Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10
Verwijderd
Alleszins ga ik zeker rekening houden met die Z die je mij net getoond hebt. Heeft Coolblue een positieve reputatie ivm garantie? Hij is daar ook te koop blijkbaar.
Sandy Bridge i5 zou wel een heuse stap terug zijn (ik ben een i7 quadcore gewend).
Ga ik dit ook niet voelen als ik met 15 tabs in Google Chrome bezig ben en tegelijkertijd muziek beluister?
Was ik maar niet zo slecht in keuzes maken
S13P:
Pros: Graka, beter keyboard, upgradebaar, Ivy Bridge i5/i7
Cons: Scherm, bouwkwaliteit/gewicht/dikte vs Z, momenteel WWAN module verplicht
Z2:
Pros: Prachtig scherm, dun en licht, prijs
Cons: Niet upgradebaar (4GB ram en 128GB SSD), Sandy Bridge i5, lage keyboard travel, geen OD
:edit: Na het lezen van deze review, misschien toch maar geen Z2 kiezen.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2012 13:23 ]
Anyway, het was maar een inbreng. Als je toch echt verwacht gebruik te maken van de gpu dan is de vaio s de betere keuze... Tevens moet je maar eens hiernaar kijken: pricewatch: Sony SVS1511L3E
883 euro in totaal, is wel heeeeel erg scherp.. En dan ben je tevens ook nog eens afhankelijk van de mediamarkt service die stukken beter is dan Sony... Zeker omdat Sony ook flink betere service verleent naar de mediamarkt.
Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10
Ik merkte zojuist dat ik vaio care van mijn notebook heb gegooid. Kan ik dit gewoon downloaden? Kan hem namelijk niet vinden (de Nederlandse versie). En weet iemand waar ik het serienummer van de vaio kan vinden?Vinand schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 12:32:
Bij een clean install ben je vaio care ook kwijt...
Alvast bedankt
[ Voor 11% gewijzigd door flash1 op 24-08-2012 19:59 ]
Even met een nieuwe usb stick proberen. Nog iemand een idee wat ik fout doe? Ik heb gewoon de 64bits iso gepakt, home premium.

Ze hebben op het moment een "Computer Actie". Laptops tussen de 900 en 999 euro krijgen 120 euro korting; oorspronkelijk kostte de Vaio S daar 999, dus nu maar 879. In de fysieke winkels kost deze overigens vaak 1019, wat betekent dat het in de 1000-1099 categorie valt en je 140 euro korting krijgt en dus alsnog op hetzelfde bedrag eindigt.Badname2 schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 03:38:
Hoe kan de S15 opeens maar 870 euro bij de MediaMarkt zijn? Dik 130euro goedkoper, voor dezelfde versie incl office 2010. Karig

Wel te vinden op de Amerikaanse site link. Onder Sony Aplications.flash1 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 19:35:
[...]
Ik merkte zojuist dat ik vaio care van mijn notebook heb gegooid. Kan ik dit gewoon downloaden? Kan hem namelijk niet vinden (de Nederlandse versie). En weet iemand waar ik het serienummer van de vaio kan vinden?
Alvast bedankt
Het serienummer van de Vaio S staat aan de onderkant op een witte sticker S/N, maar voor het vinden van de software moet je het modelnummer hebben. Dat is SVS13A... en staat vaak op een grote zwarte sticker.
EDIT:
Heb net mijn S13P op de weegschaal gezet: 1564 gram.Vinand schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 23:26:
Hhm, is de S13p 1.55kg? Ik dacht dat deze 1.7kg was...
En de Vaio Z is 1.15kg
Volgens deze Japanse review is het verschil 1.1mm in dikte en 160 gram in gewicht tussen de S13 en de S13P.
EDIT 2: gallerij met de verschillende kleuren van de S13P. Dus als je gunmetal, gold of black wilt vergelijken. Ga je gang.
[ Voor 34% gewijzigd door JaccoW op 25-08-2012 23:38 . Reden: extra info toegevoegd ]
Z-machine OriginID: JaccoW
Dank je wel, Dat wist ik dus niet... 1,55 kg is voor zo een notebook met zulke specs echt belachelijk laag...F_demon schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 22:36:
[...]
[...]
Heb net mijn S13P op de weegschaal gezet: 1564 gram.
Volgens deze Japanse review is het verschil 1.1mm in dikte en 160 gram in gewicht tussen de S13 en de S13P.
EDIT 2: gallerij met de verschillende kleuren van de S13P. Dus als je gunmetal, gold of black wilt vergelijken. Ga je gang.
De microfoon in de S15 is totaal onbruikbaar. Hebben jullie hetzelfde ervaren, of heb ik een defect?
[ Voor 8% gewijzigd door Badname2 op 27-08-2012 17:54 ]
Verwijderd
"Aanbieding geldig t.e.m. 03.09.2012 zolang de voorraad strekt"
Helaas heb ik dit probleem ook. Met het skypen werd tegen mij gezegd dat het geluid vrij slecht binnen kwam. Maar ik hoorde de gesprekspartner ook met veel geruis.Badname2 schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 17:52:
Gister met de S15 geskyped en ontdekt dat de microfoon als een stofzuiger klinkt. Zojuist ook een recording op de laptop zelf gemaakt, en ja het klinkt echt als een vliegtuig op de achtergrond en je hoort mn stem alsof het ergens op de achtergrond is. Zelfs op stamina mode en laptop op een stand klinkt het zo. Het is alsof de mic de verkeer kant op 'gericht' staat, naar binnen toe dus.
De microfoon in de S15 is totaal onbruikbaar. Hebben jullie hetzelfde ervaren, of heb ik een defect?
Serieus? Een laptop van +/- 1000 euro met een microfoon die het niet werkt? Waardeloos zeg.Badname2 schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 17:52:
Gister met de S15 geskyped en ontdekt dat de microfoon als een stofzuiger klinkt. Zojuist ook een recording op de laptop zelf gemaakt, en ja het klinkt echt als een vliegtuig op de achtergrond en je hoort mn stem alsof het ergens op de achtergrond is. Zelfs op stamina mode en laptop op een stand klinkt het zo. Het is alsof de mic de verkeer kant op 'gericht' staat, naar binnen toe dus.

Hoe kan je sowieso checken of er goed geschakeld wordt tussen de Intel hd4000 en de nvidea kaart?
Hun reactie was dat dit scherm binnenkort weer beschikbaar zou moeten zijn, zo rond begin/midden September.
[ Voor 76% gewijzigd door René90 op 28-08-2012 20:58 ]
Exact hetzelfde heb ik. Ik hoor die stofzuiger dan zelf ook tijdens het Skypen, maar hij komt dan echt van mn eigen mic. Probeer anders een voice recording op de laptop te doen, dan hoor ik echt heel erg geluid. Heb jij dit ook?flash1 schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 00:27:
[...]
Helaas heb ik dit probleem ook. Met het skypen werd tegen mij gezegd dat het geluid vrij slecht binnen kwam. Maar ik hoorde de gesprekspartner ook met veel geruis.
Heeft iemand hier GEEN last van? Weet nou niet of ik weer een brak exemplaar heb dat ik zou moeten ruilen of dat alle S15's brak zijn,
[ Voor 12% gewijzigd door Badname2 op 28-08-2012 20:28 ]
Jammer van die HD upgrade actie, ik stel mijn bestelling hierdoor misschien uit, wachtende op de Extra Batterij actie.Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 00:20:
Bah, hoopte ik eens op een deftige actie vanaf de 28ste, blijkt de HD Upgrade actie gewoon verlengd te zijn.
"Aanbieding geldig t.e.m. 03.09.2012 zolang de voorraad strekt"
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
Verwijderd
Die WWAN module zal obligatoir blijven, en 100 euro zomaar in de goot smijten, zie ik niet meteen zitten.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2012 09:25 ]
Bij de Vaio Z is het anders gezien een fantastische upgrade als je wilt gaan voor de Vaio Z powerhouse. (8GB + i7 Quad Core)Lip schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 00:04:
[...]
Jammer van die HD upgrade actie, ik stel mijn bestelling hierdoor misschien uit, wachtende op de Extra Batterij actie.
IJdele hoop waarschijnlijk, maar hopelijk wordt het dan ook een ander (lees: beter) scherm...Tijnisch schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 19:43:
Ik heb trouwens even gebeld met Sony over het gebrek aan 900p scherm voor de S13.
Hun reactie was dat dit scherm binnenkort weer beschikbaar zou moeten zijn, zo rond begin/midden September.
Verwijderd
Ik vind enkel de gewone versie hierop terug, maar blijkbaar staat de Premium er ook op, meen ik hier te lezen?
Ik kom er niet uit dus misschien kunnen de kenners uitsluitsel geven..?
Verwijderd
Hij draaid gewoon in dual mode (maar asynchroon). Dit zou inderdaad iets minder efficiënt zijn, maar naar wat ik heb begrepen zou je dit niet merken.buks schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 00:57:
Ik lees veel over het uitbreiden van het 4GB vastgesoldeerde basisgeheugen. Ik wil dit sowieso gaan uitbreiden naar totaal 8GB of 12GB. Wat ik me echter afvroeg: Is het nu zo dat een upgrade naar 8GB (dus 2x4) een dual channel geheugen configuratie mogelijk maakt en de 12GB (4+8) niet? Dit vanwege de geheugens die dan ongelijk zijn qua grootte. Oftewel: zou het mogelijk zijn dat deze laptop met 8GB sneller is dan met 12GB?
Ik kom er niet uit dus misschien kunnen de kenners uitsluitsel geven..?
Ik heb zelf de S13 met mijn eigen 8GB module en 256GB Samsung SSD (dus 12GB in totaal) en bij het checken gaf hij dual-mode aan.
En momenteel gebruik ik 4GB als RAMDISK als scratch-disk waarop ook de TEMPs komen te staan.
Draait als een tierelier
Let wel:
Per default zal bij "slaap" een hibernation file worden gecreeerd. Met 12GB intern duurt dit dus wel even wat langer !! Ik heb zelf dit uitgeschakeld waardoor ik dus sleep-to-ram heb. Mijn systeem boot zo snel (10 seconden), dat ik hem gewoon uitzet bij iets langer niet in gebruik.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2012 13:50 ]
Dat zou wel heel gaaf zijn, maar ik zou er niet teveel op hopenSiHiDa schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 16:15:
[...]
IJdele hoop waarschijnlijk, maar hopelijk wordt het dan ook een ander (lees: beter) scherm...
Ik dacht het niet, ik zag de S13P voor 974 bij de Saturn met de actie.. Met eeen 640GB HDD, i5 Ivy brdige, en een 640M GPU en 6GB ram...Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 21:22:
Bah, minimum 1900 euro voor de s13p tenzij komende van sony zelf...
Oeh, dat klinkt wel interessant. Kan je hier meer over vertellen? Welke Saturn was het enzo?Vinand schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 21:36:
[...]
Ik dacht het niet, ik zag de S13P voor 974 bij de Saturn met de actie.. Met eeen 640GB HDD, i5 Ivy brdige, en een 640M GPU en 6GB ram...
Verwijderd
De Webshop biedt geen soelaas, en naar Nederland rijden om een laptop zal er niet meteen inzitten.
Damnit!
In Brugge is er een filiaal, maarja, wat is de kans dat hij daar op mij ligt te wachten?
[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2012 14:13 ]
Vinand schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 21:36:
[...]
Ik dacht het niet, ik zag de S13P voor 974 bij de Saturn met de actie.. Met eeen 640GB HDD, i5 Ivy brdige, en een 640M GPU en 6GB ram...
Ik heb net Saturn Spijkenisse en Rotterdam gebeld, en die hebben de S13P in ieder geval NIET op voorraad.Tijnisch schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 23:14:
[...]
Oeh, dat klinkt wel interessant. Kan je hiemeer over vertellen? Welke Saturn was het enzo?
Mediamarkt Den Haag adverteert doodleuk met een Sony S15 in de folder (i5 Ivy, 640MLE 1GB, 6GB, 500GB) die nooit op voorraad is geweest!
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
Saturn Tilburg, Amsterdam & Utrecht lijken hem ook niet te hebben.Lip schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 15:43:
[...]
[...]
Ik heb net Saturn Spijkenisse en Rotterdam gebeld, en die hebben de S13P in ieder geval NIET op voorraad.
Mediamarkt Den Haag adverteert doodleuk met een Sony S15 in de folder (i5 Ivy, 640MLE 1GB, 6GB, 500GB) die nooit op voorraad is geweest!
Verwijderd
Misschien is sony support al wat verbeterd?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2012 17:59 ]
Het was de saturn op de leidscherijn in The Wall...Tijnisch schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 23:14:
[...]
Oeh, dat klinkt wel interessant. Kan je hier meer over vertellen? Welke Saturn was het enzo?
En het gaat om dit model:
http://www.sony.nl/product/vn-s-series/svs1311p9e
[ Voor 12% gewijzigd door Vinand op 01-09-2012 22:27 ]
Dat zie ik nu dus ook... Die P in de benaming had me misleid...Verwijderd schreef op zondag 02 september 2012 @ 14:41:
Dus geen premium
Zit er nog iets in de instellingen wat ik misschien niet weet wat het verschil kan maken?
Jammer zeg, die lagere resolutie die het geeft is echt een dealbreaker. Wel enorm bedankt voor de uitgebreide informatie in de PMVinand schreef op zondag 02 september 2012 @ 14:49:
[...]
Dat zie ik nu dus ook... Die P in de benaming had me misleid...
Laten we hopen dat bij de nieuwe aanbieding van Sony morgen ook de nieuwe batch arriveert...
Ik ben vanmiddag maar naar de Correct gegaan en de Sony VPCZ21L9E opgehaald, voornamelijk met de reden omdat ik te ongeduldig ben om te wachten met een levertijd van een kleine 2 a 3 weken.
De kleine rechter 'shift' knop is wel erg wennen, ik heb erg vaak de neiging op de cursortoets naar boven, in te drukken, de toetsaanslag idemdito, wel genoeg feedback, 't scherm is wel prachtig, en erg snel met die Raid 0 config.
Ik vraag me wel af hoe het zit, met de TRIM ondersteuning.
precies hetzelfde wat ik had, ik heb ook daar mijn vaio z gehaald, ik heb hem nu al bijna anderhalf maand... En ik ben al helemaal gewend aan het toetsenbord en maak er bijna nooit meer typefouten op.Lip schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 00:14:
En wederom is de 'HD actie & PSP Vita' actie weer verlengt tot 10 september.
Ik ben vanmiddag maar naar de Correct gegaan en de Sony VPCZ21L9E opgehaald, voornamelijk met de reden omdat ik te ongeduldig ben om te wachten met een levertijd van een kleine 2 a 3 weken.
De kleine rechter 'shift' knop is wel erg wennen, ik heb erg vaak de neiging op de cursortoets naar boven, in te drukken, de toetsaanslag idemdito, wel genoeg feedback, 't scherm is wel prachtig, en erg snel met die Raid 0 config.
Ik vraag me wel af hoe het zit, met de TRIM ondersteuning.
Interessant! Dan wacht ik nog even af!Tijnisch schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 19:43:
Ik heb trouwens even gebeld met Sony over het gebrek aan 900p scherm voor de S13.
Verwijderd
In belgie hebben we nu gratis sheet battery + ps vita voor €99Lip schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 00:14:
En wederom is de 'HD actie & PSP Vita' actie weer verlengt tot 10 september.
dat is wel een leuke actie!Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 11:48:
[...]
In belgie hebben we nu gratis sheet battery + ps vita voor €99
Het blijft een actie natuurlijk...
Een maand geleden kreeg je alleen de batterij sheet gratismorpheus schreef op woensdag 05 september 2012 @ 11:54:
De actie geldt toch nog steeds? Of vind je het jammer dat die actie er niet was toen jij hem 6maanden geleden kocht?
Het blijft een actie natuurlijk...

PS: mijn card reader doet het niet, wanneer ik er een SD kaart in doe gebeurt er niks. Kan het misschien zijn dat ik een driver heb verwijdert die dat afhandelt?
[ Voor 18% gewijzigd door flash1 op 05-09-2012 15:20 ]
Is het goed gelukt met het inbouwen van die SSD? Of is ie nog niet geleverd...?mngm schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 09:07:
Gisterenavond na veel zoekwerk eindelijk een laptop voor mijn zus gekocht. Het is een S15 geworden.
Ik heb voor de HD4000 gekozen, aangezien ze totaal geen games speelt.
Ook heb ik een Crucial 256GB SSD gekocht om de gewone HDD mee te vervangen.
Dit zijn de specs:
Artikelnummer : SVS1511C5E
Productomschrijving : Notebook SV-S1511C - Samenstelbaar
Prijs : 912,61
McAfee Online Backup : McAfee Online Backup proef
Geheugen : 8 GB 1333 MHz DDR3-SDRAM
Sony Creative software : Imagination Studio Suite 2
Harde schijf : 320 GB Serieel ATA (5400 rpm)
Batterij : Batterij met lange levensduur
Toetsenbord Style : Toetsenbord met backlight
Optisch station : DVD-station
Draadloos LAN : Draadloos LAN (IEEE 802.11abgn
Processor : Intel®Core(TM)i7-3520M, 2,9GHz
Display : 39,5cm LCD, 1920x1080+camera
Afwerkingen : Wit
Bluetooth® : Bluetooth® 4.0
Connectiviteit : Zonder Draadloos WAN
USB-poort(en) : 1x USB 2.0 + 2x USB 3.0
McAfee Security Software : Geen bescherming
AC-adapter : 1 AC-adapter
Adobe® Creation : Zonder Adobe Creation
HDMI(TM) uitgang : HDMI(TM) uitgang
Adobe® Lightroom® : Zonder Adobe Lightroom 3
Microsoft® Office 2010 : Office 2010 Starter + Acrobat
Beveiligingsfuncties : Zonder beveiligingsfuncties
Besturingssysteem : Windows® 7 Home Premium
Grafische kaart : Intel® HD Graphics 4000
Taal en toetsenbord : Belgisch (AZERTY)
Hopelijk snelle levering
Dat duurt meestal een maand.paulvk schreef op woensdag 05 september 2012 @ 16:50:
[...]
Is het goed gelukt met het inbouwen van die SSD? Of is ie nog niet geleverd...?
Ja waarschijnlijk is het een driver issue.. Wat heb je allemaal verwijderd dan?flash1 schreef op woensdag 05 september 2012 @ 14:44:
[...]
Een maand geleden kreeg je alleen de batterij sheet gratisMaar oke dat was ook een goede deal.
PS: mijn card reader doet het niet, wanneer ik er een SD kaart in doe gebeurt er niks. Kan het misschien zijn dat ik een driver heb verwijdert die dat afhandelt?
[ Voor 50% gewijzigd door Vinand op 05-09-2012 17:19 ]
Bedankt voor de reactie. Je hebt inderdaad gelijk, de driver heb ik nu weer gedownload en werkt weer perfectVinand schreef op woensdag 05 september 2012 @ 17:18:
[...]
Dat duurt meestal een maand.
[...]
Ja waarschijnlijk is het een driver issue.. Wat heb je allemaal verwijderd dan?
Verwijderd
Is dat een soort van gameboy? Ik zie er het nut niet van in met de huidige smartphonegeneratie
Als je van gamen houd en veel onderweg bent, bijvoorbeeld in trein, bus en tram. Dan zou het wel een leuke gadget kunnen zijn. Anders voldoet de smartphone waarschijnlijk ook.Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2012 @ 20:04:
Zijn er mensen die die Vita bij hun Sony bestellen?
Is dat een soort van gameboy? Ik zie er het nut niet van in met de huidige smartphonegeneratie
Verwijderd
Bij mij viel het erg mee. Heeft ongeveer 2 weken geduurd en het was het waardVerwijderd schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 14:20:
Vandaag een Sony Vaio S15 besteld, studentstore... 5-6 weken wachten... =(.
Verwijderd
Ook toen er die eerste levertijd stond? Of was het gelijk bij jou 2 weken? Ik vind het alleen al door de 10% studentenkorting en die batterij er bij al meer dan de moeite waard. In de winkel was het anders nog veel duurder geweest, ook al had ik dat ding dat binnen een week. Enfin, ik wacht geduldig af. Heb er alleen een betere videokaart in gedaan zodat ik kan gamen. Haha.flash1 schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 22:31:
[...]
Bij mij viel het erg mee. Heeft ongeveer 2 weken geduurd en het was het waard
Ja de levertijd was toen ook 4 weken. Dus in mijn geval viel het mee. Heb er inmiddels 8 gig ram bij gepriktVerwijderd schreef op zondag 09 september 2012 @ 10:47:
[...]
Ook toen er die eerste levertijd stond? Of was het gelijk bij jou 2 weken? Ik vind het alleen al door de 10% studentenkorting en die batterij er bij al meer dan de moeite waard. In de winkel was het anders nog veel duurder geweest, ook al had ik dat ding dat binnen een week. Enfin, ik wacht geduldig af. Heb er alleen een betere videokaart in gedaan zodat ik kan gamen. Haha.
- scherm is crap: backlight bleeding langs onder, verschrikkelijke kijkhoek, scherm niet genoeg kantelbaar naar achteren toe. Enkel met de ideale positie als je zit tov het scherm is rekening gehouden, niet als je staat.
- geen line input????? wtf (heb alles nagecheckt, is gewoon niet mogelijk, op meerder vaio's niet als ik op intenet lees). Zeeer vervelend , aangeziend ik mn Vaio gebruik als dj laptop en sets rechtwreeks in de laptop wil opnemen.
- in t begin echt wel heel traag met al die bloatware. Er allemaal afgesmeten, en nu aangenaam snel, zelfs met de 5400 rpm HDD erin. Moet die wel nog vervangen door een SSD.
- optische drive maakt veel lawaai , ook bij het opstarten van de vaio (zelfs met laagste prioriteit in de bios wordt( die nog steeds gelezen en dat maakt een vrij hels lawaai). Ook discs lezen maakt veel lawaai.
+ licht !!! heerlijk gewicht
+ krachtig
+ stil
+ goede koeling
+ design
+ aangenaam toetsenbord
Als je alles optelt, had ik toch iets meer afwerking in zn geheel verwacht voor een 1000€ laptop.
De Sony Vaio S13 had dacht ik dus wel een Line input. Sommige laptops met name in het zakelijk segment hebben een audio input die je kunt switchen tussen Line input en Microphone input. Dit moet je volgens mij kunnen aanpassen in de hardware services van de laptop. Maar je hebt en zit nog steeds vast aan 1 aansluiting, dus je koptelefoon er daarnaast erop aansluiten gaat dus ook niet werken.
Betere oplossing: Je kan gebruik maken van een USB geluidskaart. Deze dingen kosten geen reet tegenwoordig, Volgens mij was deze oplossing al een tijdje eerder gepost in deze topic. Ik zal het er eventjes bij halen.
SuccesJuancho schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 00:08:
Bijv. deze kost 25 euro
[afbeelding]
Creative Sound Blaster Play!
Met Sound Blaster Play geniet u direct van een verbluffende geluid. Eenvoudig aan te sluiten via USB zonder stuurprogramma's! Na installatie van de software kunt u gebruikmaken van verdere functies, bv. CMS, om uw muziek en films weer te geven in virtuele surround-sound. Gamers zitten dankzij de virtuele 3D surround-sound met superrealistische EAX Advanced HD geluidseffecten midden in het gebeuren. Creative ALchemy herstelt de surround-sound van Windows XP® games onder Windows Vista® . Het compacte USB-stick design met hoogwaardige microfoon- en hoofdtelefoonaansluiting voor online communicatie is de ideale aanvulling voor notebooks en desktop PC's.
deze kost 60 euro
[afbeelding]
of deze voor 16 euro
[afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door Vinand op 10-09-2012 10:39 ]
- usb soundcard heb ik ondertssn aangekocht
- ik had ook affectief de goedkoopste 320 GB HDD geconfigureerd met het oog op vervanging door een SSD (inmiddels gekocht, maar nog niet geïnstalleerd: Crucial M4 256 GB)
- dat van het scherm wist ik, en tóch was ik verrast, wist niet dat het zó erg zou zijn
dus eigenlijk vertel je me niets nieuw
Dan had je zo te horen beter de Vaio Z kunnen aanschaffen als je je zo stoort aan het scherm.. dan was je van crappy shit display naar goddelijke display gegaanskampy schreef op maandag 10 september 2012 @ 10:57:
THanks!
- usb soundcard heb ik ondertssn aangekocht![]()
- ik had ook affectief de goedkoopste 320 GB HDD geconfigureerd met het oog op vervanging door een SSD (inmiddels gekocht, maar nog niet geïnstalleerd: Crucial M4 256 GB)
- dat van het scherm wist ik, en tóch was ik verrast, wist niet dat het zó erg zou zijn
dus eigenlijk vertel je me niets nieuw
Waarschijnlijk omdat dat paneel door AU Optronics niet geproduceerd word in 13". Het ligt een heel stuk complexer dan het lijkt, Je kan in de wereld van electronica niet zomaar zeggen dat je dit of dat scherm in deze willekeurige maat wilt hebben, zeker niet als je kijkt naar de strakke prijs die je uiteindelijke betaald voor de hardware in een Vaio S ten opzichte van de andere 13" laptopjes..skampy schreef op maandag 10 september 2012 @ 11:12:
true that, maar die miste dan weer andere dingen (meerdere usb poorten bv, iets wat ik nodig heb om mn randapparatuur tijdens het draaien op aan te sluiten, HUBs werken daarmee niet altijd). Soit, t zal wel gaan ze. Al ben ik ook af & toe al aan t lonken naar de s15 (why oh why gebruiken ze niet gewoon hetzelfde type scherm, zij het dan niet Full HD...).
Met een Vaio Z schermpje was dit model waarschijnlijk 200e a 150e duurder geweest. Laat staan de beschikbaarheid van het paneel, of de productie capaciteit van bijvoorbeeld Sharp het wel kan handelen om de schermen te blijven produceren voor een "mainstream" laptopje als de Vaio S series in plaats van een "niche markt" laptop als de Vaio Z.
Verwijderd
i5 of i7? Meerprijs: 80 euro
1 GB videogeheugen of 2 GB? Meerprijs: 40 euro
Hij zal een groot deel van de tijd aan een extern scherm hangen.
Gebruik: Office + films + gamen
Ik weet dat deze vraag enorm vaak terugkomt, maar rekening houdende met de lagere meerkost (vroeger 180 euro) voor de processor, wat is jullie mening?
Mobiletechreview vindt zowel de i5 als 1GB voldoende in deze review.
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2012 13:17 ]
Welk scherm zit er in? de hd of de 900p?skampy schreef op maandag 10 september 2012 @ 10:23:
Korte indrukken van mijn s13:
- scherm is crap: backlight bleeding langs onder, verschrikkelijke kijkhoek, scherm niet genoeg kantelbaar naar achteren toe. Enkel met de ideale positie als je zit tov het scherm is rekening gehouden, niet als je staat.
- geen line input????? wtf (heb alles nagecheckt, is gewoon niet mogelijk, op meerder vaio's niet als ik op intenet lees). Zeeer vervelend , aangeziend ik mn Vaio gebruik als dj laptop en sets rechtwreeks in de laptop wil opnemen.
- in t begin echt wel heel traag met al die bloatware. Er allemaal afgesmeten, en nu aangenaam snel, zelfs met de 5400 rpm HDD erin. Moet die wel nog vervangen door een SSD.
- optische drive maakt veel lawaai , ook bij het opstarten van de vaio (zelfs met laagste prioriteit in de bios wordt( die nog steeds gelezen en dat maakt een vrij hels lawaai). Ook discs lezen maakt veel lawaai.
+ licht !!! heerlijk gewicht
+ krachtig
+ stil
+ goede koeling
+ design
+ aangenaam toetsenbord
Als je alles optelt, had ik toch iets meer afwerking in zn geheel verwacht voor een 1000€ laptop.
De Premium heeft een iets dunnere afmeting en weegt zo een 150 gram lichter.René90 schreef op maandag 10 september 2012 @ 17:39:
Waarom de premium in plaats van de normale versie? Het prijsverschil is best groot tussen beide en ik zie niet echt wat dat nou goed maakt?
Verwijderd
Uiteindelijk 100 euro teveel uitgegeven aangezien die WWAN module vrij overbodig is.
Maar misschien kan ik er nog voordeel uit halen, met een 3G abonnement (hoewel dat er nu overal Telenet [=Belgische ISP] hot spots zijn).
skampy schreef op maandag 10 september 2012 @ 10:23:
Korte indrukken van mijn s13:
Dat zou toch dat Premium scherm moeten zijn? Met een near-rgb coverage?skampy schreef op maandag 10 september 2012 @ 19:04:
900p. Die resolutie is wel zeer aangenaam, dat moet gezegd.
[ Voor 16% gewijzigd door janvanmil op 11-09-2012 09:25 ]
Verwijderd
Ikzelf wou de Z niet kopen omdat ik in de S13 zelf een SSD kan steken en omdat deze een graka heeft die op het niveau van de GT650m ddr3 kan werken.
Nog steeds niet 100% zeker of ik de juiste keuze gemaakt heb
:edit: Ik zie dat de Z2 nergens meer te verkrijgen valt. Dat is spijtig.
Tenzij in één of andere louche Nederlandse winkel, zonder één of andere waarborg.
Ik begin nu meer en meer te twijfelen of ik niet beter de Z2 had gekozen, hoewel de S wel met sheet battery komt en nieuwere hardware.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2012 10:00 ]
pricewatch: Sony Vaio VPCZ21L9E (Zwart)Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 09:41:
:edit: Ik zie dat de Z2 nergens meer te verkrijgen valt. Dat is spijtig.
Tenzij in één of andere louche Nederlandse winkel, zonder één of andere waarborg.
Ik begin nu meer en meer te twijfelen of ik niet beter de Z2 had gekozen, hoewel de S wel met sheet battery komt en nieuwere hardware.
correct heeft deze gewoon voor dezelfde sexy prijs als altijd
Verwijderd
En hij ziet er ook louche uit.
Ik blijf toch een eeuwige twijfelaar.
Vergelijking van specs:
De Z2:
Processor : Intel Core i5-2410M 2.3 Ghz
Memory : 4 GB DDR3 1333 Mhz
Harddrive : 128 GB SSD
Screen : 13.1 VAIO Plus
Graphics card : Intel HD Graphics 3000
Software : Windows 7 Professional NL/UK 64 bit
Connections : VGA, audio, 1x USB 3.0, 1X USB 2.0
10/100/1000MB, 802.11 B/G/N, HDMI, Bluetooth
Weight : 1.3 KG
De S13P:
Intel®Core(TM)i7-3520M, 2,9GHz
Windows® 7 Home Premium
500 GB Serieel ATA (7200 rpm)
4 GB 1333 MHz DDR3-SDRAM
DVD-station
33,7 cm LCD, 1600x900+camera
NVIDIA® GeForce® GT 640M LE
Sheet battery
Wireless WAN
Office 2010 Starter + Acrobat
[ Voor 124% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2012 12:11 ]
Correct niet betrouwbaar?Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 11:15:
Maarja, die winkel klinkt zo louche
En hij ziet er ook louche uit.
Ik blijf toch een eeuwige twijfelaar.
Vergelijking van specs:
De Z2:
Processor : Intel Core i5-2410M 2.3 Ghz
Memory : 4 GB DDR3 1333 Mhz
Harddrive : 128 GB SSD
Screen : 13.1 VAIO Plus
Graphics card : Intel HD Graphics 3000
Software : Windows 7 Professional NL/UK 64 bit
Connections : VGA, audio, 1x USB 3.0, 1X USB 2.0
10/100/1000MB, 802.11 B/G/N, HDMI, Bluetooth
Weight : 1.3 KG
De S13P:
Intel®Core(TM)i7-3520M, 2,9GHz
Windows® 7 Home Premium
500 GB Serieel ATA (7200 rpm)
4 GB 1333 MHz DDR3-SDRAM
DVD-station
33,7 cm LCD, 1600x900+camera
NVIDIA® GeForce® GT 640M LE
Sheet battery
Wireless WAN
Office 2010 Starter + Acrobat
Ze staan bekend om goede service en nette prijzen, ze hebben een grote winkel met assortiment in rotterdam. Moet je maar eens een keertje langsgaan, ik heb daar ook mijn Vaio Z vandaan.
Verwijderd
Je hebt exact dezelfde?
Is 128 GB niet enorm weinig voor storage?
PS: mijn telefoon heeft op dat moment nog gewoon wifi verbinding.
[ Voor 14% gewijzigd door flash1 op 11-09-2012 12:47 ]
Heb je dat alleen thuis of ook op andere plekken? Update de drivers anders even.flash1 schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 12:47:
Heeft er ook iemand wifi problemen met de Sony vaio s? Hij valt wel eens uit en dan kan het soms wel een uur duren voordat hij weer verbinding heeft. Wanneer ik er dan een internet kabel in doe doet meteen.
PS: mijn telefoon heeft op dat moment nog gewoon wifi verbinding.
Verwijderd
Wat betreft garantie moet ik hem zelf opsturen naar hen (15-25 euro) waarna zij hem in hun thuiswinkel herstellen. Echter raadde de persoon aan de telefoon mij aan om hem door Sony zelf te laten ophalen.
Ik kan dus even goed de laptop bij Sony kopen...
Verder is enkel credit card een mogelijkheid, aangezien iDeal een Nederlands product is. Dus dat is nog eens 30 euro commissie erbij betalen.
Ik heb exact dezelfde, en ik kom geen opslag tekort ondanks dat ik er veel mee photoshop en dit als mijn werk + studie laptop gebruik. Daarnaast wat wel handig is van deze laptop, is dat je aan de voorzijde niet 1, maar 2 sd kaart sloten heb. Dus 1 voor de sdhc en de andere voor ms pro duo stick... Dus wat ik nu doe is dat ik 1 sd kaart van 64gb en 1 ms pro duo stick van 64gb gebruik om "permanent" mijn geheugen uit te breiden (Hier kunnen dan bijvoorbeeld al mijn video, muziek bestanden op)... En zelf aan de oorspronkelijke ssd geheugen zonder de uitbreiding heb ik persoonlijk al ruim genoeg.Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 12:39:
Als hij iets dichterbij lag zou ik idd eens langsgaan.
Je hebt exact dezelfde?
Is 128 GB niet enorm weinig voor storage?
Ik zal binnen enkele weken een goede uitgebreide review te plaatsen van dit monsterlijke apparaat.
De Z21L9E koop je niet bij sony, ze zijn nu al bij de volgende generatie die een upgrade heeft gekregen voor de processor en het ssd snelheid. Alleen die beginnen ook met een flink hogere prijskaartje. De Vaio Z bij de correct was nog een ouder retail model die oorspronkelijk voor 2000 euro werd verkocht. Nu verkrijgbaar voor 999 euro is het een koopje.Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 17:22:
Als Belg zie ik niet meteen het voordeel in om met Correct te werken, ik heb hen net gebeld.
Wat betreft garantie moet ik hem zelf opsturen naar hen (15-25 euro) waarna zij hem in hun thuiswinkel herstellen. Echter raadde de persoon aan de telefoon mij aan om hem door Sony zelf te laten ophalen.
Ik kan dus even goed de laptop bij Sony kopen...
Verder is enkel credit card een mogelijkheid, aangezien iDeal een Nederlands product is. Dus dat is nog eens 30 euro commissie erbij betalen.
[ Voor 33% gewijzigd door Vinand op 11-09-2012 18:51 ]
Nu vertelden twee medewerkers mij (telefonisch) dat er eind september/begin oktober een update komt van de S15. Op mijn opmerking 'maar huidige specs zijn toch nog best up-to-date?' werd gezegd dat het waarschijnlijk om een design 'update' gaat. (maar nieuw specs werden niet uitgesloten)
Weet iemand hier toevallig meer van af?
Nee, alleen dat het met windows 8 te maken heeft.Nolani schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 20:49:
Zojuist ook een S15 besteld, de zwarte i7 versie. Helaas was de cover zonder WAN module niet meer voorradig en heb ik deze dus erbij genomen (Kleur zilver is helemaal niet meer leverbaar). Verwachte levertijd is 2-3 weken.
Nu vertelden twee medewerkers mij (telefonisch) dat er eind september/begin oktober een update komt van de S15. Op mijn opmerking 'maar huidige specs zijn toch nog best up-to-date?' werd gezegd dat het waarschijnlijk om een design 'update' gaat. (maar nieuw specs werden niet uitgesloten)
Weet iemand hier toevallig meer van af?
Verwijderd
Als het een waardige update betreft bestel ik hem meteen als hij beschikbaar is. Ik ben benieuwd!
Ik hoop het niet want dan zal de prijs ook omhoog schieten. De S15 is een baas vanwege het relatief goede IPS paneel met een 1080p resolutie op een heel mooie prijs.Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 11:31:
Hopelijk komt er een beter IPS scherm in, ja..
Ok, bedankt. Kan ik misschien op een overzichtelijke manier checken of er drivers ontbreken?René90 schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 16:23:
[...]
Heb je dat alleen thuis of ook op andere plekken? Update de drivers anders even.
Ook heb ik een review over deze laptop geschreven. Die is hier te vinden:
http://tweakers.net/productreview/64277/sony-svs1511l3e.html
Laat het me weten als jullie vragen of opmerkingen hebben.
"I think there is a world market for maybe five computers." - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943
Dat van die hubs klopt inderdaad, maar ik heb voor mijn Vaio S13P de Targus 7-poorts usb 3.0 hub gekocht. 4x usb 2.0 en 3x usb 3.0.skampy schreef op maandag 10 september 2012 @ 11:12:
true that, maar die miste dan weer andere dingen (meerdere usb poorten bv, iets wat ik nodig heb om mn randapparatuur tijdens het draaien op aan te sluiten, HUBs werken daarmee niet altijd). Soit, t zal wel gaan ze. Al ben ik ook af & toe al aan t lonken naar de s15 (why oh why gebruiken ze niet gewoon hetzelfde type scherm, zij het dan niet Full HD...).
Op die manier kan ik al mijn randappatuur aansluiten en toch nog behoorlijke snelheden halen.
Daarmee kan ik een toch behoorlijk nette 25 MB per seconde naar een externe usb 3.0 schijf sturen.
(20 MB/s voor bijvoorbeeld een Full HD film en dan nog 13 MB/s voor een tweede gelijktijdig)
EDIT: Hmm, zou sneller moeten kunnen, zoeken we later wel even op.
Daarnaast zijn mijn muis, toetsenbord, webcam en een externe geluidskaart (Asus U3) aangesloten, dus als ik thuis kom en de laptop aansluit is het enkel stroom en de usb kabel.
Ik zat er eerst over te denken om er nog een extern scherm op aan te sluiten, maar dat gaat wat ruimte betreft waarschijnlijk niet lukken. (bureau van letterlijk 1x1m) Iemand nog een idee voor een laptopsteun die ik aan een tafel vast kan schroeven?
Verwijderd
Dat kan al 2 weken (of zelfs langer), toch voor de Z.Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2012 @ 12:36:
Site van Sony België is eindelijk aangepast, nu is het effectief mogelijk om de Vita aan 99,10 euro te verkrijgen, bij een aankoop van een Vaio laptop.
Verwijderd
Verwijderd