Verwijderd

gamecardwinkel.nl

Werkt prima kreeg binnen 1 minuut mn timecard via mail.
http://gamecardwinkel.nl/ verkoopt ze allebei, maar de gamecards zijn op dit moment uitverkocht.
http://gamecard.nu/ verkoopt in ieder geval ook gamecards, maar de site lijkt op dit moment uit de lucht te zijn, dus weet niet of ze op voorraad zijn.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:32

Phydomir

Dennis

Als je problemen hebt met de online store. Waarom loop je dan niet gewoon even de dichtstbijzijnde game MM/FRS/Bart Smit binnen. Weet je zeker dat het goed gaat.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-11 20:06
Phydomir schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 17:07:
[...]

Als je problemen hebt met de online store. Waarom loop je dan niet gewoon even de dichtstbijzijnde game MM/FRS/Bart Smit binnen. Weet je zeker dat het goed gaat.
one plaatselijke shops hebben m niet meer. en zou graag vanavond nog willen beginnen met downloaden

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:39
Kunnen die lui geen klok kijken ofzo?

• stime
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 18:55
Hello everyone! We are still working on the various items in today’s maintenance and wanted to give you a quick update. We are going to extend today’s maintenance window to ensure we have everything just right before we open the servers. We know you are all eager to return to the game and apologize to you for the interruption. At this time, we do not have an estimate as to when the servers will come back up, but we’ll keep you updated in this thread and will get them up and running as soon as we can. Thank you all for your patience today.
http://www.swtor.com/community/devtracker.php

Geen idee hoe veel langer het gaat worden maar mensen in Europa worden aardig pissig op de officiele boards terwijl de amerikanen allemaal zeggen dat ze niet zo moeten zeuren >:) Lekker dan, als de rollen waren omgekeerd zaten zij te klagen.

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-11 01:10
G2play is er ook nog. Koop ik regelmatig games.

https://www.g2play.net/store/MMO-Star-Wars/

P.s. deze maintenance is echt schandalig slecht. Bioware moet zich rot schamen.

[ Voor 30% gewijzigd door EnigmaNL op 27-12-2011 17:13 ]

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 09:58
Ja maintenance midden op de dag is gewoon belachelijk .... laat ze de EU/US maintenance splitsen en lekker allebij 's nachts doen (lokale tijd).

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ashrah schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 17:13:
Ja maintenance midden op de dag is gewoon belachelijk .... laat ze de EU/US maintenance splitsen en lekker allebij 's nachts doen (lokale tijd).
Niet weer die discussie, hebben dat de hele ochtend al gehad...

• prutser387
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-09 11:04
Kaasje123 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 17:12:
Kunnen die lui geen klok kijken ofzo?
Haha inderdaad. Doen ze de hele dag die servers uit en dan rond 17:00 weer opstarten. Nou mooi niet dus.

Edit: En iedereen zit massaal het forum en die server-status pagina te refreshen, want die zijn ook slecht bereikbaar :P

[ Voor 19% gewijzigd door prutser387 op 27-12-2011 17:15 ]

• Sjeik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-10 09:19
Of laat ze een testrun draaien op een testserver zodat ze weten hoe lang het duurt. Krijg je ook niet zulk soort berichten :(

Was ik maar rijk en niet zo knap...

• Hydra
  • Laatst online: 06-10 13:59
Kaap schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 16:55:
Caer Sidi fuuuuuuuu! En zelfs met 100 man moest je bepaalde mobs buggen omdat je sommige mobs amper alleen afkon.
Hehe. En dat je tussendoor kon gaan eten, je dan dood was, maar je je gewoon kon laten ressen door een guildy en weer mee kon doen. Dat hele gebeuren duurde uren :D
Das dan nog altijd een grotere bijdrage dan de grote hoeveelheden casuals die zo lang liepen te klagen dat ze ook epics wouden zonder zoveel tijd te hoeven te investeren en dat uiteindelijk voor elkaar kregen ook.
Teveel mensen zien iets als een einddoel, gear bijvoorbeeld, en spelen alleen om dat doel te bereiken. Het gaat niet om dat doel, op het moment dat je dat bereikt hebt is het spel 'uit'. Het gaat om de weg daarnaartoe, die moet leuk zijn. Ik was ook heel trots op m'n eerste epic (tier 2 head voor m'n priest, gekregen van Ony) maar ik vond het ook geen ramp dat je via heroics epics kon krijgen. Prima dat legendary alleen voor de echte hardcore grinders is hoor, maar je zag ook daar dat veel mensen dat als doel hadden en daarna op het moment dat ze die hadden hun account opzegden omdat ze al hun doelen bereikt hadden. Ik heb liever dat ze tijd investeren in leuke gameplay dan groepen die janken om gear (beide partijen, de mensen die alles willen hebben en de mensend die alles voor zichzelf willen houden) tevreden gaan stellen.

