Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rijstwafel
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-09 20:59
Sj44k13 schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 17:59:
Het valt me net op dat er bij mijn vaio s 13 een paar 'plekjes' zichtbaar zijn waar de pootjes op het scherm terechtkomen als de laptop dicht is. Hebben jullie dat ook?
Daar heb ik helaas ook last van :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Gelukkig moet je goed kijken om het te zien, maar wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 16:00
Je bedoelt de pootjes van het scherm op de behuizing? Zelf nog niet echt gezien, maar misschien moet ik beter kijken :P
Vandaag tijdje in de auto series gekeken, toen merkte ik wel dat mijn scherm niet fantastisch is. Op volle brightness toch veel last van zonlicht en reflectie in het scherm. Zijn geen manieren om dit te verbeteren denk ik he?

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:13
Ik heb afgelopen vrijdag een Sony SVS1512V1ES gekocht. Heb ondertussen een SSD van 256gb er in gezet en een schone installatie gedaan van Windows 7.
Aangezien sony voor deze laptop alleen drivers voor Windows 8 beschikbaar heeft, moest ik iets anders zoeken.

Grootste gedeelte van de Drivers heb ik gedownload van de Sony website van de laptop SVS1511V9ES
Dit model komt uit 2011 (denk ik) dus zijn er ook drivers voor Windows 7 geleverd.

Ik krijg alles aan de praat behalve de zo genoemde Fn-keys. Ik heb alles netjes op volgorde gedaan;
- Sony Firmware Extension Parser Device
- Sony Shared Library
- Sony Hotkeys.

Helaas geeft die bij de laatste aan dat deze niet voor dit model is bedoeld.

Ook krijg ik de automatisch schermdimming niet aan de praat, en lijkt de switch Stamina - Speed niet te werken.

Wie heeft dit probleem ook (gehad) of heeft een idee om dit op te lossen?

Gefixt:
http://forum.notebookrevi...roblem-3.html#post4306428

Alleen nog zoeken naar automatische schermdimming en dat de snelheidsswitch werkt.

[ Voor 12% gewijzigd door DJustin op 11-02-2013 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Maardiweb schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 22:31:
Je bedoelt de pootjes van het scherm op de behuizing? Zelf nog niet echt gezien, maar misschien moet ik beter kijken :P
Dat ja. Je moet er wel aardig dicht op zitten om het te zien.
Vandaag tijdje in de auto series gekeken, toen merkte ik wel dat mijn scherm niet fantastisch is. Op volle brightness toch veel last van zonlicht en reflectie in het scherm. Zijn geen manieren om dit te verbeteren denk ik he?
Ik denk niet dat je hier iets aan kan doen inderdaad. Het is wel stukken beter dan een niet-mat display volgens mij. Ik heb overigens vandaag in de trein series gekeken en ging prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veysie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 15:50
Ik heb zojuist de Sony (SVS1512C5E) gekocht.
nu ook een nieuwe ssd gekocht en erin gestoken. oude harde schijf eruit.
nu zou ik willen een os installeren maar dit lukt niet. bij de opstart krijg ik vaio scherm en dan operatins system not found.
heeft er hier nog iemand ervaring mee of mss een oplossing.

EDIT:opgelost.
Blijven drukken op de ASSIST knop en daar de boot-mode veranderen van UEFI naar Legacy en de boot-sequence ook veranderen.
Dan start je OS toch.

[ Voor 21% gewijzigd door veysie op 12-02-2013 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-08 14:38
veysie schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 18:56:
Ik heb zojuist de Sony (SVS1512C5E) gekocht.
nu ook een nieuwe ssd gekocht en erin gestoken. oude harde schijf eruit.
nu zou ik willen een os installeren maar dit lukt niet. bij de opstart krijg ik vaio scherm en dan operatins system not found.
heeft er hier nog iemand ervaring mee of mss een oplossing.

EDIT:opgelost.
Blijven drukken op de ASSIST knop en daar de boot-mode veranderen van UEFI naar Legacy en de boot-sequence ook veranderen.
Dan start je OS toch.
Als je je USB stick formatteerd naar de goede indeling (FAT32 volgens mij) start hij wel gewoon vanaf UEFI en kan je hem installeren. UEFI is volgens mij wat sneller dan Legacy en dus aan te raden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

disweb schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 19:59:
[...]

Als je je USB stick formatteerd naar de goede indeling (FAT32 volgens mij) start hij wel gewoon vanaf UEFI en kan je hem installeren. UEFI is volgens mij wat sneller dan Legacy en dus aan te raden!
Klopt (deels).
Om je USB te booten met UEFI, dan moet deze FAT32 zijn (en natuurlijk de boot bestanden).
UEFI is niet sneller, het biedt alleen meer mogelijkheden.
Ik heb zelf mijn 13p opnieuw geinstalleerd (met eigen SSD) en deze ook in UEFI-mode draaien. Mijn Windows 7 installatie had ik op de bootable USB staan. Nog nooit zo snel iets geinstalleerd. Dan zie je pas hoe langzaam installeren van CD/DVD is.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2013 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 23:18

Canis Lupus

Vosbot

Sj44k13 schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 17:59:
Het valt me net op dat er bij mijn vaio s 13 een paar 'plekjes' zichtbaar zijn waar de pootjes op het scherm terechtkomen als de laptop dicht is. Hebben jullie dat ook?
In navolging hiervan valt het me wel op dat de cover van de laptop wel redelijk snel 'krasjes' krijgt, door het dragen komt mijn ring er tegenaan en komen er krasjes in het plastic...

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smidtak
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-08 17:31
2 weken geleden ook een Sony Vaio S gekocht, namelijk de VPCSB4S9E voor 699 euro bij 4launch. Dit is een tweede generatie i5 Sandy Bridge variant. Het vreemde is dat de prijs nu aan het stijgen is terwijl het om een end of life laptop gaat.

Jammer genoeg keek ik een week later in de outlet store op de website van Sony. Hier stond namelijk een 3e generatie i5 Ivy Bridge variant ook voor 699.

Voor de rest bevalt de laptop uitstekend. Hij vervangt op dit moment mijn desktop. De laptop werkt op het moment samen met mijn server via de terminal server. Wat ik direct heb gedaan toen ik de laptop heb gekregen is het vervangen van de hdd, deze is namelijk niet vooruit te branden. De hdd heb ik vervangen voor een Intel 320 SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb zelf al een tijdje de Vaio S13 OC en gamen kan die best:)
Nu zie ik vaak voorkomen dat mensen de speed etc niet aan de praat krijgen om dat te fixen doe je dit

Ga naar apparaatbeheer en kijk bij onbekende apparaten staat daar 1tje tussen met de naam Intel chipset.
Laat hem dan deze driver installeren en alles doet het

http://www.sony.nl/suppor...ads/Sony_SFEP_Driver_6425

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nappie333
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-08 17:24
Kan iemand mij vertellen wat voor voordelen de premium versie van de s13p biedt over de normale s13? Prijsverschil is haast 600 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:40

Sick Nick

Drop the top!

Hogere resolutie scherm (handiger om dingen side-by-side te zien), carbon fibre behuizingsdelen dus wat lichter en steviger, standaard 2 SSD's in Raid0, standaard de nvidia videokaart (instap S13 is alleen intel hd4000). Dus sneller en beter met multi tasking :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Dat hogere resolutie scherm kan je ook bij de normale s13 krijgen. Dat wat je van de behuizing zegt klopt, maar je kan geen SSD's in raid krijgen bij de s13p (wel bij de Vaio Z) en standaard krijg je gewoon een 320 gb hardeschijf. Daarnaast betaal je extra geld voor een WAN module.

De vaio s13 normaal kan je exact het zelfde configureren als de s13p, maar hij blijft toch goedkoper. Sowieso hoef je niet voor de WAN te gaan en de behuizing kost minder geld. Ik vind de behuizing overigens nog steeds behoorlijk premium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:19
Heb nu een S15 met 4GB aan geheugen, maar zou dit graag willen uitbreiden naar 12.
Als ik deze in slot 2 steek werkt alles optimaal ? Ik weet nog dat ik vroeger eens heb liggen kloten met dual channel etc, maar dat is al jaren geleden...

pricewatch: Corsair SCMSO8GX3M1A1600C11

Wou ook een SSD steken ipv de DVD lezer, maar dit is eigenlijk minder dringend. Is het de moeite om te wachten ? Dalen SSD prijzen iets wat op maandbasis of niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ten
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-09 09:35

Ten

Breezz schreef op zondag 17 februari 2013 @ 17:44:
Heb nu een S15 met 4GB aan geheugen, maar zou dit graag willen uitbreiden naar 12.
Als ik deze in slot 2 steek werkt alles optimaal ? Ik weet nog dat ik vroeger eens heb liggen kloten met dual channel etc, maar dat is al jaren geleden...
Volgens mij zit er in de S15 een kaartje van 4GB vastgesoldeerd. Je hebt de mogelijkheid hier nog een 4gb of 8gb kaartje bij in te drukken. Dual-channel zal alleen maar werken met twee kaartje van dezelfde groottes, dus dan zit je vast aan 8gb in totaal. (bron: Notebookcheck)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezz
  • Laatst online: 16:19
En wat is in dit geval dan het beste ? de prijs even buiten beschouwing gelaten ...
12 gig zonder "dual channel" of 8 gig met ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maakt niet zoveel uit.
Met 8GB module: voor de eerste 4GB doet hij Dual Channel (samen met die fixed 4GB), en de overige 4GB doet hij dus single channel. Performance penalty is iets rond max 1-3% (waarbij die richting 3% gaat voor de single channel deel van geheugen).
Als je die extra 4GB goed kunt gebruiken (e.g. Photoshop, Virtuele omgevingen of RAMdisk), dan zou ik er gewoon voor gaan.
Ikzelf heb het ook en gebruik 4GB als RAMdisk als intermediate disk voor mijn C/C++ software bouw. En dat gaat rap op een RAMdisk !!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2013 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hello,

Na een slechte ervaring met een sony (e series) laptop, en sony in eerste instantie echt geen optie was.. kom ik nu toch weer uit op Sony.. maar nu de S series.

Nu kan ik via een familielid bij de onderwijswinkel hem kopen. Heeft er hier iemand er gebruik van gemaakt? Hoe zit het met de gegevens die je in moet voeren. Moet de laptop betaald worden met een rekeningnummer van de 'student/leraar' of maakt het niet echt uit?

Heeft er ook iemand foto's van de witte variant? Het liefst met een beetje goed (dag)licht.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2013 11:11 ]

• nappie333
Sj44k13 schreef op zondag 17 februari 2013 @ 11:41:
Dat hogere resolutie scherm kan je ook bij de normale s13 krijgen. Dat wat je van de behuizing zegt klopt, maar je kan geen SSD's in raid krijgen bij de s13p (wel bij de Vaio Z) en standaard krijg je gewoon een 320 gb hardeschijf. Daarnaast betaal je extra geld voor een WAN module.

De vaio s13 normaal kan je exact het zelfde configureren als de s13p, maar hij blijft toch goedkoper. Sowieso hoef je niet voor de WAN te gaan en de behuizing kost minder geld. Ik vind de behuizing overigens nog steeds behoorlijk premium.
Had gehoord dat de s13p iets dunner en lichter is. Carbon Fiber afwerking. Voor de rest is er niet veel verschil. Dat rechtvaardigt die verschil van 600 euro echt niet. Ik heb mijn normale s13 binnengekregen en het voelt behoorlijk premium aan.

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

nappie333 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 01:10:
[...]

Had gehoord dat de s13p iets dunner en lichter is. Carbon Fiber afwerking. Voor de rest is er niet veel verschil. Dat rechtvaardigt die verschil van 600 euro echt niet. Ik heb mijn normale s13 binnengekregen en het voelt behoorlijk premium aan.
Zie mijn eerdere post ;)
Heb net mijn S13P op de weegschaal gezet: 1564 gram.
Volgens deze Japanse review is het verschil 1.1mm in dikte en 160 gram in gewicht tussen de S13 en de S13P.

[ Voor 15% gewijzigd door JaccoW op 21-02-2013 10:30 ]

Z-machine OriginID: JaccoW

• NGDM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-08 20:26
Hoi allemaal

Even omtrent die garantie nog even. Momenteel heb ik in mn S1512 een 256gb SSD en de standaard 640GB HDD in zitten. Als ik de garantie wil gebruike en de SSD eruit haal (waar W8 geinstalleerd op is), zal Sony dan niet merken dat er geen OS op staat en dat er een andere schijf bijhoort?

Tweede vraag:
Weet iemand hoe het kan komen dat de tweede dedicated Nvidia kaart niet in actie komt als ik game?
Ik haal verschrikkelijke FPS bij een game als War Thunder omdat mijn NVIDIA niet aanschiet

[ Voor 25% gewijzigd door NGDM op 21-02-2013 12:30 ]

Verwijderd

Goh ik ga ook weer eens op de sony website een laptop bestellen.. Halverwege houdt de site ermee op.. "onze technici werken momenteel aan de website"..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rijstwafel
Tweede vraag:
Weet iemand hoe het kan komen dat de tweede dedicated Nvidia kaart niet in actie komt als ik game?
Ik haal verschrikkelijke FPS bij een game als War Thunder omdat mijn NVIDIA niet aanschiet
Dat kan je doen bij het Nvidia-configuratiescherm -> 3d instellingen beheren. En dan kan je die game selecteren en kiezen met welke grafische processor je het spel wil spelen.

Succes!

Wie heeft ook het probleem of heeft een oplossing voor de 'mcf110u.dll file missing' bij het opstarten van je Vaio?? (ik heb de sony vaio SVS13115CE met windows 8 pro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
NGDM schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 12:29:

Tweede vraag:
Is dat niet gewoon afhankelijk van je speed/stamina switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NGDM
rijstwafel schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 13:58:
[...]

Dat kan je doen bij het Nvidia-configuratiescherm -> 3d instellingen beheren. En dan kan je die game selecteren en kiezen met welke grafische processor je het spel wil spelen.

Succes!
Heb dit geprobeerd maar bij mij staat het dropdown menu met de keuze tussen de twee GPU's greyed out :/
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2reoe1z.png

Hoe komt dit, als ik het me goed herinner was dit vroeger niet zo, geen idee wat er sindsdien veranderd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:36

TommyGun

Stik er maar in!

Je moet wel eerst je switch op SPEED zetten hè...

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NGDM
HAHA Thanks :P
Normaal gezien staat ie altijd op Speed als netstroom erin zit, maar deze keer blijkbaar niet ;)
Bedankt

Heb het nu geprobeerd maar krijg toch zwakke FPS. Welk programma gebruik ik best om mn GPU load te monitoren.
Op de ingebouwde GPU monitor van NVIDIA staat er steeds dat er geen Load is voor de NVIDIA GPU :/

[ Voor 46% gewijzigd door NGDM op 25-02-2013 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Controleer eens via RMB op het game-icoontje of daar dan ook je nVidia kaart staat als grafische kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NGDM
NVIDIA staat als standaard. Op 1600x900 met Medium haal ik rond de 30 FPS en minder.
Is dit normaal voor deze videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
NGDM schreef op maandag 25 februari 2013 @ 15:18:
NVIDIA staat als standaard. Op 1600x900 met Medium haal ik rond de 30 FPS en minder.
Is dit normaal voor deze videokaart?
In welk programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NGDM
Ow lol, was dat vergeten.
War Thunder, een game zoals World of Tanks en World of Warplanes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Ik ben binnenkort ook eigenaar van een Sony Vaio S, namelijk de SVS1513C5E.

Ik neem aan de de hardeschijf zonder veel problemen te vervangen is door een Samsung 840 Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NGDM
Heb ik gedaan.

Ik heb de optische schijf vervangen door de SSD met een caddy.
Ook de Samsung 840 Pro (256GB).
SSD voor OS en programma's en HDD voor data

[ Voor 38% gewijzigd door NGDM op 26-02-2013 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS

HMS

Ik was van plan om de gewone HDD eruit te halen en daar een SSD in te stoppen. De optische drive laat ik zitten, maar ik had al gevonden dat het gewoon een kwestie is van klepje open en vervangen maar.

Trouwens is de SV1513 de 2013 variant van de S-15? Of interpreteer ik de versie nummering nu verkeerd :P. Kan alleen maar reviews etc vinden over de SV1512/SV1511.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rijstwafel
De HDD vervangen voor de SSD is inderdaad gewoon twee schroefjes los en de HDD loskoppelen en de SSD terug plaatsen en voila.

Je gaat als het goed is niet alle performance uit je SSD halen daar sony de SATAIII snelheden heeft geblokkeerd. Weet iemand hier misschien een oplossing voor? (buitenom dat je je disc drive via je bios uit moet schakelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS

HMS

Hmm dat van SATA 3 is wel jammer. Ik denk dat ik een nieuw model heb (als ik het versienummer goed interpreteer), dus zal wel ff kijken of dat nog steeds zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rijstwafel
Je heb inderdaad het nieuwste model maar heb nog nergens gelezen dat het SATA 3 probleem al opgelost is. Maar het zal mooi zijn als dat bij jou wel zo is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope...
Je hebt nog steeds een afgeknepen SATA 2 als je iets anders gebruikt dan Sony hun eigen proprietary (RAID) SSD. Het feit dat je in sommige gevallen wel SATA-3 hebt als je resumed vanuit sleep, geeft (bijna) duidelijk aan dat Sony dit bewust heeft afgeknepen.
[info uit: forum.notebookreview.com/sony/]

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2013 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS

HMS

Op dat forum kwam ik inderdaad die 'fix' ook tegen. Gelukkig biedt een SSD op SATA-II ook genoeg waar voor zijn geld, zeker voor het doel dat ik voor ogen heb met de laptop (programmeren 'on-the-road').

Daarnaast lijkt het verschil in performance alleen op te vallen in benchmarks, en niet zo zeer in de gebruikerservaring.

[ Voor 23% gewijzigd door HMS op 27-02-2013 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HMS schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 12:27:
Op dat forum kwam ik inderdaad die 'fix' ook tegen. Gelukkig biedt een SSD op SATA-II ook genoeg waar voor zijn geld, zeker voor het doel dat ik voor ogen heb met de laptop (programmeren 'on-the-road').

Daarnaast lijkt het verschil in performance alleen op te vallen in benchmarks, en niet zo zeer in de gebruikerservaring.
Indien je redelijke grote compile jobs hebt, dan zou je e.g. een 4GB RAMdisk kunnen maken.
Ik heb 12GB (4 + mijn eigen 8 ), waarvan dus 4GB een RAMdisk. Het compileren van (in mijn geval) C/C++ projecten gaat waanzinnig snel.

Het verschil tussen HDD->SSD (ook al is het 'maar' SATA-2) is al een gigantische verbetering. Vanuit compleet uit-stand (dus geen hibernate oid) ben ik binnen 10 seconden operationeel (ik heb dan wel een schone installatie gedaan)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2013 12:56 ]

• rijstwafel
Na het updaten van mijn bios naar versie (R0143C5.0907) doen me FN keys het niet meer :( weet iemand welke driver ik moet downloaden om het voor elkaar te krijgen?

Ter verduidelijking ik heb een vaio svs1311c5e met windows 8

EDIT: Hij doet het al weer :D

[ Voor 6% gewijzigd door rijstwafel op 28-02-2013 11:35 ]

Verwijderd

Sony weigert support: dit doet voor mij de deur dicht

Ik heb een Vaio SVS1511C5E en wilde een SSD monteren. Drie verschillende heb ik geprobeerd en geen enkele werd herkend of kon stabiel geïnstalleerd worden.
Ten einde raad heb ik met Sony support contact gezocht. deze weigerde support (simpelweg een vraag beantwoorden of ik iets over het hoofd zag) dus geen vraag om reparatie of zo.
Een kalharde weigering was het antwoord.

Toen ontspon zich een discussie via het vaio forum die je via de onderstaande link kan volgen. Het is een waarheidsgetrouwe weergave van wat er is gebeurd. Ik wilde dit jullie niet onthouden, want het grenst aan het ongelooflijke:

http://www.sony.co.uk/discussions/message/1218988#1218988

Ik ben heel benieuwd naar jullie reacties

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Sony en support... de reden dat ik volgende keer geen Sony meer zal kopen.

Verwijderd

TommyGun schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 18:25:
Sony en support... de reden dat ik volgende keer geen Sony meer zal kopen.
Tot die conclusie ben ik ook gekomen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diedo70
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 31-08 18:41
Ik was de laatste dagen nogal aan het twijfelen of ik een S15 zou halen.
Een van de weinige kandidaten voor de opvolger van mijn IBM T60.

Zeker nu de Saturn flinke korting geeft op het retail model zat ik enorm te twijfelen toen ik ook nog eens BTW terug kon krijgen, en de S15 maar 715 euro zou kosten.

Toch was de slechte aftersales van Sony iets wat voor twijfel zorgde. (Garantie zou dan wel via Saturn lopen, maar ook daarvan verwacht ik niet zo veel)

Nu ik dit verhaal heb gelezen is het voor mij meer dan duidelijk: GEEN sony voor mij. Ik heb gewoon geen zin in dit soort belachelijke situaties en alle ergernissen die er bij komen.

Ik wacht wel op de volgende generatie met Haswell en kijk dan bij alle fabrikanten behalve Sony of er wat moois te koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Diedo70 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 14:35:
Ik was de laatste dagen nogal aan het twijfelen of ik een S15 zou halen.
Een van de weinige kandidaten voor de opvolger van mijn IBM T60.

Zeker nu de Saturn flinke korting geeft op het retail model zat ik enorm te twijfelen toen ik ook nog eens BTW terug kon krijgen, en de S15 maar 715 euro zou kosten.

Toch was de slechte aftersales van Sony iets wat voor twijfel zorgde. (Garantie zou dan wel via Saturn lopen, maar ook daarvan verwacht ik niet zo veel)

Nu ik dit verhaal heb gelezen is het voor mij meer dan duidelijk: GEEN sony voor mij. Ik heb gewoon geen zin in dit soort belachelijke situaties en alle ergernissen die er bij komen.

Ik wacht wel op de volgende generatie met Haswell en kijk dan bij alle fabrikanten behalve Sony of er wat moois te koop is.
Heb je echt alles doorgelezen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwe272
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 20:41
Iemand nog tip voor een mooie beschermhoes/sleeve voor een Sony Vaio S13?

Alvast bedankt voor de reacties ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een vreemde gang van zaken bij sony. Status in account staat al dagenlang op:
Klaarzetten van uw bestelling: uw bestelling staat klaar. We hebben het overgedragen aan onze verzendpartner.
En onder verzending: uw verzending wordt verzonden.
En bovenin lees ik: levering tussen 06-03 en 07-03
Eindelijk krijg ik iets te horen via een smsje. TNT express bezorgt uw bestelling op 11 maart…
Nog een week!? Hij is sinds halverwege vorige week al klaar en verzonden bij Sony, dagen later gaat TNT express er nog eens een week over doen? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mogelijk bij de duane voor inklaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
bouwe272 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 11:58:
Iemand nog tip voor een mooie beschermhoes/sleeve voor een Sony Vaio S13?

Alvast bedankt voor de reacties ;)
Ik heb gewoon een simpele van HAMA gekocht bij de MM. Deze om precies te zijn, maar dan in 13.3 inch formaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nappie333
Maardiweb schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 11:18:
[...]

Ik heb gewoon een simpele van HAMA gekocht bij de MM. Deze om precies te zijn, maar dan in 13.3 inch formaat :)
Je kon beter de officiële hoes kopen van de sony store online. Deze past perfect. Ik heb deze voor 25 euro gekocht. Je kan het niet zo makkelijk vinden in de sony store. Je moet zoeken op VGPCP24.AE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:31

JME

zeg maar Jamie

Als ik nu een SVS1513C5E koop in de online Sony winkel:
1. Krijg ik dan een IPS scherm? Volgens de specs in de webwinkel hebben "de meer luxueuze modellen een brede kijkhoek". Klinkt als IPS, maar het staat er niet. Bovendien, welke modellen zijn "meer luxueus"? Ik kan zelf geen scherm kiezen, de enige optie is "39,5 cm (15,5-inch) VAIO Display Plus (1920 x 1080)
(16:9)".
2. Als ik een SSD bestel, welk merk/type stopt Sony er dan in?
3. Als ik later een HDD wil bijplaatsen, welke caddy moet ik dan hebben en kan ik die meebestellen?
4. Waarom wil Sony alleen een i7 plaatsen als ik ook een dikke videokaart neem?
5. Heeft Sony een of andere vorm van pixelgarantie?

[ Voor 4% gewijzigd door JME op 09-03-2013 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thueske
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-12-2024
Ik denk eraan om een S13(p) te kopen, maar heb een aantal vragen:
- als je de hdd met 8 gb SSD neemt, betekent dit veel snelheidswinst? Is dit zijn geld waard?
- Geforce 640m met 2gb ipv 1gb geheugen: levert dit veel prestatiewinst op bij gamen?
- is het scherm Vaio Display van goede kwaliteit (goed kleurweergave/kijkhoek)? Wat is het verschil tussen het plus en het premium scherm?
- is het snelheidsverschil tussen i5 3230M en i7 3540m groot?

[ Voor 7% gewijzigd door Thueske op 10-03-2013 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indiaan706
  • Registratie: September 2004
Iemand dit wel eens gehad? :o

Paar uur geleden nog gewoon gebruikt, niks aparts, of ergens iets gewijzigd ofzo, daarna gehibernate en nu zet ik em aan en doet ie niks meer..

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/loWR7lj.jpg?1

Het is een S15 met Windows 8 op een Samsung 840 SSD.

Als ik google op die error code vind ik wel van alles, ook bij ndere Windows-versies, maar nergens een oplossing.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

ASSIST mode draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thueske schreef op zondag 10 maart 2013 @ 19:35:
Ik denk eraan om een S13(p) te kopen, maar heb een aantal vragen:
- als je de hdd met 8 gb SSD neemt, betekent dit veel snelheidswinst? Is dit zijn geld waard?
- Geforce 640m met 2gb ipv 1gb geheugen: levert dit veel prestatiewinst op bij gamen?
- is het scherm Vaio Display van goede kwaliteit (goed kleurweergave/kijkhoek)? Wat is het verschil tussen het plus en het premium scherm?
- is het snelheidsverschil tussen i5 3230M en i7 3540m groot?
Koop AUB niet de SSD vanaf Sony.
Ze draaien je de poot uit.
Je kunt beter zelf de SSD inbouwen, wat eenvoudig gaat.
En ja... als je zelf de SSD inbouwd is het zeker zijn geld waard qua snelheidswinst (wat behoorlijk is).
Hetzelfde geld voor geheugen: koop de 4GB versie en zelf een losse 4 (of 8) module erbij prikken. Gaat nog eenvoudiger dan een SSD plaatsen en vele malen goedkoper (4GB zit vastgesoldeerd. Er is 1 slot vrij voor 4 of 8 GB).

Het is een 13p en geen super CPU... ik zou zeker niet voor de 2GB grafish geheugen gaan...
2GB heb je in principe alleen nodig bij hogere resoluties en een aantal spellen kan meer textures opslaan.

Dat plus/premiun: ze zouden Sony moeten afschieten hiervoor. Er zit GEEN verschil in de S-serie. De Premiums van de Z-serie zijn beroemd, en deze zit zeer zeker NIET in de S-serie.

Tja die CPU...
Hangt eigenlijk meer af voor waar je het voor gaat gebruiken of het een meerwaarde heeft. Check even een aantal compare sites. Google gaf genoeg voorbeelden. Maar ik denk dat het geen denderend verschil is voor de meeste toepassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thueske
Prijs verschil is 110 euro voor het volgende:
1TB harde schijf ipv 320gb + 8GB ssd module

Kan je die SSD module zelf kopen en bij steken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Op de productpagina van de SVS1513M1E (http://www.sony.nl/product/vaio-s-serie/svs1513m1e) staat dat deze een IPS scherm heeft. Als je vanaf die pagina doorklikt naar de configurator dan krijgt je S15 het typenummer SVS1513C5E. In de configurator staat onder het kopje Display slechts één scherm, namelijk het full HD scherm uit de PLUS-categorie. Er staat bij dat de meer luxueuze modellen een brede inkijkhoek hebben; dat klinkt als IPS. Maar wat is dan “meer luxueus” en vooral, is ook deze PLUS dat al? Bij de 13” versie kan ik naast de PLUS kiezen voor een PREMIUM schermupgrade. Om uitsluitsel te krijgen of die 15” PLUS nu wel of geen IPS panel heeft, heb ik Sony support gebeld. De dame aan de telefoon bevestigde dat de PREMIUM inderdaad een IPS scherm is. Ook vertelde zij dat de PLUS hun middenmoot categorie is en dat ze “verwachtte” dat dat geen IPS zou zijn. Ze wist het echter niet zeker en verbond me daarom door naar de technische support, die mij na 20 minuten wachten alleen maar kon vertellen dat zij daar niet van zijn en dat ik daarvoor toch echt een verkoopmedewerker moest hebben. Zucht. Wat deze technicus mij nog wel kon vertellen, is dat keuzeopties soms tijdelijk verdwijnen als iets even niet leverbaar is. Het is volgens hem mogelijk dat de S15 tijdelijk zonder IPS wordt geleverd.
Daarom mijn vraag aan de ervaringsdeskundigen hier: heb jij een online geconfigureerde S15 en kon je bij het bestellen kiezen voor een PREMIUM scherm? En als je een PLUS scherm hebt, is dat dan een IPS panel?

Andere vraag die ik stelde was waarom je pas voor een SSD kunt kiezen als je ook een losse videokaart neemt. Volgens de medewerkster kwam dat doordat de IGP (de bij de processor ingebakken HD4000) niet snel genoeg is om een SSD aan te kunnen. Dat was voor het eerst dat ik hoorde dat je videokaart van invloed is op de keuze voor een SSD. Nog maar even doorvragen dus. Vervolgens veranderde ze het verhaal: het lag niet aan de videokaart, maar aan de processor. Voor een SSD zou je minimaal een i7 nodig hebben en een i7 kun je weer alleen selecteren als je ook de videokaart upgrade. Maar ook dat is klets, want als ik wel de videokaart-upgrade kies en niet de processor-upgrade, kan ik nog steeds de SSD’s kiezen. Kennelijk heeft Sony dus werkelijk de SSD-mogelijkheid hard gekoppeld aan de aanwezigheid van een losse videokaart. Maar waarom?
Daarom heb ik nu nog een vraag aan de ervaringsdeskundigen hier: heb jij een S15 zonder losse videokaart en toch de systeemschijf zelf kunnen upgraden naar een SSD?

Heeft het telefoongesprek dan helemaal niets nieuws opgeleverd? Toch wel: de actie met 8GB voor de prijs van 4GB loopt vanavond om 12 uur af. Vanaf morgen geldt voor de S15 een nieuwe actie, waarbij je een Bluray-station krijgt voor de prijs van het standaard DVD-station. Voor wie dat interessanter is: even wachten tot morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indiaan706
  • Registratie: September 2004
Ik heb een Windows 8 usb bootdisk gemaakt, secure boot disabled, wel gewoon uefi aan laten staan, sdkaartje fat32 formatteren en dan de iso er handmatig naar toe kopiëren, zo moest het toch? Toch wil hij er niet van booten, Operating system not found blijft ie melden ;(.

Edit: opgelost, het moet natuurlijk via een usb-poort en niet via het sd-card slot :').

[ Voor 17% gewijzigd door Indiaan706 op 11-03-2013 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
nappie333 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 01:45:
[...]

