Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.
Fleet is puur character rendering, meeste MMO's hebben dit probleem, al heeft niet elke game er een goeie oplossing voor (aantal kan je graphics van andere characters laag zetten, je eigen nog steeds hoog etc).Scorchor schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 14:13:
als je die groene lasers/muren plekken bedoeld , dit is een fout in het spel en zijn ze van op de hoogte. in dat interview met steven reid op reddit werdt dat ook gevraagd.
heb alleen zelf ook maar wat geheugen bij besteld, heb nu 4gb , straks 12, kost nu toch niet veel maar ik vind de laadtijden erg lang en ook op de fleet veel lag.
Maar die laadtijden zijn dus absoluut niet client-side, dit is 100% zeker serverside problemen. Zelfs met broncontrole op de achtergrond zie je tijdens de laadschermen 90% van de tijd je systeem helemaal niets doen dan wachten op reply van de server/communicatie met de server.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ah, goed om te weten.Scorchor schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 14:13:
als je die groene lasers/muren plekken bedoeld , dit is een fout in het spel en zijn ze van op de hoogte. in dat interview met steven reid op reddit werdt dat ook gevraagd.
heb alleen zelf ook maar wat geheugen bij besteld, kost nu toch niet veel maar ik vind de laadtijden erg lang en ook op de fleet veel lag.
aan de videokaart ligt iig het niet en mn harddisks zitten in raid 0, heb het idee dat dat ook wel goed zit.
Voor de rest zie ik een hoop clipping en van die rare strepen vanuit textures die naar een rand van het scherm wegvallen.
Af en toe loopt het scherm ook te schokken alsof er een aardbeving is. Bij een schip wat aangevallen wordt kan ik me het voorstellen, maar ik kom het effect meerder keren tegen als er geen mogelijk redenen voor is.
De lip synchronisatie is af en toe ook out-of-sync.
Wegvallende textures als je rondvliegt.
Op zich geen erge problemen en te verwachten bij een nieuwe titel, maar het voelt nog niet gepolijst aan.
Ik moet zeggen dat ik helemaal nergens problemen mee heb, geen rare texture dingen, lip sync of wat dan ook. Alles loopt prima.defiler1974 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 14:20:
Op zich geen erge problemen en te verwachten bij een nieuwe titel, maar het voelt nog niet gepolijst aan.
Radeon 6950 met 2GB en 8GB intern. Om nu direct de game de schuld te geven
Who is General Failure and why is he reading my disk?
nieuws: 'Star Wars: piek The Old Republic ligt op 350.000 spelers'
Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5
Was gisteravond goed te merken toen wij van de Empire of Tweakers guild op tatooine voor snapjaw mass gingen switchen van 2 naar 1SinergyX schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 14:19:
[...]
Fleet is puur character rendering, meeste MMO's hebben dit probleem, al heeft niet elke game er een goeie oplossing voor (aantal kan je graphics van andere characters laag zetten, je eigen nog steeds hoog etc).
Maar die laadtijden zijn dus absoluut niet client-side, dit is 100% zeker serverside problemen. Zelfs met broncontrole op de achtergrond zie je tijdens de laadschermen 90% van de tijd je systeem helemaal niets doen dan wachten op reply van de server/communicatie met de server.
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
Kan niet wachten om het spel echt te spelen als ik een nieuwe videokaart heb haha.
Edit - Kwam op reddit deze pagina tegen. Is toch allemaal goed verdeeld zo te zien: http://i40.tinypic.com/67643m.png
[ Voor 13% gewijzigd door Forn op 03-01-2012 14:33 ]
Brokh - Dota 2 - https://dotabuff.com/players/25884604
Zit erover te denken om een smuggler te rollen. Die zie ik niet zoveel op mijn server...
Dacht dat Jedi Knight Sentinal wel wat meer bespeeld zou zijn. Voelt erg sterk aan en is toch wel wat mij betreft 1 van de weinige echte no brains full sabre attack classes.Forn schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 14:31:
Ach hartstikke leuk dat er meerde MMO's kunnen draaien, laatste 7 jaar toch echt alleen maar WoW. Maar moet zeggen dat het spel hartstikke veel potentie heeft. Mijn computer kan het niet aan (heb veel problemen met mijn videokaart) maar alsnog is het echt veels te leuk en verslavend!
Kan niet wachten om het spel echt te spelen als ik een nieuwe videokaart heb haha.
Edit - Kwam op reddit deze pagina tegen. Is toch allemaal goed verdeeld zo te zien: http://i40.tinypic.com/67643m.png
Slash first, ask later
Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.
Brokh - Dota 2 - https://dotabuff.com/players/25884604
Verwijderd
Hmm, ik merk niet echt dat de Sentinal zwak is hoor, alles beuk ik rap neer. Het vereist gewoon iets meer dan een knopje drukken. Je moet actief cd's gebruiken en goed op bepaalde debuffs kijken op je target zodat je meer ability's kunt gebruiken. ALs die nu ' zwak ' zou zijn, dan kijk ik echt uit naar 40+ want dan is het echt dikke lol!Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 15:04:
Marauder/Sentinel is vrij zwak tot je echt 40+ bent. Daarom zullen veel mensen afhaken. Toevallig zie ik ook veel posts van mensen die zeggen dat ze rond de 20-25 gestopt zijn met hun warrior/knight.
