• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik ben gisteravond weer opnieuw begonnen met een Consular en ga nu eens de Sage proberen.
Een andere char van mij is een Consular Shadow (lvl 24) en op de een of andere manier lijkt er altijd een kleine delay te zitten in de abilities, waardoor deze class net niet lekker speelt. Ik vraag me af of jullie ook dat gevoel hebben. overigens erg jammer, want ik vind het verder een erg leuke class om te spelen.

Verwijderd

Topicstarter
iemand hier die een shadow/assassin op 50 heeft en veel pvpt? Ik zit nu op lvl 48, maar merk dat mijn damage toch wel echt tegenvalt momenteel met infil spec. Komt natuurlijk deels door m'n level en door gebrek aan expertise, maar ik vraag me af of dit nu stukken beter gaat worden @ 50 met wat champion bags. Iemand ervaring mee?

• Ilantir
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-02-2025
Trouwens, even wat tips voor mensen die wat performance issues hebben. Met de tips in deze 2 threads kan ik nu alles op high spelen!

http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=114264
http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=175293

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-01 13:36
Ilantir schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 10:23:
Trouwens, even wat tips voor mensen die wat performance issues hebben. Met de tips in deze 2 threads kan ik nu alles op high spelen!

Ik wilde ze gaan bekijken maar uiteraard heeft de website (alweer) onderhoud... :?

Hoe vaak is de site eigenlijk wél online? Altijd net wanneer ik er op wil kijken is hij in onderhoud.

[ Voor 10% gewijzigd door EnigmaNL op 18-01-2012 10:24 ]

Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 10:22:
iemand hier die een shadow/assassin op 50 heeft en veel pvpt? Ik zit nu op lvl 48, maar merk dat mijn damage toch wel echt tegenvalt momenteel met infil spec. Komt natuurlijk deels door m'n level en door gebrek aan expertise, maar ik vraag me af of dit nu stukken beter gaat worden @ 50 met wat champion bags. Iemand ervaring mee?
champion gear (en battlemaster) tov wat je hebt als je net lvl 50 raakt is een wereld van verschil.
Vergelijk maar eens een gevecht (in een warzone ofzo) tegen iemand die battlemaster of hoger is, met iemand die in de 45-49 range zit.
bitshady schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 10:22:
Ik ben gisteravond weer opnieuw begonnen met een Consular en ga nu eens de Sage proberen.
Een andere char van mij is een Consular Shadow (lvl 24) en op de een of andere manier lijkt er altijd een kleine delay te zitten in de abilities, waardoor deze class net niet lekker speelt. Ik vraag me af of jullie ook dat gevoel hebben. overigens erg jammer, want ik vind het verder een erg leuke class om te spelen.
Er zijn 2 problemen.
1) Warzones laggen nog een beetje waardoor skills niet vloeiend gaan.
2) Consular skills hebben hun dmg op het eind van de animatie, terwijl sorcs hun damage instant is.

[ Voor 34% gewijzigd door RocketKoen op 18-01-2012 10:26 ]

TheS4ndm4n#1919

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
EnigmaNL schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 10:23:
[...]

Ik wilde ze gaan bekijken maar uiteraard heeft de website (alweer) onderhoud... :?

Hoe vaak is de site eigenlijk wél online? Altijd net wanneer ik er op wil kijken is hij in onderhoud.
Naja, als je elke week tijdens onderhoud kijkt zul je inderdaad dit tegenkomen ;-)
De site is altijd online buiten maintenance, en nu wordt 1.1 geimplementeerd en is de site dus down :(

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

• Lonestander
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-04-2025
Net aangemeld/geaccepteerd bij de republic guild van Tweakers.

Wie moet ik vanavond benaderen voor een invite? :)

PSN: Lonestander, Steam: Lonestander / Lone

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-01 08:48
EnigmaNL schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 10:23:

Wil er dan niet op kijken, dan kan ik er tenminste op kijken :P

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-01 13:36
_Peter2_ schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 10:31:
[...]

Wil er dan niet op kijken, dan kan ik er tenminste op kijken :P
Sorry, ik zal het niet meer doen :9

Verwijderd

Wat hebben jullie met vsinc gedaan? Bij mij stond hij standaard uit, zie ook geen verbetering in het aantal fps als ik hem aan of uitzet?

Ik begrijp na wat inlezen dat ik hem beter aan kan zetten. Klopt dat?
Lonestander schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 10:27:
Net aangemeld/geaccepteerd bij de republic guild van Tweakers.

Wie moet ik vanavond benaderen voor een invite? :)
Je word vanavond denk ik wel aangesproken als je je ingame naam hebt vermeld, anders even op teamspeak vragen of er een officer is of even op forum vermelden (als je dat al kan) hoe laat je online bent en dan word je vast aangesproken ingame.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2012 10:38 ]

Verwijderd

Het enige wat bij mij verschil in performance lijkt te geven is shadows. De rest dus maar vollebak gezet.

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-01 23:31
bitshady schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 10:22:
Ja, vooral in warzones zit er erge delay.
Is een bekend issue, classe onafhankelijk.

Edit: er is trouwens een verschil tussen ability delay en "gewone" lag.

[ Voor 6% gewijzigd door Sneezzer op 18-01-2012 10:40 ]

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-01 15:54
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 10:22:
Infiltration (Shadow) = Deception (Assassin)

Zou toch niet echt een probleem moeten zijn, Deception/Infiltration is de burst spec, ik speel zelf als Darkness (tank) en zelfs in pvp valt het me niet zwaar tegen, wanneer het echt leuk word is als ik samen speel met een Sorc healer uit de guild.

[ Voor 6% gewijzigd door Ashrah op 18-01-2012 10:43 ]

Opmerkelijk, daar gaat het enkel over niet gelijke resolutie van desktop en game, waarom zou je daar 'out of sync' mee gaan spelen? Als je gewoon monitor->resolutie speel, heb je weinig aan deze opties.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Ilantir
SinergyX schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 10:44:
[...]

Opmerkelijk, daar gaat het enkel over niet gelijke resolutie van desktop en game, waarom zou je daar 'out of sync' mee gaan spelen? Als je gewoon monitor->resolutie speel, heb je weinig aan deze opties.
Hoe haal je dat er nu weer uit? Bij mij waren de verbeteringen vooral in de Catalyst 12.1 driver installeren en de laucher.exe + swtor.exe in Windows XP mode te draaien.
Ook staat daar de tip om de directory te excluden bij je virusscanner (risicovol denk ik), maar ìk merk op mijn laptop waar eTrust op draait dat dat zeker ook helpt.

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:44

Wat zijn je specs? Kan helpen voor andere mensen om te vergelijken, waaronder ik zelf ;).

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• Ilantir
theforce81 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 10:56:
[...]

Wat zijn je specs? Kan helpen voor andere mensen om te vergelijken, waaronder ik zelf ;).
Globaal:
Intel Q9950 @ 3.2 GHz
4GB RAM
Ati Radeon 4890
Reguliere 7200 RPM HD

Medium systeem zou ik nu zeggen dus.

• Koldur
Ilantir schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 11:03:
[...]

Globaal:
Intel Q9950 @ 3.2 GHz
4GB RAM
Ati Radeon 4890
Reguliere 7200 RPM HD

Bedankt, als je zegt op WXP modus, bedoel je de WXP SP3 compatabiliteits modus mee neem ik aan? En hoe doe je de launcher apart van het spel?

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Verwijderd

Ilantir schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 11:03:
Ik heb met hetzelfde systeem en een 9800 GTX+ videokaart die aanzienlijk minder is alles op high en shadows op low en haal 60 fps.

Nu game ik wel alleen onder Windows XP omdat ik al mijn games op 1 partitie wil installeren en ik ook veel oudere games speel die niet werken onder Windows 7.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2012 11:07 ]

• Blaim
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-12-2025

Blaim

Cashback kroket

RocketKoen schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 10:10:
[...]

Het is iig wat beter uitgewerkt dan wow:
Hi [class], its been a while since we have seen a [race] in our village.
Haha inderdaad, ik merkte mijn verwondering toen ik voor het eerst WoW speelde en m'n class las in een quest text. Ik dacht: awww, ze zaten dus écht op me te wachten. Nu is het awesome als je een NPC ziet kruipen omdat je een Sith bent. >:)

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-08-2025
Ik speel dit spel nu voor ongeveer 2 weken en tot nu toe heb ik het erg naar mijn zin. Ik ben een echter 'casual speler', dus ik zit niet te wachten op 10-tallen keybinds. Vandaar dat ik mijzelf beperk op 1 t/m =.

Op dit moment ben ik level 21 en het word steeds lastiger om de juiste abilities te kiezen om te binden. Natuurlijk heb ik er ook een stuk of 8 in mijn linkse knoppenbar staan, welke ik handmatig aanklik. (Voornamelijk abilities zoals run etc.)

Hoe selecteren jullie de abilities?

(P.S. Heeft iemand het al werkend onder Linux?)

• Dakreal
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 11:05:
[...]

Ik heb met hetzelfde systeem en een 9800 GTX+ videokaart die aanzienlijk minder is alles op high en shadows op low en haal 60 fps.

Nu game ik wel alleen onder Windows XP omdat ik al mijn games op 1 partitie wil installeren en ik ook veel oudere games speel die niet werken onder Windows 7.
Zo bijzonder is de 4890 niet hoor, de 9800GTX zou in principe hetzelfde moeten presteren.

Met mijn settings en vidkaart kan alles op max en dan schommel ik tussen de 40-60 fps.
Wat erg belangrijk is in deze game is voldoende geheugen is mij opgevallen. Ik had eerst 4gb, en toen 4 erbij geprikt + windows 64 bit. En dat halveerde mijn laadtijden. (letterlijk)

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 16:31
Ik zie nu dat het officiel forum offline is wegens maintenance... zou dit 1.1 betekenen?

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

RevenNL schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 11:08:
Ik speel dit spel nu voor ongeveer 2 weken en tot nu toe heb ik het erg naar mijn zin. Ik ben een echter 'casual speler', dus ik zit niet te wachten op 10-tallen keybinds. Vandaar dat ik mijzelf beperk op 1 t/m =.

Op dit moment ben ik level 21 en het word steeds lastiger om de juiste abilities te kiezen om te binden. Natuurlijk heb ik er ook een stuk of 8 in mijn linkse knoppenbar staan, welke ik handmatig aanklik. (Voornamelijk abilities zoals run etc.)

alle knoppen die mn linkerhand kunnen bereiken staan gebind, dus ook
QERTFGZXCV
en dan modifiers met shift en controll voor nog meer.

maar macro's zouden wel handig zijn...

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Gister verder geleveled met mijn Sorcerer healer, nu lvl 15, nieuwe heal en shield spell gehad.

Had geen zin om de pvp dailies op mijn 50 Marauder te doen omdat er toch nooit meer iets in die fokking champion bags zit. En met de 3 warzone wins kun je de hele avond kwijt zijn als er een heleboel wins niet tellen of je verliest gewoon veel. Echt te gek voor woorden.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2012 11:11 ]

• Ilantir
theforce81 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 11:04:
[...]

Bedankt, als je zegt op WXP modus, bedoel je de WXP SP3 compatabiliteits modus mee neem ik aan? En hoe doe je de launcher apart van het spel?
Dat klopt, WXP SP3 compatibiliteitsmodus (Op mijn Vista kon ik echter alleen SP2 kiezen) en ik heb dus op alle twee de .exe's deze instellingen geactiveerd dus voor <install_dir>/launcher.exe en <install_dir>/swtor/retailclient/swtor.exe.

En ik kon al alles op high spelen, maar nu merk ik toch dat het soepeler loopt en laadt. Op de fleet was het goed merkbaar.

[ Voor 11% gewijzigd door Ilantir op 18-01-2012 11:15 ]

Verwijderd

Dj Neo Ziggy schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 11:09:
Ik zie nu dat het officiel forum offline is wegens maintenance... zou dit 1.1 betekenen?
Gisteren op FB van Swtor stond dat de 18de de maintenance zou gedaan worden. Aangezien 1.1 voor de 17de gepland was, neem ik aan dat dit in de maintenance van vandaag zit.

• Dakreal
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 11:10:
Gister verder geleveled met mijn Sorcerer healer, nu lvl 15, nieuwe heal en shield spell gehad.

Had geen zin om de pvp dailies op mijn 50 Marauder te doen omdat er toch nooit meer iets in die fokking champion bags zit. En met de 3 warzone wins kun je de hele avond kwijt zijn als er een heleboel wins niet tellen of je verliest gewoon veel. Echt te gek voor woorden.
Je had ze ook gewoon kunnen bewaren en ze na de patch openen, had je tokens gehad die je kon inwisselen voor gear. en de wins of losses van warzones is niet echt in handen van de developers...

• Sneezzer
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 11:10:

Ik vind het juist leuk dat er de kans op een item in de bag zit.

Vind het veel vervelender als je weet dat je een vast aantal punten nodig hebt voor de helm, etc.
Op deze manier kun je geluk hebben en al eerder je spullen bij elkaar schrapen.

Verwijderd

Dakreal schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 11:15:
[...]

Je had ze ook gewoon kunnen bewaren en ze na de patch openen, had je tokens gehad die je kon inwisselen voor gear. en de wins of losses van warzones is niet echt in handen van de developers...
Voor zover ik heb gelezen geldt dit alleen voor battlemaster bags.

Daarbij komt het elke dag voor dat 1 of meer wins niet meetellen voor de daily quest, een bug die je zomaar de hele avond kan kosten. Zit ik niet op te wachten.

@Sneezzer

Je zult het minder leuk vinden als je 15 bags lang niets hebt en 3x een offhand token krijgt die je al hebt.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2012 11:17 ]

Verwijderd

Dakreal schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 11:09:
Wat erg belangrijk is in deze game is voldoende geheugen is mij opgevallen. Ik had eerst 4gb, en toen 4 erbij geprikt + windows 64 bit. En dat halveerde mijn laadtijden. (letterlijk)
Damn, ik baal er toch wel van dat ik een cheapass moederboardje in mijn game pc heb zitten, die kan maximaal 4 GB aan en meer wordt er niet ondersteund :X

Ik zou ook wel die laadtijden wat sneller willen hebben als ik van wereld naar wereld ga, als ik eenmaal in een wereld ben heb ik er geen last meer van.

Ik moet trouwens nodig weer eens met dit spel aan de slag, toch zonde om het dagenlang niet aan te raken. Probleem is ook nog eens dat ik tegelijk Skyrim speel, niet de meest handige combinatie aangezien beide games echt tof zijn en 100+ uren aan gemeplay hebben en ik weinig vrije tijd heb.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2012 11:20 ]

• DivineNL
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-01 22:52
Vraagje:

spoiler:
Blijft kira altijd je companion of raak je haar nog kwijt? Want gister kwam ik in de story line tegen dat ze een sith bleek te zijn etc. En aangezien kira mijn damage dealer is (ik gatank) wil ik dit wel eens weten :p
DivineNL schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 11:18:
Vraagje:

spoiler:
Blijft kira altijd je companion of raak je haar nog kwijt? Want gister kwam ik in de story line tegen dat ze een sith bleek te zijn etc. En aangezien kira mijn damage dealer is (ik gatank) wil ik dit wel eens weten :p
companions raak je niet meer kwijt.

TheS4ndm4n#1919

• Ashrah
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 11:16:
[...]

Daarbij komt het elke dag voor dat 1 of meer wins niet meetellen voor de daily quest, een bug die je zomaar de hele avond kan kosten. Zit ik niet op te wachten.

@Sneezzer

Je zult het minder leuk vinden als je 15 bags lang niets hebt en 3x een offhand token krijgt die je al hebt.
Zelfde hier 1 offhand verder alleen maar Centurion tokens welke geen upgrade voor me zijn ......, hmm maybe in companion gear steken.
RevenNL schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 11:08:

Ik heb alleen de twee actionbars beneden aan staan, veel abilities heb ik niet nodig dus die gaan ook niet een actionbar op.
Verder heb ik een Razer Naga, dus ik gebruik ook alleen 1-9 (0, -, en = zijn beetje lastig te gebruiken op de Naga). Wel gebruik ik Shift en Ctrl modifiers voor verschillende abilities, bijvoorbeeld 8 voor mijn AoE knockback, Shift+8 voor mijn spammable AoE en Ctrl+8 voor mijn cooldown AoE.
Op deze manier is het makkelijk te onthouden wat voor soort abilities onder welk knop zit.

• Sneezzer
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 11:16:
[...]

@Sneezzer

Maar je doet de warzones toch omdat je er lol in hebt (of niet, zoals jij en rol inderdaad een volgende char)?
Dan maakt eentje meer of minder niet uit. >:)

• Dakreal
Sneezzer schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 11:21:
[...]

Maar je doet de warzones toch omdat je er lol in hebt (of niet, zoals jij en rol inderdaad een volgende char)?
Dat is een beetje een ziekte die vanuit wow komt ( no pun intended ). Vroeger speelde je omdat je het leuk vond, en nu speel je omdat je de gear wilt hebben :) Ik vind pvp ook wel leuk, maar tijdens levelen ben ik liever bezig met de lore :)
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 11:18:
[...]

Damn, ik baal er toch wel van dat ik een cheapass moederboardje in mijn game pc heb zitten, die kan maximaal 4 GB aan en meer wordt er niet ondersteund :X

Ik zou ook wel die laadtijden wat sneller willen hebben als ik van wereld naar wereld ga, als ik eenmaal in een wereld ben heb ik er geen last meer van.

Ik moet trouwens nodig weer eens met dit spel aan de slag, toch zonde om het dagenlang niet aan te raken. Probleem is ook nog eens dat ik tegelijk Skyrim speel, niet de meest handige combinatie aangezien beide games echt tof zijn en 100+ uren aan gemeplay hebben en ik weinig vrije tijd heb.
Ik heb Skyrim gelukkig al ' uitgespeelt ', wel een aantal verschillende classes aangemaakt, en zoveel mogelijk alle storylines doorgelopen (Thieves guild/Stormcloaks e.d en main story) toen had ik het wel een beetje gezien na 90 uur gameplay. Leuk spel, maar na 1 x doorlopen heb je het wel gezien :P even ter relativering, alle spellen die ik meer dan 70 uur speel vind ik een goed spel, en heeft zijn geld terug verdiend :)
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 11:28:
[...]

Ik speel het spel op de manier die ik zelf leuk vind. En misschien dat je kunt snappen dat het niet leuk is om zover met gear achter te blijven dat zelf een keyturnende noob maar die wel full champion heeft, je met een paar hits op 50% heeft. uiteindelijk heb je de gear nodig om plezier te hebben, tenzij jij een masochist bent dan begrijp ik je. Daarbij speel ik de blijkbaar meest gear-dependant spec, Marauder.
Maakt het zoveel uit tegen lvl 10 tot -40 dan? lijkt me niet. Speel zelf Jedi Knight Sentinal (mirror van Marauder), werkt uitstekend. Zelfs met crapgear wat ik heb heb ik echt geen problemen om zelfs lvl 50's zwaar te laten zweten. En gear heb je niet nodig om plezier te hebben, goeie teamplay wel (in warfronts of ops of groupdingen)

[ Voor 20% gewijzigd door Dakreal op 18-01-2012 11:34 ]

Verwijderd

Sneezzer schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 11:21:
[...]

Ik speel het spel op de manier die ik zelf leuk vind. En misschien dat je kunt snappen dat het niet leuk is om zover met gear achter te blijven dat zelf een keyturnende noob maar die wel full champion heeft, je met een paar hits op 50% heeft. uiteindelijk heb je de gear nodig om plezier te hebben, tenzij jij een masochist bent dan begrijp ik je. Daarbij speel ik de blijkbaar meest gear-dependant spec, Marauder.
DivineNL schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 11:18:
Vraagje:

spoiler:
spoiler:
Ze hebben hun verhaaltjes zo aangepast dat je altijd 'klopt' met je companion. Ze zullen soms tegen hun zin wel altijd met je eens zijn - zeker bij het Wilsaam-verhaal van Warrior, daar zit de splitsing van Light en Dark mooi verwerkt in de dialogen van je companions -, je zal enkel hier en daar wat affection verliezen.

Wel zitten er kleine foutjes in de dialogen, iets wat ik tegenkwam:
spoiler:
Watcher X heb ik als Sniper nooit doodgeschoten maar laten gaan, maar na het incident op je ship waar hij weer terugkomt - door je implantaat - zegt hij doodleuk dat je hem hebt doodgeschoten.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-01 13:59
Dakreal schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 11:09:
Met mijn settings en vidkaart kan alles op max en dan schommel ik tussen de 40-60 fps.
Da's wel een goeie tip. Viel me op dat SWTor reteveel geheugen gebruikt.

https://niels.nu

• Koldur
Hydra schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 12:11:
[...]

Da's wel een goeie tip. Viel me op dat SWTor reteveel geheugen gebruikt.
Ja, is echt extreem, ben zelf naar 6GB gegaan en loop nu niet meer tegen het geheugen aan, maar dat het geheugen de laadtijd halveert is erg vreemd, ligt normaal gesproken aan HDD/SSD of verbinding naar de server.

• Ashrah
16Gb ram en regelmatig op de 12Gb gebruikt door ToR zitten ^^

• Koldur
Ashrah schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 12:37:
Echt bizar, heb zelf nog nooit meer dan 3,5GB gezien, 12GB is echt niet normaal, moet een bug zijn i.c.m. iets wat jouw systeem anders heeft dan mijn systeem. Ligt natuurlijk wel gewoon aan SWTOR. SWTOR is 32bit en ik heb begrepen dat een 32bit programma niet meer dan 2GB zou moeten kunnen gebruiken, vreemd!

• Dakreal
theforce81 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 12:34:
[...]

Ja, is echt extreem, ben zelf naar 6GB gegaan en loop nu niet meer tegen het geheugen aan, maar dat het geheugen de laadtijd halveert is erg vreemd, ligt normaal gesproken aan HDD/SSD of verbinding naar de server.
Als het geheugen steeds vol zit en de data op het geheugen steeds overschreven moet worden is langzamer dan lege ruimte vullen :) Denk dat dit een grote factor speelt. Effectief had ik in 32 bit maar ~ 3.1 gb werkbaar geheugen.
Hmms met Tor draaiend zit ik op 30-40% geheugen verbruik nu, volgens mij heb jij ergens een probleempje :P

• Ashrah
Geen idee als ik ToR crash (alt+f4) dan is het weg, gewoon 1x per dag doen en klaar. Al 3x ticket erover gemaakt maar word met standaard reactie afgesloten.

Maak gebruik van CRD om vanaf mijn werk gewoon crewskills te levelen/items te craften/crew missions te doen etc, dus hij staat altijd aan atm behalve als ik slaap.

[ Voor 12% gewijzigd door Ashrah op 18-01-2012 12:43 ]

Dakreal schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 12:42:
[...]
Hmms met Tor draaiend zit ik op 30-40% geheugen verbruik nu, volgens mij heb jij ergens een probleempje :P
Nu? Ik dacht dat de servers van 9 tot 5 down zouden zijn?
zijn ze alweer up? of zijn ze nog steeds niet down gegaan?

TheS4ndm4n#1919

• Koldur
Dakreal schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 12:42:
[...]

Als het geheugen steeds vol zit en de data op het geheugen steeds overschreven moet worden is langzamer dan lege ruimte vullen :) Denk dat dit een grote factor speelt. Effectief had ik in 32 bit maar ~ 3.1 gb werkbaar geheugen.

[...]

Ahhh, ja, als het meer dan je interne geheugen gebruikt dan is het logisch, maar meer omdat je OS dan je HDD/SSD zal gebruiken als geheugen en dat is een stuk trager, niet zo zeer omdat het je geheugen overschrijft, het gaat swappen naar je HDD/SSD dus..... Had ik zelf heel af en toe last van als ik een browser open had staan, nu opgelost :p

• Dakreal
RocketKoen schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 12:44:
[...]

Nu? Ik dacht dat de servers van 9 tot 5 down zouden zijn?
zijn ze alweer up? of zijn ze nog steeds niet down gegaan?
' Nu ' = Als ik het spel speel met mijn nieuwe 4gb erbij, dus 8gb totaal.

Ik ben nu aant werk, dus er wordt ' Nu ' niet gegamed :p

• Darcx
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-03-2021
Onlangs ook SWTOR gekocht en een Guardian gemaakt, pas level 15. Ben nu eigenlijk op zoek naar een guild. Weet iemand een leuke guild op server Trayus Academy?
Darcx schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 12:51:
Onlangs ook SWTOR gekocht en een Guardian gemaakt, pas level 15. Ben nu eigenlijk op zoek naar een guild. Weet iemand een leuke guild op server Trayus Academy?
Ik ken eigenlijk alleen gotters op the red eclipse en scepter of ragnos

TheS4ndm4n#1919

• Dakreal
Darcx schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 12:51:
Ik denk dat de leukste guild er 1 is die je samen met vrienden/kenissen aanmaakt.
Die rag tag guilds zitten meestal vol met retards die alleen maar schreeuwen over onzin.

• bdevogt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-01 15:57
Ashrah schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 12:42:

Maak gebruik van CRD om vanaf mijn werk gewoon crewskills te levelen/items te craften/crew missions te doen etc, dus hij staat altijd aan atm behalve als ik slaap.
Wat is dat CRD ashrah

'Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen',. -George Orwell

Komt doordat er een memory leak in het spel zit. Op het moment is de enige oplossing gewoon het spel opnieuw opstarten.

• Blaim

Blaim

Cashback kroket

Dakreal schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 12:56:
[...]

Ik denk dat de leukste guild er 1 is die je samen met vrienden/kenissen aanmaakt.
Die rag tag guilds zitten meestal vol met retards die alleen maar schreeuwen over onzin.
Daar zijn uitzonderingen op, gelukkig. Maar je hebt wel gelijk dat je als casual beter geen bijster serieuze guild kan joinen. Zodra het woord 'progress' valt worden MMO nerds nasty qua gedrag.

En wat is CRD inderdaad?
Lijkt me gewoon remote desktop :P

• Sneezzer
Remote desktop

• toxicunderGroov
  • Laatst online: 30-09-2025
RocketKoen schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 12:53:
[...]

Ik ken eigenlijk alleen gotters op the red eclipse en scepter of ragnos
Hallo RocketKoen, recruiten de gotters op red eclipse nog? Zit bij toeval ook op die server met een Jedi Sage.

• Ashrah
RDP (remote desktop) kan niet want die kan geen 3d aan.

YouTube: SWTOR CRD - Client Demo

CRD is een android app die screenshots pushed/pulled van mijn pc naar mijn Android telefoon 5 programmeerbare buttons linker/rechter muisknop.

Je kan dus niet rondlopen etc. maar als je aan een mailbox of een GTN node staat kan je die dus wel accessen.

[ Voor 9% gewijzigd door Ashrah op 18-01-2012 13:15 ]

• itsleon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-01 16:17
Ashrah schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 13:14:
[...]

RDP (remote desktop) kan niet want die kan geen 3d aan.

YouTube: SWTOR CRD - Client Demo

CRD is een android app die screenshots pushed/pulled van mijn pc naar mijn Android telefoon 5 programmeerbare buttons linker/rechter muisknop.

Je kan dus niet rondlopen etc. maar als je aan een mailbox of een GTN node staat kan je die dus wel accessen.
Waarom geen teamviewer?

• Ashrah
Omdat je dan alleen een zwart scherm krijgt als je een applicatie opstart die gebruik maakt van de 3d capaciteiten van ke gfx, VNC werkt wel omdat die probeert de lokale gfx te gebruiken maar dat is hier waar ik zit geblokkeerd.

• wezzal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-12-2019
Hoe lang duurt dit nog, ik wil gamen, heb een dag vrij...

• qwaurck
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-10-2025
IlIlIlIlIl schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 16:55:
[...]

Ik ken het probleem, jaren gewacht op BF3 en na een maand ben ik het spel helemaal zat.

Het enigste wat ik irritant vind in swtor, companion die met je wil praten dus ik ga naar een cantina, daar aangekomen wil die companion ineens niet meer praten dus ik ga weer terug naar me quests, daar aangekomen wil me companion ineens weer praten |:(
Sorry als het al beantwoord is maar ik moet nog wat posts doorlezen. If so sorry voor de dubbelpost.
Dit komt omdat je affection al hoog genoeg is, maar je bent nog niet ver genoeg in je class story quest.
Om er zeker van te zijn dat je companion met je wilt praten moet je rechts op je companion klikken, dan gaat ie vanzelf praten. Als companion iets zegt in de trant van 'I would like to talk to you if you have the time' dan betekend dit dus go to ship of cantina :)
Ook al heb je het incoontje bij je companion portrait staan.
Ik had dit zelf ook met mijn geile sloeder Jaesa :9~

• Ashrah
Ook dit zou in de patch van vandaag opgelost moeten zijn.

Verwijderd

Zou iemand de patchnotes hier willen posten? Geen link, gewoon de tekst.

• toxicunderGroov
  • Laatst online: 30-09-2025
Die zou ik ook wel willen lezen, zit op werk achter een filter.

edi't; cheers, thanks voor het posten.

[ Voor 25% gewijzigd door toxicunderGroov op 18-01-2012 14:17 ]

• Ashrah
Star Wars: The Old Republic - Game Update 1.1 Notes

General

Anti-aliasing is now available and can be enabled in the preferences menu.
Classes and Combat

General

Healing caused by crowd control abilities no longer generates threat.
Tooltips for abilities modified by skill points now display correct damage values.

Guard

This ability now transfers to a new friendly target without requiring deactivation on the previous target.
Activating this ability while targeting a guarded or invalid target will still toggle the Guard ability off.
A distinct visual effect is now present on characters using Guard on another character, and another effect is now present on the guarded character if they leave Guard’s range.

Taunt

A new visual effect has been added to the user and the target of the Taunt ability for the duration of its effect.
Jedi Consular (Forum / Talent Calculator / Abilities)

Project: This ability no longer shakes the screen of onlookers.

Shadow

Battle Readiness: Now allows Combat Technique to trigger once every 3 seconds.
Combat Technique: Healing received through Combat Technique has been increased, scales properly at higher levels, and can only be triggered once every 4.5 seconds.
Slow Time: This ability’s damage has been increased by 15% and it now slows the movement speed of all affected targets.

Jedi Knight (Forum / Talent Calculator / Abilities)

Force Leap: This ability no longer functions on Portable Holo Dancers.
Sith Inquisitor (Forum / Talent Calculator / Abilities)

Assassin

Dark Charge: Healing received through Dark Charge has been increased, scales properly at higher levels, and can only be triggered once every 4.5 seconds.
Overcharge Saber: Now allows Dark Charge to trigger once every 3 seconds.
Wither: Damage has been increased by 15% and it now slows the movement speed of all affected targets.

Sith Warrior (Forum / Talent Calculator / Abilities)

Intercede: This ability no longer functions on Portable Holo Dancers.
Shatter: this ability’s tooltip now correctly reflects its damage; damage from this ability has not been adjusted.

Imperial Agent (Forum / Talent Calculator / Abilities)

Bug Fixes

Corrected an issue where activating cover, using Explosive Probe, and then using Snipe could cause Snipe to be interrupted.

Bounty Hunter (Forum / Talent Calculator / Abilities)

General

Incendiary Missile: This ability is no longer misclassified as an Area of Effect ability.
Companion Characters

General

C2-N2 and 2V-R8 no longer vocalize crafting commentary during combat.
The Carbonized Stream companion ability no longer breaks prematurely.
Companions

Kira Carsen

Fixed an issue that caused players to be unable to progress in Kira’s affection conversations. Players previously affected by this issue can now speak to Kira and progress normally.
Bug Fixes

Companions will now sell trash items when requested, regardless of group size.
Companion healing abilities no longer apply a permanent green effect on the character.
Fixed an issue that caused Companion Characters to sometimes have the incorrect appearance in cinematics.
Crew Skills

Bug Fixes

Corrected an issue that prevented recently completed Crew Skill missions from showing up in the next list of available missions.
Fixed a bug that could cause Crew Skills a character didn’t have to appear in the Crew Skills window.
Players can no longer loot harvesting nodes they do not have the appropriate Crew Skill for after a group member harvests (but does not loot) a node.
Flashpoints and Operations

General

A new level 50 Flashpoint, Kaon Under Siege, is now available for play in Normal and Hard Modes!
The Gav Daragon and the Ziost Shadow have been expanded to accommodate the Kaon Under Siege gateway.
The difficulty of some non-boss enemies in Flashpoints has been adjusted.
Enemies now drop credits more frequently in Flashpoints.
Flashpoints

Cademimu

General Ortol’s rocket fire damage no longer occurs when the rocket is not active.
The Black Talon

Some enemies in this Flashpoint are no longer invisible.

The Foundry

Corrected an issue that could cause the final boss to become stuck at 10% health.

The Battle of Ilum

Krel Thak’s Allied Weequay Pirates have had their toughness reduced in Hard Mode.

The False Emperor

The Sith Entity’s affliction ability now properly deals damage in Hard Mode.
HK-47 now has the correct amount of health in Normal Mode.

Operations

Eternity Vault

Players are now able to successfully loot the chest after defeating the Infernal Council.
Perimeter Defense Cannons have been re-tuned and have improved targeting behaviors.
Soa’s Mind Trap and Force Throw abilities no longer target the same player multiple times; they now target every player in the group once.
Ball lightning enemies summoned by Soa deal damage in a smaller radius.
The Annihilation Droid’s rocket burst attack no longer deals double damage in 16-player Operations.
Soa now summons fewer ball lightning enemies during the final round in 16-player Operations.
Karagga’s Palace

Four new bosses can now be battled by players in Karagga’s Palace!
Players no longer get stuck attempting to exit the Karagga’s Palace phase.
Bug Fixes

Flashpoints

Corrected an issue that prevented some enemy NPCs from spawning in Flashpoints.
The correct error message now displays when a player attempts to enter a different Flashpoint than the rest of the group.
Flashpoint gateways no longer display as orange in incorrect circumstances.
Fixed an issue that prevented Flashpoint difficulty from being set properly.
Fixed an issue that caused mapnotes directing players to some Flashpoints to not appear correctly.
Corrected map issues that made locating mission objectives on the Gav Daragon difficult.
Fixed an issue preventing some players from opening a chest after a boss fight if the group was previously defeated by the boss.
Items

General

An Item Modification Table has been added to the Supplies areas of the Republic and Imperial Fleets.
PvP

Battlemaster Gear Tokens have been converted into Battlemaster Commendations, which can be used to purchase any Battlemaster gear. This allows players to purchase any piece of gear instead of requiring them to purchase the piece indicated by the token.
Battlemaster Bags now contain Battlemaster Commendations instead of Battlemaster Gear Tokens. They still also contain Champion Commendations.
Missions and NPCs

General

All Bonus Series missions and their required missions can now be abandoned.
Certain Wampas on Hoth that were preying on lower-level characters have had their level reduced.
Missions

Imperial

Pressure Points: The Lerantha Lurker no longer engages players in combat before completing its spawn sequence.
Geroya be Haran: Objectives related to this mission now glow when selected.
In Cold Blood: Enemies that use Armor Piercing Cell during this mission no longer each stack a debuff on the player.
Shadow Spawn: The Sith Spawn no longer knocks players down for longer than intended.
Thuggish Behavior: Corrected an issue that could cause the player to remain stuck in combat during this mission. The required kills to complete this mission have been reduced.

Republic

Climbing the Ladder: A conversation related to this mission no longer ends prematurely.
Droid Clean Up: Corrected an issue that caused the bonus mission to persist in the player’s mission log.
The Summit: The difficulty of the encounter with Sidone has been reduced.
Vivicar Awaits: Lowered the amount of enemies that attack the player during the step “Find a Way Past the Force Field.”

NPCs

Bug Fixes

Jilcoln Cadera’s abilities now correctly take into account whether a player is immune from knockbacks.
The “Primal Destroyer” World Boss on Belsavis is now “Overwhelming” as intended.
The World Boss “The First” on Dromund Kaas no longer inhibits Bounty Hunter’s Rapid Shots, and Imperial Agents will no longer be knocked out of cover during combat with it.

PvP

General

The shuttle room in Dorn Base Command Center on Hoth is no longer considered contested territory.
Ka on Voss is now a PvP Sanctuary.

Warzones

Level 50 players now participate in their own Warzone bracket and will not be matched with lower-level players.

Ilum

The daily and weekly mission objectives in Ilum now require defeating enemy players and/or collecting armaments from the center objective.
Players now gain increased Valor from player kills in Ilum.
Players now gain increased bonus Valor for kills based on the number of objectives controlled by their faction.
Increased bonus Valor is now granted for player kills when defending an objective your faction owns.
A notification is now displayed when a player gains Valor.
Three new respawn points have been added for each faction.
Companions are now restricted from the PvP objective area on Ilum.
Notifications are now displayed when enemy players are close to an objective.

Bug Fixes

General

The scoreboard value for “Highest Protection Per Single Life” now functions correctly.
Players who have left a Warzone can no longer receive an MVP vote from teammates.
Your PvP status will now be toggled automatically upon leaving a PvP region.
Additional feedback is now provided when a player attempts to toggle their PvP flag.
The Bolster tooltip now more accurately represents the buff’s effects.

Huttball

Corrected a rare issue that could cause the Frogdogs to be declared the winner in a 0-0 match even if the Rotworms held the ball last.

Ilum

Mountable turrets in Ilum no longer deal damage to targets behind them or outside their range.
Turrets no longer immediately dismount the player after use.

UI

Maps

Fixed a bug that prevented the minimap title from displaying when loading into the game or refreshing the UI.
Corrected an issue that caused some mapnotes to disappear from the minimap when other mapnotes were updated.

Items

Item hyperlinks now display stats for crafted research items properly.
Item hyperlinks no longer display erroneous additional information relating to schematics when examined.
Attempting to place a non-mission item into the mission inventory now displays an error message.
Dragging equipment onto the character paper doll no longer prompts an item deletion notice. Items dragged to the paper doll are now equipped if possible.
Item set bonuses now appear on the tooltip when viewing an item on a vendor.
Items that can be modified now display with the correct loot color in the loot roll window.
Comparative tooltips now correctly display stat differences when mousing over items in the Crew Skills window.

Bug Fixes

Fixed the tooltip display for ability cooldowns over one hour in length.
The interface for splitting stacks of items now displays correctly.
Servers that are online now always display on top of servers that are offline in the Server Select screen.
Corrected a typographical error in the “Additional Commands” context menu option.
Players nearby a player who achieves a new Legacy level no longer receive the Legacy level-up notification.
Legacy name display preferences now persist when travelling between planets.
A new confirmation dialogue now appears when submitting spam reports in game.
Sorting now works correctly in the Guilds tab.

Miscellaneous Bug Fixes

The owner of a holocall conversation is no longer shown in the last frame of the cinematic.
The spacebar button is now recognized when a player presses it to progress after a loading screen even if the spacebar button has been re-bound.
Additional issues that could impact performance on Taris have been addressed.
Vanity pets can no longer be considered targets for any abilities.
Corrected an issue that could cause some preferences to reset to defaults upon area transitions.
An Aim Datacron on Ilum is now accessible and no longer repeats its initial cinematic once used.
A Datacron on Coruscant is no longer blocked by unintentional collision.

• Ashrah
Star Wars: The Old Republic - Game Update 1.1 Additional Notes

Classes and Combat

General

The cooldown indicator on hotbars no longer causes all ability icons to appear grayed out (unusable). Now, when an ability is on cooldown, it will not be grayed out if its activation conditions (like resource costs or range) are met.
Using character rotation keys no longer breaks a character out of cover.

Jedi Knight (Forum / Talent Calculator / Abilities)

Guardian

Enure: This ability’s cooldown has been reduced to 1.5 minutes.
Force Push: Now finishes the cooldown on Force Leap.

Bug Fixes

Force Stasis: This ability is now correctly an instant ability when both Stasis Mastery and the 2-piece PvP set bonus are present.
Plasma Brand: This ability’s tooltip now properly reflects the damage it does. Its damage has not been adjusted.

Sith Warrior (Forum / Talent Calculator / Abilities)

Juggernaut

Endure Pain: This ability’s cooldown has been reduced to 1.5 minutes.
Force Push: Now finishes the cooldown on Force Charge.

Bug Fixes

Force Choke: This ability is now correctly an instant ability when both Force Grip and the 2-piece PvP set bonus are present.

Smuggler (Forum / Talent Calculator / Abilities)

General

Flash Grenade now has a 60-second cooldown.

Scoundrel

Sawbones

Accomplished Sawbones: The tooltip now reflects the actual healing bonus of 10/20/30%.

Scrapper

Underdog: The tooltip for this skill has been re-worded to clearly state which abilities are modified.

Dirty Fighting (Shared Tree)

Rough and Tumble: This skill now properly reduces the cooldown of Wounding Shots.

Companion Characters

Companions

Ashara Zavro

Ashara’s Force Blast ability has had its damage increased.
Ashara now animates correctly when using dual wield attacks.
Jaesa Willsaam

Fixed a bug that could block marriage dialogue options with this companion.

Bug Fixes

Companion abilities that have been disabled by the player no longer toggle back on when the companion is re-summoned.
Corrected an issue that caused the indicator that a companion wants to talk to you to disappear.
Companions no longer need to be re-summoned after selling trash items if the player mounts a vehicle after dispatching them.
Traveling from a Contested Area to a Contested Region now causes companions to be unsummoned correctly.

Crew Skills

Crafting Skills

Below, you’ll notice some changes to high-end Biochem and Cybertech crafted items that reduce their output. We understand that these changes may cause concern for Biochemists and Cybertechs, but we’ve made them in order to prevent a situation where any specific crafting skill becomes the objective “best choice” for players challenging endgame content or PvP. We only make this type of change after very careful consideration, and only to ensure a level and fun playing field for all players.

Artifice

All mod type item modification schematics have been removed from the Artifice trainer. These schematics were invalid, and could not be used if purchased.

Biochem

All Energized, Exotech, and Rakata adrenals and stims now require 400 Biochem for use.
The Exotech Medpac is now named “Exotech Med Unit.” Its overall healing has been reduced and is now in line with similar level medpacs, and it temporarily increases the maximum health of its targets. Use of this item now requires 400 Biochem.
The amount healed by Rakata Medpacs has been reduced. This item now additionally increases maximum health briefly. Use of this item now requires 400 Biochem.

Cybertech

Wynz-Tek grenades now require 400 Cybertech for use.
Wynz-Tek Grenades have had their damage reduced to bring them more in line with grenades of similar level.
The Wynz-Tek Firestorm grenade’s damage has been reduced to bring it in line with grenades of similar level. It now deals damage every 3 seconds over 12 seconds.

Flashpoints and Operations

Flashpoints

The Foundry

The final boss now resets if he is pulled out of his chamber. This prevents an exploit allowing players to avoid the encounter’s mechanics.

Maelstrom Prison

X-37 Oppressor Droid’s grapple can no longer be resisted, ensuring the fight mechanic behaves as intended.

Colicoid War Game

This Flashpoint’s mission now correctly leads the players into the Flashpoint.

The Red Reaper

The Red Reaper mission now updates correctly for the entire group when the mission is obtained on the Imperial or Republic Fleets.
Lord Kherus was granting more XP than intended. It has been reduced.

Directive 7

Bulwark was dealing more damage than intended in Normal Mode. His damage output has been reduced.
Corrected an issue that caused Interrogator to sometimes spawn far more cyborgs than intended. The fight is now more manageable.
Corrected an issue that allowed Replicator to become susceptible to crowd control in Hard Mode, making the encounter easier than intended.

The False Emperor

Tregg no longer immediately initiates his whirlwind attack after leaping to a player target. Players now have more time to react and avoid whirlwind damage.
Corrected an issue that caused Jindo Krey to randomly target players with his blaster attack. He now focuses those attacks on his primary target, making him “tankable” as intended.
Players can now acquire special Pulse Grenades outside of Darth Malgus’ throne room. These grenades aid groups lacking knockback abilities in defeating him.

Operations

Eternity Vault

The Ancient Pylons now reset correctly if not solved within the allotted time.
Soa’s mind traps unintentionally had 200k health in Nightmare Mode. This amount has been reduced significantly.
The duration of the Penalty of Destiny effect in the Infernal Council encounter has been increased to 1 minute. Players are unable to assist other players in their fight for the duration of this effect.

Karagga’s Palace

Reduced the damage of Bonethrasher’s Overhead Smash attack and reduced the distance players are knocked back by his Backhand attack in Hard Mode. This gives players more room to avoid being knocked into the pit.
Bonethrasher no longer attacks players immediately after they fall into his pit when re-entering after being defeated, allowing players to regroup before engaging.

Items

General

Several tanking relics that had the incorrect stats have been corrected.

PvP

The PvP item “Heal Consumable” is now named “Warzone Medpac.” Its cooldown has been reduced from 5 minutes to 3 minutes and it now shares the 1.5-minute cooldown with other medpacs. This item can be used effectively over time, but now cannot be stacked beyond what is intended.

The PvP item “Overcharge Consumable” is now named “Warzone Expertise Adrenal.” Its cooldown has been reduced from 5 minutes to 3 minutes and it now shares a cooldown with other adrenals. It (and other adrenals) no longer stack with the PvP Power-Up that increases Expertise to prevent Expertise values from increasing beyond intended levels.
Warzone Medpacs and Warzone Expertise Adrenals no longer share a cooldown with each other.
A new line of high-end PvP relics with appropriate PvP stats have been added to PvP vendors.

Bug Fixes

Removing a modification from an item and then re-inserting it no longer causes that modification to be lost upon area transitions.
Battlemaster Bags now correctly contain Battlemaster Commendations.

Missions and NPCs

Missions

Imperial

A Dangerous Auction: The step “Travel to Hutta” now updates if the player travels there via the Imperial Fleet.
Death Marks: This mission now advances in the Star Cluster Casino regardless of player decisions regarding Yjal on Balmorra.
Enclave Raid: This mission no longer becomes blocked if players complete the task “Defeat Tarisian Enclave Masters” before completing “Recover Tarisian Artifacts.”
Hutt Hospitality: The conversation with Ambassador Rove now takes into account the outcome of a decision regarding Grub.
The Mandalorian Killer: Kellian Jarro and Thendys Noori now correctly spawn during this mission.
The Sacred Flame: Blank dialogue options no longer display during this mission’s conversations.

Republic

Back Alley: Players now receive credit for defending the point with the turret.
Lab Work: Choosing the dark side option in this mission no longer causes this mission to stop advancing.
Prison Breaking: Rist Slayers, Stalkers, Torturers, and Prison Guards now respawn correctly.
Rescue Operation: This mission now progresses normally if the player is defeated on the step “Use Your Personal Holocom” when fleeing the base.
Scorched Earth: The mission objective NPC in this mission no longer spawns as friendly and unattackable in some instances.
Shattering: Mission progression no longer becomes blocked if the player returns to the med center after being defeated in combat.
The Shadow Fist: Mission progression no longer becomes blocked if the player closes the loot window on the step “Recover the Stealth Field Generator.”
Thwarting House Thul: Thul Mercenaries, Thul Sharpshooters, and Thul Colonels now respawn properly.

NPCs

Bug Fixes

Fixed a bug that could cause specific NPCs to appear miniature-sized in conversations.
Players using the French and German clients can now obtain daily PvE missions.

PvP

General

Players who are interacting with a Warzone objective and are then affected by an area of stealth effect will have the objective interaction interrupted. This ensures players cannot exploit area of stealth effects to secure Warzone objectives unaffected and unseen by defending players.

World PvP

Ilum

Automated defense turrets have been added to Empire and Republic taxi spawn points.
Particle Cannons around the Empire and Republic bases now activate more reliably.

The Outlaws’ Den (Tatooine)

Chests containing Mercenary Commendations are now available again in the Outlaw’s Den.
Space Combat

Bug Fixes

Armor Upgrade 2 now has the correct armor value.

UI

General

Players now receive the appropriate message when they are unable to enter an area because they are in an Operation group.

Bug Fixes

Opening the Inventory Panel with the button on the Menu Bar now always correctly displays the reverse engineering button.
Inviting a new player to a guild no longer causes the member list to display incorrectly.

Miscellaneous Bug Fixes

Corrected an issue with older ATI cards that could cause the game to render as a black screen.
Falls on the Republic and Imperial Fleets that should lead to death now properly do so. Players who die on the Fleets now respawn at the appropriate med center.
Corrected an issue that could cause the game to crash during area transitions.
Fixed a bug that could cause players to fall through the world during or after a conversation or cinematic.

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-01 20:32
http://www.darthhater.com...er-patch-notes-1-1-1-6-12 :) dit is volgens mij wel de meest complete lijst die ik gevonden heb. weet niet of er verschil zit in deze en die boven mij gepost is , though.

• Ashrah
Sorry voor de wall of text zonder goede opmaak, maar dit is wel alles geloof ik.

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-01 13:31
Mooi dat ze die SoA hebben aangepast dat hij niet constant healers in die prisons propt.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-11-2025

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

Kan iemand een seintje geven als de maintenance over is? Dan weet ik wanneer ik naar huis moet rijden:P

• Oggy
  • Laatst online: 15-01 17:39
Awaken1 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 14:20:
Kan iemand een seintje geven als de maintenance over is? Dan weet ik wanneer ik naar huis moet rijden:P
rofl!

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Verwijderd

Servers zijn up !

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

MrVegeta schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 14:19:
Mooi dat ze die SoA hebben aangepast dat hij niet constant healers in die prisons propt.
Inderdaad :X. Erg frustrerend wanneer je 3x achter elkaar op hardmode in een prison wordt gestopt. En wanneer de 2de healer ook nog eens in de lucht wordt gegooid, is het zo goed als een wipe.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

als je zorgt dat je rond 17:00 thuis bent zit je redelijk goed

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

• MrVegeta

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Awaken1

Awaken1

Hahaha heel mooi, nou dan ga ik maar naar huis..

Hoe is de GoT guild trouwens?
Aan beide kanten vriendelijk en met hoge levels?
Ik zit erover te twijfelen om mijn oude server (met vrienden die toch gaan stoppen) achter te laten en naar een andere te verhuizen.

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-01 20:32
Awaken1 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 14:31:

Ik zit erover te twijfelen om mijn oude server (met vrienden die toch gaan stoppen) achter te laten en naar een andere te verhuizen.
Servers zijn NIET up.

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Echt waar? Dan ga ik snel naar huis...

-EDIT-

Afbeeldingslocatie: http://img257.imageshack.us/img257/28/fuuuuuuu.jpg

Het niveau daalt op zo'n maintenance dag.

Dan maar een vraag voor als ze wel up zijn, ik kan maar niet vinden waar ik mijn space combat dingen in kan leveren. Waarschijnlijk op de rep. fleet, maar zie talloze PVP en high level vendors, maar niet een vendor voor mijn ship..

[ Voor 41% gewijzigd door Fly-guy op 18-01-2012 14:35 ]

• Blaim

Blaim

Cashback kroket

AMD Driver 11.12 gaven mij wat irritante bugs in SWTOR icm een HD 6870. Dus ben terug gegaan naar 11.11. Ik heb niet echt een performance verschil gemerkt tussen 11.11 en 11.12 en heb geen zin om heen en weer te blijven gaan. Iemand die fo sho weet of de ene beter performance geeft dan de ander @ alles op high?

Wil namelijk straks proberen met AA aan te spelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Blaim op 18-01-2012 14:35 ]

Verwijderd

I saw what u did there ::P

Republic kant weet ik niet, Empire kant lekker vol rond de 30-40 man per avond online.
Iedereen is een beetje aan het PvP'en daily's en hardmodes aan het doen todat we de nummers (50'ers) hebben om met wat raids te kunnen beginnen.

Ik vermaak me wel.

• MrVegeta

Mijn ongezouten mening is dat er aan de Republic kant te veel whiners zitten die elk klein dingetje aanpakken om eens stevig er in te knallen en zonder veel tolerantie gaan flamen. Aan de andere kant is de leiding wel prima, dus zolang je niet teveel een eigen mening hebt over bepaalde dingen en je rustig houd is het een prima guild die wellicht binnenkort Operations gaat doen. Na een akkefietje ben ik weg en zit ik nu in <Just a Game> prima lui die op (mijn mening) sociaal vlak wat relaxter zijn dan de jongens in Republic of Tweakers :).

Verwijderd

MrVegeta schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 14:36:
[...]

Na een akkefietje ben ik weg en zit ik nu in <Just a Game> prima lui die op (mijn mening) sociaal vlak wat relaxter zijn dan de jongens in Republic of Tweakers :).
Je had beter kunnen rerollen :P
Met een beetje hulp en power leveling had je nu een level 50 Emipre gehad :)

• MrVegeta
Imp Agent lijkt me nog altijd een toffe class ja maar mijn Gunslinger is ook awesome! Rooieziel kent me wel wat van vroeger in WoW en die weet ook wel dat ik soms dingen zeg/typ die misschien niet hoeven maar wij hebben nooit gedoe gehad toch?

Verwijderd

Denk dat het toch echt aan jou lag MrVegeta. Zulke dingen zeg je gewoon niet.

Verwijderd

The amount healed by Rakata Medpacs has been reduced. This item now additionally increases maximum health briefly. Use of this item now requires 400 Biochem.
Dat is jammer, dit zorgde OOC namelijk direct voor 2 medals in BG's. Wat nu dus betekent dat classes zonder heal spells nog een medal minder kunnen verkrijgen.

Ook over de daily/weekly PVP quest in Ilum is niet nagedacht aangezien er genoeg servers zijn zonder enige vorm van noemenswaardige Republic playerbase waardoor deze nu dus niet meer zijn te completen. Momenteel is de enige manier om ze te doen dmv Republic alts van Empire players de objectives the laten halen.

De EV veranderingen waren niet nodig. Zowel op normal als hard praktisch alles ge-one-shot. De huidige content is dermate simpel dat ze het eigenlijk moeilijker hadden moeten maken. Erg benieuwd naar de nieuwe bazen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2012 14:44 ]

Verwijderd

MrVegeta schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 14:40:
Imp Agent lijkt me nog altijd een toffe class ja maar mijn Gunslinger is ook awesome! Rooieziel kent me wel wat van vroeger in WoW en die weet ook wel dat ik soms dingen zeg/typ die misschien niet hoeven maar wij hebben nooit gedoe gehad toch?
Dat je soms een ongeleid projectiel bent :) Ja dat weet ik ja.
Maar daarnaast wel een goede speler een voor zover ik weet aardige gozer om mee op te schieten.

Wat je verder naast gamen doet weet ik natuurlijk niet :9~

Als je ooit rerolled hoor ik het wel :D

• MrVegeta
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 14:42:
Denk dat het toch echt aan jou lag MrVegeta. Zulke dingen zeg je gewoon niet.
Ik wil hier niet verder een discussie inzetten maar ik heb niets raars gezegd, ik ging afk in een Warzone toen wij als Rep nog maar 4 man hadden en 100-400 gingen verliezen. Toen ik terugkwam waren er 2 leden van RoT in die Warzone gekomen en die konden het niet begrijpen dat ik dat deed. Ik heb uitgelegd dat we 4 man hadden en 100-400 achter stonden toen ik broodje ging smeren. Dat kon niet want ik maakte de guildnaam ten schande daarmee, daar kon ik wel in mee komen dus heb ik gezegd "prima" en deed ik een gquit met mijn alt. Toen ik 4 min later logde naar me main was die ook gekicked zonder wat te praten dus om nou alles op mij af te schuiven is ook weer wat zwaar.

Laten we het er op houden dat Republic of Tweakers niet mijn guild was. Ik zit liever in een guild zonder elitists (imo) en groepjes vorming en waar leden wel samen kunnen spelen voor flashpoints en alt boosts.

Maar er zitten in Republic of Tweakers genoeg leuke spelers om je mee te vermaken, vooral de wat lagere levels zijn toffe lui.

[ Voor 5% gewijzigd door MrVegeta op 18-01-2012 14:51 ]

Verwijderd

Dat is dus precies het gedrag wat wij willen ontwijken. Zit je ons weer zwart te maken op dit forum. Dat je het niet eens bent met onze normen en waarden, oké, maar ga ons hier niet onderuit halen met subjectieve argumenten.

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-01 14:26
MrVegeta schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 14:47:
[...]

Ik wil hier niet verder een discussie inzetten maar ik heb niets raars gezegd, ik ging afk in een Warzone toen wij als Rep nog maar 4 man hadden en 100-400 gingen verliezen. Toen ik terugkwam waren er 2 leden van RoT in die Warzone gekomen en die konden het niet begrijpen dat ik dat deed. Ik heb uitgelegd dat we 4 man hadden en 100-400 achter stonden toen ik broodje ging smeren. Dat kon niet want ik maakte de guildnaam ten schande daarmee, daar kon ik wel in mee komen dus heb ik gezegd "prima" en deed ik een gquit met mijn alt. Toen ik 4 min later logde naar me main was die ook gekicked zonder wat te praten dus om nou alles op mij af te schuiven is ook weer wat zwaar.

Laten we het er op houden dat Republic of Tweakers niet mijn guild was. Ik zit liever in een guild zonder elitists (imo) en groepjes vorming en waar leden wel samen kunnen spelen voor flashpoints en alt boosts.

Maar er zitten in Republic of Tweakers genoeg leuke spelers om je mee te vermaken, vooral de wat lagere levels zijn toffe lui.
Lijkt me een normale reactie van een Guild. Je gaat niet /AFK in een Warzone, simpel als dat.

Dan doe je gewoon leave zone, en join je een andere als je weer tijd hebt. Je gaat toch ook niet AFK in een Flashpoint of zo ?

Verwijderd

ActualFantasy schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 15:02:
[...]

Lijkt me een normale reactie van een Guild. Je gaat niet /AFK in een Warzone, simpel als dat.

Dan doe je gewoon leave zone, en join je een andere als je weer tijd hebt. Je gaat toch ook niet AFK in een Flashpoint of zo ?
Xtype wel, staan we voor de laatste boss in BT zegt ie doodleuk.

Ben ff poepe .....

_/-\o_

• MrVegeta
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 14:59:
Dat is dus precies het gedrag wat wij willen ontwijken. Zit je ons weer zwart te maken op dit forum. Dat je het niet eens bent met onze normen en waarden, oké, maar ga ons hier niet onderuit halen met subjectieve argumenten.
Ik zit jullie niet zwart te maken, je leest wat je wil lezen. Zoals ik zei zitten er genoeg leuke mensen in de guild en qua leiding begint ook alles prima te lopen. Dat het niet boterde dus mij en een aantal leden hoeft geen reden zijn voor anderen om niet Rep of Tweakers te joinen. Ik zou juist zeggen doen! De lagere level leden zijn toffe lui die elkaar goed helpen enzo maar (imo) op hogere levels is dat minder maar dat verandert vast wel wanneer de operations en grouped pvp's wat draaien.
ActualFantasy schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 15:02:

Nou ja, ik kreeg dus ook op mijn donder als ik een Warzone leavde omdat we gingen verliezen, dus nu bleef ik er in tot het eind en was het ook niet goed :p

En nee natuurlijk ga ik niet afk in een flashpoint? Ik zie ook niet hoe je een flashpoint waar jezelf alles in de hand hebt en een pvp match die je 100-400 gaat verliezen met 4 man kan vergelijken.

Maar dit maakt allemaal al niet meer uit, ik dacht er nog over na om een post te maken waarom ik weg ben maar tbh heb ik betere dingen te doen :). Republic of Tweakers is een leuke guild om te joinen met een goede leiding en hopelijk snel voor hun ook wat Operation progressie :)

• Dakreal
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 14:59:
Gelukkig maak jij wel altijd politiek correcte aantijgingen over de game. Ik denk niet dat je in de positie bent om andere aan te vallen op aanspraak of gedrag.

Punt is wel dat je niet afk moet gaan in een warfront, zo verpest je het gedeeltelijk voor de andere spelers, of je nou in een guild zit of niet.

• gr33n
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09-2024
Server status pagina lijkt alles weer online te zijn: http://www.swtor.com/server-status , ook de forums zijn ondertussen te bereiken.

Verwijderd

Dakreal schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 15:08:
[...]

Gelukkig maak jij wel altijd politiek correcte aantijgingen over de game. Ik denk niet dat je in de positie bent om andere aan te vallen op aanspraak of gedrag.

Punt is wel dat je niet afk moet gaan in een warfront, zo verpest je het gedeeltelijk voor de andere spelers, of je nou in een guild zit of niet.
Wat ik zeg over de game klopt dusver altijd, vervolgens kom jij meestal met reacties waarvan ik denk: Heeft dit jongetje het spel of dat stuk van het spel uberhaupt wel gespeeld? Waarop het antwoord vaak al te raden is.

Verwijderd

MrVegeta schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 15:07:
[...]

Ik zit jullie niet zwart te maken, je leest wat je wil lezen. Zoals ik zei zitten er genoeg leuke mensen in de guild en qua leiding begint ook alles prima te lopen. Dat het niet boterde dus mij en een aantal leden hoeft geen reden zijn voor anderen om niet Rep of Tweakers te joinen. Ik zou juist zeggen doen! De lagere level leden zijn toffe lui die elkaar goed helpen enzo maar (imo) op hogere levels is dat minder maar dat verandert vast wel wanneer de operations en grouped pvp's wat draaien.

[...]

Nou ja, ik kreeg dus ook op mijn donder als ik een Warzone leavde omdat we gingen verliezen, dus nu bleef ik er in tot het eind en was het ook niet goed :p

En nee natuurlijk ga ik niet afk in een flashpoint? Ik zie ook niet hoe je een flashpoint waar jezelf alles in de hand hebt en een pvp match die je 100-400 gaat verliezen met 4 man kan vergelijken.

Maar dit maakt allemaal al niet meer uit, ik dacht er nog over na om een post te maken waarom ik weg ben maar tbh heb ik betere dingen te doen :). Republic of Tweakers is een leuke guild om te joinen met een goede leiding en hopelijk snel voor hun ook wat Operation progressie :)
Na wat je heb geflikt vind ik een leave-post met uitleg en excuses wel op zijn plaats eigenlijk. Heb nu ook nie meer zo'n hoge pet van je op.

• MrVegeta
Ik ben het helemaal met je eens dat je in een actieve warzone niet afk moet gaan (of leaven) maar als een Warzone 4 man heeft en nog 60 seconden op de klok terwijl je 100-400 achter staat, tja. Dan ga ik wel even een broodje smeren.
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 15:12:
[...]

Na wat je heb geflikt vind ik een leave-post met uitleg en excuses wel op zijn plaats eigenlijk. Heb nu ook nie meer zo'n hoge pet van je op.
Tja, ik heb dan weer geen idee wie je bent dus ik heb sowieso geen mening over jou. :+

[ Voor 26% gewijzigd door MrVegeta op 18-01-2012 15:14 ]

Verwijderd

MrVegeta schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 15:13:
[...]

Ik ben het helemaal met je eens dat je in een actieve warzone niet afk moet gaan (of leaven) maar als een Warzone 4 man heeft en nog 60 seconden op de klok terwijl je 100-400 achter staat, tja. Dan ga ik wel even een broodje smeren.
Ook leuk geprobeerd, maar er is geen timer in Alderaan bg.

• Awaken1

Awaken1

In ieder geval...

Ik heb besloten om dan toch te gaan rerollen naar Empire of Tweakers.
Waarschijnlijk als sith sorcerer zoals ik nu ben.

Ik vind de website heel leuk gedaan en dat geeft mij gelijk zin om hier wat mee te gaan doen.

Laten we even ophouden over de discussie aub.

Verwijderd

[...]
Idd, ik snap best dat je niet aan je pc zit vastgebonden en er soms iets tussen komt (deurbel, jehova's, e.d.). Wat ik vaak mis is dat mensen dat dan niet even melden in een wz, maar bij een node zo afk gaan. Wanneer ik dan op de map of bij een deur in voidstar kijk en denk dat die beschermd is, zie je een empire klier verschijnen die hem lekker rustig capt terwijl er een speler van ons naast staat :p .

Dus even afk geen probleem, maar communiceren aub.
Pagina: 1 ... 45 ... 88 Laatste

Let op:
Oeverloze discussies over maintenance van de servers is niet interessant en nogal zinloos, laat dit dan ook achterwege.