• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-01 23:31
Grompie schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 10:05:
Dit weekend level 50 geworden met men powertech tank bountyhunter na zo een goeie 120u spelen. Lang niet alle quests gedaan, meestal zelfs alle group quests overgeslagen en slechts enkele flashpoints gedaan. Meteen toen ik 50 was men skills gaan kopen, had zo een 350k credits zitten en misclick en ik kocht die 110 speeder skill. Had niet eens genoeg creds om al men skills te kopen :(. Gelukkig wat dingen kunnen verkopen om toch genoeg te hebben maar zit dus nu wel constant met een credits te kort.

Dan maar meteen in pvp gevlogen en als tank is dit best wel aangenaam om te spelen. Lekker dmg voor je medespelers opslurpen en met heel wat andere skills kun je jezelf echt nuttig maken. Je doet mss niet de grootste dmg maar onaardig is het ook niet. Al 3 champion zakjes mogen open maken en al 1 epic gear binnen gehaald! Moet aardig lukken om 2 zakjes per dag binnen te halen al lijkt me.

Verder zit ik wel een beetje vast op level 50. Ik weet niet meteen hoe ik aan ilum moet beginnen. Is dit gewoon terug alle quests doen tot je de daily's/weekly's kan krijgen, wil vooral de pvp versies doen maar geen idee waar die zitten.

Verder zit ik verveeld met het feit dat ik weinig ervaring heb in flashpoints, wil heel graag tanken maar weet totaal niet of ik al hardmodes binnen kan met mijn gear. Is pvp gear eigenlijk ook bruikbaar in flashpoints?
Ik vermoed dat ik een beetje verloren loop op dit moment als level 50, weet dat er vanalles te doen is maar weet niet waar te beginnen :(.
Begin er gewoon eens aan. Je kunt eerst alle hardmodes proberen inderdaad.
De champion PvP gear is ook goed bruikbaar om te starten in de hardmodes trouwens.

Ik speel ook een PT als Tank, en dat is inderdaad erg prettig.

Voor de mensen die klagen dat er te weinig content is, hebben die uberhaupt al eens op Ilum geprobeerd met een groepje tegen de andere kant te vechten? Dat is een factor 10 leuker dan de warzones (en die vind ik eigenlijk al erg leuk).

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

• Sneezzer
Helza schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 10:05:
[...]

yep en geen fixen voor ability delay las ik al op ptr forum, dus mijn subscription is nu cancelled..
Gefeliciteerd.

Verwijderd

Snap dat gezeik over ability delay niet, nog nooit last van gehad. Behalve de lag in warzones, echt zwaar kut als melee zijnde.
In de patch van vandaag zou toch ook die nieuwe FP live gaan?

Game Update 1.1: Rise of the Rakghouls
Release Date: January 17, 2012

Ability delay merk ik wel, maar vind ik nog minst interessant binnen PVP, de aparte 50 bracket des te meer.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

SinergyX schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 10:28:
In de patch van vandaag zou toch ook die nieuwe FP live gaan?

Game Update 1.1: Rise of the Rakghouls
Release Date: January 17, 2012

Ability delay merk ik wel, maar vind ik nog minst interessant binnen PVP, de aparte 50 bracket des te meer.
Klopt, nu dus waarschijnlijk over een paar dagen. Hopelijk gaan ze de patch niet in het weekend doen.

Verwijderd

Van dat om en om overdag patchen tussen US/EU is overigens ook niet veel meer gekomen geloof ik?
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 10:35:
Van dat om en om overdag patchen tussen US/EU is overigens ook niet veel meer gekomen geloof ik?
Natuurlijk niet, zal waarschijnlijk 1-2x voorkomen om ons weer happy te houden, daarna gewoon weer op dezelfde tijden verder.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

SinergyX schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 10:39:
[...]

Natuurlijk niet, zal waarschijnlijk 1-2x voorkomen om ons weer happy te houden, daarna gewoon weer op dezelfde tijden verder.
Hebben jullie er echt veel last van dan? De 8-uur durende maintenances zijn wel een beetje vervelend, maar de meeste mensen zitten toch tot 3uur/4uur op werk/school. Ze proberen de duratie nu ook terug te brengen naar 4-uur, wat betekend dat de servers om 1uur al beschikbaar zijn.

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-01 13:59
Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 10:17:
Die snap ik echt ff niet. Het spel is koud een maand op de markt, geeft het even tijd.
Wow was ook niet perfect in het begin.
Idd.
SinergyX schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 10:39:
Beetje cynisch hoor! Maintenance op dinsdagochtend lijkt me geen probleem, de meeste mensen hebben dan andere dingen te doen.

[ Voor 42% gewijzigd door Hydra op 17-01-2012 10:48 ]

https://niels.nu

Hydra schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 10:47:
Beetje cynisch hoor! Maintenance op dinsdagochtend lijkt me geen probleem, de meeste mensen hebben dan andere dingen te doen.
Waarom? Omdat jij of ik er toevallig geen last van hebben, is het dan maar een non-issue? Verschil is dat er op deze tijden altijd meer spelers EU-kant zouden spelen dan US-kant (wat midden in de nacht is) en dat de uitloop van een patch altijd in nadeel van de EU is en richting primetime gaat.

Al zou het van mijn part in het weekend gepatched worden, heb ik genoeg andere dingen te doen, maar dat betekend niet dat ik het dan maar helemaal niet erg moet vinden voor de andere spelers.

• Scorchor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-11-2025
Verder zit ik wel een beetje vast op level 50. Ik weet niet meteen hoe ik aan ilum moet beginnen. Is dit gewoon terug alle quests doen tot je de daily's/weekly's kan krijgen, wil vooral de pvp versies doen maar geen idee waar die zitten.

Verder zit ik verveeld met het feit dat ik weinig ervaring heb in flashpoints, wil heel graag tanken maar weet totaal niet of ik al hardmodes binnen kan met mijn gear. Is pvp gear eigenlijk ook bruikbaar in flashpoints?
Ik vermoed dat ik een beetje verloren loop op dit moment als level 50, weet dat er vanalles te doen is maar weet niet waar te beginnen :(.
zou er niet te moeilijk over denken, heb zelf een shadow tank en heb nu alle normal modes een keer gedaan om te weten wat ik kan verwachten , en met wat daily tokens mn mods geupgraded, en zodra ik nu tijd heb ga ik gewoon aan de gang met hardmodes

neem gewoon een maatje mee en probeer desnoods wat info te vinden op internet over de flashpoint die je wilt gaan doen. probeer bij hardmodes op tijd te interrupten en geef duidelijk aan dat bij bossfights adds snel afgemaakt moeten worden.

trash kan je laten cc-en en probeer targets aan te geven voor dps.

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-01 15:18
Iemand nog geïnteresseerd in een gamecard van 60 dagen voor 24 euro? Stuur een PM en laat je e-mailadres achter!
Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 10:17:
[...]

Die snap ik echt ff niet. Het spel is koud een maand op de markt, geeft het even tijd.
Wow was ook niet perfect in het begin.
Vergeleken met WoW in de eerste maanden is het alleen nog maar een stuk stabieler en minder buggy. Uiteraard staat het tegenover WoW van nu wat betreft concurrentie, maar sommige mensen hebben wel erg weinig geduld :p.

Ik snap nooit zo goed waarom dat soort mensen direct aan een spel als dit beginnen, gezien zelfs Blizzard er ruim 2 jaar over deed om WoW tot dusdanige kwaliteit te brengen waarop het nu blijft. De recente grote releases doen het wat dat betreft zo slecht nog niet.

• Knowuse
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-12-2025
Je krijgt de daily en weekly questd voor ilum op de fleet (naast de pvp weapon verdor), op ilum kun je met de public transport naar het pvp gebied. Daar aangekomen moet objectives innemen om je quests te vervullen en andere mensen killen voor de lol. Volgens mij krijg je nog geen valor enzo, aangezien dit zat in de patch die vandaag zou komen.
Dit weekend level 50 geworden met men powertech tank bountyhunter na zo een goeie 120u spelen. Lang niet alle quests gedaan, meestal zelfs alle group quests overgeslagen en slechts enkele flashpoints gedaan. Meteen toen ik 50 was men skills gaan kopen, had zo een 350k credits zitten en misclick en ik kocht die 110 speeder skill. Had niet eens genoeg creds om al men skills te kopen :(. Gelukkig wat dingen kunnen verkopen om toch genoeg te hebben maar zit dus nu wel constant met een credits te kort.

Dan maar meteen in pvp gevlogen en als tank is dit best wel aangenaam om te spelen. Lekker dmg voor je medespelers opslurpen en met heel wat andere skills kun je jezelf echt nuttig maken. Je doet mss niet de grootste dmg maar onaardig is het ook niet. Al 3 champion zakjes mogen open maken en al 1 epic gear binnen gehaald! Moet aardig lukken om 2 zakjes per dag binnen te halen al lijkt me.

Shuttle st20g5

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-01 13:36
psychodude schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 11:12:
[...]

Vergeleken met WoW in de eerste maanden is het alleen nog maar een stuk stabieler en minder buggy. Uiteraard staat het tegenover WoW van nu wat betreft concurrentie, maar sommige mensen hebben wel erg weinig geduld :p.
Dat mogen we ook wel verwachten. Het is inmiddels 7 jaar later, enige vooruitgang in de game wereld is dan vanzelfsprekend.

Ik vind de vergelijking met WoW vanilla ook onterecht. Je moet games die recent uitkomen niet vergelijken met iets van 7 jaar terug :)
psychodude schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 11:12:
[...]

Ik snap nooit zo goed waarom dat soort mensen direct aan een spel als dit beginnen, gezien zelfs Blizzard er ruim 2 jaar over deed om WoW tot dusdanige kwaliteit te brengen waarop het nu blijft. De recente grote releases doen het wat dat betreft zo slecht nog niet.
Komt denk vooral omdat in de tijd dat WoW gereleased werd, er nog niet echt alternatieve games waren voor die doelgroep. Daarom waren mensen toen een stuk 'geduldiger', er was simpelweg geen andere optie.
Nu is zijn er echter wel andere opties, dus hebben mensen het idee van "waarom zou ik dit spel met wat bugs spelen, als ik ook WoW kan spelen die er veel minder heeft."
Geld trouwens voor elke MMO die uitgekomen is, de mensen geven het geen kans om te verbeteren, en dus gaat het langzaam naar een no-man's land en word het free-to-play.

Verwijderd

We zullen het zien, binnenkort de gratis maand voorbij. En na 3 maanden zien we wat er echt overblijft gezien veel mensen een gamecard van 2 maanden eraan gehangen hebben.

Verwijderd

Het is hier akelig stil, zo gaat de dag maar langzaam voorbij.

Wie van jullie spelen er toevallig op Chuundar EU?
Zijn allemaal nog aan het wakker worden, het is nog vroeg (voor mijn begrippen in ieder geval).

• GrumpyGamerDad
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-01 10:28
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 11:26:
We zullen het zien, binnenkort de gratis maand voorbij. En na 3 maanden zien we wat er echt overblijft gezien veel mensen een gamecard van 2 maanden eraan gehangen hebben.
ik zal zeker verder gaan na de 2 maanden Gamecard time, ik vind het spel nog steeds boeiend genoeg om door te gaan. Doe het ook lekker langzaam aan (ben level 22 BH Powertech)

http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang

Metalkai schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 11:24:
Komt denk vooral omdat in de tijd dat WoW gereleased werd, er nog niet echt alternatieve games waren voor die doelgroep. Daarom waren mensen toen een stuk 'geduldiger', er was simpelweg geen andere optie.
Nu is zijn er echter wel andere opties, dus hebben mensen het idee van "waarom zou ik dit spel met wat bugs spelen, als ik ook WoW kan spelen die er veel minder heeft."
Geld trouwens voor elke MMO die uitgekomen is, de mensen geven het geen kans om te verbeteren, en dus gaat het langzaam naar een no-man's land en word het free-to-play.
Free to play is per definitie al lang geen slecht teken meer, genoeg games die hun playerbase én inkomen bizar zien stijgen, zolang de basis van een game goed is, blijven er toch wel mensen spelen. Zeker nu er dit jaar wat andere grote MMO's komen, dat Bio toch flink aan de bak moet om mensen in de game te houden, dat nog buiten de WoW spelers die mogelijk weer terug gaan als Blizzard weer wat acties maakt.

Met een aanbod dat steeds groter wordt, heb je geen ruimte om 'later' je game te verbeteren, je moet goed beginnen en direct aan de bak om alles werkend te krijgen.

Verwijderd

GrumpyGamerDad schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 11:53:
[...]

ik zal zeker verder gaan na de 2 maanden Gamecard time, ik vind het spel nog steeds boeiend genoeg om door te gaan. Doe het ook lekker langzaam aan (ben level 22 BH Powertech)
Ik heb een lvl 13 Powertech is idd een erg leuke class. Maar ik wil ook graag een healer dus ik lvl nu eerst een sorc alt.
Het enige waar ik bij free-to-play games altijd tegenop loop is dat het uiteindelijk toch vaak neer komt op pay-to-win. Vaak niet meteen, maar langzaamaan gaan ze steeds meer die richting op.
Ook vind ik de spelers voor een groot deel een stuk minder volwassen, waarschijnlijk komt dat omdat het toch gratis is, en het ze daarom weinig interesseert als ze gebanned worden.

Verwijderd

Plus niet alle kinderen krijgen direct va hun ouders een mastedcard of mogen per maand 13 a 14 euro uitgeven aan een game om te blijven spelen.

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-01 09:28
SWTOR vergelijken met WoW is aan de ene kant zinloos maar aan de andere kant compleet terecht. Het zijn beide MMORPG's en daardoor zijn ze te vergelijken, aan de andere kant zijn beide games gebasseerd op een andere IP en daardoor weer moeilijk te vergelijken.

WoW had bij de launch meer content. Je had altijd een keuze tussen 2 á 3 gebieden om te levelen, waardoor het levelen van een alt compleet anders aanvoelde. De wereld "voelde" open aan. Je kon immers de hele wereld rondlopen, van gebied naar gebied, met alleen een boot om naar het andere continent te komen.

Bij SWTOR hebben ze dit anders aangepakt. Je kunt niet echt kiezen tussen gebieden om te levelen en de gebieden voelen meer als 'coridors'. In ruil daarvoor hebben ze gekozen voor gesproken quests.

Kwa beroepen lijken WoW en SWTOR veel op elkaar. Ze hebben allebij 'pre-defined' recipes. SWTOR heeft wat veranderingen aangebracht doordat je companions craften en niet jij en je kunt items 'onderzoeken' waardoor het item verloren gaat maar je wel een kans hebt om een betere recipe te leren.

Bij WoW kon je alleen je character levelen en 'aankleden'. SWTOR heeft ook nog companions die je kunt levelen en aankleden. SWTOR heeft de mogelijkheid om bestaande gear aan te passen door 'mods', lijkt een beetje op het enchanten in WoW. Bij SWTOR bepalen de mods alle stats waardoor gear op lvl8 ook te gebruiken is op lvl49, bij WoW kon je met enchanting alleen de stats iets verbeteren.

WoW had bij de launch alleen world PVP waar SWTOR ook nog 'warzones' heeft.

---------

Al met al is het dus een kwestie van smaak. Wat alleen wel belangrijk is om te melden is dat je SWTOR niet moet vergelijken met WoW in 2004/2005.. Het is namelijk niet meer 2004 maar 2012. Iemand die nog nooit een MMO heeft gespeeld kan zijn geld maar 1x uitgeven. Beide spellen kosten evenveel alleen is WoW veel beter uitgewerkt nu met veel meer content. Hierdoor is het voor een spel, zoals SWTOR, heel moeilijk een voet aan de grond te krijgen.

Door oud WoW-spelers,die uitgekeken zijn op WoW, aan te spreken heeft SWTOR een kans.. probleem is, dat oud WoW-spelers een uitgewekt spel gewend zijn en eigenlijk weer terug naar 2004 gegooid worden met SWTOR. Zwakke GUI, geen guild dingen, etc.. dingen die tegenwoordig standaard MMO stuff zijn, dat mist SWTOR nu.. in de MMO wereld krijg je maar 1x de kans en dat lijkt niet goed te gaan met SWTOR.. toch wel jammer..

• Sneezzer
Och, als ze het kunnen fixen (ui en delay) binnen 2 maanden na de launch, dan zitten ze echt wel goed.
Denk dat de meeste mensen die stoppen voornamelijk door de hype getrokken zijn.

Het is nu eenmaal altijd regel "early adapter == ouch" waarna het meestal wel goed komt.

Voorbeeld: Rift, speelde lekker weg, weinig bugs... maar geen end game (bijna, maar dan ook echt bijna niet).
Warhammer online, veel bugs, daarna speelde het lekker maar mensen waren al vertrokken, vervolgens veel domme, haastige wijzigingen.

Ik verwacht dat SWTOR door de grote base (ook als er nu mensen vertrekken) en de goede basis (toch al redelijk solide gameplay) het wel gaat redden.

Ik ben wat dat betreft wat optimistischer, aangezien ik helemaal niet gehyped was door dit spel. De enige reden waarom ik eraan ging denken om te spelen was doordat mijn guild dit ook ging spelen.
De UI vind ik opzich niet eens zo erg, speel sowieso liever met de default UI (zelfs in WoW), al is het wel wat vervelend dat de guild-list af en toe bugged.
Ability Delay heb ik als Sniper eigenlijk geen last van, misschien is het iets dat meer opvalt als melee, zelfs op mijn Marauder (Level 16, niet zoveel abilities dus) merkte ik er weinig van.

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-01 13:31
Is er een truuk voor die Epic Crew Skill missions? Ik heb nu 6 x zo'n ding gebruikt en 4 x zijn mijn crew leden er in gefaald om het goed af te ronden :/ Echt retarded.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

MrVegeta schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 12:29:
Is er een truuk voor die Epic Crew Skill missions? Ik heb nu 6 x zo'n ding gebruikt en 4 x zijn mijn crew leden er in gefaald om het goed af te ronden :/ Echt retarded.
Voor die epic missions gebruik ik alleen de companion die bonussen ervoor heeft. Ik weet niet of dit effect heeft op het falen/succesvol afronden, maar het geeft in ieder geval wel een grotere kans voor een 'crit', waarbij je dus betere rewards krijgt.

• Ilantir
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-02-2025
MrVegeta schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 12:29:
Zorg dat je companions ook genoeg affection hebben (5k zoiets) zodat ze een hogere kans op succes hebben tijdens een missie.

• MrVegeta
Maakt affection ook verschil in succes? Hmkay.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• maniak
MrVegeta schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 12:41:
Maakt affection ook verschil in succes? Hmkay.
Ja

• Ilantir
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-02-2025
Om die 5k affection snel te bereiken heb ik ook nog een tip:
Ga naar deze guide, http://www.darthhater.com...836-guide-companion-gifts, zoek op wat jouw nieuwe companion het leukste vind en ga naar de Companion Gifts Vendor op de Fleet. Koop daar 40 x de rank 2 (40x600=24k credits) van zijn lievelings gift en geeft die aan hem. Per keer zou er ongeveer zo'n 106 affection/96 affection bij moeten komen. Dit brengt je dus supersnel halverwege.

• Hierkomik
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-11-2025

Hierkomik

Zo dan...

Bij WoW vond ik vooral de gebieden veel indrukwekkender. Ashenvale was echt bebost, in tegenstelling tot de 'jungle' van Dromund Kaas, welke heel kaal is. Ook de laadtijden werken niet in het voordeel vind ik.
Ook heb ik het gevoel alsof customer support *veel* beter was bij WoW. Ik kan me nog goed herinneren dat ik een keer een paar krokedillen moest killen bij Menethil, maar die waren bugged in de grond daar. Binnen 5 min een GM die ze eruit haalde voor me (weliswaar plantte hij ze precies bovenop mijn char, wat mijn hunter niet echt goed deed en ik dood ging, maar goed, de GM was er en *deed* wat). De customer support van SW is bijna non-existent. 6 tickets so far, allemaal closed en 'naar de juiste afdeling' right.

Dat is niet te zeggen dat SW een heel slechte game is of WoW een hele goede, maar ik had ook wel verwacht dat dingen minder buggy zijn. Ze hebben lang naar WoW kunnen kijken en daar van kunnen leren (ook bijvoorbeeld scavenging nodes die tagged bleven etc die gefixed waren in de laatste patch. WoW had EXACT hetzelfde in het begin!) maar dat hebben ze niet gedaan. Voor sommige dingen is het begrijpelijk (skills die niet werken zoals hoort etc), maar die scavenging bug is een goed voorbeeld van echt niet geleerd te hebben.

Ik was eerst van plan mijn WoW op te zeggen en alleen SW te spelen, nu denk ik er aan WoW nog aan te houden en is het SW die van mij nog 2-3 maandjes krijgt voordat ik daar tijdelijk de stekker uit haal denk ik.

Alleen gekken en dwazen, schrijven iets bij een signature...

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-01 11:36
Hierkomik schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 13:09:
Bij WoW vond ik vooral de gebieden veel indrukwekkender. Ashenvale was echt bebost, in tegenstelling tot de 'jungle' van Dromund Kaas, welke heel kaal is. Ook de laadtijden werken niet in het voordeel vind ik.
Ook heb ik het gevoel alsof customer support *veel* beter was bij WoW. Ik kan me nog goed herinneren dat ik een keer een paar krokedillen moest killen bij Menethil, maar die waren bugged in de grond daar. Binnen 5 min een GM die ze eruit haalde voor me (weliswaar plantte hij ze precies bovenop mijn char, wat mijn hunter niet echt goed deed en ik dood ging, maar goed, de GM was er en *deed* wat). De customer support van SW is bijna non-existent. 6 tickets so far, allemaal closed en 'naar de juiste afdeling' right.

Dat is niet te zeggen dat SW een heel slechte game is of WoW een hele goede, maar ik had ook wel verwacht dat dingen minder buggy zijn. Ze hebben lang naar WoW kunnen kijken en daar van kunnen leren (ook bijvoorbeeld scavenging nodes die tagged bleven etc die gefixed waren in de laatste patch. WoW had EXACT hetzelfde in het begin!) maar dat hebben ze niet gedaan. Voor sommige dingen is het begrijpelijk (skills die niet werken zoals hoort etc), maar die scavenging bug is een goed voorbeeld van echt niet geleerd te hebben.

Ik was eerst van plan mijn WoW op te zeggen en alleen SW te spelen, nu denk ik er aan WoW nog aan te houden en is het SW die van mij nog 2-3 maandjes krijgt voordat ik daar tijdelijk de stekker uit haal denk ik.
Helaas is het niet zo simpel als <wow heeft het ook goed dus daar hadden ze van kunnen leren> verhaal.
Ze kunnen elkaars bron code natuurlijk niet inzien om te zien hoe blizzard dat heeft opgelost.

De customer support van WoW was in het begin ook een drama.
Het is niet zo vreemd dat dingen vrij snel naar een andere afdeling gaan, de kans is vrij groot dat ze gewoon nog niet de tools hebben om ingame dingen met customers te kunnen doen.
Dit soort dingen komen over de loop van de tijd vanzelf wel.

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Customer support in Wow was ook een drama in het begin. Duurde ooit echt dagen voordat je antwoord kreeg dat het niet kon ofzo. Later werdt het beter maar dat kwam misschien ook omdat je wist hoe het moest en je eigenlijk al in een bepaald formaat je gegevens aanleverde.
Op het einde was het echt zo dat je binnen 1 uur een GM aan de lijn had ( is best lastig tijdens een raid en ik heb wel eens leader moeten delegeren ) maar dat werkte wel.
Tot nu toe weinig reden gehad voor een support ticket eigenlijk
Laadtijden zijn wel irritant als je van planeet naar schip gaat maar op een planeet heb je er eigenlijk weinig last van.

• Hydra
EnigmaNL schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 11:22:
Dat mogen we ook wel verwachten. Het is inmiddels 7 jaar later, enige vooruitgang in de game wereld is dan vanzelfsprekend.
En dus zouden er minder bugs in moeten zetten? :?

Verwijderd

Hydra schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 13:33:
[...]

En dus zouden er minder bugs in moeten zetten? :?
Omdat het ontwikkelen van een MMO eenmaal gigantisch veel tijd kost, iets nieuws bevat bijna altijd wel bugs. Bij het ene product meer dan het ander maar naar verloop van tijd kunnen de meeste worden verholpen.

• Hierkomik

Hierkomik

Zo dan...

Nogmaals, het lijkt me niet meer dan normaal dat Bioware van tevoren een checklist had van de grootste fouten van WoW om die in ieder geval niet tijdens de launch ook te hebben. En toch hebben ze daar steken laten vallen.
Skills die bugged zijn, bosses etc, tuurlijk, dat is allemaal nieuw en je kan code inderdaad niet kopiëren, maar iedere MMO speler weet dat het taggen van mobs/nodes een probleem kan zijn. En daar moet je wel op anticiperen vind ik. Niemand op mijn server kan de quest doen op Ilum met de crystal shipments omdat er een irritant mannetje alle quest items getagged heeft. En dat is al dagen zo.
Laadtijden is ook zoiets. Als ik van de fleet naar Belsavis moet; lift (korte break), enter spacship (loadscreen), vlieg naar Belsavis en exit spaceship (loadscreen), exit airlock naar spacestation (loadscreen), van spacestation naar planeet met shuttle (loadscreen). Ben je dan wat vergeten, dan moet je alles weer doen. Daar is niet echt over nagedacht vind ik. Een optie op van je ship meteen naar de planeet te gaan zou er ook in moeten zitten, dat scheelt al 2 loading screens.

Dit is volgens mij allemaal al tijdens beta aangegeven. Natuurlijk dat het niet een twee drie te fixen is, maar dat het er uberhaupt op die manier in zit betekent dat iemand ooit heeft gedacht 'dat werkt goed, I approve'.

En ik had in het begin van WoW echt goede support, maar ik begon op de US servers, misschien dat de US servers van SW ook beter zijn.

Edit:
Plus by WoW wisten ze dat er veel bugged was en niet werkte, en kreeg je als compensatie extra dagen bij je subscription. Dat heb ik Bioware nog niet zien doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Hierkomik op 17-01-2012 13:58 ]

• Verderf
Die quest op ilum die je aanhaald is echt de enige quest die de tag bug heeft die ik ben tegen gekomen, voor de rest verder nog 1 bug tegengekomen op een mercenary class quest maar daar was gewoon omheen te komen.

Laadtijden ben ik wel met je eens maar daar gaan ze vast nog iets op vinden :)

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

• Sneezzer
Ik begrijp dat mensen de ene MMO met de andere vergelijken.

Maar om te beginnen dat je de ene Buglijst naast de andere kunt leggen is compleet nutteloos.... dat zou betekenen dat er in het ontwerp van de code overlap zit mét dezelfde fouten (de kans hierop is vrij klein gezien het leeftijdsverschil).

En mbt. CS, ik denk dat ze worden overladen met kleine en grote meldingen, ik verwacht ook niet dat alles op de juiste manier (in mijn ogen) afgehandeld kan worden. Ik durf bijna niet te geloven dat een andere game of software product dat op zo'n grote schaal wordt uitgerold wél goede ondersteuning kan bieden aan alle klanten direct na de launch.

Ben wel met je eens dat er zeker nog werk te doen is.

Ik vind persoonlijk het aantal loadscreens niet storend, maar wel dat de loadscreens zo lang duren.
Als ik warzones ga spelen plaatst ik mijn char altijd in mijn vliegtuig aangezien die het snelste geladen wordt.

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Sneezzer schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 14:07:
Ik begrijp dat mensen de ene MMO met de andere vergelijken.

Maar om te beginnen dat je de ene Buglijst naast de andere kunt leggen is compleet nutteloos.... dat zou betekenen dat er in het ontwerp van de code overlap zit mét dezelfde fouten (de kans hierop is vrij klein gezien het leeftijdsverschil).

En mbt. CS, ik denk dat ze worden overladen met kleine en grote meldingen, ik verwacht ook niet dat alles op de juiste manier (in mijn ogen) afgehandeld kan worden. Ik durf bijna niet te geloven dat een andere game of software product dat op zo'n grote schaal wordt uitgerold wél goede ondersteuning kan bieden aan alle klanten direct na de launch.

Ben wel met je eens dat er zeker nog werk te doen is.

Ik vind persoonlijk het aantal loadscreens niet storend, maar wel dat de loadscreens zo lang duren.
Als ik warzones ga spelen plaatst ik mijn char altijd in mijn vliegtuig aangezien die het snelste geladen wordt.
Het valt mij op dat mensen met oude hardware flitsende resultaten verwachten. Ik heb zelf echt geen last van lange laadtijden. Als je dit wel hebt, dan zal je je pc moeten upgraden.

De punten die genoemd worden als min-punten vind ik wel erg ' bij de buren is het gras groener ' en niet echt iets constructiefs.

@ Hierkomik:

Volgens mij wil jij dat het spel voor je nadenkt, zodat je zelf niet meer na hoeft te denken?

Anyways, er zijn een aantal dingen die lastig zijn in het spel.

- Companions die verdwijnen als je ze gesummoned hebt
- Issue's met weergave van dode mobs
- problemen met looten waardoor het loot lampje blijft branden
- diverse graphische groene belichting over landschappen.

Je zegt dat je bij Ashenvale trouwens had dat het mooi was, heb je details hier al eens op max gezet en gekeken hoe gedetailleerd het al is zonder AA? Als je alles max hebt, dan bewegen zelfs de gras/plantjes op de vloer mee. Haar van personen zijn losse dingen en niet een 'muts'.

@ hier beneden, ik haal diezelfde laadtijden met een hdd. En dat is toch niet zo ernstig lang wachten? ken genoeg games waar je langer naar de tips zit te kijken hoor :)

[ Voor 4% gewijzigd door Dakreal op 17-01-2012 14:40 ]

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

• maniak
Het valt mij op dat mensen met oude hardware flitsende resultaten verwachten. Ik heb zelf echt geen last van lange laadtijden. Als je dit wel hebt, dan zal je je pc moeten upgraden.
Dude.. ik heb een Q9450, 8GB mem, 6850 1GB en draai SWTOR op een SSD.. ik verwacht dat mijn laadtijd niet meer dan 5 sec duurt.. hij duurt......... 30 sec!! Probeer dan maar eens van een planeet terug naar de fleet te gaan:

* Shuttle nemen naar de orbital station, laadtijd 5 sec
* Lange gang lopen naar je ship, laadtijd 15 sec.
* Vlieg naar de fleet, laadtijd 30 sec.
* Loop naar de lift, laadtijd 5 sec

al met al heb ik bijna 1 minuut aan laadtijd gehad om een NPC te spreken die me vervolgens weer terug wijst naar de planeet, hup.. weer 1 min laadtijd..

• Naip
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-01 19:39
Denk zelf dat dit een server issue is, die lange laadtijden. Tenminste bij mijn pc zie ik gewoon dat die 10 seconden ofzo helemaal niks doet en daarna pas weer verder laadt, alsof die aan het wachten is op de server.
Specs zijn ruim voldoende.

• Hydra
Hierkomik schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 13:57:
Plus by WoW wisten ze dat er veel bugged was en niet werkte, en kreeg je als compensatie extra dagen bij je subscription. Dat heb ik Bioware nog niet zien doen.
Blizzard heeft alleen compensatie gegeven voor tijden dat het niet speelbaar was. Mensen zitten weer met een lekkere roze bril te kijken.

• ToasterxD
  • Laatst online: 30-01 12:25
Was er nou een Sith side guild van Tweakers.net op The Red Eclipse? Zit nu op Bloodworthy, maar lijkt me ook leuk om ook in een NL guild te zitten.

Edit: eerst zoeken dan posten. Laat maar! =)

[ Voor 14% gewijzigd door ToasterxD op 17-01-2012 14:50 ]

[img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/173.199.108.129:3084/b_560_95_1.png[/img]

• Verderf
Yep, Empire of Tweakers :)

• GrumpyGamerDad
  • Laatst online: 30-01 10:28
ToasterxD schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 14:49:
Was er nou een Sith side guild van Tweakers.net op The Red Eclipse? Zit nu op Bloodworthy, maar lijkt me ook leuk om ook in een NL guild te zitten.

Edit: eerst zoeken dan posten. Laat maar! =)
the Empire of Tweakers
Guild website : http://www.gotswtor.nl/home

Spuit 11

[ Voor 2% gewijzigd door GrumpyGamerDad op 17-01-2012 14:57 . Reden: te laat en foutje ]

http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang

• maniak
Naip schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 14:42:
Denk zelf dat dit een server issue is, die lange laadtijden. Tenminste bij mijn pc zie ik gewoon dat die 10 seconden ofzo helemaal niks doet en daarna pas weer verder laadt, alsof die aan het wachten is op de server.
Specs zijn ruim voldoende.
Dat en een hoop is nog single core.. dus mijn quadcore heeft niet zoveel zin.
maniak schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 14:36:
Dude.. ik heb een Q9450, 8GB mem, 6850 1GB en draai SWTOR op een SSD.. ik verwacht dat mijn laadtijd niet meer dan 5 sec duurt.. hij duurt......... 30 sec!! Probeer dan maar eens van een planeet terug naar de fleet te gaan:

* Shuttle nemen naar de orbital station, laadtijd 5 sec
* Lange gang lopen naar je ship, laadtijd 15 sec.
* Vlieg naar de fleet, laadtijd 30 sec.
* Loop naar de lift, laadtijd 5 sec

al met al heb ik bijna 1 minuut aan laadtijd gehad om een NPC te spreken die me vervolgens weer terug wijst naar de planeet, hup.. weer 1 min laadtijd..
De fleet laad hier nog iets sneller in dan planeten, Nar Shadaa of Aldaraan duren een eeuwigheid (voor mn gevoel :P). Maarja, op fleet heb je weer een erg trage Alt-tab switch.

Laadschermen lijken altijd vast te zitten op 20% waar er een tijd helemaal niks gebeurd, na een halve minuut ofzo begint het dan weer door te laden. Heel vreemd.
Metalkai schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 15:08:
Laadschermen lijken altijd vast te zitten op 20% waar er een tijd helemaal niks gebeurd, na een halve minuut ofzo begint het dan weer door te laden. Heel vreemd.
tijd voor een betere pc :P

TheS4ndm4n#1919

Lijkt me niet, mijn pc is nog perfect in staat alle games van tegenwoordig op maximale settings te draaien.
Metalkai schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 15:19:
[...]

Lijkt me niet, mijn pc is nog perfect in staat alle games van tegenwoordig op maximale settings te draaien.
een SSD dan

TheS4ndm4n#1919

• Sneezzer
kan goed zijn.
Het probleem is serversided voor een groot deel. Je PC staat gewoon op antwoord te wachten.

Sneezzer schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 15:20:
kan goed zijn.
Het probleem is serversided voor een groot deel. Je PC staat gewoon op antwoord te wachten.
dat lijkt me sterk. dat zou een lagspike van 30 sec zijn. en toevallig alleen met laden?

TheS4ndm4n#1919

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:59

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Ik heb er ook last van hoor.

Dit dus.

• gr33n
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09-2024
Meeste hebben hier last van, en het is inderdaad server side. Mensen met SSD schijven hebben er ook last van.

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01-2025
Ik geloof ook niet dat het puur met de hardware van de cliënt PC's te maken heeft. Bij het terugkomen van PvP op bepaalde planeten heb je bijv. ook ineens abnormaal lange laadtijden. (Belsavis o.a.) Als ik normaal inlog dan is dat veel vlotter.

• Sneezzer
RocketKoen schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 15:21:
[...]

dat lijkt me sterk. dat zou een lagspike van 30 sec zijn. en toevallig alleen met laden?
Hoeft helemaal geen lagspike te zijn hoor.
Kan bijvoorbeeld ook zijn dat de server een bult info verzameld en dan in 1 burst terug stuurt ipv constant kleine brokjes.

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-01 15:03
Hierkomik schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 13:09:

.
De zones zijn inderdaad eenegzins teleurstellend. Totdat ik op Taris/Tatooine/Alderaan kwam. Echt geweldig.

Qua customer support:

Sinds headstart 8 tickets gehad, -> Binnen uur allemaal reactie

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-01 13:41

Dhrax

Prog Lord

De client is verre van geoptimaliseerd en mensen met monster pc's klagen ook over lage FPS en lange laadtijden.

Ik vind dit toch wel een prio punt, ben benieuwd in hoeverre Bioware dit op de rit gaat krijgen ;)

• Hierkomik

Hierkomik

Zo dan...

Het gaat mij niet echt hoe lang de laadtijden zijn, maar dat ik denk dat het design gewoon beter kon. Iedereen die het spel speelt zal wel denken 'dat ze daar niet aan gedacht hebben, het spacestation overslaan en direct naar de planeet'. In ieder geval na de eerste keer dat je de shuttle hebt genomen en het station in principe overbodig is behalve voor een paar storylines (waar ze dan op de galaxy map een aparte entry voor hadden kunnen maken)
En bij mij laadt het allemaal vrij snel, dat is het probleem ook niet.

De ene buglijst naast de andere neerleggen is ook niet de bedoeling (inderdaad omdat code anders is). De lijst met issues wel. Als Philips als eerste met een HD tv op de markt komt en het beeld is niet fantastisch, maar na een paar jaar wel, en er komt 3 jaar later een concurrent op de markt die er weer crappy uitziet, dan zegt men ook niet 'dat kan wel, het is vast wel gefixed met een bugfix in de toekomst'. Natuurlijk gaat dat gebeuren, maar het product voelt zo wel half af en je wilt toch spelen. Spelen met ergernisjes (hoe klein dan ook) gaat toch zorgen voor mensen die stoppen (lees de laatste 10 pagina's maar).

Begrijp me niet verkeerd, ik vind de story echt geweldig en blijf dus ook zeker nog even subscribed, maar de ergernisjes stapelen zich wel op. En Bioware is toch iemand die ik zelfs hoger in het vaandal had dan Blizzard. Dat ze toch in dezelfde valkuilen vallen is op zijn minst verrassend.

• corset
Hierkomik, ik ben het in zekere zin met je eens. Maar ik denk ook wel dat mensen letterlijk veels te veel klagen en een gevoel hebben dat alles perfect moet zijn om precies aan hun eisen te voldoen.

WoW heeft ook eindeloze bugs, en daar hoor je ook persoon na persoon over dat ze ermee stoppen. Maar alleen omdat SWTOR nieuw is wordt er gelijk naar uitgehaald. Beetje jammer.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

Hierkomik schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 16:03:
Het gaat mij niet echt hoe lang de laadtijden zijn, maar dat ik denk dat het design gewoon beter kon. Iedereen die het spel speelt zal wel denken 'dat ze daar niet aan gedacht hebben, het spacestation overslaan en direct naar de planeet'. In ieder geval na de eerste keer dat je de shuttle hebt genomen en het station in principe overbodig is behalve voor een paar storylines (waar ze dan op de galaxy map een aparte entry voor hadden kunnen maken)

De ene buglijst naast de andere neerleggen is ook niet de bedoeling (inderdaad omdat code anders is). De lijst met issues wel. Als Philips als eerste met een HD tv op de markt komt en het beeld is niet fantastisch, maar na een paar jaar wel, en er komt 3 jaar later een concurrent op de markt die er weer crappy uitziet, dan zegt men ook niet 'dat kan wel, het is vast wel gefixed met een bugfix in de toekomst'. Natuurlijk gaat dat gebeuren, maar het product voelt zo wel half af en je wilt toch spelen. Spelen met ergernisjes (hoe klein dan ook) gaat toch zorgen voor mensen die stoppen (lees de laatste 10 pagina's maar).

Begrijp me niet verkeerd, ik vind de story echt geweldig en blijf dus ook zeker nog even subscribed, maar de ergernisjes stapelen zich wel op. En Bioware is toch iemand die ik zelfs hoger in het vaandal had dan Blizzard. Dat ze toch in dezelfde valkuilen vallen is op zijn minst verrassend.
Ik speel nu al een paar weken Swtor en ik ben serieus nog geen enkele bug tegen gekomen waardoor ik de neiging had om te stoppen met spelen.

Lange laadtijden maakt me niks uit kan ik mooi even alt-tabben en als je op de planeet zit hoef je er toch niet meer vanaf voordat je naar de volgende gaat?

Dat de planeten er saai uitzien vind ik nog wel meevallen alles ziet er gewoon goed uit en ikzelf vind het er ook mooi uitzien .

en een game vergelijken met een tv fabrikant gaat ook niet echt op;)

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Hierkomik schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 16:03:

Welke valkuilen heb je het over? Maak eens een concrete lijst, want volgens mij maak jij je echt druk om de kleinste dingen.

Over het reizen en de space stations, ik vind dat juist waarde toevoegen aan de omgeving. Ja, het is nasty dat je erdoorheen moet lopen. Maar ik vind het best logisch dat er ruimte stations om een planeet heen draaien en dat je daar eerst op binnenkomt ipv dat je rechtstreeks door gaat naar de planeet. Voegt wat mij betreft gewoon wat toe aan een bewoond zwaar geavanceerde toekomst.

En heb product is zeker niet half af, maar zoals ik net al zei, maak een lijstje met wat je niet zint, ik ben benieuwd wat je allemaal opnoemt. Dan gaan we het dus niet over bugs hebben, maar over game design.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

• corset
IlIlIlIlIl schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 16:16:
[...]

Ik speel nu al een paar weken Swtor en ik ben serieus nog geen enkele bug tegen gekomen waardoor ik de neiging had om te stoppen met spelen.

Lange laadtijden maakt me niks uit kan ik mooi even alt-tabben en als je op de planeet zit hoef je er toch niet meer vanaf voordat je naar de volgende gaat?

Dat de planeten er saai uitzien vind ik nog wel meevallen alles ziet er gewoon goed uit en ikzelf vind het er ook mooi uitzien .

en een game vergelijken met een tv fabrikant gaat ook niet echt op;)
En hier ben ik het dus compleet mee eens. Geweldige post.

• Hydra
IlIlIlIlIl schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 16:16:
Same. Het is voor mij meer dat ik klaar ben met het genre. Het spel zelf zit wat mij betreft rock-solid in mekaar.

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

Hydra schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 16:47:
[...]

Same. Het is voor mij meer dat ik klaar ben met het genre. Het spel zelf zit wat mij betreft rock-solid in mekaar.
Ik ken het probleem, jaren gewacht op BF3 en na een maand ben ik het spel helemaal zat.

Het enigste wat ik irritant vind in swtor, companion die met je wil praten dus ik ga naar een cantina, daar aangekomen wil die companion ineens niet meer praten dus ik ga weer terug naar me quests, daar aangekomen wil me companion ineens weer praten |:(

[ Voor 28% gewijzigd door Streepje op 17-01-2012 16:59 ]

• Hierkomik

Hierkomik

Zo dan...

Ik zal hier wat dingen opnoemen, naast wat eerder is genoemd door Dakreal;
- Companions die verdwijnen als je ze gesummoned hebt
- Issue's met weergave van dode mobs
- problemen met looten waardoor het loot lampje blijft branden
- diverse graphische groene belichting over landschappen.
- Quest in Belsavis om artifact te looten (5) en jedi te doden (10?). Het is een heroic 4 man. Je kunt als groep maar 5x een chest openmaken en ze despawnen binnen 20 sec. Meerdere malen voorgekomen dat iedereen in de groep blijft steken op 3/4 items omdat ze even uit range waren en niet op tijd konden looten.
- Nodes bug (nu gefixed)
- Bug op Ilum met de jedi artifacts.
- Flashpoint; The False Emperor, als je de laatste baas doodmaakt en je neemt de lift disconnect je en bug je in cyberspace als je terug inlogt (gelukkig werkt zone-out, maar flight pass dus bijvoorbeeld niet)
- Flashpoint The Foundry; laatste boss bleef steken op 5% HP en kon niet dood.
- Meerdere keren door de aarde gevallen en doodgegaan, en vast komen zitten in scenery (zelfs op een kleine paddestoel)
- Kan flashpoint niet in met groep omdat er iemand 'niet op dezelfde phase zit'.(workaround is er wel maar kost veel tijd)
- 2x gehad dat ik companions er opuit stuurde voor een lange custom crewskill missie (van item), maar als ik terug inlog na 1,5 zijn ze al terug, en de missies weer in mijn log.
- als ik de hotbar switch in combat is de cooldown van skills niet correct weergegeven (een skillbar is mijn dps, de andere heal. In FP's gebruik ik alleen heal, tijdens solo beiden), klikken lukt dan wel als de skill van cooldown is, ook al is visueel de skill nog niet beschikbaar op de bar (balkje nog niet onderaan).
- als je van mount af een questline doet, summoned je companion niet altijd gelijk. Je moet dus eerst dismounten, wachten op je companion en dan pas gaan praten. (misschien wel logisch vanuit RP standpunt, maar ik vergeet het vaak, moet dan weer het gesprek cancellen etc).
- companion soms niet te summonen omdat een andere companion op crew skill mission is en er boven het companion portrait een timer staat (CTRL+U 2x is workaround)
- textures van quest mob/companion headpiece e.d. niet geïmplementeerd (zie je in cutscenes soms)
- mount delay

Dat is van de top of my head.
Ja, een aantal van deze bugs zijn kleine dingen en er zijn workarounds, maar doe nou niet of er weinig bugs zijn, en of dit niet al lang bekend was tijdens beta.

En ja, flight station is game-design, geen bug. Maar niet een hele logische. Nogmaals, de optie om zelf er wel heen te gaan als je wilt is prima. Je geeft aan dat het sfeer geeft, misschien zijn er wel mensen die willen roleplayen dat ze direct naar de planeten vliegen, explorers ofzo. Het is hoe dan ook een design keuze die vanuit gameplay perspectief in ieder geval niet heel efficient is.
Nog meer game-design dat ik niet heel logisch vindt;
- reverse engineering is volledig random; wanneer je er een krijgt en welk recipe je krijgt.
- items van crafting zijn inferieur vergeleken met de makkelijk te krijgen Ilum items.
- niet alle armor sets lijken compleet geimplementeerd in de game en te droppen.
- omgevingen zoals jungles voelen 'kaal'/niet epic (de planeten die juist onherbergzaam moeten zijn, zijn dan wèl weer heel goed; Tatooine en Hoth.)

Ik hou er even bij op.
En mensen PLEASE lees wat ik schrijf; ik blijf nog even subscriben want ik denk dat er nog veel aan te passen is en niet alles is even urgent. Maar ga alsjeblieft niet doen alsof SW heilig is en we dit spel eeuwig moeten supporten omdat we het een kans moeten geven. De waarheid is het midden; een kans ja, maar ze moeten het wel waarmaken bij Bioware.
That's it for me. Ik ga vandaag in ieder geval niet meer reageren in dit topic, want het moet geen flamewar worden.

Niemand heeft gezegt dat er geen bugs in voorkomen, alleen maar dat sommige ze nog niet opgemerkt hebben.
In games zullen altijd bugs zitten, in MMOs helemaal. Zelfs WoW heeft nog genoeg bugs.

• Morrar
  • Laatst online: 26-01 14:20
Ik ben het op veel punten wel met Hierkomik eens eigenlijk; wat mij betreft voelt de game ook nog niet echt gepolished aan. De loadscreens vind ik storend, met name omdat sommige echt onnodig zijn. De grafische glitches zijn soms ook best storend; als story-telling de main asset is van deze game is dat moeilijk serieus te nemen als bij 50%+ van de conversaties de oogbollen of textures missen.

Verder is de wereld heel erg geforceerd en gescript, maar tegelijkertijd ook weer niet gefaseerd... Tja dat vind ik toch een gemiste kans. Zeker omdat die andere MMO dat wel heeft (al was het daar vaak iets te veel van het goede). Ik vind dat je SW:TOR best met het huidige WoW kunt vergelijken (ipv met vanilla), want dat is gewoon wel de realiteit van nu. En men had er ook voor kunnen kiezen eerst wat langer door te ontwikkelen en een vollediger product af te leveren.

Meest storend vind ik echter toch wel de zeer gebrekkige UI; die is gewoon onhandig, traag en totaal niet aan te passen. Daarnaast zitten er talloze bugs in; muis valt weg, crew skills venster klopt meestel geen barst van, spells van companion resetten steeds, HP / resources worden niet goed weergegeven, NULL en _undefined dingen op de map, companion skill kun je niet verplaatsen of op een andere bar zetten, crew skill iconen vallen van bars, onduidelijk met links / rechts klikken, etc. True, het is niet zo knurftig als bijvoorbeeld Skyrim, maar ik speel nu een scoundrel healer en het is echt frustrerend. Vooral solo is het switchen tussen companion healen en beetje mee DPSen behoorlijk lastig. Ook voor echt serieus raiden kan ik me niet voorstellen dat je hiervan gelukkig wordt... Vergelijk dat eens met WOW waar alles super smooth en aanpasbaar is.

Het spel is wel in de beginfase, maar sommige bugs staan echt al wel open sinds tijdens de beta. Dat software altijd bugs heeft is ook een beetje een non-argument; het gaat er natuurlijk om hoe storen de bugs zijn. Bij SW TOR is echt behoorlijk meer ruimte voor verbetering dan bij WOW naar mijn idee. Maar goed, tegelijkertijd vermaak ik me wel heel prima met het spel! Dus het feit dat er kritiekpunten zijn betekent echt niet meteen dat het spel ruk is (integendeel; als een spel echt ruk is zou je niet eens de moeite nemen om minpunten op te pennen lijkt me). Ik vind het een beetje jammer om alle kritiek maar gelijk als 'gezeur' af te doen; het wil niet zeggen dat het spel geen potentie heeft. En bovendien, als jij wel plezier aan het spel beleeft dan is dat toch het belangrijkste? Het blijft een persoonlijke afweging lijkt me.

[ Voor 16% gewijzigd door Morrar op 17-01-2012 18:41 ]

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-01 20:48
Laten we wel wezen:

Het zou gewoon dom geweest zijn om de game NIET voor de kerst uit te brengen, met het extra geld, dat je in die periode internationaal kunt verdienen, kun je een heleboel extra ontwikkelingstijd kopen.

Zelfs al zou de game dit jaar STUKKEND beter uitgebracht zijn, dan zou dat waarschijnlijk voor de langere termijn een stuk ongezonder geweest zijn voor dit spel, durf rustig te stellen, dat de verkopen dan 10 a 30 percent lager geweest zouden zijn.

Nu kreeg je een hele lading spelers, die denken: goh, toch is een mmo proberen in de vakantie.

En ach, tuurlijk je komt wel allerlei foutjes tegen, maar om nou te zeggen, dat dat het plezier vermindert, neuh niet echt, lekker relaxed spel tot nu toe.

• maniak
Probleem is wel dat veel mensen HEEL VEEL uren hebben gespeeld waardoor ze veel sneller door de content gingen. Dit kan betekenen dat BW achter de feiten aan gaat lopen en nooit meer content kan opleveren dan de mensen weg kunnen spelen.

• Morrar
Tja kerstaankopen zie ik wel, maar ik denk dat het inderdaad een 'mixed blessing' is. Enerzijds natuurlijk een dikke opsteker, maar inderdaad gaan mensen als een dolle door je content heen en daarna moet een MMO zich echt gaan bewijzen.

Daarnaast heb je waarschijnlijk moeite om personeel te krijgen vanaf de kerstperiode tot tenminste het nieuwe jaar. Dat geldt voor zowel de ontwikkeling als de ondersteuning van het spel. Als er dus dingen misgaan, kan daar weinig mee / aan gedaan worden. Dat laat niet echt een goede indruk achter.

Het risico nu is dat iedereen er even aan snuffelt en het dan weer aan de kant zet omdat het toch net niet is wat ze zoeken en / of omdat ze het levellen wel gezien hebben. Mensen op 50 zijn zich nu een beetje aan het vervelen en verlaten in redelijke aantallen het spel. Zelf ben ik aan een alt begonnen, maar de replay value is echt niet heel hoog.

Uiteindelijk is het een beetje een afweging tussen korte en lange termijn. Ik moet nog helemaal zien hoe het op de lange termijn uit gaat pakken. Ik ben nog niet overtuigd voor de lange termijn. Ik speel het nu als single player spel met af en toe een multiplayer instance er tussendoor. Echt een sterke community mis ik nog wel een beetje.

[ Voor 30% gewijzigd door Morrar op 17-01-2012 19:25 ]

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-01 07:31

Poekie McPurrr

Mreoww~

Replay value is inderdaad laag, je zal ondanks je job-quests toch weer door dezelfde gebieden moeten. Het had Bioware gesierd als ze bv voor elke 5 levels een drietal verschillende locaties hadden gemaakt. Of, en daar hoop ik nog steeds op, Tie/Xwing achtige missies (zoals in die oude games van Lucasarts). Dan kun je kiezen, of met pootjes op de grond levellen of lekker de ruimte ingaan (maar dan niet zoals onrails zoals nu dus).

Le Meow

Verwijderd

Maintenance is verplaatst naar de 18de dus.
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 21:05:
Maintenance is verplaatst naar de 18de dus.
Vind ik aardig van ze. ipv op mijn vrije dag zijn de servers down als ik op mn werk ben :P

TheS4ndm4n#1919

• Poekie McPurrr

Poekie McPurrr

Mreoww~

Hmm.. net getuige geweest van speedhack.. gast rende in een niet speeder zone op speeder snelheid. Kon helaas naam niet zien door z'n snelheid :/

edit: en nee, ook geen pad voor een taxi.

[ Voor 13% gewijzigd door Poekie McPurrr op 17-01-2012 21:25 ]

Le Meow

Poekie McPurrr schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 21:24:
Hmm.. net getuige geweest van speedhack.. gast rende in een niet speeder zone op speeder snelheid. Kon helaas naam niet zien door z'n snelheid :/

edit: en nee, ook geen pad voor een taxi.
niet toevallig een consular / sorc ?
die hebben een skill die ze een korte sprint geeft.

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Ik heb ook een video gezien van een speedhack tijdens Huttball.

• Poekie McPurrr

Poekie McPurrr

Mreoww~

Leek op een bountyhunter, en een sprint ok, maar niet over hele indoor area :/

Le Meow

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

ik zat gister bij een gast in een potje huttball die non stop scoorde vanwege zijn speedhack

zelf nog geen cheaters tegengekomen.
wel in general chat gehoord over iemand die door de barier wist te komen pre-game in voidstar, en zo de bom kon planten voor de defenders uit hun hokje waren.

Of dat waar is weet ik niet, en als het waar is kun je er op rekenen dat je redelijk snel een ban hebt.

TheS4ndm4n#1919

Spacebattles worden al tijdje gefarmed, de spawn is namelijk 90% statisch, 1x goeie record maken van muis en je kan het continue afspelen.

Verwijderd

SinergyX schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 23:32:
Spacebattles worden al tijdje gefarmed, de spawn is namelijk 90% statisch, 1x goeie record maken van muis en je kan het continue afspelen.
Dat meen je niet xp :D Maar die tokens die je kunt farmen zijn er toch alleen maar om upgrades voor je schip van te kopen?

Ik moet zeggen dat het btw heel erg makkelijk is om the pvp farmen/levelen, je loopt als stealther gewoon ergens in het veld en je blijft gewoon AFK tot de match voorbij is. Zoeizo altijd prijs (Credits + Valor + recommendations + XP + Gear gaat nooit stuk + geen tijd verspilling in de zin van rond rennen op verschillende planeten + EASY goeie pvp gear) Er is geen AFK vote option dus niemand kan wat doen behalve klagen, hopelijk lossen ze dit snel op.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2012 01:44 ]

• MrVegeta
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 01:34:
en je blijft gewoon AFK tot de match voorbij is.
Moet je hopen dat je geen guildies tegenkomt :') Nogal wat drama.

Verwijderd

MrVegeta schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 01:58:
[...]

Moet je hopen dat je geen guildies tegenkomt :') Nogal wat drama.
Hahaha dat is waar :D
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 01:34:
[...]

Dat meen je niet xp :D Maar die tokens die je kunt farmen zijn er toch alleen maar om upgrades voor je schip van te kopen?

Ik moet zeggen dat het btw heel erg makkelijk is om the pvp farmen/levelen, je loopt als stealther gewoon ergens in het veld en je blijft gewoon AFK tot de match voorbij is. Zoeizo altijd prijs (Credits + Valor + recommendations + XP + Gear gaat nooit stuk + geen tijd verspilling in de zin van rond rennen op verschillende planeten + EASY goeie pvp gear) Er is geen AFK vote option dus niemand kan wat doen behalve klagen, hopelijk lossen ze dit snel op.
Die mensen report ik bij de GM als ik ze tegenkom...

TheS4ndm4n#1919

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-01 15:54
@ Morrar en Hierkomik

Een aantal van de dingen die jullie opnoemen staan in de lijst voor de patch van vadaag een anatal andere op de "todo" list wat m.i. betekend dat ze eraan werken maar het toch lastiger is dan verwacht.

SW:ToR met max 1 miljoen subs/spelers, net 1.5 maand uit vergelijken met WoW dat al 7 jaar draait en 11 miljoen subs had die allemaal "testen" vind niet dat je dat kan vergelijken.

In mijn eigen ervaring zijn er minder bugs dan in Rift, War en AoC bij de launch, ja ruimte voor verbetering zeker, annoying bugs ja zeker, maar om na 1 maand "live" al zo te gaan doen ..... ik snap het niet.

Probeer er lol in te hebben en als je dat niet hebt moet je wat anders gaan doen waar je wel plezier in hebt anders is het zonde van de tijd en energie.

---------------------

Gisteren weer even met mijn Sniper aan de gang gegaan 24 nu en ik heb op Balmorra alleen de storyline gedaan en op Nar'Shaddaa nog niets .... per Hammer Station/Athiss run bijna een volledig level omhoog gaan .......

Mercenary nu naar 18 en na Huttaa alleen nog maar instances/pvp gedaan gaat lekker zo ^^

Assassin teruggespect naar Tank nadat we bij onze EV run ineens met 3 tanks zaten :S (2 Jugg, 1 Sin) helaas had ik naast de beste Tank gear ook de beste DPS gear van de 3 en een DPS Sin is nu eenmaal meer dps dan een Vengeance Jugg. Hadden een healer mee die op Gharj niet bewoog en niet op eigen health lette ....... en met maar 1 healer is het voor een beginnende ops guild gewoon niet te doen .... faal.

met de 4 champions bags van gisteren heb ik er nu in totaal 17 gehad (ja is weinig weet ik maar ben niet zo'n pvp'er) en 48 Centurion tokens en 1 off hand token :/ mijn waardeloze luck bij loot drops neem gewoon weer het voortouw |:( |:(

Hopenlijk gaat dit volgende week beter.

[ Voor 7% gewijzigd door Ashrah op 18-01-2012 08:31 ]

• Blaim
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-12-2025

Blaim

Cashback kroket

Ik speel lekker veel verschillende characters tegelijk en ik vind de game prachtig. Mercenary op lvl 34, Sniper op lvl 31, Assassin op lvl 27 en ik ben nu bezig met m'n Sith Juggernaut (lvl 26). Binnenkort maar eens besluiten met welke character ik de eindplaneten voor het eerst in ga trekken.

Ik heb toch wel een paar klachten want ik kan alleen de classes spelen die lekker vloeiende combat hebben. Die skills hebben die je een beetje laten nadenken tijdens een gevecht op wie je het gebruikt. Vooral de Mercenary heeft veel skills die veel CC effecten hebben. En Mako natuurlijk.

Zo kan ik ook geen Trooper spelen want dat voelt gewoon niet zo fijn als een Bounty Hunter. Sommige skills hebben langere animaties, doen er langer over voordat ze damage doen (Death From Above vs. die Artillery Shot bijvoorbeeld). Nu is op m'n Sith Juggernaut het enige storende dat Riposte soms niet werkt als ik het ná een skill met een lange animatie gebruik.

Ennn de client is nog niet helemaal optimaal. Na 2-3 uur spelen begint m'n geheugen vol te lopen en speelt het allemaal niet meer zo lekker als ik net de client heb opgestart. Na 4 uur krijg ik best vaak een crash to desktop. Dan hoor ik m'n compu de ram bankjes leeggooien en dan ga ik weer van 90-95% fysiek geheugen bezet naar ~20%.

Maar het spel is zooo gaaf gevoiced.. en de verhaallijnen zijn super. Als ik bij mezelf na ga dat ik tijdens een verhaalmission cutscene ding denk 'Wat is die Lord Baras toch een martelende idioot' of al die sterke en verschillende female support characters als Mako, Vette en Kaliyo. Die steken vet goed in elkaar. Kaliyo de psycho, Mako het lieve meisje in het verkeerde vak, Vette het voormalige slaafmeisje met te grote muil. Ik blijf nog wel even spelen.
Wilsaam is toch mijn favo female support geworden :D

• Teunis
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-01 21:53
Gisteren weer verder gegaan op mijn Marraurder, na mijn class quest op Taris nu 36.
Speel nu in Annihilation spec, is waar dat de level 40 skill echt so'n big deal is ?
Nu lijkt beetje TBC prot paladin speel zonder de survivability. (aka geen deuk in pakje boter slaan)

Voor mijn merc is de Heatseeker een spell die nauwelijk gebruik om dat gewoon zonde van heat is.
(zal wel bugged zijn)

Had wel fijn geweest als ook andere planeten had kunnen levelen, na toon 2 heb toch echt wel elk hoekje van de planeet gezien.
Al zijn class-chain wel allemaal zeer cool/leuk om te doen.

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

• Sneezzer
Teunis schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 09:54:
Gisteren weer verder gegaan op mijn Marraurder, na mijn class quest op Taris nu 36.
Speel nu in Annihilation spec, is waar dat de level 40 skill echt so'n big deal is ?
Nu lijkt beetje TBC prot paladin speel zonder de survivability. (aka geen deuk in pakje boter slaan)
Geen idee wat je bedoeld...
Voor mijn merc is de Heatseeker een spell die nauwelijk gebruik om dat gewoon zonde van heat is.
(zal wel bugged zijn)

Had wel fijn geweest als ook andere planeten had kunnen levelen, na toon 2 heb toch echt wel elk hoekje van de planeet gezien.
Al zijn class-chain wel allemaal zeer cool/leuk om te doen.
(lees je post even door voordat je op versturen drukt, ik ben nog niet helemaal wakker en moest erg veel moeite doen om je te begrijpen...)

Ik denk dat als je meerdere toons gelijk op speelt, je inderdaad vaak op dezelfde plekken zult komen.
Maar als je er wat langer de tijd tussen laat (spel is net een maand uit), je de meeste punten weer bent vergeten en je weer kunt grinneken om de voice-acting _/-\o_

• Morrar
Ashrah schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 08:26:
Probeer er lol in te hebben en als je dat niet hebt moet je wat anders gaan doen waar je wel plezier in hebt anders is het zonde van de tijd en energie.
Heb ik ook volop hoor :-) De minpuntjes van het spel wegen vooralsnog lang niet op tegen de lol die ik er aan beleef. Het zouden meer dingen zijn die op de lange termijn een rol zouden kunnen spelen.

Heb zelf nu een Shadow tank op 50 en een Scoundrel healer op 30. Moet zeggen dat ik met m'n tank echt heel veel solo heb gespeeld en probeer nu met mijn healer meer sociaal bezig te zijn. Healen bevalt echt goed tot nu toe. Het is best uitdagend en het systeem met twee resouces (energy en upperhand procs) is echt leuk bedacht. Merk overigens tot level 30 dat zo'n beetje alle DPS als tank eindigt en dat je dus je heals goed moet verspreiden en plannen. Dat maakt het minder makkelijk te managen maar ook wel uitdagender.

Als tank heb ik nog niet veel groepsdingen gedaan, mede omdat je als tank toch meer verantwoordelijkheid hebt. Wat ik getankt heb ging eigenlijk wel dikke prima, maar ben toch nog niet heel comfortabel ermee. Vind Shadow tanking wel aardig uitgewerkt met de defensieve cooldowns maar momenteel toch net iets minder fun dan healen. Denk dat ik dus eerst m'n Scoundrel naar 50 ga brengen en dan weer eens m'n tank erbij ga pakken.

/dagboek :)
Daarbij komt ook nog dat quest-givers vaak andere dingen zeggen als je een andere class bent. Het is misschien niet zo'n groot verschil, maar ik merk wel dat ik gewoon alle conversaties weer afluister in het geval dat ze wel wat anders zeggen.
Metalkai schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 10:08:
Daarbij komt ook nog dat quest-givers vaak andere dingen zeggen als je een andere class bent. Het is misschien niet zo'n groot verschil, maar ik merk wel dat ik gewoon alle conversaties weer afluister in het geval dat ze wel wat anders zeggen.
Het is iig wat beter uitgewerkt dan wow:
Hi [class], its been a while since we have seen a [race] in our village.

TheS4ndm4n#1919

• Morrar
Ennnn.... Je kunt per klasse natuurlijk heel andere wegen bewandelen. Mijn Jedi was zo kuis als maar kan, terwijl mijn smuggler flirt met alles wat los en vast zit (en vrouwelijk is natuurlijk) :+
De niet-class quests is gewoon spatie rammen en random 1/2 doen, die heb ik allemaal iets te vaak, iets te veel gezien. Je zou toch verwachten bij de 5de keer 1 of andere sataliet toren niet meer neer hoeft te worden gehaald of dat ze nu wel genoeg data hebben ontvangen :P

Morrar schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 10:11:
Ennnn.... Je kunt per klasse natuurlijk heel andere wegen bewandelen. Mijn Jedi was zo kuis als maar kan, terwijl mijn smuggler flirt met alles wat los en vast zit (en vrouwelijk is natuurlijk) :+
Oh ik heb dat precies andersom :P
Mijn smuggler (man) heeft op elke planeet wel een schatje O-)
Maar met mn jedi knight (vrouwtje) flirten met mannen vind ik toch wat minder. Ze is wel een stuk leuker om te zien. Ook SWTOR houdt zich aan het cliche dat een bikini telt als heavy armor :*)

TheS4ndm4n#1919

Pagina: 1 ... 44 ... 88 Laatste

Let op:
Oeverloze discussies over maintenance van de servers is niet interessant en nogal zinloos, laat dit dan ook achterwege.