En ik hoop HEEL erg dat een enorm sterke DPS / healing balance geen issue gaat worden. Dat heeft IMHO WoW echt naar de klote geholpen.
MrVegeta schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 17:00:
Er wordt opgekeken (of neergekeken als je /jelly bent) tegen high level guilds die instances doen. Volgens mij waren er zelfs livestream die door duizenden werden bekeken als zij nieuwe content gingen doen. Ook zijn zij vaak spelers die dingen uitzoeken waardoor het makkelijker wordt voor de gewone speler. Deze spelers maken youtube accounts met tips/tricks en andere dingen die worden opgepikt enzo. Tenminste zo kijk ik er tegen aan :)
Ik ontdek het liever zelf, dat is de 'reis'. Een boss killen is slechts het uiteindelijke doel. Alles wat je daarna doet is een suffe grind.
Ja maar ik ben liever een puisterige nerd waar 1000 anderen tegenop kijken dan ééntje die genegeerd wordt in de chat. (True story btw).
Gewoon kutopmerkingen maken, dan negeren ze je ook niet ;)
Ashrah schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 17:13:
Dat kan waarschijnlijk niet, vanwege de gekoppelde systemen.

https://niels.nu

Ik snap sowieso niet waarom de maintenance op dezelfde tijd moet. De Europese servers staan toch in Ierland? Aangezien de servers niet dezelfde fysieke locatie hebben lijkt het mij vrij makkelijk om maintenance op verschillende tijden te doen.

Verwijderd

Geen estimate? Nou, jottum.

Als het maar lang genoeg duurt dan zal het ook in de speeltijd van de ontwakende Amerikanen snijden, dan gaan die net zo hard huilen, geloof me ;)

• Kaasje123
stime schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 17:12:
[...]

http://www.swtor.com/community/devtracker.php

Geen idee hoe veel langer het gaat worden maar mensen in Europa worden aardig pissig op de officiele boards terwijl de amerikanen allemaal zeggen dat ze niet zo moeten zeuren >:) Lekker dan, als de rollen waren omgekeerd zaten zij te klagen.
Vrij vertaald: Wij zijn een stel prutsers en snoepen lekker geld bij je af terwijl je ons momenteel niks kost. :X

• Cappuccino
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-09 10:48
Ja indeed, tellen ze de 'lost' gametime er terug bij op het einde van de maand ofzo?

• stime
Misschien zitten ze zelf wel swtor te spelen en vergeten dat ze aan het werk moeten. Is mogelijk toch?

• EnigmaNL
Cappuccino schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 17:15:
Ja indeed, tellen ze de 'lost' gametime er terug bij op het einde van de maand ofzo?
Ik mag toch hopen van wel. Dit duurt gewoon veel te lang. Als Blizzard dit zou flikken zou het internet in brand staan.

Verwijderd

ToR forums zijn onbereikbaar >.>

• stime
Blizzard heeft het nog wel bonter gemaakt vroeger. Sommige maintenance dagen was je server gewoon meerdere dagen offline.

Verwijderd

Lol kom wel weer eens terug wanneer de servers up zijn, zeurpieten :p Geld terug *rolls eyes*

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:33
EnigmaNL schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 17:16:
[...]

Ik mag toch hopen van wel. Dit duurt gewoon veel te lang. Als Blizzard dit zou flikken zou het internet in brand staan.
Blizzard heeft dit ook vaak genoeg geflikt, heck, soms waren servers aanvankelijk zo'n 24 uur niet bereikbaar voor WoW. Zeker bij aanvankelijke patches duurt het vaak allemaal net wat langer, dan valt dit nu nog wel mee.

• Hydra
EnigmaNL schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 17:16:
Blizzard heeft vaak genoeg issues met servers gehad waarbij ze wel moesten bijbetalen.

Wat betreft de redenatie achter het doen van maintenance op dezelfde tijd:
While today is still classed as a holiday in many parts of Europe and many of you may still be off work or school, this downtime slot was chosen for a number of reasons.

Firstly, in the past, we've talked on a number of occasions about how we will run a global service. Many players raised concerns that patches/updates would land later in the EU than in the US. We stated that as we're running a global service, we'll do everything we can to make sure the updates go live in both regions as close together as possible. For this to be achievable, we need to run maintenance at the same time.

Secondly, although many of you are able to play at this time, this is actually one of the times in the day (and the week) when we have the lowest number of players in game. It's certainly far from peak. Given that many of you are still on holiday, today's maintenance may feel a bit more out of place than usual, but in the future, the number of users impacted will be even smaller.

Finally it's also worth noting that today's downtime was a little longer than usual and in the future, shouldn't be the case.

So hopefully that's gone some way in shedding a light on the reasons as to why we've chosen this slot.
stime schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 17:17:
Blizzard heeft het nog wel bonter gemaakt vroeger. Sommige maintenance dagen was je server gewoon meerdere dagen offline.
Precies. Dat hoort helaas gewoon bij een MMO launch. Ik denk dat mensen de complexiteit van dergelijke systemen onderschatten. Het is niet een desktopje per server ofzo hoor die je ff helemaal standalone kunt behandelen.
Sjeik schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 17:14:
Of laat ze een testrun draaien op een testserver zodat ze weten hoe lang het duurt. Krijg je ook niet zulk soort berichten :(
Zo zijn ze "tot 5 uur" gekomen. Kennelijk is er iets misgegaan.

[ Voor 18% gewijzigd door Hydra op 27-12-2011 17:20 ]

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-10 17:43
Quote van de devtracker
Hello everyone! We are still working on the various items in today’s maintenance and wanted to give you a quick update. We are going to extend today’s maintenance window to ensure we have everything just right before we open the servers. We know you are all eager to return to the game and apologize to you for the interruption. At this time, we do not have an estimate as to when the servers will come back up, but we’ll keep you updated in this thread and will get them up and running as soon as we can. Thank you all for your patience today.

• EnigmaNL
Leuke redenatie maar het praat het nog niet goed. Ze moeten geen globale service leveren maar een regionale. EU en US apart, problem solved.

EA/Bioware, leer van Blizzard. Zij weten hoe het moet. Maintenance per regio indelen en niet wereldwijd.

Verwijderd

Ik snap niet waarom spelers er een probleem van maken dat de Amerikanen de patch eerder krijgen dan de rest van de wereld.

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:46
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 17:22:
Ik snap niet waarom spelers er een probleem van maken dat de Amerikanen de patch eerder krijgen dan de rest van de wereld.
Is ook niet zo, maar een goede smoes voor ze om ons te misleiden.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• ItMeAedri
  • Laatst online: 06-11 11:58
Realm first troep

• stime
mensen willen graag hun nieuwe spel spelen op hun vrije dag, is toch niet zo moeilijk te begrijpen dat ze gaan klagen als er dan een lange maintenance wordt uitgevoerd.

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-11 22:13
Ze maken er juist een probleem van dat de Amerikanen de patch op hetzelfde moment krijgen als de rest. En met name dan omdat het voor de Amerikanen 'lekker' 's nachts is terwijl Europeanen een hele middag wordt afgesnoept.

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-11 23:34
Cappuccino schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 17:15:
Ja op het einde krijg je 3 uur extra.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Verwijderd

Ik bedoel, bij WoW krijgen wij de patch een dag later, maar dat is zelfs nog binnen 24 uur. So what?

• EnigmaNL
Heeft er niets mee te maken. US en EU servers staan los van elkaar.

• sjepper
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-11 21:28
EnigmaNL schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 17:22:
Leuke redenatie maar het praat het nog niet goed. Ze moeten geen globale service leveren maar een regionale. EU en US apart, problem solved.

EA/Bioware, leer van Blizzard. Zij weten hoe het moet. Maintenance per regio indelen en niet wereldwijd.
Jij zegt dit nu allemaal maar volgens mij is dit nog steeds maar 1 weekje uit??

geef ze een de tijd of ga pas na jaartje spelen ofzo

|9800X3D|32GB|RTX 5070Ti|

Zelfs voor raids in WoW schijnt het niet uit te maken. EU krijgt patches een dag later en weten toch het merendeel van de world firsts binnen te krijgen.

• Kaasje123
Due to extremely high volumes of website traffic, you have been placed in a queue to access the page you requested. This is not an error page and you do not need to refresh your browser. This page will refresh automatically and take you into the site when there is room available.

If you have received an error message in the game launcher saying your account requires 'additional activation steps' you must ensure the following steps are complete via your 'My Account' page:

Create three to five security questions.
Enter correct and accurate contact information.
Redeem a valid Product Registration Code.
Enter a valid subscription method or redeem a pre-paid Game Time Code.

For additional information while the website is under heavy load, please visit our Facebook Page or official Twitter account.
Oftewel de load is gigantisch straks als alles online komt loopt de hele zooi vast omdat iedereen tegelijk inglogd... en bedankt he Bioware! :/

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

... ik wacht dus nog wel even tot ik mijn CE key activeer (must... resist... must... resist...) ;)

Staat het forum inmiddels al in brand?

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-11 22:13

Blizzard regelt ook servers per regio; bij SW:TOR kun je - in tegenstelling tot bij WoW - ervoor kiezen om als Europeaan op Amerikaanse servers te spelen (ip en proxy work-arounds niet meegeteld)

[ Voor 3% gewijzigd door WickedWizard op 27-12-2011 17:25 ]

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Verwijderd

CaptainCharisma schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 17:23:
[...]

Ze maken er juist een probleem van dat de Amerikanen de patch op hetzelfde moment krijgen als de rest. En met name dan omdat het voor de Amerikanen 'lekker' 's nachts is terwijl Europeanen een hele middag wordt afgesnoept.
Nee, ik doel op het eerder gequote stukje, waarbij iemand van Bioware uitlegt dat ze nu patchen omdat spelers blijkbaar hun zorgen hebben geuit over het later krijgen van een patch dan Amerika.

• EnigmaNL
sjepper schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 17:24:
[...]

Jij zegt dit nu allemaal maar volgens mij is dit nog steeds maar 1 weekje uit??

geef ze een de tijd of ga pas na jaartje spelen ofzo
Leuk en aardig allemaal, maar dit is wel 2011 (bijna 2012). Dit soort onzin was vroeger misschien te verwachten maar er zou vooruitgang moeten zijn, ook in de game industrie.

Ik vind de service best wel slecht van SWTOR. Maintenance die veel te lang duurt en een website met een freaking wachtkamer (wtf?!) die ook nog eens regelmatig down is waardoor je account zaken niet kan regelen wanneer je het zelf wilt.
CaptainCharisma schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 17:25:
[...]

Blizzard regelt ook servers per regio; bij SW:TOR kun je - in tegenstelling tot bij WoW - ervoor kiezen om als Europeaan op Amerikaanse servers te spelen (ip en proxy work-arounds niet meegeteld)
Servers per regio is ook zoals het hoort. Wij leven in Europa, wat kan mij de VS nou schelen?

Spelen op Amerikaanse servers is leuk maar ik heb liever maintenance op normale Europese tijdstippen.

[ Voor 28% gewijzigd door EnigmaNL op 27-12-2011 17:27 ]

• Hydra

Bij WoW waren er juist problemen door die gescheiden regio's, niet in de laatste plaats door het gekut van de hostingpartij in europa. Daarnaast waren de fora e.d. ook gescheiden, vond ik een minpunt. Harcore spelers waren ontevreden over het niet kunnen krijgen van world-firsts. Etc.

En het zou fijn zijn als mensen hier over zouden ophouden, dit is een keuze die Bioware gemaakt heeft en waar ze echt niet 'even' op terug gaan komen.
EnigmaNL schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 17:26:
Leuk en aardig allemaal, maar dit is wel 2011 (bijna 2012). Dit soort onzin was vroeger misschien te verwachten maar er zou vooruitgang moeten zijn, ook in de game industrie.
Nu zit je een beetje te emotioneel te wezen. Ik snap dat je had willen spelen nu, maar komop zeg, de wereld vergaat niet. MMO's zijn complexe systemen en er moet kennelijk een hoop gebeuren. En er is wat misgegaan. Ik maak me op dit moment meer zorgen over of m'n character nog bestaat :P
Ik vind de service best wel slecht van SWTOR. Maintenance die veel te lang duurt en een website met een freaking wachtkamer (wtf?!) die ook nog eens regelmatig down is waardoor je account zaken niet kan regelen wanneer je het zelf wilt.
Sorry hoor maar di's gewoon onzin. Die 'wachtkamer' is gewoon een best-practise bij dergelijke sites. Er is nu gewoon een enorm hoge load op de site. Beter dat mensen een 'wachtkamer' krijgen dan dat je een wit scherm krijgt.
Spelen op Amerikaanse servers is leuk maar ik heb liever maintenance op normale Europese tijdstippen.
Joh, over een paar weken zijn de ergste kinderziektes eruit en is de maintenance van 10 tot 11 uur in de ochtend ofzo. Big deal.

[ Voor 47% gewijzigd door Hydra op 27-12-2011 17:30 ]

• psychodude
Een probleem welk Blizzard op enkele malen voor world first heeft opgelost door de patch danwel op verschillende tijden te releasen, maar de content pas op moment X te unlocken als ik me niet vergis. Phasing technology is daar gemakkelijk voor in te zetten.

BioWare luistert gewoon te veel naar het gejank van mensen en maakt zich het daarmee gemakkelijk vanaf, in plaats van dat ze met een constructieve oplossing komen om het probleem op een degelijke manier aan te pakken. Is en blijft een top game dusver naar mijn mening, begrijp me niet verkeerd, maar wat dat betreft heeft BioWare nog heel veel te leren om het naast een top game, ook een top MMO te maken.

• sjepper
[...]

Ik probeer het ook niet goed te praten.

Maar ik kan je vertellen dat ze dit niet verwacht hadden, zoveel mensen.
Ookal hadden ze zoveel pre-orders.

• Giorito
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-09 13:34
Ik snap ook niet waarom mensen zich zo druk maken om de downtime van de servers. Volgens mij waren de patch dagen ruim van te voren aangekondigd. Ik dacht al bij de release dag. Oke ik heb wel makkelijk praten want ik zit nu nog op mijn werk en ben pas tegen 7en thuis. (Hoop dat dan wel de servers in de lucht zijn >:)

• Hydra
Giorito schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 17:31:
Ik snap ook niet waarom mensen zich zo druk maken om de downtime van de servers. Volgens mij waren de patch dagen ruim van te voren aangekondigd. Ik dacht al bij de release dag. Oke ik heb wel makkelijk praten want ik zit nu nog op mijn werk en ben pas tegen 7en thuis. (Hoop dat dan wel de servers in de lucht zijn >:)
Idem. En zo niet, tja, dan niet. Verlies er geen slaap over.

En nu naar huis :)

• MrVegeta
een website met een freaking wachtkamer (wtf?!)
De andere oplossing is een site met een 404 :/ Dat is natuurlijk ook niets.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Viggen
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
MrVegeta schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 17:31:
[...]

Mja, ik werd in de queue gezet en vervolgens krijg ik een error... da's helemaal niks xD

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

MrVegeta schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 17:31:
Meer error 500, de server kan het even niet meer aan; probeer het later nog eens (a la Steam de laatste week)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• EnigmaNL
Ik denk dat het maar aan mij ligt ofzo. Mijn verwachtingen van deze game lagen wellicht te hoog? Ik had meer kwaliteit verwacht. Zeker van Bioware.

Maargoed, ik ga eten, hopelijk is de game daarna online.

Verwijderd

Of ik zie een server error, of ik zie een wachtrij. Ik heb nu zelfs een wachtrijpagina zonder queue tijd er op staan.

• MrVegeta
Giorito schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 17:31:
Tja, da's hetzelfde als zeggen "ik snap niet waarom mensen klagen over een staking in het OV, dat was al een week van te voren aangekondigd. Maar ja, ik heb makkelijk praten, ik heb een auto."

Gamers willen gewoon gamen en groot gelijk. Dat ze nu uitlopen krijgen ze nog een hoop gedoe van. Niet dat het uiteindelijk veel uitmaakt want wat kunnen wij er tegen doen.

Anyway, don't play on patch day.

• Kaasje123
EnigmaNL schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 17:34:
Ik denk dat het maar aan mij ligt ofzo. Mijn verwachtingen van deze game lagen wellicht te hoog? Ik had meer kwaliteit verwacht. Zeker van Bioware.

Je kan niet wachten om verder te gaan in een spel wat je teleurstelt? Naja ik denk dat we op z'n vroegs pas morgen weer aan de slag kunnen gezien de belachelijke downtime die het al in beslag neemt.

• sjepper
EnigmaNL schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 17:34:

Ik snap wel wat je bedoeld maar gameplay wise vind ik het perfect alleen het met de severs is wat minder...

Achja voor mij is het maar een tussendoortje tot Guild Wars 2 (worden nu vast mensen boos dat ik dit nu zeg.)

Verwijderd

Hydra schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 17:31:
[...]

Idem. En zo niet, tja, dan niet. Verlies er geen slaap over.

En nu naar huis :)
Makkelijk praten dan dat mensen niet moeten zeuren als het jezelf toch niets uitmaakt omdat je moest werken. In de quote van jou een stuk hierboven geeft Bioware zelf aan dat ze weten dat het in Europa vakantietijd is en dan toch alles tegelijk doen. Doe Europa dan gewoon 10 uur later.

Ze geven zelf aan dat de maintenance tijden korter zouden moeten gaan worden, hopelijk is dit eenmalig en wordt de game een dusdanig succes dat ze servers weg gaan zetten die los van de Yanken staan zodat ze gewoon op een ochtend het onderhoud kunnen gaan doen.

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

Ik zal het nogmaals maar eens in de groep gooien: weinig mensen hier die de eerste dagen van World of Warcraft fysiek hebben meegemaakt blijkbaar :p

• psychodude
Twitter update blijkbaar:

SWTOR The Old Republic
We'll be extending the #SWTOR maintenance, no current ETA. We will let you know when the servers are live. Thank you for your patience.
5 minutes ago

Ach ja, hoopvol is het niet :p.

• Erycius
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-03 00:32

Erycius

I came on Eileen.

Goed, dan zal ik mijn kamer NOG maar eens opruimen :'(

Bloemen scheiden het gras in de tuin.

• sjepper
Ze zullen nog wel iets gevonden hebben.

Geef ze de tijd.

• morm
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:22
Dat zijn precies dezelfde berichten als in eerste jaren van WoW. Toen was het ook altijd 'no ETA' of 'when it's done' of 'Working as intended'

Het ongeduld van velen hier is echt schrijnend en een directe afspiegeling van de huidige maatschappij waar men het woord 'GEDULD' niet meer kent.

• Backspace-NL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 10:31

Backspace-NL

New and Improved!

En dan over een uur: We accidentally wiped our databases - sorry. Gief us your money.

• MrVegeta

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
mindcrash schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 17:37:
Ik zal het nogmaals maar eens in de groep gooien: weinig mensen hier die de eerste dagen van World of Warcraft fysiek hebben meegemaakt blijkbaar :p
De loot lag |:(

• sjepper
Ik zit ook een hele zooi films te kijken :D heb toch kerst vakantie :D

Verwijderd

Hmm, maintenance gaat dus door tot in EU peak time. US spelers op het forum waren al bezig met zeggen, lekker puh.

Wat zou er gebeuren als maintenance door gaat tot US peak time... ik zou het er eigenlijk wel een klein beetje voor over hebben voor mij zelf om de reacties te zien van de mensen die nu allemaal zeggen: get a life, get a job :p

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Ik wel en dat was nog erger. Echter. We zijn wel 6 jaar aan ervaring verder. Ik ben van mening dat dit soort "onderhoud" helemaal niet nodig is. Als je patch af is en het werkt in je test omgeving moet je gewoon je server offline kunnen halen. Die patch naar alle servers knallen en een uurtje later doe boel weer online gooien. Natuurlijk kan er met een aantal servers iets mis gaan maar dat zijn uitzonderingen en de rest van de servers zou dan gewoon online kunnen. De standaard wekelijkse onderhoud is ook zoiets overbodigs. De servers zullen hardware matig geen onderhoud nodig hebben. Wat valt er dan te onderhouden?

Dit staat even los van het feit dat het me weinig uit maakt. Het komt nu even klote uit omdat de meeste vrij zijn. Normaal hadden we er niets van gemerkt. het gata mij meer om de technologische kant van het verhaal.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• prutser387
BLEH

The Old Republic @SWTOR
We'll be extending the #SWTOR maintenance, no current ETA. We will let you know when the servers are live. Thank you for your patience.

Verwijderd

Nee, weinig mensen zullen de eerste dagen van WoW meegemaakt hebben. Ze zijn de gladde, gepolijste werkwijze van ervaren Blizzard gewend en elke anere game wordt daar op afgerekend ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 17:42:
Wat zou er gebeuren als maintenance door gaat tot US peak time... ik zou het er eigenlijk wel een klein beetje voor over hebben voor mij zelf om de reacties te zien van de mensen die nu allemaal zeggen: get a life, get a job :p
Oh, dan gaan ze dreigen met lawsuits.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2011 17:43 ]

• sjepper
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 17:43:
Nee, weinig mensen zullen de eerste dagen van WoW meegemaakt hebben. Ze zijn de gladde, gepolijste werkwijze van ervaren Blizzard gewend en elke anere game wordt daar op afgerekend ;)
Ik heb het ook niet mee gemaakt nota bene amper wow gespeeld op een private sever met wat vrienden.

Maar toch vind ik dit niet erg en weet ik dat dit er gewoon bij hoort.

• Baatje
  • Laatst online: 17-02-2024
Phydomir schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 17:42:
[...]
Dit staat even los van het feit dat het me weinig uit maakt. Het komt nu even klote uit omdat de meeste vrij zijn. Normaal hadden we er niets van gemerkt. het gata mij meer om de technologische kant van het verhaal.
Met alle respect, als je na jaren dan eindelijk een game uitgeeft die rond de feestdagen "speelbaar" is moet je dit soort downtime gewoon niet hebben.

Overigens heb ik nog zat andere dingen te doen hoor maar jammer is het wel.

Fear leads to anger, anger leeds to hate, hate leeds to suffering....

• Fly-guy
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 17:43:

[...]

Oh, dan gaan ze dreigen met lawsuits.
Zeker wel meegemaakt, maar ook had ik gehoopt dat met de jaren men wel een betere manier had om dit soort dingen te regelen...

• prutser387
Ik vind het gewoon dom. dan heb je een public test server waar je de installatie en dergelijke op kan testen en vervolgens neem je 7 uur de tijd om alles te installeren en dan ben je nog niet op tijd klaar.

Ik wil ee gratis speeldag :P

[ Voor 5% gewijzigd door prutser387 op 27-12-2011 17:46 ]

morm schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 17:40:
Het ongeduld van velen hier is echt schrijnend en een directe afspiegeling van de huidige maatschappij waar men het woord 'GEDULD' niet meer kent.
Ik wil jou hetzelfde horen zeggen als je op de trein wacht met een 'no ETA' :P

Dit heeft niets met geduld te maken, dit is het algehele problem als je probeert een game voor meerdere continenten neer te zetten. (Blizzard even de uitzondering). EU trekt altijd aan het kortste eind, ongeachte genre of uitgever. Laat Google eens een 'no ETA' platgaan, of je internetverbinding, zelfde probleem. Dan hou je altijd 2 partijen, de mensen die 'get a life' roepen en de mensen die verwachten dat de service die zij afnemen gewoon werkt, zoals van iedereen wordt verwacht dat je gewoon werkt.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Of 's ochtends je baas bellen en zeggen dat je wat later bent, no ETA!

• prutser387
En zeg dan om half 5, dat je vijf uur niet haalt. Niet om half 6 zeggen dat je 5 uur niet gehaald hebt.

Nou zit ik dus alweer drie kwartier te wachten om te kunnen gaan spelen omdat ik er vanuit ging dat ze 5 minuten uitloop hadden, en toen 10 minuten en toen een kwartier, enz.

[ Voor 46% gewijzigd door prutser387 op 27-12-2011 17:48 ]

• sjepper
Ze hadden geen 5 uur moeten zeggen..... en gewoon wat uurtjes extra moeten inschatten voor problemen nou denk ik dat ze dat al hadden gedaan.....

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Baatje schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 17:45:
[...]

Met alle respect, als je na jaren dan eindelijk een game uitgeeft die rond de feestdagen "speelbaar" is moet je dit soort downtime gewoon niet hebben.
Dus jij verwacht een bugloze release? Dat is gewoon onmogelijk. Wat als ze de downtime en updates uitstellen. Dan laat ze je klanten zitten met storende bugs waar al een oplossing voor is? Dat is ook verre van ideaal.

• Phydomir

Phydomir

Dennis

sjepper schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 17:47:
Ze hadden geen 5 uur moeten zeggen..... en gewoon wat uurtjes extra moeten inschatten voor problemen nou denk ik dat ze dat al hadden gedaan.....
Dat is altijd wel een goede. Zeg gewoon dat het tot 8 uur had geduurd. Als het dan om 8 uur klaar is dan zijn je klanten tevreden want dat was de verwachting. Ben je eerder klaar zijn ze zelfs nog blijer.

• sjepper
Ik moet gewoon pr man worden! HAHAHA :P

• EnigmaNL
Geen vergelijking, dat was zeven jaar geleden.

• Walance
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-10 19:22

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

Phydomir schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 17:49:
[...]

Dat is altijd wel een goede. Zeg gewoon dat het tot 8 uur had geduurd. Als het dan om 8 uur klaar is dan zijn je klanten tevreden want dat was de verwachting. Ben je eerder klaar zijn ze zelfs nog blijer.
Hoe weet je of ze dat al niet hebben gedaan? Misschien dachten dat 17:00 al ruim genoeg tijd zou zijn, zelf als er iets mis zou gaan. Misschien is er iets gebeurd waardoor het veel meer dan een paar uur uitgelopen is en ze dus zelfs 17:00 niet hebben gehaald.

• prutser387
En wat voor een update is het? de 1.0.0.0.1 patch. Lekker boeie... Als er nou nieuwe content in zou zitten.

Maar goed, het is de eerste update dus we wachten maar geduldig af

• Liteiten
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-07-2019
sjepper schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 17:47:
Misschien hebben ze ook wel ingeschat dat het uit kan lopen, en daarom niet 3 uur maar 5 uur gezegd.

• MrVegeta
Phydomir schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 17:49:
[...]

Nou ja... tevreden...

• jessy100
Walance schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 17:55:
[...]

Hoe weet je of ze dat al niet hebben gedaan? Misschien dachten dat 17:00 al ruim genoeg tijd zou zijn, zelf als er iets mis zou gaan. Misschien is er iets gebeurd waardoor het veel meer dan een paar uur uitgelopen is en ze dus zelfs 17:00 niet hebben gehaald.
Dan hebben ze gewoon iemand de echt totaal niet kan plannen.

edit: de persoon onder mij was me voor ;)

[ Voor 4% gewijzigd door jessy100 op 27-12-2011 17:57 ]

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Walance schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 17:55:
[...]

hmm.. In dat geval zijn het gewoon prutsers :F

• Liteiten
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-07-2019
Phydomir schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 17:56:
[...]

:')

• prutser387

• Kaasje123
Phydomir schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 17:56:
[...]

Ook zonder die situatie zijn het prutsers. Overdag de boel patchen. Rare gang van zaken. Als dit gebruikelijk blijft krijgen wij dus 1 dag minder dan de 30 waar je voor betaald.

• Shammah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-05 02:54
Fora ook weer down...

Goed bezig, Bioware d:)b

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Kaasje123 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 17:58:
[...]

Ook zonder die situatie zijn het prutsers. Overdag de boel patchen. Rare gang van zaken. Als dit gebruikelijk blijft krijgen wij dus 1 dag minder dan de 30 waar je voor betaald.
Niet als je gewoon een baan zou hebben. Werkschuw MMO spelent tuig hier ;)

Note; dit is dus een grapje voor het hele topic over me heen valt

• jessy100
Phydomir schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 18:00:
[...]

Niet als je gewoon een baan zou hebben. Werkschuw MMO spelent tuig hier ;)

Note; dit is dus een grapje voor het hele topic over me heen valt
laat dinsdag nou net me vrije dag zijn |:(

• Fly-guy
  • Niet online
jessy100 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 18:00:
[...]

laat dinsdag nou net me vrije dag zijn |:(
Same here :(

• jessy100
Er gaat wel meer niet goed vandaag @ Bioware HQ.

Internal Server Error - Read

The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.
Reference #3.8cdef50.1325005451.2f4ebbb2

• Baatje
  • Laatst online: 17-02-2024
Phydomir schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 17:48:
[...]

Dus jij verwacht een bugloze release? Dat is gewoon onmogelijk. Wat als ze de downtime en updates uitstellen. Dan laat ze je klanten zitten met storende bugs waar al een oplossing voor is? Dat is ook verre van ideaal.
Ik verwacht wanneer ik 50 euro voor een game betaal, 26,99 voor een pre paid card dat ik gewoon kan spelen. En kom niet met het verhaal van oudere MMo's aan want ik loop al even mee. Als je als uitgever wilt scoren voor de wereldwijde feestdagen moet je ook zorgen dat iedereen kan spelen overdag.

Fear leads to anger, anger leeds to hate, hate leeds to suffering....

• Kaasje123
Ditto.

Mja dan maar kalkoen eten van wat er over is na 2 kerstfagen. Dan maar hopen op vanavond/morgen.

• Fly-guy
  • Niet online
Kaasje123 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 18:05:
[...]

Ditto.

Mja dan maar kalkoen eten van wat er over is na 2 kerstfagen. Dan maar hopen op vanavond/morgen.
Bij mij liggen de overgebleven lamsracks al in de oven.. Tsja, spelen of eten, wat kun je anders doen?

• jessy100
Kaasje123 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 18:05:
[...]

Ditto.

pfft alsjeblieft zeg zit nog steeds vol :S

Verwijderd

#SWTOR servers are still in maintenance with no ETA. We will give you another update by 12pm CST. Thank you for your patience.

• Hydra
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 17:37:
Makkelijk praten dan dat mensen niet moeten zeuren als het jezelf toch niets uitmaakt omdat je moest werken. In de quote van jou een stuk hierboven geeft Bioware zelf aan dat ze weten dat het in Europa vakantietijd is en dan toch alles tegelijk doen. Doe Europa dan gewoon 10 uur later.
Ik snap best dat mensen willen spelen. Ik ben nu thuis en wil ook graag spelen. Maar ik ga niet lopen miepen. Kan ook wat anders gaan doen, no big deal.
Ze geven zelf aan dat de maintenance tijden korter zouden moeten gaan worden, hopelijk is dit eenmalig en wordt de game een dusdanig succes dat ze servers weg gaan zetten die los van de Yanken staan zodat ze gewoon op een ochtend het onderhoud kunnen gaan doen.
Dat zei ik letterlijk; dat dit een uitzondering is. Dat heb je altijd vlak na release de eerste paar patchdagen.
Idd. Daar waren de servers ook vaak down. En instance servers crashten om de haverklap.
Phydomir schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 17:42:
Ik wel en dat was nog erger. Echter. We zijn wel 6 jaar aan ervaring verder. Ik ben van mening dat dit soort "onderhoud" helemaal niet nodig is.
Start dan je eigen consulting firm. Gezien je kennis en ervaring kan je daar goudgeld mee verdienen :D

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-11 00:59

ResuCigam

BOFH

Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 18:14:
#SWTOR servers are still in maintenance with no ETA. We will give you another update by 12pm CST. Thank you for your patience.
Dit klinkt toch echt alsof er ergens iets behoorlijk mis gegaan is, ze beloven nu een status update 2 uur ná het geplande einde van het onderhoud.

We do what we must because we can.

Pagina: 1 ... 20 ... 88 Laatste

Let op:
Oeverloze discussies over maintenance van de servers is niet interessant en nogal zinloos, laat dit dan ook achterwege.