Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Er is geen sprake van een aftermarket videokaart. Een aftermarket moederbord kan wel, aangezien de videokaart op het moederbord zit gesoldeerd.

Waarschijnlijk dien je dan ook de koeling te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 436362

Sj44k13 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 10:13:
[...]

Ik zou het gewoon proberen of desnoods de Windows 8 drivers van een ander model pakken.
Heb zojuist de W7 drivers geprobeerd ( extension parser/sony shared library/hotkey) de rest W8 drivers. Helaas doen de FN keys en de stamina/speed knop het nog steeds niet. Als klap op de vuurpijl werkt de windows store ook niet meer (zegt dat ik niet verbonden ben met internet terwijl dat wel het geval is) en krijg ik een persistente melding dat mijn batterij niet bij mijn model past en dat ik ik in hibernate mode moet gaan (onterecht trouwens. Ik heb dit opgelost door de melding bij het opstarten van W8 niet uit te voeren).

Er zijn nu 2 opties. Teruggaan naar een herstelpunt en:

1) De W8 drivers downloaden van het model SVS15112C5E (of een ander model)

2) Ik heb trouwens wel de W8 drivers gevonden op deze website: linkje

Ik heb het gevoel dat ze beiden naar hetzelfde verwijzen.

Heeft iemand trouwens ooit de FN knoppen en stamina/speed weer werkzaam gekregen op een vergelijkbaar model? Ik begin een beetje de moed te verliezen. Ik ben hier al een een tijdje mee bezig :X

Editje: nou ja moed verliezen. begrijp me niet verkeerd. ik hou van problemen oplossen, ik heb gewoon een zetje in de goede richting nodig ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 436362 op 23-04-2013 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0nscious
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-05 19:09

C0nscious

Mysteryman.

Door al deze Windows 8 driver problemen bij een verse installatie twijfel ik ernstig of ik niet gewoon mijn geleverde hdd zal clonen voor op mijn SSD en daarna handmatig de bloatware + sony partitie zal verwijderen.

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20084

Anoniem: 436362 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 16:58:
[...]

Heb zojuist de W7 drivers geprobeerd ( extension parser/sony shared library/hotkey) de rest W8 drivers. Helaas doen de FN keys en de stamina/speed knop het nog steeds niet. Als klap op de vuurpijl werkt de windows store ook niet meer (zegt dat ik niet verbonden ben met internet terwijl dat wel het geval is) en krijg ik een persistente melding dat mijn batterij niet bij mijn model past en dat ik ik in hibernate mode moet gaan (onterecht trouwens. Ik heb dit opgelost door de melding bij het opstarten van W8 niet uit te voeren).

Er zijn nu 2 opties. Teruggaan naar een herstelpunt en:

1) De W8 drivers downloaden van het model SVS15112C5E (of een ander model)

2) Ik heb trouwens wel de W8 drivers gevonden op deze website: linkje

Ik heb het gevoel dat ze beiden naar hetzelfde verwijzen.

Heeft iemand trouwens ooit de FN knoppen en stamina/speed weer werkzaam gekregen op een vergelijkbaar model? Ik begin een beetje de moed te verliezen. Ik ben hier al een een tijdje mee bezig :X

Editje: nou ja moed verliezen. begrijp me niet verkeerd. ik hou van problemen oplossen, ik heb gewoon een zetje in de goede richting nodig ;)
Ik weet niet of je het al gemeld had, maar wat zegt de Windows Device Manager? Staat er hardware tussen die niet normaal operationeel is (icoontjes met uitroeptekens)?
Als dit het geval is, dan zou je eens vanuit hier expliciet een driver updaten voor dat specifieke hardware onderdeel. Op een andere site heb ik eens een post gezien van iemand die dit ook niet aan het werk kreeg via normale installatie. Maar het lukte hem wel door zelf via de Device Manager de drivers te installeren.
Je dient dus dan wel de losse INF+driver bestanden uit de installatie te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 333608

Hey,

ik ben er dit weekend in geslaagd een clean install van Win8 op mijn toestel uit te voeren. Toestel is wel een SVS1513C5E. Ik kreeg ook eerst niet alle drivers werkende en er bleven twee devices in Device Manager staan waarvoor geen drivers konden worden gevonden. Heb toen ook praktisch alles gedownload wat er aan drivers beschikbaar was op de website van Sony, maar dit bracht ook geen oplossing.

Wat lukte dan wel: Aangezien ik mijn 320Gb Harde schijf had vervangen door een SSD, heb ik van die oude schijf het mapje Windows\Drivers gekopieerd naar de SSD, en in die map kon het systeem blijkbaar wel ineens alle goede drivers vinden. Het vreemde van de zaak was dat één van de twee devices die eerst nergens konden geüpdate werden 'Sony Firmware Extension Parser Device' was, terwijl ik daar wel degelijk de drivers van de sony-website voor had gedownload en geïnstalleerd.

Anyway, uiteindelijk had ik dus alle drivers gevonden en nu werkt ook mijn stamina/speed knop weer terug zoals voorheen. Hopelijk kan je iets met deze uitleg.

grts,
J.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, als ik bij device manager kijk dan zie ik inderdaad 3 gele driehoekjes staan waarvan 2 unkown devices en de fingerprint device. Ik kan alleen hiervoor geen drivers vinden (en snap niet wat je bedoeld met INF+driver bestanden uit de installatie te halen? :? )

Bij mij worden die devices inderdaad ook niet herkent als ik de 'Sony Firmware Extension Parser Device' installeer.
Helaas voor mij heb ik geen beschikking meer over de windows/drivers map (van voor de installatie), maar dit waren dan ook Windows 7 drivers.

