Sneezzer schreef op maandag 21 mei 2012 @ 15:25:
[...]
Tja dat je je niet kan vinden in het gezeur en gezwets mag zo zijn.
Mijn problemen met het spel begonnen ook pas nadat ik een tijdje op 50 rondliep.
Tot 50 is het echt een goed en mooi spel, en ja, met erg leuke flashpoints.
Als je even leest waar mijn gezeur en gezwets over gaat, dan zie je dat mijn mijn probleem vooral te maken heeft met end-game content cq content die je het idee van een doel geven (bijv. Ilum zou een mooie open world pvp zone kunnen zijn met objectives grote gevechten etc... dit was ook echt de bedoeling maar helaas volledig geschrapt en vervangen door een daily grind area).
Maar goed, op lvl 26 was ik ook nog helemaal happy en zelfs op 50 heb ik me eerst nog goed vermaakt.
Excuses als je het persoonlijk overkwam! Was niet de bedoeling.
Waar ik vooral op doel is het feit dat er op veel websites over TOR word geschreven alsof het een enorme 'failure' is van Bioware, daar ben ik vooral een beetje moe van aan het worden. Het klopt dat de levelling experience het beste onderdeel is van de game maar persoonlijk zie ik voor mijzelf weinig reden tot klagen als ik alle features op 50 na lees. In WoW kan je op dit moment ook alleen maar dailies, instances en raids doen op max level. Tuurlijk heb je dat achievement systeem, maar TOR heeft dit ook in mindere mate.
Daarnaast bekruipt mij ook het gevoel dat men in het 'post-WoW' tijdperk men niet zo 'sociaal' meer is als 'vroegah'. Nu ben ik zelf ook met WoW begonnen rond begin 2007 maar toen was de game nog redelijk bare-bones. Geen achievement systeem, geen dungeon finder, geen cross-realm PvP etc etc. Toen moest je gewoon vrienden maken om alle content binnen de game te zien. Tegenwoordig word dit laatste vooral als 'lastig' ervaren. We willen geen vrienden meer maken, we blijven binnen onze eigen clique, we geven niks meer om een ander, en vroeger was alles beter. Aangezien je in TOR afhankelijk bent van anderen om de instances te doen (doordat er 'nog' geen Group Finder in zit) beleven enkele mensen een cultuurshock met als gevolg, ontkenning, boosheid en ten slotte afkraken want 'het ligt namelijk nooit aan je eigen gedrag!
Maar ja, veel van die dingen gelden niet alleen voor MMO's maar ook voor de gehele maatschappij.
...Excuus voor het filosofisch gebrabbel, iets te ver doorgeslagen.
On topic:
Inmiddels level 35 geworden met mijn Jedi Sage. Ben inmiddels ook een Jedi Guardian alt begonnen om zo op de latere levels mogelijk operations te starten met mijn guild. Toch wel handig als je dan characters hebt op max level en met goede gear. Voordat ik echter zo ver ben gaan er nog wel twee maandjes overheen.
Mijn Jedi Guardian level ik daarnaast ook met alleen maar Dark Side choices. Vooral het einde van Tython als Dark Side Jedi vond ik geweldig. Iedereen maar denken dat jij niet al die slechte dingen gedaan hebt.