• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-01 10:46

Alcmaria

Syntax Error in 10

Seroth schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:22:
[...]

Ik hoop dat het daarom ook nog even uitblijft. Ik begrijp dat dit puur persoonlijke voorkeur is, maar ik vind het een ware verademing in vergelijking met 5 jaar lang raiden in WoW waar je verplicht met cookie cutter specs van Elitistjerks of een class-related website rondloopt, met best-in-slot gear en simcrafted/theorycrafted optimale rotations. Er zat totaal geen vrijheid meer in het spel.

Deze gear moet je hebben, deze spec moet je hebben, deze rotation moet je aanhouden...

En in SWTOR tot dusver niets van dit. De beste rotation hangt van je eigen inzicht af. Misschien is het niet altijd het meest optimaal; maar zolang het genoeg is om je quests/flashpoints/operations succesvol door te lopen, is het toch goed? Ik vind het heerlijk zo. Lekker focussen op het verhaal en op de gameplay, en niet alleen maar op de nummertjes en maar "moeten moeten moeten" :)
Precies!!! ook ik vind het een verademing!!.. wat dacht je van /WHISPER ACHIEVEMENT.. daar werd ik ook zo gek van.. nee. ik heb baas 4 van instance 23 nog niet gesloopt.. maar ik ben wel vast plan dat te gaan doen. heb me ingelezen in de tactics.. dus neem me mee.... -> Nee want je hebt het nog niet eerder gedaan..
Zoooo irritant..
SWTOR voelt veel meer lekkere gecontroleerde chaos.... is de baas eerder dood dan jij.. dan heb je gewonnen.

• Helza
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-12-2025

• Helza
Alcmaria schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:26:
[...]

Precies!!! ook ik vind het een verademing!!.. wat dacht je van /WHISPER ACHIEVEMENT.. daar werd ik ook zo gek van.. nee. ik heb baas 4 van instance 23 nog niet gesloopt.. maar ik ben wel vast plan dat te gaan doen. heb me ingelezen in de tactics.. dus neem me mee.... -> Nee want je hebt het nog niet eerder gedaan..
Zoooo irritant..
SWTOR voelt veel meer lekkere gecontroleerde chaos.... is de baas eerder dood dan jij.. dan heb je gewonnen.
long life guilds :)

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-01 11:36
Van mij mogen ze al die dmg meters lekker weg laten, combat log parser is prima, kan je tenminste zien waaraan je bent dood gegaan.

het enige wat de dmg meters in wow gedaan hebben is elitaire klootzakjes genereren die om het minste of geringste gaan lopen zeiken op je damage.

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

• Quartant
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-03-2025
Helza schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:25:
keuzes... keuzes.. altijd moeilijk.
ga ik nu een SSD kopen en wat extra geheugen zodat het spel wat soepeler gaat lopen in warzones of toch maar gewoon een maandje of 2 wachten totdat bw de legio aan bugs gefixed heeft waardoor het spel hopelijk wat beter draaid en die hoogste irritante ability delay eruit haalt. Wat je me afvraag is of ze dat nu uberhaupt nog kunnen? De animaties die moeten afgespeeld zijn voordat uberhaupt de dmg gedaan wordt. Dat is een redelijk basic engine iets. eenvoudige aanpassing ala switch van de animate() -> dmg() functie volgorde of niet en is het een inherent engine probleem dat ze niet kunnen fixen :(

Nog 1,5 week voordat m'n gratis speeltijd voorbij is. En ik ben er nog niet uit of ik nu wel/niet blijf spelen. Blijf toch echt problemen met die responsiveness houden.
Ik ben erachter gekomen dat je gewoon geduld moet hebben ipv je knoppen spammen zoals bij WoW mogelijk was :P Het is idd iets wat wel fijn zou zijn als het er komt omdat je zo niet echt goed kan interrupten... Heb wel is gehad dat er geen innervate op mn tank kwam kortom tank dood :P dus ben het ermee eens dat ze wel hier wat tijd in mogen steken, toch als je geen knoppen spamt gebeurd het niet :')

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-01 15:54
Ga lekker weer WoW spelen, kan je naar hartelust met een dps meter aan de gang.
Alcmaria schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:26:
[...]
Zoooo irritant..
Helemaal mee eens "whisper achievement" of "whisper gearscore" nee dank je ..

[ Voor 13% gewijzigd door Ashrah op 11-01-2012 15:32 ]

Verwijderd

Ashrah schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:29:
[...]

Helemaal mee eens "whisper achievement" of "whisper gearscore" nee dank je ..
Aaaah nee, geen gearscore.

*haalt kruis tevoorschijn*

Vade retro, satanas!

• itsleon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-01 16:17
Zo blij dat de tweakers guild heerlijk relaxed is.
Iemand zin in heroic? (4 man ja hoor invite maar)
Heeft iemand nog wat aan deze epic items (word meestal gratis naar je gestuurd)

Ow wacht de heroic lukt niet dan halen we er toch gewoon een 5e man bij?

• Seroth
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-10-2025
Juist. Het spel is op momenten lekker uitdagend (vooral als je in je eentje soms Heroic 2 quests probeert af te ronden), en de momenten waar het niet lukt is je guild een uitkomst. Ook LFG in de general chat werkt geweldig. Ja, dat is natuurlijk "Old school" maar op iedere planeet zie je praktisch op ieder moment dat je het nodig hebt wel een LFG'tje langskomen voor een heroic quest die je zojuist hebt geaccepteerd, en anders spam je zelf even en heb je zo een groep van 2/3/4 man bij elkaar.

Over operations kan ik niks zeggen; ben net pas lvl 31, maar gezien die ook in de beta al werden afgerond zonder dps/hps/threat meters, zonder add-ons a la Deadly Boss Mods of BigWigs, en daar er ook continue succesvol groepjes worden opgezet zonder "/whisper achievement" vragen van elitists; dat bewijst dat het ook gewoon zo kan.

Evolueert het spel uiteindelijk toch naar een wat meer hardcore/addon/numbercrunching game dan ga ik de endgame niet induiken denk ik. Daar heb ik voorlopig genoeg van gezien in WoW.

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-01 13:31
itsleon schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:33:
Zo blij dat de tweakers guild heerlijk relaxed is.
Iemand zin in heroic? (4 man ja hoor invite maar)
Heeft iemand nog wat aan deze epic items (word meestal gratis naar je gestuurd)

Ow wacht de heroic lukt niet dan halen we er toch gewoon een 5e man bij?
Empire dan zeker? :')

;)

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• itsleon
Duh. je ga toch geen republic spelen :P evil is the way to go

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-01 13:31
Empire is niet evil, net als Republic niet goed is ;)

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 29-01 14:23

4bit

Onward, to futility!

Ik zou het erg vinden moesten we hier onder tweakers al beginnen van, oh je hebt die boss nog niet gedowned, sorry, je mag niet mee.

In WoW was het na een tijdje zo erg als je de eerste week (eerste 2 weken) na de release van een nieuwe raid, wat group pech had of niet online geraakte. En dan bijgevolg geen achievement, je al hard moest zoeken achter iemand die je wou meenemen. Want na de eerste week begint het al, whisper achievement please.

Overigens vind ik de uitdaging van onder andere groupquests al wel leuk. In de groupquests van lvl20+ moet je toch al geregeld CC-en. Zijn al leuke opwarmers voor flashpoints en dergelijke. Het verhaal en questen boeit mij nog steeds.

Ik ben trouwens grote fan van de gebruikte muziek, zitten een hoop pareltjes tussen.

I'll do what I can, but expect very little.

• Walance
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-01 17:34

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

Maar empire doet wel veel meer slechte dingen dan de republic, vooral de Sith :P

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-01 13:36
Niet weer die discussie :) Die is al meerdere malen gevoerd!

• Hierkomik
  • Laatst online: 21-11-2025

Hierkomik

Zo dan...

Japser schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:26:
[...]
Dan ga ik daar es op jagen! Bedankt!
Uit mijn hoofd komen die voor op
spoiler:
Dromund Kaas, jungle area (shadow spawn area, vanaf daar zoveel mogelijk naar zuiden en dan westen). Op Nar Shaddaa (moet je echt een walkthrough van bekijken op youtube, is een best lange), en op Corellia (industrial area, dat is de area linksboven op de planet. In die subarea naar helemaal rechtsonder, zoeken naar een geheime deur (ook op youtube te doen, maar met deze aanwijzing moet het lukken en is het nog een beetje spannend ;))

Nog maar eens de vraag; weet iemand waar de Mercenary's Foundry Greaves en Boots droppen? Ik wil die set namelijk compleet maken (ja ik weet dat orange gear endgame niet uber is, maar looks vind ik nou eenmaal belangrijk ;)). Ik had op de officiële forums gelezen dat de pants in ieder geval in Boarding Party moeten droppen, maar heb die in mijn 10+ runs niet gezien. Weet iemand welke boss die dropt en misschien ook waar de boots droppen?

Alleen gekken en dwazen, schrijven iets bij een signature...

• wezzal
  • Laatst online: 20-12-2019
Mensen die zeuren of achievements en gearscore, dat dat overbodig zou zijn, hebben waarschijnlijk ook nooit lekkere gear gehad of een goede raid groep kunnen joinen....

Net als zeiken tegen het kapitalisme als je geen stuiver hebt om je billen mee te krabben...zoals die occupy mensen ofzo...

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

wezzal schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 16:50:
Mensen die zeuren of achievements en gearscore, dat dat overbodig zou zijn, hebben waarschijnlijk ook nooit lekkere gear gehad of een goede raid groep kunnen joinen....

Net als zeiken tegen het kapitalisme als je geen stuiver hebt om je billen mee te krabben...zoals die occupy mensen ofzo...
Ik had in WoW me gear altijd goed voor elkaar maar als je een paar weken niet gespeeld had mocht je de nieuwe raid niet mee in omdat je geen achievement had. Gearscore is net zo'n kansloze addon en alleen mensen die zichzelf uber vonden gebruikten het om stoer mee te doen, als jij je class kent en weet hoe je ermee moet spelen heb je geen gearscore nodig.

Ik hoop ook dat ze alleen al voor zulke domme addons addon support in swtor weg laten, ik ben al tevreden met aanpasbare UI

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Hierkomik schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 16:44:
[...]
Nog maar eens de vraag; weet iemand waar de Mercenary's Foundry Greaves en Boots droppen? Ik wil die set namelijk compleet maken (ja ik weet dat orange gear endgame niet uber is, maar looks vind ik nou eenmaal belangrijk ;)). Ik had op de officiële forums gelezen dat de pants in ieder geval in Boarding Party moeten droppen, maar heb die in mijn 10+ runs niet gezien. Weet iemand welke boss die dropt en misschien ook waar de boots droppen?
Ik ga ervanuit dat de Mercenary's Foundry Greaves in de Foundry droppen, het level komt ook overeen met deze Flashpoint. Zelfde geldt trouwens voor de boots.

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10-2025
Helza schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:25:
keuzes... keuzes.. altijd moeilijk.
ga ik nu een SSD kopen en wat extra geheugen zodat het spel wat soepeler gaat lopen in warzones of toch maar gewoon een maandje of 2 wachten totdat bw de legio aan bugs gefixed heeft waardoor het spel hopelijk wat beter draaid en die hoogste irritante ability delay eruit haalt. Wat je me afvraag is of ze dat nu uberhaupt nog kunnen? De animaties die moeten afgespeeld zijn voordat uberhaupt de dmg gedaan wordt. Dat is een redelijk basic engine iets. eenvoudige aanpassing ala switch van de animate() -> dmg() functie volgorde of niet en is het een inherent engine probleem dat ze niet kunnen fixen :(

Nog 1,5 week voordat m'n gratis speeltijd voorbij is. En ik ben er nog niet uit of ik nu wel/niet blijf spelen. Blijf toch echt problemen met die responsiveness houden.
Heb je eigenlijk in de options al eens met die abilties delay optie liggen spelen?
Toen ik dat aangepast heb speelde het spel al veel vlotter en kan ik een soort van pre-cast doen terwijl de vorige actie nog aan de gang is.

'k heb eigenlijk enkel nog problemen met AOE abilities waarbij je een plaats op de grond moet aanduiden. Als je deze al selecteert voordat de vorige cast helemaal klaar is dan reset het weer en moet je de aoe ability weer selecteren.

Ik zit op men werk dus ik weet niet juist hoe die optie noemt maar je kan denk ik via een schuifbalkje de delay in seconden aanpassen...
Inrage schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 17:05:
Ik zit op men werk dus ik weet niet juist hoe die optie noemt maar je kan denk ik via een schuifbalkje de delay in seconden aanpassen...
Het is de "Ability Action Queue Window". Een dropdown menu waarin je verschillende delays kan selecteren. Je kan deze optie vinden in Preferences - Controls en dan helemaal onderaan.

• Helza
Inrage schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 17:05:
[...]

Heb je eigenlijk in de options al eens met die abilties delay optie liggen spelen?
Toen ik dat aangepast heb speelde het spel al veel vlotter en kan ik een soort van pre-cast doen terwijl de vorige actie nog aan de gang is.

'k heb eigenlijk enkel nog problemen met AOE abilities waarbij je een plaats op de grond moet aanduiden. Als je deze al selecteert voordat de vorige cast helemaal klaar is dan reset het weer en moet je de aoe ability weer selecteren.

Tja, instants die niet instant zijn omdat de animatie nog niet afgelopen is en daarom 1,5 seconde duurt... ability met cast tijd van 1.5 seconden die 2 seconden duurt door de animatie.

pre-cast zoals jij het noemt zorgt er alleen maar voor dat je je abilities niet per ongeluk killed als je een button smasher bent (ben ik ook) maar elke ability heeft een andere animatie (vertraging) dus dat gaat het probleem ook niet oplossen. Dit maakt het juist nog iets erger :) omdat dit er voor zorgt dat hij iets langer wacht met het uitvoeren van de abillity ipv deze te cancellen.

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-01 07:31

Poekie McPurrr

Mreoww~

Die Jawa zijn knap irritant zeg... maar ook wel erg schattig als je ze force-choked :$

Le Meow

Verwijderd

Ik heb al echt veel mmorpgs gespeelt, ik wil daarom niet zeggen dat mijn oordeel klopt of niet.

Deze game heb ik beta gespeelt en ik speel sinds de release dag 1, en mijn mening over deze game is;
-Alle voordelen en nadelen eerder genoemd in dit topic zijn waar!

Maar voor mensen die gewoon op zoek zijn naar een leuke starwars mmorpg is dit een mooie ervaring.

Verder vind ik dat de makers van de game echt hun best hebben gedaan om van af dag 1 een complete game af te leveren, geloof mij dat was bij bijna alle mmorpgs hiervoor echt wel anders!

Groeten van Kaleido

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-01 07:31

Poekie McPurrr

Mreoww~

Buiten de discussie van add-ons etc.. heeft Bioware een nette mmo bij release uitgebracht. Het speelt lekker weg.
Wat ik blijf missen is de "meerdere routes naar Rome".. Het zou fijn zijn geweest als ze de lvl up simultaan over meerdere planeten hadden gedaan. Gewoon 2-3 planeten per 5 levels tegelijk.. ga je switchen van class binnen bv empire.. zou je kunnen kiezen voor andere quests. Het zou dan natuurlijk grinden blijven, babbel met x, doe dat etc maar een verandering van omgeving zou wel leuk zijn.

Le Meow

Verwijderd

Poekie McPurrr schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 21:56:
Buiten de discussie van add-ons etc.. heeft Bioware een nette mmo bij release uitgebracht. Het speelt lekker weg.
Wat ik blijf missen is de "meerdere routes naar Rome".. Het zou fijn zijn geweest als ze de lvl up simultaan over meerdere planeten hadden gedaan. Gewoon 2-3 planeten per 5 levels tegelijk.. ga je switchen van class binnen bv empire.. zou je kunnen kiezen voor andere quests. Het zou dan natuurlijk grinden blijven, babbel met x, doe dat etc maar een verandering van omgeving zou wel leuk zijn.
SWG pre CU was daar dichtbij :) :)
Gelukkig heb je wel de keuze tussen Light en Dark, en is de class-story natuurlijk anders. Het had dus erger kunnen zijn.

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-01 00:00
Hoe druk/rustig is het eigenlijk bij anderen op een planeet? ik zit zelf op de server huppeldepup Crucible en het lijkt wel of die uitgestorven is. Ben nu aan het questen op Alderaan en daar zitten dan gemiddeld tussen de 45 en 55 mensen. Vrij weinig lijkt me?

• Jveer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-01 16:14
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 21:47:
Ik heb al echt veel mmorpgs gespeelt, ik wil daarom niet zeggen dat mijn oordeel klopt of niet.

Deze game heb ik beta gespeelt en ik speel sinds de release dag 1, en mijn mening over deze game is;
-Alle voordelen en nadelen eerder genoemd in dit topic zijn waar!

Maar voor mensen die gewoon op zoek zijn naar een leuke starwars mmorpg is dit een mooie ervaring.

Verder vind ik dat de makers van de game echt hun best hebben gedaan om van af dag 1 een complete game af te leveren, geloof mij dat was bij bijna alle mmorpgs hiervoor echt wel anders!

Groeten van Kaleido
Je hebt het mooi verwoord, de game is vermakelijk (questen is behoorlijk addictive) Er zijn wel punten die verbeterd kunnen worden. Maar zoals de game nu is, direct na de launch is het heel goed te spelen en zoals ik al eerder zei vermakelijk.

Trouwens hebben jullie op Tatooine gemerkt dat de Sand People mobs zwaar bugged zijn? Zodra ik een groepje wil aanvallen en me companion erop af stuur, ben ik 1 seconde in combat en daarna blijven de mobs stil staan en evaden ze alle aanvallen en doen ze ook niks meer. De game afsluiten en opnieuw opstarten hielp niet, dus ik vroeg me af of sommige van jullie hier ook last van hadden.

• Nephalem
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-11-2025
Jveer schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 23:57:
[...]

Je hebt het mooi verwoord, de game is vermakelijk (questen is behoorlijk addictive) Er zijn wel punten die verbeterd kunnen worden. Maar zoals de game nu is, direct na de launch is het heel goed te spelen en zoals ik al eerder zei vermakelijk.

Trouwens hebben jullie op Tatooine gemerkt dat de Sand People mobs zwaar bugged zijn? Zodra ik een groepje wil aanvallen en me companion erop af stuur, ben ik 1 seconde in combat en daarna blijven de mobs stil staan en evaden ze alle aanvallen en doen ze ook niks meer. De game afsluiten en opnieuw opstarten hielp niet, dus ik vroeg me af of sommige van jullie hier ook last van hadden.
Bepaalde groepen op Balmorra hebben hier ook last van. Gelukkig hoef je ze niet af te maken om een quest af te ronden en kun je er dus eigenlijk gewoon langs rennen omdat ze je toch niet achtervolgen. Maar inderdaad wel raar dat sommige specifieke mobs dit constant doen ja.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Grindtegel schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 23:52:
Hoe druk/rustig is het eigenlijk bij anderen op een planeet? ik zit zelf op de server huppeldepup Crucible en het lijkt wel of die uitgestorven is. Ben nu aan het questen op Alderaan en daar zitten dan gemiddeld tussen de 45 en 55 mensen. Vrij weinig lijkt me?
toen ik daar zat was het 10-15 mensen, dus valt wel mee.
ligt er een beetje aan of je republic of empire bent

TheS4ndm4n#1919

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-01 08:48
Ik zie nu net dat er een Tweakers guild is. Wellicht dat ik toch nogmaals een starter zone ga doorlopen, ditmaal op Red Eclipse :)

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

• prutser387
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:52
Dit kan overigens wel. Ik heb een trooper nu geleveld naar 28.

De route:
Ord Mantell (1-13) inclusief Esseless Flashpoint
Coruscant (13-22) inclusief Hammer Station Flashpoint. Hier heb ik alle quests gedaan
Taris (22-23) alleen classquests gedaan + Athiss Flashpoint
Nar Shadaa (23-28) Alle quests gedaan + Mandalorian Raiders flashpoint

Als je alle quests op 1 wereld doet + een beetje Spacebattle/pvp, dan kan je de wereld daarna overslaan behalve de classquests. Ik zou nu bijvoorbeeld Tatooine ook weer over kunnen slaan (level range 24-28) en gelijk door kunnen naar Alderaan.

Met mijn tweede character, kan ik eerder naar Taris en dan gelijk door naar Tatooine en sla ik dus Nar Shadaa over.

• Into2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-01-2021
_Peter2_ schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 08:28:
Ik zie nu net dat er een Tweakers guild is. Wellicht dat ik toch nogmaals een starter zone ga doorlopen, ditmaal op Red Eclipse :)
Ik vind het echt lekker spelen op Red Eclipse! kan het dus alleen maar aanraden :D

• Helza
Grindtegel schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 23:52:
je moet niet vergeten dat de planeet waarop je zit ook nog eens "instanced" is. Dus het kan best zijn dat er 100 mensen aanwezig zijn, maar dat jij net toevallig in een instance zit met maar 5 mensen :)

De chat daarintegen gaat wel over de gehele planeet , dus je kunt gewoon groepen met mensen uit andere instancies en die worden dan geteleporteerd naar jouw instancie (of omgedraaid)
prutser387 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 08:51:
Dit kan overigens wel. Ik heb een trooper nu geleveld naar 28.
Dat is gewoon content outlevelen en even een sprongetje maken naar volgende wereld. Per saldo moet je nog steeds diezelfde volgorde aanhouden (je kan tattooine niet volledig overslaan), dat is wat Poekie meer bedoeld.

Ik kan Kaas en Barmorra inmiddels dromen, na nu de 4de character door die planeet laat lopen, wordt het snel eentonig.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Metalkai schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 22:22:
[...]

Gelukkig heb je wel de keuze tussen Light en Dark, en is de class-story natuurlijk anders. Het had dus erger kunnen zijn.
Het heeft inderdaad best veel invloed of je dark of light bent. zeker voor je class quest en er zitten best bijdehante schrijvers bij moet ik zeggen.

Zo kreeg ik ooit de dialoog.
Situatie mannetje smeekte om hem te laten leven.
IK :" you must think im an idiot"
Hij : "Ok you are an idiot"

Vond ik toch best bijdehand.

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:28
Zit de tweakers guild op "Red Eclipse"? En ik neem aan Empire?

• Doler
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-04-2022
maniak schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 10:00:
Empire en Republic. En ja, op die server.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:55
maniak schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 10:00:
Als je de OP zou lezen en het linkje van de GoT guilds zou aanklikken O-)

• EnigmaNL
SinergyX schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 09:33:
[...]

Dat is gewoon content outlevelen en even een sprongetje maken naar volgende wereld. Per saldo moet je nog steeds diezelfde volgorde aanhouden (je kan tattooine niet volledig overslaan), dat is wat Poekie meer bedoeld.

Ik kan Kaas en Barmorra inmiddels dromen, na nu de 4de character door die planeet laat lopen, wordt het snel eentonig.
Ik vind dat je vaak te lang in dezelfde scenery bezig bent. Planeten zijn te klein en eentonig.

4 of 5 levels op Taris zijn geestdodend, net als Tatooine. Als ze nou meer variatie op de planeten zouden maken zou het een stuk leuker zijn, nu is elke planeet eigenlijk de hele tijd hetzelfde.

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-01 14:24
EnigmaNL schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 10:12:
[...]

Ik vind dat je vaak te lang in dezelfde scenery bezig bent. Planeten zijn te klein en eentonig.

4 of 5 levels op Taris zijn geestdodend, net als Tatooine. Als ze nou meer variatie op de planeten zouden maken zou het een stuk leuker zijn, nu is elke planeet eigenlijk de hele tijd hetzelfde.
Te klein? Ik vind planeten juist erg groot. Bij Rift ken ik elke plek van alle zones. Hier heb je bijvoorbeeld op Nar Shadaa zoveel etages etc dat je nog moeilijk weet waar wat is. Daar komt dan wel inderdaad naar voren dat het ook komt omdat alles zo op elkaar lijkt. Maar de planeten onderling verschillen wel veel van elkaar qua uiterlijk.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 77G5, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

• Manny_Moare
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-10-2025

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

[...]

Ik zie qua planeten juist heel veel verschil (op de spaceports na want dat zijn regelrechte ctrl-c ctrl-v actie's) op de planeten. de sfeer is imho per planeet uniek. ook de grote lijkt me meer dan goed. reis me helemaal de rambam..

We will be right back with Manny_Moare !

Verwijderd

[...]

Kan aan mij liggen, maar volgens mij ga je ieder level weer een nieuwe zone in?
En iedere 4 levels een nieuwe planeet op.
Hoth / Hutta, Kaas, Balmora, Nar shadaa, Tatooine, Alderaan, Taris, Quesh, Hoth, Belsavis, Voss, Corellia.

12 Planeten in een goede week spelen. (als je een paar uur per dag goed door leveld)
Ik begrijp dat jij er 20 had gewild? dan hadden de planeten een stuk kleiner geweest denk ik.

Vind wel dat de planeten niet als planeten aanvoelen maar meer als zone's.
Maar dat komt meer omdat er stukken zijn waar je niet kunt komen en de vele muren / bergen die er voor zorgen dat je overal het pad moet volgen.

En Taris is inderdaad één van de meest doolhof achtige planeten.
Het aantal obstakels is frustrerend en de sfeer grauw en geestdodend.

Eigenlijk km je één van de meest mooie planeten pas tegen na level 28.
En dan is Alderaan wat obstakels betreft al niet veel beter dan Taris.

Mijn favoriet zal toch wel Voss zijn.
Vond het echt een plezier om daar te levelen.
chieldtm schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 10:32:
Ik zie qua planeten juist heel veel verschil (op de spaceports na want dat zijn regelrechte ctrl-c ctrl-v actie's) op de planeten. de sfeer is imho per planeet uniek. ook de grote lijkt me meer dan goed. reis me helemaal de rambam..
En wat kom je effectief tegen in de 'trips'?
Nar Shadaa? Ontoegankelijke scenery vulling. Aldaraan? Wat mobs, berg stenen en ontoegankelijke muren.

Kom je dan echter bij een 'quest zone' zie je dat er van een bepaalde mob (quest item) maar 5 te vinden zijn, die op dat moment door 10 man gezocht worden.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• EnigmaNL
Ik had grotere planeten gewild met meer variatie per planeet. Een planeet heeft meer dan 1 soort omgeving en dat zie je amper terug in swtor. Elke planeet is wel anders dan de vorige planeet waar je geweest bent, maar de planeten zelf hebben geen variatie. Een planeet (zoals onze Aarde) heeft meerdere biomen en nu is 1 planeet 1 omgeving.

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-01 14:24
EnigmaNL schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 10:39:
Ik had grotere planeten gewild met meer variatie per planeet. Een planeet heeft meer dan 1 soort omgeving en dat zie je amper terug in swtor. Elke planeet is wel anders dan de vorige planeet waar je geweest bent, maar de planeten zelf hebben geen variatie. Een planeet (zoals onze Aarde) heeft meerdere biomen en nu is 1 planeet 1 omgeving.
Belsavis heb je jungle en een gedeelte waar je door sneeuw/ijs gaat. Maar als je op elke planeet reist door elk soort omgeving zoals de Aarde dan gaan alle planeten te veel op elkaar lijken verwacht ik.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 77G5, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

• EnigmaNL
MrBlueEyes schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 10:40:
[...]

Belsavis heb je jungle en een gedeelte waar je door sneeuw/ijs gaat. Maar als je op elke planeet reist door elk soort omgeving zoals de Aarde dan gaan alle planeten te veel op elkaar lijken verwacht ik.
Belsavis is inderdaad beter uitgewerkt. Ik zeg ook niet dat alle biomen vertegenwoordigt moeten worden (gaat moeilijk op een woestijnplaneet als Tatooine) maar sommige planeten zijn wel erg eentonig.
Ik vind het allemaal wel mee vallen. Balmorra heeft bijvoorbeeld ook een warzone gedeelte, een groot grasland en dan nog een groot bugnest.
Dan heb je wel weer planeten zoals Corellia dat eigenlijk gewoon één grote stad is, maar het zou daar heel vreemd zijn om andere gebieden te hebben, gewoon omdat het niet past bij het verhaal.

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

SinergyX schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 10:36:
[...]

En wat kom je effectief tegen in de 'trips'?
Nar Shadaa? Ontoegankelijke scenery vulling. Aldaraan? Wat mobs, berg stenen en ontoegankelijke muren.

Kom je dan echter bij een 'quest zone' zie je dat er van een bepaalde mob (quest item) maar 5 te vinden zijn, die op dat moment door 10 man gezocht worden.
Als ik bij een Questzone aankom kan ik 8 van de 10 keer lekker losgaan. En mocht het zijn dat er een hoop mobs al liggen,dan wacht ik wel ff (koffie pakken,peukie doen) de respawn rate ligt toch nog hoog genoeg. (soms zelf zo hoog dat het questen wel heel makkelijk wordt, maar mij hoor je niet klagen)
En ik kan me van andere MMORPG herinneren dat daar ook een hoop scenery vulling zat waar je lang niet altijd bij kan komen. Je hebt gelijk dat het soms wat leeg is, maar ik vermmak me er kostelijk mee.

Verwijderd

EnigmaNL schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 10:39:
Ik denk dat het ook wel een beetje te maken heeft over hoe de planeten in het star wars universum zijn. Je hebt heel duidelijke verschillende planeten, maar minder duidelijk verschillende gebieden.

Vind het wel logisch dat ze daar op inspelen maar inderdaad had het wel iets meer variatie mogen hebben.

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
De grootte vind ik nog niet eens zo'n probleem. Het is meer dat je niet van links naar rechts dwars over de map kan rennen, je moet het voorgekauwde pad volgen, en dat neemt de meest vrijheid (en gevoel van ruimte) weg.

• Negative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-01 12:14
chieldtm schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 10:45:
[...]

Als ik bij een Questzone aankom kan ik 8 van de 10 keer lekker losgaan. En mocht het zijn dat er een hoop mobs al liggen,dan wacht ik wel ff (koffie pakken,peukie doen) de respawn rate ligt toch nog hoog genoeg. (soms zelf zo hoog dat het questen wel heel makkelijk wordt, maar mij hoor je niet klagen)
En ik kan me van andere MMORPG herinneren dat daar ook een hoop scenery vulling zat waar je lang niet altijd bij kan komen. Je hebt gelijk dat het soms wat leeg is, maar ik vermmak me er kostelijk mee.
Je kan ook bij je map naar een andere instance reizen, wellicht daar dan minder mensen die quest doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Negative op 12-01-2012 10:51 ]

Verwijderd

Die patch met die Ilum fix mag wel eens komen. Kills ipv objectives cappen om je Ilum daily te completen, gaat nog leuk worden :D

Atm naast m'n 50 marauder een sorcerer aan het levelen nu als healer, ipv m'n sniper. Healen in pvp lijkt me wel leuk al had ik nu nog maar 1 healing spell die voor 1.3k healt >.>. Mensen moeten ook eens stoppen met LoS of uit range lopen als je ze dan eens een keer healt.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2012 10:59 ]

Verwijderd

Heb nog een videotje gemaakt van 2 Datacrons in Dromund kaas
Strenght en Endurance

SPOILERS - wil je zelf ontdekken dat niet klikken

YouTube: SWTOR: Dromund Kaas Strenght Datacron

YouTube: SWTOR Dromund Kaas Endurance Datacron

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2012 11:00 ]

chieldtm schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 10:45:
Ligt ook aan de bevolking van je server, Republic side is het bij ons erg rustig en heb je nooit problemen, Empire heb je diverse locaties waar je een race doet om je objective te halen. Respawn van bijvoorbeeld radio-towers in Balmorra bonus is echt traag, je moet er 4 hebben, leuk als je daar met 15 man rondrent.

Gaat mij niet zozeer om de 'wachttijd' maar meer om het punt dan 70% van de hele map op elke planeet (Aldaraan nog wel meer) gewoon 'opvulling' is tussen quest-locaties. Denk dat tatooine nog wel over die 70% gaat met die eindeloze zandvlaktes.

Heb nu ook Legacy vrijgespeeld, verhaal van Agent blijft toch bijzonder mager. Je oude vriend weet natuurlijk te ontsnappen en wordt het verhaal compleet omgegooid en mag je terug naar oude gebieden.

Verwijderd

Je kunt beter subscriben op FAPDegren, die heeft echt de beste filmpjes voor alle datacrons/matrix shards per planeet, en hij is nu bezig met een videoguide voor het hoe en wat met die matrix shards. Heb met zijn filmpjes al de helft van de datacrons etc gevonden, goede voice-uitleg + map locations + zie je hoe hij zelf bij de datacrons komt ofc.

@ Synergi:

Laatste alinea vind ik als lvl 12 Sniper toch enigzins een spoiler :'(

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2012 11:03 ]

• Helza
SinergyX schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 11:00:
[...]

Ligt ook aan de bevolking van je server, Republic side is het bij ons erg rustig en heb je nooit problemen, Empire heb je diverse locaties waar je een race doet om je objective te halen. Respawn van bijvoorbeeld radio-towers in Balmorra bonus is echt traag, je moet er 4 hebben, leuk als je daar met 15 man rondrent.

Gaat mij niet zozeer om de 'wachttijd' maar meer om het punt dan 70% van de hele map op elke planeet (Aldaraan nog wel meer) gewoon 'opvulling' is tussen quest-locaties. Denk dat tatooine nog wel over die 70% gaat met die eindeloze zandvlaktes.

Heb nu ook Legacy vrijgespeeld, verhaal van Agent blijft toch bijzonder mager. Je oude vriend weet natuurlijk te ontsnappen en wordt het verhaal compleet omgegooid en mag je terug naar oude gebieden.
Hier heb ik nou totaal geen last van, 1 or 2 keer misschien dat er iemand anders bezig was waardoor ik even moest wachten, en ik ben nu toch al bijna level 40. Ik moet zeggen dat op de meeste werelden het juist redelijk rustig is. Ik zie meestal maar 2-4 ander mensen levelen op dezelfde quest omgeving. en dit is op Bloodworthy, een erg drukke server :)

• Helza
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 11:01:
Je kunt beter subscriben op FAPDegren, die heeft echt de beste filmpjes voor alle datacrons/matrix shards per planeet, en hij is nu bezig met een videoguide voor het hoe en wat met die matrix shards. Heb met zijn filmpjes al de helft van de datacrons etc gevonden, goede voice-uitleg + map locations + zie je hoe hij zelf bij de datacrons komt ofc.
Ik wacht nog even totdat ik level 50 ben ofzo, heb er nu 3, 2 waar ik in het begin toevallig tegen aan liep en 1 omdat ik net een groeps quest had gedan en iemand zij dat er eentje in de buurt lag :)

• Helza
[...]

Legacy ? wat moet je daar uberhaupt mee? op gegeven moment kreeg ik ook "Legacy", voer een naam in.. ok gedaan.. mooi dan leveled er nu ook legacy mee.. yay, zelfs al een level up gehad... maar uuuuuh.. wat doet het?..

• Doler
Helza schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 11:06:
[...]

Legacy ? wat moet je daar uberhaupt mee? op gegeven moment kreeg ik ook "Legacy", voer een naam in.. ok gedaan.. mooi dan leveled er nu ook legacy mee.. yay, zelfs al een level up gehad... maar uuuuuh.. wat doet het?..
Nu nog vrij weinig, maar zoals met veel meer zaken, gaan ze er in de volgende updates leuke dingen aanhangen. Wat ze met legacy zouden kunnen doen? Misschien iets met een familiekledingsstuk ofzo? Of een bepaalde skill (transform in je legacy character Y of Z voor x minuten).
[...]

Ik weet niet wat jij gewend ben, maar ik heb nu de complete verhaallijn van Agent doorgespeeld, en vind het toch een ongelovelijk goed verhaal.

Over de Agent Legacy quest:
spoiler:
Als je met die "oude vriend" Darth Jadus bedoeld, ligt het ook aan de keuze die je gemaakt hebt, lightside choice is inderdaad niet zo interessant, maar darkside choice is zeker goed. Ik nam zelf de Darkside choice terwijl ik eigenlijk een lightsider ben. Het is een interessante keuze die je moet maken, dat zelfs de darkside choice niet echt evil is.
Zorg je ervoor dat de wapens niet afgevuurd worden, maar dat de mogelijkheid bestaat dat Jadus later terug komt met nog ergere wapens, of vuur je de wapens af en offer je een paar miljoen mensen op zodat miljarden andere zonder toekomstige dreiging verder kunnen leven en Jadus gevangen word.

Verwijderd

Ik lees dat een hoop mensen nog maar rond level 40 hangen.
Ben ik dan zo extreem bezig geweest met een Bounty Hunter op 50 en een Sith Jugg op 49?

Levelen was nog nooit zo makkelijk in een MMO.
En het gaat ook niet echt vervelen.

Nu nog een Sith Socerer :)

Edit, ben al legacy level 15 nu.
Ik denk dat je iets acount gebonden krijgt per level.
Misschien zoals in wow, gear die mee leveld?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2012 11:14 ]

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

[...]

spoiler: title
Het ligt zeker aan de server bevolking. Ik zit op een vrij rustige server met een gezelli NL-BE guild. En op het gebied van 'opvulling'. Je hebt in de regel gelijk, maar ik zie geen verschil met ander mmo's. En hoort ook een beetje bij de sfeer natuurlijk. Tattooine is een eindeloze zandvlakte en Aldaraan staat ook bekend om zijn "alpen" achtige natuur.

• Doler
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 11:13:
Ben ik dan zo extreem bezig geweest met een Bounty Hunter op 50 en een Sith Jugg op 49?

Ik ben een van die mensen die nog rond level 40 hangen. Misschien een idee om een algemene leveling-guide te schrijven voor mensen die bijv. alts snel willen levelen? Want het is wel indrukwekkend en ben benieuwd wat je zoal doet!

• Helza
Metalkai schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 11:10:
[...]

Ik weet niet wat jij gewend ben, maar ik heb nu de complete verhaallijn van Agent doorgespeeld, en vind het toch een ongelovelijk goed verhaal.
aha, jij hebt het over een specifieke class quest :) ik dacht dat je het over "Legacy" had :)
iets totaal anders :)

Verwijderd

Doler schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 11:15:
[...]

Ik ben een van die mensen die nog rond level 40 hangen. Misschien een idee om een algemene leveling-guide te schrijven voor mensen die bijv. alts snel willen levelen? Want het is wel indrukwekkend en ben benieuwd wat je zoal doet!
Vermoedelijk de quest line volgen en alle sidequests pakken.

• kladblokje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:16
Nephalem schreef op donderdag 29 december 2011 @ 18:32:
Net even aan het kijken naar timecard prijzen.. Daar zit nogal verschil in zeg.
Standaard prijs in de meeste winkels hier in NL €26,99 terwijl bijvoorbeeld Zavvi.com ze voor 16 pond de deur uit doet. Met een pond verzendkosten erbij opgeteld zit ik dan omgerekend nog steeds pas op een euro of 21.
Inmiddels staat hij ook in de nederlandse onlineshop van zavvi (linkje) voor € 17.95 en er zijn geen verzendkosten. Maar let wel op: verwachte levertijd 1 maand.

• Helza
[...]

ik vraag me ook af hoe mensen zo snel levelen. Ik ben zelf nu pas level 39 en ik speel dus best wel veel (hoewel ik pas de laatste week van december begonnen ben), dus ik snap niet hoe mensen nu al in hemelsnaam 2 of 3 40+ characters kunnen hebben.

Ik zit nu uberhaupt even met een vaag iets. Ik heb net m'n class quest op Hoth afgerond (sith assassin) en zou nu de
spoiler:
terug moeten naar mn planeet om Darth Tantaron ? of hoe heeft die vent, in z'n meditation chamber te gaan killen.
Echter is dit een lvl 41 elite en ik ben pas level 39. Iets dat het soms moeilijk kan zijn. (soms gaat het makkelijk, soms lukt het me totaal niet, deze echter nog niet geprobeerd). Maar op Hoth heb ik geen quests meer behalve the heroic's ? Ik heb niet eens een bonus series, dus ik lijk iets te missen. Want ik heb nu dus behalve de heroics geen level 39 t/m 41 missies..

• TweakerMaert
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-08-2023
Bonusquests van Hoth zijn op te pakken vanaf lvl 44

• Ashrah
Dan heb je eerder al dingen overgeslagen gok ik ...., zou zeker de heroics wel doen de gear die je daarvan krijgt is over het algemeen beter dan al het andere wat je op die planeet zou krijgen. Ga een planeet terug en probeer daar nog een bonus serie te doen ofzo.

Alderaan en Tatooine Bonus series ...?

spoiler:
Je hoeft hem niet zelf af te maken maar je killed zijn apprentice waarna hij knockout gaat door de Ghosts en jij ook, hij gaat er vervolgens vandoor.

[ Voor 4% gewijzigd door Ashrah op 12-01-2012 11:30 ]

Kan je nu ook niet de Alderaan bonus series pakken? Of heb je die al gedaan? Volgens mij kan je die krijgen op level 38.

• Ashrah
En anders een instance of 2/3 proberen te doen op Fleet Station kost ongeveer 2/3 instances van je eigen level om een level omhoog te gaan.

• Helza
Metalkai schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 11:29:
Kan je nu ook niet de Alderaan bonus series pakken? Of heb je die al gedaan? Volgens mij kan je die krijgen op level 38.
Geen idee, ik heb idd nog wat bonus quests open staan op Tatooine of Aldaraan. Vind het alleen zo vreemd dat ik ineens geen quests op hoth meer heb en bizar om ineens een planeet terug te gaan terwijl ik al weer een hele rits op deze planeet gedaan heb.

[ Voor 12% gewijzigd door Helza op 12-01-2012 11:32 ]

Verwijderd

[...]

Mijn tip.
probeer altijd de meest efficiënte route te lopen / speederen tussen quest door.
Probeer zoveel mogelijk Questen in een gebied te verzamelen.
En complete ALLE questen voordat je terug gaat om ze weer in te leveren.
Doe altijd de bonus quest, deze geeft vaak het 4 dubbele aan XP dan dat je deze zonder bonus questen weer in zou leveren.

Bij het accepteren van een quest spatie 2 spatie 2 spatie 2 spatie 2 spatie 2.
Ik kijk alleen vaak later in een quest naar de cut scene's en sowieso altijd de class quest filmpjes.

Gebruik je quick travel efficiënt en gebruik deze pas als je helemaal klaar ben in een bepaald gebied.
Zomaar met een groep mobs gaan matten kost niet alleen tijd maar is ook verspilde moeite, questen geven veel betere XP dus speeder gewoon overal langs en door.

In het kort, doe gewoon alle questen die je kan vinden in een gebied en zorg ervoor dat je geen 2 levels achterloopt.

Wat ik ook heb gemerkt de afgelopen week.
Questen in een groep van 3 of 4 geeft nog meer bonus xp.
Niet alleen schiet je als een rappe henkie door alle questen heen, het is ook nog eens 10 x leuker om samen te questen.
En je krijgt ook nog social points.

En blijven die anderen in de groep slacken op de cutscene's dan roep je gewoon DUURT LAAAANG !

:D
Ik vind het skippen van de conversaties zoals jij adviseert toch wel een slecht iets, vooral als het je eerste character is.
Het spel heeft zich zo erg gefocused op het verhaal, dat je eigenlijk een gigantisch deel van het spel overslaat op die manier.

Verwijderd

Metalkai schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 11:37:
Ik vind het skippen van de conversaties zoals jij adviseert toch wel een slecht iets, vooral als het je eerste character is.
Het spel heeft zich zo erg gefocused op het verhaal, dat je eigenlijk een gigantisch deel van het spel overslaat op die manier.
Ik zei dat ik mijn class quest filmpjes niet oversla, en van de mooiere questen ik ook vaak naar de cutscene's kijk.

Alleen kom ik op die outpost nummer 134 waar ik 4 questen kan oppakken dan spatie ik door het filmpje heen.
ik hoef namelijk helemaal niet te weten waarom ik die munitie kratjes moet slopen.
Ik wil flashpoints spelen op 50.

• Yvilthi
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-10-2023
Metalkai schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 11:37:
Eens ..

Met mijn sorcerer lvl 50 heb ik alle cutsenes gekeken neit geskipt en daarmee kost het je misschien een 2 tot 3 uur extra game time.
Verhaallijnen zijn zeer boeiend en bovendien is het leuk een antwoord te geven waar je zelf ook echt achter staat.

Mij juggernaut nu lvl 39 heb ik wel alles laten skippen op de class quests na, deze zit nu op 2 dagen 15 uur speeltijd. Het scheelt maar een klein beetje maar de eerste keer is het sowieso aan te raden lekker al de filmpjes te kijken.

• Helza
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 11:35:
[...]

Mijn tip.
probeer altijd de meest efficiënte route te lopen / speederen tussen quest door.
Probeer zoveel mogelijk Questen in een gebied te verzamelen.
En complete ALLE questen voordat je terug gaat om ze weer in te leveren.
Doe altijd de bonus quest, deze geeft vaak het 4 dubbele aan XP dan dat je deze zonder bonus questen weer in zou leveren.

Bij het accepteren van een quest spatie 2 spatie 2 spatie 2 spatie 2 spatie 2.
Ik kijk alleen vaak later in een quest naar de cut scene's en sowieso altijd de class quest filmpjes.

Gebruik je quick travel efficiënt en gebruik deze pas als je helemaal klaar ben in een bepaald gebied.
Zomaar met een groep mobs gaan matten kost niet alleen tijd maar is ook verspilde moeite, questen geven veel betere XP dus speeder gewoon overal langs en door.

In het kort, doe gewoon alle questen die je kan vinden in een gebied en zorg ervoor dat je geen 2 levels achterloopt.

Wat ik ook heb gemerkt de afgelopen week.
Questen in een groep van 3 of 4 geeft nog meer bonus xp.
Niet alleen schiet je als een rappe henkie door alle questen heen, het is ook nog eens 10 x leuker om samen te questen.
En je krijgt ook nog social points.

En blijven die anderen in de groep slacken op de cutscene's dan roep je gewoon DUURT LAAAANG !

:D
die bonus series doe ik idd vaak niet, volgende meestal de class quest als die zei dat ik verder moest tenzij ik 2 levels lager ben/was. Dat heeft me dan idd veel xp gekost.
Samen met iemand level zou idd ook moeten werken. Last net ergens dat je niet eens xp deelt zoals in sommige games, maar zelfs extra bonus xp krijgt vanwege het social aspect, maarja moelijk om iemand te vinden die dezelfde speel tijden als ik aanhou, nouja, maar ff die heroics doen en dan terug naar vorige planeet voor de bonus quests..

traveling shortcuts/quicktravel etc gebruik ik nagenoeg op cd's :) dat is dus niet echt een probleem, en ik verzamel altijd zoveel mogelijk quests en rond ze af voordat ik terug ga om te in te leveren :)

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-01 14:20
Trouwens over die bonusobjectives: volgens mij maakt het voor de XP van de quest niets uit of je de bonusobjectives wel of niet doet. Je krijgt alleen een hoopje XP op het moment dat je de bonusobjectives complete. Ik krijg nu voor een hand-in van een gemiddelde quest zo'n 13K XP op level 46. Als ik een bonusobjective klaar heb krijg ik ongeveer de helft daarvan.

Op zich een leuke opsteker, maar ik kijk wel altijd even hoeveel werk het is; als je op zoek moet naar 10 mobs ieder met 3 adds of 30 mobs moet killen, dan laat ik de bonusobjectives wel eens zitten. Een sterke mob met een gele ster geeft ook al ruim 1.5-2.0K XP, dus 4 daarvan is net zo goed als een bonusobjective doen.

[ Voor 37% gewijzigd door Morrar op 12-01-2012 11:46 ]

Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 11:13:

Edit, ben al legacy level 15 nu.
Ik denk dat je iets acount gebonden krijgt per level.
Misschien zoals in wow, gear die mee leveld?
Er zijn 2 hints over wat legacy is.
Bioware devs hebben gezegd dat er legacy skills komen. En die zouden zo goed zijn dat ze de belangrijkste motivatie waren om je legacy levels te halen.
En als ik kijk in de filters (van bvb mijn crafting skill) dan kun je bij item type kiezen voor "legacy". Dus alt-gear zoals in wow is ook te verwachten.

TheS4ndm4n#1919

• EnigmaNL
Morrar schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 11:44:
Trouwens over die bonusobjectives: volgens mij maakt het voor de XP van de quest niets uit of je de bonusobjectives wel of niet doet. Je krijgt alleen een hoopje XP op het moment dat je de bonusobjectives complete. Ik krijg nu voor een hand-in van een gemiddelde quest zo'n 13K XP op level 46. Als ik een bonusobjective klaar heb krijg ik ongeveer de helft daarvan.

Op zich een leuke opsteker, maar ik kijk wel altijd even hoeveel werk het is; als je op zoek moet naar 10 mobs ieder met 3 adds of 30 mobs moet killen, dan laat ik de bonusobjectives wel eens zitten. Een sterke mob met een gele ster geeft ook al ruim 1.5-2.0K XP, dus 4 daarvan is net zo goed als een bonusobjective doen.
Bonus quests kun je beter wel doen imo. Vaak zijn het makkelijke en korte objectives en krijg je er toch redelijk wat XP voor. Voor bonus quests met meerdere stages krijg je ook meer XP en soms ook een leuk item.

• Morrar
EnigmaNL schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 11:50:
[...]

Bonus quests kun je beter wel doen imo. Vaak zijn het makkelijke en korte objectives en krijg je er toch redelijk wat XP voor. Voor bonus quests met meerdere stages krijg je ook meer XP en soms ook een leuk item.
True ik doe ze ook meestal, maar niet allemaal. Als er heel veel mobs gekilled moeten worden bijvoorbeeld niet. Omdat ik ook stealth heb kan ik soms veel sneller questen zonder die bonusobjectives.

Kortom, het is een afweging die je per quest moet maken zou ik zeggen.

• Helza
Morrar schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 11:52:
[...]

True ik doe ze ook meestal, maar niet allemaal. Als er heel veel mobs gekilled moeten worden bijvoorbeeld niet. Omdat ik ook stealth heb kan ik soms veel sneller questen zonder die bonusobjectives.

Kortom, het is een afweging die je per quest moet maken zou ik zeggen.
dat is al assassin misschien ook wel het probleem waarom het bij mij traag gaat, de helft van de missies doorloop ik in stealth tot aan het objective en mogelijk daarna nog even wat X van Y mobs killen en weer stealth de deur uit :)
Metalkai schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 11:10:
Over de Agent Legacy quest:
spoiler:
Als je met die "oude vriend" Darth Jadus bedoeld, ligt het ook aan de keuze die je gemaakt hebt, lightside choice is inderdaad niet zo interessant, maar darkside choice is zeker goed. Ik nam zelf de Darkside choice terwijl ik eigenlijk een lightsider ben. Het is een interessante keuze die je moet maken, dat zelfs de darkside choice niet echt evil is.
Zorg je ervoor dat de wapens niet afgevuurd worden, maar dat de mogelijkheid bestaat dat Jadus later terug komt met nog ergere wapens, of vuur je de wapens af en offer je een paar miljoen mensen op zodat miljarden andere zonder toekomstige dreiging verder kunnen leven en Jadus gevangen word.
spoiler:
Ik begreep juist van een guildie die nu 48 is dat er geeft effect is tussen die 2 keuzes, per saldo kan Jadus ontsnappen op het schip of later vanuit de gevangenis. Het verhaal blijft in die zin gewoon identiek, ik ben ook nog nooit een referentie tegengekomen van mijn vroeger gemaakte keuzes - ik speel ook light

Maar het goedkope element vind ik na Jadus je dan maar weer met de oorlog bezig moet zijn, Keeper is weg en Watcher Two neemt de stok over - wat een saai mens is dat - en kan je weer terug naar Nar Shadaa om daar weer een quest-chain te doen om 'undercover' te gaan bij de Jedi.

Per saldo ben je een agent die wat mensen neerhaalt die neer moeten, maar je speelt niet mee in een 'grotere macht' zoals bij Inquish en de relics of Warrior met zijn Lord. Het zijn teveel kleine puntjes die aan elkaar geknoopt zijn zonder grote lijn door het verhaal, die spinoff naar Watcher X vond ik ook erg slecht, die plotspin van Cell -> Eagle -> Jadus was ook erg voorspelbaar. Ook je companions delen daarin totaal geen rol, bij BH en insquish juist weer wel - de Jedi die dark wordt, Mako die hun leider wil revengen.

Ik speel 4 characters rond hetzelfde level, maar ik heb totaal geen 'feeling' met het verhaal van Agent, je bent onderdeel van de batterij en bijna niets gebeurd vanuit zelfbelang. Daar zijn de 3 andere class-stories heel anders in.

• Morrar
Helza schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 11:53:
[...]

dat is al assassin misschien ook wel het probleem waarom het bij mij traag gaat, de helft van de missies doorloop ik in stealth tot aan het objective en mogelijk daarna nog even wat X van Y mobs killen en weer stealth de deur uit :)
Heerlijk toch :+ Ik loop als Jedi Shadow als tank rond met een healer companion; op zich een oersterke combo, maar echt heel snel gaat het niet. Dus als ik iets niet hoef neer te halen, dan ook liever niet :D

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

Morrar schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 11:56:
[...]

Heerlijk toch :+ Ik loop als Jedi Shadow als tank rond met een healer companion; op zich een oersterke combo, maar echt heel snel gaat het niet. Dus als ik iets niet hoef neer te halen, dan ook liever niet :D
Klopt helemaal!! Heerlijk die healer erbij!! En als het niet hoeft, stealth aan en hoppa er voorbij!!

SinergyX schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 11:55:
[...]

spoiler:
Ik begreep juist van een guildie die nu 48 is dat er geeft effect is tussen die 2 keuzes, per saldo kan Jadus ontsnappen op het schip of later vanuit de gevangenis. Het verhaal blijft in die zin gewoon identiek, ik ben ook nog nooit een referentie tegengekomen van mijn vroeger gemaakte keuzes - ik speel ook light

Maar het goedkope element vind ik na Jadus je dan maar weer met de oorlog bezig moet zijn, Keeper is weg en Watcher Two neemt de stok over - wat een saai mens is dat - en kan je weer terug naar Nar Shadaa om daar weer een quest-chain te doen om 'undercover' te gaan bij de Jedi.

Per saldo ben je een agent die wat mensen neerhaalt die neer moeten, maar je speelt niet mee in een 'grotere macht' zoals bij Inquish en de relics of Warrior met zijn Lord. Het zijn teveel kleine puntjes die aan elkaar geknoopt zijn zonder grote lijn door het verhaal, die spinoff naar Watcher X vond ik ook erg slecht, die plotspin van Cell -> Eagle -> Jadus was ook erg voorspelbaar. Ook je companions delen daarin totaal geen rol, bij BH en insquish juist weer wel - de Jedi die dark wordt, Mako die hun leider wil revengen.

Ik speel 4 characters rond hetzelfde level, maar ik heb totaal geen 'feeling' met het verhaal van Agent, je bent onderdeel van de batterij en bijna niets gebeurd vanuit zelfbelang. Daar zijn de 3 andere class-stories heel anders in.
spoiler:
Als je Dark Side kiest krijg je echter wel steeds referenties naar wat je gedaan hebt. Het wordt ook vaak "Eradication Day" genoemd. Volgens mij krijg je zelfs in latere gesprekken andere opties hierdoor, bijvoorbeeld iemand die zegt dat je niet kan begrijpen hoe het is om een bepaalde keuze te maken. Hier kan je dan op antwoorden dat je het beter begrijpt dan wie dan ook, doordat je zelf ook miljoenen mensen hebt opgeofferd. Het zijn kleine dingen, maar het geeft het wel een extra touch.
Ik vond echter wel dat het verhaal erg in kwaliteit omhoog ging na je ongeveer halverwege de Republic-Undercover missie bent. Wacht maar totdat je bij het einde komt van de Agent story, het is het zeker waard.
Metalkai schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 12:01:
spoiler:
Als je Dark Side kiest krijg je echter wel steeds referenties naar wat je gedaan hebt. Het wordt ook vaak "Eradication Day" genoemd. Volgens mij krijg je zelfs in latere gesprekken andere opties hierdoor, bijvoorbeeld iemand die zegt dat je niet kan begrijpen hoe het is om een bepaalde keuze te maken. Hier kan je dan op antwoorden dat je het beter begrijpt dan wie dan ook, doordat je zelf ook miljoenen mensen hebt opgeofferd. Het zijn kleine dingen, maar het geeft het wel een extra touch.
Ik vond echter wel dat het verhaal erg in kwaliteit omhoog ging na je ongeveer halverwege de Republic-Undercover missie bent. Wacht maar totdat je bij het einde komt van de Agent story, het is het zeker waard.
spoiler:
Dat klinkt dan wel weer interessant. Ben zelf inderdaad voor light gegaan, met de gedachte dat hij daar dus was opgesloten en ik het zooitje stop kon zetten en hem daarna neer kon knallen.

Nadeel dat alleen exp steeds trager gaat, logisch natuurlijk, maar hoeveelheid quests per zone nemen ook flink af. Waar je bij Balmorra/Shadaa nog rondliep met 10-15 quests, zat ik op Aldaraan met 4.

[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 12-01-2012 12:06 ]

Verwijderd

Wat hangen er toch weer veel onderhoud & patch momenten in de lucht deze week...
Nu al de 3e dag dat ik 4 uur achter elkaar moet wachten omdat ze aan het updaten zijn. ;w

• itsleon
Helza schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 11:24:
[...]

ik vraag me ook af hoe mensen zo snel levelen. Ik ben zelf nu pas level 39 en ik speel dus best wel veel (hoewel ik pas de laatste week van december begonnen ben), dus ik snap niet hoe mensen nu al in hemelsnaam 2 of 3 40+ characters kunnen hebben.

Ik zit nu uberhaupt even met een vaag iets. Ik heb net m'n class quest op Hoth afgerond (sith assassin) en zou nu de
spoiler:
terug moeten naar mn planeet om Darth Tantaron ? of hoe heeft die vent, in z'n meditation chamber te gaan killen.
Echter is dit een lvl 41 elite en ik ben pas level 39. Iets dat het soms moeilijk kan zijn. (soms gaat het makkelijk, soms lukt het me totaal niet, deze echter nog niet geprobeerd). Maar op Hoth heb ik geen quests meer behalve the heroic's ? Ik heb niet eens een bonus series, dus ik lijk iets te missen. Want ik heb nu dus behalve de heroics geen level 39 t/m 41 missies..
Als je het goed doet kan je deze verslaan op lvl39. Heb dat ook gedaan toen ik gisteren avond dat lvl was geworden.

Je moet er alleen opletten dat je hem veel interrupt als hij zijn aanval doet (zijn zeer krachtig) en dan is die opzich best te doen. Zorg wel dat je medkits heb en alle buffs aan zet.

Overigens lvl ik veel via pvp. Waar je gemiddeld toch 12.000xp kan halen gaat het sneller dan sommige quests.
Snap overigens niet hoe die xp gerekend word. Soms kom je in een potje was al lang bezig is en speel je echt niet goed krijg je 17.000xp. Daarna speel je vanaf het begin en heb je het beste potje van je leven krijg je maar 12.000xp .
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 12:07:
Wat hangen er toch weer veel onderhoud & patch momenten in de lucht deze week...
Nu al de 3e dag dat ik 4 uur achter elkaar moet wachten omdat ze aan het updaten zijn. ;w
Volgens mij was de vorige onderhoudsbeurt alweer een week geleden hoor. Afgelopen Dinsdag zou er een patch/maintenance zijn, maar deze werd uitgesteld tot vandaag.
Gelukkig deze keer maar geplanned voor vier uur, inplaats van acht, waardoor de servers om 13:00 weer online zouden moeten zijn.

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

Metalkai schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 12:09:
[...]

Volgens mij was de vorige onderhoudsbeurt alweer een week geleden hoor. Afgelopen Dinsdag zou er een patch/maintenance zijn, maar deze werd uitgesteld tot vandaag.
Gelukkig deze keer maar geplanned voor vier uur, inplaats van acht, waardoor de servers om 13:00 weer online zouden moeten zijn.
De website is iig weer online

• Manny_Moare

Manny_Moare

PTFO Motherf*cker!!!

The Old Republic@SWTORReply

The servers are now available! Thank you for your patience.

En de servers ook!!! :*) _/-\o_ :9~

[ Voor 15% gewijzigd door Manny_Moare op 12-01-2012 12:13 ]

Zo, dat was sneller dan gepland. Goede zaak dit, mogen ze vaker doen!

• Helza
itsleon schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 12:08:
[...]

Als je het goed doet kan je deze verslaan op lvl39. Heb dat ook gedaan toen ik gisteren avond dat lvl was geworden.

Je moet er alleen opletten dat je hem veel interrupt als hij zijn aanval doet (zijn zeer krachtig) en dan is die opzich best te doen. Zorg wel dat je medkits heb en alle buffs aan zet.

Overigens lvl ik veel via pvp. Waar je gemiddeld toch 12.000xp kan halen gaat het sneller dan sommige quests.
Snap overigens niet hoe die xp gerekend word. Soms kom je in een potje was al lang bezig is en speel je echt niet goed krijg je 17.000xp. Daarna speel je vanaf het begin en heb je het beste potje van je leven krijg je maar 12.000xp .
Heeft het meeste te maken met of je wint, het aantal objective points en hoeveel medals je behaalt. Met een win + 6-7 medals zit je al snel aan 15k+ eergisteren zelfd 20k+ :) toen zat ik wel ff te knipperen met m'n ogen, maar ik had ook 8 medals :)

over het algemeen duurd een pvp potje wel 15minuten (hutball, tenzij je 6x scored, void star is ook 2x 10min ofzo tenzij je capped?). en dan vind ik 15k voor 15minuten of 3-4x 10k xp van de quests dat laatste toch sneller

• Helza
spoiler:
black

is

spoiler:
de

new

spoiler:
white

spoiler:
stelletje blackaholics :)

[ Voor 51% gewijzigd door Helza op 12-01-2012 12:30 ]

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-01 20:48
Best wel klote, heb je een lvl 49 superior jacket gemaakt, kun je dat ding niet goed linken in de chats of tell.
Wat hij laat zien is de basis attributen van de groene of de blauwe schematic, i.p.v. de allerlaatste paarse schematic.

Dus doe je een /trade met link item en prijs en ligt iedereen dubbel, omdat je veel te veel vraagt voor gelinkte item. (maar ja, dat item dat mensen zien mist ongeveer de helft van de attributen van de gecrafte versie.)
bangkirai schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 12:41:
Best wel klote, heb je een lvl 49 superior jacket gemaakt, kun je dat ding niet goed linken in de chats of tell.
Wat hij laat zien is de basis attributen van de groene of de blauwe schematic, i.p.v. de allerlaatste paarse schematic.

Dus doe je een /trade met link item en prijs en ligt iedereen dubbel, omdat je veel te veel vraagt voor gelinkte item. (maar ja, dat item dat mensen zien mist ongeveer de helft van de attributen van de gecrafte versie.)
Zou dat in de patch van vandaag niet gefixed worden? Ik meen er iets over gelezen te hebben.

Verwijderd

Helza schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 12:29:
[...]

Heeft het meeste te maken met of je wint, het aantal objective points en hoeveel medals je behaalt. Met een win + 6-7 medals zit je al snel aan 15k+ eergisteren zelfd 20k+ :) toen zat ik wel ff te knipperen met m'n ogen, maar ik had ook 8 medals :)

over het algemeen duurd een pvp potje wel 15minuten (hutball, tenzij je 6x scored, void star is ook 2x 10min ofzo tenzij je capped?). en dan vind ik 15k voor 15minuten of 3-4x 10k xp van de quests dat laatste toch sneller
Nee, winnen heeft wel invloed op xp, maar de belangrijkste factor is tijd. Een potje Huttball wat je in 3min wint met 6-0 krijg je misschien half zoveel voor als een gelijk spel of zelfs verlies wat 15min duurt.
Pagina: 1 ... 40 ... 88 Laatste

Let op:
Oeverloze discussies over maintenance van de servers is niet interessant en nogal zinloos, laat dit dan ook achterwege.