@JorisBeck: is het teveel gevraagd als je me dit mapje toestuurt als zip bestand oid? lijkt mij het proberen waard.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 436362 op 24-04-2013 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik heb met nieuwe nvidia drivers momenteel last van dat mijn beeldscherm op zwart gaat zodra de driver geïnstalleerd is. Als ik een VGA kabel aansluit heb ik wel beeld. Na een reboot werkt alles weer. Heb het gehad met de nieuwste beta driver en de laatste WHQL... Het viel me ook op dat na de beta ik geen GPU activiteit meer kan zien rechtsonderin, maar dat kan ook aan de beta liggen.
Anoniem: 436362 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:17:
Ja, als ik bij device manager kijk dan zie ik inderdaad 3 gele driehoekjes staan waarvan 2 unkown devices en de fingerprint device. Ik kan alleen hiervoor geen drivers vinden (en snap niet wat je bedoeld met INF+driver bestanden uit de installatie te halen? :? )

Bij mij worden die devices inderdaad ook niet herkent als ik de 'Sony Firmware Extension Parser Device' installeer.
Helaas voor mij heb ik geen beschikking meer over de windows/drivers map (van voor de installatie), maar dit waren dan ook Windows 7 drivers.

@JorisBeck: is het teveel gevraagd als je me dit mapje toestuurt als zip bestand oid? lijkt mij het proberen waard.
Je kunt bij apparaatbeheer een device id vinden als het goed is. Die kan je vervolgens googlen om de juiste drivers te vinden indien je die niet hebt. Met universal extractor (uit mijn hoofd) kan je de sony installatiebestanden uitpakken. Vervolgens kan je in apparaatbeheer ervoor kiezen om zelf de locatie van de driver te kiezen. Daarna leidt je hem naar de uitgepakte driver en dan installeert hij als het goed is.

[ Voor 60% gewijzigd door Cobiwan op 24-04-2013 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 436362 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:17:
...Met universal extractor (uit mijn hoofd) kan je de sony installatiebestanden uitpakken. Vervolgens kan je in apparaatbeheer ervoor kiezen om zelf de locatie van de driver te kiezen. Daarna leidt je hem naar de uitgepakte driver en dan installeert hij als het goed is.
De INF-bestanden zijn waar de device ID's in staan zodat Windows weet wat het is en welke driver (.SYS) ervoor te pakken.

Klopt... bovenstaande is inderdaad de route die een aantal mensen moesten nemen om de drivers goed geïnstalleerd te krijgen. Op een een of andere manier werkt soms de officiële installer niet zoals hij het behoort te doen.
Wat je ook kan doen (om de bestanden eruit te vissen): de officiele installer starten, en ipv door de installatie te gaan, zoek je de TEMP-folder op waar hij zichzelf heeft uitgepakt. In deze folder zal je ook de drivers vinden. Deze folder dus even copieren naar een eigen locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 333608

@Limeroundup: mapje is 1,6GB, dus doorsturen wordt wat lastiger. Ik zal proberen eens te bekijken of ik het via een tooltje als WeTransfer, Dropbox of iets dergelijk kan sturen.

Ik weet niet of ik hier snel tijd voor ga hebben. Laat me via PM ofzo iets weten als eventueel bovenstaande werkwijzen zouden werken en of het dan nog nodig is of niet ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@JorisBeck: Is niet meer nodig, de extension parser heb ik inmiddels weten te installeren via de weg die EiSl beschreef (gedaan m.b.v. de universal extractor).
De andere konden gewoon via de normale weg worden geinstalleert (wel Windows 7 drivers)
Dit waren de fingerprint sensor en een wireless-dinges-driver met de ID
ACPI\VEN_SNY&DEV_A008
ACPI\SNYA008
*SNYA008

Maarrrrrrrr. De FN keys en stamina/speed werken nog steeds niet.
Ik dacht dat ik daar hotkey utilities voor nodig had, maar elke keer als ik dat installeer dan werkt het nog steeds niet en zorgt het ervoor dat de Windows store niet meer naar behoren werkt ("Your Apps" is gewoon onbereikbaar).

De status is als volgt van mijn PC:
Alle drivers zijn geinstalleert volgens W8 en alle devices worden herkend. Het werkt alleen nog niet.

Offtopic: Een lichtpuntje is wel dat mijn laptop binnen 9 seconden opstart, en dat zonder SSD.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 436362 op 24-04-2013 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318966

Ik heb maandag een S15 besteld (specs hieronder).

Nu wil ik een SSD upgrade doen en wat geheugen bij prikken en daarna een clean install.

Ik heb uitgezocht hoe ik dat kan doen maar één ding begrijp ik nog niet helemaal:
Hoe kom ik aan de Windows 8 product key? Hij schijnt niet op een sticker te staan maar in de bios? Hoef ik dan niks meer in te voeren?

Specs:

Intel® CoreTM i5-3230M, 2,6GHz
Windows 8
Intel® HD Graphics 4000
Zwart
1 TB Serieel ATA (5400 rpm)
4 GB 1333 MHz DDR3L-SDRAM
DVD-station
39,5cm LED 1920 x 1080 +camera
Zonder Draadloos WAN
Standaardbatterij
Office 365 Home Premium Trial
Geen bescherming
Zonder Adobe Creation
Zonder Adobe Lightroom 4
Imagination Studio Suite 4

Ik ga er niet mee gamen en vind de GPU + i7 dan ook niet nodig.

Overigens: @Limeroundup 9 seconden zonder SSD? Begin bijna te twijfelen of ik wel een upgrade doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WHAAHAHA! het is gelukt!!

Het bleek na het installeren van de juiste drivers dat ik niet "Hotkey utilities" nodig had, maar slechts sony vaio control center (W8 versie). Hierna werkte alles! FN keys, stamina speed. geen probleem.

ik zal binnenkort een stappenplan plaatsten hoe ik (met hulp van jullie) het precies voor elkaar kreeg.

