Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-10 13:43
NGDM schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 18:41:
Maar bij clean install verlies ik al die extra Sony-software. Zijn daar dingen tussen die nodig zijn.
Misschien kijk ik best eens wat die software inhoud voordat ik beslis om image of clean install te doen.

Want bij image zijn alle drivers er ook van de eerste keer bij toch?
Je kan het best een image maken 'voor het geval het fout gaat', zodat je altijd een image terug kan zetten als je er niet meer uit komt. Verder is het opnieuw installeren van windows en vervolgens de nieuwste drivers wel aan te raden, omdat je dan gewoon een snellere PC overhoudt. Een aantal drivers van Sony heb je inderdaad wel nodig omdat anders je control centre weg is en je bijvoorbeeld je toetsenbordverlichting niet kan gebruiken. Er staat een hele fijne installatieguide op notebookreview met ook de volgorde van alle drivers die ik ook heb aangehouden. Werkt als een zonnetje :)

Je 2e vraag heb ik helaas geen antwoord op. Ik weet niet hoe dat zit. :+

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NGDM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-08 20:26
Maardiweb schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 15:18:
[...]

Je kan het best een image maken 'voor het geval het fout gaat', zodat je altijd een image terug kan zetten als je er niet meer uit komt. Verder is het opnieuw installeren van windows en vervolgens de nieuwste drivers wel aan te raden, omdat je dan gewoon een snellere PC overhoudt. Een aantal drivers van Sony heb je inderdaad wel nodig omdat anders je control centre weg is en je bijvoorbeeld je toetsenbordverlichting niet kan gebruiken. Er staat een hele fijne installatieguide op notebookreview met ook de volgorde van alle drivers die ik ook heb aangehouden. Werkt als een zonnetje :)

Je 2e vraag heb ik helaas geen antwoord op. Ik weet niet hoe dat zit. :+
Ik heb geen idee hoe groot deze image zal worden. Ik veronderstel dat ik dit best op een USB-stick plaats (hoe groot denk je?).
Je moet wel weten dat ik de Windows 8 versie (SVS1512C5E) van deze laptop heb, dus ik weet niet of al deze drivers compatibel zijn enzo, of heeft dit niets met het besturingssysteem te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rijstwafel
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-09 20:59
Hallo mensen,

Ik ben sinds een kleine week de trotse eigenaar van een Sony vaio S 13".
Ik hier gelijk een ssd (ocz agility 3 120GB) ingebouwd en een clean installatie van windows 7 gedaan. (wat een gedoe om alle drivers werkend te krijgen) Hij werkt nu als een tierelier alleen is hij, wanneer hij in speed modus staat, vollebak aan het blazen. Ongeacht wat ermee gedaan wordt. In stamina modus is hij bijna niet te horen.

Weet iemand hier misschien een oplossing voor?

Bij voorbaat dank ;)

• paulvk
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-04 22:02
rijstwafel schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 23:15:
Hallo mensen,

Ik ben sinds een kleine week de trotse eigenaar van een Sony vaio S 13".
Ik hier gelijk een ssd (ocz agility 3 120GB) ingebouwd en een clean installatie van windows 7 gedaan. (wat een gedoe om alle drivers werkend te krijgen) Hij werkt nu als een tierelier alleen is hij, wanneer hij in speed modus staat, vollebak aan het blazen. Ongeacht wat ermee gedaan wordt. In stamina modus is hij bijna niet te horen.

Weet iemand hier misschien een oplossing voor?

Bij voorbaat dank ;)
Je kan dit instellen bij Vaio Control center - Energiebeheer en dan Stille modus kiezen. Scheelt een boel.

• Dr_Lektroluv
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-05-2024
Besten,

Ik las hier onlangs dat de bewuste orange-gate voor het full had ips scherm van S15 zou zijn opgelost. Kunnen we er nu vanuit gaan dat deze bij elke nieuwe S15 met win 8 opgelost is? Of zijn er andere kenmerken of specificaties waaruit we kunnen afleiden dat we met het orange-gate vrije systeem te maken hebben.
Ik ben namelijk van plan om een S15 online te bestellen.

Alvast bedankt!

• Vinand
  • Laatst online: 14-12-2023
Dr_Lektroluv schreef op donderdag 22 november 2012 @ 09:51:
Besten,

Ik las hier onlangs dat de bewuste orange-gate voor het full had ips scherm van S15 zou zijn opgelost. Kunnen we er nu vanuit gaan dat deze bij elke nieuwe S15 met win 8 opgelost is? Of zijn er andere kenmerken of specificaties waaruit we kunnen afleiden dat we met het orange-gate vrije systeem te maken hebben.
Ik ben namelijk van plan om een S15 online te bestellen.

Alvast bedankt!
bij de win8 batch is het idd een veilige koop

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ik heb regelmatig dat mijn Vaio niet zijn Windows 8 wil opstarten, het hele systeem lijkt vast te lopen:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=PZQNGMT2c4Y]

Meer mensen die dit ervaren? :) Het lijkt door de Vaio drivers te komen (Control center, etc) en soms start hij meer dan twee keer niet goed door waardoor ik niks anders kan doen dan systeemherstel. 8)7

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rijstwafel
paulvk schreef op donderdag 22 november 2012 @ 09:40:
[...]

Je kan dit instellen bij Vaio Control center - Energiebeheer en dan Stille modus kiezen. Scheelt een boel.
Bedankt het helpt wel inderdaad. Maar is het dan niet zo dat de kracht van de cpu dan ook beperkt wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Allemaal,

Maandag krijg ik eindelijk mn s15 binnen. Ik heb de 320Gb HD genomen omdat ik er zelf een Samsung 830 SSD in ga zetten.

Ik heb dit forum en het owners forum van notbookreview doorgeploegd (500+ pagina's!) maar heb nog steeds niet duidelijk voor ogen welke drivers ik nodig heb bij een clean win8 install.

Heeft een van jullie dit gedaan en kan ik via de pm of email even contact opnemen om te overleggen? Op het forum hier kan natuurlijk ook.

Mocht het me helemaal lukken dan zal ik ook even een lijstje met drivers en volgorde posten.

Gr,

Victor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rijstwafel
Beste mensen,

Ik zit nog steeds met een aantal probleempjes/vragen. Elke keer als ik me s13 opnieuw opstart gaat me scherm over op 40 Hertz in plaats van 60 Hertz. En dit verschil is echt goed te merken.

Tevens heb ik er ook een ssd (ocz agility 3 120gb) ingezet maar volgens een benchmark programma krijg ik maar een lees/schrijfsnelheid van rond de 150 mb/s terwijl mijn snelheid in theorie 4x zo hoog kan zijn. Wat kan ik hier aan doen? Heeft iemand een oplossing hiervoor gevonden?

Ik heb ook nog een sleeve van case logic gekocht voor een beetje extra bescherming voor onderweg. Alleen deze sleeve heeft ronde hoeken waardoor de laptop er maar 'net' in past. Heeft iemand een goed passende sleeve kunnen vinden?

gr. Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 17:03
Beste mede-tweakers,

Ik overweeg om op termijn (zeg over een aantal maanden) een vaio s13p aan te schaffen, als vervanging voor mijn nu 4 jaar oude unibody MacBook.

Hoe is het scherm van de vaio s13p (de hoge resolutie variant), is het zo slecht als men beweerd dat het is (slechte kijkhoeken, lage helderheid)

Ik heb in de reviews van notebookcheck wel wat gegevens gevonden van mijn huidige notebook en de vaio s13p, hier kan ik echter weinig mee.

MacBook:
http://www.notebookcheck....ody-13-9400M.12019.0.html

Vaio S13p:

En heeft iemand ervaring met downgraden naar Windows 7?
Zover ik de topics op notebookreview bekijk, is dit wel mogelijk?

Groeten,

Koen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulvk
  • Laatst online: 30-04 22:02
rijstwafel schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 00:37:
[...]

Bedankt het helpt wel inderdaad. Maar is het dan niet zo dat de kracht van de cpu dan ook beperkt wordt?
Dat lijkt mij wel ja... ik vind dat zelf niet zo'n probleem (want: i7, dus nog genoeg over).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
pineapple schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 12:02:
Beste mede-tweakers,

Ik overweeg om op termijn (zeg over een aantal maanden) een vaio s13p aan te schaffen, als vervanging voor mijn nu 4 jaar oude unibody MacBook.

Hoe is het scherm van de vaio s13p (de hoge resolutie variant), is het zo slecht als men beweerd dat het is (slechte kijkhoeken, lage helderheid)

Ik heb in de reviews van notebookcheck wel wat gegevens gevonden van mijn huidige notebook en de vaio s13p, hier kan ik echter weinig mee.

MacBook:

Vaio S13p:

Groeten,

Koen
Het scherm is inderdaad vrij slecht, alleen dat is het macbook scherm ook...
En dan is de resolutie van de Vaio S13p alleen maar hoger, en heeft daarmee ook nog eens een matte afwerking wat voor jou in principe alleen maar een voordeel/upgrade zou moeten zijn.

Waarom zou je specifiek win7 willen hebben?

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
rijstwafel schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 10:52:
Tevens heb ik er ook een ssd (ocz agility 3 120gb) ingezet maar volgens een benchmark programma krijg ik maar een lees/schrijfsnelheid van rond de 150 mb/s terwijl mijn snelheid in theorie 4x zo hoog kan zijn. Wat kan ik hier aan doen? Heeft iemand een oplossing hiervoor gevonden?

gr. Tim
De snelheden die men bij OCZ adverteert worden bij lange na niet gehaald. Sowieso gaat het om random snelheden en snelheden waarmee kleine bestandjes worden gelezen. Sequentiële snelheden merk je niet zoveel van bij een SSD (alleen als je erg veel kopieert, of spellen speelt die sequentieel bestanden inladen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NGDM
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 08:43:
Hallo Allemaal,

Maandag krijg ik eindelijk mn s15 binnen. Ik heb de 320Gb HD genomen omdat ik er zelf een Samsung 830 SSD in ga zetten.

Ik heb dit forum en het owners forum van notbookreview doorgeploegd (500+ pagina's!) maar heb nog steeds niet duidelijk voor ogen welke drivers ik nodig heb bij een clean win8 install.

Heeft een van jullie dit gedaan en kan ik via de pm of email even contact opnemen om te overleggen? Op het forum hier kan natuurlijk ook.

Mocht het me helemaal lukken dan zal ik ook even een lijstje met drivers en volgorde posten.

Gr,

Victor
Op notebookreview forum van VAIO S heeft iemand laatst een tutorial geplaatst.
http://forum.notebookrevi...read-511.html#post8955315

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple
Vinand schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 14:22:
[...]

Het scherm is inderdaad vrij slecht, alleen dat is het macbook scherm ook...
En dan is de resolutie van de Vaio S13p alleen maar hoger, en heeft daarmee ook nog eens een matte afwerking wat voor jou in principe alleen maar een voordeel/upgrade zou moeten zijn.

Waarom zou je specifiek win7 willen hebben?
Ok, dus ik zou er qua scherm in ieder geval op vooruit gaan.
Ik zou specifiek windows 7 willen omdat ik het niet zie zitten te moeten werken met de nieuwe metro interface van windows 8.

Iemand hier die het gedaan heeft, een downgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Vinand schreef op donderdag 22 november 2012 @ 11:09:
[...]

bij de win8 batch is het idd een veilige koop
Op Notebookreview-forum melden sommige mensen volgens mij ook dat ze Windows 8 én nog steeds een orangegatescherm hebben...
pineapple schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 12:02:
Beste mede-tweakers,

MacBook:

Vaio S13p:

Groeten,

Koen
De grootste problemen van het S13P-scherm vind ik nog het prominent aanwezige screen-door effect en de "graininess".

[ Voor 11% gewijzigd door SiHiDa op 24-11-2012 03:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
SiHiDa schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 03:35:
[...]

Op Notebookreview-forum melden sommige mensen volgens mij ook dat ze Windows 8 én nog steeds een orangegatescherm hebben...

[...]

De grootste problemen van het S13P-scherm vind ik nog het prominent aanwezige screen-door effect en de "graininess".
Dat vind ik persoonlijk heel erg meevallen, maar dat zou ik echt zelf bekijken in de winkel, dan kan ieder het beste oordelen... Als je van een macbook pro afkomt dan zou bijna alles "mooi" moeten zijn. Zeker de oude generaties macbook met een matte afwerking hadden een nog veel ergere screen indoor effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple
Zoals ik hierboven al poste; ik werk op het moment op een late 2008 unibody MacBook (eerste model MacBook met een glazen plaat voor het scherm) Op de kijkhoeken na vind ik het scherm wat er in dit toestel zit prima.

Alleen als ik de review van mijn huidige notebook bij notebookcheck bekijk, komt het scherm niet echt uit de verf als zeg heel goed. Dan zou ik er qua scherm dan alleen maar op vooruit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-10 15:46
Heeft iemand toevallig ervaring met Starcraft 2 en Asassins Creed 3 op de 640M LE? Ben heel benieuwd hoe het draait. Of kan ik dan beter nog een van de weinige Windows 7 modellen kopen. Daar kan je de OC nog op toepassen namelijk. Voor de Windows 8 modellen niet meer. (GPU overclock). Zit je wel met een orangegate scherm.

Ook ervaringen met Team Fortress 2 of Call of Duty zijn uiteraard welkom :).

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Wat is het echte verschil tussen de s13 en de s13p? Ik kan er niet echt uitkomen, aangezien ze allebei nagenoeg gelijk te configureren zijn en de s13p dan nog 200 euro duurder is.

Ik wil hem gaan gebruiken naast mijn desktop pc en zal mijn EEE PC 1000h gaan vervangen (die houd ik dan voor als er echt niets in mijn tas past of voor in de woonkamer e.d.).

[ Voor 33% gewijzigd door Cobiwan op 25-11-2012 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iekozz schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 23:06:
Heeft iemand toevallig ervaring met Starcraft 2 en Asassins Creed 3 op de 640M LE? Ben heel benieuwd hoe het draait. Of kan ik dan beter nog een van de weinige Windows 7 modellen kopen. Daar kan je de OC nog op toepassen namelijk. Voor de Windows 8 modellen niet meer. (GPU overclock). Zit je wel met een orangegate scherm.

Ook ervaringen met Team Fortress 2 of Call of Duty zijn uiteraard welkom :).
Starcraft 2 en team fortress 2 draaien nog op mijn HD 4570 van 3 jaar oud op 1080p/medium/lo. Daar hoef je je echt geen zorgen over te maken. Ik schat dat je die gewoon met alles op high kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediax
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 16:36
Heb nu een SVS1511L3ES met Windows 8 geinstalleerd. Daarbij alle drivers gedownload van Sony, werkt allemaal prima. Echter is de mousepad driver echt brak. Mousepad reageert vaak niet, de cursor jumpt van de ene naar de andere kant etc etc. De drivers gedeïnstalleerd en nu werkt de mousepad gewoon goed. Alleen kan ik niet met 2 vingers scrollen, 3 vingers pagina terug etc. Heeft iemand een goed werkende driver voor Windows 8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• integro
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05:19
Sj44k13 schreef op zondag 25 november 2012 @ 10:28:
Wat is het echte verschil tussen de s13 en de s13p? Ik kan er niet echt uitkomen, aangezien ze allebei nagenoeg gelijk te configureren zijn en de s13p dan nog 200 euro duurder is.

Ik wil hem gaan gebruiken naast mijn desktop pc en zal mijn EEE PC 1000h gaan vervangen (die houd ik dan voor als er echt niets in mijn tas past of voor in de woonkamer e.d.).
De S13P is platter (scheelt paar millimeter) en lichter door het type materiaal. Voorheen was ook nog het verschil dat de S13P standaard met een 1600x900 beeldscherm komt, en deze niet te krijgen was op de S13. Nu is dit scherm optioneel te krijgen op de S13 waardoor deze reden vervalt.

Ik voor de S13P gaan. Ik heb hem sinds een paar weken, en hij is super! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Verwijderd schreef op zondag 25 november 2012 @ 12:01:
[...]

Starcraft 2 en team fortress 2 draaien nog op mijn HD 4570 van 3 jaar oud op 1080p/medium/lo. Daar hoef je je echt geen zorgen over te maken. Ik schat dat je die gewoon met alles op high kan draaien.
High is prima. Zolang het allemaal vloeiend speelt rond de 40 fps zonder dat het er te lelijk uitziet ben ik al tevreden.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Iekozz schreef op zondag 25 november 2012 @ 19:09:
[...]

High is prima. Zolang het allemaal vloeiend speelt rond de 40 fps zonder dat het er te lelijk uitziet ben ik al tevreden.
HOTS zal ook goed speelbaar zijn met een GT640M LE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rijstwafel
Wie kan er een goede sleeve aanbevelen voor de vaio s13 (2012)? Heb laatst een case logic sleeve binnen gekregen maar deze heeft ronde hoeken waardoor de vaio net niet past, helaas. :(

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
integro schreef op zondag 25 november 2012 @ 18:14:
[...]

De S13P is platter (scheelt paar millimeter) en lichter door het type materiaal. Voorheen was ook nog het verschil dat de S13P standaard met een 1600x900 beeldscherm komt, en deze niet te krijgen was op de S13. Nu is dit scherm optioneel te krijgen op de S13 waardoor deze reden vervalt.

Ik voor de S13P gaan. Ik heb hem sinds een paar weken, en hij is super! :9~
Hmm ok, maar ook wel weer wat duurder. Ik wil de laptop toch een beetje 'voor erbij' en dan wordt het toch een kostenoverweging. Hoeveel lichter wordt ie dan? Hebben jullie de extended warranty erbij gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
rijstwafel schreef op zondag 25 november 2012 @ 21:33:
Wie kan er een goede sleeve aanbevelen voor de vaio s13 (2012)? Heb laatst een case logic sleeve binnen gekregen maar deze heeft ronde hoeken waardoor de vaio net niet past, helaas. :(

Alvast bedankt
Ik heb een HAMA sleeve bij de MM gekocht voor 16 euro. Piest precas :) Misschien is die sleeve zelfs ietsjepietsje te groot maar dat boeit niet want het is in de lengte en niet in de breedte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Hoe is het scherm van de s13 1600x900 in verhouding met bijv. het scherm van de EEE pc 1000h? Ik vind dat scherm namelijk prima, al schijnt dat ook geen topper te zijn (wel lage resolutie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:03

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

rijstwafel schreef op zondag 25 november 2012 @ 21:33:

Alvast bedankt
Ik wilde net zeggen dat die sleeve goed is... Maar blijkbaar past ie bij jou niet? De S13P past er iig wel goed in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Sj44k13 schreef op maandag 26 november 2012 @ 07:44:
Hoe is het scherm van de s13 1600x900 in verhouding met bijv. het scherm van de EEE pc 1000h? Ik vind dat scherm namelijk prima, al schijnt dat ook geen topper te zijn (wel lage resolutie)
Ik kom hiervoor ook van een 1000H af en in vergelijking daarmee is de S13P prima. De kijkhoeken zijn een stuk beter, vooral zijwaarts en de hogere resolutie en grotere herlderheid van het scherm maken het voor mij prima.
Ander verschil is dat de Sony ook op de laagste stand nog prima te lezen is. Iets wat bij de Asus al snel lastig werd.
Erg handig als je lange tijd toch alleen maar in de klas zit te typen.

