Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasmancini28
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-09 12:53
Ben toch blij dat ik net voor de update mijn s13 heb kunnen bestellen met de gratis graphics update en de snellere hdd. Scheelt me toch 120 euro met als ik nu zou moeten bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aproxx
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04 08:00
paulvk schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 11:45:
Ik heb zojuist gehoord dat de 15" morgen online komt.
Dat hebben ze mij gisteren aan de telefoon ook gezegd. Maar tot hiertoe zie ik er nog geen enkele online staan. Zowel in de Belgische als Nederlandse studentenshop niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Zit er nou eigenlijk toetsenbordverlichting op bij de S-series? Nee toch? Ik kan er niks over vinden namelijk. :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
MensionXL schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:10:
Zit er nou eigenlijk toetsenbordverlichting op bij de S-series? Nee toch? Ik kan er niks over vinden namelijk. :)
Ja allemaal hebben backlit keys

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels-88
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:14
Iemand al Win 8 op z'n VAIO SA (2011 serie) gezet? Wat zijn hier de ervaringen mee?
Ik twijfel tussen een VAIO Z (2011 model) of de SA
http://www.correct.nl/artikel.php?menu=0.3&ARTNR=465761

Maar ik ben benieuwd naar de windows 8 functionaliteit of dat ik toch beter meer geld kan uitgeven voor een nieuw model met standaard windows 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulvk
  • Laatst online: 30-04 22:02
aproxx schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:11:
[...]

Dat hebben ze mij gisteren aan de telefoon ook gezegd. Maar tot hiertoe zie ik er nog geen enkele online staan. Zowel in de Belgische als Nederlandse studentenshop niet..
Inderdaad. Het blijft maar uitgesteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Niels-88 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:45:
Iemand al Win 8 op z'n VAIO SA (2011 serie) gezet? Wat zijn hier de ervaringen mee?
Ik twijfel tussen een VAIO Z (2011 model) of de SA

Maar ik ben benieuwd naar de windows 8 functionaliteit of dat ik toch beter meer geld kan uitgeven voor een nieuw model met standaard windows 8.
WTF 1299!!! Wat een prijs :o

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij opvalt is dat bij de pregeconfigureerde S15-modellen nergens nog staat dat het om een IPS-scherm gaat. Zou er een ander scherm in zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skampy
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 01:55
Volgens Coolblue wel degelijk een IPS scherm:

http://www.laptopshop.be/...io-svs1512v1e-azerty.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:04
S15 staat online...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah ja, daar vanonder wel. Had dat niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aproxx
Is er iemand die weet of we op de S15 modellen ook weer wekelijks een actie mogen verwachten? Zoals vroeger de "gratis GPU/hard disk/RAM upgrade"?
Als het me pakweg 130 euro zou uitsparen door te wachten tot dinsdag, dan doe ik dat natuurlijk wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

janvanmil schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 17:06:
[...]

Zit ik met een van de bovenstaande geheugen reepjes goed?
Ja, ze lijken mij allebei prima :) Zelf gooi ik er dalijk Kingston KVR1333D3S9/4G bij mij in.
Vinand schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:31:
[...]

Ja allemaal hebben backlit keys
Nice, bedankt! :)
aproxx schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 11:32:
Is er iemand die weet of we op de S15 modellen ook weer wekelijks een actie mogen verwachten? Zoals vroeger de "gratis GPU/hard disk/RAM upgrade"?
Als het me pakweg 130 euro zou uitsparen door te wachten tot dinsdag, dan doe ik dat natuurlijk wel. :)
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, deze week bestel ik nog een Vaio :)

[ Voor 43% gewijzigd door MensionXL op 29-10-2012 10:37 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:43

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Is er al iets bekende over upgrade van onlangs gekochte laptops naar Windows 8?

Misschien ligt het aan mij, maar de Sony site is echt verschrikkelijk om iets te zoeken, en dus te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skampy
moet je op de site van microsoft gaan kijken:

http://www.windowsupgradeoffer.com/nl-BE

[ Voor 30% gewijzigd door skampy op 29-10-2012 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:40

Sick Nick

Drop the top!

Of gewoon verder kijken dan je neus lang is, op de hoofdpagina van VAIO (http://www.sony.nl/hub/vaio-laptops) staat een grote banner onderaan die linkt naar alles wat je zou willen weten (welke ondersteunde modellen, hoe je de upgrade moet doen, waar je de extra software kunt vinden,etc): http://www.sony.nl/suppor...ng/windows_upgrade_offer/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Dat zeg ik onduidelijk om te vinden. Een search vond niets, en heb veel pagina's bekeken, maar alleen daar te vinden.

Maar thanks voor de :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulvk
Zo, mijn S15 is besteld. i7, 256 SSD, 8 GB RAM, 1GB Radeon, batterij met lange levensduur en Win 7 pro voor zo'n 1370 uit de outlet. Ik heb nog drie procent van de prijs afgekregen :-D.
De doorslag was toch wel die nieuwe serie waarbij niet mogelijk is om win7 te nemen. 8 mot ik niet.
Levering verwacht op vrijdag O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
paulvk schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 15:30:
Zo, mijn S15 is besteld. i7, 256 SSD, 8 GB RAM, 1GB Radeon, batterij met lange levensduur en Win 7 pro voor zo'n 1370 uit de outlet. Ik heb nog drie procent van de prijs afgekregen :-D.
De doorslag was toch wel die nieuwe serie waarbij niet mogelijk is om win7 te nemen. 8 mot ik niet.
Levering verwacht op vrijdag O+
radeon???

Dan heb je niet de Vaio S15, maar de Vaio SE... Dat is de voorganger, die heeft wel nog de slappe scharnieren en zonder multi touch. Voor de rest is het alsnog een baas van een laptop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Vinand schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 16:49:
[...]

radeon???

Dan heb je niet de Vaio S15, maar de Vaio SE... Dat is de voorganger, die heeft wel nog de slappe scharnieren en zonder multi touch. Voor de rest is het alsnog een baas van een laptop. :)
Verder lijkt het me ook niet echt een scherpe aanbieding om eerlijk te zijn, die refurbished modellen zijn veel te duur eigenlijk... :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulvk
Vinand schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 16:49:
[...]

radeon???

Ja, je hebt gelijk.... is me niet opgevallen :/ ik kan 'm altijd nog retourneren als dit niet bevalt.
MensionXL schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 18:08:
[...]

Verder lijkt het me ook niet echt een scherpe aanbieding om eerlijk te zijn, die refurbished modellen zijn veel te duur eigenlijk... :)
De S15 met deze specs zou op dit moment rond de 1900 uitkomen. Dus wat is duur? Ik ben er in ieder geval wel tevreden mee, alleen stom dat het me niet is opgevallen dat dit een vorig model is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
MensionXL schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 18:08:
[...]

Met de raid 0 ssd prijzen van Sony vind ik de prijs relatief scherp...
Daarnaast is er niks mis met refurbished, voornamelijk omdat je in principe eigenlijk wel weet dat er helemaal niks mis met je apparaat is. Vergeet niet dat hij ook de Sheet battery er zo te zien erbij krijgt, en dat is wel een dikke win :)

Alleen jammer dat het niet de GT640M is zoals bij de Sony S15 het geval is, het verschil in performance tussen deze 2 is namelijk erg groot.

[ Voor 7% gewijzigd door Vinand op 29-10-2012 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

TF

bla bla

lama

[ Voor 89% gewijzigd door TF op 30-10-2012 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aproxx
Ziezo, ik heb m'n S15 ook maar eens besteld.. :)
Samen met de 10% kortingscode van Bol.com kwam hij goedkoper uit dan hem bij de onderwijswinkel te bestellen.
989 Euro voor de zilvere versie met 3210M, 6GB RAM, 640M (1GB) grafische kaarte n 640GB HDD. Maar die zal spoedig vervangen worden door een Samsung 830.. :)

Eindelijk (als Belg) eens de stap gemaakt naar het toch wel betere qwerty. Ik ben benieuwd hoe het me zal bevallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 16:00
Hoi! Ik heb ook sinds gisteren mijn nieuwe Vaio binnen :D
S13 met vrij standaard specs: i5 ivy, 4GB RAM, 640M, 320GB HDD.
Klein beetje mee lopen kloten al, maar had al vrij snel de conclusie getrokken dat deze laptop een SSDtje nodig heeft. Samsung 830 (256GB) besteld en die komt vandaag binnen. Heb een tijdje getwijfeld of ik de HDD ga vervangen of de DVD drive (en dan de HDD op de plek van de DVD knallen zoals ik in wat reviews heb gelezen), maar dat laatste lijkt me iets te lastig en zoveel ruimte heb ik toch niet nodig.

Heb vrijdag tentamen, maar zal me vandaag toch niet kunnen bedwingen om die SSD erin te gaan proppen dus meteen een vraagje hierover. Het hardware gedeelte zelf gaat me wel lukken adh van wat reviews, maar hoe moet ik vervolgens opnieuw mn OS gaan installeren?

In het 'official owners thread' op notebookreview wordt aangegeven dat je een hersteldisk moet maken (usb of dvd) en daarna allemaal shit met je BIOS moet gaan lopen kloten. Is dat inderdaad zo? Mn vaio geeft aan dat ik dan een usb van minimaal 19GB nodig heb, lijkt me erg veel en ik heb er helaas ook geen. anders zouden 6 DVD's nog kunnen.

Maar is dit inderdaad de manier om het te doen? Als ik op die owners thread afga lijkt het alsof ik daarna een volledig schone windows installatie heb, maar daar heb je geen 19GB voor nodig toch? Ik heb ook nog een w7 ultimate schijfje liggen, maar die heb ik ook op mijn gewone PC geinstalleerd. Zag laatst ergens langskomen dat dit niet uitmaakt en dat je met een dergelijke schijf elke versie kan installeren.

Dus kan ik nadat ik mijn SSD erin het gestopt gewoon mijn W7 schijf gebruiken, dan home premium selecteren en de key op de vaio gebruiken voor een volledige install?

Thnx in advance :)

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Ik heb ook mijn HDD door een SSD vervangen. Doe je jezelf zeker een groot plezier mee.

Waar de owners thread het over heeft is niet via de herstel USB die de Sony software maakt, maar met een USB stick waar alleen Windows 7 op staat. Dan moet je dingen veranderen in je bios, anders zal de installatie niet werken.

Als je de herstel USB gebruikt die de Sony software maakt hoef je helemaal niets aan te passen. HDD eruit, SSD erin, USB boot, en heel lang wachten. En dan is t klaar. De 19GB is alle Sony troep die hij weer installeert, zodat de installatie precies zo is als toen je hem kocht.

Pro Tip: Gebruik vooral niet de DVD's, aangezien je actief bij het installatie proces aanwezig moet zijn om de DVD's te wisselen. Daarnaast moet je veel heen en weer switchen tussen DVD's dus kost het heel veel meer tijd.

[ Voor 15% gewijzigd door majoh op 31-10-2012 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Ja bah die sony bloatware hoef ik er niet bij te hebben. Een clean install met mn win7 ultimate dvd kan dus ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulvk
Zo, mijn bestelling (SE) is ook binnen uit de outlet. Best snel na twee dagen :)

Ik ben best tevreden. Enige minpuntje is (inderdaad) de microfoon. Deze ruist wat. Verder niet veel last van de bekende problemen zoals de flex en orange-gate.

Is dit echter normaal, zoveel 'programma's'? En kan ik die microsoft visual c++ en windows live mesh verwijderen? Heb er al een paar weggedaan..

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/bf5kw5.png

Edit: ik zie dat ik nog even een crack moet zoeken :')

[ Voor 35% gewijzigd door paulvk op 31-10-2012 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:04
En de S15 is weer verdwenen bij sony.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 21:18
Ben erg geinterreseerd in de S15 laptops, maar ik heb toch nog een paar vragen. Zou dan om deze gaan: http://www.laptopshop.nl/...sony-vaio-svs1512v1e.html

1) Hoe is het scherm? Is het een IPS scherm? Of gewoon een goed TN scherm? ik had hiervoor een samsung laptop met een scherm van 1600 x 900 die niet goed was. Wel mat.

2) Hoe zit het met het overclocken van de GPU? Naar wat ik zo zo lees kun je hem opkrikken tot het niveau van een 650M? Volgens mij is het trouwens een 640M LE die erin zit en niet een 640M zoals bij coolblue staat. De eerste is natuurlijk veel beter. (Zie hier: http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html)

Dat hij maar 2kg weegt is altijd mooi meegenomen natuurlijk, maar de screen flex lijkt mij wel wat gevaarlijk en niet echt handig qua design. Andere indrukken zijn altijd welkom of course. Al een heel deel van het topic doorgelezen.

Bedankt!

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediax
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 16:36
@lekozz, bij Coolblue staat ook dat het om de LE versie gaat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
  • Laatst online: 13-09 14:41
Iekozz schreef op donderdag 01 november 2012 @ 17:09:
Ben erg geinterreseerd in de S15 laptops, maar ik heb toch nog een paar vragen. Zou dan om deze gaan: http://www.laptopshop.nl/...sony-vaio-svs1512v1e.html

1) Hoe is het scherm? Is het een IPS scherm? Of gewoon een goed TN scherm? ik had hiervoor een samsung laptop met een scherm van 1600 x 900 die niet goed was. Wel mat.
Het is een redelijk goed IPS scherm met goed contrast en goede brightness. De kleurweergave is over het algemeen goed op puur rood na, wat vrijwel oranje lijkt.
2) Hoe zit het met het overclocken van de GPU? Naar wat ik zo zo lees kun je hem opkrikken tot het niveau van een 650M? Volgens mij is het trouwens een 640M LE die erin zit en niet een 640M zoals bij coolblue staat. De eerste is natuurlijk veel beter. (Zie hier: http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html)
Het is inderdaad een 640M LE en hij is inderdaad vrij makkelijk (maar natuurlijk op eigen risico) op te krikken naar het niveau van een DDR3 650M.

Een opmerking die ik verder nog wel heb is dat het geen goede SATA-III implementatie heeft. Dit is geen probleem als je de HDD gebruikt, maar als je deze vervangt met een SSD zal deze initieel op SATA-II lopen (in het geval van de Samsung 830 is dat zowel read als write slechts half zo snel). Om alsnog van de volle snelheid te genieten moet je via de BIOS de ODD uitschakelen, verder zal zelfs dan de SSD bij opstarten op SATA-II snelheden lopen, pas als je de laptop in slaap-modus stopt en hem daarna weer opwekt zal hij SATA-III snelheden hebben.

(Overigens adverteert Sony nergens dat de laptop SATA-III heeft, dus dit valt ze niet geheel te verwijten. Verder zullen (mSATA) SSDs die Sony meelevert wel SATA-III hebben, aangezien deze van een andere aansluiting gebruik maken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Hey,

SSD en RAM upgrade binnen > geinstalleerd en heb nu een heel erg snelle VAIO :D

Paar vraagjes aan mensen die ook een SSD upgradge / clean install hebben gedaan:

- op de sony site staat niet alle vaio software die ik in het begin erop had staan. Ik mis een aantal dingetjes om bijvoorbeeld de speed/stamina mode in te stellen maar ik weet niet precies welk programa hiervoor verantwoordelijk is. Heb een aantal dingen wel geinstalleerd, maar deze hebben verder geen shortcut in het startmenu ofzo (zoals fan diagnostics)

- na de volledige reinstall ben ik natuurlijk office starter kwijt wat je gratis bij de vaio kreeg. Kan ik daar weer ergens aankomen op een legale manier?

Verder louter positief! Dat ding gaat echt als een speer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Maardiweb schreef op donderdag 01 november 2012 @ 18:58:
Hey,

Mooi! Was het makkelijk erbij te prikken en te vervangen? Er zit gewoon een 2,5" HDD in toch? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Zit te denken aan een s13, met i5 en 1600x900 display. Komt op 970 euro. In de sony education store is dat 900 euro.

Nou ken ik nog genoeg studenten om er een met mijn geld een laptop te laten bestellen.

Twee vragen:

1. Wat zijn de ervaringen met contact zoeken met Sony om korting te onderhandelen? Via het nummer dat bij de sony store staat? In hoeverre is de prijs omlaag te krijgen: valt de education prijs eruit te slepen?

2. Zitten er nadelen aan het laten bestellen op naam van een student?

Vooruit: toch nog een derde vraag: klopt het dat de door mij gekozen configuratie niet een voorgeconfigureerde optie is, en dus nergens in een winkel (al dan niet web) zo te krijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Maardiweb schreef op donderdag 01 november 2012 @ 18:58:
Hey,

Paar vraagjes aan mensen die ook een SSD upgradge / clean install hebben gedaan:

- op de sony site staat niet alle vaio software die ik in het begin erop had staan. Ik mis een aantal dingetjes om bijvoorbeeld de speed/stamina mode in te stellen maar ik weet niet precies welk programa hiervoor verantwoordelijk is. Heb een aantal dingen wel geinstalleerd, maar deze hebben verder geen shortcut in het startmenu ofzo (zoals fan diagnostics)

- na de volledige reinstall ben ik natuurlijk office starter kwijt wat je gratis bij de vaio kreeg. Kan ik daar weer ergens aankomen op een legale manier?

Verder louter positief! Dat ding gaat echt als een speer :D
vraag 1:
Voor de fans control moet je ""vaio control center" installeren.

vraag 2:
http://www.ghacks.net/201...soft-office-starter-2010/
:)
Misschien moet je even kijken naar openoffice of libre office... Zijn gratis alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
MensionXL schreef op donderdag 01 november 2012 @ 22:25:
[...]

Mooi! Was het makkelijk erbij te prikken en te vervangen? Er zit gewoon een 2,5" HDD in toch? :)
Jep. Kostte even wat moeite gezien ik er niet superveel ervaring mee heb en de boel niet wilde slopen, maar uiteindelijk prima gelukt. Herinstallatie is wat moeizamer omdat hij mijn bootable usb niet pakt. Ben nu weer opnieuw bezig met een ander trucje (eerst met mn w7 ultimate cd installeren en daarna met mn bootable usb win7 home premium eroverheen knallen)

edit: Heb ook foto's gemaakt die wat uitgebreider zijn dan in de reviews. Wil je die hebben??
Vinand schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 00:32:
[...]

vraag 1:
Voor de fans control moet je ""vaio control center" installeren.

vraag 2:
http://www.ghacks.net/201...soft-office-starter-2010/
:)
Misschien moet je even kijken naar openoffice of libre office... Zijn gratis alternatieven.
vraag 1: Die is dus niet available bij de downloads voor mijn model. Als ik hem google en dan van een ander model pak, dan krijg ik een oude versie (4.nogwat terwijl volgens mij nu 6.nogwat standaard is) en kan ik niet meer zien dan mn system specs :(
edit2: Ah, ik zie dat control center ergens met andere software mee is geinstalleerd :) Top!

vraag2: Bollocks. Ik wil gewoon ms office }:O Misschien kan ik hem nog van de recovery van mn HDD halen, maar dat kost weer zoveel tijd :X
edit3: Hee, volgens mij mag ik mijn office 2003 op een desktop én een laptop installeren. Gaan we dat maar eens proberen :9

[ Voor 10% gewijzigd door Maardiweb op 02-11-2012 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediax
Zo, sinds vandaag de gelukkige eigenaar van een SVS1511L3ES (i5, 4gb werkgeheugen (heb nog 8GB liggen) en 500GB hdd (volgend jaar 256GB SSD erin). 1e indruk -> prachtig scherm en lekker licht. Nu eerst even Windows 7 opnieuw installeren en dan de Windows 8 update er overheen. Ben heel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Maardiweb schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 14:50:

edit: Heb ook foto's gemaakt die wat uitgebreider zijn dan in de reviews. Wil je die hebben??
Graag! Krijg mijn Vaio volgende week binnen als het goed is maar ik ben veel te nieuwsgierig :D

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Prima zal ze even uploaden. Zal ik ze in dit topic posten of gewoon via DM sturen ofzo? Wellicht dat anderen er ook wat aan hebben?
Check voor je verse install de official owners thread op notebookreview :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenr90
  • Laatst online: 08-02-2022
Ik ben zelf al een tijdje aan het kijken naar een nieuwe laptop van rond de 1000 euro. Ik ben een student en zal de laptop gebruiken voor een of 2 vmware machines en ontwikkelen van websites. Verder speel ik geen games maar kijk af en toe en film. Nu heb ik uit gekomen bij de Sony Vaio series. Op dit moment ben ik aan het kijken naar de volgende mogelijkheden:

Dit leek mij een mooie aanbieding. Alleen vraag ik mij of er veel kwaliteitsverschil zit tussen deze en de nieuwe S13. Hierbij vooral kijkend naar de scharnieren en toetsenbord. Dan kwam ik ook nog de volgende aanbieding tegen:

http://www.correct.nl/artikel.php?ARTNR=460168&ref=tweakers

Voordelen hiervan zijn bij jullie wel bekend. Het grootste nadeel hiervan vind ik dat het geheugen maar 4 GB is. Dit valt ook niet uit te breiden. Alleen mocht de kwaliteit van deze laptop nu veel beter zijn als de laptop van de aanbieding en nieuwe S13, zou ik het overwegen.

De volgende punten wil ik minimaal hebben:

4 GB werkgeheugen
128 SSD
1600 x 900 resolutie
VGA + HDMI
13 inch

Zou iemand mij advies kunnen geven over het verschil in kwaliteit tussen de verschillende mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediax
Zo, Windows 8 draait nu vloeiend op mn Svs15. Wel behoorlijk wennen aan de interface, maar dat is voor een ander topic. :)

Ook meteen even 8GB bijgeprikt. Tot nu toe uiterst tevreden over de nieuwe laptop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediax
Heeft iemand al alle mousepad gestures voor Windows 8 werkend gekregen met z'n S serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flash1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-09-2024
Weet iemand of er grote aanpassingen zijn gedaan aan het huidige sony vaio s15 model? Is bijvoorbeeld het touchpad hetzelfde gebleven ivm windows 8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
flash1 schreef op zondag 04 november 2012 @ 12:16:
Weet iemand of er grote aanpassingen zijn gedaan aan het huidige sony vaio s15 model? Is bijvoorbeeld het touchpad hetzelfde gebleven ivm windows 8?
Ja, naar mijn idee zeer weinig verschil, alleen het gewicht is iets lager...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Maardiweb schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 16:16:
Prima zal ze even uploaden. Zal ik ze in dit topic posten of gewoon via DM sturen ofzo? Wellicht dat anderen er ook wat aan hebben?
Check voor je verse install de official owners thread op notebookreview :)
Erm, wat jij wilt. Ik denk wel dat veel andere mensen er ook wat aan kunnen hebben ;) Bedankt voor je moeite in elk geval! :)

Weet iemand of er twee SODIMM's in de S13 gaan? Of is er maar plek voor één? :)

[ Voor 6% gewijzigd door MensionXL op 04-11-2012 16:40 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aproxx
MensionXL schreef op zondag 04 november 2012 @ 14:59:
[...]

Erm, wat jij wilt. Ik denk wel dat veel andere mensen er ook wat aan kunnen hebben ;) Bedankt voor je moeite in elk geval! :)

Weet iemand of er twee SODIMM's in de S13 gaan? Of is er maar plek voor één? :)
Jammer genoeg is er maar plaats voor eentje. 4GB zit reeds vast op het moederbord als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

aproxx schreef op zondag 04 november 2012 @ 17:28:
[...]

Jammer genoeg is er maar plaats voor eentje. 4GB zit reeds vast op het moederbord als ik me niet vergis.
Ah oke, dus één zit er vastgesoldeerd en er is plek om er zelf nog één bij te steken? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skampy
klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Yep. Heb er zelf 8GB bijgepropt ook al haal je dan geen voordeel uit het dual channel verhaal. Ik heb deze gehaald, dan heb je er ook nog 1 die op 1,35V werkt ipv 1,5V.. is weer ietsje zuiniger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Maardiweb schreef op zondag 04 november 2012 @ 19:50:
Yep. Heb er zelf 8GB bijgepropt ook al haal je dan geen voordeel uit het dual channel verhaal. Ik heb deze gehaald, dan heb je er ook nog 1 die op 1,35V werkt ipv 1,5V.. is weer ietsje zuiniger ;)
Dat is een mooie, denk dat ik die dan ook bestel. Geen dual-channel is geen ramp, misschien zijn de prestaties 1% minder maar daar kom ik wel overheen. ;) Weet je trouwens zeker dat hij in single channel draait? Mijn huidige laptop met 1GB + 2GB draait namelijk gewoon in dual-channel mode :)

Mijn Vaio wordt tussen 08/11 en 12/11 afgeleverd, was dit bij jullie eigenlijk al eerder? Of echt precies tussen deze dagen? :)

[ Voor 9% gewijzigd door MensionXL op 05-11-2012 21:37 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Gelukkig heb je wel gewoon dual channel, zelfs met 4GB onboard en 8GB reepje erin, lang leve Intel Flex Memory ;) De eerste 4+4GB draait gewoon dual channel, laatste 4GB van het reepje in single channel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Mijne zou tussen 7 en 8 nov worden geleverd, maar ik had hem 29 oktober. precies 3 weken na bestellen :)

edit:

Hoe vervang je de HDD voor een SSD in je Sony VAIO S13 2012?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/15246100/2012-11-01%2013.55.59%20%28Small%29.jpg
1) Openen van de batterijcover (2 schroefjes). Ik had ook mn batterij er even uitgehaald om zo wat meer ruimte te hebben en ervoor te zorgen dat er geen elektrische lading meer van kon komen.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/15246100/2012-11-01%2013.55.59%20%28Small%292.jpg
2) Maak SATA kabel los van het moederbord (2 schroefjes), daarna voorzichtig het plaatje met de schroefjes een beetje loswippen (ging bij mij vrij makkelijk uiteindelijk)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/15246100/2012-11-01%2014.14.20%20%28Small%29.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/15246100/2012-11-01%2014.14.36%20%28Small%29.jpg
3) Voila een 'lege' laptop en een losse HDD met kabel er nog aan

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/15246100/2012-11-01%2014.18.02%20%28Small%29.jpg
4) Overzetten van de 'caddy' van de HDD naar de SSD (4 schroefjes), daarna de kabel ook erin hangen

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/15246100/2012-11-01%2014.21.09%20%28Small%29.jpg
5) Caddy terugplaatsen, vastschroeven en de SATA kabel weer vastmaken

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/15246100/2012-11-01%2014.23.49%20%28Small%29.jpg
6) Geheugen stickje erbij (dit is even een paar keer proberen want hij moet er onder een bepaalde hoek (ca 20-30 graden vanaf het mobo) erin geschoven worden, je hoort vanzelf klik)

7) Cover er weer op schroeven, opstarten en OS installeren :)

[ Voor 88% gewijzigd door Maardiweb op 05-11-2012 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Maardiweb schreef op maandag 05 november 2012 @ 23:17:
Mijne zou tussen 7 en 8 nov worden geleverd, maar ik had hem 29 oktober. precies 3 weken na bestellen :)

edit:

Hoe vervang je de HDD voor een SSD in je Sony VAIO S13 2012?
Bedankt voor de foto's, erg duidelijk en simpel ziet het er allemaal uit :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Heb zelf heel lang getwijfeld of ik dat oranje ding nou los moest gaan maken of niet, vooral omdat na het losmaken van de schroefjes er nog wat weerstand was. Heel bang om de boel te slopen :P

Gelukkig ergens op notebookreview gelezen dat dat gewoon de SATA kabel is die dus los moet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Maardiweb schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 16:12:
Heb zelf heel lang getwijfeld of ik dat oranje ding nou los moest gaan maken of niet, vooral omdat na het losmaken van de schroefjes er nog wat weerstand was. Heel bang om de boel te slopen :P

Gelukkig ergens op notebookreview gelezen dat dat gewoon de SATA kabel is die dus los moet ;)
Haha dat snap ik, maar het is allemaal op z'n pootjes terecht gekomen ;)

Ik twijfel over het scherm dat ik heb gekozen voor in mijn S13. Ik heb 4 jaar lang op een 13" met 1366x768 als resolutie gewerkt maar 1600x900 lijkt me toch wel prettiger, ondanks de mindere kleuren. Het enige wat me tegenhoudt is dat er dan gelijk een GeForce® GT 640M LE bij moet komen, wat natuurlijk nergens op slaat als je het niet nodig hebt (gelijk 130 euro duurder). Vind je de premium display (en dan met name de resolutie) echt een verbetering ten opzichte van 1366x768 of is het juist minder fijn omdat het al een vrij kleine laptop is? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• integro
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-09 11:39
Ok, mijn S13A2 met Windows 8 pro ontvangen, wat een mooi ding ;-)

Nu mijn Crucial M4 erin, alleen wat is nu de volgende stap?

1. een recovery van de VAIO recovery discs gemaakt in Vaio Care. Je krijgt dan de fabrieksinstallatie terug. Maar zijn de files dan correct aligned voor een SSD? Nadeel is tevens dat je de vele bloatware die Sony meelevert terug krijgt.

2. een clean install van Windows 8 pro
Waar kan ik deze krijgen, en hoe kom ik aan de product key voor Windows 8 pro? Er zit geen sticker onder de laptop met de product key....

Graag jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Productkey staat bij je systeemeigenschappen (iig in w7)

Control Panel\System and Security\System

Daaronder zie je dan:

Windows activation
Windows is activated
Product ID: xxxx-xxx-xxxxxxx-xxxxx (hier staat dan jouw nummer)

Hopelijk kun je dit ook vinden in windows8

Edit: nog veel te leren (zie hieronder)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2012 07:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• integro
Vinand schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 10:19:
[...]

Precies..

Notbookcheck maakt daarintegen wel hele leuke benchmark testen.. Vooral gericht als het over de laptop schermen gaat. :)

Alleen de conclusies die ze trekken, met daarbij ook de onlogische beoordelingen % die ze geven slaan totaal nergens op, die cijfers zijn daarnaast nieteens in verhouding met andere reviews die ze schrijven, (en dat vind ik het minst). Daarnaast zoals donkere steen al vertelde zijn ze gewoon helemaal niet kritisch...
dit is het product-id, niet de product key. Dit ID wordt wel bepaald o.b.v. de key. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Huh? Je product key hoort gewoon onderop te staan hoor. Je krijgt een legitieme OEM versie van W8 mee dus je hoort ook een key te hebben. Anders zou ik de klantenservice maar eens bellen.
MensionXL schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 16:23:
[...]

Ik twijfel over het scherm dat ik heb gekozen voor in mijn S13. Ik heb 4 jaar lang op een 13" met 1366x768 als resolutie gewerkt maar 1600x900 lijkt me toch wel prettiger, ondanks de mindere kleuren. Het enige wat me tegenhoudt is dat er dan gelijk een GeForce® GT 640M LE bij moet komen, wat natuurlijk nergens op slaat als je het niet nodig hebt (gelijk 130 euro duurder). Vind je de premium display (en dan met name de resolutie) echt een verbetering ten opzichte van 1366x768 of is het juist minder fijn omdat het al een vrij kleine laptop is? :)
Ik heb geen premium scherm maar gewoon de 'normale' resolutie. Heb wel de 640M LE die als gratis upgrade werd aangeboden bij mijn bestelling. Heb niet zoveel ervaring met laptops, schermen en resoluties, maar heb gelezen dat veel mensen het premium scherm niet zo premium vinden als ze hadden verwacht..

[ Voor 8% gewijzigd door Maardiweb op 07-11-2012 03:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
MensionXL schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 16:23:
[...]

Het vreemde is dat je voor de E14 (die ik stiekem ook een beetje in de gaten houdt) wel mag kiezen voor een 1600x900 scherm met alleen de HD4000.

Ook is voor de E14 de geheugenupgrade veel goedkoper, beetje vreemd allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• integro
integro schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 22:40:
Ok, mijn S13A2 met Windows 8 pro ontvangen, wat een mooi ding ;-)

Nu mijn Crucial M4 erin, alleen wat is nu de volgende stap?

1. een recovery van de VAIO recovery discs gemaakt in Vaio Care. Je krijgt dan de fabrieksinstallatie terug. Maar zijn de files dan correct aligned voor een SSD? Nadeel is tevens dat je de vele bloatware die Sony meelevert terug krijgt.

2. een clean install van Windows 8 pro
Waar kan ik deze krijgen, en hoe kom ik aan de product key voor Windows 8 pro? Er zit geen sticker onder de laptop met de product key....

Graag jullie hulp!
Gebeld met Sony, die verwijst me door naar Microsoft. Er worden geen product keys bij Windows 8 geleverd..... WTF 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Het zit in je BIOS/UEFI ingebakken, daarom zit er geen sticker meer op de pc. Ziet er toch weer wat strakker uit :) En er zal ongetijfeld wel een tooltje zijn om deze uit te lezen, die zijn er ook voor Win7

[ Voor 28% gewijzigd door Sick Nick op 07-11-2012 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Maardiweb schreef op woensdag 07 november 2012 @ 03:27:
Huh? Je product key hoort gewoon onderop te staan hoor. Je krijgt een legitieme OEM versie van W8 mee dus je hoort ook een key te hebben. Anders zou ik de klantenservice maar eens bellen.

[...]

Ik heb geen premium scherm maar gewoon de 'normale' resolutie. Heb wel de 640M LE die als gratis upgrade werd aangeboden bij mijn bestelling. Heb niet zoveel ervaring met laptops, schermen en resoluties, maar heb gelezen dat veel mensen het premium scherm niet zo premium vinden als ze hadden verwacht..
Inderdaad, dat viel mij ook op. Ik denk dat ik het maar bij het 'plus' display houd dan :)
nietorigineel schreef op woensdag 07 november 2012 @ 07:05:
[...]

Het vreemde is dat je voor de E14 (die ik stiekem ook een beetje in de gaten houdt) wel mag kiezen voor een 1600x900 scherm met alleen de HD4000.

Ook is voor de E14 de geheugenupgrade veel goedkoper, beetje vreemd allemaal.
Precies, daar kan het opeens wel... Ik heb Sony gebeld en gevraagd of het een fout was dat je bij de S-serie een andere videokaart moet nemen en dit was normaal omdat het beeldscherm anders niet goed tot z'n recht komt, sure... 8)7

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers,

mijn VPCSE 15 (i5 2420) is gisteravond voorzien van een clean install van met Win 8 Pro op een Samsung 128GB SSD. Nu weet ik niet in welke volorde ik de drivers moet installeren waar DanielAlm en Ferry18 het over hebben. Kan iemand de link geven van deze lijst? Het hier plaatsen van de lijst zal misschien ook toekomstige overstappers helpen.

Ik heb gezocht naar de lijst en sony gecontact maar zij werken ook niet echt mee.

Grt Tonniej

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:07
Maardiweb schreef op maandag 05 november 2012 @ 23:17:

[afbeelding]
6) Geheugen stickje erbij (dit is even een paar keer proberen want hij moet er onder een bepaalde hoek (ca 20-30 graden vanaf het mobo) erin geschoven worden, je hoort vanzelf klik)
Welke merk en type geheugen heb je erbij gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-09 22:32
Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 13:16:
Beste tweakers,

mijn VPCSE 15 (i5 2420) is gisteravond voorzien van een clean install van met Win 8 Pro op een Samsung 128GB SSD. Nu weet ik niet in welke volorde ik de drivers moet installeren waar DanielAlm en Ferry18 het over hebben. Kan iemand de link geven van deze lijst? Het hier plaatsen van de lijst zal misschien ook toekomstige overstappers helpen.

Ik heb gezocht naar de lijst en sony gecontact maar zij werken ook niet echt mee.

Grt Tonniej
http://forum.notebookreview.com/sony-owners-lounge-forum/669429-official-2012-sony-s-series-owners-thread.html

Hier vind je echt alle info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

janvanmil schreef op donderdag 08 november 2012 @ 13:30:
[...]

Welke merk en type geheugen heb je erbij gezet?
Dat is dit reepje: pricewatch: Crucial CT102464BF1339

Edit: pas op, 4Allshop lijkt een ander soort module (Spectek) te verzenden dan de andere webshops (Crucial), kijk maar naar de fabrikanscode.

[ Voor 18% gewijzigd door MensionXL op 08-11-2012 19:53 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
MensionXL schreef op donderdag 08 november 2012 @ 18:13:
[...]

Dat is dit reepje: pricewatch: Crucial CT102464BF1339

Edit: pas op, 4Allshop lijkt een ander soort module (Spectek) te verzenden dan de andere webshops (Crucial), kijk maar naar de fabrikanscode.
Ok bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Heb inderdaad een crucial reepje besteld terwijl ik een spectek reepje heb gekregen. Volgens mij is dit hetzelfde of in ieder geval soortgelijks. Viel me op dat ik nergens de naam crucial terug zag op het geheugenreepje, maar als ik beiden namen google krijg ik min of meer hetzelfde te zien? Of heb ik me laten tillen?? Dan stuur ik mn reepje wel terug :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Maardiweb schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 04:49:
Heb inderdaad een crucial reepje besteld terwijl ik een spectek reepje heb gekregen. Volgens mij is dit hetzelfde of in ieder geval soortgelijks. Viel me op dat ik nergens de naam crucial terug zag op het geheugenreepje, maar als ik beiden namen google krijg ik min of meer hetzelfde te zien? Of heb ik me laten tillen?? Dan stuur ik mn reepje wel terug :P
Ik heb de winkel en Crucial gemaild, als ze hebben gereageerd dan zal ik dat hier posten :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels-88
Het hoort hier misschien niet geheel thuis maar voor de studenten shop moet je natuurlijk je studentnummer invullen.

Is dit het studenten nummer van je school (in mijn geval Hogeschool Rotterdam) OF een van de nummers die op je OV studenten chipkaart staan? (zoja welke)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Niels-88 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 09:27:
Het hoort hier misschien niet geheel thuis maar voor de studenten shop moet je natuurlijk je studentnummer invullen.

Is dit het studenten nummer van je school (in mijn geval Hogeschool Rotterdam) OF een van de nummers die op je OV studenten chipkaart staan? (zoja welke)
Je OV nummer van je school.

Begin nu toch echt wel te twijfelen of ik de S15 wel moet kopen. Lees in verschillende revieuws dat hij nogal veel lawaai maakt onder load. Klot dit? Ik heb eerder een Vaio F serie gehad en die klionk als een stofzuiger.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de switch op speed lijkt het wel alsof dat ding opstijgt. Maar goed dat gebruik je alleen bij zware load, de HD4000 komt bijna overal wel uit de voeten zonder veel geluid.

Ik heb zelf de i52430 HD3000 met HD 6470M, en die 6470M is nauwelijks beter dan de HD3000 dus ik laat hem dan ook gewoon lekker op stamina staan. Beetje nutteloos die extra videokaart.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2012 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Iekozz schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 10:14:
[...]

Begin nu toch echt wel te twijfelen of ik de S15 wel moet kopen. Lees in verschillende revieuws dat hij nogal veel lawaai maakt onder load. Klot dit? Ik heb eerder een Vaio F serie gehad en die klionk als een stofzuiger.
De oude Vaio S Sandy Bridge generatie maakte veel herrie. De Vaio SB/SA (13") en de SE (15").
Deze hadden een flink slechtere koeling waarbij de behuizing onder load nogal heet kon worden, ook maakte de laptop een behoorlijke herrie.

Als je de nieuwe Vaio S13 en de S15 neemt, is da probleem helemaal verholpen. De koeling van de Ivy Bridge generatie hebben een grote upgrade gehad. Zo goed, dat OC'en een grote feit is geworden bij deze laptops. Ook maakt de laptop onder "silence" fan modus helemaal geen geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Ik kan dus veilig een S15 nemen zonder dat ik gelijk ook een tweede kachel in huis haal :). Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Iekozz schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 14:45:
Ik kan dus veilig een S15 nemen zonder dat ik gelijk ook een tweede kachel in huis haal :). Thanks!
Daar ga je nog op terug komen deze winter denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Mijn S13 is echt muisstil inderdaad. Hoor overigens ook (nog) niets als ik hem op 'speed' zet, maar dat is waarschijnlijk omdat ik hem dan eerst ff flink onder druk moet zetten. Vind het echt een heerlijke laptop tot zover!

Gruwelijk chill toetsenbord ook trouwens, heb ik wel eens anders gezien bij Sony laptops..

edit
offtopic:
Haha ik zie dat ik om 10 voor 5 vannacht nog een bijdrage heb gedaan. Dacht dat ik best dronken was maar dat viel dus wel mee :+

[ Voor 20% gewijzigd door Maardiweb op 09-11-2012 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william89
  • Laatst online: 15-09 12:25
Zit ook te denken aan de aanschaf van een S13, maar twijfel over resolutie.

Heeft de hogere resolutie ook invloed op schermweergave (meer tegels onder elkaar), of schaalt Windows 8 alles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william89
Is dit de nieuwste versie die Maardiweb ook heeft?

V&A aangeboden: Sony Vaio SV-S1311C5E (BTO) ZWART+ Sheetbatterij

Is bij mij om de hoek zou ik mooi over kunnen nemen, SSD en RAM erin en klaar...

Op www.sony.nl heet dezelfde configuratie SVS1312C5E, wat is het verschil????

[ Voor 11% gewijzigd door william89 op 09-11-2012 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels-88
Iekozz schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 10:14:
[...]

Is dat dan het 16 cijferige nummer op je je ov kaart of het 6 cijferige IBG nummer?

Heb ingelogd op DUO maar ook daar kon ik mijn studentnummer niet vinden vandaar de vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Niels-88 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 19:24:
[...]

Is dat dan het 16 cijferige nummer op je je ov kaart of het 6 cijferige IBG nummer?

Heb ingelogd op DUO maar ook daar kon ik mijn studentnummer niet vinden vandaar de vraag
Je moet het zes cijgerige cijfer hebben. Dus het nummer waaronder je bekend staat op school en bijvoorbeeld ook inloged op je webmail / intranet.
Vinand schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 15:10:
[...]

Daar ga je nog op terug komen deze winter denk ik ;)
Denk het ook ja :) Nog een vraagje: Heb net een aantal YouTube filmpjes gezien en het materiaal lijkt mij van plastic en niet van magnesium? Of is het gewoon ''duurzaam'' plastic? De chronos die ik hiervoor had was ook deels aluminium maar de bouwkwaliteit daarvan was erg matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijnisch
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-12-2019
william89 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 19:23:
Is dit de nieuwste versie die Maardiweb ook heeft?

V&A aangeboden: Sony Vaio SV-S1311C5E (BTO) ZWART+ Sheetbatterij

Is bij mij om de hoek zou ik mooi over kunnen nemen, SSD en RAM erin en klaar...

Op www.sony.nl heet dezelfde configuratie SVS1312C5E, wat is het verschil????
Windows 8 ipv Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niels-88 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 19:24:
[...]

Je moet je studentnummer van je instelling invullen. Bij mij (TU Delft) staat dit op mijn collegekaart. Kort na mijn bestelling kreeg ik een mail van Sony of ik een scan van mijn collegekaart wilde mailen. Fotootje gemaakt met mn telefoon en gemaild. Nu nog even wachten tot ik hem heb. Twee weken levertijd, binden ze hem op een kameel ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william89
Maardiweb heeft bij zijn S13 een SSD erin geplaatst, gaat dit bij een S15 net zo makkelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

william89 schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 13:38:
Maardiweb heeft bij zijn S13 een SSD erin geplaatst, gaat dit bij een S15 net zo makkelijk?
http://m.youtube.com/#/watch?v=vYRmk6jLL30&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DvYRmk6jLL30&gl=NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
Bij de S15 heel veel gemakkelijker. Staat bij de review hier van de S15 een hele mooie handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
Iekozz schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 14:45:
Ik gebruik hem inmiddels al een tijd. Tevens voor werk, waarbij stilte van belang is. Heel handig is de stamina knop waarmee je snel kunt schakelen. Op de stilte stand zeg maar, is de S15 ook inderdaad zeer stil zonder dat dit noemenswaardig gevolgen heeft voor de prestaties. Met prestaties doel ik op meerdere browserschermen open, outlook open, meerdere word schermen open e.d.

Wanneer je hem volluit zet, denk aan een pittige game, dan hoor je hem ook. De warmte komt vooral achter uit de body, maar om nu te spreken van een grote hitte, nee. Ik vind het erg meevallen. Kortom, heerlijke machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

De truc is wel met gamen om even een paar dingen in te stellen, zoals de processor te beperken tot 99% in energiebeheer, want anders word vooral de processor na verloop van tijd behoorlijk heet. (Denk 93 graden)
Door het te beperken tot 95-99% valt dat ineens terug naar 75-80C en loopt de boel zelfs nog een stuk soepeler omdat hij dan niet meer tussen turbo en niet-turbo loopt te schakelen

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
De S13 in de V&A is bijna hetzelfde. Dat is de premium versie en ik heb de gewone. Enige verschil is het scherm en de resolutie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Hoe kom je eigenlijk in het BIOS met de S13? Als ik hem aanzet dan begint hij binnen een paar seconden al Windows op te starten. F2, F10 en delete doen helemaal niks. Iemand een idee? :)

Edit: gevonden, dit kan door de 'Assist' knop ingedrukt te houden wanneer de laptop uit staat :)

Edit2: wat een ramp met de drivers zeg, er is niks nuttigs te krijgen voor de nieuwe S13 :/ Of zie ik iets over het hoofd? Ben nou niet echt onder de indruk van Sony...

Edit3: na een dag zoeken naar drivers en verschillende Windows installaties geprobeerd te hebben, heb ik het opgegeven, dit is absoluut geen laptop voor mij. Met Windows 7 werken dingen als het keyboard backlight en het switchen van WLAN en Bluetooth niet goed, en Windows 8 vind ik net een circus (en krijg ik ook de toetsenbordverlichting niet goed werkend). Daarnaast is de driversupport zó mager en slecht voor dit type, dat ik het ook niet goed werkend krijg op een schone Windows 8 installatie (ongeacht de volgorde van het installeren van de drivers), ik moet per se Vaio's OEM install houden. Ik heb dus de drivers van de SVS1311C5E geprobeerd (ik heb hier de SVS1312C5E staan) op Windows 7 en de drivers van Windows 8 die staan in C:\Windows\Drivers.

Het volgende probleem heb ik dus met de toetsenbordverlichting (en de fan speeds die ik niet kan instellen):

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/31662/Vaio%20control%20center.png

Er valt gewoon niks in te stellen dus 8)7

Ben ik soms een driver vergeten? Ik ben het hele rijtje beschikbare drivers afgegaan namelijk. :)

Edit: fixed, Sony Shared Library heeft dit opgelost :)

[ Voor 109% gewijzigd door MensionXL op 13-11-2012 20:52 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NGDM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-08 20:26
Goeiedag

Ik heb een Sony VAIO S1512 met Windows 8 Pro besteld.
In mijn config zit er een 640GB HDD 7200RPM harde schijf in waar W8 Pro op geïnstalleerd zal zijn (en extra Sony programma's).

Ik zou graag de standaard DVD-lezer vervangen door een Samsung 830 265GB SATAIII SSD-schijf met een caddy.

Mijn vraag is:
1. Veranderd er iets als ik nu de HDD en de SSD van plaats verwissel (SSD in normale plaats en HDD in caddy), ivm hoofdschijf of iets dergelijk?
Ik zal de HDD moeten formatteren aangezien ik W8 Pro op de SSD zal willen installeren.

2. Hoe herinstalleer ik de laptop naar fabrieksinstellingen (dus W8 Pro met de Sony programma's) op de SSD? Aangezien ik geen DVD-lezer meer zal hebben kan ik de herstelCD niet gebruiken.

3. Zijn hier bekende problemen mee? Ik las over een SATA probleem waarbij dat de SSD schijf gelimiteerd wordt naar een SATA II snelheid. Is dit ook voor de nieuwste VAIO S?

Mvg

NGDM

Heb door het hele forum zitten graven en al mijn vragen zijn dus opgelost ;) sorry dat ik lui was.

[ Voor 5% gewijzigd door NGDM op 15-11-2012 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
MensionXL is alles nu operationeel?

Mijn vingerafdruk scanner is volgens mij al kapot :( Ik vond al dat hij een beetje scheef in de behuizing was geplaatst, maar nu pakt hij helemaal geen vingers meer. Ook opnieuw instellen werkt niet :(

Beetje jammer, vind het een handige functie, hoewel hij wel op een bijzonder onhandige plek zit. Ik prik bijna met mn andere vingers in het scherm als ik die reader wil gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
MensionXL schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 08:07:
[...]

Ik heb de winkel en Crucial gemaild, als ze hebben gereageerd dan zal ik dat hier posten :)
Hebben ze nog gereageerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Maardiweb schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 11:53:
MensionXL is alles nu operationeel?

Mijn vingerafdruk scanner is volgens mij al kapot :( Ik vond al dat hij een beetje scheef in de behuizing was geplaatst, maar nu pakt hij helemaal geen vingers meer. Ook opnieuw instellen werkt niet :(

Beetje jammer, vind het een handige functie, hoewel hij wel op een bijzonder onhandige plek zit. Ik prik bijna met mn andere vingers in het scherm als ik die reader wil gebruiken..
Alles werkt prima nu onder Windows 8, zelfs de toetsenbordverlichting. Ik ben helemaal tevreden :D Ik vond de vingerafdrukscanner ook op een onhandige plek zitten. De toetsen zitten daarentegen wel lekker ver uit elkaar (makkelijk voor mensen met wat grotere handen ;)) maar dit is best wel onlogisch geplaatst. Op mijn oude Toshiba laptop zat hij aan de voorkant van de laptop, in het touchpadje geïntegreerd :)
Jazeker, ik mocht hem terugsturen en ik zou de goede krijgen. De goede heb ik gisteren binnengekregen en hij werkt perfect in m'n Vaio S13 :) 12GB ram heb ik nu in totaal :D Een beetje overkill achteraf gezien, maar voor die 10 euro extra vond ik het een nuttige investering, slechter zal het er in elk geval niet van gaan draaien :D

[ Voor 5% gewijzigd door MensionXL op 16-11-2012 14:21 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
MensionXL schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 14:19:
[...]

Alles werkt prima nu onder Windows 8, zelfs de toetsenbordverlichting. Ik ben helemaal tevreden :D Ik vond de vingerafdrukscanner ook op een onhandige plek zitten. De toetsen zitten daarentegen wel lekker ver uit elkaar (makkelijk voor mensen met wat grotere handen ;)) maar dit is best wel onlogisch geplaatst. Op mijn oude Toshiba laptop zat hij aan de voorkant van de laptop, in het touchpadje geïntegreerd :)

[...]

Jazeker, ik mocht hem terugsturen en ik zou de goede krijgen. De goede heb ik gisteren binnengekregen en hij werkt perfect in m'n Vaio S13 :) 12GB ram heb ik nu in totaal :D Een beetje overkill achteraf gezien, maar voor die 10 euro extra vond ik het een nuttige investering, slechter zal het er in elk geval niet van gaan draaien :D
Check, bedankt voor de info! Ik heb eindelijk mn Vaio terug van de reparatie. Ik zal de ram eens gaan bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NGDM
Ik heb dus een VAIO S1512 die binnenkort aankomt. (met 640GB 72000RPM HDD)

Ondertussen heb ik mijn HDD Caddy ook al binnen gekregen, en ligt mn SSD op reservatie nog in de winkel.

Wat ik dus zou doen is de HDD klonen op de SSD zodat ik niets kwijtraak en die HDD dan gwn formatte.
Dan zou alles toch moeten werken?

Zet ik best de SSD op de plaats van de HDD? of gewoon zo laten mag ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

janvanmil schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 15:54:
[...]

Check, bedankt voor de info! Ik heb eindelijk mn Vaio terug van de reparatie. Ik zal de ram eens gaan bestellen!
Geen probleem, succes! ;)
NGDM schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 19:30:
Ik heb dus een VAIO S1512 die binnenkort aankomt. (met 640GB 72000RPM HDD)

Ondertussen heb ik mijn HDD Caddy ook al binnen gekregen, en ligt mn SSD op reservatie nog in de winkel.

Wat ik dus zou doen is de HDD klonen op de SSD zodat ik niets kwijtraak en die HDD dan gwn formatte.
Dan zou alles toch moeten werken?

Zet ik best de SSD op de plaats van de HDD? of gewoon zo laten mag ook?
Klopt :) Maar een clean install is ook geen probleem hoor ;) Je laatste vraag begrijp ik niet echt...

[ Voor 21% gewijzigd door MensionXL op 17-11-2012 00:29 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NGDM
Maar bij clean install verlies ik al die extra Sony-software. Zijn daar dingen tussen die nodig zijn.
Misschien kijk ik best eens wat die software inhoud voordat ik beslis om image of clean install te doen.

Want bij image zijn alle drivers er ook van de eerste keer bij toch?

Die laatste vraag gaat er om of dat er een verschil zit in prioriteit(primary ofzo) tussen een HDD in de ODD (met caddy) en de gewone plaats voor de HDD.
HDD <-> SSD
ODD <-> HDD
Duidelijker? :P

[ Voor 4% gewijzigd door NGDM op 17-11-2012 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi mensen,

heb erg veel aan dit topic gehad bij de aankoop van mijn vaio (S15). Heb hem nu een dagje binnen en heb echter al meteen een redelijk groot probleem: de fan gaat bij het opstarten meteen aan, gaat naar de hardste stand en blijft hier onafgebroken, wat ik ook doe, op staan. Hij is dus continue aan het blazen wat zeer irritant is. Dit is onafhankelijk van of ik hem in stamina of speed heb staan, zo staat ie nu op stamina, geeft hij aan dat hij in priority to silence staat, maar is hij vollop aan het ventileren. Kan ook geen nieuwe drivers vinden omdat sony (nog?) geen drivers online heeft staan voor mijn modelnummer.

Iemand tips?
Pagina: 1 ... 7 ... 15 Laatste