Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Jornv
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 14-09 22:34
Ik heb nu uiteindelijk toch de dock in huis gehaald en de dock doet momenteel niks zonder voeding. Misschien is het mogelijk, maar zoals ik het nu zie gaat dat niet lukken. Mocht iemand nog een specifieke vraag hebben, dan hoor ik dat graag.

• majoh
  • Registratie: september 2001
  • Nu online

majoh

PSN id: majoh_nl

Ik zou graag vooral ervaringen willen weten. Werkt dat ding een beetje prettig? Is het nog fijn typen op toetsenbord? Is de harddisk snel te benaderen? Is het zijn prijs waard?

Battlenet: majoh#2774

• Jornv
Het bevalt prima met typen. De hoek maakt het wel fijner vind ik. Ik heb er toevallig genoeg op moeten typen. De harddisk verschijnt meteen als de laptop erin wordt gezet. Het werkt vergelijkbaar met een externe harde schijf vermoed ik zo.
Moeilijk te zeggen of het zijn geld waard is. Voor mij wel denk ik, omdat ik mijn S15 nog niet heel lang heb en ik er nog wel een aantal jaar mee moet werken. Dan is ¤50 niet heel veel. Bovendien is de mogelijkheid om mijn volledige ssd (systeemschijf) te back uppen (ik moet nog even uitzoeken hoe) en nog meer dan 350GB over te houden om meer games te installeren en meer media op te slaan lijkt me een hele fijne bijkomstigheid.
Wel erg jammer dat dit dock alleen met aangesloten voedingskabel werkt, want dan zou alles wegvallen (beeld van extra beeldscherm, verbinding met extra muis/toetsenbord, connectie met de extra hdd, noem maar op) als je even een stekker moet verwisselen ofzo.
Bouwkwaliteit van de dock is erg goed. Ziet er mooi uit en voelt mooi. Het is kunsstof, maar wel het kunststof dat nauwelijks onderdoet voor metaal in mijn ogen.
Verder nog, het is fijn dat ik nu ook meteen een extra adapter heb en het is jammer dat je geen audio uitgang hebt op de dock (hoewel ik er niet over twijfel dat hdmi audio het doet, heb ik dat nog niet getest).

• Jornv
Okee, probleem. Als ik via de dock een extra monitor aansluit, verdwijnt het geluid van de laptop (zowel via de ingebouwde speakers als via de 3,5mm jack). Waarschijnlijk wil hij het geluid naar de monitor sturen. Het probleem is echter dat het een op vga aangesloten monitor is die dus geen geluid geeft. Dat is wel heel hinderlijk.

Misschien heeft iemand nog een idee om dit op te lossen? Zou top zijn!

Edit: laat maar zitten, opgelost. Ik heb ontdekt dat mijn monitor opeens geïnstalleerd is als audio apparaat. Door de laptop zelf weer in te stellen als de standaard werkt het weer zoals het moet.

Jornv wijzigde deze reactie 13-06-2014 12:43 (19%)

• JME
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 07:38

JME

zeg maar Jamie

Kun je de 500GB HDD in de docking station vervangen voor een groter exemplaar? Fysiek lukt het wel, simpel klepje en schroefjes, nieuwe HDD en klaar, maar vervolgens ziet de laptop geen extra HDD meer.

Edit: ja dat kan. Moet je wel even in schijfbeheer de boel toewijzen natuurlijk...

Edit 2: kan alleen de SMART status niet uitlezen. Zijn daar bypasses voor?

JME wijzigde deze reactie 15-06-2014 12:39 (28%)

• Jornv
Helaas is in de vakantie mijn Sony Vaio S15 gestolen. Nu heb ik dus het dockingstation over waar ik weinig meer mee kan. Als iemand belangstelling heeft kan hij/zij me een pm sturen en dan komen we er wel over uit. Het is doodzonde om dat ding te laten verstoffen als ik er niks meer mee kan.

• Thmz159
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 19-09 15:34
Hebben er nog mensen last van serieuze schade aan de (zilvere) coating?
Bij mijn S15 is het nu wel echt erg aan het worden en ik gebruik 'm dan nog de helft van de tijd met een extern toetsenbord.

Aan de andere kant zit nog eens dezelfde schade. Duidelijk slijtage van de polsen maar zou toch eigenlijk niet mogen na amper 2 jaar. :/

Thmz159 wijzigde deze reactie 19-08-2015 10:53 (21%)

• Canis Lupus
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 11:10
Ik gebruik 80-90% van de tijd een extern toetsenborg, maar heb inderdaad ook wat slijtagesporen zitten...
Stoor me er niet heel erg aan.

• Dannisi
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 11:43
Ik heb mijn S15 nu 3 jaar en gebruik 'm altijd met het ingebouwde toetsenbord, en heb alleen krasjes op de randen zitten.

There is no place like 127.0.0.1

• Knal127
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 12:56

Knal127

Een raar geval...

Inderdaad, op mijn S15 van ruim 2 jaar oud heb ik ook zo'n plek zitten maar dan aan de rechterkant.

Wat bedoel je "t is tijd?" t is altijd tijd......¿-¿......

• Maardiweb
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 19-09 17:54
Geen last van hier, maar mijn laptop wordt ook niet zo heel intensief gebruikt.

Vorige week heb ik windows 10 op mijn Vaio laten installeren. Werkt opzich helemaal goed, maar heb last van één naar bugje: Het touchpad werkt niet meer goed. Het scrollen werkte na de W10 installatie niet, maar dat was opgelost nadat ik de nieuwste synaptics driver had geinstalleerd. Nu merk ik echter dat het touchpad niet meer werkt als de laptop in de slaapstand heeft gestaan. Op internet heb ik hier meer over gelezen, en schijnt het ook niet direct een W10 probleem te zijn.
Sony heeft de update naar W10 volgens mij tot nog toe afgeraden omdat er nog geen drivers klaar zijn, maar daar heb ik verder dus nauwelijks last van. Alleen touchpad is voor mij wel een issue, heeft iemand een soortgelijke ervaring en wellicht een oplossing? :)

If you want to be the best, you need to work with the best :)

• Dannisi
Ik had direct na de installatie het probleem dat het touchpad niet meer helemaal uit ging en ook mijn palmen detecteerde als touch. Er werd dus random geklikt als je aan het typen was. Na installatie van de originele Windows 7 touchpad drivers werkt alles hier weer zoals het hoort.

• majoh
  • Nu online

majoh

quote:
Maardiweb schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 19:52:
Geen last van hier, maar mijn laptop wordt ook niet zo heel intensief gebruikt.

Vorige week heb ik windows 10 op mijn Vaio laten installeren. Werkt opzich helemaal goed, maar heb last van één naar bugje: Het touchpad werkt niet meer goed. Het scrollen werkte na de W10 installatie niet, maar dat was opgelost nadat ik de nieuwste synaptics driver had geinstalleerd. Nu merk ik echter dat het touchpad niet meer werkt als de laptop in de slaapstand heeft gestaan. Op internet heb ik hier meer over gelezen, en schijnt het ook niet direct een W10 probleem te zijn.
Sony heeft de update naar W10 volgens mij tot nog toe afgeraden omdat er nog geen drivers klaar zijn, maar daar heb ik verder dus nauwelijks last van. Alleen touchpad is voor mij wel een issue, heeft iemand een soortgelijke ervaring en wellicht een oplossing? :)
Ik heb hetzelfde gedaan en had ook last van de drivers voor touchpad.

Die van Win 7 installeren loste voor mij het probleem niet op, dan deed hij het af en toe ook niet.

Echter de standaard Windows 10 drivers installeren van Synaptics zelf lijkt wel goed te helpen:
http://www.synaptics.com/en/drivers.php

• Maardiweb
quote:
majoh schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 10:14:
[...]
Ik heb hetzelfde gedaan en had ook last van de drivers voor touchpad.

Die van Win 7 installeren loste voor mij het probleem niet op, dan deed hij het af en toe ook niet.

Echter de standaard Windows 10 drivers installeren van Synaptics zelf lijkt wel goed te helpen:
http://www.synaptics.com/en/drivers.php
Die heb ik dus geprobeerd, maar helaas zonder succes :(

• disweb
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 19-09 15:48
Gisteren de update naar Windows 10 gedaan en helemaal nergens last van. Best wel een soepele update dus! Touchpad werkte ook gelijk met de standaard driver die windows 10 voor me installeerde.

• majoh
  • Nu online

majoh

quote:
Maardiweb schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 17:07:
[...]

Die heb ik dus geprobeerd, maar helaas zonder succes :(
die doet het bij mij "gewoon" goed. Wel eerst alle oude drivers weggooien.

• Maardiweb
quote:
majoh schreef op maandag 07 september 2015 @ 12:57:
[...]
die doet het bij mij "gewoon" goed. Wel eerst alle oude drivers weggooien.
Voor de goede orde: De PS2 drivers, toch? Ga het nogmaals proberen :)

• Thmz159
Werkt Vaio Control Center (probleemloos) onder W10? Ik gebruik die batterijspaarfunctie nogal vaak en van plan om een clean install te doen.

• Dannisi
Ik heb een upgrade gedaan vanaf Win7, en bij mij werkt die Battery save functie gewoon. Maar ik kan me nog wel de hell herinneren om al die drivers en Sony dingen in de juiste volgorde te installeren om alles werkend te krijgen (de functie toetsen enzo)

• Thmz159
Ik heb mijn HDD in een caddy op de plaats van de ODD zitten sinds het begin dat ik de laptop had. Maar ik erger me vaak een het draaien en ratelen van de HDD, vooral tijdens het studeren. Iemand enig idee of het werkt om de SSD als opstartschijf in de caddy te zetten? Ik dacht dat ik heel vroeger eens gelezen had dat dat niet zou werken (daarom ook HDD in de caddy gedaan) maar ik zou niet weten waarom.

En is de HDD op z'n normale plaats (hard) hoorbaar?

Zou het natuurlijk gewoon kunnen testen maar toch maar eens navragen of er iemand ervaring heeft hiermee want die HDD caddy vervangen is toch altijd een enge operatie.

• JME

JME

zeg maar Jamie

Voor wie al de upgrade naar W10 heeft gedaan: werkt je stamina/speed knop nog? En je functietoetsen, inclusief die voor touchpad aan/uit?

• Dannisi
Op de touchpad knop na werkt alles nog. Touchpad is het probleem dat de nieuwste drivers zich er niet aan houden. En aangezien drivers tegenwoordig gepushed worden via Windows Update heb ik het maar opgegeven. Er zit (tegenwoordig) wel een functie in de touchpad drivers dat het touchpad gedisabled wordt zodra er een externe muis aangesloten wordt. Dat is voor mij genoeg.

• JME

JME

zeg maar Jamie

Volgens de Sony website zijn ze nu klaar voor de upgrade naar W10. Je moet een tooltje downloaden om VAIO Update in een soort upgrade-modus te zetten en dan de aanwijzingen van de reguliere "Windows 10 downloaden" app volgen. Echter, die Windows app blijft bij mij gewoon aangeven dat ik moet wachten tot W10 voor mij gereed staat. Iemand al een melding gehad dat W10 daadwerkelijk klaar voor installatie is? Oja, een SVS1513C5E hier.

• JME

JME

zeg maar Jamie

Vandaag dan de officiële melding: W10 stond klaar. Zojuist geïnstalleerd en op het eerste gezicht werkt alles zoals het hoort.

• Kalkar
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 09-05 16:38
Hallo allen,

Mijn Sony SVS1512V1ES had een barst in het scherm.
Ik heb het scherm vervangen maar waarschijnlijk is de LCD backlight zekering nu stuk.
(Ik heb zwart beeld maar kan nog tekst onderscheiden als ik er zelf licht op schijn.)

Heeft iemand een idee waar die zekering precies zit?

Bij voorbaat dank,
Paul

• Canis Lupus
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 11:10
Kan ik iemand hier blij maken met het Sony Vaio dock? Ik ga de laptop van zakelijk naar privé gebruik omzetten en heb het dock dus niet meer nodig.

Incl. 500GB HDD, excl. AC adapter (die hou ik zelf als reserve). De standaard Sony AC adapter past erop.
Ophalen in omgeving Rotterdam. Stuur maar even een DM :)

• JME

JME

zeg maar Jamie

Iemand al de W10 Anniversary Update erop gezet? Ervaringen?
Nog niet beschikbaar via Instellingen, maar je kunt 'm wel forceren via de MS site.

• Maardiweb
Jup, bij mij draait ie prima :)

• JME

JME

zeg maar Jamie

Hier nu ook, netjes via Windows Update ontvangen.

• JME

JME

zeg maar Jamie

Weet iemand of de SVS1513 harde schijven groter dan 1TB aan kan? En of dat nog verschilt tussen de hoofd-sata-aansluiting en die voor de optische drive (via caddy)?
Stel dat de grens op 1 TB ligt, wat gebeurt er dan met een Crucial MX300 die op 1,05 TB is gespecificeerd?

• Dannisi
Ik heb een Seagate 2TB schijf in een caddy aan de DVD SATA in een SVS1512 (die neem ik aan ouder is dan jouw SVS1513)

• JME

JME

zeg maar Jamie

Dank voor de super snelle reactie!
Iets anders dan: ik heb in het verleden de meegeleverde 500GB HDD met Paragon gekloond naar een 256GB SSD. Draait al jaren als een zonnetje maar de ruimte wordt toch wel een dingetje. Daarom nu een Crucial MX300 van 1TB gekocht. Ik heb alleen geen idee meer hoe ik destijds het klonen heb gedaan. Ik heb de 1TB in een caddy zitten en de 256GB op de reguliere plek. Klonen met het door Crucial meegeleverde Acronis werkt niet, er gebeurt helemaal niets na het instellen en dan de restart. Ik denk omdat de vaio niet toestaat dat Acronis iets in de startup wijzigt? En de oude Paragon Migrate OS to SSD die ik nog heb lijkt het wel te doen maar komt aan het einde met een foutmelding. Wie heeft er tips of een how-to?

EDIT: de oorzaak en de oplossing staan hier
http://forums.crucial.com...ue-Image-2015/ta-p/172487

JME wijzigde deze reactie 29-08-2017 12:13 (65%)
Reden: oplossing gevonden

Pagina: 1 ... 13 14 15 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*