het eerst duidelijk in 2005, in 2007 was het vermoeden al erg sterk op de star wars theme en 2008 werd het officieel bekend gemaakt. Eind 2011 kwam dan eindelijk de release, na reeds eerdere uitstellingen.

Tsja, als je al ruim 6 - 7 jaar aan het ontwikkelen bent, is het op een gegeven moment ook gewoon genoeg geweest. Je blijft namelijk altijd wel achter de feiten aanlopen, en dat wordt enkel groter indien je er geen echte inkomen bij krijgt.

EA is ook altijd innovatief geweest in het geheel. En reeds een jaar pre-launch heeft EA aangegeven het een title met RMT te maken. Het zijn echter BioWare zijn eigen senior devs geweest welk hebben lopen janken dat dat over hun lijk zou gebeuren.

EA heeft ze de kans gegeven om het met subs te bewijzen, maar dat is niet succesvol genoeg geweest. En ook niet verbazingwekkend als je kijkt naar resultaten van eerdere sub based games en je niet blind staart op WoW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Als ik kijk naar Rift, laat die toch zien dat een subscription based MMO naast WoW een redelijk succes kan zijn. Grote verschil is dat Rift devs ook echt luisteren naar de spelers.
Tijdens de Beta werdt er inderdaad, soms, teveel naar de spelers geluisterd in Old Republic.

De fout is, net zoals met Rift, wat ik tenminste gewoon slecht vond, dat ze direct de aanval met WoW aangingen door daarop af te geven. Dit is iets wat door veel spelers gewoon niet geaccepteerd wordt.
En inderdaad, de Bioware devs hadden eerst duidelijk moeten kijken, en niet gelijk schreeuwen dat het nooooit F2P zal worden. En toch maar wel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
lanerios schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 12:08:
Als ik kijk naar Rift, laat die toch zien dat een subscription based MMO naast WoW een redelijk succes kan zijn. Grote verschil is dat Rift devs ook echt luisteren naar de spelers.
Een redelijk succes? Naar wat voor maatstaven? De laatst bekend gemaakte subscription figure was 250k, na een zeer snelle daling vanaf 600k.

Het is de 73e most played game op Xfire, met 736 uur per dag tegenover SWTOR met 3522 uur per dag.
Op Raptr heeft SWTOR 88k members binnen de community, Rift 55k.

Forum activiteit op SWTOR forums ligt hoger dan op de Rift forums.

Op MMORPG.com is SWTOR de 2e most popular game, Rift de 8e.

Dus tsja, in welk opzicht is Rift een succes te noemen? Ook zij behalen geen grote getalen met hun subscription based model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Succes = ze maken winst. Niet gigantisch veel nummers.

Vergeet niet, dat een succes niet een WoW succes is. Rift is nog steeds veel gespeeld, alle servers zijn druk bezet. En ook zijn Xfire en Raptr geen maatstaven, aangezien alle guildies die ik heb in zowel SWTOR en Rift geen van beiden gebruiken, en ook nooit gebruikt hebben.

Als de winst van de game/subscription hoger is dan de kosten, dan is het een succes te noemen.

Shaiya, vergeleken met SWTOR en Rift nauwelijks gespeeld, toch een groot succes als je winst bekijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
lanerios schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 13:51:
Succes = ze maken winst. Niet gigantisch veel nummers.

Vergeet niet, dat een succes niet een WoW succes is. Rift is nog steeds veel gespeeld, alle servers zijn druk bezet. En ook zijn Xfire en Raptr geen maatstaven, aangezien alle guildies die ik heb in zowel SWTOR en Rift geen van beiden gebruiken, en ook nooit gebruikt hebben.

Als de winst van de game/subscription hoger is dan de kosten, dan is het een succes te noemen.

Shaiya, vergeleken met SWTOR en Rift nauwelijks gespeeld, toch een groot succes als je winst bekijkt.
Maar in dat op zicht is SWTOR dus ook nog steeds een groot succes, want het spel boekt veel winst mogen we de EA financial reports geloven.

En uiteraard zijn Xfire en Raptr geen definitieve maatstaven, maar gezien Rift al ruim een jaar lang geen release meer heeft gegeven van hun subscription figures, is dat het beste wat we hebben. Estimates liggen op een sub aantal van slechts ca 100k voor Rift. Met de release van de expansion pack zullen we binnenkort zien hoeveel dit verkoopt en mogelijk weer eens wat horen, maar denk niet dat het echt hoog zal gaan worden.

Voor EA echter is een cijfer van 500k + echter niet voldoende, zij willen groter. En tsja, geef ze eens ongelijk. Het is een groot bedrijf, weet dat er meer te halen valt uit TOR en gaan daar volledig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12
Alle gekheid op een stokje. Ik zie dat indien nu sub 1900 Complimentary Cartel Coins zal krijgen. Leuk, maar wat is dat waard?

Ik vind het allemaal maar wat vaag. Wat kan ik uit die cartel store kopen? Extra char slots, extra rassen, maar euh... ik sub, dus ik krijg dus al die opties al. Cartel coins zijn ook nodig voor xp boosts die subbers hebben. Maar euh... ik moet subben om mijn cartel coins te krijgen, dussss... xp boosts... dunnooooo...

Ik krijg het idee indien ik nu sub voor mijn 1900 cartel coins ik gewoon 15 euro betaal voor 1 maand en dan voor 15 euro aan cartel coins krijg (more or less) om cosmetic items te kopen.

Hoe gek denken ze bij Bioware dat ik ben???

Zucht, ik ben sinds 2008 gek van deze game. En ik heb heel veel met de mantel der liefde bedekt voor SWTOR, maar de situatie waar deze game zich nu in bevindt, is echt beneden alle peil. Ook de F2P optie wordt naar mijn eigen indruk compleet verkeerd uitgewerkt. Komaan, moet deze video YouTube: Free-to-Play Preview Episode 2 mij enthousiast maken??? Euhm... don't think so.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
DarthDavy schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 21:07:
Alle gekheid op een stokje. Ik zie dat indien nu sub 1900 Complimentary Cartel Coins zal krijgen. Leuk, maar wat is dat waard?
Ruwweg 18 Euro wil je het los kopen.
DarthDavy schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 21:07:Ik vind het allemaal maar wat vaag. Wat kan ik uit die cartel store kopen? Extra char slots, extra rassen, maar euh... ik sub, dus ik krijg dus al die opties al.
http://dulfy.net/2012/10/23/swtor-cartel-market-items/

Vanity pets, mounts, race unlocks, legacy unlocks zonder credits te hoeven betalen, etc.
DarthDavy schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 21:07:Cartel coins zijn ook nodig voor xp boosts die subbers hebben. Maar euh... ik moet subben om mijn cartel coins te krijgen, dussss... xp boosts... dunnooooo...
Nee, je hoeft niet te subben om cartel coints te krijgen, je kunt ze ook los kopen.
DarthDavy schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 21:07:Ik krijg het idee indien ik nu sub voor mijn 1900 cartel coins ik gewoon 15 euro betaal voor 1 maand en dan voor 15 euro aan cartel coins krijg (more or less) om cosmetic items te kopen.
Als jij al subbed, krijg je het als leuk extraatje. Ben je geen member, dan kun je overwegen om voor een minder bedrag (ca 13.95 Eur ofzo voor 1 mnd geloof ik), meer cartel points te krijgen als former member + 1 maand full acces.
DarthDavy schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 21:07:Hoe gek denken ze bij Bioware dat ik ben???
Tsja, als je de cartel points wilt aanschaffen, of je bent al member, zou je gek zijn om het af te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
psychodude schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 13:56:
Voor EA echter is een cijfer van 500k + echter niet voldoende, zij willen groter. En tsja, geef ze eens ongelijk. Het is een groot bedrijf, weet dat er meer te halen valt uit TOR en gaan daar volledig voor.
Maar dat gaan ze niet lukken met zo'n game, dat hebben ze gelukkig dan ook weer door :)

(grappig dat ze groter willen, maar betaaltechnisch slechter zijn dan de 3rde rangs MMO's).

[ Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 11-11-2012 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
LOL! HK51 is een store item <3

ik hoop echt dat dat voor de subscribers niet zo is. Want als dat zo klopt, let the shitstorms ensue!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geef mij Willsaam als store item op elke char en ik sub meteen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ik moet zeggen, ik vind de store items echt nergens op slaan. "Ja we hadden daar en daarvoor nog wat code liggen, doe dat maar"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga hem als ie F2P is toch weer is uittesten. GW2 is niet wat ik ervan had verwacht en verlang weer terug naar het tank, healer, dps systeem :P

• CrashandBurn76
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-09 12:38
Nou, vanaf vandaag is SWTOR f2p. Ben benieuwd of de servers nu weer vol gaan lopen. We shall see. I feel a disturbance in the force. :)

• blueice85
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-09 17:51
Een vraagje, zijn de f2p voorwaarden zoals uitgelegd in deze link: http://dulfy.net/2012/10/...-ftp-player-restrictions/ correct?

• BlaSfem0n

BlaSfem0n

Best nog eens kijken op de officiele SWTOR pagina:

http://www.swtor.com/free

• blueice85
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-09 17:51
Had ik ook gezien maar die link die ik gaf heeft ook nog een aantal Q&A segmenten er inzitten waar sommige punten worden uitgelegd. Vroeg me af of die uitleg up-to-date was en of er mss nog extra updates over de f2p voorwaarden te vinden zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door blueice85 op 15-11-2012 15:52 ]

• corset
heb in de link een comment gevonden waar ik het erg mee eens ben:
What is next, pay to type in general. Pay to repair. Pay to go afk. pay to use DPS/Tank?heal abilities. Pay to turn on high seting of graphics. Pay to use the AH. Seriously though. the amount of micro transactions is crazy. Pay to use sprint?! This will not in the least bring in paying soctomers. And it will make the new people trying the free content leave quicker then they came. T

f2P is spose to add people to the world to help the paying costomers do their things as well, and since F2P people cannot do much of anything they hurt the paying costomers as well. But thank you Dulf for doing all you do.
Jep het engels is niet het beste, maar ow well.

• Qpido80
  • Laatst online: 20:53
Vraagje. Ik heb nog niks met SWTOR gedaan en wil nu F2P gaan doen. Ik zag een app in de android market: een authenticator. Handige app natuurlijk. Is deze ook te gebruiken voor de F2P versie. Aangezien hij vraagt om een key. Krijg ik strakjes als het F2P gaat ook een key?

• corset
Ik denk het wel. Zou het niet zeker weten (en het zou me niet verbazen als het een paid feature is voor de F2P mensen)

• psychodude
lanerios schreef op donderdag 15 november 2012 @ 15:51:
heb in de link een comment gevonden waar ik het erg mee eens ben:

[...]

Jep het engels is niet het beste, maar ow well.
Dat is de bekrompen manier om het te bekijken, een alternatieve blik op zaken is de volgende:
Let's take a look at a very specific example. It is possible that a player's only interest in SWTOR is doing Operations on a single character. They have no interest in alts, no interest in replaying the story content, no interest in PvP, and no interest in Flashpoints. They want to do Operations and that's all. They decide that they don't want to continue paying the monthly subscription fee, but they do feel like they want to play SWTOR for the forseeable future.

So they cancel their account, which puts them as a Preferred status player, and decide to buy the largest Cartel Coins package at $39.99 for 5500 Coins. (It's worth noting that as a former subscriber who only cancelled after F2P went live, they will also receive the bonus complimentary Cartel Coins. Since that amount will vary from player to player, we won't include those in the following calculations.) But now they have some restrictions they'll have to unlock.

The most important ones will be getting back to four quickbars (restricted down to two for Preferred status players) and unlocking access to wear artifact gear. The quickbars cost 500 CC ($3.66). The access to the Artifact gear costs 1200 CC ($8.76). That's a one time cost of approximately $12.50 - less than the cost of one month's subscription fee. Subtract 1700 CC from their initial total of 5500 CC and they're left with 3800 CC. If they spend those coins on nothing but the Weekly Operation Pass (240 CC each), they can buy 15 weeks worth of passes. That's almost 4 months.

And once those 4 months are over, if they buy another pack of 5500 Cartel Coins for $39.99, this time around they don't have to worry about buying the quickbar and equipment unlocks. Spending all 5500 CC on Operation unlocks gives them 22 weeks (or 5 and a half months) worth of access.

That comes out to less than $8 per month.
Speel je dus slechts één gameplay type, dan kun je door tijdelijk wat meer te investeren, op de langere termijn tegen lager tarief spelen.

Het probleem met veel complainers is dat ze dit soort zaken eruit willen gooien, maar geen alternatief geven, of een alternatief geven waar andere mensen toch weer tegen zijn. Wat zijn namelijk je mogelijkheden?

- Game limitations zoals nu, waarmee mensen als ze het handig aan pakken tegen lagere tarieven dan full subscription zelf hun "bundel" kunnen samen stellen.

- Vanity items, leuk, maar levert uiteindelijk toch minder op hedendaags. SWTOR bevat hiervan enkele, maar baseert zeer zeker niet het volledige F2P systeem hierop.

- Pay to win. Dit werkt vaak lekker voor inkomsten gezien er een klein percentage spelers is welk honderden $/€ uitgeeft op maandbasis, hierdoor kunnen bijv een stuk of 30 andere spelers nagenoeg gratis spelen en zijn inkomsten voor EA afdoende. Maarja, is de community over het algemeen sterk op tegen.

Persoonlijk denk ik dat de huidige manier een zeer goed gekozen optie is, enkel is het nu soms wat lastig om in te zien wat men moet kiezen. Dat kan beter denk ik.

Zo zouden ze bijv. een aantal packs kunnen introduceren:
- Get ready for operations!
- Get ready for warzones!
- Economy plan!

Waarmee je respectievelijk operation zaken, warzone zaken en trading skill/gtn/inventory slots unlocked. Om zo voor iedere type speler snel en gemakkelijk de meest zinnige dingen aan te schaffen. Weekly op/warzone unlocks kunnen dan verder tegen laag tarief worden bijgekocht.

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Bij 12game.org com hebben ze nog die goedkope gamecards van ±15 euro (inclusief bezorgkosten) voor 2 maanden. Net zelf ook besteld na 2 maanden niet spelen.

edit: 12game.com 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door mat.hi.as op 15-11-2012 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
Vanochtend even de client geupgrade om te checken wat de schade is.
Valt eigenlijk vies tegen:
- Credit Cap op 350.000. Rest van de credits zijn niet meer te gebruiken (pas bij subscription)
- Quickbars zijn verdwenen en lijken via interface editor ook niet meer aan te zetten.
- Fleetpass en sprint zijn weg. Fleetpass kost 90 cartel points. (zeg maar 60-80 cent om reizen te voorkomen...)

Een aantal zaken zoals Raids en warzones missen in F2P is voor mij persoonlijk geen gemis, maar bovenstaande maakt het wel wat moeilijker om hier nog van te gaan genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Nu online
Gister heb ik dus weer een subscription gekocht, en wilde ook maar weer gaan kijken online. Bij het installeren van English Assets 86 bleef hij maar vastlopen... :(. Omdat de fora van swtor zelf offline waren, heb ik maar alle main_us.assets dingen weggegooid :+ en uiteindelijk moesten er inderdaad nieuwe assets gedownload worden (vanaf 1, 4.8 gb...). Gelukkig lijkt het alsof ze iets hebben gedaan aan de downloadservers: soms ging het met 1mb/s naar binnen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
Ik heb het gisteren ook opgestart in F2P modus. Maar 2 quickbars maakt het spel onspeelbaar boven level 20. Ik had sprint wel. Bug?

Ik weet het niet... F2P is echt wel heel veel weggesneden en ja, je kan afhankelijk wat je wil het wel unlocken, maar de store is echt een wirwar van items en het is niet echt duidelijk wat je moet kopen en hoe het precies werkt. Dit had veel beter uitgewerkt kunnen worden.

Persoonlijk denk ik als ik opnieuw wil spelen het gewoon het eenvoudigst is om terug te subscriben. Al dat gedoe met dat kopen en dat niet. Daar heb ik geen zin in. Trouwens, zelfs al maak je voor jezelf een economy plan op dat je met 1 karakters gaat spelen 1 type ding gaat doen, dan nog blijft het eeuwig durend geld kosten en je loopt constant met het gevoel rond dat je maar een half spel aan het spelen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
DarthDavy schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 08:21:
Persoonlijk denk ik als ik opnieuw wil spelen het gewoon het eenvoudigst is om terug te subscriben. Al dat gedoe met dat kopen en dat niet. Daar heb ik geen zin in. Trouwens, zelfs al maak je voor jezelf een economy plan op dat je met 1 karakters gaat spelen 1 type ding gaat doen, dan nog blijft het eeuwig durend geld kosten en je loopt constant met het gevoel rond dat je maar een half spel aan het spelen bent.
Vind het persoonlijk wel interessant dat je zelf een budget kan opstellen iedere maand/week hoeveel je uitgeeft en aan wat. Zo kan je bv een aantal dingen weg laten omdat je ze toch niet speelt en enkel de dingen kopen die je echt nodig hebt en zo een voordeel doen op het einde van de maand. Speel zelf al jaren wow en kies meestal voor een lange subscription omdat het dan goedkoper is. Maar tijdens de zomer speel ik bijna een maand niet dus doe ik daar een maand verlies. Zou zelf eigenlijk eerst eens uitdokteren wat het goedkoopste is en dan pas beslissen of je een sub neemt of niet.

Verder wel een prima gratis RPG x 8 nu als je singleplayer alle classes levelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
Alleen kan je maar 2 chars hebben in f2p, dus dan moet je die extra slots wel eerst even unlocken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister toch ook weer gaan spelen. Had alleen maar imperial agent dus ga nu maar een republic maken. Zit te denken aan een assasin (wil nu toch ook wel is een lightsaber gebruiken :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
Wilibrord schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 09:11:
Alleen kan je maar 2 chars hebben in f2p, dus dan moet je die extra slots wel eerst even unlocken...
Iemand die weet hoe het zit met bestaande characters? Heb vroeger nog gespeeld en had een 4tal characters als ik nu f2p doe kan ik dan kiezen welke characters mijn 2 zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
Grompie schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 12:27:
[...]

Iemand die weet hoe het zit met bestaande characters? Heb vroeger nog gespeeld en had een 4tal characters als ik nu f2p doe kan ik dan kiezen welke characters mijn 2 zijn?
Je kan op alle vier je karakters spelen. Je mag er gewoon geen bijmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
Grompie schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 09:08:
[...]

Vind het persoonlijk wel interessant dat je zelf een budget kan opstellen iedere maand/week hoeveel je uitgeeft en aan wat. Zo kan je bv een aantal dingen weg laten omdat je ze toch niet speelt en enkel de dingen kopen die je echt nodig hebt en zo een voordeel doen op het einde van de maand. Speel zelf al jaren wow en kies meestal voor een lange subscription omdat het dan goedkoper is. Maar tijdens de zomer speel ik bijna een maand niet dus doe ik daar een maand verlies. Zou zelf eigenlijk eerst eens uitdokteren wat het goedkoopste is en dan pas beslissen of je een sub neemt of niet.

Verder wel een prima gratis RPG x 8 nu als je singleplayer alle classes levelt.
Dat zou mooi zijn.
Grootste probleem waar denk ik de meeste tegenaanlopen is dat je van een full blown account gaat met mogelijke voldoende credits e.d. naar een account wat uitgekleed is en waar opeens weinig meer mee te doen is. Daarnaast zijn naast de luxe zaken ook basis functionaliteit eruitgehaald. Schrok zelfs toen ik iets las over Mounts, maar deze werken gelukkig nog wel op f2p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat ik doordat alles op dezelfde server is gegooid ik de namen moet veranderen.
Het is voor mij een tijd geleden dat ik het nog gespeeld heb (januari) maar ik zou zweren dat ik meer characters had dan twee, lijkt of er twee verdwenen zijn.
Jammer dat het zo erg uitgekleed is, dat gaat geen mensen over de streep trekken.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2012 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 10:51

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 17:51:
Jammer dat het zo erg uitgekleed is, dat gaat geen mensen over de streep trekken.
Precies!
Mensen die al gestopt waren komen misschien nu even nieuwgierig kijken om binnen 5 minuten te ontdekken dat het spelen nu alleen nog irritanter gemaakt is. Tenzij je een abonnement neemt. maarja, dan zou het spel nu ook beter/interessanter moeten zijn t.o.v. toen ze stopten...
Voor mij is dat in ieder geval niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToasterxD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09 21:28
Moraxv schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 22:44:
[...]

Precies!
Mensen die al gestopt waren komen misschien nu even nieuwgierig kijken om binnen 5 minuten te ontdekken dat het spelen nu alleen nog irritanter gemaakt is. Tenzij je een abonnement neemt. maarja, dan zou het spel nu ook beter/interessanter moeten zijn t.o.v. toen ze stopten...
Inderdaad. Had het vandaag maar weer een keer gedownload maar snel opgegeven ivm al die restricties. Met Aion hebben ze een beter systeem. Mensen die, toen het spel nog niet free to play was gewoon een sub hadden, krijgen "Vetaran" status. Hier kon je veel meer als gewoon standaard F2P account.

[img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/173.199.108.129:3084/b_560_95_1.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Nu online
[...]

Precies!
Ik neem niet eens meer de moeite en tijd om het te herinstalleren. Nu was het ook niet de maandelijkse abo waar ik een probleem mee had met deze game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
[...]

Precies!
Maar het is dan ook bij lange na niet gemaakt voor mensen welk een full-fletched MMO willen om gratis te spelen, of om mensen welk eerder zijn vetrokken omdat PvP of ops ze destijds niet lagen dit nu alles gratis te kunnen spelen. Het is juist gericht op diegene welk zijn vertrokken omdat ze niet maandelijks wilden betalen om hun kotor verhaal lijn te kunnen spelen, en om nieuwe spelers de gehele kotor experience te kunnen bieden met enigzins te kunnen proeven van de rest wat TOR te bieden heeft.

En dusver zijn daarvoor een hoop positieve comments voor ingame, met name op de lvl 20 - 30 werelden zie je momenteel een groot aantal tevreden spelers welk zich zeer vermaken met de storylines.

[ Voor 9% gewijzigd door psychodude op 18-11-2012 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
even gespeeld, en gelijk gestopt. Als ex subscriber krijg ik nauwelijks iets, en het F2P deel is gewoon veels te beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Nu online
Als ex subscriber krijg je inderdaad niks, alleen Cartel Points als je weer subscribed (voor midden December), maar daar kan ja als subscriber niet echt iets mee doen. Wil je het spel weer willen spelen als level 50, dan is een subscription echt wel nodig (2 action bars is niet te doen). Om de verhaallijn te doorlopen (of zelfs meerdere) is het echter uitstekend te doen (dit laatste is niet op basis van eigen ervaring).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verhaallijn vanaf 30 nog door te lopen is met 1 bar al bijna niet meer te doen, gok als juggernaut het nog te doen is (5 attack skills, 3 defense, 2 potjes), maar denk bij agent of sorcerer het wat moeilijker gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
Als je tot nu toe altijd subscribed hebt, heb je toch een aardig aantal cartel coins. Als je daarmee een beetje strategisch dingen unlocked, denk ik wel dat het mogelijk is om in de nabije toekomst gratis te spelen. Alleen de end-game content blijft een probleem, want daarvoor kan je enkel weekly passes kopen :-(

Overigens gisteren mijn HK-51 droid opgehaald.. leuke questlijn. Hem meteen even uitgetest en hem een 1-shot van 67000 damage zien doen. Neen, geen typfout 67K damage in 1 shot. En dat was dan nog enkel met de standaard gear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Nu online
Een tweede action bar is te 'unlocken' via de interface editor. Dan kan je hem op enable, en gewoon zien en gebruiken.

Cartel Points voor ex-subscribers krijg je toch alleen als je weer opnieuw subscribed? Op SWTOR staat al wel dat ik ze krijg (wanneer het F2P wordt), maar ik kan ze alleen nog niet gebruiken, dus heel goed werkt het niet...
Pagina: 1 ... 74 ... 88 Laatste

Let op:
Oeverloze discussies over maintenance van de servers is niet interessant en nogal zinloos, laat dit dan ook achterwege.