@wh82: ja op een HDD van 7200rpm na een clean installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:09

TF

bla bla

zit er trouwens nog een touchscreen aan te komen voor de S serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gefeliciteerd!
[b][message=40159740,noline]
ik zal binnenkort een stappenplan plaatsten hoe ik (met hulp van jullie) het precies voor elkaar kreeg.
Ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hierbij het stappenplan voor het installeren van de drivers. Dit is van toepassing na een clean installatie van Windows 8 op de Sony SVS1511C5E. Misschien dat het ook werkt op vergelijkbare modellen. De volgorde van de te installeren drivers is als volgt:

1- Pointing driver (Versie W8)

2- FingerPrint device (Versie W8)

3- Sony Wireless State Device Driver (Versie W8)

4- NVIDIA Graphics driver (Versie W8)

5- Bluetooth driver (Versie W8)

6- Memory Card Reader Writer Driver (Versie W8)

7- Met dank aan: EiSI en Sj44k13
Sony® Firmware Extension Parser Device Driver (Versie W7, op de gebruikelijke manier installeren werkt niet!)
Download Universal extractor (UE) en installeer het programma
Pak m.b.v. de UE de extension parser uit
Ga naar Device manager, selecteer de onbekende driver met de volgende ID:
  • ACPI\VEN_SNY&DEV_5001
  • ACPI\SNY5001
  • *SNY5001
Klik op deze driver en zorg ervoor dat je kiest om driver op je computer opzoeken. Zoek dan de door de UE uitgepakte map op en installeer de driver.

8- Sony Shared Library (Versie W7)

9- En nu de laatste stap. Installeer NIET “Hotkey Utilities” zoals op sommige websites wordt verteld. Installeer slechts, en als allerlaatst: VAIO Control Center (Versie W8)

N.B. Ik heb geen enkele chipset/SATA driver geinstalleert omdat het op een of andere manier mijn laptop onklaar maakte (vraag me niet waarom). Tevens zijn de andere drivers ook helemaal niet nodig voor de volledige functie van de FN knoppen en de Speed/stamina schakelaar.

Ik hoop dat hier meer mensen behoefte aan hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterX
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Hey guys,

I just bought a new S1511C5E directly from Sony Outlet and would like to ask about SATA3 controller. It works well when I resume from sleep, but restarting the laptop brings SATA2 back. I have 250 GB Samsung 840 and under SATA3 I get quite good bandwidth (540/250 MBit/s), under SATA2 it's limited to 250/250 Mbit/s.

Any ideas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:26

JME

zeg maar Jamie

Works as designed. SATA3 will only work with original Sony drives. The resume-from-sleep-workaround is just that: a workaround. SATA3 from boot is not possible, that's how Sony designed it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0nscious

C0nscious

Mysteryman.

Constructieve post welke stappen je moet uitvoeren om een verse Windows 8 install te doen op een S1513 machine (waar dus al W8 op staat): http://forum.notebookrevi...read-198.html#post9078469

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterX
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
JME schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 18:45:
Works as designed. SATA3 will only work with original Sony drives. The resume-from-sleep-workaround is just that: a workaround. SATA3 from boot is not possible, that's how Sony designed it.
OK, understood. In daily use difference in SATA2 and SATA3 even when running on SSD isn't high.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vraagje:

Op sommige laptops van Dell is het mogelijk om het laden van de batterij uit te schakelen als de laptop op netspanning hangt, dit om batterijleven te winnen. Dit kan met een programmaatje van Dell op de XPS series (BTMeter.exe dacht ik).
Mijn vraag is of het mogelijk is om dezelfde functie te bewerkstelligen op mijn VAIO zodat ik de batterij alleen hoef te gebruiken als ik hem echt nodig heb.

Ik weet dat mijn VAIO een soortgelijke functie heeft, maar deze maakt nog steeds gebruik van de batterij.
Hij laad het namelijk dan tot een specifiek percentage voordat de batterij dan weer ontlaadt wordt.

Ik ben heel benieuwd of hier software voor beschikbaar is. Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Als de laptop is opgeladen stopt hij ook met opladen toch? Zeker als je hem op de 50% stand zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben ook erg benieuwd naar het antwoord op die vraag. Als je vaak met je laptop lang aan de lader zit gaat de batterij idd hard achteruit is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Het zou niet uit moeten maken, maar inderdaad ik heb ook het idee dat dit de accu sloopt, aangezien ik genoeg mensen ken die accu's hebben die nog maar 5 minuten meegaan. Het enige nadeel van de Vaio S is vind ik dat de accu er niet even snel uit kan. Ik heb dit wel altijd met mijn EEE PC 1000h gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:38

TommyGun

Stik er maar in!

Mijn Vaio hangt altijd aan de stroom en voor zo ver ik weet stoppen alle laders met laden zodra de grens bereikt is (vol of 80% indien saving modus).

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Sj44k13 en Tommygun: Jullie hebben gelijk, ik heb het net even getest en hij stopt idd met laden als de batterij vol is, prima! (dit is trouwens de 1e laptop die ik bezit dus ik ben vrij onbekend met dit soort fenomenen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Volgens mij gaat zo'n accu ook achteruit door de temperatuur van de laptop. Bij mijn EEE PC stopte hij ook gewoon met opladen, maar mijn oude batterij was na een jaar of zo aardig naar de knoppen... Dat was dan wel een apparaat uit 2008 dat veel goedkoper is dan een Vaio S, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-05 14:20

Sick Nick

Drop the top!

Dat komt vooral door hem op 100% vol te laden, dat vinden lithium celen niet zo prettig gecombineerd met warmte. Als je hem op de 80% optie zet voorkom je de meeste problemen al. Als je van te voren al weet dat je hem nooit los koppelt is de 50% optie ook nog het overwegen waard. Alleen waarom zou je een S kopen als je hem nooit mee neemt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Ik deed altijd 80% maar doe nu gewoon 100... Pas als ik weet dat ik een middagje ga lannen of zo laat ik hem leeglopen tot 80 en zet ik hem op de 80% stand. Meestal gebruik ik hem toch gewoon in de trein en dan mag hij wel vol zijn:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterk123
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-12-2024
Er schijnt eindelijk een oplossing te zijn voor de constante 10-20% cpu load bij het vervangen van de Optical Drive voor een HDD.

http://forum.notebookrevi...orial-14.html#post9055162

Eén weerstandje van ~600 Ohm tussen twee pinnetjes solderen aan de HDD caddy lost het probleem op. Een paar posts naar onder staan foto's ter verduidelijking.

Mochten er anderen zijn die dit ook proberen ben ik erg benieuwd naar de resultaten!

[ Voor 20% gewijzigd door wouterk123 op 02-05-2013 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-08-2024
Ik ben al een tijdje van plan om die oplossing te gaan proberen alleen eerlijk gezegd wat lui. Hele laptop weer uit elkaar en het is ontzettend klein en dus lastig te solderen (zeker zonder ervaring). Als het gelukt is zal ik het sowieso even posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Merk je eigenlijk veel verschil in accuduur als de 10-20% cpu load er niet is? Zoveel hoger klokt de cpu zich dan niet toch?

[ Voor 100% gewijzigd door Cobiwan op 03-05-2013 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterk123
Op het notebookreview.com forum zeggen sommigen dat het zo een uur kan schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Ah dat is dan wel minder inderdaad. Ik heb nog gewoon de dvd-drive erin laten zitten.

De Vaio S13 is trouwens lekker hittebestendig. Ik zit nu al 1,5 uur in de zon te werken en de cpu wordt max iets van 52 graden in stamina modus met de ventilator op uitvoerig. De ventilator kan vast ook lager, maar ik hoor hem buiten toch niet :).

Het scherm is ook prima te gebruiken in de zon. Ik kan alles gewoon goed lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0nscious

C0nscious

Mysteryman.

Kan iemand bevestigen dat er geen 15%-25% system load meer is wanneer de HDD in het ODD slot wordt gebruikt met de nieuwe SVS1513C5E? In het notebookreview forum heb ik hier eerder namelijk 1 bevestiging van gezien. Dat zou dan een nieuwe BIOS moeten betekenen. Zou wel perfect uitkomen, heb een S15 voor m'n vriendin besteld en komt over anderhalve week binnen. Geen zin om te gaan solderen zolang het apparaat onder garantie valt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterk123
Kan ik niet bevestigen.

Je hoeft overigens niet aan de laptop te solderen, maar aan de HDD caddy die je in de ODD slot steekt. Dit is waarschijnlijk de post op het notebookreview forum waar jij op doelt.
Of het probleem opgelost is door de nieuwere bios versie of de gebruikte caddy is natuurlijk gissen.

Ik heb deze caddy en heb het cpu probleem wel.

[ Voor 30% gewijzigd door wouterk123 op 04-05-2013 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0nscious

C0nscious

Mysteryman.

Ah gelukkig, alleen aan de caddy zelf, dat scheelt al weer. Heb overigens mijn caddy hier besteld voor iets onder de 10 euro incl. verzendkosten, was binnen anderhalve week binnen. Iets later ook een ODD casing besteld bij zelfde verkoper voor circa 15 euro incl. verzenden (af en toe de mogelijkheid hebben om DVD's te lezen/kijken is wel handig).

Ik wacht maar even af tot de 14e, hopelijk geen orange-gate en geen system load na ODD vervanging, anders ga ik het wel proberen met het weerstandje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterk123
Je kan voordat je de HDD caddy installeerd even na meten of er tussen P4 en P5+P6 een weerstandje zit, als dit niet het geval is ga je sowieso het cpu probleem hebben. Scheelt een keer de laptop demonteren en weer monteren.

Afbeeldingslocatie: http://www.maplehurst.net/images/P2080554crop.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0nscious

C0nscious

Mysteryman.

wouterk123 schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 21:09:
Je kan voordat je de HDD caddy installeerd even na meten of er tussen P4 en P5+P6 een weerstandje zit, als dit niet het geval is ga je sowieso het cpu probleem hebben. Scheelt een keer de laptop demonteren en weer monteren.
Thanks voor de tip, eerst maar eens een multimeter aanschaffen dan, komt heus wel weer een keer van pas. Goedkope tips bij Conrad oid? :p
Trouwens zou het dus ook gewoon aan de BIOS kunnen liggen, dus ik ga het sowieso een keer proberen zonder aanpassingen. Nog een weekje wachten :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterk123
C0nscious schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 14:57:
[...]

Thanks voor de tip, eerst maar eens een multimeter aanschaffen dan, komt heus wel weer een keer van pas. Goedkope tips bij Conrad oid? :p
Zo erg thuis in die wereld ben ik helaas ook niet, heb het op het werk kunnen doen :)

Wat achtergrond informatie over het probleem voor de geïnteresseerden, zie de volgende tekst uit dit document met de titel "Zero Power Slimline ODD" van de "Serial ATA International Organization":
The fundamental approach is to extend the existing manufacturing diagnostic pin (Pin 4 of the slimline connector as defined in Table 13 of the SATA specification) to include Device Attention signaling. Device Attention asserts when the drive requires service from software, and does not require power to be applied to the main 5V rail of the drive. Optical drives assert Device Attention when the front panel button is pressed for tray load drives, and when media is inserted for slot load drives.
............

• MD/DA – Manufacturing Diagnostic/Device Attention.

In a manufacturing environment this signal pin is used by device vendors during device testing.

In a PC application environment the pin is an active low signal indicating that the device requires attention by host SW or hardware. When the signal is low, the device shall present no more than 1 Kilohm (+/- 10%) effective resistance to the host. When the signal is high, the device shall present a resistance of no less than 100 Kilohm (+/- 10%).

Device implementation of this feature is optional and if supported, the device shall set the appropriate bit in the IDENTIFY PACKET DEVICE data structure to inform the host it supports this capability. (See section 13.2 for details).

If the device doesn’t implement the feature the device shall present a resistance greater than 100 Kilohm (+/- 10%).

The maximum current the host shall source at any time is 4mA, and the minimum is 0mA. If the feature is unused by the host, host connection of this pin is optional.

Tray load optical drives shall assert device attention when the front panel button is pressed, and de-assert device attention when the front panel button is released. Slot load optical drives shall assert device attention when the media is inserted, and de-assert device attention when media is ejected.
Vandaag een 620 ohm weerstand tussen pin P4 en P5+P6 gesoldeerd in mijn HDD caddy, en dit lost inderdaad het probleem op :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
wouterk, wat voor weerstand heb je gebruikt? Ik wil er zojuist een gaan aanschaffen maar kom nu verschillende typen tegen (zo'n normale die ik nog herken van de middelbare school en dus redelijk groot zijn) maar ook SMD weerstanden. Wat voor een heb jij gebruikt? Binnenkort het probleem maar eens aanpakken dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterk123
disweb schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 22:48:
wouterk, wat voor weerstand heb je gebruikt? Ik wil er zojuist een gaan aanschaffen maar kom nu verschillende typen tegen (zo'n normale die ik nog herken van de middelbare school en dus redelijk groot zijn) maar ook SMD weerstanden. Wat voor een heb jij gebruikt? Binnenkort het probleem maar eens aanpakken dan :)
Ik heb dit weerstandje gebruikt: http://nl.farnell.com/pan...m-0805-620-ohm/dp/2283504

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
Dankje! Haha helaas wel 25 euro verzendkosten... dat gaat hem voor mij niet worden dan. Deze is ook prima neem ik aan? http://www.conrad.nl/ce/n...D-Bouwtype-0805-0125-W-1-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterk123
Let wel dat dat 620 kiloohm is, in theorie zou dat ook moeten werken maar ik zou toch maar voor 620 ohm gaan. Op de weerstandswaarde na had je inderdaad de goede te pakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
Whoops, klein detail :+ Heb ondertussen de juiste. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wil nog even mijn ervaringen kwijt over mijn Vaio S omdat ik hier maar geen genoeg van kan krijgen:

Dat Touchpad omg: Serieus wat een heerlijk touchpad heeft dit ding zeg. De grootte ervan (even groot als mijn HTC Desire HD) i.c.m. W8 en IE10 (ja ik meen het) is echt een goddelijke combinatie om mee te browsen. Afgezien van IE10 is het ook super om apps mee te bedienen. Ik durf iedereen W8 aan te raden die een laptop bezit met een Synaptics touchpad die meerdere gestures ondersteund. Is echt een fantastische ervaring.

Hier de opties om het nog even duidelijk te maken:
Ze vergeten echter 1 extra optie: Spiral scrollen. je maakt met je vinger een spiraalbeweging vanaf rechtsboven het touchpad om "öneindig" te blijven scrollen. Kan allebei de kanten op.
Afbeeldingslocatie: http://i.stack.imgur.com/Kd8fs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwesiq
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-03 13:52
Ik heb een vraagje:
Ik heb een Vaio SE en de laatste weken lijkt het opstarten een stuk langer te duren.
Ik heb alleen geen enkel idee waar het aan zou kunnen liggen. Niets nieuws geinstalleerd, ruim de boel regelmatig op met CCleaner. Zou het misschien een update van Windows 7 kunnen zijn? (Heb W7 Prof) Nu zat ik sowieso al wel te denken aan het vervangen van de HDD voor een SSD, maar hoewel dit niet heel erg moeilijk lijkt vind ik dat toch ook wel weer een spannende actie.Genoeg info daarover hier op het forum, dus lijkt me op zich goed te doen.

Als iemand een tip of idee heeft, graag... of waar ik naar zou kunnen kijken? Tast nu beetje in het duister.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Kwesiq schreef op maandag 13 mei 2013 @ 11:21:
Ik heb een vraagje:
Ik heb een Vaio SE en de laatste weken lijkt het opstarten een stuk langer te duren.
Ik heb alleen geen enkel idee waar het aan zou kunnen liggen. Niets nieuws geinstalleerd, ruim de boel regelmatig op met CCleaner. Zou het misschien een update van Windows 7 kunnen zijn? (Heb W7 Prof) Nu zat ik sowieso al wel te denken aan het vervangen van de HDD voor een SSD, maar hoewel dit niet heel erg moeilijk lijkt vind ik dat toch ook wel weer een spannende actie.Genoeg info daarover hier op het forum, dus lijkt me op zich goed te doen.

Als iemand een tip of idee heeft, graag... of waar ik naar zou kunnen kijken? Tast nu beetje in het duister.
Thanks!
hhhmm... Nog meer reden om een SSD in je Vaio te stoppen? Dat verbeterd de ervaring met minimaal 300%.. I promise you :9

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-05 17:11
Hm..

In juni me laptop bestellen en kwam op deze uit. Maar ik wil dus niet die blue ray speler erin en dat lijkt nu de enige optie.. Maar even afwachten of de dvd er weer terug in komt.

Edit: Ow en de 12gb optie is ook weg.. Denk dat die op zijn?

[ Voor 14% gewijzigd door dglavimans op 16-05-2013 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Altijd zelf je SODIMM reepjes kopen, dat is stukken goedkoper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 436362 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 00:16:
Altijd zelf je SODIMM reepjes kopen, dat is stukken goedkoper!
Klopt...
Als je 12GB wilt, koop de 4GB versie (dat is de vastgesoldeerde geheugen) en daarna een 8GB SO-DIMM reepje elders die je er gewoon in kunt prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

dglavimans schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 17:28:
Hm..

In juni me laptop bestellen en kwam op deze uit. Maar ik wil dus niet die blue ray speler erin en dat lijkt nu de enige optie.. Maar even afwachten of de dvd er weer terug in komt.

Edit: Ow en de 12gb optie is ook weg.. Denk dat die op zijn?
Laatst contact gehad met Sony. Deze opties komen niet terug omdat ze out of stock zijn en er binnenkort nieuwe modellen aankomen. Ik neem aan dat deze op basis van Haswell zijn, maar dat konden ze me nog niet vertellen.

[ Voor 3% gewijzigd door EddoH op 17-05-2013 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-05 17:11
EddoH schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 09:22:
[...]

Laatst contact gehad met Sony. Deze opties komen niet terug omdat ze out of stock zijn en er binnenkort nieuwe modellen aankomen. Ik neem aan dat deze op basis van Haswell zijn, maar dat konden ze me nog niet vertellen.
Hm dan hoop ik dat die Haswell voor Juni/Juli komt.. Anders moet ik toch een andere kiezen, hoef geen blue ray enzovoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yuumai
  • Registratie: December 2009
Als ik onderstaande uitvoeringen vergelijk lijkt het enige verschil een iets snellere CPU en 100GB extra schijfruimte te zijn. Ik ga er toch een SSD inzetten, dus ik denk dat het de €150 extra niet waard is. Wat jullie?
pricewatch: Sony Vaio SVS1512V1E
pricewatch: Sony Vaio SVS1513M1E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Nee absoluut niet... Gewoon voor de goedkopere gaan.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Inderdaad, dat is ook in mijn ogen zeker niet die meerprijs waard. Ik zou je ook de goedkopere variant adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Tenzij je serieus wilt gaan fotobewerken. Dan loop je bij het 2012-model risico op een scherm dat oranje toont waar het rood moet zijn. Dat probleem is opgelost in het 2013-model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
JME schreef op maandag 20 mei 2013 @ 17:22:
Tenzij je serieus wilt gaan fotobewerken. Dan loop je bij het 2012-model risico op een scherm dat oranje toont waar het rood moet zijn. Dat probleem is opgelost in het 2013-model.
Beide batches van beide modellen die nu in omloop zijn hebben het orangegate probleem niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastodon334
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-07-2022
Ik heb hier nu ong. 2 maanden de sony vaio svs15. Ik heb er 1 beetje apart probleem mee, namelijk dat als ik mijn linkerpols op de laptop heb liggen als ik typ bijv. dat het voelt alsof ik constant een kleine stroomschok krijg. Heeft iemand anders met deze laptop hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Vinand schreef op maandag 20 mei 2013 @ 17:31:
Beide batches van beide modellen die nu in omloop zijn hebben het orangegate probleem niet meer.
Als je een 1512 uit een winkelvoorraad koopt, loop je kans op een oude batch. Je weet niet hoe lang die al ergens op een plank ligt. Bij een 1513 loop je dat risico niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yuumai
  • Registratie: December 2009
JME schreef op maandag 20 mei 2013 @ 19:54:
[...]

Als je een 1512 uit een winkelvoorraad koopt, loop je kans op een oude batch. Je weet niet hoe lang die al ergens op een plank ligt. Bij een 1513 loop je dat risico niet.
Ook als het 2012 model een windows 8 model is? Ik kan me herinneren ergens gelezen te hebben dat de oudere batches nog windows 7 hadden.

In ieder geval is het prijsverschil plots gedaald tot €65 en is de 2013 editie nog maar €908 bij de MM om de hoek dus ik zal daar eens gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:06
De 1512 is ook een model wat er uitgaat, toen ik twee weken geleden aan het zoeken was kreeg ik dat in ieder geval bij fysieke winkels te horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:26
Zijn er geen retail zwarte modelen van de S15 of S13? Zie alleen maar witte versie steeds, of is t zilver.

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstx
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Musta schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 09:17:
Zijn er geen retail zwarte modelen van de S15 of S13? Zie alleen maar witte versie steeds, of is t zilver.
De S13 is er volgens mij wel in het zwart. De 1512 is zilver en de 1513 wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0nscious

C0nscious

Mysteryman.

Sinds ongeveer een week de SVS1513 binnen, is voor m'n vriendin die er ong. 4/5 jaar mee vooruit moet, er geregeld mee op pad gaat en o.a. veel werkt met Illustrator, Photoshop, AutoCAD.

- Versie met Core i7 3632QM, 4Gb RAM en 1Tb HDD actie voor circa 1000,-. Samsung 840 250Gb SSD en 8Gb RAM reepje erin gezet en de 1Tb HDD met caddy op plek van ODD.
- Vooralsnog 15-20% processorverbruik door HDD op ODD-plek, maar daar komt binnenkort misschien verandering in door mod. Ook externe caddy aangeschaft om de DVD-speler/writer met USB te kunnen blijven gebruiken wanneer nodig, werkt perfect.
- Op de SSD toch maar Windows 7 gezet, werd een beetje gek van de onoverzichtelijkheid van W8. Plus alle applicaties en Comodo firewall/anti-virus (v5.11, v6 is bloatware). Op de 1Tb HDD komt alle muziek :)

Pluspunten: Erg, erg mooi scherm! Superscherp en met sprekende kleuren (geen orange-gate). Toetsenbord vind ik persoonlijk ook erg prettig, de extra numpad doet hier niets aan af en is juist erg handig. Verhouding prestaties laptop en draagbaarheid/gewicht en dit scherm is onverslaanbaar met deze prijs.

Nadelen: Geluid, echt nasaal uit de speakertjes. Deinstalleren van de Realtek driver doet trouwens een hele hoop maar nog zeker niet genoeg. Tweede, en voor mijn vriendin erg belangrijke punt, de kwaliteit van de soundchip met gebruik van headphones of versterker ligt zeer onder de maat. Met 1 op 1 vergelijking van een 5 jaar oude Toshiba Satellite is er een aardig verschil te merken, ineens is het bereik veel vollediger en zijn de middentonen waar te nemen, op de Vaio niet. Alle 'enchancements' staan trouwens uit, dus geen Dolby die roet in het eten gooit. Waarschijnlijk wordt het dus wel een USB-audiokaartje aanschaffen, hopelijk voor niet meer dan 3 tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Een USB geluidskaart kun je overal vinden, en het is inderdaad troep geluid wat eruit komt... Gelukkig kun je het oplossen door middel van een externe geluidskaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0nscious

C0nscious

Mysteryman.

Vinand schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 19:55:
Een USB geluidskaart kun je overal vinden, en het is inderdaad troep geluid wat eruit komt... Gelukkig kun je het oplossen door middel van een externe geluidskaart.
Nog tips? Ze variëren in prijs van 2 tientjes tot circa 100,-. Denk dat ze er max 3 tientjes aan wil uitgeven. Er komt een lange 3.5mm jackkabel op. Zat zelf te denken aan:

pricewatch: Turtle Beach Micro II (optie voor S/PDIF) of
pricewatch: Turtle Beach Amigo II USB Sound Card & Headset Adapter

Met korte kabel wel handig ivm trekontlasting direct op USB poort.

Deze Asus met misschien meer garanties op geluidskwaliteit, goede reviews:
pricewatch: Asus Xonar U3

Hier kan ik dan een korte USB-extender voor gebruiken met hetzelfde effect (http://www.amazon.co.uk/S...pter-Cable/dp/B000E5CYW8/).

[ Voor 9% gewijzigd door C0nscious op 21-05-2013 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Dit schijnt wel een van de betere te zijn
http://www.sweex.com/nl/a...vision/sound-cards/sc016/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-05 21:28

JaccoW

Kijkt en Luistert

Ik heb de Xonar, ben er nog steeds erg blij mee. Mooie is ook de toevoeging van een microfoon aansluiting en SPDIF. Vooral die eerste ontbreekt namelijk standaard op de Vaio's.

Merk wel echt een verschil inderdaad tussen deze en de standaard geluidschip. Zelfs mijn Philips Soundshooter klinkt ineens echt een stuk beter. :P

Heb de geluidskaart een tijd aan een stel Creative T40's gehad en dat gaf wel echt een mooie geluid samen. _/-\o_

EDIT: De Xonar heeft standaard al een USB-extender en 3.5mm > SPDIF converter meegeleverd. ;)

[ Voor 63% gewijzigd door JaccoW op 21-05-2013 20:40 ]

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Jup, erg goedkoop en het geluid is meer dan goed (maar misschien dat audiofielen daar anders over denken).

Reviews in de Pricewatch zijn ook positief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
F_demon schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 20:33:
Ik heb de Xonar, ben er nog steeds erg blij mee. Mooie is ook de toevoeging van een microfoon aansluiting en SPDIF. Vooral die eerste ontbreekt namelijk standaard op de Vaio's.

Merk wel echt een verschil inderdaad tussen deze en de standaard geluidschip. Zelfs mijn Philips Soundshooter klinkt ineens echt een stuk beter. :P

Heb de geluidskaart een tijd aan een stel Creative T40's gehad en dat gaf wel echt een mooie geluid samen. _/-\o_

EDIT: De Xonar heeft standaard al een USB-extender en 3.5mm > SPDIF converter meegeleverd. ;)
Hoe is het geluid van zo'n sound shooter? Is hij groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
Dat de luidsprekers in een laptop niet zo goed zijn is een gegeven.
Maar ik kan mij niet voorstellen dat de audio uitgang slecht is.
Hebben jullie het ook geprobeerd met een linux bootcd, Al kan ik mij niet voorstellen dat de windows drivers nu zo slecht zijn.
Ik kan ook niet zo snel ergens anders hier iets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Mafketel schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 09:51:
Hebben jullie het ook geprobeerd met een linux bootcd, Al kan ik mij niet voorstellen dat de windows drivers nu zo slecht zijn.
Het geluid over mijn koptelefoon (en dat is geen prut) klinkt bijna net zo slecht als via de speakertjes.

Dus de geluidskaart lijkt me gewoon matig.

Nu loopt alles lekker via die externe Sweex _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door TommyGun op 22-05-2013 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Mafketel schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 09:51:
Dat is dus echt zo, de Vaio S series hebben gewoon een brakke geluidskaart aan boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastodon334
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-07-2022
Waarom koop je geen usb dac? Ik heb zelf de audioengine D1 en dat werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Sj44k13 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 08:34:
[...]

Hoe is het geluid van zo'n sound shooter? Is hij groot?
Afbeeldingslocatie: http://shop.intraco.nl/media/products/intraco/lightbox/SBA3011BLU00.jpg
Redelijk klein, denk slanke appel. :P

Het geluid is behoorlijk goed voor een reisspeaker, maar het blijft een reisspeaker. Dus goed in de hoge en middentonen. Beperkte bas. Als je hem voor minder dan €20 kan vinden zoals ik dan heb je een verrassend goed geluid. Goed genoeg om een klein feestje mee te bouwen.

Volume is wel enigzins afhankelijk van waar je hem aanhangt. Met de Xonar U3 kan ik hem bijna opblazen, maar met mijn Lumia 800 blijft het bij 'vrij luid'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
Apart dat jullie hier de geluidskwaliteit zo slecht vinden. Over de speakers is dat sowieso waar maar ik produceer zelf muziek en heb geen verschil gemerkt tussen mijn Focusrite geluidskaart aan de desktop of direct vanuit de laptop (allebei via Sennheiser HD25-CII). Ik gebruik dan wel de ASIO4ALL drivers tijdens het produceren dus wie weet dat die een hele boel goed maken..

Zal binnenkort nog eens een 1 op 1 vergelijking doen met mijn headphone. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0nscious

C0nscious

Mysteryman.

Tnx voor de adviezen over USB geluidskaarten, waarschijnlijk ga ik een Xonar U3 aanschaffen. En heel fijn dat er idd al een USB verlengkabeltje bij zit om de poort te ontlasten :)
Mastodon334 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 18:34:
Waarom koop je geen usb dac? Ik heb zelf de audioengine D1 en dat werkt perfect.
Ja mooi dingetje, maar wel het drievoudige in aanschafprijs. De output wordt bij haar trouwens ipv hoofdtelefoon vooral gebruikt als auxilair op een eenvoudige sony versterker + 2x Chario Syntar 100's :)
F_demon schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 20:33:
Op deze SVS1513 zit gewoon een aparte mic jack hoor, naast de headphones. Of bedoel je de S/PDIF? Die inderdaad niet, maar volgens mij hebben vrij veel laptops dat niet.

[ Voor 82% gewijzigd door C0nscious op 25-05-2013 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

C0nscious schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 22:03:
Tnx voor de adviezen over USB geluidskaarten, waarschijnlijk ga ik een Xonar U3 aanschaffen. En heel fijn dat er idd al een USB verlengkabeltje bij zit om de poort te ontlasten :)
[...]

Op deze SVS1513 zit gewoon een aparte mic jack hoor, naast de headphones. Of bedoel je de S/PDIF? Die inderdaad niet, maar volgens mij hebben vrij veel laptops dat niet.
Geloofde je in eerste instantie niet, maar op de Amerikaans website zie ik een plaatje dat de S15 inderdaad een aparte microfoonaansluiting heeft. :o
Dat heeft de S13P die ik heb niet. Zie ook nu pas dat de S15 wel echt de aansluitingen op een andere plaats heeft staan.
Weer wat geleerd vandaag. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
F_demon schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 19:20:
[...]

[afbeelding]
Redelijk klein, denk slanke appel. :P

Het geluid is behoorlijk goed voor een reisspeaker, maar het blijft een reisspeaker. Dus goed in de hoge en middentonen. Beperkte bas. Als je hem voor minder dan €20 kan vinden zoals ik dan heb je een verrassend goed geluid. Goed genoeg om een klein feestje mee te bouwen.

Volume is wel enigzins afhankelijk van waar je hem aanhangt. Met de Xonar U3 kan ik hem bijna opblazen, maar met mijn Lumia 800 blijft het bij 'vrij luid'.
Ik heb hem nu... Niet normaal hoe hard dat ding kan voor het formaat. En hij vervormt pas op allerhoogste volume en zelfs dan niet altijd. Heel erg bedankt voor je tip haha. Ik vind ook dat er nog nette bas uit komt voor het formaat. Met de soundshooter kan ik weer verstaan wat men in een serie zegt :D. Ook mooi voor gebruik met mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Graag gedaan. ;)
Zoals ik al zei, verrassend goed. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Microvraag: Zit de proc van de sony vaio S gesoldeert op het mb? Of kan de processor vervangen worden door zeg maar een i7 (ivy-bridge). Er zit nu een i5 in maar mogelijk wil ik in de toekomst upgraden samen met een SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Iemand enig idee waarom de selectie van laptops op de Sony site momenteel zo beperkt is? Zo kan ik voor de S-series alleen de 13-inch versie kiezen, en ook niet alle opties zijn op voorraad (bijv. de optie met de snelste processor niet). Dit zie ik ook bij andere series.

Zijn ze bezig de oude modellen 'weg te werken' / voorraad leeg te verkopen om plek te maken voor nieuwe o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Razr schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 22:44:

Zijn ze bezig de oude modellen 'weg te werken' / voorraad leeg te verkopen om plek te maken voor nieuwe o.i.d.?
Dat ja. Ze hebben aangegeven in de zomer met de nieuwe line-up te komen. Wanneer exact konden ze me niet zeggen. Ik verwacht ergens de komende weken gezien Haswell nu officieel is gereleased.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Anoniem: 436362 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 21:06:
Microvraag: Zit de proc van de sony vaio S gesoldeert op het mb? Of kan de processor vervangen worden door zeg maar een i7 (ivy-bridge). Er zit nu een i5 in maar mogelijk wil ik in de toekomst upgraden samen met een SSD.
Voor zover ik weet is de CPU inderdaad vastgesoldeerd. Ik heb er ook even over nagedacht om bijvoorbeeld een quadcore in te zetten, maar even afgezien van de prijzen voor deze cpu los moet heel de laptop ervoor uit elkaar. Heb helaas geen bron voor je. Vraag het anders even op het forum van Notebookcheck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Razr schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 22:44:
Misschien niet helemaal wat je zoekt, maar ik kijk met veel interesse uit naar de "opvolger" van de Z-serie: http://www.engadget.com/2013/06/04/sony-vaio-pro-11-pro-13/ Vooral de mogelijkheid van 8GB werkgeheugen bij de 13" is echte must have in 2013 8)

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Hmm...waar zijn de Sony modellen voor mensen die 15" willen. Alleen de Fit lijn? -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Deze worden waarschijnlijk later pas aangekondigd. Dat zit er naar mijn idee wel dik in, zo liep het oorspronkelijk ook met de Vaio S series toen deze oorspronkelijk op de markt kwamen. Toen waren er alleen nog de Vaio SA en de Vaio SB (beide 13" modellen). Na een half jaar kwam pas de Vaio SE series met het Full HD IPS paneel.

[ Voor 8% gewijzigd door Vinand op 05-06-2013 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Vinand schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 14:34:
Deze worden waarschijnlijk later pas aangekondigd. Dat zit er naar mijn idee wel dik in, zo liep het oorspronkelijk ook met de Vaio S series toen deze oorspronkelijk op de markt kwamen. Toen waren er alleen nog de Vaio SA en de Vaio SB (beide 13" modellen). Na een half jaar kwam pas de Vaio SE series met het Full HD IPS paneel.
Dat duurt me te lang :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Het is eindelijk mogelijk om de 640M LE in Win8-S13/S15's te overklokken. :) Geen BIOS-MOD oid nodig, gewoon nVidia Inspector met wat command-line arguments aanroepen: http://forum.notebookrevi...os-mod-gt640m-le-180.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Hmm het schijnt redelijk eenvoudig te zijn. Heb je het al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0nscious

C0nscious

Mysteryman.

Zo, heb de ODD drive in de Vaio S15 (2013 Windows 8 model) inmiddels vervangen met een voorgeprepareerde caddy waarmee ik geen 20-25% standaard processorverbruik heb, echt superfijn incl 1Tb schijfje. Met dank aan de wel vaker hier genoemde HDDcaddy shop!

Goed nieuws over die 640M LE overclock op Win8 modellen! Aangezien mijn vriendin toch niet gamed en het liefst ook geen games op wil hebben (het beest is van haar) laat ik het er toch maar even bij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flash1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-09-2024
Kan iemand mij misschien een goeie interne harddisk adviseren voor mijn mooi Sony S15 notebook? Ik wil graag een 2TB schijf die erg scherp geprijsd is.

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Die is 15mm, die past er niet in. Het maximum is 12.5mm in de HDD bay en vermoeddelijk 9.5mm in de optical bay (sony gebruikt slimline drives)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flash1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-09-2024
Oke, bedankt. Welke hardeschijf is dan wel geschikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-05 00:32

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica