Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 23:20:
Gisteravond op youtube wat filmpjes over het instellen van de interface bekeken en ik kan het zo snel niet zien, maar veel spelers hebben het vrij goed ingericht met snelkoppelingen zodat je met je linkerhand op het toetsenbord toch alles kan bedienen (ook die side panels en snelkoppelingen voor de onderste balk, die onderaan het scherm zit.
Heeft iemand een handige pagina met een goed indelingsschema dat ik kan overnemen in mijn settings zonder het zelf allemaal te moeten uitzoeken?
Edit: ik bedoel dit filmpje (vanaf 08:40):
YouTube: Star Wars the Old Republic Interface Walkthrough / Tutorial
Leuke vraag waar ik zelf met heel veel MMO's ook moeilijkheden mee had. Heb geen filmpje of een screenshot maar ik zal het proberen uit te leggen.
Ik gebruik alle toetsen die om de WSAD toetsen zitten, in ieder geval zo veel mogelijk, zonder dat die andere functies verwijderen die belangrijk zijn. Ik gebruik de Q en de E voor mijn belangrijkste moves van mijn character die ik ook veel ga gebruiken (lees moves met een korte cooldown of die in je cycle zitten met aanvallen/healen). De Z en X toets gebruik ik persoonlijk altijd voor interrupt spells, dit doe ik bij al mijn characters zodat ik die altijd weet te vinden!
De X, Z, Q en E toets zitten bij mij op te plaats waar normaal gesproken de 9, 0, - en = toets zit omdat deze knoppen toch altijd veel te ver van mijn linkerhand zitten om überhaupt te kunnen gebruiken zonder mijn hand op te tillen.
En voor de rest heb ik alle andere quickslot bars op dezelfde manier ingedeeld maar dan met een modifier key zoals Shift, Alt en Ctrl (ook met je linkerhand te gebruiken). Op dit moment heb ik wel de 7 en 8 vervangen met Shift + Q en Shift + E voor mijn aanvals cycle zodat die mooi bij elkaar staan en omdat je de 7 en 8 toch ook niet kan bedienen zonder je hand op te tillen (ik niet in ieder geval), dus zo heb ik dat een beetje in elkaar zitten. Ik vindt het zelf erg goed werken, maar iedereen heeft natuurlijk wat anders!
edit: Overigens gebruik ik een modifer key trouwens bijna altijd met dezelfde soort spell/ability. Zo is een healingspell bijvoorbeeld altijd met Shift (als je als healer in groepsverband gaat healen is dat trouwens waarschijnlijk niet de beste oplossing maar wel als je solo aan het spelen bent)
Ik had zelf overigens liever 2 of 3 extra balken onderaan gehad (boven de mail balk) omdat je dan zo alle spells netjes bij elkaar hebt zitten i.p.v. over je scherm verdeeld. Ik gebruik de linkerbalk ook meestal voor spells/abilities die je toch niet zo vaak gebruikt en daarom ook met je muis aan klikt (quick travel, mount etc. etc.) Maar dat gaat bij Star Wars denk ik niet lukken omdat ik waarschijnlijk quickslots te kort heb dan
[
Voor 5% gewijzigd door
Soepstengel op 08-01-2012 20:32
]