Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 08:11
Wat een bagger zooi, mijn pa wilde de s15 bestellen, blijkt dat het niet kan. Eerst stond er dat de batterij met lange levensduur niet beschikbaar is, deze melding kreeg je echter niet bij de s13.
Toen is er gebeld, blijkt dat de S15 over een maand een update krijgt (welke dan, zit al een nieuwe processor en de intel hd4000 in?).

Daarna wilde hij voor de s13 gaan, blijkt dat ze daar verplicht de WAN module erin hebben gestopt en je dus weer een stuk duurder uit komt. Tevens kan je nog niet het betere scherm kiezen dus het schiet lekker op.

Wat een teringzooi dus daar :'). Iemand een advies voor een prima laptopje voor wat powerpoint, office, aansluiten op beamer, met een lange accuduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
René90 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 17:28:
Wat een bagger zooi, mijn pa wilde de s15 bestellen, blijkt dat het niet kan. Eerst stond er dat de batterij met lange levensduur niet beschikbaar is, deze melding kreeg je echter niet bij de s13.
Toen is er gebeld, blijkt dat de S15 over een maand een update krijgt (welke dan, zit al een nieuwe processor en de intel hd4000 in?).

Daarna wilde hij voor de s13 gaan, blijkt dat ze daar verplicht de WAN module erin hebben gestopt en je dus weer een stuk duurder uit komt. Tevens kan je nog niet het betere scherm kiezen dus het schiet lekker op.

Wat een teringzooi dus daar :'). Iemand een advies voor een prima laptopje voor wat powerpoint, office, aansluiten op beamer, met een lange accuduur?
Zoals al hierboven eerder is vermeld, vanwege de komst en uitgave van windows 8 komt er inderdaad een nieuwe refresh aan. Als je een laptop zoekt is het eigenlijk zo te ziet te adviseren te wachten waarmee Sony de markt wil bestormen...

De sheet battery voor de S15 is tevens ook verschillend ten opzichte van de S13... Vanwege de maat natuurlijk. Ook dat de WAN Module verplicht is, is jammer genoeg ook al een tijdje zo. Er komt een nieuwe versie aan die hopelijk nog extra sexy verbetering gaat krijgen.

Is de Asus N56 niet iets vvoor jouw, die heeft ook een sterke accuduur, die te vergelijken is met de S15.. Alhoewel die wel zo een 800 gram zwaader is...

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
Vinand schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 17:46:
[...]

Zoals al hierboven eerder is vermeld, vanwege de komst en uitgave van windows 8 komt er inderdaad een nieuwe refresh aan. Als je een laptop zoekt is het eigenlijk zo te ziet te adviseren te wachten waarmee Sony de markt wil bestormen...

De sheet battery voor de S15 is tevens ook verschillend ten opzichte van de S13... Vanwege de maat natuurlijk. Ook dat de WAN Module verplicht is, is jammer genoeg ook al een tijdje zo. Er komt een nieuwe versie aan die hopelijk nog extra sexy verbetering gaat krijgen.

Is de Asus N56 niet iets vvoor jouw, die heeft ook een sterke accuduur, die te vergelijken is met de S15.. Alhoewel die wel zo een 800 gram zwaader is...
Dat heb ik dan gemist terwijl ik hier redelijk meelees. Maar die sheet battery klopt natuurlijk, nogal dom van me. Maar ik ben benieuwd waar ze mee gaan komen dan, misschien voor de s13 ook een nieuw scherm en die WAN module is wel genaaid. Ik heb hem gelukkig nog zonder kunnen bestellen.

Thanks in ieder geval voor de tip van de n56, iets om even naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is volgens jullie het beste, wachten tot de S15 weer beschikbaar is op de Sony website en hem configureren met een i7 of de versie met de i5 in de winkel kopen?

By the way voor Belgische gebruikers, de S15 zal waarschijnlijk pas begin oktober beschikbaar zijn, maar alleen de software zal geupdatet worden (maar nog steeds met Win7 erop, dus ik heb geen idee wat ze eigenlijk gaan updaten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
René90 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 17:55:
[...]

Dat heb ik dan gemist terwijl ik hier redelijk meelees. Maar die sheet battery klopt natuurlijk, nogal dom van me. Maar ik ben benieuwd waar ze mee gaan komen dan, misschien voor de s13 ook een nieuw scherm en die WAN module is wel genaaid. Ik heb hem gelukkig nog zonder kunnen bestellen.

Thanks in ieder geval voor de tip van de n56, iets om even naar te kijken.
Daarnaast is de N56 eigenlijk ook weer geen super advies aangezien je bij deze natuurlijk geen sheet batterij hebt.. Dus eigenlijk heb je toch de helft van de accuduur maar alsnog een flink hoger gewicht dan de Vaio S15 met sheet battery.

Ik zou als ik jou was echt eventjes rustig afwachten. Dat er zoveel onderdelen uitverkocht zijn op zo een vroeg moment terwijl er pas over enkele weken de update komt is wel een goede indicatie van hoe goed deze line up loopt. Ik hoop dat Sony met een flinke verbetering aan komt voor win8... Misschien krijgt de nieuwe S serie wel een touchscherm en dubbel klapbaar zoals de Lenovo. :)

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:33
Fijn nu is zelfs het 900p scherm bij de 'gewone' S13 niet meer beschikbaar... De S13p is meteen weer een klap duurder...

Wat zijn de alternatieven qua 13 inch met een 900p (of hoger) scherm en een dedicated gpu (onder de 1500 euro?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jenthex
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 06:51
Heb vandaag mijn Sony S15 binnengekregen en voorlopig heel tevreden. Nu ga ik de HDD vervangen door een SSD, heb ik daarvoor een extra caddy nodig? Dus niet op de plaats waar de ODD zit maar gewoon de originele HDD plaats. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
janvanmil schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 08:44:
Fijn nu is zelfs het 900p scherm bij de 'gewone' S13 niet meer beschikbaar... De S13p is meteen weer een klap duurder...

Wat zijn de alternatieven qua 13 inch met een 900p (of hoger) scherm en een dedicated gpu (onder de 1500 euro?)
Wacht nou gewoon tot windows 8 uitkomt, dan komt de gehele S serie met een update en dan is er intern verteld vanuit Sony dat het 900p scherm weer terug komt. Waarschijnlijk met nog vele andere leuke updates.

• janvanmil
Vinand schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 20:33:
[...]

Wacht nou gewoon tot windows 8 uitkomt, dan komt de gehele S serie met een update en dan is er intern verteld vanuit Sony dat het 900p scherm weer terug komt. Waarschijnlijk met nog vele andere leuke updates.
Hopelijk duurt dat niet lang meer, maar ik kan inderdaad nog wel heel even wachten. Hopelijk zijn er dan nog andere updates doorgevoerd.

