Verwijderd

Nieuwe patch, en nu nog maar tussen de 8 en 15 fps in warzones en tussen de 15 en 37 @ emperial fleet.

Ik denk dat ik mijn geheugen moet uit gaan breiden ik merk dat swtor ongeveer 2 gb van mijn 4 gb inpikt.
Daarnaast staat mijn processor op 75% constant te werken.

Zoiezo vaag dat het niet uitmaakt welke resolutie ik kies, of ik alle settings high of low zet de fps blijft het zelfde. gemiddeld rond de 20 - 30 fps. en enorme verschillen in fps soms 80 en dan ineens 15 en dan weer steady rond de 20 en dan weer hoger.

Het lijkt dus dat de bottleneck ergens anders ligt dan de graka, wat gek zou zijn want volgens mij zijn de videokaarten tegenwoordig niet meer afhankelijk van cpu en ram geheugen :/

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2012 12:58 ]

Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 12:57:
Nieuwe patch, en nu nog maar tussen de 8 en 15 fps in warzones en tussen de 15 en 37 @ emperial fleet.

Ik denk dat ik mijn geheugen moet uit gaan breiden ik merk dat swtor ongeveer 2 gb van mijn 4 gb inpikt.
Daarnaast staat mijn processor op 75% constant te werken.

Zoiezo vaag dat het niet uitmaakt welke resolutie ik kies, of ik alle settings high of low zet de fps blijft het zelfde. gemiddeld rond de 20 - 30 fps.

Het lijkt dus dat de bottleneck ergens anders ligt dan de graka, wat gek zou zijn want volgens mij zijn de videokaarten tegenwoordig niet meer afhankelijk van cpu en ram geheugen :/
Standaard vraag: Heb je Shadows al helemaal uitgezet? Dus niet alleen op Low, maar echt helemaal uit. Voor veel mensen scheelt het enorm.
Ook schijnt er een memory leak in het spel te zitten, na een paar uur spelen neemt het zoveel geheugen in beslag dat je eigenlijk het spel moet force-crashen en opnieuw opstarten.

Verwijderd

Metalkai schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 12:59:
[...]

Standaard vraag: Heb je Shadows al helemaal uitgezet? Dus niet alleen op Low, maar echt helemaal uit. Voor veel mensen scheelt het enorm.
Ook schijnt er een memory leak in het spel te zitten, na een paar uur spelen neemt het zoveel geheugen in beslag dat je eigenlijk het spel moet force-crashen en opnieuw opstarten.
Force-choken schijnt beter te werken >:)

Verwijderd

uiteraard die staat standaard uit, anders is het spel onspeelbaar.
Het is enorm schrijnend dat BF3 vloeiend weg speelt op deze bak met de settings op medium/high op de hoogste resolutie.

Het voor mij + een lag festijn 180ms vrij irritant in WZ`S :D

• Ilantir
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-02-2025
Over die memoryleak; dat herken ik wel. Ik heb 4 GB RAM en na 3/4 uur spelen, zeker als ik van planeet wissel, moet ik even opnieuw opstarten.
Hoe is trouwens de performance met een SSD? Ik hoor mijn HD wel aardig kraken, dus ik denk dat daar wel winst te halen is, maar heb ook weer gelezen dat het eigenlijk voor SWTOR niet zoveel scheelt. Ervaringen?

Hoeveel vragen jullie trouwens voor jullie gevonden items? Ik vind nogal wat Orange gear tussendoor maar weet niet goed voor hoeveel het verkoopt. Level 29 chest verkoopt niet voor 10k, maar dat was wel wat de GTM adviseerde. Ik gok maar wat. Level 10-20 gear = 2k, 20-30 = 5k, 30-40 = 10k en 50 = 15-20k?

• Yvilthi
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-10-2023
Hoeveel vragen jullie trouwens voor jullie gevonden items? Ik vind nogal wat Orange gear tussendoor maar weet niet goed voor hoeveel het verkoopt. Level 29 chest verkoopt niet voor 10k, maar dat was wel wat de GTM adviseerde. Ik gok maar wat. Level 10-20 gear = 2k, 20-30 = 5k, 30-40 = 10k en 50 = 15-20k?
het is maar net wat de gek ervoor geeft.,
Als er soortgelijke lvl 29 items opstaan voor 40k ga ik daar 5 - 10% onder zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door Yvilthi op 12-01-2012 13:46 ]

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-01 22:09
Metalkai schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 12:59:
[...]
Ik herken het ook. Na een uur of zo gespeeld te hebben, ging het spel ontiegelijk "laggen", ofwel, het veranderde in een diavoorstelling. Toevallig moest ik op dat moment even iets in mijn browser opzoeken. Dus ik vanuit het "laggende" spel geALT+TABt, browserding gedaan en weer terug naar het nog steeds draaiende spel. het schetste mijn verbazing dat het spel opeens niet meer laggde en het zo weer een uur volhield.

Op dat moment dat ik het ontdekte, deed ik dat voortaan dus ook. Maar ja, om na elk uur te ALT+TABen is ook "lastig". Dus ben ik naar de instellingen gaan kijken en wat getweakt. Het draait nu als een zonnetje!

Instellingen:
- Vsync uit
- Bloom uit
- Shadows staat op LOW
- alle grafische instellingen verder op HIGH
- camera draaisnelheid (of zoiets) op 0%

Ik heb die vsync en bloom wel eens weer aangezet en dan kwam die lag terug. Het had in mijn geval dus daar mee te maken.

Verwijderd

Beter zet je shadows helemaal off, scheelt enorm. Ze voegen toch niet veel toe imo.

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-01 11:44
Ik heb alles op z'n hoogst staan en nooit last van lag of frame drops. Spel speelt als ene zonnetje. Is ook qua graphics niet echt high-end, dus moet ook wel op een modern systeem soepel lopen lijkt me...

• Quartant
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-03-2025
KarlMarX schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 13:55:
Ik heb alles op z'n hoogst staan en nooit last van lag of frame drops. Spel speelt als ene zonnetje. Is ook qua graphics niet echt high-end, dus moet ook wel op een modern systeem soepel lopen lijkt me...
1280x1024? :P
KarlMarX schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 13:55:
Het is best vreemd hoeveel verschil er zit tussen performance op verschillende systemen. Ik heb ook een high-end systeem, loopt overal zonder problemen op 60FPS, behalve op de Fleet, waar ik 20FPS krijg.
Nog vreemder is dat als ik V-sync uit zet, mijn FPS overal constant op 110FPS zit, zelfs op de Fleet. Snap dus niet helemaal waarom V-sync ervoor zorgt dat de performance op de Fleet slechter wordt.
Met V-sync uit spelen is echter ook niet echt een optie, want dan klinkt het alsof mijn videokaart aan het opstijgen is.

• Quartant
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-03-2025
Metalkai schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 13:58:
[...]

Het is best vreemd hoeveel verschil er zit tussen performance op verschillende systemen. Ik heb ook een high-end systeem, loopt overal zonder problemen op 60FPS, behalve op de Fleet, waar ik 20FPS krijg.
Nog vreemder is dat als ik V-sync uit zet, mijn FPS overal constant op 110FPS zit, zelfs op de Fleet. Snap dus niet helemaal waarom V-sync ervoor zorgt dat de performance op de Fleet slechter wordt.
Met V-sync uit spelen is echter ook niet echt een optie, want dan klinkt het alsof mijn videokaart aan het opstijgen is.
Dat heb ik dus nou ook.... misschien V-sync maar eens even uit zetten als ik thuis kom... Weet trouwens iemand al of er veel bugs zijn gefixt? of er al nieuwe zijn?

Verwijderd

Ik denk dat ze die performance problemen er nog wel uit halen, kan me niet voorstellen dat 25 fps gemiddeld in pvp normaal is voor een 965 op 3,8 en een 5850. (fps vrijwel hetzelfde op 1680x1050 als op 1920x1080)

Voor zover ik het heb gemerkt zit mijn cpu op de 50% te schommelen ook wel, het maximale gebruik wat het spel kan gebruiken.

• Shezzie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-01 10:41

Shezzie

Lekker hoor!

Ik heb een vergelijkbaar systeen, 955 op 3.2, 12Gb Ram en een 6850. Dit draait minimaal 30fps, gemiddeld 50 ongeveer. Welke server zit je? Ik op Bao-Dur, niet al te druk gelukkig.

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:48
Dit spel klinkt fantastisch en een overtreffende trap op WoW.
Ik heb de 2 voorlopers ook met veel plezier gespeeld dus wil deze ook!!!!!
Helaas heb ik minder game-tijd als een paar jaar geleden, en helemaal zit ik nooit meer achter m'n vaste pc.

Dusss ik overweeg een laptop om "on the road" te kunnen gamen.
Zijn hier mensen die TOR spelen op een laptop met 6720G2 of GT540m en die mij iets kunnen vertellen over de performance? (laptops die ik op het oog heb draaien 1366x768)
Die kaarten zitten vaak nog in de redelijk betaalbaare klapjappen.

Op zich maakt het mij niet uit om niet op high/max te spelen, maar het moet wel goed draaien.

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-01 11:44
Nee, op 1920x1200. Met v-sync aan.
Core i5 2500K met 8 GB ram en een 560GTX Ti.

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-01 13:41

Dhrax

Prog Lord

Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 14:03:
Ik denk dat ze die performance problemen er nog wel uit halen, kan me niet voorstellen dat 25 fps gemiddeld in pvp normaal is voor een 965 op 3,8 en een 5850. (fps vrijwel hetzelfde op 1680x1050 als op 1920x1080)

Voor zover ik het heb gemerkt zit mijn cpu op de 50% te schommelen ook wel, het maximale gebruik wat het spel kan gebruiken.
Met 25 fps zit je nog in de hogere regionen ;)

Ik begin er niet meer aan, met PVP en in de Fleet is het spel dramatisch traag ...

Verwijderd

Shezzie schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 14:12:
Ik heb een vergelijkbaar systeen, 955 op 3.2, 12Gb Ram en een 6850. Dit draait minimaal 30fps, gemiddeld 50 ongeveer. Welke server zit je? Ik op Bao-Dur, niet al te druk gelukkig.
Goluud corridor en daar is het ook redelijk rustig, merk wel dat op capture points dat die kanonnen toch wel een flinke impact hebben, op assault heb ik niet echt last van te lage fps terwijl daar iedereen op 1 punt geperst staat.
belfrink schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 14:23:
[...]

Met 25 fps zit je nog in de hogere regionen ;)

Ik begin er niet meer aan, met PVP en in de Fleet is het spel dramatisch traag ...
Gelukkig is het nog speelbaar, maar ik hoor ook van verschillende mensen die totaal andere configuraties hebben die dezelfde problemen hebben.

Ben benieuwd hoe het na de patch speelt.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2012 14:26 ]

Verwijderd

ik zelf draai met dezelfde videokaart 4gb geheugen en een amd athelon 3 nogwat en een standaard hd @ 75k. Volgens mij zou alles gedraaid moeten kunnen worden vanuit mijn gpu en geheugen op mijn 560 TI en zou het niet moeten uitmaken dat ik een athelon draai. hmmzzz

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Lynx schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 14:18:
Helaas heb ik minder game-tijd als een paar jaar geleden, en helemaal zit ik nooit meer achter m'n vaste pc.

Zijn hier mensen die TOR spelen op een laptop met 6720G2 of GT540m en die mij iets kunnen vertellen over de performance? (laptops die ik op het oog heb draaien 1366x768)

Op zich maakt het mij niet uit om niet op high/max te spelen, maar het moet wel goed draaien.
Ik speel het noodgedwongen op laptop omdat ik veel van huis ben voor mijn werk. Maar thuis is het toch echt wel de desktop. Al is het maar vanwege het scherm, ergonomie. Performance is wat minder maar de specs van mijn laptop zijn ook niet optimaal, je moet best wel een laptop kunnen vinden die de specs van het spel ideaal haalt dus dat lijkt me geen probleem.
Maar schaf dan meteen een muis/toetsenbord en standaard aan dan houd je dat spelen wat langer vol :D

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-01 14:24
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 14:27:
ik zelf draai met dezelfde videokaart 4gb geheugen en een amd athelon 3 nogwat en een standaard hd @ 75k. Volgens mij zou alles gedraaid moeten kunnen worden vanuit mijn gpu en geheugen op mijn 560 TI en zou het niet moeten uitmaken dat ik een athelon draai. hmmzzz
Ik ging van een Intel Q6600 met GTX560Ti Hawk naaar i72600K met GTX560Ti Hawk en dat maakte een wereld van verschil.

(Ik gebruik dan wel 2 beeldschermen, 1 voor de game andere beeld voor internet browser, msn etc.)

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 77G5, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Verwijderd

Ik vind een combatlog een absolute must.
Dps meter maakt me niet zoveel uit, maar ik weet dat dit de raiddps zeker zal verhogen als het komt.
Dat sommige mensen het leuk vinden om maar wat rond te klooien met spells is leuk, maar ik kan me inbeelden dat als je nightmare operations wil doen, je best wat rotaties kan testen, en het meeste uit je char halen. Ook bevordert dpsmeter de competitiviteit tussen mensen van dezelde spec.
Dit heeft helemaal niets te maken met elitair willen zijn.

Nu maakt het me ook allemaal niet veel uit, maar ik denk dat als swtor langer wil meegaan dan een jaar, addons (of een flexibelere ui met combatlog ) zeker nodig zijn.
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 15:46:
Ik vind een combatlog een absolute must.
Dps meter maakt me niet zoveel uit, maar ik weet dat dit de raiddps zeker zal verhogen als het komt.
Dat sommige mensen het leuk vinden om maar wat rond te klooien met spells is leuk, maar ik kan me inbeelden dat als je nightmare operations wil doen, je best wat rotaties kan testen, en het meeste uit je char halen. Ook bevordert dpsmeter de competitiviteit tussen mensen van dezelde spec.
Dit heeft helemaal niets te maken met elitair willen zijn.

Nu maakt het me ook allemaal niet veel uit, maar ik denk dat als swtor langer wil meegaan dan een jaar, addons (of een flexibelere ui met combatlog ) zeker nodig zijn.
Gokje, jij komt ook van WoW?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Hoe kom je daarbij ? :)

Maakt toch niets uit.
Imo is het in elke (mmo)rpg de bedoeling je char zo goed mogelijk te maken, en spellpriorities of rotaties zijn daar toch een groot deel van.

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2012 15:55 ]

• MicScott
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-06-2023

MicScott

.Grey.

SinergyX schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 15:50:
[...]

Gokje, jij komt ook van WoW?
Waarom zulke flauwe replies telkens? Misschien heeft hij wel meerdere MMO's gespeeld maar kwam tot de conclusie dat het (voor hem) alleen goed werkt met DPS meter?

Persoonlijk zou ik een DPS meter ook fijn vinden. En echt niet om mijn dikke e-peen rond te zwaaien, maar omdat het enorm bijdraagt aan mijn persoonlijke gevoel van of ik het spel een beetje goed speel. Je kunt dat wel meteen extrapoleren naar gearscore en achievements weet ik veel wat nog meer, maar dat is onzin.

Een DPS-meter kan juist goed zijn om dingen als het uitsluiten van mensen op basis van hun gear te voorkomen: zo joinde ik ergens laat in Cataclysm nog het spel en vroeg of ik mee kon doen met die PvP-raid (ben de naam vergeten). Hij vroeg of ik de achievement had, en ik antwoordde van niet, maar dat hij me uit de groep mocht gooien als ik het niet goed deed. Ik deed het wel goed en de raidleader was blij dat 'ie me mee had genomen. Misschien had hij het zonder dps meter wel niet eens gedurfd? Er zijn altijd voordelen en nadelen aan iets, maar ik denk dat in het geval van een DPS-meter, de voordelen zwaarder wegen dan de nadelen.

Diablo 3 || Titanfall/Origin: MicScott | Steam

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10-2025
Mijn persoonlijke mening over Add-ons (UI tweaks & DPS meters & other...) is dat een spel niet moeilijk mag zijn omdat de UI onpraktisch is of omdat je te weinig info krijgt over de mechanics van het spel.

Via een DPS meter kan je beter verschillende rotaties vergelijken en toe te passen op momenten waar je statisch DPS moet doen (of healen natuurlijk) De skil van de speler komt echter niet alleen van de juiste rotatie te kennen maar ook van te kunnen anticiperen op veranderende situaties. Dus al bij al zie ik de DPS meter meer als een tool om voor jezelf uit te maken of je goed bezig bent of niet.... Voor mij mag deze data beperkt worden tot jezelf om e-peen toestanden te voorkomen.

Dan de UI mods. Een beetje deftig alles kunnen verslepen en de buffs/debuffs iets groter maken enzo mag toch wel in deze tijd? Dit kan niet zo moeilijk zijn om te implementeren of open te stellen voor de community. Ik zie dit als een basis onderdeel van een moderne MMO dus dit is op dit moment een groot gemis. Als healer is het nu gewoon omslachtig en frustrerend om te healen.

Wat ik haat aan addons en ik hoop deze nooit te zien in SWTOR zijn dingen als Deadly boss mods, threatmeters, oneindig macro's maken, ... Deadly boss mods is de reden dat voor mij raiden in WoW oersaai werd. Je zat gewoon te wachten op warnings uiteindelijk kan je dan beter een textbased game spelen als je het extreem wil bekijken...

Top prioriteiten die ik in toekomstige patches wil zien:

- Customizable UI !!!
- Lag / low performance fix in PvP
- Betere LFG tool (maar geen onpersoonlijke automatische matchmaking toestanden)
- Aparte level 50 PvP bracket
- Combat log + dps meter
- Minder lineaire Flashpoints... meer story driven waarbij als je bepaalde beslissingen neemt de instance er compleet anders uitziet... dan is de 2de keer dat je er komt de ervaring misschien volledig anders. (heb de level 47+ isntances nog niet gezien)
- Interessanter maken van Underworld trading, Investigation, Diplomacy... voelt nu aan als weggesmeten credits en is gewoon saai. Had evengoed een onderdeel kunnen zijn van gathering crew skils.
- ...

Wat ik niet wil zien:
- Deadly boss mods
- Threat meter
- Automatic dungeon group finder
- ...

• Shezzie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-01 10:41

Shezzie

Lekker hoor!

Het probleem met dps-meters, gearscores en andere addons die getallen spuwen naar een user is niet de addon zelf, maar de gebruiker: hoe interpreteert hij de getallen?

Neem als voorbeeld het nieuwsbericht dat de extra miljarden die naar het onderwijs zijn gegaan geen hogere cito-scores hebben opgeleverd: als je over links gaat dan kan er gezegd worden dat er nog meer geld ingepompt moet worden voordat je resultaat ziet, over rechts zullen die miljarden bezuinigd kunnen worden want ze leveren toch niets op en door het midden.... ach het CDA luistert toch niemand naar :P

Addons(in welke vorm dan ook) kunnen je spelplezier vergroten, als je speelt met een groep gelijkgezinde mensen. Op een server spelen met duizenden andere mensen of op een forum lekker ouwehoeren over een game houdt niet in dat die mensen dezelfde denkbeelden hebben als jij, net als RL.

Leven en laten leven.

• bstard
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-10-2025

bstard

---------------

Inrage schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 16:31:
Wat ik niet wil zien:
- Deadly boss mods
- Threat meter
Over algemeen met je eens, maar waarom geen automatic flashpoint finder? Wel zo relax, je kan even doorspelen zonder als een zombie /1 in de gaten moeten houden. Mods als DBM hoeft van mij ook niet, threat enzo is ook wel zo leuk om het zelf te doen. Maar modding over algemeen is wel aangenaam: mailing mods, autioneers, bags mods. Die maken een MMO toch een stuk aangenamer spelen, omdat je standaard handelingen minder vaak hoeft te doen, en je meer overzicht krijgt.

Blub

Het ligt aan hoe de flashpoint finder erin gezet wordt. Als het server-only is, is er eigenlijk weinig mis mee. Je behoud je community en kan de mensen waar je het goed mee kan vinden makkelijk weer vinden.
Cross-server vind ik daarentegen een slechte zet. Community verdwijnt, er zijn geen consequenties als je slecht gedraagt, en je ziet mensen na de groep nooit meer terug.

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Wat ik niet wil zien:
- Deadly boss mods
- Threat meter
- ...
Dat soort dingen is eigenlijk wel handig, juist een DPS meter zorgt ervoor dat mensen willen proberen om een zo hoog mogelijke DPS te halen en daardoor andere zaken negeren. Heb een aantal keer mensen moeten vertellen dat als ze hun taak niet doen ( en dat is niet de hoogste DPS halen ) dat ik dan iemand anders ging zoeken die zich wel in dienst kan stellen van de groep.

Situaties als, ik wilde meer damage doen dus moet ik extra healing hebben. Of tja maar die skill geeft geen DPS op en is maar support ( terwijl de tank doodgaat als die skill niet gebruikt word ) heb ik eigenlijk weinig zin in.
Het ligt aan hoe de flashpoint finder erin gezet wordt. Als het server-only is, is er eigenlijk weinig mis mee. Je behoud je community en kan de mensen waar je het goed mee kan vinden makkelijk weer vinden.
Cross-server vind ik daarentegen een slechte zet. Community verdwijnt, er zijn geen consequenties als je slecht gedraagt, en je ziet mensen na de groep nooit meer terug.
Helemaal mee eens, juist omdat je op 1 server zit hebben je acties wel degelijk invloed. Gedraag je je als een klootzak dan zal je na verloop van tijd niet meer in teams kunnen komen. Zorgt er tenminste voor dat er een straf is voor slecht gedrag.

[ Voor 28% gewijzigd door Shadowhawk00 op 12-01-2012 16:50 ]

MicScott schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 15:57:
Waarom zulke flauwe replies telkens? Misschien heeft hij wel meerdere MMO's gespeeld maar kwam tot de conclusie dat het (voor hem) alleen goed werkt met DPS meter?
Dat is niets flauw, dat is gewoon een feit. Mogelijk een kleine uitzondering op mensen die uit Rift komen (waar je die log-parser hebt), enkeling uit Aion (daar werkte het alleen niet handig), maar al die 'addons' komen gewoon uit WoW, punt. Noem er 1, recent, die op zo'n schaal ooit addons of andere onzin in de game toelaat, dat het 50% van de complete game-mechanics veranderd.

Dat daarnaast er miljoenen mensen gewoon een MMO kunnen spelen zonder zo'n beetje enige vorm van 'addons' of andere gimmicks (buiten native support voor scaling etc, zoals GW), zegt meer iets over de speler dan over het 'gebrek' van de game, of dat dit 'verplicht' is om SWTOR langer dan een jaar mee te laten gaan.

Laat ik het anders zeggen, heb jij zulke addons nodig om de game te spelen, of die bepaalde HM/FP te halen? Developers zetten een systeem neer met een gedachte, een doordacht systeem wat honderden, mogelijk duizenden uren zijn getest. Het is handig, maar meer ook niet. Als een game kiest om deze 'wensen' niet in hun game toe te voegen, is het hun keuze, diezelfde keuze die honderden andere MMO's hebben gemaakt en niet blind te luisteren naar aanhangers van een MMO waar een normaal speler verplicht is om zulke zut te gebruiken.

[ Voor 28% gewijzigd door SinergyX op 12-01-2012 17:12 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• qwaurck
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-10-2025
- Customizable UI !!!
- Lag / low performance fix in PvP
- Aparte level 50 PvP bracket
Dit zijn dingen wat ze hebben gezegd dat ze dat zouden toevoegen. Vooral lvl 50 bracket op korte termijn.
En lvl 50 only bracket komt inderdaad in patch 1.1
Zie hier http://www.swtor.com/community/showthread.php?p=1276185 de ptr patch 1.1 notes

• Helza
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-12-2025
Mods ben ik zelf ook niet voor, maar ze moeten het dan wel de ui wat meer aanpasbaar maken.

DBM? aan de ene kant is het wel makkelijk, maar aan de andere kant is het ook niet nodig. Je moet meer opletten zonder, en is dat zo slecht?

Ze moeten echter er wel een combat log inzetten, als is het alleen mogelijk deze op te vragen nadat je het spel sluit.

Dit spel is nieuw, en dat betekend een giga range aan imbalance issues, daar ontkom je niet aan. Er er is geen betere manier dit op te lossen doordat mensen de beste rotaties gebruiken en dit zo het maximale uit hun classe halen.

Tuurlijk is het nu makkelijk zonder, maar na een paar maandjes 50+ is het echt wel duidelijk welke class imba is en welke bagger, maar niemand die het met cijfers kan ondersteunen dus weinig reden voor BW om het aan te passen.

Persoonlijk is er voor mij nu maar 1 ding belangrijk: fix die ability delay! ik erger me rot hier aan en samen met de lage fps in wz's zorgt dit ervoor dat ik niet lekker kan spelen en dat is toch echt belangrijk ..

Verwijderd

SinergyX schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 17:07:
[...]

Dat is niets flauw, dat is gewoon een feit. Mogelijk een kleine uitzondering op mensen die uit Rift komen (waar je die log-parser hebt), enkeling uit Aion (daar werkte het alleen niet handig), maar al die 'addons' komen gewoon uit WoW, punt. Noem er 1, recent, die op zo'n schaal ooit addons of andere onzin in de game toelaat, dat het 50% van de complete game-mechanics veranderd.

Dat daarnaast er miljoenen mensen gewoon een MMO kunnen spelen zonder zo'n beetje enige vorm van 'addons' of andere gimmicks (buiten native support voor scaling etc, zoals GW), zegt meer iets over de speler dan over het 'gebrek' van de game, of dat dit 'verplicht' is om SWTOR langer dan een jaar mee te laten gaan.

Laat ik het anders zeggen, heb jij zulke addons nodig om de game te spelen, of die bepaalde HM/FP te halen? Developers zetten een systeem neer met een gedachte, een doordacht systeem wat honderden, mogelijk duizenden uren zijn getest. Het is handig, maar meer ook niet. Als een game kiest om deze 'wensen' niet in hun game toe te voegen, is het hun keuze, diezelfde keuze die honderden andere MMO's hebben gemaakt en niet blind te luisteren naar aanhangers van een MMO waar een normaal speler verplicht is om zulke zut te gebruiken.
Van mij mag iedereen zijn eigen mening hebben. Maar voor mij zijn addons wel handig, ik ben namelijk kleurenblind en in veel games heb je een colorblind addon ;)

Ik heb niet zo lang WoW gespeeld, een jaar tijdens mijn studie in het buitenland, ik gebruikte enkel addons voor de UI, voor de auction house en iets voor mijn alts en voor quests.

Een dps meter mag van mij, het echte elitarisme vermijd ik toch, kwestie van een leuke atmosfeer te bewaren.

• Black Eagle
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Naja toch mijn subscription stop gezet. Heb nog 6 dagen, dus wellicht dat ik me voor die tijd nog bedenk. Maar zoals het er nu uit ziet wacht ik nog een paar maandjes tot het allemaal net wat beter afgewerkt is.

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-01 13:36
Ik zit juist wel te wachten op threat meters. Het gebrek daarvan is gewoon storend voor tanks én dpsers... Ik stoor mij er persoonlijk erg aan. Omdat we óók al geen target of target kunnen zien is het soms lastig om uit te maken wie de mob aan het aanvallen is.

De SWTOR UI mist gewoon een paar zaken die het spel nóg beter zouden maken.

Vind ervan wat je wilt maar het toevoegen van zaken zoals dpsmeters, threatmeters en een combat log vind ik persoonlijk niet meer dan gewoon voor deze tijd.

Als deze zaken daadwerkelijk toegevoegd worden kun je er nog steeds voor kiezen om ze niet te gebruiken.

Verwijderd

Ik heb een laptop met dezelfde resolutie en GT 540M ( 3 weekjes geleden gekocht) Ik heb alles max behalve bloom en dan eigenlijk altijd wel 30 FPS

• maniak
  • Laatst online: 09:28
Lekker dan.. ik reageren op een topic over de nieuwe trailer.. ik vind zombies nou niet precies goeie content voor swtor en dat velen swtor spelen vanwege een oorlog tussen Empire en Republic.. zijn er nu al 2 reacties verwijderd.. lijkt erop dat ze erg kritische mensen weren van het forum tegenwoordig.. Ik ben netjes in mijn bewoording geweest, ben geen kind van 13 meer (34 al :/ )..

• EnigmaNL
Is er een nieuwe trailer dan? Kun je die eens linken?

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-12-2025
Vet spel! Eindelijk weer eens een innovatieve MMO :)

Heb verschillende classes geprobeerd maar vindt tot nu toe sith sorc het leukste. Deze ga ik eerst levelen naar 50.

Wel grappige naam op de 2de empire wereld trouwens, "Kaas City" _/-\o_

• kladblokje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:16
EnigmaNL schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 20:47:
Is er een nieuwe trailer dan? Kun je die eens linken?
Hij heeft het waarschijnlijk over Rise of the Rakghouls - YouTube: SWTOR Rise of the Rakghouls Trailer

Verwijderd

Ik heb de naam L4D:TOR al een paar keer voorbij zien komen :)

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-01 15:18
Die trailer haalt compleet het Star Wars gevoel weg :'(

[ Voor 27% gewijzigd door Count_B op 12-01-2012 21:53 ]

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-01 07:31

Poekie McPurrr

Mreoww~

Wel jammer inderdaad.. ipv een L4D ding hadden ze beter een SystemShock-achtig iets kunnen doen. AI neemt basis over, droids etc.. Beetje force erin mixen.. (en camera's van plafond schieten om detectie te verminderen ;))

Le Meow

• maniak
  • Laatst online: 09:28
Count_B schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 21:53:
Wat zei ik ;)
Ik had ook gereageerd op een topic op het swtor forum.. tot 2x toe werd mijn reactie verwijderd :|

• encryped
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-01 20:21

Ik heb een aantal keren op mijn laptop gespeeld (ASUS K53SV core i7 2630QM GT540M) op low en resolutie 1366x768 dan haal je rond de 40 fps. Echter is SWTOR totaal niet geoptimaliseerd zo zie ik dat mijn gpu usage rond de 40% procent ligt. Dus ik hoop dat nvidia of bioware dit dmv patches fixt.

ik weet niet of bij ATI users dit gpu usage probleem heerst. Aangezien mijn pc (spec: core i5 750 @ 3,4ghz GTX570) de gpu usage met alle settings op high rond 30% zit, zal het miss dan aan nvidia liggen.

[ Voor 36% gewijzigd door encryped op 12-01-2012 22:44 . Reden: verkeerde quote ]

• EnigmaNL
maniak schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 22:37:
[...]

Wat zei ik ;)
Ik had ook gereageerd op een topic op het swtor forum.. tot 2x toe werd mijn reactie verwijderd :|
HHm ja, niet echt Star Wars achtig. Jammer dat ze naar zombies grijpen om meer spelers te krijgen, is helaas wel de rage tegenwoordig.

• playlogic
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-11-2024
ik hoop dat het één grote troll actie is. want dit gaat echt te ver :p
EnigmaNL schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 19:43:
Ik zit juist wel te wachten op threat meters. Het gebrek daarvan is gewoon storend voor tanks én dpsers... Ik stoor mij er persoonlijk erg aan. Omdat we óók al geen target of target kunnen zien is het soms lastig om uit te maken wie de mob aan het aanvallen is..
Als tank is het anders vrij lastig om agro kwijt te raken...

Bij een bossfight waar meerdere bosses tegelijk zijn spreek je gewoon vantevoren de volgorde af. Bij trash hoef je je echt niet druk te maken om agro... Als je DPS of healer daar dood gaat van is je party gewoon te zwak of zat iedereen niet op te letten.

Bij een bossfight, waar je dus allemaal op het target van de tank DPS't krijgt een goede tank zoveel meer agro als de rest...
) Je hebt je tankstance, die je 150% threat geeft
) DPS en Healers hebben bijna allemaal een stance of skill die ze een threat verlaging geeft.
) Je guard degene die het meeste threat genereert (als het goed is je beste DPS). Hierdoor verliest hij 50% van zn threat en krijg jij die er bij.
) Je hebt zelf skills die hoge threat geven, en 2 taunts van 6 sec.

Ik heb het 1x meegemaakt dat een tank geen agro kon houden. Maar toen deden we een poging met een companion als healer...
Dat werkte dus niet zo geweldig en de tank dacht dit op te lossen door te kiten. Maar toen deed hij dus geen damage en dus niet genoeg threat

TheS4ndm4n#1919

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-01 13:31
EnigmaNL schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 23:01:
[...]

HHm ja, niet echt Star Wars achtig. Jammer dat ze naar zombies grijpen om meer spelers te krijgen, is helaas wel de rage tegenwoordig.
Originele KoTor had dit ook al, snap het drama niet. Zeuren om het zeuren, doet me aan een paar mensen denken...

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-01 10:34
Snap niet waarom hier zon drama van gemaakt wordt, dat filmpje.. zaten ook al in starwars hoor :)

http://starwars.wikia.com/wiki/Rakghoul :)

Weinig mis mee, en volgens mij is het een flashpoint ofzo, dus als je 'm niet wil spelen ben je vij om te kiezen.

Om nog even op het spel terug te komen.. ben nu een lvl 25 (bijna 26) sith Sorc, en ik moet zeggen dat dit spel toch op bepaalde punten wel hèèl goed in elkaar zit. de voice acting, de cutscenes, de verhaallijnen.. de game speelt ook echt heerlijk weg, en ik vermaak me met de vele dingen die je kunt doen ook prima. kan haast niet wachten om alle storylines door te spitten, want het is echt een topgame.

Er zitten hier en daar uiteraard wel wat fouten in , zoals de high-res texture bug, framerate issues enz, maar ik heb er wel vertrouwen in dat Bioware dit gaat oplossen in de 1.2 patch, zoals toegezegd. de eerste grote patch komt eind van de maand, van wat ik begrepen heb , en 1.2 , de patch die extra eyecandy toevoegd en de fps problemen zou moeten aan gaan pakken is gepland voor Q1 2012. ondertussen zullen we vast nog wel het e.a aan patches krijgen.

Al met al vind ik 't een prachtige game, en het heeft nu al zò veel meer te bieden dan WoW ook geboden heeft, dat wil je niet weten. ondanks de fouten en minpunten is dit voor mij de beste MMO ooit.

[ Voor 67% gewijzigd door Visgek82 op 13-01-2012 00:49 ]

Verwijderd

encryped schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 22:41:
[...]

Ik heb een aantal keren op mijn laptop gespeeld (ASUS K53SV core i7 2630QM GT540M) op low en resolutie 1366x768 dan haal je rond de 40 fps. Echter is SWTOR totaal niet geoptimaliseerd zo zie ik dat mijn gpu usage rond de 40% procent ligt. Dus ik hoop dat nvidia of bioware dit dmv patches fixt.

ik weet niet of bij ATI users dit gpu usage probleem heerst. Aangezien mijn pc (spec: core i5 750 @ 3,4ghz GTX570) de gpu usage met alle settings op high rond 30% zit, zal het miss dan aan nvidia liggen.
Waar kan ik mijn gpu usage zien? nvidia control panel? zou voor mij mischien wel kunnen kloppen dat ik low performance hebt ongeacht de resolutie of andere grafische settings. Omdat dan mijn athalon 3 de bottleneck is.

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:10
Count_B schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 21:53:
Het probleem is; er is geen 'Star Wars gevoel'.

De Rakghoul plague is niets nieuws binnen de KOTOR universe, en ook enkele andere items van de expanded universe hebben de Rakghoul meegenomen.

Voelt het aan als de sequels en prequels? Nee, in de verre verste niet. Maar het is geen game naar de films, maar een game naar de expanded universe. En daarbij zijn zoveel zaken al reeds aan bod gekomen, en zoveel wat ieder zich nog wel kan verzinnen, dat er op een gegeven moment behoudens een aantal kleine karakteristieke kenmerken als light sabers weinig ter vergelijking met de films zal zijn.

Is dat een minpunt? Zeer zeker niet. Te sterk aan lore gebonden zijn is binnen een MMO iets wat veel frustratie onder spelers kan geven. Aan de andere kant, is dit soort 'artistieke vrijheid' ook iets wat veel commentaar teweeg zal brengen. Wanneer zullen we pandas voorbij zien komen ;).

Behoudens zombies zullen er vast en zeker nog meer clichés voorbij komen.

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-01 17:39
Ilantir schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 13:42:

ik heb gisteren http://www.torhead.com/item/9UMeuMU/rd-05b-gunslinger-jacket verkocht voor 30k. Misschien gelukje, maar zit op een rustige RP server. Had gewoon in /1 van Aldaraan gezegt dat ik hem verkocht.

[ Voor 21% gewijzigd door Oggy op 13-01-2012 07:43 ]

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-01 08:48
Gister een Miraluka Jedi Consular aangemaakt op "The Red Eclipse". Ze is intussen level 10 geworden en hoeft nog maar een paar quests om Tython af te ronden.

Doel is om haar een Jedi Shadow te maken en daarmee "Republic of Tweakers" te joinen.

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

• KoekjevanLU
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Wat ik vooral nog altijd mooi vind, is dat het ingame nog altijd erg volwassen en sociaal aan toe gaat. Een voorbeeld van een gesprek in mn chat gisteren (Taris, dus rond lvl 20):
> LF healer -Heroic something-
> Well, I have some healing skills, not sure if that makes me healer
> Then you're our healer, welcome
> Great, omw

Geen "you need this/that skill/build/gear, or we don't need you". Gewoon, kom maar mee, we maken er wel wat van. Gister ook wel lekker random met iemand samen een quest gedaan. Middenin een groepje gevormd en verder gegaan. Aan het einde 'bedankt, was geweldig' en ieder weer verder. Heerlijk relaxt.

<fluistermode>Overigens ook prettig dat er nog geen gold-sellers zijn</fluistermode>

Verwijderd

Dat vind ik ook fijn, bij ons op de server is het ook nog best wel rustig waardoor je eigenlijk alle lvl 50's wel kent. Ook vooral in PvP vaak dezelfde gezichten, weet gewoon hoe ze zijn en wat je van ze kunt verwachten.

Komt denk ik ook wel omdat de meeste elitist op servers zitten die tijdens de pre-access beschikbaar waren.

Verwijderd

Ik speel alleen pvp, en heb dus ops en lead weg gefilterd uit mijn general text bubble. Omdat er op mijn server te veel zeikende kinderen zijn die niet tegen hun verlies kunnen en gaan nerd ragen op iedereen. En dit gebeurt bijna iedere WZ. En aangezien ik speel voor mijn eigen plezier heb ik het maar helemaal uitgeknald.

• bstard
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-10-2025

bstard

---------------

SinergyX schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 17:07:
Nee het zegt iets over het niveau waarop gespeeld wordt. Ik heb zo'n beetje alle 'grote' MMO's wel gespeeld, en de meeste zijn niet heel erg veeleisend wat betreft end-game raiding, dus dan hoef je ook geen feedback te hebben en mogelijkheden om jezelf en de groep te verbeteren. Geen HPS/DPS/CC/Interrupt logs en parsers betekend automatisch dat de raids (operations) niet echt op WoW HC moeilijkheid kunnen worden aangeboden. Uitzonderingen hierop worden in no-time generft zodat een normale speler (daar reken ik mezelf ook toe trouwens) het aankan zonder hele weekenden te wipen. De encounters in wow zijn ook niet te doen (voor die normale speler) zonder een recount/dbm etc: blizzard heeft de ruimte nu dankzij die mods om de encounters meer dimensies en diepgang te geven.

Dat is waarom ik graag een combat log en een parser wil zien, zodat Bioware moeilijkere, dus interesantere en gevarieerde, encouters kan maken en wij dat kunnen gaan uitvogelen op diverse fronten. Anders blijf je steken op tankie-spankie achtige bosses met 2-3 speciale abilities of zaken waar je op moet letten.
KoekjevanLU schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 08:30:
Wat ik vooral nog altijd mooi vind, is dat het ingame nog altijd erg volwassen en sociaal aan toe gaat. Een voorbeeld van een gesprek in mn chat gisteren (Taris, dus rond lvl 20):
Ja heerlijk he, al is dat wel vaker bij MMO's als het nog nieuw is voor iedereen. Later als men 't wel kent wordt 't meer 'even snel'. Lang leve de noob fase :)

[ Voor 13% gewijzigd door bstard op 13-01-2012 09:28 ]

Blub

Verwijderd

Topicstarter
bstard schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 09:24:
[...]
[...]
Ja heerlijk he, al is dat wel vaker bij MMO's als het nog nieuw is voor iedereen. Later als men 't wel kent wordt 't meer 'even snel'. Lang leve de noob fase :)
Het eerste dat ik gisteren zag toen ik de fleet binnen liep:

"LFM warzone group, only 30+ valor and 90% wins allowed"

It has begun... -O-

• Blaim
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-12-2025

Blaim

Cashback kroket

@psychodude Ik hoop heel erg dat ze niet de WoW kant op gaan waarbij ze voor iedere expansion weer iets gekkers moeten bedenken. Soms zijn de ideeen wel leuk maar is de uitvoering zo slecht. Ik vind een wereld waarin magie én technologie bestaat sowieso tricky om geloofwaardig te brengen. De vierde barriere is nogal snel gebroken als er maar het kleinste niet in past.

• EnigmaNL
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 09:30:
[...]

It has begun... -O-
Ach, kwestie van tijd toch?

En zo gek is het toch ook niet? Als je graag wilt winnen ga je een premade maken en wil je wel volk mee dat weet wat ze doen.

Dat is de "speel om te winnen" mentaliteit, kan ik me wel in vinden.

• Helza
Tuurlijk ga je dat allemaal ook in SWTOR krijgen, uiteindelijk zijn het mensen, elke wereldwijde community zal op uiteindelijk op die maniet te werk gaan in de huidige maatschappij. En vergeet niet dat 50% van de SWTOR gebruikers uit WoW komen :)

• itsleon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-01 16:17
Gisteren weer wat pvp games geprobeerd te spelen maar zit sinds de afgelopen paar dagen standaard in een lvl50 match. (Iedereen is dus ongeveer lvl50 en ik ben maar lvl40) dan is de lol snel eraf aangezien je hun amper damage kan doen.

Overigens word je toch van die agens/smugglers af en toe niet goed. Zag gisteren gewoon meerdere keren 6.000/7.000 damage over me scherm (1 hit).

Gasten staan met damage meestal dik boven aan. Gemiddelde damage x2.

• shaft8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-01 13:02
itsleon schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 09:45:
Gisteren weer wat pvp games geprobeerd te spelen maar zit sinds de afgelopen paar dagen standaard in een lvl50 match. (Iedereen is dus ongeveer lvl50 en ik ben maar lvl40) dan is de lol snel eraf aangezien je hun amper damage kan doen.
Helaas,.. jij doet evenveel damage als een level 50. :P Zelfs je HP wordt opgeschaald. Enige dat je mist zijn eventuele abilities die je nog krijgt tot je lvl50 bent.

Ik meen zelfs ergens gelezen te hebben dat lvl50 zowieso in aparte pvp games zitten, of gaan zitten.

Verwijderd

shaft8472 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 09:54:
[...]

Helaas,.. jij doet evenveel damage als een level 50. :P Zelfs je HP wordt opgeschaald. Enige dat je mist zijn eventuele abilities die je nog krijgt tot je lvl50 bent.

Ik meen zelfs ergens gelezen te hebben dat lvl50 zowieso in aparte pvp games zitten, of gaan zitten.
Dat is niet helemaal waar, met een paar pvp items zit je al snel op 5% expertise, dat betekend 5% meer damage en 5% minder damage krijgen. Dan kun je het als lager level snel vergeten.

• shaft8472
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 09:56:
[...]

Dat is niet helemaal waar, met een paar pvp items zit je al snel op 5% expertise, dat betekend 5% meer damage en 5% minder damage krijgen. Dan kun je het als lager level snel vergeten.
Volgens mij zijn er pvp sets te verkrijgen op level 20, 40 en 50 als ik het goed begrijp. Dus dan ligt het niet aan het level, maar aan de gear.

Verwijderd

shaft8472 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 09:58:
[...]

Volgens mij zijn er pvp sets te verkrijgen op level 20, 40 en 50 als ik het goed begrijp. Dus dan ligt het niet aan het level, maar aan de gear die men draagt.
Volgens mij zit er alleen op de lvl 50 gear expertise. En sowieso scheelt het enorm in de stats van gear.

• shaft8472
Ah dat verklaart dan inderdaad een hoop.

Kan iemand misschien bevestigen wat ik eerder zei, is het zo dat in de toekomst level 50's hun eigen warzones krijgen? Ik meen dat ergens gelezen te hebben.

• Demogorg0N
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-01 15:26
ja, komt vanaf patch 1.1

• MicScott

MicScott

.Grey.

Ik snap niet dat mensen zeuren over dat Rakghoul gedoe.. Game is net een maand uit en dat wordt (waarschijnlijk) de tweede aangekondigde content patch alweer. En dan nog zagen...

• EnigmaNL
shaft8472 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 09:54:
[...]

Helaas... lvl50 PVP gear heeft expertise en alle gear daarvoor niet. Scheelt heel erg veel.

Je enige hoop als sub-50er zijn de expertise dingen die je kunt gebruiken.

• MicScott

MicScott

.Grey.

MicScott schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 10:10:
Ik snap niet dat mensen zeuren over dat Rakghoul gedoe.. Game is net een maand uit en dat wordt (waarschijnlijk) de tweede aangekondigde content patch alweer. En dan nog zagen...
Oh, dit ís patch 1.1. Maar dan nog, nu al extra content na één maand... toch netjes, hoor.

Metalkai schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 12:01:
spoiler:
Ik vond echter wel dat het verhaal erg in kwaliteit omhoog ging na je ongeveer halverwege de Republic-Undercover missie bent. Wacht maar totdat je bij het einde komt van de Agent story, het is het zeker waard.
Gister weer even verder gegaan, zit een leuke twist in het verhaal :D Had wel even een WTF momentje daar :P

spoiler:
sit... jump..

[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 13-01-2012 10:19 ]

• KoekjevanLU
  • Nu online
EnigmaNL schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 09:32:
[...]

Ach, kwestie van tijd toch?

En zo gek is het toch ook niet? Als je graag wilt winnen ga je een premade maken en wil je wel volk mee dat weet wat ze doen.

Dat is de "speel om te winnen" mentaliteit, kan ik me wel in vinden.
Dit is ook inderdaad helemaal prima. Het wordt vervelender zodra er alleen nog maar van deze groepen zijn. Als casual of nieuwe speler houdt het dan voor je op, aangezien het dan zeer moeilijk is aan de eisen te voldoen. Je komt dan in al vaker genoemde de vicieuze cirkel "om mee te doen met je het al eens gedaan hebben, als je het nooit gedaan heb mag je niet meedoen" terecht. Dit zal met de tijd inderdaad meer/erger worden, helaas.

Vooralsnog geniet ik momenteel nog met volle teugen. Ik ben er nog altijd niet uit wat mijn main gaat worden. Het liefst wil ik een republic, maar ik twijfel nog tussen eigenlijk alle classes. Ieder heeft wel iets.
KoekjevanLU schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 10:31:
Dit is ook inderdaad helemaal prima. Het wordt vervelender zodra er alleen nog maar van deze groepen zijn. Als casual of nieuwe speler houdt het dan voor je op, aangezien het dan zeer moeilijk is aan de eisen te voldoen. Je komt dan in al vaker genoemde de vicieuze cirkel "om mee te doen met je het al eens gedaan hebben, als je het nooit gedaan heb mag je niet meedoen" terecht. Dit zal met de tijd inderdaad meer/erger worden, helaas.
Binnen PVP maakt het relatief ook weinig uit, die aantalen premades die ik tegenkom verlies je, ga je puur voor wat extra exp en hier en daar een medal, volgende potje zal wel weer zonder hun zijn. Maar de splitsing van de 50 en 10-49 bracket zal al aardig wat helpen, volledige guilds die joinen zijn veelal 50 en heb je dan bij 'je normale potje daily PVP voor exp' dan ook geen last meer van.

• Helza
SinergyX schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 10:36:
[...]

Binnen PVP maakt het relatief ook weinig uit, die aantalen premades die ik tegenkom verlies je, ga je puur voor wat extra exp en hier en daar een medal, volgende potje zal wel weer zonder hun zijn. Maar de splitsing van de 50 en 10-49 bracket zal al aardig wat helpen, volledige guilds die joinen zijn veelal 50 en heb je dan bij 'je normale potje daily PVP voor exp' dan ook geen last meer van.
tja, soms zit het mee en soms tegen :)
Ik heb er zelf idd ook niet erg veel last van. Join een paar matches, win er een paar, verlies er een paar :) volgende keer beter.

Maar het gebrek aan expertise op lowlevel gear is wel een stomme fout. Ze zouden expertise ook gewoon voor < 50 gear moeten hebben. Dat hat het verschil al een stuk kleiner gemaakt dan dat het nu is.

Ik kijk af en toe een stream van een marauder die valor 69 is nu (ben z'n naam even kwijt). en damn, die vent slacht gewoon hele groepen <50'ers af. en zelfs 50's doet hij 1vs2 en 1vs3 soms :) Zodra hij gegroeped is met z'n healer is het helemaal carnage :)
Zag wel dat bepaalde stats enorm geboost worden, maar alleen je main stat (Cunning, str, willpower etc). Stond toevallig een lvl50 Sniper naast me, die had gewoon 31% crit en 78% crit.dmg, kom ik aanzakken met 19% en 52%. Puur alleen stats zit al flink verschil, dat nog naast armor en shield proc chance. Zeker tech en elemental damage is verre van goed, waar een sniper bijvoorbeeld 90% normale dmg doet, heb je tegen heavy armor enorme damage reduction, maar diezelfde heavy armor heeft flut-resistance tegen tech/elemental, waar dus trooper/sorc flinke voorsprong heeft in damage.

Daarnaast wordt de armor debuff alleen op base armor gedaan, de bonus blijft berekend op basis van je orginele armor, zeker bij Asassin (150% armor) heeft 20% armor reduction amper effect.
Helza schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 10:45:
Ik kijk af en toe een stream van een marauder die valor 69 is nu (ben z'n naam even kwijt). en damn, die vent slacht gewoon hele groepen <50'ers af. en zelfs 50's doet hij 1vs2 en 1vs3 soms :) Zodra hij gegroeped is met z'n healer is het helemaal carnage :)
Veel in PVP rennen gewoon rond, puur solo kills, totaal geen teamwork. Ik speel meestal met een marauder uit de guild, ik zorg voor debuff/slow/immobilise, hij doet initiele damage (en laat de persoon op hem inmeppen), terwijl ik klaarstoom op mijn cover-chain los te laten. Verbaast me namelijk hoe vaak mensen mij totaal negeren als ik in Cover sta ergens op de map, plus dat je in cover ook flink wat extra klappen kan vangen :P

• Helza
SinergyX schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 10:57:
Zag wel dat bepaalde stats enorm geboost worden, maar alleen je main stat (Cunning, str, willpower etc). Stond toevallig een lvl50 Sniper naast me, die had gewoon 31% crit en 78% crit.dmg, kom ik aanzakken met 19% en 52%. Puur alleen stats zit al flink verschil, dat nog naast armor en shield proc chance. Zeker tech en elemental damage is verre van goed, waar een sniper bijvoorbeeld 90% normale dmg doet, heb je tegen heavy armor enorme damage reduction, maar diezelfde heavy armor heeft flut-resistance tegen tech/elemental, waar dus trooper/sorc flinke voorsprong heeft in damage.

Daarnaast wordt de armor debuff alleen op base armor gedaan, de bonus blijft berekend op basis van je orginele armor, zeker bij Asassin (150% armor) heeft 20% armor reduction amper effect.

[...]

Veel in PVP rennen gewoon rond, puur solo kills, totaal geen teamwork. Ik speel meestal met een marauder uit de guild, ik zorg voor debuff/slow/immobilise, hij doet initiele damage (en laat de persoon op hem inmeppen), terwijl ik klaarstoom op mijn cover-chain los te laten. Verbaast me namelijk hoe vaak mensen mij totaal negeren als ik in Cover sta ergens op de map, plus dat je in cover ook flink wat extra klappen kan vangen :P
yep gear stats verschil, en vergeet je skill tree niet, al die extra skills die je oppakt op latere levels waardoor je weer meer dmg doet/kan nemen. en de "ontbrekende" abilities van latere levels.

Die stat boosts is echt een puur marketing ding en werkt totaal niet in de werkelijkheid ..

• Manny_Moare
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-10-2025

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

KoekjevanLU schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 08:30:

<fluistermode>Overigens ook prettig dat er nog geen gold-sellers zijn</fluistermode>[/i][/small]
Waar zou je in hemelsnaam goldsellers voor nodig hebben... ik zoveel credits dat ik een Cruiser heb aangeschaft om al mijn credits maar mee te kunnen slepen :P

We will be right back with Manny_Moare !

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 09:30:
[...]

It has begun... -O-
Ik zeg op transport zetten naar de Outer Rim en nooit meer teruglaten komen. ;w ;w

"Loving the Noob fase" ;) :P

Verwijderd

Helza schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 10:45:
[...]

tja, soms zit het mee en soms tegen :)
Ik heb er zelf idd ook niet erg veel last van. Join een paar matches, win er een paar, verlies er een paar :) volgende keer beter.

Maar het gebrek aan expertise op lowlevel gear is wel een stomme fout. Ze zouden expertise ook gewoon voor < 50 gear moeten hebben. Dat hat het verschil al een stuk kleiner gemaakt dan dat het nu is.

Was dat toevallig Klinda? Van die youtube video Rage (smash) spec marauder? Ben nu ook Rage en het is echt zieke damage. Elke 9sec 4k AoE crits. Of zou je eens een linkje naar die stream willen plaatsen zodat ik thuis kan kijken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2012 11:25 ]

• KoekjevanLU
  • Nu online
chieldtm schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 11:19:
[...]

Waar zou je in hemelsnaam goldsellers voor nodig hebben... ik zoveel credits dat ik een Cruiser heb aangeschaft om al mijn credits maar mee te kunnen slepen :P
Aan credits voorlopig geen gebrek, heb zonder problemen mn eerste speeder kunnen kopen. En dan heb ik niet eens mijn best gedaan om te verdienen, gewoon alle overbodige en lowlevel zooi verkopen aan de eerste de beste merchant. :)

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

KoekjevanLU schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 11:25:
[...]

Aan credits voorlopig geen gebrek, heb zonder problemen mn eerste speeder kunnen kopen. En dan heb ik niet eens mijn best gedaan om te verdienen, gewoon alle overbodige en lowlevel zooi verkopen aan de eerste de beste merchant. :)
looten,looten en nog eens looten.... want met craften gaat ik geen knaken verdienen (voorlopig) want ik heb mijn crewskills VOLLEDIG verpest.. ;( Noob fase en zo 8)7 8)7

Verwijderd

Verpest?

• MicScott

MicScott

.Grey.

Hmm, dat kun je nog best goedmaken volgens mij. Ik ben op level 26 overgestapt van artifice naar synthweaving en het levellen van Synthweaving ging best makkelijk. Ik ben alleen bang voor hoe duur het gaat worden om Underworld Trading van 0 naar 200 te levellen :/

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

Jup. had 3 gathering skills.. en niks anders.. ben nu LvL32 shadow tank en almijn crew-skills opnieuw moeten leren. en da ga nie zo snel.. zeg maar..

Ik vind dat met de meeste crewskills weinig credits te verdienen is. Armor is makkelijk te vinden (je mist alleen dan de Augment slots, maar ik zie weinig mensen die ze gebruikt), zelfde geld voor wapens.
De Armoring/Barrels/Hilts/Mods/Enhancements die gemaakt kunnen worden zijn slechter dan degene die je krijgt van dailies/flashpoints, dus die verkopen ook niet helemaal lekker.
Ik denk dat je eigenlijk alleen credits kan verdienen als je de materialen van Gathering/Mission crewskills gewoon op de GTN gooit, maar daar staat het ook vol mee.

• Helza
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 11:24:
[...]

Was dat toevallig Klinda? Van die youtube video Rage (smash) spec marauder? Ben nu ook Rage en het is echt zieke damage. Elke 9sec 4k AoE crits. Of zou je eens een linkje naar die stream willen plaatsen zodat ik thuis kan kijken.
Toch maar even opgezocht, maar nee, het is Stmp daarnaast kijk ook nog wel eens de stream Tiduszx omdat hij ook assassin speelt, hoewel ik dan weer een tank spec heb :)

Het liefst kijk ik Tiduszx als hij zonder healer speelt (omdat ik dat zelf ook niet heb) dan kan ik een beetje de trukjes leren :) maar Stmp is vaker nog online 's avonds als ik swtor zelf even zat ben, en alleen ff wil relaxen :)

Verwijderd

Ik heb gisteren m'n 400 underworld trading/scavenging/cybertech gedelete lol. Kan m'n epic reusable grenade nog steeds gebruiken en heb alle mounts al. Nu halverwege 400 biochem/analysis/diplomacy, de meest OP crafting skill <3

• Helza
Metalkai schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 11:35:
Ik vind dat met de meeste crewskills weinig credits te verdienen is. Armor is makkelijk te vinden (je mist alleen dan de Augment slots, maar ik zie weinig mensen die ze gebruikt), zelfde geld voor wapens.
De Armoring/Barrels/Hilts/Mods/Enhancements die gemaakt kunnen worden zijn slechter dan degene die je krijgt van dailies/flashpoints, dus die verkopen ook niet helemaal lekker.
Ik denk dat je eigenlijk alleen credits kan verdienen als je de materialen van Gathering/Mission crewskills gewoon op de GTN gooit, maar daar staat het ook vol mee.
Armortech kan het erg lekker doen op de GTN, en biochem is erg handig voor Pvp met de rakata simpacks :)

Verwijderd

Helza schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 11:35:
[...]

Toch maar even opgezocht, maar nee, het is Stmp daarnaast kijk ook nog wel eens de stream Tiduszx omdat hij ook assassin speelt, hoewel ik dan weer een tank spec heb :)

Het liefst kijk ik Tiduszx als hij zonder healer speelt (omdat ik dat zelf ook niet heb) dan kan ik een beetje de trukjes leren :) maar Stmp is vaker nog online 's avonds als ik swtor zelf even zat ben, en alleen ff wil relaxen :)
Nice, zal eens kijken, en jouw kan ik Klinda aanraden, gewoon ff youtube Klinda swtor ofzo.

@Metalkai
Het zou je verbazen hoeveel je kunt verdienen met grade5/6 mats en blues/epics grade5-6 van underworld trading en scavenging. De greens verkocht ik laatst voor 7k per 10, de epic mandalorian irons gaan voor 10k per stuk (heb d'r nog 45 >:) ).

• Helza
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 11:39:
[...]

Nice, zal eens kijken, en jouw kan ik Klinda aanraden, gewoon ff youtube Klinda swtor ofzo.

@Metalkai
Het zou je verbazen hoeveel je kunt verdienen met grade5/6 mats en blues/epics grade5-6 van underworld trading en scavenging. De greens verkocht ik laatst voor 7k per 10, de epic mandalorian irons gaan voor 10k per stuk (heb d'r nog 45 >:) ).
yep die mats kosten inderdaad klauwen vol met geld :) ik heb helaas geen underworld trading maar slicing. Daarom moet ik telkens de mandalorian iron's en ciridium's kopen op de ah, en die zijn toch al snel 10k en 1k per stuk. en vervolgens heb ik 4 mandalorian's en 8 ciridiums nodig voor m'n epics == 50k aan kosten. exclusief de andere scavaging materials die ik wel heb. Aan de andere kant heb ik die epics al voor 100k verkocht :) probeer het nu op 150k maar dat gaat helaas niet lukken (T1 epic tanking gloves)

Verwijderd

Als je slicing hebt bewaar alle 300/340 scavenging missions tot je een altje met 340 scavenging hebt zou ik zeggen.
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 11:36:
Ik heb gisteren m'n 400 underworld trading/scavenging/cybertech gedelete lol. Kan m'n epic reusable grenade nog steeds gebruiken en heb alle mounts al. Nu halverwege 400 biochem/analysis/diplomacy, de meest OP crafting skill <3
Biochem heeft 1 groot nadeel, die blue-medpacks hebben 8 minuten crafttijd per stuk :/ Plus dat diplomacy ook 6-10 minuten duurt voor 1-2 mats waar je dan weer 1 medpack van kan maken :P

Ik heb altijd gathering skills, alles op de GTN en maak ik weer een paar duizend winst. Gear haal ik uit orange en PVP, armor mods zijn gelukkig nog best goedkoop, zo kom ik wel rustig tot lvl50 :P

[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 13-01-2012 11:47 ]

Verwijderd

SinergyX schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 11:46:
[...]

Biochem heeft 1 groot nadeel, die blue-medpacks hebben 8 minuten crafttijd per stuk :/ Plus dat diplomacy ook 6-10 minuten duurt voor 1-2 mats waar je dan weer 1 medpack van kan maken :P

Ik heb altijd gathering skills, alles op de GTN en maak ik weer een paar duizend winst. Gear haal ik uit orange en PVP, armor mods zijn gelukkig nog best goedkoop, zo kom ik wel rustig tot lvl50 :P
Biochem maakt gewoon reusable epic stims/medpacks/adrenals geloof ik. En als je die crafttijd wilt omzeilen, moet je gewoon een warzone joinen en leaven, 50% kans dat het bugged en je eerstevolgende 2 crafts na de loading screens instant klaar zijn.

• MicScott

MicScott

.Grey.

Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 11:50:
[...]

Biochem maakt gewoon reusable epic stims/medpacks/adrenals geloof ik. En als je die crafttijd wilt omzeilen, moet je gewoon een warzone joinen en leaven, 50% kans dat het bugged en je eerstevolgende 2 crafts na de loading screens instant klaar zijn.
Heb je die exploit ook gereport?

Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 11:50:
Reusable's bestaan wel, daar moet je 360 of 380 bio voor hebben om ze te gebruiken. Maar weet niet of die nu uit crafting kwamen of lootbox.

Verwijderd

MicScott schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 11:50:
[...]

Heb je die exploit ook gereport?
Tuurlijk niet >:)

• MicScott

MicScott

.Grey.

Dan doe ik het wel even. En dan report ik jou d'r bij! (Dat laatste was een grapje... of toch?)

Pagina: 1 ... 41 ... 88 Laatste

Let op:
Oeverloze discussies over maintenance van de servers is niet interessant en nogal zinloos, laat dit dan ook achterwege.