(Ben ook commendations aan het sparen voor m'n lvl 40 pvp setje)
Verwijderd
Gister heb ik als lvl 46 zelfs een 3.1k annihilate gecrit in PvP met maar 1x 15% expertise buff. Denk eens wat dat doet met die 15% buff van de Warzone zelf, dan Blood frenzy gebruiken voor 15% damage, tegelijkertijd een 15% expertise stim gebruiken, en dan nog 10-15% in volle epic PvP gear met een epic lightsaber.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2012 15:14 ]
Das dan denk ik Sith Marauder, deze ability's zeggen mij echt helemaal nietsVerwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 15:12:
In PvE gaat het nog wel, maar je zult echt een groot verschil merken in PvP als je je 40+ ability erbij hebt. Ik was eerst carnage (zwak), toen op 40+ Rage geprobeerd (saai, wel OP AoE met 100% smash crits 12sec cd en 50% of 100% meer damage). Nu Annihilation en dat is niet alleen een erg leuke spec, Annihilation zelf hit ook ziekelijk hard, en dan ook nog eens die bleeds + een erg lage CD op annihilation nadat je 3 stacks hebt rollen.
Verwijderd
Is marauder niet de mirror van sentinel en guardian de mirror van juggernaut? Weet het allemaal nog niet precies, ik ben iig een dualwielder.Dakreal schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 15:14:
[...]
Das dan denk ik Sith Marauder, deze ability's zeggen mij echt helemaal nietsmaar ik denk dat Annihilation de toptier ability is van de combat tree.
KloptVerwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 15:15:
[...]
Is marauder niet de mirror van sentinel en guardian de mirror van juggernaut? Weet het allemaal nog niet precies, ik ben iig een dualwielder.
denk dat je toch bij de Sage/Sorceror uitkomt.bechown schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 15:21:
Wat zijn op dit moment de prefered healers in PvE in swtor? Zit eraan te denken om ook maar eens te proberen nu ik mijn pc geupgrade heb..
Verwijderd
Roerend mee eens. Het is vrij makkelijk omdat ze al erg vroeg een krachtig shield krijgen. Kost amper wat, kun je zo op iedereen gooien.
Ik hoor nu al flink wat berichten dat Commando voor Tank healing de beste is, Sage/Sorceror heeft meer utility voor AOE healing. Maar de verschillen zijn minder groot dan men denkt en alle 3 healing klasses kunnen gebruikt worden in elke heal rol.Ashrah schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 15:23:
[...]
Klopt
[...]
denk dat je toch bij de Sage/Sorceror uitkomt.
De commando heeft minder utility, maar kan makkelijk door healen zonder uit zijn resources te lopen. Sage/Sorceror schijnt nog wel eens mana problemen te hebben.
[ Voor 17% gewijzigd door defiler1974 op 03-01-2012 15:31 ]
Dat ligt volledig aan de speler, als je rotatie goed is en je je cooldowns goed inzet kan je niet leeg raken. Je moet wel weten wat je doet.Commando geeft steady hoge heal output met een paar o-shit buttons.Ashrah schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 15:30:
Ik speel Empire maar imo lijkt de Sorc wel beter dan de andere 2 healers (no offense) Merc HEAT lijkt nogal een vervelende resource als je moet gaan spammen en operative juist spam en niet consistent.
EDIT: excuus, dacht dat je het over een trooper had, niet over merc. Van merc weet ik weinig, maar een paar fora zeggen dat ze wel goed kunnen meedraaien.
[ Voor 13% gewijzigd door defiler1974 op 03-01-2012 15:34 ]
Zij genoeg middelen om ervoor te zorgen dat je niet overheat en vind ik persoonlijk ook 1 van de leuke dingen aan het healen met mn merc
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
Verwijderd
Eh nee, ik raakte de kluts al snel kwijt. Iemand tips?
Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC
In PvP krijg je die bags maar voor flashpoints iets van PvE gear ofzo?
Commendations dacht ik.Heraclius schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 15:36:
Wat voor reward krijg je eigenlijk voor daily flashpoints?
In PvP krijg je die bags maar voor flashpoints iets van PvE gear ofzo?
nieuws: BioWare-directeuren hinten op Mac-versie The Old Republic
Blijkbaar geen groot genoege fan om even bootcamp te installeren..."Als BioWare-fan kan ik Star Wars: The Old Republic niet spelen op mijn nog geen twee jaar oude Macbook"
[ Voor 32% gewijzigd door Who Am I? op 03-01-2012 15:39 ]
Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5
Bedoel je dan die tot 30 stacks die 3% healing/dmg geven? Die kan je via talent ook met je normale heal krijgen, 3 per keer.Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 15:34:
Ik heb Commando healing geprobeerd maar ik heb het idee dat het snel ingewikkeld wordt. Je moet namelijk Hammer Shot gebruiken om charges op te bouwen (staat los van normale resource) en met die charges kun je dan iets aners doen, maarj ek unt je Hammer Shot ook gebruiken voor een direct heal naast je gewone healing abilities...
Hammer shot wordt je HoT ability, target je ally en 'free of charge' kan je hem healen
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ja onze Merc kan het ook best goed maar de minder gegearde Sorc doet het met 2 vingers in zijn neus.Verderf schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 15:33:
Ik kan anders best fatsoenlijk flashpoints healen op mijn merc
Zij genoeg middelen om ervoor te zorgen dat je niet overheat en vind ik persoonlijk ook 1 van de leuke dingen aan het healen met mn merc
JEUH! Oh wat zou het fijn zijn als die er komt zeg, dat geboot steeds tussen OSX en Windows is super vervelendWho Am I? schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 15:38:
Wederom vers van de frontpage:
nieuws: BioWare-directeuren hinten op Mac-versie The Old Republic
[...]
Blijkbaar geen groot genoege fan om even bootcamp te installeren...
Rotatie die ik gezien heb:Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 15:34:
Ik heb Commando healing geprobeerd maar ik heb het idee dat het snel ingewikkeld wordt. Je moet namelijk Hammer Shot gebruiken om charges op te bouwen (staat los van normale resource) en met die charges kun je dan iets aners doen, maarj ek unt je Hammer Shot ook gebruiken voor een direct heal naast je gewone healing abilities...
MP-medical probe, AMP-advanced medical probe, HM, hammershot, KB-kolto bomb
Combat support cell aanzetten voor healing, dan AMP op cd gebruiken, opvullen met MP en HM. Deze 2 blijven gebruiken rond de 7-8 energy cells. Voor burst heb je bacta infusion, supercharge cells, daarna AMP-MP blijven spammen. Voor aoe healing, supercharge cells en kolto bomb.
Truuk is het afwisselen van je hammershots als je onder de 7 energy cells dreigt te raken.
6 per keer bedoel jeSinergyX schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 15:40:
[...]
Bedoel je dan die tot 30 stacks die 3% healing/dmg geven? Die kan je via talent ook met je normale heal krijgen, 3 per keer.
Hammer shot wordt je HoT ability, target je ally en 'free of charge' kan je hem healen
In de flashpoints tot nu toe gebruik ik overigens de shots-heal (voor mij rapid shots, geen idee voor republic), weinig. Het healt alleen voor je bonus tech damage, niet je volledige tech damage. Tot nu toe is het beter om gewoon rapid shots op de tegenstander(s) te spammen en zo stacks te bouwen. Als de enemy sneller neer is hoef je ook minder te healen
Het is als merc healer inderdaad wel uitdagend, zeker nu je nog geen healbot/grid etc hebt. Maar wel leuk hoor. Alleen als de anderen echt veel fout doen en ik in korte tijd veel moet healen raak ik in de problemen met heat, voor de rest gaat het prima. Gisteren Red Reaper gedaan en gewoon chainpull gedaan door die malloten van pugs, maar ging prima (iedereen was 44 en FP is ook voor 44).
Die laatste boss snapten we eerst niet eens dus ik heb daar gehealed en op mijn 2e scherm op internet even opgezocht wat nu de bedoeling was. Ook werd er niks geinterrupt. Dus is echt wel prima met de merc healing tot nu toe (geen idee over operations/HC FP's)
Alleen gekken en dwazen, schrijven iets bij een signature...
Ligt volgens mij heel erg aan welke rol je hebt en in welke moeilijkheidsgraad je zit. Heroic 2 mans of operations? AOE healing of single target? Welk level? Daar zitten aardige verschillen tussen.Ashrah schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 15:40:
[...]
Ja onze Merc kan het ook best goed maar de minder gegearde Sorc doet het met 2 vingers in zijn neus.
6 charges is voor je Medical probe (specced), niet je normale shots geloof ik. En inderdaad een beetje afwisselen met je damage abilities is wel handig, ligt eraan hoe de damage verdeeld wordt over de groep.Hierkomik schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 15:44:
[...]
6 per keer bedoel je.
In de flashpoints tot nu toe gebruik ik overigens de shots-heal (voor mij rapid shots, geen idee voor republic), weinig. Het healt alleen voor je bonus tech damage, niet je volledige tech damage. Tot nu toe is het beter om gewoon rapid shots op de tegenstander(s) te spammen en zo stacks te bouwen. Als de enemy sneller neer is hoef je ook minder te healen.
level 50 en 50 flashpoints/HMdefiler1974 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 15:45:
[...]
Ligt volgens mij heel erg aan welke rol je hebt en in welke moeilijkheidsgraad je zit. Heroic 2 mans of operations? AOE healing of single target? Welk level? Daar zitten aardige verschillen tussen.
Vergeet ook niet het FOTM fenomeen. Ik voorzie nog flink wat buffs en nerfs, waardoor de ene klasse uit of in de gratie zal vallen. We zullen zien of bioware goed in het balanceren zal worden.
En uiteindelijk is het ook de menselijke factor, je kan een klasse nog zo kut vinden, er is altijd wel iemand die die klasse speelt en iedereen versteld doet staan.
Als je een slome tank hebt die niet aan interupts doet of minder goede armor heeft dan lijkt het al snel of de healer aan het falen is.
Geloof me, dit zal altijd zo blijven... Zelfs in WoW was het na jaren en jaren nog steeds zo dat de gemiddelde DPSer niet interupt. En daar had je addons die toch behoorlijk grote enemy castbars en waarschuwingen naar je hoofd slingerden. Met het minime castbarretje in SW:TOR heb ik dus weinig hoopremsporus schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 16:09:
Vooral veel mensen snappen niet hoe interrupts werken. Best irritant. Het is helemaal niet moeilijk om veel bosses en mobs in FP's de hele tijd te interrupten ( Ik als sniper kan elke 7 sec interrupten en hun casting van die spell voor 4 sec 'verbieden' ), zodat je een héél stuk minder damage om de oren krijgt. Echter, ik lijk af en toe wel de enige te zijn die dit doet. .
Overigens idem met in het vuur staan... Nog bar weinig mensen duiken weg als ze een blauwe / rode cirkel op de vloer zien verschijnen.
[ Voor 7% gewijzigd door Morrar op 03-01-2012 16:12 ]
Het is ook niet altijd echt goed te zien, zonder 'target of target' als je op een andere mob zit, maar ook de cast-bar van de mob vind ik best bizar klein. Goed, hoeft van mij ook weer niet zo 'voorgekauwd' te worden als die alerts bij WoW (en huge castbars), maar iets beter aanwezig zou fijn zijn. (een snipe cast heeft weinig prioriteit om tegen te houden, een flinke aoe of dergelijke zou wel handig zijn).remsporus schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 16:09:
Vooral veel mensen snappen niet hoe interrupts werken. Best irritant. Het is helemaal niet moeilijk om veel bosses en mobs in FP's de hele tijd te interrupten ( Ik als sniper kan elke 7 sec interrupten en hun casting van die spell voor 4 sec 'verbieden' ), zodat je een héél stuk minder damage om de oren krijgt. Echter, ik lijk af en toe wel de enige te zijn die dit doet. .
Maargoed, ik heb bij voorbaat al afkeer van dit combat systeem
[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 03-01-2012 16:15 ]
Wat er wat mij betreft wel in had moeten zitten voor de healers is dat je zelf een defensive target en een enemy target kunt selecteren (als in WaR). Zodat je niet steeds hoeft te wisselen.
Macro's mogen wat mij betreft zeer beperkt ingevoerd worden voor out of combat spullen (bijv. je pve gear in 1x wisselen voor je pvp set).
Macro's op attacks zorgen enorm voor button bashing en halen de kunst van een goede rotatie weg.
[ Voor 24% gewijzigd door Sneezzer op 03-01-2012 16:20 ]
Verwijderd
Target of target is bijna cruciaal voor PvP, evenals focus target.Sneezzer schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 16:18:
Ben blij dat dingen als "target of target" er niet in zitten trouwens, je moet nu weer veel meer samen spelen en elkaar informeren en afspreken wat de volgorde van mobs wordt.
Wat er wat mij betreft wel in had moeten zitten voor de healers is dat je zelf een defensive target en een enemy target kunt selecteren (als in WaR). Zodat je niet steeds hoeft te wisselen.
Macro's mogen wat mij betreft zeer beperkt ingevoerd worden voor out of combat spullen (bijv. je pve gear in 1x wisselen voor je pvp set).
Macro's op attacks zorgen enorm voor button bashing en halen de kunst van een goede rotatie weg.
Valt ook wel mee je hebt F1-4 om te selected in je party en met tab selecteer je de closest enemy.Sneezzer schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 16:18:
Ben blij dat dingen als "target of target" er niet in zitten trouwens, je moet nu weer veel meer samen spelen en elkaar informeren en afspreken wat de volgorde van mobs wordt.
Healen is net zoals in vanila wow eigenlijk alleen zijn de mobs alvast generfed dus het is lekker te doen. Maar ik ben pas 29 dus misschien dat het nog moeilijker wordt. Of ik speel voor de verandering een keer de OP class ( dat zou ook kunnen )
Dat komt er uiteindelijk toch wel allemaal in, zullen ze op het forum wel genoeg om gaan zeuren. Maar samenspel krijg je niet door dingen te limiteren, maar juist mensen te motiveren. En laat een tank/healer/dps principe nu juist het tegengestelde steeds doenSneezzer schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 16:18:
Nee, als de tegenpartij ook geen target of target heeft komt het weer neer op coordinatie. Dat is juist het leuke van werken met pre-mades. Met target of target kan iedereen ge-nuked worden door totale noobs alleen omdat ze met meer zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 16:21:
[...]
Target of target is bijna cruciaal voor PvP, evenals focus target.
Mwah, ik hoop van niet.SinergyX schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 16:24:
[...]
Dat komt er uiteindelijk toch wel allemaal in, zullen ze op het forum wel genoeg om gaan zeuren. Maar samenspel krijg je niet door dingen te limiteren, maar juist mensen te motiveren. En laat een tank/healer/dps principe nu juist het tegengestelde steeds doen
Dan krijg je mensen die in easymode aanhaken bij een groepje en blind kunnen nuken.
Ik hoop op het systeem van defensive target en offensive target (maar dan wel zelf kiezen!)
In WaR kon je met een groep goed samenwerkende spelers een groep van 24 aan die mindere coordinatie hadden
Verwijderd
Verwijderd
Ik zie echt niet in wat dit te maken heeft met target of target en focus target.Sneezzer schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 16:27:
[...]
Mwah, ik hoop van niet.
Dan krijg je mensen die in easymode aanhaken bij een groepje en blind kunnen nuken.
Ik hoop op het systeem van defensive target en offensive target (maar dan wel zelf kiezen!)
In WaR kon je met een groep goed samenwerkende spelers een groep van 24 aan die mindere coordinatie hadden.
Het is voor iedereen gewoon makkelijker zo.
Als iedereen zelf zijn doel moet kiezen heb je coordinatie (en snelheid van mikken (dus niet tab)) nodig...
Duidelijker kan ik het niet maken.
Dit wordt vooral duidelijk in PvP.
[ Voor 7% gewijzigd door Sneezzer op 03-01-2012 16:44 ]
Het gemis van target of target is ronduit slecht. Een basisfunctie die er gewoon in hoort te zitten.Sneezzer schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 16:44:
Met target of target nuke je geheel automatisch de raidleader zijn doel.
Als iedereen zelf zijn doel moet kiezen heb je coordinatie (en snelheid van mikken (dus niet tab)) nodig...
Duidelijker kan ik het niet maken.
Dit wordt vooral duidelijk in PvP.
Ik hoop ook dat ze dit er snel in doen, de UI is al niet zo geweldig en dit zou het iets dragelijker maken.
Geselecteerde mobs zijn bijvoorbeeld ook nauwelijks te onderscheiden van niet geselecteerde mobs. Ik als tank heb de nameplates altijd aan staan omdat je zo gewoon makkelijker mobs herkent maar een geselecteerde mob krijgt alleen een cirkeltje onder zijn voeten en die zie je gewoon niet goed als ze in het gras lopen of een andere ondergrond met veel troep.
Target markers blijven op dode mobs zitten en moet je handmatig verwijderen of op een andere mob zetten.
[ Voor 28% gewijzigd door EnigmaNL op 03-01-2012 16:47 ]
Fear leads to anger, anger leeds to hate, hate leeds to suffering....
mob die je target krijgt ook een rood pijltje boven zn kop.EnigmaNL schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 16:46:
[...]
Het gemis van target of target is ronduit slecht. Een basisfunctie die er gewoon in hoort te zitten.
Ik hoop ook dat ze dit er snel in doen, de UI is al niet zo geweldig en dit zou het iets dragelijker maken.
Geselecteerde mobs zijn bijvoorbeeld ook nauwelijks te onderscheiden van niet geselecteerde mobs. Ik als tank heb de nameplates altijd aan staan omdat je zo gewoon makkelijker mobs herkent maar een geselecteerde mob krijgt alleen een cirkeltje onder zijn voeten en die zie je gewoon niet goed als ze in het gras lopen of een andere ondergrond met veel troep.
Target markers blijven op dode mobs zitten en moet je handmatig verwijderen of op een andere mob zetten.
Mja is ook niet echt lekker zichtbaar, zeker als je markers gebruikt...RocketKoen schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 16:58:
[...]
mob die je target krijgt ook een rood pijltje boven zn kop.
Is er trouwens een manier om die markers ergens op een quickslot te zetten? Rechts klikken op het portretje en marker selecteren is een behoorlijk gedoe. Of is daar dat social item voor dat je target marked? En gebruikt die dan random een ongebruikte marker of steeds dezelfde marker?
Dus het enige voordeel van geen 'target of target' is dat je meer moet communiceren? Slaat nergens op dat zoiets simpels er niet standaard in zit. Voor mij als tank is dit rampzalig. Bij elk groepje weer precies hetzelfde. Als ik de elite ga tanken wil ik dat hun deze aanvallen. En niet dat de 2 dps hun eigen elite uitzoeken. Vervolgens heb je iemand die netjes een elite CC en vervolgens gaat de DPS als eerste op die elite afSneezzer schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 16:18:
Nee target of target kan mij niet vroeg genoeg komen. Het meest ideale zou zijn als ze het op de EQ2 manier doen. Wanneer je een aanval doet met de tank als jou target gaat deze automatisch naar de target van de tank. Je kan dan in theorie een hele instance doen door alleen maar de tank te selecteren.
En juist het hele CC, target of target en marking kom je bij dat 'blind nuken' terecht. Dat vind ik zo'n bizar goedkoop combat systeem, tank de boss, heal de tank, dps tank's target, CC de rest. Ze gaan wederom richting het simpele principe dat alles buiten een tank gewoon geen klappen kan vangen van welke HC/nightmare mob dan ook (meer dan 2 klappenSneezzer schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 16:27:
Mwah, ik hoop van niet.
Daarnaast zie je nu al dat classes als 'job' worden neergezet, maar niet de spec. Een Juggernaut wordt nu standaard gezien als tank, toch staat er duidelijk bij de class omschrijven 'damage, tank'. Ik wilde gister nog een flashpoint mee (hammer station?) met mijn Juggernaut, krijg je doodleuk 'no we already have a tank'. Bij Inquish valt dat gelukkig nog mee (daar zit een harde splitsing tussen heal en dps).
Mja, dat is dus gewoon een partyleader die geen verstand heeft van het spelSinergyX schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 17:46:
[...]
Daarnaast zie je nu al dat classes als 'job' worden neergezet, maar niet de spec. Een Juggernaut wordt nu standaard gezien als tank, toch staat er duidelijk bij de class omschrijven 'damage, tank'. Ik wilde gister nog een flashpoint mee (hammer station?) met mijn Juggernaut, krijg je doodleuk 'no we already have a tank'. Bij Inquish valt dat gelukkig nog mee (daar zit een harde splitsing tussen heal en dps).
Als je zegt dat je een DPS spec juggernaut bent zouden ze dat moeten snappen.
http://www.reddit.com/r/s...d_crafting_info_relevant/
Dit pakje bedoel ik dusBlack Eagle schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 11:05:
[...]
Mako is top. Gister nieuw pakje voor d'r gevonden, moet alleen nog even social 2 worden. Is wel light armor, maar ziet er zeer schaars uit(slaven outfit op Nar Shaddaa).
Verwijderd
Op de fleet lopen een paar droids rond die je de quests geven om naar de flashpoints te gaan (i.i.g. bij de Republic), mits je uiteraard hoog genoeg in level bent. En als je dan bij die quest kijkt kun je zien voor welk level ze zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 20:28:
Kan je ergens zien voor welk level bepaalde Flashpoints zijn? Ik heb het gevoel dat ik er al wel een aantal heb gemist. Ben nu level 27 en heb alleen nog The Black Talon en Athiss gedaan
[ Voor 6% gewijzigd door Thormodo op 03-01-2012 21:14 ]
The Esseles (7-10), Republic only.Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 20:28:
Kan je ergens zien voor welk level bepaalde Flashpoints zijn? Ik heb het gevoel dat ik er al wel een aantal heb gemist. Ben nu level 27 en heb alleen nog The Black Talon en Athiss gedaan
Flashpoint - Esseles
Hammer Station (13-17), Empire and Republic.
Flashpoint - Hammer Station
Athiss (17-21), Empire and Republic.
Flashpoint - Athiss
Mandalorian Raiders (21-25), Empire and Republic.
Mandalorian Raiders
Cademimu (25-29), Empire and Republic.
Flashpoint - Cademimu
Taral V (29-33)
Flashpoint - Taral V
Maelstrom Prison (33-37), Republic only.
Maelstrom Prison
Colicoid War Game (37-41), Empire and Republic.
Colicoid War Games
The Red Reaper (41-45), Empire and Republic.
The Red Reaper
Directive 7 (45-49), Empire and Republic.
Directive 7
The Battle of Ilum (48-50), Empire and Republic.
The Battle of Ilum
The False Emperor (48-50), Empire and Republic.
The False Emperor
Mist een paar Empire only flashpoints maar die hebben een Republic tegenhanger dus zelfde level.
Vandaag eerste keer Hard Mode geprobeerd (vandaag ook level 50 gehaald) maar zijn wel lastig ja. Trash is nog niet echt interessant maar de bosses zijn allemaal wel flink sterker. Kwamen niet voorbij Ironfist in Esseles, miste een paar keer een interupt = wipe en die missle barrage doet flinke dmg.
Hello everyone, we wanted to let you know that we will be performing scheduled maintenance for eight hours on January 4th, 2012 from 2AM CST (12AM PST/3AM EST/8AM GMT/9AM CET) until 10AM CST (8AM PST/11AM EST/4PM GMT/5PM CET
09:00 tot 17:00 lijkt het op.
[ Voor 19% gewijzigd door MrVegeta op 04-01-2012 02:05 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Naam van foutmodule: StackHash_0a9e
Maarja weer ff opnieuw opstarten dan.
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 77G5, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Momenteel begin ik toch wel even een quest dip te krijgen en ik vind me Jedi Sentinal niet meer zo super ownen zoals hij in het begin deed. Hoor wel van veel spelers dat het tot level 40 even doorbijten is en dat het daarna een stuk beter word, we gaan dus nog maar even langzaam door met pvp en questen
Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI
Speel het al vele dagen hele dagen, nu ook vrij lang achter elkaar gespeeld maar niet meer dan normaal, eerste keer die error. Na al vele playtime dagen erop te hebben zitten.IlIlIlIlIl schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 03:14:
die crash heb ik in totaal 2 x gehad en dat was toen ik net was begonnen met het spelen van het spel, daarna nooit meer last van gehad zelfs niet als ik het spel een hele dag open heb staan.
Momenteel begin ik toch wel even een quest dip te krijgen en ik vind me Jedi Sentinal niet meer zo super ownen zoals hij in het begin deed. Hoor wel van veel spelers dat het tot level 40 even doorbijten is en dat het daarna een stuk beter word, we gaan dus nog maar even langzaam door met pvp en questen
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 77G5, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Credits volgens mij niet zo heel veel. Wel aardig wat XP en een grote kans op lootBaatje schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 16:56:
Ik ben inmiddels een Level 25 Jedi Knight Guardian en dat is voor een niet mmo-er zoals ik al heel wat vind ik zelf :-) Maar nu zit ik met het volgende: Ik ben het questen een beetje zat en zit nu te denken om veel Flashpoints en Heroic missies te gaan doen. Puur om dat te leren. Valt er bij dit soort missies ook een flinke zak met credits te verdienen????
Zeker een aanrader om te doen. Want deze dingen zijn tot nu toe voor mij de enige reden geweest om een party te zoeken/maken. De rest van het spel is makkelijk solo te doen.
He who controls the Spice, controls the Universe.
Verwijderd
Plus je kunt het aantal % in je HP bar aanzetten.
Alles down gekregen behalve de laatste baas.
Leuke mechanics, mooie omgeving, juiste moeilijkheid.
wel 1 vervelende bug, als je whiped op de 2e boss en je gaat daarna terug dan gaan er random mensen dood for no reason....
Tip: als je (ergens) in de opties je party frame(?) naar operations zet dan krijg je duidelijker balken als healer, helemaal als je optie eronder gebruikt om de health bars groter te maken zowel in hoogte als breedte. Ik heb ze zelf op 80 staan en dat werkt heerlijk.Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 07:08:
Wat ik vooral mis is dat je jezelf niet kan zien links in de lijst met partymembers. Ik zit maar mensen te healen, tot ik opeens mijn eigen healthbar in het oog krijg dat die bijna op 0 staat...
We do what we must because we can.
Ik heb gisteravond nog even gekeken, maar kon echt geen betere armoring mods vinden op de commendation vendors dan de epic lvl 22 die je met cybertech kan maken.Teunis schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 10:26:
Barrels, Armoring zijn echt een verspilling qua geld om te doen (8 dailies en je hebt 1 level 50 epic versie)
Ear, Implant 120 dailies, dus die verkopen ook wel.
Rest zal op juist prijs ook echt wel verkopen. kost alleen een behoorlijk inverstering om op het de procs te krijgen.
Kan je aangeven waar je de epic mods dan kan kopen en wat voor tokens het om gaat?
Ook zag ik dat je voor de lvl 23 epic armoring mods alweer drops nodig hebt van heroic FP eindbazen. Dat heeft dus weinig invloed op de lvl 22 epics, want die kan je maken zonder ooit in FP's te zitten (dmv missions). Ik denk ook dat de lvl 23 epics ook nog wel een stuk duurder zullen zijn dan de lvl 22 versies.
Ik verkoop nu redelijk wat ship mods... dat is een goede moneymaker op dit moment. Gaat nog wel slomer dan slicing ooit ging
Alleen gekken en dwazen, schrijven iets bij een signature...
Zelfde hier (niet het questen, maar het niet mmo-er zijn), nare is alleen dat je die Heroics en Flashpoints vaak niet in je eentje kan doen. Ik weet het, het is een MMO, maar je blijft afhankelijk van anderen. Heroics voor lage levels kan je wel doen als je hoger bent, dat is niet zo'n probleem, maar Heroics van gelijke levels hebben echt asociaal sterke tegenstanders.Baatje schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 16:56:
Ik ben inmiddels een Level 25 Jedi Knight Guardian en dat is voor een niet mmo-er zoals ik al heel wat vind ik zelf :-) Maar nu zit ik met het volgende: Ik ben het questen een beetje zat en zit nu te denken om veel Flashpoints en Heroic missies te gaan doen. Puur om dat te leren. Valt er bij dit soort missies ook een flinke zak met credits te verdienen????
Vind de heroic mission rewards niet echt interressant, ik ben zelf gewoon alle quests van een wereld gaan doen, zoals op Balmoora je nog de 'bonus missions' krijg. Nu kan ik al naar tattooine, maar ga nog eerst wat afmaken in Nar Shaddaa, makkelijke missies dus snelle exp. Plus dat ik enkel gathering skills heb, companions continue op slicing jacht en alles oppikken onderweg wat ik tegenkom.Who Am I? schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 09:33:
Zelfde hier (niet het questen, maar het niet mmo-er zijn), nare is alleen dat je die Heroics en Flashpoints vaak niet in je eentje kan doen. Ik weet het, het is een MMO, maar je blijft afhankelijk van anderen. Heroics voor lage levels kan je wel doen als je hoger bent, dat is niet zo'n probleem, maar Heroics van gelijke levels hebben echt asociaal sterke tegenstanders.
Eens kijken of ze het nu wel binnen die tijd halen, of weer zo'n flinke uitloper als vorige weekMrVegeta schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 23:10:
Hello everyone, we wanted to let you know that we will be performing scheduled maintenance for eight hours on January 4th, 2012 from 2AM CST (12AM PST/3AM EST/8AM GMT/9AM CET) until 10AM CST (8AM PST/11AM EST/4PM GMT/5PM CET
09:00 tot 17:00 lijkt het op.
Voor de mensen die vallen over mijn target of target idee... Lees even goed, ik heb het met name over PvP!!!SinergyX schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 17:46:
[...]
En juist het hele CC, target of target en marking kom je bij dat 'blind nuken' terecht. Dat vind ik zo'n bizar goedkoop combat systeem, tank de boss, heal de tank, dps tank's target, CC de rest. Ze gaan wederom richting het simpele principe dat alles buiten een tank gewoon geen klappen kan vangen van welke HC/nightmare mob dan ook (meer dan 2 klappen), je volgt de tank, krijg je target en doe je ding, daar zit geen teamplay in, dat is een 'follow the leader' principe. Healer staat blind HP-bars te vullen, DPS zijn rotaties rond te gooien en Tank rent wat rond voor agro en interupts. Dat noem ik absoluut geen teamplay, dat is een stukje choreografie wat je kan leren om gecontroleerd uit te voeren.
Ik snap ook wel dat het in PvE handig is (ben zelf ook tank, en het is veel makkelijker als niet iedereen lol-nuked op random mobs).
Lol nuken is gewoon een faal van de DPS'ers... Gewoon goede afspraken maken met de tank.. Back to pre TBC en TBC mentaliteitSneezzer schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 09:52:
[...]
Voor de mensen die vallen over mijn target of target idee... Lees even goed, ik heb het met name over PvP!!!
Ik snap ook wel dat het in PvE handig is (ben zelf ook tank, en het is veel makkelijker als niet iedereen lol-nuked op random mobs).
In Heroics kun je hele mooie loot krijgen. Custom (oranje) armor en wapens bijvoorbeeld.SinergyX schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 09:37:
[...]
Vind de heroic mission rewards niet echt interressant, ik ben zelf gewoon alle quests van een wereld gaan doen, zoals op Balmoora je nog de 'bonus missions' krijg. Nu kan ik al naar tattooine, maar ga nog eerst wat afmaken in Nar Shaddaa, makkelijke missies dus snelle exp. Plus dat ik enkel gathering skills heb, companions continue op slicing jacht en alles oppikken onderweg wat ik tegenkom.
Mee eens, laatst op Taris een avondje gefarmed met 3 guildies, volledige oranje set en 65k rijkerEnigmaNL schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 10:09:
[...]
In Heroics kun je hele mooie loot krijgen. Custom (oranje) armor en wapens bijvoorbeeld.
Lijkt me dat dat makkelijk is op te lossen door ToT alleen te laten werken bij NPC's, overigens hoop ik dat ze niet al teveel nerfen/beperken in pve om pvp-gerelateerde redenen (was ook al een ramp in wow).Voor de mensen die vallen over mijn target of target idee... Lees even goed, ik heb het met name over PvP!!!
Zelf ben ik healer en ik hoop echt dat ze rap met addon support komen, ik ben zelf niet masochistisch ingesteld dus ik wil graag af van de standaard UI (doet me denken aan healen in wow vanilla) en macro support zou ook niet misstaan.
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Verwijderd
10 en meerShezzie schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 10:34:
Ik zie m'n probleem met m'n alignment helaas nog niet op de bugfix-lijst staan. Zijn er nog andere mensen die hun alignment tot 10 getallen achter de komma weten?![]()
[afbeelding]
Verwijderd
Het vervelende is dat ik deze dingen zelf ook allemaal opgemerkt heb (ben alleen niet zo die-hard om alles in een lijst te zetten). Ik hoop dat ze een heel groot deel van die lijst wel gaan fixen, het zijn voornamelijk kleinigheden maar wel irratante kleinigheden.
Echter is nu dus mijn account geblokkeerd en er wordt niet gereageerd support formulier
Bedankt voor deze topic notification! Met de vakanties achter de rug, hopelijk een flink aantal van deze concerns en bugs worden verholpen / overgenomen.EnigmaNL schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 10:51:
Grote lijst van bugs/ergenissen: http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=127084
Het vervelende is dat ik deze dingen zelf ook allemaal opgemerkt heb (ben alleen niet zo die-hard om alles in een lijst te zetten). Ik hoop dat ze een heel groot deel van die lijst wel gaan fixen, het zijn voornamelijk kleinigheden maar wel irratante kleinigheden.
De klantenservice is inderdaad echt super super slecht (kijk voor de grap eens op het Customer Serivce forum). Zeker de slechtste die ik ooit heb meegemaakt in een MMO. Ik heb meeredere ingame tickets gemaakt en ze werden allemaal beantwoord en afgesloten met een standaard copy&paste lulverhaal wat helemaal niet op mijn ticket sloeg.Ijsklont schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 10:55:
De account support is wel erg ruk op dit moment, drie dagen geleden dacht even iemand leuk te zijn en mij account laten blokkeren door de geheime vragen fout te beantwoorden.
Echter is nu dus mijn account geblokkeerd en er wordt niet gereageerd support formulier
Dingen moeten echt gaan veranderen anders overleeft deze MMO het niet.
[ Voor 3% gewijzigd door EnigmaNL op 04-01-2012 11:06 ]
Idd, dat is zeker weten een ding wat beter moet. We zitten al een maand in de game en veel mensen die in het begin een bug hadden die krijgen gewoon geen tot pas een week later contact met de Customer service. In mijn achterhoofd houdende dat het bij wow in het begin ook echt te slecht voor woorden wasEnigmaNL schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 11:05:
[...]
De klantenservice is inderdaad echt super super slecht. Zeker de slechtste die ik ooit heb meegemaakt in een MMO. Ik heb meeredere ingame tickets gemaakt en ze werden allemaal beantwoord en afgesloten met een standaard copy&paste lulverhaal wat helemaal niet op mijn ticket sloeg.
Dingen moeten echt gaan veranderen anders overleeft deze MMO het niet.
hoop dat iemand me kan helpen.. ik kan niet meer in mijn account omdat ik de security app gebruik.. alleen die app deed het niet meer (force close) en heb hem opnieuw moeten downloaden alleen nu vraagt hij om de serial number en die staat alleen IN je account.. nu heb ik mails gestuurd naar de helpdesk alleen krijg steeds geen antwoord..
dus weet iemand iets dat ik er weer in kom??
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Ouch, Contact opnemen met de Service. Spam anders hun Twitter? Had ik met WoW ook... toen moest ik kunnen bewijzen dat ik het was d.m.v. een Identiteitsbewijs... dus ben benieuwd hoe SWTOR hier mee om gaatspartacusNLD schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 11:19:
hallo!!
hoop dat iemand me kan helpen.. ik kan niet meer in mijn account omdat ik de security app gebruik.. alleen die app deed het niet meer (force close) en heb hem opnieuw moeten downloaden alleen nu vraagt hij om de serial number en die staat alleen IN je account.. nu heb ik mails gestuurd naar de helpdesk alleen krijg steeds geen antwoord..
dus weet iemand iets dat ik er weer in kom??
[ Voor 10% gewijzigd door Quartant op 04-01-2012 11:21 ]
Security keys verwijderen en andere hulp ermee doen ze alleen via de telefoon!
oke ga ff t nummer zoeken.. als iemand het zo heeft graag!!EnigmaNL schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 11:20:
Ja, je zal moeten bellen met de klantservice! Sterkte!
Security keys verwijderen en andere hulp ermee doen ze alleen via de telefoon!
heb je aan je login gegevens genoeg of moet je nog meer info verstrekken?
[ Voor 10% gewijzigd door spartacusNLD op 04-01-2012 11:22 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Verwijderd
Hoor je niets meer van, maak je nog 3 van die tickets, krijg je gewoon een standaard antwoord.
Ik hoop dat ik geen serieuze problemen krijg.
Hoewel ik de game zeer vermakelijk vind moeten ze er nog wel heel hard aan trekken om SWTOR ook een echt goede MMO te laten worden.
Van 1 naar 50 levelen is leuk en aardig, maar daarna wil je ook wat.
En na een alt of 2 a 3 ben je daar ook een keer klaar mee.
Ja, heb ik ook, bij mij komt het door allignment die ik via diplomacy krijg.Shezzie schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 10:34:
Ik zie m'n probleem met m'n alignment helaas nog niet op de bugfix-lijst staan. Zijn er nog andere mensen die hun alignment tot 10 getallen achter de komma weten?![]()
[afbeelding]
Je mag trouwens wel eens de dark trader op de fleet bezoeken om die twee lege slots linksonder te vullen met wat relics
Shuttle st20g5
Laten jullie even weten hoe goed de nieuwe patch het doet? Ik zit op mijn werk en ben erg benieuwd.
Zijn hier mensen die een assassinhebben op een wat hoger level? Ik twijfel tussen een sorcerer en assassin. Kan de keuze niet echt maken =). Ben benieuwd of assassin leuk blijft?
Als je idd naar http://www.swtor.com/server-status gaat lijkt het alsof alle servers weer 'up' zijn.remsporus schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 11:47:
Wow! Lees net op de twitter dat de servers alweer up zijn. Maintenance binnen 3 kwartier gedaan! Petje af.
Laten jullie even weten hoe goed de nieuwe patch het doet? Ik zit op mijn werk en ben erg benieuwd.
Oeverloze discussies over maintenance van de servers is niet interessant en nogal zinloos, laat dit dan ook achterwege.