• Vinand
janvanmil schreef op woensdag 19 september 2012 @ 10:46:
[...]

Hopelijk duurt dat niet lang meer, maar ik kan inderdaad nog wel heel even wachten. Hopelijk zijn er dan nog andere updates doorgevoerd.
Het gaat ongeveer nog zo een 3/4 weken duren gok ik zelf in...

Verwijderd

Vinand schreef op woensdag 19 september 2012 @ 14:56:
[...]

Het gaat ongeveer nog zo een 3/4 weken duren gok ik zelf in...
Voor zover ik weet komt de update begin oktober en zit hier dus nog niet Windows 8 bij (dit werd aan mij gezegd toen ik de klantendienst belde).

• Vinand
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2012 @ 21:16:
[...]

Voor zover ik weet komt de update begin oktober en zit hier dus nog niet Windows 8 bij (dit werd aan mij gezegd toen ik de klantendienst belde).
Ga er maar vanuit dat het waarschijnlijk uitkomt met windows 8.. waarom? Wat voor reden zou Sony anders moeten hebben voor een essentiële update.

Verwijderd

Vinand schreef op woensdag 19 september 2012 @ 22:13:
[...]

Ga er maar vanuit dat het waarschijnlijk uitkomt met windows 8.. waarom? Wat voor reden zou Sony anders moeten hebben voor een essentiële update.
Ik kreeg de reden dat Windows 8 pas uit is eind oktober (en je kan upgraden voor 15€ ofzo), maar het kan goed zijn dat hier nog een andere reden voor is. Het zal trouwens niet zo'n grote update zijn, de hardware blijft hetzelfde.

• janvanmil
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2012 @ 22:47:
[...]

Ik kreeg de reden dat Windows 8 pas uit is eind oktober (en je kan upgraden voor 15€ ofzo), maar het kan goed zijn dat hier nog een andere reden voor is. Het zal trouwens niet zo'n grote update zijn, de hardware blijft hetzelfde.
Wat wordt dan geupdate?

En is Windows 8 echt beter?

[ Voor 3% gewijzigd door janvanmil op 20-09-2012 08:37 ]

• Terpen Tijn
  • Registratie: Mei 2012
  • Nu online
Vrij ergerlijk dat allerlei laptops nu uit de schappen verdwijnen, alleen omdat er Win8 op gezet moet worden. Aan dat OS heb ik bovendien geen eens behoefte.

Ik hoop trouwens dat Sony geen touch screen onzin gaat introduceren (zal ook wel niet) op deze modellen. Als ze iets aan het scherm zouden willen doen, dan graag een niet-oranje IPS 1080p in de S15. /droom

• Vinand
Terpen Tijn schreef op donderdag 20 september 2012 @ 11:24:
Vrij ergerlijk dat allerlei laptops nu uit de schappen verdwijnen, alleen omdat er Win8 op gezet moet worden. Aan dat OS heb ik bovendien geen eens behoefte.

Ik hoop trouwens dat Sony geen touch screen onzin gaat introduceren (zal ook wel niet) op deze modellen. Als ze iets aan het scherm zouden willen doen, dan graag een niet-oranje IPS 1080p in de S15. /droom
Van mij mogen ze eens een keer hun service flink aanpakken. Daar zit bij mij de grote verbetering punt bij Sony als algeheel merk.

En dat oranje probleem is alleen een issue als je je gaat bezig houden met photoshop, op alle fronten kies ik veel liever voor dit scherm dan het Full HD scherm in bijvoorbeeld de Asus n56, Lenovo y580 en de Dell Inspiron 15r SE... Als we naar een beter IPS paneel op dit formaat gaan, dan kijken we al gelijk een laptop van meer dan enkele honderden euro's duurder.

• Terpen Tijn
  • Nu online
Vinand schreef op donderdag 20 september 2012 @ 13:08:
[...]

Van mij mogen ze eens een keer hun service flink aanpakken. Daar zit bij mij de grote verbetering punt bij Sony als algeheel merk.

En dat oranje probleem is alleen een issue als je je gaat bezig houden met photoshop, op alle fronten kies ik veel liever voor dit scherm dan het Full HD scherm in bijvoorbeeld de Asus n56, Lenovo y580 en de Dell Inspiron 15r SE... Als we naar een beter IPS paneel op dit formaat gaan, dan kijken we al gelijk een laptop van meer dan enkele honderden euro's duurder.
Dat is goedpraterij. Zo kan je ook stellen dat een veel goedkoper TN paneel geen probleem is; waarom zou je immers schuin tegen je scherm aankijken? Toch ervaren veel mensen TN schermen precies om deze reden als onprettig. Een blik op de rood-vs-oranje foto's die van deze 1080p S15 schermen zijn gemaakt wijst uit dat het wel degelijk een in het oog springende afwijking is.

Sony zelf geeft trouwens ook al aan dat dit IPS scherm wat hun betreft geen "premium" klasse is.

Bedenk verder ook dat bijvoorbeeld de Asus UX31A wel een prima 1080p IPS scherm heeft (in 13").

• Vinand
Terpen Tijn schreef op donderdag 20 september 2012 @ 14:31:
[...]

Dat is goedpraterij. Zo kan je ook stellen dat een veel goedkoper TN paneel geen probleem is; waarom zou je immers schuin tegen je scherm aankijken? Toch ervaren veel mensen TN schermen precies om deze reden als onprettig. Een blik op de rood-vs-oranje foto's die van deze 1080p S15 schermen zijn gemaakt wijst uit dat het wel degelijk een in het oog springende afwijking is.

Sony zelf geeft trouwens ook al aan dat dit IPS scherm wat hun betreft geen "premium" klasse is.

Bedenk verder ook dat bijvoorbeeld de Asus UX31A wel een prima 1080p IPS scherm heeft (in 13").
En dezelfde Asus heeft een flink goedkopere koeling en inferieure hardware inzitten voor een hogere prijs... Wat is je punt nu?

Een beter scherm is altijd wel cool, maar laat dat maar niet te kosten gaan aan de prijs, je kan de S15 met flinke specs krijgen onder de 1000 euro (i5, gt640M --> OC naar GTX660M), met studenten korting zelfs rond de 900 euro, er is een reden waarom de Asus 15" zenbook al rond de 1500 euro kost, en de Samsung series 9 15" 2000 euro...

Dan zeg ik liever tegen Sony: "doe maar niet als het te kosten gaat van de prijs".

Verwijderd

Nog een Sony support gebeld voor wat info over die update, de persoon die ik deze keer aan de lijn had zei dat ze nog niks wisten over een upgrade, niet zeker waren of er Win8 op zou zitten en ook geen datum kenden waarop die update zou beschikbaar zijn. Hij kon mij ook niet zeggen of de quadcore meer batterij zou verbruiken (wat sowieso het geval is).

Ik ben niet zeker meer of het wel de moeite waard is zo lang te wachten...

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2012 @ 18:04:
[...] Hij kon mij ook niet zeggen of de quadcore meer batterij zou verbruiken (wat sowieso het geval is).
Dat zou je denken ja, maar het hangt toch erg sterk af van het specifieke model en de snelheid waar deze op draait.

Afbeeldingslocatie: http://1.1.1.1/bmi/imageshack.us/a/img855/6493/energym.jpg
Afbeeldingslocatie: http://1.1.1.1/bmi/imageshack.us/a/img515/9954/tempiz.jpg
bron

Zo is volgens de test hier de i7 Dualcore (i7-3520M) minder zuinig dan de i7 Quadcore (i7-3613QM). Hij levert in veel spellen wel vergelijkbare resultaten, behalve bij programma's die betere ondersteuning voor multithreading hebben.

Z-machine OriginID: JaccoW

• Terpen Tijn
  • Nu online
Vinand schreef op donderdag 20 september 2012 @ 14:53:
[...]

En dezelfde Asus heeft een flink goedkopere koeling en inferieure hardware inzitten voor een hogere prijs... Wat is je punt nu?

Een beter scherm is altijd wel cool, maar laat dat maar niet te kosten gaan aan de prijs, je kan de S15 met flinke specs krijgen onder de 1000 euro (i5, gt640M --> OC naar GTX660M), met studenten korting zelfs rond de 900 euro, er is een reden waarom de Asus 15" zenbook al rond de 1500 euro kost, en de Samsung series 9 15" 2000 euro...

Dan zeg ik liever tegen Sony: "doe maar niet als het te kosten gaat van de prijs".
De Asus demonstreert dat een goed IPS scherm in een kleine laptop wel degelijk kan, en ook kan voor een redelijke prijs. Het is dus geen onredelijke wens om zo'n scherm te willen hebben; iets wat jij wel suggereerde door te zeggen dat er geen betere schermen zouden zijn tenzij je "meer dan honderden euro" meer betaalt.

Maar waar zie jij die Asus 15" zenbook? Dat is een model waar ik best naar uitkijk, maar nog niet heb gezien in NL.

Tenzij Sony nou eens met een goede S of Z komt, natuurlijk. Die hebben op andere fronten wel een streepje voor; bijvoorbeeld geheugen van meer dan 4Gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2012 @ 18:04:
Nog een Sony support gebeld voor wat info over die update, de persoon die ik deze keer aan de lijn had zei dat ze nog niks wisten over een upgrade, niet zeker waren of er Win8 op zou zitten en ook geen datum kenden waarop die update zou beschikbaar zijn. Hij kon mij ook niet zeggen of de quadcore meer batterij zou verbruiken (wat sowieso het geval is).

Ik ben niet zeker meer of het wel de moeite waard is zo lang te wachten...
Dat schiet dan ook niet op! Na wat knutselen (verwijderen van software die ik niet gebruik) lijkt dat ik een S13p voor net geen 1300 € kan krijgen. Nu eens chekken of mn bankrekening dat trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janvanmil schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 08:17:
[...]

Dat schiet dan ook niet op! Na wat knutselen (verwijderen van software die ik niet gebruik) lijkt dat ik een S13p voor net geen 1300 € kan krijgen. Nu eens chekken of mn bankrekening dat trekt.
Zorg er in elk geval voor dat je ook geen extra geheugen neemt en de instap model van harddisk.
Dit omdat je het geheugen eenvoudig zelf veel goedkoper kunt updaten. Hetzelfde geldt voor het vervangen van de harddisk door e.g. SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 10:30:
[...]

Zorg er in elk geval voor dat je ook geen extra geheugen neemt en de instap model van harddisk.
Dit omdat je het geheugen eenvoudig zelf veel goedkoper kunt updaten. Hetzelfde geldt voor het vervangen van de harddisk door e.g. SSD.
Ok bedankt!

Welk geheugen en welke SSD raad je aan dan?

Is de 2gb GT 640 LE nog interessant tov de 1gb variant. Ik heb eerder begrepen dat dat niet zoveel uit maakt.

[ Voor 12% gewijzigd door janvanmil op 21-09-2012 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 10:40
4GB of 8GB geheugen mag je zelf uitzoeken (pricewatch) en voor SSD waarschijnlijk Samsung 830 of anders Crucial M4, grootte ook naar eigen inzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janvanmil schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 10:40:
[...]

Ok bedankt!

Welk geheugen en welke SSD raad je aan dan?

Is de 2gb GT 640 LE nog interessant tov de 1gb variant. Ik heb eerder begrepen dat dat niet zoveel uit maakt.
Ik heb zelf de S13P - GunMetal en heb daarin een Samsung 830 SSD in gedaan van 256GB (een eitje). Ook de gemelde M4 wordt veel gebruikt. Dit alles tezamen met 8GB extra (normale) SO-DIMM DDR3-1333 (van Corsair).

Let op de dikte van de SSD, want de dikkere uitvoeringen van oa Intel gaan niet of slecht passen. (check even de 830 zodat je weet hoe dik hij mag zijn).

En doe aub een clean install. Kijk op de Sony's owners Lounge voor S-series (1e pagina) voor alle stappen en hoe e.g. de SSD erin te stoppen [link]

Over de video memory... tenzij je 1080p of hoger gaat gamen op een externe monitor, dan kan het _mogelijk_ verbeteringen geven. Ik zou het er niet voor over hebben.

Extra tip: ik heb de hibernation-file uitgezet, want in mijn geval met 12GB geheugen, duurt het nogal even voordat hij de memory snapshot heeft gemaakt...

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2012 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 12:57:
[...]

Ik heb zelf de S13P - GunMetal en heb daarin een Samsung 830 SSD in gedaan van 256GB (een eitje). Ook de gemelde M4 wordt veel gebruikt. Dit alles tezamen met 8GB extra (normale) SO-DIMM DDR3-1333 (van Corsair).

Let op de dikte van de SSD, want de dikkere uitvoeringen van oa Intel gaan niet of slecht passen. (check even de 830 zodat je weet hoe dik hij mag zijn).

En doe aub een clean install. Kijk op de Sony's owners Lounge voor S-series (1e pagina) voor alle stappen en hoe e.g. de SSD erin te stoppen [link]

Over de video memory... tenzij je 1080p of hoger gaat gamen op een externe monitor, dan kan het _mogelijk_ verbeteringen geven. Ik zou het er niet voor over hebben.

Extra tip: ik heb de hibernation-file uitgezet, want in mijn geval met 12GB geheugen, duurt het nogal even voordat hij de memory snapshot heeft gemaakt...
Ok bedankt!

Qua video memory: Ik wil graag een externe monitor gebruiken voor fotoshop ed. Is dan 2gb interessant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janvanmil schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 13:12:
[...]

Ok bedankt!

Qua video memory: Ik wil graag een externe monitor gebruiken voor fotoshop ed. Is dan 2gb interessant?
Denk het niet, maar pin me er niet op vast.
Games gebruiken het vooral om het pre-loaden van die textures in video geheugen.
Photoshop displayed alleen maar, en voor het rekenen icm GPU is het niet nodig.
Met 1GB kan je zonder problemen 32 Bpp kleur op 1080p doen.

Wat is trouwens de meerprijs?
Als het minimaal is, doe het anders maar gewoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 13:42:
[...]

Denk het niet, maar pin me er niet op vast.
Games gebruiken het vooral om het pre-loaden van die textures in video geheugen.
Photoshop displayed alleen maar, en voor het rekenen icm GPU is het niet nodig.
Met 1GB kan je zonder problemen 32 Bpp kleur op 1080p doen.

Wat is trouwens de meerprijs?
Als het minimaal is, doe het anders maar gewoon...
De meerprijs is 40€, dus dat valt mee.

Ik heb eerder gehoord dat de 2gb overdreven zou zijn bij de i5 processor. De processor is bij de 1gb gpu al de beperkende factor. Maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
Is er een tweak of iets dergelijks om de speakers harder te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

René90 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 13:51:
Is er een tweak of iets dergelijks om de speakers harder te krijgen?
Check deze thread: http://forum.notebookrevi...vaio-s-sound-quality.html

Maar de korte route is om even naar de audio settings te gaan en je speakers op full-range te zetten.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2012 13:55 ]

• flash1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-09-2024
Niemand problemen met wifi ontvangst? Hij valt wel eens uit, wanneer ik dan een internet kabel aansluit doet het internet het meteen. Aan welke driver zou dit kunnen liggen? Het probleem komt elke dag wel een keer voor en duurt 1 tot 20 minuten.

[ Voor 74% gewijzigd door flash1 op 22-09-2012 14:44 ]

• Vinand
flash1 schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 14:40:
Niemand problemen met wifi ontvangst? Hij valt wel eens uit, wanneer ik dan een internet kabel aansluit doet het internet het meteen. Aan welke driver zou dit kunnen liggen? Het probleem komt elke dag wel een keer voor en duurt 1 tot 20 minuten.
Nog nooit gehad, maar ik heook sinds dag 1 via die vaio care/update service gelijk alle laptops een flinke update gegeven.. Dus het kan daaraan liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flash1 schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 14:40:
Probeer eens een ander WiFi kanaal... (e.g 11)
Als er toevallig een ander WiFi (van e.g. de buren) op hetzelfde kanaal zit, kan je slechter ontvangst krijgen. Daarnaast wil ander 2.4GHz apparatuur ook wel invloed hebben afhankelijk welk kanaal je hebt.
Ik heb op mijn Android toestel de app WiFi Finder en die geeft een mooi grafisch overzicht van alle WiFi's in de buurt zodat je dit ook kan gebruiken om het beste kanaal te kiezen.

Wist je dat Bluetooth ook het laatste zetje kan geven als je al last hebt van zwakke Wifi? Dit omdat BT ook in de 2.4 GHz reeks zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
Net even gebeld, de S serie komt volgende maand (oktober) weer met de nieuwe updates die er dan worden doorgevoerd. Hij kon me niks vertellen welke dit dan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
René90 schreef op maandag 24 september 2012 @ 10:30:
Net even gebeld, de S serie komt volgende maand (oktober) weer met de nieuwe updates die er dan worden doorgevoerd. Hij kon me niks vertellen welke dit dan zijn.
Waarschijnlijk zodra win8 gereleased gaat worden. :)
Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
Ik vind het toch ontzettend slecht dat het dan gewoon totaal niet beschikbaar is, ze lopen daar toch ook veel inkomsten door mis gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
René90 schreef op maandag 24 september 2012 @ 14:32:
Ik vind het toch ontzettend slecht dat het dan gewoon totaal niet beschikbaar is, ze lopen daar toch ook veel inkomsten door mis gewoon?
Ga er maar vanuit dat Sony zijn best probeert te doen door een accurate verwachting op te stellen... Ze hebben het succes van de S serie gewoon behoorlijk onderschat.Want als je de laptop niet kan bestellen dat is deze dus waarschijnlijk ook niet meer beschikbaar vanuit Sony Belony ala hoofddorp, dus de retail zou het waarschijnlijk ook niet kunnen bestellen. En zeker omdat Sony werkt op basis van backorders... Dat weet ik nog uit mijn mediamarkt carriere, en daar moet Sony echt eens een keertje mee kappen want ze lopen door zo een logistieke manier van werken zeker erg veel inkomsten mis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aproxx
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04 08:00
Het ziet er naar uit dat Sony met meerdere modellen komt in de S-reeks.
Op de website (in de onderwijswinkel) krijg ik momenteel het volgende te zien:
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/302m7n5.png

Hopelijk wijst dit erop dat de nieuwe modellen er een van deze dagen volledig op staan.
Ook, als ik dan kies voor "samenstellen" van een van de modellen die momenteel op 0.00 Euro staan, krijg ik te zien dat de leverdatum tussen 07 en 14 november komt te liggen.

Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Dan heb ik nu 2 vragen aan Sony...

1. wtf is een dynamische hybride grafische kaart?
2. Wat is het verschil tussen de display plus bij de S13, en de display premium bij de S13A?

(Zijn onze wensen toch gehoord door Sony Belony?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de S13P staat er op de Belgische website al lang 'premium'.
Ga er maar van uit dat de enige vernieuwing Windows 8 zal zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2012 18:11 ]

Verwijderd

Vinand schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 17:40:
Dan heb ik nu 2 vragen aan Sony...

1. wtf is een dynamische hybride grafische kaart?
2. Wat is het verschil tussen de display plus bij de S13, en de display premium bij de S13A?

(Zijn onze wensen toch gehoord door Sony Belony?)
Puntje 1:
Dit is volgens mij een opgeleukt marketing term voor het feit dat er twee GPU's in zitten: de Intel HD4000 en de nVidia GT640M LE (en het automatisch kunnen switchen).

• Vinand
Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2012 @ 09:30:
[...]

Puntje 1:
Dit is volgens mij een opgeleukt marketing term voor het feit dat er twee GPU's in zitten: de Intel HD4000 en de nVidia GT640M LE (en het automatisch kunnen switchen).
Dat hebben alle S series... Waren hebben ze dat dan niet staan bij de andere laptops?

By the way, ik zie dat de gehele online store is dicht gegooid, waarschijnlijk zijn ze nu bezig met updaten, dus binnen een dag zullen we eindelijk alles weten. :)

• janvanmil
Vinand schreef op woensdag 26 september 2012 @ 12:59:
[...]

Dat hebben alle S series... Waren hebben ze dat dan niet staan bij de andere laptops?

By the way, ik zie dat de gehele online store is dicht gegooid, waarschijnlijk zijn ze nu bezig met updaten, dus binnen een dag zullen we eindelijk alles weten. :)
Ik ben benieuwd! Hopelijk verandert er niet veel aan de prijs .... Ik had namelijk net groen licht van mn baas, is de shop dicht!!

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 10:40
Shop is weer open, niet mogelijk een configuratie samen te stellen en volgens mij zijn de prijzen omhoog gegaan. Afwachten wat voor actie er gaat komen.

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:26

TF

bla bla

ben wel benieuwd of de S-serie in oktober / november nog met een nieuw model komt incl een touchscreen (de nieuwe ultra T-serie krijgt touch)

Ik wilde zeer spoedig een S14p gaan kopen maar eenmaal een keer in handen vond ik de bouwkwaliteit wat tegenfallen tov mijn huidige VGN-FW serie.

Hoe dan ook. Ik wacht op het volgende model. Heeft iemand tips welke sites in dan in de gaten moet houden (behouden sony.nl). Ik zoek wel eens op news.google.com naar Vaio en kom dan sporadisch wat tegen

• Vinand
TF schreef op donderdag 27 september 2012 @ 21:09:
ben wel benieuwd of de S-serie in oktober / november nog met een nieuw model komt incl een touchscreen (de nieuwe ultra T-serie krijgt touch)

Ik wilde zeer spoedig een S14p gaan kopen maar eenmaal een keer in handen vond ik de bouwkwaliteit wat tegenfallen tov mijn huidige VGN-FW serie.

Hoe dan ook. Ik wacht op het volgende model. Heeft iemand tips welke sites in dan in de gaten moet houden (behouden sony.nl). Ik zoek wel eens op news.google.com naar Vaio en kom dan sporadisch wat tegen
Hoe kom jij erbij dat de nieuwe Vaio T series touch gaan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
De shop is weer open en ik heb meteen maar een S13p besteld, verwachte levertijd tussen 15 en 17 oktober.
Op aanraden van jullie alleen de basis configuratie besteld. Ram en SSD voeg ik toe als ik de laptop binnen heb.

Bedankt voor de tips enzo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

Vinand schreef op donderdag 27 september 2012 @ 22:57:
[...]

Hoe kom jij erbij dat de nieuwe Vaio T series touch gaan krijgen?
In mijn zoektocht naar touchscreens voor Vaio kwam ik deze tegen.

YouTube: Sony VAIO T13 Touch ultrabook Windows 8

Nadeel van de T (en daarom is S de voorkeur) maar 8gb mem. Geen anti-glare scherm, lagere resolutie. Maar het touch gedeelte is natuurlijk fantastisch

[ Voor 27% gewijzigd door TF op 28-09-2012 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
TF schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 08:56:
[...]

In mijn zoektocht naar touchscreens voor Vaio kwam ik deze tegen.

YouTube: Sony VAIO T13 Touch ultrabook Windows 8

Nadeel van de T (en daarom is S de voorkeur) maar 8gb mem. Geen anti-glare scherm, lagere resolutie. Maar het touch gedeelte is natuurlijk fantastisch
Wow, ziet er wel soepel en snel uit... Jammer van het glossy display en ook lijken mij de scharnieren niet stevig genoeg aangezien de laptopdisplay een beetje beweegt bij elke touch.

Ik hoop tenminste dat ze de koeling aangepakt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janvanmil schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 08:30:
De shop is weer open en ik heb meteen maar een S13p besteld, verwachte levertijd tussen 15 en 17 oktober.
Op aanraden van jullie alleen de basis configuratie besteld. Ram en SSD voeg ik toe als ik de laptop binnen heb.

Bedankt voor de tips enzo!
Tel daar maar een week bij.
Bij mij zou hij ten laatste 2 oktober geleverd worden, nu is de leveringsperiode veranderd naar 5 à 10 oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben vorige week eens bij een Sony Center gepasseerd, de update zal volgens hen pas eind oktober (wanneer Windows 8 gereleased wordt) beschikbaar zijn. En de S serie krijgt geen touchscreen.

Ik snap echt niet wat ze aan de S series nog kunnen toevoegen op vlak van hardware. Het enige dat verbeterbaar is, is het scherm of de speakers.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2012 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 12:40:
[...]

Tel daar maar een week bij.
Bij mij zou hij ten laatste 2 oktober geleverd worden, nu is de leveringsperiode veranderd naar 5 à 10 oktober.
Ik wacht lekker rustig af, tot die tijd hoef ik niet thuis te werken ;)

• TF

TF

bla bla

Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 16:50:
Ben vorige week eens bij een Sony Center gepasseerd, de update zal volgens hen pas eind oktober (wanneer Windows 8 gereleased wordt) beschikbaar zijn. En de S serie krijgt geen touchscreen.

Ik snap echt niet wat ze aan de S series nog kunnen toevoegen op vlak van hardware. Het enige dat verbeterbaar is, is het scherm of de speakers.
dan is het dus wachten op een geheel nieuw model uit de S-lijn. Mits deze word voortgezet. Ik wil echt een model met touch hebben. En liefst ook 1 die minimaal 16gb mem kan aansturen

• René90
TF schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 09:42:
[...]

dan is het dus wachten op een geheel nieuw model uit de S-lijn. Mits deze word voortgezet. Ik wil echt een model met touch hebben. En liefst ook 1 die minimaal 16gb mem kan aansturen
Waarom heb je in godsnaam 16 gb nodig :')

• TF

TF

bla bla

René90 schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 10:32:
[...]

Toen ik zo oud was als jij zeiden mensen dat over 128mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

René90 schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 10:32:
[...]

Als ontwikkelaar weet ik er wel raad mee :)
Wat dacht je van 4GB RAM-disk (en hierop de TEMPS + applicaties bouwen)..
Vooral dat bouwen... dat gaat breeeeeeeeeeeeeeeezing fast !!!
En dan gevirtualiseerde omgevingen (ik werk regelmatig met 2 die elk 2 tot 4 GB nodig hebben).
Tel dat allemaal op... en ja... 16GB kan soms handig zijn :)

[Ik heb 8GB bijgeprikt in mijn S13P - 12GB dus]
[PS> zet wel even je hibernation file uit, want anders duurt sleep+resume toch echt wel wat langer...]

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2012 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulvk
  • Laatst online: 30-04 22:02
Heeft er iemand ervaring met het bestellen uit de outlet? Dat is toch wel gewoon degelijk spul lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paulvk schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 10:18:
Heeft er iemand ervaring met het bestellen uit de outlet? Dat is toch wel gewoon degelijk spul lijkt me?
Niets mis mee.
Het is van Sony zelf met hun garantie erbij, en gecontroleerd door hun technische dienst.
Veel van dat spul is:
  • Teruggestuurd door consument ivm 'ik wil toch wat anders'
  • Teruggestuurd door handelaar ivm e.g. doosschade
  • Partijen gebruikt voor demo's ed [maar dit is maar een klein aantal vergeleken met bovenstaande]
Als er al schade of iets dergelijks aanwezig is, wordt het ook expliciet erbij gemeld.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2012 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:18
Is de S serie nou goedkoper geworden of zie ik t verkeerd in de studentenwinkel? En de 15 versie is verdwenen. Maar nog steeds geen hoge reso scherm voor de normale S, wel zonder de verplichte WAN module

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulvk
Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 12:27:
[...]

Niets mis mee.
Het is van Sony zelf met hun garantie erbij, en gecontroleerd door hun technische dienst.
Veel van dat spul is:
  • Teruggestuurd door consument ivm 'ik wil toch wat anders'
  • Teruggestuurd door handelaar ivm e.g. doosschade
  • Partijen gebruikt voor demo's ed [maar dit is maar een klein aantal vergeleken met bovenstaande]
Als er al schade of iets dergelijks aanwezig is, wordt het ook expliciet erbij gemeld.
Dat klinkt als een serieuze optie, aangezien ik geen Windows 8 wil. Die studentenkorting is zeker niet geldig daar?
Zoiets bijvoorbeeld, is beste en leuke optie :o https://outlet.sony.nl/sh...-13-15/VPCSE2C5186S.NL3.A

[ Voor 8% gewijzigd door paulvk op 04-10-2012 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paulvk schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 13:10:
[...]

Dat klinkt als een serieuze optie, aangezien ik geen Windows 8 wil. Die studentenkorting is zeker niet geldig daar?
Zoiets bijvoorbeeld, is beste en leuke optie :o https://outlet.sony.nl/sh...-13-15/VPCSE2C5186S.NL3.A
Ik kan het mis hebben, maar had je niet gratis recht op downgraden van je Windows 8 Pro systeem naar Windows 7?

Als er studentenkorting relevant is, zal je daar wel ergens een link op de hoofdsite terugvinden.

Over die laptop:
Ziet er gelikt uit, ook qua specificaties en daar betaal je ook voor.
Persoonlijk zou ik voor een meer uitgeklede model gaan, omdat je bij Sony juist de hoofdprijs betaald voor extra [hogere] opties als SSD (en zeker als die >128 GB is).
Dus ik zou uitzoeken op basis van CPU en scherm, en dan zelf geheugen + SSD toevoegen.

Maar nogmaals: die laptop in je link is een puik ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulvk
Goede vraag, ik weet niet of je kan downgraden.
Verder heb ik geen zin in het installeren van alle drivers op een schone SDD, dus ik betaal dan liever wat meer en dat alles al geregeld is. Verder had ik 'm ook liever in het zwart, maar daar kan ik ook niet wakker van liggen. Ik denk dat ik 'm vanavond of morgen gewoon aanschaf. Kan ik weer een paar jaartjes vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• integro
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-09 11:39
Voor een S13P is nu de aanbieding gratis upgrade naar een blue-ray speler en de 2GB grafische kaart. Klinkt interessant, maar is het interessant om te upgraden van 1GB naar 2GB, of kleven er nadelen aan de 2GB grafische kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:10

Sick Nick

Drop the top!

Zo goed als geen verschil, beide kan je met een BIOS mod prima zowat 100% overklokken. Heb hier een S13P met de 2GB versie op 950 Mhz core clock en geheugen op 1000 Mhz. Dat speelt Borderlands 2 bijvoorbeeld met details op high en physics aan gewoon op 1080p zonder probelemen op een extern scherm :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• integro
Sick Nick schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 20:49:
Zo goed als geen verschil, beide kan je met een BIOS mod prima zowat 100% overklokken. Heb hier een S13P met de 2GB versie op 950 Mhz core clock en geheugen op 1000 Mhz. Dat speelt Borderlands 2 bijvoorbeeld met details op high en physics aan gewoon op 1080p zonder probelemen op een extern scherm :D
Ok dank. Ik gebruik echter geen zwaar grafische spellen. Wel veel office, multitasking en VMWare op 2e monitor. Heb ik dan 2GB nodig, of niet? En als je het niet nodig hebt, kan je dan beter 1GB nemen?

Als het geen verschil uitmaakt (accuduur, geheugen beslag etc.) dan neem ik natuurlijk liever maximum geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Voor je gebruik zal het niet uitmaken, in principe verbruikt de 2GB versie iets meer stroom dan de 1GB versie zodra je de videokaart ook gebruikt (door optimus zal ie ook regelmatig uit staan). Maar als de enige gratis upgrade nu het geheugen van de videokaart en bluray speler is zou ik wachten tot er weer een leuke ram upgrade is voor weinig of de SSD's. Daar heb je veel meer aan met jouw gebruik, vooral de SSD's zijn heerlijk snel. Niet zo snel als in m'n Z13 maar komt aardig in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

integro schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 19:34:
Voor een S13P is nu de aanbieding gratis upgrade naar een blue-ray speler en de 2GB grafische kaart. Klinkt interessant, maar is het interessant om te upgraden van 1GB naar 2GB, of kleven er nadelen aan de 2GB grafische kaart?
Zoals al gezegd maakt de grafische kaart weinig uit, het zou enkel in theorie met een extern scherm voordeel op kunnen leveren. De Blu-ray speler kan wel interessant zijn aangezien het voorlopig nog €300 kost om deze er zelfs naderhand in te zetten. Het is een 9.5mm slot-loading model en daar is er momenteel slechts één van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-09 22:32
Ik word er langzamerhand bijna niet goed van. Ik heb gewoon een laptop nodig meer niet en ik weet een beetje wat ik wil en kwam uit bij de zenbook. Alleen....is (bijna) niet leverbaar. Vandaar dat mijn keuze waarschijnlijk gaat vallen op de SVS1511L3E die ik zo kan ophalen bij de winkel. Wie wil zo vriendelijk zijn mij het laatste zetje te geven en daarbij een vraag.

Ik wil perse een ssd. Met name opstartsnelheid e.d. vind ik erg belangrijk. Eerst dacht ik aan het plaatsen in de dvd maar nu denk ik aan het vervangen van de hdd. Iemand ervaring daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Voor de S15 heb je een bracket nodig om de dvd te vervangen (is slot loading dus je moet ook je halve laptop uit elkaar halen). Makkelijker is om gewoon de HDD te vervangen, dat is 2 schroefjes voor de klep onderop, dan ben je direct bij de HDD. Die verwissel je voor een 2.5" SATA SSD en klaar is kees.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pS88q.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Idd, is wat ik heb gedaan met mijn S13P. Gewoon een normale 2.5" SSD erin van 256GB (of meer) en je hebt een opstarttijd van zo rond de 10 seconden koude start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:18
De s13 heeft nu de gratis videokaart update. Het is wel heeel erg aantrekkelijk nu voor 734 inc studentenkorting. Alleen hebben ze geen hogere resolutie meer :(

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• integro
Musta schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 09:57:
De s13 heeft nu de gratis videokaart update. Het is wel heeel erg aantrekkelijk nu voor 734 inc studentenkorting. Alleen hebben ze geen hogere resolutie meer :(
tenzij je de S13P kiest... maar die is er alleen nog maar Gun Metallic. Ik weet niet of dat mooi is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
integro schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 10:19:
[...]

tenzij je de S13P kiest... maar die is er alleen nog maar Gun Metallic. Ik weet niet of dat mooi is...
productreview: Sony Vaio SV-S13A1C5E (BTO) review door majoh
Deze review had de S13 met gun metallic afwerking. Vind ik zelf de mooiste van allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=39053683,noline]... zou ik wachten tot er weer een leuke ram upgrade is voor weinig of de SSD's. Daar heb je veel meer aan met jouw gebruik, vooral de SSD's zijn heerlijk snel.
Volgens mij was zelfs met aanbieding het nog interessanter om zelf geheugen uit te breiden of SSD aan te schaffen.
Dat geheugen kan elke idioot: bestellen, schroefje eruit, klepje weg en inprikken.
De SSD is wat meer werk ivm software installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFille
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-07 08:59
Vandaag in de sonycenter de nieuwe standaard configuratie gezien voor de S15, prijs gaat dus omhoog. Beschikbaar online voor configuratie vanaf de week van 22 okt volgens de verkoper.

1100€ voor de win8 versie met 6GB geheugen en 640GB HD. De overige specs blijven hetzelfde. (i5 3210, GT640M etc) Dit was in een Belgische winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
Nog steeds aan het twijfelen. Gisteren opnieuw bekeken en met name het rood. Is toch wel erg oranje en naar ik begrijp is dat bij het premium scherm (volgens verkoop Sony) niet het geval. Dit scherm is dus alleen als configuratie in hun webshop te kiezen en ws binnen een aantal weken en dan weer paar weken wachten voordat hij vanuit Japan arriveert. En dan natuurlijk alle discussie over het feit dat orangegate wel meevalt en dat je het bij gewoon gebruik niet ziet. Verder leek het toetsenbord wat wiebeliger, vooral de toetsen te zijn, dan bij een aantal anderen. En dan het mogelijke nieuwe model, maar mogelijk ook de hogere prijs. Kortom, nu weet ik het echt niet meer. O ja, waar ik ook nog aan dacht is de mogelijke komst van een aanraakscherm, maar of dat een pre is, is maar ook helemaal de vraag. Wat is wijsheid, wachten op de grote hoos na release win 8 of nu toehappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
  • Nu online
DanielAlm schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 11:20:
Nog steeds aan het twijfelen. Gisteren opnieuw bekeken en met name het rood. Is toch wel erg oranje en naar ik begrijp is dat bij het premium scherm (volgens verkoop Sony) niet het geval. Dit scherm is dus alleen als configuratie in hun webshop te kiezen en ws binnen een aantal weken en dan weer paar weken wachten voordat hij vanuit Japan arriveert. En dan natuurlijk alle discussie over het feit dat orangegate wel meevalt en dat je het bij gewoon gebruik niet ziet. Verder leek het toetsenbord wat wiebeliger, vooral de toetsen te zijn, dan bij een aantal anderen. En dan het mogelijke nieuwe model, maar mogelijk ook de hogere prijs. Kortom, nu weet ik het echt niet meer. O ja, waar ik ook nog aan dacht is de mogelijke komst van een aanraakscherm, maar of dat een pre is, is maar ook helemaal de vraag. Wat is wijsheid, wachten op de grote hoos na release win 8 of nu toehappen?
Ja, maar het "premium" scherm is dan wel weer een TN paneel. Een heel goede, maar toch.

Ik zou wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een scherm wilt hebben dat deftig rood weergeeft, dan zou ik niet deze laptop kopen. Ik betwijfel echt of Sony dit zal fixen. Maar eerlijk gezegd valt dit niet zo op als je het scherm wat gewoon bent en het kalibreert, het valt vooral op bij iets dat écht fel rood is. En op die "orangegate" na is het nog steeds een van de meest heldere en scherpe schermen die ik persoonlijk heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badname2
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01:34
Ik heb laatste tijd opeens dat als ik naar beneden of omhoog scrol en een website je zo'n erg naar eclectische gezoem hoort (alsof iemand een krijtje langs de muur schuurt en het een beetje piept). Ik heb ooit iets hierover online gelezen (dat het scherm/speakers storen met interface device ofzo) maar ben niet wijzer geworden waardoor dat komt.

Wat kan ik hieraan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
Goed jullie hebben mij met jullie enthousiasme besmet en ik ga er voor. Wellicht een domme vraag, maar daar zijn vragen voor. Hoe kom ik aan een legale versie van win 7 in verband met een clean install op ssd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

DanielAlm schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:16:
Hoe kom ik aan een legale versie van win 7 in verband met een clean install op ssd.
Hier.

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
Mensen, wat moet ik zonder jullie, hartelijk dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
Het maken van herstelschijven met dvd dl levert grote problemen op. Naast het feit dat het zeer lang duurt stopt het proces rond de 60 % met een foutmelding. Iemand een tip? Nu al drie schrijven die ik kan weggooien.

>later

Met dvd-r geen enkel probleem. Zwakke dvd writer?

[ Voor 12% gewijzigd door DanielAlm op 13-10-2012 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er eigenlijk enig nut voor VAIO Care? Ik heb dit en al de rest van die Sony bloatware verwijderd en mijn laptop draait opmerkelijk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 16:57:
Is er eigenlijk enig nut voor VAIO Care? Ik heb dit en al de rest van die Sony bloatware verwijderd en mijn laptop draait opmerkelijk sneller.
Ik vroeg mij dat ook af. Maar braaf dat ik ben volg ik de adviezen op. Aan de andere kant wil ik de hdd vervangen door een ssd en blijft die hdd dus helemaal intact en kan ik hem in nood weer terugplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 16:57:
Ik heb viao care er niet meer opstaan en ben geen problemen tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
Uiterst curieus probleem. Ik heb getracht win 7 clean te installeren met de bios op mbr (legacy). Alles gaat goed totdat ik Sony hotkeys applicatie installeer. Er komt dan een erg irritante melding dat de batterij niet compatible is e.d. Overigens doet mijn stamina knop het dan ook niet en verschijnen niet de gebruikelijke instel mogelijkheden. Wanneer ik terug herstel naar het punt voordat ik hotkeys installeer krijg ik geen foutmelding maar doen de knoppen het natuurlijk niet. Iemand een idee watbdit zou kunnen zijn. Alle drivers in volgorde e.d, geïnstalleerd.

Opgelost.

Blijkt een dubieuze driver te zijn die in SFEP Sony Firmware Extension Parser zit. Uitermate storend en vervelend. Hoe opgelost? Haha via windows update die keurig met een bestandje van 23 kb! komt en waar een vorige versie inzit die het voortreffelijk doet. Wat een gedoe zeg en schandelijk dat Sony dit niet aanpast. Maar ja, Sony.

[ Voor 171% gewijzigd door DanielAlm op 18-10-2012 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulvk
Het duurt wel echt verdomd lang voordat die nieuwe 15" erop komt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Hoe werkt dat eigenlijk met de gratis upgrades; momenteel kun je gratis een HDD en graphics upgrade krijgen maar hier heb ik letterlijk 0,0 aan. Een SSD heb ik nog liggen van mijn vorige laptop en voor games heb ik een desktop staan. :) Op de website staat: 'Aanbieding geldig t.e.m. 22.10.2012 zolang de voorraad strekt', betekent dit dat er daarna gelijk andere gratis upgrades zullen zijn? :)

[ Voor 6% gewijzigd door MensionXL op 18-10-2012 12:47 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
paulvk schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 11:00:
Het duurt wel echt verdomd lang voordat die nieuwe 15" erop komt :/
Welkom in de wondere onlogische wereld van SONY!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
crispo schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 11:25:
4GB of 8GB geheugen mag je zelf uitzoeken (pricewatch) en voor SSD waarschijnlijk Samsung 830 of anders Crucial M4, grootte ook naar eigen inzicht.
Ik heb eindelijk mn S13p binnen en wil meteen maar wat ram-geheugen bijprikken. Ik wil 8gb extra (12 totaal) al 4 extra zou ook genoeg zijn, maar voor die € 10,- prijsverschil kies ik toch voor 8 extra.

Als ik het goed begrijp heb ik DDR3 (SODIMM) @ PC3-10600 (DDR3-1333) nodig toch?
Volgens mij zit ik dan een reepje van Corsair of Crucial wel goed en dan blijven er 2 opties over:
1. Corsair (CMSO8GX3M1A1333C9) € 30,50 1,5v
2. Crucial (CT102464BF1339) € 32,35 1,35v

Behalve 2 euro prijsverschil zie ik alleen een verschil in voltage.

Heb ik zo de juiste geheugen te pakken?

[ Voor 6% gewijzigd door janvanmil op 19-10-2012 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aproxx
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04 08:00
In de Belgische student store zijn er vandaag 2 extra modellen in de 13" reeks bij gekomen, waarbij je moet kiezen tussen Windows 8 en Windows 8 Pro.
Wat ik me nu afvraag: Gaan de 15" modellen uit de S-reeks daar ook nog bij komen in het kort? Ik had gedacht dat de 13 en de 15" modellen wel tegelijkertijd opnieuw aangeboden zouden worden met Windows 8..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijnisch
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-12-2019
Weer even een belletje gepleegd met Sony, ik zal het even met jullie delen :).

De nieuwe windows 8 laptops gaan vanaf morgen in de verkoop. Meneer aan de telefoon snapte ook niet dat ze al in de onderwijs winkel stonden.
Ik vroeg hem waarom de grafische kaart/harde schijf aanbieding niet aanwezig was bij de nieuwe laptops. Meneer kon me dat niet vertellen, maar dat ik morgen misschien meer geluk zou hebben.
Hij wist me gelukkig attent te maken dat ik ook een sony Z kon kopen, daar gelde nog wel de aanbieding op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skampy
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 01:55
even mezelf quoten...
skampy schreef op maandag 10 september 2012 @ 10:23:
Korte indrukken van mijn s13:

- scherm is crap: backlight bleeding langs onder, verschrikkelijke kijkhoek, scherm niet genoeg kantelbaar naar achteren toe. Enkel met de ideale positie als je zit tov het scherm is rekening gehouden, niet als je staat.

- geen line input????? wtf (heb alles nagecheckt, is gewoon niet mogelijk, op meerder vaio's niet als ik op intenet lees). Zeeer vervelend , aangeziend ik mn Vaio gebruik als dj laptop en sets rechtwreeks in de laptop wil opnemen.

- in t begin echt wel heel traag met al die bloatware. Er allemaal afgesmeten, en nu aangenaam snel, zelfs met de 5400 rpm HDD erin. Moet die wel nog vervangen door een SSD.

- optische drive maakt veel lawaai , ook bij het opstarten van de vaio (zelfs met laagste prioriteit in de bios wordt( die nog steeds gelezen en dat maakt een vrij hels lawaai). Ook discs lezen maakt veel lawaai.

+ licht !!! heerlijk gewicht
+ krachtig
+ stil
+ goede koeling
+ design
+ aangenaam toetsenbord

Als je alles optelt, had ik toch iets meer afwerking in zn geheel verwacht voor een 1000€ laptop.
Na hem een tijdje gebruikt te hebben, moet ik mn mening toch wat bijsturen:

- scherm: ja, er is backlight bleeding , en de kijkhoek is niet fantastisch, maar als je recht voor je scherm zit, geeft het scherm mooie kleuren, en de resolutie is fantastisch.

- er zit nu een 256 GB SSD (Crucial M4) in en man, dat ding vliegt. opgestart in +/- 10 sec.

- goed, extra usb soundcardje moeten kopen om sets op te nemen, ni zo erg.

- en zeer belangrijk: dj'en met Serato Scratch Live werkt perfect. geen énkele hickup in een 4u durende set.

Dus ja, al bij al wel zeer tevreden. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
janvanmil schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 09:00:
[...]

Ik heb eindelijk mn S13p binnen en wil meteen maar wat ram-geheugen bijprikken. Ik wil 8gb extra (12 totaal) al 4 extra zou ook genoeg zijn, maar voor die € 10,- prijsverschil kies ik toch voor 8 extra.

Als ik het goed begrijp heb ik DDR3 (SODIMM) @ PC3-10600 (DDR3-1333) nodig toch?
Volgens mij zit ik dan een reepje van Corsair of Crucial wel goed en dan blijven er 2 opties over:
1. Corsair (CMSO8GX3M1A1333C9) € 30,50 1,5v
2. Crucial (CT102464BF1339) € 32,35 1,35v

Behalve 2 euro prijsverschil zie ik alleen een verschil in voltage.

Heb ik zo de juiste geheugen te pakken?
Zit ik met een van de bovenstaande geheugen reepjes goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:04
Nieuwe S13 staat online. Nu ook met i3 leverbaar ;) maar ook weer 900p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulvk
Ik heb zojuist gehoord dat de 15" morgen online komt.
Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste