Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Mijn clean install is klaar en alles staat erop... Het enige dat niet wil werken is stamina en performance mode. Iemand tips? Ik lees dat het met de sony shared library te maken heeft, maar die heb ik gewoon geinstalleerd.....

Nvm hij doet het!

Ik zie alleen geen settings meer voor fan snelheden enzo in mijn VAIO controlcenter.
Het ligt eraan dat ik Vaio CPU Fan Diagnostics en Vaio Hardware Diagnostics mis, maar die zijn er nog niet voor windows 8 en de vaio s13 volgens mij?

Ik denk dat ik de hardeschijf er binnenkort nog eens in doe en dan een backup maak met de vaio software, zodat ik in vaio care de drivers kan herstellen. Hmm zelfs als ik met de oude schijf fan control herstel heb ik niet de optie in Vaio Control center...... Grmbl.

[ Voor 75% gewijzigd door Cobiwan op 15-12-2012 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 16:00
Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 17:21:
[...]

Je kan inderdaad bijvoorbeeld proberen de Nvidia drivers te installeren (niet de beta drivers maar de WHQL drivers 306.97). Als dit lukt begrijp ik niet waarom Nvidia claimt dat Sony GPU's in laptops niet ondersteund worden. Des te beter dat het wel lukt natuurlijk!
In dat geval werkt het prima. Ik heb gewoon de nieuwste drivers geïnstalleerd en dat werkt prima :)

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Maardiweb schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 16:55:
[...]

In dat geval werkt het prima. Ik heb gewoon de nieuwste drivers geïnstalleerd en dat werkt prima :)
Hier ook :).

Heeft iemand hier met een clean install naar Windows 8 (dus niet recovery) de hotkeys werkend gekregen (dus touchpad uit, extern beeldscherm enz.)? Ik heb de 'hotkeys' app van sony geinstalleerd, maar dit doet niets. Zelfs via het Vaio control center kan ik het touchpad niet uitzetten btw. Ik kan selecteren dat ie uit moet maar hij blijft vrolijk aan 8)7 ... Ook bij apparaatbeheer gaat die niet uit.

[ Voor 46% gewijzigd door Cobiwan op 16-12-2012 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Sj44k13 schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 17:42:
[...]

Hier ook :).

Heeft iemand hier met een clean install naar Windows 8 (dus niet recovery) de hotkeys werkend gekregen (dus touchpad uit, extern beeldscherm enz.)? Ik heb de 'hotkeys' app van sony geinstalleerd, maar dit doet niets. Zelfs via het Vaio control center kan ik het touchpad niet uitzetten btw. Ik kan selecteren dat ie uit moet maar hij blijft vrolijk aan 8)7 ... Ook bij apparaatbeheer gaat die niet uit.
Heb je ook Sony Shared Library geinstalleerd? Sony is erg vaag met haar drivers in elk geval ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
MensionXL schreef op zondag 16 december 2012 @ 20:44:
[...]

Heb je ook Sony Shared Library geinstalleerd? Sony is erg vaag met haar drivers in elk geval ;)
Ja die staat er gewoon op... Zal hem er voor de grap nog eens op zetten. Maar volgens mij heb ik zelfs dat al gedaan.

Edit: Nou ik heb nogmaals de sony shared library erop gezet, gevolgd door de hotkey utilities. De knoppen werken nog steeds niet. Dit is wel echt bagger ondersteuning van Sony...

Ik heb btw deze guide gebruikt: http://forum.notebookrevi...hread-46.html#post8627264 en dan uiteraard de drivers van mijn specifieke model gedownload: www.sony.nl/support/nl/product/SVS1312C5E/updates

Ik heb btw ISB utility uitstaan, want die zeurt over dat de batterij niet echt zou zijn.

[ Voor 47% gewijzigd door Cobiwan op 17-12-2012 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Sj44k13 schreef op maandag 17 december 2012 @ 09:51:
[...]

Ja die staat er gewoon op... Zal hem er voor de grap nog eens op zetten. Maar volgens mij heb ik zelfs dat al gedaan.

Edit: Nou ik heb nogmaals de sony shared library erop gezet, gevolgd door de hotkey utilities. De knoppen werken nog steeds niet. Dit is wel echt bagger ondersteuning van Sony...

Ik heb btw deze guide gebruikt: http://forum.notebookrevi...hread-46.html#post8627264 en dan uiteraard de drivers van mijn specifieke model gedownload: www.sony.nl/support/nl/product/SVS1312C5E/updates
Dus deze heb je erop gezet? Ik geef je helemaal gelijk dat het slecht uitgewerkt is door Sony, dit is één van de redenen geweest waarom ik mijn S13 heb teruggestuurd ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Nee deze: http://www.sony.nl/suppor...SOASSL-00270315-0082_6469. Jouwe is voor Windows 7...versie 5. nogwat. Degene die ik heb geprobeerd heb is 6.nogwat. Kan hem wel proberen overigens :P

Ik vind het gebrek aan de FN keys niet verschrikkelijk, maar het is een beetje een principe kwestie. Volume en brightness doen t gelukkig wel.
edit: met de windows 7 versie doet hij het ook niet.

HET IS GELUKT!!!!!!!! De oplossing is als volgt: ik had twee devices in apparaatbeheer die niet werden herkend. Deze heb ik bestudeerd en daardoor vond ik dat snya008 niet geinstalleerd was (sony wireless state) en sny5001 (de sony firmware extension parser). Heel raar, want ik heb die files meerdere malen gedraaid. Ik heb met universal extractor de installatiebestanden van deze drivers uitgepakt en vervolgens windows naar de inf geleid. Beide programma's installeerden, ik heb gereboot en nu werkt alles :D.

[ Voor 84% gewijzigd door Cobiwan op 17-12-2012 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NGDM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-08 20:26
NGDM schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 23:37:
Met mijn VAIO S1512 (met Windows 8 preinstalled) heb ik continu een minimum van ongeveer 10-20% processorgebruik.
Grootste verbruiker is System die rond de 10 verbruikt en meer.

Een vriend van me heeft een HP met Windows 8 maar die heeft gewoon 0-1% als standaard (zoals het zou moeten)

Iemand ervaring mee of gewoon een gedacht?

thx
Ik las dat dit aan de BIOS ligt.
Dat vorige BIOS dit niet hadden.

Kan ik de BIOS veranderen met mijn nieuwe VAIO?
Waar kan ik deze halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 23:18

Canis Lupus

Vosbot

Heeft iemand al een goede sleeve voor zijn S15 gevonden?
Had er gisteren een bij Bol.com besteld (voor 15.4 inch), maar die paste niet :)

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aproxx
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04 08:00
Deze zou beter passen.
Volgens de afmetingen alleszins toch. Heb hem een aantal dagen geleden besteld en dus thuis liggen, maar heb nog niet kunnen testen of hij ook daarwerkelijk past aangezien ik al even niet meer thuis ben geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NGDM
Ik heb de ICIDU voor 16" Notebooks. Past ruim maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triplecore
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:03
Zit er trouwens een aparte serial bij voor imagination studio 4? Bij een clean install op een ssd ben je 'm namelijk kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indiaan706
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:54
Ik zag op de website staan deze week gratis geheugenupgrade dus dacht mooi! Maar het is dus een gratis upgrade van 8 naar 12 GB dus je moet wel nog eerst 80€ betalen om van 4 naar 8GB te gaan :'). Dit is wel de meest nutteloze aanbieding tot nu toe volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Indiaan706 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 13:23:
Ik zag op de website staan deze week gratis geheugenupgrade dus dacht mooi! Maar het is dus een gratis upgrade van 8 naar 12 GB dus je moet wel nog eerst 80€ betalen om van 4 naar 8GB te gaan :'). Dit is wel de meest nutteloze aanbieding tot nu toe volgens mij.
Sowieso geen waar voor je geld. Geheugen is, evenals SSDs, superduur bij sony. Voor 30 euro heb je een stickje van 8GB om erbij te prikken en dat haal je bij Sony van zijn lang zal ze leven niet :P

Ben blij dat ik mijn S13 (die overigens echt helemaal top is :) ) heb gekocht met gratis GF 640 GPU :)

Tip trouwens: Ik erger me kapot aan die 'beep' die je krijgt bij het veranderen van je geluid/brightness. Zeker met oortjes in en een volume van meer dan 4 streepjes zit het al tegen de pijngrens aan. Even het bestand pi.wav in één van de mappen onder Program files(x86)/Sony/ (sorry zit nu op mn desktop en ben te lui om de juiste map op te zoeken) hernoemen en voila :) Ik heb zelf één van de andere geluidjes in die map hernoemd naar pi.wav :) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Maardiweb schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 20:13:
[...]

Tip trouwens: Ik erger me kapot aan die 'beep' die je krijgt bij het veranderen van je geluid/brightness. Zeker met oortjes in en een volume van meer dan 4 streepjes zit het al tegen de pijngrens aan. Even het bestand pi.wav in één van de mappen onder Program files(x86)/Sony/ (sorry zit nu op mn desktop en ben te lui om de juiste map op te zoeken) hernoemen en voila :) Ik heb zelf één van de andere geluidjes in die map hernoemd naar pi.wav :) 8)
GENIAAL! Wat ben jij een baas zeg dat je dat uitgevogeld heb... Ga ik nu direct doen bij me Vaio Z. :9

Trouwens, het word eens tijd dat de openings post een flinke update krijgt!

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinand schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 21:05:
[...]

GENIAAL! Wat ben jij een baas zeg dat je dat uitgevogeld heb... Ga ik nu direct doen bij me Vaio Z. :9

Deze info is al tijden bekend hoor.
In deze thread wordt zo nu en dan ook gerefereerd naar forum.notebookreview.com/sony/ site. Hier is echt heel erg veel te vinden. Veel detail info oa de SATA-2/3, 'Orangegate' (onzuiver rood bij 15") en andere issues/weetjes komen hier vandaan.

Kijk vooral ook in de 'Owners Lounge' van je specifieke series.
De TS van de S-serie probeert ook de 1e pagina altijd up to date te houden met info die in die grote thread lopend is.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2012 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Hebben jullie ook dat je het keyboard een klein beetje kan indrukken in het midden? Het is niet storend, maar viel me op. Verder typt het toetsenbord zalig :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:25

Sick Nick

Drop the top!

Moet je voor de grap eens op een toetsenbord van HP/Acer/Samsung drukken met dezelfde kracht, dan zit je bijna door het chassis heen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Heeft te maken met de optische drive die vlak onder het toetsenbord zit. Het schijnt dat dit verholpen wordt als je deze vervangt met een HDD-caddy.

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Ik heb inmiddels mijn SSD binnen (Samsung 830 128 GB - met USB-SATA adapter) en zit nu te puzzelen hoe ik mijn werkende Windows 8 installatie op een goede manier kan overzetten.
Meegeleverde Ghost 15 werkt niet onder Windows 8.

Opties:
- Beide schijven in een andere bak (Win 7) hangen en daar migreren
- Andere software

Bijkomende vraag: blijft de recovery partitie in tact? Ik heb wel 6 DVDs herstelmedia gemaakt, maar vind het wel prettig als dit blijft werken.
Iets anders waar ik nog aan moet denken? Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Canis Lupus schreef op woensdag 19 december 2012 @ 17:31:
Bijkomende vraag: blijft de recovery partitie in tact? Ik heb wel 6 DVDs herstelmedia gemaakt, maar vind het wel prettig als dit blijft werken.
Als je de hardeschijf niet voor iets anders kan gebruiken kan je hem ook gewoon in een externe behuizing stoppen en gebruiken als recovery drive. Bij mij herkende Vaio Vare hem iig gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7samurai
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 02:13
Canis Lupus schreef op woensdag 19 december 2012 @ 17:31:
Ik heb inmiddels mijn SSD binnen (Samsung 830 128 GB - met USB-SATA adapter) en zit nu te puzzelen hoe ik mijn werkende Windows 8 installatie op een goede manier kan overzetten.
Meegeleverde Ghost 15 werkt niet onder Windows 8.

Opties:
- Beide schijven in een andere bak (Win 7) hangen en daar migreren
- Andere software

navond. assist indrukken, kan je de herstel dvd's invoeren, zet ie alles terug, ook de herstelpartitie. Kun je dan alle shit verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

7samurai schreef op woensdag 19 december 2012 @ 20:22:
[...]
navond. assist indrukken, kan je de herstel dvd's invoeren, zet ie alles terug, ook de herstelpartitie. Kun je dan alle shit verwijderen.
Ik had al redelijk wat software geïnstalleerd, dus had liever gecloond, maar dat geeft toch wat problemen.
De oplossing hierboven lijkt de beste, morgen maar even proberen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Canis Lupus op 19-12-2012 22:45 ]

• paulvk
  • Laatst online: 30-04 22:02
Maardiweb schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 20:13:
[...]

Sowieso geen waar voor je geld. Geheugen is, evenals SSDs, superduur bij sony. Voor 30 euro heb je een stickje van 8GB om erbij te prikken en dat haal je bij Sony van zijn lang zal ze leven niet :P

Ben blij dat ik mijn S13 (die overigens echt helemaal top is :) ) heb gekocht met gratis GF 640 GPU :)

Thanks! :)

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Herkent iemand error 802 tijdens de Recovery mode? Ik moet nog contact met Sony opnemen maar kon er niets over vinden.
Situatie: nieuwe SSD van 128GB op plek HDD gezet en recovery vanaf DVD's draaien. Al direct bij het formatteren krijg in error 802.

Update: Het direct starten van de recovery vanaf DVD (i.p.v. via BIOS) lijkt beter te gaan.

[ Voor 16% gewijzigd door Canis Lupus op 20-12-2012 10:44 . Reden: Opstarten van DVD ]

• Maardiweb
Vinand schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 21:05:
[...]

Wut? Kan ik de grote Vinand nu iets leren? :+ 8) :D

edit: Had de tip idd zelf gevonden op notebookreview want ik ben er naar gaan googlen. Ging over een andere VAIO en dat bestandje stond daar ook in een andere map, maar beetje zoeken en je vindt hem zo :)

[ Voor 22% gewijzigd door Maardiweb op 20-12-2012 10:45 ]

• Vinand
Maardiweb schreef op donderdag 20 december 2012 @ 10:44:
[...]

Wut? Kan ik de grote Vinand nu iets leren? :+ 8) :D

edit: Had de tip idd zelf gevonden op notebookreview want ik ben er naar gaan googlen. Ging over een andere VAIO en dat bestandje stond daar ook in een andere map, maar beetje zoeken en je vindt hem zo :)
hahaha, zo groot ben ik nou ook weer niet. :9

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-08 14:38
Ik ben eindelijk van plan de Sony Vaio S15 te gaan halen! Het heeft even geduurd voordat ik een keus kon maken maar het is eindelijk zo ver. Nu ga ik zelf gelijk nog een SSD en 8GB ram geheugen erin zetten. Ook al heb ik heel erg veel gelezen over deze laptop wil ik toch nog even voor de zekerheid vragen of dit gaat werken.

De SSD: pricewatch: Samsung 830 series 256GB
RAM geheugen: 8GB stick DDR3-1600 SODIMM pricewatch: Corsair SCMSO8GX3M1A1600C11

Dit gaat gewoon passen toch? Ik moet dan alleen nog een caddy waarmee ik de HDD die in mijn laptop zit kan verplaatsen naar de ODD. Ik heb gelezen dat dit een 9.5mm model moet zijn, klopt dat? Ik heb er hier een gevonden, zou die goed zijn? http://www.ebay.com/itm/S...ddies&hash=item43ae1023c0

Helaas geen goede aanbieding van de Sony nu, maar anders blijf ik wachten en uitstellen!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

disweb schreef op donderdag 20 december 2012 @ 11:28:
Ik ben eindelijk van plan de Sony Vaio S15 te gaan halen! Het heeft even geduurd voordat ik een keus kon maken maar het is eindelijk zo ver. Nu ga ik zelf gelijk nog een SSD en 8GB ram geheugen erin zetten. Ook al heb ik heel erg veel gelezen over deze laptop wil ik toch nog even voor de zekerheid vragen of dit gaat werken.

De SSD: pricewatch: Samsung 830 series 256GB
RAM geheugen: 8GB stick DDR3-1600 SODIMM pricewatch: Corsair SCMSO8GX3M1A1600C11

Dit gaat gewoon passen toch? Ik moet dan alleen nog een caddy waarmee ik de HDD die in mijn laptop zit kan verplaatsen naar de ODD. Ik heb gelezen dat dit een 9.5mm model moet zijn, klopt dat? Ik heb er hier een gevonden, zou die goed zijn? http://www.ebay.com/itm/S...ddies&hash=item43ae1023c0

Helaas geen goede aanbieding van de Sony nu, maar anders blijf ik wachten en uitstellen!
Ziet er prima uit, ook de caddy. Als tip wil ik je meegeven dat je kunt overwegen de retailversie bij een webshop te kopen. Heeft de i5, maar ook de Geforce 1GB voor een paar tientjes minder dan je bij Sony krijgt.

• disweb
Canis Lupus schreef op donderdag 20 december 2012 @ 11:56:
[...]
Ziet er prima uit, ook de caddy. Als tip wil ik je meegeven dat je kunt overwegen de retailversie bij een webshop te kopen. Heeft de i5, maar ook de Geforce 1GB voor een paar tientjes minder dan je bij Sony krijgt.
Oke fijn, dan kan ik het gaan aanschaffen! Nou ik krijg 10% studentenkorting, plus ik heb sowieso de i7 nodig. Volgens mij is er niet echt een configuratie bij een webshop te vinden die de i7 heeft en maar 4GB ram en 500HD?

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

disweb schreef op donderdag 20 december 2012 @ 12:17:
Oke fijn, dan kan ik het gaan aanschaffen! Nou ik krijg 10% studentenkorting, plus ik heb sowieso de i7 nodig. Volgens mij is er niet echt een configuratie bij een webshop te vinden die de i7 heeft en maar 4GB ram en 500HD?
Klopt. Retailversie is i5 3210M, 6GB, 640GB HDD en Geforce 640M LE 1GB.

Verwijderd

Past prima, maar je kan een snelheid lager uitkiezen :)
Let wel: ik praat over de 13" hier, maar volgens mij delen ze dezelfde vastgesoldeerde geheugen. En deze draait op 1333Mhz. Ook al prik je er sneller geheugen bij, de langzaamste snelheid wordt gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2012 @ 19:13:
[...]
Past prima, maar je kan een snelheid lager uitkiezen :)
Let wel: ik praat over de 13" hier, maar volgens mij delen ze dezelfde vastgesoldeerde geheugen. En deze draait op 1333Mhz. Ook al prik je er sneller geheugen bij, de langzaamste snelheid wordt gekozen.
Klopt. Ik heb deze werkt prima en ook nog eens op 1.35V :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
Too late! :) Hij is gisteren al besteld, geheugen komt vandaag al binnen als het goed is. Ach dat zal in accuduur niet veel schelen en qua prijs nou ook niet echt ;) Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

disweb schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 10:49:
Too late! :) Hij is gisteren al besteld, geheugen komt vandaag al binnen als het goed is. Ach dat zal in accuduur niet veel schelen en qua prijs nou ook niet echt ;) Bedankt!
Low power memory en verschil in accu tijd?
Misschien een paar seconden :D
(in verhouding tov van SSD/HDD en vooral scherm is het niets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 10:53:
[...]

Low power memory en verschil in accu tijd?
Misschien een paar seconden :D
(in verhouding tov van SSD/HDD en vooral scherm is het niets)
Precies haha! Heb nu 35 euro betaald voor een 8GB reepje en heb straks 12GB ram geheugen. Niks te klagen dus :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

disweb schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 10:55:
[...]

Precies haha! Heb nu 35 euro betaald voor een 8GB reepje en heb straks 12GB ram geheugen. Niks te klagen dus :9~
Welkom bij de club :)
Ikzelf heb de 13" premium ook met die Samsung en 12 GB in totaal.

Suggestie:
Je zou e.g. RAMDISK (van firma Dataram) kunnen installeren (is gratis tot 4 GB). En dit instellen als je TEMP omgeving.
Ikzelf gebruik het oa voor mijn software build omgeving (en dan gaat het RAP !!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezz
  • Laatst online: 19-09 00:00
Als je een vaio s koopt met 4 GB geheugen steekt die maar in 1 slot of hoe zit het ? Dus kan je gewoon een 8 GB latje bijsteeken in het andere slot en kom je aan 12 GB ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagizmo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-08 08:26
Ik zit met een vraag m.b.t. mijn SVS15. Ik heb de laptop nu een paar dagen en wil graag een d- partitie aanmaken. Als ik naar schijfbeheer ga, zie ik een aantal partities. Ik weet niet wat er op welke partitie staat.
Fact is dat ik nu mijn c-schijf niet kan verkleinen om een d-partitie aan te maken. Immers, je kunt geen 5 partities aanmaken. Hoe kan ik nu een partitie aanmaken? Staat er tussen deze partities ook iets zónder inhoud, dus een lege partitie? Ik heb geen idee hoe ik dat kan controleren.

Iemand tips om een d-partitie aan te maken?

Zie printscreen:
Afbeeldingslocatie: http://img90.imageshack.us/img90/3603/schijfbeheer.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 13:17

TommyGun

Stik er maar in!

Ik overweeg om de Sony VAIO SV-S1512C5E aan te schaffen, maar ik twijfel nog.

Qua laptop wil ik een i7 met 8GB ram, 2GB vga en SSD maar dan wordt 'ie bij Sony wel heel erg prijzig. Ik zie dat jullie zelf wat upgrades uitvoeren (geheugen en harddisk) maar ik rommel liever niet met de garantie. Wat is wijsheid? Bedankt!

EDIT; in de configurator is de 128GB SSD niet eens mogelijk met meer dan 6GB ram. En 256GB SSD is al direct +500 euro. Tot en met 24/12 is de upgrade van 8GB naar 12GB gratis: dus wellicht is het meest verstandige: 12GB ram, 500GB SATA en dan later een SSD bijplaatsen/vervangen (vervalt de huidige disk of optical drive?).

[ Voor 156% gewijzigd door TommyGun op 23-12-2012 01:08 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Je kan gewoon het geheugen en de harddisk vervangen zonder dat de garantie vervalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagizmo
Weet iemand hoe het werkt met herstelmedia (voor de svs15). In navolging van mijn vorige post, blijkt nu met schijfbeheer bij het verkleinen van de c-partitie, de hele schijf door elkaar te zijn gehusseld. Foutje in schijfbeheer dus.

Mijn laptop boot nu niet meer en ik kom ook niet meer in het menu om te herstellen via de herstelpartitie. Die partitie is overigens ook verdwenen met t verkleinen van de c-partitie.

Wie weet wat je krijgt bij Sony als je vraagt om herstelmedia? Ik heb namelijk geen herstelmedia gemaakt. Krijg je via Sony een kale Windows-herstelschijf of krijg je dusdanige herstelmedia dat je laptop weer als nieuw is, als ware hij uit de fabriek komt. Dus dat de herstelmedia de schijf opnieuw indeelt en voorziet van een herstelpartitie, de partities die ik hier even voor al heb gepost mbhv printscreen en alle Sony bloatware en relevante programma's opnieuw installeert?

Kan morgen Sony pas bellen, maar ik vrees dat Sony enkel een kale restore OS-dvd kan leveren die de c-partitie herstelt en ik dus permanent mijn originele fabriekssetup, inclusief herstelpartitie kwijt ben geraakt.

[ Voor 8% gewijzigd door dagizmo op 23-12-2012 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Ernemmer schreef op zondag 23 december 2012 @ 11:05:
Je kan gewoon het geheugen en de harddisk vervangen zonder dat de garantie vervalt.
Maar dan moet je wel de orginele RAM + HDD bewaren en terug zetten als je hem wilt opsturen voor de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Ernemmer schreef op zondag 23 december 2012 @ 11:05:
Maar SSD plaatsen gaat dus ten koste van de originele disk? Er is geen extra bay of mogelijkheid tot opofferen van de ODD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezz
TommyGun schreef op zondag 23 december 2012 @ 13:52:
[...]

Maar SSD plaatsen gaat dus ten koste van de originele disk? Er is geen extra bay of mogelijkheid tot opofferen van de ODD?
Jawel je kan je ODD vervangen door een case war een hdd inpast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Mooi, bedankt!

Dan wordt het wel erg verleidelijk om te gaan bestellen...

[ Voor 46% gewijzigd door TommyGun op 23-12-2012 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Wat kan de Sony Vaio s13 toch stil zijn in idle mode (stamina) en loeien onder load (speed mode) tijdens een spelletje! Mijn cpu werd net tijdens RA3 max 76 (de eerste core, tweede was 72c) graden volgens realtemp, maar ik lees dat de absolute max 105 graden is. Hij werd overigens niet zo zwaar benut, ik denk dat er warmte van de geforce langs werd geblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagizmo
7samurai schreef op woensdag 19 december 2012 @ 20:22:
[...]

Herstellen de herstel dvd's ook de herstelpartitie? Ik heb helaas geen hersteldvd's gemaakt en heb geen herstelpartitie meer. Zou het dan zo zijn dat eventueel bij Sony bestelde hersteldvd's, ook je herstelpartitie weer aanmaakt? Paar posts eerder heb ik mijn probleem al uitgelegd. Helaas iets fout gegaan met diskmanagement met t verkleinen van de c-partitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Besteld :)

Sony Vaio S15 (SV-S1512C) Zilver
Intel®Core(TM)i7-3632QM,2,2GHz
Windows 8
500 GB Serieel ATA (7200 rpm)
12 GB 1333 MHz DDR3L-SDRAM
DVD-station
39,5cm LED, 1920x1080+camera
NVIDIA® GeForce® GT 640M LE 2GB
1.304,10 € Incl. BTW en studentenkorting.

De ODD ga ik dus vervangen door een SSD maar het is veel goedkoper dat nadien te doen.

Wachten tot januari :'(

[ Voor 3% gewijzigd door TommyGun op 23-12-2012 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Sj44k13 schreef op zondag 23 december 2012 @ 14:25:
Wat kan de Sony Vaio s13 toch stil zijn in idle mode (stamina) en loeien onder load (speed mode) tijdens een spelletje! Mijn cpu werd net tijdens RA3 max 76 (de eerste core, tweede was 72c) graden volgens realtemp, maar ik lees dat de absolute max 105 graden is. Hij werd overigens niet zo zwaar benut, ik denk dat er warmte van de geforce langs werd geblazen.
Je kan hem ook stil krijgen onder load en stil onder stamina:
Dan krijg je wel throttling onder de max load.

Om dat te doen ----> Vaio Control Center --> Battery setting --> Fans priority to silence mode (of zoiets, type dit nu op mijn alienware, dus kan het niet checken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan nergens een duidelijke en/of betrouwbare review vinden over het premium scherm van de vaio s13. Is het goed, is het slecht? Wat zijn de zwartwaarden, contrast, maximale helderheid, ...? Kan iemand mij hier meer info over geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Verwijderd schreef op maandag 24 december 2012 @ 17:46:
Ik kan nergens een duidelijke en/of betrouwbare review vinden over het premium scherm van de vaio s13. Is het goed, is het slecht? Wat zijn de zwartwaarden, contrast, maximale helderheid, ...? Kan iemand mij hier meer info over geven?
1 woord: crap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Foutje 8)

[ Voor 97% gewijzigd door MensionXL op 24-12-2012 21:52 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 december 2012 @ 17:46:
Ik vind het een netjes scherm. Natuurlijk is er beter, maar het scherm is goed leesbaar, ook als je licht achter je hebt. Ik heb er een paar dagen 8 uur achter gezeten en ben niet duf geworden en heb geen hoofdpijn gekregen. Ik vin de kleuren prima en vind vooral de hoge resolutie handig. Het contrast zou iets hoger mogen zijn en de kijkhoeken kunnen ook beter, maar als je gewoon zit heb je daar geen last van. Ik merk het vooral als ik even opsta en van boven naar de laptop kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Sj44k13 schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 01:37:
[...]

Ik vind het een netjes scherm. Natuurlijk is er beter, maar het scherm is goed leesbaar, ook als je licht achter je hebt. Ik heb er een paar dagen 8 uur achter gezeten en ben niet duf geworden en heb geen hoofdpijn gekregen. Ik vin de kleuren prima en vind vooral de hoge resolutie handig. Het contrast zou iets hoger mogen zijn en de kijkhoeken kunnen ook beter, maar als je gewoon zit heb je daar geen last van. Ik merk het vooral als ik even opsta en van boven naar de laptop kijk.
Sorry hoor maar hier ga ik toch wel even een rectificatie op geven want je laat het nu toch wel anders overkomen dan het in verhouding met zijn directe alternatieven daadwerkelijk is. Hoe goed ik de S13 series vind, de S13 hebben over het algemeen maar last van 1 grote nadeel en dat is het scherm. die is gewoon net zoals de gross van de markt behoorlijk slecht en onacceptabel voor zijn hoge prijs:

- Screen indoor effect
- Lage contrast
- matige gamut
- Erg slecht kijkhoeken (tn)

Enigste positieve is het feit dat er een 900p resolutie beschikbaar is. Het scherm maakt zijn "premium" branding helemaal niet waar. De S13 heeft hele andere redenen en sterke punten om naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Laten we zeggen dat het premium scherm zn geld gewoon niet waard is toch? Ik heb ook een S13, zonder premium scherm omdat me dat hier werd afgeraden. Het is gewoon zonde om best wat geld uit te geven aan iets wat zijn naam niet waarmaakt. Ik vind mijn scherm prima voor de doeleinden waarvoor ik mijn laptop gebruik, maar moet inderdaad zeggen dat ik wel vaak vind dat het scherm een laag contrast heeft en dat ik hem wel erg fel moet laten branden om lekker te kunnen lezen/film kijken.
Zijn daar overigens geen softwarematige tweaks voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Maardiweb schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 09:48:
Laten we zeggen dat het premium scherm zn geld gewoon niet waard is toch? Ik heb ook een S13, zonder premium scherm omdat me dat hier werd afgeraden. Het is gewoon zonde om best wat geld uit te geven aan iets wat zijn naam niet waarmaakt. Ik vind mijn scherm prima voor de doeleinden waarvoor ik mijn laptop gebruik, maar moet inderdaad zeggen dat ik wel vaak vind dat het scherm een laag contrast heeft en dat ik hem wel erg fel moet laten branden om lekker te kunnen lezen/film kijken.
Zijn daar overigens geen softwarematige tweaks voor?
Het verschil tussen 1366x768 en 1600x900 is het zeker wel waard hoor. Ik vind overigens dat het scherm juist wel heel licht is. Ik gebruik het altijd in een van de minst lichte standen, omdat ik hem anders te licht vind :). Hij gaat alleen lichter als er een lichtbron achter mij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidR
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-02-2021
Kopen jullie wel eens bij de sony outlet? Zie daar de s15 staan voor 850. Alleen met 4gb en windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

In navolging van dagizmo, wil ik mijn herstelpartitie verwijderen en mijn C: partitie vervolgens vergroten.
Ik heb alles nu middels herstel DVD's op een 128GB SSD staan, maar het is wat zonde om van de 128GB 36 voor herstelmedia te laten staan.

Heeft iemand hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NGDM
Ik heb dit onlangs gedaan. Dit heb ik gehaald uit een andere bron op internet:
Step 1.
Burn Recovery Media. Type "Recovery Media" (without quotation marks) into search in the Start Menu. Open the application, and follow the instructions.

Step 2.
Open the Diskpart application by either typing in "Diskpart" (without the quotation marks) into the search, or type "Diskpart.exe" into Run by pressing the Windows key + R.

Step 3.
Now with Diskpart open, you must enter the following command lines:

I. Type "list disk" without the quotation marks and press enter.

II. Type in "select disk 0" and press enter.

III. Then type in "list partition" and press enter.

IV. Then type in "select partition x" x=the recovery partition you wish to delete (i believe it's 1, i dont recall) replace x with the recovery partition number and press enter.

V. Then finally type in "delete partition override" and press enter
Daarna ga je naar Configuratiescherm > Systeem en beveiliging; onder Systeembeheer klik je op Partities op harde schijf maken en formatteren.

Daar zie je al je schijven.
Op je SSD schijf staat nu normaal gezien een partitie zonder benaming (vaak de laatste).
Dat is de verwijderde Herstelpartitie.
Nu rechtsklik je op de partitie "In orde(Opstarten, Wisselbestand...)" en op Volume uitbreiden.

Vervolgens moet je gewoon de juiste partitie kiezen om toe te voegen en je bent klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

NGDM schreef op woensdag 26 december 2012 @ 10:07:
Ik heb dit onlangs gedaan. Dit heb ik gehaald uit een andere bron op internet:
[...]
Vervolgens moet je gewoon de juiste partitie kiezen om toe te voegen en je bent klaar.
Ik kan bevestigen dat dit prima werkt, bedankt voor de tip, ben weer 36GB aan opslagruimte rijker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NGDM
Blij om dat te horen.
Zeker als je een SSD gebruikt is 36GB echt een groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezz
<

[ Voor 100% gewijzigd door Breezz op 27-12-2012 02:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NGDM
Volgens mij betaal je voor deze online snel al rond de 1300€ of niet?
Dan heb je inderdaad wel iets moois gemist :P

Als je inderdaad krap bij kas zit of dat je het je gewoon niet kan permiteren zou ik inderdaad wel wachten.
Ga desnoods even langs bij de outlet en vraag hen dat ze je contacteren zodra er een nieuwe interessante aanbieding is of wanneer de volgende in zicht is?

Anders zou ik gewoon voor de online aankoop gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe het maar even hier aangezien ik geen andere plek weet. Heb zelf sinsds 9 maanden de Sony Vaio VPC-F23P1E in bezit die ik sindskort vaak aan 2 monitoren hang middels VGA en HDMI. Maar ik wil natuurlijk ook het normale scherm gebruiken maar deze vertoont kuren.

Heel vervelende waarvan echt het bloed onder mn nagels stroomt. De helderheid fluctueert van 100% naar het laagste en dat duurt dan ong. 5 seconden en herhaalt zich telkens, behalve als ik de helderheid op 100% zet. Dit is vooral 's nachts zeer hinderlijk aangezien ik hem dan op 10% wil hebben maar hij dan steeds opspringt naar 100% en daalt.
Ook als ik tussen de helderheden wil switchen springt hij steeds even omhoog naar 100% en dan een streepje lager en weer naar 100%. Wat kan ik hieraan doen?

Heb een provisorisch filmpje proberen te maken en hoop het iets duidelijker te maken.
[Video: http://s361.photobucket.com/albums/oo58/the360box/?action=view&current=MOV_0009.mp4]
http://s361.photobucket.c...view&current=MOV_0009.mp4

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2012 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 23:49:
Ik doe het maar even hier aangezien ik geen andere plek weet. Heb zelf sinsds 9 maanden de Sony Vaio VPC-F23P1E in bezit die ik sindskort vaak aan 2 monitoren hang middels VGA en HDMI. Maar ik wil natuurlijk ook het normale scherm gebruiken maar deze vertoont kuren.

Heel vervelende waarvan echt het bloed onder mn nagels stroomt. De helderheid fluctueert van 100% naar het laagste en dat duurt dan ong. 5 seconden en herhaalt zich telkens, behalve als ik de helderheid op 100% zet. Dit is vooral 's nachts zeer hinderlijk aangezien ik hem dan op 10% wil hebben maar hij dan steeds opspringt naar 100% en daalt.
Ook als ik tussen de helderheden wil switchen springt hij steeds even omhoog naar 100% en dan een streepje lager en weer naar 100%. Wat kan ik hieraan doen?

Heb een provisorisch filmpje proberen te maken en hoop het iets duidelijker te maken.
[video]
http://s361.photobucket.c...view&current=MOV_0009.mp4
Dat is inderdaad een stront vervelend probleem wat je hebt..
Het kunnen de volgende dingen zijn:
1. Drivers... GPU drivers updaten en alle andere zooi drivers effe een update geven
2. Licht sensor op de laptop loopt te kutten. Deze kun je uitschakelen in de Vaio Control Center (kopje: weergave/display: Automatische helderheid). Ik vind het ook de meest lompe functie die ooit bedacht is voor een laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Uw VAIO wordt op dit moment samengesteld aan de hand van uw persoonlijke wensen.

Uw VAIO-bestelling zal naar verwachting tussen 07.01.2013 en 12.01.2013 worden verzonden. U ontvangt een e-mail
wanneer uw bestelling vanuit onze fabriek is verzonden.
:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinand schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 02:11:
[...]

Dat is inderdaad een stront vervelend probleem wat je hebt..
Het kunnen de volgende dingen zijn:
1. Drivers... GPU drivers updaten en alle andere zooi drivers effe een update geven
2. Licht sensor op de laptop loopt te kutten. Deze kun je uitschakelen in de Vaio Control Center (kopje: weergave/display: Automatische helderheid). Ik vind het ook de meest lompe functie die ooit bedacht is voor een laptop.
Super bedankt voor de snelle reactie en het lijkt te werken :o Of beter, het werkt, als ik schakel tussen de helderheden springt hij niet tussentijds meer naar 100% en dan naar het juiste streepje. Vloeiend! _/-\o_
En er zit volgens mij ook boven mn toetsenbord een kleine sensor die ook voor me toetsenbord is zodat die dan aangaat, verlciht, maar of die dan ook voor het scherm is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 15:39:
[...]

Super bedankt voor de snelle reactie en het lijkt te werken :o Of beter, het werkt, als ik schakel tussen de helderheden springt hij niet tussentijds meer naar 100% en dan naar het juiste streepje. Vloeiend! _/-\o_
En er zit volgens mij ook boven mn toetsenbord een kleine sensor die ook voor me toetsenbord is zodat die dan aangaat, verlciht, maar of die dan ook voor het scherm is?
Die sensor is inderdaad ook voor de keyboard lighting... Alhoewel je de keyboard lighting ook onafhankelijk kunt maken. Dit kan je wederom in die vaio control center configureren. (handig he die programma :9 )
Dat moet je uit me hoofd gezegt moeten kunnen configureren in de tabblad: toetsenbord. Daar kun je de laptop ook forceren om altijd de toetsenbord verlichting aan te houden. Echt veel stroom kost dat namelijk helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinand schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 16:34:
[...]

Die sensor is inderdaad ook voor de keyboard lighting... Alhoewel je de keyboard lighting ook onafhankelijk kunt maken. Dit kan je wederom in die vaio control center configureren. (handig he die programma :9 )
Dat moet je uit me hoofd gezegt moeten kunnen configureren in de tabblad: toetsenbord. Daar kun je de laptop ook forceren om altijd de toetsenbord verlichting aan te houden. Echt veel stroom kost dat namelijk helemaal niet.
Nee klopt, ik kende Vaio Control voor het toetsenbord opzich al. Vond het wel handig als hij soms altijd aan stond i.p.v. dat je het weer moest activeren als je wilde type :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 16:45:
[...]

Welkom bij de club :)
Ikzelf heb de 13" premium ook met die Samsung en 12 GB in totaal.

Suggestie:
Je zou e.g. RAMDISK (van firma Dataram) kunnen installeren (is gratis tot 4 GB). En dit instellen als je TEMP omgeving.
Ikzelf gebruik het oa voor mijn software build omgeving (en dan gaat het RAP !!)
Thanks! Ik wacht nog steeds tot hij binnen komt, via tnt is dat 1 januari (dat zal wel de tweede worden neem ik aan ;)) Ben benieuwd! Waarvoor gebruikt windows de TEMP omgeving? Ik heb namelijk al een SSD straks waar het op staat dus betwijfel of dat dan nog veel zin heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

disweb schreef op zondag 30 december 2012 @ 16:16:
[...]Waarvoor gebruikt windows de TEMP omgeving? Ik heb namelijk al een SSD straks waar het op staat dus betwijfel of dat dan nog veel zin heeft!
Voor alle tijdelijke bestanden ;) Dus bv. in/uitpakken zipjes, installatiebestanden. Andere voordelen: je browser cache er neerzetten (Firefox / Chrome). Hier een artikel met howto en meer voordelen.
Ik heb zelf een 2GB Ramdisk en dus nog 10GB over.

[ Voor 4% gewijzigd door Canis Lupus op 31-12-2012 13:34 . Reden: Eigen ramdisk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
Canis Lupus schreef op maandag 31 december 2012 @ 13:34:
[...]

Voor alle tijdelijke bestanden ;) Dus bv. in/uitpakken zipjes, installatiebestanden. Andere voordelen: je browser cache er neerzetten (Firefox / Chrome). Hier een artikel met howto en meer voordelen.
Ik heb zelf een 2GB Ramdisk en dus nog 10GB over.
Klinkt goed! Ik zal het eens gaan proberen. Eerst maar eens een cleane windows 8 installatie erop zetten en een hele lading aan apps overzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Ik keek net bij apparaatbeheer en zie dat daar onder Intel WiUSB een apparaat staat met een uitroepteken. Het betreft de USB-IF xHCI USB Host Controller. Heeft iemand enig idee wat dit doet en hoe ik goede drivers kan vinden voor deze controller? Windows zegt: Dit apparaat werkt niet goed omdat Windows de voor dit apparaat benodigde stuurprogramma's niet kan laden.

Er is echter gewoon een stuurprogramma geïnstalleerd van Intel (1.0.20.12466). Weet iemand een oplossing hiervoor? Mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek ik zoek.. het type paneel wat in de S1512 zit.

Voor de S1512 had je alleen IPS panelen met baggere AG coating (de dreamcolor schermen) of orangegate. Maar beiden punten zijn nu opgelost. Hoogste tijd om mijn laptopje te upgraden met een IPS scherm. Probleem: het dreamcolor scherm bevat een eDP port, en dat past niet. De S1512 bevat een onbekend paneel. Een onbekend paneel kan je niet googlen, dus moet ik er eerst achter komen welk paneel er precies in zit.

Optie 1: Download monitor asset manager, en hoop dat dit de eerste sony laptop is met een kloppend EDID. Bij alle andere sony's die ik ken hebben ze die mogelijkheid geblokkeerd...

Optie 2: schroef het scherm open en kijk welke sticker er achterop staat. Volgens mij kost dat aardig wat moeite bij dit model. Bij mijn latitude ben je letterlijk 2 minuten bezig om het scherm er uit te schroeven, maar bij de S15 ziet het er niet uit alsof je de bezels er af kan peuteren en het scherm er direct uit kan trekken.

Edit: gevonden mbv anandtech. Zie Verwijderd in "[Oproep] Screenies MonitorAssetManager voor panelDB laptops".

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2013 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterk123
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 19:05
Gister mijn S15 ontvangen, direct de originele HDD vervangen voor de samsung SSD en de Bluray drive voor een 1TB HDD.

Eerst windows 7 geïnstalleerd (dit wou alleen door bios mode op 'classic' te zetten) en vervolgens windows 8 upgrade uitgevoerd.

Echter als ik nu de bios mode terug verander naar 'uefi' komt de melding 'Operating System not found'. Ook geprobeerd om 'secure boot' op disabled gezet, maar zelfde resultaat.
Als ik de bios mode weer op 'classic' zet start windows 8 gewoon keurig op. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
wouterk123 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 14:27:
Gister mijn S15 ontvangen, direct de originele HDD vervangen voor de samsung SSD en de Bluray drive voor een 1TB HDD.

Eerst windows 7 geïnstalleerd (dit wou alleen door bios mode op 'classic' te zetten) en vervolgens windows 8 upgrade uitgevoerd.

Echter als ik nu de bios mode terug verander naar 'uefi' komt de melding 'Operating System not found'. Ook geprobeerd om 'secure boot' op disabled gezet, maar zelfde resultaat.
Als ik de bios mode weer op 'classic' zet start windows 8 gewoon keurig op. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Je kan gewoon de Windows 8 upgrade draaien als clean install, omdat je een geldige key hebt bij je Vaio. Je moet dan de dvd kopieren naar een FAT32 USB stick en dan werkt de installatie gewoon onder UEFI. Als je eerst Windows 7 wil installeren kan dit ook op deze manier, al moet je dan moeilijker doen (er is het e.e.a. over op internet te vinden). Maar als je de win8 upgrade toch al heb kan je die net zo goed meteen installeren.

Ik heb er zelf ook lang mee geprutst :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterk123
Er zat geen windows dvd bij mijn Vaio laptop. Waar vind ik de key dan? Bij eerdere windows versies was dit altijd een stickertje op de onderkant van de laptop, echter is deze op mijn Vaio nergens te bekennen :(

Mijn Vaio is met de standaard Windows 8 versie geleverd, maar ik wil graag de Pro versie. Hier kon ik goedkoper via het werk aankomen (surfspot) dan in de Sony Store. Ik neem aan de de key die bij mijn Vaio zou moeten zitten niet te gebruiken is voor Windows 8 Pro.

De windows 8 pro versie die ik via het werk heb gekocht betreft een 'upgrade', ik heb geprobeerd om met deze versie een cleaninstall te doen, echter kreeg ik een foutmelding tijdens de installatie (via usb) over een onjuiste key. Vandaar dat ik eerst windows 7 heb geinstalleerd en toen de windows 8 upgrade heb gedraaid. Dit werkte wel gewoon.

Maar met de windows 8 pro upgrade versie zou ik dus wel gewoon een clean install moeten kunnen doen?

Verklaart dit ook waarom ik niet kan booten met de bios mode in UEFI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
wouterk123 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 15:28:
Er zat geen windows dvd bij mijn Vaio laptop. Waar vind ik de key dan? Bij eerdere windows versies was dit altijd een stickertje op de onderkant van de laptop, echter is deze op mijn Vaio nergens te bekennen :(

Mijn Vaio is met de standaard Windows 8 versie geleverd, maar ik wil graag de Pro versie. Hier kon ik goedkoper via het werk aankomen (surfspot) dan in de Sony Store. Ik neem aan de de key die bij mijn Vaio zou moeten zitten niet te gebruiken is voor Windows 8 Pro.

De windows 8 pro versie die ik via het werk heb gekocht betreft een 'upgrade', ik heb geprobeerd om met deze versie een cleaninstall te doen, echter kreeg ik een foutmelding tijdens de installatie (via usb) over een onjuiste key. Vandaar dat ik eerst windows 7 heb geinstalleerd en toen de windows 8 upgrade heb gedraaid. Dit werkte wel gewoon.

Maar met de windows 8 pro upgrade versie zou ik dus wel gewoon een clean install moeten kunnen doen?

Verklaart dit ook waarom ik niet kan booten met de bios mode in UEFI?
Booten met de bios in UEFI kan volgens mij niet zomaar meer met DVDtjes. Windows 7 doet sowieso moeilijk, terwijl Windows 8 beter draait. Ik had expres de pro gekocht bij mijn Vaio, zodat ik clean install kon doen en de key meteen werd ingesteld (er werd niet naar gevraagd).

Dit heb ik gebruikt voor mijn installatie: MSDN: How to create Windows 8 installation bootable USB for UEFI (Samsung Slate)

Voor Windows 7 kan je iets als dit proberen: [YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=sDm8rWr3dV8]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterk123
Oke dank je wel, ik zal het eens bekijken :)

Het gaat niet zozeer om booten met UEFI vanaf dvd, zelfs nu windows al geinstalleerd is wil booten vanaf de SSD niet met UEFI :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
wouterk123 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 18:32:
Oke dank je wel, ik zal het eens bekijken :)

Het gaat niet zozeer om booten met UEFI vanaf dvd, zelfs nu windows al geinstalleerd is wil booten vanaf de SSD niet met UEFI :(
Maar dat komt volgens mij omdat je hem hebt geïnstalleerd in bios mode...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterk123
Hmm ja dat zou het kunnen zijn natuurlijk.

Op internet lees ik ook genoeg over een clean-install met een upgrade installatie, dit moet dus wel gewoon kunnen, zo nog maar eens een poging wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
wouterk123 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 18:45:
Hmm ja dat zou het kunnen zijn natuurlijk.

Op internet lees ik ook genoeg over een clean-install met een upgrade installatie, dit moet dus wel gewoon kunnen, zo nog maar eens een poging wagen.
Succes! Met UEFI boot je systeem weer net wat sneller volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterk123
Ik heb nu een bootable usb-stick met windows 8 pro (van surfspot). Vanaf de usb stick booten gaat prima met UEFI, tijdens de setup krijg ik direct na het kiezen van de taal etc. de volgende foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/5z08pd.jpg

Edit;

Blijkbaar is er dit aan de hand:
The product key on new Win8 machines is embedded in the BIOS. And when you're doing a fresh install, Windows automatically checks the BIOS for the key, instead of prompting you to enter it. The problem is, when you're upgrading Win8 Standard to Win8 Pro (a clean install), it reads the Win8 Standard BIOS key, and effectively stops you from installing.
Hier gevonden

Iemand dit eerder tegengekomen en een oplossing ervoor gevonden?

*zet zoektocht voort

Edit2:

Gevonden! :) (klik)

Door in de map sources op de USB stick het bestandje ei.cfg aan te maken en daar het volgende in te zetten:
[EditionID]
Professional
[Channel]
Retail
[VL]
0
Werd ik pas na de installatie om een product key gevraagd.
Booten vanaf UEFI gaat nu goed :D

[ Voor 74% gewijzigd door wouterk123 op 03-01-2013 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:07

JT

VETAK y0

Op marktplaats staat de sheetbattery voor de S voor 40 euro bij Used Products.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterk123
Ik heb wat problemen om de functie toetsen en Vaio Control Centre aan de praat te krijgen.

Ik heb eerst "Sony Firmware Extension Parser Device" geïnstalleerd en daarna "Sony Shared Library".
Als ik vervolgens "Hotkey Utilities" probeer te installeren krijg ik de foutmelding dat deze update niet voor mijn laptop geschikt is.

Ik heb de drivers van http://www.sony.nl/support/nl/product/SVS15112C5E/updates gedownload.

Door het typenummer in "C:\Windows\model.txt" te veranderen naar een ander model is het wel gelukt om Vaio Control Centre te installeren, maar ontbreken hier dingen als toetsenbord verlichting, automatisch scherm-helderheid en de instellingen voor de speed/stamina switch. (waarschijnlijk heb ik een typenummer gekozen wat dit niet heeft)

Volgens de laptop (C:\Windows\model.txt) is mijn type nummer SVS15112C5E. Dit is ook het typenummer wat op de doos staat. Volgens de sony store is het SVS1512C5E.

beide nummers zijn op http://esupport.sony.com/US/p/select-system.pl niet terug te vinden.

Is er iemand thuis in de type nummers die sony hanteerd?

Klopt het dat de SVS1512xxx windows 8 systemen zijn en SVS1511xxx windows 7? Want mijn laptop is gewoon met windows 8 geleverd, en zou dan SVS1512xxx moeten zijn toch?

Als er iemand mij van een type nummer kan voorzien die wel op esupport.sony.com terug te vinden is en geleverd is met windows 8 en toetsnbordverlichting + lichtsensor , speed/stamina switch en fingerprintsensor, misschien dat het daarmee lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danieldg
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-09 18:52
Onderaan je laptop staat je type nummer, waarschijnlijk kan je met deze link meer ;

http://www.sony.nl/support/nl/product/SVS1512S1ES/updates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NGDM
Ik heb hetzelfde model (SVS15112C5E) een paar maand geleden besteld en deze is standaard met Windows 8 inderdaad. Ik dacht ook dat ik de SVS1512 besteld had maar een Sony medewerker heeft me weten zeggen dat dit hetzelfde is. Geen probleem dus.

Waarom zoek jij voor support in de Amerikaanse supportsite van Sony?
sony.be of sony.nl zal betere support kunnen leveren aangezien je hem in je eigen land gekocht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
wouterk123 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 13:30:
Ik heb wat problemen om de functie toetsen en Vaio Control Centre aan de praat te krijgen.

Ik heb eerst "Sony Firmware Extension Parser Device" geïnstalleerd en daarna "Sony Shared Library".
Als ik vervolgens "Hotkey Utilities" probeer te installeren krijg ik de foutmelding dat deze update niet voor mijn laptop geschikt is.

Ik heb de drivers van http://www.sony.nl/support/nl/product/SVS15112C5E/updates gedownload.

Door het typenummer in "C:\Windows\model.txt" te veranderen naar een ander model is het wel gelukt om Vaio Control Centre te installeren, maar ontbreken hier dingen als toetsenbord verlichting, automatisch scherm-helderheid en de instellingen voor de speed/stamina switch. (waarschijnlijk heb ik een typenummer gekozen wat dit niet heeft)

Volgens de laptop (C:\Windows\model.txt) is mijn type nummer SVS15112C5E. Dit is ook het typenummer wat op de doos staat. Volgens de sony store is het SVS1512C5E.

beide nummers zijn op http://esupport.sony.com/US/p/select-system.pl niet terug te vinden.

Is er iemand thuis in de type nummers die sony hanteerd?

Klopt het dat de SVS1512xxx windows 8 systemen zijn en SVS1511xxx windows 7? Want mijn laptop is gewoon met windows 8 geleverd, en zou dan SVS1512xxx moeten zijn toch?

Als er iemand mij van een type nummer kan voorzien die wel op esupport.sony.com terug te vinden is en geleverd is met windows 8 en toetsnbordverlichting + lichtsensor , speed/stamina switch en fingerprintsensor, misschien dat het daarmee lukt.
Als je in apparaatbeheer kijkt, zijn alle apparaten dan goed geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterk123
NGDM schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 15:26:
Ik heb hetzelfde model (SVS15112C5E) een paar maand geleden besteld en deze is standaard met Windows 8 inderdaad. Ik dacht ook dat ik de SVS1512 besteld had maar een Sony medewerker heeft me weten zeggen dat dit hetzelfde is. Geen probleem dus.

Waarom zoek jij voor support in de Amerikaanse supportsite van Sony?
sony.be of sony.nl zal betere support kunnen leveren aangezien je hem in je eigen land gekocht hebt.
Omdat de "hotkey utility" die ik gedownload heb van http://www.sony.nl/support/nl/product/SVS15112C5E/updates dus niet wou installeren. Ik zal zo die van de SVS1512C5E proberen. Dat van de typenummers makes sense idd
Sj44k13 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 15:51:
[...]
Als je in apparaatbeheer kijkt, zijn alle apparaten dan goed geïnstalleerd?
Nee er zijn nog twee apparaten die niet goed zijn geinstalleerd. Ik zal zo even kijken welke dit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
wouterk123 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 17:15:
[...]

Omdat de "hotkey utility" die ik gedownload heb van http://www.sony.nl/support/nl/product/SVS15112C5E/updates dus niet wou installeren. Ik zal zo die van de SVS1512C5E proberen. Dat van de typenummers makes sense idd

[...]

Nee er zijn nog twee apparaten die niet goed zijn geinstalleerd. Ik zal zo even kijken welke dit zijn.
Ik denk dat het 2 drivers zijn die niet goed geïnstalleerd zijn, had ik ook last van. Extended firmware parser en shared library. Heb ze handmatig via stuurprogramma's zoeken geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterk123
Sj44k13 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 18:00:
[...]
Ik denk dat het 2 drivers zijn die niet goed geïnstalleerd zijn, had ik ook last van. Extended firmware parser en shared library. Heb ze handmatig via stuurprogramma's zoeken geïnstalleerd.
Extended firmware parser is gelukt, deze staat nu bij apparaatbeheer. De installer gedraaid en daarna windows laten zoeken in de map C:\Users\<username>\AppData\Local\Temp naar drivers.

Hetzelfde truukje werkt helaas niet bij sony shared library. De installer ook uitgepakt met ' Universal Extractor' en vervolgens in de extract folder naar drivers gezocht, zonder resultaat :(

Tenzei het om een ander apparaat gaat... Zou ' sony shared library' wel tussen apparaatbeheer moeten staan? Dit is namelijk niet het geval.

Zou iemand me anders misschien kunnen voorzien van de .inf files voor Sony Shared Library?

[ Voor 13% gewijzigd door wouterk123 op 05-01-2013 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
Mijn Vaio S is ook binnen! Eindelijk. Ik wacht nu alleen nog op de HDD Caddy, die moet van ver komen blijkbaar :P

Ondertussen heb ik veel gezocht waar ik de originele Windows 8 ISO kan downloaden om alles opnieuw te installeren, maar dat lijkt gewoon niet te doen. Via de Upgrade Assistant kan het ook niet. Wie kan mij helpen aan een legale iso file die ik op USB kan zetten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
wouterk123 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 20:31:
[...]

Extended firmware parser is gelukt, deze staat nu bij apparaatbeheer. De installer gedraaid en daarna windows laten zoeken in de map C:\Users\<username>\AppData\Local\Temp naar drivers.

Hetzelfde truukje werkt helaas niet bij sony shared library. De installer ook uitgepakt met ' Universal Extractor' en vervolgens in de extract folder naar drivers gezocht, zonder resultaat :(

Tenzei het om een ander apparaat gaat... Zou ' sony shared library' wel tussen apparaatbeheer moeten staan? Dit is namelijk niet het geval.

Zou iemand me anders misschien kunnen voorzien van de .inf files voor Sony Shared Library?
Er moet inderdaad een apparaat staan dat zo heet. Ik heb mijn drivers hier vandaan: www.sony.nl/support/nl/product/SVS1312C5E/updates. Misschien werkt dat voor jou. Heb ook met universal extractor uitgepakt en zo geïnstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wouterk123
Sj44k13 schreef op zondag 06 januari 2013 @ 13:13:
[...]
Er moet inderdaad een apparaat staan dat zo heet. Ik heb mijn drivers hier vandaan: www.sony.nl/support/nl/product/SVS1312C5E/updates. Misschien werkt dat voor jou. Heb ook met universal extractor uitgepakt en zo geïnstalleerd.
Heb je na het uitpakken met universal extractor de installer gerund? Met nog een bepaalde compatibiliteits-instelling? De installer voltooid wel, en prompt om opnieuw op te starten. Na dit te doen staat er nog steeds een onbekend apparaat in apparaatbeheer en geen sony shared library :(

Edit:

Ik heb het anders gedaan, de originele HDD via docking station aangesloten en de windows laten zoeken in C:\windows\system32\driverstore\ op de originele HDD.
Het onbekende apparaat is nu geinstalleerd als 'Sony Wireless State Device" en niet "Sony Shared Library" Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/10dci90.png

Vaio Control Center ook uitgepakt met UniExtractor en vervolgens geïnstalleerd, op het eerste gezicht lijkt het alsof alle functionaliteit nu werkt, incl. de speed/stamina switch

[ Voor 28% gewijzigd door wouterk123 op 06-01-2013 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Nee ik heb bij apparaatbeheer bij het onbekende apparaat windows naar de map gestuurd waar ik de installer had uitgepakt en toen installeerde windows het apparaat :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

disweb schreef op zondag 06 januari 2013 @ 12:51:
Mijn Vaio S is ook binnen! Eindelijk. Ik wacht nu alleen nog op de HDD Caddy, die moet van ver komen blijkbaar :P

Ondertussen heb ik veel gezocht waar ik de originele Windows 8 ISO kan downloaden om alles opnieuw te installeren, maar dat lijkt gewoon niet te doen. Via de Upgrade Assistant kan het ook niet. Wie kan mij helpen aan een legale iso file die ik op USB kan zetten? :)
Ook besteld bij eBay, verkoper ny-compu-tek?

De mijne is ook nog niet binnen. Hopelijk komt 'ie komende week daar mijn Vaio morgen op de 'post' gaat!.

Ik wil ook wel graag weten wat nu de meest handige (legale) manier is om Win8 op de SSD te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
TommyGun schreef op zondag 06 januari 2013 @ 16:10:
[...]

Ook besteld bij eBay, verkoper ny-compu-tek?

De mijne is ook nog niet binnen. Hopelijk komt 'ie komende week daar mijn Vaio morgen op de 'post' gaat!.

Ik wil ook wel graag weten wat nu de meest handige (legale) manier is om Win8 op de SSD te krijgen.
Windows 8 iso downloaden, ssd in Vaio zetten, Windows 8 installeren :).

Ik zie bij Wouter trouwens Intel Wiusb in het lijstje staan. Die is bij mij mooi verdwenen nadat ik hem had verwijderd en Windows naar nieuwe apparaten had laten zoeken. Hij gaf code 31 aan en zei dat het stuurprogramma niet kon worden geladen. Volgens mijn onderzoek is het onderdeel van Intel Widi, dus waarschijnlijk een software probleempje. Aangezien ik nooit usb over wifi zal gaan gebruiken laat ik het maar lekker zo...

[ Voor 32% gewijzigd door Cobiwan op 06-01-2013 16:22 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste