• Potame
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-09 20:12
RocketKoen schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 16:01:
[...]

QQ
Wat dacht je dan dat er gebeurt als je de kant joined met 4x zoveel spelers?
zergs doen het over het algemeen niet goed in party vs party pvp.
Hoezo is dat QQ... ik wil erg graag pvpen, echter zit ik minstens een half uur in de que om vervolgens 1,5 minuut te kunnen spelen in een 4vs8 warzone... Gearen lukt op deze manier niet, terwijl Republic tenminste nog z'n 3 warzone win dailies en weekly kan halen.

Ryzen 3700X, RX5700, 16gb ram

Verwijderd

Sommige mensen zijn gewoon erg snel met het zeggen dat iets QQ is. Niet wetende dat ze alleen maar zichzelf als infantiel bestempelen...

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 08:13
Ik weet niet hoor. Maar lijkt het niet altijd of je meer verliest dan wint?
Gewoon een avondje turven en dan kijken waar je op staat.
En mensen die WZ's verlaten zouden een half uur niet meer mogen queuen, dan stoppen ze wel met de WZ vernaggelen, tevens zou je moeten kunnen kicken als iemand afk gaat in de wz.

Tip: Mocht je in een slechte groep zitten, wacht dan even 5 minuten met queuen, dan zit je daarna bij andere spelers (als je op een goed bevolkte server zit natuurlijk).

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Potame schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 16:06:
[...]

Hoezo is dat QQ... ik wil erg graag pvpen, echter zit ik minstens een half uur in de que om vervolgens 1,5 minuut te kunnen spelen in een 4vs8 warzone... Gearen lukt op deze manier niet, terwijl Republic tenminste nog z'n 3 warzone win dailies en weekly kan halen.
Ja, dan moeten de empire in je server maar niet steeds leaven...
misschien rerollen op een drukkere server anders.

TheS4ndm4n#1919

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

Potame schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 15:53:
Dat is bij ons ook zo... PVP is gewoon echt niet leuk meer. Je komt ELKE tegen een premade uit en wij (imps) zijn ALTIJD in de minderheid.
Gevolg: republic barst van de goed gegearde pvpers omdat ze elk potje gemakkelijk en vooral snel winnen (de WZ shut down vanwege te weinig spelers) en de imps laten pvp voor wat 't is.
Voor de republics is dat net zo goed "niet leuk" ik heb zelf vaak zat mee gemaakt dat je dus geen reet kan doen in een wz omdat de tegenpartij meteen leaved en zo krijg je je win wel maar me valor ranks schiet voor geen meter op zo

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

• Sneezzer
Ik snap het leaven zoiezo niet....
Tijdens een voetbal wedstrijd loop je toch ook niet het veld af als je denkt dat het niet lukt om te winnen?

Het gaat toch ook gewoon om het spelletje, niet alleen om de win?

Echt, van mij mag het leaven = ban voor 30 minuten worden.

• bstard
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-08 15:56

bstard

---------------

@PVP leaven: ik quit sinds een week ongeveer ook elke Huttball, omdat dat 99% van de keren een premade staat waar je als solo/2/3 man queuer niets tegen in te brengen hebt. Onzin is die vergelijking met voetbal natuurlijk, daar speel je of voor je werk of tegen vergelijkbare spelers que niveau. Swtor pvp is momenteel niet echt interesant meer.

Blub

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09 18:48
Sneezzer schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 16:36:
Ik snap het leaven zoiezo niet....
Tijdens een voetbal wedstrijd loop je toch ook niet het veld af als je denkt dat het niet lukt om te winnen?

Het gaat toch ook gewoon om het spelletje, niet alleen om de win?

Echt, van mij mag het leaven = ban voor 30 minuten worden.
Hier ben ik het er wel mee eens, na het leaven gewoon een half uur tot een uur niet toelaten. Trouwens wat mij ook opvalt is dat veel mensen die rank 60 (Empire kant) hebben gehaald gewoon stoppen met het PVP, en enkel de dailys doen voor de bags. Is ook wel logisch opzich, maar wel jammer aangezien Republic ookal zijn de al valor rank 60 gewoon doorgaan met PVP.

PSN: Alvanosa

• Doler
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-04-2022
bstard schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 16:47:
@PVP leaven: ik quit sinds een week ongeveer ook elke Huttball, omdat dat 99% van de keren een premade staat waar je als solo/2/3 man queuer niets tegen in te brengen hebt. Onzin is die vergelijking met voetbal natuurlijk, daar speel je of voor je werk of tegen vergelijkbare spelers que niveau. Swtor pvp is momenteel niet echt interesant meer.
Join dan a.u.b. gewoon niet :). Ik zit vaak genoeg in een groep die slecht start, mensen die QQ doen en weggaan, maar dat we met een aantal nieuwe joiners als nog, en vooral tijdens hutball (void star veel minder vanwege groter belang van tijd in die instance) het tij nog kunnen keren!

• Sneezzer
bstard schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 16:47:
Tuurlijk klopt het vergelijk met voetbal wel, 98% van de spelers is amateur en doet het voor de lol (maar dat terzijde).

Als jij leaved maak je het voor je medespelers alleen maar moeilijker, als je alleen wilt winnen kun je beter een solo spel gaan spelen.

Queuen om te leaven.... |:(

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 10:24
Ik leavde aan het begin ook wel eens maar je krijgt gewoon valor/xp als je blijft zelfs al verlies je dus...

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

MrVegeta schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 17:04:
Ik leavde aan het begin ook wel eens maar je krijgt gewoon valor/xp als je blijft zelfs al verlies je dus...
yup. mensen die leaven krijgen geen valor. en vervolgens klagen ze dat ze maar geen battlemaster zijn en daarom niet kunnen winnen.

TheS4ndm4n#1919

• MicScott
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-06-2023

MicScott

.Grey.

Ik ben pas een weekje ongeveer level 50, en vind PvP nog leuk. Voornamelijk gewonnen, alhoewel gisteren een slechte dag was met 1 win en 3 losses :( Misschien moet ik maar weer gaan healen.

Huttball begin ik ook steeds leuker te vinden, aan het begin was ik totaal in de war vanwege hoe de map in elkaar zit, maar dat wordt nu ook steeds beter.

Illum is op mijn server trouwens ook tof, dinsdag op één dag mijn weekly gehaald en van rank 7 naar rank 21 gegaan tijdens twee battles. De tweede was wel erg tof met ongeveer 50 mensen aan beide kanten. Dat gevecht duurde minstens een uur ofzo. Al bij al vind ik PvP verrassend goed in SW:TOR.

Diablo 3 || Titanfall/Origin: MicScott | Steam

• Alvanosa
MrVegeta schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 17:04:
Het grote probleem is niet het verliezen voormij, het is het completen van de Daily PVP quest waarbij je 3 maal een warzone moet winnen. Het lukt maar niet als healer als ik soloqueue, soms maken we een guildgroup maar dan is het nog zwaar aangezien we dan tegen beter gegearde Republics staan of bij Hutball tegen mensen die al Valor rank 60 hebben.

• Tao
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-10 14:20

Tao

DPC DE_KOMETEN

Is er een mogelijkheid om je damage done te checken in een heroic groepje, FP of OP?
(Zoiets als Recount doet in wow.)

Diablo3

Tao schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 18:58:
Is er een mogelijkheid om je damage done te checken in een heroic groepje, FP of OP?
(Zoiets als Recount doet in wow.)
Kan niet. je hebt geen damage logs. Alleen die floating numbers.

TheS4ndm4n#1919

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-10 15:23

Poekie McPurrr

Mreoww~

Reply op ticket missie "Timely arrival" op Tatooine (die bugged is bij mij omdat ik hangar 21 niet meer inkan) : standaard riedeltje, sorry sorry, doorgespeeld naar dev team, nee je gaat geen feedback krijgen, hou de patch notes in de gaten :/

Missie resetten dan maar..

[ Voor 17% gewijzigd door Poekie McPurrr op 16-02-2012 21:03 ]

Le Meow

• Walance
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-09 16:54

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

Waarom resetten? Je kunt ook even wachten tot de volgende patch... Ik had ook zo'n probleem met de quest "Need to Impress", ik kon daar niet meer in verder. Ook een ticket gemaakt, zelfde antwoord, maar bij de eerstvolgende patch was het probleem opgelost en kon ik de quest weer verder doen.

• Poekie McPurrr

Poekie McPurrr

Mreoww~

Was al bezig met de Tatooine bonus en die missie was al groen.. dus liever even resetten :)

Le Meow

Verwijderd

Alvanosa schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 17:15:
[...]

Het grote probleem is niet het verliezen voormij, het is het completen van de Daily PVP quest waarbij je 3 maal een warzone moet winnen. Het lukt maar niet als healer als ik soloqueue, soms maken we een guildgroup maar dan is het nog zwaar aangezien we dan tegen beter gegearde Republics staan of bij Hutball tegen mensen die al Valor rank 60 hebben.
Zelfde verhaal gaat voor mij op alleen speel ik aan de Republic kant op Niman, soms duurt het 4/5 dagen voordat ik de pvp daily kan completen (en dan pvp ik elke avond van 19:00 - 00:00), dus als ik dan weer in een kansloos team terechtkom leave ik ook tegenwoordig.

Het gaat mij ook niet om de valor maar om de pvp gear en dat schiet op deze manier gewoon dus niet op als je elke kansloze wz (praktisch 80% van de spelers hebben blijkbaar geen flauw benul hoe je een wz wint) uit gaat spelen op onze server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doler
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-04-2022
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 22:43:
[...]

Zelfde verhaal gaat voor mij op alleen speel ik aan de Republic kant op Niman, soms duurt het 4/5 dagen voordat ik de pvp daily kan completen (en dan pvp ik elke avond van 19:00 - 00:00), dus als ik dan weer in een kansloos team terechtkom leave ik ook tegenwoordig.

Het gaat mij ook niet om de valor maar om de pvp gear en dat schiet op deze manier gewoon dus niet op als je elke kansloze wz (praktisch 80% van de spelers hebben blijkbaar geen flauw benul hoe je een wz wint) uit gaat spelen op onze server.
Als je niet leaved krijg je wel elke keer valor en commendations, welken je sneller toegang geven tot het gebruik van battlemaster bags of champion bags!!!

Daarnaast als je ziet dat je team aan het verliezen is, en dan ook echt dik, waarom dan leaven? Ga medals farmen, ook als healer kun je prima 4-5 medals in een verliezend potje halen, krijg je toch nog aardig wat commendations en valor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberttt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:08
Klopt inderdaad speel dan gewoon het potje uit. Ik heb ook 9 van de 10 keer dat als ik queue na een leave ik in het zelfde potje terecht kom. Dit gaat dan een x aantal minuten door, dus kan je net zo goed het verliezend potje uitspelen. Aan de andere kant is vooral Alderaan erg irritant als niemand samen werkt en iedereen 1 voor 1 aanvalt. Dan krijg je telkens zo'n 4 man in je nek waardoor je zo goed als niets kan doen. Bij Hutball en Voidstar is het vaak snel afgelopen met een slecht team en in de tussen tijd kan je vaak ook nog wel wat kills maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enquêtes plaatsen mag enkel na toestemming van de lokale crew.

[ Voor 89% gewijzigd door psychoclown op 20-02-2012 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezzal
  • Laatst online: 20-12-2019
Ik heb ook zo'n scriptie moeten schrijven, werd er helemaal achterlijk van!

Sterkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-09 11:33
Heb 'm voor je ingevuld :)

één tip, er zit een pijnlijke vertaling in een van je vragen: "...this question will go about..."

[ Voor 55% gewijzigd door psychoclown op 20-02-2012 15:17 ]

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Ingevuld :) Was echt een leuke vragenlijst. beter dan de saaie "eens, oneens" geneuzel :p

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr

Poekie McPurrr

Mreoww~

Ingevuld en inderdaad, veel leukere vragenlijst als de standaard eens/oneens :)

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaSfem0n
  • Laatst online: 15-12-2023

BlaSfem0n

I'm cool! My mother told me so

over de vragenlijst...

IT'S A TRAP!

:D

(komaan is toch wel echt een beetje een strikvraag, niet?)

Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Makkelijk antwoord toch, en zo hou je wel de fashion geeks en de stat geeks uit elkaar :p

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvilthi
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-10-2023
Ik heb hem ook maar even voor je ingevuld.

[ Voor 65% gewijzigd door psychoclown op 20-02-2012 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaSfem0n
  • Laatst online: 15-12-2023

BlaSfem0n

I'm cool! My mother told me so

lanerios schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 11:26:
Makkelijk antwoord toch, en zo hou je wel de fashion geeks en de stat geeks uit elkaar :p
en degene die kicken op purpz :D

Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
Ingevuld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
BlaSfem0n schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 11:35:
[...]

en degene die kicken op purpz :D
Jep :) Wel leuk om die mensen ingame te zien. Ik weet precies met wie ik niet in een groep wil zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bstard

bstard

---------------

Sneezzer schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 17:03:
[...]

Tuurlijk klopt het vergelijk met voetbal wel, 98% van de spelers is amateur en doet het voor de lol (maar dat terzijde).

Als jij leaved maak je het voor je medespelers alleen maar moeilijker, als je alleen wilt winnen kun je beter een solo spel gaan spelen.

Queuen om te leaven.... |:(
De vergelijking klopt dus niet, dat is het hele punt hier! Ik kom als pugger met een stel andere die elkaar niet kennen, random mix van classes, beroerd gegeared, tegenover een groep met 5-6 pulling sages/sorcerers, met voice chat, posities en tactics. Het is dus een waste of time of dat te gaan proberen. Daarom leave it Huttbal, omdat je als amateur clubje met 4 bierjes achter je kiezen tegenover een (semi) professioneel team komt te staan, in de voetbal vergelijkings termen.

*edit* het niveau van premade huttball teams zal wel van invloed zijn hier. Mijn ervaring, en geloof me ik heb 't 10tallen keren geprobeerd, is dat je in 2-3 minuten met 6-0 return gaat.

[ Voor 10% gewijzigd door bstard op 17-02-2012 12:38 ]

Blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ik vind het leaven van een Warzone gewoon asociaal en zielig. Als je niet de hersencapaciteit hebt om in de warzone te blijven, join ze dan ook niet. Maar helaas, is dat de community die gecreeërd wordt. Insta gratifacation of gtfo.
Daarom mis ik dus games waar je echt hard moest werken om iets te bereiken, dan had je meer doorzettingsvermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bstard

bstard

---------------

lanerios schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 12:38:
Ik vind het leaven van een Warzone gewoon asociaal en zielig. Als je niet de hersencapaciteit hebt om in de warzone te blijven, join ze dan ook niet. Maar helaas, is dat de community die gecreeërd wordt. Insta gratifacation of gtfo.
Daarom mis ik dus games waar je echt hard moest werken om iets te bereiken, dan had je meer doorzettingsvermogen.
Wacht even wat zeg je hier, de hersen capaciteit? Kan een mod dit figuur even naar dumpert ofzo doorsturen?

Blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvilthi
lanerios schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 12:38:
Weer lekker tactisch, terwijl je zelf in een ander topic mensen zit af te kraken die op zo'n manier over mensen praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
bstard schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 12:39:
[...]

Wacht even wat zeg je hier, de hersen capaciteit? Kan een mod dit figuur even naar dumpert ofzo doorsturen?
Kan iemand nog inhoudelijk reageren hierop?

Als je geen warzone wil doen, join dan niet. Ga niet zo kansloos zitten zijn dat je "derpderp ik ga weg derperp." En ja ik reageer zo. Waarom? Omdat ik als PVP fan gewoon dood en dood ziek wordt van die mensen die het niet snappen dat je er niet alleen bent. Maar hé, zoals ik al zei, dat is de community die door de tegenwoordige MMO's gemaakt wordt.

Trouwens, de liefde van dumpert zit er hier wel diep in. Vraag me af wat er aan de hand is. Beetje verborgen liefde etc?

Maar nu weer on topic:

Ik vind het altijd wel apart. Als je in een pug raid uit een groep stapt tijdens een boss battle en weg gaat breekt alle hel los. Maar tijdens een pug in een warzone is het dus blijkbaar doodnormaal. 8)7 Komt dat omdat PVE mensen dan gewoon willen dat het goed gaat, of is het omdat het in PVP zo normaal is geworden dat mensen er niet meer op letten?

[ Voor 20% gewijzigd door corset op 17-02-2012 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Tja een BG leaven omdat je denkt dat je tegen een premade zit is natuurlijk wel beetje jammer, je kan namelijk verwachten dat je tegen een premade zit dus gewoon niet meedoen. Of waarom maak je zelf geen premade en ga je dan de BG in.
Een klein beetje meer moeite doet kan je zelf dus ook met een premade of gedeeltelijke premade in een battleground gaan en dan winnen.

Overigens zie ik een shift tussen mensen die vinden dat ales moeilijk in in PvE en dat je voor elke groupquest minimaal 4 mensen nodig hebt waarvan 1 tank en 1 healer en mensen die het niet zo nou nemen en gewoon 4 man groupquest doen met whatever is available.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Shadowhawk00 schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 12:56:
Tja een BG leaven omdat je denkt dat je tegen een premade zit is natuurlijk wel beetje jammer, je kan namelijk verwachten dat je tegen een premade zit dus gewoon niet meedoen. Of waarom maak je zelf geen premade en ga je dan de BG in.
Een klein beetje meer moeite doet kan je zelf dus ook met een premade of gedeeltelijke premade in een battleground gaan en dan winnen.

Overigens zie ik een shift tussen mensen die vinden dat ales moeilijk in in PvE en dat je voor elke groupquest minimaal 4 mensen nodig hebt waarvan 1 tank en 1 healer en mensen die het niet zo nou nemen en gewoon 4 man groupquest doen met whatever is available.
Ik denk ook dat die shift is gekomen met het feit dat games als WoW, Bioware, en de laatste tijd FFXI ervoor zorgen dat je bijna geen tank/healer nodig hebt voor 5 man content.
Je leert totaal niks van je class terwijl je levelled in dat geval, en daardoor is het opeens op max level een hele andere wereld. En dan gaan ze zeuren dat het moeilijk is ja.

Ik vind gewoon, zorg dat healers een quest krijgen waarin ze targets in leven moeten houden, tanks moeten in hun quest tanken. DPS moet interrupten en op tijd switchen etc. Leer ze tijdens levellen via zulk soort quests omgaan met hun role, en het gaat weer een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lanerios schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 13:00:
[...]

Ik denk ook dat die shift is gekomen met het feit dat games als WoW, Bioware, en de laatste tijd FFXI ervoor zorgen dat je bijna geen tank/healer nodig hebt voor 5 man content.
Je leert totaal niks van je class terwijl je levelled in dat geval, en daardoor is het opeens op max level een hele andere wereld. En dan gaan ze zeuren dat het moeilijk is ja.

Ik vind gewoon, zorg dat healers een quest krijgen waarin ze targets in leven moeten houden, tanks moeten in hun quest tanken. DPS moet interrupten en op tijd switchen etc. Leer ze tijdens levellen via zulk soort quests omgaan met hun role, en het gaat weer een stuk beter.
Leuk en aardig maar practisch onmogelijk:

1: Je kan per class weer een talent-set hebben die weer DPS of Tank of Healer is. Dus ga jij maar tanken met je DPS spec... not done. En je kan geen quests gaan definieren die op basis van een talent-tree anders word.

2: Je gaat er voor zorgen dat iedereen op precies die manier moet gaan spelen zoals het bedoeld word door diegene die die quest gemaakt heeft. MMO's staan juist bekend om een zekere mate van vrijheid en dat is nu net wat je probeert te beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-10 14:00
Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 13:05:
[...]

Leuk en aardig maar practisch onmogelijk:

1: Je kan per class weer een talent-set hebben die weer DPS of Tank of Healer is. Dus ga jij maar tanken met je DPS spec... not done. En je kan geen quests gaan definieren die op basis van een talent-tree anders word.

2: Je gaat er voor zorgen dat iedereen op precies die manier moet gaan spelen zoals het bedoeld word door diegene die die quest gemaakt heeft. MMO's staan juist bekend om een zekere mate van vrijheid en dat is nu net wat je probeert te beperken.
Wellicht dat een andere mogelijkheid iets is. In "de MMO die niet genoemd mag worden" ( :P ) waren er van die palen waarop je je DPS kon oefenen. Als er nu zoiets is voor healers/tanks kun je solo je healing/tank skillz proberen.

<edit>typo</edit>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KoekjevanLU schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 13:15:
[...]

Wellicht dat een andere mogelijkheid iets is. In "de MMO die niet genoemd mag worden" ( :P ) waren er van die palen waarop je je DPS kon oefenen. Als er nu zoiets is voor healers/tanks kun je solo je healing/tank skillz proberen.

<edit>typo</edit>
klopt maar dan moeten ze eerst een dps-/damagemeter introduceren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 13:51:
[...]

klopt maar dan moeten ze eerst een dps-/damagemeter introduceren...
Waarom zouden ze? Sorry maar dat is geen vereiste om die mogelijkheden te gebruiken. En als tank heb je geen ruk aan die meters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
lanerios schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 14:04:
[...]

Waarom zouden ze? Sorry maar dat is geen vereiste om die mogelijkheden te gebruiken. En als tank heb je geen ruk aan die meters.
Omdat je altijd je dps wil verbeteren? Hoe kan je achterhalen of je dps omhoog gaat door verandering in talents, rotatie whatsoever, als je geen damagemeter hebt?

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Mik! schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 14:06:
[...]

Omdat je altijd je dps wil verbeteren? Hoe kan je achterhalen of je dps omhoog gaat door verandering in talents, rotatie whatsoever, als je geen damagemeter hebt?
Dat heeft echt totaal geen bearing op het bovenstaande. Het gaat hier om het leren tanken/healen/interrupten. Daar gaan metertjes je echt niet bij helpen.

Begin bij de basis, en laat ze dan pas over metertjes kwijlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Healing geld het zelfde voor, evenals tanking, Hoeveel damage word er nu echt geschield, hoeveel dodges heb je nu eigenlijk echt, wanneer moet ik wat gebruiken, noem maar op.

Alles een beetje "on the fly" uitproberen kan je tot op zekere hoogte best doen, maar dan moet de game wel een soort semi-face-roll-spec wat betreft tanking en healing hebben. Als je toch niet alles kan zien en hoeveel het nu eigenlijk uithaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-10 14:00
Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 14:12:
[...]

Healing geld het zelfde voor, evenals tanking, Hoeveel damage word er nu echt geschield, hoeveel dodges heb je nu eigenlijk echt, wanneer moet ik wat gebruiken, noem maar op.

Alles een beetje "on the fly" uitproberen kan je tot op zekere hoogte best doen, maar dan moet de game wel een soort semi-face-roll-spec wat betreft tanking en healing hebben. Als je toch niet alles kan zien en hoeveel het nu eigenlijk uithaalt.
Hangt er vanaf hoe je een dergelijke optie wil gebruiken. Om als beginneling te oefenen met healen/tanken heb je geen metertjes nodig. Gewoon het 'in leven blijven' of 'in leven houden' is dan voldoende. Nu is je enige optie als onervaren healer/tank je companion ge(mis)bruiken of gewoon 'in het diepe' pvp/flashpoints/etc doen en daarna verrot gescholden worden als noob.

Nu is de community nu nog niet zo onvergevend dat je direct de wind van voren krijgt, nu zijn er nog relatief weinig ervaren spelers. Gedurende de tijd zal dit vast erger worden, zoals bij de meeste of zelfs alle MMO's.

Als je als ervaren speler je skillz wil polijsten, ben ik het met je eens dat dat lastiger zal zijn zonder echte getallen, aangezien het om miniemere verschillen zal gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door KoekjevanLU op 17-02-2012 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-10 09:38
Dat heeft echt totaal geen bearing op het bovenstaande. Het gaat hier om het leren tanken/healen/interrupten. Daar gaan metertjes je echt niet bij helpen.

Meters zijn essentieel om te kunnen tweaken, of je nu dps dummies hebt zoals in wow of als je een instance ingaat, zonder meters kun je nooit je DPS optimaliseren, nooit zien welke manier van healen binnen een gevecht het meest efficiente is, nooit uitvinden waarom je als tank ineenkeer werd ge-oneshot etc.

Datalogs en meters zijn onmisbaar voor iedereen die iets meer wil dan random in het rondklooien, dat er mensen zijn die incompetent zijn en door andere incompetente mensen om de oren werden geslagen met uit het verband getrokken DPS en healing nummers wil niet zeggen dat meters slecht zijn: je moet niet ergens tegen zijn vanwege rancune.

Spreekt voorzich dat er meer is dan alleen de cijfertjes (namelijk skill), maar het is beide noodzakelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door blouweKip op 17-02-2012 15:25 ]

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
blouweKip schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 15:24:
[...]

Meters zijn essentieel om te kunnen tweaken, of je nu dps dummies hebt zoals in wow of als je een instance ingaat, zonder meters kun je nooit je DPS optimaliseren, nooit zien welke manier van healen binnen een gevecht het meest efficiente is, nooit uitvinden waarom je als tank ineenkeer werd ge-oneshot etc.

Datalogs en meters zijn onmisbaar voor iedereen die iets meer wil dan random in het rondklooien, dat er mensen zijn die incompetent zijn en door andere incompetente mensen om de oren werden geslagen met uit het verband getrokken DPS en healing nummers wil niet zeggen dat meters slecht zijn: je moet niet ergens tegen zijn vanwege rancune.

Spreekt voorzich dat er meer is dan alleen de cijfertjes (namelijk skill), maar het is beide noodzakelijk.
Again: We hebben het totaal niet over tweaken/optimaliseren.

Het gaat over de basis leren. BASIS. En dan heeft een recount oid totaal geen nut. Als je je rotation niet kent, niet weet wat je moet doen qua abilities gaat het fout, of je meters hebt maakt dan niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
blouweKip schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 15:24:
[...]

De reden dat er geen uitgebreide DPS meters in het spel zitten (en ook nooit gaan komen) is al uitgelegd door Bioware.
Door de optimalisatie, die jij zo belangrijk vindt, heb je in wow voor elke class 1 spec + 1 skill rotation die de meeste DPS geeft. Gevolg: Iedereen loopt rond met dezelfde spec en gebruikt dezelfde skills. Speel je liever op een iets andere manier, dan ben je een noob en wil niemand met je raiden.

Bioware wil dat voorkomen, dus komt er geen DPS meter zoals in wow.
Wat wel beloofd is, is dat er in de toekomst training dummy's komen en een DPS meter die je persoonlijke statestieken laat zien. Maar de stats en spec van je medespelers blijft privé.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
[...]

Rotatie kan je zelf bepalen en als je talents kiest die de spells die je vaak in je rotatie gebruikt verbeteren wordt je dps beter. Zo moeilijk is het eigenlijk allemaal niet het is gewoon een nummertje spelletje.
Gebruik je spell A 10Xmeer dan spell B en je kiest een talent die je daar 1% meer damage op geeft ipv een talent die spell B 20% meer damage geeft dan moet je gewoon even optellen wat het resultaat van 10A*1.01 is in relatie tot B*1.20 en dan weet je wat het beste is.
Op hoog level weet je wat alle spells doen dus dan is het gewoon uitrekenen.

Een damagemeter geeft geen goed beeld omdat je bij procs een % hebt op extra damage of spells oid. Dus als dat toevallig net tijdens je eerste test 10x voorkwam en tijdens je 2e test 0x dan is dat een groot verschil in dps zonder ook maar iets te veranderen in je rotation of talents.

Het hele min-max spelletje maakt het eigenlijk ook niet leuker ook dan gaat iedereen op zoek op internet naar 1 rotation die iemand anders heeft en vervolgens verkondigen dat het allemaal precies zo moet. En dan krijg je situaties al (random voorbeeld niet relatief aan werkelijkheid ) alleen sorcs mogen healen in raids want met hun optimale rotatie doen ze meer healing/second dan operatives.
Dat gezever had in in WoW ook in clasic klopte overigens weinig van maar als mensen maar hard genoeg roepen met genoeg mensen is het ineens de waarheid.

Overigens is de consistency van de moeilijkheid ver te zoeken, 1 group quest doe je gewoon met 2 dps ( 4 man quest ) de volgende 2man quest overleef je maar amper met dezelfde 2 mensen, en de volgende 4man quest doe je weer terwijl 1 half afk is. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:38

Phydomir

Dennis

Shadowhawk00 schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 15:45:

Overigens is de consistency van de moeilijkheid ver te zoeken, 1 group quest doe je gewoon met 2 dps ( 4 man quest ) de volgende 2man quest overleef je maar amper met dezelfde 2 mensen, en de volgende 4man quest doe je weer terwijl 1 half afk is. 8)7
Hetzelfde in operations.

In Eternity Vault is de eerste baas best pittig. Tot aan de eind baas is het verder free epics. Hetzelfde geld voor Karagga's Palace. De eerste baas is lastig maar vooral vanwege het random aggro-en. De 2e en 3e zijn best makkelijk en de vierde is dan ineens weer een stuk lastiger. De eind baas is dan weer echt te makkelijk.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phydomir schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 16:19:
[...]

Hetzelfde in operations.

In Eternity Vault is de eerste baas best pittig. Tot aan de eind baas is het verder free epics. Hetzelfde geld voor Karagga's Palace. De eerste baas is lastig maar vooral vanwege het random aggro-en. De 2e en 3e zijn best makkelijk en de vierde is dan ineens weer een stuk lastiger. De eind baas is dan weer echt te makkelijk.
de 2e is anders ook behoorlijk pittig.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Mjah ik heb stiekeme hoop dat de volgende Operation wat beter balanced is :) Sommige dingen in EV en KP zijn niet heel interessant maar ik hoop dat ze vooral veel werk hebben gedaan aan de quests enzo in het starters begin enzo en dat ze nu wat meer tijd hebben om een goede balanced operation te maken en binnen 6 weken uit te brengen.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-10 09:38
Again: We hebben het totaal niet over tweaken/optimaliseren.

Het gaat over de basis leren. BASIS. En dan heeft een recount oid totaal geen nut. Als je je rotation niet kent, niet weet wat je moet doen qua abilities gaat het fout, of je meters hebt maakt dan niet uit.
Zoals ik al aangaf, je zult je class moeten kennen en natuurlijk skill in <insert rage/mana/force etc> management en het gebruik van je abilities maar zonder datagathering en een manier om die data te parsen naar begrijpelijke data zul je NOOIT optimaal kunnen spelen in end game, hoe goed je die "basis" ook beheerst.

Uiteindelijk zijn al die makkelijk te weerleggen excuses over waarom meters/addons etc fout zijn niets meer dan een rookgordijn van dezelfde mensen die ik altijd afk zie gaan in een instance en "ineens" weer aanwezig waren als er iets te halen valt, prima dat je ze niet wilt gebruiken: dat is je eigen keuze maar laat andere mensen gewoon lekker hun speelstijl kunnen optimaliseren.
Door de optimalisatie, die jij zo belangrijk vindt, heb je in wow voor elke class 1 spec + 1 skill rotation die de meeste DPS geeft. Gevolg: Iedereen loopt rond met dezelfde spec en gebruikt dezelfde skills. Speel je liever op een iets andere manier, dan ben je een noob en wil niemand met je raiden.
Dus door het onduidelijk te houden wat de beste tool voor een bepaalde situatie is voorkomt men dat? ik betwijfel of dat echt een reden is die bioware zou geven, zelfs nu is er al theorycrafting die je in feite pigeonholed richting een bepaalde spec, als dit echt de reden zou zijn waarom bioware z'n mmo kreupel houd dan zouden ze wel meer flexibiliteit in specs (dual/triple etc specs) geven en een beter samengestelde talent-tree.
In welke bocht men zich ook wringt om daarover een excuus te verzinnen in end-game "op een andere manier" spelen betekend dus gewoon slacken en uiteindelijk benadeel je daar je team mee.

Om dit even in perspectief te plaatsen, natuurlijk is dit alleen maar relevant voor een gedeelte van de spelers en zijn er veel mensen in andere mmo's die zich blindstaren op cijfers en gear zonder de context daarvan in de gaten te houden: eikels heb je in alle mmo's en dat voorkom je echt niet door keuzes en basisfunctionaliteit weg te halen.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:14
Ben zelf behoorlijk anti-meters, en dan heb ik het over alle meters in het algemeen. het enige wat daaruit voort komt is elitisten, eikeltjes en mensen die perse 0.00005% meer dps willen hebben. heb dit al vaak genoeg in WoW gezien bij meerdere guilds, dus laten we daar aub niet aan beginnen.

En wat maakt het nou uit ? als iedereen gewoon z'n werk doet , en je krijgt de bosses neer.. wat maakt het dan uit wie er het meeste dps of healing gedaan heeft?

Nee, ik zie er de voordelen niet van in . alleen maar nadelen , eigenlijk. laten we er aub geen 2'de wow van maken!

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo hehe, eindelijk.

Empire of Tweakers heeft nu beide HM operations clear.

SOA plat blijkt master loot gebugged.
Verder is SOA heerlijk bug vrij :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Grats :) <Just a Game> zit nu ook op SoA vast, hopelijk maandag neer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baatje
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-02-2024
Ik durf het bijna niet te vragen maar goed: Ik zou graag een in-game screenshot van mijn Jedi willen maken en bewaren als afbeelding zodat ik de veranderingen kan terugkijken en als achtergrond kan bewaren. Dus hoe kan ik dit het makkelijkste doen (ik weet van het bestaan van alt/printscreen af maar weet dan niet in welk programma ik dit verder kan afhandelen...)

Fear leads to anger, anger leeds to hate, hate leeds to suffering....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:14
Baatje schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 19:34:
Ik durf het bijna niet te vragen maar goed: Ik zou graag een in-game screenshot van mijn Jedi willen maken en bewaren als afbeelding zodat ik de veranderingen kan terugkijken en als achtergrond kan bewaren. Dus hoe kan ik dit het makkelijkste doen (ik weet van het bestaan van alt/printscreen af maar weet dan niet in welk programma ik dit verder kan afhandelen...)
Heel simpel :)

Zorg dat je ingame alles hebt zoals je het wil op het plaatje , druk op control + u om de interface weg te halen. druk dan op printscreen, ga naar paint (in windows) en selecteer plakken :) voila, opslaan als JPG en klaar is Baatje.

Mocht er iets niet lukken , laat het even weten :)

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ah, het is weer tijd voor de twee-wekelijkse dps-meter discussie...

Zit er niet in, komt er (binnenkort) niet in, leer ermee leven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baatje
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-02-2024
Visgek24 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 00:29:
[...]

Zorg dat je ingame alles hebt zoals je het wil op het plaatje , druk op control + u om de interface weg te halen. druk dan op printscreen, ga naar paint (in windows) en selecteer plakken :) voila, opslaan als JPG en klaar is Baatje.

Super, zal het vanavond proberen. Dank je wel!

Fear leads to anger, anger leeds to hate, hate leeds to suffering....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-09 23:01
Visgek24 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 00:29:
[...]

In plaats van control+u (UI reset en dus traag). Kun je ook alt+z gebruiken, die zet alleen je UI aan/uit.
Verder komt de screenshot, zodra je op Print Screen drukt ook hier te staan:
C:\Users\****\Documents\Star Wars - The Old Republic\Screenshots (voor Windows 7). Waarna je hem uiteraard alsnog in Paint kunt bewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgion
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-10 10:27
Ik ben compleet nieuw in SWTOR (kom van WoW). Is er ergens een overzicht van Tweakers-guilds inclusief server en faction?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 09:55

ye-roon

knaak

Morgion schreef op zondag 19 februari 2012 @ 13:24:
Ik ben compleet nieuw in SWTOR (kom van WoW). Is er ergens een overzicht van Tweakers-guilds inclusief server en faction?
Volgens mij staat dat in de Opening Post.
Er zijn iig 2 guilds Empire of Tweakers en Republic of Tweakers op de server The Red Eclipse. Daar zitten ook meerdere NL-talige guilds en veel Nederlanders in Internationale guilds. Websites van die andere guilds heb ik hellaas niet (zelf ook al op zoek geweest). Dus ik zou zeggen check de OP.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potame
Gisteravond m'n eerste HM flashpoint gedaan, boarding party. Best pittig in quest blue/green/orange gear. Vooral die enrage van de laatste boss heeft ons meerdere attempts gekost! Wat is de enrage? Iets van 2 minuten ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
lanerios schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 14:11:
[...]

Excuus, even verkeerd begrepen.

Nonetheless, meters helpen wat mij betreft wel degelijk op het gebied van leren tanken, healen en interrupten. Interrupts bijvoorbeeld, ik vind het toch best wel belangrijk om te weten wie er allemaal interrupt en wie je aan kunt spreken op het interrupten. Een recount zou iets dergelijks laten zien. Voor tanken vind ik het handig om te zien hoeveel damage ik gepakt heb en hoe ik wellicht mijn cooldowns anders kan inzetten of wat dan ook. Een metertje is wat mij betreft meer dan alleen een dps of hps, veel meer juist. Juist zaken als damage taken en interrupts. Maar goed, dat is een persoonlijke voorkeur ;)
Ik begrijp Bioware wel, mensen laten spelen wat ze leuk vinden en niet the flavour of the month kiezen omdat die specc nu het meeste dps doet. Toch vind ik het zelf wel belangrijk om een spec en rotatie te kiezen waarmee ik de meeste damage kan doen. Gewoon om fights sneller/soepeler te laten verlopen.

Aah well, misschien heb ik nog teveel een WoW-mentaliteit. Heb pas zelf sinds vorige week mijn account weer geactiveerd en mijn char is pas lvl 26.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ye-roon schreef op maandag 20 februari 2012 @ 08:43:
[...]

Volgens mij staat dat in de Opening Post.
Er zijn iig 2 guilds Empire of Tweakers en Republic of Tweakers op de server The Red Eclipse. Daar zitten ook meerdere NL-talige guilds en veel Nederlanders in Internationale guilds. Websites van die andere guilds heb ik hellaas niet (zelf ook al op zoek geweest). Dus ik zou zeggen check de OP.
En dan heb je ingame Ye-roon die vrolijk zit op te scheppen dat hij overpowered stealth heeft ( ;) ).

Wel nog bedankt voor het helpen van het weekend (ik zat op Vix).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 09:55

ye-roon

knaak

Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 08:55:
[...]

En dan heb je ingame Ye-roon die vrolijk zit op te scheppen dat hij overpowered stealth heeft ( ;) ).

Wel nog bedankt voor het helpen van het weekend (ik zat op Vix).
ja dat was ik :)

En for the record: Stealth is OP. Ik doe al m'n dailies in 1uur15min solo. Sneller als er snel iemand reageert voor A lesson is learned en darkness on ilum. Het is zo grappig om te zien dat er zo'n groepje staat te wachten voor de H4, en dat ik dan 5min later terug kom en dat het groepje er nog steeds staat. Stealth, Force Cloak out of combat CC. Het is Overpowered :)

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Visgek24 schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 01:30:
Ben zelf behoorlijk anti-meters, en dan heb ik het over alle meters in het algemeen. het enige wat daaruit voort komt is elitisten, eikeltjes en mensen die perse 0.00005% meer dps willen hebben. heb dit al vaak genoeg in WoW gezien bij meerdere guilds, dus laten we daar aub niet aan beginnen.

En wat maakt het nou uit ? als iedereen gewoon z'n werk doet , en je krijgt de bosses neer.. wat maakt het dan uit wie er het meeste dps of healing gedaan heeft?

Nee, ik zie er de voordelen niet van in . alleen maar nadelen , eigenlijk. laten we er aub geen 2'de wow van maken!
Ik heb er wel eens mensen voor gekicked, je moet eerst je werk doen en daarna kijken naar de metertjes.
Als de raidleader zegt dat jij een specifieke mob CCed dan doe je dat en daarna kijk je of je wat kan damagen op het juiste target. Tja en dan heeft opeens iemand minder DPS maar overleeft de groep het wel dat heb ik liever dan dat elke <insert class here> optimaal in de score zit maar je de boss niet overleeft.

Als healer ook tja als ik nou iedereen heal dan heal ik wel het meest maar dan valt de tank dood neer kan ik beter minder healen maar wel de tank in leven houden.
Bovendien gaat met metertjes iedereen zeveren dat je stims ( potions ) en dat soort dingen MOET gebruiken, whipen op 95% is hetzelfde als whipen op 20% je krijgt niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
Eens met ^^ meters zijn overrated.
Van mij mogen ze best palen neerzetten waar je op kan oefenen maar aub geen meters in de "echte" gevechten.
Dankzij meters gaan mensen de focus leggen om zoveel mogelijk dps af te vuren in een zo kort mogelijke tijd.
Resultaat:
-Geen CC en interupts die gedaan worden door de DPS cq healers.
-AoE gore fest, dus ge-ccde mobs worden weer lekker mee gepakt.
-Huilfeest op diegene die juist wel zijn werk doet (dus cc en interupt) omdat zijn dps te laag is.
-Verplichte rotatie en spec.
-DPS start voordat de tank agro heeft, zodat ze de eerste tik meteen mee hebben.

etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok Ok, geen dps metertjes, maar een aggro-meter en een combat log zijn wel handig.

Heb vaak zat van die WTF happened to me momentjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Laatst online: 03-10 12:30

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Kan iemand de ondertiteling aanzetten? DPS-meters, aggro-meter? Als dat de tweede helft van mijn groei naar level 50 gaat bepalen heb ik weinig zin in dit spel namelijk. Wil gewoon met lightsabers lelijke gasten op hun smoel rammen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sebastius schreef op maandag 20 februari 2012 @ 10:26:
Kan iemand de ondertiteling aanzetten? DPS-meters, aggro-meter? Als dat de tweede helft van mijn groei naar level 50 gaat bepalen heb ik weinig zin in dit spel namelijk. Wil gewoon met lightsabers lelijke gasten op hun smoel rammen :P
Ondertiteling zit in je settings. Metertjes zitten er in geen enkele vorm in, maar een personal combat log zou met een toekomstige patch moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 10:34:
[...]

Ondertiteling zit in je settings. Metertjes zitten er in geen enkele vorm in, maar een personal combat log zou met een toekomstige patch moeten komen.
Ik denk dat ie doelt op ondertiteling hier ;)

Maare, als metertjes inderdaad een no go zijn voor het overgrote deel van de community dan hoop ik allerminst dat er in ieder geval inderdaad een combat log verschijnt. Beetje a la World of Logs, optioneel, maar in ieder geval een mogelijkheid om voor de mensen die het willen eens dieper in zaken te duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:10
Ik kan over 1 ding niet uit, en volgens mij weet gewoon niemand gewoon nog niet.
Wat is de beste companion voor een Sith Marauder!
Echt van alles geprobeerd, maar voor alle valt wat te zeggen!
Op dit moment vind ik Vette echt vette damage doen, en Pierce lekker tanken als je hem goed geard.
Sommige zweren bij Quinn,
Zelf weet ik het niet meer...
btw lvl 40 and counting.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knowuse
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-10 02:23
Voor pvp zou een combat log wel handing zijn, kun je teminste zien hoe het komt dat je soms explodeerd (van bijna full health naar 0). Maar bioware zal waarschijnlijk eerst nog een paar balance changes willen doorvoeren om het gezeur voor te blijven.

Shuttle st20g5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
Dj Neo Ziggy schreef op maandag 20 februari 2012 @ 11:08:
Ik kan over 1 ding niet uit, en volgens mij weet gewoon niemand gewoon nog niet.
Op dit moment vind ik Vette echt vette damage doen, en Pierce lekker tanken als je hem goed geard.
btw lvl 40 and counting.
Ik denk dat het gewoon erg persoonlijk is en erg afhankelijk van je speelstijl.
Aangezien je zelf dps bent kan ik me voorstellen dat een tank of healer je een meer comfortabel gevoel geeft.
Maar ik kan me ook voorstellen dat je max dps wilt om zo snel mogelijk door te knallen en dan weer bij te healen.

Als je healer speelt is de keus makkelijker, dan wordt het tank of dps.
Als tank is de keus healer of dps...

[ Voor 6% gewijzigd door Sneezzer op 20-02-2012 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potame
Knowuse schreef op maandag 20 februari 2012 @ 11:12:
Voor pvp zou een combat log wel handing zijn, kun je teminste zien hoe het komt dat je soms explodeerd (van bijna full health naar 0). Maar bioware zal waarschijnlijk eerst nog een paar balance changes willen doorvoeren om het gezeur voor te blijven.
Idd... ik heb regelmatig van die "wtf" momenten gehad dat ik in cover zit en opeens duikt er zo'n scoundrel op uit 't niets die me dan in 2 tellen van 100% naar dood ramt terwijl ik de crits op m'n scherm voorbij zie vliegen.

Zo'n soort van Death recap oid zou dan echt van pas komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Mik! schreef op maandag 20 februari 2012 @ 10:54:
[...]

Ik denk dat ie doelt op ondertiteling hier ;)

Maare, als metertjes inderdaad een no go zijn voor het overgrote deel van de community dan hoop ik allerminst dat er in ieder geval inderdaad een combat log verschijnt. Beetje a la World of Logs, optioneel, maar in ieder geval een mogelijkheid om voor de mensen die het willen eens dieper in zaken te duiken.
Er is al een combat log die je kan inkijken, beter wel doen na de combat.
Dat heeft mijn party gisteren gered in een bossfight, want sommig guides die mensen lezen zijn echt bedroevend.

1 van de sugesties.
Maak eerst de boss af die als hij op 25%< ongeveer> komt iedereen een +100% damage taken debuff geeft. Hm met 3 bosses is dat zo ongeveer de tegenpartij dubbele damage geven.

Aan de andere kant vind ik dit soort guides dan wel leuk hoe meer mensen deze volgen hoe moeilijker de HM lijkt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
Shadowhawk00 schreef op maandag 20 februari 2012 @ 11:36:
[...]

Er is al een combat log die je kan inkijken, beter wel doen na de combat.
Dat heeft mijn party gisteren gered in een bossfight, want sommig guides die mensen lezen zijn echt bedroevend.

1 van de sugesties.
Maak eerst de boss af die als hij op 25%< ongeveer> komt iedereen een +100% damage taken debuff geeft. Hm met 3 bosses is dat zo ongeveer de tegenpartij dubbele damage geven.

Aan de andere kant vind ik dit soort guides dan wel leuk hoe meer mensen deze volgen hoe moeilijker de HM lijkt :*)
Aah, ik zal eens kijken of het een beetje aansluit bij wat ik zoek ;)

Je kunt inderdaad best flink wipen als je niet helemaal oplet. Gister liepen mijn vriend en ik stuk op een questmob in een heroic 2. Op een bepaald punt werd eerst de tank companion van mijn vriend zo goed als geoneshot en later in de fight ging ik er aan. Een bult damage in no time waar mijn vriend niet tegen op kon healen. Wipe 2: het is in ieder geval geen ability die geinterrupt kan worden (anders had ik 't wel gezien). Try 3: oooh, hij krijgt een buff waarmee hij extra damage doet, maar hij wordt geslowed. Kiten dus.
Ik moet wel zeggen, dat bevalt me wel bij ToR, het maakt op punten toch echt wel een verschil of je let op buffs/debuffs en je interrupts gebruikt (nogmaals, ik ben pas lvl 26 ^^). Bij WoW was het veelal gewoon blind raggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hierkomik
  • Laatst online: 28-08 22:10

Hierkomik

Zo dan...

Gisteren de +10 datacron gehaald. Wat een kriem is dat zeg. We waren met 5, maar tegenwoordig werkt /stuck niet meer op een cruciaal stukje, en dan moet je eignelijk met 6 zijn wil je alles smooth doen.
Wij hebben daar echt een uur geklooid, kwamen er ineens 7 mensen van een andere guild. Die wisten eerst niet wat ze moesten doen, dus ik alles maar uitgelegd, hadden we na een tijdje eindelijk een sorc bij het eindpunt die iedereen naar boven kon pullen (ook dat duurde even, met iedereen die weer naar beneden viel, weer brug over, ugh).

Uiteindelijk na 2 uur had iedereen zijn +10 datacron. Het voelde echt als een HM ops :P.

Vanavond voor het eerst met mijn eigen guild de opsen in (met een paar aanvullingen van een vriendelijke guild die ook net mensen te kort komt om het alleen te doen). Ik ben benieuwd...

Alleen gekken en dwazen, schrijven iets bij een signature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tao
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-10 14:20

Tao

DPC DE_KOMETEN

Hoe zie je die combatlog dan?

(Mijn vraag om een dps-meter is puur voor optimalisatie. Een logfile zou wat dat betreft ook prima dienst kunnen doen voor mij.
Een hc 2 of 2+ quest probeer ik - eigenwijs als ik nou eenmaal ben - eerst te solo-en op Jedi Shadow / Scoundrel met stealth. Altijd leuk om te zien of het met je talents lukt om toch iets voor elkaar te krijgen. Tot nog toe een paar yellow / orange hcs 2 alleen gedaan. Stealth + healing is m.i. OP voor een class.)

Diablo3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tao schreef op maandag 20 februari 2012 @ 12:57:
Hoe zie je die combatlog dan?

(Mijn vraag om een dps-meter is puur voor optimalisatie. Een logfile zou wat dat betreft ook prima dienst kunnen doen voor mij.
Een hc 2 of 2+ quest probeer ik - eigenwijs als ik nou eenmaal ben - eerst te solo-en op Jedi Shadow / Scoundrel met stealth. Altijd leuk om te zien of het met je talents lukt om toch iets voor elkaar te krijgen. Tot nog toe een paar yellow / orange hcs 2 alleen gedaan. Stealth + healing is m.i. OP voor een class.)
enige combatlog dat er is zijn de floating numbers.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierkomik schreef op maandag 20 februari 2012 @ 12:49:
Gisteren de +10 datacron gehaald. Wat een kriem is dat zeg. We waren met 5, maar tegenwoordig werkt /stuck niet meer op een cruciaal stukje, en dan moet je eignelijk met 6 zijn wil je alles smooth doen.
Wij hebben daar echt een uur geklooid, kwamen er ineens 7 mensen van een andere guild. Die wisten eerst niet wat ze moesten doen, dus ik alles maar uitgelegd, hadden we na een tijdje eindelijk een sorc bij het eindpunt die iedereen naar boven kon pullen (ook dat duurde even, met iedereen die weer naar beneden viel, weer brug over, ugh).

Uiteindelijk na 2 uur had iedereen zijn +10 datacron. Het voelde echt als een HM ops :P.

Vanavond voor het eerst met mijn eigen guild de opsen in (met een paar aanvullingen van een vriendelijke guild die ook net mensen te kort komt om het alleen te doen). Ik ben benieuwd...
Dat is de enige Datacron die ik nog zou moeten.... en ik zie er heel erg tegen op.

Afgelopen weekend alle andere zelf maar gehaald, inclusief de vreselijk buggy versies en de 2 (wat mij betreft) irritantste (Hoth Probe Droid en Belsavis Rakata Energy Cube).

Ach eerst maar eens een leuke guild vinden die mij in huis wil hebben :) das misschien nog veeeeel moeilijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 13:00:
[...]
Ach eerst maar eens een leuke guild vinden die mij in huis wil hebben :) das misschien nog veeeeel moeilijker...
Ben je zo irritant dan? :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Dj Neo Ziggy schreef op maandag 20 februari 2012 @ 11:08:
btw lvl 40 and counting.
Pierce voor het tanken en Quinn voor het healen. Toch gaat mijn voorkeur uit naar Quinn. Quinn zorgt er voor dat ik nagenoeg geen downtime heb. Ik kan gewoon door blijven vechten. Daar waar ik bij de andere companions voortdurend mezelf tussentijds moet healen. Daarbij doet hij ook nog aardig wat damage wanneer ik niet geheald hoef te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahaha nee hoor. Tenminste, niet vaak. Niet vaker dan normaal. Maar wat is normaal? Dus ja, eigenlijk wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted
  • Laatst online: 04-09 22:36

Twisted

Mogli <3

Is er ergens een begrippenlijst voor Tor? Ik zou b.v. graag willen weten wat kiten is.

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twisted schreef op maandag 20 februari 2012 @ 13:34:
Is er ergens een begrippenlijst voor Tor? Ik zou b.v. graag willen weten wat kiten is.
kiten is niet specifiek voor tor.
Het is het wegrennen van een mob terwijl je er mee vecht. Dat kan al schietende zijn, of omdat je wacht op mana, cooldowns of een heal.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvilthi
Twisted schreef op maandag 20 februari 2012 @ 13:34:
Kiten is een algemeen begrip in de MMO wereld:
Kiten wil zeggen dat je een vijand op maximale afstand houd en er steeds damage op blijft doen zonder de vijand bij je in de buurt te laten.

Je "kite" de vijand dus rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicScott

MicScott

.Grey.

Yvilthi schreef op maandag 20 februari 2012 @ 13:38:
[...]

Kiten is een algemeen begrip in de MMO wereld:
Kiten wil zeggen dat je een vijand op maximale afstand houd en er steeds damage op blijft doen zonder de vijand bij je in de buurt te laten.

Je "kite" de vijand dus rond.
En letterlijk betekent dat "vliegeren". Om even wat beeldvorming toe te voegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RocketKoen schreef op maandag 20 februari 2012 @ 13:37:
[...]

kiten is niet specifiek voor tor.
Het is het wegrennen van een mob terwijl je er mee vecht. Dat kan al schietende zijn, of omdat je wacht op mana, cooldowns of een heal.
MANA?! IT'S A SPIE!!!! KILL IT!!!! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted
  • Laatst online: 04-09 22:36

Twisted

Mogli <3

Maar... de schietende mobs kunnen toch door world-object heen schieten. Wat heeft wegrennen dan voor zin aangezien je sprint niet in combat kan gebruiken?

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicScott

MicScott

.Grey.

Twisted schreef op maandag 20 februari 2012 @ 13:58:
Maar... de schietende mobs kunnen toch door world-object heen schieten. Wat heeft wegrennen dan voor zin aangezien je sprint niet in combat kan gebruiken?
Kiten is nauwelijks te doen in ToR. In de buitenwereld 'evaden' (teruggaan naar hun beginplek) de meeste vijanden. Je kunt wel om objecten heenlopen, want vijanden kunnen niet door voorwepren heenschieten. Wel soms door de vloer als je op een heuvel staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Laatst online: 16:38

Phydomir

Dennis

In FP's en Op's kan het wel. Zo moet je bijvoorbeeld de 2e boss in KoS kiten en kun je nog best een eind komen als SoA enraged door hem te kiten.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
MicScott schreef op maandag 20 februari 2012 @ 14:01:
[...]

Kiten is nauwelijks te doen in ToR. In de buitenwereld 'evaden' (teruggaan naar hun beginplek) de meeste vijanden. Je kunt wel om objecten heenlopen, want vijanden kunnen niet door voorwepren heenschieten. Wel soms door de vloer als je op een heuvel staat.
In een FP zullen ze je volgen tot het einde der tijden ( nou ja bij wijze van ) Best handig in boarding party 2 man dood alleen ik ( tank ) en 1 dps over. Healer kreeg wat random aoe damage. Dus rustig naar het begin terug gekite, groep was weer binnen, en toen weer terug naar de spawnplek van de boss waar we ipv 3 mobs nu dus nog maar 1 te gaan hadden.

ook koan kan je zo wat bosses een heel eind kiten. Je moet natuurlijk wel trash op de weg clearen en niet laten staan anders ben je de lul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En gebruik bij het kiten ook wat pushbacks en slows (indien mogelijk). Bosses zijn over het algemeen immuun maar normal tot elite mobs niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDhits
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Shadowhawk00 schreef op maandag 20 februari 2012 @ 14:10:
[...]
In een FP zullen ze je volgen tot het einde der tijden ( nou ja bij wijze van ) [...]
Dit is niet waar er zijn heel veel bosses die vastzitten aan een area en als je als laatste overlevende die area verlaat reset de boss (bijvoorbeeld in Athiss, daar moet je in de ruimte blijven.)

Op zich ook logisch anders kun je bepaalde damage effecten en scripted events in de ruimte heel makkelijk omzeilen.
Pagina: 1 ... 60 ... 88 Laatste

Let op:
Oeverloze discussies over maintenance van de servers is niet interessant en nogal zinloos, laat dit dan ook achterwege.