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Dat is mooi om te horen! Ga hem dan binnenkort bestellen als ik salaris heb gehad. Ben benieuwd of er een leuke aanbieding komt (beter dan gratis grotere hardeschijf, pff). Als ik dit topic terug lees zie ik dat sommigen gratis videokaarten of bluray spelers hebben gehad... Daar heb ik veel meer aan. De hardeschijf gaat er nadat ik de windows product key heb opgeschreven meteen uit en wordt vervangen door een 256gb samsung 830 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NGDM
Waar vind je de Windows Product Key?
Ik ben van plan om gewoon een image van de HDD op de SSD te zetten, maar als dat mislukt zou ik toch graag nog die key hebben.
Kan ik ook de SSD installeren met de Herstelschijf? Zonder image of clean install?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
NGDM schreef op maandag 26 november 2012 @ 20:57:
Waar vind je de Windows Product Key?
Ik ben van plan om gewoon een image van de HDD op de SSD te zetten, maar als dat mislukt zou ik toch graag nog die key hebben.
Kan ik ook de SSD installeren met de Herstelschijf? Zonder image of clean install?
Ik heb al wat zoekwerk verricht en kwam een tooltje tegen die de key uitleest. Helaas weet ik de officieel naam niet meer, maar het bestandje heet zo: pkeyui.exe. Het bestandje is 21 KB. Heb getest en geeft op mijn desktop de juiste key weer :)

Het heet iig iets met Windows 8 product key, maar leest ook andere windows keys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Heeft iemand toevallig een plaatje van de oplader? Hoop niet dat de laptop lekker smal en licht is en de lader HUGE. Maar dat zal wel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Iekozz schreef op maandag 26 november 2012 @ 23:53:
Heeft iemand toevallig een plaatje van de oplader? Hoop niet dat de laptop lekker smal en licht is en de lader HUGE. Maar dat zal wel niet.
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/1e47c310be.jpg

Het is een kleintje, don't worry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Jammer, nog steeds gratis hardeschijf upgrade :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-10 16:36
Maardiweb schreef op maandag 05 november 2012 @ 23:17:
6) Geheugen stickje erbij (dit is even een paar keer proberen want hij moet er onder een bepaalde hoek (ca 20-30 graden vanaf het mobo) erin geschoven worden, je hoort vanzelf klik)

7) Cover er weer op schroeven, opstarten en OS installeren :)
Net m'n 8gb extra ram geinstalleerd. Moet ik nog iets aanpassen in de instellingen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rijstwafel
Welk geheugen heb je gekocht?

Zelf zit ik te twijfelen om 4 of 8gb extra te plaatsen? ga ik het melden om 8gb extra te plaatsen of is dit eigenlijk overkill?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
rijstwafel schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 20:15:
Welk geheugen heb je gekocht?

Zelf zit ik te twijfelen om 4 of 8gb extra te plaatsen? ga ik het melden om 8gb extra te plaatsen of is dit eigenlijk overkill?
Ik heb de 8gb van Crucial gekocht. Eigenlijk over kill, maar voor die 10 euro maakt dat ook niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
janvanmil schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 18:38:
[...]

Net m'n 8gb extra ram geinstalleerd. Moet ik nog iets aanpassen in de instellingen oid?
Nope, gaat helemaal vanzelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
Maardiweb schreef op woensdag 28 november 2012 @ 18:03:
[...]

Nope, gaat helemaal vanzelf :)
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Ik zit te twijfelen... Nu de Vaio S13 z.s.m. kopen of wachten tot volgende week in de hoop dat er een betere aanbieding komt dan gratis een grotere hardeschijf. Denken jullie dat ze met iets nuttigers komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
Sj44k13 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 20:54:
Ik zit te twijfelen... Nu de Vaio S13 z.s.m. kopen of wachten tot volgende week in de hoop dat er een betere aanbieding komt dan gratis een grotere hardeschijf. Denken jullie dat ze met iets nuttigers komen?
Wat zou je willen hebben qua aanbieding?

De aanbiedingen lopen 2 weken geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Bluray speler gratis zou leuk zijn of misschien videokaart... Vorige liep tot 26 november volgens mij en werd daarna verlengd helaas...

Edit: zit er trouwens een windows 8 installatie dvd bij? Zo nee, kan ik mijn upgrade dvd (64 bit, die ik al heb liggen van mijn desktop pc) gebruiken met de code van de vaio?

Edit 2: ik wil bestellen en krijg dit te zien:
De informatie over de beschikbaarheid is bijgewerkt op basis van de configuratie van uw bestelling.
Helaas, de configuratie die u hebt gekozen, is niet langer beschikbaar. U kunt een andere configuratie kiezen, of met ons contact opnemen voor verdere hulp bij uw bestelling.
Edit 3: na veeeeel geknoei en vaak opnieuw proberen eindelijk kunnen bestellen. Heb 8% korting met een kortingscoupon :). Heb nu alleen geen 500gb schijf, maar slechts de 320gb, want volgens mij was de 500 niet meer op voorraad ofzo. Ga die toch vervangen voor 256 GB SSD.

[ Voor 117% gewijzigd door Cobiwan op 29-11-2012 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Sj44k13 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 21:04:

Edit: zit er trouwens een windows 8 installatie dvd bij? Zo nee, kan ik mijn upgrade dvd (64 bit, die ik al heb liggen van mijn desktop pc) gebruiken met de code van de vaio?
Nee, ja en half. Je krijgt er geen CD bij, maar met je upgrade DVD kan je W8 wel opnieuw installeren. De serial zit (volgens de laatste berichten in de topic) ingebakken in je BIOS en moet je eerst even 'retrieven' met een programmaatje zoals je zelf eerder al aangaf in dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NGDM
Voordat ik de SSD in mn S15 ga plaatse heb ik herstelUSB gemaakt.
Als ik met deze op de SSD boot, zal ik dan ook de W8 code moete invoere of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
NGDM schreef op zondag 02 december 2012 @ 21:58:
Als ik met deze op de SSD boot, zal ik dan ook de W8 code moete invoere of niet?
Geen idee... Heb je hem wel genoteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

NGDM schreef op zondag 02 december 2012 @ 21:58:
Nee dit is niet nodig ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NGDM
Ok thx.
Ja met die Windows 8 Key Finder heb ik hem nog kunnen noteren ^^

Nog een vraagje :P
Als ik mijn OS&Programma's en Data wil scheiden ontkoppel ik best eerst de HDD en pas na installatie van W8 en alle patches en updates hem terug koppelen?
Ik heb dit ergens gelezen op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Als je je hardeschijf formatteert zal het geen probleem veroorzaken neem ik aan. Dit moet dan wel bij de Windows installatie gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indiaan706
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-10 17:25
Deze week is de bluray upgrade gratis.

Heb ik ook weinig aan want wil de ODD er toch uithalen eigenlijk :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Ook de optie voor de 640M LE 1GB hebben ze eruit gehaald. je kan alleen nog maar voor de 2GB optie kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Iekozz schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 14:54:
Ook de optie voor de 640M LE 1GB hebben ze eruit gehaald. je kan alleen nog maar voor de 2GB optie kiezen.
Hij zit nog wel in de normale vaio s13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
MensionXL schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 14:19:
[...]

Alles werkt prima nu onder Windows 8, zelfs de toetsenbordverlichting. Ik ben helemaal tevreden :D Ik vond de vingerafdrukscanner ook op een onhandige plek zitten. De toetsen zitten daarentegen wel lekker ver uit elkaar (makkelijk voor mensen met wat grotere handen ;)) maar dit is best wel onlogisch geplaatst. Op mijn oude Toshiba laptop zat hij aan de voorkant van de laptop, in het touchpadje geïntegreerd :)

[...]

Jazeker, ik mocht hem terugsturen en ik zou de goede krijgen. De goede heb ik gisteren binnengekregen en hij werkt perfect in m'n Vaio S13 :) 12GB ram heb ik nu in totaal :D Een beetje overkill achteraf gezien, maar voor die 10 euro extra vond ik het een nuttige investering, slechter zal het er in elk geval niet van gaan draaien :D
Grr niet gelezen over die spectek... Heb dus nu ook een 8GB Spectek in huis. Volgens mij is het trouwens gewoon dezelfde als de Crucial onder een andere naam. Crucial en Spectek zijn beide dochters van Micron Technology. Ik bel 4Allshop morgen nog wel even...

Edit: had niet door dat ik dubbel had gepost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Heb zojuist een extra geheugenmodule geplaatst in mijn S13. 4GB crucial. Ik zie er bij systeeminformatie alleen niks van terug??? Daar staat nog altijd 4GB. Module zit op zijn plek, geen foutmeldingen of iets, maar ook geen 8 GB.

Is het mogelijk dat een module kapot is, en dan gewoon helemaal niet opgemerkt wordt? Ik had dan eerder verwacht dat er allerlei crashes zouden optreden?

[edit]
Ok, verwijderen en herplaatsen did the trick, al wilde ie toen de eerste keer niet booten. Nu lijkt alles te werken.

[ Voor 14% gewijzigd door nietorigineel op 04-12-2012 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Ik heb een goede tip voor mensen die het geluid te zacht vinden: Uninstall de realtek drivers :) Ik moest mijn S13 echt op full power volume zetten om een beetje normaal film te kunnen kijken, nu op een kwart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Maardiweb schreef op woensdag 05 december 2012 @ 16:41:
Ik heb een goede tip voor mensen die het geluid te zacht vinden: Uninstall de realtek drivers :) Ik moest mijn S13 echt op full power volume zetten om een beetje normaal film te kunnen kijken, nu op een kwart :)
Bij Realtek doe ik op mijn EEEpc altijd de optie aan dat het geluid wordt genormaliseerd. Dus harde en zachte tonen gelijkmaken. Op de een of andere manier gaat ie daar harder van. Misschien werkt dat ook op de Vaio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Waar doe je dat dan? Het rare is dat ik ook de meter niet vol zie uitslaan als ik het volume helemaal open zet, maar kan nergens iets instellen dat het harder maakt ofzo :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flash1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-09-2024
Heeft er iemand al ervaring met het overclocken van zijn vaio s15? Want ik merk dat ik toch een lage FPS heb bij spellen zoals Battlefield 3 & Farcry 3 op full hd met laagste settings. En stel dat ik hem overclock en de laptop begeeft het heb ik dan nog garantie? Of kunnen ze daar niet achter komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
flash1 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 15:55:
Heeft er iemand al ervaring met het overclocken van zijn vaio s15? Want ik merk dat ik toch een lage FPS heb bij spellen zoals Battlefield 3 & Farcry 3 op full hd met laagste settings. En stel dat ik hem overclock en de laptop begeeft het heb ik dan nog garantie? Of kunnen ze daar niet achter komen?
welk model heb je? de win 7 versie of de win 8 versie?

De vaio S13/S15 series zijn namelijk heel erg populair om te OC'en, er zijn diverse zeer zware OC mods uitgekomen voor deze laptop. En laptops die het begeven vanwege een van deze oc mods hebben we nog niet meegemaakt bij de Vaio S serie. De koeling is namelijk zeer goed!

Alleen voor de win7 versies zijn er bios mods voor uitgekomen.
Voor de win8 modellen zijn ze al hard mee bezig, maar je er nog eventjes op wachten.

Hier kun je er alles over lezen:
http://forum.notebookrevi...s-bios-mod-gt640m-le.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flash1
Vinand schreef op donderdag 06 december 2012 @ 16:04:
[...]

welk model heb je? de win 7 versie of de win 8 versie?

De vaio S13/S15 series zijn namelijk heel erg populair om te OC'en, er zijn diverse zeer zware OC mods uitgekomen voor deze laptop. En laptops die het begeven vanwege een van deze oc mods hebben we nog niet meegemaakt bij de Vaio S serie. De koeling is namelijk zeer goed!

Alleen voor de win7 versies zijn er bios mods voor uitgekomen.
Voor de win8 modellen zijn ze al hard mee bezig, maar je er nog eventjes op wachten.

Hier kun je er alles over lezen:
http://forum.notebookrevi...s-bios-mod-gt640m-le.html
Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb het windows 7 model, maar ik heb verder geen ervaring met overclocken is het dan wel aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
flash1 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 16:53:
[...]

Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb het windows 7 model, maar ik heb verder geen ervaring met overclocken is het dan wel aan te raden?
In jouw situatie wel... Als je nou de stappen volgt die in de forum beschreven staat, dan kan er niets mis gaan... Lees gewoon goed door wat het allemaal inhoud en er kan letterlijk niks fout gaan. De Vaio S15 is gezegend om te OC'en, de mods in de topic zijn ook al uitgebreid getest... je haalt er ruim 50 tot 80% prestatie winst uit... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rijstwafel
Vinand schreef op donderdag 06 december 2012 @ 17:55:
[...]

In jouw situatie wel... Als je nou de stappen volgt die in de forum beschreven staat, dan kan er niets mis gaan... Lees gewoon goed door wat het allemaal inhoud en er kan letterlijk niks fout gaan. De Vaio S15 is gezegend om te OC'en, de mods in de topic zijn ook al uitgebreid getest... je haalt er ruim 50 tot 80% prestatie winst uit... :D
En hoe zit het dan met de garantie want ik heb een vaio s13 (2012) en ben ook wel geïnteresseerd in het overklokken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
flash1 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 16:53:
[...]

Laat je even weten of het gelukt is en of het bevalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flash1
Ik heb even op het forum wat gelezen en kwam dit tegen:

"This project is 100% spare time driven. There is no warranty or support at all. Don't use this if you are unexperienced with computers. All you do with this BIOS is on your own risk! Flashing is a dangerous process. Make backups of your data. Your warranty may void with flashing this hack. Don't fiddle around with settings you don't understand - you may brick your laptop. All settings in BIOS get stored in the flash rom. Disconnecting the RTC battery will NOT reset the BIOS settings since they are non-volatile. If you fail, there is no return since BIOS recovery is unavailable to new sony laptops."

Klinkt allemaal erg serieus of gewoon bangmakerij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
flash1 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 21:33:
Ik heb even op het forum wat gelezen en kwam dit tegen:

"This project is 100% spare time driven. There is no warranty or support at all. Don't use this if you are unexperienced with computers. All you do with this BIOS is on your own risk! Flashing is a dangerous process. Make backups of your data. Your warranty may void with flashing this hack. Don't fiddle around with settings you don't understand - you may brick your laptop. All settings in BIOS get stored in the flash rom. Disconnecting the RTC battery will NOT reset the BIOS settings since they are non-volatile. If you fail, there is no return since BIOS recovery is unavailable to new sony laptops."

Klinkt allemaal erg serieus of gewoon bangmakerij?
Niks is bangmakerij, het is gewoon dat hij duidelijk makkelijk wat het allemaal inhoud... Ik zou gewoon al die pagina's lezen, dan weer je precies hoe betrouwbaar het hele zaakje is. :) (heel betrouwbaar :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Vinand schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 00:05:
[...]

Niks is bangmakerij, het is gewoon dat hij duidelijk makkelijk wat het allemaal inhoud... Ik zou gewoon al die pagina's lezen, dan weer je precies hoe betrouwbaar het hele zaakje is. :) (heel betrouwbaar :*) )
Verwacht je wel dat de overclock voor het Windows 8 model nog wel komt? Van wat ik zo lees hebben ze de nieuwe BIOS echt helemaal dichtgegooid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Iekozz schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 15:18:
[...]

Verwacht je wel dat de overclock voor het Windows 8 model nog wel komt? Van wat ik zo lees hebben ze de nieuwe BIOS echt helemaal dichtgegooid...
geen flauw idee, ik verwacht het wel...
Mijn Vaio Z heb ik ook helemaal kunnen unlocken aan de hand van wat die gasten allemaal doen

[ Voor 5% gewijzigd door Vinand op 07-12-2012 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flash1
Heeft niemand zijn vaio s overgeclocked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Lees hier alles van een medetweakers met benchmarks and everything...
productreview: Sony Vaio SV-S13A1C5E (BTO) review door ejdvandenberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flash1
Ok, ik ga even lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
hou rekening mee dat het gedeelte over het scherm niet relevant is voor de S15, die heeft namelijk een veeeel beter scherm dan de S13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Heeft iemand enig idee of/wanneer de 640M LE 1GB weer terugkomt bij de S15?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees bij de drivers van Nvidia dat de notebook GPU's bij de Sony's niet ondersteund worden. Klopt dit nog steeds, of kan je de drivers voor je S13/S15 alsnog updaten via Nvidia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flash1
Vinand schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 19:29:
[...]

hou rekening mee dat het gedeelte over het scherm niet relevant is voor de S15, die heeft namelijk een veeeel beter scherm dan de S13.
Het is me gelukt :D Het is eigenlijk heel erg makkelijk.

Bedankt vivand! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
flash1 schreef op zondag 09 december 2012 @ 15:38:
[...]

Het is me gelukt :D Het is eigenlijk heel erg makkelijk.

Bedankt vivand! _/-\o_
Het is Vinand hahaha

en hoe zijn de resultaten? Heb je nog lag bij games of is het echt merkbaar sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flash1
Vinand schreef op zondag 09 december 2012 @ 16:02:
[...]

Het is Vinand hahaha

en hoe zijn de resultaten? Heb je nog lag bij games of is het echt merkbaar sneller?
Bij het gamen merk ik het verschil duidelijk. Ik heb geen lag meer met Battlefield 3, gewoon netjes 30 FPS. Ook spellen zoals Far cry 3 speelt hij soepel af (wel op low settings). Ik kan hem nog verder overclocken maar ik vind het zo wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10 13:20

Canis Lupus

Vosbot

O.a. door dit topic en advies in LAA (van Vinand, bedankt :)) sta ik op het punt om een S15 te bestellen.
Het is een laptop voor zakelijk gebruik, weinig echt zware toepassingen (internet, office enz.)
Voor comfort zet ik er zelf een 128GB SSD en 4 of 8GB extra geheugen in.
Nu heb ik nog drie vragen:
  1. Wat is jullie mening over de meerkosten van de processor upgrade (met levensduur van zo'n 3-4 jaar)? De S15 met i5 zoals ik hem wil hebben is €969, met i7 kost hij €1.309: een verschil van van €340. Is dit het waard? (je moet nl. ook de grafisch kaart upgraden).
  2. Verder vind ik een extra oplader voor €150 nogal prijzig, heeft iemand goede ervaringen met een alternatief?
  3. Ik ga het topic nog verder doorspitten voor andere vragen die ik had, wellicht een FAQ in de startpost? (zaken als Mem/SSD/ODD upgraden enz.)
Verder wacht ik even dinsdag af, kijken of er nog een leuke actie is ipv de Bluray, die ga ik er toch uithalen :)

Update: Zie net op de outlet een S15 met i7 3520M en 12GB geheugen voor €974. Dit is een vorig model met Win7, wellicht een goede optie, of zijn hier afraders aan?
Update 2: Ik heb nog geen ervaringen gelezen met het docking station, heeft iemand die al? Als nadeel lees ik dat hij geen analoge audio uitgang en USB3 heeft.

[ Voor 18% gewijzigd door Canis Lupus op 09-12-2012 23:07 . Reden: Outlet model, docking station ]

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rijstwafel
Ik zit met het probleem dat het scherm van mijn vaio s13 elke keer dat ik hem aan zet (volledige boot of uit slaapstand) terug gaat naar een frequentie van 40 Hz ipv 60 Hz. Ik heb het idee dat dit alleen in stamina mode is en niet wanneer deze in speed mode staat.

Het probleem is dat ik mijn scherm nu elke keer zie flikkeren waardoor ik het handmatig aan moet passen...behoorlijk irritant eigenlijk

heeft iemand een oplossing hiervoor??

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Voor mensen die via Sony Store willen bestellen: de optie met blu-ray is tot volgende week verlengd. :O

Omdat de ODD voor mij niet uitmaakt, heb ik een retail versie besteld. Daar krijg ik voor 20 euro minder wél 1GB Geforce 640M LE extra, 6 i.p.v. 4GB geheugen en 640 i.p.v. 320 GB HDD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Aan de andere kant is aftermarket een passende blu-ray drive vinden nog steeds stervensduur (lees €300 omdat het een extra dunne uitvoering is) dus mensen die deze naderhand nog willen hebben zouden hem over kunnen nemen als je hem toch wilt vervangen door een HDD.

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

F_demon schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 09:46:
Aan de andere kant is aftermarket een passende blu-ray drive vinden nog steeds stervensduur (lees €300 omdat het een extra dunne uitvoering is) dus mensen die deze naderhand nog willen hebben zouden hem over kunnen nemen als je hem toch wilt vervangen door een HDD.
Goed punt, maar gecombineerd met de langere levertijd vind ik het dat niet waard. En ik acht de kans niet zo groot dat veel mensen dat zouden willen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterk123
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 19:05
Ik kom met de volgende configuratie op € 1.178,10 uit in de Sony Store (incl. education discount).

Processor: Intel®Core(TM)i7-3632QM,2,2GHz
Besturingssysteem: Windows 8
Opslagcapaciteit: 320 GB Serieel ATA (5400 rpm)
Geheugen: 4 GB 1333 MHz DDR3L-SDRAM
Optisch station: Blu-ray Disc(TM) player
Display: 39,5cm LED, 1920x1080+camera
Grafische kaart: NVIDIA® GeForce® GT 640M LE
Connectiviteit: Zonder Draadloos WAN
Batterij: Standaardbatterij
Microsoft® Office 2010: Office 2010 Trial
McAfee Security Software: Geen bescherming
Adobe® Creation: Zonder Adobe Creation
Adobe® Lightroom®: Zonder Adobe Lightroom 4
Sony Creative software: Imagination Studio Suite 4

Ben van plan om nog te upgraden met:

Samsung 830 128gb SSD (€90)
8 gb ram (€30)
1 TB HDD (€75)

Is dit de voordeligste route of is de laptop zonder de upgrades ergens nog goedkoper te krijgen?

Als ik het goed begrijp kan ik de HDD beter op de plaats van de bluray drive doen en de SSD op de plaats van de HDD ivm SATA-150 en SATA-300?

[ Voor 7% gewijzigd door wouterk123 op 11-12-2012 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 13:52:
Ik lees bij de drivers van Nvidia dat de notebook GPU's bij de Sony's niet ondersteund worden. Klopt dit nog steeds, of kan je de drivers voor je S13/S15 alsnog updaten via Nvidia?
Ik ben hier ook benieuwd naar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiii
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-10 22:52
wouterk123 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 20:49:
Ik kom met de volgende configuratie op € 1.178,10 uit in de Sony Store (incl. education discount).

Processor: Intel®Core(TM)i7-3632QM,2,2GHz
Besturingssysteem: Windows 8
Opslagcapaciteit: 320 GB Serieel ATA (5400 rpm)
Geheugen: 4 GB 1333 MHz DDR3L-SDRAM
Optisch station: Blu-ray Disc(TM) player
Display: 39,5cm LED, 1920x1080+camera
Grafische kaart: NVIDIA® GeForce® GT 640M LE
Connectiviteit: Zonder Draadloos WAN
Batterij: Standaardbatterij
Microsoft® Office 2010: Office 2010 Trial
McAfee Security Software: Geen bescherming
Adobe® Creation: Zonder Adobe Creation
Adobe® Lightroom®: Zonder Adobe Lightroom 4
Sony Creative software: Imagination Studio Suite 4

Ben van plan om nog te upgraden met:

Samsung 830 128gb SSD (€90)
8 gb ram (€30)
1 TB HDD (€75)

Is dit de voordeligste route of is de laptop zonder de upgrades ergens nog goedkoper te krijgen?

Als ik het goed begrijp kan ik de HDD beter op de plaats van de bluray drive doen en de SSD op de plaats van de HDD ivm SATA-150 en SATA-300?
Als het goed is zijn de snelheden van beide sata interfaces 3gbps (SATA2). Wel kan je 6gbps voor SSD unlocken (SATA3) maar hiervoor schijn je de aansluiting voor de optische drive in bios te moeten uitzetten... je kan dan de HDD op de plek van de ODD dan ook niet meer gebruiken.
http://forum.notebookreview.com/sony/675773-sony-vaio-s-series-sata-3-investigation-18.html

• NGDM
Ik heb sinds vandaag mijn SSD in mn VAIO S1512 samen met de standard 640GB 7200RPM HDD.
En ik moet zeggen: dat ding vliegt :P

Opstarten in ongvr 5-7 seconden en van slaap naar wakker in <2 sec.
Echt geweldig voor iemand di van gewone HDD's komt.

Of de snelheid nu aan SATA2 of SATA3 snelheid is merk ik niet en is volgens mij ook niet te merken bij regulier gebruik.

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Gisteren mijn S15 binnen, ziet er goed uit!

Nu begonnen met wennen aan Windows 8 :D en het verwijderen van wat onnodige software voor zakelijk gebruik. Heeft iemand ook moeite met McAfee Parental Control te verwijderen? Bij mij blijft hij al zeker 30 mins op 82% staan... :S

• rijstwafel
rijstwafel schreef op zondag 09 december 2012 @ 23:52:
Ik zit met het probleem dat het scherm van mijn vaio s13 elke keer dat ik hem aan zet (volledige boot of uit slaapstand) terug gaat naar een frequentie van 40 Hz ipv 60 Hz. Ik heb het idee dat dit alleen in stamina mode is en niet wanneer deze in speed mode staat.

Het probleem is dat ik mijn scherm nu elke keer zie flikkeren waardoor ik het handmatig aan moet passen...behoorlijk irritant eigenlijk

heeft iemand een oplossing hiervoor??

alvast bedankt
Heeft iemand hetzelfde probleem of weet er een oplossing voor?? Ik begin met er steeds meer aan te irriteren :(

Verwijderd

Sj44k13 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 10:39:
[...]

Ik ben hier ook benieuwd naar...
Kan iemand hier uitsluitsel over geven?

• Maardiweb
Hoe kan ik hier uitsluitsel over geven? Voor zover ik weet werken de nVidia drivers gewoon op mijn S13?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
rijstwafel schreef op donderdag 13 december 2012 @ 17:03:
[...]

Heeft iemand hetzelfde probleem of weet er een oplossing voor?? Ik begin met er steeds meer aan te irriteren :(
Dat probleem had ik eerder gehoord. Dat kwam omdat de laptop overschakelde naar de chipset van de hd4000, daardoor springt die gelijk over naar de 40 hertz,, was een probleem met wanneer je de laptop hield op stamina mode... Oplossing ervan ben ik vergeten, ik had het gevonden op notebookforum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rijstwafel
Vinand schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 00:58:
[...]

Dat probleem had ik eerder gehoord. Dat kwam omdat de laptop overschakelde naar de chipset van de hd4000, daardoor springt die gelijk over naar de 40 hertz,, was een probleem met wanneer je de laptop hield op stamina mode... Oplossing ervan ben ik vergeten, ik had het gevonden op notebookforum.
Ja dat klopt inderdaad. Wanneer hij op stamina mode staat schiet die gelijk naar 40 hertz wat dus die flikkering veroorzaakt. En eenmaal opgemerkt blijf ik het zien en ga ik me er aan ergeren :P Ik heb ook al geupdatet naar de nieuwste drivers van Intel maar dit mocht ook niet baten, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
rijstwafel schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 11:34:
[...]

Ja dat klopt inderdaad. Wanneer hij op stamina mode staat schiet die gelijk naar 40 hertz wat dus die flikkering veroorzaakt. En eenmaal opgemerkt blijf ik het zien en ga ik me er aan ergeren :P Ik heb ook al geupdatet naar de nieuwste drivers van Intel maar dit mocht ook niet baten, helaas.
Elke laptop met een soortgelijke switchable graphics constructie had dit probleem... Dus het ligt bij Intel, de drivers van hun kant hebben dit nog niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maardiweb schreef op donderdag 13 december 2012 @ 23:38:
Hoe kan ik hier uitsluitsel over geven? Voor zover ik weet werken de nVidia drivers gewoon op mijn S13?
Je kan inderdaad bijvoorbeeld proberen de Nvidia drivers te installeren (niet de beta drivers maar de WHQL drivers 306.97). Als dit lukt begrijp ik niet waarom Nvidia claimt dat Sony GPU's in laptops niet ondersteund worden. Des te beter dat het wel lukt natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Stomme vraag misschien, maar moet het batterijlampje branden van de Vaio? Bij mij brandde die alleen bij het opladen, maar nu niet meer. Hij heeft even oranje gebrand tijdens het opladen, maar is nu gewoon uit nu de batterij vol is. Ook nu ik de laptop van stroom heb gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
nee dat is alleen een indicatie als die aan het chargen is. :)
Niks is een stomme vraag :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Dank u dank u. Ik vind het scherm trouwens prima. Heb wel wat bleeding, maar daar merk je niet zoveel van als je eenmaal in Windows zit. Het scherm kan lekker helder en is mooi scherp. Als je goed kijkt zie je wel hele kleine lijntjes, maar daar stoor ik mijn niet aan. Ik denk dat ik hem zo open ga maken om de SSD en 8 GB extra RAM er in te zetten :)

Hoe start je de Vaio van DVD? Ik heb mijn windows 8 upgrade ISO gebrand, maar hij wil er niet vanaf booten... Ik zet hem aan met assist, klik op starten van media, maar krijg het bericht: 'operating system not found'...

Edit: het is me gelukt!

Deze guide gebruikt: MSDN: How to create Windows 8 installation bootable USB for UEFI (Samsung Slate)

1. Format USB drive as FAT32 on a Win7/Win8 PC.

diskpart.exe
list disk (Find USB device)
select disk 1 (careful! select USB drive)
clean
create partition primary
select partition 1
active
format quick fs=fat32 (UEFI can only USB boot to FAT32, not NTFS)
assign (In this example, USB mount point become F: when assigned.)
exit

2. Copy Windows 8 x64 ISO content to USB

Mount Windows8-ConsumerPreview-64bit-English.iso (In this example, it's H:) Note, If using Windows 7, use your favorite ISO mounting software. Copy the content using xcopy <ISO drive> <USB drive>, for example.
xcopy H:\* F:\ /s /e

3. Disable UEFI Secure Boot.

4. Vaio aanzetten en meteen op F11 drukken.

[ Voor 76% gewijzigd door Cobiwan op 14-12-2012 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NGDM
Met mijn VAIO S1512 (met Windows 8 preinstalled) heb ik continu een minimum van ongeveer 10-20% processorgebruik.
Grootste verbruiker is System die rond de 10 verbruikt en meer.

Een vriend van me heeft een HP met Windows 8 maar die heeft gewoon 0-1% als standaard (zoals het zou moeten)

Iemand ervaring mee of gewoon een gedacht?

thx
Pagina: 1 ... 8 ... 15 Laatste