Weakling schreef op donderdag 19 april 2012 @ 11:38:
[...]
Ik denk dat ze zichzelf een flink probleem op de hals gaan halen met server merges. Zo te zien zijn namen uniek per server op dit moment, dat zou betekenen dat mensen verplicht zullen worden een andere naam te kiezen bij een merge.
Wie mag dan de naam houden? Degene die al het langst speelt? Degene met het hoogste level? Dat zal leuke taferelen op gaan leveren vrees ik. Een punt waar men van te voren niet echt goed over nagedacht heeft volgens mij.
Wat ik tot nu toe ben tegengekomen bij andere games met server merges/transfers:
) Iedereen met een dubbele naam krijgt zijn naam + nummer. En een gratis namechange via de website.
) Iedereen moet na de merge een nieuwe naam kiezen bij de 1e keer inloggen
) Lowest population servers worden gesloten. 2 maanden vantevoren mogen de spelers op die servers gratis transferen naar een andere server (een andere low-pop die open blijft, of vrije keus). Je moet dan bij het regelen van je transfer een naam vinden op de server waar je heen gaan, die nog vrij is.
) Spelers van volle servers krijgen gratis transfers naar lege servers (werkt alleen als het aantal spelers sterk groeit, maar ze allemaal naar de volle servers gaan)
Naar mijn mening is de 2e optie het beste. Met als voorwaarde dat ze iets doen zodat mensen die dezelfde nickname houden, voorrang krijgen op mensen die een andere willen.
In de game waar ik dat heb meegemaakt, gingen mensen namelijk expres lvl 1 characters maken met de naam van bekende tegenstanders.