Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Mmmm... is het niet erg "modern" om te klagen over support?

Ik heb twee tickets gemaakt en kreeg vlot antwoord, met directe fixes (stuck tradeskill en die verdoemde security questions).

Anecdotes, maar toch, zo SUPER SUPER slecht lijkt het toch ook weer niet te zijn.

• Black Eagle
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 11:55:

Ik heb twee tickets gemaakt en kreeg vlot antwoord, met directe fixes (stuck tradeskill en die verdoemde security questions).

Anecdotes, maar toch, zo SUPER SUPER slecht lijkt het toch ook weer niet te zijn.
Wat voor antwoord kreeg je op je security questions? Ik krijg na 3 dagen een reactie van 'Bel support wij kunnen niks met security'.

Zit er trouwens weer in, alles lijkt te werken _/-\o_.

Verwijderd

Black Eagle schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 11:56:
[...]

Wat voor antwoord kreeg je op je security questions? Ik krijg na 3 dagen een reactie van 'Bel support wij kunnen niks met security'.

Zit er trouwens weer in, alles lijkt te werken _/-\o_.
Ik kreeg een wachtwoord reset. Overigens staat dat ook al bij de inlog pagina als je gelocked bent.. was eigenlijk ook een fout van mij door niet te lezen.

That said: ik vind vijf security questions echt teveel.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2012 12:20 ]

Verwijderd

Pfff ik krijg alleen maar "Known bug..." en meer ook niet, echt helemaal geen info van waar je de buglist kan vinden of een verwachtte oplostijd niks....
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 11:55:
Weinig modern, men verwacht gewoon een correct antwoord op je probleem/vraag.

Even uit m'n hoofd mijn tickets:

Standaard reply met 'dank je voor melden, doorgestuurd naar bug-fix afdeling'./
Objective stuck in scenery
Quinn kan geen pistool equipen
2V-R8 kan tool dragen op Implant slot, heeft dit dubbel effect?

De vage tickets:
Kan quest-item niet meer aanklikken (zat in team met een solo-quest) -> abandon je quest -> kan niet -> ticket gesloten.
16 coordinaten doorgeven van 'scenery stuck' -> please provide screenshots -> 1 dag later: closed.

Dan de geen reacties, varierend van launch tot gisteravond:
ctrl-S unbound (geluid uit), toch blijft ctrl-S geluid uitzetten
suggestie: companion disable headitem
random 'instant kill' bij nemen van lift
Bonus quest mob die mijn tank met 4k HP in 3 seconde neermaait (flametrower ability)
companion icon geeft aan te willen praten, spaceship/cantina geeft geen optie
suggestie: AH filter op slot (heavy -> head/glove/chest)
Heroic+2 map heeft locaties waar je 'out of instance' gaat

Snap best dan ze bergen aan tickets per dag krijgen, maar een iets persoonlijker antwoord zou wel zo fijn zijn. Grote andere MMO's hebben zelfs ingame-helpers die je on-site met je problemen helpen (quest, stuck, mob niet te zien).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-11 14:30
Voor de lulz:

http://img.photobucket.com/albums/v246/SgtOwen/LAC1.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v246/SgtOwen/LAC2.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v246/SgtOwen/LAC3.jpg

Goede support hè :D

Op de forums gaat het vermoeden rond dat de support outsourced is naar een bedrijf in het buitenland waar Engels niet de moedertaal is.

[ Voor 24% gewijzigd door EnigmaNL op 04-01-2012 12:21 ]

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
SinergyX schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:13:
[...]

Weinig modern, men verwacht gewoon een correct antwoord op je probleem/vraag.

Even uit m'n hoofd mijn tickets:

Standaard reply met 'dank je voor melden, doorgestuurd naar bug-fix afdeling'./
Objective stuck in scenery
Quinn kan geen pistool equipen
2V-R8 kan tool dragen op Implant slot, heeft dit dubbel effect?

De vage tickets:
Kan quest-item niet meer aanklikken (zat in team met een solo-quest) -> abandon je quest -> kan niet -> ticket gesloten.
16 coordinaten doorgeven van 'scenery stuck' -> please provide screenshots -> 1 dag later: closed.

Dan de geen reacties, varierend van launch tot gisteravond:
ctrl-S unbound (geluid uit), toch blijft ctrl-S geluid uitzetten
suggestie: companion disable headitem
random 'instant kill' bij nemen van lift
Bonus quest mob die mijn tank met 4k HP in 3 seconde neermaait (flametrower ability)
companion icon geeft aan te willen praten, spaceship/cantina geeft geen optie
suggestie: AH filter op slot (heavy -> head/glove/chest)
Heroic+2 map heeft locaties waar je 'out of instance' gaat

Snap best dan ze bergen aan tickets per dag krijgen, maar een iets persoonlijker antwoord zou wel zo fijn zijn. Grote andere MMO's hebben zelfs ingame-helpers die je on-site met je problemen helpen (quest, stuck, mob niet te zien).
Ik zie voornamelijk antwoorden die je verder helpen. Dat ze niet aan jouw eisen voldoen betekend niet dat ze hun werk niet doen. Je moet bedenken dat hun ~10.000 - 25.000 tickets op een dag krijgen. Dan hebben ze echt geen tijd om elke mail een compleet verhaal te typen. Als iets een bug is, dan melden ze dat. Als iets makkelijk op te lossen is, dan melden ze dat.

Ik zie hier niets vreemds wat er op een bedrijfshelpdesk anders aan toe gaat.

Als je een persoonlijk antwoord wil, dan moet je je inschrijven op relatieplanet.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Verwijderd

Who Am I? schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 11:49:
[...]

Als je idd naar http://www.swtor.com/server-status gaat lijkt het alsof alle servers weer 'up' zijn.
Klopt, kan gewoon inloggen.
Dakreal schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:21:
Ik zie voornamelijk antwoorden die je verder helpen. Dat ze niet aan jouw eisen voldoen betekend niet dat ze hun werk niet doen. Je moet bedenken dat hun ~10.000 - 25.000 tickets op een dag krijgen. Dan hebben ze echt geen tijd om elke mail een compleet verhaal te typen. Als iets een bug is, dan melden ze dat. Als iets makkelijk op te lossen is, dan melden ze dat.

Als je een persoonlijk antwoord wil, dan moet je je inschrijven op relatieplanet.
Zegt veelal genoeg over de kwaliteit van soortgelijk bedrijfs'helpdesk'. Ze melden helemaal niet dat het een bug is, ze vertellen enkel dat ze het doorsturen om te laten kijken of het een bug is. Maargoed, gezien je laatste opmerking, zal ik je stukje ook niet bijzonder serieus nemen :')

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Dakreal schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:21:
[...]

Je hebt bij de support van EA/Bioware wel meer kans dat je een reactie krijgt ;) (tenzij je een knappe vrouw bent natuurlijk)

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Ja... doorvragen, doorvragen, doorvragen.

Sorry, maar dat is wat support juist moet doen. Tussen de 2% van de support requests die kloppen zit een giga meerderheid pebcak's, vage omschrijvingen, foute omschrijvingen etc.

"Zit de stekker erin?" is dan wel "beledigend", er is een heel erg goede reden dat men die vraag stelt.

In dit geval is de custormer nogmaals gevraagd te bevestigen wat er was gebeurd. Ongetwijfeld had de customer service rep daartoe opdracht gehad (technische dienst kan het misschien niet reproduceren)

En SinergyX... betreft die massa tickets die ik daar zie: ik zie prima "workarounds" en bevestigingen... wat moet support dan doen? "We passen de broncode NU aan terwijl u wacht! Wat betreft onpersoonlijk... mijn god, wil je goede antwoorden of wil je een knuffel?

Support kan het per definitie niet goed doen omdat ze KLACHTEN afhandelen en ze hebben daar meestal niet direct invloed op. Maar alles wat ik hier zie is standaard best practices IT support.

• Dakreal
SinergyX schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:25:
[...]

Zegt veelal genoeg over de kwaliteit van soortgelijk bedrijfs'helpdesk'. Ze melden helemaal niet dat het een bug is, ze vertellen enkel dat ze het doorsturen om te laten kijken of het een bug is. Maargoed, gezien je laatste opmerking, zal ik je stukje ook niet bijzonder serieus nemen :')
Wat verwacht je nou, dat je al je wensen laten uitkomen? Het zijn nog steeds gewoon mensen die proberen iedereen zo snel mogelijk te helpen. Dat houdt dus ook in dat je wat minder aandacht krijgt. Vind het een beetje huilie huilie ik krijg me zin niet hoor.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Verwijderd

Dakreal schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:27:
[...]

Wat verwacht je nou, dat je al je wensen laten uitkomen? Het zijn nog steeds gewoon mensen die proberen iedereen zo snel mogelijk te helpen. Dat houdt dus ook in dat je wat minder aandacht krijgt. Vind het een beetje huilie huilie ik krijg me zin niet hoor.
Nee, ze moeten NU de broncode aanpassen! ;)

• EnigmaNL
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:26:
[...]

Ja... doorvragen, doorvragen, doorvragen.

Sorry, maar dat is wat support juist moet doen. Tussen de 2% van de support requests die kloppen zit een giga meerderheid pebcak's, vage omschrijvingen, foute omschrijvingen etc.

"Zit de stekker erin?" is dan wel "beledigend", er is een heel erg goede reden dat men die vraag stelt.

In dit geval is de custormer nogmaals gevraagd te bevestigen wat er was gebeurd. Ongetwijfeld had de customer service rep daartoe opdracht gehad (technische dienst kan het misschien niet reproduceren)

En SinergyX... betreft die massa tickets die ik daar zie: ik zie prima "workarounds" en bevestigingen... wat moet support dan doen? "We passen de broncode NU aan terwijl u wacht! Wat betreft onpersoonlijk... mijn god, wil je goede antwoorden of wil je een knuffel?

Support kan het per definitie niet goed doen omdat ze KLACHTEN afhandelen en ze hebben daar meestal niet direct invloed op. Maar alles wat ik hier zie is standaard best practices IT support.
Als je de gesprekken in die screenshots gelezen hebt kun je zien dat het om ingame issues gaat. Standaard zaken die een GM moet kunnen oplossen (dáár zijn ze immmers voor!). Missende loot, buggende bosses, items/credits die kwijt zijn geraakt doordat het ingame mail system slecht werkt, dat soort zaken.

En wat ze met andere zaken doen is absoluut geen best practices IT support. Het is afschuiven. Doorvragen is prima, maar kom dan ook met oplossingen.

In het Customer Service gedeelte van het officiele forum staan een heleboel serieuze issues waar ze niks aan doen!

[ Voor 3% gewijzigd door EnigmaNL op 04-01-2012 12:35 ]

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-11 17:33
EnigmaNL schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:19:
Voor de lulz:

Op de forums gaat het vermoeden rond dat de support outsourced is naar een bedrijf in het buitenland waar Engels niet de moedertaal is.
Laatste panel is gigantisch random als je het mij vraagt :P Wat hebben ze daar op?

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:30
Ik vind dat de antwoorden van de helpdesker toch vrij goed meevallen ... vergeet niet dat die waarschijnlijk met verschillende mensen tegelijk aan het chatten is.
Die allemaal naar de supervisor vragen of het itempje willen waar ze recht op hebben.

En kom dan ook met oplossingen ... gij zijt ne goede ... er al eens bij stilgestaan dat er vaak niet direct een oplossing voor handen is.
(Bij productie-systemen kan je vaak nog opperen "pen en papier", maar dat vinden je gebruikers ook niet leuk)
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:26:
Ik geef gewoon het lijstje van mijn tickets, slechts bij 1 of 2 tickets zou een iets directer antwoord handig zijn geweest, of ingame support (zoals die objective vast in scenery - dat was gewoon een gekilde mob die ik niet kon targeten), of een workaround als die bekend is.

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:30
Arnlith schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:38:
[...]

Laatste panel is gigantisch random als je het mij vraagt :P Wat hebben ze daar op?
Ik schat standaard antwoorden die men met een druk op de een knopje (of snelkoppeling) erin kan gooien.
Je wilt zo snel mogelijk de juiste info hebben.
Daarna zo snel mogelijk de chat afsluiten en de volgende gaan afhandelen.

Verwijderd

EnigmaNL schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:34:
[...]

Als je de gesprekken in die screenshots gelezen hebt kun je zien dat het om ingame issues gaat. Standaard zaken die een GM moet kunnen oplossen (dáár zijn ze immmers voor!). Missende loot, buggende bosses, items/credits die kwijt zijn geraakt doordat het ingame mail system slecht werkt, dat soort zaken.
Ik zie een doorvragende support afdeling... niks en dan ook niks mis mee. Overigens, ingame nog wel, dus dat is ook geregeld.

En de zaken die je noemt zijn zeker niet altijd dingen die een GM zo even kan oplossen, dat was niet zo in EQ, dat was niet zo in WOW en nu blijkbaar ook niet altijd zo. Een GM kan veel, maar zeker niet alles.
En wat ze met andere zaken doen is absoluut geen best practices IT support. Het is afschuiven. Doorvragen is prima, maar kom dan ook met oplossingen.
Errrrrr.... en als die oplossing er nu niet is moet de support afdeling...

1. Op de groene knop drukken?
2. Aan het blauwe touwtje trekken?
3. Het zwarte wiel drie-kwart draaien?

Sorry, maar je hebt geen flauw benul wat IT support inhoudt, wat jij voor ogen hebt is een service die nergens bestaat. IT support zal in heel veel gevallen moeten doorschuiven... ze kunnen niet direct de game aanpassen. Dat moet je ook snappen? Of dacht je dat de programmeurs nadat ze klaar zijn de helplijnen zijn gaan bemannen? :+
In het Customer Service gedeelte van het officiele forum staan een heleboel serieuze issues waar ze niks aan doen!
|:(

De game is twee weken oud, we hebben al twee patches gehad en jij ziet al dat ze niks doen aan de gemelde issues?

Sorry, ik kan je nu niet meer serieus nemen. Je hebt volslagen onrealistische verwachtingen.

Verwijderd

De verwachting is niet onrealistisch, ik heb voor behoorlijk grote supportdesks gewerkt (internationaal) en wat is daar les 1: buglists!

Verwijs mensen er naar, geef aan dat het BEKEND is, zelfs dat word nu niet gedaan.

Daarbij is het forum bijzonder leeg van moderatie/moderators die antwoord geven, input vragen, en in het algemeen mensen serieus nemen. Neem 2 of 3 mensen aan om daar fulltime op te gaan zitten en je hebt meer happy customers. En dat is toch echt je doel.

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-11 13:56

The Chosen One

Zie signature!

Ff samenvattingkje. Skip naar 3-1/4-1 voor als je het al weet / in de Republic of Tweakers guild zit. Of skip alles if you simply don't care.

-----

14-12: C.E. besteld zonder vermelding van preorderpakket. Voor 22:30 besteld (gedaan) volgende dag in huis.

16-12: Krijg ik een preorderpakket.

19-12: Ff gemailed van waar is/blijft het? Wel verzonden? "... kerstdrukte kan later zijn... indien 20e nog niet binnen vermeld dat even."

20-12: Vermeld niet binnengekomen. "Dat weten we hier niet... doorgestuurd naar juiste afdeling... hopen binnen een week te kunnen antwoorden

Tussendoor nog keer gebeld: "Ja spoed ja kijken erna, nee dat is het"

23-12: Nog een mailtje gestuurd. Status? Is het nou al wel verstuurd of gewoon niet op voorraad meer? Mogelijke compensatie? Heb speciaal andere order geannuleerd hiervoor. "Tijdsdruk" voor middel van datums e.d.

30-12: Betalingsherinnering

31-12: Antwoord van 23-12; "duurde lang... drukte... excuses... doorgestuurd juiste afdeling"

3-1:
Het spijt ons dat u uw bestelling 7955187210 nog niet heeft ontvangen. Waarschijnlijk is uw pakket verloren gegaan tijdens het verzendtraject. Wij gaan ervan uit dat uw bestelling niet meer zal arriveren. Onze welgemeende excuses voor het ontstane ongemak...

... Als u het bestelde artikel alsnog wilt ontvangen dan kunt u een nieuwe bestelling plaatsen op onze site.
4-1: Nogmaals geklaagd over slechte informatievoorziening en nogmaals gevraagd (werd vorige keer gewoon genegeerd) om compensatie voor mij en iedereen die door dit "C.E. debable" is getroffen. Suggestie voor timecard gedaan.
U geeft aan dat u niet tevreden bent over de service van bol.com. Wij vinden dit spijtig om te vernemen. Om u tegemoet te komen in het ongemak bieden wij u een cadeaubon aan ter waarde van euro 5,00
-----

Nooit meer een order bij amazon(.com) cancellen (tenzij ergens anders goedkoper of zo) uit angst dat het te laat komt en NOOIT meer iets bij bol.com bestellen...

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• Dakreal
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:49:
De verwachting is niet onrealistisch, ik heb voor behoorlijk grote supportdesks gewerkt (internationaal) en wat is daar les 1: buglists!

Verwijs mensen er naar, geef aan dat het BEKEND is, zelfs dat word nu niet gedaan.

Daarbij is het forum bijzonder leeg van moderatie/moderators die antwoord geven, input vragen, en in het algemeen mensen serieus nemen. Neem 2 of 3 mensen aan om daar fulltime op te gaan zitten en je hebt meer happy customers. En dat is toch echt je doel.
Weet je hoe zonde van de tijd de official forums zijn? Heb je het troll/whine gehalte al gezien daar?

En het spel is 2 weken uit, en jij verwacht dat er nu al een buglist voor het publiek moet zijn zodat iedereen kan zien wat er is?

Ik werk op application support, en wij hebben ook bugs, maar wij geven geen buglijsten aan klanten, we geven aan dat we ermee bezig zijn. En zodra de oplossing er is kan deze geimplementeerd worden en komt er een releasenote. Wat jij wilt kan gewoon niet, en natuurlijk wil iedereen direct geholpen worden. Dat gaat alleen niet in dergelijke situaties.

Anyways, we moeten weer eens richting on topic gaan.

Gisteren lekker gepvpd op mijn JKS en wat lvl 40 setpices bij elkaar gesprokkeld, heb nu gloves/chest/legs gescoord. wil eigenlijk het hele setje om 2 redenen.

1. het ziet er awesome uit, en 2, het is betere gear dan wat ik heb! :)

Gister ook voor het eerst een potje Huttball.. wat een chaos was dat zeg.. tegenpartij had 3 lvl 50's :P aka, Republic moet harder levelen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:49:

Jawel, dat doen ze wel.... hoe kom je erbij dat ze dat niet doen? Je krijgt mail dat de klacht bekend is, je krijgt een verwijzing naar de FAQ.

Enne.. hij wil direct een oplossing, als je op een grote supportdesk heb gewerkt weet je dat dat onmogelijk is. Dus ja, onrealistisch.
Die klacht klopt nou weer wel.

Maar laten we wel zijn:

1. De klacht dat er geen ingame support is klopt niet.
2. De klacht dat ze laat reageren blijkt toch zeker van geval tot geval te verschillen. Mijn ervaringen zijn voorlopig prima.
3. De klacht dat ze niets doen met issues is onzinnog, ook al gezien de snelle patches.
4. Alle gemelde klachten die hier gepost zijn door SynergyX en EnigmaNL zijn blijkbaar bevestigd en vaak zelfs met een work around beantwoord.

Kunnen we voorzichtig concluderen dat "Super slechte" support wel meevalt? Hooguit dat het beter kan (met name op het forum). Ik heb heel veel MMO's gespeeld.. dit is niet slechter dan de concurenten.

Verwijderd

Ingame support is schandalig slecht, tickets worden automatisch geclosed, met een automatisch andwoord die je standaard altijd krijgt.

Ik meld geen bugs meer hierdoor, daarnaast duurt het dagen voordat je uberhaupt een automatisch andwoord terug krijg.

Het enigste wat redelijk is, is hun telefoon dienst die in Ierland zit? Heb 1 x een ingame agent gesproken die volgens mij in india zat oid want zijn engels was om te huilen. En er kwam niets positiefs uit.

Ik vind dus persoonlijk hun service erg slecht.

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-11 17:10
Even mijn 2 centjes.
Pas 1x een csr appeal gedaan (wilde de niet verwijderbare quests uit mijn log hebben).
max 10 minuten later begon het vraagtekentje bovenin beeld te knipperen met de vraag of ik even tijd had voor een chat.
Nog eens 5 minuten later was ik klaar.

Zelfs als ze het pas een week later hadden gedaan had ik het nog goed gevonden, kan me voorstellen dat ze tig-duizend verzoeken per dag krijgen en sommige dingen niet kunnen/mogen nog.

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Verwijderd

Dakreal schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:57:
[...]

Weet je hoe zonde van de tijd de official forums zijn? Heb je het troll/whine gehalte al gezien daar?
Ja, daarom moet je ook alleen maar serieus in gaan op de meldingen die volwassen en normaal zijn. Trolls kan je negeren.
En het spel is 2 weken uit, en jij verwacht dat er nu al een buglist voor het publiek moet zijn zodat iedereen kan zien wat er is?
Jazeker, er is een lange Alpha geweest, tevens een Beta. Er worden nu ook bugs gemeld.

Er zijn dus al lang bugs bekend maar niet opgelost: op de buglist.
Er zijn ook onbekende bugs, die worden gemeld door spelers: op de buglist zetten als deze bekend raken.
Ik werk op application support, en wij hebben ook bugs, maar wij geven geen buglijsten aan klanten, we geven aan dat we ermee bezig zijn. En zodra de oplossing er is kan deze geimplementeerd worden en komt er een releasenote. Wat jij wilt kan gewoon niet, en natuurlijk wil iedereen direct geholpen worden. Dat gaat alleen niet in dergelijke situaties.
Tsjah iedereen werkt op zijn manier zal ik maar zeggen, maar als je jezelf een beetje serieus neemt en aan je klanten goede en voldoende informatie wilt geven, dan zorg je voor de handvaten die je klant kan gebruiken.

Als je een beetje support levert ben je ook bekend met ITIL. Het is geen schande om daar niet alles van na te streven, maar 1 van de dingen die je daar wel van leert is dat communicatie het belangrijkste is van al je deliverables.

Voorbeeldje: Ik kan een klant enorm fokking pissed off krijgen om 1 klein klote probleempje dat eigenlijk niet eens zo veel impact heeft, zolang ik het maar negeer en de klant niet informeer.

Daarentegen kan ik een klant ook happy maken met updates, buglists en andere informatievoorziening. ookal is het een groot probleem en is er veel schade. Zolang je open en eerlijke informatie geeft weet de klant veel beter waar hij aan toe is, ziet hij dat er aan gewerkt word en kweek je begrip.

Ik ga nog niet eens beginnen over alle psychische aspecten, geen tijd en geen zin. Maar ik kan je me hele projectanalyse geven als je wilt weten hoe je goede support moet leveren...

• EnigmaNL
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:42:
[...]

Ik zie een doorvragende support afdeling... niks en dan ook niks mis mee. Overigens, ingame nog wel, dus dat is ook geregeld.

En de zaken die je noemt zijn zeker niet altijd dingen die een GM zo even kan oplossen, dat was niet zo in EQ, dat was niet zo in WOW en nu blijkbaar ook niet altijd zo. Een GM kan veel, maar zeker niet alles.
In WoW kon een GM mij altijd helpen wanneer er iets mis ging met loot of een boss in een instance. Jij hebt kennelijk een heel ander spel gespeeld...

Errrrrr.... en als die oplossing er nu niet is moet de support afdeling...

1. Op de groene knop drukken?
2. Aan het blauwe touwtje trekken?
3. Het zwarte wiel drie-kwart draaien?

Sorry, maar je hebt geen flauw benul wat IT support inhoudt, wat jij voor ogen hebt is een service die nergens bestaat. IT support zal in heel veel gevallen moeten doorschuiven... ze kunnen niet direct de game aanpassen. Dat moet je ook snappen? Of dacht je dat de programmeurs nadat ze klaar zijn de helplijnen zijn gaan bemannen? :+
Ingame issues moeten door GM's opgelost kunnen worden, dat is waarom GM's bestaan. Een gebugde boss of missende loot is iets wat elke GM in andere MMO's kunnen oplossen (persoonlijke ervaring uit WoW, Rift en WAR).

Echt grote issues moeten inderdaad doorgestuurd worden naar andere afdelingen maar dat moet wel gepaart gaan met fatsoenlijk klant contact en dat ontbreekt.

Bij IT support is het belangrijk om je klant op de hoogte te houden van zijn incident wanneer dit doorgezet wordt naar een andere afdeling. Standaard berichten zeggen de klant helemaal niets en zorgen alleen voor frustratie.

[...]
[...]

De game is twee weken oud, we hebben al twee patches gehad en jij ziet al dat ze niks doen aan de gemelde issues?

Sorry, ik kan je nu niet meer serieus nemen. Je hebt volslagen onrealistische verwachtingen.
Correctie, de game is al een aantal maanden oud. ALLE bugs die ik gemeld heb in de beta zitten er nog in. De beta, gemaakt voor het opsporen, melden en oplossen van bugs, heeft kennelijk geen zak geholpen.

Jij hebt oogkleppen op. Lees de forums op swtor.com en dan met name het customer service subforum.

P.s. werk zelf op een support afdeling. Weet echt wel waar ik over praat. Als mijn collega's en ik "support" op deze manier gaan bieden zijn we onze baan kwijt.

[ Voor 3% gewijzigd door EnigmaNL op 04-01-2012 13:10 ]

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11 22:10
EnigmaNL schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:09:
[...]

In WoW kon een GM mij altijd helpen wanneer er iets mis ging met loot of een boss in een instance. Jij hebt kennelijk een heel ander spel gespeeld...
Ook in wow kan je volgens mij geen items gerecoverd krijgen die je niet geloot hebt.
[...]

Ingame issues moeten door GM's opgelost kunnen worden, dat is waarom GM's bestaan. Een gebugde boss of missende loot is iets wat elke GM in andere MMO's kunnen oplossen (persoonlijke ervaring uit WoW, Rift en WAR).

Echt grote issues moeten inderdaad doorgestuurd worden naar andere afdelingen maar dat moet wel gepaart gaan met fatsoenlijk klant contact en dat ontbreekt.

Bij IT support is het belangrijk om je klant op de hoogte te houden van zijn incident wanneer dit doorgezet wordt naar een andere afdeling. Standaard berichten zeggen de klant helemaal niets en zorgen alleen voor frustratie.

[...]

[...]

Correctie, de game is al een aantal maanden oud. ALLE bugs die ik gemeld heb in de beta zitten er nog in. De beta, gemaakt voor het opsporen, melden en oplossen van bugs, heeft kennelijk geen zak geholpen.

Jij hebt oogkleppen op. Lees de forums op swtor.com en dan met name het customer service subforum.

P.s. werk zelf op een support afdeling. Weet echt wel waar ik over praat. Als mijn collega's en ik "support" op deze manier gaan bieden zijn we onze baan kwijt.
Elk support forum bestaat voor 90% uit trolls,bagger en mensen die niet weten hoe ze een fout moeten melden.

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

• EnigmaNL
Verderf schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:12:
[...]

Ook in wow kan je volgens mij geen items gerecoverd krijgen die je niet geloot hebt.
Ik heb in vanilla Naxxramas items niet kunnen looten na het winnen van een roll en kreeg ze van een GM.
Verderf schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:12:
[...]

Elk support forum bestaat voor 90% uit trolls,bagger en mensen die niet weten hoe ze een fout moeten melden.
Klopt helemaal maar dat betekend niet dat er helemaal niets zinnigs op staat. Er staan een heleboel topics van mensen met gegronde klachten die niet serieus geholpen worden.

P.s. Sythadmin, jij begrijpt het!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-11 09:42
EnigmaNL schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:14:
[...]

Ik heb in vanilla Naxxramas items niet kunnen looten na het winnen van een roll en kreeg ze van een GM.

[...]

Klopt helemaal maar dat betekend niet dat er helemaal niets zinnigs op staat. Er staan een heleboel topics van mensen met gegronde klachten die niet serieus geholpen worden.

P.s. Sythadmin, jij begrijpt het!
Van een GM nog nooit items teruggehad in WoW, wel dat ik ze later (zeg voor het gemak 24uur later) ze in mijn ingame mailbox kreeg.

Van wat ik gezien heb is Boiware nog bezig om een EU support team op te zetten staan behoorlijk wat vacatures open voor Support/Community medewerkers, werk te doen vanuit Ierland en ook (fulltime) banen vanuit huis.

Ik denk dat ze zich verslikt hebben in de hoeveelheid mensen die meteen bij release gingen spelen en gewoon de support nog niet goed op de plek hebben zitten, wat inhoud dat wij nu over het algemeen met amerikaanse support medewerkers zitten ipv europese (dit ook daar ik wel chats krijg met GM's tijdens US kantooruren maar nog nooit wanneer in de US iedereen ligt te slapen).

Niet dat dat iets goed praat maar het maakt het wel begrijpelijker.

• Black Eagle
  • Niet online
Nieuwe missie gevonden voor mijn droid, hopen dat die de hint snapt }).

Afbeeldingslocatie: http://www.imagedump.nl/img861/3574/95screenshot20120104131.jpg

Verwijderd

Maakt het begrijpelijk, maar het is bij lange na geen excuus. Als je vanuit de Beta al ziet dat er veel mogelijke support requests komen dan ga je dat incalculeren.

Al zitten er maar een paar mensen van de witte gympen brigade die domweg crosschecks uitvoeren of een bug known is of niet, lijsten updaten en die beschikbaar maken, dan maak je een hoop mensen blij.

Trouwens, dat getroll op de forums komt ook grotendeels door het gebrek aan support. Irritatie van tig keer dezelfde melding moeten maken zonder enige feedback maakt niemand happy. Ook geen excuus natuurlijk, maar wel begrijpelijk.
Black Eagle schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:23:

[afbeelding]
DIE WIL IK OOK!!!! :o

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2012 13:25 ]

• Rem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-11 21:32

Rem

Niemand die al wat feedback heeft op de nieuwe patch? :)

• EnigmaNL
remsporus schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:42:
Niemand die al wat feedback heeft op de nieuwe patch? :)
Ik heb het nog niet zelf gespeeld (zit nog op het werk) maar op de forums lees ik verhalen over crashes na het laadscherm :(

http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=128137

• Naip
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-11 20:24
Er lijkt ook een oplossing voor te zijn, geen idee of het werkt:

Here's what has worked for the majority thusfar - IN THIS ORDER:

Run the repair included in the launcher. (You may also try running the launcher as 'admin,' I can't tell you whether or not it will help - mine was set to admin before this issue occurred).
Log into a character NOT in Balmorra, and then log back into the character that is stuck.

• Black Eagle
  • Niet online
EnigmaNL schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:49:
[...]

Ik heb het nog niet zelf gespeeld (zit nog op het werk) maar op de forums lees ik verhalen over crashes na het laadscherm :(

http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=128137
Lijkt dusver alleen om characters te gaan die uitlogt zijn in Balmorra. Zelf nog geen problemen gehad gelukkig.

Verwijderd

hier was ik ingelogd rond 12 uur en werkte alles prima. geen crashes OID.

• rsv44
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-11 19:17

[afbeelding]
Lol, nu hopen dat de missie slaagt >:)

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 19:45
Wie weet trouwens waar je level 50 vehicles kan kopen?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Verwijderd

MrVegeta schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:12:
Ik heb er sowieso een bij de lightside vendor (republic fleet) gezien, maar er is daar volgens mij nog een vendor ergens te vinden. (bij de GTN staan een aantal verschillende soorten vendors van van alles en nog wat)

• Dakreal
Black Eagle schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:00:
[...]

Lijkt dusver alleen om characters te gaan die uitlogt zijn in Balmorra. Zelf nog geen problemen gehad gelukkig.
lol ik ben daar aan het questen, maar ik ga als ik uitlog altijd naar mijn spaceship... wat een bofkont ben ik :D

Verwijderd

ik was gisteravond ook op Balmorra uitgelogd, had vanochtend na de patch geen problemen met inloggen.. lijkt dus niet iedereen te raken

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-11 09:42
Op Voss voor de "normale" en dan heb je nog speciale zoals b.v. bij de light/darkside vendors, security key vendor, CE vendor e.d.

• Sneezzer
Check ook de GTN, mensen met Cybertech kunnen ze maken namelijk (verdiend mijn vriendin op het moment massa's credits mee).

Verwijderd

Kan me vergissen, maar was het ook niet de bedoeling dat mensen andere space-ships konden kopen/bemachtigen?

• Black Eagle
  • Niet online
Sneezzer schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:53:
[...]

Check ook de GTN, mensen met Cybertech kunnen ze maken namelijk (verdiend mijn vriendin op het moment massa's credits mee).
Hoe doet ze dat dan? die dingen zijn Bind on Pickup :? (zelf ook cybertech).

• Sneezzer
Black Eagle schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 15:18:
[...]

Hoe doet ze dat dan? die dingen zijn Bind on Pickup :? (zelf ook cybertech).
Geen idee, zal eens kijken wat voor een schematric ze gebruikt.

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

FunkyTrip

Funky vidi vici!

EnigmaNL schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:19:
Voor de lulz:

Lol, dat is gewoon een studentje of misschien beta-tester die gevraagd is om de supportdesk te bemannen. Aan de antwoorden te zien heeft hij een aantal shortcuts naar standaard-antwoorden die hij zo nu en dan gebruikt. En die hij op het eind wat frequenter gebruikt omdat hij naar de volgende call moet. Verder komt ie natuurlijk hopeloos amateuristisch over met al die smileys en dingetjes.

Het lijkt mij dat het zijn taak is om eventueel extra bug-informatie te achterhalen, maar zelf niks mag doen, behalve dan een beetje 'meevoelend' zijn met de klant. Een professionele versie van deze persoon had dit gewoon kunnen uitleggen. Dat er regelmatig bugs optreden m.b.t. loot. Dat hij in de logs kan zien dat het item inderdaad gedropt is, maar dat het op dit moment nog niet is toegestaan mensen die last hebben van deze bugs hun items/geld te geven omdat er op dit moment onderzoek gedaan wordt naar exploits m.b.t. deze bugs.

Dit dus.

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:25

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

[afbeelding]
Waar ?!? Waar ?!? WAAR ?!? heb je die gevonden?

Ben mijn Droid ook meer dan zat >:)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

SandsOfArrakis schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:09:
[...]

Hmmm zit geen slotje op die missie volgens mij, dus zou er standaard tussen moeten staan bij scavenging ;)

• Visgek82
  • Laatst online: 11:40
Heb ook al weer 2 uurtjes gameplay erop zitten sinds de patch, en ik merk wel verbetering. de framerate in grote binnenlocaties is duidelijk hoger en het voelt soepeler aan. voor de rest kan ik niet zoveel verschil ontdekken, maar ben pas level 12 :) wel lijkt het of de grapics iets beter zijn geworden, echter zie ik tussen medium en high texture quality (nog?) geen verschil, terwijl dit wel opgelost zou moeten zijn volgens de patch.

Maar tot nu toe heb ik zeker geen klagen, fantastisch spel met veel diepgang :)

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:09:
[...]

Ja, daarom moet je ook alleen maar serieus in gaan op de meldingen die volwassen en normaal zijn. Trolls kan je negeren.

[...]

Jazeker, er is een lange Alpha geweest, tevens een Beta. Er worden nu ook bugs gemeld.

Er zijn dus al lang bugs bekend maar niet opgelost: op de buglist.
Er zijn ook onbekende bugs, die worden gemeld door spelers: op de buglist zetten als deze bekend raken.

[...]

Tsjah iedereen werkt op zijn manier zal ik maar zeggen, maar als je jezelf een beetje serieus neemt en aan je klanten goede en voldoende informatie wilt geven, dan zorg je voor de handvaten die je klant kan gebruiken.

Als je een beetje support levert ben je ook bekend met ITIL. Het is geen schande om daar niet alles van na te streven, maar 1 van de dingen die je daar wel van leert is dat communicatie het belangrijkste is van al je deliverables.

Voorbeeldje: Ik kan een klant enorm fokking pissed off krijgen om 1 klein klote probleempje dat eigenlijk niet eens zo veel impact heeft, zolang ik het maar negeer en de klant niet informeer.

Daarentegen kan ik een klant ook happy maken met updates, buglists en andere informatievoorziening. ookal is het een groot probleem en is er veel schade. Zolang je open en eerlijke informatie geeft weet de klant veel beter waar hij aan toe is, ziet hij dat er aan gewerkt word en kweek je begrip.

Ik ga nog niet eens beginnen over alle psychische aspecten, geen tijd en geen zin. Maar ik kan je me hele projectanalyse geven als je wilt weten hoe je goede support moet leveren...
Les één in software development. Publiceer nooit maar dan ook nooit een bug list. Iedere bug is een potentiele exploit.

• Black Eagle
  • Niet online
SandsOfArrakis schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:09:
[...]

Was een blauwe scavenging missie (240 volgens mij). Heeft helaas niet geholpen, zelfs deze missie heeft die overleeft :(.

• dynosu
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-03-2024

dynosu

Orly ?

Black Eagle schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:37:
[...]

Was een blauwe scavenging missie (240 volgens mij). Heeft helaas niet geholpen, zelfs deze missie heeft die overleeft :(.
WTB Star Wars Duct tape ... en dan ff een paar rolletjes om die droid heen.

• Black Eagle
  • Niet online
Als ze de droid nou vervangen voor deze dan leer ik wel met die irritante stem leven ;).

Afbeeldingslocatie: http://www.imagedump.nl/img109/2550/59screenshot20120103193.th.jpg

• EnigmaNL
Seth_Chaos schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:36:
[...]

Les één in software development. Publiceer nooit maar dan ook nooit een bug list. Iedere bug is een potentiele exploit.
Ja... Maar het is een game. Known bugs worden voor wel meer games gepubliceerd om te voorkomen dat spelers de forums vol spammen met bekende fouten en om aan te geven dat de problemen bekend zijn en er aan gewerkt wordt.

Er moet gewoon meer/beter gecommuniceerd worden vanuit Bioware richting de klanten, dat zou een hoop ontevredenheid voorkomen.

• Hierkomik
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-11 13:16

Hierkomik

Zo dan...

Sneezzer schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 15:30:
[...]

Geen idee, zal eens kijken wat voor een schematric ze gebruikt.
Ik heb ook Cybertech, nog nooit een schematic gezien waarmee je BoE mounts kan maken, ik heb ook nog nooit een item in de mounts category op de market gezien (check die weleens voor de grap).
Je kan wel erg veel verdienen met de Spaceship mods die cybertech kan maken.

Het verbaast me trouwens dat Biotech/Bioanalysis/Diplomacy weinig gebruikt wordt. De missions van die professions (en ook van investigation/armortech/armstech) zijn erg goedkoop (3k voor 340 missie) tov Underworld trading (20k voor een 340 missie). Terwijl stims, en implants toch wel moeten verkopen lijkt mij.
Ik heb het ook genomen op mijn Trooper alt, en die grote medpacks en stim supply zijn best geinig tijdens levelen.

Alleen gekken en dwazen, schrijven iets bij een signature...

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-11 13:56

The Chosen One

Zie signature!

Heb het ja maar als mensen dingen die gewoon duizenden kosten om te maken voor 1.100 op GTN zetten verdien je er geen zak mee.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• itsleon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-11 14:28
Heb me main dus ook omgezet naar biochem voor de meds en stims. Aangezien mijn main een DPS is zonder healing spells of veel armor is het dus redelijk belangrijk want je heb natuurlijk niet altijd een healer om je heen lopen.
itsleon schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 17:16:
Heb me main dus ook omgezet naar biochem voor de meds en stims. Aangezien mijn main een DPS is zonder healing spells of veel armor is het dus redelijk belangrijk want je heb natuurlijk niet altijd een healer om je heen lopen.
Ik wel hoor :)
Hij heet Gus Tuno en hij is een scoundrel. Komt mooi uit want dan heb ik later mooi 1 setje PvP gear en 1 setje PvE gear. Gus kan het setje gebruiken dat ik dan niet nodig heb (voor daily's enzo)

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

EnigmaNL schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:09:
[...]

Ach flauwekul. Een GM kon je niet met alles helpen. Echt nonsens. Soms was het gewoon "jammer maar helaas" En dat is geen enkel probleem. ja, bound loot overkoppen omdat iemand disco was, maar een gebugte baas was gewoon "reset dungeon".

En ja, kijk eens naar de andere posters... het is blijkbaar niet alleen ik die een andere ervaring heeft met de (doorgaans) prima WOW GM's dan jij?
Blablabla en ik heb meegemaakt dat ze me prima konden helpen en dat ze me soms helaas niet konden helpen *shrug*. Ga naar de WOW forums, dan zie je wel hoe blij iedereen is met de GM's ^^.

En ja, de GM's deden daar prima werk, je kan alleen niet iedereen tevreden maken.
Jouw anecdote tegen mijn anecdote, De waarheid ligt zoals altijd in het midden. En nogmaals, ga eens kijken bij andere games of mensen blij zijn met de support _/-\o_
Nee, iedere melding moet een persoonlijke knuffel krijgen |:(

Grapjas :+
Waarom speel je nog als het zulke slechte mensen zijn? Ik bedoel, Wow, Everquest, Bugfree na elke patch! Nooit bugs!

Het gras is altijd groener aan de overkant. Nogmaals, kijk op de WOW forums en luister naar het getier en geraas :)
*Spert ogen wijd open* bedoel je dat op het Customer service forum klachten staan???? Je meent het???? |:(
Flauwekul. Jouw anecdote uit je werkervaring tegen de mijne (en die van anderen hier), ok? Deze service doet aan niets denken aan een rampenplan. Het valt allemaal wel mee... game brekende bugs komen de meeste mensen niet tegen (ik ben er geen tegengekomen, maar ik weet dat ze er gerust zijn). En ik zal je maar voorbereiden... over een jaar zijn er nog steeds bugs. Over twee jaar ook, etc. etc. etc.

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:34
Had compleet de verkeerde crewskills gekozen in mijn onwetendheid. Armormech, Scavenging en Slicing. Als Jedi Guardian niet heel handig. Nu gekozen voor Synthweaving, Underworld Trading en Archeology. Best zonde Scavenging en Slicing waren al op 220, Armormech op 60.
Heb gebruik gemaakt van deze diagram:
https://docs.google.com/d...j-83OAA15Br0d4pGidPY/edit

Misschien ook handig voor de startpost.

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Who Am I? schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 18:27:
Had compleet de verkeerde crewskills gekozen in mijn onwetendheid. Armormech, Scavenging en Slicing. Als Jedi Guardian niet heel handig. Nu gekozen voor Synthweaving, Underworld Trading en Archeology. Best zonde Scavenging en Slicing waren al op 220, Armormech op 60.
Heb gebruik gemaakt van deze diagram:
https://docs.google.com/d...j-83OAA15Br0d4pGidPY/edit

Misschien ook handig voor de startpost.
Ach, ik had bioanalyses, slicing en scav op 400. bewust.
nu tech, underworld en scav.

TheS4ndm4n#1919

• DJrDJ666
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-10 14:41
kan niet wachten om te spelen.

1ste indruk alleen niet al te best... gisteren swtor gekocht, en 10 minuten later 2maand gametime kaart (beide via origin @iDeal). Code voor swtor ontvangen na korte tijd.. alleen de gametimecode duurt nu al 27+ uur.

telefonisch antwoord was moet je nog maar even wachten (gisteravond), mail nog niks van gehoord. twitter net 1 uur geleden mededeling om ze een DM te sturen. hoop echt dat dit niet iedere keer zo gaat als ik een ideal payment ga doen :s

• EnigmaNL
Het lijkt erop dat jij het normaal vind dat je alleen maar te horen krijgt dat het uiteindelijk wellicht opgelost gaat worden en dat daarmee je ticket gesloten wordt... Als dat jouw mening is vind ik dat prima :)

Ik hoop dat de service snel aanzienlijk beter wordt. Ik hoop het voor Bioware zelf want als het spel op dit niveau blijft hangen zie ik het met een jaar of anderhalf wel F2P worden...

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-11 01:11
Corrected an issue that caused poor performance on some machines in indoor areas with shadows enabled.
Klinkt goed! Meteen schaduws weer aangezet.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 77G5, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Seth_Chaos schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:36:
Bug lijst en 'known issues' lijst zijn toch 2 verschillende dingen ;)

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-11 21:41
Weet iemand, hoe dat met underworld trading missies trouwens gaat?

Je hebt de luxery fabric, de companion gifts en de underworld metal missies, alleen de laatste tijd krijg ik vaak 4/5 of 5/5 companion gift missies van totaal aantal missies. Terwijl ik dus underworld metals nodig heb, fabrics absoluut niet en companion gifts niet interessant genoeg vind om geld in te steken nog.

Of krijg je steeds meer companion gift missies, omdat je ze NIET selecteerd?

• EnigmaNL
bangkirai schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 21:28:
Weet iemand, hoe dat met underworld trading missies trouwens gaat?

Je hebt de luxery fabric, de companion gifts en de underworld metal missies, alleen de laatste tijd krijg ik vaak 4/5 of 5/5 companion gift missies van totaal aantal missies. Terwijl ik dus underworld metals nodig heb, fabrics absoluut niet en companion gifts niet interessant genoeg vind om geld in te steken nog.

Of krijg je steeds meer companion gift missies, omdat je ze NIET selecteerd?
Als je companions op pad stuurt krijg je op een gegeven moment een willekeurig set nieuwe missies.

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-11 21:41
EnigmaNL schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 21:50:
[...]

Als je companions op pad stuurt krijg je op een gegeven moment een willekeurig set nieuwe missies.
Nouja, ik begin te betwijfelen als het dus zo willekeurig is, want dan zou ik toch betere verdeling van de 3 soorten moeten zien?

• EnigmaNL
bangkirai schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 22:01:
[...]

Nouja, ik begin te betwijfelen als het dus zo willekeurig is, want dan zou ik toch betere verdeling van de 3 soorten moeten zien?
Stuur alle companions die je hebt tegelijk op Underworld missies en kijk wat er dan gebeurd. Bij mij is het in ieder geval wel willekeurig. Krijg elke keer een andere verdeling.

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 19:45
the evil version of Jedi knights
Wrong.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Black Eagle
  • Niet online
Had het zelf nog niet gelezen, maar er zijn blijkbaar gister 2 berichten gepost m.b.t. de bugs en de PvP content die deze maand nog gaat wijzigen.

http://www.swtor.com/blog/word-bugs-james-ohlen

http://www.swtor.com/blog/new-year%E2%80%99s-pvp-update

Edit] Duh posts zijn van 4-1, maar zie nu pas dat het al na middernacht is }:O.

[ Voor 12% gewijzigd door Black Eagle op 05-01-2012 00:50 ]

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Cleared EV + Karagga's Palace vanavond op normal, te makkelijk... Dit is de puggable versie van de operations in swtor. Zelfs de hardmode flashpoints zijn lastiger ;). Daarna nog even hardmode geprobeerd en de eerste 2 bazen ook ge-oneshot in EV. Hopelijk is de nightmare mode lastiger, want het is nog niet echt een uitdaging op het moment.
Wel leuk om te healen ipv dps in raids nu, na al die flashpoints die ik als dps moest doen :P.

[ Voor 5% gewijzigd door Jerry op 05-01-2012 01:56 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

• MrBlueEyes
Ik heb mijn 4e companion net gekregen :D (ship droid niet meegeteld)

Edit: en nu ook mijn 5e en laatste companion :D

[ Voor 27% gewijzigd door MrBlueEyes op 05-01-2012 03:44 ]

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 77G5, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

Ik denk dat mijn mission gebied gebugged is :( begon vanmiddag lekker missions te doen op Balmorra en toen ik op level 34 en drie kwart was aangekomen kon ik nergens meer een mission vinden, heb nu een stuk of 5-6 heroic missions maar geen enkele normale mission meer te vinden.
Heb al 4x de hele planeet afgezocht maar nergens meer iets vinden, uitloggen en inloggen werkt niet en de planeet verlaten en terug keren heeft niet gehlopen :(

Heb dus maar een ticket gestuurd in de hoop dat er iets aan gedaan kan worden want wil de quests wel afmaken aangezien ik een companion hoor te krijgen

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

• ErikRedbeard
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10 14:16

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

IlIlIlIlIl schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 04:04:
Ik denk dat mijn mission gebied gebugged is :( begon vanmiddag lekker missions te doen op Balmorra en toen ik op level 34 en drie kwart was aangekomen kon ik nergens meer een mission vinden, heb nu een stuk of 5-6 heroic missions maar geen enkele normale mission meer te vinden.
Heb al 4x de hele planeet afgezocht maar nergens meer iets vinden, uitloggen en inloggen werkt niet en de planeet verlaten en terug keren heeft niet gehlopen :(

Heb dus maar een ticket gestuurd in de hoop dat er iets aan gedaan kan worden want wil de quests wel afmaken aangezien ik een companion hoor te krijgen
Weet je zeker dat niet een van die heroics je verder leidt in de quests?
Volgensmij kan elke quest die niet repeatable is dit namelijk doen.

• MrBlueEyes
ErikRedbeard schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 04:23:
[...]

Nee, heroics zijn niet nodig om een quest serie af te ronden.

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

MrBlueEyes schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 04:25:
[...]

Nee, heroics zijn niet nodig om een quest serie af te ronden.
Ik had ook al gevraagd of heroic missions nodig om je quest lijn af te maken maar dat was niet het geval, ik zal vast ergens verkeerd zijn gegaan maar heb echt alles afgezocht en kan nergens meer wat vinden :s

Verwijderd

ErikRedbeard schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 04:23:
[...]

Dat had ik dus op nar shaddaa.. helemaal niets te vinden. en ik was nog minimaal 3/4 te laag om door te gaan naar de volgende wereld... toen kon ik kiezen of mij scheel grinden tot ik een fatsoenlijk level behaald had maar dan mis je quest giver gear voor je companion en jezelf of gewoon een nieuwe char aanmaken omdat je de classe toch een beetje suf vond...

Reroll gedaan, en nooit meer terug gekeken. 8)

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

ik denk dat ik het nu opgelost heb, moest me story quest nog doen deze heb ik lvl 32 wel geprobeerd maar het wou me toen niet lukken. Na deze gedaan te hebben wou kira ook ineens weer met me praten en krijg nu ineens weer allerlei questen voor tatooine en nar shadaa.
Ik kijk het even aan, ben al wel blij dat er weer wat vooruitgang in zit nu

IlIlIlIlIl schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 05:18:
ik denk dat ik het nu opgelost heb, moest me story quest nog doen deze heb ik lvl 32 wel geprobeerd maar het wou me toen niet lukken. Na deze gedaan te hebben wou kira ook ineens weer met me praten en krijg nu ineens weer allerlei questen voor tatooine en nar shadaa.
Ik kijk het even aan, ben al wel blij dat er weer wat vooruitgang in zit nu
zoiso. het naar andere planeten sturen en krijgen van companions is altijd je class quest en staat nooit onder het kopje van de planeet.
daarbij is lvl 32 ongeveer waar je moet zitten als je klaar bent met act 1

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Argh ik wil swtor spelen. Zit letterlijk de uren af te tellen op werk. Nog 3.5 uur te gaan.

En dan vanavond de 44 aantikken gelijk mijn valor opprikken naar 44 en lekker credits oppotten voor riding skill lvl 3 om dan strakjes die gratis pvp mounts te pakken zodat ik daar geen credits aan hoef te investeren.

Hopelijk eind deze week de lvl 47 aantikken met een weekend lang doortrekken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 07:50:
Argh ik wil swtor spelen. Zit letterlijk de uren af te tellen op werk. Nog 3.5 uur te gaan.

En dan vanavond de 44 aantikken gelijk mijn valor opprikken naar 44 en lekker credits oppotten voor riding skill lvl 3 om dan strakjes die gratis pvp mounts te pakken zodat ik daar geen credits aan hoef te investeren.

Hopelijk eind deze week de lvl 47 aantikken met een weekend lang doortrekken.
Dan ben je strak bezig, moet je trouwens geen valor 60 hebben om die mount te kunnen kopen? Ik koop nu van die champion bags, anders zit ik weer op de commendation cap.

Zit nu op lvl 40 en 27 valor, enkel social blijft achter, vooral door het spelen op ondeuglijke uren (tussen 4 en 5 smorgens). Net, als female, eens goed met die republic soldier Iresso gemuild, toch even leuk qua afwisseling. Morgens eens kijken of polygamie ook mogelijk...

Ik zou wel graag de mogelijkheid hebben om mijn schip aan te passen, zo een lekkere jacuzzi en een prive-party-room heeft een celebrity-jedi master toch wel nodig. Nu nog de mogelijkheid om sextapes te maken en om de galactic market te verkopen en het is compleet :p

Verwijderd

Klopt valor 65 geloof ik zelfs voor de "epic" mount. Mijn social staat nog op 0, die moet ik ook eens aantrekken zodra ik de 50 aantik.

Een starwars orgie klinkt goed, mijn master bedroom in mijn fury is er groot genoeg voor :D

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

RocketKoen schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 07:43:
[...]

zoiso. het naar andere planeten sturen en krijgen van companions is altijd je class quest en staat nooit onder het kopje van de planeet.
daarbij is lvl 32 ongeveer waar je moet zitten als je klaar bent met act 1
Dat klopt maar naar mijn idee heb ik lang niet alle questen op Balmorra gehad want op alderaan kwam ik wel goed uit qua level en nu op balmorra kwam ik 1 en 3 kwart level te kort

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-11 08:57

ye-roon

knaak

Ik ben wat connecties tussen companions van verschillende classes op het spoort. Zelf ben ik Consular Shadow, spoiler tags inc:

spoiler:
Ik heb ik nu Lt Irresso. En na wat affection opgebouwd te hebben verteld hij dat hij groot respect heeft voor Lt Aric Jorgen. Omdat hij ooit onder hem diende en ze zo op ord mantell goede dingen gedaan hebben. Lt. Aric Jorgen is de eerste companion van de Trooper (na een demote naar Sgt.).

Mijn eerste companion Qyzen is een Trandoshan. Trandoshan zijn hunters en doen vaak mee aan de great hunt (MQ van de BH). Qyzen zoekt op dit moment uit wie er op Trandoshans aan het hunten is. En daarbij gaat hij de hulp in roepen van Mako, die hem nog een favor van persoonlijke aard owed. Mako is de eerste companion van de BH.

Iemand anders nog meer connecties?

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 08:14:
[...]

Dan ben je strak bezig, moet je trouwens geen valor 60 hebben om die mount te kunnen kopen? Ik koop nu van die champion bags, anders zit ik weer op de commendation cap.

Zit nu op lvl 40 en 27 valor, enkel social blijft achter, vooral door het spelen op ondeuglijke uren (tussen 4 en 5 smorgens). Net, als female, eens goed met die republic soldier Iresso gemuild, toch even leuk qua afwisseling. Morgens eens kijken of polygamie ook mogelijk...

Ik zou wel graag de mogelijkheid hebben om mijn schip aan te passen, zo een lekkere jacuzzi en een prive-party-room heeft een celebrity-jedi master toch wel nodig. Nu nog de mogelijkheid om sextapes te maken en om de galactic market te verkopen en het is compleet :p
polygamie is heel goed mogelijk.
Mijn smuggler heeft op elke planeet wel een schatje. Zelfs eentje van de empire :P
Alleen het is niet goed voor je reputation met de vrouwelijke companions ;)

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

IlIlIlIlIl schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 08:23:
[...]

Dat klopt maar naar mijn idee heb ik lang niet alle questen op Balmorra gehad want op alderaan kwam ik wel goed uit qua level en nu op balmorra kwam ik 1 en 3 kwart level te kort
Je krijgt ook meer quests op een planeet naarmate je vordert met je class quest. Zo kreeg ik op Hoth pas echt veel quests nadat ik de eerste 2 delen van de class quest gedaan had.

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

en op Balmorra heb ik nu me class quest helemaal klaar en krijg er nog steeds geen questen bij

Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 08:27:
[...]

Je krijgt ook meer quests op een planeet naarmate je vordert met je class quest. Zo kreeg ik op Hoth pas echt veel quests nadat ik de eerste 2 delen van de class quest gedaan had.
en heel veel planeten hebben nog een bonus serie voor als je nog niet hoog genoeg level bent.
Ik weet alleen niet precies wat de eisen zijn om die te unlocken. Het is verbonden aan de story quests of het completen van een bepaalde questline op de planeet.

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 08:18:
Klopt valor 65 geloof ik zelfs voor de "epic" mount. Mijn social staat nog op 0, die moet ik ook eens aantrekken zodra ik de 50 aantik.

Een starwars orgie klinkt goed, mijn master bedroom in mijn fury is er groot genoeg voor :D
Misschien maar eens een guardian maken en dan voor alle female companions zo een slavenpakje kopen.... nuja, voor digitale stoeipartijen hebben we the sims al...

Voor die champion bags open te doen is er trouwens ook een valor rank restrictie. Beter eerst eens kijken naar de non-set pvp armor..

• Teunis
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-11 21:13
Ik speel zelf Empire kant.

Tot en met nar-shardaa, zul je de class chain moeten volgen, daarna zal als goed is 1 van quest die op pakt (zodra je land) niet meer kunnen Abandonen (knop is gewoon disabled) als die volgt kom je langs alle quest hubs en class quest in de juist volgorde.
Het moet eigenlijk niet kunnen dat je zonder quest komt te zitten.

En de bonus series (altijd vlak bij de plek waar je weer naar je schip gaat), krijg je alleen als klaar bent met de class chain of met de chain die je niet meer kon weggooien
en soms is dit ook level gebonden, dit omdat sommige planeten ook een hogere zone bevatten.

[ Voor 18% gewijzigd door Teunis op 05-01-2012 09:09 ]

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

Teunis schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 08:40:
En de bonus series (altijd vlak bij de plek waar je weer naar je schip gaat), krijg je alleen als klaar bent met de class chain of met de chain die je niet meer kon weggooien
en soms is dit ook level gebonden, dit omdat sommige planeten ook een hogere zone bevatten.
Tattooine krijg je ook de bonusmissies al op 25, terwijl de volgende (Andaraan?) lvl28 is.

Loop nu dus 3 lvls voor op de normale questlijn, dus nu weer terug naar oude planeten om die 2,5 lvl in te halen.

• Hierkomik
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-11 13:16

Hierkomik

Zo dan...

Je class quest blijft altijd doorgaan zover ik weet. Die krijg je zelfs als je veel te laag bent nog. Dat is de rode draad door het hele spel heen, dus weet je het even niet meer, gewoon in je quest log kijken onder Class.

Ik ben nooit te laag geweest voor een planeet maar hoorde dat van een paar guildies ook (die te laag waren voor Alderaan bijvoorbeeld en na de eerste q hub wat nog te doen was, kwam hij in de problemen en kon hij de mobs niet meer aan).
Heroics geven veel xp dus als je die mist scheelt dat al behoorlijk. Tot nu toe heb ik daar vrijwel altijd een groep voor kunnen vinden. Ook de Flashpoints doen is belangrijk. Ik heb er redelijk veel gedaan en zit standaard 2 a 3 levels hoger dan de mobs op iedere planeet. Dat werkt vrij prettig, kan 2 man heroics ook prima soloen met Blizz (tank companion) en ik als merc healer. Maakt het ook wat uitdagender :).

Overigens gisteren over de grens van 1 miljoen credits gegaan! Gelijk ook goed doorgestoomd en zit nu op 1,2 miljoen credits.
Stiekem is het wel handig dat de AH nog wat crappy is, omdat ik nu een van de weinige leveranciers ben van epic spaceship mods, en die gaan als warme broodjes over de toonbank.
Ook gisteren nog lekker cheap een paar 300 en 340 missies gekocht en alweer gebruikt. Valt me op dat mijn missies eigenlijk nauwelijks meer failen. Heb het idee dat het vorige week vaker gebeurde, maar dat is puur onderbuikgevoel... iemand anders hetzelfde idee?

Is er ergens ook een overzicht hoe alle speeders en armor eruit ziet? Torhead is nog niet echt bevolkt met screenshots en ben toch wel benieuwd, ik zag ergens een gouden 110% mount (ziet er net zo uit als die lightside/darkside 110% mount, maar dan een andere kleur) en ook nog een leuke 100% mount bij iemand, die ik nog niet eerder gezien had.

[ Voor 5% gewijzigd door Hierkomik op 05-01-2012 09:34 ]

Alleen gekken en dwazen, schrijven iets bij een signature...

Verwijderd

Topicstarter
Goed nieuws voor PvP-ers:

http://www.swtor.com/blog/new-year%E2%80%99s-pvp-update

(zag hem nergens gepost, of ik kijk er overheen)
Pagina: 1 ... 31 ... 88 Laatste

Let op:
Oeverloze discussies over maintenance van de servers is niet interessant en nogal zinloos, laat dit dan ook achterwege.