Je kon beter de officiële hoes kopen van de sony store online. Deze past perfect. Ik heb deze voor 25 euro gekocht. Je kan het niet zo makkelijk vinden in de sony store. Je moet zoeken op VGPCP24.AE.
:/ Jij kan toch niet bepalen wat ik beter had kunnen kopen? Die hoes is niet echt mijn smaak en weer 10 euro duurder dan ik nu heb betaald. Beetje vreemde reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Laatst online: 14-12-2023
JME schreef op maandag 11 maart 2013 @ 11:22:
Op de productpagina van de SVS1513M1E (http://www.sony.nl/product/vaio-s-serie/svs1513m1e) staat dat deze een IPS scherm heeft. Als je vanaf die pagina doorklikt naar de configurator dan krijgt je S15 het typenummer SVS1513C5E. In de configurator staat onder het kopje Display slechts één scherm, namelijk het full HD scherm uit de PLUS-categorie. Er staat bij dat de meer luxueuze modellen een brede inkijkhoek hebben; dat klinkt als IPS. Maar wat is dan “meer luxueus” en vooral, is ook deze PLUS dat al? Bij de 13” versie kan ik naast de PLUS kiezen voor een PREMIUM schermupgrade. Om uitsluitsel te krijgen of die 15” PLUS nu wel of geen IPS panel heeft, heb ik Sony support gebeld. De dame aan de telefoon bevestigde dat de PREMIUM inderdaad een IPS scherm is. Ook vertelde zij dat de PLUS hun middenmoot categorie is en dat ze “verwachtte” dat dat geen IPS zou zijn. Ze wist het echter niet zeker en verbond me daarom door naar de technische support, die mij na 20 minuten wachten alleen maar kon vertellen dat zij daar niet van zijn en dat ik daarvoor toch echt een verkoopmedewerker moest hebben. Zucht. Wat deze technicus mij nog wel kon vertellen, is dat keuzeopties soms tijdelijk verdwijnen als iets even niet leverbaar is. Het is volgens hem mogelijk dat de S15 tijdelijk zonder IPS wordt geleverd.
Daarom mijn vraag aan de ervaringsdeskundigen hier: heb jij een online geconfigureerde S15 en kon je bij het bestellen kiezen voor een PREMIUM scherm? En als je een PLUS scherm hebt, is dat dan een IPS panel?

Andere vraag die ik stelde was waarom je pas voor een SSD kunt kiezen als je ook een losse videokaart neemt. Volgens de medewerkster kwam dat doordat de IGP (de bij de processor ingebakken HD4000) niet snel genoeg is om een SSD aan te kunnen. Dat was voor het eerst dat ik hoorde dat je videokaart van invloed is op de keuze voor een SSD. Nog maar even doorvragen dus. Vervolgens veranderde ze het verhaal: het lag niet aan de videokaart, maar aan de processor. Voor een SSD zou je minimaal een i7 nodig hebben en een i7 kun je weer alleen selecteren als je ook de videokaart upgrade. Maar ook dat is klets, want als ik wel de videokaart-upgrade kies en niet de processor-upgrade, kan ik nog steeds de SSD’s kiezen. Kennelijk heeft Sony dus werkelijk de SSD-mogelijkheid hard gekoppeld aan de aanwezigheid van een losse videokaart. Maar waarom?
Daarom heb ik nu nog een vraag aan de ervaringsdeskundigen hier: heb jij een S15 zonder losse videokaart en toch de systeemschijf zelf kunnen upgraden naar een SSD?

Heeft het telefoongesprek dan helemaal niets nieuws opgeleverd? Toch wel: de actie met 8GB voor de prijs van 4GB loopt vanavond om 12 uur af. Vanaf morgen geldt voor de S15 een nieuwe actie, waarbij je een Bluray-station krijgt voor de prijs van het standaard DVD-station. Voor wie dat interessanter is: even wachten tot morgen.
1.
Ja, de Vaio S15 word ALTIJD met IPS geleverd... Sony service word geregeld via een externe bureau, en die zijn horrible en weten bijna niks. Er is nooit een optie geweest voor premium bij de S15 series. Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Ook slaan de termen letterlijk nergens op aangezien het premium display van de S13P slechter is dan het IPS paneel van de S15

2.
Je moet bij Sony NOOIT de SSD en de RAM upgrade kiezen (tenzij de RAM gratis is). Dit komt voornamelijk vanwege het feit dat Sony te hoge prijzen vraagt voor de SSD. Je kunt namelijk bij de sony bijzonder makkelijk de SSD verwisselen. Dit kan namelijk niet wanneer je de SSD door Sony laat configureren. Daarbij gaan hun namelijk de SSD in een custom size opstellen omdat ze dan een RAID 0 laten draaien. Heel erg snel en leuk, maar ook heel erg overpriced. Gewoon de goedkoopste opslag kiezen bij Sony, en dan zelf een crucial M4 of een Samsung 840pro erin proppen.

3.
Ja, dit telefoon gesprek met Sony heeft inderdaad niets opgeleverd,,, net zoals 99,9% van alle andere mensen die een telefoon gesprek hebben gehad met Sony :9
(We all still love Sony <3 )

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thueske
Prijs verschil is 150 euro voor het volgende:

Kan je die SSD module zelf kopen en bij steken? Levert dit systeem een merkbare snelheidwinst op tov een echte SSD schijf?
Sorry, maar ik ben een leek op dit vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinand schreef op maandag 11 maart 2013 @ 20:10:
[...]
1.
...Ook slaan de termen letterlijk nergens op aangezien het premium display van de S13P slechter is dan het IPS paneel van de S15

2.
...

3.
...
Helemaal mee eens. Zeker dat van het geheugen+SSD (wat ik zelf al eerder meldde)
Over puntje 1: Ik moet er wel even bij vermelden dat het 1600x900 scherm van 13p model een middenmoot is. Dus er zijn slechtere, maar ook betere. Ik heb geen problemen met het scherm voor zowel software ontwikkel werk als zo nu en dan photoshoppen op vakanties. Het is geen IPS (kijkhoeken zijn niet denderend), maar helderheid en kleuren zijn goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thueske schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 09:42:
Prijs verschil is 150 euro voor het volgende:

Kan je die SSD module zelf kopen en bij steken? Levert dit systeem een merkbare snelheidwinst op tov een echte SSD schijf?
Sorry, maar ik ben een leek op dit vlak.
Een SSD levert zeker grote snelheidswinst op. Ik heb de standaard 320GB HDD vervangen door Samsung 830 SSD van 256GB. Ik ben operationeel binnen 10 seconden. En opstarten van e.g. Adobe Photoshop gaat in seconden.
Je sluit hem aan zoals een normale harddisk. Niets speciaals aan.

Blijf aub uit de buurt van af-fabriek SSD's van Sony...
Deze zijn gewoon zwaar overpriced (= stevige marge voor Sony).

Even een opmerking terzijde:
Als je echt een flinke leek bent, en je ook erg ongemakkelijk voelt bij e.g. klonen van harddisk op SSD (of schone installatie van Windows uitvoeren == voorkeur), dan zou je af-fabriek kunnen overwegen. Of je kent een handige persoon...
Er zijn in elk geval genoeg stap-voor-stap plannen te vinden op internet (incluus plaatjes)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2013 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thueske
Klonen van mijn HD of clean install is geen enkel probleem. Een nieuwe schijf installeren is ook geen probleem. Ik heb echter geen enkel idee van de nieuwste hardware voor pc's aangezien ik dit niet echt volg.
Het is mij echter nog steeds niet duidelijk wat die 8gb SSD is naast de gewone HD die je bij Sony kan nemen. Is dit een chip zoals een geheugenkaart dat op het mobo steekt? Kan je zoiets zelf ook steken? Is dit uberhaupt de moeite tov een echte SSD?
Een SSD van 256 gb is ook veel te weinig voor mijn doeleinden vrees ik en de kostprijs van grotere modellen is te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil mijn vreugde even delen. Ben sinds twee weken eigenaar van een Sony Vaio S SVS1511C5E.
Deze heb ik via Sony.nl via de outlet gekocht met gebruik van een kortingscode die ergens op internet slingerde.

De 500GB hardeschijf heb ik vervangen voor een SSD van 120GB, de Intel 320 serie.(Zat in de kapotte laptop)
De computer start binnen 10 seconden op, heeft een prachtig 1080p IPS-beeldscherm, core i5 (dualcore, 4threads) en een Nvidia 640M LE.

Voor 740 Euro heb ik de moosite laptop die ik me maar voor kan stellen. Wil met deze reactie jullie er op attent maken dat er dus veel laptop voor weinig is te krijgen, wanneer je voor een refurbished model kiest via Sony.nl en dan nog gebruik maakt van een kortingscode. _/-\o_

https://outlet.sony.nl/sh...80E10080002BC29B86%29/.do
http://www.vouchercode.nl...g-op-sony-vaio-laptops-3/

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2013 13:20 . Reden: IPS-scherm aangevuld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Thueske schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 12:52:
Klonen van mijn HD of clean install is geen enkel probleem. Een nieuwe schijf installeren is ook geen probleem. Ik heb echter geen enkel idee van de nieuwste hardware voor pc's aangezien ik dit niet echt volg.
Het is mij echter nog steeds niet duidelijk wat die 8gb SSD is naast de gewone HD die je bij Sony kan nemen. Is dit een chip zoals een geheugenkaart dat op het mobo steekt? Kan je zoiets zelf ook steken? Is dit uberhaupt de moeite tov een echte SSD?
Een SSD van 256 gb is ook veel te weinig voor mijn doeleinden vrees ik en de kostprijs van grotere modellen is te groot.
Dan zou je je optische drive moeten vervangen door een HDD voor opslag en een kleine SSD insteken voor het OS. Maar ook dan is een losse HDD en SSD kopen volgens mij goedkoper dan een extra grote HDD bij sony bestellen en deze op een andere plek zetten.

Als 320 GB dan wél genoeg is kan je deze schijf gewoon op de plek van je ODD zetten en een kleine (128 GB) SSD erbij zetten. Scheelt echt significant.

[ Voor 46% gewijzigd door Maardiweb op 12-03-2013 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy_BE
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-07 23:15
Iemand een idee hoe je als Belg een custom S15 kan aanschaffen met qwerty keyboard?
Je kan bij de config in de sony webshop geen ander keyboard kiezen. Via Sony.nl gaat ook niet omdat facturatieadres dan in NL moet zijn. Telefoon naar Sony lost niks op. Alle Belgen moeten blijkbaar maar op een azerty KB typen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veysie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 15:50
Hallo

Ik heb nu al een tijdje de SVE1512C5E.
Heb in deze een SSD(samsung 840 Pro) gestoken en daarop een clean install van Windows 7 gezet.
Nu dacht ik dat alles werkte. Maar probeerde onlangs de webcam uit en deze deed het niet.
Weten jullie soms welke driver ik hiervoor moet installeren.

Ook de Stamina/Speed knop werkt niet. Hoe krijg ik deze lopende?

Alvast Bedankt voor de hulp!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 12:02:
[...]

Een SSD levert zeker grote snelheidswinst op. Ik heb de standaard 320GB HDD vervangen door Samsung 830 SSD van 256GB. Ik ben operationeel binnen 10 seconden. En opstarten van e.g. Adobe Photoshop gaat in seconden.
Je sluit hem aan zoals een normale harddisk. Niets speciaals aan.

Blijf aub uit de buurt van af-fabriek SSD's van Sony...
Deze zijn gewoon zwaar overpriced (= stevige marge voor Sony).

Even een opmerking terzijde:
Als je echt een flinke leek bent, en je ook erg ongemakkelijk voelt bij e.g. klonen van harddisk op SSD (of schone installatie van Windows uitvoeren == voorkeur), dan zou je af-fabriek kunnen overwegen. Of je kent een handige persoon...
Er zijn in elk geval genoeg stap-voor-stap plannen te vinden op internet (incluus plaatjes)
Sinds een paar dagen in het bezit van een S15. Lichte en mooie dunne laptop en zoveel stiller dan mn oude sony e series. En volgens mij heb ik nog nergens iets over het toetsenbord gelezen, ik vind hem echt super typen :D Veel fijner, softere feedback.
Ik twijfel over het plaatsen van een ssd (heb nu 1gb hdd), ben namelijk een echte leek, ssd kost weer wat, minder geheugen, en ja ik krijg bijna hoofdpijn wanneer ik op zoek ga naar hoe ik toch windows 8 op die ssd geïnstalleerd moet krijgen.
het gaat dus niet met de zelfgemaakte recovery cd's. Ik heb een ISO nodig.. dus, ik heb windows 8 op mn niet bepaald goedkope laptop, maar moet nu opnieuw windows 8 los aanschaffen voor een ssd.. of wanneer mijn hdd ooit mocht overlijden (en dat is dan ook gebeurd met mijn vorige laptop)?
Edit: vergeet nog wat, ik heb geen grafische kaart aangezien ik niet game. Is de geïntegreerde kaart van Intel voldoende voor een SSD?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2013 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 12:00:
[...]

Sinds een paar dagen in het bezit van een S15. Lichte en mooie dunne laptop en zoveel stiller dan mn oude sony e series. En volgens mij heb ik nog nergens iets over het toetsenbord gelezen, ik vind hem echt super typen :D Veel fijner, softere feedback.
Ik twijfel over het plaatsen van een ssd (heb nu 1gb hdd), ben namelijk een echte leek, ssd kost weer wat, minder geheugen, en ja ik krijg bijna hoofdpijn wanneer ik op zoek ga naar hoe ik toch windows 8 op die ssd geïnstalleerd moet krijgen.
het gaat dus niet met de zelfgemaakte recovery cd's. Ik heb een ISO nodig.. dus, ik heb windows 8 op mn niet bepaald goedkope laptop, maar moet nu opnieuw windows 8 los aanschaffen voor een ssd.. of wanneer mijn hdd ooit mocht overlijden (en dat is dan ook gebeurd met mijn vorige laptop)?
Edit: vergeet nog wat, ik heb geen grafische kaart aangezien ik niet game. Is de geïntegreerde kaart van Intel voldoende voor een SSD?
Kan iemand bovenstaande nog een beetje volgen? :)

Waar moet ik beginnen...
Laat ik er gewoon een paar zaken uitvissen, beginnend van boven:
Je zegt dat je nu een 1GB HDD hebt. Dat zal wel een 1TB zijn (1000GB), want 1GB is wel heeeel weinig.

Je moet een SSD zien als een snellere harddisk zonder bewegende delen. Dit heeft dus verder niets te maken (of enige relatie) met je interne geheugen of Windows zelf. Je intern geheugen zal bij jou mogelijk 4 of 8GB zijn.

Windows 8 hoef je niet meer los aan te schaffen. Je kan de installatie DVD downloaden (ff zoeken). Deze download zal inderdaad in ISO formaat zijn. Beschouw dat maar als een soort ZIP bestand, maar dan niet voor compressie, maar om alle bestanden/folders in te pakken. Deze ISO brand je vervolgens weer of CD/DVD of eventueel zelfs USB-stick.

Als je de nieuwe S15 hebt met al Windows 8, dan zit er een speciale code in de BIOS van je laptop. Windows installer herkent dit automatisch. Er wordt dus ook niet meer gevraagd naar product-codes (serie nummer). Indien je een oudere laptop had met e.g. Windows 7, dan had je WEL een officiele Windows 8 moeten kopen om aan een product-key te komen.

Over je laatste opmerking:
Zoals ik al zei: geintegreerde video of niet... dit heeft geen relatie met SSD. Mogelijk heb je deze verwarring omdat Sony in hun online shop een paar keuze grapjes uithaalt.

Al met al:
Gezien je kennis zou ik er niet aan beginnen, of een handig iemand het laten doen als je echt zo noodzakelijk een SSD wilt installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 16:55:
[...]

Kan iemand bovenstaande nog een beetje volgen? :)

Waar moet ik beginnen...
Laat ik er gewoon een paar zaken uitvissen, beginnend van boven:
Je zegt dat je nu een 1GB HDD hebt. Dat zal wel een 1TB zijn (1000GB), want 1GB is wel heeeel weinig.

Je moet een SSD zien als een snellere harddisk zonder bewegende delen. Dit heeft dus verder niets te maken (of enige relatie) met je interne geheugen of Windows zelf. Je intern geheugen zal bij jou mogelijk 4 of 8GB zijn.

Windows 8 hoef je niet meer los aan te schaffen. Je kan de installatie DVD downloaden (ff zoeken). Deze download zal inderdaad in ISO formaat zijn. Beschouw dat maar als een soort ZIP bestand, maar dan niet voor compressie, maar om alle bestanden/folders in te pakken. Deze ISO brand je vervolgens weer of CD/DVD of eventueel zelfs USB-stick.

Als je de nieuwe S15 hebt met al Windows 8, dan zit er een speciale code in de BIOS van je laptop. Windows installer herkent dit automatisch. Er wordt dus ook niet meer gevraagd naar product-codes (serie nummer). Indien je een oudere laptop had met e.g. Windows 7, dan had je WEL een officiele Windows 8 moeten kopen om aan een product-key te komen.

Over je laatste opmerking:
Zoals ik al zei: geintegreerde video of niet... dit heeft geen relatie met SSD. Mogelijk heb je deze verwarring omdat Sony in hun online shop een paar keuze grapjes uithaalt.

Al met al:
Gezien je kennis zou ik er niet aan beginnen, of een handig iemand het laten doen als je echt zo noodzakelijk een SSD wilt installeren.
Thanks voor je duidelijke uitleg! _/-\o_
Sorry voor mijn snelheidsfoutje. Ik weet het verschil tussen GB en TB haha, en dat ik een 1TB HDD heb lol.

Inderdaad ik ben ik de war gebracht door Sony. En het leek me ook zeer onlogisch, dat je een grafische kaart kaart nodig hebt om een ssd te kunnen gebruiken 8)7

Nu maar opzoek naar een windows 8 download.. zou makkelijker zijn als hij gewoon te downloaden was bij Microsoft.
Ik heb eerder windows 7 op een nieuwe hdd geinstalleerd, dus waarom zou ik niet een nieuwe installatie op een ssd kunnen installeren? Ik weet ook dat alle drivers hierna verdwenen zijn en ik die op de goede volgorde moet installeren.

Ik ben nu trouwens ook in de war door Sony, als ik de laptop nu samenstel kost hij opeens €150 minder!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2013 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Dan heb je vast andere opties geselecteerd.

Hoe nauwkeurig zijn Sony's verwachte verzenddatums trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JME schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 18:19:
Dan heb je vast andere opties geselecteerd.

Hoe nauwkeurig zijn Sony's verwachte verzenddatums trouwens?
Nope, hetzelfde. Ik heb alleen de gratis 1TB HDD. Maar nu krijg je een bluray writer gratis. Deze zijn van ongeveer dezelfde prijs.
Waardeloos gewoon..

Levertijd was ok. Binnen twee weken. Besteld op 22-02, in de mail stond tussen 01-03 en 06-03. Een sms vertelde me dat ik hem pas 11-03 zou ontvangen. Op 7-03 kreeg ik een sms dat ik hem die dag zou ontvangen. Dat vond ik wel erg irritant. Alsof je zomaar even alles kan laten vallen, en naar huis kunt van je werk/school.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2013 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS

HMS

Ik laat deze link hier even achter voor de mensen die Windows 8 Pro over hun normale Windows 8 heen willen installeren: http://forum.notebookrevi...8-certified-notebook.html

Sta op het punt om het te testen, dus ik laat wel even weten hoe het gegaan is :)

edit:

Werkt uitstekend :)! Moest wel even zoeken, maar de BIOS is dus bereikbaar via de Assist (hardware) knop.
Dit alles op een SVS1513C5E :)

[ Voor 18% gewijzigd door HMS op 13-03-2013 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:15
Ik heb sinds kort problemen met mijn vaio s13.
vorige week uit het niets werkt mijn touchpad niet meer, een dag later mijn geluid en cardreader niet meer.
en nu kan ik bijna niks meer doen met mijn laptop omdat hij opeens begint te stotteren(lijkt wel als de om de paar sec een sec vastloopt) dit is vooral erg als ik hem op de accu gebruik op netstroom is het minder.

wat heb ik al gedaan:
schijven gecontroleerd;
drivers opnieuw geïnstalleerd;
naar virussen gekeken;
bios geüpdatet;
Windows 8 opnieuw geïnstalleerd (het was een w7 versie)
nog geen memtest gedaan.

Iemand nog een idee wat ik kan doen of is dit een gevalletje garantie.
oja ik,heb er zelf wel een sdd ingezet, odd vervangen en 8 gb geheugen erbij geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje13
  • Laatst online: 18-08-2024
Ik heb helaas door een stompzinnig ongeluk enkele weken terug m'n sony S15 gesloopt :(
(koffie schade)

Gezien ik een laptop wel goed kan gebruiken toch aan het na denken om een nieuwe te halen. Ik wil alleen geen windows 8 (omdat zowel zakelijke als thuis alles W7 is, software gebruik die niet officieel voor W8 is, en omdat ik niks met metro heb).

Ik kan voor 900 euro een nieuw W7 model halen, maar voor 950 euro heb ik het nieuwe W8 model met 6GB geheugen i.p.v. 4GB en 2GB videogeheugen i.p.v. 1GB.

Is het mogelijk de standaard meegeleverde W8 te verwijderen en zonder problemen W7 te installeren? Of geeft dit driver/garantie problemen en kan ik beter het oude model nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
Er staan in dit topic aan aantal tips om Windows 7 draaiende te krijgen op een Windows 8 topic.
Het gaat dan ook om de Sony SVS series. Zoek maar is op mijn berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gastje13 schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 22:14:
...
Ik kan voor 900 euro een nieuw W7 model halen, maar voor 950 euro heb ik het nieuwe W8 model met 6GB geheugen i.p.v. 4GB en 2GB videogeheugen i.p.v. 1GB.

Is het mogelijk de standaard meegeleverde W8 te verwijderen en zonder problemen W7 te installeren? Of geeft dit driver/garantie problemen en kan ik beter het oude model nemen?
Ik zou nog even rondkijken voor een 'oude'.
Bijna zeker weten dat je op kort termijn tegen interessante aanbiedingen loopt. Qua hardware (chipset ed) zit er nog niets vernieuwends tussen.

Windows 7 erop zetten mag zeker geen probleem opleveren!
En desnoods maak je eerst een disk-image van je Win8 omgeving die je altijd weer terug kunt zetten.

Hou ook eens de outlet store van Sony in de gaten!

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2013 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwe272
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 20:41
Las in dit forum dat veel mensen niet al hun drivers goed geïnstalleerd kregen, dus ik heb mijn installatie op een SSD iets anders aangepakt:

Mijn S13 gisteren binnen gekregen, heb met behulp van een Sony programma back up dvd's gemaakt. Vervolgens een Samsung 840SSD geplaatst op de plek van de HDD en deze schijfjes hierop geïnstalleerd (een zeer tijdrovend proces). Vervolgens een caddy ingebouwd en hier een HDD ingedaan. Ook heb ik nog een 8GB reepje geplaatst. Het enige wat ik nog heb gedaan is de standaard herstelpartitie (van 27GB!!) die de Sony DVD's aanmaakte van mijn SSD gehaald. Alles loopt nu echt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje13
  • Laatst online: 18-08-2024
Ik heb ondertussen een nieuwe vaio aangeschaft. Gezien de windows 7 modellen nergens meer te vinden waren voor minder dan 1000 euro en de 8 modellen een beter scherm schijnen te bezitten (geen "orange gate") toch maar een 8 model genomen.

Ik heb windows 8 gebackupt en de disk proberen te formateren. Wat overblijft is wat "unallocated space" en een grote GPT partitie. Nu mag ik blijkbaar geen windows 7 op de GPT partitie zetten? Ik krijg deze partitie ook niet weg met active boot disk.

Iemand een idee hoe ik dit oplos?

[ Voor 7% gewijzigd door gastje13 op 19-03-2013 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gastje13 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 23:24:
Ik heb ondertussen een nieuwe vaio aangeschaft. Gezien de windows 7 modellen nergens meer te vinden waren voor minder dan 1000 euro en de 8 modellen een beter scherm schijnen te bezitten (geen "orange gate") toch maar een 8 model genomen.

Ik heb windows 8 gebackupt en de disk proberen te formateren. Wat overblijft is wat "unallocated space" en een grote GPT partitie. Nu mag ik blijkbaar geen windows 7 op de GPT partitie zetten? Ik krijg deze partitie ook niet weg met active boot disk.

Iemand een idee hoe ik dit oplos?
Je moet een UEFI-bootable Windows 7 installatie maken.
Dit gaat het handigst via een USB stick.
Windows Installer herkend hoe hij is opgestart (UEFI) en enabled dan pas GPT support.

Ik heb hetzelfde gedaan met mijn S13 (nog Win7 product), maar ik ben met 100% scratch begonnen met mijn SSD. Ik weet niet hoe het zit met de nieuwe BIOS, maar ik moest de legacy mode uitzetten (dus UEFI aan).

Alternatief is dus UEFI uitzetten, GPT partities wissen en Windows 7 booten van 'ordinaire' MBR/FAT formaat media. Je installatie zal dan uiteindelijk ook de SSD partitioneren op de 'oude' methode.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2013 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Iemand al ergens een W8 iso gespot die werkt voor een clean install op de meest recente S15?

[ Voor 15% gewijzigd door JME op 20-03-2013 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JME schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 15:11:
Iemand al ergens een W8 iso gespot die werkt voor een clean install op de meest recente S15?
Volgens stel je hiermee een verboden vraag :)
Foutje... (zie onder)
Ik was mijn mijn kop ergens anders.

Vallen Win8 OEM images hier ook onder?
Ik meende namelijk dat alleen de Win8 (no OEM) als downloadables verkrijgbaar waren...

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2013 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-08 14:38
JME schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 15:11:
Je hebt een geldige key in je bios staan dus je kan gewoon een ISO downloaden van bv mydigitallife. Als die verse hetzelfde is (normaal of pro) dan installeert hij gewoon goed. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Wat disweb zegt, dus geen verboden vraag :)
Vraag was of iemand een onaangepaste W8 (niet pro) iso weet, dus zonder geslipstreamde drivers, laat staan virussen, die werkt voor een clean install op de meest recente S15. Ik ga vanavond eens snuffelen op bovengenoemde site, dank daarvoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Als je er een vindt die standaard Nederlands is, kan je die dan hier delen? Ik heb nu mijn upgrade ISO gebruikt van mijn andere pc, maar die is standaard Engels, omdat ik had geüpdate vanuit de engelse Enterprise trial. Uiteraard heb ik de taal naar Nederlands gezet, maar sommige meldingen bij het opstarten en afsluiten zijn nog in het Engels (shutting down etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

OK, heb er eentje (denk ik). Vrees alleen dat ik de bron hier niet mag noemen. Naja, eerst maar zien of hij het überhaupt doet. Moet dat per se via usb of kan ik de iso ook gewoon op dvd branden en vanaf daar een clean install doen. HDD is inmiddels vervangen door een nieuwe ongeformatteerde SSD, dus er staat compleet nada op de laptop qua OS en drivers en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thueske
Hier in de buurt is er een winkel die nog een vorig model van de SVS15 verkoopt voor 899€. Zijn er nadelen aan dit model tov het huidige model?
Deze heeft nog windows 7, dus dat is voor mij allessinds een pluspunt. Buiten 2GB Ram minder en 140GB HD zie ik verder geen verschillen in de specs. Klopt dit?
Het gaat over dit model:
http://www.sony.be/lang/nl/product/vaio-s-serie/svs1511l3e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
JME schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 08:45:
OK, heb er eentje (denk ik). Vrees alleen dat ik de bron hier niet mag noemen. Naja, eerst maar zien of hij het überhaupt doet. Moet dat per se via usb of kan ik de iso ook gewoon op dvd branden en vanaf daar een clean install doen. HDD is inmiddels vervangen door een nieuwe ongeformatteerde SSD, dus er staat compleet nada op de laptop qua OS en drivers en zo.
Ik zou via een USB stick installeren. Let op dan moet je gewoon de windows 8 bestanden kopiëren naar een FAT32 USB. NTFS werkt niet in UEFI. Ik kreeg windows niet geïnstalleerd via de dvd-drive in UEFI modus van de bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Grrrrrr, scherm zegt "Operating System Not Found" bij opstarten van USB...
In Legacy doet ie het wel!! Maar pakt ie dan straks de bios key wel?

[ Voor 32% gewijzigd door JME op 23-03-2013 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCeQbe.
  • Laatst online: 18-08 21:35
JME schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 15:02:
Grrrrrr, scherm zegt "Operating System Not Found" bij opstarten van USB...
In Legacy doet ie het wel!! Maar pakt ie dan straks de bios key wel?
Moet je niet op F11 drukken tijdens opstarten van USB ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Secure boot uitgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Zojuist metro interface voor m'n snufferd gekregen! En niet om serial gevraagd! Straks ff kijken of Jelly Bean dezelfde serial vindt als in de oorspronkelijke install. Nu eerst koffie... ;-)

Edit: magical jelly bean vindt dezelfde serial als voorheen. Keurig legale clean install dus! Het enige suffe wat ik nog niet snap, is waarom ik UEFI mode juist moest uitzetten en voor Legacy moest kiezen om vanaf USB te kunnen booten. Sterker nog: als ik hem na de installatie weer op UEFI zet, dan krijg ik weer de foutmelding "Operating System Not Found". En dan wil ik dus opstarten vanaf de SSD hè! Overschakelen naar Legacy mode en ik heb in nog geen 10 seconden het inlogscherm voor m'n neus. Schiet mij maar lek!

Zitten er nog voordelen aan terug proberen te komen in UEFI mode, of zal ik m lekker op Legacy laten staan?

[ Voor 62% gewijzigd door JME op 23-03-2013 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
JME schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 15:24:
Zojuist metro interface voor m'n snufferd gekregen! En niet om serial gevraagd! Straks ff kijken of Jelly Bean dezelfde serial vindt als in de oorspronkelijke install. Nu eerst koffie... ;-)

Edit: magical jelly bean vindt dezelfde serial als voorheen. Keurig legale clean install dus! Het enige suffe wat ik nog niet snap, is waarom ik UEFI mode juist moest uitzetten en voor Legacy moest kiezen om vanaf USB te kunnen booten. Sterker nog: als ik hem na de installatie weer op UEFI zet, dan krijg ik weer de foutmelding "Operating System Not Found". En dan wil ik dus opstarten vanaf de SSD hè! Overschakelen naar Legacy mode en ik heb in nog geen 10 seconden het inlogscherm voor m'n neus. Schiet mij maar lek!

Zitten er nog voordelen aan terug proberen te komen in UEFI mode, of zal ik m lekker op Legacy laten staan?
Heb je wel je Win8-setup UEFI-geschikt gemaakt? Werkt namelijk niet out-of-the-box.
http://blog.dabasinskas.n...-8-in-uefi-mode-from-usb/

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Thueske schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 12:22:
Hier in de buurt is er een winkel die nog een vorig model van de SVS15 verkoopt voor 899€. Zijn er nadelen aan dit model tov het huidige model?
Deze heeft nog windows 7, dus dat is voor mij allessinds een pluspunt. Buiten 2GB Ram minder en 140GB HD zie ik verder geen verschillen in de specs. Klopt dit?
Het gaat over dit model:
http://www.sony.be/lang/nl/product/vaio-s-serie/svs1511l3e
Nadeel is dat je zeker een scherm met orange-gate krijgt. Bij de W8-modellen heb je een redelijke kans om een zonder orange-gate te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

MelvinB schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 20:41:
Heb je wel je Win8-setup UEFI-geschikt gemaakt? Werkt namelijk niet out-of-the-box.
http://blog.dabasinskas.n...-8-in-uefi-mode-from-usb/
Ik heb met diskpart een USB stick FAT32 geformatteerd en bootable gemaakt, de W8 ISO gemount en toen de volledige inhoud met xcopy naar de stick gezet. Dat zou toch voldoende moeten zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door JME op 24-03-2013 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JME schreef op zondag 24 maart 2013 @ 08:18:
[...]

Ik heb met diskpart een USB stick FAT32 geformatteerd en bootable gemaakt, de W8 ISO gemount en toen de volledige inhoud met xcopy naar de stick gezet. Dat zou toch voldoende moeten zijn?
Nope... jij hebt wellicht het "bootable" gemaakt op de legacy methode (met een MBR/bootsector).
Jij moet de USB UEFI-bootable maken.
Dit is niets anders dan een kale FAT32 formatering plus een 'boot' folder met daarin bepaalde bestanden.
Vraag me even niet om details, want ik die ken ik niet uit mijn hoofd. Even googlen en dan vind je het wel. Er is trouwens genoeg over te vinden in http://forum.notebookreview.com/sony/ (en dan met name in de owners lounge: de S-serie -> 1e pagina).

Ik heb zelf een UEFI-bootable USB gemaakt voor mijn schone Windows 7 installatie. Windows 8 moet op dezelfde manier gaan. En dat installeren gaat trouwens rap vergeleken met DVD :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2013 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Bij Windows 8 volstaat formatteren naar FAT32 en alle bestanden kopiëren met xcopy.
Pagina: 1 ... 11 ... 15 Laatste