Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badname2
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-08 02:36
Vandaag de Sony Vaio S15 binnen gekregen. De versie van 999,- op laptopshop.nl (incl office 2010 aanbieding).

Een korte eerste indruk:

Toetsenbord is erg fijn, voelt lekker aan en typt goed. Wellicht sterkste pluspunt. Wel jammer van de overbodige numpad erbij.
Hij is erg licht, wat je niet zou verwachten gezien zijn 15 inch formaat. Ook is ie best mooi in het grijs.
Scherm ziet er goed uit, full hd is wel even wennen, hem op x900 zetten is helaas geen optie. Heb nu de icons/text op 125% staan. Jullie nog tips wat dit betreft?
Het rood tinten probleem valt bijna alleen op als je ernaar zoekt. Ook is het verschil tussen rood van Adobe pdf, en oranje van Firefox icons goed te onderscheiden.

De grootste teleurstelling is het geluid. De kwaliteit is nog slechter dan op mn Samsung NC10 netbook. Met de geluidsinstellingen op Dolby Home 4 ofzo en gaming geluid instellingen ipv de standaard optie wordt eht al een stukje beter. Hebben jullie hier nog tips wat ik kan doen?
Hij is wel erg groot, vooral in de lengte is hij zo'n 2 cm langer dan de oude macbook pro die ik gebruikte. Hij past hierdoor bijna niet in mn tas. Dit is wellicht het tweede meest t jammere punt.
Ik hoorde de fan constant op de achtergrond. Ook als ik hem op stamina zet en alleen maar firefox gebruik. Is dit normaal? Wat kan ik hieraan doen?
De build quality is niet de beste. Al zal die van de vergelijkbare Acer M3 met 640M nog slechter zijn, maar qua build de Envy6 wel beter denk ik. Vooral het scherm deel is nogal zwak. Het probleem is de scherpe rand boven aan het scherm, deze voelt erg zwak, bovendien is dit ook nog een aparte strook plastic waardoor hij extra beweegt.
Ook zit er wat speling aan de onderkant van het scherm waar het plastic niet volledig aan het scherm is vastgelijmt, zoals in videos op youtube eerder te zien was. Ook beweegt de case rondom het toetsenbord een beetje mee bij het typen.
De usb poorten liggen erg laag tegen de tafel aan, en alleen rechts, waarbij je usb stick dus voor je muis uitsteekt.
De keyboard toetsen steken wat hoog boven de case uit, waardoor je eigenlijk steeds het licht inkijkt dat onder de bovenste rij Functie toetsen uitkomt.

Ik had nog een paar problemen/vragen:

Als ik shift+2 druk krijg ik geen @, maar een ". Hoe kan dit? Wat kan ik doen?
Nog tips betreft eerdere text grootte opmerking en de geluidskwaliteit?
Ik hoor zelfs al gebuik ik alleen Firefox constant de fan draaien. Is dit normaal/kan ik hier iets aan doen?
Is er een keyboard shortcut om de keyboard backlit aan en uit te zetten? Moet nu steeds in instellingen dat aanpassen.
Er zit aardig wat bloatware op en quickbar als je met muis bovenkant scherm komt. Wat is slim om dit aan te pakken, kan je een fabrieks reset doen, gaat dan alles eraf? Of raak je dan ook belangrijke dingen als het Vaio control center kwijt waar toch fijne tooltjes bij zitten. Of kan je beter gewoon de overbodige programma's uninstalleren en that' it?
Waar is de zoom in en out fn-F9/F10 goed voor? Lijkt zowel op websites als in excel niets in te zoemen.
Bij het gamen, is dan de Performance instelling op balanced voldoende om het maximale uit de 3d kaart ect te halen? Welke instellingen zou ik kunnen aanpassen als ik echt intensief game werk wil doen?

Welke goedkope laptop sleeve is voor de S16 aan te raadden? Gezien hij nogal lang is en een 15.6inch sleeve wss te klein is?

Verder nog tips die de Vaio ervaring beter maken?

[ Voor 4% gewijzigd door Badname2 op 04-08-2012 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Badname2 schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 01:00:
Scherm ziet er goed uit, full hd is wel even wennen, hem op x900 zetten is helaas geen optie. Heb nu de icons/text op 125% staan. Jullie nog tips wat dit betreft?
Ik denk dat het een kwestie van wennen is. Tijdelijk je tekst op 125 kan overigens geen kwaad, hoewel dat niet met alles even goed schaalt, vind ik dat beter dan de resolutie lager zetten.
De grootste teleurstelling is het geluid. De kwaliteit is nog slechter dan op mn Samsung NC10 netbook. Met de geluidsinstellingen op Dolby Home 4 ofzo en gaming geluid instellingen ipv de standaard optie wordt eht al een stukje beter. Hebben jullie hier nog tips wat ik kan doen?
De speakers zijn gewoon van matige kwaliteit en daar kan je niets aan veranderen. Wel kan je overwegen oordoppen te gebruiken.
Hij is wel erg groot, vooral in de lengte is hij zo'n 2 cm langer dan de oude macbook pro die ik gebruikte. Hij past hierdoor bijna niet in mn tas. Dit is wellicht het tweede meest t jammere punt.
Je moet hierbij niet vergeten dat de MBP 16:10 schermverhouding heeft en de Sony S15 16:9 de Sony is dus in verhouding breder dan hoger. Verder krijg ik het idee omdat ze er een numbpad erbij wilde doen de notebook deze breedte nodig had. Dan had (ook) ik liever geen numbpad gezien, maar een compacter formaat.
Ik hoorde de fan constant op de achtergrond. Ook als ik hem op stamina zet en alleen maar firefox gebruik. Is dit normaal? Wat kan ik hieraan doen?
Van de gebruikerservaringen die ik heb gelezen is de laptop uiteraard niet muisstil, maar het zou geen vervelend fan geluid produceren in idle. Bij een enkele waar dit wel het geval was, betrof het een klein defect: ze kregen een nieuwe van Sony.
De build quality is niet de beste. Al zal die van de vergelijkbare Acer M3 met 640M nog slechter zijn, maar qua build de Envy6 wel beter denk ik. Vooral het scherm deel is nogal zwak. Het probleem is de scherpe rand boven aan het scherm, deze voelt erg zwak, bovendien is dit ook nog een aparte strook plastic waardoor hij extra beweegt.
Het scherm is uitgaande van mijn ervaringen met de oude SE, inderdaad wat flexibel, maar dit hoeft geen probleem te zijn. In principe raak je het scherm niet aan tijdens gebruik. Verder zou je kunnen redeneren dat een flexibel scherm minder makkelijk breekt.
De usb poorten liggen erg laag tegen de tafel aan, en alleen rechts, waarbij je usb stick dus voor je muis uitsteekt.
Tja, ik gebruik altijd het touchpad van een laptop. Ik heb toch echt geen zin om elke keer ook een muis mee te nemen.
Ik had nog een paar problemen/vragen:

Als ik shift+2 druk krijg ik geen @, maar een ". Hoe kan dit? Wat kan ik doen?
Staat je toetsenbord layout goed ingesteld in Windows?
Er zit aardig wat bloatware op en quickbar als je met muis bovenkant scherm komt. Wat is slim om dit aan te pakken, kan je een fabrieks reset doen, gaat dan alles eraf? Of raak je dan ook belangrijke dingen als het Vaio control center kwijt waar toch fijne tooltjes bij zitten. Of kan je beter gewoon de overbodige programma's uninstalleren en that' it?
Vaio control center, belangrijk? :P Tja, als je dat belangrijk vind kan je hetgeen wat je niet wil gewoon verwijderen. Zelf zou ik altijd prefereren voor een clean instal. Ik vind alles wat de fabrikant mee levert onnodig en maakt de laptop alleen maar trager, maar de laptops wordt er schijnbaar wel goedkoper van.
Bij het gamen, is dan de Performance instelling op balanced voldoende om het maximale uit de 3d kaart ect te halen? Welke instellingen zou ik kunnen aanpassen als ik echt intensief game werk wil doen?
Je zou de fan als volgt moeten instellen:
- To ensure the CPU/GPU don't throttle or revert to the HD4000 when gaming, open Vaio Control Centre and go to Power Management. Within the Power Management settings, under Cooling Fan Control, set the "Speed" setting to "Priority to Ventilation" bron
Welke goedkope laptop sleeve is voor de S16 aan te raadden? Gezien hij nogal lang is en een 15.6inch sleeve wss te klein is?
Alle sleeves zijn heel ruim bemeten elke 15,6" sleeve zou moeten passen. Behalve dus de speciale sleeves voor MBP zou het mogelijk niet kunnen, om de eerder genoemde reden.
Verder nog tips die de Vaio ervaring beter maken?
Een SSD kopen en/of een clean instal doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastichelaar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:32
Ik hoor van veel mensen dat het 1600x900 scherm van de S13(p) crap is. Is dat echt zo, of wordt dit alleen door mensen opgemerkt die veel grafisch werk doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badname2
@Regeneration Dank voor de reply!

Het @ probleem heb ik kunnen oplossen door keyboard op Dutch > International US te zetten.

De fan hoor ik zoemen zelfs in idle. Het kan best irritant worden, al is het niet super luid als tijdens het gamen natuurlijk. Ik denk niet dat ik de fan hoor te horen (op werk afstand) terwijl de laptop niks doet en op stamina staat. Ik zal hem dus maandag terugsturen voor een vervangend exemplaar.

Hoe zou je een clean instal doen? Vraag me af of ik dan office 2010 code wel kan gebruiken of dat die gebonden is aan deze versie die op de HD staat.

Ik vraag me best hard op af of de keuze tussen de Acer Aspire M3-581TG-52464G52Mn en de S15 wel zo makkelijk is. Qua specs lijken ze op elkaar, de prijs scheelt 200 euro, daarvoor heb je wel hd scherm (wat even wennen is) en veel betere keyboard en plastic, echter de build quality is ook medium. Alleen angst voor de acer qua temperatuur, glare screen, batt life (d8 dat die van Sony beter was), en sony is 0,2 kg lichter, maakt het verschil. Acer is wel wat dunner. Of ik mis iets, maar terwijl je het niet zou denken liggen ze wel redelijk dicht bij elkaar.

[ Voor 32% gewijzigd door Badname2 op 04-08-2012 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flash1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-09-2024
Heb inmiddels ook een Sony vaio s15 besteld:

Prijs : 1.124,11
McAfee Online Backup : McAfee Online Backup proef
Geheugen : 4 GB 1333 MHz DDR3-SDRAM
Sony Creative software : Imagination Studio Suite 2
Harde schijf : 640 GB Serieel ATA (7200 rpm)
Batterij : Batterij met lange levensduur
Toetsenbord Style : Toetsenbord met backlight
Optisch station : DVD-station
Draadloos LAN : Draadloos LAN (IEEE 802.11abgn
Processor : Intel®Core(TM)i7-3612QM,2,1GHz
Display : 39,5cm LCD, 1920x1080+camera
Afwerkingen : Zilver
Bluetooth® : Bluetooth® 4.0
Connectiviteit : Zonder Draadloos WAN
USB-poort(en) : 1x USB 2.0 + 2x USB 3.0
McAfee Security Software : Geen bescherming
AC-adapter : 1 AC-adapter
Adobe® Creation : Zonder Adobe Creation
HDMI(TM) uitgang : HDMI(TM) uitgang
Adobe® Lightroom® : Zonder Adobe Lightroom 3
Microsoft® Office 2010 : Office 2010 Starter + Acrobat
Beveiligingsfuncties : Beveiligingsfuncties
Besturingssysteem : Windows® 7 Home Premium
Grafische kaart : NVIDIA® GeForce® GT 640M LE
Taal en toetsenbord : Nederlands (QWERTY)

Maar nu zag ik dat de levertijd 3-4 weken is.. Heeft iemand hier ervaring mee? Want dit lijkt me wel erg lang te duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
bastichelaar schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 12:54:
Ik hoor van veel mensen dat het 1600x900 scherm van de S13(p) crap is. Is dat echt zo, of wordt dit alleen door mensen opgemerkt die veel grafisch werk doen?
Het scherm is inderdaad matig (dat betekent: niet beter of slechter dan 99% van de schermen in laptops), en dus zeker niet dat je iets beters gaat vinden in een vergelijkbare laptop.

:)
De fan hoor ik zoemen zelfs in idle. Het kan best irritant worden, al is het niet super luid als tijdens het gamen natuurlijk. Ik denk niet dat ik de fan hoor te horen (op werk afstand) terwijl de laptop niks doet en op stamina staat. Ik zal hem dus maandag terugsturen voor een vervangend exemplaar.
Even voor de duidelijk, ik ben niet je garantie dat je een nieuwe krijgt. Ik heb het van anderen gehoord, van dit topic.
Hoe zou je een clean instal doen?
Op internet kan je hier veel over vinden. In het kort: Windows installatie bestanden downloaden (= legaal). Windwos bestanden op een DVD branden of op een USB stick zetten. Installeren, ergens tijdens het installeren zal je de HDD moeten formatteren. Na installatie de code op je laptop gebruiken om je Windows te verifiëren.
Vraag me af of ik dan office 2010 code wel kan gebruiken of dat die gebonden is aan deze versie die op de HD staat.
Heb ik geen ervaring mee. Ik zou zeggen houd rekening van niet. Kan het wel is het mooi meegenomen. Vind je het te belangrijk doe dan geen clean instal. Het is je eigen overweging.
Ik vraag me best hard op af of de keuze tussen de Acer Aspire M3-581TG-52464G52Mn en de S15 wel zo makkelijk is.
Met de Acer geen ervaring, maar voor mij is een hoge resolutie, laag gewicht belangrijke punten, dus is de Acer voor mij al geen optie.

flash1 schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 13:25:

[...]

Maar nu zag ik dat de levertijd 3-4 weken is.. Heeft iemand hier ervaring mee? Want dit lijkt me wel erg lang te duren.
Naar wat ik heb gehoord, klopt de levertijd best goed. Je krijgt als het goed is bij de bestelling een preciezere datum. Het is van die paar waar ik het gelezen heb of op die datum of enkele dagen ervoor geleverd. Het zal helaas niet veel sneller gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rene2870
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-03-2021
Ik heb nu geprobeerd de kleur te wijzigen, denk dat zilver toch wat mooier oogt dan zwart. Hopelijk kunnen ze het een beetje makkelijk doen zonder dat ik de gehele bestelling moet annuleren et cetera. Ze mailde dat ik moet bellen maar ik heb aangegeven dat dat hem niet gaat worden aangezien ik in Vietnam ziet. Even kijken hoe klantvriendelijk ze zijn.

Gaat een cleaninstall echt helpen? Of kan je net zo goed zelfstandig de software verwijderen, aangezien er ook dingen tussen zitten die wel nut hebben en je anders alle drivers enzo weer erop moet zetten?

Btw, iemand nog tips over het geheugen of het nut heeft 8 gb erbij te zitten i.p.v. 4 of ga je dan iets kopen wat geen nut heeft en alleen maar meer geld kost? En kan ik sowieso 1.5 V geheugen kopen en dat als de viao dat niet trekt hij vanzelf toch naar 1.3 toe gaat?

Hopelijk is hij snel thuis en komt hij gelijk met wanneer ik weer in Nederland aankom. Voor degene die het zich afvragen, er word wel echt gecheckt of je docent/student bent. Je krijgt een mailtje dat je een bewijs moet inscannen en dit moet mailen naar ze voordat ze verder kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
rene2870 schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 15:04:
Gaat een cleaninstall echt helpen? Of kan je net zo goed zelfstandig de software verwijderen, aangezien er ook dingen tussen zitten die wel nut hebben en je anders alle drivers enzo weer erop moet zetten?
Ik heb het zelf tot nu toe twee keer gedaan en beide keren duidelijk verschil gemerkt. Op internet is volgens mij wel te vinden wat de exacte redenen zijn waardoor je computer sneller wordt. Het is in ieder geval niet hetzelfde als de overbodige programma's verwijderen. Drivers kan je vinden op de Sony website en zie deze reactie voor de volgorde van installeren. Software kan je als opnieuw weer installeren en deze zijn ook te vinden op de Sony website. Er zijn misschien wat twijfel gevallen zoals het Office pakket bij Badname2.
Btw, iemand nog tips over het geheugen of het nut heeft 8 gb erbij te zitten i.p.v. 4 of ga je dan iets kopen wat geen nut heeft en alleen maar meer geld kost?
Dan moet je even nagaan waar je de laptop voor gaat gebruiken en of je voor die programma's veel geheugen nodig hebt. Meer geheugen is wel beter, maar of je de meerprijs waar vind zou je zelf moeten overwegen.
En kan ik sowieso 1.5 V geheugen kopen en dat als de viao dat niet trekt hij vanzelf toch naar 1.3 toe gaat?
Ik heb gehoord dat 1.5 V geheugen gewoon werkt. Misschien heeft Sony gekozen voor 1.3 V voor een iets betere accuduur, maar ik betwijfel hoeveel dit dan bijdraagt.

[ Voor 3% gewijzigd door Regeneration op 04-08-2012 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badname2
Net Diablo 3 op de S15 getest en draaide perfect op hoogste reso met alles high / 1x AA. Eigenlijk draaide het zelfs beter dan mn pc en daar zit toch een HD 6850 XT in. Geluid van de fan tijdens het gamen valt enorm mee, dat zit wel snor. Hoop dat mn replacement stil is bij niks doen, dan is de S15 qua fan geluid ook top.

Ik heb de Sony Vaio SVS1511L3E http://www.laptopshop.nl/...sony-vaio-svs1511l3e.html en op de doos staat Sony Vaio SVS1511L3SHS, en op mn vaio zelf staat SVS1511L3ES. Nou check ik net mn hardware devices en staat er dat in mijn S15 een 640M LE zit. Terwijl op de website staat dat het een 640M zou zijn.
Ben ik nou slechter uit? Volgens Notebookcheck benchmark http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html zou die ook stuk beter zijn. Welke zit bij jullie erin? Komen alle retail S15 met een 1gb LE? Dan is het misschien (als het echt uitmaakt) slimmer op op sony.nl de 640M voor dezelfde prijs erin te zetten. Of heb ik het nou mis?

[ Voor 12% gewijzigd door Badname2 op 04-08-2012 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Badname2 schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 20:33:
Net Diablo 3 op de S15 getest en draaide perfect op hoogste reso met alles high / 1x AA. Eigenlijk draaide het zelfs beter dan mn pc en daar zit toch een HD 6850 XT in. Geluid van de fan tijdens het gamen valt enorm mee, dat zit wel snor. Hoop dat mn replacement stil is bij niks doen, dan is de S15 qua fan geluid ook top.

Ik heb de Sony Vaio SVS1511L3E http://www.laptopshop.nl/...sony-vaio-svs1511l3e.html en op de doos staat Sony Vaio SVS1511L3SHS, en op mn vaio zelf staat SVS1511L3ES. Nou check ik net mn hardware devices en staat er dat in mijn S15 een 640M LE zit. Terwijl op de website staat dat het een 640M zou zijn.
Ben ik nou slechter uit? Volgens Notebookcheck benchmark http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html zou die ook stuk beter zijn. Welke zit bij jullie erin? Komen alle retail S15 met een 1gb LE? Dan is het misschien (als het echt uitmaakt) slimmer op op sony.nl de 640M voor dezelfde prijs erin te zetten. Of heb ik het nou mis?
Je hebt altijd alleen de 640M LE gehad bij de Sony S15/S13... Alleen dat heeft nooit uitgemaakt omdat de koeling dermate zo goed is, dat je hem heel gemakkelijk veel verder dan de kloksnelheden van de 640M normaal kan klokken. productreview: Sony Vaio SV-S13A1C5E (BTO) review door ejdvandenberg
Hier zie je dat je met de uitgebrachte Sony overklok bios mod de Vaio S15 zelf verder kan klokken op zo een niveau dat de laptop nog betere prestaties haalt dan de gemiddelde Nvidea 650M. (!!!)

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badname2
Dus de 640M 1 GB die in de sony.nl store config opties genoemd wordt is eigenlijk gewoon een 640M LE 1GB?
Intel® HD Graphics 4000 [- 130.0 € ]
NVIDIA® GeForce® GT 640M 1 GB
NVIDIA® GeForce® GT 640M LE [+ 40.0 € ] 2 GB
Vinand schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 21:28:
[...]

Je hebt altijd alleen de 640M LE gehad bij de Sony S15/S13... Alleen dat heeft nooit uitgemaakt omdat de koeling dermate zo goed is, dat je hem heel gemakkelijk veel verder dan de kloksnelheden van de 640M normaal kan klokken. productreview: Sony Vaio SV-S13A1C5E (BTO) review door ejdvandenberg
Hier zie je dat je met de uitgebrachte Sony overklok bios mod de Vaio S15 zelf verder kan klokken op zo een niveau dat de laptop nog betere prestaties haalt dan de gemiddelde Nvidea 650M. (!!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Badname2 schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 23:26:
Dus de 640M 1 GB die in de sony.nl store config opties genoemd wordt is eigenlijk gewoon een 640M LE 1GB?
Intel® HD Graphics 4000 [- 130.0 € ]
NVIDIA® GeForce® GT 640M 1 GB
NVIDIA® GeForce® GT 640M LE [+ 40.0 € ] 2 GB
Op de Sony site staat wel meer onduidelijkheden en ook zelfs de telefoon verkoop kan je het niet eens met zekerheid vertellen... De Sony website klopt dus niet en de GPU is dus gewoon de GT 640M LE 1 GB of 2 GB. Het zou ook onlogisch zijn dat je voor de betere GPU minder zou betalen. Ik heb verder ook nog van niemand gehoord dat de GT 640M is geleverd. De GT 640M LE presteert echter best goed en je zou dus zelfs de overclock kunnen overwegen.

[ Voor 8% gewijzigd door Regeneration op 04-08-2012 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badname2
Aha. Nou toch goed om te horen dat het een algemene verwarring betreft. Wel erg vaag zeg, stel je bestelt hem zo op de sony site en je krijgt uiteindelijk een LE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Badname2 schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 23:40:
Aha. Nou toch goed om te horen dat het een algemene verwarring betreft. Wel erg vaag zeg, stel je bestelt hem zo op de sony site en je krijgt uiteindelijk een LE.
Je zou kunnen proberen te gaan "klagen" want je zou een GT 640M krijgen niet de LE versie, maar ze zullen vast in hun voorwaarden iets hebben staan waardoor je niets kan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badname2
Ach kan, zou het wel erg vinden als er een versie met 640m bestond.

Toch nog een moeilijk te doorgronden beestje deze S15!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sedad
  • Laatst online: 17-09 10:05
flash1 schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 13:25:

Prijs : 1.124,11
McAfee Online Backup : McAfee Online Backup proef
Geheugen : 4 GB 1333 MHz DDR3-SDRAM
Sony Creative software : Imagination Studio Suite 2
Harde schijf : 640 GB Serieel ATA (7200 rpm)
Batterij : Batterij met lange levensduur
Toetsenbord Style : Toetsenbord met backlight
Optisch station : DVD-station
Draadloos LAN : Draadloos LAN (IEEE 802.11abgn
Processor : Intel®Core(TM)i7-3612QM,2,1GHz
Display : 39,5cm LCD, 1920x1080+camera
Afwerkingen : Zilver
Bluetooth® : Bluetooth® 4.0
Connectiviteit : Zonder Draadloos WAN
USB-poort(en) : 1x USB 2.0 + 2x USB 3.0
McAfee Security Software : Geen bescherming
AC-adapter : 1 AC-adapter
Adobe® Creation : Zonder Adobe Creation
HDMI(TM) uitgang : HDMI(TM) uitgang
Adobe® Lightroom® : Zonder Adobe Lightroom 3
Microsoft® Office 2010 : Office 2010 Starter + Acrobat
Beveiligingsfuncties : Beveiligingsfuncties
Besturingssysteem : Windows® 7 Home Premium
Grafische kaart : NVIDIA® GeForce® GT 640M LE
Taal en toetsenbord : Nederlands (QWERTY)

Ik configureer hetzelfde laptop maar ik kom niet op 1125 euro, kan iemand mij helpen. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flash1
sedad schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 18:23:
[...]

Ik configureer hetzelfde laptop maar ik kom niet op 1125 euro, kan iemand mij helpen. :|
Je moet wel in de studenten store van Sony zitten, want daar krijg je nog eens 10% korting. En vergeet niet mcafee en adobe uitte vinken.

[ Voor 6% gewijzigd door flash1 op 05-08-2012 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulvk
  • Laatst online: 30-04 22:02
flash1 schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 19:45:
[...]

Je moet wel in de studenten store van Sony zitten, want daar krijg je nog eens 10% korting. En vergeet niet mcafee en adobe uitte vinken.
En waar vind ik die dan? Via google en zoekfunctie van Sony vind ik die namelijk niet.
Heb 't denk ik al :)
https://shop.sony-europe....ucation.do?shop=SST_NL_NL

[ Voor 36% gewijzigd door paulvk op 06-08-2012 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sedad
Bedankt flash1, voordat ik bestel wil ik jullie nog wat vragen, kga wat gamen op de vaio en wat schoolwerk doen,hoe is het scherm van s15, t.o.v andere laptops, en hoe is t bouwkwaliteit,

Alvast bedankt ,
sedad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
sedad schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 18:17:
Bedankt flash1, voordat ik bestel wil ik jullie nog wat vragen, kga wat gamen op de vaio en wat schoolwerk doen,hoe is het scherm van s15, t.o.v andere laptops, en hoe is t bouwkwaliteit,

Alvast bedankt ,
sedad
Bouwkwaliteit is redelijk, scherm is uitstekend,, het is zo en beetje het enigste ips paneel met een full hd resolutie in dit prijssegment.

