Again: We hebben het totaal niet over tweaken/optimaliseren.
Het gaat over de basis leren. BASIS. En dan heeft een recount oid totaal geen nut. Als je je rotation niet kent, niet weet wat je moet doen qua abilities gaat het fout, of je meters hebt maakt dan niet uit.
Zoals ik al aangaf, je zult je class moeten kennen en natuurlijk skill in <insert rage/mana/force etc> management en het gebruik van je abilities maar zonder datagathering en een manier om die data te parsen naar begrijpelijke data zul je NOOIT optimaal kunnen spelen in end game, hoe goed je die "basis" ook beheerst.
Uiteindelijk zijn al die makkelijk te weerleggen excuses over waarom meters/addons etc fout zijn niets meer dan een rookgordijn van dezelfde mensen die ik altijd afk zie gaan in een instance en "ineens" weer aanwezig waren als er iets te halen valt, prima dat je ze niet wilt gebruiken: dat is je eigen keuze maar laat andere mensen gewoon lekker hun speelstijl kunnen optimaliseren.
Door de optimalisatie, die jij zo belangrijk vindt, heb je in wow voor elke class 1 spec + 1 skill rotation die de meeste DPS geeft. Gevolg: Iedereen loopt rond met dezelfde spec en gebruikt dezelfde skills. Speel je liever op een iets andere manier, dan ben je een noob en wil niemand met je raiden.
Dus door het onduidelijk te houden wat de beste tool voor een bepaalde situatie is voorkomt men dat? ik betwijfel of dat echt een reden is die bioware zou geven, zelfs nu is er al theorycrafting die je in feite pigeonholed richting een bepaalde spec, als dit echt de reden zou zijn waarom bioware z'n mmo kreupel houd dan zouden ze wel meer flexibiliteit in specs (dual/triple etc specs) geven en een beter samengestelde talent-tree.
In welke bocht men zich ook wringt om daarover een excuus te verzinnen in end-game "op een andere manier" spelen betekend dus gewoon slacken en uiteindelijk benadeel je daar je team mee.
Om dit even in perspectief te plaatsen, natuurlijk is dit alleen maar relevant voor een gedeelte van de spelers en zijn er veel mensen in andere mmo's die zich blindstaren op cijfers en gear zonder de context daarvan in de gaten te houden: eikels heb je in alle mmo's en dat voorkom je echt niet door keuzes en basisfunctionaliteit weg te halen.