Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterk123
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 19:05
onder welke categorie in apparaat beheer staat bij jullie 'Sony Shared Library' dan?
En wat staat er bij driver info? (uit nieuwsgierigheid)

Afbeeldingslocatie: http://s8.postimage.org/teftbn2pd/Untitled.jpg

Vond de typfout wel grappig, getypt door iemand met splaakgeblek? :p

[ Voor 26% gewijzigd door wouterk123 op 06-01-2013 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Hier onder human interface devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 13:17

TommyGun

Stik er maar in!

Sj44k13 schreef op zondag 06 januari 2013 @ 16:19:
[...]

Windows 8 iso downloaden, ssd in Vaio zetten, Windows 8 installeren :).
Vanaf USB?

Of tijdelijk de HDD voor de SSD vervangen en later pas de ODD eruit knikkeren?

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Ja ik heb het via USB gedaan. Let wel op dat als je met UEFI wil installeren dat je een FAT32 USB moet gebruiken. NTFS daar boot UEFI niet op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterk123
TommyGun schreef op zondag 06 januari 2013 @ 16:25:
[...]

Vanaf USB?

Of tijdelijk de HDD voor de SSD vervangen en later pas de ODD eruit knikkeren?
Ik heb direct de HDD vervangen voor de SDD en de ODD voor een eigen 1TB HDD. Daarna windows 8 geïnstalleerd vanaf usb stick. En toen ruzie gekregen met driver installaties :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
wouterk123 schreef op zondag 06 januari 2013 @ 16:27:
[...]

Ik heb direct de HDD vervangen voor de SDD en de ODD voor een eigen 1TB HDD. Daarna windows 8 geïnstalleerd vanaf usb stick. En toen ruzie gekregen met driver installaties :P
Was dat nog moeilijk die ODD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterk123
Sj44k13 schreef op zondag 06 januari 2013 @ 16:30:
[...]

Was dat nog moeilijk die ODD?
Ik heb deze tutorial ervoor gebruikt, hierin wordt alles vrij duidelijk uitgelegd.
YouTube: Sony Vaio S15 Disassembly and ODD Replacement Tutorial

Was eerst wel een beetje terughoudend om direct m'n nieuwe laptop te demonteren.
Maar achteraf gezien ging het vrij makkelijk. 20-tal schroefjes en onder de HDD twee ribbon kabels losmaken voordat het toetsenbord gedeelte eraf kan.

Pluspuntje: minder doorbuiging bij het linker gedeelte van het toetsenbord nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Ik heb een S13 en las ergens in dit topic dat het dan lastiger demonteren is. Misschien waag ik me er ooit aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterk123
Oke, daar kan ik geen uitspraak over doen.

Ik heb trouwens een constante cpu-load van 10-20% terwijl er niets wordt gedaan.

Ik las op het notebookreview forum dat jij hier ook last van had NGDM, en dat de ' oplossing' was om één eerdere versie van de firmware te flashen (heb nu R0081C8 waarmee de laptop werd geleverd).

Was het probleem hier bij jou ook mee opgelost? En enig idee waar ik deze vorige versie kan vinden?

[ Voor 33% gewijzigd door wouterk123 op 06-01-2013 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Wat vinden jullie trouwens van de battery save optie? Ik heb hem nu een tijdje op 80% staan, maar heb geen idee of dat daadwerkelijk de batterij langer mee laat gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterk123
Ik heb em ook op 80% staan, geen idee of het wat uitmaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

wouterk123 schreef op zondag 06 januari 2013 @ 16:35:
[...]

Ik heb deze tutorial ervoor gebruikt, hierin wordt alles vrij duidelijk uitgelegd.
YouTube: Sony Vaio S15 Disassembly and ODD Replacement Tutorial

Was eerst wel een beetje terughoudend om direct m'n nieuwe laptop te demonteren.
Maar achteraf gezien ging het vrij makkelijk. 20-tal schroefjes en onder de HDD twee ribbon kabels losmaken voordat het toetsenbord gedeelte eraf kan.

Pluspuntje: minder doorbuiging bij het linker gedeelte van het toetsenbord nu :)
Meh, de hele onderkant losschroeven vind ik prima maar gaan kloten met het toetsenbord en dergelijke wat minder... HDD swap is veel simpeler, maar goed ik heb 'm nu al besteld met een 500GB HDD dus dat zou zonde zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 16:00
Sj44k13 schreef op zondag 06 januari 2013 @ 20:46:
Wat vinden jullie trouwens van de battery save optie? Ik heb hem nu een tijdje op 80% staan, maar heb geen idee of dat daadwerkelijk de batterij langer mee laat gaan.
Ook tijdje gedaan, maar zoveel gebruik ik mn laptop ook weer niet dus zo snel gaan die accu ook niet kapot. Volgens mij moet zo'n ding makkelijk 1000 laadcycles aankunnen, dus 3 jaar meegaan. Tegen die tijd zien we wel weer verder. De lader stopt ook netjes met laden als hij vol is toch? Dan lijkt het me niet echt een probleem om hem gewoon naar 100% te laden. Kan zo'n lithium ion batterij prima hebben.

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-08 14:38
TommyGun schreef op zondag 06 januari 2013 @ 16:10:
[...]

Ook besteld bij eBay, verkoper ny-compu-tek?

De mijne is ook nog niet binnen. Hopelijk komt 'ie komende week daar mijn Vaio morgen op de 'post' gaat!.

Ik wil ook wel graag weten wat nu de meest handige (legale) manier is om Win8 op de SSD te krijgen.
Heb hem bij een andere besteld, zie net dat dat 20 tot 25 business days kan duren ;w Dom, had beter gewoon een 10tje meer kunnen betalen voor directe levering, nu blijf ik maar wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 16:00
Ik heb net een manier gevonden om het zwarte scherm dat ik krijg bij het wisselen tussen stamina en speed en vv weg te krijgen, het beeldscherm voor beide power plans op dezelfde refresh rate zetten did the trick. Vreet 60Hz heel veel meer energie dan 40Hz? Valt me wel duidelijk op dat ik op 40Hz een klein beetje lag heb met films kijken en met simpele games enzo.