Alleen jammer genoeg last van orange gating.. (Rood word een beetje oranje weergeven.). Maar verder dan dat valt er niet veel te klagen over het scherm. Is zo een beetje het beste op schermkwaliteit wat je kunt krijgen in dit prijssegment.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sedad
Dat is voor mijn voldoende, ik doe geen fotoshop ofzo die orangate merk ik dus wel weinig. Ik ben redelijk voorzichtig met apparatuur, en ik wil geen bak als die hp elitebooks halen ( begin dit jaar aan tu ).
Bedankt voor de snelle reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 640m 1gb op de sony website is eindelijk aangepast naar 640m le 1gb. Gedaan met de verwarring dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badname2
@SY3012 Scheelt een hoop verwarring.

@sedad Zelf zou ik de bouwkaliteit matig/medium noemen, materiaal is wel goed. Wel mooie specs en scherm voor de prijs, dus lastig alternatief te vinden alleen voor de bouwkwaliteit.

Mijn S15 (met constant mechanish fan geluid in redelijk stille werkkamer) is nu teruggestuurd en hoop donderdag replacement te ontvangen die wel stil is bij web browsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulvk
Badname2 schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 20:36:

Mijn S15 (met constant mechanish fan geluid in redelijk stille werkkamer) is nu teruggestuurd en hoop donderdag replacement te ontvangen die wel stil is bij web browsen.
Hier ben ik dus ook bang voor. Ik lees dit wel vaker, maar aan de andere kant lees ik ook dat er mensen zijn die hier geen last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
paulvk schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 09:38:
[...]

Hier ben ik dus ook bang voor. Ik lees dit wel vaker, maar aan de andere kant lees ik ook dat er mensen zijn die hier geen last van hebben.
De Fan van de Vaio S15 is gewoon relatief stilletjes, maar hiervoor heb je ook een bepaalde functie om dit zo te houden, of als je de prioriteit aan juist een koele behuizing wilt geven dat je daardoor de fan standaard hogen kan instellen.

Dat ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://img404.imageshack.us/img404/4575/vaiofancontrol.png

Middelmatige modus is de standaard modus, hierbij heb je geen throttling maar maakt de fan bij normaal soft gebruik ook relatief weinig geluid. Maar de laptop word wel warmer na een paar uren werk waarbij de fans wel gaan draaien.

Stille modus is de kantoor modus, hierbij blijft de laptop muisstil, en gaat de laptop eerder throttlen zodat deze dan juist stil kan blijven als die warmer word. Hierbij word de laptop wel een stuk sneller warmer en zorgt het er ook voor dat de laptop langzamer word zodra de hitte bereikt is. Dit is wel de juiste modus wanneer je echt een stille laptop wilt hebben.

Prestatie modus is mijn persoonlijke favoriet. Hierbij maakt de laptop altijd een beetje fangeluid, dit hoor je overigens alleen in echt stille omgevingen. Maar onder kantoorgebruik blijft de laptop echt superkoel. Ik werk en photoshop nu al bijna 2 uren op me kantoor in deze modus, het geluid is niet te horen maar de handpalm resten zijn echt ontzettend koel. in mijn kamer als ik bezig ben in mijn eentje hoor ik geluid wel, maar de koele laptop handpalm resten vind ik het dan wel zeker dik en dwars waard.

[ Voor 48% gewijzigd door Vinand op 08-08-2012 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulvk
Bedankt voor de uitleg! Dit wist ik nog niet :) Op mij E serie heb ik echter geen Stille modus :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flash1
paulvk schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 11:45:
Bedankt voor de uitleg! Dit wist ik nog niet :) Op mij E serie heb ik echter geen Stille modus :o
Je hebt ook nog een stamina/prestatie knop op de laptop zitten. Daarmee schakel je de videokaart in en uit, misschien dat daardoor de fan ook wat stiller wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
flash1 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 22:46:
[...]

Je hebt ook nog een stamina/prestatie knop op de laptop zitten. Daarmee schakel je de videokaart in en uit, misschien dat daardoor de fan ook wat stiller wordt.
absoluut, daarnaast als je battery saving mode aanzet, dan merk ik ook gelijk dat de voltage naar beneden vliegt van mijn processor, daarnaast blijft die normale internetten en werktaken rond de 45 graden zweven... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badname2
Vervangende S15 is binnen, en fan is stuk stiller! Hoort hem bijna niet. Nu hoor ik de hd harder kraken dan de het fan geluid zeg maar, dat was eerst niet zo.

Wel hoor ik de fan opeens als ik de laptop iets schuiner hou of optil, iets lijkt dan te gaan trillen.

Beide S15's die ik had zat er wat ruimte tussen het plastic onderaan het scherm waarbij er lijst wat lijm te ontbreken daar, zoals in meedere review al genoemd.

[ Voor 6% gewijzigd door Badname2 op 09-08-2012 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde gemerkt bij een toonzaal model, nadat ik de negatieve kantjes van de S15 leerde kennen via een videoreview.
Daarnaast ook de enorm uitstekende VGA poort, de Audio uit poort waar je je jack praktisch in moet rammen en nogal wat keyboard flex.
Oja, en het scherm wiebelt ook nog vrij veel.
De S13 is op al deze vlakken (behalve dan die audio poort denkek) beter, maarja, daar draag je de gevolgen van met het brakke scherm :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Lektroluv
  • Laatst online: 08-05-2024
Momenteel blijkt de optie voor het 900p-scherm voor de Sony S13 te zijn verdwenen (BE).

Minprijs voor blueray = wachten op een betere aanbieding dus :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Ik had zelf de blu-ray wel interessant gevonden, maar heb nu de batterij. Ook prima. :P

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastichelaar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:32
Ik heb de S13 vanmiddag bekeken bij de Mediamarkt, en moet zeggen dat ik de kijkhoek toch echt waardeloos vind. Voor mij geen S dus, ik zoek wel een mooie aanbieding voor de Z! Jammer dat die niet uit te breiden is, anders was de Correct variant een mooie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan het ram geheugen van mijn nieuwe s15 uit te breiden van 4gb naar 8gb, ik heb hier verder vrij weinig verstand van maar ik las op dit forum dat het vrij simpel zelf te doen is. Mijn belangrijkste vragen zijn: Kan ik 4 gb ram er bij kopen en deze erbij inpluggen of moet ik de huidige 4gb vervangen door één van 8gb? Zijn er verder nog belangrijke zaken waar ik aan moet denken, bijvoorbeeld het merk, type geheugen, kloksnelheid etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 19:07:
Ik ben van plan het ram geheugen van mijn nieuwe s15 uit te breiden van 4gb naar 8gb, ik heb hier verder vrij weinig verstand van maar ik las op dit forum dat het vrij simpel zelf te doen is. Mijn belangrijkste vragen zijn: Kan ik 4 gb ram er bij kopen en deze erbij inpluggen of moet ik de huidige 4gb vervangen door één van 8gb? Zijn er verder nog belangrijke zaken waar ik aan moet denken, bijvoorbeeld het merk, type geheugen, kloksnelheid etc?
Dat kan inderdaad gemakkelijk. Er is een 4 GB RAM vastgesoldeerd op het moederbord en de andere ram slot is vrij. De vaste RAM is 1,35 V 1333 MHz. Hoger geklokt geheugen gaat niet helpen, want de laagste wordt aangehouden. De voltage lijkt niet uit te maken, want anderen hebben verteld dat standard 1,5 V ook gewoon werkt. Uiteraard moet je SO-DIMM geheugen (= laptop geheugen) kopen en het merkt maakt niet uit voor de werking. Je hebt verder ook andere specificaties zoals CAS latency en timings, maar dit is volgens mij minder relevant om verder rekening mee te houden. Dus eigenlijk zou je uit deze selectie je keuze kunnen maken. Ik zou gewoon een van de goedkopere nemen. Waarbij Kingston wellicht een streepje voor omdat ze "levenslange" garantie geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Regeneration schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 19:23:
[...]
Dat kan inderdaad gemakkelijk. Er is een 4 GB RAM vastgesoldeerd op het moederbord en de andere ram slot is vrij. De vaste RAM is 1,35 V 1333 MHz. Hoger geklokt geheugen gaat niet helpen, want de laagste wordt aangehouden. De voltage lijkt niet uit te maken, want anderen hebben verteld dat standard 1,5 V ook gewoon werkt. Uiteraard moet je SO-DIMM geheugen (= laptop geheugen) kopen en het merkt maakt niet uit voor de werking. Je hebt verder ook andere specificaties zoals CAS latency en timings, maar dit is volgens mij minder relevant om verder rekening mee te houden. Dus eigenlijk zou je uit deze selectie je keuze kunnen maken. Ik zou gewoon een van de goedkopere nemen. Waarbij Kingston wellicht een streepje voor omdat ze "levenslange" garantie geven.
Weet je zeker dat er een tweede ram slot vrij is? ik hen de SONY VAIO SVS1511L3E van laptopshop.nl en daar staat bij dat de laptop maar één geheugenslot heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 10:42:
[...]

Weet je zeker dat er een tweede ram slot vrij is? ik hen de SONY VAIO SVS1511L3E van laptopshop.nl en daar staat bij dat de laptop maar één geheugenslot heeft..
Ik weet het 100% zeker. Er zijn namelijk velen in dit topic dit dat gemeld hebben. Je kan het ook met je eigen ogen zien in dit fimpje. :P Verder is het zo dat je webshops niet altijd alles goed specificeren, zoals hier nogmaals een voorbeeld van is. Maar als ik het goed begrijp hebt je de laptop toch al in bezit? Dan kan je toch ook zelf even kijken voordat je de extra RAM koopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:07

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Kan idd. Laptop heeft maar 1 slot. Echter de 4 geheugen zit gesoldeerd op t moederbord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die weet hoe je de S15 met QWERTY-toetsenbord kan bestellen in de Belgische store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badname2
Kun je eigenlijk ook makkelijk bij het fan gedeelte komen, of is alleen dat ram deel makkelijk te bereiken?

Mn nieuwe S15 fan is een stuk stiller. Echter als ie niet op een platte tafel staat, of je tilt hem aan een kant op dan hoor je een trillend geluid, alsof door de fan iets gaat trillen of wellicht de fan zelf. Alleen te horen in stille kamer. In bed hoor je hem dus wel trillen als je geen film geluid opzet. Het is dus niet dat je de fan erg hoort blazen, maar meer dat je de fan zelf hoort of iets dat trilt.

Heb eigenlijk niet zo'n zin om hem weer terug te sturen, weet ook niet of dit normaal is. Verwacht ik teveel dat dit soort laptops echt stil zijn of heb ik weer pech? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 20:52
In de Amerikaanse sony store krijg je 250 dollar korting op een ps3 of psvita bij aankoop van een sony vaio S. Heeft sony.nl ooit een soortgelijke "back to school actie" gehad?

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Monkeydancer schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 14:26:
In de Amerikaanse sony store krijg je 250 dollar korting op een ps3 of psvita bij aankoop van een sony vaio S. Heeft sony.nl ooit een soortgelijke "back to school actie" gehad?
nope, maar hier geeft Sony wel op zijn minst studentenkorting voor studenten en leraren. Die kun je krijgen in het Sony education store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rene2870
Wat vaag, je kan het 1600*900 scherm niet meer selecteren bij de s13? Ik heb er nog net 1 besteld met het scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
rene2870 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 16:49:
Wat vaag, je kan het 1600*900 scherm niet meer selecteren bij de s13? Ik heb er nog net 1 besteld met het scherm...
Komt waarschijnlijk binnenkort weer terug, ik zie het namelijk nog wel in de tekst staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-08 13:38
Is de fan control van een S15 enigzins gerelateerd aan drivers? Of is dat volledig de bios die dat stuurt?
Volgens mij moet mijn S15 stiller zijn, ik hoor hem geregeld blazen bij niet zo'n zware load.

Ik heb een complete reinstall gedaan, en misschien is er dus nog ergens een driver probleem dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flash1
mngm schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 12:06:
Is de fan control van een S15 enigzins gerelateerd aan drivers? Of is dat volledig de bios die dat stuurt?
Volgens mij moet mijn S15 stiller zijn, ik hoor hem geregeld blazen bij niet zo'n zware load.

Ik heb een complete reinstall gedaan, en misschien is er dus nog ergens een driver probleem dacht ik?
Dat klinkt niet best.. Zijn toch al een aantal mensen die klagen over de fan en mij werd nog verteld dat die juist uitermate goed is?? Hoop dat mijn Vaio s15 wel stil is want dat was toch wel een belangrijk punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 15:10

Sick Nick

Drop the top!

Er zit natuurlijk een verschil tussen de fan horen blazen en een straaljager :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 10:42:
[...]

Zowel de S13 als S15 is de geheugenbank zeer eenvoudig te benaderen. Indien je al meer dan 4 GB hebt, is het overige een standaard SO-DIMM kaartje.
Ik zou hem gewoon met 4GB bestellen (dat is de vast-gesoldeerde memory) en dan zelf e.g. een SO-DIM DDR3-1333 CAS 9 module van 4 of 8 GB bijkopen en bijprikken. Ikzelf heb de 8GB ValueRam van Corsair (in mijn S13P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Monkeydancer schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 14:26:
In België is er nu alleszins een actie met psvita voor 99 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aan het kijken op de Belgische site, maar ik zie dit toch nergens staan hoor.
http://www.sony.be/lang/nl/hub/consumentenacties

Amerikaanse acties:
http://store.sony.com/web...playstation_hit_campus:ss

:edit: Had er dus overgelezen, voor de geïnteresseerden:
In België is er nu idd een actie met gratis blu-ray + Vita voor 99 euro.
http://www.sony.be/lang/nl/hub/laptops-op-maat

De manier waarop men de Sony S13P probeert te verkopen is echt belachelijk, Sony Europe is een heel verschil met Sony Japan & USA.
Draadloos WAN standaard toevoegen en in het geniep enkele overbodige software opties aanduiden zijn imo slechte handelspraktijken.
Maar na het horen van het bericht dat Sony met grote verliezen kampt, toont dit duidelijk dat ze zo snel mogelijk aan geld moeten geraken.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2012 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 12:10:
Ik ben aan het kijken op de Belgische site, maar ik zie dit toch nergens staan hoor.
http://www.sony.be/lang/nl/hub/consumentenacties

Amerikaanse acties:
http://store.sony.com/web...playstation_hit_campus:ss

:edit: Had er dus overgelezen, voor de geïnteresseerden:
In België is er nu idd een actie met gratis blu-ray + Vita voor 99 euro.
http://www.sony.be/lang/nl/hub/laptops-op-maat

De manier waarop men de Sony S13P probeert te verkopen is echt belachelijk, Sony Europe is een heel verschil met Sony Japan & USA.
Draadloos WAN standaard toevoegen en in het geniep enkele overbodige software opties aanduiden zijn imo slechte handelspraktijken.
Maar na het horen van het bericht dat Sony met grote verliezen kampt, toont dit duidelijk dat ze zo snel mogelijk aan geld moeten geraken.
Ik bestel daarom liever geen Sony, vanwege de rare praktijken die zij erop nahouden. Daarnaast zijn de levertijden ook onacceptabel. De levertijden zijn zo lang, Het lijkt alsof de laptops van dezelfde assemblagecentrum komen waar de Amerikanen hun laptops vandaan halen. Maar wij NL'ers moeten er de hoofdprijs voor betalen |:( .

Het is erg jammer dat NL geen dergelijke acties heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is gewoon spijtig dat het enkel in Europa zo slecht aangepakt is.
USA heeft prachtige kortingen, maar slechte customer service (Europa enkel slechte customer service).
Japan heeft naart schijnt echt goede customer service.

:edit: Voor zij die eens willen zien wat voor een nare praktijken Sony Europe allemaal uitsteekt: http://forum.notebookrevi...ny-europes-nastyness.html

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2012 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:28
Sony NL heeft ook die PS Vita aktie, iig op de S serie: http://www.sony.nl/product/vn-s-series

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
Geldt hoogstwaarschijnlijk niet in de onderwijsstore. Dus geen 10 procent korting voor studenten, indien zij gebruik willen maken van deze actie. Ik krijg het in ieder geval niet voor elkaar. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk eigelijk wel dat die actie voor heel Europa geldt.
Maar zoals Monkey zegt, vanaf dat je de aankoop wilt afronden met 10% korting, verdwijnt de mogelijkhed om vouchers in te voeren (of voor zover ik gelezen heb toch).
Wat ik nog gelezen heb is dat de gratis blu-ray dan ook verdwijnt.

Iemand tijd om het ff te testen? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonKui
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-05-2022
Als ik als student iets wil bestellen dan zit die blu-ray upgrade er ook bij (en ja het is een blu-ray upgrade omdat je wel eerst 90 euro moet betalen voor de blu-ray speler en dan gratis upgrade naar brander krijgt)

• paulvk
DonKui schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 14:50:
Als ik als student iets wil bestellen dan zit die blu-ray upgrade er ook bij (en ja het is een blu-ray upgrade omdat je wel eerst 90 euro moet betalen voor de blu-ray speler en dan gratis upgrade naar brander krijgt)
Nog zoiets ja :')

Verwijderd

wat is een slechte actie is het ook die *Gratis blu-ray upgrade*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Monkeydancer schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 12:41:
[...]

Ik bestel daarom liever geen Sony, vanwege de rare praktijken die zij erop nahouden. Daarnaast zijn de levertijden ook onacceptabel. De levertijden zijn zo lang, Het lijkt alsof de laptops van dezelfde assemblagecentrum komen waar de Amerikanen hun laptops vandaan halen. Maar wij NL'ers moeten er de hoofdprijs voor betalen |:( .

Het is erg jammer dat NL geen dergelijke acties heeft.
Het verschil heeft meer te maken met onze belastingstelsel dan met Sony... Ga er maar uit dat het verschil in de prijs gewoon de staatskas in rolt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flash1
Weet iemand op welke settings je Battlefield 3 kan spelen met de volgende specs van de vaio s15: i7 quadcore 2,1ghz & GT640 2gb?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 16:11
Ik ben in het bezit van de Vaio SB van 2011 met Intel HD Graphics + ATI HD6470M
Nu heeft die laatste nooit enige meerwaarde betekend... maar met Windows 8 is het helemaal een pain in the ass. Iemand een idee hoe in godsnaam ik deze gewoon uitgezet krijg? Nu is ze namelijk permanent aan, wat veel warmte, veel lawaai en een meer dan gehalveerde batterijtijd met zich meebrengt...

Elke vorm van hulp wordt stevig geapprecieerd

Ook helderheid en zo aanpassen werkt uiteráárd niet met de knopjes. Drivers van Sony zijn natuurlijk de grootste kutzooi ooit. Wat verafschuw ik deze laptop toch. Kan hem elk moment tegen de muur gooien.

[ Voor 19% gewijzigd door Th1x4nG op 19-08-2012 20:54 ]

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prijs is in België zomaar even met 70 euro omhoog gegaan doordat je niet meer McAfee en consoorten kan deselecteren! :(

EDIT: foutje, inderdaad gewoon verplaatst naar een andere pagina...

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2012 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

belachelijk, ik hoop niet dat ze dat in nederland ook gaan doen. Dat zou echt een deal breaker voor mij zijn. En ik hoop op een beetje goede actie morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonKui
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-05-2022
Inderdaad, ben ook aan het wachten wat we morgen krijgen. Heb net gekeken en ik kan het wel uitzetten, het is nu verplaats naar een andere pagina, ook zit er random een whitespace van 200px aan de bovenkant, maar goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-09 16:16
Nieuwe aanbieding staat er op, 50% korting op een HDD upgrade. Een 256GB SSD kost nu 420E in plaats van 570E. Niet echt interessant als je bedenkt dat een losse SSD van 256GB rond de 200E kost. ..

Al krijg je er nu wel een PS Vita bij voor 99E. Aanbieding is nu maar een week geldig trouwens hopelijk volgende week een betere aanbieding.

Het 900p scherm ontbreekt trouwens nog steeds bij het s13 model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja alleen bij de sony vaio Z is het een redelijke aanbieding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
De korting voor de vita wordt niet doorberekend bij de onderwijsstore bij het afrekenen. Ook al wordt de korting getoond bij de accesoires pagina binnen de onderwijsstore.

[ Voor 7% gewijzigd door Monkeydancer op 21-08-2012 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flash1
Whoehoe! Ik heb mijn Sony vaio s15 binnen. Hij ziet er super uit, tot nu toe voldoet hij aan alle wensen. Als iemand vragen heeft stel ze maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn S15 nu bijna vier dagen en hij bevalt perfect.

Scherm is super, zo niet het beste scherm wat ik ooit heb gebruikt.
Touchpad werkt heerlijk
Laptop is supersnel

Draai hem nu icm Windows 8 en dit werkt ook perfect.

Enige minpunt wat ik heb is de kwaliteit van het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Heb net een mooie hardsleeve gekocht van crumpler voor mijn s13p. Zal als ik thuis ben eens foto's maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
flash1 schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 16:09:
Whoehoe! Ik heb mijn Sony vaio s15 binnen. Hij ziet er super uit, tot nu toe voldoet hij aan alle wensen. Als iemand vragen heeft stel ze maar.
Geef eens een korte samenvatting van waarom de laptop voldoet aan alle wensen? Wat vind je goed, fantastisch en wat vind je tegenvallen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flash1
Vinand schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 20:04:
[...]

Geef eens een korte samenvatting van waarom de laptop voldoet aan alle wensen? Wat vind je goed, fantastisch en wat vind je tegenvallen??
De laptop ziet er ten eerste heel strak uit. De knopjes zijn na mij idee logisch ingedeeld. De laptop voelt heel licht en dun aan. Toetsenbord en trackpad functioneren ook super. Hij heeft goede kijk hoeken en mooie kleur weeggavens. Al met al geeft de vaio een gevoel van kwaliteit, wat ik niet altijd ervaarde met mijn vorige laptop.

Wat ik wel wat minder vind aan deze laptop is het geluid. En de fan hoor ik zachtjes blazen als ik aan het browsen ben (neemt niet weg dat hij velen malen stiller is dan mijn vorige notebook Asus g1s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijnisch
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-12-2019
Ik snap niet echt waarom de keuze voor een 900p scherm bij de S13 is weggevallen.
Een telefoontje met Sony leverde me ook niet veel wijsheid op, meneer aan de lijn wist het zelf ook niet.
Hebben jullie hier een idee van, komen ze ooit nog terug? Ik moet namelijk binnenkort wel weer aan de laptop!
Bij de S13P is echter nog wel het 900p scherm als keuze en dit vind ik toch wel een must voor mezelf.
Het prijsverschil tussen de S13 & de S13P is echter wel aanzienlijk... is dat wel justified?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Op de s13 was de meerprijs voor het 900p scherm ongeveer €150. Hoe is dat nu? Anders zijn voornamelijk het carbon schermdeksel en het iets lichtere gewicht en mindere dikte de voornaamste verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijnisch
Ik dacht dat je eerst 130 euro moest neerleggen voor de GT 640 LE en dan was de optie voor een beter scherm mogelijk. Daarvan was de meerprijs dan weer 40 euro. Die voornamelijk cosmetische extra's van de P kunnen me eigenlijk gestolen worden :P. Hopelijk komt de optie voor het 900p scherm weer terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Tijnisch schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:56:
Ik dacht dat je eerst 130 euro moest neerleggen voor de GT 640 LE en dan was de optie voor een beter scherm mogelijk. Daarvan was de meerprijs dan weer 40 euro. Die voornamelijk cosmetische extra's van de P kunnen me eigenlijk gestolen worden :P. Hopelijk komt de optie voor het 900p scherm weer terug...
Oh ja, ook die videokaart. :P De meerprijs varieerde een beetje per week geloof ik.

EDIT: Ik zit nu te kijken. De S13P heeft nu standaard de draadloos WAN. Dat was €100 extra. Dat verklaart ook het grote prijsverschil tussen de S13 en de S13P. €100 voor het scherm en de case gaat wel, maar €300 wordt een beetje gortig inderdaad. Ik zou zeggen, wacht even tot de 27e. Ook de kleurenopties zoals goud, roze en wit zijn verdwenen.

Ik heb een paar weken geleden deze combinatie gekocht met EDU korting voor €1160,10. De batterij was 'gratis'.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
SVS13A1C5E 

Zwart (Carbon Black)
Intel®Core(TM)i7-3520M, 2,9GHz
Legitieme Windows® 7 Professional
320 GB Serieel ATA (5400 rpm)
4 GB 1333 MHz DDR3-SDRAM
DVD-station
33,7 cm LCD, 1600x900+camera
NVIDIA® GeForce® GT 640M LE 2GB
Toetsenbord met backlight
Beveiligingsfuncties
Batterij met lange levensduur
Zonder Draadloos WAN
Office 2010 Starter + Acrobat
Geen bescherming
McAfee Online Backup proef
Zonder Adobe Creation
Zonder Adobe Lightroom 3
Zonder Imagination StudioSuite

Zelf daarna 4GB ram gekocht en de Samsung 830 256GB SSD. Werkt erg prettig moet ik zeggen. :D

Vanmiddag deze sleeve gekocht voor mijn Vaio S13P:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/59vCi.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7r1Wo.jpg

Het is de Crumpler Hard Suit 13, nu €29 bij zowel de winkels als op de website van Crumpler. Meer foto's hier.
Verkoper wist me te vertellen dat de aanbieding deze week af zou lopen.
Ik had al eerder ook bij de MM gekeken maar de meeste 13" sleeves zijn te smal voor de Vaio of passen weer niet als je ook de batterij erbij hebt. Zelfs die van Sony zelf. En om nou met een 15" te gaan lopen. :|
Hij is eigenlijk ontworpen voor de oude macbook pro, die ook volldig binnen het blauwe deel past. Ik houd met de Sony iets ruimte over aan de bovenkant, maar doordat de case zo hard is merk je er niets van.

Gelijk van de mogelijkheid gebruik gemaakt om gelijk alle 13" sleeves te passen, de Gimp modellen passen allemaal in de 13" uitvoering zonder strak te zitten rond de hoeken en je kan zelfs nog dingen zoals een usb-ontvanger voor je muis laten zitten. Dus als je nog een sleeve zoekt. :P

[ Voor 5% gewijzigd door JaccoW op 21-08-2012 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijnisch
Er gebeuren wat gekke dingen daar bij Sony lijkt het wel, maar misschien dat ze hun zaakjes inderdaad weer de 28e op orde hebben. Bedankt voor het advies :).
Ik meen me te herinneren die hard case vandaag of gisteren ook op notebookreview te hebben gezien. Mooi ding! Ik zal de 28e wel weten of ik hem nodig zal hebben :P.

EDIT: uhh, volgende keer lees ik je post wel wat beter.

[ Voor 18% gewijzigd door Tijnisch op 21-08-2012 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Dat was ik ja. :P

Geen zorgen, ik heb beide posts volgens mij 4-5 keer aangepast. Kan dat je wat gemist hebt. ;)

[ Voor 74% gewijzigd door JaccoW op 22-08-2012 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flash1
Ben gisteravond aan het gamen gegaan. De prestaties vallen eigenlijk best wel tegen.. Battlefield 3 alles op low icm 1920x1080 en de fps was 22-34.. Vind dit toch wel jammer. Maar het is natuurlijk geen game notebook dus ik had het eigenlijk kunnen verwachten.

BTW: http://www.notebookcheck....e-GT-640M-LE.72199.0.html

Daar hebben ze wel betere fps, komt dat doordat ze spelen op een lagere resolutie misschien?

[ Voor 27% gewijzigd door flash1 op 22-08-2012 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rene2870
Mijn laptop is ook binnen en bevalt me prima. Heb eerst een samsonite sleeve besteld maar die bleek niet te passen. Nu een maatje groter dus. Verder erg mooie laptop, ik had hem eigenlijk groter verwacht en dan met name dikker maar dat viel me hartstikke mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
flash1 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 09:57:
Ben gisteravond aan het gamen gegaan. De prestaties vallen eigenlijk best wel tegen.. Battlefield 3 alles op low icm 1920x1080 en de fps was 22-34.. Vind dit toch wel jammer. Maar het is natuurlijk geen game notebook dus ik had het eigenlijk kunnen verwachten.

BTW: http://www.notebookcheck....e-GT-640M-LE.72199.0.html

Daar hebben ze wel betere fps, komt dat doordat ze spelen op een lagere resolutie misschien?
Iets dat ik vaker heb gehoord. Zoals majoh ook zegt, denk ik dat de kans groot is dat je hem niet in "priority to ventilation" hebt staan. Heb je die niet aan, dan schakelt hij namelijk soms tijdens het spelen terug naar de Intel IGP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sQuare8
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 12:32
Sony S kenners/gebruikers..
als je je laptop online koopt, en er gaat iets stuk, hoe wordt dit opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet hem opsturen naar sony. Als je waarde hecht aan garantie, koop dan alsjeblieft geen sony. De garantie van sony is echt heel slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 18:11:
Je moet hem opsturen naar sony. Als je waarde hecht aan garantie, koop dan alsjeblieft geen sony. De garantie van sony is echt heel slecht.
Of haal de laptop bij de reseller... Je hebt de svs15 met een i5, 4gb ram, 500gb hdd, en 640m le voor rond de 999 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat maakt qua garantie volgens mij weinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 19:55:
Dat maakt qua garantie volgens mij weinig uit.
Nee hoor, want dan is de reseller verantwoordelijk voor een goede service garantie afhandeling.

[ Voor 3% gewijzigd door Vinand op 22-08-2012 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar stel dat ik na een jaar binnenkom met een gebroken adapterplug. Sony zou dat op use abuse gooien. Is het voor de reseller makkelijker om een reparatie er doorheen te drukken? En belangrijker, gaan ze die moeite ook doen? Volgens mij ben je als reseller afhankelijk van sony. Maar daar weet jij ongetwijfeld meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flash1
Mijn broertje heeft een tijdje geleden een Sony laptop gehad. Deze ging kapot (video kaart dood). Hij had hem bij de Mediamarkt gekocht. Maar de garantie was al een maand of twee verlopen, de Mediamarkt was gelukkig zo vriendelijk om hem zelfs buiten de garantie periode te repareren zonder kosten inrekening te brengen.

PS: de ventilatie staat op: priority to ventilation.

[ Voor 8% gewijzigd door flash1 op 22-08-2012 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 20:18:
Maar stel dat ik na een jaar binnenkom met een gebroken adapterplug. Sony zou dat op use abuse gooien. Is het voor de reseller makkelijker om een reparatie er doorheen te drukken? En belangrijker, gaan ze die moeite ook doen? Volgens mij ben je als reseller afhankelijk van sony. Maar daar weet jij ongetwijfeld meer over.
Dat klopt, maar dat valt desalniettemin ook bij een asus, acer, hp, toshiba etc.. na een halfjaar niet meer in de garantie. Alleen Samsung geeft hiervoor een volle jaar garantie... En datzelfde verhaald geld tevens ook voor de accu...

Daarnaast aan de andere kant hangt het ook volledig aan de winkel zelf hoeveel moeite hun hiervoor doen. Als je bijvoorbeeld naar de coolblue gaat, dan kun je verwachten dat hun de moeite doen om in veel gevallen zelfs na de wettelijke 2 jaar garantie periode de moeite doen om hun best te doen voor de garantie in de meeste gevallen wanneer het duidelijk is dat het niet door user abuse komt. Maar er zijn ook zat winkels, die een heel stuk minder zijn op dit gebied...

Ook bij de mediamarkt holding deed de gemiddelde RMA afdeling zeker zijn best om de gemiddelde dubieuze twijfelachtige klacht als reparatie door te drukken (althans in mijn tijd dan). Tevens zijn deze massa retailers ook in direct contact met de accountmanagers voor reparaties die flink wat intelligenter en soepeler zijn dat de gemiddelde telefoniste die bij een call center werkt onder leiding van Sony (waar je als sony klant moet aankloppen voor je vragen, pick up + return service en opmerkingen)...

Voorbeeld: bij de mediamarkt bepaalt het RMA personeel wat eigenlijk in de eerste instantie op user abuse valt of niet, en alle logische problemen en garantie problemen worden in principe los van het merk gelijkwaardig opgelost en behandeld (Met uitzondering van: Apple!, daar staat triest genoeg zelfs een reseller als de mediamarkt holding niet sterk genoeg in hun schoenen om dubieuze praktijken als onderzoekskosten en het gooien op user abuse bij de minst bijpassende mankementen... Ook zijn de reparatiekosten: buitengewoon...).

Dus ik ben het zeker met darkstone eens, koop je bij Sony, dan heb je die prutservice vanuit de callcenters/badhoevedorp... Ga je bij een goede (!!!) retailer, dan sta je al flink sterker in je schoenen omdat je een retailer achter je hebt staan die tevens een flink sterkere positie heeft, die tevens daarnaast ook nog eens door Sony veel serieuzer genomen word.
flash1 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 20:33:
Mijn broertje heeft een tijdje geleden een Sony laptop gehad. Deze ging kapot (video kaart dood). Hij had hem bij de Mediamarkt gekocht. Maar de garantie was al een maand of twee verlopen, de Mediamarkt was gelukkig zo vriendelijk om hem zelfs buiten de garantie periode te repareren zonder kosten inrekening te brengen.
Dit is waarschijnlijk niet van de mediamarkt maar van Sony, er was namelijk een gehele serie waar de nvidea 8xxx series heel snel doodgingen (waarschijnlijk een Vaio FW serie?).. Hiervoor had Sony de garantie voor al deze modellen verlengt naar 3 jaar.. Hilarisch gezien hun slechte reputatie wel 1 van de weinige merken die dat deden...

• rene2870
Hoe zat het nou precies met die biosmod? Kon je die er zonder problemen overheen gooien of zaten er nog wat haken en ogen aan? En welke kan je het beste pakken dan?

• Vinand
rene2870 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 13:11:
Hoe zat het nou precies met die biosmod? Kon je die er zonder problemen overheen gooien of zaten er nog wat haken en ogen aan? En welke kan je het beste pakken dan?
Hier kun je een hoop lezen en leren erover...
http://forum.notebookrevi...series-owners-thread.html

Hier kun je de tweaker lezen die de mod heeft toegepast...
productreview: Sony Vaio SV-S13A1C5E (BTO) review door ejdvandenberg

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Ik heb het ook toegepast, en het is vrij simpel. Download de bestanden en run een applicatie. Herstart en klaar ben je.

Welke goed is, is even uitzoeken. Sommige kaarten laten zich makkelijker overclocken dan anderen. De koeling van de Sony lijkt echter nergens een probleem te zijn.

Verwijderd

Ik ben vrij zeker dat de S13p voor mij de ideale laptop is.
Het scherm is niet super, maar het is vooral om notities te nemen
Ik zou tevens een dell ultrasharp kopen voor op kot.
Ik vrees echter voor enkele dingen: 1. Is deze laptop te gebruiken om vanuit het bed met 2 een film te zien.
Is het geluid/beeld daarvoor te doen (het zou slechts occassioneel zijn.)
2. Zijn de hinges stevig genoeg?
3. Sony support
4. Dat de enige optie de mobile broadband versie is, das 100 euro betalen voor niets

• Vinand
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 19:56:
Ik ben vrij zeker dat de S13p voor mij de ideale laptop is.
Het scherm is niet super, maar het is vooral om notities te nemen
Ik zou tevens een dell ultrasharp kopen voor op kot.
Ik vrees echter voor enkele dingen: 1. Is deze laptop te gebruiken om vanuit het bed met 2 een film te zien.
Is het geluid/beeld daarvoor te doen (het zou slechts occassioneel zijn.)
2. Zijn de hinges stevig genoeg?
3. Sony support
4. Dat de enige optie de mobile broadband versie is, das 100 euro betalen voor niets
1. Absoluut (Je mening over het scherm van Sony mag heus wel wat genuanceerder, het is geen zwart/wit scherm ofzo :p), de kleurenwaarden van het scherm zijn wel gewoon goed... Daarnaast zijn voornamelijk alleen de verticale kijkhoeken van Sony bagger... Dus zolang je de sweetspot hebt, en niet van boven op het scherm kijkt dan zit je uitstekend goed (moet geen probleem zijn in bed lijkt mij). Tevens heeft de laptop een goede anti reflecterende coating, dus lichtweerkaatsing heb je ook geen probleem van.

2. Hinges hebben een grote verbetering gemaakt ten opzichte van het vorige versie van dit model.. er zit flex in het scherm zelf maar dat heeft mijn Vaio Z ook, en dat is absoluut geen slecht punt aangezien ik voor mijn review al gekke scherm scharnier testen uitgehaald heb.

3. een woord: Poep... Ja poep ja, waarom? simpel: omdat het stinkt... Sony service is behoorlijk dramatisch. (Test het voor de grap zelf maar uit, en bel Sony eventjes met een random question voor epic lolz, dan weet je wat ik bedoel) Als je veel om service geeft, dan kun je beter bij een retailer terecht omdat hun dan de service kunnen oplossen.. Jammer dat daar de laptops een stuk duurder zijn in het 13" segment dan bij Sony online... Aan de andere kant is er niet veel mis met de laptop zelf, kwalitatief is deze gewoon dik in orde, en in de meeste gevallen van problemen met de S series, zijn deze tot nu toe netjes opgelost.

4. Yep... WWAN module zit er altijd bij... Welkom bij de wondere wereld van Sony Belony... :p :9 (De Sony Vaio Z blijft ondanks de rare capriolen van Sony mijn big number 1 favorite).

[ Voor 4% gewijzigd door Vinand op 23-08-2012 20:08 ]

Verwijderd

Verkopen retailers de 13 inch? Spijtig dat dr premium enkel Bto is.
All things considered ben ik gelijk beter af met de 15 inch (scherm, retailer, geen wwan)
Alleen prefereer ik nu eenmaal die 13 voor notities te nemen.
Spijtig van sony europe dat ze zo'n slechte service hebben :(

• Vinand
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 20:14:
Verkopen retailers de 13 inch? Spijtig dat dr premium enkel Bto is.
All things considered ben ik gelijk beter af met de 15 inch (scherm, retailer, geen wwan)
Alleen prefereer ik nu eenmaal die 13 voor notities te nemen.
Spijtig van sony europe dat ze zo'n slechte service hebben :(
Bij de mediamarkt kun je ook de premium krijgen, de pricewatch is niet compleet... Wel dacht ik dat bijna elke s13p met een wwan module uitgerust was... :( Ik ben persoonlijk een voorstander van de S15 ten opzichte van de S13... Want de S15 heeft namelijk wel een IPS Full HD scherm.. :)

Ga je trouwens gamen met de laptop?

Zo nee, waarom kijk je dan niet naar de Vaio Z, die nu bij de correct te koop is voor 999 euro...
model = (VPC Z21L9E)... Op bijna elk front een beter apparaat dan de Vaio S13... Alleen is het nog een Sandy Bridge chipset in plaats van een Ivy Bridge... Maar dat ga je toch niet merken als je hoogsten een filmpje gaat kijken.. (En als je toch ivy bridge wilt, dan kun je die ook samenstellen in de Z, maar deze heeft dan wel een pijnlijk prijskaartje)

Wat je wel gaat merken is dat goddelijke schermpaneel in de Vaio Z voor als je films wilt gaan kijken :), ook het flink lagere gewicht en SSD snelheid is denk ik in jouw situatie welkom...

edit: En over de service, het is maar wat je acceptabel vind... Als je alleen al nagaat hoeveel mensen een Apple laptop kopen, en dat terwijl de service bij Apple nog flink wat maatjes erger is dan bij Sony...

[ Voor 7% gewijzigd door Vinand op 23-08-2012 21:51 ]

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Vinand schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 21:50:
[...]

Bij de mediamarkt kun je ook de premium krijgen, de pricewatch is niet compleet... Wel dacht ik dat bijna elke s13p met een wwan module uitgerust was... :( Ik ben persoonlijk een voorstander van de S15 ten opzichte van de S13... Want de S15 heeft namelijk wel een IPS Full HD scherm.. :)
{...}
Zo nee, waarom kijk je dan niet naar de Vaio Z, die nu bij de correct te koop is voor 999 euro...
model = (VPC Z21L9E)... Op bijna elk front een beter apparaat dan de Vaio S13...
Hier een S13P gebruiker zoder WAN module. Soms is het niet weg te halen, soms wel. Kwestie van timen met bestellen. Maar klopt, het is raar. :X

Voordeel van de S13P is het betere toetsenbord, lagere prijs, betere uitbreidbaarheid.
Heb zelf heel lang getwijfeld tussen de Z en de S, maar voor mij was het budgettair gezien gewoon geen optie. Daarnaast ben ik gewend om enige feedback te krijgen vanuit het toetsenbord (mechanisch toetsenbord ftw !). Ik maakte tijdens een proefsessie typen op de Z erg veel typfouten en vond het toetsenbord veel geluid maken.

De Z had dan wel een duidelijk beter scherm, maar zoals al eerder gezegd werdt, ik ben eraan gewend geraakt bij de S13 dat de kijkhoek beperkt is. Heb de eerste paar dagen met browsen mijn scherm op 125% gezet. 1600x900 op 13 inch is best wennen aan het begin. Het is een lastige keuze.
1.2Kg voor de Z is echt ontzettend mooi. :9~ Al is mijn huidige S13P met een gewicht van 1.55Kg lichter dan mijn oude 10 inch netbook en wordt door de meeste mensen die hem zien ook als behoorlijk dun ervaren. :)

[ Voor 5% gewijzigd door JaccoW op 23-08-2012 23:21 ]

• Vinand
Hhm, is de S13p 1.55kg? Ik dacht dat deze 1.7kg was...
En de Vaio Z is 1.15kg :)

Ik had precies hetzelfde probleem als jij met mijn Vaio Z2x... Deze heeft namelijk een hele lichte slag op de keyboard... Maar eigenlijk is dit niet zo dat de keyboard slecht is... Het is werkelijk een kwestie van wennen eraan. Ik heb de laptop nu ruim een maand, en typ echt supersnel en foutloos... Ik kan zonde moeite echt letterlijk hele betogen typen.

Tevens tik ik nu ook automatisch wat lichter waardoor je juist rustiger en lekkerder typt, en dat doe je dan ook bijna geluidloos... Wat ik eigenlijk nog vervelender vond aan de Vaio Z keyboard, was de rechter shift knop die gehalveerd was in formaat.. Hierdoor typte ik in het begin steeds per ongeluk de pijltjestoets aan in plaats van de shift. Maar dat is ook puur een kwestie van wennen. :) Ik vind het nu persoonlijk heerlijk, en ik denk dat bijna elke vaio Z 2x/3x gebruiker hetzelfde zou zeggen.

Het voordeel van de Vaio Z is gewoon het flink lagere gewicht, de SSD die in Raid 0 staat en het sublieme beeldscherm die op kleurenreproductie zelfs de macbook retina voor schut zet. Die factoren zijn het echt dik en dwars waard. De Vaio S is naar mijn mening weer ruim het betere keuze als je wilt gaan voor een mobiele gamebak :9...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rene2870
Toch maar even een cleaninstall eroverheen gooien. Alleen wat is de makkelijkste manier om de drivers te installeren? Er staat een lijstje met welke volgorde goed werkt, alleen kan je niet via viao care of iets alles gewoon via 1 programma installeren?
Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste