Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

NL-RaVeR schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 19:41:
[...]

bij mij duurde het ongeveer 12 uur voor ik de key had ontvangen. Het downloaden duurde ook nog is een uur of 4 (al lijkt dat tegenwoordig sneller te gaan).
ik had mijn key op 1e kerstdag binnen een uur binnen en het downloaden ging redelijk vlot.

Vergeet niet een gametime kaart te halen of je moet een subscription via paypal of CC doen

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

• Worra
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-07 09:37
Ik heb de gegevens nu binnen, maar damn wat gaat dat downloaden langzaam..

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

launcher een keer opnieuw opstarten schijnt bij veel mensen te helpen

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:55

4bit

Onward, to futility!

SinergyX schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 17:12:
FPS heavy blijft toch imperal schip, zeker als het druk is kakt mijn FPS daar compleet in :(
Hier ook, volgens mij zijn er nog wat serverproblemen als het drukker is.

I'll do what I can, but expect very little.

4bit schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 22:24:
[...]

Hier ook, volgens mij zijn er nog wat serverproblemen als het drukker is.
op de servers die de warzones draaien denk ik :+

TheS4ndm4n#1919

• playlogic
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-11-2024
Ik word zoooo moe van dat niet kunnen accepten van quests.. ik vind prima dat ik eerst een andere quest moet doen maar zet er dan wel bij welke quests ik eerst moet voltooien. zo fucking irritant :|

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-11 20:59

Poekie McPurrr

Mreoww~

playlogic schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 23:57:
Ik word zoooo moe van dat niet kunnen accepten van quests.. ik vind prima dat ik eerst een andere quest moet doen maar zet er dan wel bij welke quests ik eerst moet voltooien. zo fucking irritant :|
zit je niet gewoon aan je max aan openstaande quests?

Le Meow

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-11 01:11
playlogic schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 23:57:
Dat klinkt gewoon als het hebben van het maximum aantal quests van 25, is mij zelf nog nooit overkomen.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 77G5, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

• playlogic
  • Laatst online: 19-11-2024
ja jullie hebben helemaal gelijk. bedankt voor het inzicht. ik schaam me diep.

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:40
playlogic schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 00:23:
ja jullie hebben helemaal gelijk. bedankt voor het inzicht. ik schaam me diep.
Nergens voor nodig. er zijn zo veel vragen over deze game die iedereen heeft, ik heb zelf ook heel veel moeten vragen toen ik net begon (zegt hij met zn lvl 16 karakter , lol) , want met sommige dingen gaat deze game best diep :) domme vragen bestaan niet , domme antwoorden wel.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:34
Stukje over slaven in swtor door dailymail:
http://www.dailymail.co.u...lectric-shock-collar.html
Gamers playing the hit online game Star Wars: the Old Republic are torturing and abusing a female 'slave' character with punches and an 'electric shock collar' - and enjoying it.

Read more: http://www.dailymail.co.u...collar.html#ixzz1ieugTKuv

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Jup, we hebben er eentje in de guild die het helemaal geweldig vind :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:14
Ondanks dat het een game is vind ik het best borderline als iemand voldoening krijgt om in een game een slaaf te martelen. Zegt mijn inziens iets over de persoon in kwestie, onderhuids zit daar iets niet goed...
Kaap schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 08:59:
Ondanks dat het een game is vind ik het best borderline als iemand voldoening krijgt om in een game een slaaf te martelen. Zegt mijn inziens iets over de persoon in kwestie, onderhuids zit daar iets niet goed...
Waarom? Bij Black&White kon je dit ook al, bij Dungeon Keepers dacht ik ook, daarnaast had je bergen RPG/RTS games waar wat satirische/sarcastische trekjes inzaten (Bully, GTA, Saints Row). Nee, zegt meer iets over de mensen die hier meteen een lijn naar de 'realiteit' mee trekken.

Doe een poll voor wie dolgraag martelmanieren wil toepassen op 2V-R8, let op dat je een bijna 100% 'JAA!!!' gaat krijgen? :P

[ Voor 9% gewijzigd door SinergyX op 06-01-2012 09:07 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Kaap schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 08:59:
Oh jee... iemand doet stoute dingen in een game. Ondertussen mag vermoorden wel?
Het is een computerspel, niet echt. Zolang mensen dit niet in de realiteit toepassen is er niets aan de hand.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

• defiler1974
  • Laatst online: 27-09 16:48
Dakreal schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 09:07:
[...]

Oh jee... iemand doet stoute dingen in een game. Ondertussen mag vermoorden wel?
Het is een computerspel, niet echt. Zolang mensen dit niet in de realiteit toepassen is er niets aan de hand.
Het artikel is behoorlijk suggestief en subjectief, het lijkt erop alsof de hele community slaven aan het afrossen is. Terwijl 99,9 % die uberhaupt het stukje zien het meer als een gimmick zien, waarvan de lol na 30 seconden er ook weer af is.

Aan de andere kant vraag ik mij wel eens af als ik mijn neefje van 10 GTA zie spelen en allerlei mensen van de stoep aan het afvegen is, of dit wel goed is? Ik denk dat jonge kinderen hierbij een kwetsbare groep zijn, omdat we nog steeds niet zeker weten wat de effecten zijn van stelselmatig geweld op tv en games.

Gelukkig bouwen developpers allerlei mechanismen in om de ouders wat instrumenten te geven om dit te beperken, ook de rating op de games is een goed middel. Toch vraag ik mij af hoeveel ouders hiervan op de hoogte zijn en weten wat hun kinderen spelen.

• Bartjeuhz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:44
Dakreal schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 09:07:
[...]

huh? wat een denkwijze... :?

Steam: CatBearCow

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-11 14:30
Over moorden in het spel wordt niet gesproken, maar als je iemand schokken geeft is het ineens bizar... Dat bedoelt hij denk ik.

Er zijn wel ergere dingen die je kan doen in SWTOR.

Verwijderd

Topicstarter
defiler1974 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 09:12:
[...]

Het artikel is behoorlijk suggestief en subjectief, het lijkt erop alsof de hele community slaven aan het afrossen is. Terwijl 99,9 % die uberhaupt het stukje zien het meer als een gimmick zien, waarvan de lol na 30 seconden er ook weer af is.

Aan de andere kant vraag ik mij wel eens af als ik mijn neefje van 10 GTA zie spelen en allerlei mensen van de stoep aan het afvegen is, of dit wel goed is? Ik denk dat jonge kinderen hierbij een kwetsbare groep zijn, omdat we nog steeds niet zeker weten wat de effecten zijn van stelselmatig geweld op tv en games.

Gelukkig bouwen developpers allerlei mechanismen in om de ouders wat instrumenten te geven om dit te beperken, ook de rating op de games is een goed middel. Toch vraag ik mij af hoeveel ouders hiervan op de hoogte zijn en weten wat hun kinderen spelen.
Karakter en opvoeding zijn m.i. nog altijd bepalend. Ik speelde ook Mortal Kombat toen ik 8 of 10 was en ik heb er nix van opgelopen, ondanks dat er niemand bij heeft gezeten om uit te leggen dat het allemaal niet echt is. :)

• Dakreal
Huh begrijpend lezen in content?

Je krijgt ervarings punten van mensen omleggen in deze game.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

• Bartjeuhz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:44
Dakreal schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 09:16:
[...]

Huh begrijpend lezen in content?

Je krijgt ervarings punten van mensen omleggen in deze game.
nog niet helemaal wakker denk ik.
Het probleem ligt em denk ik in het feit dat kinky activiteiten voor weirdos zijn, en moorden...tja...gewoon moorden zoals in ieder spel

Steam: CatBearCow

• defiler1974
  • Laatst online: 27-09 16:48
Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 09:16:
[...]

Karakter en opvoeding zijn m.i. nog altijd bepalend. Ik speelde ook Mortal Kombat toen ik 8 of 10 was en ik heb er nix van opgelopen, ondanks dat er niemand bij heeft gezeten om uit te leggen dat het allemaal niet echt is. :)
Mee eens, maar af en toe heb je een karakter waar geen enkele opvoeding tegen helpt en geweldadige spellen kunnen dat verergeren/escaleren. De hamvraag is: was dit ook gebeurt zonder een geweldadig spel?
Ik hoop dat daar eens goed onderzoek naar wordt gedaan. Al het onderzoek tot nu toe wordt ook gelijk uit zijn verband gerukt door voor- en tegenstanders.

Zelf denk ik dat het toch in de opvoeding ligt en als ouders het niet meer aan kunnen, voldoende hulp vanuit de juiste instanties.

• Nephalem
  • Laatst online: 24-11 00:14
En daar is patch maintenance nummer 3 van deze week, die gasten moeten zich toch suf werken :P

[ Voor 3% gewijzigd door Nephalem op 06-01-2012 09:34 ]

<GoT>Nephalem#1159 PoE

• Quartant
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-03 12:37
Respect voor ze hoor. 2 uurtjes downtime voor patch fixes is best rap en diehard! Dus hopenlijk worden er nu goede bugs gefixed :P Zoals de bugs in Directive 7.. :P

• Rem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-11 21:32

Rem

Ik snapte wel een beetje dat mensen klaagden over het gebrek aan patches, maar dat was wel de periode kerst - nieuwjaar. dan verwacht je toch ook niet dat mensen veel werken?

Als ik zie hoe hard ze er nu aan trekken en hoe snel ze dingen patchen heb ik er wel erg veel vertrouwen in moet ik zeggen! :)

• Dakreal
defiler1974 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 09:25:
[...]

Mee eens, maar af en toe heb je een karakter waar geen enkele opvoeding tegen helpt en geweldadige spellen kunnen dat verergeren/escaleren. De hamvraag is: was dit ook gebeurt zonder een geweldadig spel?
Ik hoop dat daar eens goed onderzoek naar wordt gedaan. Al het onderzoek tot nu toe wordt ook gelijk uit zijn verband gerukt door voor- en tegenstanders.

Zelf denk ik dat het toch in de opvoeding ligt en als ouders het niet meer aan kunnen, voldoende hulp vanuit de juiste instanties.
Dus als blijkt dat 1 iemand gevoelig is voor emoties in een game moet gamen worden afgeschaft? Met zo een onderzoek kan je ook stoppen met rijbewijzen uitgeven, alchohol verbieden en eigenlijk alles wel stoppen.

Ik speel al vanaf jongsafaan games (1988 begonnen ofzo) en ik heb geen greintje agressiviteit opgelopen in die tijd. Wat mij betreft zijn dergelijke onderzoeken dus ook totaal overbodig.

• Seroth
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-10 21:36
Aan de andere kant vraag ik mij wel eens af als ik mijn neefje van 10 GTA zie spelen en allerlei mensen van de stoep aan het afvegen is, of dit wel goed is? Ik denk dat jinge kinderen hierbij een kwetsbare groep zijn, omdat we nog steeds niet zeker weten wat de effecten zijn van stelselmatig geweld op tv en games
Ik speel ook al sinds mijn tiende GTA. Dat was dan weliswaar allereerst GTA I en II, die natuurlijk een stuk minder realistisch waren qua graphics, gameplay, en algehele opzet dan de 3D incarnaties van het spel, maar ook ten tijde van de release van GTA III in 2002 (toen was ik 14) had ik niet het idee dat dit mij verder op de een of andere manier negatief beïnvloedde. Ja, je kunt op absurde murder-sprees gaan (en dat blijft ook de charme van het sandbox genre - zoveel mogelijk chaos veroorzaken), maar het zijn 3D poppetjes in een spel. Dat onderscheid blijft voor mij altijd de boventoon voeren. Er moet iets goed mis met je zijn wanneer je dit verschil niet kunt zien.

Ik game al sinds mijn kleutertijd, en voor mij blijft het een hobby die gelijk staat aan het lezen van een boek of het kijken van een film. Tegenwoordig leef ik een gezond en normaal leven, heb ik al 6 jaar lang een vaste relatie, een degelijke carriere, en game ik nog steeds voor mijn lol in mijn vrije tijd. Maar ik heb nog nooit moordneigingen gehad, of absurde ideeën om een medemens te martelen of te pijnigen.

En dan is de ervaring van één persoon natuurlijk niet gelijk aan een algehele steekproef over een grote groep die op dezelfde wijze hun jeugd heeft meegemaakt, maar volgens mij worden de negatieve effecten gewoon flink overdreven, en is het met name de sensatiezucht van mensen zoals de 'journalist' van de Daily Mail die het gamen een negatieve ondertoon meegeven.

Maar goed, ontzettend offtopic allemaal natuurlijk. Ik heb mijn Vette een paar keer een shock gegeven maar uiteindelijk (ondanks het feit dat ik al Dark II ben) toch haar collar afgedaan. Nu behandel ik haar iets vriendelijker (en zit ze ondertussen op zo'n 1800 punten in de plus) - alsof we een soort wederzijds respect hebben opgebouwd ondanks de verschillen in persoonlijkheid. "An unlikely duo" zegmaar :)

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-11 14:30
Laten we de discussie of games slecht zijn ergens anders voeren :) .

Ik zit nu met mijn BH op Hoth en vindt die planeet echt ruk. Het is gewoon een witte Tatooine, net zo "leuk".

• Dakreal
EnigmaNL schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 09:57:
Laten we de discussie of games slecht zijn ergens anders voeren :) .

Ik zit nu met mijn BH op Hoth en vindt die planeet echt ruk. Het is gewoon een witte Tatooine, net zo "leuk".
Hey dit vind ik wel een spoiler :P Mijn volgende planeet is Hoth.
Gisteren helaas geen tijd gehad om te spelen, maar dat betekend dat ik wel lekker rested ben. Hoop vanavond de lvl 40 eindelijk aan te tikken!

• barrel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-11 17:09
Smaken verschillen, ik vond hoth de leukste planeet om te "doen"

Verwijderd

Ach ja, in principe laat het spel je ook vaak keuzes maken (light / dark) of je iemand laat leven of dat je hem afmaakt op basis van zijn acties. Ik denk dat dat toch wel wat meer invloed heeft dan een slaaf een schok geven.

Net alsof je in midtown madness vroeger niet ook alles helemaal kapot maakte :)

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-11 13:47
defiler1974 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 09:12:
Dat weten we wel; de meesten van 'onze generatie' zijn opgegroeid door Hilter en nazi's dood te schieten (Wolfenstein), mensen neer te rijden voor een triple splatter piledriver bonus (Carmageddon) en je tegenstander zijn ruggegraat eruit te trekken (mortal combat), gevolgd door later de horizontale dienstverlening te gebruiken in je gestolen auto om de dienstverleenster een moment later dood te slaan met een honkbalknuppel, evt. nog nabewerken met een kettingzaag, om je geld terug te krijgen. Ik was drie toen ik voor het eerst mensen hun parachutes kapotschoot zodat ze doodvielen (Paratrooper).

Ik geloof niet dat dit nadelige effecten op o.a. mij gehad heeft, anders dan dat je geweld in spellen totaal niet serieus meer kunt nemen, :+.

• Blaim
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-07 18:01

Blaim

Cashback kroket

Hmm ik word een beetje chagerijnig van de derde keer onderhoud deze week, merk ik. :/ Ik vind de wekelijkse maintenance prima want die wordt vaak goed van tevoren aangekondigd maar deze plotselinge onderhoudsbeurten zijn irritant omdat ze onvoorspelbaar zijn en vaak plaatshebben op tijden dat ik graag speel.

Die gamebreaking bug van het cast interrupten door /getdown e.d. kan ik me nog goed voorstellen maar waar is de path van vanmorgen weer goed voor? Ik had me een hele ochtend van Sith Warrior levellen voorgesteld. :( QQ I know

• Echnon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-11 14:11
Oh heerlijk, lekker Diederikstapelen met de daily mail als "bron" :P

De discussie over games is in het algemeen natuurlijk tot in het droevige gevoerd. Voor TOR is natuurlijk een en ander wel heel makkelijk te pareren omdat er op ZOVEEL momenten weer een nieuwe keuze tussen goed, neutraal en slecht is. Anders dan in veel games wordt je niet bij de hand genomen op een onvermijdelijk gewelddadig pad. De vrije keus is aan U de gamer.

Het is dan ook geen verrassing dat alleen een vod als de daily mail dit durft te publiceren.

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-11 22:54
Blaim schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 10:16:
Hmm ik word een beetje chagerijnig van de derde keer onderhoud deze week, merk ik. :/ Ik vind de wekelijkse maintenance prima want die wordt vaak goed van tevoren aangekondigd maar deze plotselinge onderhoudsbeurten zijn irritant omdat ze onvoorspelbaar zijn en vaak plaatshebben op tijden dat ik graag speel.

Die gamebreaking bug van het cast interrupten door /getdown e.d. kan ik me nog goed voorstellen maar waar is de path van vanmorgen weer goed voor? Ik had me een hele ochtend van Sith Warrior levellen voorgesteld. :( QQ I know
Helemaal mee eens. Ondanks dat ik het een erg vet spel vind, moeten ze toch echt het aantal onderhoudsmomenten terug brengen naar 1x per week, vooraf aangekondigd. IMO was de aanpak van Blizzard wel beter. Op het moment dat WoW er langere tijd uitlag voor onderhoud kregen de spelers vaak gewoon 1 of 2 free days, daar zou SWTOR nog een voorbeeld aan kunnen nemen.

• Rem

Rem

Blaim schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 10:16:

Nu je het zegt. ik dacht dat deze update de hotfix voor de dance-exploit was, maar die was gister al doorgevoerd. Iemand die iets weet van wat ze nu aan het patchen zijn?

Edit: Lijkt erop dat er een aantal fixes doorgevoerd gaan worden:
**UPDATE: Tonight's patch downtime will begin at 2AM CST (12AM PST/ 3AM EST/ 8AM GMT/ 9AM CET). We expect the servers to be available again by 4AM CST (2AM PST/ 5AM EST/ 10AM GMT/ 11AM CET). Thank you for your patience!**

Please be advised that the servers will be unavailable later tonight or tomorrow morning for a new patch. This deployment will fix a few high priority issues in the game.

Before the patch is put in place, there will be in-game and launcher notifications that the servers will be going down, so please keep an eye out for these.

We will be sure to update this thread as more detailed information becomes available.

[ Voor 30% gewijzigd door Rem op 06-01-2012 10:24 ]

• Nephalem
  • Laatst online: 24-11 00:14
remsporus schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 10:19:
[...]

Nu je het zegt. ik dacht dat deze update de hotfix voor de dance-exploit was, maar die was gister al doorgevoerd. Iemand die iets weet van wat ze nu aan het patchen zijn?

Edit: Lijkt erop dat er een aantal fixes doorgevoerd gaan worden:

[...]
Staat nog niks online zover ik kan zien helaas.
Jammer dat ik niet kan spelen (had de ochtend vrij) maar aan de andere kant, huis alvast gepoetst dus dit weekend meer tijd :)

<GoT>Nephalem#1159 PoE

• Blaim

Blaim

Cashback kroket

Met de nadruk op a few bugs. ;)

En als ik het goed begrijp liggen de servers er vanavond (als m'n vriendin zeker nét de Voice of Holland aan het kijken is waardoor ik altijd lekker in alle rust kan spelen) of morgen wederom uit liggen?

Ik mag hopen dat ze dan vanochtend weer net zo snel klaar zijn als bij de wekelijkse geplande maintenance. Die was veeeel sneller klaar dan aangekondigd. Ik hoop niet dat ik vanavond semi-gedwongen door BioWare de Voice of Holland moet kijken. The horror.

• FricoRico
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-11 16:23
VeeGee schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 10:18:
[...]

Helemaal mee eens. Ondanks dat ik het een erg vet spel vind, moeten ze toch echt het aantal onderhoudsmomenten terug brengen naar 1x per week, vooraf aangekondigd. IMO was de aanpak van Blizzard wel beter. Op het moment dat WoW er langere tijd uitlag voor onderhoud kregen de spelers vaak gewoon 1 of 2 free days, daar zou SWTOR nog een voorbeeld aan kunnen nemen.
Ik vind ook wel dat 2-3 keer per week beetje veel is. Aan de andere kant deed WoW dit standaard op Woensdag ochtend en liep het standaard uit. Hier doen ze twee patches per week maar zowel de US als de EU zullen er maar 1 hooguit twee merken. Bioware heeft gesloten om om en om de patches in US tijd te doen en EU tijd. Van de patch van eer gister heb ik dus niets gemerkt. Tot nu toe lopen ze ook nog niet uit. Maar vind wel dat ze lang bezig zijn.

Ik vind het zoieso wel waard om te wachten voor deze game. Maar daarom nogsteeds wel vervelend

• Scorchor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-11 20:04
Reken er maar op dat het nog vaak gaat voorkomen , ze hebben al aangegeven actief kleine patches uit gaan brengen. persoonlijk kan ik alleen maar zeggen dat ik blij ben dat ze er flink aan trekken om bugs eruit te halen
al doen ze elke dag een patch van 20 mb zou me echt niet uitmaken

Verwijderd

Scorchor schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 10:32:
Reken er maar op dat het nog vaak gaat voorkomen , ze hebben al aangegeven actief kleine patches uit gaan brengen. persoonlijk kan ik alleen maar zeggen dat ik blij ben dat ze er flink aan trekken om bugs eruit te halen
al doen ze elke dag een patch van 20 mb zou me echt niet uitmaken
Daar ben ik het deels mee eens, het is prima, maar houd ten eerste rekening met je gebruikers in europa, en die downtijden van uren achter mekaar per dag is wel erg veel...

Een patch uitrollen die maar een paar fixes heeft en niet zo groot is, daar hoef je echt geen downtime van 4 tot 8 uur voor te rekenen...

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
FricoRico schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 10:32:
[...]

Ik vind ook wel dat 2-3 keer per week beetje veel is. Aan de andere kant deed WoW dit standaard op Woensdag ochtend en liep het standaard uit. Hier doen ze twee patches per week maar zowel de US als de EU zullen er maar 1 hooguit twee merken. Bioware heeft gesloten om om en om de patches in US tijd te doen en EU tijd. Van de patch van eer gister heb ik dus niets gemerkt. Tot nu toe lopen ze ook nog niet uit. Maar vind wel dat ze lang bezig zijn.

Ik vind het zoieso wel waard om te wachten voor deze game. Maar daarom nogsteeds wel vervelend
Hotfixes blijven bij Wow ook niet tot de volgende maintenance dag liggen.
Blaim schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 10:31:
Met de nadruk op a few bugs. ;)

En als ik het goed begrijp liggen de servers er vanavond (als m'n vriendin zeker nét de Voice of Holland aan het kijken is waardoor ik altijd lekker in alle rust kan spelen) of morgen wederom uit liggen?
Begrijp je volgens mij verkeerd, zoals ik het lees is de **update** alleen om de precieze tijden aan te geven, de tekst erna was de oorspronkelijke aankondiging van de downtime.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 10:41:
[...]

Daar ben ik het deels mee eens, het is prima, maar houd ten eerste rekening met je gebruikers in europa, en die downtijden van uren achter mekaar per dag is wel erg veel...

Een patch uitrollen die maar een paar fixes heeft en niet zo groot is, daar hoef je echt geen downtime van 4 tot 8 uur voor te rekenen...
Waarom niet? En zolang ze het in de voormiddag doen heeft bijna niemand er last van.

Verwijderd

Ik heb liever 1 lange dag servers down als iederedag 3 of 4 uur.

Maar goed nu kan ik mooi het Taris Holocron videotje gaan maken van de holo die ik gister gevonden heb. :)

• Scorchor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-11 20:04
Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 10:41:
[...]

doen ze toch, volgens mij liggen ze nu van 9 tot 11 sochtends eruit, beter als savonds toch?

vorige week is er 1 lange patch geweest waarbij ze zelf ook aangegeven hebben het anders te doen in het vervolg, afgelopen dinsdag zijn de servers misschien 2 uur uit de lucht geweest in de ochtend en nu weer. vind het allemaal wel meevallen hoor

ja jammer als je net vrij bent, was ik vorige week ook.

• Dakreal
1.0.2c Patch Notes - 1/6/2012

General
•Fixed an exploit that could allow players to receive more items than intended via in-game mail.
•Resolved an exploit when selling items.

Flashpoints and Operations

Karagga's Palace
•Fixed an issue that prevented players from entering the Operation.

Hopelijk wordt die companion bug gefixed waar uitgezette skills gewoon weer aangaan bij transport of resummon. Wordt beetje moedeloos van Kaliyo die nonstop weer die jump attack gaat doen terwijl ze gewoon naast me moet blijven staan :P

Wel apart dat het vrijspelen van companions niet gelijk is per class, mijn Jugger krijgt over 2 lvls zijn 3rde companion al, terwijl mijn Sniper nog steeds werkt aan de 2de unlock. Mischien maar gewoon even de hulp inroepen van een 50 guildie om snel door de class-quests te racen en zo companion alsnog vrij te spelen, Sniper wordt nu steeds moeilijker omdat je enkel met een half-gimped ranged tank kan werken :P

Verwijderd

Topicstarter
defiler1974 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 09:25:
[...]

Ik geloof niet in onderzoeken, omdat er altijd verbanden worden gelegd die gevolg kunnen zijn van iets totaal anders, maar toch conclusies worden getrokken. Zolang het niet meetbaar is kun je er geen concrete conclusies uit trekken. En gedrag en karakter is nu eenmaal geen exacte wetenschap. Maar dat is misschien een iets te diepgaande discussie voor een thread over een spelletje! :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2012 10:51 ]

• DenniZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02-2023

DenniZ

Warrior - Warlock

SinergyX schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 10:46:
Hopelijk wordt die companion bug gefixed waar uitgezette skills gewoon weer aangaan bij transport of resummon. Wordt beetje moedeloos van Kaliyo die nonstop weer die jump attack gaat doen terwijl ze gewoon naast me moet blijven staan :P

Wel apart dat het vrijspelen van companions niet gelijk is per class, mijn Jugger krijgt over 2 lvls zijn 3rde companion al, terwijl mijn Sniper nog steeds werkt aan de 2de unlock. Mischien maar gewoon even de hulp inroepen van een 50 guildie om snel door de class-quests te racen en zo companion alsnog vrij te spelen, Sniper wordt nu steeds moeilijker omdat je enkel met een half-gimped ranged tank kan werken :P
Dat zou fijn zijn ja, mijn Khem blijft maar die aoe Consume Essence gebruiken, reteirritant.

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

• dotslasher
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-11 14:48
het zit me precies niet mee deze week. Ik kon woensdag voormiddag en deze voormiddag spelen. Beide keren maintenance. :(

• Helza
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-11 13:22
DenniZ schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 10:51:
[...]

Dat zou fijn zijn ja, mijn Khem blijft maar die aoe Consume Essence gebruiken, reteirritant.
ah daar kan ik wel mee leven, ik hoop echter dat de binnerkort wel een update doen aan de engine, die lag op de abilities van een 0,5 seconde is echt irritant.
Spel draaid al niet echt soepel, maar door die vertraagde interface heb ik soms al helemaal geen "gevoel" meer met m'n character.

• DenniZ

DenniZ

Warrior - Warlock

Helza schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 10:56:
[...]

ah daar kan ik wel mee leven, ik hoop echter dat de binnerkort wel een update doen aan de engine, die lag op de abilities van een 0,5 seconde is echt irritant.
Spel draaid al niet echt soepel, maar door die vertraagde interface heb ik soms al helemaal geen "gevoel" meer met m'n character.
Daar heb ik nou juist weer totaal geen last van :?

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

• Shezzie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:21

Shezzie

Lekker hoor!

[...]

Wat voor hardware gebruik je dan? Ook ik heb nergens last van qua delays, lag, freezes en wat nog meer zij.
Dat viel mij ook al op, zeker met Sniper waar je veel met cover werkt en daarvanuit bepaalde abilities kan doen (ambush/snipe, die laatste wordt dan ook instant cast), krijg ik regelmatig de melding 'only useable in cover' of juist 'you are already in cover'. Zeker die instant-cast jump ik continue uit cover en direct weer naar cover, als je een quick-chain wil doen (ambush-instant_snipe-takedown), schiet ik 9/10 maar enkel ambush en snipe.

[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 06-01-2012 11:01 ]

• Helza
DenniZ schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 10:58:
[...]

Daar heb ik nou juist weer totaal geen last van :?
tijdens het normale level merk ik er ook niet giga veel van, je drukt af en toe een knopje in en het is al snel goed. Je (tenminste ik) merkt het pas echt in pvp waar elke moment teld, en de interface die aangeeft dat een ability gebruikt kan worden terwijl ik die al een halve seconde eerder heb geactiveerd (en daardoor nogmaals indruk) of melee ability als actief aangeeft terwijl de tegenstander alweer mijlen ver is speelt niet erg fijn..

Verwijderd

Gister een holocron gevonden in Taris en een video van gemaakt omdat hij lastig te bereiken is.
Endurance Holo

Ooh btw is natuurlijk Spoiler !! dus niet klikken als je het niet wil zien.
YouTube: SWTOR: Taris Green +3 Endurance Holocron

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2012 11:12 ]

• DenniZ

DenniZ

Warrior - Warlock

Helza schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:00:
[...]

tijdens het normale level merk ik er ook niet giga veel van, je drukt af en toe een knopje in en het is al snel goed. Je (tenminste ik) merkt het pas echt in pvp waar elke moment teld, en de interface die aangeeft dat een ability gebruikt kan worden terwijl ik die al een halve seconde eerder heb geactiveerd (en daardoor nogmaals indruk) of melee ability als actief aangeeft terwijl de tegenstander alweer mijlen ver is speelt niet erg fijn..
Heeft dat niet te maken met je skill queue settings?

• Blaim

Blaim

Cashback kroket

Vraagje voor de mensen die Imperial Agent (zowel) Operative als Sniper spelen. Ik heb een Operative naar lvl 20 en een Sniper naar lvl 14 gekregen omdat ik een alt wilde spelen die niet zoveel voorkomt en geen lightsaber gebruikt.

Wat is nu de 'signature move' van deze advanced classes? Bijna iedere advanced class krijgt iets megacools en iets 'typisch Star Wars' waarmee ze zich onderscheiden van de andere classes, maar bij deze moet ik ze nog ontdekken waarschijnlijk. Wat is de Force Choke, Death From Above etc. van de Imperial Agent?

Verwijderd

Blaim schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:07:
Vraagje voor de mensen die Imperial Agent (zowel) Operative als Sniper spelen. Ik heb een Operative naar lvl 20 en een Sniper naar lvl 14 gekregen omdat ik een alt wilde spelen die niet zoveel voorkomt en geen lightsaber gebruikt.

Wat is nu de 'signature move' van deze advanced classes? Bijna iedere advanced class krijgt iets megacools en iets 'typisch Star Wars' waarmee ze zich onderscheiden van de andere classes, maar bij deze moet ik ze nog ontdekken waarschijnlijk. Wat is de Force Choke, Death From Above etc. van de Imperial Agent?
Ge-forcechoked worden door een mannetje in een zwart pak, met zwarte cape en zwarte helm gemaakt van wc-rolletjes?

• Yvilthi
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-10-2023
Als ik mezelf niet vergist krijgen snipers de airstrike ability.
http://www.torhead.com/ability/eXVefIK/orbital-strike

[ Voor 34% gewijzigd door Yvilthi op 06-01-2012 11:14 . Reden: link bijgeplaatst ]

• Razor66
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-08 11:22
De ''signature move'' van Imperial Agents zal wel de Orbital Bombardment skill zijn die je op lvl 48 krijgt.

• Helza
DenniZ schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:06:
[...]

Heeft dat niet te maken met je skill queue settings?
tja geen idee, maar je hoort er veel meer mensen over klagen in de chat.
Maar het zit hem in tussen het indrukken en uitvoeren van een actie en de interface die erg traag/fout update. Kan me niet voorstellen dat dat met skill queuen te maken heeft.

Welke opties heb je daar bij? Ik heb over het algemeen iets van 50-60ms lag, dus wat is dan de geadviseerde setting?
Death from above kan je vergelijken met Orbital strike (bomb?), maar die krijg je pas veel later (46?).

Daarnaast natuurlijk Cover (waar Operative gaat werken met stealth, Sniper met Cover-shield).
De rest is beetje afhankelijk van welke tree je neemt, Markman is focus op schieten (ambush/snipe combinaties), Engineer is veel meer richting summon van drones en followup effect ervan, veelal DoT's.

[ Voor 33% gewijzigd door SinergyX op 06-01-2012 11:16 ]

• Rem

Rem

ik zou eens proberen je skill queue op 1 seconde te zetten, kijken of dat lekkerder werkt. Bij mij was dat namelijk wél zo. Experimenteer eens zou ik zeggen.
Overigens vind ik 50-60ms nog redelijk veel, ik zit meestal rond de 20-30, misschien dat je eens kan kijken of je nog wat processen kan killen op de achtergrond en/of er nog ports open kunnen.

• ActualFantasy
  • Laatst online: 30-11 15:08
Helza schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:14:
[...]

Maar het zit hem in tussen het indrukken en uitvoeren van een actie en de interface die erg traag/fout update. Kan me niet voorstellen dat dat met skill queuen te maken heeft.

Welke opties heb je daar bij? Ik heb over het algemeen iets van 50-60ms lag, dus wat is dan de geadviseerde setting?
Ik snap echt niet waar al dat gezeur op het swtor forum over gaat. Ability delay en zo. ALS het er al is, dan kost het volgensmij letterlijk 10 minuten om er mee om leren te gaan, en iedereen heeft er net zoveel "last" van dan.

Ik merk het iig niet, maar ja, ik druk dan ook niet 100 keer een knop in om een skill te starten. MJischien ligt het daaraan, en moeten veel mensen gewoon beter leren timen, ipv je knoppen te vernielen met spammen van abilities ?

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Het is anders knap irritant als je CC weer eens gebroken wordt door khem en je daardoor dood gaat. Weet iemand hoe je die AOE ability can disabelen zodat khem gewoon taunt en niet elke vorm van CC breekt.

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-11 17:10
ActualFantasy schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:17:
[...]

Ik snap echt niet waar al dat gezeur op het swtor forum over gaat. Ability delay en zo. ALS het er al is, dan kost het volgensmij letterlijk 10 minuten om er mee om leren te gaan, en iedereen heeft er net zoveel "last" van dan.

Ik merk het iig niet, maar ja, ik druk dan ook niet 100 keer een knop in om een skill te starten. MJischien ligt het daaraan, en moeten veel mensen gewoon beter leren timen, ipv je knoppen te vernielen met spammen van abilities ?
Misschien is het wel gezeur én heeft iedereen er last van maar toch, in Warzones voelt het allemaal een beetje Slushy (weet er even geen beter woord voor), en dat is toch jammer en kan niet de bedoeling zijn. In PVE werkt het juist wel lekker snappy bij mij.

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

• Yvilthi
De AOE ability van Khem Val ( later ook van Xalek) kun je disablen door op het compannion schermpje op + te drukken.
hiermee verschijnt zijn skill list in een van je balken.

Nu zoek je de ability op en zet je hem (met de rechtermuisknop op her groene lampje) uit.

Verwijderd

Yvilthi schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:21:
De AOE ability van Khem Val ( later ook van Xalek) kun je disablen door op het compannion schermpje op + te drukken.
hiermee verschijnt zijn skill list in een van je balken.

Nu zoek je de ability op en zet je hem (met de rechtermuisknop op her groene lampje) uit.
Denk dat de meeste mensen dit wel weten, het probleem is juist dat hij de ability dan toch blijft gebruiken.

• ActualFantasy
Sneezzer schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:20:
[...]

Misschien is het wel gezeur én heeft iedereen er last van maar toch, in Warzones voelt het allemaal een beetje Slushy (weet er even geen beter woord voor), en dat is toch jammer en kan niet de bedoeling zijn. In PVE werkt het juist wel lekker snappy bij mij.
Ik denk dat het meer een bepaald gevoel is idd.

Het zal overal zijn misschien, maar iedereen beleeft dat anders. PvP is gewoon een stuk "langzamer" dan wow, net zoals wow weer een stuk langzamer is dan een FPS.

Maar nogmaals, iedereen heeft er dan toch last van ?

• Blaim

Blaim

Cashback kroket

Helza schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:14:
[...]

Ik vind het gek dat abilities die off-GCD zijn een ability met een casttime interrupten. Dat hoort toch niet?

• Yvilthi
Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:22:
[...]

Denk dat de meeste mensen dit wel weten, het probleem is juist dat hij de ability dan toch blijft gebruiken.
Hier heb ik in de afgelopen 50 levels maar last van gehad tot level 18 daarna was ik het zo beu dat ik dit zelf uitzette., probleem is dat khem val 2 aoe abilitys heeft (hij heeft namelijk ook een cleave ) die moet je ook uitzetten

• Helza
[...]

volgens mij snap je het probleem dan niet helemaal, het gaat er niet om dat iemand meer/minder voordeel er van heeft. Het gaat erom dat het niet "lekker" speelt. Als de dingen die je doet een vertraging heeft / niet correct weergegeven wordt dan speelt dat gewoon niet lekker. Als de interface me zegt dat de maul abillity beschikbaar is, dan is het ook handig als hij ook beschikbaar is, anders zit je voor niks op de knop te drukken, en vervolgens 1 seconde te wachten terwijl er niks gebeurt. Dat voelt gewoon niet soepel aan als je moet wachten en hoopt dat er iets gaat gebeuren.

Iedereen heeft een andere speel wijze, ik vermoed dat het echt een combo is van trage hardware/lag en de engine die dat gedrag veroorzaakt. Ik zie ook streams van mensen waar het allemaal soepe verloopt.

• ActualFantasy
Blaim schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:22:
[...]

Ik vind het gek dat abilities die off-GCD zijn een ability met een casttime interrupten. Dat hoort toch niet?
Hoe bedoel je dat ? Als je toch aan het channelen bent, is het toch logisch dat je geen andere skill kan gebruiken ?
Yvilthi schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:21:
En die daarna bij relog of transport weer doodleuk aanstaat :+

• Yvilthi
SinergyX schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:25:
[...]

Dat is het nadeel idd maar dat zal nog wel gepatched worden (je kan niet alles hebben hé :P )

• Helza
Blaim schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:22:
[...]

tja, het blijven mensen, ze kunnen geen 2 dingen tegelijkertijd :)

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-11 17:10
SinergyX schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:25:
[...]

En in dezelfde categorie: Je moet na elke keer dat je op je mount hebt gezeten opnieuw je guard op je pet gooien....

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

• ActualFantasy
Helza schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:24:
[...]

volgens mij snap je het probleem dan niet helemaal, het gaat er niet om dat iemand meer/minder voordeel er van heeft. Het gaat erom dat het niet "lekker" speelt. Als de dingen die je doet een vertraging heeft / niet correct weergegeven wordt dan speelt dat gewoon niet lekker. Als de interface me zegt dat de maul abillity beschikbaar is, dan is het ook handig als hij ook beschikbaar is, anders zit je voor niks op de knop te drukken, en vervolgens 1 seconde te wachten terwijl er niks gebeurt. Dat voelt gewoon niet soepel aan als je moet wachten en hoopt dat er iets gaat gebeuren.

Iedereen heeft een andere speel wijze, ik vermoed dat het echt een combo is van trage hardware/lag en de engine die dat gedrag veroorzaakt. Ik zie ook streams van mensen waar het allemaal soepe verloopt.
Ok, maar dat probleem dat heb ik dus niet, of merk ik niet. Je krijgt op een gegeven moment toch een gevoel ergens bij, en weet, op je gevoel, wanneer je een skill weer kan gebruiken.

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11 12:22
ActualFantasy schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:24:
[...]

Hoe bedoel je dat ? Als je toch aan het channelen bent, is het toch logisch dat je geen andere skill kan gebruiken ?
Je hebt bijvoorbeeld bij JKG de Riposte ability, die doet niets met de GCD, als je die gebruikt terwijl je Master Strike aan het uitvoeren bent (een channeling ability) dan breekt het de actie Master Strike af. Als je wacht met het gebruiken van Riposte, dan is het vaak zo dat Riposte niet meer te gebruiken is omdat MS 3 seconden duurt en om de een of andere reden komt Riposte altijd net gereed wanneer je MS wil inzetten. Niet erg nuttig dan meer die Riposte ;)

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• Dakreal
theforce81 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:27:
[...]

Je hebt bijvoorbeeld bij JKG de Riposte ability, die doet niets met de GCD, als je die gebruikt terwijl je Master Strike aan het uitvoeren bent (een channeling ability) dan breekt het de actie Master Strike af. Als je wacht met het gebruiken van Riposte, dan is het vaak zo dat Riposte niet meer te gebruiken is omdat MS 3 seconden duurt en om de een of andere reden komt Riposte altijd net gereed wanneer je MS wil inzetten. Niet erg nuttig dan meer die Riposte ;)
Riposte heeft een 6 sec activation na een proc, dus als je je MS interrupt ermee ben je gewoon een bad player :P ik heb echt geen problemen met JKS of JKG, je moet alleen wel beetje research doen hoe alles werkt.

• ActualFantasy
theforce81 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:27:
[...]

Het klinkt mij heel logisch in de oren dat de ene ability afgebroken wordt als je een andere te vroeg probeert te starten, maar goed, dat komt misschien omdat ik al wat mmo's gespeeld heb, waar timing belangrijk was ?
Dakreal schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:29:
[...]

Riposte heeft een 6 sec activation na een proc, dus als je je MS interrupt ermee ben je gewoon een bad player :P ik heb echt geen problemen met JKS of JKG, je moet alleen wel beetje research doen hoe alles werkt.
Zoals ik al zei, ik denk dat het puur een timing probleem is. Veel mensen proberen gewoon te veel te snel achter elkaar te doen.

[ Voor 22% gewijzigd door ActualFantasy op 06-01-2012 11:31 ]

• ActualFantasy
Dakreal schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:29:
[...]

Zoals ik al zei, ik denk dat het puur een timing probleem is. Veel mensen proberen gewoon te veel te snel achter elkaar te doen.

• Shezzie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:21

Shezzie

Lekker hoor!

Wat is de reden voor mensen om bij Khem z'n AoE abilities uit te zetten? Ik vind ze juist heerlijk! Khemmeke rent naar voren met een shield om zicht heen, pakt alle aggro op en vervolgens Force Storm ik dat groepje naar de andere wereld 8) Als er dan toch zo'n (semi-)elite tussen zit eventjes dotten, Khem wat healen en klaar. Alleen bij 1 op 1 Boss encounters wil ik die skills wel uit zetten maar voor de rest vind ik ze een zegen!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11 12:22
ActualFantasy schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:31:
[...]

Misschien is dat bij wij ook wel zo, ik heb jaren SWG gespeeld als Jedi en daarbij had je helemaal geen proc abilities en channeling achtige game mechanics. Goed om dit dan maar wat beter onder controle te krijgen. Moeilijk om jezelf iets wat je jarenlang gewend was op een andere manier aan te leren, maar gaat goed komen :)

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• Yvilthi
Shezzie schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:31:
Wat is de reden voor mensen om bij Khem z'n AoE abilities uit te zetten? Ik vind ze juist heerlijk! Khemmeke rent naar voren met een shield om zicht heen, pakt alle aggro op en vervolgens Force Storm ik dat groepje naar de andere wereld 8) Als er dan toch zo'n (semi-)elite tussen zit eventjes dotten, Khem wat healen en klaar. Alleen bij 1 op 1 Boss encounters wil ik die skills wel uit zetten maar voor de rest vind ik ze een zegen!
Het is makkelijker in een Heroic4 questline om ze uit te zetten (als je de quest met 2 man gaat doen).
Als er daar cc worden gebroken is het een insta whipe

• Quartant
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-03 12:37
[...]

Oftewel Niet meer bashen op buttons zoals bij WoW Gedaan werd. Ik had gister overigens iets heel vervelends en heb het idee dat het hiermee te maken heeft. Ik gebruikte innervate op mijn tank. Cast Bar ging, Move Ging.... Geen heals tho resulting in een dode tank >.<. Dat was nogal frustrerend. Het is gewoon een nieuw systeem waar gewend aan moet worden. Zijn een hele boel WoWers die hier problemen mee hebben ;) Bij wow kon je bashen op buttons om over een andere spell heen te komen, dit werkt hier net even anders. Dus gaan mensen zeiken :P

• wezzal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-12-2019
Een stapje naar voren doen om de spell te cancelen?

• ActualFantasy
wezzal schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:37:
Een stapje naar voren doen om de spell te cancelen?
Ik kan me nog goed herinneren hoe het in Ultime Online was. Daar was het andersom.

Hier is het zo, als je gaat casten, dan moet je stilstaan. In Ultima Online was het, ik ga casten, dan sta je gewoon vanzelf stil. De engine liet je niet verder lopen voordat je cast klaar was.

Oooowh, en precasting.. dat was fantastisch. Je kon je spell vast casten, en dan met een target cursortje rondlopen tot je je target zag, en dan vanuit het niets ineens je spell loslaten..

• Helza
Shezzie schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:31:
Ik weet niet hoe jij gegeared bent of welk level je bent, maar met meerdere elite's / bosses heb ik als asssassin toch echt m'n CC's nodig :)

Long cc op sterkste, kortere CC op de andere, en de 3de killen..

Khem valt 3de target aan, doet aoe, en poef, alle adds zijn weer back into action == Khem dood == ikkuh dood :)

Dus cleave & die andere aoe ability stonden al heel snel uit :P

• Black Eagle
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Helza schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:47:
[...]

Ik weet niet hoe jij gegeared bent of welk level je bent, maar met meerdere elite's / bosses heb ik als asssassin toch echt m'n CC's nodig :)

Khem valt 3de target aan, doet aoe, en poef, alle adds zijn weer back into action == Khem dood == ikkuh dood :)

Dat valt nog mee. Sinds Mako haar 'Static stasis' ability heeft wordt ik helemaal gek van der. Ben je een groep aan het aanvallen, gaat ze ineens van een compleet andere groep iemand in stasis zetten. Die groep valt me niet eens aan. Heb je die groep dood doet ze vrolijk hetzelfde met de volgende groep :X ! Zet de ability elke keer uit, maar na elk laadscherm of mount staat die weer vrolijk aan.

• rgarretsen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-11 07:53
Iemand een idee of je de gamefolders (net als bij wow) gewoon van de ene naar de andere PC kan moven zonder eerst de hele game weer te moeten installeren.

Ik heb hem namelijk op me laptop omdat ik me pc uit elkaar had liggen, maar nu wil ik hem op mijn pc omdat ik dan tenmiste de game in volle glorie kan spelen.

Gisteren weer een leveltje of 5 gedaan met me Sith warrior en nu Maurader gekozen. In tegenstelling tot wow zijn de quests hier toch constant net iets anders en hoef je ook niet zoveel te farmen. Vanavond maar weer een paar uur in de game stoppen.

Nu hoor je als Sith natuurlijk alle dark choices the maken, maar ik kies altijd gewoon wat ik zelf leuk vind om te kiezen. Ik zal vast geen light Sith worden maar heb z'n vermoeden dat ik niet erg dark ga worden.

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

• Yvilthi
rgarretsen schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:50:
Iemand een idee of je de gamefolders (net als bij wow) gewoon van de ene naar de andere PC kan moven zonder eerst de hele game weer te moeten installeren.

Ik heb hem namelijk op me laptop omdat ik me pc uit elkaar had liggen, maar nu wil ik hem op mijn pc omdat ik dan tenmiste de game in volle glorie kan spelen.

Gisteren weer een leveltje of 5 gedaan met me Sith warrior en nu Maurader gekozen. In tegenstelling tot wow zijn de quests hier toch constant net iets anders en hoef je ook niet zoveel te farmen. Vanavond maar weer een paar uur in de game stoppen.

Nu hoor je als Sith natuurlijk alle dark choices the maken, maar ik kies altijd gewoon wat ik zelf leuk vind om te kiezen. Ik zal vast geen light Sith worden maar heb z'n vermoeden dat ik niet erg dark ga worden.
je kan hem overkopieren en direct starten zonder nieuwe install

• Echnon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-11 14:11
remsporus schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:16:
ik zou eens proberen je skill queue op 1 seconde te zetten, kijken of dat lekkerder werkt. Bij mij was dat namelijk wél zo. Experimenteer eens zou ik zeggen.
Overigens vind ik 50-60ms nog redelijk veel, ik zit meestal rond de 20-30, misschien dat je eens kan kijken of je nog wat processen kan killen op de achtergrond en/of er nog ports open kunnen.
Dat ligt veelal aan je provider en welke techniek je gebruikt. Wij krijgen bv 16 ms "kado" alleen al omdat we VDSL gebruiken hier en de ping naar de eerste hop van de provider is gewoon niet lager te krijgen dan 29 ms. Dan moet het nog op en neer naar Ierland. We zitten verder ook rond de 50-60 ms in het spel zelf, wat op zich niet slecht is.

Maar ping is niet de issue met de ability queue. het zit op het niveau van de individuele skills en hun animaties en wat kleine ui lag bugs, wat imho meer een keuze van BW lijkt (anti button mash) dan daadwerkelijke bugs. Die met de mount is bv vrij eenvoudig te reproduceren, waar de cast afgelopen is voordat de (korte) animatie begint. Als je de animatie van het mounten onderbreekt dan onderbreek je de cast met terugwerkende kracht. Als vanguard trooper zijn dan weer harpoon en explosive round grote boosdoeners maar zijn andere abilities weer perfect en buttery smooth.

Als voorbeeld explosive round... Je drukt de knop in. Wat gebeurt er? De trooper drukt het knopje van de granaat in (je hoort letterlijk peeeeeeeeep, maar veel en veel te zacht als je 4 mobs staat te tanken) en de hoofdanimatie gaat zo'n 0.5 - 1 sec na die piep af. De ongeduldige speler zal nog een stuk of 3 keer op de ability knop rammen en als gevolg doe queue je de ability nog een aantal maal op en blokkeer je andere abilities, en het voelt anders aan dan het queuen van andere meer instante abilities. De UI en animatiefeedback is gewoon niet duidelijk, snappy en vooral niet consequent tussen abilities alhoewel ze het vast wel goed bedoeld hebben met de realistische aanpak van de explosive round animatie en geluiden en alle andere abilities waar klachten over zijn.

Op zich is het ook geen slechte tip om tijdelijk even de ability queue op 0 te zetten zodat je een goede feel krijgt voor elke individuele skill en de animatie daarvan.

• stamp
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
De ability lag is echt server side mensen die er geen problemen mee hebben zijn denk ik gewoon wat trager =)

Maar tijdens healen van een flashpoint merk je het erg snel castbars die niet verschijnen, instancast heals die 2-3 sec duren om binnen te komen op de tank enz enz

Het is echt een probleem van de enigine serverside hopelijk vinden ze er snel wat op.

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 19:45
Bartjeuhz schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 09:17:
[...]

nog niet helemaal wakker denk ik.
Het probleem ligt em denk ik in het feit dat kinky activiteiten voor weirdos zijn, en moorden...tja...gewoon moorden zoals in ieder spel
:D _/-\o_ Wat een zin.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• ActualFantasy
stamp schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 12:01:
De ability lag is echt server side mensen die er geen problemen mee hebben zijn denk ik gewoon wat trager =)

Maar tijdens healen van een flashpoint merk je het erg snel castbars die niet verschijnen, instancast heals die 2-3 sec duren om binnen te komen op de tank enz enz

Het is echt een probleem van de enigine serverside hopelijk vinden ze er snel wat op.
Of juist sneller van begrip... :)

En jij hebt zeker zoveel begrip van de HeroEngine dat jij dat zeker weet...

[ Voor 7% gewijzigd door ActualFantasy op 06-01-2012 12:05 ]

Helza schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:47:

Daarnaast heb je ook nog de compleet foute visuele feedback van AoE's, targeted AoE's zie je een mooie rode cirkel, maar de damage zelf is velen malen groter dan je cirkel. Zet ik een droid buiten spel (slice), richt mijn AoE zeker 3 meter buiten hem, gewoon nog raak :?

Zeker die BH en Trooper ability klopt de cirkel totaal niet met de range die AoE echt heeft.

• ActualFantasy
SinergyX schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 12:10:
[...]

Daarnaast heb je ook nog de compleet foute visuele feedback van AoE's, targeted AoE's zie je een mooie rode cirkel, maar de damage zelf is velen malen groter dan je cirkel. Zet ik een droid buiten spel (slice), richt mijn AoE zeker 3 meter buiten hem, gewoon nog raak :?

Zeker die BH en Trooper ability klopt de cirkel totaal niet met de range die AoE echt heeft.
Het is echt raar hoe verschillende mensen tegen zaken aankijken.

Ik speel een trooper, en heb nog maar geen seconde gedacht dat die cirkel aangeeft waar ik damage doe. Ik zie die cirkel meer als een globale indicatie waar mijn mortar volley land. En dan volgens de omschrijving 8 meter of zo rond dat ding, daar doe je de damage.

Plus, je kan toch ook zien dat als je iemand bijvoorbeeld met stockstrike 2 meter wegduwt, dat die 2 meter al verder is dan de hele cirkel van je mortar volley. Dus 8 meter is zeker meer dan de cirkel op de grond.

[ Voor 11% gewijzigd door ActualFantasy op 06-01-2012 12:13 ]

• prutser387
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-11 06:56
Precies, het is een indicator..

Een aantal bosses doen ook AOE damage. Als je 10 cm buiten de cirkel gaat staan, krijg je gewoon de volle laag.
Pagina: 1 ... 33 ... 88 Laatste

Let op:
Oeverloze discussies over maintenance van de servers is niet interessant en nogal zinloos, laat dit dan ook achterwege.