Bedenk me zelf ook net dat je met 40Hz natuurlijk ook max 40 fps kan halen en met 60Hz 60 fps, das logisch toch?

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
Maardiweb schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 18:01:
Ik heb net een manier gevonden om het zwarte scherm dat ik krijg bij het wisselen tussen stamina en speed en vv weg te krijgen, het beeldscherm voor beide power plans op dezelfde refresh rate zetten did the trick. Vreet 60Hz heel veel meer energie dan 40Hz? Valt me wel duidelijk op dat ik op 40Hz een klein beetje lag heb met films kijken en met simpele games enzo.

Bedenk me zelf ook net dat je met 40Hz natuurlijk ook max 40 fps kan halen en met 60Hz 60 fps, das logisch toch?
Dus dat is het! Ik heb hem vaak op stamina staan, maar als ik dan een spelletje probeerde (of zelfs gewoon MetroTwit) zag ik soms rare zwarte lijnen in beeld staan. Dat is dus gewoon de refresh rate denk ik. Dan ga ik die ook maar eens naar 60Hz zetten.

Heeft iemand nog tips voor het 10% CPU probleem na het reinstallen van windows 8 op een SSD icm de ODD vervangen door de HDD? Ik ga morgen dit alles doen en heb al vaker over het probleem gelezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Ik ben benieuwd of jullie verschil merken in de batterijduur door van 40Hz naar 60 te gaan. Ik heb hem nog nooit op 40 Hz gehad namelijk...

[ Voor 86% gewijzigd door Cobiwan op 09-01-2013 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rijstwafel
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-09 20:59
Bij mij gaat die automatisch naar 40 Hz heel vervelend. Ligt waarschijnlijk aan de drivers van Intel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
Ik wilde het aanpassen, maar hij stond al gewoon op 60Hz, heb hem zelf dus ook nog nooit op 40Hz gehad (en de balken tijdens een spelletje is dus wat anders..). Morgen een fresh windows 8 install :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Vandaag m'n S ook binnen gekregen :). Lekker snel, i7, 12GB en GT640m 2GB.

Alleen wennen aan Win8...

Ik vind trouwens de RJ45 port wel erg vervelend zitten. Had ik liever verder naar achteren gehad, maar goed.

Verder niet echt minpunten... valt me wel op hoe dun en licht alles is maar ziet er wel strak uit!

[ Voor 8% gewijzigd door TommyGun op 09-01-2013 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterk123
TommyGun schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 22:23:
Ik vind trouwens de RJ45 port wel erg vervelend zitten. Had ik liever verder naar achteren gehad, maar goed.
Ja daar ergerde ik me ook wat aan inderdaad..
disweb schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 09:13:
[...]
Heeft iemand nog tips voor het 10% CPU probleem na het reinstallen van windows 8 op een SSD icm de ODD vervangen door de HDD? Ik ga morgen dit alles doen en heb al vaker over het probleem gelezen!
Het schijnt dat de firmware downgraden na de één na laatste versie helpt, ik heb allleen nog nergens deze versie kunnen vinden :(

Overigens heeft niet iedereen er last van begreep ik. Bij mij is het 18-20% in 'speed' mode en 6-8% in 'stamina' mode. Mocht je dit probleem ook hebben na het vervangen voor de ODD en een oplossing vinden dan hoor ik dat graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Meh, Win8 installatie om zeep geholpen door de C-partitie te verkleinen (wilde een D maken). Nah goed, Win7 geinstalleerd en die link op Notebookreview gevolgd voor driverinstallatie. Ik mis nu alleen fingerprint en de light sensor werkt niet meer; iemand suggesties? Verder lijkt alles in orde maar echt netjes is het niet. BIOS staat nu ook op Legacy omdat ik anders "No operation system" krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Kan je niet gewoon en Windows 8 iso downloaden en die installeren (via usb op fat32 op uefi wel te verstaan)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
TommyGun schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 12:44:
Meh, Win8 installatie om zeep geholpen door de C-partitie te verkleinen (wilde een D maken). Nah goed, Win7 geinstalleerd en die link op Notebookreview gevolgd voor driverinstallatie. Ik mis nu alleen fingerprint en de light sensor werkt niet meer; iemand suggesties? Verder lijkt alles in orde maar echt netjes is het niet. BIOS staat nu ook op Legacy omdat ik anders "No operation system" krijg.
Sj44k13 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 16:44:
Kan je niet gewoon en Windows 8 iso downloaden en die installeren (via usb op fat32 op uefi wel te verstaan)?
Ik zou dat inderdaad even doen. Heb het zelf zojuist gedaan! Met de windows 7 USB download tool werkt de installatie niet omdat dat tooltje je USB stick weer formatteerd naar NTFS. Je moet dus gewoon een iso (van bv mydigitallife) downloaden, je usb stick formatteren naar FAT32 en dan de iso mounten en handmatig kopieren. Zet je bios mode weer op UEFI, disable Secure Boot, en zet aan dat hij van external device mag booten. Werkte hier toen gelukkig wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Mja want dit schiet inderdaad niet op. Moet ik dan nog rekening houden met een bepaalde Win8 versie? En hoe zit dat qua key? Want de disk is volledig format geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
TommyGun schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 17:59:
Mja want dit schiet inderdaad niet op. Moet ik dan nog rekening houden met een bepaalde Win8 versie? En hoe zit dat qua key? Want de disk is volledig format geweest.
Gewoon een iso zoeken die dezelfde Win 8 bevat als jij bij je vaio hebt gekocht. Als je bijv. win 8 pro hebt kan je een upgrade iso gebruiken van win 8 pro. De key wordt automatisch ingevuld bij de installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Is gelukt :)

Drivers gingen prima, alleen heb ik maar weinig opties in het Control Center...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Kijk bij apparaatbeheer of alles goed is geïnstalleerd. Anders even het apparaat googlen en met universal extractor de desbetreffende driver uitpakken van sony. Vervolgens met apparaatbeheer naar de inf bestanden wijzen en voila:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

2 Onbekende apparaten, hoe kan ik die analyseren?

Ik heb de nodige zaken van http://www.sony.nl/support/nl/product/SVS15112C5E/updates gehaald.

[ Voor 7% gewijzigd door TommyGun op 10-01-2013 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
TommyGun schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 23:45:
2 Onbekende apparaten, hoe kan ik die analyseren?

Ik heb de nodige zaken van http://www.sony.nl/support/nl/product/SVS15112C5E/updates gehaald.
Bij eigenschappen zou je een hardware id of iets dergelijks moeten googlen. Zo deed ik het. Weet even niet meer welke tab van eigenschappen dat was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Sj44k13 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 23:51:
[...]

Bij eigenschappen zou je een hardware id of iets dergelijks moeten googlen. Zo deed ik het. Weet even niet meer welke tab van eigenschappen dat was.
ACPI\VEN_SNY&DEV_5001
Zou Sony Firmware Extension Parser Device zijn maar die heb ik al...

ACPI\VEN_SNY&DEV_A008
Kan ik niet plaatsen...

Daarnaast: FN + F1 werkt niet, de rest wel.

:'(

EDIT; Control Center is nu compleet en devices zijn weg, met dank aan Sj44k13 in "[Ervaringen] Sony Vaio S series - Deel 1".

Alleen de FN + F1 doet vreemd; elke keer als je die indrukt zegt 'ie "Ingeschakeld". Kan dus niet uit 8)7

EDIT 2; Ook fixed door Synaptics opnieuw te installeren :)

[ Voor 32% gewijzigd door TommyGun op 11-01-2013 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Mooi dat het is gelukt! Echt belachelijk dat meer mensen het zelfde probleem hebben en dat de drivers dus van Sony dus niet goed installeren...

Edit: Ik heb nu voor de tweede keer dat mijn Vaio S13 geen verbinding met het thuisnetwerk wil maken. Vorige keer moest ik de router resetten om het op te lossen. De router is een Fritzbox Fon WLAN 7360. Weet iemand wat dit kan zijn? Ontzettend irritant :S.

Hmm nu werkte een reboot gewoon. Wifi stopte met werken tijdens Far Cry. Ik blijf het in de gaten houden...

[ Voor 58% gewijzigd door Cobiwan op 11-01-2013 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Slecht idd dat de drivers zo matig in elkaar steken.
Ik zit er overigens aan te denken, net nu ik m'n ODD -> HDD carry binnen heb haha, om gewoon de huidige HDD te vervangen door zo'n Seagate Momentus XT (Hybrid). Zijn cheap en dan heb ik toch opslag voor downloads e.d maar wel de snelheid (grotendeels althans) van een SSD.

[ Voor 11% gewijzigd door TommyGun op 11-01-2013 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
SSD is wel stuk sneller nog volgens mij. Anders zet je de Momentus in de ODD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
Ik heb een klein probleempje! Vrijwel alle drivers zijn goed geinstalleerd behalve de Hotkeys Utilities driver. Deze wil hij niet installeren... terwijl ik hem gedownload heb van de NL en UK site (heb typenummer SVS15112C5E). Tijdens de installatie zegt hij dat deze driver niet geschikt is voor mijn model laptop... yeah right ik download hem echt gewoon van de juiste page!

Nu werkt mijn switch naar stamina / speed dus niet. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

EDIT: na een reboot werkt het wel. Ook werd er nog een device niet herkent in device manager. Na even google bleek dit de Sony Wireless State Driver te zijn. Opnieuw geinstalleerd en het werkt! Wat is dit ding snel nu :D

[ Voor 19% gewijzigd door disweb op 12-01-2013 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Sj44k13 schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 11:24:
SSD is wel stuk sneller nog volgens mij. Anders zet je de Momentus in de ODD?
Dat is 'm juist; ik wil niet de hele laptop open halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
TommyGun schreef op zondag 13 januari 2013 @ 16:54:
[...]

Dat is 'm juist; ik wil niet de hele laptop open halen...
Haha, ik begrijp het. Ik heb ook geen ODD gedaan, maar gewoon een 256 GB Samsung 830 SSD :). Dan hoef je de laptop niet helemaal open te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Precies :)

Het werkt verder wel heerlijk zeg, alleen mijn ENTER reageert niet altijd even goed maar ach...

[ Voor 68% gewijzigd door TommyGun op 16-01-2013 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die een probleem hebben met het correct installeren van Sony Firmware Extension Parser onder Windows 8. Wellicht is onderstaand een uitkomst voor jullie. Het blijft dubieus, maar schijnt wel te werken:

Probleem
Na installatie van de officiele Sony Firmware Extension Parser installatie blijkt er toch nog een entry in de Device Manager op "Onbekende Hardware" te staan.

Oplossing
- Ga naar jouw C:\Users\*Jouw Account*\AppData\Local\Temp ... en wis alles hier.
==> laat je Explorer open staan in deze folder !!!
- Start nu de installatie opnieuw (maar druk op geen enkele button)
Er zal nu een nieuwe folder (met de driver installatie bestanden) aangemaakt zijn in de temp-folder
Copieer deze folder naar een andere locatie en onderbreek de installatie.
- Ga nu naar "Device Manager" naar de "Onbekende Device", en via rechter-muis klik Windows zelf de drivers laten installeren van de folder die JIJ expliciet opgeeft (die je net uit de temp-folder gecopieerd hebt).
Vreemd genoeg lijkt het nu dan wel goed af te worden gehandeld...

Succes (al blijft het tig waardeloos dat Sony ons niet kan voorzien van goede driver installatie...)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2013 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Je kunt de driver ook gewoon uitpakken met Universal Extractor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Ik gebruik de Sony nu een weekje en hij werkt erg lekker, alleen jammer van zulke details;

http://www.uploader.gamer...2013-01-16%2018.06.53.jpg
Gap tussen scherm en behuizing.

http://www.uploader.gamer...2013-01-16%2018.07.12.jpg
Numpad toetsen die iets naar rechts hangen.

http://www.uploader.gamer...2013-01-16%2018.07.58.jpg
Gap aan de zijkant.

http://www.uploader.gamer...2013-01-16%2018.08.54.jpg
Gap aan de rechterkant van het touchpad.

Maar ja...

[ Voor 6% gewijzigd door TommyGun op 16-01-2013 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterk123
Heeft iemand de oude firmware/bios versies al kunnen lokaliseren? Ik loop dood met mijn zoektocht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
TommyGun schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 18:20:
Ik gebruik de Sony nu een weekje en hij werkt erg lekker, alleen jammer van zulke details;

Gap aan de zijkant.

Maar ja...
Dat soort kleine dingetjes krijg je volgens mij al gauw. Als bij mij het keyboard backlight aangaat zie ik ook dat er een paar toetsen zijn, bijvoorbeeld de 'R', die net iets schever dan de andere toetsen geplaatst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfonius
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 15:27
Ik heb net de Vaio SVS1512V1ES binnen, alleen valt het mij op dat er zoveel flex in het toetsenbord zit. Als ik normaal typ en niet heel krachtig druk dan deukt het toetsenbord al een heel stuk in. Dit is vooral het geval aan de kant van de dvd drive. Heeft iemand anders daar toevallig ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 23:18

Canis Lupus

Vosbot

alfonius schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 16:39:
Ik heb net de Vaio SVS1512V1ES binnen, alleen valt het mij op dat er zoveel flex in het toetsenbord zit. Als ik normaal typ en niet heel krachtig druk dan deukt het toetsenbord al een heel stuk in. Dit is vooral het geval aan de kant van de dvd drive. Heeft iemand anders daar toevallig ook last van?
Is een bekend 'probleem'. Persoonlijk heb ik er geen enkele last van, behalve dat je het ziet (voor typen maakt het me niet uit).
Wanneer je van plan bent om je DVD drive te vervangen voor een HDD, gaat dit een stuk schelen!

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 23:18

Canis Lupus

Vosbot

Zijn er anderen die moeite hebben Windows 8 Bestandsgeschiedenis te activeren op de Sony S15?
Ik krijg een fout als "Service is niet gestart of doelschijf wordt niet herkend" wanneer ik naar de HDD in mijn dockingstation probeer te backuppen. Windows 7 bestandsherstel werkt wel naar dezelfde schijf.
Heb al gegoogled...

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 00:00
Ik heb men s15 binnen maar zit met een probleem als ik beeld naar op men tv wil krijgen met HDMI.. welke resolutie ik ook neem, het beeld is nooit goed... in het beste geval is het beeld redelijk maar is het precies "gezoomed", zodat er een deel van het beeld ontbreekt...

Iemand die raad weet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Groot kans dat het heeft te maken met de optie Overscan in je NVidia configuratiescherm.
TommyGun schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 18:20:
Gap aan de zijkant.
Maar ja...
:X Om heel eerlijk te zijn had ik veel hogere verwachtingen van Sony, valt mij vies tegen. Mijn XPS heeft helemaal geen rare naden, scheve toetsen of wat dan ook..

[ Voor 81% gewijzigd door S_Chief op 19-01-2013 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfonius
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 15:27
Canis Lupus schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 12:13:
[...]
Is een bekend 'probleem'. Persoonlijk heb ik er geen enkele last van, behalve dat je het ziet (voor typen maakt het me niet uit).
Wanneer je van plan bent om je DVD drive te vervangen voor een HDD, gaat dit een stuk schelen!
Ik begin er nu inderdaad ook wel aan te wennen. Ik ben van plan een SSD te plaatsen op die plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
Zo ik heb eindelijk mijn caddy binnen gehad en de ODD vervangen met de standaard HDD (de SSD had ik al vervangen). Het bleek nog een heel gedoe. Probleem was dat de caddy te groot was (stak te veel uit) waardoor ik het afsluit stripje waar de CD doorheen gaat, met de viltjes erop, niet meer terug kon zetten, het paste gewoon niet. Uiteindelijk heb ik dus een stuk af moeten snijden van de caddy om hem passend te maken. Gelukkig ging dat best simpel, maar wel even een puntje voor de mensen die dit ook willen doen!

Het betreft deze caddy: http://www.ebay.com/itm/S...ddies&hash=item43ae1023c0 van deze seller http://myworld.ebay.com/ny-compu-tek?_trksid=p2047675.l2559

Aan de onderkant op die image heb ik de complete zwarte plastice strip eraf gesneden. Kostte wat moeite maar maakt voor de caddy zelf niks uit en toen paste het wel gelijk. De speling aan de linkerkant van het toetsenbord is gelijk weg, voelt een stuk steviger aan (ook al had ik er geen last van verder).

Probleem dat ik wel gelijk heb (en met alleen SSD en gewoon de ODD niet) is de constante CPU load van het proces system. Zoekende naar een oplossing dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
disweb schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 22:46:
Zo ik heb eindelijk mijn caddy binnen gehad en de ODD vervangen met de standaard HDD (de SSD had ik al vervangen). Het bleek nog een heel gedoe. Probleem was dat de caddy te groot was (stak te veel uit) waardoor ik het afsluit stripje waar de CD doorheen gaat, met de viltjes erop, niet meer terug kon zetten, het paste gewoon niet. Uiteindelijk heb ik dus een stuk af moeten snijden van de caddy om hem passend te maken. Gelukkig ging dat best simpel, maar wel even een puntje voor de mensen die dit ook willen doen!

Het betreft deze caddy: http://www.ebay.com/itm/S...ddies&hash=item43ae1023c0 van deze seller http://myworld.ebay.com/ny-compu-tek?_trksid=p2047675.l2559

Aan de onderkant op die image heb ik de complete zwarte plastice strip eraf gesneden. Kostte wat moeite maar maakt voor de caddy zelf niks uit en toen paste het wel gelijk. De speling aan de linkerkant van het toetsenbord is gelijk weg, voelt een stuk steviger aan (ook al had ik er geen last van verder).

Probleem dat ik wel gelijk heb (en met alleen SSD en gewoon de ODD niet) is de constante CPU load van het proces system. Zoekende naar een oplossing dus!
Heb volgens mij ergens gelezen dat de vorige BIOS dat probleem oplost.

Er moest bij mijn caddy inderdaad ook een stukje af vanwege dat afsluitstripje. Trouwens, ik heb een S15 zonder orangegate. :Y) Het betreft een retail-W8 met 640GB, 6GB, i5-3210M en 640M LE 1GB, gekocht bij Bobshop tijdens de 15%-kortingactie. Een eerder exemplaar, die ik teruggestuurd heb vanwege ernstige backlight bleeding, had trouwens ook geen last van orangegate.

Nu nog wachten op een BIOS voor de W8-modellen die de videokaart overklokt... Dan is het feest compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
Heb jij dit probleem ook als ik vragen mag? Ik kan nergens de goede bios vinden... ik zou volgens mij versie R0080C8 moeten gebruiken (voorlaatste is dat) om van het probleem af te zijn. Die is nergens te vinden helaas.

Mijn Vaio heeft wel het orange-gate probleem, maar niet zo heel hevig. Het valt totaal niet op totdat je er een andere laptop naast zet met een vol rode image in beeld. Daarnaast valt mij dan ook altijd op hoe mooi het scherm van de Vaio is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
disweb schreef op zondag 20 januari 2013 @ 01:38:
Heb jij dit probleem ook als ik vragen mag? Ik kan nergens de goede bios vinden... ik zou volgens mij versie R0080C8 moeten gebruiken (voorlaatste is dat) om van het probleem af te zijn. Die is nergens te vinden helaas.
Nee, ik heb het probleem niet. Maar ik draai dan ook nog gewoon R0080C8... Ik draai trouwens nog wel de pre-installed W8 vanaf de HDD; ik moet nog even voor mezelf uitmaken of ik W7 of W8 op de SSD ga zetten.
Mijn Vaio heeft wel het orange-gate probleem, maar niet zo heel hevig. Het valt totaal niet op totdat je er een andere laptop naast zet met een vol rode image in beeld. Daarnaast valt mij dan ook altijd op hoe mooi het scherm van de Vaio is :D
Weet je dan wel zeker dat je orangegate-scherm hebt? Bij de schermen die het "echt" hebben, valt het met RGB 255,0,0 in Paint meteen op, ook wanneer je het níet vergelijkt met een ander scherm. Ik twijfelde ook even: Ik heb het ook vergeleken met andere schermen. Rood werd op elk scherm anders weergegeven, maar het rood van de Sony leek inderdaad wat meer oranje dan op de andere schermen. Maar lang niet zo erg als je op foto's met "echte" orangegate-schermen kunt zien; als ik er niet zo op gelet had, was het me nooit opgevallen.

Het is inderdaad een erg mooi scherm! Als een OC-bios beschikbaar komt, gaat m'n desktop de deur uit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterk123
SiHiDa schreef op maandag 21 januari 2013 @ 03:29:
[...]

Nee, ik heb het probleem niet. Maar ik draai dan ook nog gewoon R0080C8... Ik draai trouwens nog wel de pre-installed W8 vanaf de HDD; ik moet nog even voor mezelf uitmaken of ik W7 of W8 op de SSD ga zetten.
Mocht je ooit overgaan naar R0081C8 zonder dat de problemen met de constante 6-10% CPU load in stamina en 15-20% in speed mode optreden, zou je dit dan kunnen melden?

Dan weten we of het aan drivers ligt ipv de bios versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Laatst online: 14-12-2023
wouterk123 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 19:22:
[...]

Mocht je ooit overgaan naar R0081C8 zonder dat de problemen met de constante 6-10% CPU load in stamina en 15-20% in speed mode optreden, zou je dit dan kunnen melden?

vaag... Mijn Vaio Z heeft onder idle constant 0%/1%... En ik heb geeneens de moeite gedaan om een clean instal te doen...

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
SiHiDa schreef op maandag 21 januari 2013 @ 03:29:
[...]

Heb je dan wel de ODD eruit gehaald en daar de SSD nu zitten? Want daar ligt het probleem aan. Overigens, jij hebt nu de juiste bios, kunnen we hier niet op de een of andere manier een dump van maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wouterk123 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 19:22:
[...]

Er zijn mensen met een sony S13/15 serie, die kampen met hetzelfde issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Te mooi om niet te delen:
prone op Notebookreview heeft een LG 13.3 inch IPS paneel in de S13 gezet. :D
Het pastte niet niet helemaal, maar het ziet er wel gaaf uit.
Hier foto's van hoe het scherm gemonteerd is.

$160 voor het scherm via eBay, maar zeker niet voor mensen die bang zijn de boel kapot te maken.

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
F_demon schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 12:36:
Te mooi om niet te delen:
prone op Notebookreview heeft een LG 13.3 inch IPS paneel in de S13 gezet. :D
Het pastte niet niet helemaal, maar het ziet er wel gaaf uit.
Hier foto's van hoe het scherm gemonteerd is.

$160 voor het scherm via eBay, maar zeker niet voor mensen die bang zijn de boel kapot te maken.
Gaaf! Voor zo een prijs maak je een heleboel mensen mee blij!

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, Ik heb in september een sony vaiosvs15 gekocht, met windows 7. Aangezien de prijzen van windows 8 omhaag gaan in februari vraag ik me af of ik windows 8 moet gaan nemen. Ik vroeg me af hoe dit in zn werk gaat. Download je windows 8 gewoon en moet je het dan zelf installeren? Gebeurt dit automatisch? Kan ik terug naar windows 7 als 8 niet bevalt?

Dankjulliewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 11:09:
Hallo, Ik heb in september een sony vaiosvs15 gekocht, met windows 7. Aangezien de prijzen van windows 8 omhaag gaan in februari vraag ik me af of ik windows 8 moet gaan nemen. Ik vroeg me af hoe dit in zn werk gaat. Download je windows 8 gewoon en moet je het dan zelf installeren? Gebeurt dit automatisch? Kan ik terug naar windows 7 als 8 niet bevalt?

Dankjulliewel!
Er is een gigantische FAQ over dit onderwerp...
Zowel op de product pagina van Sony als bij Microsoft (en ook in Nederlands).
Dus... kijk daar eens zou ik zeggen...
(http://www.windowsupgradeoffer.com/nl-NL)

In een nutshell:
0. Je registreert jouw Windows 7 product key bij MS. Indien geaccepteerd, krijg je een kortingscode
1. Je download de Win 8 Upgrade Assistant tool van MS
2. Deze checked je systeem + software op compatibility
3. Daarna (ook via dat tool) kan je Windows 8 Pro kopen (creditcard of Paypal). De kortingscode wordt pas aan het einde gevraagd (welke de prijs verlaagd van rond de 40 euro naar 15 euro)
4. Alles gelukt, dan begint diezelfde tool vervolgens de Windows 8 Pro installatie image te downloaden (geen installatie). Ondertussen heb je ook je Windows 8 product-key ontvangen (via dit tool + email).
5. Alles binnen? Dan krijg je de vraag of je meteen wilt installeren, er een DVD-ISO van wilt maken of een bootable USB. Die laatste twee geven je de mogelijkheid om alles pas veel later eens rustig te installeren.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2013 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Wat een ellende met die Sony-drivers.

Sommige USB3 devices werkten niet, dus deze fix uitgevoerd: http://plugable.com/2012/...-usb-3-0-host-controllers

En mijn svchost.exe heeft een memory leak; loopt constant op tot al het RAM op is. Met ProcessExplorer zie ik niets geks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Waarom doe je moeilijk... De microsoft drivers werken toch prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinand schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 13:07:
[...]

Gaaf! Voor zo een prijs maak je een heleboel mensen mee blij!
Interessant. Het paneel is een LP133WD2 (SL)(B1), welke ook in de lenovo yoga zit:
http://www.notebookcheck....13-Ultrabook.84080.0.html

Een datasheet heb ik nog niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sealnova
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Voor de mensen die nog overwegen een S15 te kopen, hij kost nu €900 euro bij BCC, laagste prijs in de pricewatch €1049: pricewatch: Sony SVS1512V1ES

Heb hem zelf ook vorige week voor deze prijs uit de refurbished winkel van sony gehaald, en ben er erg tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunter20
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 03:27
Is de orangegate van de vaio s15 onderhand wel gefixed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sealnova
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Hunter20 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 16:33:
Mijne heeft zover ik kan zien nergens last van. Deze heb ik dus van de week ontvangen, maar is wel een refurbished model (zag er overigens als nieuw uit).
Heb net deze foto gemaakt (paint met 255 rood):
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/35aq79j.jpg
Links mijn Dell IPS monitor, rechts de laptop.
Het rood is overigens gewoon egaal op de laptop, de donkere hoek komt door de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Hunter20 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 16:33:
Al sinds de win8 modellen van de S15 gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Sj44k13 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 00:57:
Waarom doe je moeilijk... De microsoft drivers werken toch prima?
Staat in mijn post...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Ik heb helemaal geen Sony USB3 drivers geïnstalleerd voor zover ik weet. Hij werd anders niet herkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Geen idee, maar met de Intel drivers - zonder aanpassingen - deden sommige USB3 devices het niet.

Even los daarvan; iemand enig idee hoe ik mijn Logitech 5.1 setje kan aansluiten?

Voorheen gebruikte ik zo'n X-Fi Xtreme Audio Notebook kaartje (PCMCIA) waarvanuit ik alles kon aansluiten: Afbeeldingslocatie: http://images.europe.creative.com/images/products/large/16779_1.png en Afbeeldingslocatie: http://c0.dmlimg.com/1fc1c1c2db5852e08ffc380475e26336f7ea76e40a6d3639907fd49acb0a76bb.jpg maar dat gaat uiteraard niet meer. En zoiets komt niet overheen met mijn mini-jacks (SIDE, C/SUB, REAR):

Afbeeldingslocatie: http://images.asia.creative.com/images/inline/products/SB_XFiSurround51_Pro/fea4_zoom.jpg

[ Voor 75% gewijzigd door TommyGun op 24-01-2013 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

TommyGun schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 22:02:
iemand enig idee hoe ik mijn Logitech 5.1 setje kan aansluiten?

Voorheen gebruikte ik zo'n X-Fi Xtreme Audio Notebook kaartje (PCMCIA) waarvanuit ik alles kon aansluiten:
Ik vermoed dat deze niet via optisch is aan te sluiten?
Anders zou de Asus Xonar U3 een optie kunnen zijn.
En anders wordt het al snel kostbaarder zoals deze of deze.

Kijk in elk geval naar USB-oplossingen.

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Vinand schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 17:21:
[...]

Al sinds de win8 modellen van de S15 gefixt.
Dat is niet waar. Er zijn ook nog steeds mensen die een Win8-S15 ontvangen hebben met Orangegate-scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
SiHiDa schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 00:52:
[...]

Dat is niet waar. Er zijn ook nog steeds mensen die een Win8-S15 ontvangen hebben met Orangegate-scherm.
Dat kun je als het goed is gewoon opsturen voor "reparatie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1911
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 09:40
Ik heb deze week mijn S13 binnengekregen. Natuurlijk meteen extra geheugen erin en een snellere en grotere HDD zodat ik ook een clean install heb. Dat was nog niet zo eenvoudig bleek maar nu werkt alles op één uitroepteken in apparaatbeheer na: Intel(R) HM76 Express Chipset LPC Controller 1E59

Ik kan negens een driver voor dat apparaat vinden.
De intel chipset van de support website lost dit niet op.

Heeft iemand dit probleem gehad na het doen van een clean install? En wat is er aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leenm
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-09 15:53
En als je via de sony support de intel driver download?

Heb sinds 2 weken een S15 waar ik via de sony site ook alle drivers heb kunnen vinden. De ODD heb ik vervangen door een Samsung 830 512gb SSD, waar ik een clean install op heb uitgevoerd. Na de install werden niet alle drivers via MS update gevonden, waarna ik de overige drivers gewoon via de sony site heb gedownloaded (ook een intel chipset driver vlgns mij). Het lijstje op de sony website van boven naar beneden langsgelopen en zodoende geen problemen gehad met de install, ook niet bij de shared lib.

Ben erg tevreden, het enige nadeel voor mij als rechtshandige tot nu toe zijn de aansluitingen, welke aan de rechterkant zitten. Vooral met de power is dat soms lastig.

[ Voor 3% gewijzigd door leenm op 25-01-2013 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1911
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 09:40
Heb ik gedaan, maar dat uitroepteken blijft helaas...
Vreemd

Haha opgelost...
Zelf de driver selecteren bij driver bijwerken is blijkbaar de oplossing... Daar denk je toch niet aan? :+

[ Voor 52% gewijzigd door Jasper1911 op 25-01-2013 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

EDIT; de Sweex aangeschaft, werkt perfect!

http://www.sweex.com/nl/a...vision/sound-cards/sc016/

[ Voor 140% gewijzigd door TommyGun op 30-01-2013 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Vinand schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 09:26:
[...]

Dat kun je als het goed is gewoon opsturen voor "reparatie"
Officieel is het volgens Sony nog steeds geen defect, maar 'as designed'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasmancini28
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:30
Even een vraagje,
Zat te overwegen om een topic te maken in het algemene notebook forum maar probeer het eerst nog even hier.
Ik zit met het volgende probleem. Ik heb een aardige iphone/ipod dock (logitech s715i) en die heb ik middels een bluetooth adaptertje draadloos gemaakt. Dat gaat prima en ik kan zo heel makkelijk vanaf mijn iphone muziek via bluetooth afspelen. Nu was mijn idee om dit ook vanaf mijn s13 (3e gen. ivy + windows 7) te gaan doen omdat die natuurlijk gewoon bluetooth heeft. Hij herkent de dock en connecten gaat ook. Via het bluetooth venster kun je ook kiezen voor de optie 'muziek afspelen'. Helaas speelt de muziek heel schokkerig af, zo langzaam dat je helemaal niet meer hoort dat het muziek is. :(
Nu heb ik begrepen dat windows 7 standaard geen A2DP ondersteund. Via verschillend fora heb ik vervolgens Bluesoleil geinstalleerd, (zowel met en zonder het verwijderen van de originele bluetooth driver) , en ook de Widcomm driver geinstalleerd ( zie dit topic http://forums.techguy.org...via-bluetooth-laptop.html) Allemaal zonder resultaat.
Met de widcomm driver en bleusoleil wordt mijn bluetooth apparaat uberhaupt niet herkent. Daarnaast gaat het om de s13 om een ingebrouwde intel wireless bluetooth die niet ondersteund zou worden door widcomm.

Voordat ik alsnog een aparte bluetooth adapter ga kopen is mijn vraag op jullie nog ideeen hebben hoe ik dit werkend kan krijgen. Mis ik iets? Hebben jullie ervaring met audio streamen via bluetooth?
Weten jullie evt. een bluetooth adapter waar goede ervaringen mee zijn met bluetooth streamen van audio?

Sorry voor het lange bericht maar ik kom er zelf niet meer uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Met mijn windows 8 vaio speel ik al het geluid prima af op een sennheiser bluetooth headset...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indiaan706
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:05
Ik heb mijn S15 ook binnen.

Nu Windows installeren op m'n bijgekochte SSD, maar weet nog niet echt hoe, heb in dit topic wel gelezen dat ik een ISO moet downloaden, maar waar en welke dan? Ik kom nog uit de tijd van cd'tje branden en de key zelf intypen, pff :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Weet er iemand waarom de zelfde laptop (pricewatch: Sony SVS1512V1ES) via de Sony site veel duurder is dan een losse laptop? Ik wilde graag de S15 in het zwart en die kan ik alleen via de Sony site vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nappie333
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-08 17:24
In de sony online store krijg je nog een softwarepakket erbij. Dit moet je wegdoen als je die niet wilt hebben. De s13 is nu heel goedkoop. Alleen vandaag zijn graphics en geheugen upgrades gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
nappie333 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 12:04:
In de sony online store krijg je nog een softwarepakket erbij. Dit moet je wegdoen als je die niet wilt hebben. De s13 is nu heel goedkoop. Alleen vandaag zijn graphics en geheugen upgrades gratis.
Oh bij de S15 is het t/m vandaag gratis blue-ray en geheugen alleen als het dat selecteer is het niet op voorraad..
Verder staat er naast dat softwarepakket ook Draadloos WAN aan, maar wat ik ook doe ik kom altijd ongeveer 150E duurder uit als ik pricewatch: Sony SVS1512V1ES samenstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nappie333
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-08 17:24
Als je in je omgeving een student kent, dan kan die het voor je bestellen. Scheelt je zo 150 euro met studentenkorting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
nappie333 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 17:15:
Als je in je omgeving een student kent, dan kan die het voor je bestellen. Scheelt je zo 150 euro met studentenkorting.
Zojuist naar wat kortingsbonnen gespeurd en na vele die niet werkten werkt deze wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Geachte klant,

Vanwege een systeemfout kan de commerciële naam SVS1512C5E worden weergegeven als SVS15112C5E op de sticker op de productverpakking.

Dit is gewoon een labelfout en heeft geen invloed op de productspecificaties, uw gewenste configuratie of de productgarantie.

Voor al uw vragen helpen wij u graag verder via customer.service.nl@shop.sony-europe.com

Met vriendelijke groeten,

Uw Sony Store, Online Team
Ter info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Het laatste stukje van mijn accu lijkt erg snel leeg te gaan. Ik keek een paar minuten geleden toen was het 23% en nu is het 11%... Is dit normaal of leest hij de accu gewoon niet helemaal uit? Ik had net wel een telefoon aangesloten waar ik naar aan het kopieren was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het met de fan in deze laptop? Gaat deze vaak aan (bijvoorbeeld onder het kijken van een 8GB 1080p film) en hoe luidruchtig is ie dan? Het gaat om de S 15".

Ik heb pas mijn nieuwe 17" Vaio E-serie doorverkocht omdat ik me stoorde aan de fan, die ging bij 4 browservensters al aan en was echt te luidruchtig voor mij. Bij mijn 13" Asus laptopje gaat de fan bijna niet aan en als ie aan gaat dan is het helemaal niet storend. Echt een heel groot verschil met de Vaio E.

Vandaar dus mijn vraag nog even voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 15:54:
Hoe zit het met de fan in deze laptop? Gaat deze vaak aan (bijvoorbeeld onder het kijken van een 8GB 1080p film) en hoe luidruchtig is ie dan? Het gaat om de S 15".

Ik heb pas mijn nieuwe 17" Vaio E-serie doorverkocht omdat ik me stoorde aan de fan, die ging bij 4 browservensters al aan en was echt te luidruchtig voor mij. Bij mijn 13" Asus laptopje gaat de fan bijna niet aan en als ie aan gaat dan is het helemaal niet storend. Echt een heel groot verschil met de Vaio E.

Vandaar dus mijn vraag nog even voor de zekerheid.
Je hebt daarvoor verschillende opties. Je kunt de prioriteit van de fan zelf helemaal inschakelen naar je wensen. Daar heb je 3 verschillende modussen voor. Ik had het dacht ik eerder uitgelegd.

edit:
Gevonden: Vinand in "[Ervaringen] Sony Vaio S series - Deel 1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je voor de info, dat klinkt goed allemaal! Misschien toch nog maar eens proberen met Sony dan. :)

//edit: De nieuwe 15" T serie http://www.engadget.com/2...14-on-their-way-to-japan/ is ook mooi zo te zien. En/of toch nog wachten tot juni op Haswell. Keuzes keuzes... :)

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2013 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Net de batterij van mijn Vaio 'getest'. In stamina mode met brightnes op ongeveer 1/3 en wifi aan haal ik 3 uur battrijduur met het afspelen van een SD tv serie op repeat. Dit in de 80% batterij spaarstand. Ik ben er tevreden mee :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag de HDD van mijn sony vaio SVS15 vervangen door een SSD, maar ben een complete noob. enkele vraagjes:
- Heeft iemand een tutorial? Heb al gezocht maar vind er niet onmiddellijk één (mss is het te eenvoudig?)
- Kan ik deze SSD gebruiken : http://www.amazon.de/gp/p...ie=UTF8&psc=1&s=computers
Heb ik nog extra materiaal nodig?
- Ik heb een win8 dvd, kan ik deze gebruiken met mijn productcode? En daarna de sony drivers installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 19:39:
Dank je voor de info, dat klinkt goed allemaal! Misschien toch nog maar eens proberen met Sony dan. :)

//edit: De nieuwe 15" T serie http://www.engadget.com/2...14-on-their-way-to-japan/ is ook mooi zo te zien. En/of toch nog wachten tot juni op Haswell. Keuzes keuzes... :)
De nieuwe T15 is brak... Het scherm is slecht (TN), hij is erg zwaar, (2.3kg), accuduur is matig (sony zegt 4,5 uren). en hij gaat duur zijn met ULV specs en zonder GPU... nope: S15 all the way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinand schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 00:36:
[...]
De nieuwe T15 is brak... Het scherm is slecht (TN), hij is erg zwaar, (2.3kg), accuduur is matig (sony zegt 4,5 uren). en hij gaat duur zijn met ULV specs en zonder GPU... nope: S15 all the way
Oh, okee, dat is dan duidelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 20:21
Vraagje omtrent garantie, als de S13 standaard met 320GB schijf zou bestellen en er zelf eentje van 750GB ingooit, heb je dan later problemen met garantie? Eventueel dat je die 320GB schijf zou bijhouden en er dan met problemen de 320GB schijf terug in stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Het valt me net op dat er bij mijn vaio s 13 een paar 'plekjes' zichtbaar zijn waar de pootjes op het scherm terechtkomen als de laptop dicht is. Hebben jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Sakke1994 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 15:02:
Vraagje omtrent garantie, als de S13 standaard met 320GB schijf zou bestellen en er zelf eentje van 750GB ingooit, heb je dan later problemen met garantie? Eventueel dat je die 320GB schijf zou bijhouden en er dan met problemen de 320GB schijf terug in stopt.
waarom zou je in hemelsnaam als je het verwisseld een hdd in stoppen. Doe het gelijk goed en zet er een SSD in... Dat zorgt voor een gigantische prestatieboost.

Tevens is het inderdaad te adviseren dat je de originele HDD bewaard en die er weer erin terug stopt als je de laptop wilt terugsturen voor de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakke1994
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 20:21
Vinand schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 18:25:
[...]

waarom zou je in hemelsnaam als je het verwisseld een hdd in stoppen. Doe het gelijk goed en zet er een SSD in... Dat zorgt voor een gigantische prestatieboost.

Tevens is het inderdaad te adviseren dat je de originele HDD bewaard en die er weer erin terug stopt als je de laptop wilt terugsturen voor de garantie.
Omdat ik meer heb aan opslag dan aan die snelheid, een 512GB SSD is niet echt betaalbaar (350 euro). Vergeleken met 70 euro voor een 750GB 7200RPM schijf.

Oké, top. Dan ga ik eens kijken wat ik ermee ga doen.
Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste